[20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik heb sinds gisteren een Samsung 204Ts , prachtig beeld en alles, maar ik krijg om de minuut of om de 2 minuten een OSD melding met de melding dat m'n scherm op nul graden staat.
Dit staat dan op het scherm: 0°

Wat houdt dat in, en hoe kom ik ervan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Denk dat je je eerder moet vragen hoe je eraan gekomen bent, op die manier kom je er ook vanaf. Vanaf de fabriek zullen ze in ieder geval niet die instelling constant naar voren laten komen. Hij komt mij ook niet bekend voor, ik zou zeggen, kijk is in je handleiding. Daar is ie tenslotte voor :) Als het daar niet in staat kun je altijd google nog even proberen. Ik kon het daar zo 1,2,3 niet vinden in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn acer AL2051Ws besteld bij codima.be, nu maar hopen op geen dode pixels

Uitgebreide review soon ;-)

Grtz Diz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@ Huidgie: Je gooit 'm zeker niet toevallig in de verkoop de NEC... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe 20" Inch TFT Monitor aan te schaffen. Ik heb naar verschillende sites gekeken en vond dat de Samsung Syncmaster 204B er bovenuit sprong.

1 Omdat deze een reactie tijd van 5ms heeft (Hoewel dit alleen op papier zo is natuurlijk)
2 Deze monitor 1600x1200 ondersteund wat een native resolutie is (i.p.v. dat domme 1680x1050 van die breedbeeld schermen)
3 Deze monitor een goed contrast heeft
4 Deze monitor een goede prijs/kwaliteit indruk op mij maakt.

Maar mijn vraag is, is er hier toevallig iemand die ervaring met deze monitor heeft?
Voordat de vraag komt waar ik mijn monitor voor gebruik, dat is voor bijna alles.

Ik kijk er films op, ik speel er games op en ik programmeer er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Is er al bekend of, en wanneer, er een normale 20" 1600x1200 niet breedbeeld variant van de NEC LCD20WGX2 uit komt? Het lijkt me een top scherm, maar ik twijfel toch nog erg over dat widescreen gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:52:
[...]

ik wil die foto ook zien maar zie hem niet :( te gek voor je huig hoop dat ik hem ook snel binnen heb :9~
Foto doet het weer.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:31:
[...]

Mooi, maar ik denk toch echt dat de helderheid op de NEC veel te hoog staat. Ik vind het niet echt natuurlijk, terwijl je de helderheid op de iMac vrij laag hebt staan.
Helderheid van de NEC staat te hoog ja maar er zittenb gelukkig knopjes op... ;) iMac scherm staat op helderheid:maximaal. :/
XeNoBiTe schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:11:
@ Huidgie: Je gooit 'm zeker niet toevallig in de verkoop de NEC... :D
Eh, nee! :P

Over video...alle HD meuk van de Apple trailerssite en de WMVHD films die ik heb zien er echt geweldig uit. Vind wel het beeld van m'n Hauppauge TV kaart een stuk minder op dit scherm dan op m'n CRT scherm. DivX ripjes zien er ook minder uit, errug vreemd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Huigie schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:24:
Over video...alle HD meuk van de Apple trailerssite en de WMVHD films die ik heb zien er echt geweldig uit. Vind wel het beeld van m'n Hauppauge TV kaart een stuk minder op dit scherm dan op m'n CRT scherm. DivX ripjes zien er ook minder uit, errug vreemd.
Dat is juist heel logisch. Een LCD is veel scherper, dus daarom ziet lage kwaliteit materiaal er veel slechter uit dan op een CRT, je ziet ook bijv. compressieartifacts veel beter. Aan de andere kant ziet hoogkwaliteit materiaal er juist beter uit, juist vanwege die hogere scherpte.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Buiten dat, ik weet niet hoe het zit met de ondersteunende resoluties van die TV kaarten? maar wordt het beeld niet lekker fijn uitgesmeerd over die 1680 x 1050 pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Geef je groot gelijk dat je 'm houdt..

In Duitsland zijn de NECs nu eindelijk op voorraad, dus de mensen dicht bij de Duitse grens!! Of laten versturen voor 17,50 bij bijvoorbeeld Atelco.

Goed om te horen dat de kleuren dus inderdaad zo hoog kunnen van de NEC. Vergeleken met de iMac een enorm verschil. En dan het feit dat de iMac al op maximaal staat! Waanzinnig.

[ Voor 11% gewijzigd door XeNoBiTe op 02-03-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

n00bs schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:36:
Buiten dat, ik weet niet hoe het zit met de ondersteunende resoluties van die TV kaarten? maar wordt het beeld niet lekker fijn uitgesmeerd over die 1680 x 1050 pixels?
Ik heb m'n software zo ingesteld dat de verhoudingen blijven kloppen. Ik kan het beeld een heel eind vergroten maar zodra ik net ff te ver gaat dat wordt het beeld meteen een heel stuk minder. Daar had ik dus op die CRT geen last van... :|

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja! Ik heb mijn Philips 200w6cs binnen! Prachtding, weinig last van backlight bleeding en pixelperfect!. Het scherm kan zelfs draaien :D In de avond ga ik de kleuren kalibreren.

Mijn scherm is gemaakt in Januari 2006 in Hongarije. Verpakking was niet helemaal jofel. Piepschuim binnen de doos was al kapot :S Maar de doos zelfs was factory sealed, of iig geen tekens van eerdere openingen door mijzelf. En het stickertje rechtsboven is ook scheef erop geplakt, die gaat der dus binnenkort af.

Ik heb nog niet echt een manier gevonden om de responsetijd op te zoeken. Dus weet nog niet zeker of ik een 16 of 8 ms versie heb...

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Gefeli met je scherm ReSet! Schrijf er maar een mooi verslagje van als je tijd en zin hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Thx, duidelijk verhaal dus. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:29:
Mijn acer AL2051Ws besteld bij codima.be, nu maar hopen op geen dode pixels

Uitgebreide review soon ;-)

Grtz Diz
Je koopt hem beter bij Microforce. Is ook in Gent (Brusselse steenweg) en kost door 25EU minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé huigi,

Ik vind die afbeelding van die kikker erg mooi en kleurrijk! Zou je die eventueel willen delen op hoge resolutie met de rest van de GoTters? O+
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
@Huigie: heb je pixelgarantie gekocht? je had hem van central point toch?

