Doe het dan gelijk goed!
nomad85 en Mig29 beide bedankt, dpreview was echter al de 1e site die ik erbij pakte om een beetje te vergelijken.
iso 800 vind ik alleen niet zo heel spannend, aardig wat ruis, supermacro had de S2 ook.
Ik heb even overlegd hier met m'n vriendin, we kopen samen een cam, net zo makkelijk, en de halve kosten
Het wordt dus de S3
iso 800 vind ik alleen niet zo heel spannend, aardig wat ruis, supermacro had de S2 ook.
Ik heb even overlegd hier met m'n vriendin, we kopen samen een cam, net zo makkelijk, en de halve kosten
Het wordt dus de S3
I love watercooling
Garrett, waarom wordt het nou dan de S3? 
toch niet omdat je gewoon meer geld had hoop ik, wat zijn je argumenten
toch niet omdat je gewoon meer geld had hoop ik, wat zijn je argumenten
[ Voor 48% gewijzigd door Nomad op 12-08-2006 17:34 ]
Nou kijk, m'n vriendin die met het idee komt om ook de helft op te hoesten is nooit verkeerd, en buiten het feit dat de S3 misschien maar marginaal beter is, is ie zeker mooier 
Neem ik er een Transcend 150x 4gb kaartje bij (rond de 75 euro, goed te doen dus) en ik ben klaar
Kijk de Canon EOS 30D is bijvoorbeeld wel beter, vooral op ISO 400, 800, 1600 en 3200 (heb 3200 op dpreview.com gezien.... omg) maar ook VEEL duurder.
Kortom, de S3 IS is een leuke camera, niet te groot, maar wel genoeg functies, en nog een hele goeie moviemode met cd-kwaliteit geluid ook nog, niks 11khz 8-bit mono
Neem ik er een Transcend 150x 4gb kaartje bij (rond de 75 euro, goed te doen dus) en ik ben klaar
Kijk de Canon EOS 30D is bijvoorbeeld wel beter, vooral op ISO 400, 800, 1600 en 3200 (heb 3200 op dpreview.com gezien.... omg) maar ook VEEL duurder.
Kortom, de S3 IS is een leuke camera, niet te groot, maar wel genoeg functies, en nog een hele goeie moviemode met cd-kwaliteit geluid ook nog, niks 11khz 8-bit mono

[ Voor 16% gewijzigd door Garrett op 12-08-2006 21:38 ]
I love watercooling
weet iemand waar ik de zonnekap kan scoren binnen 3 weken hier in nederland? heb em nodig voor vakantie
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
nou het is dezelfde als voor de S2, dus NOG niet leverbaar lijkt me zeer onwaarschijnlijkSkype schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:20:
Nog niet leverbaar schijnbaar
http://www.digicamshop.nl/product/26392/23929/54
Niet te veel generaliseren graag. Dat jij aan 1 gig genoeg hebt wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik schiet normaal gesproken erg veel foto's van ongeveer dezelfde situatie maar dan met een iets andere belichting e.d.. Dan loopt het aantal foto's erg op. Verder weet ik niet of je ooit de "continuous shooting" mode gebruikt hebt maar tel het aantal foto's dan maar eens.
Als je je een beetje verdiept in de S3 zul je zien dat de filmmogelijkheden behoorlijk aardig zijn, in ieder geval voor MIJ. Een 4 gig kaart zit dan zo vol... dus is 2x 4 gig voor 20 dagen vakantie absoluut geen overbodige luxe... Sterker, heb een 80 gig archos gekocht om ze leeg te trekken...
En reken maar dat de semi-/pro tegenwoodig ook met een hardisc (of notebook) of iets rondloopt.
Als je je een beetje verdiept in de S3 zul je zien dat de filmmogelijkheden behoorlijk aardig zijn, in ieder geval voor MIJ. Een 4 gig kaart zit dan zo vol... dus is 2x 4 gig voor 20 dagen vakantie absoluut geen overbodige luxe... Sterker, heb een 80 gig archos gekocht om ze leeg te trekken...
En reken maar dat de semi-/pro tegenwoodig ook met een hardisc (of notebook) of iets rondloopt.
martijn_tje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:22:
T is een foto toestel geen filmcamera, meeste mensen zullen hem denk ik ook als fototoestel gebruiken. Met 2x 4 gb heb je ruim meer geheugen op zak als de gemiddelde hobyist die met een dslr rond loopt waar raw files uit komen van 8-16MB per stuk.
Ik loop nu met 512MB rond, waarschijnlijk komt daar voor de vakantie een kaartje van 1 gb bij.
Jpeg's uit m'n camera (minolta 5D) zijn 3 MB dus op 1,5 GB kan ik 500 foto's of wel dat is ruim voldoende voor een weekje. Raw files zijn 8,8MB maar Raw schieten heeft voor mij alleen nut als de witbalans zwaar de weg kwijt is.
Foto's van de S3 zijn waarschijnlijk ook zo rond de 3 MB dus met 2 gb kan je zat foto's maken!
[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 14-08-2006 10:04 ]
4gb is hoeveel foto's ongeveer? ongeveer 1300 als ik zo voor mezelf reken?Darth Malak schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:02:
Niet te veel generaliseren graag. Dat jij aan 1 gig genoeg hebt wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik schiet normaal gesproken erg veel foto's van ongeveer dezelfde situatie maar dan met een iets andere belichting e.d.. Dan loopt het aantal foto's erg op. Verder weet ik niet of je ooit de "continuous shooting" mode gebruikt hebt maar tel het aantal foto's dan maar eens.
[...]
Kan een bezitten van een S3 IS mij antwoord geven op de volgende vraag:
