DeRRudi schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:14:
Hi All,
Ik wil een nieuw beeldscherm aanschaffen. Mijn budget ligt tussen de 450-500Euro.
Een behoorlijke tijd dacht ik dat alleen de benq fp202w in aanmerking kwam, maar ik zie dat er ondertussen al weer heel veel bijgekomen zijn.
Nu vind ik de keuze moeilijk.. en wat wordt er aangeraden voor een beetje mooi 20" breedbeeld beeldscherm? Waar je goed mee kunt gamen en films kijken.
ik heb beetje gekeken en kwam op de volgenden, maar kan niet echt tot een conclusie komen welke nou beter moet zijn.. Jullie hulp is handig
Acer AL2051Ws (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
BenQ FP202W (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
Philips 200W6CS (20", 16ms, DVI-D, D-sub)
Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver)
miss dat er meer zijn in ongeveer zelfde prijs range die nog beter zijn? maar ik zie het niet helemaal meer
Groeten Rudi
Als je een monitor wilt die het beste in alles is, dan kost dat wel vrij veel...
Als je film op de monitor gaat kijken denk ik dat je het beste geen TN monitor kan nemen vanwege de kijkhoek.
Dan blijven de S-PVA panelen, de overdrive MVA panelen, en de overdrive IPS panelen nog over.
De overdrive IPS panelen zijn het snelste(net zo snel als de overdrive TN panelen), daarna komen de overdrive MVA's(die schijnen ongeveer even snel te zijn als TN panelen zonder overdrive), en daarna de S-PVA panelen(die zijn net iets langzamer dan de overdrive MVA panelen).
Vraag 1:
Wil je breedbeeld of niet?
Breedbeeld?
De Nec 20WGX
2 is eigenlijk de beste in zowel de snelheid als de kijkhoek als de kleurweergave,, maar ook de duurste.
De Acer AL2051Ws, Philips 200W6Cs(nieuwe versie), en de Belinea 102035W hebben een overdrive MVA paneel, waardoor ze iets langzamer zijn dan de Nec en een iets kleinere kijkhoek hebben, en de kleurweergave minder is, maar gelukkig zijn ze wel goedkoper.
De Benq FP202W is ongeveer even snel als de monitoren met overdrive MVA paneel, maar doordat ie een TN paneel heeft is de vertikale kijkhoek klein, wat lastig kan zijn bij films.
4:3?
De Nec LCD 2070NX bied hier weer het beste uit alle werelden, maar deze is niet zo leuk geprijsd.
De Samsung 204Ts is redelijk snel en heeft een grote kijkhoek en vrij goede kleurweergave.
De 204B is iets sneller dan de 204Ts(even snel als de LCD2070NX), maar heeft weer een kleine vertikale kijkhoek omdat het een TN is.