Canon S3 IS 6MP 12x superzoom

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
The_Sukkel schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:07:
[...]

Hoe bedoel je creditcard weer gecrediteerd?
Had je met je creditcard betaald en is er een soort terugboeking door Mediamarkt op die kaart gedaan?
Moest je nog een speciale reden aangeven voor het terugbrengen of was het voldoende om te zeggen "hij viel me gewoon tegen"?
gewoon gezegd dat hij niet voldeed aan verwachtingen, dan checken ze hem nog op krasjes enz, plus proberen je iets anders aan te smeren. gingen ze hem zelf testen; valt toch best mee zegt de dame van mediamarkt... ehm mijn reply "nou ik was toch duidelijk, verder hoef ik geen reden te geven" ... *zucht*

maar ja had met creditcard betaald, en dat boeken zei dan weer terug, dus geen geld uitgegeven uiteindelijk (alleen ff borg gestaan)

hier overigens testshots

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 02-06-2006 21:25 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Zien er goed uit. Al een volgende testcam op 't oog?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nadroJ schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:59:
[...]

Zien er goed uit. Al een volgende testcam op 't oog?
haha nee nog niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Phusebox schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:22:
[...]

gewoon gezegd dat hij niet voldeed aan verwachtingen, dan checken ze hem nog op krasjes enz, plus proberen je iets anders aan te smeren. gingen ze hem zelf testen; valt toch best mee zegt de dame van mediamarkt... ehm mijn reply "nou ik was toch duidelijk, verder hoef ik geen reden te geven" ... *zucht*

maar ja had met creditcard betaald, en dat boeken zei dan weer terug, dus geen geld uitgegeven uiteindelijk (alleen ff borg gestaan)

hier overigens testshots
Jammer dat de foto's op zo'n lage resolutie zijn genomen. Zo slecht zijn ze niet maar het was handiger geweest de foto's op maximale resolutie te kunnen zien. Ik weet niet precies wat je verwacht van de S3 maar vergelijkbare camera's zoals de H2/H5 zullen geen beter resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Darth Malak schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:32:
[...]

Jammer dat de foto's op zo'n lage resolutie zijn genomen. Zo slecht zijn ze niet maar het was handiger geweest de foto's op maximale resolutie te kunnen zien. Ik weet niet precies wat je verwacht van de S3 maar vergelijkbare camera's zoals de H2/H5 zullen geen beter resultaat geven.
ze zijn full-res maar voor die site moet je betalen als je ze full-res wilt sharen... en ik heb niet zo veel bandbreedte op mijn site helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

okidoki! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Probeer www.zoto.com. Daar kan je full size pics hosten tot 1gig: gratis!

Een paar H2 foto's van mij staan op http://nadroj.zoto.com

Kijk even bij 'Browse Tags' in het rechter menu. Daar staan een twee iso test en een whitebalance test. Verder her en der nog een foto. Ik zal meteen even een paar weer uploaden (wat heel makkelijk gaat met een progje, fototje klikken en slepen en uploaden maar).

[ Voor 6% gewijzigd door nadroJ op 03-06-2006 00:01 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ok dan hier de full-res versies: http://phusebox.zoto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Zeker niet slecht. Close up van het oog is heel mooi.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thx phusebox, ik vind ze echt niet zo slecht als jij kennelijk vindt. Toegegeven, ik ben geen pro maar een aantal foto's (zoals die macro van die bloem) lijken me gewoon iets onderbelicht.

Heb trouwens zojuist de H5 even uitgeprobeerd maar was niet echt te spreken over de layout van de knoppen. Voelde allemaal niet echt goed aan. Het LCD scherm is zo groot dat ik het eigenlijk weer erg lelijk vind. Zodra de S3 hier ergens te vinden is ga ik die eens onder loep nemen maar ik neig erg sterk naar de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een S3 IS in Utrecht gekocht op de Mariastraat voor 479 EURO.
Ik vind het een mooie camera, maar heb er niet echt verstand van.

Vergeleken met mijn Sony Cybershot 3.1 uit de middeleeuwen kon ik het paard van mijn dochter een stuk makkelijker fotograveren.

Ik heb twee foto`s online staan. Gemaakt gisteravond (vrijdag) rond 19.00 uur.

ISO op AUTO

Het paard in stilstand 1600x1200 FIJN AUTO

Het paard springend 1600x1200 FIJN Standaard Sportstand (mijn dochter heeft de foto niet verkleind
maar kleiner "geknipt", dus paard is net zo groot als op orgineel)

Zelf was ik tijdens het springen ook niet echt in stilstand :)

Een paar tellen later zat ze letterlijk op mijn nek, wat bijna mijn camera koste die
net niet tegen het hek knalde :)

Ik kreeg op mijn tweedehands Scandisk Ultra II SD kaart ook nog een foutmelding.

Thuis in de PC moest die kaart geformateerd worden.

Heb ik maar gedaan, ik was al bang dat hij stuk was. Niet dus.
Geformateerd als FAT32. En werkt weer.

Later kwam ik op het idee met een programma toch nog wat terug proberen te halen.
Bleek die kaart vol gezeten te hebben. Ik had ook nogal wat gefilmd. :)

Filmpjes onbruikbaar, maar o.a. deze foto`s gered.

http://home.wanadoo.nl/rijkjanssen/porsche2006.jpg
http://home.wanadoo.nl/rijkjanssen/jump.jpg

Gr. Rijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scandisk Ultra II SD was 2 GB.

Mijn Mideon geheugenkaartlezer deed mijn laptop steeds opnieuw opstarten.
Mijn andere PC met een APACER kaartlezer had er totaal geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Volgende keer maar de handleiding meenemen zodat je foutmeldingen kan opzoeken ;)

Foto's zijn zeker niet slecht maar ik zou proberen om a) geluidjes van de camera uit te zetten als je dieren fotografeert, je wilt ze niet laten schrikken. en b) met de zon mee te fotograferen. Als je bij de tweede foto aan de andere kant had gestaan had je niet zo'n donker paard op de foto gezet. Als je toch tegen de zon in fotografeerd kan je flitsen om het toch wat op te lichten, hoewel dat niet werkt als je helemaal bent ingezoomd. c) als je dieren fotografeert probeer dan om de foto te maken op dezelfde hoogte als het hoofd van het dier, dat geeft veel natuurlijker lijkende foto's.