Als je op het knopje drukt om een foto te nemen, wordt dan meteen een foto gemaakt, of zit er enige tijd tussen ? Ik heb nu een oude HP 735 camera, en daar duurt het zo'n 2 seconden voor de foto gemaakt wordt.
Als je op het knopje drukt om een foto te nemen, wordt dan meteen een foto gemaakt, of zit er enige tijd tussen ? Ik heb nu een oude HP 735 camera, en daar duurt het zo'n 2 seconden voor de foto gemaakt wordt.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Er zal altijd een kleine vertraging inzitten van enkele milliseconden, maar ik kan me niet voorstellen dat de huidige camera's meer als 1/10 seconde vertraging hebben.
Maargoed ik heb de camera zelf niet, dus ik weet het niet zeker.
Maargoed ik heb de camera zelf niet, dus ik weet het niet zeker.
www.dpreview.com -> de uitgebreide review lezen en zoeken naar 'shutter lag'ZeRoC00L schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:31:
Kan een bezitten van een S3 IS mij antwoord geven op de volgende vraag:
alleen op voorraad in belgisch filliaal van foto konijnenberg, en die doen niet verzendenVerwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:01:
Niet voorradig ivm beperkte vraag.
Hier in bestelling.
Hier goedkoop en voorradig.
en het nederlands filliaal zegt; levertijd onbekend... goede zaak daar zeg, ze kunnen niet eens iets van het ene filliaal naar het andere sturen
Algemene vraag: Waarom zijn de zonnekappen van de S3 IS en H2 niet tulpvormig?
Sowieso schrijf je zo!
Vandaag een nieuwe S3 binnen gekregen van Digitalstreet. De 1e had een lens fout. En ze hebben em meteen omgeruild! Perfect
ik probeer nu al enige tijd (lees 2 weken) een s3 te kopen, maar het gaat steeds mis: website zegt "op voorraad", ik bestel, betaal, en dan is het opeens "levertijd 4 weken"
hmmph zoek steeds de verkeerde webshop uit... dan maar naar de mediamarkt en te veel betalen
hmmph zoek steeds de verkeerde webshop uit... dan maar naar de mediamarkt en te veel betalen
Waarschijnlijk heeft de lens dan een meedraaiend frontelement (bij focussen). Ik ken deze camera verder niet, maar dat is normaal gesproken de redennadroJ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:01:
Algemene vraag: Waarom zijn de zonnekappen van de S3 IS en H2 niet tulpvormig?
Dan reken je verkeerd.Phusebox schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:22:
[...]
4gb is hoeveel foto's ongeveer? ongeveer 1300 als ik zo voor mezelf reken?
Je vergeet iets: filmpjes.... dan loopt de hoeveelheid foto's rap terug van 1300 naar 300 kan ik je vertellen. Volgens mij heb je zelf nog geen S3 dus wacht even met je conclusies totdat je er 1 hebt.... ik ben nu eenmaal iemand die ook graag filmpjes maakt (die overigens voor mij perfect van kwaliteit zijn).
[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 16-08-2006 10:16 ]
Na 4,5 jaar lang een Canon S40 gebruikt te hebben naar volle tevredenheid toch maar eens mijn antennes uitgestoken op zoek naar een camera die NOG meer voldoening geeft.
Ben dus uitgekomen op de S3 IS.
Flink rondgekeken waar die een beetje aantrekkelijk geprijsd is.
Kom ik uit bij fa. Crown in Woudenberg.
Adverteert via MP, heeft geen website.
€ 429,-
Hebben jullie hier een beetje ervaring mee?
Ben dus uitgekomen op de S3 IS.
Flink rondgekeken waar die een beetje aantrekkelijk geprijsd is.
Kom ik uit bij fa. Crown in Woudenberg.
Adverteert via MP, heeft geen website.
€ 429,-
Hebben jullie hier een beetje ervaring mee?
voor filmpjes heb ik een DV camDarth Malak schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:14:
[...]
Dan reken je verkeerd.
Je vergeet iets: filmpjes.... dan loopt de hoeveelheid foto's rap terug van 1300 naar 300 kan ik je vertellen. Volgens mij heb je zelf nog geen S3 dus wacht even met je conclusies totdat je er 1 hebt.... ik ben nu eenmaal iemand die ook graag filmpjes maakt (die overigens voor mij perfect van kwaliteit zijn).
Ik vind het origineel echt 10x beter. Op welke ISO stand is de foto genomen. Canon heeft de irritante gewoonte (op de S3 IS in ieder geval) om de ISO waarde niet op te nemen in de EXIF file.Skype schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:56:
Vanmiddag even wat geprobeerd. Wel goed resultaat vind ik zelf.
[afbeelding]
Original
[afbeelding]
Filtered met Noiseware
Niet dat het echt nodig was. Maar het beetje ruis is nu nog minder zichtbaar.
Sowieso schrijf je zo!
Okido. Ik zie trouwens totaal geen ruis. Dat zou ook echt niet moeten kunnen op ISO 80. Volgens mij bedoel je met ruis gewoon de materiaalstructuur van de vaasSkype schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:11:
ISO 80 is ie.
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
hoi vandaag trotse beziitter van een s3 na jaren bezit van de s45 die mankementen begint te krijgen
nu heb ik wel regelmatig dat een foto vaag is van iets beweging en een grouw beeld dit allemaal op auto stand met de s45 was het eigenlijk altijd ok
tips
hoe te schieten bij zo maar een foto onderweg bv en binnen fotos met donker weer

groeten uit ehv
nu heb ik wel regelmatig dat een foto vaag is van iets beweging en een grouw beeld dit allemaal op auto stand met de s45 was het eigenlijk altijd ok
tips
hoe te schieten bij zo maar een foto onderweg bv en binnen fotos met donker weer

groeten uit ehv
Neej euhm, Midden van de afbeelding dan naar links en iets naar boven. Beetje de achterkant van de vaas. ziet er wat monder uit. maar dat is bijna niet te zien. En het zwart is verder idd ruisloos.nadroJ schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:00:
[...]
Okido. Ik zie trouwens totaal geen ruis. Dat zou ook echt niet moeten kunnen op ISO 80. Volgens mij bedoel je met ruis gewoon de materiaalstructuur van de vaas
Ik heb geen zin om met 2 heuptassen vol met spul te gaan sjouwen en heel mijn vakantie door een dv cam mee te maken...
[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 17-08-2006 09:18 ]
Je moet geen noise reduction doen op foto's waar geen ruis op zitSkype schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:56:
Vanmiddag even wat geprobeerd. Wel goed resultaat vind ik zelf.
[afbeelding]
Original
[afbeelding]
Filtered met Noiseware
Niet dat het echt nodig was. Maar het beetje ruis is nu nog minder zichtbaar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
hmm tja weet niet hoe groot de normale dv cam gemiddeld is maar ik gooi mijn s3 en jvc dvcam in een rugzak, tezamen met een fles water en ga op pad... die dvcam is kleiner als de s3 iigDarth Malak schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:18:
[...]
Ik heb geen zin om met 2 heuptassen vol met spul te gaan sjouwen en heel mijn vakantie door een dv cam mee te maken...
en over de hele vakantie meemaken door een cam; als je 10 minuten per dag filmt van de 10 uur dat je ergens rondloopt, heb je al een aardige vakantiefilm, en dat kost je dus maar 10 minuten per dag... ach ja
ik dacht eerst ook; wat moet ik met een film camera, maar sinds mijn vakantie in NYC ben ik er toch wel erg blij mee
Nou ja, ieder zijn ding. Ik heb besloten (na vele reviews/reacites gelezen te hebben, om voor een alles-in-1 oplossing te gaan met het zwaartepunt natuurlijk op foto's. Maar de kwaliteit van de S3 filmpjes is dusdanig dat ik hem zeker vaker zal gebruiken (wat ik natuurlijk al wist aangezien dit ook een belangrijk argument was om voor de S3 te gaan).. En het testen wat ik tot nu toe heb gedaan blijkt dat zelfs 4 gig kaarten dan rap volzitten.... Erg jammer dat Canon nog steeds een obsolete formaat als MJPG gebruikt voor de filmpjes... Zelfs de nieuwste portabke media players kennen dit niet.... (o.a. mijn onlangs aangeschafte Archos Gmini 500)... Hier had ik iets beter op moeten letten anders was ik waarschijnlijk voor de H3 van sony gegaan.
H3?? H2 of H5 waarschijnlijkDarth Malak schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:58:Hier had ik iets beter op moeten letten anders was ik waarschijnlijk voor de H3 van sony gegaan.
Sowieso schrijf je zo!
Waarom stopt Canon nu niet een 3:2 mode in een toestel als deze?
Een S3IS zou ik best graag naast m'n Canon dSLR (altijd 3:2) en m'n pocket-Fuji F30 (met 3:2 mode) willen hebben... echter die 4:3/16:9 mode is zoooo irritant... ik wil niet van die foute bijna vierkante foto's, ik wil gewoon 3:2, zonder elke foto afzonderlijk te croppen en bij het fotograferen dus continu rekening moeten houden wat er met een foto gebeurd als ie wordt gecropped naar 3:2.
Een S3IS zou ik best graag naast m'n Canon dSLR (altijd 3:2) en m'n pocket-Fuji F30 (met 3:2 mode) willen hebben... echter die 4:3/16:9 mode is zoooo irritant... ik wil niet van die foute bijna vierkante foto's, ik wil gewoon 3:2, zonder elke foto afzonderlijk te croppen en bij het fotograferen dus continu rekening moeten houden wat er met een foto gebeurd als ie wordt gecropped naar 3:2.
Verwijderd
Dan koop je toch gewoon de Sony H2, met een dergelijk assortiment aan camera's moet je toch nieuw geheugen kopen
of je taped je schermpje af, hoef je in ieder geval geen rekening te houden in gedachten met afsnijdingen
Dat bedoel ik ja, de H5!!!
Misschien maken ze er zich te gemakkelijk van af?Darth Malak schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:58:
... jammer dat Canon nog steeds een obsolete formaat als MJPG gebruikt voor de filmpjes...
De S3 is een fotocamera en MJPEG is gewoon een hele rits volledige plaatjes achter elkaar. Dus ongecomprimeerd. Een 'turbo-burst-modus' als het ware... Denk ik.
Maar ja, blijft jammer. Ik had ook liever MPeg2 of DivX / XviD gehad.
De eerste KLM foto is ISO 200!Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:37:
[...]
Ik ben de slechte foto's jammer genoeg kwijt dus die kan ik niet posten. Heb nog wel een paar gelukte foto's. Heb ze net online gezet. Ze zijn niet gecropt en niet bewerkt. Het plantje en het vliegtuig van voren zijn op auto genomen (dacht ik), die andere 2 heb ik een beetje zitten klooien
http://www.kroegenplanner.nl/pics/IMG_0096.jpg
http://www.kroegenplanner.nl/pics/IMG_0108.jpg
http://www.kroegenplanner.nl/pics/IMG_0109.jpg
http://www.kroegenplanner.nl/pics/IMG_0116.jpg
Dan heb je ruis natuurlijk.
Shutter speed: 1/400 sec
Aperture: 8
Exposure mode: Tv
Flash: Off
Metering mode: Evaluative
Drive mode: Continuous: frame 1
ISO: 200
Diafragme een beetje verder open en je had makkelijk ISO80 kunnen hebben.
De tweede KLM is 'auto', maar die vind ik helemaal niet slecht hoor! Wel een HELE snelle sluitertijd gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door reijndert op 21-08-2006 00:42 ]
Nee, geen Mpeg 2 maar Mpeg 4 zoals sony... Maar ja, sony gebruikt weer belachelijke geheugenkaarten... 1 van de argumenten voor mij om toendertijd de S3 te kiezen.reijndert schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:42:
[...]
Misschien maken ze er zich te gemakkelijk van af?
De S3 is een fotocamera en MJPEG is gewoon een hele rits volledige plaatjes achter elkaar. Dus ongecomprimeerd. Een 'turbo-burst-modus' als het ware... Denk ik.
Maar ja, blijft jammer. Ik had ook liever MPeg2 of DivX / XviD gehad.
Ik denk dat je dan in eerste instantie, de al eerder genoemde, lensvatting moet kopen (met zonnekap). En op die lensvatting kan je dan weer een UV-Filter zetten.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:05:
hallo bestaan er ook uv filters voor de s3?
waar kan je die kopen??
Maarre, waarom zou je?
Verwijderd
dan heb je betere kleuren en dan is je lens beschermd tegen krassen enzoSangroid schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:17:
[...]
Ik denk dat je dan in eerste instantie, de al eerder genoemde, lensvatting moet kopen (met zonnekap). En op die lensvatting kan je dan weer een UV-Filter zetten.
Maarre, waarom zou je?
Verwijderd
Heb zelf sinds kort een aluminium lensadapter, heb deze gekocht via lensmateonline.com ... snelle levering vanuit amerika, had het binnen een week binnen. Deze bestelling was inclusief een uv filter en polarizer, kunt er trouwens ook een bijpassende zonnekap bestellen en vele andere nuttige accessoires.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:05:
hallo bestaan er ook uv filters voor de s3?
waar kan je die kopen??
Totaalbedrag voor dit alles was ongeveer €95,-. D.m.v. de aluminium lensadapter kun je de camera ook stabieler vasthouden en dit is terug te zien op foto's genomen tijdens slecht lichtsituaties ... tevens beschermt dit in combinatie met een uv filter je lens en zoommechaniek.
Al met al dus een aanrader om het daar aan te schaffen en niet een lensadapter van canon te kopen, deze is namelijk van kunststof en daardoor een stuk kwetsbaarder en is tevens duurder.
Cheers
Ik zat te kijken naar een tele lens. Nu zag ik er ook 1 van Raynox. Deze is 132 euro maar heeft een zoom van 2.2x ipv de 1.5x die Canon heeft.

Specs
Lijkt me dus een betere keuze of?

