Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Sorry, maar jij hebt de prijs van een bestaand leasecontract naar beneden gekregen? No way!wvkreg schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:47:
[...]
Het is al geregeldEn w/b je laatste regel...dat denk ik niet!
Over die 'leegloop'; Dat gaat om recruiten van Atos Consulting personeel..
Ik betaal natuurlijk braaf de 45 euro verschil zelf bij, maar kom wel wat hoger in salaris, dus daarmee word het gecompenseerd.Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:06:
[...]
Sorry, maar jij hebt de prijs van een bestaand leasecontract naar beneden gekregen? No way!
Over die 'leegloop'; Dat gaat om recruiten van Atos Consulting personeel..
Ben jij op dit moment al werkzaam bij AO? Zo ja, vertel er eens wat over...
Volgens mij is er nu, net als altijd bij een beterende economie, een grote leegloop bij alle grote partijen. En dan vooral richting de andere grote partijen. Het is simpelweg de salaris-shuffle zoals hij al jaren gaat.MeNTaL_TO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:58:
Ik las laatst iets over een leegloop bij Atos, is er iets van te merken en iemand enig idee waarom juist bij Atos?
Mensen die bij AO werken krijgen niet genoeg opslag dus gaan ze naar LogicaCMG. Mensen bij LogicaCMG krijgen niet genoeg opslag dus gaan ze naar CGEY. Mensen bij CGEY krijgen niet genoeg opslag dus gaan ze naar GPR. Mensen.... afijn; you get the picture....
Het is het alom bekende probleem dat salarisrondes slechts een paar procenten ruimte krijgen terwijl aanwas ongelimiteerd is. En dus krijg je leegloop en uitstroom. Uiteindelijk blijven ze allemaal ongeveer even groot en verandert er weinig, behalve de tarieven die er gevraagd worden....
Als we op GoT met een puntensysteem zouden werken kreeg je nu van mij +5 ~ inzichtvol!Croga schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:09:
Volgens mij is er nu, net als altijd bij een beterende economie, een grote leegloop bij alle grote partijen. En dan vooral richting de andere grote partijen. Het is simpelweg de salaris-shuffle zoals hij al jaren gaat.
[..]
Het is het alom bekende probleem dat salarisrondes slechts een paar procenten ruimte krijgen terwijl aanwas ongelimiteerd is. En dus krijg je leegloop en uitstroom. Uiteindelijk blijven ze allemaal ongeveer even groot en verandert er weinig, behalve de tarieven die er gevraagd worden....
Verwijderd
Qua salaris krijg je elk jaar een paar tientjes meer om je zoet te houden, maar netto merk je er niets van. Salaris is voor mij en alle Atoscollega's die ik ken absoluut niet de reden dat we weg willen/wilden gaan. De redenen worden hiervoor door andere ex-collega's duidelijk benoemd. Je wordt aangenomen als junior consultant en wordt gelijk weg gezet in een heel andere functie ergens aan de andere kant van het land. Dat je elke dag uren in de file zit interesseert hun niet. Volgens AO komt jouw functie later wel aan de beurt als je klaar bent met de opdracht van een half jaar. Vervolgens kom je erachter dat ze keihard zitten te liegen en het project maar liefst 4 jaar gaat duren. Als je weg wilt uit dat project krijg je onmiddelijk te maken met dreigementen en intimidatie vanuit het management. Je moet en zal volgens hun bij dat project blijven. Elke keer als je een functioneringsgesprek met je manager hebt belooft hij je de mooiste langetermijnfuncties. Hij zet er netjes zijn handtekening onder en vervolgens verdwijnen de afspraken permanent in zijn laadje en blijft alles hetzelfde. De salarisbanden zijn er alleen maar om je het idee te geven dat je kan groeien, maar je merkt er feitelijk niets van.Croga schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:09:
Volgens mij is er nu, net als altijd bij een beterende economie, een grote leegloop bij alle grote partijen. En dan vooral richting de andere grote partijen. Het is simpelweg de salaris-shuffle zoals hij al jaren gaat.
Mensen die bij AO werken krijgen niet genoeg opslag dus gaan ze naar LogicaCMG. Mensen bij LogicaCMG krijgen niet genoeg opslag dus gaan ze naar CGEY. Mensen bij CGEY krijgen niet genoeg opslag dus gaan ze naar GPR. Mensen.... afijn; you get the picture....
Je betaalt je een ongeluk aan kilometers, maar Atos betaalt niet alle declaraties uit. Het budget is daar niet voor, dus kiezen ze enkele medewerkers bij wie ze de brandstof niet terug betalen. Je kan hoog of laag springen, maar ze blijven met smoesjes komen dat de declaratie ergens is verdwenen. In werkelijkheid zit het ergens in de papierversnipperaar. Je kan ze telkens opnieuw indienen of ernaar vragen, maar je krijgt het gewoon niet terug als je pech hebt dat jij de uitverkorene bent die geen brandstof terug krijgt.
Iets als overleg bestaat niet bij Atos. Je bent gewoon een loonslaaf en dient te gehoorzamen. Als er geen werk is in jouw richting word je gelijk als consultant verplicht omgeschoold naar functioneel beheerder als er toevallig daar een opdracht voor is. Je wordt gedwongen zware cursussen hiervoor te volgen waarvoor je verplicht bent een terugbetalingsregeling te tekenen, tegen je wil in. Ongemotiveerd wordt er druk op je gelegd om alles in het werk te stellen om snel winst te maken ten koste van jouw wensen. Kijk vooral uit voor de wurgcontracten van Atos, want daarin staan enkele bijna onmogelijke voorwaarden die jou volledig tot werkpion maken. Ze verbergen enkele, bijna wetteloze, regels in hun CAO zodat het contract redelijk lijkt. Wees daar bewust van, want als je weg gaat zal dat tegen je werken.
Ik heb jarenlang gedacht dat ik de enige was die met al deze problemen zat, maar heb van alle andere collega's precies hetzelfde gehoord. Toen ik op dit forum kwam herkende ik onmiddelijk alle kritieken. Het is zo herkenbaar. Nogmaals, we wilden aanvankelijk best voor Atos werken, maar ze doen alles om ons het werk absoluut onmogelijk te maken. Bij Atos heb ik me altijd als gevangene gevoeld. Bijna de helft van de medewerkers vertrekt uit Atos uit onvrede en het management beweert dat deze mensen weg gaan uit gretigheid naar meer geld. Deze medewerkers hebben zich flexibel opgesteld en veel opgeofferd voor AO en krijgen deze beschuldigingen als dank na hun vertrek.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 21:40 ]
Proest komt me dit ook erg bekend voor. Had op een bepaald moment bijna 600 euro aan brandstofkosten openstaan (heb ik het nog niet eens over het feit dat op het moment dat je met je EIGEN auto door het land crosst JIJ verantwoordelijk bent voor die auto dus JIJ loopt ook het risico bij bijv. een ongeval. Daar gaat je no-claim.) Men bleef maar traineren en uitstellen. Aan het eind van de rit heb ik de poot stijf gehouden en aangegeven niet meer te gaan rijden voor AO. Geld heb ik uiteindelijk na 4 maanden en verschrikkelijk veel moeite weer gekregen.Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:38:
[...]
Je betaalt je een ongeluk aan kilometers, maar Atos betaalt niet alle declaraties uit. Het budget is daar niet voor, dus kiezen ze enkele medewerkers bij wie ze de brandstof niet terug betalen. Je kan hoog of laag springen, maar ze blijven met smoesjes komen dat de declaratie ergens is verdwenen. In werkelijkheid zit het ergens in de papierversnipperaar. Je kan ze telkens opnieuw indienen of ernaar vragen, maar je krijgt het gewoon niet terug als je pech hebt dat jij de uitverkorene bent die geen brandstof terug krijgt.
.
Verhaal over niet aangekomen documenten is voor een collega van me erg leuk. Hij lapt op dit moment een dikke 400 euro per maand voor zijn huurauto aan bijtelling. Terwijl hij had aangegeven bij AO dat hij geen privé kilometers zou maken met die huurbak zodat men dit zou doorgeven aan de belastingdienst. Je raad het al terwijl hij notabene een ontvangstbevestiging heeft blijft AO volhouden dat ze het docje nooit hebben ontvangen en dat hij vrolijk de rest van het jaar 400 euro van zijn salaris kwijt is. En dan heb ik het er nog niet eens over dat ze hem hebben aangeslagen op een Golf TDI terwijl hij notabene rondrijd in een wazige Hyundai.
Zal ik verder nog niet beginnen over een collega die van haar RSI klachten is genezen door haar directe manager zonder tussenkomst van de Arbo arts.
AO kan een goede werkgever zijn voor starters. Onthoud alleen 1 ding als men eenmaal de pik op je heeft of je levert niet direct geld op zal men niet schromen het hele arsenaal aan vervelende trucs open te trekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Chocovla op 04-07-2006 07:52 ]
"Better ask questions before you shoot"
Tsja, ook dit is het standaard verhaal wat je bij alle grote IT bedrijven hoort. Ook bij LCMG, GPR en CGEY is het verhaal hetzelfde: Gouden bergen worden beloofd en als puntje bij paaltje komt zit je gewoon code te kloppen terwijl Het Bedrijf grofweg 3 keer je kosten aan uurtarief krijgt. Waar dat vervolgens aan op gaat kan niemand vertellen;vooral aan divident uitkeren en aan de salarissen van de enorme berg high-end management lagen die verder weinig doen voor hun geld.Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:38:
<hier en daar wat weggeknipt om het kort te houden ;)>
Je wordt aangenomen als junior consultant en wordt gelijk weg gezet in een heel andere functie ergens aan de andere kant van het land....
Volgens AO komt jouw functie later wel aan de beurt als je klaar bent met de opdracht van een half jaar....
De salarisbanden zijn er alleen maar om je het idee te geven dat je kan groeien, maar je merkt er feitelijk niets van....
Je bent gewoon een loonslaaf en dient te gehoorzamen....
Kijk vooral uit voor de wurgcontracten van Atos, want daarin staan enkele bijna onmogelijke voorwaarden die jou volledig tot werkpion maken....
Het mooiste wat ik bij Origin (nog voor de Atos tijd) heb meegemaakt is een review waarbij ik "niet aan de verwachtingen voldeed" omdat men van mij verwachtte dat ik mijn werk op niveau 4 zou doen terwijl ik slechts op niveau 3 betaald kreeg. Tsja, en als dan "de concurrent" een baan biedt met *letterlijk* het dubbele salaris dan is het snel bekeken.....