Veel plezier met de camera iig ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn camera een Extreme III 2.0 GB kaart gekocht. Ik hoor nog maar weinig mensen die hem hebben. Ik vind het reuze snel maar heb dan ook geen vergelijkings kaartje. (koste +/- 115 euro ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De extreme 3 is overkill... Over zo'n 20 euro minder heb je een 2 gig ultra 2 die RUIM voldoende is voor de s3. Maar goed, een extreme III is natuurlijk wel wat sneller met het naar een PC kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:18:
Ik heb vorige week een S3 IS in Utrecht gekocht op de Mariastraat voor 479 EURO.
Ik vind het een mooie camera, maar heb er niet echt verstand van.

Vergeleken met mijn Sony Cybershot 3.1 uit de middeleeuwen kon ik het paard van mijn dochter een stuk makkelijker fotograveren.

Ik heb twee foto`s online staan. Gemaakt gisteravond (vrijdag) rond 19.00 uur.

ISO op AUTO

(stuk weggehaald)

http://home.wanadoo.nl/rijkjanssen/porsche2006.jpg
http://home.wanadoo.nl/rijkjanssen/jump.jpg

Gr. Rijk
Rijk, Zou je de exiff bestanden kunnen laten zien van je 2e foto. Dus even het origineel ergens hosten. Ben namelijk erg nieuwsgierig naar je instellingen op deze foto. Camera heeft alles op auto gedaan zei je, dus ben benieuwd wat het apparaat koos. Vooral iso waarde is echt te hoog op die foto.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi R.I.P.,

Het orgineel heb ik hier voor je gezet: http://home.wanadoo.nl/rijkjanssen/FIL154.JPG

Kan je hier nog info uithalen? Zoals je weet heb ik de foto na die foutmelding op mijn geheugen SD kaartje en na een format met kunstgrepen teruggehaald :)

Ik heb begrepen dat die korreligheid door een te hoge ISO keuze veroorzaakt werd.
Ik ben nu handmatig aan het rommelen. 20 jaar geleden had ik een spiegelreflex camera, en daar moest ik ook van alles en nog wat in stellen. Wel leuker eigenlijk.

Groetjes Rijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met rode ogen? In een geposte review werd dit als een van de nadelen genoemd. En me huidige Dimage 7i heeft dit probleem ook. (Zoek nog steeds een proggie die makkelijk 500+ foto's rode ogen vrij maakt overigens). Dus als deze camera extreem last heeft van rode ogen ben ik toch al iets minder enthousiast.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:51:
Hoi R.I.P.,

Het orgineel heb ik hier voor je gezet: http://home.wanadoo.nl/rijkjanssen/FIL154.JPG

Kan je hier nog info uithalen? Zoals je weet heb ik de foto na die foutmelding op mijn geheugen SD kaartje en na een format met kunstgrepen teruggehaald :)

Ik heb begrepen dat die korreligheid door een te hoge ISO keuze veroorzaakt werd.
Ik ben nu handmatig aan het rommelen. 20 jaar geleden had ik een spiegelreflex camera, en daar moest ik ook van alles en nog wat in stellen. Wel leuker eigenlijk.

Groetjes Rijk

R.I.P. is onderdeel van mijn ondertitel, Afterburner was een bekende tweaker op GoT en is recentelijk overleden, maar dat terzijde

Het "origineel" bevat geen exiff gegevens meer helaas. Het is inderdaad de ISO waarde dat voor die korreligheid zorgt, was dus ook nieuwsgierig hoe hoog iso stond. Ikzelf vind zoveel ruis zeker niet acceptabel, maar dat is persoonlijk. Als diafragma 2 stops groter had gekund en sluitertijd iets langer bijvoorbeeld, was deze ruis niet aanwezig geweest. S3 is wel mooie alleskunner, dat zeker. Zeker wanneer je niet snel bewegende onderdelen fotografeert, maak dan gebruik van je IS op het toestel en zet sluitertijd tot zo'n 1/30....dat kan best.
Bedankt voor de moeite iig.
TheGeneral schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:07:
Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met rode ogen? In een geposte review werd dit als een van de nadelen genoemd. En me huidige Dimage 7i heeft dit probleem ook. (Zoek nog steeds een proggie die makkelijk 500+ foto's rode ogen vrij maakt overigens). Dus als deze camera extreem last heeft van rode ogen ben ik toch al iets minder enthousiast.
Rode ogen is direct afhankelijk van hoe ver je flitser af staat van je lens. De S3 heeft een omhoog klappende flitser die ongeveer 4 cm ofzo hoger zit dan de lens, ...zolang je niet recht in iemand zijn snufferd flitst met een harde flits zal het redelijk mee vallen denk ik. Uiteraard voor meer info hier over kijk even op www.dpreview.com

[ Voor 26% gewijzigd door Nomad op 06-06-2006 16:39 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na 3 jaar met plezier met de G3 gefotografeerd te hebben vond ik het tijd om over te stappen. Eigenlijk wilde ik de opvolger van de Pro1 of G6 maar zowel de G als de Pro lijn lijken gediscontinueerd te worden... helaas!

Na veel kijken en lezen besloten de S3 IS te kopen, dus afgelopen donderdag naar de Mediamarkt gegaan en hem daar gekocht voor 479 euro. De verkoper kende hem ook niet niet - ze waren die avond binnengekomen en ik was de eerste.

Het daaropvolgende weekend heb ik veel foto's gemaakt met de camera en heb hem uiteindelijk afgelopen dinsdag weer teruggebracht omdat hij niet voldoet.

Waarschijnlijk wacht ik voorlopig met de aanschaf van een nieuwe camera, de D350 is me te groot.

Ik zal vanavond of morgen foto's plaatsen.

What I like:
- snelle zoom
- groot zoombereik
- snelheid opstarten
- snelheid verwerking foto’s/verwijderen/wisselen
- snelle focus
- kwaliteit video
- handzaam formaat

What I don’t like:
- batterijen snel leeg
- geen batterij indicator; het is me al drie keer gebeurd dat-ie opeens leeg was!
- niet lichtgevoelig
- geen lcd scherm met algemene info
- knoppen op onhandige plaats
- geen batterijlader en accu
- kwaliteit foto’s niet bijzonder

[ Voor 3% gewijzigd door sdekker op 07-06-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat voor een batterijen heb je gebruikt?

Wat je met "niet lichtgevoelig" bedoelt is me niet geheel duidelijk net zo min als je volgende opmerking over hte LCD scherm.

Volgens alle reviews tot nu toe wordt de S3 juist geprezen om zijn batterij duur, om de plaatsing van de knoppen... Heb je grote handen? Kleine handen?

Wat noem jij "snel" leeg gaan van de batterijen. Dat van die batterijindicator is erg jammerlijk. Ik heb al wat lopen vloeken over mijn A80 en ik had gehoopt dat Canon eens een indicator had toegevoegd... :( Zit op elk 20 euro kostend apparaat tegenwoordig.