Specs
Lijkt me dus een betere keuze of?
Heb je al voorbeeld shots gezien?
Lijkt me dat bij dit soort 'brillen' de kwaliteit aan de randen ver te zoeken zal zijn...
Lijkt me dat bij dit soort 'brillen' de kwaliteit aan de randen ver te zoeken zal zijn...
Verwijderd
welke moet ik dan hebben de 58mm of de 52mmVerwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:40:
[...]
Heb zelf sinds kort een aluminium lensadapter, heb deze gekocht via lensmateonline.com ... snelle levering vanuit amerika, had het binnen een week binnen. Deze bestelling was inclusief een uv filter en polarizer, kunt er trouwens ook een bijpassende zonnekap bestellen en vele andere nuttige accessoires.
Totaalbedrag voor dit alles was ongeveer €95,-. D.m.v. de aluminium lensadapter kun je de camera ook stabieler vasthouden en dit is terug te zien op foto's genomen tijdens slecht lichtsituaties ... tevens beschermt dit in combinatie met een uv filter je lens en zoommechaniek.
Al met al dus een aanrader om het daar aan te schaffen en niet een lensadapter van canon te kopen, deze is namelijk van kunststof en daardoor een stuk kwetsbaarder en is tevens duurder.
Cheers
Hmmzz... van die betere kleuren geloof ik niet zo, bij een analoge camera, ok. Bescherming, ja, dat wel, maar dan moet je wel constant met die lensadapter lopen.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:42:
[...]
dan heb je betere kleuren en dan is je lens beschermd tegen krassen enzo
Een zonnekap is altijd handig.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:03:
is het handig om bij mijn s3 een zonnekap te kopen?
http://raynox.co.jp/actua...is/pss2-dcr2020-eagle.jpgreijndert schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:10:
Vignetting is vaak een probleem met zo een teleconverter.reijndert schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:10:
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dus het is beter om de 1.5x van canon zelf te halen dan?EXX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:27:
[...]
Vignetting is vaak een probleem met zo een teleconverter.
Ik fotografeer zelf met een Konica-Minolta A2 en heb vanwege de forse vignetting niet voor de Raynox 2020 maar voor de orginele Konica-Minolta ACT-100 gekozen.
Het is natuurlijk een kwestie van proberen en kijken hoeveel vignettering je hebt, en of het voor jouw bezwaarlijk is.
Het is natuurlijk een kwestie van proberen en kijken hoeveel vignettering je hebt, en of het voor jouw bezwaarlijk is.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
1.5x is die van canon ook. Het ging erom of 2.2x van raynox ook aan te raden is. aangezien zij ook goede lenzen maken en hij ong. net zo duur is.EXX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:14:
Ik fotografeer zelf met een Konica-Minolta A2 en heb vanwege de forse vignetting niet voor de Raynox 2020 maar voor de orginele Konica-Minolta ACT-100 gekozen.
Verwijderd
welke heb jij dan gekocht die van 52mm of die van 58 mm??Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:40:
[...]
Heb zelf sinds kort een aluminium lensadapter, heb deze gekocht via lensmateonline.com ... snelle levering vanuit amerika, had het binnen een week binnen. Deze bestelling was inclusief een uv filter en polarizer, kunt er trouwens ook een bijpassende zonnekap bestellen en vele andere nuttige accessoires.
Cheers
Verwijderd
Heb die van 52mm gekocht na wat research op internet te hebben gedaan (tevens ff pics vergelijken)... aankoop hangt natuurlijk ook af of je al accessoires hebt die hierop dienen te passen.Tevens ff checken wat je met deze info kunt:Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:32:
[...]
welke heb jij dan gekocht die van 52mm of die van 58 mm??
http://photography-on-the.net/forum/archive/index.php/t-8519.html
http://www.stevesforums.com/forums/view_topic.php?id=72225&forum_id=50&jump_to=403725
http://www.flickr.com/groups/s1is/discuss/94081/
52 mm = "alles" behalve canon, vooral voor filters erg handig.
58 mm = een echte canon maatvoering, dus voor "originele" accessoires.
TIP voor deze/volgende keer: Gewoon googlen helpt meestal in dit geval; tik ("52 or 58" lensmate) in en ondek vele discussietopics over dit onderwerp ... scheelt wachten op een reactie....
Cheers, MvA
Ik zit nog te twijfelen over de volgende camera's:
€ 415,- Canon Powershot S3 IS (6MP, 12x zoom, 36-432mm, f/2.7-3.5)
€ 489,- Panasonic Lumix DMC-FZ30 (8MP, 12x, 35-420mm, f/2.8-11) Prijsverschil € 75,-
€ 565,- Panasonic Lumix DMC-FZ50 (10MP, 12x, 35-420mm, f/2.8-11) Prijsverschil € 150,- 75,-
€ 579,- Nikon D50 Kit (6MP, 18-55mm f/3.5-5.6) Prijsverschil 164,- 90,- 14,-
Het prijsverschil is er maar laat ik gemakshalve niet meespelen in mijn keuze.
Ik heb deze vraag op deze topic geplaatst omdat ik ervan uit ga dat mensen die met de S3 bezig zijn voor dezelfde (afgezien van de nieuwe FZ50 dan) keuze hebben gestaan of nu staan zoals ik.
Mijn twijfel beslaat eigenlijk twee punten: Fotokwaliteit en het meeneemgemak of ongemak van de camera. De FZ30 en 50 lijken toch een stuk bulkier dan de S3 maar als deze camera's echt veel meer fotokwaliteit leveren heb ik dat er wel voor over. De vraag die ik mij dan nog kan stellen, als dus inderdaad de keuze FZ30 of 50 waarom dan niet gelijk de overstap naar een Nikon D50 kit wetende dat je dan eerstens een hoop zoom mist maar qua camera zwaarte/grootte hetzelfde mee moet nemen. D50 heeft een veel grotere sensor.
Of toch de S3 die meer compact is en makkelijker mee te nemen. Vraag is hoe groot is het kwaliteitsverschil van de foto's van de S3 en FZ30-50? De FZ's lijken een iets natuurlijker weergaven van de kleuren te hebben maar dan hoor je weer het verhaal over ruis zodat ook daar weer twijfel rijst.
Het kantelbare schermpje van de Canon's vind ik nog steeds zeer subliem en zeker niet overbodig getuigen mijn ervaringen met de G2 en A620. De FZ's hebben nu ook een kantelbaar schermpje al lijkt de manier waarop minder handig.
Wie heeft nog steekhoudende suggesties of ervaringen?
€ 489,- Panasonic Lumix DMC-FZ30 (8MP, 12x, 35-420mm, f/2.8-11) Prijsverschil € 75,-
€ 565,- Panasonic Lumix DMC-FZ50 (10MP, 12x, 35-420mm, f/2.8-11) Prijsverschil € 150,- 75,-
Ik heb deze vraag op deze topic geplaatst omdat ik ervan uit ga dat mensen die met de S3 bezig zijn voor dezelfde (afgezien van de nieuwe FZ50 dan) keuze hebben gestaan of nu staan zoals ik.
Mijn twijfel beslaat eigenlijk twee punten: Fotokwaliteit en het meeneemgemak of ongemak van de camera. De FZ30 en 50 lijken toch een stuk bulkier dan de S3 maar als deze camera's echt veel meer fotokwaliteit leveren heb ik dat er wel voor over. De vraag die ik mij dan nog kan stellen, als dus inderdaad de keuze FZ30 of 50 waarom dan niet gelijk de overstap naar een Nikon D50 kit wetende dat je dan eerstens een hoop zoom mist maar qua camera zwaarte/grootte hetzelfde mee moet nemen. D50 heeft een veel grotere sensor.
Of toch de S3 die meer compact is en makkelijker mee te nemen. Vraag is hoe groot is het kwaliteitsverschil van de foto's van de S3 en FZ30-50? De FZ's lijken een iets natuurlijker weergaven van de kleuren te hebben maar dan hoor je weer het verhaal over ruis zodat ook daar weer twijfel rijst.
Het kantelbare schermpje van de Canon's vind ik nog steeds zeer subliem en zeker niet overbodig getuigen mijn ervaringen met de G2 en A620. De FZ's hebben nu ook een kantelbaar schermpje al lijkt de manier waarop minder handig.
Has Balls
Ik heb afgelopen week toch maar de raynox dcr2020 gehaalt samen met de LAH-DC20. Allebei bij fotokonijnenberg.nl gewoon op vooraad.

