Canon S3 IS 6MP 12x superzoom

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:56:
Ok dank je wel, bij jou geeft ie wel een klikje.
Bij mij is het net of het microschakelaartje wat achter de knop zit lam is.
Hij doet het verders wel, maar toch.
Ik laat er dan nog wel even naar kijken door de zaak waar ik hem vandaan heb.
Dat zijn van die dingen die blijven tot net na de garantie werken.... en dan....
Ja dat is zo en daar voel je jezelf ook niet echt lekker bij.

@ Ino
Hierbij nogmaals bedankt jongen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:27:
@Darth Malak: doe de dixons een plezier en vraag ze eens om een scherpe prijs. Koop liever een NL model bij dixons dan een import model bij een of andere vage internetshop. Heb je gelijk een deur om naartoe te gaan als je problemen hebt.
Dixons doet nooit ook maar een duppie van de prijs af. Dus Dixons is a big NO-NO... Belachelijke prijzen daar. Als je ziet hoe ze je afpersen met de prijzen van geheugenkaarten. Gewoon te lachwekkend om serieus te nemen. Ze proberen je hooguit nog wat extra spul aan te smeren voor een belachelijke meerprijs waar je dan z.g.n. 10 euro korting op krijgt.. Hahahaha..

En in principe haal ik dit spul ook liever bij een zaak waar ik zo naar toe kan lopen/rijden. Maar niet als ik er 100 euro meer voor betaal. No way... Dan hebben we het nog niet eens over het gebrek aan accesoires (cameratassen e.d.). Alleen een of ander vaag imitatie merk.

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 20-06-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vind het raar om het over afpersen te hebben als het je vrij staat om zo naar de volgende winkel te rijden, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Muggenzifterij... Je begrijpt wat ik bedoel. In de context bedoel ik dat ze je geld "proberen" afhandig te maken... En natuurlijk ben je zelf vrij om te gaan waar je wilt. Dat doe ik ook!! :) Ik heb alleen medelij met de nietsvermoedende mensen die ik vaak in winkels zie die ja en amen zeggen op alles wat de verkoper uitkraamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Darth Malak schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:57:
Muggenzifterij... Je begrijpt wat ik bedoel. In de context bedoel ik dat ze je geld "proberen" afhandig te maken... En natuurlijk ben je zelf vrij om te gaan waar je wilt. Dat doe ik ook!! :) Ik heb alleen medelij met de nietsvermoedende mensen die ik vaak in winkels zie die ja en amen zeggen op alles wat de verkoper uitkraamt.
Nouja, ik ga ook vaak zat naar de Dixons, en dat is dan omdat -ie bij mij om de hoek zit. Dan betaal ik maar een tientje extra voor een printer, maar als er dan wat mee is hoef ik er niet mee naar Grubbekutteveen in ieder geval.

Je kunt de winkelier moeilijk de luiheid van de consument aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Servor schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:44:
[...]

Nouja, ik ga ook vaak zat naar de Dixons, en dat is dan omdat -ie bij mij om de hoek zit. Dan betaal ik maar een tientje extra voor een printer, maar als er dan wat mee is hoef ik er niet mee naar Grubbekutteveen in ieder geval.

Je kunt de winkelier moeilijk de luiheid van de consument aanrekenen.
Even onderscheid maken graag. Het gaat hier niet om een tientje maar om 100 euro!!! Zou je dan nog dezelfde keus maken?

En ikzelf heb ook bij de Dixons een Canon 4200i gekocht terwijl hij ergens anders een tientje goedkoper was.. Je moet het wel in perspectief zien.

En ik reken niemand iets aan... Ik zeg alleen dat het verschil zo dramatisch groot is dat ik niet begrijp dat mensen niet wat beter (on-line) om zich heen kijken. Iedereen heeft toch bijna een PC tegenwoordig?

Maar goed, back on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Zou de s3 deze slikken??

http://www.azerty.nl/prod...digital-150x-4096-mb.html

En zo ja, snel genoeg denken we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Darth Malak: Helaas staat in je profiel niet waar je woont, anders hadden we wellicht nog even een alternatief voor de plaatselijke dixons kunnen zoeken. Overigens zou ik verder nog meenemen in je keuze de levering van een NL gebruiksaanwijzing of alleen een internationale.
Of het Transcend kaartje past weet ik niet, maar dan moet je even zoeken of de S3 Fat32 aankan (immers 4 GB). Wellicht is het overigens slimmer om 2x 2 GB te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja... keuze van de juiste geheugenkaarten blijft moeilijk. Op dit moment is het nog zo dat 2 x 2 ultra 2 kaarten duurder is dan de kaart die ik hierboven noem. Alleen zijn de ultra 2's wel van sandisk en niet van het iets mindere transcend. Hopelijk kan iemand nog bevestigen of deze kaarten werken en/of snel genoeg zijn. Ik ben er zoiezo over aan het denken om een mp3-/videoplayer aan te schaffen waar ook SD kaarten in passen zodat ik de SD kaarten regelmatig kan leegtrekken (zoiets als die archos dingen). Alleen heb ik er nog geen redelijk geprijsd gevonden en die SD kaarten slikt.