Dus graag wat meer info want dit is erg vaag. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 07-06-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Niet online
Ik heb Hama 2500 mAh batterijen gebruikt. Na een halve dag kwam opeens de melding 'batteries running low' en viel de camera uit. Ik kon geen aanduiding zien voor het niveau van de batterij zoals dat wel is op de G3. Die dag had ik ca. 30 foto's gemaakt. Met de standaard bijgeleverde Panasonic batterijen kon ik ca. 100 foto's maken.

De Canon G3 heeft bovenop een apart lcd-schermpje waarop je altijd allerlei statusinformatie over de camera ziet staan. De S3 heeft dat niet meer, je bent altijd aangewezen op een batterij-vretende scherm of de zoeker.

De knoppen zijn een stuk gevoeliger dan de G3 en je mist tevens een extra wieltje waarmee je makkelijk instellingen aan kan passen. Handmatig focussen is nu erg ondhandig geworden. De camera maakt ook geen 'klik'-geluidje (van zichzelf, niet het geluidsthema) als je een foto maakt, pas als je op het scherm kijkt is het duidelijk dat je een foto hebt gemaakt.

Het handmatig openen van de flitser is ook onhandig, deze hoort vanzelf op te komen danwel niet geopend te hoeven worden.

De grote knop rechtsboven waarmee je het menu bedient is een stukje kleiner dan die van de G3 en voelt ook minder stevig aan.

Verder gebruikte ik de camera ook om foto's vanaf de grond te maken en dan is de lcd-viewer niet goed bruikbaar. De G3 leek dit beter te kunnen.

Als je foto's maakt van jezelf en dan op de ontspanner wilt drukken, druk je bijna automatisch ook op het menu-knopje. Ik heb 'normale' handen

[ Voor 3% gewijzigd door sdekker op 07-06-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdekker schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:35:

What I don’t like:
- batterijen snel leeg
- geen batterij indicator; het is me al drie keer gebeurd dat-ie opeens leeg was!
FF reageren op je batterijen verhaal. Dit ligt absoluut aan jou set batterijen. Ik het er GP 2500 batterijen bijgekocht. Nadat ik ze voor de eerste keer opgeladen heb, heb ik er 460 fotos mee kunnen maken + diverse filmpjes. ( dat alles in de ondek fase, dus camera aan, checken, camera aan. Bijna alles met LCD scherm).

Ik ben het met je eens over de batterij indicator. Die heb ik ook nog niet gezien. Als de batterijen leeg zijn is ie ook bijna direct uit.

Het lcd schermpje wat je mist is denk ik net wat je gewend bent. Alle informatie kun je weer laten geven in zowel je LCD als je zoeker.

De kwaliteit van de fotos ben ik wel erg tevreden over. Vandaag fotos laten afdrukken bij de hema. Zien er super uit. Zal kijken of ik nog wat online kan zetten.
Als je foto's maakt van jezelf en dan op de ontspanner wilt drukken, druk je bijna automatisch ook op het menu-knopje. Ik heb 'normale' handen
Ga ik uitproberen.... kom ik op terug :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bedankt sdekker voor de verduidelijking... Zoals cozi zei is het batterijgebruik wat jij hebt ervaren absoluut niet normaal voor deze camera. Wat cozi zei is meer in lijn met de reviews. Het LCD scherm is te draaien dus dat zou het maken van foto's vanaf de grond juist wel gemakkelijk moeten maken maar goed dat is persoonlijke voorkeur denk ik. Dat van die flitser stond in de beschrijving maar lijkt me ook niet erg handig.

Als de S3 ooit eens in de winkels in de buurt verschijnt zal ik hem ook eens uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:02:
Dat van die flitser stond in de beschrijving maar lijkt me ook niet erg handig.
De panasonics hebben dit ook als ik me niet vergis. (DMC-FZ7 of de Sony H1). Ik vind het juist wel prettig, je kunt nu ook foto's maken bij flauw licht zonder de automatisch flitser.
Ik maak vaak foto's waarbij het icoontje komt dat ik de flister aan moet zetten en dan gewoon zonder flits een goede foto kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
k ben ook opzoek naar nieuwe camera, de mijne is uit me zak gerold waarschijnlijk (ja i know vraag me ook af hoe dat kan amar tis wel zo). En me oog viel ook op deze. Zal binnenkort eens naar een winkel lopen om te kijken hoe hij aanvoelt. Is het rouwens mogelijk bji deze om er lenzen voor te kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:22:
k ben ook opzoek naar nieuwe camera, de mijne is uit me zak gerold waarschijnlijk (ja i know vraag me ook af hoe dat kan amar tis wel zo). En me oog viel ook op deze. Zal binnenkort eens naar een winkel lopen om te kijken hoe hij aanvoelt. Is het rouwens mogelijk bji deze om er lenzen voor te kopen of niet?
Ja dit is mogelijk. Let er wel op dat je eerst een verlooplens koopt(LAH-DC20 Lensadapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok dat was eigenlijk me enige vraag. Ik zat te twijfelen tussen die of de 350D maar goed moet ook me huur betalen en vind het al prijzig genoeg :) denk dat ik eens naar winkel ga om te kijken hoe die vast houd enzo. Heb een Powershot S50 gehad en vond dat prima camera beviel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Niet online
Ik zal vanavond of morgen foto's plaatsen.
Bij deze 3 foto's van de S3 IS:
1) Paarse randen
2) Veel ruis, iso 80
3) Verschrikkelijk veel ruis, iso 800

En 3 foto's van de G3 (die ik een stuk beter vind):
1) Waterval
2) Zonsondergang
3) Schotse berg

Kortom: ik raad je aan goed te testen of de camera écht voldoet, zeker als een G3 of hoger hebt betwijfel ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Vind wel mooie foto's hoor. Ok met die atenne niet maar goed das volgens mij ook niet echt een foto die op iso 800 geschoten had hoeven worden tho :). (denk ik). Ik ben er haast al over uit denk dat ik deze eind deze maand ga halen. Ik wil gewoon goeie camera en deze lijkt me prima. Heb de tele en wide converter gevonden dus die koop ik er ter zijne tijd wel keer bij zodat je wat meer opties al weer en dan kan ik ook weer eens plaatjes gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

WeAreLegion schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:28:
Vind wel mooie foto's hoor. Ok met die atenne niet maar goed das volgens mij ook niet echt een foto die op iso 800 geschoten had hoeven worden tho :). (denk ik). Ik ben er haast al over uit denk dat ik deze eind deze maand ga halen. Ik wil gewoon goeie camera en deze lijkt me prima. Heb de tele en wide converter gevonden dus die koop ik er ter zijne tijd wel keer bij zodat je wat meer opties al weer en dan kan ik ook weer eens plaatjes gaan schieten.
Mag ik vragen waarom de S3 en niet bijv de H2/H5?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Omdat ik daar eerlijk gezegd niet naar gekeken heb :) en verder wel goeie ervaringen heb met Canon :) maar goed het is niet dat ik morgen naar winkel ren om hem te halen zal ook nog wel even naar die 2 kijken :D

