AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
De 'plopjes' die ik hoor zijn eigelijk ook best wel redelijke knallen soms. Echt wel vervelend als je muziek aan het luisteren bent of film aan het kijken bent. Zeker 'savonds heb ik erveel last van. Als iemand door het huis wandelt met de lichter voor zich aan en achter zich uit
Dit kan bij jouw dan idd gelden,mischien bij mij ook. Maar het zouden ook stroom pieken kunnen zijn..... Mischien komt het omdat mijn bureau lamp naast mijn Pod staat. En dan hoor ik heel zachtjes een plop. Zal hem eens er verder vandaan zetten.Thomson schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:46:
Het heeft als ik het goed heb normaal niets met spanningsverandering in het net te maken maar meer door het elektromagnetisch signaal wat wordt uitgestuurd bij het aanzetten van een apperaat. De pod werkt hierbij dan als een soort 'antenne'. Hier thuis geld het voor elke lamp die aan of uit gezet wordt. Ons lichtsysteem hier werkt met impulsrelais maar het heeft dus niets te maken met het signaal wat binnenkomt aangezien een netfilter niet helpt.
De 'plopjes' die ik hoor zijn eigelijk ook best wel redelijke knallen soms. Echt wel vervelend als je muziek aan het luisteren bent of film aan het kijken bent. Zeker 'savonds heb ik erveel last van. Als iemand door het huis wandelt met de lichter voor zich aan en achter zich uit
Das fijn, ik krijg geen reactie meer... Op ons 'collectief' word dus niet meer gereageerd...Darth Malak schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:08:
Antwoord gekregen van TT dat ik niet vergeten ben (had ze dat n.l. gezegd dat ik die indruk had) en dat ze druk bezig zijn en mij persoonlijk zullen laten weten als er nieuws is...
EDIT: Hij zou mij ook persoonlijk op de hoogte stellen als er informatie omtrend onze problemen op de website zou worden gepubliceerd. Dit heeft hij niet gedaan dus denk dat jij ook lang op een reactie kunt wachten....
[ Voor 26% gewijzigd door tm030614 op 30-03-2006 16:41 ]
Je kan net zo goed een brief richting consumentenbond sturen. Met daarin alles wat jullie tot nu toe hebben geprobeerd en een verzoek of ze jullie op de hoogte willen houden.
Om logitech nog even schrik aan te jagen een CC naar hun
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Hello Mr.,
I know it seems to be a long time but please give me until tomorrow and I will address many things.
Sincerely Yours,
B.L.
Morgen weten we dus (hopenlijk) meer.
ik vindt het wel goed van meneer BL dat hij dan zo te merken nog wel moeite doet ik vindt TT voor iemand met zon grote functie en verantwoordelijkheid dat hij wel erg laks met de dingen omgaat ik hoop dat dit allemaal uitlekt tot een groot schandaal zodat logitech ziet wat voor mensen er werken BL lijkt me een mega goeie vent en TT de potloden sabbelaar
aan de andere kant heb ik liever THE SOLLUTION
maar hoevaak ik het al gezegt hebt hier nogmaals TM mega goed dat je doorblijft zetten als contactpersoon naar logitech without you we wouldnt be here
nu nog afwachten wat mr TT morgen zegt dan.. als hij al iets laat weten
Ben echt reuze benieuwd wat BL te vertellen heeft..
En dat BL ons iets vertelt (adress many things) en TT niet,.. kan er op wijzen dat BL toch nog invloed heeft op wat Logitech ook doet om ons te helpen (al is het naar de donder!
Of dat TT de zaak weer terug heeft gespeeld naar BL..
Morgen weten we meer.. Nog maar 1 nachtje slapen!

Ik wil zeker geen breuk maken in ons collectief of iets in die trand. Zoals ik eerder aangaf ben ik zeker bereid om te helpen, heb zeker de hulp nog niet opgegeven en ben ook zeker bereid om een kleine vergoeding te betalen om bijvoorbeeld een officieel erkende test te laten doen op het speakersysteem (mooie drieslag zo
Ik ben nog steeds de grootste voorstander van dit collectief. Alleen is maar alleen, de groep blijft groeien and we shall be heard, even if it takes ten years, our souls will not rest before either logitech or we perish
Eerst nog maar even de brief afwachten van vandaag.
As ever, thnx TM, limb, dukebox, RC en Marfozz en uiteraard iedereen die niet genoemd is maar wel bij gedragen heeft.