Och, als zelfs de analisten zeggen dat je in de IT/consultancy voor je 35e het beste iedere 2 jaar van baan kunt wisselen, dan weten wij allemaal wel hoe het staat met "De Groten"...
[ Voor 28% gewijzigd door Croga op 04-07-2006 07:58 ]
Herkenbaar, ik werk zelf niet voor AO (heb wel veel te maken met AO-medewerkers). Ik heb in het verleden veel gewerkt voor de "grote jongens" en werk sinds een aantal jaren voor een kleine detacheerder (30 man), waar de directeur gewoon Henk heet. Dan maar iets salaris inleveren en veel plezier in mijn werk....Croga schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 07:56:
[...]
Tsja, ook dit is het standaard verhaal wat je bij alle grote IT bedrijven hoort. Ook bij LCMG, GPR en CGEY is het verhaal hetzelfde: Gouden bergen worden beloofd en als puntje bij paaltje komt zit je gewoon code te kloppen terwijl Het Bedrijf grofweg 3 keer je kosten aan uurtarief krijgt.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Wacht even.... Als je ten opzichte van "De Groten" salaris moet inleveren dan heb je het wel héél erg slecht..... De Groten staan er om bekend veel, maar dan ook veel te weinig te betalen. Toen ik bij AO weg ging kreeg ik bij "De Kleine" zo'n 100% meer. Toen ik bij LCMG weg ging kreeg ik bij "De Kleine" zonder enige discussie 20% meer. Aangezien de overhead bij de kleinere bedrijven lager is, kunnen ze voor hetzelfde "uurtarief" over het algemeen veel meer geld naar de werknemer sturen...Question Mark schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:39:
sinds een aantal jaren voor een kleine detacheerder (30 man), waar de directeur gewoon Henk heet. Dan maar iets salaris inleveren en veel plezier in mijn werk....
Licht er aan wat je slecht vindt. En geloof me, ik heb het financieel niet slecht, mijn vriendin en ik kunnen uitstekend rondkomen.Croga schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:46:
[...]
Wacht even.... Als je ten opzichte van "De Groten" salaris moet inleveren dan heb je het wel héél erg slecht......
En ja, ik weet dat ik bij een andere toko meer kan verdienen. Ik heb het echter uitstekend naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. Zowel qua sfeer, de korte lijnen als de klussen die binnengehaald worden. Ik heb geen zin om voor 300 euro bruto meer, door een "grote jongen" doordeweeks in een hotel geplaatst te worden (op een klote-klus). Die tijd heb ik gehad. Dat zijn een beetje de keuzes die ieder voor zich in het leven moet maken...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Je hebt zonder meer groot gelijk als je het plezier in je werk ver voor stelt op het salaris. Ik ben alleen heel erg verbaasd.Question Mark schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:11:
En ja, ik weet dat ik bij een andere toko meer kan verdienen. Ik heb het echter uitstekend naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. Zowel qua sfeer, de korte lijnen als de klussen die binnengehaald worden. Ik heb geen zin om voor 300 euro bruto meer, door een "grote jongen" doordeweeks in een hotel geplaatst te worden (op een klote-klus). Die tijd heb ik gehad. Dat zijn een beetje de keuzes die ieder voor zich in het leven moet maken...
Zelf ben ik weg gegaan bij De Groten en naar een kleiner bedrijf gegaan (150 man totaal, 4 directe collegas). Echter was het eerste wat me opviel dat dit kleine bedrijf, en eigenlijk alle kleine bedrijven waar ik mee gesproken heb, veel beter betalen dan de grotere concurenten. Vandaar dat ik het raar vindt dat er nog "kleinen" zijn die minder betalen.... Slechts een monetaire observatie
Ik hoop dat je bedoelt wanneer je een eigen auto hebt? Ik heb namelijk nooit gezeik gehad met achteraf declareren van bonnetjes van mn brandstof bij travelcard
Verwijderd
Zoals gezegd kiezen ze enkele medewerkers uit bij wie ze de brandstof- en avondlunchdeclaraties niet uitbetalen. Ik ben niet de enige. Ik ken meerdere collega's bij wie dat het geval is en die medewerkers zijn niet het ideaalbeeld van loonslaaf. Zij worden gestrafd door financiële fraude. De declaraties die ze weigeren te betalen gaan naar de bonussen voor het hoger management. Ze stelen direct uit je portemonnee. Dit zeg ik niet omdat ik ze niet mag, maar omdat het een aantoonbaar feit is. Vraag het enkele andere gedupeerde ex-Atosmedewerkers en ze zullen je hetzelfde vertellen.Glorix Jim schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:13:
Ik hoop dat je bedoelt wanneer je een eigen auto hebt? Ik heb namelijk nooit gezeik gehad met achteraf declareren van bonnetjes van mn brandstof bij travelcard
Maar we zien wel..
En als ik mijn concullega's hoor van oa Cap, Ordina en Logica dan is het overal hetzelfde
Ik ook niet, wat wel het geval is dat de verschillen tussen de diverse ao-afdelingen op verschillende gebieden zeer groot zijn.
Verwijderd
He grappig, ik werk ook bij IPS Eindhoven.wvkreg schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:03:
Leuke verhalen, motiverend voor iemand die net heeft getekend bij IPS - E .
Maar we zien wel..
Wanneer heb je getekend en wanneer moet je beginnen?
4-7 getekend en begin per 1-9.Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:13:
[...]
He grappig, ik werk ook bij IPS Eindhoven.
Wanneer heb je getekend en wanneer moet je beginnen?
Kijk in mijn profiel voor m'n e-mail adres, kunnen we eens wat zaken bespreken
Verwijderd
Kijk in mijn profiel voor m'n e-mail adres, kunnen we eens wat zaken bespreken :)[/quote]
Stuur mij even een email met de zaken wat jij besproken wilt hebben. Mijn email adres is te vinden in mijn profiel.
Verwijderd
heb nu bij accenture een aanbod gekregen, en heb dit topic even doorgenomen.
Ik kom net van Atos Origin vandaan. Ik heb het idee dat echt iedereen negatief is over AO.
Ik zal terecht komen in het cluster van Requirements Engineer.
Mijn vraag is het echt zo slecht als jullie beweren , of is er een duidelijke scheiding in beoordelingen tussen de echte It-ers ( Java/Oracle programmeurs) en de bedrijfskundige (met it achtergrond RE, TESTERS)
Verwijderd
Ik zou graag meer willen weten over je keuze. Aangezien ik dezelfde keuze moet maken.nivvle schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:14:
[...]
Arbeidsvoorwaarden zijn ook vergelijkbaar dus het is net welk bedrijf je het meeste aanspreekt. In mijn geval was dit dus AO, als je wilt weten waarom, let me know. Wat ik je iig even snel kan zeggen is dat ATS zéér amerikaans en prestaiegericht is (moet je van houden), AO is veel 'menselijker', althnas zo heb ik het ervaren tijdens de gesprekken met beide bedrijven.
Kan helaas je email niet traceren
het hangt er helemaal vanaf in welke unit/groep je komt te werken. Dat is het nadeel van AO, dat het zo immens groot is, dat je niet kan zeggen hoe een andere unit het doet qua beoordelingen.
Ik zit bijvoorbeeld bij ES-BI/CRM en daar werken heel veel mensen die geen programmeur zijn (vandaar dat het één van de dichtbevolkste units met vrouwen is
Ik weet bijvoorbeeld ook weer dat de BAS unit heel anders is qua cultuur dan mijn unit. In mijn unit kreeg ik standaard een mobiele telefoon, bij BAS moet je vragen om een mobiele telefoon. Dat soort kleine verschilletjes.
Maar op de lange termijn maakt het niet echt of je nou voor AO of Cap Gemini werkt. Het zijn allebei eigenlijk precies dezelfde bedrijven. Ik ben nu gedetacheerd waar mijn collega's dus mensen van Cap zijn en als je dan het onderling gaat vergelijken dan verschilt het niet zoveel van elkaar.
[ Voor 33% gewijzigd door Glorix Jim op 13-07-2006 08:18 ]
Als verse BAS medewerker heb ik inderdaad geen mobiele telefoon en dat vond ik een behoorlijk shock als mobiele medewerker. Het standaard antwoord is echter dat een deel van je onkostenvergoeding bestemd is voor gebruik van je eigen mobiel..Glorix Jim schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 08:15:
Ik weet bijvoorbeeld ook weer dat de BAS unit heel anders is qua cultuur dan mijn unit. In mijn unit kreeg ik standaard een mobiele telefoon, bij BAS moet je vragen om een mobiele telefoon. Dat soort kleine verschilletjes.
Erger vind ik de belachelijke leaseprijzen. Die prijzen zijn echt veeeel hoger dan bij bijv. directlease.nl of zelfs direct bij leaseplan.nl en niemand snapt waarom...
Jup dat van die lease is ook het grootste ergenispunt van elke AO medewerker volgens mij. Het ergste vind ik nog die dieselboete van 13E p/m.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 09:05:
[...]
Als verse BAS medewerker heb ik inderdaad geen mobiele telefoon en dat vond ik een behoorlijk shock als mobiele medewerker. Het standaard antwoord is echter dat een deel van je onkostenvergoeding bestemd is voor gebruik van je eigen mobiel..
Erger vind ik de belachelijke leaseprijzen. Die prijzen zijn echt veeeel hoger dan bij bijv. directlease.nl of zelfs direct bij leaseplan.nl en niemand snapt waarom...
Maareh over je mobiele telefoon, ik zou er geen genoegen mee nemen en vertel maar dat andere units dit wel doen (of je moet meer dan 80E onkostenvergoeding krijgen
Ik kan wel andere units aan gaan halen, maar 't probleem bij AO is nu juist dat alle units hun eigen wetten voerenGlorix Jim schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:13:
[...]
Jup dat van die lease is ook het grootste ergenispunt van elke AO medewerker volgens mij. Het ergste vind ik nog die dieselboete van 13E p/m.
Maareh over je mobiele telefoon, ik zou er geen genoegen mee nemen en vertel maar dat andere units dit wel doen (of je moet meer dan 80E onkostenvergoeding krijgen)
Misschien moeten we een actiegroep oprichten mbt de AO-leaseregeling-- op de barricade! Die dieselboete slaat inderdaad nergens op. Zeker niet in combinatie met de 70 euro (in mijn geval) bijdrage voor prive gebruik terwijl ik juist op goedkope diesel rijdt.