Oh en daar komt bij dat ik memorysticks niet echt fijn vind maar goed das wat anders :) die H2 is ook wel leuke camera (volgens mij aardig het zelfde als die S3)

[ Voor 29% gewijzigd door WeAreLegion op 08-06-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het best tegenvallen die foto's vergeleken met mijn huidige S45. Was eerst vol overtuigd om de S3 te halen, alles wat ik eigenlijk zoek. Maar dat gaat 'm niet worden.
Jammer dat ze niet meer een superzoom camera alla nikon 8800 maken, maar ja daarvan is de prijs gewoon te hoor vergeleken met een DSLR. Heb mij keuze al gemaakt nu en de S3 gaat een streep doorheen. ISO waarden als 800 kunnen ze net zo goed er niet in doen imo. Die zijn gewoon onbruikbaar en daarmee zou men ook voorkomen het negatieve geluid hiervan.
In een van de komende dagen een 350D halen met waarschijnlijk eerst een superzoom, later wellicht andere lenzen. De 350D met een superzoom afgelopen weekend in een fotozaak uitmogen proberen en wat een wereld van verschil met een S2/S3....Ok geen filmpjes / preview op scherm etc maar daar koop ik geen foto-camera voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 07:42:
Vind het best tegenvallen die foto's vergeleken met mijn huidige S45. Was eerst vol overtuigd om de S3 te halen, alles wat ik eigenlijk zoek. Maar dat gaat 'm niet worden.
Jammer dat ze niet meer een superzoom camera alla nikon 8800 maken, maar ja daarvan is de prijs gewoon te hoor vergeleken met een DSLR. Heb mij keuze al gemaakt nu en de S3 gaat een streep doorheen. ISO waarden als 800 kunnen ze net zo goed er niet in doen imo. Die zijn gewoon onbruikbaar en daarmee zou men ook voorkomen het negatieve geluid hiervan.
In een van de komende dagen een 350D halen met waarschijnlijk eerst een superzoom, later wellicht andere lenzen. De 350D met een superzoom afgelopen weekend in een fotozaak uitmogen proberen en wat een wereld van verschil met een S2/S3....Ok geen filmpjes / preview op scherm etc maar daar koop ik geen foto-camera voor.
imo kun je een 350D niet vergelijken met een S2/S3. Tuurlijk een SDLR is beter wat betreft kwaliteit foto's. Hij is daarvoor ook een stukkie duurder. S2/S3 is meer een camera voor zowel beginners als semi-pro's (doordat ie veel auto kan maar je kunt ook veel zelf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik vond die foto's nog wel mee vallen zoals ik al zei alleen die met die attenne er op was echt niet goed. Maar dat was gewoon geen iso800 nodig. En je kan altlijd nog beetje nabewerken. Maar goed zo denk ik er over. Ik ben verder ook nog op jacht daar niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik vondt die foto met dat paard op iso 80 echt wel teveel ruis hebben. En ik vindt die foto's die we tot nu toe gezien hebben in dit topic niet echt wat ik ervan verwacht had. En aangezien meerdere daar last van hebben ligt het niet aan de fotograaf. Maar als je foto's hebt die het tegendeel bewijzen ben ik wel nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:47:
Tsja ik vondt die foto met dat paard op iso 80 echt wel teveel ruis hebben. En ik vindt die foto's die we tot nu toe gezien hebben in dit topic niet echt wat ik ervan verwacht had. En aangezien meerdere daar last van hebben ligt het niet aan de fotograaf. Maar als je foto's hebt die het tegendeel bewijzen ben ik wel nieuwsgierig ;)
Ik zet zaterdag wat fotos op mijn site, heb nu mijn camera niet bij me, ben benieuwd jullie daar van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
op steves-digicams.com staan sample fotos van de S2. En dien zie er goed uit moet ik zeggen. Maar goed ik ga wel eens opzoek naar foto's van die camera :D. Die H5 lijkt me trouwens ook wel intressant heb me daar eens in verdiept vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:01:
[...]

Ik zet zaterdag wat fotos op mijn site, heb nu mijn camera niet bij me, ben benieuwd jullie daar van vinden.
Alvast bedankt.. :D Ik ben namelijk nog steeds aan het twijfelen of ik hem wel of niet aanschaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
Na 3 jaar met plezier met de G3 gefotografeerd te hebben vond ik het tijd om over te stappen. Eigenlijk wilde ik de opvolger van de Pro1 of G6 maar zowel de G als de Pro lijn lijken gediscontinueerd te worden... helaas!
Ik had precies hetzelfde, ik had de G2 en wachtte op de pro2, maar die komt (voorlopig?) niet... dus heb ik de S3 gekocht.
Na veel kijken en lezen besloten de S3 IS te kopen, dus afgelopen donderdag naar de Mediamarkt gegaan en hem daar gekocht voor 479 euro. De verkoper kende hem ook niet niet - ze waren die avond binnengekomen en ik was de eerste.
Het daaropvolgende weekend heb ik veel foto's gemaakt met de camera en heb hem uiteindelijk afgelopen dinsdag weer teruggebracht omdat hij niet voldoet.
Waarschijnlijk wacht ik voorlopig met de aanschaf van een nieuwe camera, de D350 is me te groot.
Ik zal vanavond of morgen foto's plaatsen
What I like:
- snelle zoom
- groot zoombereik
- snelheid opstarten
- snelheid verwerking foto’s/verwijderen/wisselen
- snelle focus
- kwaliteit video
- handzaam formaat
What I don’t like:
- batterijen snel leeg
- niet lichtgevoelig
- geen batterijlader en accu
Wat ik van de camera vind:
postief:
-Snel met alles (zeker in tegenstelling met de g2)
-grote zoom
-zelfde formaat als g2, niet te groot
-Erg lange batterijduur (met 2600 MiAh batterijen, 500 foto's + 2,5 gb filmpjes + veel terugkijken en 75% gebruik van het schermpje)
-Uitklap/draai/kantel schermpje
-IS
-6 MP en mogelijk voor 16:9 foto's te maken (scheelt erg veel in compositie)
-Video mogelijkheden (mooi) en het geluid bij de video's (stereo, 44.1 Khz)
-handmatige flitser (hij flitst alleen al jij dat wilt)
-live (bewegend) histogram
-Iso knop en movie knop (altijd meteen beginnen met filmen)
-super macro tot 0 cm (alleen is 0 cm meestal vrij nutteloos, omdat je dan in de schaduw van je lens zit)
-Prijs
-EVF (electronic View Finder met dezelfde info als op lcd schermpje)

negatief:
-Soms lastig focussen op bepaalde voorwerpen (gras achtergrond scherp en bloem onscherp)
-lens is minder lichtgevoelig dam mn oude g2 (f2.7 vs f2.0)
-Geen batterij indicator (alleen vlak voordat ze leeg zijn)
-36mm had kleiner mogen wezen (pro1 = 28 mm)
-Op de auto-stand worden de iso-waarden (lijkt het) snel te hoog ingesteld.
-EVF is niet heel kleurecht (soms wat flets)