Ze mogen gerust meelezen. De communicatie is volledig openbaar. Dan weten ze ook wat we allemaal van plan zijn.Darth Malak schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:00:
Ik heb al vaker aangegeven dat een publieke discussie heirover Logitech alleen maar voer geeft om ons een stap voor te zijn... Het is nu een beetje laat om dit te veranderen maar ik pleit er toch voor om disucssies tussen paar personen (een groepje van een man of 10) op te zetten en met die groep concrete acties voor te stellen.
Ik heb voor Logitech geen geheimen, blijkbaar zei wel voor ons.
Verwijderd
Mja volgens mij zijn ze ons geen stap voor hoor. Ik heb toch nog altijd geen reactie gezien. We staan dan ook gewoon sterk, omdat ge nu eenmaal gelijk hebben. Onze argumenten kunnen ze sowieso niet onderuithalen.Darth Malak schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:00:
Ik heb al vaker aangegeven dat een publieke discussie heirover Logitech alleen maar voer geeft om ons een stap voor te zijn...
Ook ik wil dat dit probleem opgelost wordt en liever gister dan vandaag, maar laten we wel een beetje reeel blijven.
Edit: ik zeg niet dat we hier niet reeel zijn, ik zeg alleen dat we moeten oppassen, ik vind een aantal posts nogal ongeduldig overkomen en een beetje onrealistisch mbt wat er voor elkaar gekregen kan worden. Even ter verduidelijking, no offence naar iedereen hoor
[ Voor 19% gewijzigd door Luuk1983 op 31-03-2006 16:42 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dear Mr.,
Our Audio Business unit has asked me to get in contact with you.
I realize that to date, our response has not been fast enough or answered your questions as clearly as you deserve. On behalf of Logitech I apologize for that.
In the past weeks Logitech has engaged in an in-depth technical
investigation. It is true that there is an issue with the Z-5500 speaker system, which affects a limited number of users, depending on the environment in which the product is being used.
The investigations have not yet been completed but it looks like the issue is related to a manufacturing discrepancy that is causing a sensitivity problem. The top management at Logitech has been alerted and is committed to resolve it, alongside our engineers.
At this point in time I don't have an exact date yet when replacement products will be available for customers who experience the issue. However, our engineers have advised me that they expect to have a solution available in about six weeks from now, including the time it takes to airfreight the products.
Given your patience to date, it is a lot to ask you for more patience. I am ready to request a replacement product when the newly manufactured speakers become available in about six weeks. If this is not convenient, you can also choose to receive a full refund. We are offering the replacement or refund option to all consumers who have a problem with our Z-5500 speakers and will be publishing this on our website early next week.
Finally, I thought you might be interested to know that another version of the Z-5500 speakers will be available in some months. This version will be lead free and compliant with the European Union’s RoHS Directive, which comes into force on 1 July 2006.
We want to build trust once more with you and your group. Our Audio Business unit is keen to meet with you to discuss the technical points you raise and to perform on-site analysis of the environment in which members of your group experience the problems. Our engineers would also be happy to share with you details of the compliance tests used to qualify the product.
We can assure you that the speakers are both THX certified and EU compliant.
For now, can you let me know whether I can arrange for one of our senior engineers from the Audio Business unit to meet with you in the Netherlands?
And also when that would be convenient? Please let me know too what your chosen solution would be from the options we have offered.
Sincerely Yours,
B. L.
P.S. I would prefer to speak to you and your group more personally, but will continue to use email unless you invite me to do otherwise. In the past we have tried to contact your group as individuals because they are, in fact, individual customers with individual needs. However, as you request, we will communicate to them through you from now on.
Verwijderd
gaat de goeie kant weer op
dus mensen heb geduld
Hopelijk staat er dan over 6 weken een plop en bromvrije speakerset in m'n huisje.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Gaat die beter zijn dan de Z-5500 nu? Dan mogen ze mij zo ééntje geventm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49:
Finally, I thought you might be interested to know that another version of the Z-5500 speakers will be available in some months. This version will be lead free and compliant with the European Union’s RoHS Directive, which comes into force on 1 July 2006.

En als hij met meer gebruikers wil spreken, kan hij altijd naar dit forum komen
Verwijderd
morgen zal ie wel aankomen
nu hopen dat ik geen plobs heb, en anders meld ik me ook gewoon aan.
ik kom toch wel in aanmerking om het opgelost te krijgen desondanks ik wist dat het mischien zou gaan storen?
