[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 24.263 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:24:
Zo, vandaag is de grote dag (14 nov) :)

Als het goed is zou volgens de oplever datum vandaag de lijn bruikbaar moeten worden. Ik heb een Speedlinq Comfort 6016 abo + bellen besteld (KPN) met een Single-PC modem (SpeedTouch 706)

Nou, ik had alles reeds netjes aangesloten en de laatste firmware op de modem gezet (v6.1.9.6). Vandaag heb ik de configuratie wizard uitgevoerd en gekozen voor het Comfort profiel zonder bellen, aangezien dat zo in de handleiding stond.
Tja, heel herkenbaar (ik heb een Alcatel 706 op KPN Comfort...) ook ík heb alle settings en tips van GoT geprobeerd en dezelfde resultaten als jij.... :X

Bij mij duuuuuuuurde het iets van 6 dagen voordat ik spontaan signaal kreeg met de TISCALI settings... switchen naar Comfort.. NIKS MEER.. terug naar Tiskalie=werkende internet... Grrrrrrr...

Maar ik kon werken... deed de VoiP melding....

VoiP info gekregen... instellen.. NIKS MEER WERKEN.......

Comfortsetting dan maar weer eens proberen.....>> WERKEN !!!!

Ra RA RA ... conclusie: KLOTE BEDRIJF..... afwachten wat ik aan einde periode ga doen..

ps: ik zou comfort 6.016/ 1.024 krijgen.... maar modem meld: 6.016/773 !! en heb dus samen met voucher brief gestuurd hoe/wanner ze dit gaan "recht-zetten" Bbrrrrrr hou m'n hart vast...

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:10:
[...]
ps: ik zou comfort 6.016/ 1.024 krijgen.... maar modem meld: 6.016/773 !! en heb dus samen met voucher brief gestuurd hoe/wanner ze dit gaan "recht-zetten" Bbrrrrrr hou m'n hart vast...
Tja, volgens mij wil je weer voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, je hebt namelijk door voor de lijn van de kpn te kiezen gewoon een lagere upload snelheid gekozen.. en dat stond -en staat nog steeds- netjes op de website hoor... 6016/1024 voor babyXL en bbned, 6016/768 voor kpn.
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:43:
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje tussendoor. Ik heb dus op mijn single-PC router de poorten 1 t/m 65534 geforward naar mijn WRT54GS die op ethernet poort 1 is aangesloten. Nu zou ik graag even een bevestiging hebben of ik dit goed heb gedaan... hieronder vind je een screenshotje van de instellingen.

Klopt dit zo, of moet ik bijvoorbeeld ook nog iets invullen bij "trigger port"?

[afbeelding]

Zou ik nog ook nog iets speciaals op m'n Linksys router (met dd-wrt) instellen of werkt die met de standaard instellingen naar behoren?

Alles werkt trouwens wel op dit moment, maar misschien dat er met wat kleine aanpassinkjes nog verbetering kan komen...

Alvast bedankt :)
Ik weet niet precies wat je wilt bereiken, maar volgens mij is wat je hier wil doen het instellen van een DMZ, oftewel alles doorsturen naar 1 bepaald ip-adres.

In de speedtouch wordt dit volgens mij "default server" genoemd en zorgt er voor dat alle pakketjes die van buiten komen en niet verwacht worden (om het maar even simpel te zeggen) worden doorgestuurd naar die ene "server", in jouw geval dan de linksys.

Hoe je het precies in de webinterface kan instellen durf ik niet te zeggen, maar middels de cli kan het door
code:
1
nat defserver addr=ip-adres van de linksys

Op de linksys moet je dan natuurlijk nog de volgende stap voor de pakketjes definieren, hij moet namelijk ook weten welke pakketjes naar welke host moeten worden doorgestuurd.

[ Voor 56% gewijzigd door hufkes op 16-11-2006 09:35 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

hufkes schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:11:
[...]
Tja, volgens mij wil je weer voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, je hebt namelijk door voor de lijn van de kpn te kiezen gewoon een lagere upload snelheid gekozen.. en dat stond -en staat nog steeds- netjes op de website hoor... 6016/1024 voor babyXL en bbned, 6016/768 voor kpn.

[...]
Nee hoor, je hebt het fout... (wat de aanbieding betreft..) NU ! staat deze aanbieding er van 773Kb up... maar begin oktober niet....

De winkelketen waar ik mijn abo heb afgesloten heeft terplaatse nog geinformeerd en speedlinq zijn dat het ECHT om een 1.024 up ging....

óók heb ik de betreffende web-page even ge screen-dumpt...

• hufkes

hufkes

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:23:
[...]

Nee hoor, je hebt het fout... (wat de aanbieding betreft..) NU ! staat deze aanbieding er van 773Kb up... maar begin oktober niet....

De winkelketen waar ik mijn abo heb afgesloten heeft terplaatse nog geinformeerd en speedlinq zijn dat het ECHT om een 1.024 up ging....