Je hebt volgens mij iets niet goed gedaan met de batterijen, want de levensduur is echt erg goed, ik was op een geven moment blij dat ze een keer leeg waren, anders had ik het extra setje batterijen helemaal voor niets gekocht :) Verder ben ik echt te spreken over het gebruik van de camera, ik ging me steeds meer ergeren aan mn oude g2 (snelheid en mogelijkheden (oa. film) en nu is het weer leuk om lekker foto's te maken en te klooien met filmjes ed. Ik wist vantevoren dat hij GEEN pro1 kwaliteit foto's zou gaan maken en dat iso 800 en ook wel 400 vrij nutteloos zijn. Maar ik heb totnutoe prima foto's kunnen maken. Het enige echte punt waar ik tegenaan ben gelopen is het soms slecht focussen op losstaande voorwerpen (mn g2 kun een takje zo scherp krijgen, de s3 pakt dan vooral de bomen erachter), maar mischien kan het met een andere focus instelling nog veranderen. handmatig kan het ook, maar is niet ideaal. En natuurlijk de iso instellingen op de auto-stand.

Ik zal straks nog wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sdekker:

[/quote]
Bij deze 3 foto's van de S3 IS:
1) Paarse randen
2) Veel ruis, iso 80
3) Verschrikkelijk veel ruis, iso 800

En 3 foto's van de G3 (die ik een stuk beter vind):
1) Waterval
2) Zonsondergang
3) Schotse berg
[quote]

Sorry hoor maar dit vind ik geen eerlijke vergelijking....

1 die foto van het paard op iso 80 is iets serieus mis mee.. je gaat me niet vertellen dat de S3 zo'n foto's maakt. Hier heb je echt een verkeerde instelling gebruikt....

2 maak van alle concurrenten eens foto's op iso 8OO dan zie je dat de S3 nog niet zo slecht is.....

3 paarse randen mja dat is misschien een minpuntje maar ook deze foto kan mooier hoor ;-)

4 ik twijfel er niet aan als je zegt dat de G3 super is of was maar hier laat je wsl wel de beste en mooiste foto's zien die je met uw G3 gemaakt hebt..

@ iedereen
Ik twijfel er niet aan dat je met de S3 zeer mooie foto's kunt maken maar je moet er leren mee werken.

Het is niet omdat hij er uit ziet als een mini reflex dat hij foto's maakt zoals een reflex camera.

Soms lees ik bwa de foto's vond ik niet super dus koop ik maar de eos 350... jongens dat is wel een wereld van verschil héééééé ofwel vergelijk je hem met andere super zooms maar vergelijk hem niet met de prachtige reflex camera's van tegenwoordig...

Ik ga binnenkort op reis naar Kreta en ik beloof u dat ik e mooie plaatjes zal maken om te bewijzen dat de S3 terecht de conclusie Highly recommended heeft gekregen bij dpreview....

Wel moet ik zeggen dat canon de absolute topper kon worden als ze misschien een iets grotere sensor hadden gebruikt die meer lichtgevoelig was... Maar ja wie koopt dan de eos 350 nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Niet online
ik twijfel er niet aan als je zegt dat de G3 super is of was maar hier laat je wel wel de beste en mooiste foto's zien die je met uw G3 gemaakt hebt..
Tuurlijk laat ik goeie (niet de beste en mooiste) foto's van de G3 zien; van de foto's van de S3 heb ik de beste geprobeerd uit te zoeken die ik dat weekend heb gemaakt. Tussen de G2 en de G3 zit redelijk veel verschil dus ik kan me voorstellen dat stap van G2 naar S3 een enorme verbetering is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Ik zit zelf te twijfelen of ik de S3 zal nemen of toch voor de Powershot A620 zal gaan. Zover ik kan zien is het grote verschil tussen de S3 en de A620 de grotere zoom. Als ik die zoom niet nodig heb is het dan verstandiger om voor de A620 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
[quote]sdekker schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:29:
ik twijfel er niet aan als je zegt dat de G3 super is of was maar hier laat je wel wel de beste en mooiste foto's zien die je met uw G3 gemaakt hebt..

Tuurlijk laat ik goeie (niet de beste en mooiste) foto's van de G3 zien; van de foto's van de S3 heb ik de beste geprobeerd uit te zoeken die ik dat weekend heb gemaakt. Tussen de G2 en de G3 zit redelijk veel verschil dus ik kan me voorstellen dat stap van G2 naar S3 een enorme verbetering is geweest.
Kwa foto kwaliteit is er volgens mij weinig verschil tussen de g2 en g3 (check de oude fora (dpreview ed.) maar). En je kan foto's pas met elkaar vergelijken als ze op dezelfde plaats onder dezelfde omstandigheden zijn gemaakt. Ik vindt op het eerste oog de foto kwaliteit van de s3 net zo goed als de g2 en dat is voor mij goed genoeg, de S3 heeft wat andere beperkingen, maar ook weer andere mogelijkheden dan de g3/g2.
Tijd voor een goede vergelijking lijkt me, 2 camera's naast elkaar (g2/s3 of g3/s3) en dezelfde foto's maken. Als ik wat tijd heb wil ik me er wel aan wagen.

[ Voor 4% gewijzigd door JelleMan op 08-06-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
chrisO schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:00:
Ik zit zelf te twijfelen of ik de S3 zal nemen of toch voor de Powershot A620 zal gaan. Zover ik kan zien is het grote verschil tussen de S3 en de A620 de grotere zoom. Als ik die zoom niet nodig heb is het dan verstandiger om voor de A620 te gaan?
De canon S80 is misschien ook een optie, ook een erg mooie camera.
http://www.dpreview.com/reviews/canons80/

[ Voor 5% gewijzigd door JelleMan op 08-06-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

chrisO schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:00:
Ik zit zelf te twijfelen of ik de S3 zal nemen of toch voor de Powershot A620 zal gaan.
Waarom dan de A620 ipv de A700? Op dpreview, om maar iets te noemen, wordt ook gesteld dat je beter de A700 kan kopen als je ook aan de A620 denkt...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Ik wil dus een camera die op batterijen werkt, dan valt de S80 dus af (accu). Verder lijkt mij een draaibaar scherm erg handig. Aangezien ik in het verleden veel foto's laag boven de grond en boven m'n hoofd heb gemaakt en dan is het handig als het scherm draaibaar is. A700 valt vanwege deze reden dus af en dan blijven enkel de A620 en S3 over.

Nu kan de S3 ook in widescreen foto's maken, wat ik me afvraag is of er dan ook meer op de foto staat (links en rechts) of wordt er enkel boven en onder een stuk afgeknipt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm heb me ook laten valen op de Nikon D50. Das ook wel leuk dingentje maar daar heb je dan (vind ik) wel weer leuke lenzen voor nodig en dan loopt het weer aardig in de kosten. Ik fotografeer best veel maar het moet wel leuk blijven qua kosten :) vind dat altijd zulke moeielijke keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
chrisO schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:35:
Ik wil dus een camera die op batterijen werkt, dan valt de S80 dus af (accu). Verder lijkt mij een draaibaar scherm erg handig. Aangezien ik in het verleden veel foto's laag boven de grond en boven m'n hoofd heb gemaakt en dan is het handig als het scherm draaibaar is. A700 valt vanwege deze reden dus af en dan blijven enkel de A620 en S3 over.

Nu kan de S3 ook in widescreen foto's maken, wat ik me afvraag is of er dan ook meer op de foto staat (links en rechts) of wordt er enkel boven en onder een stuk afgeknipt...?
Draaibaar schermpje is zeker een groot voordeel. Met de widescreen functie van de S3 wordt er gewoon een stuk van de boven en onderkant geknipt. Kan je dus zelf ook doen met gewone 4:3 foto's en photoshop, maar het grote voordeel (wat ik ervaren heb) is dat je terwijl je de foto maakt je op je schermpje (of zoeker) 16:9 ziet en je dit voor je compositie van je foto kan gebruiken. het leek mij eerst ook een beetje suf dat er gewoon wat afgehakt wordt, maar voor het maken van foto's is het erg handig. Ik zal vanavond wat voorbeelden en wat andere foto's posten. (kan nu ff niet ivm werk:-)

Ik ben ook van mening dat het 4:3 formaat voor foto's minder goed is dan 3:2 (of zelfs in veel situaties 16:9)

[ Voor 6% gewijzigd door JelleMan op 08-06-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:00:
Hmmm heb me ook laten valen op de Nikon D50. Das ook wel leuk dingentje maar daar heb je dan (vind ik) wel weer leuke lenzen voor nodig en dan loopt het weer aardig in de kosten. Ik fotografeer best veel maar het moet wel leuk blijven qua kosten :) vind dat altijd zulke moeielijke keuzes.
Mijn schoonouders hebben deze pas gekocht. Mooie camera. Snel qua foto's maken. maar wat me erg tegenviel was de grote en het gewicht van dat ding. In vergelijking met de s3 weegt de s3 een veertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Laten we het hier vooral hebben over de S3 en niet hier een "ik wil een .... wat zal ik nemen?" topic van maken. Anders moet de topic titel maar hernoemd worden en er zijn genoeg andere topics waar je dat kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Ik ben van plan om deze camera aan te schaffen, maar zit met een klein probleempje.
Graag zou ik de Nederlandse handleiding voor deze camera willen hebben.
Heeft iemand enig idee of deze te downloaden is?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik neem aan dat als je hem bij mediamarkt of iets dergelijks koopt, dat er een NL handleiding bijzit...

On-line shops bieden inderdaad vaak camera's aan met duitse handleidingen.

Downloaden van de NL versie, tenzij aangeboden op de Canon site is illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokko! schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:14:
Ik ben van plan om deze camera aan te schaffen, maar zit met een klein probleempje.
Graag zou ik de Nederlandse handleiding voor deze camera willen hebben.
Heeft iemand enig idee of deze te downloaden is?
.
Je kunt een NL handleiding kopen via de canon-site. Kost volgens mij 30 euro.
Je kunt marktplaats of peer to peer programma's proberen, maar die kans is voorlopig klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier is de review van Steve-digicam:

http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/s3is.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De testfoto's vertonen op iso 400 en 800 toch vrij veel ruis. En die foto van die honkballer in "sportstand" is ook erg ruizig. Dus eigenlijk kun je die sportstand niet gebruiken omdat je dan veel ruis krijgt omdat je automatisch een hoge iso waarde krijgt?? Of heb ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm ik moet eerlijk bekennen dat ik die fot's op die site beetje teleur stellend vind. Inderdaad veel ruis. Vind de portret foto's wel goed gedaan. Maar goed ben nog steeds aan het orrienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIerbij dan nog wat foto's. Op papier zien ze er allemaal goed uit. ik heb ze verkleind naar 800x600
ik hoor wel wat jullier er van vinden!
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0380_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0381_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0385_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0387_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0404_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0409_1.JPG Scherp stellen is niet helemaal gelukt :)
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0413_1.JPG
Macro
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0429_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0453_1.JPGVolledig uitgezoomd
Afbeeldingslocatie: http://cozijnsen.eu/foto/IMG_0454_1.JPGVolledig ingezoomd

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je 2 verschillende schoenen aan, bijna alle foto's zijn scheef :P

2 en 5 zijn ernstig overbelicht, verder zijn het (op de laatste na, deze is niet scherp) okee foto's :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:56:
Volgens mij heb je 2 verschillende schoenen aan, bijna alle foto's zijn scheef :P
Ja hallo, beginnend amateur fotograaf he :D (en ook nog ouwe schoenen hahah

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij volledig ingezoomd, is dat dan ook digitaal ingezoomd of alleen optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, toon eens een foto met ISO 400/800 zonder veel ruis? (met een camera van onder de 1000 euro).
Volgens mij hoort veel ruis er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:05:
Bij volledig ingezoomd, is dat dan ook digitaal ingezoomd of alleen optisch?
alleen optisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cozijnsen.eu/foto/IMG_0232_1.JPG Deze is volledige zoom (Zowel digitaal als optisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:42:
Nouja, toon eens een foto met ISO 400/800 zonder veel ruis? (met een camera van onder de 1000 euro).
Volgens mij hoort veel ruis er gewoon bij.
U vraagt, wij draaien.