Was gister bij Paradigit en Computerland langsgeweest, maar zij vertelden mij dat dit scherm nog niet en waarschijnlijk niet in hun assortiment kwam. Het rare is dat ik ook NEC aan de lijn had en dat die weer zeiden dat Paradigit en Computerland dit scherm zo konden bestellen. Het gaat natuurlijk in grote voorraaden, maar ik wil een nieuwe pc icm de 20WGX2, om zo wat korting te fixen...bummer. Al nieuwe winkels gespot die de 20WGX2 verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Op Widescreengamingforum zijn een stuk of zes mensen (tis niet veel) die allemaal een perfect scherm hebben. Aangezien er bij HD.nl ruim honderd euro moet worden betaald voor pixelgarantie heb ik dat in ieder geval niet afgesloten. Kijk in de winkel wel even of hij pixelvrij is, anders neem ik 'm niet mee.

Hier is iig een lijst met winkels die 'm in het assortiment hebben:

http://www.kieskeurig.nl/...D57ACC125711000431FA1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb de LCD 20WGX2 besteld bij Hardware Discount. kost me totaal 580 euro incl verzendkosten.

nou hopen dat het allemaal goed aankomt en dan weeeeeeeee, ik blij zijn :P.
wou eerst de hp L2335 maar das tog net niet goed genoeg (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik twijfel nog steeds... Ben in ieder geval van het idee om een 19" tft te kopen afgestopt, het wordt vrij zeker een 20"+. Dat NEC scherm klinkt bijna te mooi om waar te zijn als ik zo de reviews lees, die die heeft grote voorkeur. Anders als 2e keus dat samsung 204TS. Ben er nog niet echt uit of ik nou breedbeeld wil? Misschien eens open staan voor nieuwe ideeen? Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Denk dat de belangrijkste keuze die je eerst moet maken is, of je een breedbeeld of "normaal" scherm wil hebben.
Dat je bent afgestapt van 19 inch is sowieso goed, ander mocht je niet in dit topic zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kunnen we niet een IA houden voor die NEC? scheelt weer een paar tientjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
NEC Pixel Garantie:

Speciale garantie-uitsluitingen voor LCD monitoren:
Een LCD wordt defect geacht wanneer een call centre van NEC Computers één of meerdere van de volgende gespecificeerde fouten vaststelt:
- Het gehele beeldscherm tien of meer defecte elementen5 bevat
- Zes of meer elementen van een bepaalde kleur defect zijn of twee elementen met dezelfde kleur in twee aan elkaar grenzende, maar niet op dezelfde verticale lijn liggende pixels defect zijn
- De garantie van NEC Computers is niet van toepassing op schermdefecten ten gevolge van ongelukken, onachtzaamheid of misbruik, ongebruikelijke fysieke of elektrische belastingen, fouten in het elektriciteitsnet bij de klant en/of externe elektrische schakelingen en/of temperatuurregeling (airconditioning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

XeNoBiTe schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:33:
Denk dat de belangrijkste keuze die je eerst moet maken is, of je een breedbeeld of "normaal" scherm wil hebben.
Voelt toch niet echt goed, breedbeeld. Ik bedoelde trouwens de samsung 214T, die lijkt me ook erg goed... Goede keus? Of zijn er op het moment nieuwere / betere schermen?
Dat je bent afgestapt van 19 inch is sowieso goed, ander mocht je niet in dit topic zijn ;)
Je gebruikt zo'n scherm toch een aantal jaar... kan best 300 meer uitgeven voor een top scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:31:. Ben er nog niet echt uit of ik nou breedbeeld wil? Misschien eens open staan voor nieuwe ideeen? Hmmm
stja kijk eens een film op widescreeen en op 4:3 denk dat het voor games het zelfde geld. widescreeen is tog meer immersive ;). even wennen mischien maar tog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
XeNoBiTe schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:33:
Op Widescreengamingforum zijn een stuk of zes mensen (tis niet veel) die allemaal een perfect scherm hebben. Aangezien er bij HD.nl ruim honderd euro moet worden betaald voor pixelgarantie heb ik dat in ieder geval niet afgesloten. Kijk in de winkel wel even of hij pixelvrij is, anders neem ik 'm niet mee.

Hier is iig een lijst met winkels die 'm in het assortiment hebben:

http://www.kieskeurig.nl/...D57ACC125711000431FA1.htm
Kan je in de winkel het scherm checken? Heb je HD hierover gesproken?

pricewatch: NEC MultiSync LCD20WGX2 (20.1", 6ms g>g, D-sub/DVI-D) staat trouwens geen prijs meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:17:
stja kijk eens een film op widescreeen en op 4:3 denk dat het voor games het zelfde geld. widescreeen is tog meer immersive ;). even wennen mischien maar tog.
Maar een 21.3" (nec of samsung) 4:3 scherm is toch bijna even breed als een 20" wide? In resolutie is het verschil of je gamed op 1600x1200 of op 1680x1050, ik lever dus een klein stukje aan de zijkant in, voor een groter stuk aan de bovenkant. Film met zwarte balken aan de boven en onder kant is ook prima te kijken imo, bovendien kijk ik nooit films op mn computer monitor (daar heb je een beamer met dolby surround setup voor ;) ) Verder programmeer ik wel veel, en browsen, etc, en daar lijkt hoogte me toch belangrijker. Wat heb ik op GoT aan meer breedte? Het vult nu al maar de helf, meer hoogte zou wel handig zijn, dan kan ik meer lezen. Dat is een beetje mijn redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik ga geen pixelgarantie afsluiten voor een monitor van bijna 600 euro. Wil dan gewoon zien dat ik een goeie heb in de winkel. Daar heb je als consument gewoon recht op. Mocht dat niet ok zijn, dan kijk ik toch ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Net de Nec 20WGX2 besteld in Duitsland, volgens mij de goedkoopste momenteel online die de monitor ook kan leveren :

http://www3.hardwareversa...ail.jsp?aid=6634&agid=353

€ 552,34, verzendkosten € 17,50. Totaal dus nog net onder € 570,-. Ze hebben o.a. ook veel Icy HD boxes op voorraad, maar gelijk er bij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen neemt hier blijkbaar het risico om geen pixelgarantie te nemen?
Ik ben benieuwd of de nec hier last van gaat hebben.

Ik wacht nog een weekje wanneer meer winkels deze op stock hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:36
Zoijar schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:23:
[...]

Maar een 21.3" (nec of samsung) 4:3 scherm is toch bijna even breed als een 20" wide? In resolutie is het verschil of je gamed op 1600x1200 of op 1680x1050, ik lever dus een klein stukje aan de zijkant in, voor een groter stuk aan de bovenkant. Film met zwarte balken aan de boven en onder kant is ook prima te kijken imo, bovendien kijk ik nooit films op mn computer monitor (daar heb je een beamer met dolby surround setup voor ;) ) Verder programmeer ik wel veel, en browsen, etc, en daar lijkt hoogte me toch belangrijker. Wat heb ik op GoT aan meer breedte? Het vult nu al maar de helf, meer hoogte zou wel handig zijn, dan kan ik meer lezen. Dat is een beetje mijn redenatie.
Eigenlijk denk ik er ongeveer hetzelfde over...
En nog los van dat ik liever meer hoogte heb dan meer breedte: als je twee monitoren met dezelfde beelddiagonaal neemt, een 4:3 en een 16:10, dan heeft de 4:3 monitor een grotere beeldoppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Philips heeft trouwens nog een nieuwe 23" monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:54:
Iedereen neemt hier blijkbaar het risico om geen pixelgarantie te nemen?
Ik ben benieuwd of de nec hier last van gaat hebben.