óók heb ik de betreffende web-page even ge screen-dumpt...
mmm, nou ja, ik kan je vertellen dat je dan waarschijnlijk net een paar dagen of zo voor mij hebt besteld, de mijne wordt vandaag opgeleverd als het goed is.. Misschien iets te resoluut gebracht maar in de week voor 13 oktober -datum dat ik besteld heb- stond het er al zo op. Eigen screendump nog nagekeken. Ben dus bang voor je dat ze zich gaan beroepen op een foute vermelding op de site ofzo. Maar suc6 met proberen natuurlijk :)

---

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
bron: http://www.speedlinq.nl/php/overstappen.php

"Let op 2: Naadloos overstappen van een ADSL abonnement naar een ADSL2+ abonnement (zoals bijvoorbeeld de X-tra 10000) abonnement is niet mogelijk."

Wat moet ik me hierbij voorstellen, een offline periode van een paar weken ofzo ?
Iemand hier ervaring mee ?

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bah. vandaag was de geplande aansluitdatum, en de kpn-meneer die vandaag langskwam (1 minuut werk voor 49 euro!) zei ook dat het signaal prima was. Echter, nog steeds geen modem! bah. bah bah bah
zo. ik heb gezegd

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hufkes schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:29:
[...]

Ben dus bang voor je dat ze zich gaan beroepen op een foute vermelding op de site ofzo. Maar suc6 met proberen natuurlijk :)
Daar komen ze NIET mee weg (als het aan mij ligt...) want zoals ik zei:

" ze hebben het ook telefonish BEVESTIGD !!! " dat is dus géén druk-foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BonBon schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:31:
bron: http://www.speedlinq.nl/php/overstappen.php

"Let op 2: Naadloos overstappen van een ADSL abonnement naar een ADSL2+ abonnement (zoals bijvoorbeeld de X-tra 10000) abonnement is niet mogelijk."

Wat moet ik me hierbij voorstellen, een offline periode van een paar weken ofzo ?
Iemand hier ervaring mee ?
Doe zoals IK deed.... even een WiFi-tje met je buren opzetten (platteland)... (kost haast niks meer..) of nog beter UTP voor zéér aangrenzende buren... kan je gewoon blijven internetten.... _/-\o_ :9

ÉN heeft als voordeel dat je buurman ÓÓK bij het aflopen van zíjn abbonnement, er "even" bij jou op kan... dubbele pret iedere contract -einde !! O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:22:
[...]

Daar komen ze NIET mee weg (als het aan mij ligt...) want zoals ik zei:

" ze hebben het ook telefonish BEVESTIGD !!! " dat is dus géén druk-foutje...
En om maar even de advocaat van de duivel te spelen, heb je daar ook bewijs van en was de desbetreffende medewerker -wiens volledige naam je uiteraard genoteerd hebt- ook bij zijn volle verstand en bij machte cq. gerechtigd om dergelijke uitspraken te doen :?

Hoop uiteraard voor je dat het je gaat lukken, maar ik zou er niet al te veel energie aan verspillen 8)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
heb de welkomstbrief nu al meer dan 7 dagen in huis, kreeg ook het mailtje dat de adsl-lijn geactiveerd is en dat het modembedrag via incasso wordt afgeschreven, maar helaas: geen modempakket! Nou probeerde ik ze net te bellen, maar 1 minuut keuzemenu's hoorde ik dat de wachttijd >15min was. en dat om 9u 's morgens!
Nou vroeg ik me af waar ik dat klachtenformulier kan vinden om ze op die manier een vraag te kunnen stellen, zonder even snel een tientje aan de helpdesk uit te geven.

edit: gevonden.nou maar hopen dat ze snel antwoorden want ik voel me zwaar gehandicapt zonder inet (woon in een wijk met veel medelanders zonder Wifi dus kan geen signaal van iemand "lenen")

[ Voor 16% gewijzigd door knuppelhout op 17-11-2006 09:26 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knuppelhout schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:16:

ik voel me zwaar gehandicapt zonder inet (woon in een wijk met veel medelanders zonder Wifi dus kan geen signaal van iemand "lenen")
Ja, zonder internet kan ik óók niet meer... 8)7

Dat wifi moet je SAMEN met iemand aanschaffen die dat plannetje óók wel ziet zitten van makkelijk en veilig overschakelen. 2 simpele kastjes.....maar let op je aantal muren waar het signaal doorheen moet. Een draad is vééél makkelijker en UTP hebben we getest tot onze maximale draad en was ca. 75 mtr ZONDER probleem.
En het is een goede backup-verbinding als één van beide providers "even" uit de lucht is...

De onze is al 3x actief geweest...
mijn buur (250 mtr verderop) had problemen met versatel/planet-kpn..

en dat heeft 2 !! maanden gedonder gegeven.... hij dus ERG blij met de BACKUP-VERBINDING... en ik ook toen ik 4 maanden later (afgelopen oktober) van KPN-IPB naar speedlinq ging... anders N O O I T aan speedlinq begonnen.. _/-\o_

kan deze methode IEDEREEN zéééér aanbevelen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
das wel een idee. ik zie 1 wifi signaal met 65%, maar die heeft geen naam, en kan zowiezo niet achterhalen waar het vandaan komt, anders zou ik even aanbellen.
ik woon in een wijk met niet heel veel onderling contact (deels door taalbarriere), dus kan niet zo makkelijk rond gaan lopen aanbellen enzo.
Ach, ik hoop dat het modem nu HEEL snel wordt opgestuurd. gek dat ik vandaag pas te horen krijg dat de modem-incasso zsm gaat gebeuren. zijn ze wel laat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

* hufkes heeft gister even alles aangesloten, tooltje gedraaid en werken.. simpel, doeltreffend en op de beloofde snelheid, dus zo kan het ook.
Ok, het heeft wel bijna 5 weken moeten duren maar ik ben in ieder geval ook thuis weer op internet. Nu nog een fatsoenlijk newsserver abbo nemen en kijken wanneer ik die voucher terug ga sturen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Hier dus precies hetzelfde, al een week die welkomsbrief, maar nog geen modempakket. Ik erachteraan gebeld bleek dat de leverancier de opdracht al binnen had, maar nog niet op de post gedaan heeft.....zucht. kon het vanmiddag niet meer aan en heb zelf een goedkope ADSL router gehaald en heb nu inet :D na twee weken zonder gezeten te hebben. bewaar het bonnetje wel mocht volgende week het pakket wel binnen komen doe ik de modem weer terug.
Ik heb speedlinq via KPN netwerk en zie dat de snelheid op 12000 staat terwijl ik 20000 moet hebben. maar dat kan alleen in combinatie met telefonie, wat ik dus ook moet hebben. wordt dit later om gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Rockafello schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:24:
Hier dus precies hetzelfde, al een week die welkomsbrief, maar nog geen modempakket. Ik erachteraan gebeld bleek dat de leverancier de opdracht al binnen had, maar nog niet op de post gedaan heeft.....zucht. kon het vanmiddag niet meer aan en heb zelf een goedkope ADSL router gehaald en heb nu inet :D na twee weken zonder gezeten te hebben. bewaar het bonnetje wel mocht volgende week het pakket wel binnen komen doe ik de modem weer terug.
Ik heb speedlinq via KPN netwerk en zie dat de snelheid op 12000 staat terwijl ik 20000 moet hebben. maar dat kan alleen in combinatie met telefonie, wat ik dus ook moet hebben. wordt dit later om gezet?
20Mbit wordt niet gegarandeerd, waarschijnlijk zit je best een stukje van de centrale af, vandaar de 12 Mbit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Misschien een tip voor al die gasten die zonder modem zitten..
Koop een simpel modempje via Marktplaats of Speurders of zo, kan je direct op internet.
Ook erg handig als reservemodem. Stel je voor dat het modem kapot gaat, zit je weer zonder internet.
Simpele modellen krijg je al vaak rond of onder € 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Net ff met speedlinq gebeld, geen wachttijd.. En ik sta gewoon op de betaal lijst voor 25 november, dus ik hoop dat al het geld terug te hebben, actiekorting, modem, aansluitingskosten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Lang leve de ADSL providers die alles maar denken te kunnen maken |:(

Ik heb al een vrije lange tijd het BabyXL All-in abbo 8064/1024 kbps en daar betaal ik 55,- euro per maand voor. Ik dacht, laat ik weer eens kijken op de Speedlinq website en wat zie ik, een 12000/1024 kbps abbo voor 25,- euro (!) p/maand. (geen actietarief).

Ik dus bellen naar de klantenservice.
Ja meneer dat moet u uw abonnement opzeggen en dan weer opnieuw aanvragen - wat betekent dat ik m'n internet dus kwijtraak voor een paar weken en dan opnieuw het proces in moet. Wat een omslachtig gedoe.
--edit: nog een keer gebeld--
Betreft dus diezelfde vraag die hierboven in het topic ook genoemd wordt: overstappen van ADSL-1 naar ADSL-2 is niet mogelijk en moet je opzeggen+opnieuw aanvragen.

Iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door STING op 18-11-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ STING

Ga dan naar een andere provider...
De kosten zijn vaak vergelijkbaar met Speedlinq. Vaker wel betere service...

[ Voor 60% gewijzigd door cornfed99111 op 18-11-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:47:
@ STING

Ga dan naar een andere provider...
De kosten zijn vaak vergelijkbaar met Speedlinq. Vaker wel betere service...
Geef eens wat voorbeelden van providers aub... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:44:
[...]

Geef eens wat voorbeelden van providers aub... :)
idd zomaar wat blaten is wel erg makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan over te stappen naar speedlinq, alleen weet ik niet zo goed welke modem ik aan moet schaffen... Ik heb al een router (WRT54G) misschien is het toch verstandig om voor de alcatel 706 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Je hebt -helaas- geen keuze, alleen in het soort modem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Moet ik jullie vertellen waar je aanbiedingen kunt vinden van providers???????

Ongelooflijk !!!!! Ik vind het niet erg om iemand te helpen, zelfs een novice op internet.
Iedereen heeft een keer moeten beginnen.

MAAR

Het valt me op dat er hier een heleboel gasten zijn die NIETS ZELF kunnen vinden of regelen of lezen.

Er zijn talloze sites met info en prijzen over providers...probeer eens te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Hou dat ego eens in bedwang. *JIJ* beweert dat er vergelijkbare aanbiedingen zijn, ik vraag jou dat te staven aangezien SpeedlinQ wel een van de meer goedkopere providers is, iig zonder een of ander verplicht modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Haijo

Als je www.internetten.nl intikt zie je 3 vergelijkbare providers met het zelfde maandbedrag per
maand. Ze kunnen wel verschillen in details (helpdesk, modem, voorwaarden), maar ze zijn
vergelijkbaar...
Oh ja, over ego gesproken...
Ik ben beleefd, maar sommige moeten vervallen tot bepaalde termen.....

" idd zomaar wat blaten is wel erg makkelijk... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Laatst online: 27-12-2023
ik ben blij dat ik gister een modem heb opgehaald nu heb ik gelukkig internet. Vandaag een brief in de bus dat de modem helaas een vertraging heeft opgelopen (handig zo'n brief nadat je de klantenservice al hebt gesproken) blijkbaar is er dus een leverprobleem van de modems.
trouwens orange heeft ook een vergelijkbaar pakket en vanaf februari claimen ze landelijke dekking te hebben heb ik me laten vertellen. helaas duurde dat voor mij te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds iets meer dan een maand Speedlinq.
Ik heb bijna 3 maanden zonder internet gezeten toen verhuisde vanuit een apartement met glasvezel naar waar ik nu zit. Eerst wilde ik Zappen&Surfen van KPN omdat je daar geen vaste lijn voor nodig hebt (de fysieke kabel wel en die was er ook).
Lang verhaal kort: eerst kwam mijn order niet door (wel in rekening gebracht op mijn creditcard) en toen heb ik 45 euro naar hun klanten"service" verbeld omdat ik steeds een brief kreeg waarin stond dat er al een signaal op mijn lijn zat. Waarop KPN prompt mijn bestelling maar cancelled.
Klachten ingediend om mijn geld terug te krijgen etc., kwam uiteindelijk in orde.
Toen koos ik voor Speedlinq want daar was ook geen vaste lijn voor nodig. Echter, ik kreeg weer hetzelfde probleem als bij KPN. Op aanraden van een vriend die bij KPN's helpdesk werkt heb ik het budget bel abonnement van KPN genomen (€9,50 per maand) zodat ze het op dat nummer konden zetten.
Zo gezegd, zogedaan. Wijziging naar Speedlinq doorgegeven alsmede de opleverdatum van de KPN lijn. Dat hebben ze overigens prima verwerkt.
Op de dag zelf kan ik echter niet bellen. Ik bel mijn nummer met mijn mobiel en de lijn doet het wel, alleen niet in mijn apartement.
Monteur gebeld, wat blijkt nu: omdat ik in een pand zit met meerdere apartementen (die op een KPN verdeelunit eindigen) hebben die incompetente idioten mijn signaal op de verkeerde kabel gezet, van een leeg apartement. De vorige keren dat ik ADSL bestelde hebben die sukkels het gewoon op de kabel van een gebruikt apartement gezet. Volgens de monteur gebeurt dat wel vaker. Hij kon of een order maken om de administratie in orde te brengen, wat 4-6 weken zou duren, of de kabeltjes even omwisselen. Rara, waar heb ik voor gekozen.

