Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.940 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

b schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:01:
Kan iemand mij ook vertellen wat voor curssussen je nog meer kan volgen? (is het misschien ook mogelijk om een cursus oracle, time management, leiderschapstrainingen etc etc te volgen?)
In principe kan je alles volgen zolang je het daarna direct commercieel kan toepassen. Zo is het hoe het ongeveer werkt bij mijn unit, onderdeel van de SI (System Integrations) poot.

Als jezelf de argumentatie rond kan krijgen dan kan je een hoop maken. Zo ben ik vorig jaar een week naar Oracle Open World in San Francisco geweest (!). Gewoon zelf een businesscase er van maken en goed je argumenten opbouwen. Heb er stuiver aan betaald :) en zeer zeer leerzaam in een bijzonder prettige omgeving.

Echter als je er niet zelf achteraan zit gebeurd er ook niet zo snel iets. In de 2,5 jaar dat ik nu in dienst ben heb ik niet extreem veel cursussen gevolgd maar zoals gezegd daar ben jezelf bij.

Tegenwoordig is het wel zo dat als je als starter in dienst komt je eerst 3 weken intern wordt geschoold door onze senior collega's. Toen ik werd aangenomen was dit nog niet het geval. Van die straters hoor ik dat ze dit prettig/nuttig en leerzaam vinden.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Ja inderdaad. Als ik bij Atos begin dan volg ik 3 maanden een master class. Ben jij ook bij atos begonnen als starter? zo ja wat is jou ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08
Ik ben iig begonnen bij Atos als starter, ook in een 'masterclass' meegedaan. En ik moet zeggen dat je goed wordt opgevangen. Je word goed begeleid met allerlei dingen waarmee je voor t eerst in aanraking komt. Ook word je geleerd wat je echt gaat doen bij die desbetreffende unit.
En het is heel belangrijk voor je eerste netwerk bij het bedrijf, althans dat heb ik eraan overgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Glorix Jim schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:20:
Ik ben iig begonnen bij Atos als starter, ook in een 'masterclass' meegedaan. En ik moet zeggen dat je goed wordt opgevangen. Je word goed begeleid met allerlei dingen waarmee je voor t eerst in aanraking komt. Ook word je geleerd wat je echt gaat doen bij die desbetreffende unit.
En het is heel belangrijk voor je eerste netwerk bij het bedrijf, althans dat heb ik eraan overgehouden :)
De AO recruiter begon bij mij ook over dat interne netwerk en toen snapte ik al niet wat je daar zoal aan hebt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Nou ten eerste is het een stuk gezelliger tijdens de pauzes in de kantine als je wat mensen kent ;)
Daarnaast helpt is het gewoon verdomd handig dat je op mensen kan terugvallen in momenten dat je met een probleem zit of dat je voor je eigen klussen kan zorgen omdat je 'bekend' bent bij mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Vandaag contract getekend. Dus ik kan officieel 3 april beginnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb zelf jaren geleden voor een half jaartje bij AO mogen werken, op de helpdesk. Dit was op het Philips terrein in Eindoven (Strijp complex). Salaris was niet geweldig maar de omgeving was prettig en ik woonde letterlijk 5 minuten lopen van mijn werk af. Al met al toch best goed gehad bij Atos.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag contract getekend. Begin 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:19:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! ;)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:19:
hehe in welke unit kom je dan terecht? waarschijnlijk ga je de .NET kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
b schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:33:
hehe in welke unit kom je dan terecht? waarschijnlijk ga je de .NET kant op :)
Principieel niet :)

Java/J2EE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:33
Nou, ik kan bijna alle negatieve dingen hier wel beamen. Paar jaar geleden was ik ook KPN'er en ben toen verpatst aan Atos en het is er niet beter op geworden. Sta hier ook al veel te lang stil, zowel qua salaris als ontplooiing. Dit heb je natuurlijk ook zelf in de hand, je kunt b.v. ergens anders werk zoeken. Maar mijn 'excuus' was altijd 5 minuten fietsen van huis, te gekke directe collega's, goeddeels je eigen baas zijn en natuurlijk het, in vergelijking met het midden en westen v.h. land mindere werkaanbod.

Nu ben ik bezig binnen Atos te verkassen naar het midden v.h. land, maar ook dat is iets wat je geheel zelf moet doen; HRM hier is een lachertje (en ik hik enorm tegen het invullen v.h. Atos Profiel aan, dus het schiet weer even niet op :X ). Wat ik me wel voorgenomen heb is in mijn volgende functie niet meer zo lang te blijven hangen en als ik niet geheel tevreden ben direct om me heen te kijken bij andere bedrijven.