Ik wacht nog een weekje wanneer meer winkels deze op stock hebben.
Dat risico durf ik wel te nemen, ook al is de kans bij deze monitor iets groter dan bij een 19 inch Dell het principe blijft hetzelfde. Tig Dell monitors op het werk, 0 met dode pixels afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ericr schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:51:
Net de Nec 20WGX2 besteld in Duitsland, volgens mij de goedkoopste momenteel online die de monitor ook kan leveren :

http://www3.hardwareversa...ail.jsp?aid=6634&agid=353

€ 552,34, verzendkosten € 17,50. Totaal dus nog net onder € 570,-. Ze hebben o.a. ook veel Icy HD boxes op voorraad, maar gelijk er bij besteld.
Wat is een lcy HD box? Kon het niet vinden op de site.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je 'm in huis hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEC Display Solutions MultiSync® LCD20WGX2 € 593,81
AS-IPS OptiClear DVM TFT, 20.1 wide - met een actief beeldschermoppervlakte dat 35 procent groter is dan dat van een 19-inch monitor
6 ms reactietijd (grey-to-grey)
1680 x 1050 aanbevolen resolutie
470 cd/m2 brightness
700:1 Contrastverhouding (1600:1 Advanced DVM)
4-port USB-aansluiting 2.0
___________________________________________________________________________________
Belinea 102035W (112005) € 528,31
20.1", 1680 x 1050 (WSXGA+), P-MVA, 8 ms GtoG, 16 ms B-W, 800:1, 300cd/m2, 178°/178°
Features:
1 x DVI-D, 1x D-sub, 4 x USB, Audio
___________________________________________________________________________________
Acer AL2051Ws € 442,07
20" Slimline Wide LCD with Crystalbrite, DVI & Analog, multimedia, 8ms - TCO '99, black/silver
Features: 1x DVI, 1x D-Sub
Dell Ultrasharp 2005FPW tijdelijk € 589,29
Grootte en type van beeldscherm : 20-inch (51,0 cm) active matrix TFT
Resolutie : 1680 x 1050 (WSXGA+)
Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m2 / 600:1
Afmeting h x b x d : 391 / 491 (gecomprimeerd / uitgebreid) x 472 x 230 mm
Ingangen : Analoog, digitaal, S-Video, composite
Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening : 4 poorten downstream, 1 upstream

Tussen deze schermen zit ik dus echt te twijfelen.....
Ik niet echt een die hard gamer maar wil af en toe wel effe lekker gamen (heb btw een HIS X1600XT)
Voor de rest wil ik gewoon normaal gebruik maken van het scherm (internetten, textverwerken, downloaden enz enz)
Wat zouden jullie mij aanraden ?
Van deze, of mischien een hele andere ????
Wil wel breedbeeld :)
Alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
XeNoBiTe schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:02:
[...]

Wat is een lcy HD box? Kon het niet vinden op de site.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je 'm in huis hebt!
http://www3.hardwareversa...ail.jsp?aid=4760&agid=528

Externe behuizing voor een HD, met firewire. Ze zijn daar vrij goedkoop, kan ik maar beter gelijk van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie houdt er een IA voor de NEC schermen ??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:35:
Wie houdt er een IA voor de NEC schermen ??? ;)
weet jij een winkel dan waar ze korting geven op grote aankopen ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk elke winkel wel korting wil geven als je 5 of meer schermen in 1x afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de NEC Display Solutions MultiSync LCD2170NX, en de Samsung 214T, in de start post staat dat het waarschijnlijk dezelfde display is, maar reviews zien blijkbaar toch verschil? Welke is "beter"? Mijn keus is toch wel op 21.3" 4:3 gevallen, en ik denk dat het de samsung 214t wordt, tenzij iemand anders hier schreeuwt "nee, niet doen!" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:57:Philips heeft trouwens nog een nieuwe 23" monitor...
heeft deze nou de zelfde techniek als de nec???.
aaaa dan wil ik deze liever hehe.
ik kan het er niet echt uit opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:56:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de NEC Display Solutions MultiSync LCD2170NX, en de Samsung 214T, in de start post staat dat het waarschijnlijk dezelfde display is, maar reviews zien blijkbaar toch verschil? Welke is "beter"? Mijn keus is toch wel op 21.3" 4:3 gevallen, en ik denk dat het de samsung 214t wordt, tenzij iemand anders hier schreeuwt "nee, niet doen!" ?
http://www.lesnumeriques....ma2=52&mo2=82&p2=856&ph=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ja, dat had ik gezien idd. Dan staat het dus fout in de start post, verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Zoijar schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:10:
[...]

Ja, dat had ik gezien idd. Dan staat het dus fout in de start post, verwarrend...
Inmiddels niet meer hoor. Er zijn echt zoveel verschillende modellen op de markt en op een goede en duidelijke starpost bij te houden in een topic waar gemiddeld bijna 50 reacties per dag bijkomen is een aardig werkje :) Doe mn best..maar kan af en toe wel is fout gaan. Volgende deel hebben dan in ieder geval wel een goede basis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

J0YR1D3R schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:37:
Inmiddels niet meer hoor. Er zijn echt zoveel verschillende modellen op de markt en op een goede en duidelijke starpost bij te houden in een topic waar gemiddeld bijna 50 reacties per dag bijkomen is een aardig werkje :) Doe mn best..maar kan af en toe wel is fout gaan. Volgende deel hebben dan in ieder geval wel een goede basis :)
Sorry, het was niet negatief bedoeld :) Good job! Maar het is dus wel een andere techniek dan die breedbeeld NEC, geen AS-IPS. Weinig info over die NECs te vinden... alle websites zijn zo vaag "oh, TFT technology...ja ja"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
J0YR1D3R schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:16:
Denk dat je je eerder moet vragen hoe je eraan gekomen bent, op die manier kom je er ook vanaf. Vanaf de fabriek zullen ze in ieder geval niet die instelling constant naar voren laten komen. Hij komt mij ook niet bekend voor, ik zou zeggen, kijk is in je handleiding. Daar is ie tenslotte voor :) Als het daar niet in staat kun je altijd google nog even proberen. Ik kon het daar zo 1,2,3 niet vinden in ieder geval :)
Als jij je scherm draait (dus verticaal plaatst) krijg je dan een melding van 90° via de OSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Zoijar schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:56:
De LCD2170NX is iets sneller, heeft een iets grotere kijkhoek, en is €100,- duurder.
Daar tegenover heeft de 214T weer een pivot functie...

Nec doet trouwens erg verwarrend over de panelen die ze gebruiken...
Eerst gaven ze alleen de specs, en aangezien die goed overeen kwamen met die van de 214T dachten we dat ie hetzelfde paneel had.
Toen ging Nec op hun site zetten dat het een AS-IPS paneel is, en uit de tests van Face à Face bleek ook dat ie iets anders was, en nu zeggen ze weer dit:
21 inch TFT LCD with PVA display for demanding document management applications
bron: Nec

Het wordt zo inderdaad wel moeilijk om juiste info in de startpost te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:59:
[...]

heeft deze nou de zelfde techniek als de nec???.
aaaa dan wil ik deze liever hehe.
ik kan het er niet echt uit opmaken.
Als ik naar de specs kijk dan kan het één van de volgende drie zijn:
Overdrive MVA(zelfde soort als de Belinea 102035W)
Overdrive IPS(zelfde soort als die breedbeeld NeC)
IPS(langzamer dan normale IPS, maar wel even grote kijkhoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:21:__________________________________________________________________________________
Acer AL2051Ws € 442,07
20" Slimline Wide LCD with Crystalbrite, DVI & Analog, multimedia, 8ms - TCO '99, black/silver
Features: 1x DVI, 1x D-Sub
Zelf vind ik deze de mooiste, en prijs is ook wel netjes.
Wat vinden jullie van de kwaliteit/prestaties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 08:12:
[...]

Zelf vind ik deze de mooiste, en prijs is ook wel netjes.
Wat vinden jullie van de kwaliteit/prestaties ?
Ik zit zelf ook aan dat scherm te denken, nadeel vind ik dat het een Acer is. Ik hoor nou nooit zulke geweldige verhalen over hun service. :X

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

n00bs schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:00:
Ik denk elke winkel wel korting wil geven als je 5 of meer schermen in 1x afneemt.
als jij het regelt doe ik mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Vraagje: ik stoor me heel erg aan de moiré patronen (zo noem ik het bij gebrek aan betere benaming) die ik bij veel TFT monitoren terug zie. Dit is een patroon dat afwijkt van het normale pixelgrid, het is goed te zien bij de Viewsonic schermen:

Het hele scherm vertoon het patroon, maar het is het best te zien in het deel achter de gele helm. Een licht/donker/licht/donker patroon.

Helaas hebben zo'n beetje alle monitoren er last van. Veel mensen valt het niet op heb ik gemerkt, maar mij dus wel. Wat opvallend is, is dat ik het bij laptop schermen vrijwel nooit zie. Iemand enig idee waar dit door optreedt?

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-03-2006 11:06 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kareltje_de_grote schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:37:
[...]

Ik zit zelf ook aan dat scherm te denken, nadeel vind ik dat het een Acer is. Ik hoor nou nooit zulke geweldige verhalen over hun service. :X
hoezo dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:04:
Vraagje: ik stoor me heel erg aan de moiré patronen (zo noem ik het bij gebrek aan betere benaming) die ik bij veel TFT monitoren terug zie. Dit is een patroon dat afwijkt van het normale pixelgrid, het is goed te zien bij de Viewsonic schermen:

Het hele scherm vertoon het patroon, maar het is het best te zien in het deel achter de gele helm. Een licht/donker/licht/donker patroon.

Helaas hebben zo'n beetje alle monitoren er last van. Veel mensen valt het niet op heb ik gemerkt, maar mij dus wel. Wat opvallend is, is dat ik het bij laptop schermen vrijwel nooit zie. Iemand enig idee waar dit door optreedt?
Heb je het scherm in het echt gezien?

Ik durf te wedden dat het simpelweg komt door de manier hoe de foto's gemaakt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:44:
Hé huigi,

Ik vind die afbeelding van die kikker erg mooi en kleurrijk! Zou je die eventueel willen delen op hoge resolutie met de rest van de GoTters? O+
Thanks!
Ik zal van het weekend ff stoeien met die foto. Had het aangepast op m'n CRT, zag er prima uit maar op een LCD scherm zie ik serieus slecht editwerk. :D Wat een afstraffing...
fb_slim schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:21:
@Huigie: heb je pixelgarantie gekocht? je had hem van central point toch?
Direct bij een distributeur vandaan.

* Huigie is met de dag blijer met z'n aanschaf...

Ff kwijlen? >:)
[img=http://img137.imageshack.us/img137/1681/riddickopnec20wgx20yo.th.jpg]

[ Voor 14% gewijzigd door Huigie op 03-03-2006 12:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met bestellen bij : OBCS (http://www.obcs.nl) ???
Hier kost namelijk pixelgarantie van 20 en 21 " schermen 40 euro, dit vind ik het zeker wel waard !!!
Garantie:

- Indien pixelgarantie niet binnen de bepalingen van de Fabrikant vallen, staat deze garantie-uitbreiding garant voor garantie tot 1 dode pixels.

Uitsluitingen:

- subpixels vallen niet binnen de garantie

Aanspraak op Garantie:

- Aanspraak op garantie dient binnen 2 dagen na ontvangst van het product aangemeld te worden.
- Hierna komt de extra garantie te vervallen, en is alleen de gewone garantie-bepaling van de Fabrikant nog van toepassing.

Voorwaarden:

- Aanspraak op garantie dient binnen 2 dagen na ontvangst van het product aangemeld te worden.
- Product dient nog inclusief al het verpakkingsmateriaal en toebehoren te zijn.
- Indien het product niet in orginele staat verpakt kan worden vervalt direct de pixelgarantie-uitbreiding.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:39:
iemand ervaring met bestellen bij : OBCS (http://www.obcs.nl) ???
Hier kost namelijk pixelgarantie van 20 en 21 " schermen 40 euro, dit vind ik het zeker wel waard !!!

[...]
Tot 1 dode pixel en geen subpixels, lijkt me niks waard eigenlijk. Neem dan bij alternate voor 45 een volledige pixelgarantie ofzo, die is ook nog eens een jaar geldig.

[ Voor 16% gewijzigd door Y0ur1 op 03-03-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Man, kijk gewoon je scherm in de winkel en koop die dan meteen... en anders als je een defect scherm krijgt, direct retourneren (wet koop op afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:15:
Man, kijk gewoon je scherm in de winkel en koop die dan meteen... en anders als je een defect scherm krijgt, direct retourneren (wet koop op afstand)
Ik denk niet dat er veel winkels zijn die je de doos helemaal laten openmaken en je vervolgens laten checken op alle kleuren. De vlieger van 'wet koop op afstand' gaat ook niet op, het verpakkingsmateriaal en de zegel mogen niet verbroken zijn. Die pixelgarantie is er dus niet voor niks.

[ Voor 6% gewijzigd door Y0ur1 op 03-03-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Y0ur1 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:22:
Ik denk niet dat er veel winkels zijn die je de doos helemaal laten openmaken en je vervolgens laten checken op alle kleuren. De vlieger van 'wet koop op afstand' gaat ook niet op, het verpakkingsmateriaal en de zegel mogen niet verbroken zijn. Die pixelgarantie is er dus niet voor niks.
Dat zou makkelijk zijn, dan zegt die wet dus helemaal niets, want dan seal je al je producten in folie. Verkoop een CD die gekrast is en niet werkt, folie over het hoesje..."nee sorry meneer, de verpakking is beschadigd". Volgens mij gaat dat niet op.

Iemand overigens ervaringen met komplett.nl ? Denk dat ik de samsung 214T daar ga kopen, maar ben wel een beetje bang voor dode pixels... liefste zou ik naar een winkel gaan, maar ze hebben hem nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Y0ur1 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Dan ken jij dus de wet koop op afstand niet.

Verder geldt in de NL wet dat verpakkingsmateriaal NIET tot het product behoort en ook NIETS te maken heeft met de garantie.

Als jij een willekeurig product koopt als consument heb je ten alle tijde 7 dagen de tijd om zonder opgave van reden een product te retourneren (verzendkosten ben je wel kwijt)

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 03-03-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kan ik dus overal waar ik wil het scherm bestellen......
Zonder pixelgarantie...... (kost bij een andere 100euro)
Als het thuiskomt gelijk testen, zit er een dode pixel of iets dergelijks in gelijk terug sturen.
Nja alleen verzendkosten kwijt.
Voor de rest niks extras ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:48:
Dus als ik het goed begrijp kan ik dus overal waar ik wil het scherm bestellen......
Zonder pixelgarantie...... (kost bij een andere 100euro)
Als het thuiskomt gelijk testen, zit er een dode pixel of iets dergelijks in gelijk terug sturen.
Nja alleen verzendkosten kwijt.
Voor de rest niks extras ?
Volgens mij wel, je hoeft geen opgaaf van rede te doen. Dus of er nou een dode pixel in zit, of je vindt hem niet mooi in je kamer passen, je mag hem terug sturen. De winkel is alleen niet verplicht om je een nieuwe te sturen volgens mij, maar wel je geld terug te geven. Maar dan ga je daarna ergens anders heen...

(maar misschien is het je 40 euro waard om jezelf al dit gedoe uit te sparen? Met een 21" monitor naar het postkantoor, om het als paket aangetekend te versturen... kost ook wat, en dan het gedoe met de winkel... je gaat toch niet naar de rechter als ze zeggen "nee we nemen niks terug")

[ Voor 18% gewijzigd door Zoijar op 03-03-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:51:
[...]
(maar misschien is het je 40 euro waard om jezelf al dit gedoe uit te sparen? Met een 21" monitor naar het postkantoor, om het als paket aangetekend te versturen... kost ook wat, en dan het gedoe met de winkel... je gaat toch niet naar de rechter als ze zeggen "nee we nemen niks terug")
Ja idd :)

Maargoed ik kijk net bij alternate.
En idd die pixelgarantie is wel een heel stuk beter !!!
Alleen het scherm kost daar 500 + dan de 45 van pixelgarantie + verzendk = 555
Maar een jaar pixelgarantie !

Bij PCone kost het scherm 440 + 100 pixelgarantie + verzendk = 560 (dus duurder)

Bij OBCS kost alles bij elkaar 520 (maar kut pixel garantie)

Dus denk dat ik hem toch bij Alternate binnekort ga bestellen :)
Idd die 45 euro scheeld heel veel gezeik.
Retourneren

Retourrecht

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 7 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, waarbij de klant zelf de portokosten voor het terugsturen dient te betalen. Wordt een bestelling aan de deur reeds geweigerd, dan worden te allen tijde alle door ons gemaakte (verzend)kosten in rekening gebracht.

Wanneer u zich heeft bedacht over een via deze site gedane bestelling en u wenst de goederen te retourneren, doe dit dan direct na ontvangst. Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te zijn (onvoldoende gefrankeerde post wordt reeds door TPG Post geweigerd). Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele/onbeschadigde verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening. Voeg voor een snelle afwikkeling dan ook altijd een kopie van de aankoopfactuur bij met de vermelding 'annulering' en uw bank- of girorekeningnummer.

Het adres voor retourzendingen is:

ALTERNATE Nederland
Tav. klantenservice
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice:

Tel:+31 (0)180 - 44 08 90
Fax:+31 (0)180 - 44 08 99

Mail:klantenservice@alternate.nl

Gevolgen van het toepassen van het retourrecht

Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terugleveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden.

De hier genoemde retourgarantie geldt in de omschreven hoedanigheid uitsluitend voor particulieren. Bedrijven kunnen voor vragen omtrent retourmogelijkheden contact opnemen met onze Business to Business afdeling.

Belangrijk:
Bij audio-, video- of datadragers en bij software is aanspraak op het retourrecht uitgesloten wanneer de zegels verbroken of de verpakking geopend is. Het retourrecht geldt ook niet bij levering van goederen die speciaal voor de klant zijn besteld of samengesteld of bij koopovereenkomsten die in de vorm van een veiling tot stand komen. Voor meer informatie zie ook onze algemene voorwaarden.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:32:
[...]

Dan ken jij dus de wet koop op afstand niet.

Verder geldt in de NL wet dat verpakkingsmateriaal NIET tot het product behoort en ook NIETS te maken heeft met de garantie.

Als jij een willekeurig product koopt als consument heb je ten alle tijde 7 dagen de tijd om zonder opgave van reden een product te retourneren (verzendkosten ben je wel kwijt)
http://europa.eu.int/eur-...=CELEX:31997L0007:NL:HTML :
3. Tenzij de partijen anders zijn overeengekomen, kan de consument het in lid 1 bedoelde herroepingsrecht niet uitoefenen voor overeenkomsten:

- betreffende de levering van diensten waarvan de uitvoering met instemming van de consument begonnen is vóór het einde van de in lid 1 bedoelde termijn van zeven werkdagen;

- betreffende de levering van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen vat heeft;

- betreffende de levering van goederen die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben of die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden of snel kunnen bederven of verouderen;

- betreffende de levering van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling door de consument is verbroken;

- betreffende de levering van kranten en tijdschriften;

- voor diensten van weddenschappen en loterijen.
Ik denk dat de truuc in het vetgedrukte zit. Alternate heeft namelijk het volgende bepaald (zoals zoveel winkels):
Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele/onbeschadigde verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening.
"Tenzij de partijen anders zijn overeengekomen" is dus een belangrijke zin. Alternate zet er dus expliciet bij dat ze een teruggestuurd artikel niet accepteren als de verpakking beschadigd is.

Doordat jij wat bij Alternate besteld ga jij ook accoord met deze voorwaarde, de wet laat ruimte voor het opstellen van de regel van Alternate. Deze regel is dus legaal op te stellen. En doordat jij wat koopt bij Alternate ga jij acoord met die regel.

[ Voor 8% gewijzigd door Y0ur1 op 03-03-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Y0ur1 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:12:
"Tenzij de partijen anders zijn overeengekomen" is dus een belangrijke zin. Alternate zet er dus expliciet bij dat ze een teruggestuurd artikel niet accepteren als de verpakking beschadigd is.

Door dat jij wat bij Alternate besteld ga jij ook accoord met deze voorwaarde. Het is inderdaad niet wat er in de wet staat, maar deze regel stelt bijna iedere webshop op. De wet laat immers ruimte voor het maken van uitzonderingen die afgesproken worden.
Tenzij slaat hier op de voorwaarden waarvoor het NIET kan. Je kan dus alleen overeenkomen dat je het WEL mag terug sturen. (anders zou je een op maat gemaakt pak niet terug _mogen_ nemen als winkel. anyway dat is wat ik er van begrijp, ben geen jurist...)

[ Voor 12% gewijzigd door Zoijar op 03-03-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik kreeg net dit terug:
Geachte klant,

Wij volgen de garantievoorwaarden zoals wordt aangegeven door de fabrikant, daarnaast bieden we geen aanvullende pixelgarantie. Alle LCD monitoren houden zich aan het ISO 13406-2 standaard met betrekking tot pixelfouten.

"Class 2, which allows for five pixel or sub-pixel faults, has been the standard most manufacturers wish to achieve in mass production. Most new computer monitor LCDs try to achieve this standard and if the specifications indicate the monitor you are buying is a Class 2 ISO 13406 LCD then you can expect no more than 5 faulty pixels."

Met vriendelijke groet,
Komplett
Ljikt me op zich wel betrouwbaar toch? Of niet gokken? In ieder geval hebben ze geen pixel garantie, dus je wordt niet genaaid als het niet koopt.

(sorry, ik zie net dat ik in het verkeerde topic zit... *zucht*. dit hoort hier niet echt thuis eigenlijk, van mij mag het verwijderd worden)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 03-03-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Zoijar schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:17:
[...]

Tenzij slaat hier op de voorwaarden waarvoor het NIET kan. Je kan dus alleen overeenkomen dat je het WEL mag terug sturen. (anders zou je een op maat gemaakt pak niet terug _mogen_ nemen als winkel. anyway dat is wat ik er van begrijp, ben geen jurist...)
Idd een technisch leesfoutje. Het ziet er naar uit dat de voorwaarden van de webshops geheel ongegrond zijn. Dat is toch wel erg vaag vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja ik ga niks uitproberen :)
ik koop wel voor de 45 euro de garantie, het scherm vind ik toch wel vet :)
Ging mij puur om defecten, en 100euro vond ik wel veel voor pixelgarantie.
Maar 45 vind ik heel goed te doen voor de garantie.
Nu wachten tot ik het geld heb, en hun hem op voorraad hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

richtlijnen zijn iets anders dan implementaties in de NL wetgeving...

http://www.justitie.nl/pu...eets/kopen_op_afstand.asp

En die verbroken zegels gelden ALLEEN bij computerprogrammatuur! software dus...

Als Alternate hier een eigen invulling aan geeft, is dit in strijd met de NL wet

Verder is het in strijd met de NL wet om eisen aan de verpakking te stellen, aangezien dit volgens de NL wet NIET tot het betreffende product behoort.

HEEL veel winkels houden zich niet aan de NL wet... het is werkelijk belachelijk dat hier geen orgaan voor is dat toezicht houdt.

In ieder geval zou je een product zoals een TFT monitor moeten kunnen kopen en terug kunnen sturen (als je bv defecte pixels hebt). Verpakking gooi je toch niet meteen weg, dus je kan alles weer netjes in de doos doen.

Binnen 30 dagen zijn ze verplicht om het geld terug te storten.

Het makkelijkste en goedkoopste is om gewoon een rechtsbijstand verzekering te nemen ;) zodra je gezeur krijgt van die winkels die zich niet aan de NL wet willen houden, neem je gelijk je advocaat in de arm :)

[ Voor 113% gewijzigd door n00bs op 03-03-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik heb de knoop doorgehakt! Binnen enkele dagen mag ik mij eigenaar noemen van een Samsung 214T 21" 4:3 scherm :) Zal wel wat foto's posten hier als ik hem heb. Vond hem toch beter dan de NEC 2170NX op de een of andere manier, schijnt ook tekst scherper weer te geven, een belangrijk iets. En toch ook wel een stuk goedkoper. Kleuren waren bijna gelijk, NEC iets beter, maar denk niet dat je dat echt ziet (zeker als je niet calibreert heb je niets te klagen!). NEC was misschien ietsjes sneller, maar ik game toch niet zo vaak meer en het zal allemaal wel meevallen. Volgens mij is die snelheid een beetje een hype geworden: alle schermen zijn best snel tegenwoordig. Kantel functie van de Samsung beviel me wel, en dus de combinatie met duidelijke tekst weergave. Verder leek de samsung mij een beter contrast te hebben, helderder beeld. Maar we zullen zien. Binnenkort een review als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Heb je het scherm in het echt gezien?

Ik durf te wedden dat het simpelweg komt door de manier hoe de foto's gemaakt zijn...
In het echt zie ik het nog veel beter... ik was juist zo blij dat ik deze site vond en dat ik daardoor aan anderen duidelijk kon maken wat mij zo dwars zit :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Zoijar schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:00:
Ik heb de knoop doorgehakt! Binnen enkele dagen mag ik mij eigenaar noemen van een Samsung 214T 21" 4:3 scherm :) Zal wel wat foto's posten hier als ik hem heb. Vond hem toch beter dan de NEC 2170NX op de een of andere manier, schijnt ook tekst scherper weer te geven, een belangrijk iets. En toch ook wel een stuk goedkoper. Kleuren waren bijna gelijk, NEC iets beter, maar denk niet dat je dat echt ziet (zeker als je niet calibreert heb je niets te klagen!). NEC was misschien ietsjes sneller, maar ik game toch niet zo vaak meer en het zal allemaal wel meevallen. Volgens mij is die snelheid een beetje een hype geworden: alle schermen zijn best snel tegenwoordig. Kantel functie van de Samsung beviel me wel, en dus de combinatie met duidelijke tekst weergave. Verder leek de samsung mij een beter contrast te hebben, helderder beeld. Maar we zullen zien. Binnenkort een review als ik tijd heb.
Ik heb precies hetzelfde gedaan om dezelfde redenen, heb hem maandag bij Alternate besteld alleen heb nog geen bevestiging gekregen, net maar eens even gemaild over de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Als je tekst doet waar om neem je dan geen widescreen? Dan krijg je 2 A4's langs elkaar.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebluehour
  • Laatst online: 02-07 16:44
Ik ben al een paar weken bezig met het proberen te vinden van een nieuw TFT beeldscherm, en zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. (Als ik per uur betaald was geweest voor de tijd die ik in al het doorspitten van fora, reviews etc heb gestoken.. pff!)
Ik wil zsm een beslissing maken, en wellicht dat iemand hier mij helpen kan :)

Waar ik het scherm voor ga gebruiken:
- 70% Photoshop (illustratie en fotobewerking), webdesign.
- 20% Internet, email, office-werk
- 10% Films en games, ik speel af en toe een beetje WoW op de account van mn vriendje en films kijk ik vaak via tv-out op mn ouderwetse televisie (dan valt de compressie ook minder op ;)

Het belangrijkste voor mij is dus een correcte kleurweergave, en/of dat de monitor goed te kalibreren is (hoewel ik nog geen kalibratie-tool heb..). Alle monitoren met TN panelen vallen dus sowieso af.

Waar ik naar op zoek ben:
- minstens 20" (widescreen of 4:3, vind ik allebei goed)
- géén Sony coating, Acer Crystalbrite coating, of soortgelijke coatings waardoor het scherm zo enrom reflecteert (wil niet de hele dag mijn gordijnen dicht hebben..)

Waar ik aan zat te denken:
- NEC 20WGX2, 20" widescreen, (afhankelijk van hoe extreem de coating hierop is, als het net zo erg is als bijv. de Crystalbrite van Acer, valt deze af)
- Philips 200W6CS, 20" widescreen (er is onduidelijkheid over het paneel wat hierin gebruikt wordt, of dat een IPS is als de Dell 2005FPW en de Apple Cinema Display 20", of een VA als de Belinea 102035.. Nadeel: die lelijke speaker.)
- Lacie 120, 20" 4:3 (erg goed geprijsd voor een Lacie (600€), maar is ie dan wel goed? Erg weinig informatie over te vinden, ik vraag me af welk paneel hier in zit, en of er andere schermen zijn (Samsung?) die hetzelfde paneel gebruiken, waar wellicht wat meer informatie over te vinden is..)
- Eventueel de Dell 2405FPW, 24" widescreen (deze is natuurlijk een stuk duurder, maar als deze goed blijkt te zijn voor illustratie- en ontwerpwerk ben ik wel bereid de extra euro's uit te geven. Hier las ik echter wel weer problemen met de brightness, dat deze gewoon té bright is! Ook weet ik niet of mijn Radeon 9500 deze goed trekt..)

Overigens, mijn referentiekader: Ik heb op mn werk gewerkt op een Samsung 19" TN scherm (NIET fijn voor Photoshop werk), een Apple Cinema Display 20" (prachtig!) en een Acer 19" met Crystalbrite (te reflecterend). Hopelijk kan iemand me helpen met mijn keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft trouwens nog een nieuwe 23" monitor...
Als ik naar de specs kijk dan kan het één van de volgende drie zijn:
Overdrive MVA(zelfde soort als de Belinea 102035W)
Overdrive IPS(zelfde soort als die breedbeeld NeC)
IPS(langzamer dan normale IPS, maar wel even grote kijkhoeken)[/quote]

pcies, en nu de vraag welke is het. damn soms word je zo moe van al die onduidelijkheid.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebluehour schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:52:
Ik ben al een paar weken bezig met het proberen te vinden van een nieuw TFT beeldscherm, en zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. (Als ik per uur betaald was geweest voor de tijd die ik in al het doorspitten van fora, reviews etc heb gestoken.. pff!)
Ik wil zsm een beslissing maken, en wellicht dat iemand hier mij helpen kan :)

Waar ik naar op zoek ben:
- minstens 20" (widescreen of 4:3, vind ik allebei goed)
- géén Sony coating, Acer Crystalbrite coating, of soortgelijke coatings waardoor het scherm zo enrom reflecteert (wil niet de hele dag mijn gordijnen dicht hebben..)

Waar ik aan zat te denken:
- NEC 20WGX2, 20" widescreen, (afhankelijk van hoe extreem de coating hierop is, als het net zo erg is als bijv. de Crystalbrite van Acer, valt deze af)
yep de coating schijnt behoorlijk terug te schijnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

is de NEC 20WGX2 nog ergens te krijgen of duurt dat nog weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander815 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:13:
is de NEC 20WGX2 nog ergens te krijgen of duurt dat nog weken?
ik heb hem gisteren bij www.hd.nl besteld maar die krijgen hem waarschijnlijk de 16e binnen.
probeer anders duitsland/belgie als je daar geen problemen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:13:
[...]
yep de coating schijnt behoorlijk terug te schijnen :).
Volgens???

Tot nu toe is er alleen een review op behardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:24:
[...]

Volgens???

ik denk trouwens dat je daarvoor het beste kan wachten totdat huigie zijn monitor uitgebreider heeft gereviewed. Hij heeft er tenslotte een en kan er dus ook over zeggen of het erg storend is wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Y0ur1 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:37:
Ik heb precies hetzelfde gedaan om dezelfde redenen, heb hem maandag bij Alternate besteld alleen heb nog geen bevestiging gekregen, net maar eens even gemaild over de status.
Mooi, dan voel ik me nu ook beter over mijn keus :)
multipasser schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:44:
Als je tekst doet waar om neem je dan geen widescreen? Dan krijg je 2 A4's langs elkaar.
2 A4s naast elkaar zal ik niet zo vaak gebruiken, maar ik heb nu wel meer hoogte op 1 A4, met wat menus ernaast dat ik nog wel haal. En anders kan ik hem draaien, dan heb ik natuurlijk perfect beeld voor 1 A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:17:
[...]

ik heb hem gisteren bij www.hd.nl besteld maar die krijgen hem waarschijnlijk de 16e binnen.
probeer anders duitsland/belgie als je daar geen problemen mee hebt.
ja, zag ik..alleen 108 euro voor pixlgarantie is wel erg veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
In Duitsland zijn alle Nec 20WGX2 ook al weer op, hoop dat ik nog bij de eerste levering zit. Alle webshops daar staan al weer op onbekende levertijd of over enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

n00bs schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:24:
[...]

Volgens???

meldt!

Maar het stoort alleen als je erop gaat letten, het heeft mij nog geen seconde gestoord maar je kan je haar kammen in het scherm als het uitstaat. 8)

Vind dat meer een feature dan een nadeel, ik zou er bijna m'n haar voor laten staan... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huigie schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:21:
[...]

meldt!

Maar het stoort alleen als je erop gaat letten, het heeft mij nog geen seconde gestoord maar je kan je haar kammen in het scherm als het uitstaat. 8)

Vind dat meer een feature dan een nadeel, ik zou er bijna m'n haar voor laten staan... ;)
lol.

ik stoor me er ook niet dus voor mij geen probleem, zit tog vaak in het half donker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb een tijdje in een computerwinkel gewerkt, en vooral qua reparatie's van laptop liet Acer nogal eens te wensen over. Laptop's die erg lang wegblijven voor reparaties, weer terug moeten omdat de reparatie niet correct is uitgevoerd etc. etc.

Ik weet niet hoe het zit met monitoren, maar Belinea/Maxdata is daar bijvoorbeeld een stuk netter in.Die komen een monitor bij je thuis omruilen, zonder vragen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
2 dagen mogen kijken naar m'n 204Ts, maar hij gaat morgen terug naar Alternate.
Een dode pixel aan de rechterkant ergens, maar dat valt echt niet op. Ik zou nooit meer pixelgarantie kopen, zo'n kapotte pixel zie je echt alleen maar met een test programma.
Wat veel rotter was, was m'n constante OSD medling van die 0°
Echt, als ik aan het typen was en m'n buro bewoog een beetje, dan kwam die melding constant op het scherm. Als ik m'n scherm aanraakte kwam die melding al.
J0YR1D3R , krijg jij als je je scherm draait, de melding van 90°? En als je hem weer 'normaal' zet ook 0°? Die 0° krijg ik dus constant.
Nu m'n oude 19" CRT maar weer terug gezet.... niet normaal hoe groot zo'n CRT monitor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Vatt schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:58:
Een dode pixel aan de rechterkant ergens, maar dat valt echt niet op. Ik zou nooit meer pixelgarantie kopen, zo'n kapotte pixel zie je echt alleen maar met een test programma.
Dat had ik achteraf ook toen ik geen dodepixels kon vinden, maar achteraf vang je er ook meer voor en je hebt een heel jaar dat ze niet terug mogen komen. Het is dus zeker wel wat waard.
Echt, als ik aan het typen was en m'n buro bewoog een beetje, dan kwam die melding constant op het scherm. Als ik m'n scherm aanraakte kwam die melding al.
J0YR1D3R , krijg jij als je je scherm draait, de melding van 90°? En als je hem weer 'normaal' zet ook 0°? Die 0° krijg ik dus constant.
Nu m'n oude 19" CRT maar weer terug gezet.... niet normaal hoe groot zo'n CRT monitor is.
Ik zou graag willen kijken, maar het punt is dat ik dan mn halve bureau moet verbouwen. Ik kan namelijk op dit moment geen pivot gebruiken :P

Toch even gekeken, ik krijg geen melding als ik hem draai. Ik kan in het OSD niets vinden, heb je niet wat ingesteld met MagicTune bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-03-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:41:
richtlijnen zijn iets anders dan implementaties in de NL wetgeving...

http://www.justitie.nl/pu...eets/kopen_op_afstand.asp

En die verbroken zegels gelden ALLEEN bij computerprogrammatuur! software dus...

Als Alternate hier een eigen invulling aan geeft, is dit in strijd met de NL wet
Alternate mag zelf de voorwaarden bepalen waaronder jij het product mag retourneren mits zij
die voorwaarden schriftelijk (of per e-mail) uiterlijk bij de levering van het product verstrekken. Een verbroken verpakking kan zo'n voorwaarde zijn. De wet beschrijft namelijk geen voorwaarden (wat zij inhouden of waar zij aan moeten voldoen), het lijkt erop dat een leverancier deze dus zelf mag invullen.

Schriftelijke bevestiging van de informatie
De consument moet bij de uitvoering van de overeenkomst tijdig, maar uiterlijk bij levering, een schriftelijke bevestiging krijgen (tenzij hij deze al voor het sluiten van de overeenkomst heeft gekregen). De bevestiging kan ook per e-mail of op een andere duurzame drager verstuurd worden. De schriftelijke bevestiging moet in ieder geval, naast de hierboven beschreven gegevens, informatie bevatten over:

de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken;

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:58:
Ben je een gamer? Zo ja hoe verhoudt een 204Ts zich tegen je 19" CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en XeNoBiTe , heb je de nec al gehaald in amsterdam ?.
vertel vertel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nee jongen, hij is nog steeds niet op voorraad..Kan zomaar nog een paar weken duren!
Wel goed nieuws trouwens, de Acer is NU op voorraad in NL. Vanaf zo'n 450 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik heb gisteren om 3 uur smiddags besteld, en hij ligt nu al op het DHL depot in amsterdam. Hoop dat ik hem vandaag nog krijg... wat een snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dit belooft niet veel goeds over de backlight leakage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
XiN schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:19:
Dit belooft niet veel goeds over de backlight leakage...
Dat valt toch wel mee. Hij is redelijk gelijk verlicht.

/me Hoedje vindt nog steeds dat dit soort plaatjes helemaal niets zeggen, je kunt het namelijk nergens mee vergelijken, hoe langer je de sluiter op laat staan, hoe lichter het wordt...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
XeNoBiTe schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:50:
Wel goed nieuws trouwens, de Acer is NU op voorraad in NL. Vanaf zo'n 450 euro!
Nu alleen nog enkele reviews....Of weet iemand of je hem al ergens werkend kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hoedje schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:28:
[...]

Dat valt toch wel mee. Hij is redelijk gelijk verlicht.
Ik vindt de linkerbovenhoek en de rechteronderheok niet echt gelijk verlicht...
De andere 2 hoeken vallen wel mee, maar die zijn ook niet helemaal gelijk verlicht.
Hoedje schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:28:
/me Hoedje vindt nog steeds dat dit soort plaatjes helemaal niets zeggen, je kunt het namelijk nergens mee vergelijken, hoe langer je de sluiter op laat staan, hoe lichter het wordt...
Over het contrast zegt het inderdaad niks, maar over de backlight leakage wel.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.