Omgeving Den Bosch trouwens!

[ Voor 28% gewijzigd door Darth Malak op 21-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb de mijne besteld, krijg hem van de week en heb hem bji PC snel besteld. heb er een powerbank bijbesteld, 512 sandisk ultra 2 (met dat usb gebeuren) en een dragtas voor de cam. Ik had al goed statief dus dat hoeft verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Darth Malak schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:31:
Tja... keuze van de juiste geheugenkaarten blijft moeilijk. Op dit moment is het nog zo dat 2 x 2 ultra 2 kaarten duurder is dan de kaart die ik hierboven noem. Alleen zijn de ultra 2's wel van sandisk en niet van het iets mindere transcend. Hopelijk kan iemand nog bevestigen of deze kaarten werken en/of snel genoeg zijn.
[...]
Ik heb een maandje terug een Transcend 2GB SD Card (ook 150x) gekocht voor mn S2 IS, volgens de specs kan het kaartje tegen de 20MB/s lezen en schrijven aan, in de praktijk heb ik dat niet kunnen testen, maar ik kan wel concluderen dat ie absoluut snel genoeg is voor m'n S2. Gezien de megapixel meer voor de S3 moet dit kaartje ook makkelijk voldoen voor deze cam, de S2 doet bijvoorbeeld @ 2.4fps high speed continuous shooting mode max 8MB/s (2.5 tot 3MB per foto), de S3 blijft dan zeker onder de 15MB/s lijkt me :P
In het S2 topic kwam ik trouwens ook al verschillende posts tegen die bevestigen dat de S2 overweg kan met 4GB kaartjes, de S3 moet dat dan ook ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Weet iemand of de S3 om kan gaan met de Transcend Secure Digital Card 4GB (150X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

fatbenny schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:05:
Weet iemand of de S3 om kan gaan met de Transcend Secure Digital Card 4GB (150X)?
Oftewel, de kaart die ik 2 posts geleden noemde en waar ik naar vroeg! :) Kennelijk wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens posts op het dpreview.com forum kan de S3 omgaan met 4gb kaartjes, ook die van Transcend. Overigens is de transcend 150x volgens de test van fotozoom bijna net zo snel als de Sandisk Extreme III (10,3 vs 12,5 MB/s schrijven), maar dan wel voor veel minder geld!

Ik zou dus zeggen: gewoon gaan voor die 4GB transcend 150x!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted82
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:28
Heeft iemand een idee wanneer de NL versie (met dan dus ook een NL handleiding) van deze camera beschikbaar is / gereleased wordt?? Zodat hij dan dus ook gewoon in de winkels te verkrijgen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Spankey schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:32:
Heeft iemand een idee wanneer de NL versie (met dan dus ook een NL handleiding) van deze camera beschikbaar is / gereleased wordt?? Zodat hij dan dus ook gewoon in de winkels te verkrijgen is....
Die is er al, alleen ruim 100E duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welnee, de camera (NL versie) kost in Rotterdam gewoon 479,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:33:
bij de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even bellen... Volgens mij kost die camera in heel Rotterdam hetzelfde; of je nou bij MM, Talens, Klein, Correct of Foka gaat kijken..... Heeft volgens mij iets te maken met concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:33:
Niet iedereen woont in de buurt van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:59:
[...]

Niet iedereen woont in de buurt van Rotterdam.
Inderdaad, maar als het de MM is, dan is dat misschien ook in amsterdam, en dan is het voor mij de moeite om ff langs te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Blegh, krijg die van mij pas dinsdag, ze komen maandag morgen voor 2e keer met zending (onder rembours) maar moet werken. Vind het zo achterlijk dat ze onder rembours niet gewoon na kantoor uren doen. De meeste mensen zijn overdag wel met iets anders bezig dan van 9 tot 1 thuis wachten op een pakketje, maar goed dinsdag kan ik hem afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:07:

Inderdaad, maar als het de MM is, dan is dat misschien ook in amsterdam, en dan is het voor mij de moeite om ff langs te gaan ;)
Ik heb geen idee, maar bel anders even. Speciaal voor jou even de data opgezocht:
Media Markt Rotterdam Centrum
Binnenwegplein 50-52
3012 KA Rotterdam

Telefoon: 010 4335000
Gezien de prijs bij Foka denk ik dat MM Rotterdam hem voor die prijs heeft. Bel even voor de zekerheid en ga vervolgens met die prijs naar Amsterdam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een paar foto's van de vakantie online gezet.
Foto's komen rechtstreeks uit de camera.....

http://gerre.zoto.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:10:
Heb een paar foto's van de vakantie online gezet.
Foto's komen rechtstreeks uit de camera.....

http://gerre.zoto.com/
Ziet er erg mooi uit, ook die nachtfoto. Ik heb het vliegtuigje even door die noiseware gehaald, en dan is het gewoon een erg goeie foto zonder dat beetje ruis ;) (pagina 12 van dit topic staat ie)
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:20:
[...]

Ik heb geen idee, maar bel anders even. Speciaal voor jou even de data opgezocht:
Thx, ik denk dat ik van de week even lans de mm in amsterdam ga, en dan vlak vantevoren even naar rotterdam bel..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik ben aan het twijfelen tussen volgende twee

canon S3 IS 6MP
Panasonic FZ30 8MP

het zou vooral zijn om reisfoto's en Formule 1 foto's te maken zijn.
Ik ga immers 2 of 3 keer per jaar naar een race.

Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted82
bokko! schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:55:
[...]

Ja ik zag het van het weekend bij de dixons, maar die vragen er bijna 600 euro voor... 8)7
En hier in Eindhoven hebben ze m nog niet bij de MM.... en ik ga al over 3 weken met vakantie.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Spankey schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:42:
[...]

Ja ik zag het van het weekend bij de dixons, maar die vragen er bijna 600 euro voor... 8)7
En hier in Eindhoven hebben ze m nog niet bij de MM.... en ik ga al over 3 weken met vakantie.... |:(
Gewoon via internet bestellen. Ik heb hem van het weekend besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted82
Darth Malak schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:57:
[...]

Gewoon via internet bestellen. Ik heb hem van het weekend besteld..
Maar dan heb je vaak wel een buitenlands model... Plus vind ik het wel prettig met zulke dure dingen dat ik een fysiek adres heb waar ik met problemen of defecten terecht kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Spankey schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:27:
[...]

Maar dan heb je vaak wel een buitenlands model... Plus vind ik het wel prettig met zulke dure dingen dat ik een fysiek adres heb waar ik met problemen of defecten terecht kan...
Ja, ik ook. Maar niet voor 100 euro meer. Verder maakt het weinig uit. Het apparaat moet bij een defect opgestuurd worden maar vaak kun je een RMA ook met de producent (Canon) zelf afhandelen i.p.v. met de shop waar je het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted82
Darth Malak schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:37:
[...]
Het apparaat moet bij een defect opgestuurd worden maar vaak kun je een RMA ook met de producent (Canon) zelf afhandelen i.p.v. met de shop waar je het gekocht hebt.
Als je een buitenlands model hebt, dan loop je het risico dat je een defect apparaat ook naar het buitenland moet sturen voor RMA... En dan ben je hem ook langer kwijt dan nodig zou zijn...

Maar dat is idd pas als er iets mis mee is. En 100 euro meer vind ik het ook niet waard, maar toch...

Misschien dat diegene die de S3 al een tijdje in bezit hebben kunnen vertellen hoe dat hij bevalt, ook op de langere termijn. Nu ze er meer ervaring mee hebben en ook meer functies hebben kunnen uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl, als jullie een paar posts naar beneden lezen dan heb ik daar reeds beschreven dat een NL model bij een winkel helemaal niet 100 euro duurder hoeft te zijn. Dat de Dixons dit ervoor vraagt moeten zij weten, maar dit is niet gangbaar. Bovendien 3 weken is normaliter ruim voldoende voor een nieuwe zending camera's (ik mag toch hopen dat een zaak als MM toch meer dan eens per maand een zending binnen krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
Ik heb hem vorige week besteld bij GSM easy bij een 1-jarige verlenging van mijn mobiele abonnement.

Daarnaast nog een 4GB Transcend(150x) kaartje besteld bij een webshop.

Ik ben alleen nog op zoek naar een geschikt tasje, kan iemand er een aanraden? Tasje moet ruimte bieden aan camera, 4 extra batterijen en kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

fatbenny schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:43:
[...]
Ik ben alleen nog op zoek naar een geschikt tasje, kan iemand er een aanraden? Tasje moet ruimte bieden aan camera, 4 extra batterijen en kabeltje.
ik heb voor mn S2 IS een Samsonite Trekking DV-2 tasje gekocht; ruim, praktisch en goedkoop :) Naast de camera kun je er makkelijk een kabeltje in kwijt en een extra set batterijen, ook is er dan nog ruimte voor extra geheugenkaartjes. Aangezien de S3 vrijwel even groot is, kan ik 'm zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted82
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:41:
Bovendien 3 weken is normaliter ruim voldoende voor een nieuwe zending camera's (ik mag toch hopen dat een zaak als MM toch meer dan eens per maand een zending binnen krijgt).
Hier in Eindhoven heeft de MM nog helemaal geen zending binnen gehad, laat staan een nieuwe. Ze staan wel in bestelling, maar weten niet wanneer ze geleverd worden.. |:( En om er nou helemaal voor naar de randstad te rijden, dan bestel ik m nog net zo lief via internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vreemd, ik kan mij echter niet voorstellen dat die camera's niet snel worden uitgeleverd. Bel gewoon eens naar het algemene nummer van Canon en vraag dan naar de verkoop binnendienst. Zij kunnen je vertellen wanneer de volgende zending S3 IS NL binnenkomt.

Edit: ik ben te aardig: Tel: 023 - 56 70 123

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted82
misschien dat ik dat idd eens moet proberen... thnx iig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook al een topic geopend over digitale fotografie binnenshuis.

Maar heb een vraag voor de S3 gebruikers, maakt deze ook mooie foto's binnenshuis eventueel met flitser.

Zelf ben erg canon gericht is er misschien een andere camera die binnen goed fotografeert, of kan ik dan toch beter naar andere merken kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Mooi is voor iederen anders en erg subjectief... Daar is dus moeilijk iets over te zeggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:52:
Ik heb zelf ook al een topic geopend over digitale fotografie binnenshuis.

Maar heb een vraag voor de S3 gebruikers, maakt deze ook mooie foto's binnenshuis eventueel met flitser.

Zelf ben erg canon gericht is er misschien een andere camera die binnen goed fotografeert, of kan ik dan toch beter naar andere merken kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:59:
Mooi is voor iederen anders en erg subjectief... Daar is dus moeilijk iets over te zeggen.
[...]
Mooi is inderdaad subjectief, maar ik bedoel zijn de foto's slecht/niet duidelijk erg onnatuurlijk, veel ruis etc.

Want ik wil hem toekomst gebruiken voor producten te fotograferen die binnenshuis staan, en dan is het zonde als de camera niet voldoet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dedicated...als je het over voorwerpen hebt die dichterbij staan dan 6 meter en niet extreem groot zijn (niet groter dan 4 meter ofzo :P) dan is het natuurlijk prima te fotograferen met de meeste camera's. Kijk even naar de flits range en kijk even naar wat je nodig hebt. S9500, de S3, panasonic FZ-30 zijn alledrie prosumer camera's die volgens mij allemaal prima gaan presteren. Wanneer jij binnen het bereik van je flits blijft, is de ruis ook niet erg aanwezig in je foto's, omdat je genoeg licht had.

Dus vertel even meer wat voor foto's je gaat maken, dit kun je het beste in je eigen topic doen, niet hier, want niet iedereen zal het hier lezen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb mijn camera ook binnen. en moet zeggen dat ik verrast ben hoe goed hij ni de hand ligt :) tis niet echt groot ding maar oko niet te klein. Ik ga zaterdag even de stad in om wat fotos' te schieten :) en dan zal ik er hier een paar posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb hem sinds gisteren ook binnen. Nu nog even wachten op mijn geheugenkaarten want hij vreet storage! :) Onbegrijpelijk dat Canon er een 16mb kaartje bijdoet die meteen de vuilnisbak ik kan en 3 foto's kan bevatten.

Het orignele hoesje van Canon (DDC90) is extreem teleurstellend. Ik heb het handkoordje van mijn andere camera af moeten halen anders paste de camera niet in de tas met de meegeleverde draagband.... Rip-off, maar ja, dat was te verwachten.

Fotokwaliteit zover is prima. De knoppen voelen goedkoop aan maar uiteindelijk gaat het om de fotokwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted82
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:51:
Hmm vreemd, ik kan mij echter niet voorstellen dat die camera's niet snel worden uitgeleverd.
Je had gelukkig gelijk, ze zijn afgelopen zaterdag eindelijk binnen gekomen en ik heb er ook nog eens een van kunnen bemachtigen!

En hij bevalt zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wel jammer dat de motor van de zoom(lens) zo goed te horen is tijdens het filmen... Eigenlijk meer een knarsend/piepend geluid. Ook het bewegen van de zoomknop is erg goed hoorbaar op het filmpje.... continue getik.

Verder uitermate tevreden nog steeds over de beeldkwaliteit. De camera voelt wat plastic/goedkoop aan (t.o.v. bijv. de A80) maar goed...

[ Voor 30% gewijzigd door Darth Malak op 12-07-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
nu ik de s3 al een hele poos geleden weer heb teruggebracht naar de winkel en weer foto's maak met mijn g3, merk ik toch wel dat de S3 vele malen sneller is, qua opstarten, zoom, focus en tijd van foto-tot-foto...

toch maar voor ik op vakantie ga eens de S3 in heroverweging nemen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Phusebox schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:17:
nu ik de s3 al een hele poos geleden weer heb teruggebracht naar de winkel en weer foto's maak met mijn g3, merk ik toch wel dat de S3 vele malen sneller is, qua opstarten, zoom, focus en tijd van foto-tot-foto...

toch maar voor ik op vakantie ga eens de S3 in heroverweging nemen
wat is je reden geweest dat je hem weer hebt teruggebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:45
Pffff, blijft toch moeilijke materie die digicam's....

Ik twijfel tussen de Canon A700 en de S3 IS momenteel. Beide cam's zijn goed gespecificeerd alleen twijfel ik een beetje tussen wat de beste keus voor mij is. Ik zal hem veel als 'point and shoot' cam gebruiken maar ik wil niet direkt tegen allerlei gebruikslimieten aanlopen als ik een keer een paar echt mooie foto's wil maken. (en dus met flink wat opties kan tweaken) Wat adviseren jullie... ga voor de wat goedkopere A700, of duik in de wereld van de S3. Zijn de verschillen erg groot in de praktijk tussen deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Gewoon jezelf afvragen of de 12x optische zoom en veel betere videomogelijkheden belangrijk zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:45
Mwah, de 6x zoom van de A700 is denk ik wel voldoende voor me. Maar zijn de videomogelijkheden van de S3 echt zoveel beter dan? Video is ook wel iets waar ik gebruik van zal maken.

Ik zie ook dat de S3 'image stabilisation' heeft en de A700 niet. Is dit een groot verschil in gebruik?

[ Voor 23% gewijzigd door stylezzz op 13-07-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:29
dominator schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:25:

Ik zie ook dat de S3 'image stabilisation' heeft en de A700 niet. Is dit een groot verschil in gebruik?
hier kunnen we kort over blijven, JA.

IS is echt een heerlijke functie, als je dat eenmaal op je camera hebt, en je bent er aan gewend dan wil je niet meer anders. je kunt bij slechte lichtomstandigheden toch nog vaak zonder flits een foto maken. ook overdag haalt ie bewegingsonscherpte er goed uit. voor mij is het absoluut een pre geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

IS...is een moetje geworden...zonder IS is het voor mij een NO GO geworden...
Zoals Masterslave al zegt: niet alleen bij de superzoom is de IS van nut...ook bij low light conditions.
Meerdere non-superzoom camera's hebben nu ook IS aan boord.

Dus tip van de week: als het even kan --> IS aan boord!

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Laten we niet vergeten dat IS ook erg goed werkt bij video opnames. Waar je normaal met een compact camera zo'n stotterend beeld krijgt dat je je afvraagt waar de filmer mee bezig was, is het met de S3 IS mogelijk om echt fantastisch goede filmpjes te maken. Dit was van doorslaggevend belang voor mij om de S3 IS te kopen en ik ben absoluut niet teleurgesteld. De camera blijft focussen, tijdens zoomen, zonder zoomen, wanneer de belichting dramatisch veranderd. Gewoon top voor een fotocamera.

Realiseer je wel dat je maar beter een paar 4 gig kaartjes kunt aanschaffen die ook nog redelijk snel zijn. De transcend 150x 4 gigs kan ik wel aanbevelen. Bijna net zosnel als de extreme van Sandisk alleen VEEL goedkoper.

Maar zoals ik eerder aangaf: helaas is de zoom motor wel degelijk goed te horen als er weinig omgevingsgeluid is. Maar ja, dat neem ik graag op de koop toe! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Darth Malak op 13-07-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Darth Malak schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:39:
....Maar zoals ik eerder aangaf: helaas is de zoom motor wel degelijk goed te horen als er weinig omgevingsgeluid is. Maar ja, dat neem ik graag op de koop toe! :)
Daarentegen werkt de zoom natuurlijk wel perfect, en kan je het geluid op 16bit 44khz stereo opnemen, in tegenstelling tot bijv. de powershot A610 die wel 640x480 @ 30fps kan maar slechts 11khz mono 8-bits geluid opneemt...

Ja, dit is idd een leuke cam :9

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

dominator schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:25:
Mwah, de 6x zoom van de A700 is denk ik wel voldoende voor me. Maar zijn de videomogelijkheden van de S3 echt zoveel beter dan? Video is ook wel iets waar ik gebruik van zal maken.
Nadeel van de A700 vond ik trouwens wel dat het schermpje niet in te klappen is. Dat vind ik nu juist het mooie van mijn A95, mijn S3 en de A620 die mijn vriendin gisteren kocht. Geeft fijne creatieve mogelijkheden en bescherming.

Maar, 6x zoom is ook prachtig, jammer van dat schermpje, dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook sinds gisteren en het is idd een leuke cam.
Ik vind wel dat de Auto instelling van de cam slecht zijn. Ik kan dan niet eens een normale foto maken van een plantje dat 25 cm verderop staat. Onscherpe foto's. Als ik de cam dan op Manual zet doet ie t echter perfect en heb je ook live histogram wat wel erg handig is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien de (super) macro mode eens proberen? Is één v/d weinige cams met een minimale scherpstelafstand van 0 cm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:27:
Misschien de (super) macro mode eens proberen? Is één v/d weinige cams met een minimale scherpstelafstand van 0 cm :).
Valt er dan nog wel voldoende licht op het onderwerp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:16:
Valt er dan nog wel voldoende licht op het onderwerp :?
Is afhankelijk van hoe doorzichtig je onderwerp is lijkt mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:25:
[...]

Is afhankelijk van hoe doorzichtig je onderwerp is lijkt mij ;).
Mijn S9500 heeft ook een soort supermacro-instelling (1 cm scherpstelafstand), maar het is vaak een en al schaduw op het onderwerp. Dan bevalt de combo S9500 - DCR250 me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokko! schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:55:
[...]

Wij zijn nu een maande verder. Is er nu al een Nederlandse handleidng te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:44:
[...]

Wij zijn nu een maande verder. Is er nu al een Nederlandse handleidng te downloaden?
Ik zou me niet te druk maken of er nu een russische of een NL handleiding bijzit. Deze is zo slecht en zo sumier dat je er eigenlijk niks aan hebt. Een zware teruggang bij de 200+ pagina tellende NL handleiding van mijn A80.. :(

Misschien dat de downloadversie uitgebreider beter is maar voor de mensen die series overwegen om 100 euro neer te tellen voor 30 pagina's NL handleiding: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de S3 IS binnengekregen. Gisteravond 18.45 uur besteld bij Digicamshop en vanmorgen al ontvangen!
heb al een paar prachtige, loeischerpe foto's gemaakt! (kan iemand mij vertellen hoe ik die hier zou kunnen laten zien?)
Laat de vakantie maar beginnen, hij zal veel om mijn nek hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:12:
Vandaag de S3 IS binnengekregen. Gisteravond 18.45 uur besteld bij Digicamshop en vanmorgen al ontvangen!
heb al een paar prachtige, loeischerpe foto's gemaakt! (kan iemand mij vertellen hoe ik die hier zou kunnen laten zien?)
Laat de vakantie maar beginnen, hij zal veel om mijn nek hangen!
ff accountje aanmaken bij www.imageshack.us !!!

Laat zien die piccie's !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb account aangemaakt, foto ge-upload, maar zie niets.
Zal vast iets fout doen. Anders vanavond mijn husband even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaaaaaaaaaaa het is gelukt!!!!
Je kunt hier een kijkje nemen naar één van mijn eerste foto's met de S3: http://img504.imageshack.us/my.php?image=img0031qc9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:48:
[...]

Ik zou me niet te druk maken of er nu een russische of een NL handleiding bijzit. Deze is zo slecht en zo sumier dat je er eigenlijk niks aan hebt. Een zware teruggang bij de 200+ pagina tellende NL handleiding van mijn A80.. :(

Misschien dat de downloadversie uitgebreider beter is maar voor de mensen die series overwegen om 100 euro neer te tellen voor 30 pagina's NL handleiding: niet doen.
Bij de S3 zit een nederlandse handleiding van dik 170 pagina's, deze staat op de bijgeleverde CD-rom in een pdf formaat (ongeveer 7mb). T.o.v. je A80 valt het wel mee dus met de teruggang. Waar je de informatie dat er een 30 pagina's tellende handleiding bij zit hebt gevonden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
De postbode kan elk moment aanbellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:51:
[...]
Bij de S3 zit een nederlandse handleiding van dik 170 pagina's, deze staat op de bijgeleverde CD-rom in een pdf formaat (ongeveer 7mb). T.o.v. je A80 valt het wel mee dus met de teruggang. Waar je de informatie dat er een 30 pagina's tellende handleiding bij zit hebt gevonden????
Ik denk dat hij de QuickGuide bedoelde...

[ Voor 83% gewijzigd door NaN op 21-07-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:51:
[...]

Bij mijn S3 bijvoorbeeld?!!!!!!!!!

Trouwens, we hebben het hier over de meegeleverde, geprinte handleiding. Niet over een PDF versie...

[ Voor 17% gewijzigd door Darth Malak op 21-07-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:50:
[...]

Trouwens, we hebben het hier over de meegeleverde, geprinte handleiding. Niet over een PDF versie...
Als er wél een erg uitgebreide handleiding als PDF bijzit, wat zou je je dan drukmaken over een te dunnen Quick Guide??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Darth Malak schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:50:
[...]

Nu we het toch over de handleiding hebben; weet iemand hoe je dat ding efficient (lees: in boek-, dan wel katernvorm) kan uitprinten? Ik krijg het namelijk in mijn acrobat reader niet voor elkaar. Heb echt al heel veel instellingen geprobeerd, maar zonder succes. Wat er bij mij namelijk vrijwel altijd gebeurt is dat de pagina's te klein op het papier komen en ik ze vervolgens ook niet kan inbinden...
Overigens; de printer die ik gebruik kan écht alles; nieten, perforeren, katernopmaak e.d.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

orejas schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:25:
[...]

Nu we het toch over de handleiding hebben; weet iemand hoe je dat ding efficient (lees: in boek-, dan wel katernvorm) kan uitprinten?
Ik heb net de handleiding uitgeprint, ik heb de printer ingesteld op 'Aanpassen naar papierformaat' en dan gekozen voor A4.

Netjes een boekje gekregen, ook erg handig voor bijzienden, want het is nogal groot uitgevallen.. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door NaN op 21-07-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Sangroid schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:54:
[...]

Ik heb net de handleiding uitgeprint, ik heb de printer ingesteld op 'Aanpassen naar papierformaat' en dan gekozen voor A4.

Netjes een boekje gekregen, ook erg handig voor bijzienden, want het is nogal groot uitgevallen.. ;)
Ja, exact, dat groot uitvallen heb ik ook al eens gehad. Het moet toch te doen zijn in het formaat waarin je dit soort dingen normaal aangeleverd krijgt? Dus gewoon twee pagina's op één a4? Ik wil gewoon een mooi gebruiksaanwijzinkje kunnen maken dat ik nog eens ergens mee naar toe kan nemen zonder dat ik een half oerwoud aan papier hoef mee te slepen in mijn tas... ;)

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:11:
[...]

Als er wél een erg uitgebreide handleiding als PDF bijzit, wat zou je je dan drukmaken over een te dunnen Quick Guide??
Waar haal je uit mijn posts dat IK me druk maak? Volgens mij waarschuwde ik alleen mensen om niet 100 euro neer te tellen voor een 30 pagina tellende handleiding? Misschien ff goed lezen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:27:
[...]

Waar haal je uit mijn posts dat IK me druk maak? Volgens mij waarschuwde ik alleen mensen om niet 100 euro neer te tellen voor een 30 pagina tellende handleiding? Misschien ff goed lezen? B)
Ik heb je post goed gelezen, alleen je waarschuwing is niet terecht, voor die "100 euro"meer zit er dus wel een nederlandse handleiding bij, naast de quick guide.
Deze staat welliswaar op cd-rom maar dat is een qwestie van uitprinten, maar t.o.v. een camera uit de grijze import heb je wel meer.
Ok goed de camera is iets duurder, maar je kan in geval van problemen wel bij Canon Nederland terecht.
Met de import camera wordt aan de hand van het serie nummer van de camera gekeken naar het land van herkomst, daar moet je je eventuele garantie halen. Ik zit daar niet op te wachten. Vind je dat geen bezwaar dan is een camera met een russische handleiding een prima koop. Maar als ik zo de post eens na lees dan zijn er toch S3 eigenaren met een grijze import camera naarstig opzoek naar de nederlandse handleiding...
Zoals ik al eerder gepost heb, de mijne komt bij foka rotterdam vandaan voor 479,- garantie voor 3 jaar koop je erbij voor 50,- dit bedrag krijg je weer terug als je geen gebruik maakt van de garantie in die 3 jaar, wat je niet gebruikt betaal je niet aldus Foka...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

orejas schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:04:
[...]
Dus gewoon twee pagina's op één a4? Ik wil gewoon een mooi gebruiksaanwijzinkje kunnen maken dat ik nog eens ergens mee naar toe kan nemen zonder dat ik een half oerwoud aan papier hoef mee te slepen in mijn tas... ;)
Eh, dat heb ik dus wel voor elkaar, 2 pagina's op 1 a4, alleen is het originele formaat wat kleiner dan A4, maar daar zit ik niet mee. Ik kan het nu zonder bril makkelijk lezen...

Nog mooier zou zijn om 4 pagina's op 1 A4 te krijgen, dat moet ook wel lukken, maar dan moet ik met een snij-apparaat aan de gang, daar had ik dus even geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hallo Darth Malak
Ik heb mijn canon S3 eergisteren gekocht bij Smits in Arnhem en alles gekocht wat ik erbij nodig had zoals Sandisk extreme III 1 gig kaart acculader met 4 batterijen canon tas dit voor een totaal prijs waardoor ik 39 euro duurder was dan de goedkoopste internet aanbieder met Nederlandse handleiding.
Kreeg er ook nog een duidelijke uitleg bij.
Dus waar die honderd euro duurder als in een winkel vandaan komt is mij niet helemaal duidelijk.
Grasparkiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Maakt het heel veel uit welke snelheid de SD kaart die je gebruikt om foto's op te slaan met de S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ow oké, kan het misbegrpen hebben...
Maar toch, argument voor:
-uitbundig gebruik van leestekens (uitroeptekens en vraagteken) in je post van 09:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas.... na het maken van 55 foto's heeft mijn camera het begeven.
Nu moeten we hem terugsturen, maar ik baal zo. Wilde juist in de vakantie lekker gaan experimenteren.
Hopen dat het niet te lang gaat duren en dat het geen maandagmorgen ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:46:
helaas.... na het maken van 55 foto's heeft mijn camera het begeven.
Nu moeten we hem terugsturen, maar ik baal zo. Wilde juist in de vakantie lekker gaan experimenteren.
Hopen dat het niet te lang gaat duren en dat het geen maandagmorgen ding is.
Hoe kan dat?? wat heb je er mee gedaan? wat doet ie nog??
vervelend man, maar dan weten we wel hoe de service van cannon is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er alleen 54 foto's en 1 filmpje mee gemaakt. Niets meer en niet minder. Niet laten vallen, nergens tegenaan gestoten, niet in de warmte laten liggen. Gewoon heel zuinig mee geweest. Keurig in het tasje opgeborgen en noem maar op.
En nu doet ie helemaal niets meer. Geen menu, geen lens die open gaat, nul komma nul. In de verte hoor je (moet je de kast echt tegen je oor houden) een tikje. En dat is het dan.
Maandag gaat ie op de post en dan hoop ik dat ze een nieuwe sturen ipv te repareren. Wil zo graag mooie vakantiefoto's maken.
Bah, kan wel janken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

accu leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben geen hals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de tele of de groethoek lens voor de S3 aangeschaft?
Dit wil ik eigenlijk nog gaan doen.

Laat ff horen hoe deze bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de afmeting zijn van de s3 tenopzichte van bv een ixus 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:14:
Weet iemand wat de afmeting zijn van de s3 tenopzichte van bv een ixus 800
Er wordt absoluut verwacht op GoT dat je van te voren probeert je antwoord te vinden alvorens je hier je vraag post. Deze specs zijn vast op de site van canon te vinden.
ixus 91 x 57 x 27mm
S3 113.4x78x75.5mm

Dit vind je gewoon bij de EERSTE hit van google wanneer je zoekt

Dat ik dit nu voor je opzoek is eigenlijk stom. Je post een vraag wanneer je zelf het antwoord niet kan vinden.

Bovendien is het makkelijk wanneer je je vragen in 1 topic houd. Deze vraag had best bij je andere post in het topic welke camera tussen 250-500 euro gekund.

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 28-07-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo even een RMA update ;-)

Camera is zojuist weer binnengekomen. En omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Goede service wel dus. Ik moest er nog wel een boos mailtje achteraan sturen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
Ik heb de camera nu ongeveer een week, ben een beetje aan het proberen geweest en heb een paar foto's online gezet.

http://www.versevis.com/foto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn erg mooi!!! Vooral die close-up van de schildpad vind ik schitterend. Die twee roze bloemfoto vind ik iets minder.
Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vraagje; de adapterring en zonnekap voor de s3 is hetzelfde als die van de S2, maar is deze dan wel zwart?

Wil liever geen lelijke combi van zilver met zwart :(

en hoeveel foto's passen er ca. op 2gb? of hoe groot is een foto ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:07:
en hoeveel foto's passen er ca. op 2gb? of hoe groot is een foto ongeveer?
Dat ligt aan de kwaliteit en resolutie die je instelt

Ik heb hem op L (2816x2112) en superfijn en dan kunnen er 720 fotos op
Zet je hem op L en fijn dan passen er al 1190 fotos op.

2gb is meer dan genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:53:
[...]

Dat ligt aan de kwaliteit en resolutie die je instelt

Ik heb hem op L (2816x2112) en superfijn en dan kunnen er 720 fotos op
Zet je hem op L en fijn dan passen er al 1190 fotos op.

2gb is meer dan genoeg :D
Ga met de S3 maar eens een filmpje opnemen... 's kijken hoeveel foto capaciteit er dan nog over blijft! :)

Ik heb zelf 2x 4gig en dat zal tijdens mijn vakantie nog schipperen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 08-08-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
T is een foto toestel geen filmcamera, meeste mensen zullen hem denk ik ook als fototoestel gebruiken. Met 2x 4 gb heb je ruim meer geheugen op zak als de gemiddelde hobyist die met een dslr rond loopt waar raw files uit komen van 8-16MB per stuk.

Ik loop nu met 512MB rond, waarschijnlijk komt daar voor de vakantie een kaartje van 1 gb bij.

Jpeg's uit m'n camera (minolta 5D) zijn 3 MB dus op 1,5 GB kan ik 500 foto's of wel dat is ruim voldoende voor een weekje. Raw files zijn 8,8MB maar Raw schieten heeft voor mij alleen nut als de witbalans zwaar de weg kwijt is.

Foto's van de S3 zijn waarschijnlijk ook zo rond de 3 MB dus met 2 gb kan je zat foto's maken!

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ok dus 2gb is idd voldoende voor 11 dagen vakantie... en voor film heb ik mijn miniDV cam...

nu alleen nog weten of de zonnekap/lensadapter ook mooi zwart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:27:
ok dus 2gb is idd voldoende voor 11 dagen vakantie... en voor film heb ik mijn miniDV cam...

nu alleen nog weten of de zonnekap/lensadapter ook mooi zwart is?
Ik heb de zonnekap ook in het zwart gezien, daar stond wel bij dat ie voor de S3 en niet voor de S2 was. (heb ehm gezien op Ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Ik heb hem ook sinds gister. Alleen nu krijg ik steeds als ik aan het inzoomen ben dat als je weer uitzoomed, hij aan het eind weer een beetje inzoomed. Waarna het beeld wazig is en hij daarna zegt Lens Fout, herstart camera. Lijkt me niet normaal?

Edit:

Contact opgenomen met de winkel en opgestuurd. Hun dachten zelf ok al aan een fabrikage fout. Afwachten dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Nyana op 10-08-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Ik zit serieus te twijfelen of ik nou deze (S3) moet halen of toch de S2...
Behalve die ene megapixel verschil zit er weinig baanbrekends op de S3 toch?

Ok, een echte camera is zwart ;) maar ja, rechtvaardigt dat een prijsverschil van zo'n 110 euro?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Garrett schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:43:
Ik zit serieus te twijfelen of ik nou deze (S3) moet halen of toch de S2...
Behalve die ene megapixel verschil zit er weinig baanbrekends op de S3 toch?

Ok, een echte camera is zwart ;) maar ja, rechtvaardigt dat een prijsverschil van zo'n 110 euro?
Dit zijn wel ongeveer de verschillen

je vergeet iso 800 mogelijkheid (algemeen betere ruis-prestatie trouwens)
supermacro mogelijkheid (deze weet ik niet zeker of de S2 die al had)
beter flash, krachtiger
groter buffer

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 12-08-2006 11:17 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste