[20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.207 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gisteren de syncmaster 204ts hier thuis staan en ik ben echt impressed :)
ik kom dan wel van een oeroude aoc lm720a met 25ms responstijd ofzo, maar toch, het is ook wel superieur aan de 19" dell lcds bij ons op werk
zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:36
De Acer AL2051W bij Face à Face
Blijkbaar hebben ze er een overdrive MVA paneel in gegooid, dezelfde als in de Belinea 102035W...
De AL2051W presteert overal ongeveer gelijk aan de 102035W, maar de Acer heeft een wat beter uiterlijk en een glimmende laag(crystalbrite).

En @ J0YR1D3R:
Klopt het dat je dit over het hoofd hebt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Breepee schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:59:
Ik heb net met Salland contact gehad, zij leveren de Philips 200W6CS met het 8ms P-MVA paneel al. Ik denk er sterk over om deze te gaan halen, 't is de goedkoopste uitvoering met dit paneel, welke toch een stuk beter is dan de TN+Film die in alle goedkopere schermen zit (20" breedbeeld schermen dan he).
Dat is zeker mooi! Zat in het vorige deel nog te twijfelen, maar mijn keuze is nu gemaakt!

Een ander voordeel is dat de monitor zelf ook native resoluties ondersteund, zonder bijkomstigheid van software, perfect voor 4:3.

Alleen de speakers zijn wat minder, en de 1 port usb hub :+

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XiN schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:13:
Blijkbaar hebben ze er een overdrive MVA paneel in gegooid, dezelfde als in de Belinea 102035W...
De AL2051W presteert overal ongeveer gelijk aan de 102035W, maar de Acer heeft een wat beter uiterlijk en een glimmende laag(crystalbrite).

En @ J0YR1D3R:
Klopt het dat je dit over het hoofd hebt gezien?
Ik probeer het aan het eind van de avond opgelost te hebben :) Ik heb ook niet altijd en overal de tijd om de boel aan te passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Mikey5times schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:55:
Dat filmpje was idd zinloos. Wat mij irriteert aan die monitor is dat ze dus eigenlijk de pivot-functie hebben opgeofferd, zodat ze er goedkope luidsprekertjes op konden zetten die niemand gaat gebruiken. In alle reviews die ik heb gelezen word het uiterlijk erg geprezen, maar ik had liever een dunne rand gezien, zonder al die onzin eromheen (dan hadden ze gelijk wat van de prijs af kunnen doen :Y) ).
Het is ook een scherm van HP bedoelt bij een van hun multimedia mce achtige pc's he.
Pivot functie zie ik geen nu van bij zo'n scherm om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
XiN schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:13:
Hmm, heeft 'ie nou echt een MVA paneel? Dat veranderd de zaak volledig... Of zijn dit gewoon de spekkies die de fabrikant opgeeft. Is er geen echte review?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hij heeft volgens die plaatjes echt een MVA-kijkhoek:
Acer AL2051W:
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/38/979/38_96_108.jpg

Belinea 102035W(MVA):
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/47/753/47_69_108.jpg

Benq FP202W(TN):
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/48/793/48_73_108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:56:
Acer AL2051W:
[afbeelding]

Belinea 102035W(MVA):
[afbeelding]

Benq FP202W(TN):
[afbeelding]
Hmm, dank voor de verificatie, XiN

Dit verandert echt wel de zaak. Als die acer een MVA paneel heeft wordt dit wel heel interessant.

Een breedbeeld MVA (overdrive of niet maakt iets minder uit, toch veelal marketing) voor 450€

Dus
-hoge res
-breedbeeld
-MVA: true 24 bit kleuren grote kijkhoeken
-crystalbrite. (dat is analoog als wat die peperdure sony's hebben, en geeft echt wel een mooi resultaat)
-En een heel mooi design vind ik persoonlijk, misschien minder subtiel en 'pro' (wat dat ook moge zijn) maar het misstaat zeker niet

Ik zou wel eens mijn toekomstig scherm kunnen gevonden hebben, (nu nog het geld om het te betalen :p )

Trouwens: kan iemand iets meer vertellen over die philips die pas aan bod is gekomen (edit: deze dus: Philips 200W6CS)? Als ik op dat model zoek in de prijswatch zie ik een 16ms spec. Wat kost dan die 'nieuwe' philips breedbeeld met mva? Die monitor is op zich ook niet lelijk, en als het niet meer is dan een 500 tal euro valt het ook nog binnen dezelfde categorie

thx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Is er al bekend hoe die Acer met andere resoluties omgaat? Stretched hij het beeld altijd of laat hij netjes zwarte balken zien bij 4:3 materiaal? En hoe is de interpolatie op lagere resoluties?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he hallo maar is die Acer AL2051W: beter dan die NEC 20WGX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
He hallo, de NEC is een geheel ander scherm met een compleet ander paneel. Imo is de NEC een stuk beter dan de Acer. De Acer wilde ik twee weken geleden nog halen. Maar de verschillende tests die ik nu heb gelezen van de NEC hebben me overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:48:
[...]

Hmm, dank voor de verificatie, XiN

Dit verandert echt wel de zaak. Als die acer een MVA paneel heeft wordt dit wel heel interessant.

Een breedbeeld MVA (overdrive of niet maakt iets minder uit, toch veelal marketing) voor 450€

Dus
-hoge res
-breedbeeld
-MVA: true 24 bit kleuren grote kijkhoeken
-crystalbrite. (dat is analoog als wat die peperdure sony's hebben, en geeft echt wel een mooi resultaat)
-En een heel mooi design vind ik persoonlijk, misschien minder subtiel en 'pro' (wat dat ook moge zijn) maar het misstaat zeker niet

Ik zou wel eens mijn toekomstig scherm kunnen gevonden hebben, (nu nog het geld om het te betalen :p )

Trouwens: kan iemand iets meer vertellen over die philips die pas aan bod is gekomen (edit: deze dus: Philips 200W6CS)? Als ik op dat model zoek in de prijswatch zie ik een 16ms spec. Wat kost dan die 'nieuwe' philips breedbeeld met mva? Die monitor is op zich ook niet lelijk, en als het niet meer is dan een 500 tal euro valt het ook nog binnen dezelfde categorie

thx
Philips heeft in het afgelopen half jaar stiekum de specificaties van de monitor veranderd, niemand weet wanneer dat gebeurd is. De oude 16ms monitor is dan ook vervangen door een nieuwe 8ms model. Dus wat jij ziet aan 16ms modellen zouden inprincipe allemaal 8ms modellen zijn, afhankelijk van de ingeslagen voorraad. :)

Van de Acer 2051w staat zelfs op de acer site zelf dat het en TN+film scherm is, zou de grotere inkijk hoek niet door de crystalbrite komen?

"Crystalbrite" zit ook op me PSP lcd, volledige kijkhoeken in alle richtingen maar dat reflecteert ook als een tierelier als dat ding uitstaat :X

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

alvi>

Ik weet niet wat het doel van jouw scherm is, maar een MVA paneel zonder overdrive is echt veel trager dan welk scherm dan ook en overdrive is zeker geen marketing stunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:28:
he hallo maar is die Acer AL2051W: beter dan die NEC 20WGX ?
Beter in wat?

Maar zoals het er nu uitziet, hoef je verlopig niet te vragen is dit scherm beter dan de Nec, want het antwoord zal voorlopig "nee" zijn. De Nec lijkt op dit moment het beste allround scherm te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@J0YR1D3R:
Waar heb jij de 204ts gekocht? Bij 4launch is hij het goedkoopste maar daar is de pixelgarantie 59,- en dan mag er nog steeds 1 kapot zijn. Alternate is weer een stuk duurder maar dan heb je wel volledige pixelgarantie voor 45,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Samsung hanteert in een aantal landen zero pixel warranty, is dat in NL niet ook al veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:08:
Samsung hanteert in een aantal landen zero pixel warranty, is dat in NL niet ook al veranderd?
Alleen op de P schermen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:21:
alvi>

Ik weet niet wat het doel van jouw scherm is, maar een MVA paneel zonder overdrive is echt veel trager dan welk scherm dan ook en overdrive is zeker geen marketing stunt
ok, ok, overdrive is belangrijk, heb je gelijk in. Maar overdrive 6ms of overdrive 8ms of voor mijn part overdrive 10ms maakt me minder uit.

Als het overdrive MVA is, is die acer een heel waardige tegenhangen voor die NEC

En een goede 150€ goedkoper, dat terwijl de nec ook geen extra beeldaansluitingen heeft of wat dan ook. Je kan best beweren dat de 'beeldkwaliteit van de nec zoveel superieur is aan welk ander scherm ook' (waarschijnlijk alleen al omdat er NEC opstaat, maar goed) maar hoeveel gebruikers zullen daar irl werkelijk iets van merken. Goede kijkhoeken zijn goede kijkhoeken, 24 bits kleuren zijn 24 bitskleuren, en reactiviteit is gelijkaardig. Waar de verschillen kunnen liggen is de calibratie van de kleuren of de betere/slechtere mogelijkheid tot calibratie. Mensen zonder colorimeter (duur ding) zien dit toch niet, dus ja...

Het enige waar je voor of tegen kan zijn is die crystalbrite. Maar aangezien die dure sony's ook goed verkopen vermoed ik dat niet iedereen tegen die exta coating is. Ik alleszinds niet, ik heb het in de winkel gezien met de 19", het effect is echt subliem vergeleken met de panelen die er naast staan. Wel reflectie, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is dat Crystalbrite datzelfde als sommige dure laptops hebben?
Zoja: ik vind het wel onwijs mooi beeld geven (dieper zwart en kleuren lijken minder mat te zijn). Ik heb nu met mijn CRT ook best veel last van reflecties, kwestie van even de gordijnen etc dichtdoen en alles is perfect :) en film kijken doe ik eigenlijk zowat alleen 's avonds, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

ps: Nec review in normaal Engels ;) http://www.behardware.com...ivalent-to-a-2-ms-tn.html

Helaas dus GEEN HDCP :( (wat een gemiste kans)

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 27-02-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Y0ur1 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:42:
@J0YR1D3R:
Waar heb jij de 204ts gekocht? Bij 4launch is hij het goedkoopste maar daar is de pixelgarantie 59,- en dan mag er nog steeds 1 kapot zijn. Alternate is weer een stuk duurder maar dan heb je wel volledige pixelgarantie voor 45,-.
Ik heb hem bij alternate gekocht, inclusief pixelgarantie. Was destijds 589 + 45. Je kunt in de winkel bij alternate niet kijken of er dode pixels aanwezig zijn, dus als je wat hebt moet je wel weer terug naar de winkel.
Btw, de P4 2.6 die ik ooit van jou heb gekocht doet het nog steeds prima hoor, op 3,2 Ghz :) _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-02-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XiN schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:56:
Acer AL2051W:
[afbeelding]
Zeer interessant. Iemand hier met een Acer AL2051W die dit kan bevestigen?

Het zou kunnen dat Acer 2 panelen in deze schermen verkoopt (net zoals Philips met hun interessante scherm). Dan is het een kwestie van goed uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:26
De NEC 20WGX² is volgens BeHardware dan wel weer minder als het aankomt op films.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb een dell 24 en 20 inch wide hier staan. En het zijn de beste schermen die ik toch nu toe gezien heb. En zeker dan nog eens de prijs die super is. Dell geeft nu weer 25% korting in februari als ik me niet vergis!

De 20inch heeft wat meer last van paarse bleeding onder een bepaalde inkijkhoek. Maar de kleurweergave is schitterend. Op de 24inch heb ik niets op aan te merken. Alleen het feit dat hij nu TE klein begint ge worden en ik dringend naar een 30inch hap! Vooral omdat ik 1900x1200 niet groot genoeg vindt! Het lijkt op een ftf wel of hij nog stukken hoger kan. Want 1900x1200 is echt niet klein en perfect leesbaar integenstelling op een CRT waar je hoofdpijn kreeg van de hoogste res!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sjmeut schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:42:
De NEC 20WGX² is volgens BeHardware dan wel weer minder als het aankomt op films.
Yub, twinkling effect is helaas zelfs erger dan met TN panelen :'(

Naja, laat ik maar eerst dit scherm IRL zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:52:
[...]

Yub, twinkling effect is helaas zelfs erger dan met TN panelen :'(

Naja, laat ik maar eerst dit scherm IRL zien.
wat ik erger vind is dat ik straks naar m'n eigen rotkop zit te kijken als er elders in de kamer een lamp brandt... :/

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/15/IMG0015804.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Huigie op 27-02-2006 15:30 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nou: Gamen jullie niet, of gamen jullie allemaal op 1600*1200?

Zo'n 20 inch TFT geeft toch lelijk beeld als je op 1280*960 gaat gamen?

Dit vraag ik omdat ik dus ook zo'n Samsung 204T wil kopen, maar aangezien ik een slechts 1 7800 GT CO heb gaat het nogal schokkerig, dat gamen op 1600*1200 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:31:
Hoe zit dat nou: Gamen jullie niet, of gamen jullie allemaal op 1600*1200?

Zo'n 20 inch TFT geeft toch lelijk beeld als je op 1280*960 gaat gamen?

Dit vraag ik omdat ik dus ook zo'n Samsung 204T wil kopen, maar aangezien ik een slechts 1 7800 GT CO heb gaat het nogal schokkerig, dat gamen op 1600*1200 ....
Het is meer dan gamebaar op 1280x1024. En ehm, die enkele 7800GT moet makkelijk alle spellen kunnen trekken hoor, op 1600x1200. Voorlopig wel in ieder geval. Ik heb regelmatig voor mn werk (Club3D RMA) kaarten moeten testen en dat gebeurde dan op deze resolutie, er waren dan maar weinig haperingen te zien. De 204Ts geeft in games helemaal geen verkeerd beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, kijk, het zit zo:
Ik speel eigenlijk alleen maar Battlefield 2 end at is gewoon een lomp spel. Ik heb tot nu toe 1 avondje en 1 half middagje met een 7800 GT gedraaid (de snelste GT van EVGA) en zo heel goed draaide dat ook weer niet.....

Maar ik zou er dus geen spijt van krijgen?

1280*960 en mooi beeld op een 20" TFT. Mooi zo, dan kan ik eindelijk weer goed slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
Hi All,

Ik wil een nieuw beeldscherm aanschaffen. Mijn budget ligt tussen de 450-500Euro.
Een behoorlijke tijd dacht ik dat alleen de benq fp202w in aanmerking kwam, maar ik zie dat er ondertussen al weer heel veel bijgekomen zijn.

Nu vind ik de keuze moeilijk.. en wat wordt er aangeraden voor een beetje mooi 20" breedbeeld beeldscherm? Waar je goed mee kunt gamen en films kijken.

ik heb beetje gekeken en kwam op de volgenden, maar kan niet echt tot een conclusie komen welke nou beter moet zijn.. Jullie hulp is handig :)

Acer AL2051Ws (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
BenQ FP202W (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
Philips 200W6CS (20", 16ms, DVI-D, D-sub)
Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

miss dat er meer zijn in ongeveer zelfde prijs range die nog beter zijn? maar ik zie het niet helemaal meer :)

Groeten Rudi

[ Voor 6% gewijzigd door DeRRudi op 27-02-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:25:
Is dat Crystalbrite datzelfde als sommige dure laptops hebben?
Zoja: ik vind het wel onwijs mooi beeld geven (dieper zwart en kleuren lijken minder mat te zijn). Ik heb nu met mijn CRT ook best veel last van reflecties, kwestie van even de gordijnen etc dichtdoen en alles is perfect :) en film kijken doe ik eigenlijk zowat alleen 's avonds, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.
Zoiets ja. (Ik ken iemand met een packard bell easynote, of zoiets toch, en die heeft dat inderdaad ook). Het spiegelt inderdaad een beetje, maar daar heb je in principe nooit last van bij normaal werk. (ik zou zeggen: het spiegelt iets minder als wanneer het wel een glazen plaat zou zijn)

En films kijk je uiteraard ook met je gordijnen dicht, dus no issue there

En CRT's hebben altijd al gespiegeld, en ook weinigen die daar een punt van maken

Die acer 19" heeft hetzelfde, en zoals ik zei, die sprong echt helemaal tussen de andere schermen uit. (stond opgesteld dus nog een hoop andere normale 17/19" schermen) en je merkt het echt. Je wordt er meteen naar toe getrokken. Zwart is lekker diepzwart, en de kleuren zijn veel meer 'vibrant' 'levendiger' .. En of dat goed is of niet volgens de kleurexperten laat ik in het midden (and i don't care eigenlijk, het zag er voor het oog heel erg mooi uit)

Enige waar je dan echt mee moet opletten is de reflectie. Gewoon opletten met plaatsing en zien hoe gevoelig je daar zelf voor bent. Maar met laptop van die kennis valt zeker te leven, dus geen probleem op dat front. Ik zou zeggen, ga eens zo een 19" acer bekijken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Alleen die Nec heeft wel een paar nadelen:

- zwarting maar 0.4Cd
- sterk twinkling effect tov andere TFT schermen
- geen pivot
- geen HDCP
- (geen ingebouwde TV tuner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Mijn 204Ts is besteld met pixelgarantie, ik zal mijn bevindingen hier posten en eventueel een userreview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DeRRudi schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:14:
Hi All,

Ik wil een nieuw beeldscherm aanschaffen. Mijn budget ligt tussen de 450-500Euro.
Een behoorlijke tijd dacht ik dat alleen de benq fp202w in aanmerking kwam, maar ik zie dat er ondertussen al weer heel veel bijgekomen zijn.

Nu vind ik de keuze moeilijk.. en wat wordt er aangeraden voor een beetje mooi 20" breedbeeld beeldscherm? Waar je goed mee kunt gamen en films kijken.

ik heb beetje gekeken en kwam op de volgenden, maar kan niet echt tot een conclusie komen welke nou beter moet zijn.. Jullie hulp is handig :)

Acer AL2051Ws (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
BenQ FP202W (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
Philips 200W6CS (20", 16ms, DVI-D, D-sub)
Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

miss dat er meer zijn in ongeveer zelfde prijs range die nog beter zijn? maar ik zie het niet helemaal meer :)

Groeten Rudi
Als je een monitor wilt die het beste in alles is, dan kost dat wel vrij veel...
Als je film op de monitor gaat kijken denk ik dat je het beste geen TN monitor kan nemen vanwege de kijkhoek.
Dan blijven de S-PVA panelen, de overdrive MVA panelen, en de overdrive IPS panelen nog over.
De overdrive IPS panelen zijn het snelste(net zo snel als de overdrive TN panelen), daarna komen de overdrive MVA's(die schijnen ongeveer even snel te zijn als TN panelen zonder overdrive), en daarna de S-PVA panelen(die zijn net iets langzamer dan de overdrive MVA panelen).

Vraag 1:
Wil je breedbeeld of niet?

Breedbeeld?
De Nec 20WGX2 is eigenlijk de beste in zowel de snelheid als de kijkhoek als de kleurweergave,, maar ook de duurste.
De Acer AL2051Ws, Philips 200W6Cs(nieuwe versie), en de Belinea 102035W hebben een overdrive MVA paneel, waardoor ze iets langzamer zijn dan de Nec en een iets kleinere kijkhoek hebben, en de kleurweergave minder is, maar gelukkig zijn ze wel goedkoper.
De Benq FP202W is ongeveer even snel als de monitoren met overdrive MVA paneel, maar doordat ie een TN paneel heeft is de vertikale kijkhoek klein, wat lastig kan zijn bij films.

4:3?
De Nec LCD 2070NX bied hier weer het beste uit alle werelden, maar deze is niet zo leuk geprijsd.
De Samsung 204Ts is redelijk snel en heeft een grote kijkhoek en vrij goede kleurweergave.
De 204B is iets sneller dan de 204Ts(even snel als de LCD2070NX), maar heeft weer een kleine vertikale kijkhoek omdat het een TN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XiN schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:56:
De Acer AL2051Ws, [...] hebben een overdrive MVA paneel,
Iemand naast de Franse website die dit kan bevestigen?

@Xin hieronder: Ik wilde eigenlijk _nu_ een scherm gaan aanschaffen (de Phillips) maar als de Acer inderdaad dat goede paneel heeft, kan ik me 45 euro besparen. Omdat veel mensen hier lyrisch over deze Acer was toen hij werd aangekondigd, dacht ik dat hier toch wel een paar mensen dat scherm al hebben en dus konden bevestigen of ontkennen dat er een *VA paneel in zit.

[ Voor 46% gewijzigd door Brent op 27-02-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je even wacht dan komt Behardware ofzo vast wel met een review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:41:
[...]

Het is meer dan gamebaar op 1280x1024. En ehm, die enkele 7800GT moet makkelijk alle spellen kunnen trekken hoor, op 1600x1200. Voorlopig wel in ieder geval. Ik heb regelmatig voor mn werk (Club3D RMA) kaarten moeten testen en dat gebeurde dan op deze resolutie, er waren dan maar weinig haperingen te zien. De 204Ts geeft in games helemaal geen verkeerd beeld :)
Ik kan je vertellen dat ik 1600*1200 op een 7800 GT in BF2 niet speelbaar noem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan toch ook spelen met zwarte randen... zie het probleem er eigenlijk niet van in als je een groot scherm hebt ;)

Ik speel zelf nu altijd op 1024x768 op een 19" CRT scherm. Ik zou er niet aan moeten denken dat de letters kleiner worden, dat zou ik niet echt leesbaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Check

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/SyncMaster204B.jpg

Samsung voegt de SyncMaster 204B toe aan het assortiment grote LCD beeldschermen. Het beeldscherm komt beschikbaar in zilver of zwart en staat op een verstelbare voet waarmee de monitor alle kanten op kan, inclusief pivot functie. Er is beschikking over een analoge D-SUB en een digitale DVI aansluiting.

Kenmerken

* 5ms response tijd
* 16.7 milljoen kleuren
* 800:1 contrast ratio
* 300cd/m² helderheid
* 1600x1200 resolutie
* 0.255mm pixel pitch
* horizontale/verticale kijkhoek van 160 graden
* 20,1 Inch

Bron http://www.hardware.info/..._SyncMaster_204B_aan/5851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Sorry, ik denk dat Hardware.info een fout heeft gemaakt, dit scherm is al lang te koop en dat voor maar 500 euro of ben ik gek?

[ Voor 71% gewijzigd door Wackmack op 27-02-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:50:
[...]
Ik kan je vertellen dat ik 1600*1200 op een 7800 GT in BF2 niet speelbaar noem....
Ik heb het zelf gespeeld op 1024x768 op een 9700Pro, een 7800GT lijkt me dusdanig veel nieuwer en sneller dat BF2 wel mogelijk moet zijn op die resolutie? Als ik bijvoorbeeld op deze pagina het grafiekje zie met resultaten van FEAR op 1600x1200 met zelfs nog AA en AF aan en een FPS van 20, dan moet het toch kunnen lijkt me :?
n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:53:
Je kan toch ook spelen met zwarte randen... zie het probleem er eigenlijk niet van in als je een groot scherm hebt ;)

Ik speel zelf nu altijd op 1024x768 op een 19" CRT scherm. Ik zou er niet aan moeten denken dat de letters kleiner worden, dat zou ik niet echt leesbaar vinden.
Sorry dat ik het opmerk, maar 1024x768 op een 19" CRT...? Levert dat niet echt joekels van letters op? Ik heb 1400x1050 gebruikt op mn 17" CRT en ik zie dat 1600x1200 op mijn 20" TFT ietsje groter is. Denk dat het een beetje zonde is als je een 20" gaat kopen, een 19" en dan 1280x1024 draaien is een betere optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom blijft iedereen vragen of het mogelijk is met zwarte randen te gamen. Als je de monitor aansluit op dvi+gpu driver/monitor control is dit mogelijk !! in de praktijk dus altijd !! Misschien iets voor in de startpost? Tenzij het er al instaat...

En waarom zou je games native willen spelen... (dus met zwarte randen) Daar valt dit toch niet zooo hard op.

(dat je je desktop/word/browser op native wil draaien, ok, daar ga je het wel zien aan letters en iconen en zo, maar games... Het zijn zowieso al een ander soort content, veel textures, volgens mij kan dit echt niet zo hard opvallen. Ga desnoods wat verder af zitten en speel je games toch fullscreen!!)

edit: als die philips nu overal de laatste revisie is, valt die prijs eigenlijk ook nog wel mee... Acer of philips, meeste bang for the buck imo. Misschien geen uberkwaliteit, maar zeker goed genoeg!! Zeker voor deze prijzen, je kan natuurlijk altijd meer betalen, en meer waar voor je geld krijgen, maar het hangt er maar vanaf hoe rekbaar je budget is, en in hoeverre je het merkt/de moeite waard vindt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung voegt de SyncMaster 204B toe aan het assortiment grote LCD beeldschermen. Het beeldscherm komt beschikbaar in zilver of zwart
De zwarte niet in Europa. :/ :( ;(

Afbeeldingslocatie: http://ai.pricegrabber.com/product_images/16158000-16158999/16158388_640.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

sorry maar mensen zitten hier echt in een soort TFT snelheid hype!
Ga eens een scherm testen. 16ms schermen zijn echt niet traag. Jullie doen allemaal alsof de ghosting zo erg is als de eerste generatie plasma/tft's!

Ik doe videomontages als werk op een deel 24inch en heb nog nooit ghosting gezien. En dat op 1900x1200. Maar als de marketing boys jullie zo brainwashen dat je echt een 4ms paneel nodig hebt! go for it! just my 2 cents

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Volgens mij is er allang niemand meer in dit topic die alleen naar de snelheid kijkt, maar gaat het veel meer om kleurweergave, ergonomie, kijkhoeken en prijs. De snelheidshype is allang voorbij. Zo'n beetje alle nieuwe schermen zijn snel zat om op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Versteegrob schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:08:
Sorry, ik denk dat Hardware.info een fout heeft gemaakt, dit scherm is al lang te koop en dat voor maar 500 euro of ben ik gek?
volgens mij ook hoor.

Ik zit al een week te twijfelen tussen 204B van samsung en de Acer 2051. :|

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Waarom is Samsung nou zo stom dan? Er is hier zeker markt voor, Zwart is toch veel stijlvoller dan het saaie wit :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Misschien voldoet het zwarte scherm niet aan de TCO03 eisen die Europa stelt aan nieuwe TFT schermen? Om daaraan te voldoen moet een scherm geloof ik een zilveren/grijze rand om het scherm hebben ivm het lui worden van de ogen.

De NEC wordt a.s. 1 maart als het goed is geleverd in Duitsland, is er al iemand die 'm besteld heeft? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

J0YR1D3R schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:14:

Sorry dat ik het opmerk, maar 1024x768 op een 19" CRT...? Levert dat niet echt joekels van letters op? Ik heb 1400x1050 gebruikt op mn 17" CRT en ik zie dat 1600x1200 op mijn 20" TFT ietsje groter is. Denk dat het een beetje zonde is als je een 20" gaat kopen, een 19" en dan 1280x1024 draaien is een betere optie :)
Het grootste probleem is nu dat zodra ik 1280 kies, dat ik het niet echt scherp vind. Verder raken je ogen ook snel uigeput achter een CRT en ik merk dat behoorlijk... dan heb ik helemaal moeite om letters zo klein te lezen ;)

Op een TFT is het allemaal veel minder een probleem. Maar in sommige games zijn de chatschermpjes al zo onwijs klein. Als je dan op 1600 zou spelen dan zijn je letter 3 pixels hoog (bij wijze van spreke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

XeNoBiTe schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:06:
Misschien voldoet het zwarte scherm niet aan de TCO03 eisen die Europa stelt aan nieuwe TFT schermen? Om daaraan te voldoen moet een scherm geloof ik een zilveren/grijze rand om het scherm hebben ivm het lui worden van de ogen.

De NEC wordt a.s. 1 maart als het goed is geleverd in Duitsland, is er al iemand die 'm besteld heeft? :D
Dat van de TCO eisen klopt. Ik heb een 17"Iiyama TFT (geloof de **4314UT-BK, zwart dus). Op de doos zie ik dat deze alleen TCO01 is goedgekeurd, en niet TCO03. Weet niet zeker of ik het zo goed schrijf, maar 1 van de 2 keuringen is i.i.g. niet van toepassing op mijn scherm.

Ik begrijp dit eigenlijk ook niet zo goed. Ik wil nooit meer iets anders dan een donker frame om mijn scherm! Als ik aan het gamen ben is mijn kamer aardig verduisterd. De zwarte rand valt dan mooi weg tegen de achtergrond en valt niet op. Een lichtgekleurd frame springt wel in het oog en dat vind ik persoonlijk vervelend...

Weet iemand wellicht hoe dat zit met die keuringen voor schermen met een zwart frame?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
kareltje_de_grote schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:49:
[...]

volgens mij ook hoor.

Ik zit al een week te twijfelen tussen 204B van samsung en de Acer 2051. :|
Waarom niet de 204ts, die is kwa kleurweergave een stuk beter en gamen op de 204ts gaat naar verluid prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:26
De NEC 20WGX2 is vandaag bij CentralPoint op voorraad.

Het zijn er slechts 2.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjmeut op 28-02-2006 12:37 ]

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:14:
[...]

Ik heb het zelf gespeeld op 1024x768 op een 9700Pro, een 7800GT lijkt me dusdanig veel nieuwer en sneller dat BF2 wel mogelijk moet zijn op die resolutie? Als ik bijvoorbeeld op deze pagina het grafiekje zie met resultaten van FEAR op 1600x1200 met zelfs nog AA en AF aan en een FPS van 20, dan moet het toch kunnen lijkt me :?

[...]

Nou ja, niet speelbaar.... het gaf een stuk meer framedrops dan op 1024*768 op m'n 6600 GT. Ik wil gewoon niet meer dan 5 tikjes per ronde zien. En aangezien ik altijd op een 64 slots server speel (i3d.nl NOD clan, daar ben ik admin) ligt de framerate sowieso al een stuk lager. Ik heb het gisteren op 1600*1200 gespeeld (@ 72 Hz B) ) in Sharqi Peninsula, en er waren nogal wat tikjes in het spel, het was gewoon niet vloeiend, en dat met alles @low, textures medium en terrain medium, view distance op 100%, geluid op Ultra-high (X-Fi). Ik zou inderdaad ook verwachtend dat hij dat gewoon moet kunnen op een continue framerate van 60, nou, niet dus... :X
En ja, ik heb 2 GB RAM :P (maar de CPU is maar een 3000+ Venice.)

Maar als jullie zeggen dat het wel mooi is op 1280*960 en dat je eventueel met zwarte randen kunt spelen, dan ik dat prachtig! :9~

Waarom staat er in de TS bij de 204T trouwens een extra link naar 4Launch? Zo te zien kun je daar bij 20 inch TFT's geen 0-dode pixel garantie nemen, want dan nog wel 59 euro kost. Bij Azerty is de monitor 4 euro goedkoper (jaja :*) ) en kun je voor 65 euro echte 0-dode pixelgarantie nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:35:
[...]

Maar als jullie zeggen dat het wel mooi is op 1280*960 en dat je eventueel met zwarte randen kunt spelen, dan ik dat prachtig! :9~
Zwarte randen krijg je niet hoor, het is geen breedbeeld monitor die je gaat gebruiken op een gewone 4:3 resolutie. Je hebt gewoon een beeldvullend scherm :)
Waarom staat er in de TS bij de 204T trouwens een extra link naar 4Launch? Zo te zien kun je daar bij 20 inch TFT's geen 0-dode pixel garantie nemen, want dan nog wel 59 euro kost. Bij Azerty is de monitor 4 euro goedkoper (jaja :*) ) en kun je voor 65 euro echte 0-dode pixelgarantie nemen.
Azerty staat niet in de pricewatch. Als ik alle shops buiten de pricewatch moet gaan bijhouden ben je nog veel langer bezig met alle prijzen etc bijhouden.. De pricewatch is daar juist een handig middel voor om een goed overzicht te houden. Ik kan de prijs niet toevoegen in de PW, Azerty heeft een lock op hun vermelidingen staan.

[ Voor 1% gewijzigd door J0YR1D3R op 28-02-2006 13:48 . Reden: typo.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Sjmeut schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:37:
De NEC 20WGX2 is vandaag bij CentralPoint op voorraad.

Het zijn er slechts 2.
Zal ik nog veel goedkoper worden dan dat (574 euro)? Ik wil hem het liefst zsm, maar ja als ie straks 500 euro is baal ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik kon niet wachten en heb 'm besteld bij Hardware Discount. De beste man aan de telefoon ging zijn best doen om 'm over twee dagen in de winkel te Amsterdam te hebben! Daar kan ik 'm gaan ophalen als alles goed gaat. Ik hou nergens rekening mee (de voorraad van de NEC schuift telkens weer een paar dagen op), maar mocht hij er daadwerkelijk donderdag of vrijdag zijn dan ben ik happy tweaker!
Hij kan best nog wel in prijs dalen, maar so be it.

De Philips hebben ze in de aanbieding bij deze winkel:

http://hd.nl/product_info.php?product_id=200W6CS-00

€476,- is mooie prijs..

[ Voor 16% gewijzigd door XeNoBiTe op 28-02-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
hd heeft ook de nec!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Dat zeg ik!! Daar heb ik 'm twee uurtjes geleden besteld. Ze gaan hun best doen om mij één van de twee te leveren die op voorraad zijn bij de leverancier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:53:
Weet iemand wellicht hoe dat zit met die keuringen voor schermen met een zwart frame?
Het is in ieder geval niet verboden om een zwarte monitor op de markt te brengen.
monitoren met een zwarte rand hebben alleen een iets oudere eco norm en een iets oudere tco norm, maar dat maakt mij eigenlijk niks uit...

maar als we het over Samsung hebben dan vraag ik me af of die zwarte versie buiten europa dan wel geleverd wordt...
De 970P en 770P bijvoorbeeld zouden ook in het zwart(en het rood en het blauw) komen, maar kort geleden was er iemand in het 19" topic die een email van Samsung had gekregen waarin letterlijk stond dat ze alleen in het wit gemaakt werden... 8)7
Als we over Samsung praten, dan zou het dus best kunnen dat ze alleen maar plaatjes zan een zwarte monitor die niet bestaat rondsturen om aandacht te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

XeNoBiTe schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:37:
Dat zeg ik!! Daar heb ik 'm twee uurtjes geleden besteld. Ze gaan hun best doen om mij één van de twee te leveren die op voorraad zijn bij de leverancier!
Hoop voor jou dat je die Nec dan kan krijgen :7

Laat dan gelijk even weten hoe die met film kijken is etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Ik las er overheen, d8 al dat je een NEC wilde, maar klikte te snel. Inmiddels is de status -1, dus ik moet wel wachten. Ben benieuwd naar de review :), vooral hoe het is om films te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Het is natuurlijk nooit zeker dat ik bij de twee 'gelukkigen'hoor. Maar mocht dat zo zijn dan krijgen jullie hier uiteraard een uitgebreid verslag te lezen van de monitor. Zit er over te denken om ook voor Gamevillage een review te schrijven (daar ben ik parttime reviewer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom staat de HP L2335 er niet tussen?. dat is een super tft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is niet goed koop die hp http://pda.tweakers.net/?reviews/508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Zullen we de nieuwe prijs erbij nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:01:

Als we over Samsung praten, dan zou het dus best kunnen dat ze alleen maar plaatjes zan een zwarte monitor die niet bestaat rondsturen om aandacht te krijgen...
Op Newegg zijn de meeste
Samsungs gewoon in het zwart te koop;

204B Black;
http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16824001226

204T black;
http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16824001194

Af en toe wordt je toch wel een beetje ziek van dat Europese beleid :'(

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y0ur1 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:26:
[...]

Waarom niet de 204ts, die is kwa kleurweergave een stuk beter en gamen op de 204ts gaat naar verluid prima.
Ik heb op bijv. [H] meer dan één persoon zien vertellen dat ze de voorkeur geven aan de 204B boven de T. Het panel is gewoon sneller (voor diegene die gevoelig zijn voor motion blur). Enige nadeel van de B is zijn matige kijkhoek.

Hier een voorbeeldje;

http://www.hardforum.com/...p=1028851569&postcount=10

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is 1004 euro boven de grens voor dit topic dan ?. het is maar 100euro meer dan een dell 24 inch.
of bedoelde je het zo niet ? :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

:D

Ik hoop dat ik die ander ben.
Leveringen op 1/03/2006
1 LCD20WGX2/20.1" Wide TFT.25 92kHz TCO03
* Huigie doet een schietgebedje

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:58:
[...]

Ik heb op bijv. [H] meer dan één persoon zien vertellen dat ze de voorkeur geven aan de 204B boven de T. Het panel is gewoon sneller (voor diegene die gevoelig zijn voor motion blur). Enige nadeel van de B is zijn matige kijkhoek.

Hier een voorbeeldje;

http://www.hardforum.com/...p=1028851569&postcount=10
En ook 16.2 miljoen kleuren ipv 16.7, schijnt ook uit te maken. En daarbij zijn hier ook userreviews die zeggen dat er prima op te gamen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Y0ur1 op 28-02-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y0ur1 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:37:
[...]

En ook 16.2 miljoen kleuren ipv 16.7, schijnt ook uit te maken. En daarbij zijn hier ook userreviews die zeggen dat er prima op te gamen is.
Volgens Samsung heeft de 204B ook 16,7 milj kleuren.

http://www.samsung.com/Pr...A.asp?page=Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een test van de samsung 204b http://www.flatpanels.dk/204b.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb de Samsung 204B zojuist besteld, dus hopelijk kan ik hier binnenkort vertellen hoe goed hij is. :) (Nou ja, binnenkort - ik denk dat ze wachten met verzenden tot ook de rest van mijn PC klaar ligt.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Ik heb vanmiddag de Philips 200w6cs besteld. Ben gewoon afgestapt van het crystalbrite idee aangezien mijn kamer al licht genoeg is. En heb natuurlijk geen zin om mn eigen smoel te zien wanneer ik pron aan het bekijken ben O-)

Nu maar hopen dat ik een 8ms versie in handen krijg...

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:47:
Ik heb vanmiddag de Philips 200w6cs besteld. Ben gewoon afgestapt van het crystalbrite idee aangezien mijn kamer al licht genoeg is. En heb natuurlijk geen zin om mn eigen smoel te zien wanneer ik pron aan het bekijken ben O-)

Nu maar hopen dat ik een 8ms versie in handen krijg...
http://www.kieskeurig.nl/...5C1CDC125700B00303E84.htm een test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen toch jammer van die ***luidsprekers bij die philips. Ze klinken blijkbaar toch niet goed, waarom ze er dan op doen...

Toch maar even wachten op gebruikersreviews van die acer. Tot nu toe de meest interessante

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de verschillende Samsung sites Duitsland Engeland en Frankrijk kijkt die zeggen allemaal 16,7.
En ook de Nederlandse en Engelse PDF gebruiksaanwijzing zegt 16,7 milj kleuren...

Engels;
http://org.downloadcenter...359_BN59-00480H-00Eng.pdf

NL;
http://org.downloadcenter...359_BN59-00480H-00Dut.pdf

De specs op de NL website (16,2) is dus duidelijk een typo.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de nec 20WGX2 gaan, ik heb op verschillende fora discussies gelezen over deze moni, ook de reviews op tftcentral en behardware, en ik ben er wel van overtuigd dat er op dit moment nix beters te krijgen is.
En aangezien ik zo een crystalbrite scherm een enorme vooruitgang op kleuren en diepte van de kleuren vindt is dit de perfecte tft voor mij.

Ik werk meestal in een toch vrij donkere omgeving met sfeerlicht en heb geen raam achter me, wel naast me, dus ik verwacht daar weinig problemen mee.

Het enige minpunt wat ik kan vinden is geen ondersteuning voor hdcp en dat de US versie een composiet, s-video, component aansluiting heeft, voorzien is van een tv-tuner en een coax aansluiting. Dit had ik graag bij de EU versie ook gezien, altijd leuk om de xbox daar op aan te sluiten.

Mijn eerste keuze was een samsung 214T, maar blijkbaar vervalt deze in het niets naast zo een nec.

Breedbeeld heeft lijk me nu ineens wel nuttig te worden. Voor photoshop en dergelijke programma's heb je meer plek in de breedte voor je menu's, De games die ik speel ondersteunen breedbeeld. En het oogt natuurlijker om in te werken dan een 4:3 omgeving.

Heeft iemand enig idee wanneer ie bij cool-prices of 4launch te bestellen zal zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Volgens mij wordt ergens rond 7 maart een eerste grote levering NECs verwacht bij de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 02:51:
[...]

Als je op de verschillende Samsung sites Duitsland Engeland en Frankrijk kijkt die zeggen allemaal 16,7.
En ook de Nederlandse en Engelse PDF gebruiksaanwijzing zegt 16,7 milj kleuren...

Engels;
http://org.downloadcenter...359_BN59-00480H-00Eng.pdf

NL;
http://org.downloadcenter...359_BN59-00480H-00Dut.pdf

De specs op de NL website (16,2) is dus duidelijk een typo.
't Is een TN+Film paneel en die zijn altijd 16,2M. 16,7M TN+Film panelen zijn er nog niet.

NL'se site heeft dus gelijk.

Ik heb zelf trouwens net de Philips gekocht, met het nieuwe 8ms paneel. Over ongeveer een week zal ik verslag uit brengen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 01-03-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Toch de knoop doorgehakt? Ja, je kan niet blijven wachten he. Dat vond ik ook. Hopelijk snel de NEC in huis, maar ik verwacht niet dat er voorlopig een voor me klaarstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
@ Huigi: Heb jij de NEC ook bij Hardware Discount besteld? En eventueel al iets gehoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

XeNoBiTe schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:22:
@ Huigi: Heb jij de NEC ook bij Hardware Discount besteld? En eventueel al iets gehoord??
Ik bestelde het waar HD het ook bestelde vermoed ik.

Edit:

Scherm binnen, net ff in de showroom bekeken naast de Apple schermen... Stond tussen 6 kwijlende mannen naar wat HD trailers te kijken. Mijn god wat een mooi beeld, alle voordelen van LCD en de kwaliteit van een CRT. Zoals ik in een review las, je houdt van foto's geprint op mat papier of glanzend papier. Ik hou van foto's op glanzend papier en voor mij is dit scherm een genot om achter te zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door Huigie op 01-03-2006 14:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Heb jij het scherm nu al binnen thuis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

XeNoBiTe schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:18:
Heb jij het scherm nu al binnen thuis??
Yep.

je kan de helderheid van het ledje in de aan/uit knop instellen... _/-\o_
da's nou echt een briljant idee want ik game vaak in het donker.

[ Voor 32% gewijzigd door Huigie op 01-03-2006 15:01 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Damn it, snelle jelle! Ben benieuwd of je er ook een klein kletspraatje over kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-09 13:09
Dus dat films niet goed zijn op dat scherm is puur subjectief.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vandread schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:22:
Dus dat films niet goed zijn op dat scherm is puur subjectief.....
Ik durf te zeggen, gelul!

Links 1 van m'n kikkers op een 17" iMac scherm, recht op het Nec scherm. Het is net of die kikker naast me zit nu, zo levensecht. En ja het scherm spiegelt maar alleen als je erop let.

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpanimage.com/up/t2/20060301/K69WGcNmut.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ten eerste; Wow wat een mooi foto en wat een supermooi beeld! Kleuren springen er inderdaad echt af levensecht!

Ten tweede: Leuk, ik heb zelf een trio Anolissen :D

Ten derde: Jij hebt toch zeker niet de gehele NECs voorraad opgekocht he?

Edit: Ten vierde: HD krijgt mijn monitor pas de 7e of later binnen. Blijkbaar was er naast jou nog een andere lucky b*stard... ;(

[ Voor 42% gewijzigd door XeNoBiTe op 01-03-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:38:
[...]

Op Newegg zijn de meeste
Samsungs gewoon in het zwart te koop;

204B Black;
http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16824001226

204T black;
http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16824001194

Af en toe wordt je toch wel een beetje ziek van dat Europese beleid :'(
Dat ze op een website staan zegt niks.
Die 770P's en 970P's stonden ook in het zwart te koop, maar toen een paar mensen ze kochten bleken ze wit te zijn :o
De meeste winkels hebben niet voor niets onder hun plaatjes staan dat het echte product van de afbeelding af kan wijken...

Het is inderdaad mogelijk dat ze in het zwart bestaan, maar voor mij geld tegenwoordig dat ik dan eerst foto's(van iemand die zo'n ding heeft gekocht) wil zien voor ik dat geloof...

/edit:
Ik zie net dat apple een link heeft gepost naar een foto van de zwarte 204B, die die bestaat blijkbaar wel...

[ Voor 9% gewijzigd door n-i-x op 01-03-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
Kan iemand me vertellen of de Acer 2051Ws een TN of MVA-scherm heeft? Acer zelf zegt TN, als ik echter op Face à Face kijk staat daar MVA, de daar getoonde kijkhoeken bevestigen dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens mij heeft niemand em in real life al gezien, dus als je het echt zeker wilt weten dan moet je em opzoeken in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huigie schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:44:
[...]

Links 1 van m'n kikkers op een 17" iMac scherm, recht op het Nec scherm. Het is net of die kikker naast me zit nu, zo levensecht. En ja het scherm spiegelt maar alleen als je erop let.

klikbaar
[afbeelding]
ik kom gewoon bijna klaar :P. damn ik wil dat scherm nu echt wel. ik ga hem ook kopen. maar wacht wel 1 week tot dat er meer winkels hem verkopen. blijf een nederlander hee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huigie schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:44:
[...]

klikbaar
[afbeelding]
ik wil die foto ook zien maar zie hem niet :( te gek voor je huig hoop dat ik hem ook snel binnen heb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een verkoop punt, is wel in belgie, maar denk verder niet uit.
http://www.backoffice.be/...ation.asp?partid=60001690
kost maar 661 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XeNoBiTe schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:32:
Toch de knoop doorgehakt? Ja, je kan niet blijven wachten he. Dat vond ik ook.
Precies. Ben eigenlijk al ruim 3 maanden in de markt voor zo'n dingetje, je kan niet eeuwig wachten ;)
Hopelijk snel de NEC in huis, maar ik verwacht niet dat er voorlopig een voor me klaarstaat..
Ik hoop het voor je. Ziet er echt goed uit dat scherm, weer een klasse beter dan de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Mooi, maar ik denk toch echt dat de helderheid op de NEC veel te hoog staat. Ik vind het niet echt natuurlijk, terwijl je de helderheid op de iMac vrij laag hebt staan.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.