Ik krijg mijn modem toegestuurd op de afgesproken datum (ik was alleen niet thuis dus ik kon hem pas de dag erna ophalen).
Ik sluit hem aan, lampjes branden, hij doet het alleen niet. Ik log op het modem in, vul de instellingen in volgens de handleiding (op papier) en hij doet het nog niet. Ik stop de cd in de computer en volg de instructies. Hij doet het nog niet. En het installatie programma erop is voor een Speedtouch en ik heb een AlliedData copperjet.
Ik bel naar de helpdesk. Hij zou gebruiksklaar moeten zijn geleverd maar hij doet het toch echt niet. Die man helpt mij om hem op fabriekswaarden te zetten en mijn modem doet het. Geweldig. Ik ben wel een half uur aan de lijn geweest.
Aktivatiecodes voor VOIP aangevraagd. Ik koos voor een nieuw nummer. Als je je nummer laat overzetten vervalt je KPN abonnement maar je moet wel €9,50 per maand betalen voor het gebruik van de lijn. Zo ben ik evenveel geld kwijt en mocht er iets met mijn modem zijn kan ik mijn KPN lijn gebruiken om de helpdesk te bellen :D
Ik krijg mijn codes en volg de instructies die op papier staan. Alleen doet het bellen het niet. En ik heb geen verbinding meer.
Gevloek, getier, ik probeer mijn modem zelf naar fabriekswaarden terug te zetten maar dat lukt niet (bleek later dat ik de verkeerde optie koos).
Weer bellen naar de helpdesk en dit keer een aanzienlijk kortere wachttijd. Krijg een vrouw aan de lijn, zij helpt mij mijn modem terug te zetten naar fabriekswaarden. Daarna helpt ze mijn voip aan de praat te krijgen. Maar wacht eens even, ik moet veel meer doen. Command prompt in, verschillende instellingen in het modem wijzigen. Die instructies zijn gewoon incompleet!
Mijn plan nu is om het klachtenformulier (na lang zoeken gevonden, die zit via een link via nog een link via weer een andere link verstopt) mijn telefoonkosten terugvragen omdat hun bijgeleverde instructies gewoon incompleet waren waardoor ik bijna 45 minuten heb moeten bellen voor €0,70 per minuut. Zo heb ik het bij KPN ook aangepakt (kreeg mijn telefoonkosten terug van hen, en binnen een paar dagen nadat ik hen de rekening heb gefaxt).
Alleen moet ik nu wachten op mijn telefoonrekening om dit te doen.

Mijn aktievoucher heb ik overigens naar hen toegefaxt met prints van de emails waarin de bedragen die zij in rekening hebben gebracht. Dan heb ik sowieso een bevestiging dat het correct verstuurd is. Daarma heb ik een bevestiginsformulier voor die voucher opgestuurd.
Zo'n 2 weken later kreeg ik per email (zowel op mijn speedlinq als hotmail adressen) bericht dat ze hem ontvangen hadden en als alle papieren in orde waren zou de opdracht voor geldteruggave verwerkt worden. 2-3 minuten later kreeg ik een mail dat de papieren in orde waren en dat het verwerkt zou worden.
Waarom ik pas na 2 weken te horen krijg dat de boel ontvangen is terwijl ik het gefaxt heb weet ik niet. Waarschijnlijk is het toen pas verwerkt.

Mijn ervaringen met Speedlinq voor mijn ADSL X-tra 6016 (met VOIP) met Copperjet 1616-2P:
+ Prijs t.o.v. snelheid is prima
+ Oplevering vanuit Speedlinq's kant ging ook perfect
+ Communicatie m.b.t. de aktievoucher was ook goed
+ VOIP werkt prima
+/- Tarieven om naar bijvoorbeeld de VS te bellen (5 cent p/m) vind ik wat hoog voor VOIP
- Modem werkte niet direkt na aansluiting en de instructies waren incompleet.
- Instructies voor VOIP waren ook incompleet
- Klachtenformulier is moeilijk te vinden
- Af en toe krijg ik time outs op webpagina's. Als ik refresh doet hij het wel meteen. Nu kan het zijn dat ik door een half jaar glasvezel verwend ben, maar prettig vind ik het toch niet.
- Helpdesk is veel te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Rockafello schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:40:
ik ben blij dat ik gister een modem heb opgehaald nu heb ik gelukkig internet. Vandaag een brief in de bus dat de modem helaas een vertraging heeft opgelopen (handig zo'n brief nadat je de klantenservice al hebt gesproken) blijkbaar is er dus een leverprobleem van de modems.
trouwens orange heeft ook een vergelijkbaar pakket en vanaf februari claimen ze landelijke dekking te hebben heb ik me laten vertellen. helaas duurde dat voor mij te lang.
Orange en landelijke dekking vanaf februari... Kun je me daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Ogami

Oef, wat een verhaal...

Ik had precies dezelfde problemen als jij. Problemen met het modem en summiere info van Speedlinq.
Je had eigenlijk hier eerder je moeten melden, de bewuste instellingen voor je modem zijn ook
hier verkrijgbaar (gratis, als je begrijpt wat ik bedoel).
Weet je nog welke Telnet commado's je moest uitvoeren voor het bellen door de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, weet ik niet meer.
Ik weet alleen dat ik een poort open moest zetten, daarna iets via telnet moest doen en in de modem configuratie een hoop moest instellen.
Toen ik vroeg waarom dat niet in de handleiding stond zei ze "Dit hoeft niet altijd." Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Bekende strategie van Speedlinq. Zo min mogelijk info geven en daarmee wordt je
gedwongen, als je een probleem hebt, om te bellen. KASSA....!!!!

Ik heb veel zelf uitgevonden door overal stukjes info bij diverse sites en fora uit te halen.
Zover ik weet hoef maar één instelling gewijzigd te worden via Telnet.

Zou je misschien zo aardig kunnen zijn om in te loggen met Telnet en het commando :
voip show kunnen ingeven, dan copy - paste in een post hiernatoe.
Kan ik even vergelijken met mijn instellingen. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:29
Hebben meer mensen afgelopen weken last van 2 x per dag geen internet voor een paar minuten?