Verwijderd
Als het laatste het geval is , kies ik zeker weten voor de optie om een complete teruggave van mn aankoopbedrag te krijgen. Dan neem ik ff een maandje cheapy speakers en koop ik in juli de nieuwe Z5500!
Wat denken jullie hierover?
TM , zou je misschien wat meer info hierover kunnen vragen? Ook bijv dingen zoals of wij de speakers helemaal naar Amerika moeten opsturen en of de verzendkosten wel voor hun rekening komen?
Ik ben iig blij dat Logitech serieus actie onderneemt en ik denk dat het dan ook gepast is als wij onze deadline nu ff 'tussen haakjes' zetten want Logitech heeft aangegeven dat ze 6 weken nodig hebben. Dit is zeker geen onredelijke termijn mijns inziens.
Tot nu toe heb ik me best wel afzijdig gehouden van deze thread, maar ik zal vanaf nu wat meer van me laten horen en proberen mee te helpen denken:)
Verwijderd
Logitech moet -zoals je las- met nieuwe sets komen, omdat de oude niet aan de ROHS richtlijn voldoen (nieuwe wet om minder/geen schadelijke materialen zoals lood te gebruiken). Dan kunnen ze net zo goed meteen dat probleem aanpakken!
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik denk dat ze het puur doen omdat ze verplicht zijn om aan de ROHS richtlijn te voldoen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:05:
Ik vraag me iets belangrijks af: Logitech zegt dat ze met een nieuw model Z5500 in juli komen. Maar gaat het hier om slechts een paar miniscule (niet voor de consument merkbare) veranderingen of om echt belangrijke veranderingen/verbeteringen? Ik noem bijv. 2 weg satellieten ipv 1 weg?
Als het laatste het geval is , kies ik zeker weten voor de optie om een complete teruggave van mn aankoopbedrag te krijgen. Dan neem ik ff een maandje cheapy speakers en koop ik in juli de nieuwe Z5500!
Wat denken jullie hierover?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Met niemand. Waneer de oplossing gereed is zal ik iedereen vragen persoonlijk contact met Logitech te zoeken.BruceLee schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:06:
naar wie kan ik nou het beste mailen voor en vervangende set en wat moeten ze allemaal weten ?
Ter verduidelijking:Ballebek schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:08:
Maare, kan ik er nou ook uit opmaken dat er in juli een nieuw type / opvolger van de Z-5500 komt?
Er komt (nog) géén opvolger van de Z-5500. De RoHS versie is enkel milieuvriendelijker geproduceert - minder schadelijke stoffen - dit is vanuit de EU verplicht.
[ Voor 1% gewijzigd door tm030614 op 31-03-2006 18:11 . Reden: Typo ]
Ja ze MOETEN welBallebek schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:08:
Maare, kan ik er nou ook uit opmaken dat er in juli een nieuw type / opvolger van de Z-5500 komt?
/edit
Je kunt het waarschijnlijk haast geen opvolger noemen idd
[ Voor 14% gewijzigd door JuuL20 op 31-03-2006 18:11 ]
Hebben alle de mogelijkheid om mee te lezenVerwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:06:
Dat ziet er zeker goed uit alleen 1 vraag: Al die instanties die nu een mail hebben gehad?
Verwijderd
Ik denk dat ik toch wacht met het kopen van een nieuwe 5.1 set totdat die verbeterde versie op de markt is. Hopelijk komt meneer zijn beloftes na
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 18:11 ]
Verwijderd
Mijn engels is niet zo heel erg goed, maar in grote lijnen: Ze proberen ons binnen zes weken een vervangend zonder plopjes exemplaar te leveren? Of leveren ze ons het nieuwe z-5500 setje? Of is dat het zelfde?
Nog eventjes geduld, en dan idd hopen op een nieuw setje zonder ploppen.
Na deze verklaring kunnen ze er echt niet meer onderuit. En zoals de brief is opgesteld zullen ze dat ook echt niet doen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:11:
Dat neem ik aan. Ik zit ook al tijdje te twijfelen om deze set te kopen. Niet gedaan omdat de kans dat het mis gaat toch vrij reeel is, helaas. Nu ziet het er naar uit dat er toch een goede oplossing komt![]()
Ik denk dat ik toch wacht met het kopen van een nieuwe 5.1 set totdat die verbeterde versie op de markt is. Hopelijk komt meneer zijn beloftes na
Edit: Het feit dat ze begin volgende week informatie op hun website zetten waarin ook word aangegeven dat ze het geld terug geven zegt ook genoeg.
[ Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 31-03-2006 18:30 ]
Daar wil ik inderdaad nog even met ze over babbelen. Omdat ik toch het idee het dat best veel mensen problemen ondervinden met andere sets.royco_100 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:19:
En hoe zit dit met andere sets dan de z-5500?
Er komt momenteel GÉÉN nieuw model uit als vervanging voor de Z-5500. Het betreft alleen een update zodat de set voldoet aan de RoSH wetgeving zoals opgesteld door de EU die vanaf juli 06 van kracht gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:05:
Ik vraag me iets belangrijks af: Logitech zegt dat ze met een nieuw model Z5500 in juli komen. Maar gaat het hier om slechts een paar miniscule (niet voor de consument merkbare) veranderingen of om echt belangrijke veranderingen/verbeteringen? Ik noem bijv. 2 weg satellieten ipv 1 weg?
Wees niet bang, verzendkosten etc. komen voor kosten van Logitech. Als het noodzakelijk is dat de speakers worden teruggestuurd dan zal Logitech regelen dat de DHL de set komt ophalen. Het enige dat ze mischien zullen vragen is of je zelf de DHL belt om de afspraak te maken.TM , zou je misschien wat meer info hierover kunnen vragen? Ook bijv dingen zoals of wij de speakers helemaal naar Amerika moeten opsturen en of de verzendkosten wel voor hun rekening komen?
Wij hebben Logitech altijd verteld over de datum te willen onderhandelen mits ze met concrete informatie komen. Dat is nu gedaan. Ik zie dan ook niet in waarom we hun 'voorstel' af zouden moeten wijze. Zoals je zelf aangeeft is de door hun gestelde termijn redelijk te noemen.Ik ben iig blij dat Logitech serieus actie onderneemt en ik denk dat het dan ook gepast is als wij onze deadline nu ff 'tussen haakjes' zetten want Logitech heeft aangegeven dat ze 6 weken nodig hebben. Dit is zeker geen onredelijke termijn mijns inziens.
Schaam je...nu er een oplossing aan zit te komen wel moeite doen...Tot nu toe heb ik me best wel afzijdig gehouden van deze thread, maar ik zal vanaf nu wat meer van me laten horen en proberen mee te helpen denken:)
[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 31-03-2006 18:32 ]
Hoop dat je blij bent met de vooruit gangLiMbO83 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:15:
Ik kan er een weekje niet bij zijn, zonsverduistering in Turkije heeft dan mijn aandacht![]()
Ik wens iedereen nog veel succes, en keep it cool, neem de tijd en denk goed na!
Ik verwacht enige vooruitgang als ik terugben![]()
![]()
Yodels!
Verwijderd
Maar met zulk groot nieuws laat zelfs ik even van me horen, zeker om iedereen die ermee helpt (in het bijzonder tm030614) te bedanken. Echt super dit, ik had niet durven hopen dat jullie zover zouden geraken, knap
Verwijderd
Het aftellen in begonnen
Maar als de oplossing gevonden is krijgen wij dus allemaal nieuwe speakertjes
Yep, en als je geen zin hebt om te wachten, kun je je geld terug krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:37:
Een vervroegde 1 april grap
Het aftellen in begonnen
Maar als de oplossing gevonden is krijgen wij dus allemaal nieuwe speakertjes?
Verwijderd
Ik kan wel wachten, heb niet echt last van de plopjes al hoor je ze wel goed maar zodra er een oplossing is waardoor ik geen plopjes heb neem ik die wel graag aan.tm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:41:
[...]
Yep, en als je geen zin hebt om te wachten, kun je je geld terug krijgen.
Maar we krijgen dus een nieuwe speakerset, maar willen ze die oude dan nog terug hebben?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Kijk das fijn om te horen. Mijn engels is niet 100%DukeBox schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:50:
Evt. ben ik bereid om tijd vrij te maken wanneer er iemand naar NL komt.
Edit: We kunnen ook vragen of 'Wij' niet naar hun toe mogen komen (op hun kosten natuurlijk). Wil wel weten hoe en waar de speakers ontworpen worden.
[ Voor 24% gewijzigd door tm030614 op 31-03-2006 18:57 ]
Zonder de inspanningen van de mensen in dit topic was er waarschijnlijk nooit iets van gekomen.