Maar waar ik me het meest aan erger is die kruideniersmentaliteit; d'r kan geen cent meer vanaf. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat wanneer je werkstation stuk ging je zélf maar een oplossing moest verzinnen omdat ze niet meer ondersteund werden, dus sloop maar een stokoude pc uit elkaar of ga naar de lokale pc toko om een onderdeel te halen. Dat was dus het officiële beleid :X Ik bedoel, Nederlands grootste ICT werkgever 8)7 En ik kan nog wel meer van dit soort absurde dingen opnoemen. Atos origin, Theater v.d. Lach.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraagje over de leaseregeling van AO. Op leaseregeling.nl kun je verschillende werkgevers en hun leaseregeling vergelijken en daar staat dat brandstof bij AO in NL wel maar in de EU niet betaald wordt. Is dat echt niet zo? Ik meen me namelijk uit de stukken die ze me hebben toegezonden te herinneren dat dit wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:54:
Nog even een vraagje over de leaseregeling van AO. Op leaseregeling.nl kun je verschillende werkgevers en hun leaseregeling vergelijken en daar staat dat brandstof bij AO in NL wel maar in de EU niet betaald wordt. Is dat echt niet zo? Ik meen me namelijk uit de stukken die ze me hebben toegezonden te herinneren dat dit wel zo is.
Je kunt in het buitenland niet betalen met je tankpas. Je kunt de kosten wel achteraf declareren, dus in princiepe wordt het door Atos Origin betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Klopt, je kunt de bonnen gewoon online declararen op de site van de tankpas maatschappij. Dus ook die van vakanties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
a3konijn schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:19:
Klopt, je kunt de bonnen gewoon online declararen op de site van de tankpas maatschappij. Dus ook die van vakanties e.d.
Ok dan. Ik schrok al 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Laatst online: 10-09 20:19
Zijn er hier nog meer mensen die per 3 april beginnen bij AO BAS west met de masterclass Java/J2EE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rick Brands schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:31:
Zijn er hier nog meer mensen die per 3 april beginnen bij AO BAS west met de masterclass Java/J2EE?
De masterclass Java/J2EE waaraan ik zal deelnemen begint volgens de laatste berichten op 1 juni. Deze is echter maar 1 dag in de week en ik denk dat jij meedoet aan de cursus die 3 maanden full-time is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:21:
[...]

De masterclass Java/J2EE waaraan ik zal deelnemen begint volgens de laatste berichten op 1 juni. Deze is echter maar 1 dag in de week en ik denk dat jij meedoet aan de cursus die 3 maanden full-time is?
Ja de cursus is bij mij full-time voor 3 maanden. Waarvan geloof ik een aantal dagen training en een aantal dagen praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Rick Brands schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:31:
ja ik begin ook 3 arpil :)

heb een vraagje over de collectieve verzekeringen. Wat zijn jullie ervaringen van de collectieve verzekering die atos aanbied aan haar medewerkers?

[ Voor 24% gewijzigd door naruto op 30-03-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
b schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:34:
[...]

heb een vraagje over de collectieve verzekeringen. Wat zijn jullie ervaringen van de collectieve verzekering die atos aanbied aan haar medewerkers?
Gezellig. b heb jij misschien een mail adres dan kunnen we even verder praten over AO ;)
Als je je mail adres niet wil bekend maken hier stuur mij anders eerst een mailtje.

[ Voor 10% gewijzigd door Rick Brands op 31-03-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Rick Brands schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:47:
[...]

Gezellig. b heb jij misschien een mail adres dan kunnen we even verder praten over AO ;)
Als je je mail adres niet wil bekend maken hier stuur mij anders eerst een mailtje.
Heb je een mail gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Mex

b schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:34:
[...]

Ik ben er (nog) niet zo over te spreken, ik heb me namelijk ruim op tijd aangemeld, wel netjes een bevestiging gehad maar nog steeds geen polis in huis. Ook is er nog steeds niets op m'n salaris ingehouden terwijl ik al vanaf 01-01-'06 verzekerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Mex schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:02:
[...]

Ik ben er (nog) niet zo over te spreken, ik heb me namelijk ruim op tijd aangemeld, wel netjes een bevestiging gehad maar nog steeds geen polis in huis. Ook is er nog steeds niets op m'n salaris ingehouden terwijl ik al vanaf 01-01-'06 verzekerd ben.
Ik heb het zelfde "probleem". Dit heeft te maken met de overgang naar de basisverzekering.
Buiten dat heb ik al enige jaren goede ervaringen met deze verzekeraar (IAK). Rekeningen worden netjes op tijd betaald en eventuele declaraties worden idem dito behandeld.

Vergeleken met andere verzekeraars en de dekking die ze bieden zijn ze zeker niet duurder (door de collectieviteits korting die je krijgt). Gewoon een goede verzekeraar als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mex schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:02:
[...]
Euh. Dat bedrag dat wordt ingehouden van je salaris heeft toch niks met je verzekeraar te maken?? Dat moet de wergever (AO) gewoon afdragen aan de belastingdienst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op 13 januari j.l. verscheen een stukje op webwereld onder de titel 'FNV: directie Atos Origin op ramkoers'. In een laatste poging om deze discussie nieuw leven in te blazen zal ik er een paar opmerkingen eruitlichten:
Atos is een bedrijf dat moet opereren in een veranderende wereld. Men predikt kosteneffectiviteit en ondersteuning in adaptiveness voor haar klanten. Die lijn moet dus binnen ook gevolgd worden. Dat is een nieuw proces voor de Nederlander die nog graag elke avond tot zijn pensioen z'n pantoffels klaar heeft staan. Het is dus geen kwestie van rammen maar vanuit de interne organisatie ondersteunen wat je buiten predikt en waarvoor je gewaardeerd wordt.
Maar hoe er nu vandaag de dag met mensen binnen Atos wordt omgegaan is vindt ik schandelijk. Er wordt niet meer gekeken naar de mens of naar zijn kunnen, nee je bent een nummer een object.
Verder toont de atos directie het koeli karakter van haar bedrijf. Als je een slimme IT'er nodig hebt dan ga je naar iemand anders. Zouden ze ooit uit deze uurtje factuurtje cultuur komen?
Zijn jullie zelf in dienst bij Atos? Ik in nog 2 weken en ik ben blij dat ik daar dan weg ben. Het is overigens niet alleen de FNV die hier dwars ligt, maar nog diverse andere bonden plus de voltallige, door het eigen personeel gekozen, OR. Bevriende collega's lopen ook vaak te klagen dat het bedrijf puur en alleen met korte-termijnplanning bezig is. Zoals zo vaak worden de aandeelhouders zoet gehouden over de rug van het personeel, de afgelopen jaren zijn allerlei wijzigingen doorgevoerd waardoor primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden achteruit zijn gedenderd.
Binnen een bedrijf als Atos is goed personeel het enige kapitaal, dus lijkt mij dat je goed moet zijn voor je mensen, zodat de loyaliteit (die ik vroeger absoluut had) blijft.
Oeps, nu heb ik al getekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Al spijt?

