Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Als individueel zou het alleen wat storm hebben gelopen op de Logitech helpdesk denk ik, en zou het nog veel langer hebben geduurd voordat ze al die individuele customer problemen adresseren als een structureel probleem. Vindt dat de uiteindelijke op hande zijnde afhandeling van Logitech dan ook enigszin getuigd van klasse, aangezien dit een aardige kostenpost met zich meebrengt, maar helaas wij in dit kikkerlandje verwachten nu eenmaal bilijke kwaliteit, waarbij ze in het oosten schijnbaar wat meer op de hoeveelheid(kwantitieit) letten. Ik ben nog steeds het vertrouwen in Logitech niet verloren, en dat is denk wel wat ze hiermee willen bereiken.We praten dan ook niet over 1 of 2 mensen, bijna half tweakers is vertegenwoord, thats seriuos business.
Tm e.a. feli met deze toch wel overwinning, and thnks voor de moeite.
Of het het waard is geweest zullen we in juli wel merken als er een plopjes-loos systeem in de schappen ligt. dan kan je met trots zeggen kijk dat hebben we toch maar mooi voor elkaar!
En Dukebox haha een z-5500 meeting lijkt me een strak plan, kan je gelijk symbolisch je "plopjes" z-5500 even opblazen... 140 db?? bass excursion testje er achter aan?
om daarna een kwalitatievere versie aan te schaffen, of te ontvangen.
Jij deed niet toevallig mee aan dpc Stampedes ?? of wel? R@h needs you
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 03:38 ]
Verwijderd
Ik zou niet (onnodig) je setje laten vervangen terwijl je weet dat er daadwerkelijk een probleem mee is(ja o,k het is nog niet gepubliceerd) en nog de mogenlijkheid hebt om je setje terug te brengen and have your money back.De laatste optie is toch een stuk efficienter? kost je geen telefoontje naar DHL een vrije dag om dhl te laten komen, je bespaard logitech hier ook werk mee, als iedereen dat zou gaan doen....maar zo denk ik erover.Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:30:
Sinds donderdag ook in bezit van Z-5500 en helaas ook last van plopjes, zelfs nu (1:26) alle apparatuur in huis staat uit, buren denk ik ? Probleem heb ik ook als iemand verlichting in huis uit of aan zet.
Ik kan de setje natuurlijk terugbrengen en mijn geld terug vragen want dat kan binnen 7 dagen maar nu ik deze goede nieuws lees twijfel ik nog of ik dit zal doen ? Zal ik wachten tot logitech met vervangende setjes komt of gewoon mijn geld terugvragen bij de winkel en later eentje kopen die geen last van plopjes heeft ?
Verwijderd
Ik wil niemand tegen de tenen trappen, Logitech geeft de keuze, en iedereen doet wat hij wilt natuurlijk, maar mijn mening is: kies voor de geld-terug optie. Geld is geld, en er kan niets mis mee zijn. Je kan er dan nog altijd mee doen wat je wilt: terug een Z-5500 kopen (de verbeterde revisie), een andere set van concurrerend merk, een lagere set, en dan heb je nog geld over, een hogere set, en dan kan je geld bijleggen (als hoger nog mogelijk is), voorlopig geld aan iets anders geven, sparen, whatever.Mvdlaak schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:08:
Het ging ons er niet om, om ons geld terug te krijgen. We zijn geweldig blij met 't setje,.. maar dan moet ie 't wel goed doen! Nu krijgen we de kans om een goed werkend setje te krijgen.. Dat klinkt mij persoonlijk beter in de oren dan 't geld terug te krijgen..
Het is idd de bedoeling van de meesten, om gewoon een goed werkende set te hebben ipv een financiele vergoeding, maar met een financiele vergoeding kan je ook nog altijd opnieuw een goed werkende set kopen.
Als je echter de optie kiest van om te ruilen, heb je al de bovengenoemde opties niet meer, alleen de optie van een goed-werkende nieuwe set...
... hopelijk toch, want als je ziet naar het verhaal van de nieuwe pods die ze hadden verstuurd, dewelke uiteindelijk nog slechter waren dan de originele, dan sluit ik het niet uit dat de setjes die je dan in ruil krijgt ook nog niet helemaal 100% zijn zoals ze moeten zijn.
Vind de melding eigenlijk maar matig. Je vind de info alleen als je er echt naar zoekt (dat doen mensen die de set nieuw gaan kopen waarschijnlijk niet). Daarnaast staat er wederom Z5500 terwijl ook andere sets er last van hebben. Je kunt natuurlijk niet alles hebben maar iets meer had ik wel verwacht als mededeling.tm030614 schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:39:
Eindelijk redelijke informatie op de site:
http://logitech-nl-emea.c...WdlPTE*&p_li=&p_topview=1
Moeten we nu al aktie ondernemen naar logitech voor wat betreft de omruil van de sets als deze beschikbaar komen, of blijven we als collectief bij elkaar en vragen we straks voor iedereen tegelijk een vervangende set aan (of geld terug voor degene die dat kiezen)
Verwijderd
Ja, maar dit is omdat TM nog moet bespreken met Logitech over de andere setjes.Bor de Wollef schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:46:
Daarnaast staat er wederom Z5500 terwijl ook andere sets er last van hebben.