hoe groot is die lah-dc20 met zonnekap?
en is het handig om die steeds eraf te moeten halen, want MET zonnekap gaat ie sowieso niet in mijn tas passen (past nu maar net)
ik moet dan dus steeds die ring eraf halen, converter erop, zonnekap erop... lijkt me niet ideaal?
en is het handig om die steeds eraf te moeten halen, want MET zonnekap gaat ie sowieso niet in mijn tas passen (past nu maar net)
ik moet dan dus steeds die ring eraf halen, converter erop, zonnekap erop... lijkt me niet ideaal?
Er is een hele boel te vinden op internet waarmee je opzich je vraag wel kunt beantwoorden, maar ik snap dat het soms fijn is als iemand duidelijk zijn mening vertelt. Hier de mijne:Youri Carma schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:40:
Ik zit nog te twijfelen over de volgende camera's:
Ik heb een D50, dus mijn keuze is duidelijk in jouw rijtje.
Net als jij heb ik me niet beinvloedt door prijzen, maar zocht ik eigenlijk gewoon kwaliteit en leermogelijkheden. Ik heb wel duidelijk moeten besluiten dat wanneer ik wil fotograferen dat ik wel wat spul mee moet nemen, maar dat vond ik niet erg.
Ik heb nu 4 lenzen bij mijn body, waardoor ik gewoon een rugtas meeneem voor de meeste dingen.
De D50 valt wel duidelijk uit je rijtje, het is gewoon heel wat anders en kost je even om alles te leren, maar ik vind dat het daarna beloond wordt met zoveel meer veelzijdigheid, dat ik nooit spijt heb gehad. Voordat ik deze camera kocht wist ik niet meer (misschien wel minder) van camera's dan jij nu. Je moet de keuze zelf maken, maar de leermogelijkheden die de D50 mij bood waren voor mij de doorslag en nu is het mijn grootste hobby (fotograferen).
Verwijderd
passen die raynox dcr2020 en de lensadapter van canon lah-dc20 gewoon op elkaar?Skype schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:56:
Ik heb afgelopen week toch maar de raynox dcr2020 gehaalt samen met de LAH-DC20. Allebei bij fotokonijnenberg.nl gewoon op vooraad.
[afbeelding]
[afbeelding]
of moet daar nog een verloopstuk tussen??
die zonnekap die er opzit is dat de zonnekap die je bij de canon lensadapterkrijgt?
De zonnekap zit bij de LAH-DC20 ja.
Bij de Raynox zaten 2 ringen voor 52 en 58 mm Dus met die van 58 kun je hem op de LAH-DC20 zetten.
Je moet wel steeds je lens of zonnekap verwijderen als je hem in je tas wilt doen ja. Tenzij je dus een grotere tas hebt..
Bij de Raynox zaten 2 ringen voor 52 en 58 mm Dus met die van 58 kun je hem op de LAH-DC20 zetten.
Je moet wel steeds je lens of zonnekap verwijderen als je hem in je tas wilt doen ja. Tenzij je dus een grotere tas hebt..
Hoeveel mm heb je dan nu? 2.2 x 432mm (=+/-950mm!!) ????Skype schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:27:
Heb je al foto's gemaakt?
maar die adapter vergroot je toestel dus niet?Skype schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:27:
De apdapter is 43 mm diep. en met de camera aan is hij no 9 mm langer als de lens. dus hij vergroot je camera wel. hij zal niet meer in de S3 tas kunnen. want daar past hij met lensdop erop maar net in.Phusebox schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:58:
[...]
maar die adapter vergroot je toestel dus niet?
Met zonnekap is het ong. 70 mm. Dus van view finder tot de zonnekap is het dan ong. 147 mm diep.
met de 2.2 x tele is hij 245 mm diep van lens tot viewfinder.
[ Voor 18% gewijzigd door Nyana op 29-08-2006 17:28 ]
Natuurlijk heb ik veel op internet gelezen en ben daarom in staat mijn twijfelpunten te beargumenteren. Natuurlijk gaat het om de vraag met wat je uiteindelijk met de camera van plan bent maar dat hangt ook weer een beetje van de camera af die je in je handen hebt.nomad85 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:54:
[...]
Er is een hele boel te vinden op internet waarmee je opzich je vraag wel kunt beantwoorden, maar ik snap dat het soms fijn is als iemand duidelijk zijn mening vertelt. Hier de mijne:
Ik heb een D50, dus mijn keuze is duidelijk in jouw rijtje.
Net als jij heb ik me niet beinvloedt door prijzen, maar zocht ik eigenlijk gewoon kwaliteit en leermogelijkheden. Ik heb wel duidelijk moeten besluiten dat wanneer ik wil fotograferen dat ik wel wat spul mee moet nemen, maar dat vond ik niet erg.
Ik heb nu 4 lenzen bij mijn body, waardoor ik gewoon een rugtas meeneem voor de meeste dingen.
De D50 valt wel duidelijk uit je rijtje, het is gewoon heel wat anders en kost je even om alles te leren, maar ik vind dat het daarna beloond wordt met zoveel meer veelzijdigheid, dat ik nooit spijt heb gehad. Voordat ik deze camera kocht wist ik niet meer (misschien wel minder) van camera's dan jij nu. Je moet de keuze zelf maken, maar de leermogelijkheden die de D50 mij bood waren voor mij de doorslag en nu is het mijn grootste hobby (fotograferen).
Enerzijds wil ik graag een pocketshooter met 12x opticalzoom met zo'n heerlijk kantelscherm en point en shootemup maar. En altijd meenemen "Where ever you go!"
Anderzijds ben ik een freak als het gaat om fotokwaliteit. Ik heb originele foto's gezien van de Fuji G617 Panorama - Allerhande merken Mediumformaatcamera's - Duurste laatste Analoge Canon's met de nieuwste lenstechniek bewapend 35 mm - etc...dus ik weet een beetje waar ik het over heb.
Digitale fotografie (Zelfs de tig1000 euro Canon's) zijn er bij lange na nog niet dus ik heb over de digitale fotografie geen ilussies. Maar oh wat lijkt mijn zo'n S3 toch fijn en gemakkelijk en oh wat zou je inderdaad weer een stapje hoger (digitaal dan) leuk kunnen experimenteren met die Nikon D50.
Ik ben het helemaal met bovenstaande quote eens en ook anderen stimuleren mij om toch voor de Nikon D50 te gaan. Misschien ook zeer handig i.v.m. mijn grafische liefde.
Wat ik wel zou missen is:
- 12x makkelijk zoom
- Zeer handige Kantelbare schermpje
- Een goede 8 minuten tot een Gig Cam wel met Stereo geluid
- IS
Maar wat heb ik terug:
- De nieuwste Sensor
- Een veel grotere Sensor
- Makkelijkere uitbreidingsmogelijkheden
- Betere lenzen toepasbaar
Maar goed dat gaat alleen maar meer geld kosten bij uitbreiding
Zou in een later stadium een verbeterde S3 kunnen kopen de S4 of 5 in de toekomst zonder de beperking van de 1 Gig film (Willen waarschijnlijk de cam industrie nog niet echt in de weg lopen).
De FZ-50 is afgevallen in mijn keuze....toch teleurstellende foto's
Samples Panasonic Lumix FZ50
Hier nog meer FZ50 samples
Dus wat zal het worden Canon Powershot S3 of Nikon D50 (ik geef toe een rare vergelijking)?