[/open deur modus]

Edit: zelfs onder de 350 euro gebleven, best netjes :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik heb een beetje op dat ding (finepix F30) gezocht op internet.
Hij presteert inderdaad erg goed op het gebied van donkere situaties!!! Maar goed, dit is natuurlijk wel een uitzondering, als je naar de directe concurrenten van de S3 kijkt dan valt het met de S3 nog wel mee. Verder is de F30 niet opeens een supercamera voor alle gebieden. Ik denk waar hoge ISO nodig wel een goede!.
Maar goed om te zien dat er zeker nog wel mogelijkheden/ontwikkelingen zijn op dit gebied.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Beetje heel merkwaardig dat nog geen een webshop de S3 ook maar op voorraad heeft (op een aantal dubieze shops na misschien dan). Ik dacht dat de S3 eind mei beschikbaar zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Darth Malak schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:19:
Beetje heel merkwaardig dat nog geen een webshop de S3 ook maar op voorraad heeft (op een aantal dubieze shops na misschien dan). Ik dacht dat de S3 eind mei beschikbaar zou zijn?
Fotobooms.nl heeft 'm op voorraad.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En digicamshop.nl ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Grappig, ik check die site al een maand lang... Net voor het plaatsen van mijn vorige bericht nog gechecked en niet op voorraad. Nu: inderdaad op voorraad (althans volgens de site).

Overigens zijn die combo aanbiedingen van hun totaal onbegrijpelijk aangezien ze er allemaal SD kaarten bij leveren die eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor de S3 (te langzaam). Niet dat het uberhaupt iteressant is om voor zo'n paket aankoop te gaan maar goed, je zal er maar intrappen.

[ Voor 33% gewijzigd door Darth Malak op 15-06-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Gisteren heb ik deze camera opgehaald bij pcsnel.nl (goede service!)
Echt een hele mooie camera.
Ik zal vanavond een paar mooie close-up foto's posten.

ps. als iemand nog een nederlandse handleiding weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bokko! schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:09:
ps. als iemand nog een nederlandse handleiding weet??
Zit er dan geen Nederlandse handleiding bij??? Zijn de menu's op het toestel wel Nederlands?
Met zo'n uitgebreid toestel als de IS3, zou ik - zeker - een Nederlandse handleiding willen (ook voor medegezinsleden die het Engels wat minder beheersen)

[ Voor 9% gewijzigd door kdekker op 16-06-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
kdekker schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:20:
[...]

Zit er dan geen Nederlandse handleiding bij??? Zijn de menu's op het toestel wel Nederlands?
Met zo'n uitgebreid toestel als de IS3, zou ik - zeker - een Nederlandse handleiding willen (ook voor medegezinsleden die het Engels wat minder beheersen)
Bij PCSnel leveren ze de camera met een Engelse handleiding.
(Niet hoeven te bestellen! gewoon op voorraad)
Het menu in de camera zelf is Nederlands in te stellen.
Op zich kan ik wel Engels lezen, maar wat je zelf al zegt, medegezinsleden zijn hier wat minder goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bokko! schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:18:
[...]

Bij PCSnel leveren ze de camera met een Engelse handleiding.
Klinkt als grijze import (en vandaar goedko(o)p(er))? Maar goed PCsnel is een Nederlandse zaak, dus voor garantie zijn zij voor jou het eerste aanspreekpunt. Is de IS3 in Nederland uberhaupt met NL handleiding te krijgen? (omdat de menu's wel NL zijn, zou je dat toch verwachten).

Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat de Panasonic FZ7 geen NL menu's heeft. Dat is weer een plus voor de Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

Ino Dekker

Mr. Guide

kdekker schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:04:
[...]

Klinkt als grijze import (en vandaar goedko(o)p(er))? Maar goed PCsnel is een Nederlandse zaak, dus voor garantie zijn zij voor jou het eerste aanspreekpunt. Is de IS3 in Nederland uberhaupt met NL handleiding te krijgen? (omdat de menu's wel NL zijn, zou je dat toch verwachten).
Mijn S3, vorige week geleverd door Salland Automatisering, werd geleverd met een Quick Start Guide in 3 talen (waaronder NL) en een CD-ROM met daarop de volledige manual in nog meer talen (ook NL).
Mogelijk dat bij de andere versies (import) ook een CD-ROM zit met manuals.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Hier twee voorbeelden van mijn eerste foto's!
Ik vind ze zelf wel goed gelukt.
De eerste foto heeft alleen een lichte ruisvorming...
Afbeeldingslocatie: http://www.sigridenjeroen.nl/div/knoeierij%20018%20klein.jpg
foto is klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.sigridenjeroen.nl/div/knoeierij%20063%20klein.jpg
foto is klikbaar
idekker schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:21:
[...]

Mijn S3, vorige week geleverd door Salland Automatisering, werd geleverd met een Quick Start Guide in 3 talen (waaronder NL) en een CD-ROM met daarop de volledige manual in nog meer talen (ook NL).
Mogelijk dat bij de andere versies (import) ook een CD-ROM zit met manuals.
Zou jij mij hééél blij willen maken door een Nederlandse handleiding naar mij toe te mailen?

[ Voor 34% gewijzigd door bokko! op 16-06-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm misschien gemist, maar is het mogelijk om tijdens het filmen te zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:14:
hmm misschien gemist, maar is het mogelijk om tijdens het filmen te zoomen?
Misschien even zoeken/lezen??? :) In alle reviews komt duidelijk naar voren dat juist een pluspunt is dat je kunt zoomen tijdens het filmen. De H5 van Sony kan dit trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Darth Malak schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:06:Misschien even zoeken/lezen??? :) In alle reviews komt duidelijk naar voren dat juist een pluspunt is dat je kunt zoomen tijdens het filmen. De H5 van Sony kan dit trouwens ook.
De H2 ook :) Nog steeds vind ik dat je de S3 IS eigenlijk met de H2 moet vergelijken, maar goed, veel boeit 't ook niet :D

Mooie foto's bokko!

[ Voor 8% gewijzigd door nadroJ op 17-06-2006 00:41 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Veel te veel ruis als je op de 2 foto's van bokko kijkt. Welke stand genomen? AUTO? welke ISO waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@bokko!:
Als je die foto's even door Noiseware haalt zijn ze nagenoeg perfect. :)

Noiseware Community Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Twister336 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 01:42:
@bokko!:

Zojuist even geprobeerd!
Werkt goed.
Ik heb dit ook wel eens met Photoshop geprobeerd, maar toen was ik niet echt tevreden met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Twister336 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 01:42:
@bokko!:

HELE goede tip. Zelfs foto's met ISO 800 zijn nog behoorlijk goed te maken hiermee.