Ik heb al een brief gestuurd waarin ik vraag naar een oplossing voor mensen met andere speaker types. Ik zal tevens nog een vraag sturen of het mogelijk is om de informatie (tijdelijk) op de frontpage te vermelden.Bor de Wollef schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:46:
[...]
Vind de melding eigenlijk maar matig. Je vind de info alleen als je er echt naar zoekt (dat doen mensen die de set nieuw gaan kopen waarschijnlijk niet). Daarnaast staat er wederom Z5500 terwijl ook andere sets er last van hebben. Je kunt natuurlijk niet alles hebben maar iets meer had ik wel verwacht als mededeling.
Verder zal ik aangegeven dat er niks te vinden is over de bromtoon en radio ontvangst.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
BOE
Ik heb zoals al gezegd geen enkel last van plopjes en dat wil ik 100% ook zou houden... Alleen het gebrom..
Verwijderd
Maar ik vraag ook eerst geld terug, en koop pas een nieuwe als ik zeker weet dat alle problemen er uit zijn.
ONZIN! DE SPEAKERS ZIJN NOG GEEN 2 JAAR OP DE MARKT!!!_Dune_ schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:53:
Tevens heeft Logitech nadrukkelijk op de site gezet dat ruilen alleen mogelijk is met aankoop bewijs, dat wordt dus moeilijk voor mensen die de set al langer hebben welke buiten garantie zijn en de aankoop bon niet meer hebben bewaard. (ik zelf bewaar overigens in pinciepe altijd alle bonnen)
Mensen die moeilijk gaan doen dat ze geen bon meer hebben zijn daar zelf verantwoordelijk voor.
Verwijderd
Geldt dit voorlopig alleen nog voor Z-5500 gebruikers, of mogen de andere geruikers dit ook al doen?tm030614 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:23:
Mensen die hun geld terugwillen zouden die een e-mail willen sturen naar mij. Dan zorg ik dat Logitech contact op neemt met jullie.
plopjesprobleem@xs4all.nl
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 15:25 ]
Verwijderd
ik moest de stekkers uit de pod halen en dan op analoog zetten en dan laten horen dat de set wel plopte!
hij plopte gewoon door:P
dus over 6 weken krijg ik een nieuwe set en de oude word opgehaald door DHL, 3 weken na levering van de nieuwe set!
ik hoop dan dat alle problemen zijn opgelost!
ik zit met vol spanning te wachten op de nieuwe set
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 15:35 ]
Sorry, ik bedoelde er niet veel mee. Ik had een paar maal gelezen dat de garantie periode bij sommige personen bijna verlopen zijn. Er zijn mensen die op dat moment dergelijke bonnen weggooien, "omdat er toch geen garantie meer op zit". Maar in princiepe heeft dit niets te maken met garanties of aankoopbonnen, aangezien het een produktie fout is.tm030614 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:21:
[...]
ONZIN! DE SPEAKERS ZIJN NOG GEEN 2 JAAR OP DE MARKT!!!
Mensen die moeilijk gaan doen dat ze geen bon meer hebben zijn daar zelf verantwoordelijk voor.
Om aan te tonen dat je een dergelijke set hebt kun je ook de kabels afknippen en opsturen of bijvoorbeeld de pod, ik geloof dat dit ook wel meer door Logitech is gedaan.
P.s.
Ik heb dit en het voorgaande topic regelmatig gevolgt, niet omdat ik zelf in het bezit ben van een Logitech set, maar omdat ik bewondering heb voor de manier hoe jullie dit hebben aangepakt en erg nieuwsgierig was/ben hoe het zou aflopen.
[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 03-04-2006 15:39 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb dit gevraagd aan B.L. Deze heeft mij zojuist bericht dat er morgen vanavond overleg zal zijn met de ABU. Hij zal in dit gesprek aangeven dat er ook in andere sets problemen zitten.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:24:
Geldt dit voorlopig alleen nog voor Z-5500 gebruikers, of mogen de andere geruikers dit ook al doen?
B.L. laat mij morgen meer weten.
Verwijderd
En als ik geld terug wil komen ze em dan ook ophalen?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 15:42 ]
Verwijderd
die word opgehaald door DHL
maar dat is begrijpelijk vind je niet?
maar daar maak ik me niet druk om.
wil gewoon een goeie set hebben zonder plopjes
Verwijderd
Das oplichtingVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:43:
Ja dat is wel te begrijpen:P, maar dan kon ik em mooi gebruiken voor me tv en de nieuwe voor me pc
Even ter info in het algemeen: Mocht ik zelf merken dat mensen bij Logitech een speakerset extra proberen te ontfutselen of te krijgen zonder dat ze er recht op hebben zal ik dit natuurlijk Logitech laten weten. In dit geval mag je de factuur van Logitech tegemoet zien. Het is niet de bedoeling dat de we Logitech oplichten!