Vooral of de fotokwaliteit van de D50 mij echt zal bevredigen. Fotografeer nu met een Canon Powershot A620 een zeer onderschatte camera in mijn opinie.
Eigen genomen samples van de A620.
Portretten met de A620
En van mijn vorige Canon Powershot G2
[ Voor 7% gewijzigd door Youri Carma op 30-08-2006 02:22 ]
Has Balls
Bereik van je D50 is natuurlijk groter dan die van de S3, mits je geld stopt in lenzen, maar zoals je zei bouw je dat langzaam op.
Ik kijk naar je foto's en bij afstands foto's zou ik graag snelheid willen en scherpte, waarin de D50 makkelijk superieur is.
Wanneer ik naar je portret foto's kijk zou ik graag een mooi DoF willen hebben (beperkt gebied scherp, dus de achtergrond mooi soft wegfocussen), dit kan gewoon niet met een S3 omdat de sensor te klein is. De Dslr fotografen zouden allemaal rond de F/2.8 (als voorbeeld) gaan zitten en een portret op 50mm bijvoorbeeld gaan schieten, waardoor je een mooi scherp gezicht krijgt met een heerlijke zachte weg gefocussde achtergrond, dit is wat zo mooi kan met portret en Dslr.
Je foto's die je nu laat zien worden duidelijker beter met een D50 dan met een S3. Daarentegen is de S3 een Stuk makkelijker om mee te nemen, dit is wel een afweging.
Een D50 kan nog wel redelijk compact, maar je zal toch altijd minimaal 2 lenzen meenemen en dan heb je toch al behoorlijk veel meer ruimte nodig. Hoe duidelijk ga je van te voren bedenken of je wilt gaan fotograferen die dag en wil je dan een rugzakje bijvoorbeeld meenemen.
Ik kijk naar je foto's en bij afstands foto's zou ik graag snelheid willen en scherpte, waarin de D50 makkelijk superieur is.
Wanneer ik naar je portret foto's kijk zou ik graag een mooi DoF willen hebben (beperkt gebied scherp, dus de achtergrond mooi soft wegfocussen), dit kan gewoon niet met een S3 omdat de sensor te klein is. De Dslr fotografen zouden allemaal rond de F/2.8 (als voorbeeld) gaan zitten en een portret op 50mm bijvoorbeeld gaan schieten, waardoor je een mooi scherp gezicht krijgt met een heerlijke zachte weg gefocussde achtergrond, dit is wat zo mooi kan met portret en Dslr.
Je foto's die je nu laat zien worden duidelijker beter met een D50 dan met een S3. Daarentegen is de S3 een Stuk makkelijker om mee te nemen, dit is wel een afweging.
Een D50 kan nog wel redelijk compact, maar je zal toch altijd minimaal 2 lenzen meenemen en dan heb je toch al behoorlijk veel meer ruimte nodig. Hoe duidelijk ga je van te voren bedenken of je wilt gaan fotograferen die dag en wil je dan een rugzakje bijvoorbeeld meenemen.
Verwijderd
is er wel eeb beetje DOF/scherptediepte mee te berijken??nomad85 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:52:
Bereik van je D50 is natuurlijk groter dan die van de S3, mits je geld stopt in lenzen, maar zoals je zei bouw je dat langzaam op.
bedoel je een grote dof/scherptediepte of een kleine dof/scherpte diepte?
Voor een lange scherptediepte is een kleinere sensor (compact camera) voordeliger omdat je dan het diafragma minder hoeft te knijpen en voor een korte scherptediepte is een grote sensor de enige mogenlijkheid (DSLR).
Voor een lange scherptediepte is een kleinere sensor (compact camera) voordeliger omdat je dan het diafragma minder hoeft te knijpen en voor een korte scherptediepte is een grote sensor de enige mogenlijkheid (DSLR).
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
conclusie met de canon s3 is kan je geen fotos maken met kleine scherpte diepte?martijn_tje schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:30:
bedoel je een grote dof/scherptediepte of een kleine dof/scherpte diepte?
of wanneer je macro/supermacro gebruikt, hier heb ik genoeg voorbeelden van (zelf gemaakt)Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:49:
Jawel, maar uitsluitend wanneer je erg ver hebt ingezoomd.
Verwijderd
zou je een paar van die voorbeelden willen uploaden?Phusebox schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:11:
[...]
of wanneer je macro/supermacro gebruikt, hier heb ik genoeg voorbeelden van (zelf gemaakt)
want de camera zal vooral gebruikt worden voor macro foto's
kijk hier maar eens; heb ik wat pics geupload:
http://www.flickr.com/photos/phusebox/
of voor de volledige resolutie:
http://phusebox.zoto.com
http://www.flickr.com/photos/phusebox/
of voor de volledige resolutie:
http://phusebox.zoto.com
[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 02-09-2006 23:49 ]
phusebox, mooie foto's, prima scherp. Maar je ziet hier wel goed dat je DoF veel groter is dan bij een Dslr en dus veel groter gebied scherp hebt, waardoor de achtergrond veel duidelijker zichtbaar blijft.
Het ligt er een beetje aan wat je mooi vind, bij jou zie je nog dat de achtergrond bloemen heeft, wanneer ik zo'n foto zou maken op F/2.8 met mijn macro dan zou je een egale groene achtergrond hebben.
Het ligt er een beetje aan wat je mooi vind, bij jou zie je nog dat de achtergrond bloemen heeft, wanneer ik zo'n foto zou maken op F/2.8 met mijn macro dan zou je een egale groene achtergrond hebben.
true, maar dat zijn dus keuzes die je maakt... ik wil graag een camera met veel mogelijkheden, maar niet slepen met lenzen e.d. op vakantie, dus daarom geen dSLR, alhoewel ik tijdens mijn studie wel met een analoge spiegelreflex heb gewerktnomad85 schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:58:
phusebox, mooie foto's, prima scherp. Maar je ziet hier wel goed dat je DoF veel groter is dan bij een Dslr en dus veel groter gebied scherp hebt, waardoor de achtergrond veel duidelijker zichtbaar blijft.
Extreem smalle DOF kun je ook met de S3 krijgen na aanschaf van een macroconverter van 30 euronomad85 schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:58:
Voor niet-macro foto's moet je inderdaad wel sterk inzoomen om een smalle DOF te krijgen (>400mm).
30 euro? Da's best goedkoop. Volgens mij zijn de beste close up lenzen voor de S3 IS de Canon 250D en 500D, maar volgens mij zijn die wel duurder dan 30 euro. Ik heb voor mijn H2 deze week de close up lens van Sony gekocht en die maakt geweldige close up foto's. De Canon close up lenzen maken ook prachtige foto's.Twister336 schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:14:
[...]
Extreem smalle DOF kun je ook met de S3 krijgen na aanschaf van een macroconverter van 30 euro
Sowieso schrijf je zo!
Die Canon's zijn 3x duurder dan de Raynox DCR-150 (+4) en DCR-250 (+8).
Op deze website staan een aantal voorbeelden van de 250D, 500D en de DCR-250 (en nog een paar anderen).
De DCR-250 is 2x krachtiger dan de 500D dus je kunt ze niet meteen vergelijken maar die voorbeeldfoto's van de Raynox zijn toch veel scherper (en uiteraard gedetailleerder).
Op deze website staan een aantal voorbeelden van de 250D, 500D en de DCR-250 (en nog een paar anderen).
De DCR-250 is 2x krachtiger dan de 500D dus je kunt ze niet meteen vergelijken maar die voorbeeldfoto's van de Raynox zijn toch veel scherper (en uiteraard gedetailleerder).
Da's niet mis nee. Die Raynox lenzen hebben een hoger aantal diopters waardoor ze het subject meer dichterbij halen dan die van Canon. Het nadeel daarvan is dat de 'working distance' wel erg klein wordt. Scherpstellen kan alleen van een bepaalde afstand tot het subject. Maarre, zoals ik zeg, niet mis die Raynox lenzen.Twister336 schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:32:
Die Canon's zijn 3x duurder dan de Raynox DCR-150 (+4) en DCR-250 (+8).
Sowieso schrijf je zo!
Gister op DTM wat fotos gemaakt en wat filmpjes. Moet wel zeggen dat als de cam op auto staat hij toch wel wat ruis geeft. Verder wel een paar mooi plaatjes kunnen maken.
Van der Garde

Audi DTM van Kristensen

Filmpje
Van der Garde

Audi DTM van Kristensen

Filmpje
Verwijderd
is het iemand gelukt om datum weergave op de afgedrukte foto te krijgen ?
Ik vind het belangrijk dat ik over 7 jaar nog weet wat voor datum het was.
Die kan je gewoon uit de EXIF halen, wordt gewoon in het afbeeldingsbestand opgeslagen. Dus erop printen hoeft niet (lelijk).Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:15:
is het iemand gelukt om datum weergave op de afgedrukte foto te krijgen ?
Je kan met een batch ook de bestandsnaam hernoemen vanuit de EXIF gegevens en zo de datum in de naam zetten. De meeste centrales drukken de foto af met op de achterkant de filename.
[ Voor 19% gewijzigd door breinonline op 23-09-2006 15:27 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
het is stil in dit topic?
ik hoop dat er wat meer gebruikerservaringen worden gepost betreft dit toestel of linkjes naar zelf gemaakte foto's graag met instellingen erbij.
aangezien ik in de overweging ben een nieuw toestel aanteschaffen maar hier best wel negatieve dingen lees over deze camera.
ik hoop dat er wat meer gebruikerservaringen worden gepost betreft dit toestel of linkjes naar zelf gemaakte foto's graag met instellingen erbij.
aangezien ik in de overweging ben een nieuw toestel aanteschaffen maar hier best wel negatieve dingen lees over deze camera.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 12:32 ]
Tsja, je hebt altijd mensen die gewoon te hoge eisen stellen aan een "compactcamera" en deze ook gaan vergelijken met DSLR-camera's...Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:31:
het is stil in dit topic?
Ik heb deze camera ook en ben er echt zéér tevreden mee.
Hieronder een paar foto's die ik ooit geschoten heb.

foto is klikbaar

foto is klikbaar

Foto is klikbaar
Eén klein nadeeltje is dat de camera automatisch graag hoge ISO-waarden gebruikt wat jammergenoeg ruisvorming met zich meebrengt.
Ook heb ik al van meerdere mensen gehoord dat er problemen zijn met de menu- en schietknopjes.
Deze zouden geen klikgevoel geven.
Ik heb hier gelukkig géén last van.
Kortom:
Ben je op zoek naar een goede compactcamera met leuke functies welk niet al te duur is?
Dan is de S3 naar mijn mening een hele goede keuze, maar over smaak valt te twisten....
Ik heb sinds een paar weken ook een S3 IS (naast mijn G3), en ik ben er ook zeer tevreden mee. 
Het klopt inderdaad dat de Auto-instelling niet al te best is omdat die te hoge ISO-waarden kiest waardoor je ruis krijgt...de G3 doet het op dat gebied veel beter.
Maar in alle andere opzichten is de S3 IS echt fantastisch! Filmfunctie, zoom, stabilisatie, snelheid, resolutie, belichting, noem maar op
Misschien dat dat probleem met de ISO-waarden met een firmware-update opgelost kan worden?
Het klopt inderdaad dat de Auto-instelling niet al te best is omdat die te hoge ISO-waarden kiest waardoor je ruis krijgt...de G3 doet het op dat gebied veel beter.