Echt top, proficiat mensen.
Verwijderd
Dat is idd ook wel een goed idee om naar hun toe te gaantm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:55:
[...]
Kijk das fijn om te horen. Mijn engels is niet 100%Daarbij heb jij een stuk meer technische kennis dus dat komt natuurlijk goed uit!
Edit: We kunnen ook vragen of 'Wij' niet naar hun toe mogen komen (op hun kosten natuurlijk). Wil wel weten hoe en waar de speakers ontworpen worden.![]()
Erg goed nieuws! Nu ben ik erg benieuwd in hoeverre (o.a.) R.C.'s aanpassingen worden doorgevoerd in het 'vervangende' model.
Niet lullig bedoeld hoor RC, maar ik hoop van niet.Mvdlaak schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:21:
Daar moet op gedronken worden!![]()
Erg goed nieuws! Nu ben ik erg benieuwd in hoeverre (o.a.) R.C.'s aanpassingen worden doorgevoerd in het 'vervangende' model.
Afscherming laat je niet voor niets aan 1 kant los.
Als ze het echt goed willen doen bouwen ze de dac in de sub, en zorgen ze ervoor dat er geen analoog geluid meer uit de pod komt.
Verder enige afscherming van de voor- en eind- versterker in de sub en wat stabilisatie in de voeding.
[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 31-03-2006 20:28 ]
En TM & Co., super wat jullie hier voor elkaar gekregen hebben, respect!
Wel typisch trouwens dat het contact nu weer via Mr. B.L. verloopt en niet meer via T.T.

* Silentpuma heeft vandaag voor het eerst de Z-5500 in real-life gezien, what a (damn BIG
[ Voor 12% gewijzigd door Silentpuma op 31-03-2006 20:38 ]
Use the Search Luke...
Ik wacht met spanning af de nieuwe speaker set!!
Ja dat vond ik ook vreemd. Heb al enige tijd niks meer van T.T. gehoord en heb om die reden een e-mail gestuurd naar B.L. Blijkbaar neemt hij nu alles weer over... Zal de reden hiervan eens vragen (niet dat ik het erg vind, met B.L. komen we verder dan T.T.)Silentpuma schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:35:
Wel typisch trouwens dat het contact nu weer via Mr. B.L. verloopt en niet meer via T.T.Arme man, wat zou er van hem gekomen zijn...
Verwijderd
Ik denk overigens dat een meeting met die senior engineer wel een heel goed idee is.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Afwachten of er nu snel in de gestelde periode een definitieve oplossing komt voor ons allen.
Tm, klasse jongen
Als ik het goed lees maak je een afspraak met een Logitech knuppel hier in Nederland; hoofdkantoor Logitech Nederland zit in Nijmegen (paar x geweest).DukeBox schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:50:
Evt. ben ik bereid om tijd vrij te maken wanneer er iemand naar NL komt.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Een enkeltje Amerika Zwitserland alstubliefttm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:55:
[...]
Kijk das fijn om te horen. Mijn engels is niet 100%Daarbij heb jij een stuk meer technische kennis dus dat komt natuurlijk goed uit!
Edit: We kunnen ook vragen of 'Wij' niet naar hun toe mogen komen (op hun kosten natuurlijk). Wil wel weten hoe en waar de speakers ontworpen worden.![]()
Maar dit is goed om te horen zeg, ik kan ook kijken of ik eventueel wat tijd kan vrijmaken, had een 7,5 voor mijn engels mondeling dus ik kan me verstaanbaar maken
En mijn slotweek is zo goed als afgelopen, dus ik ga jullie hier weer lastigvallen
We zijn goed bezig, de laatste brief laat dat duidelijk zien
Uhm als ik me niet vergis is Logitech van oorsprong een Zwitsers bedrijf met op de volgende plekken fabrieken/kantoren (van de Logitech site)Ballebek schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:13:
[...]
Als ik het goed lees maak je een afspraak met een Logitech knuppel hier in Nederland; hoofdkantoor Logitech Nederland zit in Nijmegen (paar x geweest).
Kantoren
Fremont, California (Noord- en Zuid-Amerika)
Romanel-sur-Morges, Zwitserland (Europa, Midden-Oosten, Afrika)
Hong Kong, China (Pacifisch Azië)
Hsinchu, Taiwan (productie)
Tokio, Japan (Japan)
Nederland heeft er ook 1 (verkoop-kantoor)
Logitech Benelux BV
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort
Waar ben jij dan in Nijmegen geweest
En ze hebben het over een afspraak met een senior engineer denk niet dat die zich in Amersfoort bevind..