Verwijderd
Logitech heeft ons anders wel opgelicht door brakke setjes te verkopen en smoesjes verzinnen dat het aan de consument ligt. Zonder deze actie en jou natuurlijk denk ik niet dat ze deze probleem zo serieus zouden aanpakken.tm030614 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:54:
[...]
Even ter info in het algemeen: Mocht ik zelf merken dat mensen bij Logitech een speakerset extra proberen te ontfutselen of te krijgen zonder dat ze er recht op hebben zal ik dit natuurlijk Logitech laten weten. In dit geval mag je de factuur van Logitech tegemoet zien. Het is niet de bedoeling dat de we Logitech oplichten!
2 setjes hebben voor de prijs van een is natuurlijk niet mis maar das inderdaad oplichting. Ik wil gewoon een goede setje zonder plopjes
Als de eigenaar de setje wil ruilen tegen een nieuwe die wel correct werkt zal Logitech niet moeilijk doen over aankoopbewijzen aangezien Z-5500 nog geen 2 jaar op markt is en dus alle setjes garantie hebben maar als je geld terug wilt dan moeten ze natuurlijk weten wat je ervoor betaald hebt dus jou eigen verantwoordelijkheid om aankoopbewijs te hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 16:08 ]
Verwijderd
Lijkt me niet meer dan logisch, misschien meteen maar aangifte laten doen ook dan.tm030614 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:54:
[...]
Das oplichting![]()
Meelifters
Verwijderd
Was ik niet van plan hoor, wees maar niet bangtm030614 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:54:
[...]
Das oplichting![]()
Verwijderd
haha!Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:07:
[...]
Was ik niet van plan hoor, wees maar niet bangEt zou alleen leuk zijn als het wel zo was.
logitech is ook niet dom.
ik denk gewoon dat ze die setjes gaan ombouwen?
denk je niet TM?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 16:10 ]
Nee dat gaan ze niet doen. Openschroeven fixen en opnieuw dichtmaken kost meer dan gewoon vernietigen of intern uitdelen.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:09:
[...]
haha!
logitech is ook niet dom.
denk je niet TM?
Ik denk het niet, denk dat die gewoon richting vuilbak gaan. Een nieuwe set produceren zal wss veel goedkoper zijn dan een oude ombouwen.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:09:
[...]
Net te laat
[ Voor 5% gewijzigd door ComBax op 03-04-2006 16:18 ]
Verwijderd
ik neem aan dat ook dit via bart gaat of heb ik het verkeerd...
Verwijderd
TM je bent de beste
zonder jouw was dit nooit opgelost!
en alle mensen die mee hebben geholpen
gefeliciteerd
geweldig gewoon
alleen staat er wel op de FP dat bezitters van de z-5500 contact kunnen opnemen met logitech wanneer zij in het bezit zijn van een aankoopbewijs. Geen idee of ik die nog heb hor. Is dit een probleem?
Ja dat is waarschijnlijk een probleem. Je aankoopbewijs is simpelweg het enige bewijs dat je in bezit bent van de set. Die dingen moet je nooit weggooien bij grote investeringen. Je zou nog bij de winkel waar je de set kunnen vragen of ze voor je in de administratie kunnen kijken, maar als je er niet in staat, heb je pech.Sa1 schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:47:
SUPER!!!
alleen staat er wel op de FP dat bezitters van de z-5500 contact kunnen opnemen met logitech wanneer zij in het bezit zijn van een aankoopbewijs. Geen idee of ik die nog heb hor. Is dit een probleem?
of moet je em dan ook inleveren?
maar tis natuurlijk vet goed nieuws
[ Voor 17% gewijzigd door Matthijs op 03-04-2006 16:57 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Intern uitdelentm030614 schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:17:
[...]
Nee dat gaan ze niet doen. Openschroeven fixen en opnieuw dichtmaken kost meer dan gewoon vernietigen of intern uitdelen.
BTW, wat houdt die meeting nou precies in? en waar? en wanneer?
Maar heeft iemand gehoord wat dit gaat betekenen voor de nieuwe revisie van de z-5500? Oftewel: het kost Logitech flink wat om dit om te ruilen etc, gaan ze dat gedeeltelijk doorberekenen in de prijs van de set?
Verwijderd
als je goed gelezen had dan wist je het,Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:21:
Hoe zit het eigenlijk met het omruilen van je set?
Is daar nou al meer informatie over?
kijk even een pagina trug
Geduld, binnen ongeveer 6 weken zouden de nieuwe sets er moeten zijn. Gewoon nog even wachten dus. TM zal ons wel op de hoogte brengen als het zover isVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:21:
Hoe zit het eigenlijk met het omruilen van je set?
Is daar nou al meer informatie over?
Maar dat moet geen enkel probleem zijn want aan het serienummer zou Logitech het e.e.a. moeten kunnen zien.
Maar erhh.... hoe nu verder?
Worden we benaderd door Logitech om hem om te ruilen?
"Uw Z-5500 Digital Speaker System produceert lijnstroomruis, in de vorm van plofgeluiden."
Wat heeft dat met het brommen te maken?
Mij is meerdere malen verzekerd dat ook dit probleem hierbij opgepakt zou worden... Maar brommen is toch echt heel iets anders dan brommen.
Behalve de plopjes is er absoluut niks mis met deze set en ik laat hem dus ook maar gewoon omruilen.
Eventuele missende aankoopbonnen zijn vast wel te regelen bij de leverancier waar je hem weg hebt, die hebben meestal wel een eigen administratie en eventuele computerboeren op de hoek waar je vaker komt zullen vast ook niet moeilijk doen om je van een bon te voorzien.
Maar ik lees er misschien overheen, moeten we nu wel of niet zelf met logitech contact opnemen? Zo ja, dan ga ik het direct doen.
Verwijderd
Geld terugkrijgen kan dus nu al. Ik heb mijn setje vanaf vorige week dus kan ik ook via webshop geld terugkrijgen maar dan moet ik de verzendkosten betalen (je weet hoe zwaar ze zijn). Ik denk dat ik wacht op een nieuwe, 6 weken ermee leven lukt welGeachte heer ***,
Dank u wel voor uw e-mail.
Uit uw e-mail begrijp ik dat u een Z-5500d speakerset heeft welke last heeft van 'ploffen' bij het schakelen van andere electrische apparaten.
Voor dit probleem komt een oplossing in de vorm van een nieuwe speakerset. Deze zal over ongeveer 6 weken beschikbaar komen. Als u hier niet op wenst te wachten dan is het ook mogelijk om het aankoopsbedrag terug te krijgen. (dit zou in uw geval ook nog via de leverancier moeten kunnen gaan) Wanneer u gebruik wenst te maken van één van beide voorgestelde opties dan verneem ik dit graag. Dan heb ik ook graag nog het serienummer van de speakerset. Verder wil ik u nog vragen of eventuele vervolg comunicatie van het hoofdkantoor in het engels gedaan kan worden.
Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Logitech Europe SA
Customer Support
ik heb mijn speakers ongeveer 3 weken geleden nog 369 euro betaalt in media-markt in hasselt, België.
Als je je bon hebt wel ja..vezz schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:24:
is dat terugbetaling van de volledige aankoopsom?
ik heb mijn speakers ongeveer 3 weken geleden nog 369 euro betaalt in media-markt in hasselt, België.
[ Voor 63% gewijzigd door DukeBox op 03-04-2006 18:26 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
meen je dat?vezz schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:24:
is dat terugbetaling van de volledige aankoopsom?
dan heb je die set duur gekocht.
volgens mij was ie bij www.alternate.nl al onder de 300 euro
Ik hoop alleen dat ze nu ook wat gaan doen aan de Z-530.. die heb ik, ook met plopjes en de hele mikmak...
Ik wacht in spanning...
[ Voor 21% gewijzigd door TheTMC op 03-04-2006 18:35 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ben er alleen nog niet over uit. Is de Z5500 nog steeds het beste wat je kan krijgen voor boxjes (ben uitermate tevreden) of is er iets beters op de markt.
Ik weet dat het een beetje off topic is, maar veeel mensen zullen deze gedachte volgen.
De 5450 van logitech is duurder, maar qua geluid niet veel beter toch?
Zijn er nog andere setjes waar ik naar zou kunnen kijken, want mijn vertrouwen in logitech is de afgelopen 8 maanden (ondanks recente overwinning) behoorlijk gezakt.
I cna tpye 300 worsd pre minute
Heej ! Respect voor mijn brief ja !JvS schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:53:
Zo jongens (en meiden?), super hoor! Gefeliciteerd met het resultaat. Het zag er niet veelbelovend uit vond ik, maar toch alles netjes voor elkaar gekregen. Zonder radar en dat soort zeikprogramma's
. Goed gedaan!
Super TM ! Ik heb nog wat op de FP geknald.
If you can't beat them, buy them !
Kan iemand hier meer over vertellen? tm030614?
Mozilla
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op logitech-nl-emea.custhelp.com doet er te lang over om te antwoorden.
Creative Gigaworks s750nomad85 schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:59:
Ik las het net op FP. Heerlijk dat het gelukt is.
Ben er alleen nog niet over uit. Is de Z5500 nog steeds het beste wat je kan krijgen voor boxjes (ben uitermate tevreden) of is er iets beters op de markt.
Ik weet dat het een beetje off topic is, maar veeel mensen zullen deze gedachte volgen.
Zijn er nog andere setjes waar ik naar zou kunnen kijken, want mijn vertrouwen in logitech is de afgelopen 8 maanden (ondanks recente overwinning) behoorlijk gezakt.
Die ga ik halen als ik men geld terug heb.
dus ik wil gewoon dat die omgeruild word. Ga morgen meteen aan de telefoon hangen en bellen met Logitech.
Maar zoals al eerder is gezegd; goede zaak dat Logitech toch actie heeft ondernomen om dit product te repareren/oplossing aan te bieden, aangezien het op dit moment toch het "geluids" parade paard van logitech is.
Verwijderd
Ik bedoel, neemt logitech met ons contact op of moeten wij dat zelf gaan doen.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:29:
[...]
als je goed gelezen had dan wist je het,
kijk even een pagina trug
Ze hebben onze e-mail adressen.
Verwijderd
ik heb er vanmiddag heen gebeldVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:21:
[...]
Ik bedoel, neemt logitech met ons contact op of moeten wij dat zelf gaan doen.
Ze hebben onze e-mail adressen.
en moest een aantal test doen en laten horen dat mijn set echt plopte en dat was alles en binnen 6 weken krijg ik een nieuwe set en 3 weken na levering van de nieuwe set word de oude set opgehaald door DHL
Maar er is zoals ik heb gelezen aardig wat werk in gaan zitten voor een aantal mensen. Die heel erg bedankt! Ik vind dat de consument ook wel eens mag winnen
Hoe moest je dat laten horen dan, door de telefoon?Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:34:
[...]
ik heb er vanmiddag heen gebeld
en moest een aantal test doen en laten horen dat mijn set echt plopte en dat was alles en binnen 6 weken krijg ik een nieuwe set en 3 weken na levering van de nieuwe set word de oude set opgehaald door DHL
Maareh, mijne plopt dus ook, maar kan het niet simuleren zegmaar, kword er gewoon gek van. Ze moeten mn set anders daar maar testen, maar hijs dus simpelweg gewoon gaar.
Verwijderd
Bij mij plopt hij de ene keer wel en de andere keer niet dus dan zou ik ook niet weten hoe ik dat moet laten horen.Novah schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:41:
[...]
Hoe moest je dat laten horen dan, door de telefoon?
Maareh, mijne plopt dus ook, maar kan het niet simuleren zegmaar, kword er gewoon gek van. Ze moeten mn set anders daar maar testen, maar hijs dus simpelweg gewoon gaar.
Bij wie moest ik me daarvoor aanmelden? Bedankt! Ben erg blij dat er nu een oplossing is.
[ Voor 12% gewijzigd door koentjek op 03-04-2006 20:55 ]
Verwijderd
gewoon telefoon op de sub leggen en dan naar onderen lopen en wat schakelaars overhalenVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:47:
[...]
Bij mij plopt hij de ene keer wel en de andere keer niet dus dan zou ik ook niet weten hoe ik dat moet laten horen.
en toen hoorde hij dat mijn set plopte
en ik moest alle stekkers uit de pod halen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 20:55 ]
Verwijderd
Ik wacht wel eerst op een oplossing dan bellen, maar bedankt voor de tip.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:51:
[...]
gewoon telefoon op de sub leggen en dan naar onderen lopen en wat schakelaars overhalen
en toen hoorde hij dat mijn set plopte
en ik moest alle stekkers uit de pod halen
Ga het iig wel even testen van te voren welke schakelaars het beste mijn set laten ploppen.
Verwijderd
ik ben hel hele huis doorgelopen en overal opgedruktVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:59:
[...]
Ik wacht wel eerst op een oplossing dan bellen, maar bedankt voor de tip.
Ga het iig wel even testen van te voren welke schakelaars het beste mijn set laten ploppen.
Verwijderd
Een bewijs geven voor het plop geluid allemaal fijn en wel, ware het niet dat ik met een vaste telefoon zit

De aankoopbon heb ik alvast teruggezocht
Verder hoor ik wel eens een plop/knal tijdens een film, daar gaat het toch over? Ik schrik me dan meestal een hoedje.
[ Voor 47% gewijzigd door TacoTaco op 03-04-2006 21:26 ]
Verwijderd
Wees blij dat er een oplossing is, wat moet je dan nog met een slechte set?
Dus nogmaals: zoals al meerder mensen vroegen, hoe zit het met het brommen?
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:34:
[...]
ik heb er vanmiddag heen gebeld
Niks, ik vroeg het me enkel afVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:29:
wat moet je dan nog met een slechte set?
Ik meen mij te herinneren dat de 5450 zelfs iets minder was van kwaliteit dan de 5500.nomad85 schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:59:
Voor die prijs met al die features, is de Z-5500 zeer interessant. Als de plopjes nu ook nog weg zijn, ben ik helemaal tevreden
Hoe bedoel jeVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:21:
Ik ga ook voor de zekerheid voor een refund gaan.
Een bewijs geven voor het plop geluid allemaal fijn en wel, ware het niet dat ik met een vaste telefoon zit![]()
De aankoopbon heb ik alvast teruggezocht
Ware het niet dat ik met een vaste telefoon zit???
als ze die plop willen horen dan schroef jeje geluid toch omhoog. dan word de plop ook hard?
Verwijderd

Zelf ga ik denk ik ook voor het inruilen voor een nieuwe en verbeterde set maar heb ik nog wel 1 vraag:
Als Logitech de set laat ophalen (of als ik de set moet opsturen), hoe moet ik em dan meegeven/opsturen? Ik heb namelijk, dankzij ''goede bedoelingen'' van mijn ouders

Ik zit alleen zwaar te twijfelen aangezien mijn set plopt bij het licht en verder weinig brom heeft.
Is de nieuwe revisie alleen intern anders of zit er ook een ander uiterlijk aan?(de voetjes)
kheb ze namelijk allemaal hangen en da was een best karwei en wil niet opnieuw alle gaten boren
Ik ben zeer blij, vooral voor de mensen met veel last van Plops e.d., perfect!
Ik wil iig niet mun geld terug aangezien ik nog steeds op mun eigen set kwijl
Ik heb dat ook, maar lijkt me geen probleem.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:41:
Zelf ga ik denk ik ook voor het inruilen voor een nieuwe en verbeterde set maar heb ik nog wel 1 vraag:
Als Logitech de set laat ophalen (of als ik de set moet opsturen), hoe moet ik em dan meegeven/opsturen? Ik heb namelijk, dankzij ''goede bedoelingen'' van mijn ouders, de doos en piepschuim ed. waarin ik de set heb ontvangen niet meer.... gaat dit problemen geven of kan ik de set gewoon zonder verpakking meegeven/opsturen?
Er wist hier iemand te zeggen dat ze een nieuwe set brengen en achteraf de oude ophalen, dus geen probleem: nieuwe set eruit, oude erin
Ik zal eens letten op het probleem. Bij vol volume hoor ik heel licht een plop bij het uitzetten van een lamp. Het lijkt mij echter niet dat dit een groot probleem is?
Ik hoor tevens geen brom.
[ Voor 6% gewijzigd door Sparks.nl op 03-04-2006 23:18 ]
Wat een reactie
Ik heb een andere speakerset van Logitech die bromt/plopt/radio ontvangt. Kom ik ook in aanmerking voor de oplossing?
Dit is op dit moment nog niet bekend. Deze vraag is naar Logitech doorgespeeld en hierop krijg ik op 4 april een antwoord. Dit laat ik jullie dus nog weten.
Als ik voor 'Geld terug' kies, moet ik de speakers dan inleveren?
JA, en volledig terrecht natuurlijk. De set word opgehaald door de DHL, op kosten van Logitech. Hoe je de set moet verzenden word momenteel bekeken.
Als ik voor 'Omruilen' kies, moet mijn oude set dan terug?
JA, de oude set moet terug en word opgehaald, op kosten van Logitech, door DHL. De oude set kun je verpakken in de doos die je krijgt bij de nieuwe set die je ontvangt.
Ik heb geen aankoopbon meer, wat nu?
Voor deze mensen moet ik nog contact opnemen met Logitech. Waarschijnlijk zal er voor deze mensen ook een oplossing komen. Ook in dit geval moet de set retour. Deze zal door DHL opgehaald worden. Kun je geen set retour sturen dan kun je een rekening van Logitech tegemoet zien.
Ik ben lid van het 'klagers collectief' en heb mijn gegevens gestuurd naar 'plopjesprobleem@xs4all.nl' moet ik me melden bij Logitech?
NEE, op dit moment is het nog niet noodzakelijk om je te melden bij Logitech. Waneer de oplossing gereed is zal er door Logitech en mij bekenen worden hoe verder te handelen. Hierover zal nog informatie op deze site verschijnen.
Ik ben géén lid van het 'klagers collectief' bij wie moet ik me melden?
Dat mag bij mij via 'plopjesprobleem@xs4all.nl' of via Logitech zelf. Bijde zullen de gegevens registeren.
Word de Z-5500 nu vervangen door een nieuw model?
Nee, momenteel nog niet. De Z-5500 word alleen aangepast zodat de problemen eruit zijn. Er komt momenteel dus geen nieuwe set op de markt. Verdere informatie over een nieuwe set is dan ook niet beschikbaar.
Hoelang moet ik nog wachten op de oplossing?
Logitech heeft aangegeven binnen ongeveer 6 weken vanaf nu de problemen te kunnen oplossen. Dus nog 6 weken geduld.
Ik wil mijn geld terug, bij wie moet ik me melden?
Dat mag bij mij via plopjesprobleem@xs4all.nl (dat geeft mijn voorkeur, dan weet ik hoeveel mensen hun geld terug willen). Ik zal dan zorgen dat Logitech contact met je opneemt. Wil je mij buitenspel laten, dan kun je ook contact op nemen met de customer support van Logitech zelf.
Verwijderd
Vaste telefoon a la telefoon met kabel, een verdieping en een 15tal meter van de set verwijderd. Dan moet ie wel héél hard ploppen (ookal is het vaak geen probleem voor de set, maar op commando...)Twix schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:04:
[...]
Hoe bedoel je
Ware het niet dat ik met een vaste telefoon zit???
als ze die plop willen horen dan schroef jeje geluid toch omhoog. dan word de plop ook hard?
Ik heb uiteraard alles gevolgd en ik denk dat ik voor de omruil actie ga. Mijn sataliet boxjes zijn volledig verwerkt in mijn kamer...en niet zo makkelijk weg te pakken...
Is het voldoende om bij vervanging van de set alleen de sub en console te vervangen?
Want met de satalietjes is toch niks mis of wel...kan ik beter wel alles doen?...kost wel hoop werk iig.
Thnx ....
nomad85 schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:42:
Oke dan heb ik eigenlijk nog wel een persoonlijke vraag.
Ik heb uiteraard alles gevolgd en ik denk dat ik voor de omruil actie ga. Mijn sataliet boxjes zijn volledig verwerkt in mijn kamer...en niet zo makkelijk weg te pakken...
Is het voldoende om bij vervanging van de set alleen de sub en console te vervangen?
Want met de satalietjes is toch niks mis of wel...kan ik beter wel alles doen?...kost wel hoop werk iig.
Thnx ....
Ik verwacht dat je enkel de sub en pod moet vervangen. De satalietjes kun je dus laten hangen. Zeker weten doe ik dit echter niet. Dit word pas bekend als Logitech aangeeft een definitieve oplossing te hebben.
Vorig jaar had ik de zelfde vraag en ben toen voor Logitech gegaan.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
Het is een "pijnlijke" zaak te moeten erkennen dat geleverde produkten een gebrek bevatten. Het behoeft geen betoog dat de kosten van vervanging en/of restitutie vrij aanzienlijk zijn, zeker voor een bedrijf welke internationaal opereert (aanzienlijk volume).
Gezien de reactie van Logitech;
Gun Logitech de mogelijkheid de gemaakte fout te herstellen en opteer voor het ruilen van de speakerset.
Juist een bedrijf dat zijn fout erkent en zich bereidt toont deze fout te herstellen, verdient het vertrouwen.
R.C.
Logitech heeft lange tijd alles gedaan om het probleem te ontkennen of kleiner te doen voorkomen dan het is. Mijn vertrouwen is in ieder geval behoorlijk geschaad.
Ik zou zelf dus ook voor de Klipsch gaan
Verwijderd
Dat is ook plopjes probleem natuurlijk, zelf heb ik ook meer last van als ik lich aan/uit doe dan dat ik iets met veel verkomen aansluit.Jilvoos schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:54:
Ik heb ook een Z-5500 en heb ook plopjes, maar alleen als ik mijn licht aan uit doe. Is dit dan al reden genoeg om te bellen of niet? Want als het kan wil ik er graag gebruik van maken natuurlijk...
Ik heb zelf ook last van deze vorm van plopjes. Als ik mn halogeen-ikea-bureaulamp aan/uit-zet dan verwacht je wel dat ie plopt. Wanneer echter bijvoorbeeld in de badkamer de plafondlamp aangezet wordt, hoor ik een doffe dreun door mn speakers. Het lijkt me dus dat dit ook eronder valt.Jilvoos schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:54:
Ik heb ook een Z-5500 en heb ook plopjes, maar alleen als ik mijn licht aan uit doe. Is dit dan al reden genoeg om te bellen of niet? Want als het kan wil ik er graag gebruik van maken natuurlijk...
Kan iemand dit bevestigen?
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Ik heb gister op het forum over her plopjes probleem voor andere setjes dan de Z-5500 dat 'formulier' ingevuld. Moet ik dan ook nog mailen naar Logitech? Of moet ik nog gewoon even wachten op de volgende reactie van Logitech.Ik heb een andere speakerset van Logitech die bromt/plopt/radio ontvangt. Kom ik ook in aanmerking voor de oplossing?
Dit is op dit moment nog niet bekend. Deze vraag is naar Logitech doorgespeeld en hierop krijg ik op 4 april een antwoord. Dit laat ik jullie dus nog weten.
...
Ik ben lid van het 'klagers collectief' en heb mijn gegevens gestuurd naar 'plopjesprobleem@xs4all.nl' moet ik me melden bij Logitech?