AO lijkt overigens gewoon te verdienen aan de lease. Een medewerker van leaseplan heeft zich zelfs laten ontvallen dat ze AO geen kleine krasjes mogen wegwerken.. Waarom zou AO dat iets interesseren als ze niets mee te maken hebben?
En een mobiele telefoon heb ik ook gewoon binnen de BAS unit.
Jij denkt dat de prijs die je bij directlease op de website ziet de prijs is waarvoor je de auto ook daadwerkelijk kunt krijgen? Dan zouden alle bedrijven bij directlease leasen.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 09:05:
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Aan de ene kant wel ja, aangezien AO een collectieve korting krijgt + merkenbeleidkorting. Dan zou je op zn minst denken dat een auto met een gelijkwaardige leasetermijn even duur zou zijn of misschien iets goedkoper en niet veel duurder.Confusion schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:11:
[...]
Jij denkt dat de prijs die je bij directlease op de website ziet de prijs is waarvoor je de auto ook daadwerkelijk kunt krijgen? Dan zouden alle bedrijven bij directlease leasen.
Een van de problemen is dat OFC (=leasemaatschappijcommunicatieafdeling) ook wordt behandeld als een losse unit die dus ook winst moet maken.
Verwijderd
Ik kom binnen als java programmeur 2e band 85 bij BAS Zuid.
Ik heb de voorwaarden goed doorgelezen en eens geinformeerd bij andere toco's maar kan weinig verschillen ontdekken, ook waren de voorwaarden en startsalarissen van mede afgestudeerde een stuk lager.
In het contract staat een leasebedrag van €486, ik heb al voor het opsturen van het contract aangegeven dat als ik een huurauto krijg ik geen genoegen neem met een minder model dan staat voor die €486. De hrmér van de afdeling ging voor me regelen dat ik dus een groepje hoger kwam.
Kortom een VW Polo ofzo, denk ik dan? (ik hoop toch met airco)
Maar kijkend naar de toekomst, over een jaar dus... Wat houdt dat 3 merken beleid in en wat zijn de prijzen voor die leaseauto's dan als ze zo belachelijk hoog zijn? Waar kan ik uit kiezen? Ik was me namelijk al aan het orienteren op een Seat Leon/Opel Astra GTC ofzo...
Ik heb geen moeite een beetje extra(max €50) bij te betalen want ik ben een auto liefhebber, dus vind het belangrijk in een auto te rijden die me goed ligt.
Ik ga dadelijk eerst 3 maanden op cursus en als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!
VAG groep (VW/audi/Seat/Skoda)
GM groep (Ford/Volvo/Jaguar)
Renault
Seat Leon diesel zit op 610 euro per maand ofzo
[ Voor 21% gewijzigd door cvs79 op 13-07-2006 14:40 ]
Verwijderd
Hmm de lpg's zijn toch een stuk voordeliger heb ik begrepen... Wat kost zon leon 1.6 op lpg?cvs79 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:39:
3 merken beleid houdt in:
VAG groep (VW/audi/Seat/Skoda)
GM groep (Ford/Volvo/Jaguar)
Renault
Seat Leon diesel zit op 610 euro per maand ofzo
Verwijderd
Seat Leon 1.9TDI77 621Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:11:
[...]
Hmm de lpg's zijn toch een stuk voordeliger heb ik begrepen... Wat kost zon leon 1.6 op lpg?
Seat Leon 1.6 Sport 604
De meest kale Leon op Gas is 575
Verwijderd
Ah.. hmm dan zitten ze toch wel sterk boven de prijs van directlease.nl. Noujah dan zal het wel iets bijbetalen worden voor een polo met airco over een jaar gok ik.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:02:
[...]
Voor 486 moet je denken aan een:
Skoda Fabia 1.4 ambiente
Ford Fiesta 1.4 ambiente
Seat Ibiza 1.2
VW Fox trendiline 1.4
Als je op directlease ook aangeeft dat je 35000 km per jaar, en looptijd van 4 jaar en 6 maanden neemt. Krijg je al een beter beeld.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:23:
[...]
Ah.. hmm dan zitten ze toch wel sterk boven de prijs van directlease.nl. Noujah dan zal het wel iets bijbetalen worden voor een polo met airco over een jaar gok ik.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Als ik van die bovenstaande auto's de 1.4 diesel's kies. (ik neem aan dat diesels bedoeld worden anders is het verschilo nog veel groter).
Dan kom ik rond de 60 euro per maand goedkoper uit.
Als de leon te duur word vind ik dit wel een mooie:
Volkswagen Polo 1.4tdi optive 51kW (3d) of Volkswagen Polo 1.9tdi optive 74kW (3d)
Maargoed eerst maar eens een jaartje werken en bekend worden met atos origin.
Dan zien we dit verhaal dan wel weer, ben wel benieuwd naar mijn huurauto'tje wat ik krijg.
Rijd nu een audi 80 2.3. Maarjah 1 op 9 zelf betalen tov een tankpas...
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 20:20 ]
Verwijderd
Jij ben ook pas 2 jaar afgestudeerd en al 2 jaar werkzaam bij Atos? Hoe bevalt dat?Glorix Jim schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 08:15:
Ik heb een Leon2 1.9tdi stylance voor 650,- .. met alle salarisverhogingen die ik de afgelopen 2 jaar gehad heb is dat makkelijk te betalen
Ja prima! Ik ben begonnen met 1800,- en ik zit nu op 2400,-. Hopelijk word aan het einde van het jaar nog meer, althans daar ga ik voorVerwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:18:
[...]
Jij ben ook pas 2 jaar afgestudeerd en al 2 jaar werkzaam bij Atos? Hoe bevalt dat?
Ik ben begonnen en werd meteen een maand lang in zogenaamde masterklasje gestopt. Samen met nog 7 andere schoolverlaters. Tijdens dat masterklasje werden we wegwijsgemaakt in de tak van sport van de unit (in mijn geval dus BI en CRM kennis wat bijgespijkert werd). Daarna meteen een paar klussen gehad waarvan ik nu een klus heb waarmee ik al bijna 1.5 jaar bezig zijn en dat is ontwikkelaar en consulting doen met Microsoft Sharepoint.
Qua cursussen en leren is het allemaal goed geregeld bij mijn unit. Ik doe nu bv mee aan een SQL Server 2k5 certificering waarnaa we verder gaan naar SQL BI Developer certificering. Plus dat ik een tripje heb gedaan naar Londen voor een cursus.
Het enige minpunt aan mijn ervaring bij AO is de leaseregeling. Maar de pluspunten zijn de collega's, de sfeer binnen de unit, managers die naar je luisteren en wat doen met de feedback die ze krijgen, de groei die ik meemaak en de ruimte die me word geboden om te groeien.
Verwijderd
Het gros van de AO-medewerkers heeft niet eens recht op een auto-van-de-zaak! Ik ben allang blij met mijn fiets uit bruto-loon...
This is my sick nature.
Verwijderd
Normaal krijg je bij Atos elk jaar een inflatiecorrectie, voor de rest niks noppes salarisverhoging. Alleen als je zeer hoge druk voert en zelfs dreigt met een leuke aanbieding elders stemmen ze in. Die auto van de zaak gebruiken ze als lokkertje. Eenmaal in dienst ben je gelijk een loonslaaf die monddood wordt gemaakt. Heb je een eigen mening, dan is er een groot probleem. Uiteraard behalve als je bij het hoger(-geplaatste) management zit want die misdraagt zich naar wens.hbokh schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:46:
Gaap! Het wordt een beetje "de auto's van / bij AO"-topic dit...
Het gros van de AO-medewerkers heeft niet eens recht op een auto-van-de-zaak! Ik ben allang blij met mijn fiets uit bruto-loon...
Als jij je zieke kindje naar de dokter moet brengen dan krijg je van ze te horen dat ze dat liever niet hebben, want je inzet voor Atos is belangrijker vinden ze. En dit overdrijf ik niet. Zèlf komen ze met smoezen dat ze bepaalde afspraken af moeten blazen omdat ze hun kinderen een leuk dagje uit hebben beloofd. Als je een weekje op vakantie wilt doen ze moeilijk, terwijl je er recht op hebt. Zelf gaan ze wel 4 weken op vakantie, werken 2 weken en gaan dan wéér 4 weken op vakantie. Sommige managers nemen zelfs 60 a 70 dagen vakantie, terwijl ze contractueel maar 29 bezitten.
Alleen als je bij Atos op een goed project bij de klant zit, zoveel mogelijk het hoger(-geplaatste) management vermijdt en jezelf voorliegt dat je tevreden bent met een salaris van niks kun je best goed werken. Die salarisverhoging van Glorix Jim van 600 euro in 2 jaar is 1 op de miljoen. Dat krijg je normaal niet bij Atos, hooguit enkele tientjes extra per jaar. Bij Atos mag je al blij zijn als je je fundamentele arbeidsrecht krijgt.
d:)b
Mja blijkbaar ben ik geen uitzondering (daar heb ik weeer andere collega's voorVerwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:53:
[...]
Normaal krijg je bij Atos elk jaar een inflatiecorrectie, voor de rest niks noppes salarisverhoging. Alleen als je zeer hoge druk voert en zelfs dreigt met een leuke aanbieding elders stemmen ze in. Die auto van de zaak gebruiken ze als lokkertje. Eenmaal in dienst ben je gelijk een loonslaaf die monddood wordt gemaakt. Heb je een eigen mening, dan is er een groot probleem. Uiteraard behalve als je bij het hoger(-geplaatste) management zit want die misdraagt zich naar wens.
Als jij je zieke kindje naar de dokter moet brengen dan krijg je van ze te horen dat ze dat liever niet hebben, want je inzet voor Atos is belangrijker vinden ze. En dit overdrijf ik niet. Zèlf komen ze met smoezen dat ze bepaalde afspraken af moeten blazen omdat ze hun kinderen een leuk dagje uit hebben beloofd. Als je een weekje op vakantie wilt doen ze moeilijk, terwijl je er recht op hebt. Zelf gaan ze wel 4 weken op vakantie, werken 2 weken en gaan dan wéér 4 weken op vakantie. Sommige managers nemen zelfs 60 a 70 dagen vakantie, terwijl ze contractueel maar 29 bezitten.
Alleen als je bij Atos op een goed project bij de klant zit, zoveel mogelijk het hoger(-geplaatste) management vermijdt en jezelf voorliegt dat je tevreden bent met een salaris van niks kun je best goed werken. Die salarisverhoging van Glorix Jim van 600 euro in 2 jaar is 1 op de miljoen. Dat krijg je normaal niet bij Atos, hooguit enkele tientjes extra per jaar. Bij Atos mag je al blij zijn als je je fundamentele arbeidsrecht krijgt.
En dat die auto als lokkertje word gebruikt, tijdens mijn sollicitatiegesprekken werd mij ook gezegd dat ik rekening moest houden met een kleine auto als huur/voorloop auto. Dus van een lokkertje was hier geen sprake.
Ik weet niet voor welke unit jij werkt maar misschien is t verstandig om over te stappen naar de mijne, misschien dat dan je mening kan worden bijgeschaafd
Trouwens over die 60/70 vakantiedagen van je managers. Je kan altijd vakantiedagen bijkopen he
[ Voor 4% gewijzigd door Glorix Jim op 17-07-2006 08:38 ]
Ik hoor bijna alleen maar negatieve dingen over werken bij
AO Cap en CMG e.d.
Ik zou zeggen GA DAN WEG !!
ga werken bij een 'kleiner' bedrijf. Ik zelf werk al jaren naar tevredenheid bij
een bedrijf van +/- 150 man.
Ik heb ook een goed salaris en mooie auto!
Voordelen klein bedrijf zijn dat je kortere lijnen hebt met je leidinggevende/direktie (de direkteur kent 'bijna' iedereen bij naam)
het is niet overmanaged.
Je kunt jezelf beter profileren maw. je bent geen nummer.
Je zit ook niet vast aan 'Salarishuizen' of schalen
En ook bij ons heb je voldoende mogelijkheden om cursussen te volgen e.d.
Ik denk dat het vooral met de naamsbekendheid heeft te maken. Iedereen kent die grote bedrijven.
dat is waarschijnlijk hun geluk anders ging niemand daar meer werken haha
Ik heb persoonlijk nog geen zaken kunnen ontdekken waarom ik het bij een groot softwarehuis beter zou hebben dan waar ik nu zit..
zo dat wou ik even kwijt....
Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet
Ik bedoel, er zijn ook leuke/goeie/betere/weet ik veel bedrijven waar je het op een plek terecht kan komen waar je het niet naar je zin kan hebben. Echter adhv dit topic kan men ervan uitgaan dat de meeste mensen met enige ervaring bij AO er iig op de lange termijn niet gelukkig worden.
We horen je over een jaar of twee wel (dit topic loopt dan waarschijnlijk nog steeds
Assumption is the mother of all fuck-ups
eeehhh ik werk NIET bij AO als je dat soms dacht...goof. schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:08:
Gohgoh, gelukkig is er ook nog iemand blij met z'n werkgever, maar om AO nou bijna met hand en tand te gaan verdedigen.... Het is leuk dat jij, als enige ongeveer in dit gehele topic, blij bent bij AO.... ongetwijfeld zullen er óók binnen AO uitzonderingen zijn, zoals wellicht in het geval van de unit waar jij werkt.
of was dit een reactie op een ander bericht..
sorry was zeker voor Glorix jim bedoeld
[ Voor 5% gewijzigd door TerrorMachine op 17-07-2006 09:36 ]
Haha natuurlijk kijk ik ook naar een andere bedrijven dus de kans is groot dat ik over 2 jaar niet meer bij AO werk. Wil je namelijk echt grote stappen maken qua salarisverhoging dan word je min of meer gedwongen om te gaan jobhoppen.goof. schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:08:
Gohgoh, gelukkig is er ook nog iemand blij met z'n werkgever, maar om AO nou bijna met hand en tand te gaan verdedigen.... Het is leuk dat jij, als enige ongeveer in dit gehele topic, blij bent bij AO.... ongetwijfeld zullen er óók binnen AO uitzonderingen zijn, zoals wellicht in het geval van de unit waar jij werkt.
Ik bedoel, er zijn ook leuke/goeie/betere/weet ik veel bedrijven waar je het op een plek terecht kan komen waar je het niet naar je zin kan hebben. Echter adhv dit topic kan men ervan uitgaan dat de meeste mensen met enige ervaring bij AO er iig op de lange termijn niet gelukkig worden.
We horen je over een jaar of twee wel (dit topic loopt dan waarschijnlijk nog steeds), als je werk b.w.v.s. eerst naar Eindhoven en vervolgens naar Utrecht verhuist is en jij in je leasebak elke dag drie en een half uur in de file staat.
En ik gok dat jij voor MO werkt? Dat is volgens mij ook een hele andere tak van sport binnen AO dan de project/pakketimplementatie-cultuur waar ik in werk. Dus eigenlijk kan je dat niet met elkaar vergelijken.
Daarnaast denk ik zoals iemand boven mij al aangaf, dat het bij alle grote bedrijven er zo aan toe gaat. Althans de verhalen van mijn concullega's doen mij dit geloven, dus het maakt eigenlijk niet uit of je nou bij AO of Cap of [vul hier nog maar een grote jongen in] werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Glorix Jim op 17-07-2006 10:06 ]
van wie weet je dit? uit eigen ervaring? van een bron? van een bron-van-een-bron?Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:53:
[...]
Normaal krijg je bij Atos elk jaar een inflatiecorrectie, voor de rest niks noppes salarisverhoging. Alleen als je zeer hoge druk voert en zelfs dreigt met een leuke aanbieding elders stemmen ze in. Die auto van de zaak gebruiken ze als lokkertje. Eenmaal in dienst ben je gelijk een loonslaaf die monddood wordt gemaakt. Heb je een eigen mening, dan is er een groot probleem. Uiteraard behalve als je bij het hoger(-geplaatste) management zit want die misdraagt zich naar wens.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Glorix Jim je kunt altijd bij ons bedrijf aan de slagGlorix Jim schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:04:
[...]
Haha natuurlijk kijk ik ook naar een andere bedrijven dus de kans is groot dat ik over 2 jaar niet meer bij AO werk. Wil je namelijk echt grote stappen maken qua salarisverhoging dan word je min of meer gedwongen om te gaan jobhoppen.
Werkte. KPN DC, overgenomen door AO, opgegaan in MO. Ikke wegweze. Zit nu bij de overheid (wéér een héél ander verhaal....).Glorix Jim schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:04:
En ik gok dat jij voor MO werkt? Dat is volgens mij ook een hele andere tak van sport binnen AO dan de project/pakketimplementatie-cultuur waar ik in werk. Dus eigenlijk kan je dat niet met elkaar vergelijken.
En wat ik al zei, kan bij jullie idd heel anders zijn dan bij de rest van AO.
Trouwens, stappen van 600 per 2 jaar zijn natuurlijk niet eindeloos, ook niet buiten AO.
Assumption is the mother of all fuck-ups
Haha en jij zit waar?TerrorMachine schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:31:
[...]
Glorix Jim je kunt altijd bij ons bedrijf aan de slagdelen we de bonus hahaha.
Dat is idd niet eindeloos maar ik verwacht de komende jaren wel dat zo blijft doorgaan met die verhogingengoof. schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:31:
[...]
Werkte. KPN DC, overgenomen door AO, opgegaan in MO. Ikke wegweze. Zit nu bij de overheid (wéér een héél ander verhaal....).
En wat ik al zei, kan bij jullie idd heel anders zijn dan bij de rest van AO.
Trouwens, stappen van 600 per 2 jaar zijn natuurlijk niet eindeloos, ook niet buiten AO.
Bij onze unit is het zo dat als je onder de 30 bent dat je elk halfjaar een beoordeling hebt en daarin dus de kans krijgt dat je salarisverhoging krijgt.
[ Voor 61% gewijzigd door Glorix Jim op 17-07-2006 14:17 ]
[ Voor 9% gewijzigd door SmartDoDo op 17-07-2006 19:02 ]
Wat is er dan zoal beter aan de arbeidsvoorwaarden? Belangrijkste van de arbeidsvoorwaarden is toch wel het salaris. Er is o.a. in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2) al gesproken over Sogeti en toen kwam aan het licht, dat Sogeti niet zomaar maar gewoon behoorlijk veel slechter is qua salaris en dan vooral voor starters..MartijnvdSluis schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:08:
Ik kan Sogeti van harte aanbevelen. Veel betere arbeidsvoorwaarden dan de hier genoemde bedrijven, veel socialer en gewoon goed geregeld. Je kan zn beetje onbeperkt cursussen volgen en ze hebben een hele mooie flex regeling waarmee je "werk gerelateerde" zaken kan kopen van je bruto loon. Enige nadeel is dat ze overall gezien iets lager zitten qua salaris.
[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 17-07-2006 19:02 ]
Verwijderd
Ik vind je vraag en die van 1 van de voorgangers heel raar. Als ik er niet werkte zou ik toch wel wat beters te doen hebben dan naar een AO-ervaringentopic gaan en ellenlange verhalen schrijven over de stand van zaken binnen AO die ik niet zou kennen en waar ik geen last van zou hebben?Logos schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:23:
van wie weet je dit? uit eigen ervaring? van een bron? van een bron-van-een-bron?
Sogeti heeft:Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:27:
[...]
Wat is er dan zoal beter aan de arbeidsvoorwaarden? Belangrijkste van de arbeidsvoorwaarden is toch wel het salaris. Er is o.a. in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2) al gesproken over Sogeti en toen kwam aan het licht, dat Sogeti niet zomaar maar gewoon behoorlijk veel slechter is qua salaris en dan vooral voor starters..
- 27,5 vakantiedagen
- Direct een vast contract
- Flexregeling
- Goed pensioen (weet niet de exacte cijfers)
- Gratis zn beetje onbeperkte cursussen
- Veel leuke uitjes ea voor de medewerkers (meer en beter dan gemiddeld)
- Mogelijkheid tot 32 uur werken
- OHIO traineeprogramma voor starters
- Overall gezien gewoon een heel sociaal bedrijf dat alles goed geregeld heeft. Dat begint al bij de sollicitatiegesprekken.
Op dit moment betalen ze redelijk marktconform. Dat moet ook wel aangezien ze anders niemand kunnen aantrekken. Als jij je salaris overigens het belangrijkste element in je arbeidsvoorwaarden vindt kan je idd beter niet bij Sogeti komen werken.
Sogeti heeft: | AO heeft: |
- 27,5 vakantiedagen | - 29 vakantiedagen |
- Direct een vast contract | Jaarcontract die binnen half jaar wordt omgezet naar vast |
- Flexregeling | - Flexregeling |
- Goed pensioen (weet niet de exacte cijfers) | - Meerder pensioenregelingen |
- Gratis zn beetje onbeperkte cursussen | - Definieer 'gratis' |
- Veel leuke uitjes ea voor de medewerkers (meer en beter dan gemiddeld) | - Definieer weer 'gemiddeld'. Ik ben dit jaar al wezen zeilen, laserquesten, indoor skieen, vanavond bqq |
- Mogelijkheid tot 32 uur werken | - Mogelijkheid tot 32 uur werken |
- OHIO traineeprogramma voor starters | - Masterclass van 1 maand voor starters |
- Overall gezien gewoon een heel sociaal bedrijf dat alles goed geregeld heeft. Dat begint al bij de sollicitatiegesprekken. | - Ik heb ook gekozen voor AO aan de hand van het sollicitatiegesprekken. Kan alles bespreken met mn manager. Gezellige collega's en goeie sfeer |
[ Voor 6% gewijzigd door Glorix Jim op 18-07-2006 10:00 ]
Verwijderd
Glorix Jim, ik weet dat je het erg naar je zin hebt bij Atos, maar ik moet je toch even mijn ervaringen en die van m'n collega op deze punten aankaarten.Glorix Jim schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:59:
Overall gezien gewoon een heel sociaal bedrijf dat alles goed geregeld heeft. Dat begint al bij de sollicitatiegesprekken. [/td][td]- Ik heb ook gekozen voor AO aan de hand van het sollicitatiegesprekken. Kan alles bespreken met mn manager. Gezellige collega's en goeie sfeer [/td]
De 29 vakantiedagen van Atos zijn inderdaad goed, daar hoor je mij evenmin over klagen. Echter, je moet zeer veel moeite doen om uberhaupt toestemming te krijgen om op vakantie te gaan. Ze proberen zoveel mogelijk je op een project te houden en je wordt gedreigd met negatieve beoordelingen als je je vakantieplannen toch doorzet. Ik en collega's van mij hebben dat persoonlijk ervaren. Dit gebeurde bij mij niet eenmalig, maar gestructureerd. Ze doen ook constant pogingen om je tijdens je vakantie te bellen of zelfs terug te halen naar kantoor om iets te doen.
Sinds kort krijg je inderdaad een vast contract na een half jaar, waarbij je vergeten bent te vermelden dat je een opzegtermijn van 3 maanden door je strot geduwd krijgt zodat je moeilijk weg kan.
De cursussen van Atos hebben allemaal een terugbetalingsregeling van 2 jaar. Je wordt verplicht op allerlei cursussen gezet die helemaal niet relevant zijn voor jou. Je kan zomaar verplicht op een cursus Persoonlijk Meesterschap worden gezet waar je 1500 euro voor moet betalen als je binnen 2 jaar weg gaat. De toegewezen cursus afwijzen kan niet, want dan word je gedreigd met een negatieve beoordeling of sabotage van je carrière. Op die manier zit je bij Atos al snel tot aan je nek in de schulden voor cursussen waar alleen zij profijt van hebben die jij niet kan gebruiken voor je CV.
Uitjes worden niet gedaan bij Atos. Hooguit eens in de paar jaar als er goede winst wordt gedraaid. En als je een uitje hebt, dan is het merendeel van de aanwezigen vertegenwoordigd door HR en sales.
Ik en veel van mijn collega's wilden een contract voor 32 uur en we kregen onmiddelijk een nee te horen. Ik vroeg of het onderhandelbaar is en het antwoord is nee, uitsluitend 40 uur.
Die masterclass is wel goed voor je als starter inderdaad. Daar geldt eveneens een terugbetalingsregeling van 2 jaar voor, dus als je van plan was na je jaarcontract weg te gaan zonder schulden kom je bedrogen uit. Ik moet er wel bij zeggen dat dit bij de meeste grote ICT-bedrijven zo is.
Gezellige collega's zijn er zeker bij Atos. Ik heb veel leuke mensen leren kennen. Het hogergeplaatste management moet je echter op grote afstand houden.
Verwijderd
goof, ik ben het volledig met je eens.goof. schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:08:
We horen je over een jaar of twee wel (dit topic loopt dan waarschijnlijk nog steeds), als je werk b.w.v.s. eerst naar Eindhoven en vervolgens naar Utrecht verhuist is en jij in je leasebak elke dag drie en een half uur in de file staat.
In de proeftijd word je als koning behandeld en stelt je HR zich heel nederig op tegenover jou. Jaren later zit je als netwerkarchitect in een matige leasebak verplicht op en neer te rijden van Eindhoven naar Amsterdam op een klus als systeembeheerder. Ze hebben schijt aan je wensen. Al m'n collega's zijn gevlucht naar Logica, de overheid en MKB's en ze ervaren dat als een hele bevrijding. Je kan zoveel je goede wil tonen als je wilt bij Atos, maar je zal er niet op vooruit gaan. Ze zullen er hooguit misbruik van maken. Uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen en bij een bedrijf werken waar je wensen niet onmiddelijk van de tafel worden geveegd als je je rug toekeert.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 20:47 ]
Ik snap je frustatie maar volgens mij is dit niet AO breed maar MO breed.
Ik heb alleen een studieschuld verklaring moeten tekenen toen ik een cursus ging doen van >10.000E
Maar voor de rest heb ik nergens een studieschuld verklaring moeten tekenen en word je er evenmin aan gehouden gezien het feit dat er drie mensen uit mijn unit zijn weggegaan die ook de masterclass hadden doorlopen plus nog wat andere cursussen en niet met studieschulden zin geconfronteerd.
En die opzegtermijn van drie maanden.. dat is niet meer dan logisch. Bij elk ander bedrijf is t misschien geen drie maanden maar twee maanden. Maar dan spreek je toch gewoon met je toekomstige werkgever af dat je daar over drie maanden begint? Ik snap het probleem niet helemaal (of je moet er gewoon voor zorgen dat je op de bank terecht komt dan kan je meteen weg nl (en dat is wel krom inderdaad)
Over die vakanties word er bij ons nooit moeilijk over gedaan. Mijn manager draagt mij eigenlijk op dat ik op vakantie moet en dat dat gewoon broodnodig is. Natuurlijk in overleg met de klant maar als je het ruim van tevoren aangeeft is er niets aan de hand (is mijn ervaring althans).
Het enige wat ik wil aangeven is dat je de ervaring die jij hebt niet overal geldt bij AO (althans niet bij ES BI/CRM).
Verwijderd
Dat is dan toevallig bij jouw unit. Ik heb collega's van verschillende units en ze hebben allemaal hetzelfde probleem dat ze voor een cursusje van een paar honderd euro al gelijk een terugbetalingsregeling moeten tekenen.Glorix Jim schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:17:
Ik snap je frustatie maar volgens mij is dit niet AO breed maar MO breed.
Ik heb alleen een studieschuld verklaring moeten tekenen toen ik een cursus ging doen van >10.000E
Dat is dan toevallig in jouw paradijsunit waar Atos de ideale werkgever is en je elk jaar 600 euro salarisverhoging krijgt. Alle collega's die ik heb leren kennen van verschillende units binnen Atos moeten altijd terug betalen bij hun unit.Maar voor de rest heb ik nergens een studieschuld verklaring moeten tekenen en word je er evenmin aan gehouden gezien het feit dat er drie mensen uit mijn unit zijn weggegaan die ook de masterclass hadden doorlopen plus nog wat andere cursussen en niet met studieschulden zin geconfronteerd.
Dat is niet normaal. Wettelijk geldt 3 maanden alleen als je 10 tot 15 jaar er werkt.En die opzegtermijn van drie maanden.. dat is niet meer dan logisch. Bij elk ander bedrijf is t misschien geen drie maanden maar twee maanden. Maar dan spreek je toch gewoon met je toekomstige werkgever af dat je daar over drie maanden begint? Ik snap het probleem niet helemaal (of je moet er gewoon voor zorgen dat je op de bank terecht komt dan kan je meteen weg nl (en dat is wel krom inderdaad))
Ja, ze zeggen alleen tegen HR-managers dat vakantie broodnodig is, het liefst continu vakantie. De analisten, programmeurs, testers, ontwerpers, e.a. moeten wat Atos betreft maar helemaal geen vakantie nemen.Over die vakanties word er bij ons nooit moeilijk over gedaan. Mijn manager draagt mij eigenlijk op dat ik op vakantie moet en dat dat gewoon broodnodig is. Natuurlijk in overleg met de klant maar als je het ruim van tevoren aangeeft is er niets aan de hand (is mijn ervaring althans).
Het beeld wat jij van Atos schept is totaal het tegenovergestelde van mijn ervaringen en de vele vele VELE collega's van Atos die ik ken van verschillende units. Misschien is jouw unit toevallig de enige normale van heel Atos. Je klinkt bijna als een HR die Atos met hand en tand zit te verdedigen.Het enige wat ik wil aangeven is dat je de ervaring die jij hebt niet overal geldt bij AO (althans niet bij ES BI/CRM).
Nee ik ben geen HRM'er en nee ik heb geen 600E in één jaar aan salarisverhoging gehad maar in 2 jaar en ja misschien heb ik wel geluk dat mijn unit 'normaal' isVerwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:16:
[...]
Dat is dan toevallig bij jouw unit. Ik heb collega's van verschillende units en ze hebben allemaal hetzelfde probleem dat ze voor een cursusje van een paar honderd euro al gelijk een terugbetalingsregeling moeten tekenen.
[...]
Dat is dan toevallig in jouw paradijsunit waar Atos de ideale werkgever is en je elk jaar 600 euro salarisverhoging krijgt. Alle collega's die ik heb leren kennen van verschillende units binnen Atos moeten altijd terug betalen bij hun unit.
[...]
Dat is niet normaal. Wettelijk geldt 3 maanden alleen als je 10 tot 15 jaar er werkt.
[...]
Ja, ze zeggen alleen tegen HR-managers dat vakantie broodnodig is, het liefst continu vakantie. De analisten, programmeurs, testers, ontwerpers, e.a. moeten wat Atos betreft maar helemaal geen vakantie nemen.
[...]
Het beeld wat jij van Atos schept is totaal het tegenovergestelde van mijn ervaringen en de vele vele VELE collega's van Atos die ik ken van verschillende units. Misschien is jouw unit toevallig de enige normale van heel Atos. Je klinkt bijna als een HR die Atos met hand en tand zit te verdedigen.
Daarnaast zit ik het niet met hand en tand te verdedigen, ik vertel gewoon mijn ervaring!
[ Voor 3% gewijzigd door Glorix Jim op 19-07-2006 18:25 ]
Verwijderd
Laat 1 ding duidelijk zijn: ik gun het je van harte en als je het echt zo naar je zin hebt moet je vooral daar blijven werken.Glorix Jim schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:23:
Nee ik ben geen HRM'er en nee ik heb geen 600E in één jaar aan salarisverhoging gehad maar in 2 jaar en ja misschien heb ik wel geluk dat mijn unit 'normaal' is
Daarnaast zit ik het niet met hand en tand te verdedigen, ik vertel gewoon mijn ervaring!
Jij bent echter de enige die ik ooit positief over Atos heb horen praten. Ik heb een tijdje gedacht dat ik de enige was die al deze kritieken had over Atos, tot andere collega's met precies dezelfde uitingen kwamen. En al gauw bleek dat die manier van mensen behandelen eerder beleid was dan toevallige incidenten.
Bij Sogeti wordt je vakantie automatisch goedgekeurd mits niet langer dan 3 werkweken opeenvolgend. vervolgens moet je het zelf met je huidige opdrachtgever regelen. Werkt perfect!Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:12:
[...]
Glorix Jim, ik weet dat je het erg naar je zin hebt bij Atos, maar ik moet je toch even mijn ervaringen en die van m'n collega op deze punten aankaarten.
De 29 vakantiedagen van Atos zijn inderdaad goed, daar hoor je mij evenmin over klagen. Echter, je moet zeer veel moeite doen om uberhaupt toestemming te krijgen om op vakantie te gaan. Ze proberen zoveel mogelijk je op een project te houden en je wordt gedreigd met negatieve beoordelingen als je je vakantieplannen toch doorzet. Ik en collega's van mij hebben dat persoonlijk ervaren. Dit gebeurde bij mij niet eenmalig, maar gestructureerd. Ze doen ook constant pogingen om je tijdens je vakantie te bellen of zelfs terug te halen naar kantoor om iets te doen.
Bij Sogeti gewoon een maand naar ik weet. Wel met de standaard eind van de maand constructie dus het zou op zn max 2 maanden kunnen worden.Sinds kort krijg je inderdaad een vast contract na een half jaar, waarbij je vergeten bent te vermelden dat je een opzegtermijn van 3 maanden door je strot geduwd krijgt zodat je moeilijk weg kan.
Bij Sogeti bepaal je zelf en samen met je manager welke cursussen je gaat doen. Deze worden voor 90% intern gegeven en zijn dus ook GRATIS incl maaltijdDe cursussen van Atos hebben allemaal een terugbetalingsregeling van 2 jaar. Je wordt verplicht op allerlei cursussen gezet die helemaal niet relevant zijn voor jou. Je kan zomaar verplicht op een cursus Persoonlijk Meesterschap worden gezet waar je 1500 euro voor moet betalen als je binnen 2 jaar weg gaat. De toegewezen cursus afwijzen kan niet, want dan word je gedreigd met een negatieve beoordeling of sabotage van je carrière. Op die manier zit je bij Atos al snel tot aan je nek in de schulden voor cursussen waar alleen zij profijt van hebben die jij niet kan gebruiken voor je CV.
Dat HR en Sales altijd goed vertegenwoordigd zijn is een algemeen bekend feit. Maar ik moet zeggen dat de Sogeti feesten altijd erg goed zijn en druk bezocht.Uitjes worden niet gedaan bij Atos. Hooguit eens in de paar jaar als er goede winst wordt gedraaid. En als je een uitje hebt, dan is het merendeel van de aanwezigen vertegenwoordigd door HR en sales.
Sogeti is er ook niet happig op maar als je het wil kan het. Simpel.Ik en veel van mijn collega's wilden een contract voor 32 uur en we kregen onmiddelijk een nee te horen. Ik vroeg of het onderhandelbaar is en het antwoord is nee, uitsluitend 40 uur.
Bij Sogeti ga je naar OHIO. Dat is een traject van een aantal weken. Mooie ervaring en je leert er veel. of je hier iets van moet terugbetalen als je weggaat weet ik niet. Ben er zelf niet geweest aangezien ik geen starter meer benDie masterclass is wel goed voor je als starter inderdaad. Daar geldt eveneens een terugbetalingsregeling van 2 jaar voor, dus als je van plan was na je jaarcontract weg te gaan zonder schulden kom je bedrogen uit. Ik moet er wel bij zeggen dat dit bij de meeste grote ICT-bedrijven zo is.
1. in je eerdere posts praat je veel afstandelijker over AO dan in je laatste paar posts, dus het lijkt alsof je er: gewerkt hebt (vvt) of je info van een concollega hebt,Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:58:
[...]
Ik vind je vraag en die van 1 van de voorgangers heel raar. Als ik er niet werkte zou ik toch wel wat beters te doen hebben dan naar een AO-ervaringentopic gaan en ellenlange verhalen schrijven over de stand van zaken binnen AO die ik niet zou kennen en waar ik geen last van zou hebben?
2. het verbaast me zowiezo dat je er nog werkt als je zulke kritiek op je werkgever hebt.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verder lees ik dat ik maarop zoek moet naar een andere werkgever. Ik doe niets anders. Ik solliciteer me een slag in de rondte maar zit met een beperkte markt in Noord Nederland en het feit dat ik geen echte opleidingen heb mogen volgen bij AO die mij enigszins zouden kunnen onderscheiden op de markt. Standaard MCSE is hier de norm en het maximum. En nee verhuizen is voor mij geen optie
"Better ask questions before you shoot"
Ik heb een aantal mensen aangedragen voor diverse functies, ze mochten allemaal op gesprek komen behalve degene zonder HBO papiertje..Jan Laros schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:23:
Heeft iemand ervaring met het solliciteren bij Atos zonder dat je een HBO-diploma behaald hebt?
offtopic, ben je de Jan Laros uit K'heuvel, vriendje van C@sp
Mex schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:20:
[...]
Ik heb een aantal mensen aangedragen voor diverse functies, ze mochten allemaal op gesprek komen behalve degene zonder HBO papiertje..
offtopic, ben je de Jan Laros uit K'heuvel, vriendje van C@sp? Dan heb ik nog bij je in de klas gezeten.
\0/ Ja, ik ben dé Jan Laros
C@sp zit nu tegenover me, hij neemt wel contact met je op over je cvJan Laros schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:48:
[...]
Hoe waren de CV’s van de mensen zónder HBO-diploma? Maw, hecht AO überhaupt waarde aan werkervaring of is de genoten opleiding van doorslaggevend belang?
\0/ Ja, ik ben dé Jan Laros. Als ik het me goed herinner noemden wij jou op school altijd ‘Water’, toch?
edit: ao hecht ook waarde aan werkervaring maar voornamelijk aan het HBO papiertje, de jongen waar ik het over heb had veel (8 jaar ofzo) MBO-niveau werkervaring.
[ Voor 16% gewijzigd door Mex op 20-07-2006 11:18 ]
Het is wel hard werken bij AO, beetje hele dag op GoT rondstruinen en schooien om kabelsMex schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:14:
[...]
C@sp zit nu tegenover me, hij neemt wel contact met je op over je cv
edit: ao hecht ook waarde aan werkervaring maar voornamelijk aan het HBO papiertje, de jongen waar ik het over heb had veel (8 jaar ofzo) MBO-niveau werkervaring.
Ik bel C@SP vandaag even om mijn CV te bespreken
sgoed!Jan Laros schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:31:
[...]
Het is wel hard werken bij AO, beetje hele dag op GoT rondstruinen en schooien om kabels.
Ik bel C@SP vandaag even om mijn CV te bespreken.
Zo klinkt SOGETI als de AO die ik kenMartijnvdSluis schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:25:
[...]
Bij Sogeti wordt je vakantie automatisch goedgekeurd mits niet langer dan 3 werkweken opeenvolgend. vervolgens moet je het zelf met je huidige opdrachtgever regelen. Werkt perfect!
[...]
Bij Sogeti gewoon een maand naar ik weet. Wel met de standaard eind van de maand constructie dus het zou op zn max 2 maanden kunnen worden.
[...]
Bij Sogeti bepaal je zelf en samen met je manager welke cursussen je gaat doen. Deze worden voor 90% intern gegeven en zijn dus ook GRATIS incl maaltijdOok geen terugbetaalregeling of iets.
[...]
Dat HR en Sales altijd goed vertegenwoordigd zijn is een algemeen bekend feit. Maar ik moet zeggen dat de Sogeti feesten altijd erg goed zijn en druk bezocht.
[...]
Sogeti is er ook niet happig op maar als je het wil kan het. Simpel.
[...]
Bij Sogeti ga je naar OHIO. Dat is een traject van een aantal weken. Mooie ervaring en je leert er veel. of je hier iets van moet terugbetalen als je weggaat weet ik niet. Ben er zelf niet geweest aangezien ik geen starter meer ben
Alleen dan 3 maanden ipv 2 maanden opzegtermijn (mits je op een klus zit)
Verwijderd
Als AO medewerker hoef je bijvoorbeeld het terugbetalingscontract niet te tekenen. Men kan jou er niet toe verplichten, net zoals niet relevante cursussen. Bang zijn voor carriereproblemen ? Dacht het niet. Altijd je arbeidscontract controleren en onkostenvergoeding eisen voor elke zaak die niet is besproken in je contract. Reken maar dat AO zich gaat aanpassen.
Gaat jouw CV tegenwoordig over HP LaserJetsJan Laros schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:31:
[...]
Het is wel hard werken bij AO, beetje hele dag op GoT rondstruinen en schooien om kabels.