[ Voor 39% gewijzigd door eXe op 01-04-2006 00:23 ]
jammer dat logitech dit waarschijnlijk niet meeleest maar die vent verdient promotie want die TT was van korte duur
verder TM RC Dukebox en alle andere waarvan ik de naam even ben vergeten THANK YOU ALL
zou haast zeggen een tent af te huren en er een avondje op te drinken
(maar niet te vroeg juichen er ik kan me nog iets te boven halen over verbeterde PODS ik denk dat hun vertaal machine slecht was want het was niet de bedoeling dat het FM signaal van 538 nog luider werd
Oh.. een z-5500 meeting lijkt me best leukHADES2001 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:26:
zou haast zeggen een tent af te huren en er een avondje op te drinken
Eindelijk goed nieuws!!!!
Zo zie je maar: De aanhouders winnen
TM & iedereen die actief heeft meegewerkt: Geweldig werk!
Zet mij maar neer voor een vervanging:
Ik ben reuze blij als ik van die brom en dat geplop van m'n set af ben
Als ze het goed blijven afwerken, vind ik het wel een goed idee voor een ' warme douche ' van RADAR
Eat more Freud, it keeps you Jung!
LOL een meeting, iedereen neemt zijn set mee, allemaal linken en goede muziek op. En dan 1 tl-buis eraan
If it aint broke, fix it till it is!
Lees de berichten op 10 bladzijdes terug nog eensFredster schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:26:
Als ze het goed blijven afwerken, vind ik het wel een goed idee voor een ' warme douche ' van RADAR

Doe mij maar een enkeltje Fremont, California.
Stuur de baas-der-bazen van Logitech eens een e-mail dat B.L. een flinke raise mag krijgen, en T.T. fired zou moeten worden...(of is ie dat al... )
Zelfs ik ben blij, terwijl ik niet eens een Logitech speakersysteempje heb
Good job everyone!
Respect en dank voor TM en alle anderen die actief met dit probleem bezig zijn geweest.
[ Voor 134% gewijzigd door DukeBox op 01-04-2006 10:29 ]
lol eerder een lauwe doucheFredster schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:26:
Echt geweldig deze vooruitgang, nadat iedereen de moed toch wel begon te verliezen door Logitech die niet meer (inhoudelijk) reageerde. TM good job!
Oke even een quote van mezelfnomad85 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:09:
Volgens mij krijgen we vandaag een uitgewerkte brief waarin staat wat ongeveer onze rechten zijn, wat we kunnen verwachten van ze en wat wel en niet zin heeft (verdere correspondentie heeft geen zin, of zoiets dergelijks). Dat ze met flinke juridische taal ons vertellen dat wij als collectief niet meer behandeld worden en dat we als er verder ontwikkelingen zijn, we hierover wel individueel bericht worden. Dat is wat ik denk.......maar zeker niet wat ik hoop.
As ever, thnx TM, limb, dukebox, RC en Marfozz en uiteraard iedereen die niet genoemd is maar wel bij gedragen heeft.
Dit dacht ik dus vlak voordat we die brief met al het goede nieuws kregen. Never been so happy to be wrong in my life! ....naturally I'll be more than happy to help in corresponding with the bloke when our egineer arrives in the Netherlands
Over die bijeenkomst van alle Z-5500 eigenaren, die moet er zeker komen. Dying to meet you all. Als mijn kamer wat groter was (ipv 4 bij 3 meter) zou ik jullie uitnodigen
Hopelijk fixt de nieuwe set ook het brom geluid en niet enkel de plopjes!
ps: Een z-5500 meeting klinkt wel leuk
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Ik heb het al heel druk en om er dan ook nog een meeting van te maken

Maar ik geloof Logitech pas echt als ik een ander ploploos setje van ze ontvangen heb.
We zijn al vaker blij geweest met niets.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Hier stond een dode link.
Laten we buiten de plopjes NIET vergeten het continue gebrom!!! Van plopjes geen last maar wel van continue gebrom!Zondagskindje schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:38:
Ik vind het ook fantastisch nieuws.
Maar ik geloof Logitech pas echt als ik een ander ploploos setje van ze ontvangen heb.
We zijn al vaker blij geweest met niets.
EN radio ontvangst...Darth Malak schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:15:
[...]
Laten we buiten de plopjes NIET vergeten het continue gebrom!!! Van plopjes geen last maar wel van continue gebrom!
Verwijderd
Als Logitec nu de beloftes nakomt, ben ik de eerste om te verklaren dat hun service dan toch zeer goed is.
Zeer mooi! Goed werk iedereentm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49:
We are offering the replacement or refund option to all consumers who have a problem with our Z-5500 speakers and will be publishing this on our website early next week.
De vraag die ik mij nu wel stel: hoe zit het nu met mensen die bijvoorbeeld de X-530 sets, en andere niet-5500 sets hebben, maar ook dit probleem ondervinden? Komen wij ook in aanmerking voor een oplossing?
Dit moet ik nog bespreken met Logitech. Kom ik nog op terug.Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:02:
De vraag die ik mij nu wel stel: hoe zit het nu met mensen die bijvoorbeeld de X-530 sets, en andere niet-5500 sets hebben, maar ook dit probleem ondervinden? Komen wij ook in aanmerking voor een oplossing?
[ Voor 44% gewijzigd door tm030614 op 01-04-2006 15:18 ]
If you can't beat them, buy them !
Wat klinkt dit goed, dit is toch wel de richting die ik verwachtte. De deadline heeft wel degelijk geholpen, kijk eens wat een scherp geformuleerde brief B.L. voor ons heeft geschreven. Daar is tijd nodig voor geweest. Zes weken klinkt prima. Dit klinkt als een concrete oplossing.
Ik ben wel voor een goed gesprek met Logitech om de puntjes op de 'i' te zetten, eventueel handtekeningetje te krabbelen en de hand te schudden.
Perfect
Ik ga zo slapen, moet het nog allemaal even laten bezinken
Verwijderd
Allereerst en met name een felicitatie voor TM, als gevolg van zijn inzet en co-ordinatie is een bijzonder goed resultaat behaald. Complimenten!
Naar aanleiding van ons schrijven aan Logitech's Chairman of the Board, werd door ons onlangs een officieel schrijven ontvangen van Logitech, persoonlijk ondertekend door de Vice President of Audio Engineering.
Een deel van de tekst van deze brief is nagenoeg conform de inhoud van de email welke door TM werd ontvangen.
Gezien de inhoud van de volgende 3 alinea's kan worden opgemaakt dat Logitech deze zaak bijzonder serieus neemt.
""
To address the issue, Logitech has engaged in an in-depth investigation of our own, which is underway at this time. While we have not concluded our investigation, we have determined that the issue is a manufacturing discrepancy rather than a design defect. Evidence of this includes an extensive battery of compliance tests to qualify the product, including conductive and radiated immunity tests. In addition, our engineering samples were free of the defect.
At this time, we have a fully staffed team focussing on 1) understanding the manufacturing discrepancy that is causing the sensitivity problem and 2) altering the design so that it is no longer sensitive to the manufacturing variance. As part of the first step, we'll be speaking with customers in the Netherlands who have experienced this problem. And the second step may include changes to the shielding, as you have suggested.
Again, thank you very much for your proposal, although we do not feel we need additional support at this time.
""
R.C.
In de mail van BL staat dat hij graag wat persoonlijker contact met ons als groep zou hebben. Misschien een (tijdelijk) forum inrichten? 't Is maar een ideetje, maar ik denk dat dit wel een goede manier is als BL meer contact wil met de 'groepsleden'...
ps: als het forum maar tijdelijk is, kan ik er eventueel wel voor zorgen.
[ Voor 5% gewijzigd door ComBax op 01-04-2006 23:37 ]
Verwijderd
geen gebrom , geen radio , aleen met lichtschakelaar last van plobjes.
maar daar kan ik zeeer goed mee leven

Niet nodig lijkt me. Mocht hij dit willen zal ik aangeven dat hij (of ik) een account kan aanmaken.ComBax schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:37:
Even een opmerking tussendoor:
In de mail van BL staat dat hij graag wat persoonlijker contact met ons als groep zou hebben. Misschien een (tijdelijk) forum inrichten? 't Is maar een ideetje, maar ik denk dat dit wel een goede manier is als BL meer contact wil met de 'groepsleden'...
ps: als het forum maar tijdelijk is, kan ik er eventueel wel voor zorgen.
Hij doelt met name contact middels telefoon. Dit doe ik liever niet omdat er dan niks op papier staat. Ook in dit stadium prefereer ik contact per e-mail boven telefonisch contact.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:30:
we have determined that the issue is a manufacturing discrepancy rather than a design defect.
Sorry als het een beetje achterdochtig is van mij, maar zien jullie de contradictie?staffed team focussing on 2) altering the design so that it is no longer sensitive
Verwijderd
Ik kan de setje natuurlijk terugbrengen en mijn geld terug vragen want dat kan binnen 7 dagen maar nu ik deze goede nieuws lees twijfel ik nog of ik dit zal doen ? Zal ik wachten tot logitech met vervangende setjes komt of gewoon mijn geld terugvragen bij de winkel en later eentje kopen die geen last van plopjes heeft ?
Verwijderd
vindt een vervangende set super als die naar behoren werkt
ben opzich best te spreken over de set ... nadeel dus dat je een fm ontvangst erbij krijgt...
wil ook iedereen bedanken die zich tot zover hebben ingezet voor ons..hulde
Let op! Je refereerd naar de brief die R.C. heeft gehad.Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:01:
[...]
[...]
Sorry als het een beetje achterdochtig is van mij, maar zien jullie de contradictie?
Dit staat er bij mij (onze) brief:
It is true that there is an issue with the Z-5500 speaker system, which affects a limited number of users, depending on the environment in which the product is being used.
The investigations have not yet been completed but it looks like the issue is related to a manufacturing discrepancy that is causing a sensitivity problem.
Verwijderd
Eén en ander is geen onbekend fenomeen. Het komt veelvuldig voor dat een produktie unit afwijkt van een aangedragen concept om derhalve op produktiekosten te besparen.
Zulks gebeurt met name indien de betrokken produktie unit verantwoordelijk is voor haar eigen jaarcijfers.
Resultaat: een lagere prijs waardoor een betere konkurrentiepositie of men kan opteren voor een grotere winstmarge.
Dat één en ander tot calamiteiten kan leiden, is wederom gebleken.
Zoals door Logitech aangegeven is men serieus van plan deze "production-errors" te korrigeren.
R.C.
Dacht al dat het alleen aan mij lag... ik ontving gister geheime zender muziek, via mijn z5500EN radio ontvangst...

Dat is een zeer goed punt. Ik werk ook voor een grote Amerikaanse firma, en oa bepaalde produkten worden in China gemaakt. Het is eens voorgevallen (we gaan die leverancier zelfs opzeggen) dat we 40.000 stuks van China hebben moeten terugsturen, omdat ze een bepaalde draad niet geconnecteerd hadden. Met als gevolg serieuze & gevaarlijke kwaliteitsproblemen. Best wel raar dat dit mogelijk is, in het Westen zijn de controles veeeeel groter. Dus kan me best voorstellen dat een bepaald produktgamma enorm veel fouten vertoond, die op het eerste zicht niet controleerbaar zijn. Zo zie je maar, uw produktieproces verhuizen naar goedkope productielanden, is niet altijd even effectief en kostenbesparend.Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:56:
Wat Logitech bedoelt te zeggen is dat de fabrieken, welke de (b.v.) Z-5500 produceren (o.a. in het Verre Oosten), niet altijd produceren conform de standaards zoals aangegeven door de ontwikkelingsafdeling (Engineering - in dit geval in de Verenigde Staten).
Eén en ander is geen onbekend fenomeen. Het komt veelvuldig voor dat een produktie unit afwijkt van een aangedragen concept om derhalve op produktiekosten te besparen.
Zulks gebeurt met name indien de betrokken produktie unit verantwoordelijk is voor haar eigen jaarcijfers.
Resultaat: een lagere prijs waardoor een betere konkurrentiepositie of men kan opteren voor een grotere winstmarge.
Dat één en ander tot calamiteiten kan leiden, is wederom gebleken.
Zoals door Logitech aangegeven is men serieus van plan deze "production-errors" te korrigeren.
R.C.
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Use the Search Luke...
En vergeet niet, het kan soms voordeliger zijn om het design aan te pakken ipv de productie, om het probleem te omzeilen. Dus ondanks dat er dan geen designfout gemaakt is toch het design aanpassen.Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:01:
[...]
[...]
Sorry als het een beetje achterdochtig is van mij, maar zien jullie de contradictie?
Of dat hier ook zo is is weer iets anders,
Dit topic is gesloten.