Ik heb over weinig "ict-fabrieken" zoveel slechte verhalen gehoord, als wel over Atos inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Geen spijt. Heb er eigenlijk wel zin in. Gewoon 'ns kijken of dat 'snelle' detacheerdersbestaan iets voor mij is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:44:
[...]

Euh. Dat bedrag dat wordt ingehouden van je salaris heeft toch niks met je verzekeraar te maken?? Dat moet de wergever (AO) gewoon afdragen aan de belastingdienst!
Belastingdienst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, naast de nominale premie betaalt iedereen voor de zorgverzekering een inkomensafhankelijke bijdrage. Deze bijdrage wordt berekend over een inkomen van maximaal circa € 30.000. Voor een werknemer bedraagt de inkomensafhankelijke bijdrage 6,5% van het salaris. De bijdrage wordt door de werkgever volledig vergoed en rechtstreeks afgedragen aan de Belastingdienst.

Ontopic; Zijn er ook mensen uit de Java/J2EE tak van AO die hun positieve danwel negatieve ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

biobak schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:38:
[...]

Al spijt?

Ik heb over weinig "ict-fabrieken" zoveel slechte verhalen gehoord, als wel over Atos inmiddels.
Zulke verhalen hoor ik ook zat over Getronics en Cap Gemini hoor, bij schaalvergroting hoort ook een goede leidende kwaliteit en daar lijkt het vaak aan de schorten. Cap is pas een grote klant kwijt geraakt aan Atos en bij getronics lijken ook een hoop bedrijven weg te gaan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:09:
[...]

Zulke verhalen hoor ik ook zat over Getronics en Cap Gemini hoor, bij schaalvergroting hoort ook een goede leidende kwaliteit en daar lijkt het vaak aan de schorten. Cap is pas een grote klant kwijt geraakt aan Atos en bij getronics lijken ook een hoop bedrijven weg te gaan.
Klopt. Het is ook maar net hoe de wind waait. Een paar jaar geleden was CMG nog de gebeten hond omdat ze bankzitters degradeerden tot uitzendkrachten om er zo makkelijk vanaf te komen. Ik heb ook niet echt het idee dat die grote bedrijven de waarde van hun 'human capital' echt koesteren: "voor jou tien anderen, take it or leave it" is vaak het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 07:48:
[...]

Ja, naast de nominale premie betaalt iedereen voor de zorgverzekering een inkomensafhankelijke bijdrage. Deze bijdrage wordt berekend over een inkomen van maximaal circa € 30.000. Voor een werknemer bedraagt de inkomensafhankelijke bijdrage 6,5% van het salaris. De bijdrage wordt door de werkgever volledig vergoed en rechtstreeks afgedragen aan de Belastingdienst.
Maar dat werd hier toch echt niet bedoelt. AO houd ook de premies voor de Standaardverzekering zelf in. En deze moet toch echt wel eerst door IAK aangegeven worden. Daarnaast betalen ze de inkomensafhankelijke premie. Die wordt sowieso ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 07:48:
Zijn er ook mensen uit de Java/J2EE tak van AO die hun positieve danwel negatieve ervaringen willen delen?
Ik weet alleen dat er momenteel een groot tekort is.
a3konijn schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:21:
[...]
Maar dat werd hier toch echt niet bedoelt. AO houd ook de premies voor de Standaardverzekering zelf in. En deze moet toch echt wel eerst door IAK aangegeven worden. Daarnaast betalen ze de inkomensafhankelijke premie. Die wordt sowieso ingehouden.
Jij snapt 't :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mex op 06-04-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou AO dat doen? Jij hebt een verzekering lopen bij de IAK en dus moet jij de verschuldigde premie betalen :? Zo werkt het bij mijn huidige werkgever ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:32:
Waarom zou AO dat doen? Jij hebt een verzekering lopen bij de IAK en dus moet jij de verschuldigde premie betalen :? Zo werkt het bij mijn huidige werkgever ook.
Tijdens het aanmelden kon er aangegeven worden dat de premie op je salaris wordt ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist contact gehad over m'n eerste werkdag en ik kon 'lullen als brugman', maar in eerste instantie krijg ik toch echt een huurautootje. Niks leasepool. Ik zie mezelf al heel Oost-Nederland doorkruisen in een Fiat Panda of Chevrolet Matiz :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 24-08 11:46
Tja, huurauto's heb je ook in alle maten en prijzen. Is maar net wat er afgesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:52:
Heb zojuist contact gehad over m'n eerste werkdag en ik kon 'lullen als brugman', maar in eerste instantie krijg ik toch echt een huurautootje. Niks leasepool. Ik zie mezelf al heel Oost-Nederland doorkruisen in een Fiat Panda of Chevrolet Matiz :'(
Gefeliciflapsteerd. Welkom bij Atos noemen we dat ;) Soms zit het mee en krijg je een Ibiza. Soms zit het tegen en dan krijg je een Pinda of een Hyundai, jawel, Atos!