Ik zit zelf op het Babyxl netwerk met ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 11:58
25-10-2006: 6 Mbit ADSL + telefonie aangevraagd Opleverdatum 20-11-2006
26-10-2006: Bedrag modem afgeschreven
19-11-2006: Geen inlogbrief en/of modem ontvangen

Ik ben benieuwd naar morgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:19:
Bekende strategie van Speedlinq. Zo min mogelijk info geven en daarmee wordt je
gedwongen, als je een probleem hebt, om te bellen. KASSA....!!!!

Ik heb veel zelf uitgevonden door overal stukjes info bij diverse sites en fora uit te halen.
Zover ik weet hoef maar één instelling gewijzigd te worden via Telnet.

Zou je misschien zo aardig kunnen zijn om in te loggen met Telnet en het commando :
voip show kunnen ingeven, dan copy - paste in een post hiernatoe.
Kan ik even vergelijken met mijn instellingen. Bij voorbaat dank.
VOIP configuration:

Region : Netherlands
Signal Protocol : sip
Interface Name : rfc1483-0
Listen UDP port : 5060
Signalling DSCP : 000000
RTP DSCP : 000000
RTP Base Port Default : 5100

MGCP domain name :
MGCP ep type name : aaln

SIP Listen TCP Port : 5060
SIP send transport : udp
SIP Registrar/Proxy : sip.ritstele.com
SIP Reg/Proxy port : 38383
SIP Outbound Server:
SIP Outbound Server port: 5060
SIP Outbound Server transport: udp
SIP user domain : sip.ritstele.com
SIP Registrar expires : 3600
SIP Proxy loose route : true
SIP Digitmap : (x.T|x.#|*90x.TS|*90x.#S|*[268]xTS|*[268]x#S)
SIP Silence Suppression : false
SIP Echo Cancellation : true
SIP Packet Period : 20
SIP Security : normal
SIP Privacy : false
Jeroenz18 schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:41:
Hebben meer mensen afgelopen weken last van 2 x per dag geen internet voor een paar minuten?

Ik zit zelf op het Babyxl netwerk met ISDN.
Ik zit op BBned en heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd, voor uw centrale is ADSL beschikbaar! ADSL2+ is helaas niet beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
- Dit is een bitstream locatie. Dit betekent dat niet alle BBned producten op deze locatie leverbaar zijn.

Even een vraagje....ik ga verhuizen en heb tiscali op mijn oude adres en op mijn nieuwe adres komt deze mededeling eruit bij postcodecheck
Wat betekent dat eigenlijk bitstream locatie?
Op mijn oude adres was mijn centrale net geschikt gemaakt voor adsl2+ en kon upgraden bij tiscali naar 20MB.
Wat nu op mijn nieuwe adres? Bij speedlinq kan ik na de check een adsl verbinding krijgen van 6MB via het KPN netwerk.
Wat raden jullie mij aan?

Edit:Ik zit 1448 meter van de centrale af.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Ogami

Bedankt voor de info.

Ik heb precies dezelfde configuratie, dus ik had het toch goed.
Als er nog vragen of problemen zijn, gewoon effe melden of een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Dit is de eerste provider die hier bij mij erger suckt dan @home. Ik heb al 2 maanden een klapperende verbinding. Ik kan per dag ongeveer 30 min online, het werkt 10 min maar daarna ligt t ook weer een uur of 8 of zelfs 4-5 hele dagen er uit, een snelheid van 41kb down en 8 up, 97 connections per minut en een ping van 24. Nu is dat laatste nog niet zo erg maar vooral die eerste 2 dingen, ik betaal namelijk 55 euro pm voor een 8/1 adsl1 lijn. Ik zit hier op ongeveer 1100 meter van de centrale. Als ik naar de help desk bel zeggen ze ijskoud dat t mijn probleem is. Ik heb ook in september een aangetekende brief gestuurd waarin ik opzeg maar na een telefoontje op 28 oktober over hoe t zat met de opzegging melden ze mij dat ze nooit wat ontvangen hebben, ik heb gvd bewijs dat ze er voor getekend hebben. Ik zit er dus nu aan vast tot eind november, als ze deze keer de opzegging wel hebben door gegeven. Ik vind dit echt absurd. Ik krijg ook echt het idee dat ze me gewoon zitten te stanggen. Kan ik dit ergens melden ofzo ? want ik vind t echt van de zotte.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 15:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hoi,

Wat voor merk multi pc modem wordt er geleverd met 20000/1024 abonnement op KPN netwerk?
Alvast bedankt.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 13:17
LyP0 schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:05:
Dit is de eerste provider die hier bij mij erger suckt dan @home. Ik heb al 2 maanden een klapperende verbinding. Ik kan per dag ongeveer 30 min online, het werkt 10 min maar daarna ligt t ook weer een uur of 8 of zelfs 4-5 hele dagen er uit, een snelheid van 41kb down en 8 up, 97 connections per minut en een ping van 24. Nu is dat laatste nog niet zo erg maar vooral die eerste 2 dingen, ik betaal namelijk 55 euro pm voor een 8/1 adsl1 lijn. Ik zit hier op ongeveer 1100 meter van de centrale. Als ik naar de help desk bel zeggen ze ijskoud dat t mijn probleem is. Ik heb ook in september een aangetekende brief gestuurd waarin ik opzeg maar na een telefoontje op 28 oktober over hoe t zat met de opzegging melden ze mij dat ze nooit wat ontvangen hebben, ik heb gvd bewijs dat ze er voor getekend hebben. Ik zit er dus nu aan vast tot eind november, als ze deze keer de opzegging wel hebben door gegeven. Ik vind dit echt absurd. Ik krijg ook echt het idee dat ze me gewoon zitten te stanggen. Kan ik dit ergens melden ofzo ? want ik vind t echt van de zotte.
Ik ken die positie. Heel erg vervelend. En als je van je abbo af wilt dan zeggen ze dat je vast zit aan een contract e.d.
Om er wel vanaf te komen, mocht je dat willen, geef dan aan dat je gaat verhuizen naar duitsland (belgie oid) en dat je graag met ze verder in zee wilt gaan, maarja, dat wil daar dus niet.
Is de verbinding bij meer vanavond traag? Ik haal max 200 a 300kb met een 8/1mbit abbo via Bbned. Modem heb ik al gepowercycled.

[ Voor 4% gewijzigd door Xardas op 19-11-2006 21:29 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Vanavond heb ik geprobeerd om VOIP telefonie te installeren. Dit is echter mislukt.
Vervolgens heb ik de Wizard voor installatie firmware voor SpeedTouch 706 van www.bns.nl/speedlinq gedownload en geprobeerd om het hier mee voor elkaar te krijgen.
Dit had ik echter beter niet kunnen doen. Tijdens het draaien van deze wizard moet ik ergens een wachtwoord voor het modem hebben opgegeven.

Nu probeer ik de originele wizard op de cd-rom weer te draaien, maar dan wordt er een gebruikersnaam en een w8woord voor het modem gevraagd. Alles wat ik hier invoer is fout. Ik kan me helemaal niet herinneren dat ik een gebruikersnaam heb opgegeven voor het modem.
Nu kan ik dus niet meer bellen en ook niet meer internetten.

Internet deed het tot vanavond wel goed.
Iemand die weet hoe ik dit w8woord van mijn modem afkrijg?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk naar default instellingen resetten of zoiets...zit er achterop het modem niet iets waarmee je dat kan doen?...zit toch wel een gebruiksaanwijzijng bij dat modem lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard gebruikersnaam en wachtwoord voor het modem is admin.
Als je je modem naar default instellingen zet zou je weer moeten kunnen internetten.

De precieze stappen weet ik niet meer voor VOIP maar ik weet wel nog dat voordat ik de instellingen in het modem zelf moest wijzigen dat ik een poort moest open zetten en iets met telnet moest doen.
Wellicht kan cornfed je hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
JEEEEEEEEJ. Het werkt nu allemaal weer na een belletje met de helpdesk. 10 euro lichter maar dan heb je ook wat.

Gebruikersnaam was Administrator. Dat ik dit zelf niet had geprobeerd :X
Ik heb wel ADMINISTRATOR geprobeerd, blijkbaar is het dus wel hoofdlettergevoelig.

En voor telefonie moest ik voor telefoonnummer 3130******* invullen terwijl in de handleiding van de CD-Rom staat dat je je Speedlinq bellen nummer in moet vullen 8)7 .

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je de modulatie aanpassen in de router ( allied data)
als ik bel met mijn telefoon klinkt het aan de andere kant alsof ik helemaal tegen een microfoon aanpraat (overmodulatie)
als ik naar mijn eigen nummer bel hoor ik mijzelf dubbel (ik heb geen alcohol op :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Dit is nu de eerste keer sinds mijn post gister dat ik weer fftjes op internet kan. Heb net t telefoon nummer op gezocht van tweakdsl om te vragen wanneer hun de nieuwe lijn op leveren en krijg ik te horen dat speedlinq de lijn vast houd en zij niet kunnen migreren :X .
Word er echt ziek van, speedlinq helpdesk heeft een wacht tijd van meer dan 15 min heb ik ook al heen gebeld om te vragen of iemand mij kan uitleggen waarom de verbinding hier suckt. Maar ik krijg niemand er aan. Ik vind dit echt abnormaal.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
kreeg gister een brief: levering van het 1-p voip modem bij kpn 20mb is zeker 1 week vertraagd. lekker is dat!
wel bijzonder dat ze iets laten weten. zal wel nav mijn klacht zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
LyP0 schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:43:
Dit is nu de eerste keer sinds mijn post gister dat ik weer fftjes op internet kan. Heb net t telefoon nummer op gezocht van tweakdsl om te vragen wanneer hun de nieuwe lijn op leveren en krijg ik te horen dat speedlinq de lijn vast houd en zij niet kunnen migreren :X .
Word er echt ziek van, speedlinq helpdesk heeft een wacht tijd van meer dan 15 min heb ik ook al heen gebeld om te vragen of iemand mij kan uitleggen waarom de verbinding hier suckt. Maar ik krijg niemand er aan. Ik vind dit echt abnormaal.
hmm hoor ook veel goeie verhalen off speedlinq.. zeker net wie je treft?? Vindt het wel appaart alleen dat op mijn adres geen 20mbit geleverd wordt. Wel leveren ze 12mbit. Ik zit volgens een van de links hier op 331meter van de centrale. Moet ze nog ff bellen daarover.