Maar in alle andere opzichten is de S3 IS echt fantastisch! Filmfunctie, zoom, stabilisatie, snelheid, resolutie, belichting, noem maar op
Misschien dat dat probleem met de ISO-waarden met een firmware-update opgelost kan worden?
Verwijderd
kun je die ISO- waarden niet zelf instellen op bijv de P stand?RAMeijer schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:30:
Ik heb sinds een paar weken ook een S3 IS (naast mijn G3), en ik ben er ook zeer tevreden mee.
Het klopt inderdaad dat de Auto-instelling niet al te best is omdat die te hoge ISO-waarden kiest waardoor je ruis krijgt...de G3 doet het op dat gebied veel beter.![]()
Maar in alle andere opzichten is de S3 IS echt fantastisch! Filmfunctie, zoom, stabilisatie, snelheid, resolutie, belichting, noem maar op![]()
Jawel, maar dan staat ie dus niet meer in de Auto-stand
Verwijderd
ja oke,... maar inprincipe als ik naar mezelf kijk maak je nooit gebruik van de auto-standRAMeijer schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:12:
Jawel, maar dan staat ie dus niet meer in de Auto-stand
meestal van de P stand of M stand, ik heb zelf nu nog een canon s40
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 13:00 ]
je koopt toch ook niet een S3 om er vervolgens alleen mee in de auto stand te schieten? in de P-stand kun je alles zelf instellen, dus iso waarde, belichting etc...
je zou dom zijn als je je foto's laat verknallen door vast te willen houden aan een auto-stand.
je zou dom zijn als je je foto's laat verknallen door vast te willen houden aan een auto-stand.
Mja, maar ik kan me voorstellen dat je voor het snellere point&shoot-werk een goede auto-stand wil. Ik heb een S1 en gebruik de Auto-stand ook af en toe.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
gebruik je nu de P stand, die is ook gewoon auto hoor...MrSleeves schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:20:
Mja, maar ik kan me voorstellen dat je voor het snellere point&shoot-werk een goede auto-stand wil. Ik heb een S1 en gebruik de Auto-stand ook af en toe.
Verwijderd
P stand is het zelfde als autostand maar je kun je ISO waarde instellen plus flits aan en uit
voor de rest werkt het zelfde maar je kan nu ook je witbalans aanpassen dus dat zijn allemaal dingen wat je normaal niet kan instellen op auto stand
voor de rest werkt het zelfde maar je kan nu ook je witbalans aanpassen dus dat zijn allemaal dingen wat je normaal niet kan instellen op auto stand
P is inderdaad prima, maar voor mijn vrouw zou het handiger zijn als de Auto van de S3 IS net zo goed zou werken als die van de G3

Zelf ben ik ook veel bezig met manueel instellen van de camera om een zo goed mogelijk beeld vast te leggen.masterslave schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:58:
je koopt toch ook niet een S3 om er vervolgens alleen mee in de auto stand te schieten? in de P-stand kun je alles zelf instellen, dus iso waarde, belichting etc...
De meeste mensen die een S3 kopen zijn niet professioneel met fotografie bezig of hebben zelfs weinig verstand van fotograferen, maar willen gewoon een goede camera.
Dit zijn mensen die juist gebruik maken van de "auto" stand.
Jouw uitspraak dat het zogenaamd "dom" zou zijn om door de "auto" stand je foto's te laten verknallen vind ik dus niet terecht.
zoals boven ook genoemd, je kan gewoon wat dingen instellen in de p-stand. als je het boekje leest (wat de meeste mensen wel doen) kan je dat ook lezen. als jij je instellingen in de p-stand goed instelt, dus je iso waarde op 80 zetten bijvoorbeeld, kan iedere n00b daar perfect mee overweg. mensen die geen verstand hebben van camera's zitten toch niet in menu's te kloten, die schieten gewoon foto's.bokko! schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:43:
[...]
Zelf ben ik ook veel bezig met manueel instellen van de camera om een zo goed mogelijk beeld vast te leggen.
De meeste mensen die een S3 kopen zijn niet professioneel met fotografie bezig of hebben zelfs weinig verstand van fotograferen, maar willen gewoon een goede camera.
Dit zijn mensen die juist gebruik maken van de "auto" stand.
Jouw uitspraak dat het zogenaamd "dom" zou zijn om door de "auto" stand je foto's te laten verknallen vind ik dus niet terecht.
juist omdat het instellen van een iso waarde maar zo weinig moeite vergt, en de p-stand verder niets anders is als een auto stand met iets meer instellingen vind ik het dus idd dom dat je je foto's laat verknallen door vast te willen houden aan enkel schieten in de auto-stand.
Maar daar gaat het nu toch om, mensen willen niet in het menu om de ISO-waarden in te stellen.masterslave schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:03:
[...]
zoals boven ook genoemd, je kan gewoon wat dingen instellen in de p-stand. als je het boekje leest (wat de meeste mensen wel doen) kan je dat ook lezen. als jij je instellingen in de p-stand goed instelt, dus je iso waarde op 80 zetten bijvoorbeeld, kan iedere n00b daar perfect mee overweg. mensen die geen verstand hebben van camera's zitten toch niet in menu's te kloten, die schieten gewoon foto's.
juist omdat het instellen van een iso waarde maar zo weinig moeite vergt, en de p-stand verder niets anders is als een auto stand met iets meer instellingen vind ik het dus idd dom dat je je foto's laat verknallen door vast te willen houden aan enkel schieten in de auto-stand.
Je hebt altijd verschillende omstandigheden om in te fotograferen.
Je blijft dus je settings veranderen.
En dit is dus wat de "auto" stand voor je doet.
Maar ja dat is gewoon een meningsverschil...
Verwijderd
hoi
ik heb een maandje of wat de camera en zie dat er hier nog vraag is naar fotos en linkjes erna
bijdeze
de laatste albums op http://rottweiler.xrx.nl zijn gemaakt met een canons s3 is
alle fotos op http://rottweiler.xrx.nl/fotografie zijn gemaakt met een s3
ik ben er zeer over te spreken en vergelijken met een 350 of 400 van canon heeft geen nut alhouwel ik af en toe het verschil echt niet zie
de s3 is lekker compact fijn in de hand en goede kwaliteit ,
mvg
marcel de bresser
ik heb een maandje of wat de camera en zie dat er hier nog vraag is naar fotos en linkjes erna
bijdeze
de laatste albums op http://rottweiler.xrx.nl zijn gemaakt met een canons s3 is
alle fotos op http://rottweiler.xrx.nl/fotografie zijn gemaakt met een s3
ik ben er zeer over te spreken en vergelijken met een 350 of 400 van canon heeft geen nut alhouwel ik af en toe het verschil echt niet zie
de s3 is lekker compact fijn in de hand en goede kwaliteit ,
mvg
marcel de bresser
Verwijderd
Hallo,
Ik heb de S3 nu een paar dagen in handen en constateer dat het een hele mooie camera is.
Wat mij op valt is dat er in de stand rode ogen geen voorflits meer is.
Is dit niet meer nodig of is dit een foutieve afstelling.
groeten
Ton
Ik heb de S3 nu een paar dagen in handen en constateer dat het een hele mooie camera is.
Wat mij op valt is dat er in de stand rode ogen geen voorflits meer is.
Is dit niet meer nodig of is dit een foutieve afstelling.
groeten
Ton
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 21:57 ]
Kan best zijn ja, nu je het zegt...ik zal vanavond eens kijken...