Ik heb wat foto's van Steve's digicam hier tegenaan gegooid en de resultaten zijn meer dan verbluffend. Wel iets om rekening mee te houden. Als je zwaar ontevreden bent over hogere ISO modes bekijk dan eens of je met dit soort tools een goed resultaat kunt bereiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Darth Malak op 17-06-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Kan iemand de 2 foto's hierboven even door de noise reduction halen? Ik zit hier met alleen een Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
@ Ken
Hier heb je een linkje naar een foto die ik door Noise Reduction heen heb gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.sigridenjeroen.nl/div/knoeierij%20018%20klein.jpg
foto is klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

bokko! schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:39:
[...]

Hier heb je een linkje naar een foto die ik door Noise Reduction heen heb gehaald.

[afbeelding]
foto is klikbaar
Ik vind hem mooi!!! :) Ook erg mooie kat trouwens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb straks bij de Dixons eindelijk eens een S3 even kunnen proberen. Voelt zeer robuust aan maar een aantal knopjes vind ik wat goedkoop aanvoelen. Verder ben ik wel te spreken over het LCD scherm wat een enorme verbetering is ten opzichte van mijn A80. Niet erg veel kunnen uitproberen. De video modus werkt wel erg mooi en leek zelfs met een gewone (niet ultra 2) SD kaart goed te werken. Alleen de prijs bij Dixons... mensen, mensen... 589,= euris yeah right.. Toch wel een dramatisch verschil met de webshops. Dat het zoveel zo shelen had ik echter niet verwacht. DM gaat hem lekker bij een webshop kopen! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 17-06-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Darth Malak schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:33:
[...]

Ik vind hem mooi!!! :) Ook erg mooie kat trouwens! _/-\o_
Dank je!

Hij is inderdaad wel iets beter geworden na Noise Reduction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Hier nog een leuke!

Afbeeldingslocatie: http://www.sigridenjeroen.nl/div/knoeierij%20154%20klein.jpg
Foto is klikbaar

Foto is genomen in auto stand met max zoom.
Wat ik heb gemerkt is dat de camera in de auto stand graag wat hogere iso-waarden gebruikt.
Hierdoor krijg je op de achtergrond lichte ruisvorming.
Over het algemeen vind ik dat deze camera echt fantastische foto's schiet.

Kortom: "Bokko! is echt tevreden met zijn nieuwe S3"

[ Voor 54% gewijzigd door bokko! op 17-06-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik hoor hier van verschillende nieuwe eigenaars dat de nederlandse handleiding op de cd staat. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om die even door te sturen naar mij. Ben ook aan het twijfelen om hem te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WesleyVH schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:22:
Ik hoor hier van verschillende nieuwe eigenaars dat de nederlandse handleiding op de cd staat. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om die even door te sturen naar mij. Ben ook aan het twijfelen om hem te halen.
Als je hem gaat halen dan krijg je zo'n cd erbij hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darth Malak: doe de dixons een plezier en vraag ze eens om een scherpe prijs. Koop liever een NL model bij dixons dan een import model bij een of andere vage internetshop. Heb je gelijk een deur om naartoe te gaan als je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Canon S3 gisteren gekocht bij Foka in Rotterdam.(zie foka.nl)
De prijs is 479 euro.
De verkoper was super, nam alle tijd om e.e.a. te laten zien en toe te lichten.
De nederlandse handleiding staat op CD, er zit een beknopte handleiding op papier bij de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
@Mig29
doe de dixons een plezier en vraag ze eens om een scherpe prijs. Koop liever een NL model bij dixons dan een import model bij een of andere vage internetshop. Heb je gelijk een deur om naartoe te gaan als je problemen hebt.
Ik heb deze camera bij PCSnel gekocht voor €451,-
De camera blijft hetzelfde en hier heb ik ook een deur om aan te kloppen bij problemen.
Sterker nog, vandaag mag ik de camera omruilen omdat er op sommige foto's (vooral bij lichte kleuren) aan de rechterzijde een vlekje te zien is.
Waarschijnlijk komt dit door een stofje op de binnenkant van de lens of op de ccd.

Echt een hele goede service bij PCsnel, petje af... :)

[ Voor 7% gewijzigd door bokko! op 19-06-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:48:
Ik heb de Canon S3 gisteren gekocht bij Foka in Rotterdam.(zie foka.nl)
De prijs is 479 euro.
De verkoper was super, nam alle tijd om e.e.a. te laten zien en toe te lichten.
De nederlandse handleiding staat op CD, er zit een beknopte handleiding op papier bij de camera.
Beknopte handleiding op papier. ERG, HEEL ERG teleurstellend. ! :( Voor een camera met deze pricetag mag canon er op zijn minst een fatsoenlijke handleiding bij doen zoals bijv. bij de A80.

Wat verwachten ze? Dat je 200 pagina's gaat uitprinten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

bokko! schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:07:
[...]

Ik heb deze camera bij PCSnel gekocht voor €451,-
De camera blijft hetzelfde en hier heb ik ook een deur om aan te kloppen bij problemen.
Sterker nog, vandaag mag ik de camera omruilen omdat er op sommige foto's (vooral bij lichte kleuren) aan de rechterzijde een vlekje te zien is.
Waarschijnlijk komt dit door een stofje op de binnenkant van de lens of op de ccd.

Echt een hele goede service bij PCsnel, petje af... :)
Vraag me af of PCSnel deze gewoon weer door gaat verkopen aan een nietwetende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Bokko..
Vraagje over jouw S3..
De Navigatie toets achterop de camera die geeft een voelbaar klikje als ik hem indruk naar beneden naar links en rechts..
Als ik naar boven toets voel ik deze klik niet.
Is dat bij de jouwe ook?
Mijn S3 loopt verders wel goed door de menu's heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Darth Malak schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:35:
[...]

Vraag me af of PCSnel deze gewoon weer door gaat verkopen aan een nietwetende gebruiker.
De medewerker zou hem opsturen naar Canon en hier vertrouw ik hem ook in.
Ik denk niet dat hij het risico wil lopen dat er nog een keer iemand met deze camera terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:49:
He Bokko..
Vraagje over jouw S3..
De Navigatie toets achterop de camera die geeft een voelbaar klikje als ik hem indruk naar beneden naar links en rechts..
Als ik naar boven toets voel ik deze klik niet.
Is dat bij de jouwe ook?
Mijn S3 loopt verders wel goed door de menu's heen.
Bij mij voel ik wel gewoon een klikje...
De navigatietoets had alleen wel iets groter gemogen wat mij betreft :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je wel, bij jou geeft ie wel een klikje.
Bij mij is het net of het microschakelaartje wat achter de knop zit lam is.
Hij doet het verders wel, maar toch.
Ik laat er dan nog wel even naar kijken door de zaak waar ik hem vandaan heb.
Dat zijn van die dingen die blijven tot net na de garantie werken.... en dan....
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste