Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
CerandoX.nl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:31:
Bij mij hoor je het heel zachtjes als ik mijn bureaulamp aanzet,maar hij moet wel op dezelfde contact doos zijn aangesloten,maar ik begrijp idd wat je bedoelt.
Same here, voornamelijk op dezelfde groep. Alleen als mijn zusje d'r electrische rolluik naar beneden doet dan lijkt het of de boel ontploft...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 19:18

CerandoX.nl

Vides

Mwah bij mij is het op dezelfde wandcontactdoos dus als ik mijn ''grote'' kamer lamp aanzet,dan hoor je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Het heeft als ik het goed heb normaal niets met spanningsverandering in het net te maken maar meer door het elektromagnetisch signaal wat wordt uitgestuurd bij het aanzetten van een apperaat. De pod werkt hierbij dan als een soort 'antenne'. Hier thuis geld het voor elke lamp die aan of uit gezet wordt. Ons lichtsysteem hier werkt met impulsrelais maar het heeft dus niets te maken met het signaal wat binnenkomt aangezien een netfilter niet helpt.

De 'plopjes' die ik hoor zijn eigelijk ook best wel redelijke knallen soms. Echt wel vervelend als je muziek aan het luisteren bent of film aan het kijken bent. Zeker 'savonds heb ik erveel last van. Als iemand door het huis wandelt met de lichter voor zich aan en achter zich uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Antwoord gekregen van TT dat ik niet vergeten ben (had ze dat n.l. gezegd dat ik die indruk had) en dat ze druk bezig zijn en mij persoonlijk zullen laten weten als er nieuws is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 19:18

CerandoX.nl

Vides

Thomson schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:46:
Het heeft als ik het goed heb normaal niets met spanningsverandering in het net te maken maar meer door het elektromagnetisch signaal wat wordt uitgestuurd bij het aanzetten van een apperaat. De pod werkt hierbij dan als een soort 'antenne'. Hier thuis geld het voor elke lamp die aan of uit gezet wordt. Ons lichtsysteem hier werkt met impulsrelais maar het heeft dus niets te maken met het signaal wat binnenkomt aangezien een netfilter niet helpt.

De 'plopjes' die ik hoor zijn eigelijk ook best wel redelijke knallen soms. Echt wel vervelend als je muziek aan het luisteren bent of film aan het kijken bent. Zeker 'savonds heb ik erveel last van. Als iemand door het huis wandelt met de lichter voor zich aan en achter zich uit :p
Dit kan bij jouw dan idd gelden,mischien bij mij ook. Maar het zouden ook stroom pieken kunnen zijn..... Mischien komt het omdat mijn bureau lamp naast mijn Pod staat. En dan hoor ik heel zachtjes een plop. Zal hem eens er verder vandaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:42
Darth Malak schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:08:
Antwoord gekregen van TT dat ik niet vergeten ben (had ze dat n.l. gezegd dat ik die indruk had) en dat ze druk bezig zijn en mij persoonlijk zullen laten weten als er nieuws is...
Das fijn, ik krijg geen reactie meer... Op ons 'collectief' word dus niet meer gereageerd...

EDIT: Hij zou mij ook persoonlijk op de hoogte stellen als er informatie omtrend onze problemen op de website zou worden gepubliceerd. Dit heeft hij niet gedaan dus denk dat jij ook lang op een reactie kunt wachten....

[ Voor 26% gewijzigd door tm030614 op 30-03-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Dat contact leggen met een ministirie hoeft denk ik niet.

Je kan net zo goed een brief richting consumentenbond sturen. Met daarin alles wat jullie tot nu toe hebben geprobeerd en een verzoek of ze jullie op de hoogte willen houden. ;)

Om logitech nog even schrik aan te jagen een CC naar hun })

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Op mijn vraag aan meneer B.L. waarom we nog steeds geen reactie hebben gehad kreeg ik zojuist de volgende e-mail terug.

Hello Mr.,

I know it seems to be a long time but please give me until tomorrow and I will address many things.

Sincerely Yours,

B.L.

Morgen weten we dus (hopenlijk) meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
goed werk TM
ik vindt het wel goed van meneer BL dat hij dan zo te merken nog wel moeite doet ik vindt TT voor iemand met zon grote functie en verantwoordelijkheid dat hij wel erg laks met de dingen omgaat ik hoop dat dit allemaal uitlekt tot een groot schandaal zodat logitech ziet wat voor mensen er werken BL lijkt me een mega goeie vent en TT de potloden sabbelaar

aan de andere kant heb ik liever THE SOLLUTION

maar hoevaak ik het al gezegt hebt hier nogmaals TM mega goed dat je doorblijft zetten als contactpersoon naar logitech without you we wouldnt be here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
zo ik sta ook in de lijst van benadeelden ;)

nu nog afwachten wat mr TT morgen zegt dan.. als hij al iets laat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Nog maar 'n half uurtje en dan is 't morgen!
Ben echt reuze benieuwd wat BL te vertellen heeft..

En dat BL ons iets vertelt (adress many things) en TT niet,.. kan er op wijzen dat BL toch nog invloed heeft op wat Logitech ook doet om ons te helpen (al is het naar de donder! :+ ).
Of dat TT de zaak weer terug heeft gespeeld naar BL..

Morgen weten we meer.. Nog maar 1 nachtje slapen! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Heb bij meneer B.L. aangegeven dat meneer T.T. niet meer reageerd. Ik verwacht eerlijk gezegt morgen geen reactie van T.T. of B.L. maar names iemand ander. Hoop op de vice president, maarja morgen zien we wel weer. Als er maar op korte termijn maar een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb al vaker aangegeven dat een publieke discussie heirover Logitech alleen maar voer geeft om ons een stap voor te zijn... Het is nu een beetje laat om dit te veranderen maar ik pleit er toch voor om disucssies tussen paar personen (een groepje van een man of 10) op te zetten en met die groep concrete acties voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Volgens mij krijgen we vandaag een uitgewerkte brief waarin staat wat ongeveer onze rechten zijn, wat we kunnen verwachten van ze en wat wel en niet zin heeft (verdere correspondentie heeft geen zin, of zoiets dergelijks). Dat ze met flinke juridische taal ons vertellen dat wij als collectief niet meer behandeld worden en dat we als er verder ontwikkelingen zijn, we hierover wel individueel bericht worden. Dat is wat ik denk.......maar zeker niet wat ik hoop.
Ik wil zeker geen breuk maken in ons collectief of iets in die trand. Zoals ik eerder aangaf ben ik zeker bereid om te helpen, heb zeker de hulp nog niet opgegeven en ben ook zeker bereid om een kleine vergoeding te betalen om bijvoorbeeld een officieel erkende test te laten doen op het speakersysteem (mooie drieslag zo :))
Ik ben nog steeds de grootste voorstander van dit collectief. Alleen is maar alleen, de groep blijft groeien and we shall be heard, even if it takes ten years, our souls will not rest before either logitech or we perish :+ ....dat was even een kleine overdrijving voor TT, even in het engels gedaan, scheelt hem het vertaal werk :) ....
Eerst nog maar even de brief afwachten van vandaag.

As ever, thnx TM, limb, dukebox, RC en Marfozz en uiteraard iedereen die niet genoemd is maar wel bij gedragen heeft. O-)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:00:
Ik heb al vaker aangegeven dat een publieke discussie heirover Logitech alleen maar voer geeft om ons een stap voor te zijn... Het is nu een beetje laat om dit te veranderen maar ik pleit er toch voor om disucssies tussen paar personen (een groepje van een man of 10) op te zetten en met die groep concrete acties voor te stellen.
Ze mogen gerust meelezen. De communicatie is volledig openbaar. Dan weten ze ook wat we allemaal van plan zijn.
Ik heb voor Logitech geen geheimen, blijkbaar zei wel voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:00:
Ik heb al vaker aangegeven dat een publieke discussie heirover Logitech alleen maar voer geeft om ons een stap voor te zijn...
Mja volgens mij zijn ze ons geen stap voor hoor. Ik heb toch nog altijd geen reactie gezien. We staan dan ook gewoon sterk, omdat ge nu eenmaal gelijk hebben. Onze argumenten kunnen ze sowieso niet onderuithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niets.....

We blijven maar weer wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Laten we erop letten dat we niet TE ongeduldig worden. Begrijp me niet verkeerd, als iemand zegt dat hij zo snel mogelijk wat laat weten moet dat geen maanden duren, maar verwacht ook niet elke keer binnen een paar dagen een reactie. We hebben hier met een groot bedrijf te maken. Elk bedrijf heeft een belachelijke bureaucratie, dat is nu eenmaal zo. Ik weet ook wel dat wachten vervelend is, maar er is toegezegd dat er wat aan gedaan gaat worden. Dat kunnen ze echt niet even zomaar regelen.

Ook ik wil dat dit probleem opgelost wordt en liever gister dan vandaag, maar laten we wel een beetje reeel blijven.

Edit: ik zeg niet dat we hier niet reeel zijn, ik zeg alleen dat we moeten oppassen, ik vind een aantal posts nogal ongeduldig overkomen en een beetje onrealistisch mbt wat er voor elkaar gekregen kan worden. Even ter verduidelijking, no offence naar iedereen hoor :)

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk1983 op 31-03-2006 16:42 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
BIG NEWS!!! En goed deze keer. Eindelijk hebben we de aandacht die we verdienen. De ABU is zelfs bereid naar ons kikkerlandje te komen._/-\o_

Dear Mr.,

Our Audio Business unit has asked me to get in contact with you.

I realize that to date, our response has not been fast enough or answered your questions as clearly as you deserve. On behalf of Logitech I apologize for that.

In the past weeks Logitech has engaged in an in-depth technical
investigation. It is true that there is an issue with the Z-5500 speaker system, which affects a limited number of users, depending on the environment in which the product is being used.

The investigations have not yet been completed but it looks like the issue is related to a manufacturing discrepancy that is causing a sensitivity problem. The top management at Logitech has been alerted and is committed to resolve it, alongside our engineers.

At this point in time I don't have an exact date yet when replacement products will be available for customers who experience the issue. However, our engineers have advised me that they expect to have a solution available in about six weeks from now, including the time it takes to airfreight the products.

Given your patience to date, it is a lot to ask you for more patience. I am ready to request a replacement product when the newly manufactured speakers become available in about six weeks. If this is not convenient, you can also choose to receive a full refund. We are offering the replacement or refund option to all consumers who have a problem with our Z-5500 speakers and will be publishing this on our website early next week.

Finally, I thought you might be interested to know that another version of the Z-5500 speakers will be available in some months. This version will be lead free and compliant with the European Union’s RoHS Directive, which comes into force on 1 July 2006.

We want to build trust once more with you and your group. Our Audio Business unit is keen to meet with you to discuss the technical points you raise and to perform on-site analysis of the environment in which members of your group experience the problems. Our engineers would also be happy to share with you details of the compliance tests used to qualify the product.
We can assure you that the speakers are both THX certified and EU compliant.

For now, can you let me know whether I can arrange for one of our senior engineers from the Audio Business unit to meet with you in the Netherlands?
And also when that would be convenient? Please let me know too what your chosen solution would be from the options we have offered.

Sincerely Yours,

B. L.

P.S. I would prefer to speak to you and your group more personally, but will continue to use email unless you invite me to do otherwise. In the past we have tried to contact your group as individuals because they are, in fact, individual customers with individual needs. However, as you request, we will communicate to them through you from now on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is zeker goed nieuws, nouw TM gelijk een afspraak maken zou ik zeggen:P

gaat de goeie kant weer op

dus mensen heb geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:51

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Erg fijn dat de problemen nu echt opgelost gaan worden.

Hopelijk staat er dan over 6 weken een plop en bromvrije speakerset in m'n huisje.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Eindelijk lijkt er schot in de zaak te komen, goed nieuws :)
tm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49:
Finally, I thought you might be interested to know that another version of the Z-5500 speakers will be available in some months. This version will be lead free and compliant with the European Union’s RoHS Directive, which comes into force on 1 July 2006.
Gaat die beter zijn dan de Z-5500 nu? Dan mogen ze mij zo ééntje geven O-)

En als hij met meer gebruikers wil spreken, kan hij altijd naar dit forum komen :) (tenzij dat voor sommigen een probleem is natuurlijk, maar ik zie niet direct een probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 11:06
Eindelijk, werd ook wel eens tijd! Zeer netjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag net een z5500 setje gekocht op internet.
morgen zal ie wel aankomen >:)

nu hopen dat ik geen plobs heb, en anders meld ik me ook gewoon aan.
ik kom toch wel in aanmerking om het opgelost te krijgen desondanks ik wist dat het mischien zou gaan storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me iets belangrijks af: Logitech zegt dat ze met een nieuw model Z5500 in juli komen. Maar gaat het hier om slechts een paar miniscule (niet voor de consument merkbare) veranderingen of om echt belangrijke veranderingen/verbeteringen? Ik noem bijv. 2 weg satellieten ipv 1 weg?
Als het laatste het geval is , kies ik zeker weten voor de optie om een complete teruggave van mn aankoopbedrag te krijgen. Dan neem ik ff een maandje cheapy speakers en koop ik in juli de nieuwe Z5500!
Wat denken jullie hierover?
TM , zou je misschien wat meer info hierover kunnen vragen? Ook bijv dingen zoals of wij de speakers helemaal naar Amerika moeten opsturen en of de verzendkosten wel voor hun rekening komen?

Ik ben iig blij dat Logitech serieus actie onderneemt en ik denk dat het dan ook gepast is als wij onze deadline nu ff 'tussen haakjes' zetten want Logitech heeft aangegeven dat ze 6 weken nodig hebben. Dit is zeker geen onredelijke termijn mijns inziens.

Tot nu toe heb ik me best wel afzijdig gehouden van deze thread, maar ik zal vanaf nu wat meer van me laten horen en proberen mee te helpen denken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top!

Voor mij de replacement optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er zeker goed uit alleen 1 vraag: Al die instanties die nu een mail hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Erg mooi idd!

Logitech moet -zoals je las- met nieuwe sets komen, omdat de oude niet aan de ROHS richtlijn voldoen (nieuwe wet om minder/geen schadelijke materialen zoals lood te gebruiken). Dan kunnen ze net zo goed meteen dat probleem aanpakken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 19:30

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

naar wie kan ik nou het beste mailen voor en vervangende set en wat moeten ze allemaal weten ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:05:
Ik vraag me iets belangrijks af: Logitech zegt dat ze met een nieuw model Z5500 in juli komen. Maar gaat het hier om slechts een paar miniscule (niet voor de consument merkbare) veranderingen of om echt belangrijke veranderingen/verbeteringen? Ik noem bijv. 2 weg satellieten ipv 1 weg?
Als het laatste het geval is , kies ik zeker weten voor de optie om een complete teruggave van mn aankoopbedrag te krijgen. Dan neem ik ff een maandje cheapy speakers en koop ik in juli de nieuwe Z5500!
Wat denken jullie hierover?
Ik denk dat ze het puur doen omdat ze verplicht zijn om aan de ROHS richtlijn te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 13:46
Maare, kan ik er nou ook uit opmaken dat er in juli een nieuw type / opvolger van de Z-5500 komt?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
BruceLee schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:06:
naar wie kan ik nou het beste mailen voor en vervangende set en wat moeten ze allemaal weten ?
Met niemand. Waneer de oplossing gereed is zal ik iedereen vragen persoonlijk contact met Logitech te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ballebek schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:08:
Maare, kan ik er nou ook uit opmaken dat er in juli een nieuw type / opvolger van de Z-5500 komt?
Ter verduidelijking:

Er komt (nog) géén opvolger van de Z-5500. De RoHS versie is enkel milieuvriendelijker geproduceert - minder schadelijke stoffen - dit is vanuit de EU verplicht.

[ Voor 1% gewijzigd door tm030614 op 31-03-2006 18:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Ballebek schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:08:
Ja ze MOETEN wel

/edit
Je kunt het waarschijnlijk haast geen opvolger noemen idd

[ Voor 14% gewijzigd door JuuL20 op 31-03-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:06:
Dat ziet er zeker goed uit alleen 1 vraag: Al die instanties die nu een mail hebben gehad?
Hebben alle de mogelijkheid om mee te lezen ;) En dat doen ze dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook al tijdje te twijfelen om deze set te kopen. Niet gedaan omdat de kans dat het mis gaat toch vrij reeel is, helaas. Nu ziet het er naar uit dat er toch een goede oplossing komt :)
Ik denk dat ik toch wacht met het kopen van een nieuwe 5.1 set totdat die verbeterde versie op de markt is. Hopelijk komt meneer zijn beloftes na :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zeker mooi nieuws. Ik ben een stille volger van dit topic, en ik had er niet zoveel vertrouwen meer in, maar na zo'n mail is het weer enigzins beter geworden.

Mijn engels is niet zo heel erg goed, maar in grote lijnen: Ze proberen ons binnen zes weken een vervangend zonder plopjes exemplaar te leveren? Of leveren ze ons het nieuwe z-5500 setje? Of is dat het zelfde?

Nog eventjes geduld, en dan idd hopen op een nieuw setje zonder ploppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:11:
Dat neem ik aan. Ik zit ook al tijdje te twijfelen om deze set te kopen. Niet gedaan omdat de kans dat het mis gaat toch vrij reeel is, helaas. Nu ziet het er naar uit dat er toch een goede oplossing komt :)
Ik denk dat ik toch wacht met het kopen van een nieuwe 5.1 set totdat die verbeterde versie op de markt is. Hopelijk komt meneer zijn beloftes na :)
Na deze verklaring kunnen ze er echt niet meer onderuit. En zoals de brief is opgesteld zullen ze dat ook echt niet doen.

Edit: Het feit dat ze begin volgende week informatie op hun website zetten waarin ook word aangegeven dat ze het geld terug geven zegt ook genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 31-03-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-07 14:51
Vind ik een nette reactie. Het is duidelijk tot ze doorgedrongen dat het wel een big problem is. Hopelijk voor jullie komen ze snel met een vervangende pod. En ik ga wachten tot die nieuwe versie hierheen verscheept wordt :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-08 14:41

royco_100

Enthousiaste Tweaker

En hoe zit dit met andere sets dan de z-5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
royco_100 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:19:
En hoe zit dit met andere sets dan de z-5500?
Daar wil ik inderdaad nog even met ze over babbelen. Omdat ik toch het idee het dat best veel mensen problemen ondervinden met andere sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:05:
Er komt momenteel GÉÉN nieuw model uit als vervanging voor de Z-5500. Het betreft alleen een update zodat de set voldoet aan de RoSH wetgeving zoals opgesteld door de EU die vanaf juli 06 van kracht gaat.
TM , zou je misschien wat meer info hierover kunnen vragen? Ook bijv dingen zoals of wij de speakers helemaal naar Amerika moeten opsturen en of de verzendkosten wel voor hun rekening komen?
Wees niet bang, verzendkosten etc. komen voor kosten van Logitech. Als het noodzakelijk is dat de speakers worden teruggestuurd dan zal Logitech regelen dat de DHL de set komt ophalen. Het enige dat ze mischien zullen vragen is of je zelf de DHL belt om de afspraak te maken.
Ik ben iig blij dat Logitech serieus actie onderneemt en ik denk dat het dan ook gepast is als wij onze deadline nu ff 'tussen haakjes' zetten want Logitech heeft aangegeven dat ze 6 weken nodig hebben. Dit is zeker geen onredelijke termijn mijns inziens.
Wij hebben Logitech altijd verteld over de datum te willen onderhandelen mits ze met concrete informatie komen. Dat is nu gedaan. Ik zie dan ook niet in waarom we hun 'voorstel' af zouden moeten wijze. Zoals je zelf aangeeft is de door hun gestelde termijn redelijk te noemen.
Tot nu toe heb ik me best wel afzijdig gehouden van deze thread, maar ik zal vanaf nu wat meer van me laten horen en proberen mee te helpen denken:)
Schaam je...nu er een oplossing aan zit te komen wel moeite doen... :+ ;) :+ :+

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 31-03-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:15:
Ik kan er een weekje niet bij zijn, zonsverduistering in Turkije heeft dan mijn aandacht 8)

Ik wens iedereen nog veel succes, en keep it cool, neem de tijd en denk goed na!

Ik verwacht enige vooruitgang als ik terugben }) ;)

Yodels! :)
Hoop dat je blij bent met de vooruit gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb, net zoals vele die zich hebben ingeschreven denk ik, deze topic elke dag gevolgd maar zelden gereageerd.

Maar met zulk groot nieuws laat zelfs ik even van me horen, zeker om iedereen die ermee helpt (in het bijzonder tm030614) te bedanken. Echt super dit, ik had niet durven hopen dat jullie zover zouden geraken, knap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vervroegde 1 april grap _/-\o_

Het aftellen in begonnen O+

Maar als de oplossing gevonden is krijgen wij dus allemaal nieuwe speakertjes 8)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:37:
Een vervroegde 1 april grap _/-\o_

Het aftellen in begonnen O+

Maar als de oplossing gevonden is krijgen wij dus allemaal nieuwe speakertjes 8)?
Yep, en als je geen zin hebt om te wachten, kun je je geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:41:
[...]

Yep, en als je geen zin hebt om te wachten, kun je je geld terug krijgen.
Ik kan wel wachten, heb niet echt last van de plopjes al hoor je ze wel goed maar zodra er een oplossing is waardoor ik geen plopjes heb neem ik die wel graag aan.

Maar we krijgen dus een nieuwe speakerset, maar willen ze die oude dan nog terug hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28

DukeBox

loves wheat smoothies

Evt. ben ik bereid om tijd vrij te maken wanneer er iemand naar NL komt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
DukeBox schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:50:
Kijk das fijn om te horen. Mijn engels is niet 100% :+ Daarbij heb jij een stuk meer technische kennis dus dat komt natuurlijk goed uit!

Edit: We kunnen ook vragen of 'Wij' niet naar hun toe mogen komen (op hun kosten natuurlijk). Wil wel weten hoe en waar de speakers ontworpen worden. :+ :+

[ Voor 24% gewijzigd door tm030614 op 31-03-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zeker mooi nieuws :D

I'm (we are) proud of u TM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05-2022
Ja eindelijk eens positief nieuws. Werd wel eens tijd na zo een lange periode. Ik ben nog aan het twijfelen voor een refund of een replacement.

Zonder de inspanningen van de mensen in dit topic was er waarschijnlijk nooit iets van gekomen.
Echt top, proficiat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:55:
[...]

Kijk das fijn om te horen. Mijn engels is niet 100% :+ Daarbij heb jij een stuk meer technische kennis dus dat komt natuurlijk goed uit!

Edit: We kunnen ook vragen of 'Wij' niet naar hun toe mogen komen (op hun kosten natuurlijk). Wil wel weten hoe en waar de speakers ontworpen worden. :+ :+
Dat is idd ook wel een goed idee om naar hun toe te gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws idd!
Toch fijn om te weten dat je als consument toch nog wel invloed hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Daar moet op gedronken worden! _/-\o_
Erg goed nieuws! Nu ben ik erg benieuwd in hoeverre (o.a.) R.C.'s aanpassingen worden doorgevoerd in het 'vervangende' model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Mvdlaak schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:21:
Daar moet op gedronken worden! _/-\o_
Erg goed nieuws! Nu ben ik erg benieuwd in hoeverre (o.a.) R.C.'s aanpassingen worden doorgevoerd in het 'vervangende' model.
Niet lullig bedoeld hoor RC, maar ik hoop van niet.
Afscherming laat je niet voor niets aan 1 kant los.

Als ze het echt goed willen doen bouwen ze de dac in de sub, en zorgen ze ervoor dat er geen analoog geluid meer uit de pod komt.
Verder enige afscherming van de voor- en eind- versterker in de sub en wat stabilisatie in de voeding.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 31-03-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 03-07 22:25

Silentpuma

To much mind...

Geweldig, dit kan je (alvast) als een echte 'overwinning' zien! Ze gaan wel erg diep door het stof nu, als ze alles gaan waarmaken wat ze zeggen! Great a go, Logitech! _/-\o_
En TM & Co., super wat jullie hier voor elkaar gekregen hebben, respect! _/-\o_ 'Custumers-united stands strong'! 8)

Wel typisch trouwens dat het contact nu weer via Mr. B.L. verloopt en niet meer via T.T. :P Arme man, wat zou er van hem gekomen zijn... 8)7

* Silentpuma heeft vandaag voor het eerst de Z-5500 in real-life gezien, what a (damn BIG :o ) beauty! O+ Misschien ga ik me er toch maar aan wagen na dit alles..

[ Voor 12% gewijzigd door Silentpuma op 31-03-2006 20:38 ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Geweldig nieuws!!!!

Ik wacht met spanning af de nieuwe speaker set!!

_/-\o_ _/-\o_ :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Laat maar :+ 8)7

[ Voor 168% gewijzigd door tm030614 op 01-04-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Silentpuma schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:35:
Wel typisch trouwens dat het contact nu weer via Mr. B.L. verloopt en niet meer via T.T. :P Arme man, wat zou er van hem gekomen zijn... 8)7
Ja dat vond ik ook vreemd. Heb al enige tijd niks meer van T.T. gehoord en heb om die reden een e-mail gestuurd naar B.L. Blijkbaar neemt hij nu alles weer over... Zal de reden hiervan eens vragen (niet dat ik het erg vind, met B.L. komen we verder dan T.T.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals zovelen ben ook ik een stille meelezer.. maar ik ben blij dat er nu eindelijk een datum afegegeven wordt door Logitech, en dat het erop lijkt dat er nu schot in de zaak komt.

Ik denk overigens dat een meeting met die senior engineer wel een heel goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

WoW.. blij dat er schot in komt. Ik denk dat het verstandig is dat iemand van hier met veel technische know how (bijv. die al eerder analyses van het probleem hebben gemaakt) in ieder geval bij dit gesprek met de engineers zijn. Is er al een reactie gestuurd naar Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 18:06

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Dit is goed nieuws,. Ik ben door tijdgebrek alleen een lezer van dit topic. Heb mij in het begin wel aangemeld. Dus iedereen die actief hierbij betrokken is bedankt.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 19:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik begon alle moed al te verliezen, maar nu zie ik het weer helemaal zitten.
Afwachten of er nu snel in de gestelde periode een definitieve oplossing komt voor ons allen.

Tm, klasse jongen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 13:46
DukeBox schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:50:
Als ik het goed lees maak je een afspraak met een Logitech knuppel hier in Nederland; hoofdkantoor Logitech Nederland zit in Nijmegen (paar x geweest).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

tm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:55:
[...]

Een enkeltje Amerika Zwitserland alstublieft ;)
Maar dit is goed om te horen zeg, ik kan ook kijken of ik eventueel wat tijd kan vrijmaken, had een 7,5 voor mijn engels mondeling dus ik kan me verstaanbaar maken :P
En mijn slotweek is zo goed als afgelopen, dus ik ga jullie hier weer lastigvallen :)
We zijn goed bezig, de laatste brief laat dat duidelijk zien _/-\o_
Ballebek schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:13:
[...]

Als ik het goed lees maak je een afspraak met een Logitech knuppel hier in Nederland; hoofdkantoor Logitech Nederland zit in Nijmegen (paar x geweest).
Uhm als ik me niet vergis is Logitech van oorsprong een Zwitsers bedrijf met op de volgende plekken fabrieken/kantoren (van de Logitech site)

Kantoren
Fremont, California (Noord- en Zuid-Amerika)
Romanel-sur-Morges, Zwitserland (Europa, Midden-Oosten, Afrika)
Hong Kong, China (Pacifisch Azië)
Hsinchu, Taiwan (productie)
Tokio, Japan (Japan)

Nederland heeft er ook 1 (verkoop-kantoor)

Logitech Benelux BV
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort

Waar ben jij dan in Nijmegen geweest :P
En ze hebben het over een afspraak met een senior engineer denk niet dat die zich in Amersfoort bevind..

[ Voor 39% gewijzigd door eXe op 01-04-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jammer dat ik er geen geld op gezet had dat BL met het bericht zou komen :P

jammer dat logitech dit waarschijnlijk niet meeleest maar die vent verdient promotie want die TT was van korte duur

verder TM RC Dukebox en alle andere waarvan ik de naam even ben vergeten THANK YOU ALL

zou haast zeggen een tent af te huren en er een avondje op te drinken
(maar niet te vroeg juichen er ik kan me nog iets te boven halen over verbeterde PODS ik denk dat hun vertaal machine slecht was want het was niet de bedoeling dat het FM signaal van 538 nog luider werd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

HADES2001 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:26:
zou haast zeggen een tent af te huren en er een avondje op te drinken
Oh.. een z-5500 meeting lijkt me best leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-07 01:31
Hey :)

Eindelijk goed nieuws!!!!

Zo zie je maar: De aanhouders winnen 8)

TM & iedereen die actief heeft meegewerkt: Geweldig werk!

Zet mij maar neer voor een vervanging:

Ik ben reuze blij als ik van die brom en dat geplop van m'n set af ben _/-\o_

Als ze het goed blijven afwerken, vind ik het wel een goed idee voor een ' warme douche ' van RADAR ;)

Eat more Freud, it keeps you Jung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
DukeBox schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:33:
[...]

Oh.. een z-5500 meeting lijkt me best leuk :)
LOL een meeting, iedereen neemt zijn set mee, allemaal linken en goede muziek op. En dan 1 tl-buis eraan ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Laatst online: 27-07 17:01
Fredster schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:26:
Als ze het goed blijven afwerken, vind ik het wel een goed idee voor een ' warme douche ' van RADAR ;)
Lees de berichten op 10 bladzijdes terug nog eens 8)7

Doe mij maar een enkeltje Fremont, California. ;)

Stuur de baas-der-bazen van Logitech eens een e-mail dat B.L. een flinke raise mag krijgen, en T.T. fired zou moeten worden...(of is ie dat al... )

Zelfs ik ben blij, terwijl ik niet eens een Logitech speakersysteempje heb :+

Good job everyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JV69
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2019
Kijk, dit zijn berichten en een lekker begin van het weekend.

Respect en dank voor TM en alle anderen die actief met dit probleem bezig zijn geweest. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

..

[ Voor 134% gewijzigd door DukeBox op 01-04-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Fredster schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:26:
lol eerder een lauwe douche :>

Echt geweldig deze vooruitgang, nadat iedereen de moed toch wel begon te verliezen door Logitech die niet meer (inhoudelijk) reageerde. TM good job! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 23:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nomad85 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:09:
Volgens mij krijgen we vandaag een uitgewerkte brief waarin staat wat ongeveer onze rechten zijn, wat we kunnen verwachten van ze en wat wel en niet zin heeft (verdere correspondentie heeft geen zin, of zoiets dergelijks). Dat ze met flinke juridische taal ons vertellen dat wij als collectief niet meer behandeld worden en dat we als er verder ontwikkelingen zijn, we hierover wel individueel bericht worden. Dat is wat ik denk.......maar zeker niet wat ik hoop.

As ever, thnx TM, limb, dukebox, RC en Marfozz en uiteraard iedereen die niet genoemd is maar wel bij gedragen heeft. O-)
Oke even een quote van mezelf :P

Dit dacht ik dus vlak voordat we die brief met al het goede nieuws kregen. Never been so happy to be wrong in my life! ....naturally I'll be more than happy to help in corresponding with the bloke when our egineer arrives in the Netherlands :)....maar ik snap het evengoed als er niet teveel mensen bij betrokken moet worden en dat Tm, Limb en dukebox er bijvoorbeeld alleen bij zullen zijn. Heb iig nu een stuk beter weekend.

Over die bijeenkomst van alle Z-5500 eigenaren, die moet er zeker komen. Dying to meet you all. Als mijn kamer wat groter was (ipv 4 bij 3 meter) zou ik jullie uitnodigen :)....maar ergens een rustig cafeetje ofzo werkt ook prima :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 13:49
Heel goed nieuws natuurlijk!!!!!

Hopelijk fixt de nieuwe set ook het brom geluid en niet enkel de plopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Dit is zeker goed nieuws!!!! Nog maals hulde aan Tm en de anderen die zich sterk hebben ingezet hier!! :*). Het kon eigenlijk ook niet anders!! :P

ps: Een z-5500 meeting klinkt wel leuk :+ !

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Sketchy schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:38:
ps: Een z-5500 meeting klinkt wel leuk :+ !
Ik heb het al heel druk en om er dan ook nog een meeting van te maken 8)7. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:54

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik vind het ook fantastisch nieuws.
Maar ik geloof Logitech pas echt als ik een ander ploploos setje van ze ontvangen heb.
We zijn al vaker blij geweest met niets.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Precies wat ik denk momenteel. We zijn wel eens meer in blije verwachting geweest van iets positiefs van de kant van Logitech. Eerst zien, dan geloven.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Zondagskindje schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:38:
Ik vind het ook fantastisch nieuws.
Maar ik geloof Logitech pas echt als ik een ander ploploos setje van ze ontvangen heb.
We zijn al vaker blij geweest met niets.
Laten we buiten de plopjes NIET vergeten het continue gebrom!!! Van plopjes geen last maar wel van continue gebrom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Darth Malak schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:15:
[...]

Laten we buiten de plopjes NIET vergeten het continue gebrom!!! Van plopjes geen last maar wel van continue gebrom!
EN radio ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou sowieso voor een refund gaan ipv voor een replacement. Bij een refund heb je zekerheid dat je je geld terugkrijgt, en daar kan niets mis mee zijn. Bij een replacement, kan er nog altijd iets mis zijn. Het zou me niet verbazen dat bij de eerste versie replacements, het probleem nog niet 100% is opgelost (denk maar aan de vervangpods die ze ook hadden opgestuurd, waarvan ze dachten dat daarmee het probleem ging opgelost zijn).

Als Logitec nu de beloftes nakomt, ben ik de eerste om te verklaren dat hun service dan toch zeer goed is.
tm030614 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49:
We are offering the replacement or refund option to all consumers who have a problem with our Z-5500 speakers and will be publishing this on our website early next week.
Zeer mooi! Goed werk iedereen _/-\o_

De vraag die ik mij nu wel stel: hoe zit het nu met mensen die bijvoorbeeld de X-530 sets, en andere niet-5500 sets hebben, maar ook dit probleem ondervinden? Komen wij ook in aanmerking voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:02:
De vraag die ik mij nu wel stel: hoe zit het nu met mensen die bijvoorbeeld de X-530 sets, en andere niet-5500 sets hebben, maar ook dit probleem ondervinden? Komen wij ook in aanmerking voor een oplossing?
Dit moet ik nog bespreken met Logitech. Kom ik nog op terug.

[ Voor 44% gewijzigd door tm030614 op 01-04-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Laatst online: 26-10-2023
_/-\o_ ! Ben benieuwd, het is toch afwachten maar.

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Eindelijk goed nieuws. Ik ga in iedergeval voor een replacement. Mijn dank in iedergeval aan iedereen die dit mogelijk hebben gemaakt:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 17:45
Hee, ben weer terug.

Wat klinkt dit goed, dit is toch wel de richting die ik verwachtte. De deadline heeft wel degelijk geholpen, kijk eens wat een scherp geformuleerde brief B.L. voor ons heeft geschreven. Daar is tijd nodig voor geweest. Zes weken klinkt prima. Dit klinkt als een concrete oplossing.

Ik ben wel voor een goed gesprek met Logitech om de puntjes op de 'i' te zetten, eventueel handtekeningetje te krabbelen en de hand te schudden.

Perfect :)

Ik ga zo slapen, moet het nog allemaal even laten bezinken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door persoonlijke (urgente) omstandigheden een wat verlate notitie;

Allereerst en met name een felicitatie voor TM, als gevolg van zijn inzet en co-ordinatie is een bijzonder goed resultaat behaald. Complimenten!

Naar aanleiding van ons schrijven aan Logitech's Chairman of the Board, werd door ons onlangs een officieel schrijven ontvangen van Logitech, persoonlijk ondertekend door de Vice President of Audio Engineering.

Een deel van de tekst van deze brief is nagenoeg conform de inhoud van de email welke door TM werd ontvangen.

Gezien de inhoud van de volgende 3 alinea's kan worden opgemaakt dat Logitech deze zaak bijzonder serieus neemt.

""
To address the issue, Logitech has engaged in an in-depth investigation of our own, which is underway at this time. While we have not concluded our investigation, we have determined that the issue is a manufacturing discrepancy rather than a design defect. Evidence of this includes an extensive battery of compliance tests to qualify the product, including conductive and radiated immunity tests. In addition, our engineering samples were free of the defect.

At this time, we have a fully staffed team focussing on 1) understanding the manufacturing discrepancy that is causing the sensitivity problem and 2) altering the design so that it is no longer sensitive to the manufacturing variance. As part of the first step, we'll be speaking with customers in the Netherlands who have experienced this problem. And the second step may include changes to the shielding, as you have suggested.

Again, thank you very much for your proposal, although we do not feel we need additional support at this time.

""

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Even een opmerking tussendoor:
In de mail van BL staat dat hij graag wat persoonlijker contact met ons als groep zou hebben. Misschien een (tijdelijk) forum inrichten? 't Is maar een ideetje, maar ik denk dat dit wel een goede manier is als BL meer contact wil met de 'groepsleden'...

ps: als het forum maar tijdelijk is, kan ik er eventueel wel voor zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door ComBax op 01-04-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ook mijn z5500 ontvangen , godallemachtig wat een subwoofer O+
geen gebrom , geen radio , aleen met lichtschakelaar last van plobjes.
maar daar kan ik zeeer goed mee leven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
ComBax schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:37:
Even een opmerking tussendoor:
In de mail van BL staat dat hij graag wat persoonlijker contact met ons als groep zou hebben. Misschien een (tijdelijk) forum inrichten? 't Is maar een ideetje, maar ik denk dat dit wel een goede manier is als BL meer contact wil met de 'groepsleden'...

ps: als het forum maar tijdelijk is, kan ik er eventueel wel voor zorgen.
Niet nodig lijkt me. Mocht hij dit willen zal ik aangeven dat hij (of ik) een account kan aanmaken.
Hij doelt met name contact middels telefoon. Dit doe ik liever niet omdat er dan niks op papier staat. Ook in dit stadium prefereer ik contact per e-mail boven telefonisch contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:30:
we have determined that the issue is a manufacturing discrepancy rather than a design defect.
staffed team focussing on 2) altering the design so that it is no longer sensitive
Sorry als het een beetje achterdochtig is van mij, maar zien jullie de contradictie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds donderdag ook in bezit van Z-5500 en helaas ook last van plopjes, zelfs nu (1:26) alle apparatuur in huis staat uit, buren denk ik ? Probleem heb ik ook als iemand verlichting in huis uit of aan zet.

Ik kan de setje natuurlijk terugbrengen en mijn geld terug vragen want dat kan binnen 7 dagen maar nu ik deze goede nieuws lees twijfel ik nog of ik dit zal doen ? Zal ik wachten tot logitech met vervangende setjes komt of gewoon mijn geld terugvragen bij de winkel en later eentje kopen die geen last van plopjes heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit dus schot in de zaak :P

vindt een vervangende set super als die naar behoren werkt ;)

ben opzich best te spreken over de set ... nadeel dus dat je een fm ontvangst erbij krijgt... :+

wil ook iedereen bedanken die zich tot zover hebben ingezet voor ons..hulde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:01:
[...]

[...]

Sorry als het een beetje achterdochtig is van mij, maar zien jullie de contradictie?
Let op! Je refereerd naar de brief die R.C. heeft gehad.

Dit staat er bij mij (onze) brief:

It is true that there is an issue with the Z-5500 speaker system, which affects a limited number of users, depending on the environment in which the product is being used.

The investigations have not yet been completed but it looks like the issue is related to a manufacturing discrepancy that is causing a sensitivity problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Logitech bedoelt te zeggen is dat de fabrieken, welke de (b.v.) Z-5500 produceren (o.a. in het Verre Oosten), niet altijd produceren conform de standaards zoals aangegeven door de ontwikkelingsafdeling (Engineering - in dit geval in de Verenigde Staten).

Eén en ander is geen onbekend fenomeen. Het komt veelvuldig voor dat een produktie unit afwijkt van een aangedragen concept om derhalve op produktiekosten te besparen.
Zulks gebeurt met name indien de betrokken produktie unit verantwoordelijk is voor haar eigen jaarcijfers.
Resultaat: een lagere prijs waardoor een betere konkurrentiepositie of men kan opteren voor een grotere winstmarge.

Dat één en ander tot calamiteiten kan leiden, is wederom gebleken.

Zoals door Logitech aangegeven is men serieus van plan deze "production-errors" te korrigeren.

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
EN radio ontvangst...
Dacht al dat het alleen aan mij lag... ik ontving gister geheime zender muziek, via mijn z5500 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:56:
Wat Logitech bedoelt te zeggen is dat de fabrieken, welke de (b.v.) Z-5500 produceren (o.a. in het Verre Oosten), niet altijd produceren conform de standaards zoals aangegeven door de ontwikkelingsafdeling (Engineering - in dit geval in de Verenigde Staten).

Eén en ander is geen onbekend fenomeen. Het komt veelvuldig voor dat een produktie unit afwijkt van een aangedragen concept om derhalve op produktiekosten te besparen.
Zulks gebeurt met name indien de betrokken produktie unit verantwoordelijk is voor haar eigen jaarcijfers.
Resultaat: een lagere prijs waardoor een betere konkurrentiepositie of men kan opteren voor een grotere winstmarge.

Dat één en ander tot calamiteiten kan leiden, is wederom gebleken.

Zoals door Logitech aangegeven is men serieus van plan deze "production-errors" te korrigeren.

R.C.
Dat is een zeer goed punt. Ik werk ook voor een grote Amerikaanse firma, en oa bepaalde produkten worden in China gemaakt. Het is eens voorgevallen (we gaan die leverancier zelfs opzeggen) dat we 40.000 stuks van China hebben moeten terugsturen, omdat ze een bepaalde draad niet geconnecteerd hadden. Met als gevolg serieuze & gevaarlijke kwaliteitsproblemen. Best wel raar dat dit mogelijk is, in het Westen zijn de controles veeeeel groter. Dus kan me best voorstellen dat een bepaald produktgamma enorm veel fouten vertoond, die op het eerste zicht niet controleerbaar zijn. Zo zie je maar, uw produktieproces verhuizen naar goedkope productielanden, is niet altijd even effectief en kostenbesparend. :+

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 03-07 22:25

Silentpuma

To much mind...

Ehm, nadat dit nu bekend is geworden, is er voor de mensen die overwegen een Z-5500 te kopen na te gaan waar deze preduceerd is? Oftewel zou het mogelijk zijn om te controleren of deze is gemaakt daar waar ze WEL rekening hielden met alle kwaliteitscontroles en zodoende een 'goede' Z-5500 aan de haak te slaan? Zou wel erg makkelijk zijn namelijk :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:01:
[...]

[...]

En vergeet niet, het kan soms voordeliger zijn om het design aan te pakken ipv de productie, om het probleem te omzeilen. Dus ondanks dat er dan geen designfout gemaakt is toch het design aanpassen.
Of dat hier ook zo is is weer iets anders,

specs

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.