Ik bel C@SP vandaag even om mijn CV te bespreken.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Verwijderd
In theorie klinkt dat leuk, maar in de praktijk zetten ze je op onmogelijke klussen als je eenmaal weerstand hebt geboden. Onkostenvergoedingen kun je niet eisen. Ze worden hartelijk ontvangen met mooie woordjes en verdwijnen als je weg bent in de papierversnipperaar. Je dient ze nog duizend keer in en keer op keer krijg je "oh wat erg, geef maar dan regel ik het wel!" te horen terwijl ze gewoon worden weg gegooid. Tot je het spuugzat bent en weg gaat van Atos.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:41:
Als AO medewerker hoef je bijvoorbeeld het terugbetalingscontract niet te tekenen. Men kan jou er niet toe verplichten, net zoals niet relevante cursussen. Bang zijn voor carriereproblemen ? Dacht het niet. Altijd je arbeidscontract controleren en onkostenvergoeding eisen voor elke zaak die niet is besproken in je contract. Reken maar dat AO zich gaat aanpassen.
Verwijderd
Nooit spijt gekregen van mijn vertrek.
Veel van de negatieve ervaringen in dit topic komen me bekend voor, behalve het leasebedrag dat was 1100 gulden.
Later, als ik ex-collega's tegenkwam hoorde ik dat het elk jaar weer "nog even broekriem aantrekken, maar volgend jaar krijg je wel een mooie verhoging" en ondertussen werden er elk jaar weer mooie jaarcijfers gepresenteerd aan de aandeelhouders.
Verwijderd
Waar het voornamelijk op neer komt, is dat je er wel zelf achteraan moet gaan. Je moet je wel laten horen, met ideeen komen, met voorstellen komen. Als je het kan onderbouwen waarom je een bepaalde cursus wil doen, of waarom je bij een bepaald congress moet zijn dan is dat bijna altijd wel te regelen.
Even kort met betrekking tot projecten en de werkafstand. Dit hangt ook weer heel veel af waar binnen Atos Origin je werkt. Ikzelf zit bij BAS en we hebben regionale practices, dit betekend dat je in de regel in de regio werkt. Het kan dan nog steeds wel voorkomen dat je een keer voor een project een aantal maanden verder moet, maar dan zijn er altijd wel zaken te regelen als uren vergoeding, reizen met trein etc.
Maar nogmaals, het hangt natuurlijk af van de unit waarin je zit en wie je manager is. Maar alleen omdat de ervaringen van een aantal personen slecht zijn wil niet zeggen dat heel Atos zo is. Maarja, mensen die zeuren hoor je altijd het hardst roepen...
Je vergeet je leuke collega's!Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:31:
Er wordt hier veel geroepen over hoe slecht het wel niet is bij Atos, maar ik merk daar zelf maar heel weinig van. Ik zit nu zo'n 3 jaar bij Atos, ben flink gestegen qua salaris en ze betalen m'n complete studie (16k). Ik heb telefoon, laptop, auto mag naar congressen etc.
...
Ik werk sinds 1998 bij Atos Origin, toen nog Origin geheten. In de afgelopen 8 jaar heb ik 10-tallen cursussen kunnen volgen die allemaal volledig werden vergoed, incl. overnachtingen in hotels in het buitenland. In het begin kreeg ik zelfs bonussen per gehaalde certificaat omdat men vond dat dit gestimuleerd moest worden. Tegenwoordig wordt het meer of minder van je verwacht dat je certificaten haalt om je professionele kennis op peil te houden. Ik kan daar niet oneens mee zijn.
Ook declaraties omtrent alternatief reizen of onkosten zijn altijd volgens afspraak vergoed. Ik heb een leaseauto, maar als ik een jaar op een verre locatie moet werken waarbij het reizen per trein veel aantrekkelijker is, dan was dat bij mij in ieder geval nooit een probleem. Kwestie van bespreken en afspreken.
Ik ben matig tevreden over mijn salaris. Afgelopen 2-3 jaren zijn inderdaad geen vetpot geweest, maar dat was het volgens mij eigenlijk bij geen enkel andere vergelijkbare ICT bedrijf. Atos Origin heeft al die jaren toch aan de marktverwachtingen kunnen voldoen, mede door dit beleid. En afgelopen jaar hebben de meeste werknemers hiervan de vruchten geplukt. Ik zelf heb er 7% bij gekregen wat volgens mij bovengemiddeld is.
Het is al eerder gezegd, maar nogmaals: je hebt je carriere zelf in de hand. Als je iets verwacht van Atos, dan maak je daarover goede afspraken met je HRM manager. In princiepe zullen die nagekomen worden. Verder, je moet zorgen dat je goed bent of wordt in je vak zodat je sterker staat in onderhandelingen met de management. Goede mensen zijn schaars en worden vaak op handen gedragen, zo heb ik gemerkt. Dit kan je bereiken door een goede IOP op te stellen en concrete afspraken hier omtrent maken met je HRM manager.
Ik kan de negatieve verhalen hier maar moeilijk vatten. Natuurlijk zal het wel eens fout lopen en zal Atos ten onrechte bepaalde afspraken niet nakomen. Maar dit zal bij elk ander bedrijf kunnen gebeuren en is zeker niet een beleid bij Atos, integendeel. Je moet soms zelf ook opkomen voor je rechten als je vindt dat het verkeerd dreigt af te lopen.
Ik hoop dat potentiele collega's zich niet laten afschrikken door enkele negatieve verhalen en zelf beoordelen of het iets kan worden tussen hun en Atos Origin.
Verwijderd
Ja, die 40% vertrekkende medewerkers zijn allemaal zeurpieten volgens jou. Misschien heb jij het toevallig goed, maar ik en vrijwel al mijn Atoscollega's dus absoluut niet. We zijn niet hebberig voor meer salaris of een dikkere auto. Het gaat ons om al die negatieve punten die we hier noemen. Ik vind het zeer onterecht dat je ons zeurpieten noemt omdat jij het toevallig wat beter hebt. Die dingen die jij noemt zijn niet zomaar 1 2 3 te regelen. Als ik om me heen kijk schreeuwt iedereen om die mogelijkheden, maar we worden gewoon genegeerd. Ik ga ook niet een dakloze een zeurpiet noemen omdat ik het toevallig veel beter heb.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:31:
Maar nogmaals, het hangt natuurlijk af van de unit waarin je zit en wie je manager is. Maar alleen omdat de ervaringen van een aantal personen slecht zijn wil niet zeggen dat heel Atos zo is. Maarja, mensen die zeuren hoor je altijd het hardst roepen...
Aram, de pluspunten die jij noemt zijn juist de dingen die worden beloofd en niet worden nagekomen. Dat zijn de redenen waarom iedereen weg gaat bij Atos. Met alle respect, ga me niet vertellen dat jij beter onderhandelt dan de helft van alle Atosmedewerkers die vertrekt. Daar zitten echt ervaren mensen tussen die toch al een tijdje mee draaien in de IT.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 22:56 ]
Verwijderd
Hoe kom je op 40% uit? Omdat het dan bij jullie op je afdeling/unit mischien niet goed geregeld is wil heus niet zeggen dat het overal zo is. Binnen SI (waar ik werk) ken ik heel wat mensen. Niet alleen binnen de regio waar ik zit, maar ook de andere regios. Iedereen (binnen SI tenminste) heeft dezelfde mogelijkheden en arbeidsvoorwaarden.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:47:
[...]
Ja, die 40% vertrekkende medewerkers zijn allemaal zeurpieten volgens jou. Misschien heb jij het toevallig goed, maar ik en vrijwel al mijn Atoscollega's dus absoluut niet. We zijn niet hebberig voor meer salaris of een dikkere auto. Het gaat ons om al die negatieve punten die we hier noemen. Ik vind het zeer onterecht dat je ons zeurpieten noemt omdat jij het toevallig wat beter hebt. Die dingen die jij noemt zijn niet zomaar 1 2 3 te regelen. Als ik om me heen kijk schreeuwt iedereen om die mogelijkheden, maar we worden gewoon genegeerd. Ik ga ook niet een dakloze een zeurpiet noemen omdat ik het toevallig veel beter heb.
Aram, de pluspunten die jij noemt zijn juist de dingen die worden beloofd en niet worden nagekomen. Dat zijn de redenen waarom iedereen weg gaat bij Atos. Met alle respect, ga me niet vertellen dat jij beter onderhandelt dan de helft van alle Atosmedewerkers die vertrekt. Daar zitten echt ervaren mensen tussen die toch al een tijdje mee draaien in de IT.
Je zegt dat ik je een zeurpiet noem omdat ik het toevallig beter heb. Als je dat generaliserend vindt, wat ben je dan zelf aan het doen? Atos Origin heeft in Nederland 9000 medewerkers. In al je postings hier doe je net alsof heel Atos een beerput van ellende is. Ik zeg niet dat je een zeurpiet bent omdat ik het beter zou hebben, ik zeg dat je een zeurpiet bent omdat je net doet alsof zaken die jou treffen, of toevallig je collega's treffen opgaan voor heel Atos Origin. Je doet alsof er structureel mensen weggepest worden, declaraties verdwijnen en managers misbruik maken van vrije dagen. Dat dit binnen jouw omgeving gebeurt wil heus niet zeggen dat dit binnen heel Atos gebeurd. Als je dan toch commentaar wil leveren op hoe slecht het binnen Atos is, geef dan in ieder geval aan waar je binnen Atos werkt, zodat nieuwe/mogelijke medewerkers weten welke afdeling van Atos ze moeten mijden.
En in mijn omgeving zie ik niet iedereen weg gaan bij Atos. Wij zijn zelfs het afgelopen jaar met 15%/20% gegroeid...
Verwijderd
In jouw vestiging en geheid ook een paar anderen gaat het goed ja. Nogmaals, ik ken meer dan zat Atosmensen uit alle windstreken en ze hebben exact dezelfde problemen. Het gaat altijd om het niet honoreren van hun wensen, het niet nakomen van afspraken en ga zo maar door. De details waarin ze het vertellen komen exact overeen met de andere verhalen. Zelf had ik geruime tijd het idee dat ik de enige was die ermee rond liep.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:47:
Dat dit binnen jouw omgeving gebeurt wil heus niet zeggen dat dit binnen heel Atos gebeurd.
Hoe dan ook, wie bij Atos wilt werken, ga je gang maar. Als je geluk hebt kom je in een redelijke vestiging met een redelijke manager. Zo niet, dan zullen al deze punten op je af komen.
