Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33
Nja als ik van mijn huidige werkgever over zou stappen naar AO dan moeten ze toch wel met iets beters komen dan zo'n walgelijke pinda of soortgelijk gedrocht !!!
Een leasebak is niet super belangrijk maar ik wil toch wel een beetje fatsoelijke bak, niet zon boodschappen karretje !

Wat is de aanbreng bonus voor een nieuwe AO slaaf dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n pinda is neem ik aan voor starters of niet?

Met 5 jaar ervaring kan je neem ik aan wel makkelijk octavia / jetta leasen. Zeg maar wat... Zo niet, dan is het een karige bedoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
Ja lijkt me toch wel, want anders stap je toch niet over naar AO.
Als je nu bij een concurent een leuke leasebak hebt ga je niet naar AO toe om daar even lekker in zon pinda te gaan rijden!!!

Lijkt me dat je dat soort dingen gewoon tijdens de onderhandelingen moet vastleggen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
CRCerror schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:29:Wat is de aanbreng bonus voor een nieuwe AO slaaf dan ?
1000 harde klinkende eurootjes ... bruto :)

En je maakt nog kans op 1 van de 5 flatscreen tv's of 1 van de 6 tafelvoetbalspellen. Wie maakt me los :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die kleine bakjes zijn bij AO alleen voor tijdens je proeftijd..

De aanbrengpremie is 1000EUR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1000? Niet veel....

Lijkt mij vreemd als iemand met 5 jaar ervaring zo;n hok rijdt in zijn proeftijd. Wordt je lekker gewaardeerd.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
Hoe lang is die proeftijd dan ? ik neem aan dat je als je bij AO gaat werken en je hebt al 5 jaar evraring bij een andere detacheerder dat je wel een contract voor onbepaalde tijd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:26:
Die kleine bakjes zijn bij AO alleen voor tijdens je proeftijd..
En voor project mobiliteit. Mocht je dus vanuit je functie niet direct mobiel zijn, maar wel voor een project dagelijks van bijvoorbeeld Eindhoven naar Amsterdam moeten, dan mag je dat ook doen in een Pinda, Matiz, Hyundai Atos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
De proeftijd is minimaal 2 maanden. Of je meteen een contract voor onbepaalde tijd krijgt is natuurlijk afhankelijk van wat je hebt onderhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OllieMongollie schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:33:
De proeftijd is minimaal 2 maanden. Of je meteen een contract voor onbepaalde tijd krijgt is natuurlijk afhankelijk van wat je hebt onderhandeld.
Ik heb een dienstverband voor bepaalde tijd en een proeftijd van 1 maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
Komen er veel ervaren mensen naar AO ? kan het me haast niet voorstellen als ik dat zo hoor.. Als net afgestudeerde hbo'er kan dat allemaal misschien nog..Maar als iemand bij een concurent een aardig salaris heeft een leuke leasekarretje dan kan hij beter niet naar AO overlopen denk ik..
Maar goed ik ga wel ff naar zon info avond ff kijken maar ik denk niet dat het wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ga ook maar eens naar zo'n infoavond. Eens zien wat ze te bieden hebben. Economie trekt aardig aan dus dat moet ook bij AO zichtbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:37:
[...]
Ik heb een dienstverband voor bepaalde tijd en een proeftijd van 1 maand..
Sorry. Het was 'ten hoogste 2 maanden'. Had de AVG verkeerd gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
CRCerror schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:37:
Komen er veel ervaren mensen naar AO ?
Helaas lopen er op dit moment veel meer weg dan dat er bij komen. Uiteraard geldt dit niet voor alle afdelingen, maar wel voor diegene waar ik mee te maken heb. Zo'n info avond kan natuurlijk nooit kwaad, dus ik zou er zeker naar toe gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha hebben die pinda's er misschien iets mee te maken... Sorry. Geintje. _/-\o_

Ja, zie bij ons bedrijf dat er tegenwoordig ook veel mensen gaan lopen. Vooral die met 4/5 jaar ervaring. Jonge mensen zijn nog wel te krijgen. Hebben nu weer 20 afstudeerders lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AO is momenteel behoorlijk agressief nieuwe mensen aan het werven. Intern hoor je vervolgens signalen dat ze beter kunnen zorgen dat ze de goede mensen die ze al hebben weten te behouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
Haha ja als je als bedrijf van je mensen af wil moet je ze idd gewoon in zo'n pinda op pad sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:54:
Haha hebben die pinda's er misschien iets mee te maken... Sorry. Geintje. _/-\o_
Nee, voor mij was die Hyundai Atos de druppel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef je groot gelijk.

Ken je achtergrond niet, maar iemand met HBO/WO en paar jaar ervaring kan veel beter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:56:
AO is momenteel behoorlijk agressief nieuwe mensen aan het werven. Intern hoor je vervolgens signalen dat ze beter kunnen zorgen dat ze de goede mensen die ze al hebben weten te behouden..
Tja, ik mag het niet zeggen, dus zeg ik het toch. Op 'mijn' afdeling hebben we jaren lang een verloop van 0% gehad. Dit jaar is het al >40%. En het zijn inderdaad de goede ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
Haha ja dat zijn toch geen leasebakjes meer zeg :r

Bij mijn huidige werkgever (middelgrote detacheerder) wordt wel eens geklaagd over de lease regeling maar als ik dat met AO vergelijk is het 10x beter.
Ik kan over paar maanden weer een nieuwe kar uitzoeken voor een budget van 640 euri zonder eigen bijdrage voor prive gebruik of dat soort onzin !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:56:
Goede mensen zijn duur en gaan dingen eisen. Jonge broekies die net van uni of hbo komen zijn dat nog niet en kunnen ook makkelijk weggezet worden bij klanten... Zo werkt het nu eenmaal volgens mij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
Nja denk dat een klant niet meteen blij wordt als AO alleen maar starters in de aanbieding heeft, een starter zonder veel project ervaring is lijkt me toch wel lastig weg te zetten ..
Met zo'n 5 jaar ervaring en de nodige sun/micrsoft cerfificaten ben je toch wel heel wat beter en voor hogere tarieven bij een klant weg te zetten lijkt me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRCerror schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:08:
Nja denk dat een klant niet meteen blij wordt als AO alleen maar starters in de aanbieding heeft, een starter zonder veel project ervaring is lijkt me toch wel lastig weg te zetten ..
Met zo'n 5 jaar ervaring en de nodige sun/micrsoft cerfificaten ben je toch wel heel wat beter en voor hogere tarieven bij een klant weg te zetten lijkt me !
Ja, heb jij weer gelijk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 21:21
Iemand enig idee in welke salarisband en -positie starters terecht komen (band I of II neem ik aan)?? Ik zie hier (http://www.bondvantelecompersoneel.nl/pdf/salontw06.pdf) dat het nogal scheelt in welke band en/of welke positie je zit dus wel leuk om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Ik heb zojuist een aanbieding van AO gekregen en die was financieel in ieder geval aantrekkelijker dan die van ATS. Moeilijke keuze gaat dit worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
nivvle schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:15:
Ik heb zojuist een aanbieding van AO gekregen en die was financieel in ieder geval aantrekkelijker dan die van ATS. Moeilijke keuze gaat dit worden..
Hoe ziet de aanbieding er uit ?

[ Voor 8% gewijzigd door descon op 31-05-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
wat zijn eigenlijk de meest voorkomende functies waar jongeren voor worden benaderd ?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
meelmark schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:41:
wat zijn eigenlijk de meest voorkomende functies waar jongeren voor worden benaderd ?
Ik kreeg afgelopen week een wervingsbrief voor afgestudeerden van AO voor software, requirements en test engineer. Ik denk die drie dus.
Beetje overbodig overigens aangezien ze mij diezelfde week een contract stuurden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
descon schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:36:
[...]

Hoe ziet de aanbieding er uit ?
Heb ik nog niet binnen (krijg ik elk moment over de mail) maar hij heeft hem over de telefoon toeglicht en die aanbieding is in grote lijnen hetzelfde als die van ATS. 2 vakantiedagen extra, een stuk meer salaris (maar geen 2000 startbonus, zoals bij ATS) en verder de standaard voorwaarden zoals hier in deze topic voorbij zijn gekomen.
meelmark schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:41:
mensen voor Testing en BI zijn momenteel erg in trek bij alle IT'ers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OllieMongollie schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:00:
[...]

Tja, ik mag het niet zeggen, dus zeg ik het toch. Op 'mijn' afdeling hebben we jaren lang een verloop van 0% gehad. Dit jaar is het al >40%. En het zijn inderdaad de goede ......
Dat is redelijk normaal, niet het hoge verloop maar wel het gestegen verloop. De afgelopen jaren heeft iedereen voorzichtig gedaan en zo goed mogelijk geprobeerd in ieder geval een baan te houden. Nu trekt de markt weer flink aan, en zijn er weer vollop vacatures en dan neemt de kans op een baan ergens anders ook weer toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Gezien de negatieve invloed die deze hele situatie heeft op de continuïteit van de geleverde diensten, lijkt mij dit niet normaal. Een paar procent verloop is prima. Dat snap ik ook wel. Maar als plotseling 40% van je personeel, uiteraard met de meeste ervaring, er vandoor gaat, moet je toch bij jezelf te rade gaan. Vooral als je al enkele maanden vacatures open hebt staan, maar deze niet krijgt ingevuld.

[ Voor 3% gewijzigd door OllieMongollie op 01-06-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Ik heb ruim 7 jaar gewerkt bij AO waarvan de eerste 5 jaren met veel plezier en daarna ging het snel bergafwaarts.
AO stond vooral die laatste 1,5 jaar bij mij gelijk aan:
- Veel beloven, weinig nakomen
- Werken op verouderde troep (even compileren duurde en halve dag)
- Nooit geen geld voor cursussen
- Veel reorganisaties (om de 1 a 2 jaar)
- Geen (of nauwelijks) salarisverhoging
- Geen promotie (wel altijd boven niveau werken maar niet voor beloond worden)
- Belachelijk beoordelingssysteem (projectleiders geven een prima beoordeling maar je eigen manager vlakt het af naar voldoende terwijl hij je 1x per jaar ziet)
- Afgesproken beoordelingssysteem (manager mag maar een x aantal beoordelingen boven voldoende laten uitkomen, daarna waren de goede beoordelingen op en kreeg de rest een voldoende)
- Gemaakte afspraken worden eenzijdig aan de kant geschoven door het management (en met terugwerkende kracht)
- Matige leasvergoeding (is volgens mij al 5 a 6 jaar hetzelfde en dus niet meer van deze tijd)
- Prutsers blijven gewoon in dienst
- Totale leegloop van goeie ervaren mensen

De meeste collega's waren overigens prima mensen (bijvoorbeeld Krypt). Ook de eerste 5 jaar heb ik echt met plezier gewerkt bij AO.

Ik hoop voor de mensen die er nu gaan werken dat het beter is geworden maar ik vrees er een beetje voor... Al met al heb ik er een jaartje of 2 te lang gewerkt en had ik veel eerder moeten overstappen.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het kan kloppen dat Atos Origin agressief aan het werven is, ik kreeg via school een foldertje toegestuurd waarin ik werd uitgenodigd om op een sollicitatiedag te komen voor 'Technische Automatisering' (ben bijna klaar met HBO Technische Informatica).
Opzich ziet het er aantrekkelijk uit, mede omdat er een 1-jarige interne 'Technical Automation' opleiding aan vast zit en je meteen begint met verdienen. Maar als ik het goed begrijp is het eigenlijk eenzelfde bedrijf als Accenture? Toen ik daar een informatieboekje van kreeg had ik meteen de neiging om het ding ritueel te verbranden :X

Het zal een kwestie zijn van hoe ze het brengen. Bij Atos wordt ik uitgenodigd voor een soort info-avond voor mijn profiel, bij Accenture kreeg ik een folder vol met management termen, werd ik gebombardeerd tot Junior Consultant en stond het hele boekwerk in het teken van carriére maken.

De reacties in dit topic zijn niet al te hoopgevend, maar ik zal maar onbevooroordeeld naar de info avond gaan en kijken wat het is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Korte vraag:

Wat doet een technical engineer IPS bij Atos qua functieinhoud en werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
MadMarky schreef op maandag 05 juni 2006 @ 02:09:
Het kan kloppen dat Atos Origin agressief aan het werven is, ik kreeg via school een foldertje toegestuurd waarin ik werd uitgenodigd om op een sollicitatiedag te komen voor 'Technische Automatisering' (ben bijna klaar met HBO Technische Informatica).
Opzich ziet het er aantrekkelijk uit, mede omdat er een 1-jarige interne 'Technical Automation' opleiding aan vast zit en je meteen begint met verdienen. Maar als ik het goed begrijp is het eigenlijk eenzelfde bedrijf als Accenture? Toen ik daar een informatieboekje van kreeg had ik meteen de neiging om het ding ritueel te verbranden :X

Het zal een kwestie zijn van hoe ze het brengen. Bij Atos wordt ik uitgenodigd voor een soort info-avond voor mijn profiel, bij Accenture kreeg ik een folder vol met management termen, werd ik gebombardeerd tot Junior Consultant en stond het hele boekwerk in het teken van carriére maken.

De reacties in dit topic zijn niet al te hoopgevend, maar ik zal maar onbevooroordeeld naar de info avond gaan en kijken wat het is.
Ik geloof dat ALLE consultancy-bedrijven op het gebied van IT agressief aan het werven. Ikzelf ben afgelopen vrijdag op een aanbieding van Atos ingegaan, waar ik er ook eentje van Accenture had liggen (ATS om precies te zijn).

De bedrijven zijn nagenoeg vergelijkbaar als het gaat om de activiteiten, Atos is een stuk groter dan ATS en doet ook een klein beetje aan detachering (ATS absoluut niet). Arbeidsvoorwaarden zijn ook vergelijkbaar dus het is net welk bedrijf je het meeste aanspreekt. In mijn geval was dit dus AO, als je wilt weten waarom, let me know. Wat ik je iig even snel kan zeggen is dat ATS zéér amerikaans en prestaiegericht is (moet je van houden), AO is veel 'menselijker', althnas zo heb ik het ervaren tijdens de gesprekken met beide bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

nivvle schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:14:
[...]

Ik geloof dat ALLE consultancy-bedrijven op het gebied van IT agressief aan het werven.

In mijn geval was dit dus AO, als je wilt weten waarom, let me know.
Just curious...

Gezien de vele negatieve reacties in dit topic over AO, waarom kies je dan toch voor AO? Je meldt zelf al dat veel consultancy bedrijven aan het werven zijn, waarom dan niet voor een ander bedrijf gekozen. AO en ATS zijn dan toch niet de enige waar je gesolliciteerd hebt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat ATS geen consultancy doen, maar daarvoor een aparte afdeling hebben (Accenture in Amsterdam)? Dat vind ik op zich jammer, want consultancy is een gebied waar mijn interesse in ligt. Bij ATS begin je iig met de functie Programmer. Wat dat precies inhoudt en wat precies je werkzaamheden zijn, is mij niet helemaal duideljik. Verder denk ik dat ATS het doorgroeien en jezelf ontwikkelen meer stimuleert dan andere bedrijven. Ook is het mogelijk dat je meteen bij ATS op een project wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
WEl typisch om te lezen dat AO na 5 jaar zuigt. Dat hoor ik van heel veel bedrijven namelijk, dat het na 5 mooie jaren bij een bedrijf ineens kut wordt.

Als in een stagnatie van je inkomensgroei en secundaire voorwaarden. Zou het komen doordat een goede ontwikkelaar op een gegeven moment niet meer waardevoller geacht wordt naar gelang hij meer ervaring krijgt? Hoop het niet. Want dan heb ik zeer binnenkort ook problemen. Werk nu 4 jaar bij mijn werkgever en op dit moment wil ik er nog wel even blijven zitten. Doe ook wel mijn best om door te groeien naar een positie met meer verantwoordelijkheid. Maar goed, altijd afwachten hoe dat weer bevalt.

(Ben nu dus Java ontwikkelaar met 4 jaar ervaring. Voor meer info, zie mijn sig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Question Mark schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:20:
[...]

Just curious...

Gezien de vele negatieve reacties in dit topic over AO, waarom kies je dan toch voor AO? Je meldt zelf al dat veel consultancy bedrijven aan het werven zijn, waarom dan niet voor een ander bedrijf gekozen. AO en ATS zijn dan toch niet de enige waar je gesolliciteerd hebt?
Naast AO en ATS heb ik ook gesolliciteerd bij Welten groep, ben ik gevraagd door mijn huidige afstudeerbedrijven en ook door het moederbedrijf ervan (ook consultancy). Verder heb ik dus niet bij concurrenten van AO gesolliciteerd, ik was overigens door AO gevraagd dus echt ' solliciteren' kun je het niet noemen.

Ik heb voor AO gekozen omdat mijn gevoel bij AO veel beter was (heeft te maken met de cultuur, zoals hierboven gezegd), ze beter betalen en ik daar een masterclass kan volgen van 4 weken ipv een introweekje bij ATS. Wat voor mij ook erg belangrijk was in mijn keuze is de verhoduign werk/prive. Die is voor AO belangrijk en bij ATS wordt je bijna gevraagd je gehele sociale leven op te geven voor je carriere. Hoewel ik erg graag (en snel) carierre wil maken is mijn sociale leven ook enigszins heilig. Bij ATS kun je rekenen op veel reistijd (kleiner dan AO, zeker de cell waarbij ik solliciteerde) en veel overwerken. Bij AO is de reistijd boven de 2 uur per dag betaald en mag je in een hotel. Overwerk komt in principe niet voor en zo wel, krijg je ze 150% betaald.

Btw, kijk eens in de topic van Accenture, ook niets dan negatieve ervaringen. In elk bedrijf zijn ontevreden mensen en laten dat nou precies degenen zijn die meestal op internet aan het klagen zijn. De tevreden meerderheid heeft het te druk met genieten en met plezier werken om hier te gaan posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:26:
Is het niet zo dat ATS geen consultancy doen, maar daarvoor een aparte afdeling hebben (Accenture in Amsterdam)? Dat vind ik op zich jammer, want consultancy is een gebied waar mijn interesse in ligt. Bij ATS begin je iig met de functie Programmer. Wat dat precies inhoudt en wat precies je werkzaamheden zijn, is mij niet helemaal duideljik. Verder denk ik dat ATS het doorgroeien en jezelf ontwikkelen meer stimuleert dan andere bedrijven. Ook is het mogelijk dat je meteen bij ATS op een project wordt gezet.
Atos Origin heeft Atos Consultancy voor de consultancy (:P), System Integrations (implementatie, enz) en Managed Operations (outsourcing). Bij Accenture is dit Accenture voor de consultancy en ATS voor de technische oplossingen en outsourcing. Same story, andere verpakking dus.. Als je voor consultancy wilt gaan moet je idd naar A'dam en niet naar ATS.

Het klopt dat je als programmer begint, bij AO is dit developer. Ook weer een voorbeeld van same story, differrent package. Gewoon functiebenamingen, het werk zal grootendeels hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor masterclass ga je volgen en welke functie krijg je bij AO? Ik vind de introductieweek bij ATS in principe te gering om dan meteen in een project gezet te worden. Is het niet zo dat iedereen bij ATS begint als Prorammer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:37:
Wat voor masterclass ga je volgen en welke functie krijg je bij AO?
Business Intelligence en daarna Developer BI (frontend)
Ik vind de introductieweek bij ATS in principe te gering om dan meteen in een project gezet te worden.
I agree, één van de redenen waarom ik voor AO heb gekozen.
Is het niet zo dat iedereen bij ATS begint als Prorammer?
Dat is zo idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Business Intelligence is een interessant gebied idd. Bij ATS is het volgens mij niet mogelijk die richting op te gaan, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:49:
Ok, Business Intelligence is een interessant gebied idd. Bij ATS is het volgens mij niet mogelijk die richting op te gaan, of heb ik het mis?
Dat heb je idd mis, ze hebben wel degelijk BI (minder mensen als bij AO, maar toch). SAP, Siebel en nog een paar geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bussiness Intelligence Consultant?

Ik dacht dat Accenture in Amsterdam hierover ging en ATS de opdrachten verder uitvoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:00:
Bussiness Intelligence Consultant?

Ik dacht dat Accenture in Amsterdam hierover ging en ATS de opdrachten verder uitvoert
Nee ik geloof dat Accenture alleen management consulting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nivvle schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:36:
[...]

Nee ik geloof dat Accenture alleen management consulting is.
Weet jij iets over de opleidingsvoorwaarden bij ATS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:40:
[...]

Weet jij iets over de opleidingsvoorwaarden bij ATS?
Opleidingsvoorwaarden, zoals? Zoals hierboven gezegd heb je alleen een intro-week dus tenzij je dat een opleiding noemt krijg je alleen training-on-the-job..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb begrepen dat je verschillende opleidingen kan volgen gedurende een jaar. Er wordt een opleidingsplan opgesteld. Ik vroeg me af of hier voorwaarden aan verbonden zijn, want je dient volgens mij wel een bepaald contract te tekenen voor sommige opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:02:
Nou ik heb begrepen dat je verschillende opleidingen kan volgen gedurende een jaar. Er wordt een opleidingsplan opgesteld. Ik vroeg me af of hier voorwaarden aan verbonden zijn, want je dient volgens mij wel een bepaald contract te tekenen voor sommige opleidingen.
Aha dat bedoel je.. ALS je tijd gaat hebben voor opleidingen zal dat idd kunnen maar ik ken hun beleid daarin niet. Ongetwijfeld zul je er een terugbetalingsregeling van 2 jaar o.i.d. aan overhouden, zoals nagenoeg overal. (tenzij het natuurlijk verplichte opleidingen zijn en zij het gewoon helemaal voor je betalen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Mex

nivvle schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:46:
[...]

Business Intelligence en daarna Developer BI (frontend)
SAP BI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Lama

[ Voor 98% gewijzigd door wvkreg op 11-06-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Geen idee, maar ik geloof niet dat AO haar oganisatie heeft ingedeeld naar product/specialiteit. ATS heeft wel aparte cellen met mensen voor SAP/Siebel/BO, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
YuriV schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:17:
De meeste collega's waren overigens prima mensen (bijvoorbeeld Krypt). Ook de eerste 5 jaar heb ik echt met plezier gewerkt bij AO.
Yuri! _/-\o_
Zo kom je weer eens mensen tegen! Ik kan het helemaal met je verhaal vinden; vandaar dat ik ook weg ben gegaan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08
nivvle schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:00:
[...]

Geen idee, maar ik geloof niet dat AO haar oganisatie heeft ingedeeld naar product/specialiteit. ATS heeft wel aparte cellen met mensen voor SAP/Siebel/BO, enz
Bij ES heb je wel een units voor specifiek BI (en CRM) en SAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Glorix Jim schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:17:
[...]

Jah klopt! Maybe was ik niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dat je geen aparte units "SAP BI", "SIEBEL BI", enz hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Glorix Jim schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:17:
[...]

Maar onder ES SAP vallen ook weer een aantal SAP BI consultants, waaronder ikzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Mex schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 07:38:
[...]

Maar onder ES SAP vallen ook weer een aantal SAP BI consultants, waaronder ikzelf :P
Dan ben ik binnenkort een collega van je :P Hoe lang zit je al bij AO? Bevalt het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

nivvle schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:43:
[...]

Dan ben ik binnenkort een collega van je :P Hoe lang zit je al bij AO? Bevalt het een beetje?
sinds 1 okt 2005 pas ;) waar kom je te werken? In't zuiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Mex schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:24:
[...]

sinds 1 okt 2005 pas ;) waar kom je te werken? In't zuiden?
En bevalt het?? Heb je al een beetje promo gemaakt ondertussen? :P Ik heb gesolliciteerd in utrecht, geen idee waar ik terecht kom, maar lijkt me dat het de randstad is. Eerst een maandje masterclass overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
Zijn er niet toevallig Atossers die ff kunnen kijken wat er momenteel in de leasepool te vidnen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nivvle schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:46:
Zijn er niet toevallig Atossers die ff kunnen kijken wat er momenteel in de leasepool te vidnen is :P
Alleen veel te dure bakken. Je moet toch eerst in een huur-auto rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorMachine
  • Laatst online: 19-08 09:09

TerrorMachine

- Down For Life -

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:07:
[...]

Alleen veel te dure bakken. Je moet toch eerst in een huur-auto rijden..
Okee je werkt er nu anderhalve maand. ben je al tegen veel zaken aangelopen die in dit topic werden genoemd. of valt het allemaal wel mee.
Het is vaak zo als je voor langere tijd bij een klant zit merk je niet veel van wat er op kantoor gebeurt.
Het moet alleen niet zo zijn dat het enige dat je verbindt met AO je Salarisstrook is....

Oh ja en wat voor huur auto heb je uiteindelijk gekregen.. een pinda?

mijn eerste (huur)auto was destijds (in 1998) een Corsa 1.4.....ook mooi

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
delorean7 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:00:
Mag ik vragen wat voor posities binnen Atos bereikt moeten worden om een beetje degelijke lease bak te kunnen rijden? Is natuurlijk secundair aan de werkzaamheden en het salaris, maar wel belangrijk.

Wie rijdt er binnen Atos in een Passat/A4/Octavia?
Het is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je bij wilt betalen, maar band 4 en hoger toch minimaal. Zonder bijtelling kan je in band 3 geen Golf of vergelijkbaar rijden.

Grote probleem bij Atos is dat het een groot bedrijf is, waarbij de manier van omgaan met mensen per afdeling kan verschillen. Met name in de MO hoek is het karig, elke stuiver is daar overhead, en de prijzen staan daar fors onder druk. De salarissen zijn daar vaak bepaald door de outsourcing waarmee men binnen is gekomen, en al die (bv) fors onderbetaalde KPNers zijn voor Atos niet opeens marktcomform gezet.Daar staan echter ook overbetaalden tegenover.

Zelf ben ik neutraal over AO. Er kan best een hoop beter, maar ik heb zelf op basis van ervaringen van relaties en ex-collega's niet de illusie dat het bij de diverse concollega's beter is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TerrorMachine schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:33:
Okee je werkt er nu anderhalve maand. ben je al tegen veel zaken aangelopen die in dit topic werden genoemd. of valt het allemaal wel mee.
Het is vaak zo als je voor langere tijd bij een klant zit merk je niet veel van wat er op kantoor gebeurt.
Het moet alleen niet zo zijn dat het enige dat je verbindt met AO je Salarisstrook is....
Mijn eerste indruk van AO is gematigd positief.

De nadelen van AO zijn voor mij dat het niet een eenheid te noemen is. Het zijn allemaal eilandjes die voor hun eigen succes gaan. Verder zit ik helaas op een vervelende klus die, zo blijkt nu, niets met mijn specialiteit [Java] te maken heeft. Hopelijk is daar op korte termijn iets aan te doen.

De voordelen zijn dat er best leuke dingen georganiseerd worden. Zo ben ik onlangs naar J-Spring geweest en heeft Hans van Breukelen ons een mooi verhaal verteld over teams en samenwerken en .. tja 't ging eigenlijk nergen over ;)

Met de huurauto moet je een beetje geluk hebben. Ik had pech, een Seicento..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorMachine
  • Laatst online: 19-08 09:09

TerrorMachine

- Down For Life -

Ach het is de eerste paar jaar doorbijten en daarna komt alles goed ;)

Beetje rondkijken wat de markt te bieden heeft enzo.

Ik ben denk ik wel op de goede tijd ingestapt:1998
toen "the sky the limit" was

Maar ik begon ook met 2800gulden = 1270Euro als afgestudeerd HBO-er
wel redelijk snel gestegen na die tijd
en van Corsa (huurauto) via een Vectra (voorloper) naar mijn eerste Golf (type 4)
maarja toen waren golfjes nog te leasen 8)
Ik heb nu toch een redelijk hoog leasebudget
maar voor mijn Golf 5 2.0TDI Sportline DSG moet ik toch al gauw zelf 80 Euro bijleggen.

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:02:
[...]
Verder zit ik helaas op een vervelende klus die, zo blijkt nu, niets met mijn specialiteit [Java] te maken heeft. Hopelijk is daar op korte termijn iets aan te doen.
Dat werd mij ook verteld toen ik daar vorige jaar voor sollicitatie kwam. Ik zou aan de slag gaan als consultant/projectleider maar ze konden me ook als tester in gaan zetten voor onbepaalde tijd. Ik kies voor een bepaalde functie en niet om als een manusje-van-alles ergens in Brabant of Limburg weggestopt te worden, omdat er even niet veel werk voor je is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Blaat

[ Voor 108% gewijzigd door wvkreg op 22-06-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb binnenkort ook een gesprek bij atos. Young. prof. testengineer. Ik zou graag willen weten van de starts wat voor salaris ze ongeveer hebben gekregen. Ik neem aan dat ik een salaris indicatie op moet geven, als ik aangenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de opzegtermijn van 3 maanden bij Atos bij een contract voor onbepaalde tijd? Betekent het in de praktijk dat je inclusief de maand waarin je het opzegt dus bijna 4 maanden gebonden bent aan Atos voordat je bij je volgende werkgever kan starten?

Wat moet je dan in die laatste maanden doen in het bedrijf als je geen project hebt na het opzeggen? Ik kan me voorstellen dat als je Atos verlaat ze je niet een leuk projectje voor 3.5 maand geven.

Hoe is dat bij jullie gegaan als ex-Atosmedewerker?

Op de site ontslag-krijgen.nl staat dit:

De opzegtermijn voor u als werknemer is normaal 1 maand.

De opzegtermijn voor de werkgever is:

Bij een arbeidsrelatie van:

* korter dan 5 jaar: 1 maand;
* tussen de 5 en 10 jaar: 2 maanden;
* tussen de 10 en 15 jaar: 3 maanden;
* 15 jaar en langer: 4 maanden.

In een online document over arbeidsrecht trof ik dit aan:

Voor 1 januari 1999 mocht dit nog wel. Je zag dan vaak een opzegtermijn van 3 maanden
voor werkgever en werknemer. Dit is nu dus in strijd met de wet. Een oplossing zou
kunnen zijn dat deze bedingen nu nietig zijn en dat je moet terugvallen op de wettelijke
termijnen. Kantonrechters deden dit ook omdat dit ook in de parlementaire geschiedenis
was gezegd. Nu is er een nieuwe ontwikkeling gaande. Het komt nu voor dat werkgevers
lid 6 inroepen zodat voor de werknemer een langere opzegtermijn geldt. Dit is echter niet
de bedoeling omdat dit artikel is geschreven ter bescherming van de werknemer.

Volgens Atos 3 maanden voor de werknemer en werkgever, terwijl wettelijk gezien niet mag. Op een forum heb ik gelezen dat een werknemer bij Atos werkte en die 3 maanden juridisch uit moest vechten en uiteindelijk wel won omdat het wettelijk verboden is volgens de rechtshulp die hij/zij raadpleegde.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:06:
Ik heb binnenkort ook een gesprek bij atos. Young. prof. testengineer. Ik zou graag willen weten van de starts wat voor salaris ze ongeveer hebben gekregen. Ik neem aan dat ik een salaris indicatie op moet geven, als ik aangenomen wordt.
Wat voor opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:06:
HBO-opleiding neem ik aan dan? Ik ben zelf ook pas aangenomen als test engineer (begin in augustus) en ik kan je vertellen dat over startersalarissen niet gepraat (lees: onderhandeld) wordt. Dat is normaliter ongeveer €1800 bruto + leaseauto + laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

fraQ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:49:
[...]

HBO-opleiding neem ik aan dan? Ik ben zelf ook pas aangenomen als test engineer (begin in augustus) en ik kan je vertellen dat over startersalarissen niet gepraat (lees: onderhandeld) wordt. Dat is normaliter ongeveer €1800 bruto + leaseauto + laptop.
BAS Zuid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
'Personeel Atos Origin loopt weg uit onvrede'

Uitgegeven: 23 juni 2006 17:09
Laatst gewijzigd: 23 juni 2006 17:18
AMSTERDAM - Atos Origin ziet volgens zijn concurrent opmerkelijk veel topadviseurs en hun medewerkers vertrekken, omdat zij ontevreden zijn over hun werkgever. "Dat adviseurs overstappen naar andere bedrijven, waaronder KPMG, heeft te maken met onvrede over de gang van zaken bij Atos en door de verbeterde marktomstandigheden."

Dat betoogde advocaat E. Sneek vrijdag namens KPMG voor de rechtbank in Amsterdam. Het accountants- en advieskantoor KPMG moest zich daar in een kort geding verdedigen tegen aantijgingen van Atos Origin dat het belangrijk personeel zou wegkapen. Het ICT-bedrijf beticht KPMG ervan doelgericht ervaren medewerkers weg te kopen bij de consultantstak die het in 2002 voor 185 miljoen euro heeft verkocht aan Atos.

Headhunters

KPMG weerlegt de beschuldiging met het argument dat Atos Orgin de dupe is van een tekort aan gekwalificeerd personeel in de sector. "We hebben headhunters de opdracht gegeven om binnen de gehele markt op zoek te gaan naar geschikt personeel. Zij richten zich niet specifiek op Atos.

Wel vinden zij daar snel een gewillig oor, omdat er kennelijk nogal wat onrust heerst. Die mensen willen weg en als ze niet bij KPMG uitkomen, belanden ze wel bij een andere concurrent."
http://www.nu.nl/news/762...t_weg_uit_onvrede%27.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:19:
Hoe zit het eigenlijk met de opzegtermijn van 3 maanden bij Atos bij een contract voor onbepaalde tijd? Betekent het in de praktijk dat je inclusief de maand waarin je het opzegt dus bijna 4 maanden gebonden bent aan Atos voordat je bij je volgende werkgever kan starten?

Wat moet je dan in die laatste maanden doen in het bedrijf als je geen project hebt na het opzeggen? Ik kan me voorstellen dat als je Atos verlaat ze je niet een leuk projectje voor 3.5 maand geven.

Hoe is dat bij jullie gegaan als ex-Atosmedewerker?

Op de site ontslag-krijgen.nl staat dit:

De opzegtermijn voor u als werknemer is normaal 1 maand.

De opzegtermijn voor de werkgever is:

Bij een arbeidsrelatie van:

* korter dan 5 jaar: 1 maand;
* tussen de 5 en 10 jaar: 2 maanden;
* tussen de 10 en 15 jaar: 3 maanden;
* 15 jaar en langer: 4 maanden.

In een online document over arbeidsrecht trof ik dit aan:

Voor 1 januari 1999 mocht dit nog wel. Je zag dan vaak een opzegtermijn van 3 maanden
voor werkgever en werknemer. Dit is nu dus in strijd met de wet. Een oplossing zou
kunnen zijn dat deze bedingen nu nietig zijn en dat je moet terugvallen op de wettelijke
termijnen. Kantonrechters deden dit ook omdat dit ook in de parlementaire geschiedenis
was gezegd. Nu is er een nieuwe ontwikkeling gaande. Het komt nu voor dat werkgevers
lid 6 inroepen zodat voor de werknemer een langere opzegtermijn geldt. Dit is echter niet
de bedoeling omdat dit artikel is geschreven ter bescherming van de werknemer.

Volgens Atos 3 maanden voor de werknemer en werkgever, terwijl wettelijk gezien niet mag. Op een forum heb ik gelezen dat een werknemer bij Atos werkte en die 3 maanden juridisch uit moest vechten en uiteindelijk wel won omdat het wettelijk verboden is volgens de rechtshulp die hij/zij raadpleegde.
Je vergeet nog één punt te noemen, en dat is de CAO. In de Atos CAO staat idd dat beide partijen 3 maand opzegtermijn hebben, maar omdat het in de CAO staat (als deze van toepassing is op jou) is het rechtsgeldig.

Overigens ga ik binnen Atos van job switchen, andere funtie al geregeld :) Ik wil ook wel buiten Atos kijken maar die drie maand opzegtermijn (kan in ongelukkig geval oplopen tot bijna vier maand) kan ik op dit moment even niet gebruiken. Ook voor het eerst een leasebak, zal eens kijken of ik de leasepool kan vinden, benieuwd wat daar allemaal in staat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:53:

Je vergeet nog één punt te noemen, en dat is de CAO. In de Atos CAO staat idd dat beide partijen 3 maand opzegtermijn hebben, maar omdat het in de CAO staat (als deze van toepassing is op jou) is het rechtsgeldig.
Met een medewerkersvertrek van 40% per jaar is dat geen wonder. Als een medewerker weg wilt, dan zal hij/zij ook gaan. Het enige wat ze met zo'n langdurige opzegtermijn bereiken is het irriteren van de medewerker en concurrenten terwijl ze jou uiteindelijk toch verliezen. Voor veel bedrijven is het geen probleem als je een paar maanden later start, dus ze bereiken hier echt niets mee. Hooguit medewerkers die 4 maanden duimpje draaien, wachtend op hun vertrek. Dat kost hun alleen maar geld.
Overigens ga ik binnen Atos van job switchen, andere funtie al geregeld :) Ik wil ook wel buiten Atos kijken maar die drie maand opzegtermijn (kan in ongelukkig geval oplopen tot bijna vier maand) kan ik op dit moment even niet gebruiken. Ook voor het eerst een leasebak, zal eens kijken of ik de leasepool kan vinden, benieuwd wat daar allemaal in staat.
Belachelijk dat dat zomaar kan, een opzegtermijn van 3 maanden. Jij bent een duidelijk slachtoffer van de gevolgen: een medewerker die interesse heeft in iets anders blijft alsnog omdat dit opzegtermijn als wurgcontract uitpakt. Ik neem aan dat je ooit wel weg gaat en dan moet je die barrière vroeg of laat toch zien te overwinnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
Abbadon schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:53:
Een CAO kan toch nooit in strijd met de wet zijn? Dat geldt overigens voor allerlei zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

In bepaalde situaties kan er bij CAO worden afgeweken van de wet. In dat geval is dat ook wettelijk bepaald uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
Okay.

Overigens, Atos Origin zal wel spijt hebben van die rechtszaak tegen KPMG, want dit persbericht levert hun enorm slechte publiciteit op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Yep, daar begin ik, jij ook? In dat geval zien we elkaar nog over een dikke maand :P. In het zuiden is naar ik heb begrepen de vraag naar testers vrij groot, wat je wel eens zou kunnen terugzien in je arbeidsvoorwaarden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:39:
[...]

Met een medewerkersvertrek van 40% per jaar is dat geen wonder.

[...]

Belachelijk dat dat zomaar kan, een opzegtermijn van 3 maanden.
Dat is een niet misselijk verloop. Hoewel ook niet verbazingwekkend natuurlijk als je kijkt naar de wijze waarop promoties en salarisverhogingen binnen AO zijn geregeld.

Buiten dat is het jammer dat juist in dit geval de 3 maanden opzegtermijn zo strikt wordt gehanteerd. Ook op mijn afdeling zijn de afgelopen maanden zo'n 10 mensen vertrokken (van de 40 dus we houden het percentage nog laag) en daarvan zijn er regelmatig mensen al na 4 a 5 weken vertrekken omdat hun klus toch net was afgerond. Ik denk dat dat ook een belangrijk criterium is.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grappig die discussie over de opzegtermijn; In mijn contract stond een opzegtermijn van 1 maand voor beide partijen en ik heb juist verzocht dit te verlengen naar 3 maanden! Mijn redenering was/is, dat 3 maanden een redelijke termijn is om een goede passende nieuwe baan te vinden en ik wilde niet de onzekerheid om zo op straat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:47:
Grappig die discussie over de opzegtermijn; In mijn contract stond een opzegtermijn van 1 maand voor beide partijen en ik heb juist verzocht dit te verlengen naar 3 maanden! Mijn redenering was/is, dat 3 maanden een redelijke termijn is om een goede passende nieuwe baan te vinden en ik wilde niet de onzekerheid om zo op straat te staan..
Meestal zoek je eerst een nieuwe baan, en dan pas zeg je je huidige baan op. Lijkt mij tenmiste een iets safere uitgangspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:47:
Nee, jij moet als werknemer juist een korte opzegtermijn hebben, waarbij de werkgever een langere opzegtermijn heeft. Normaal heeft een werkgever een opzegtermijn van 3 maanden en jij 1 maand. Dat is om jou te beschermen. Als de werkgever je ontslaat krijg jij 3 maanden de tijd om iets anders te zoeken omdat hij een opzegtermijn van 3 maanden heeft. Jij kan met je 1 maand opzegtermijn daarentegen snel beginnen bij je volgende werkgever.

Dat er in jouw contract staat dat het voor beide partijen 1 maand is, is wettelijk gezien ook niet gewenst, maar Atos schijnt zoveel mogelijk voordeel uit haar werknemers te willen halen. De werkgever zou een 2 keer zo langere opzegtermijn moeten hebben als de werknemer om jou te beschermen.

Zoals Sybr_E-N zegt, je gaat natuurlijk eerst iets anders zoeken en dan pas opzeggen en niet hopen dat je binnen 3 maanden na je vrijwillige ontslag wat vindt. Als je zelf ontslag neemt kun je niet eens sociale opvang krijgen zoals WW.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:39:

Belachelijk dat dat zomaar kan, een opzegtermijn van 3 maanden. Jij bent een duidelijk slachtoffer van de gevolgen: een medewerker die interesse heeft in iets anders blijft alsnog omdat dit opzegtermijn als wurgcontract uitpakt. Ik neem aan dat je ooit wel weg gaat en dan moet je die barrière vroeg of laat toch zien te overwinnen.
Ik zal die barriere eens moeten overwinnen inderdaad, maar dat doe ik op een moment wanneer het mij beter past, maar dan nog is het vervelend. An sich is het nu niet zo vreselijk erg omdat ik een functie kan krijgen daar waar ik ook heen ga verhuizen. Maar kon ik verhuizen en intern switchen niet samen laten vallen, dan zou het inderdaad beroerd zijn geweest.

In ieder geval heb ik wel zin in de nieuwe functie, ik zit al te lang op dezelfde plek en vind er geen enkele uitdaging meer (niet goed voor motivtie).
Dennis schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:01:
[...]

Een CAO kan toch nooit in strijd met de wet zijn? Dat geldt overigens voor allerlei zaken.
http://www.arbeidsrechter.nl/w/bw.htm#672

Zie punt 8 onder artikel 672. Ik ben poosje geleden even op zoek gegaan omdat ik ook dacht dat dit niet klopte, maar het kan wel degelijk kwam ik jammer genoeg achter.

[ Voor 19% gewijzigd door Abbadon op 24-06-2006 17:27 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In beginsel zeker als je op een opdracht zit, zal AO vasthouden aan de opzegtermijn, zoals beschreven in de arbeidsvoorwaardengids, echter ik heb ook gezien dat mensen sneller soms wel binnnen 1 maand weg konden. Ik denk dat het belangrijkste is dat je met je (practice)manager e.e.a bespreekbaar moet maken.

Overigens ga ik zelf met ingang van 1 juli AO verlaten. Niet dat het een slecht bedrijf zou zijn, maar ik denk dat het na een lange periode ook wel weer eens goed is om uitdagingen aan te gaan binnen een nieuwe werkomgeving.

ps als er nog een AO medewerker een leuke auto zoekt in de pool, ik laat een peugeot 407SW achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

fraQ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 02:54:
[...]

Yep, daar begin ik, jij ook? In dat geval zien we elkaar nog over een dikke maand :P. In het zuiden is naar ik heb begrepen de vraag naar testers vrij groot, wat je wel eens zou kunnen terugzien in je arbeidsvoorwaarden. ;)
Neen, ik zit bij ES maar weet wel dat ze bij BAS zuid flink aan het wervern zijn/waren, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:31:
In beginsel zeker als je op een opdracht zit, zal AO vasthouden aan de opzegtermijn, zoals beschreven in de arbeidsvoorwaardengids, echter ik heb ook gezien dat mensen sneller soms wel binnnen 1 maand weg konden. Ik denk dat het belangrijkste is dat je met je (practice)manager e.e.a bespreekbaar moet maken.

Overigens ga ik zelf met ingang van 1 juli AO verlaten. Niet dat het een slecht bedrijf zou zijn, maar ik denk dat het na een lange periode ook wel weer eens goed is om uitdagingen aan te gaan binnen een nieuwe werkomgeving.

ps als er nog een AO medewerker een leuke auto zoekt in de pool, ik laat een peugeot 407SW achter
Nou, interessant beter dan een Atos :)
Ik kom bij IPS terecht Eindhoven per 1-9 als tech. engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

wvkreg schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:50:
[...]

Nou, interessant beter dan een Atos :)
Ik kom bij IPS terecht Eindhoven per 1-9 als tech. engineer.
Denk dat je voor die 407 wel een paar honderd € zal moeten bijleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Mex schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:35:
[...]

Denk dat je voor die 407 wel een paar honderd € zal moeten bijleggen ;)
Dat kan leasebedrag is 550.
Wat is de 407 leaseprijs? Wil trouwens een Golf 1.9TDI !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
wvkreg schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:28:
[...]

Dat kan leasebedrag is 550.
Wat is de 407 leaseprijs? Wil trouwens een Golf 1.9TDI !
Zal wel zo'n 850 euro zijn. En een golf 1.9 TDI (66kw) heb je vanaf zo'n 650 euro. En als je diesel rijdt is het leasebedrag ook nog 10 euro lager dus i.p.v. 545 (geen 550) heb je dan 535. Wordt dus flink bijleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door a3konijn op 28-06-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
a3konijn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Zal wel zo'n 850 euro zijn. En een golf 1.9 TDI (66kw) heb je vanaf zo'n 650 euro. En als je diesel rijdt is het leasebedrag ook nog 10 euro lager dus i.p.v. 545 (geen 550) heb je dan 535. Wordt dus flink bijleggen.
Ik heb nog niks getekend maar zeker is dat ik niks bijleg.

[ Voor 20% gewijzigd door wvkreg op 28-06-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Denk dat je gewoon moet bijleggen hoor. Een golf tdi is geen noodzaak hoor. Een polo brengt je ook van A naar B zeggen ze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

wvkreg schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:02:
[...]

Ik heb nog niks getekend maar zeker is dat ik niks bijleg.
Dan ook geen Golf TDI :P sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb vandaag mondeling mijn contract opgezegd en ga dat morgen schriftelijk bevestigen. Schrok dus ook van die opzegtermijn, evenals mijn nieuwe werkgever. Probleem is dat mijn manager wel soepel wil omgaan met die 3 maanden maar dat er niet snel vervanging gevonden kan worden en dat ik dan dus toch aan die termijn vast zal zitten.

Ben in ieder geval enorm blij dat ik Atos ga verlaten. Het grappige is dat we nog KPN waren, we ons druk maakten over het ambtelijke imago maar als je dat vergelijkt met de werkwijze van Atos dan zijn we nu pas echte ambtenaren geworden. Er is zoveel overhead dat er elke dag wel een nieuwe werkwijze wordt uitgevonden. Daarnaast maken we ons vooral druk wat de andere afdelingen doen ipv de concurrentie. Sinds elke afdeling zelf kostenverantwoordelijk is geworden is er van de collegialiteit tussen afdelingen bar weinig meer over en dat komt de produktiviteit niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Mex schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:11:
[...]

Dan ook geen Golf TDI :P sim-pel.
Nou, dan moet je maar eens goed onderstaande lezen, ik weet niet in welk Stenen Tijdperk jij bent ingestapt, maar kijk maar even....

Volkswagen Golf V1.9TDI77 Trendl 3d D 24895 590

Okay 45 eurotjes erbij, praten we er wel af denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
cvs79 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:12:
Denk dat je gewoon moet bijleggen hoor. Een golf tdi is geen noodzaak hoor. Een polo brengt je ook van A naar B zeggen ze dan.
Ik rijd min. 3 uren per dag, ik zeker, dan maar een Golf met mijn 192cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

wvkreg schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:34:
Okay 45 eurotjes erbij, praten we er wel af denk ik zo :)
lol! Jij verwacht echt dat er gepraat kan worden over de lease kosten van een auto? Zou ik zeker niet bij AO (of willekeurig welke grote organisatie. LCMG, GPR, etc) gaan werken.... Regels zijn regels. Voor jouw net zo goed als voor alle andere tienduizenden werknemers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Croga schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:39:
[...]

lol! Jij verwacht echt dat er gepraat kan worden over de lease kosten van een auto? Zou ik zeker niet bij AO (of willekeurig welke grote organisatie. LCMG, GPR, etc) gaan werken.... Regels zijn regels. Voor jouw net zo goed als voor alle andere tienduizenden werknemers :p
Het is al geregeld :) En w/b je laatste regel...dat denk ik niet!
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.