[ Voor 3% gewijzigd door Chocovla op 19-04-2006 16:41 ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:52:
Iedereen krijgt een huurauto in het begin, na je proeftijd kun je kijken naar een auto uit de pool, of als je , zoals ik, meteen een contract voor onbepaalde tijd hebt gekregen kun je dan een leasewagen bestellen :) Ik heb dus ook enkele maanden in een Atos rond gereden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Mex schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:49:
[...]

Iedereen krijgt een huurauto in het begin, na je proeftijd kun je kijken naar een auto uit de pool, of als je , zoals ik, meteen een contract voor onbepaalde tijd hebt gekregen kun je dan een leasewagen bestellen :) Ik heb dus ook enkele maanden in een Atos rond gereden :X
En wat voor auto heb je nu dan? En in welke schaal van je, ivm met je leasevergoeding. Want ik mag nu voor het eerst een lease auto uitzoeken bij Atos maar vind de prijzen maar hoog in verhouding tot de leasevergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

cvs79 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:13:
[...]

En wat voor auto heb je nu dan? En in welke schaal van je, ivm met je leasevergoeding. Want ik mag nu voor het eerst een lease auto uitzoeken bij Atos maar vind de prijzen maar hoog in verhouding tot de leasevergoeding.
Ik zit in salarisband 2, dus 489€ om te leasen, heb nu een Seat Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Chocovla schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:41:
[...]

Gefeliciflapsteerd. Welkom bij Atos noemen we dat ;) Soms zit het mee en krijg je een Ibiza. Soms zit het tegen en dan krijg je een Pinda of een Hyundai, jawel, Atos!
Die Chevrolet Matiz is ook maar een Daewoo, ze hadden er net zogoed een Ferrari-logo op kunnen plakken, maar het blijft een Daewoo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

PHiXioN schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:11:
[...]

Die Chevrolet Matiz is ook maar een Daewoo, ze hadden er net zogoed een Ferrari-logo op kunnen plakken, maar het blijft een Daewoo. :)
Ik had een Atos 1.0, collega had een Matiz 0.8 :P Je kan dus beter een Atos hebben. Al hoorde ik van 2 nieuwe collega's dat ze beide een Polo gekregen hebben, zijn 3 april begonnen. Er is dus nog hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Mex schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:18:
[...]

Ik zit in salarisband 2, dus 489€ om te leasen, heb nu een Seat Leon.
HUh, dan rijd je op gas dan zeker? Want de goedkoopste diesel leon zit al op een leaseprijs van 590 euro per maand. Of betaal je elke maand bovennorm bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

cvs79 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:54:
[...]

HUh, dan rijd je op gas dan zeker? Want de goedkoopste diesel leon zit al op een leaseprijs van 590 euro per maand. Of betaal je elke maand bovennorm bij?
Ik rij inderdaad op gas en betaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:33
Voor hoeveel kun je eigenlijk leasen in salarisband 3? Heb me hier nog nooit in verdiept maar zal er binnenkort wel tegenaan lopen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
Mocht je willen. Zullen we het op 545 houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Ja, klopt idd. excuses, type fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Wat kan ik verwachten van de afdeling Managed Operations in E'hoven als HBO'er met MCSE 2000 en 8 jaren ervaring? Qua werk en groei en functieinvulling?

[ Voor 39% gewijzigd door wvkreg op 05-05-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik (als wie-weet toekomstig collega) ook nog een vraag: wat kan je verwachten (Euro) als starter met HBO + WO papieren als junior consultant? Ik heb Business Informatics op de UU gedaan en qua interesse: BI, SAP logistiek is allemaal best. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:19:
Dan heb ik (als wie-weet toekomstig collega) ook nog een vraag: wat kan je verwachten (Euro) als starter met HBO + WO papieren als junior consultant? Ik heb Business Informatics op de UU gedaan en qua interesse: BI, SAP logistiek is allemaal best. Iemand een idee?
Als je op de goede afdeling terecht komt 1900€ bruto/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mex schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:16:
Als je op de goede afdeling terecht komt 1900€ bruto/maand.
Ik ben vorig jaar als HBO+WO starter begonnen op 2150 euro (niet bij AO overigens), maar ik zou ook bij AO zeker geen genoegen nemen met minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, in deze tijden mogen ze wel wat meer bieden. Met alleen mijn HBO diploma kreeg ik overal als starter minimaal 1900. Een extra master van 2 jaar voegt zeker wel wat toe voor een werkgever lijkt me.

Maar ik mag toch hopen dat die 1900 niet klopt? Laat maar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:26:
Ja inderdaad, in deze tijden mogen ze wel wat meer bieden. Met alleen mijn HBO diploma kreeg ik overal als starter minimaal 1900. Een extra master van 2 jaar voegt zeker wel wat toe voor een werkgever lijkt me.

Maar ik mag toch hopen dat die 1900 niet klopt? Laat maar anders.
Ik heb zelf alleen HBO BI gedaan, collega die ook HBO BI + Infonomics als master gedaan heeft krijgt hetzelfde, 1900€ dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Je begint met 1900 he.. dat neemt niet weg dat je heel snel kan groeien qua salaris.
Dat is het nadeel van een groot bedrijf dat elke starter met hetzelfde startsalaris begint, daarna moet je jezelf bewijzen. Plus dat als je junior minimaal 2x per jaar wordt beoordeeld ipv 1x.

Trouwens als je de BI richting op wilt dan is de afdeling > ES BI/CRM wel wat voor je ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Glorix Jim op 08-05-2006 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Was gebeld door Atos recruitment, hadden mijn CV gezien vorige week en ik zit daar nu morgen op gesprek. Het gaat om een baan in de nieuwe Atos tak, ik heb ervaring in de storage (jaartje of 5-6) en heb daarnaast een WO opleiding (niet direct IT gerelateerd).

Na het lezen van dit topic ben ik wat minder enthousiast ;)

Aan de andere kant ben ik bij een (naar het me schijnt) erg leuke club die zich richt op mijn directe deelgebied net door de eerste ronde heen.

Wat zijn tips voor een bestuurskundige met een uit de kluiten gegroeide IT hobby die bij Atos aan de deur gaat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Welke afdeling is t binnen Atos? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wvkreg schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:51:
Wat kan ik verwachten van de afdeling Managed Operations in E'hoven als HBO'er met MCSE 2000 en 8 jaren ervaring? Qua werk en groei en functieinvulling?
Ik wacht op antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Ik zou het niet weten helaas aangezien ik bij de System Integrators club hoor en niet Managed Operations :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hoe is dan de instap qua salaris e.d
waar kan ik dat zien?

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 09-05-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

wvkreg schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:46:
hoe is dan het de instap qua salaris e.d
waar kan ik dat zien?
Dat kun je nergens zien, verschilt heel erg per afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Glorix Jim schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:37:
Welke afdeling is t binnen Atos? :)
Managed Operations: IPS tak.

Net gesproken met een manager en recruiter aldaar, ging erg goed dat gesprek. Werd net nog nagebeld door een business consultant over "wat ik voor haar kon doen", nuja tot nog toe korte lijntjes in elk geval. Volgende week verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Wie kan mij meer vertellen over een op handen zijnde verhuizing van Atos Origin Eindhoven naar Utrecht? Ik ben op sollicitatiegesprek geweest, positief advies gekregen en de keus is nu aan mij om het contract wel of niet te tekenen.
Wat schertst mijn verbazing echter: in de Automatiserings Gids nr. 19 van 12 mei 2006 j.l. lees ik het bericht "Sociaal plan concentratie Atos Origin goedgekeurd" (pagina 9), waarin gesproken wordt over het verplaatsen van 488 medewerkers naar Utrecht. Ik vond ook dit: http://www.computable.nl/nieuws.htm?id=968372 waaruit dit zou blijken. Enig commentaar/bevestiging zou welkom zijn, want ik vertik het om na tekenen van een contract ineens te moeten horen dat ik elke dag 1,5 uur enkele reis in de auto kan gaan zitten. Ik woon in Eindhoven, vandaar!

Dank

[ Voor 3% gewijzigd door j0bro op 15-05-2006 14:08 ]

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

j0bro schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:07:
Wie kan mij meer vertellen over een op handen zijnde verhuizing van Atos Origin Eindhoven naar Utrecht? Ik ben op sollicitatiegesprek geweest, positief advies gekregen en de keus is nu aan mij om het contract wel of niet te tekenen.
Wat schertst mijn verbazing echter: in de Automatiserings Gids nr. 19 van 12 mei 2006 j.l. lees ik het bericht "Sociaal plan concentratie Atos Origin goedgekeurd" (pagina 9), waarin gesproken wordt over het verplaatsen van 488 medewerkers naar Utrecht. Ik vond ook dit: http://www.computable.nl/nieuws.htm?id=968372 waaruit dit zou blijken. Enig commentaar/bevestiging zou welkom zijn, want ik vertik het om na tekenen van een contract ineens te moeten horen dat ik elke dag 1,5 uur enkele reis in de auto kan gaan zitten. Ik woon in Eindhoven, vandaar!

Dank
Groot deel van MO is inderdaad naar Utrecht overgezet, welke afdeling zou je komen te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Bij BAS Zuid (Java). Maar nu ik nog wat meer berichten heb gelezen lijkt het erop dat het een afdeling betreft van veel ex-Philips personeel dat in een gebouw zat waarvan het huurcontract afloopt. Omdat ik op de High Tech Campus terecht zou komen lijkt het me voor mij niet van toepassing.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

j0bro schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:19:
Bij BAS Zuid (Java). Maar nu ik nog wat meer berichten heb gelezen lijkt het erop dat het een afdeling betreft van veel ex-Philips personeel dat in een gebouw zat waarvan het huurcontract afloopt. Omdat ik op de High Tech Campus terecht zou komen lijkt het me voor mij niet van toepassing.
idd, voor zover ik weet was het een complete MO afdeling, BAS (zuid) hoort daar niet bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg

Dank
heb je tijdens of direct na je gesprek antwoord gehad dan? Ik mocht nl. 1 week wachten op antwoord, MO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Mex schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:33:
[...]

Ik heb zelf alleen HBO BI gedaan, collega die ook HBO BI + Infonomics als master gedaan heeft krijgt hetzelfde, 1900€ dus.
Dat is wel weer vreemd. Ik heb thuis een contract liggen wat ik eventueel kan tekenen voor 1800 in de maand.

Ik heb Kort HBO netwerkbeheer en mijn HBO BI bijna afgerond (in juni klaar). Ik moet er nog eens over denken of ik dit contract teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

jbcyber schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:02:
[...]

Dat is wel weer vreemd. Ik heb thuis een contract liggen wat ik eventueel kan tekenen voor 1800 in de maand.

Ik heb Kort HBO netwerkbeheer en mijn HBO BI bijna afgerond (in juni klaar). Ik moet er nog eens over denken of ik dit contract teken.
Wat ik in een eerdere post ook al zei, de bedragen verschillen nogal per afdeling. Het laagste wat ik gehoord heb met HBO BI is 1750€ en het hoogste is dat van mezelf met 1900€ :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Mex schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:31:
[...]

Wat ik in een eerdere post ook al zei, de bedragen verschillen nogal per afdeling. Het laagste wat ik gehoord heb met HBO BI is 1750€ en het hoogste is dat van mezelf met 1900€ :*) .
Wanneer kwam de reactie op het gesprek? Was dit direct of na een week?
En waarom neemt men ook starters aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

wvkreg schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:15:
[...]

Reactie op het gesprek duurde bij mij wel even omdat het midden in de zomervakantie viel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

wvkreg schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:15:
[...]

Is dit inclusief of exclusief de 13e maand?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

IndoBoy schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:52:
[...]

Is dit inclusief of exclusief de 13e maand?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik denk dat hij de oorspronkelijke quote bedoelde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Abbadon schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:06:Maar waar ik me het meest aan erger is die kruideniersmentaliteit; d'r kan geen cent meer vanaf. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat wanneer je werkstation stuk ging je zélf maar een oplossing moest verzinnen omdat ze niet meer ondersteund werden, dus sloop maar een stokoude pc uit elkaar of ga naar de lokale pc toko om een onderdeel te halen. Dat was dus het officiële beleid :X Ik bedoel, Nederlands grootste ICT werkgever 8)7 En ik kan nog wel meer van dit soort absurde dingen opnoemen. Atos origin, Theater v.d. Lach.
:'( <-- Tranen van het lachen

Abbadon. Dit komt mij zooooo bekend voor. Op een gegeven moment stond op ons kantoor een hele verzameling Dell's optiplexen. Deze waren helemaal ontdaan van harde schijven en geheugen, aangezien het fantastische helpdesk pakket USD niet vooruit te branden was met 128MB geheugen.

Verder hadden we 10-tallen oude 20" en 21" monitoren die een voor een uitvielen. Deze werden dan vervangen door 15" modellen met een dotpitch van .27. Lekker werken als je de hele dag naar een unix terminal zit te staren. Wat een ellende, maar we hadden wel lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

OllieMongollie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:24:
[...]

:'( <-- Tranen van het lachen

Abbadon. Dit komt mij zooooo bekend voor. Op een gegeven moment stond op ons kantoor een hele verzameling Dell's optiplexen. Deze waren helemaal ontdaan van harde schijven en geheugen, aangezien het fantastische helpdesk pakket USD niet vooruit te branden was met 128MB geheugen.

Verder hadden we 10-tallen oude 20" en 21" monitoren die een voor een uitvielen. Deze werden dan vervangen door 15" modellen met een dotpitch van .27. Lekker werken als je de hele dag naar een unix terminal zit te staren. Wat een ellende, maar we hadden wel lol :)
Ik begrijp AO eigenlijk niet. Kennis is hun business en ze investeren er bar weinig in.

Ik begrijp bijv ook niet dat je als ontwikkelaar niet een fatsoenlijke ontwikkellaptop krijgt. Ik word geacht om mijn kennis bij te houden in mijn vrije tijd, maar ik krijg een laptop die gestandaardiseerd is. Vraag je om een betere laptop dan wordt het uitgelegd als zijnde een gunst van Atos om je Atos e-mail overal te kunnen lezen...

Persoonlijk geloof ik steeds minder in AO. Ik ben niet passief ingesteld, dus als ik zie dat iets krom is wil ik daar ook wat aan doen. Maar de bedrijfscultuur zorgt dat alles helemaal vast zit. Ik ga liever bij de een kleinere gespecialiseerde toko werken. En ik merk dat veel ervaren senioren ontwikkelaars dat gaan doen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Wie kan mij meer vertellen over een op handen zijnde verhuizing van Atos Origin Eindhoven naar Utrecht?
<knip>
Enig commentaar/bevestiging zou welkom zijn, want ik vertik het om na tekenen van een contract ineens te moeten horen dat ik elke dag 1,5 uur enkele reis in de auto kan gaan zitten. Ik woon in Eindhoven, vandaar!
Zoals al eerder uitgelegd heeft de verhuizing eind vorig jaar plaatsgevonden. Het sociaal plan hiervoor was echter in eerste instantie afgekeurd door de leden van de bond. In april is er een tweede stemming geweest die positief was.

Dit betekent echter niet dat je er zomaar vanuit moet gaan dat over een jaar Eindhoven nog steeds je standplaats is. AO heeft de neiging om afdelingen naar de andere kant van het land te verplaatsen mocht het 'economisch' noodzakelijk zijn. Zo is de 'exchange' afdeling ooit verhuist van Eindhoven naar Arnhem. Nog geen jaar later mocht de hele club weer naar Utrecht.