Ik moet er wel bij zeggen dat zéér gespecialiseerde divisie vaak beter zijn dan algemenere divisies, want daar ben je echt een melkkoe.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 01:19 ]
De opleiding is een stoomcursus programmeren van ongeveer drie maanden, met onderwerp als C, OO, design patterns, projectmatig werken, UML, unix, programmeer tools, etc. Gedurende die periode heb je ongeveer 3/4 van je 'normale' salaris en een lease auto. Daarna heb je de verplichting minimaal 2 jaar bij AO te blijven; anders moet je voor elke maand dat je minder blijft 1/24e van de opleidingskosten terugbetalen. Redelijke standaard regeling voor dit soort trajecten, AFAIK. Ze doen projecten bij bedrijven als ASML, Océ, takken van de spoorwegen (o.a. spoorveiligheid) en overal waar verder op redelijk fundamenteel niveau aan software gesleuteld moet worden. Ik begreep dat het van drivers voor elektromotoren tot user interfaces voor kopieerapparaten kan varieren.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Verwijderd
Misschien moet ik iets meer vertellen waarom het mij aantrok. Een gedeelte van mijn afstudeerwerk bestond uit het programmeren van een stukje software (delphi). Dit is eigenlijk best goed bevallen. Daarom heb ik een maandje terug ook bij een kleiner bedrijf gesolliciteerd op een baan als software engineer. Ook een aanbod van hun gehad, maar uiteindelijk afgeslagen vanwege het (in mijn ogen) weinige toekomstperspectief in het werk, gecombineerd met tegenvallende voorwaarden (salaris).Confusion schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:52:
Rob, wat wil je er van weten? Ik heb daar vorig jaar op gesolliciteerd en heb toen een aanbod gekregen, maar heb uiteindelijk besloten elders aan de slag te gaan. Hoe het werk inhoudelijk is weet ik dus niet, maar ik heb iets meer informatie dan jij door het sollicitatiegesprek.
De opleiding is een stoomcursus programmeren van ongeveer drie maanden, met onderwerp als C, OO, design patterns, projectmatig werken, UML, unix, programmeer tools, etc. Gedurende die periode heb je ongeveer 3/4 van je 'normale' salaris en een lease auto. Daarna heb je de verplichting minimaal 2 jaar bij AO te blijven; anders moet je voor elke maand dat je minder blijft 1/24e van de opleidingskosten terugbetalen. Redelijke standaard regeling voor dit soort trajecten, AFAIK. Ze doen projecten bij bedrijven als ASML, Océ, takken van de spoorwegen (o.a. spoorveiligheid) en overal waar verder op redelijk fundamenteel niveau aan software gesleuteld moet worden. Ik begreep dat het van drivers voor elektromotoren tot user interfaces voor kopieerapparaten kan varieren.
Ik vind het dus leuk om te programmeren, echter wil ik mijn achtergrond niet helemaal verwaarlozen en dus op een technologisch wat hoogstaander project werken, dan enkel een database programmeren o.i.d. (om maar een zijstraat te noemen).
Hoeveel sollicitatie rondes heb je doorlopen voor je de aanbieding kreeg? En de voorwaarden (salaris, auto en overige sec. arb. voorwaarden), zijn die een beetje vergelijkbaar met wat de andere grote bedrijven bieden (philips, ASML, shell e.d.) voor WO opgeleiden?
Verwijderd
Rob1980,Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:32:
[...]
Misschien moet ik iets meer vertellen waarom het mij aantrok. Een gedeelte van mijn afstudeerwerk bestond uit het programmeren van een stukje software (delphi). Dit is eigenlijk best goed bevallen. Daarom heb ik een maandje terug ook bij een kleiner bedrijf gesolliciteerd op een baan als software engineer. Ook een aanbod van hun gehad, maar uiteindelijk afgeslagen vanwege het (in mijn ogen) weinige toekomstperspectief in het werk, gecombineerd met tegenvallende voorwaarden (salaris).
Ik vind het dus leuk om te programmeren, echter wil ik mijn achtergrond niet helemaal verwaarlozen en dus op een technologisch wat hoogstaander project werken, dan enkel een database programmeren o.i.d. (om maar een zijstraat te noemen).
Hoeveel sollicitatie rondes heb je doorlopen voor je de aanbieding kreeg? En de voorwaarden (salaris, auto en overige sec. arb. voorwaarden), zijn die een beetje vergelijkbaar met wat de andere grote bedrijven bieden (philips, ASML, shell e.d.) voor WO opgeleiden?
Ik heb in het jaar 2000 de ATA gedaan in TA-IPS (Technical Automation - In Product Software) Eindhoven tegenwoordig ook wel genoemd TA-Veldhoven. Ik werk nu alweer (bijna) 6 jaar voor TA.
De nieuwe vorm van ATA is dat je inderdaad C/C++/OO/Design Patterns etc. krijgt in je opleidingstraject. Het opleidingstraject is niet 3 maanden achter elkaar maar verspreidt over het jaar heen. Naast de ATA krijg je een opdracht intern of bij de klant (detachering) om je in te leren in de software wereld.
Als je voor echte techniek gaat zit je bij TA goed. In vergelijking met bv. Bas Zuid zitten wij technisch (HW) gezien wat zwaarder. Bas Zuid ed. zijn meer gespecialiseerd op bv. databases, Microsoft gerelateerde zaken etc.
Bij TA Veldhoven hebben we voornamelijk klanten als Philips (Semi, Medical Systems), Oce, ASML, Verhaert, Bosch etc.). Bij TA Utrecht zijn het klanten als de spoorwegen, aerospace, railinfra etc.
Voor wat betreft arbeidsvoorwaarden weet ik niet of je beter af bent. Zover ik weet krijg je 3/4 van salaris ofzo (ik weet niet zeker of het 3/4 is). Na pakweg een half jaar of 3/4 jaar krijg je je volledige salaris. Wel moet je inderdaad tekenen dat je minimaal 2 jaar blijft. Ik denk dat 2 jaar niet echt wat voorstelt daar je een soort van opleiding krijgt waardoor je SE geskilled wordt. Hiermee en dan je ervaring kom je op wel meer plaatsen aan de bak als SE. De vraag is of je bereid bent om de eerste paar maanden een deel van je salaris in te leveren voor een SE opleiding.
Volgens mij is het zo dat als je je salaris en je auto bij elkaar telt dat je rond het salaris van bv. Philips zit. Helaas weet ik dat niet zeker.
Naast het salaris en de auto krijg je nog 29 vrije dagen. (Philips 43 ofzo). Verder krijg je de mogelijkheid om dagen te kopen. Extra uren die je maakt (in overleg met de klant) kun je in een keuzepotje stoppen. Dit betekent dat als je genoeg hebt daar iets mee kunt doen. Uit laten betalen, als je geen leaseauto hebt en met de fiets naar de zaak komt eventueel een fiets kopen, vrije dagen kopen etc.
Als je de voorwaarden van dat kleine bedrijfje hier eventjes neerzet kan ik je wel vertellen of je hier meer krijgt of niet.
Wil je meer weten dan zie ik het wel.
Verwijderd
Het lijkt me leuk om aan software voor een bepaald project te werken. Echter wil ik ook nog wel e.e.a. meekrijgen van het project, dus niet enkel programmeren maar ook binding houden met het product.
De aanbieding die ik destijds heb gehad, zag er grofweg zo uit:
- jaarcontract
- 1950 bruto p/m, 13e maand, geen auto of verdere extra's
- 32 vrije dagen
Overigens was het geen echt klein bedrijf, doch vergeleken met AO stelde het kwa aantal werknemers niet veel voor ;-)
Ik heb trouwens voor donderdag een afspraak staan om te gaan praten in Veldhoven. Dat kan natuurlijk nooit kwaad!
Verwijderd
Qua secundaire arbeidvoorwaarde zit je bij AO beter. Primair ligt het er maar aan wat je gaat doen. Opleiding of niet, wel skill level je binnen komt etc.Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:09:
Bedankt voor je uitgebreide reactie Kayke!
Het lijkt me leuk om aan software voor een bepaald project te werken. Echter wil ik ook nog wel e.e.a. meekrijgen van het project, dus niet enkel programmeren maar ook binding houden met het product.
De aanbieding die ik destijds heb gehad, zag er grofweg zo uit:
- jaarcontract
- 1950 bruto p/m, 13e maand, geen auto of verdere extra's
- 32 vrije dagen
Overigens was het geen echt klein bedrijf, doch vergeleken met AO stelde het kwa aantal werknemers niet veel voor ;-)
Ik heb trouwens voor donderdag een afspraak staan om te gaan praten in Veldhoven. Dat kan natuurlijk nooit kwaad!
Een gesprek kan zeker geen kwaad.
What's the speed of Dark?
Ik werk zelf ook bij AO, en herken in elk geval een hoop van de punten die men aanhaalt, hoewel ik het er niet altijd in die mate mee eens ben. Overigens is het niet zo dat 'de meeste werknemers' ervan geprofiteerd hebben; 7% is, zeker aan de MO kant, zeer uitzonderlijk. Reken dat de meesten op 1,9% hebben gezeten, conform CAO.Aram schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:40:
Ik ben matig tevreden over mijn salaris. Afgelopen 2-3 jaren zijn inderdaad geen vetpot geweest, maar dat was het volgens mij eigenlijk bij geen enkel andere vergelijkbare ICT bedrijf. Atos Origin heeft al die jaren toch aan de marktverwachtingen kunnen voldoen, mede door dit beleid. En afgelopen jaar hebben de meeste werknemers hiervan de vruchten geplukt. Ik zelf heb er 7% bij gekregen wat volgens mij bovengemiddeld is.
Da's een hele belangrijke(!), wordt regelmatig onderschat.Dit kan je bereiken door een goede IOP op te stellen en concrete afspraken hier omtrent maken met je HRM manager.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Kun je mij wat meer informatie geven over OFC? Is dit een eigen leasemaatschappij van AO of een externe partij?
Hoor graag van je!
Duplo
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 20:03 ]
OFC staat voor Origin Fleet C(nogwat), is een kleine afdeling van een paar man binnen LeasePlan. De auto's zijn dus gewoon van leaseplan en als je wat geregeld wil hebben dan doe je dat via die paar personen binnen LeasePlan die ze voor het gemak OFC genoemd hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:48:
Glorix Jim...of andere die het antwoord weten natuurlijk![]()
Kun je mij wat meer informatie geven over OFC? Is dit een eigen leasemaatschappij van AO of een externe partij?
Hoor graag van je!
Duplo
Dit topic is gesloten.