NEE, op dit moment is het nog niet noodzakelijk om je te melden bij Logitech. Waneer de oplossing gereed is zal er door Logitech en mij bekenen worden hoe verder te handelen. Hierover zal nog informatie op deze site verschijnen.
Ik ben géén lid van het 'klagers collectief' bij wie moet ik me melden?
Dat mag bij mij via 'plopjesprobleem@xs4all.nl' of via Logitech zelf. Bijde zullen de gegevens registeren.
Weet ik niet, dat topic is niet door mij gestartTheTMC schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:35:
[...]
Ik heb gister op het forum over her plopjes probleem voor andere setjes dan de Z-5500 dat 'formulier' ingevuld. Moet ik dan ook nog mailen naar Logitech? Of moet ik nog gewoon even wachten op de volgende reactie van Logitech.

Dear Mr.,
Please let me introduce myself. My name is J. B., I am the Product
Quality Assurance Engineering Manager for Logitech Audio products. I have
been working with Mr. B. L. and team regarding the Z5500 Line Level Noise /
Popping issues. Let me first express my appreciation and thankfulness on
the behalf of the Logitech Audio Business Unit for your feedback and
pro-activeness.
I am contacting you in regards to a possible visit with yourself and
members of your group. I would like to have the opportunity to articulate
the actions the Audio Engineering group is taking to improve the Z5500
product and address the popping issue. We also feel that there is an
opportunity for us to learn from your Support experience and improve the
handling of future escalated issues. Lastly, you have raised a number of
additional concerns that we would like to investigate and discuss. You
mention humming noises, radio reception, and popping issues with other
speakers. We would greatly appreciate the opportunity to review the
environment for which these problems exist. It would be fantastic if you
could accommodate this. We believe that a personal visit would best
facilitate such investigation and communication in a manner that email
cannot.
I am visiting our manufacturing facilities the week of April 17. It is my
intention to travel via the Netherlands so I have the opportunity to work
with you on the matters as listed above prior to the factory visit. I can
meet with you between April 13-16, during the day, in the evening, on the
weekend, whatever is most suitable for your schedule.
I am looking forward to hearing from you. If you agree to a visit we
should speak over the phone to outline a date and agenda. Can I reach you
Wednesday evening? Please respond with a desired day and time and I will
establish a phone number we can use for a conference call.
Kind regards,
J. B.
Please note that I am about 10 hours behind you and will not get into the
office until about 5:00 pm your time.
J. B.
PQA Engineering Manager
Logitech
Even een persoonlijke noot. Ik weet nog niet of ik hiermee akkoord ga. Ik hoop dat jullie je in mij kunnen verplaatsen. Ik ben de afgelopen 5 maanden vrijwel elke dag een behoorlijke tijd kwijt geweest aan dit hele 'gedoe'. De grens is natuurlijk ooit bereikt aan de medewerking van een oplossing.
Dat wil niet zeggen dat we Logitech niet de mogelijkheid moeten bieden om mensen te bezoeken. Ik denk dat er genoeg vrijwilligers zijn die met Logitech het e.e.a. willen bespreken.
Voor nu:
Willen mensen die bereid zijn Logitech te ontvangen bij hun thuis zodat ze naar de speakerset kunnen kijken dit melden via 'plopjesprobleem@xs4all.nl'. (De technische mensen...???)
Mensen met andere speakersset die hiertoe bereid zijn OOK GRAAG MELDEN. Logitech onderzoekt deze kwestie dan ook meteen.
Je moet wel Engels kunnen, de beste man komt namelijk uit de USA. Dus als je geen engels kunt
dan ook niet aanmelden.
[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 04-04-2006 10:57 ]
Ik denk van niet. Ikzelf heb een oude set van logitech waar de kabels vast aan de speakers zitten, maar ik weet dat de nieuwe sets met van die losse kabels zijn. Dat zou dus niet gaan passen. Denk dat je het beste alles kunt omruilen.tm030614 schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:44:
[...]
Ik verwacht dat je enkel de sub en pod moet vervangen. De satalietjes kun je dus laten hangen. Zeker weten doe ik dit echter niet. Dit word pas bekend als Logitech aangeeft een definitieve oplossing te hebben.
Verwijderd
Ik volg dit topic al een tijd en baal ervan dat het plopjes probleem eris. Ben zelf erg gecharmeerd van dit setje en wil er graag één aanschaffen, maar wegens het plopjes probleem nog steeds in dubio.
Na het lezen van het bericht op de FP zag ik dat er toch nieuwe versies kwamen. Hoe kan ik die van oud onderscheiden? Ik hoop dat t opgelost is, ga ik er zsm een halen!
Of raden jullie het helemaal af en dat ik toch voor een ander setje moet gaan? (merk?)
Dit topic is gesloten.