Het kan verkeren en er is dus een kans dat je uiteindelijk alsnog in Utrecht of Rijswijk komt te zitten. Als je in de detachering zit, is het niet zo'n probleem aangezien je toch op klantlocatie zit. Elke dag naar Rijswijk vanuit Eindhoven is natuurlijk een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een aanbiding van ATS en volgende week ook een gesprek met Atos Origin op hun initiatief (CV staat op Intermediair). Heb HBO BI gedaan. Kan iemand (kort) aangeven wat de verschillen tussen deze bedrijven zijn. Wat ik zo hoor (van buitenstaanders en ook iemand van Atos) is ATS veel meer amerikaans en dus hard (over-)werken of oprotten terwijl Atos veel relaxter is.. Op zich wil ik wel werken voor mijn geld maar elke dag 2 uur heen, 12 uur werken en 2 uur terug zit ik nou nit echt op te wachten.. Dat is wel een beetje het idee dat ik heb gekregen bij ATS, al spreekt het mij ook wel aan, want er zijn wel veel kansen om snel door te groeien..

Kan iemand een vergelijking geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:02:
Ook ik heb een aanbiding van ATS en volgende week ook een gesprek met Atos Origin op hun initiatief (CV staat op Intermediair). Heb HBO BI gedaan. Kan iemand (kort) aangeven wat de verschillen tussen deze bedrijven zijn. Wat ik zo hoor (van buitenstaanders en ook iemand van Atos) is ATS veel meer amerikaans en dus hard (over-)werken of oprotten terwijl Atos veel relaxter is.. Op zich wil ik wel werken voor mijn geld maar elke dag 2 uur heen, 12 uur werken en 2 uur terug zit ik nou nit echt op te wachten.. Dat is wel een beetje het idee dat ik heb gekregen bij ATS, al spreekt het mij ook wel aan, want er zijn wel veel kansen om snel door te groeien..

Ik heb bij Atos ook sollicitatiegesprek gehad en kan bevestigen dat de sfeer er zeer relaxed en vooral humaan lijkt. Met ATS heb ik geen ervaring maar als het klopt wat mensen zeggen over ATS weet ik wel dat Atos een grote voorkeur bij mij zou hebben. Doorgroeikansen heb je overal wel, dit heb je voor een belangrijk deel zelf in de hand. Maar dan zou ik het toch liever op de Atos-manier doen.

Just my €0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Mag ik vragen wat voor posities binnen Atos bereikt moeten worden om een beetje degelijke lease bak te kunnen rijden? Is natuurlijk secundair aan de werkzaamheden en het salaris, maar wel belangrijk.

Wie rijdt er binnen Atos in een Passat/A4/Octavia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Ik zou een Octavia nou niet echt gaan vergelijken met een A4 maar goed dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:02:

Ik gok dat je bij ES BI/CRM je sollicitatie zal hebben (da's de club waar ik ook bij zit) en ik moet zeggen dat de sfeer heel erg informeel en rielekst is. Natuurlijk kan je een klus treffen waarbij je een langere reistijd hebt maar op zich zijn tegenwoordig alle opdrachten wel binnen een uur reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Glorix Jim schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:10:
Ik zou een Octavia nou niet echt gaan vergelijken met een A4 maar goed dat is mijn mening :)
Nuja uiteraard niet, maar zelfs een Octavia komt niet voor in mijn huidige lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AO heeft naar eigen zeggen goede afspraken gemaakt met een aantal grote merken, maar daar zie je als medewerker echt niks van. Voor de miezerige 489 euro die je als starter of 'young professional' (i.e. enkele jaren ervaring) te besteden hebt kan je net een magere Renault Clio of een Seat Ibiza leasen. Echt een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Nog meer mensen naar AO Utrecht? Waar willen ze die auto's kwijt?
Nu worden er al 1 keer per maand ongeveer de auto's weggesleept door de politie en dat willen ze (zover ik begreep) nog vaker willen gaan doen.
PS Ik werk niet bij AO (ook niet echt bij een concurrent) maar drop mijn vriendin zowat dagelijk bij de buren van AO Utrecht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
delorean7 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:00:Wie rijdt er binnen Atos in een Passat/A4/Octavia?
Ik niet, maar voor een A4 diesel begint de leaseprijs bij 818 euro. Voor een Passat is het 753 euro. Als je bij AO begint, beland je waarschijnlijk in salarisband A of B. Het bijbehorende normleasebedrag is 489. Hier zou dan nog een keer 13 euro van af gaan, aangezien het een diesel is. Verder heb je nog 70 euro bijdrage prive gebruik. Vorig jaar kon je dit van de bijtelling aftrekken, maar ik heb geen idee hoe het dit jaar werkt.

In de categorie 449 tot 545 euro moet je eerder denken aan de volgende auto's:
  • Ford Fiesta
  • VW Polo
  • Seat Cordoba
  • Seat Ibiza
  • Renault Modus
  • Renault Clio
  • Ford Fusion
  • Skoda Fabia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

OllieMongollie schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Ik niet, maar voor een A4 diesel begint de leaseprijs bij 818 euro. Voor een Passat is het 753 euro. Als je bij AO begint, beland je waarschijnlijk in salarisband A of B. Het bijbehorende normleasebedrag is 489. Hier zou dan nog een keer 13 euro van af gaan, aangezien het een diesel is. Verder heb je nog 70 euro bijdrage prive gebruik. Vorig jaar kon je dit van de bijtelling aftrekken, maar ik heb geen idee hoe het dit jaar werkt.

In de categorie 449 tot 545 euro moet je eerder denken aan de volgende auto's:
  • Ford Fiesta
  • VW Polo
  • Seat Cordoba
  • Seat Ibiza
  • Renault Modus
  • Renault Clio
  • Ford Fusion
  • Skoda Fabia
Met een beetje bijleggen kom je een heel eind, ik heb nu voor €568,30 in de maand een Seat Leon II met airco op gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Ik heb het alweer begrepen met AO, ga wel voor meer salaris ipv grotere auto.

Wie of wat verdienen er salarisband IV (D) bij-de-weg bij AO? (Wat voor posities/functies horen daarbij)

[ Voor 14% gewijzigd door delorean7 op 25-05-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

delorean7 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:00:
Mag ik vragen wat voor posities binnen Atos bereikt moeten worden om een beetje degelijke lease bak te kunnen rijden? Is natuurlijk secundair aan de werkzaamheden en het salaris, maar wel belangrijk.

Wie rijdt er binnen Atos in een Passat/A4/Octavia?
Ja, is ook zo lekker belangrijk, wie de grootste auto heeft 8)7

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
Staar je niet blind op grote auto's; hoe duurder de auto, hoe meer bijtelling :X En met de huidige regeling kan dat je netto salaris wel eens doen tegenvallen!

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
delorean7 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:56:Wie of wat verdienen er salarisband IV (D) bij-de-weg bij AO? (Wat voor posities/functies horen daarbij)
Tja, dat is nogal breed. Salarisband 4 staat volgens mij gelijk aan skill level 6 en 7. Hierbij moet je dan denken aan de hogere technische functies, project management, architecten, consultants, service delivery managers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje van secundair belang denk ik, wat voor leaseauto je krijgt.. Bij ATS heb ik een (Grande) Punto (1.7 JTD geloof ik) in het verschiet. Zou ik zelf natuurlijk nooit kiezen, maargoed dat komt later wel als je een hogere functie hebt en de keuze ruimer is (inclusief je salaris, waardoor je netto ook nog wat over houdt).

Wat ik nog steeds wil weten is hoe het er bij Atos aan toe gaat in vergelijking met ATS. Is dat meer relaxed maar ook minder snel groeien of zie ik dit verkeerd. Wat is het toekomstbeeld? Bijvoorbeeld 5 jaar na starten (direct vanaf HBO). Bij ATS zitten de snelle mannen dan al op het niveau van manager, dus 4 of 5 functieniveau's hoger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

OllieMongollie schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:37:
[...]

Tja, dat is nogal breed. Salarisband 4 staat volgens mij gelijk aan skill level 6 en 7. Hierbij moet je dan denken aan de hogere technische functies, project management, architecten, consultants, service delivery managers etc.
Of je bent iemand die jarenlang in dienst is, waarbij Atos bij wijze van waardering van je loyaliteit je in skill level 6 zet...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33
Hey,

Ik werk nu bij een andere detacheerder en heb bijna 5 jaar ervaring met java/J2EE en ga binnenkort eens kijken op zo'n info avond van AO.
Maar al die verhalen hier schetsen niet zo'n positief beeld van AO ... Mijn huidige werkgever heeft ook wel van die standaard detacherings naaistreken uitgehaald, maar AO klinkt niet echt als een prettige werkgever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
CRCerror schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:13:
Hey,

Ik werk nu bij een andere detacheerder en heb bijna 5 jaar ervaring met java/J2EE en ga binnenkort eens kijken op zo'n info avond van AO.
Maar al die verhalen hier schetsen niet zo'n positief beeld van AO ... Mijn huidige werkgever heeft ook wel van die standaard detacherings naaistreken uitgehaald, maar AO klinkt niet echt als een prettige werkgever..
Ik ben misschien wat bevooroordeeld omdat AO op mij bij de sollicitatie een zeer goede indruk maakte en ik van hen een aanbod heb gekregen, maar ik vraag me af hoeveel verschil er nu eigenlijk zit tussen al die detacheerders, of bij andere clubs dezelfde issues niet kunnen voorkomen (dat verschilt denk ik ook per afdeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33
Wat mij vooral interesseer in AO is dat ze werk in de regio aanbieden, bijv die BAS Oost zou zich specifiek richten op Gelderland/Overijssel.
Klopt dat ook of sturen ze je net zo makkelijk met je mooie pinda naar amsterdam of den haag ?

Wat kan een Java/J2EE klopper met 5 jaar ervaring bij AO eisen aan salaris?
Zijn de sec voorwaarden bij OA nog beetje ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRCerror schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:40:
Wat mij vooral interesseer in AO is dat ze werk in de regio aanbieden, bijv die BAS Oost zou zich specifiek richten op Gelderland/Overijssel.
Klopt dat ook of sturen ze je net zo makkelijk met je mooie pinda naar amsterdam of den haag ?
Het doel is je onder te brengen in de regio. Wat ik in de korte tijd dat ik nu bij AO werk van heb gezien lukt dat prima. Ik zit nu op 24km van deur tot deur en ik doe daar 25 minuten over..

Trouwens, een pinda is nog wel ok daar de meesten een Seicento krijgen.. brrr

P.S. Als je echt gaat solliciteren bij Bas OOST dan kan ik je beter aandragen en splitten we de winst :)
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.