ps. ik heb ook naar tweakdsl gekeken. Het concept sprak mij erg aan, maar ook ff de voorwaarde gelezen, TWEAKdsl opzegkosten van 75 euro!!?? Als je er ooit weg wilt, hoe noemen we dat ook alweer.. wurgcontracten, genaait waar je bij zit.. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door thefox154 op 20-11-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kheb eindelijk me geld terug (actie geld). Mocht wel eens tijd worden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

MrVegeta schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:17:
Kheb eindelijk me geld terug (actie geld). Mocht wel eens tijd worden.
Ook leuk als je verteld hoelang het heeft geduurd.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LyP0 schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:43:
Dat snap ik niet. Als jij aan TweakDSL toestemming geeft om die lijn te migreren, waarom wil Speedlinq hem dan vasthouden? :? Daar hebben ze dan toch geen recht op?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Is het niet zo dat je eerst hebt opgezegd bij Speedlinq, alvorens TweakDSL aan te vragen? In dat geval kan het zijn dat Speedlinq de "sloop" heeft ingepland waardoor TweakDSL geen aansluiting meer kan inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Volgens mij heb ik te weinig geld teruggekregen van Speedlinq!!!

Ik heb vandaag € 247,70 gekregen, maar volgens mij moesten dat € 306,80 zijn.

Effe rekenen: Modem € 69 + Aansluitkosten € 89.
Korting Best ADSL Actie van €19,95 naar €9,95, dus 12 maanden x €10 = €120,00
Korting Bellen van € 4,95 naar €2,45, dus 12 maanden x €2,40 = € 28,80

Samen optellen: € 69 + € 89 + €120,00 + € 28,80 = €306,80.

Dus €306,80-€247,70= €59,10 te weinig!!!

Ze mogen wel €9,95 aan administratiekosten in rekening brengen. Maar dan nog een flink verschil.

Ik heb dus de Best ADSL actie via bv. de Metro genomen.
Heeft iemand anders met dit abo ook zulke ervaringen?? Graag jullie mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb nu inmiddels 1 week ADSL via Speedlinq (KPN Comfort 6016 + bellen), maar de verbinding valt om de haverklap weg (laten we zeggen 2-3 keer per uur in de avond, en op rustige tijden elke 2 uur).

De ontvangen router is een SpeedTouch 706 (non-wireless).

De afstand tussen het ISRA punt en de router is ongeveer 3 meter. Dit kan niet korter aangezien ik vanuit de kelder naar de huiskamer moet. Ik kan echter wel de splitter korter op de ISRA lasdop plaatsen, zodat ik minder ronde dan platte telefoonkabel gebruik, maar ik zou niet weten of dit verbetering opleverd (beide kabels zijn overigens helemaal nieuw).

Ik ben echter ook op zoek naar een ISRA punt met een RJ11 aansluiting, zodat ik die splitter weg kan laten, aangezien er eigenlijk al een splitter in de SpeedTouch zit. Op dit moment dient de splitter eigenlijk alleen voor het omzetten van de ronde naar de platte (met RJ11 connectors) telefoonkabel. Hiervoor ben ik vandaag langs de Primafoon winkel geweest, maar ISRA doosjes verkochten ze niet... daarvoor moest ik maar een KPN monteur laten komen voor 70 euro... ik ben toch niet gek: Ik kan zelf ook wel 4 draadjes verbinden! :/

Dus mijn eerste vraag: Waar kan ik zo'n ISRA punt bestellen?
(ik heb al eens wat op internet gesnuffeld, maar ben er helaas nog geen winkel voor tegengekomen)

Dan verder:

Hier is de info die mijn SpeedTouch aangeeft/logde:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
DSL Link Information:

Uptime: 0 days, 0:50:24
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    768 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   3,89 / 67,74
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,0 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    23,5 / 44,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   16,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  5 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   3.596 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   0 / 304
HEC Errors (Up/Down):   0 / 175

Ondanks dat ik totaal geen DLS-guru ben, ga ik ervan uit dat de DL verzwakking redelijk de pan uit rijst. Als ik echter mijn router de kelder insleep en hem 15cm van de splitter aansluit (i.p.v. 2,5m) met een hele korte kabel boek ik geen vooruitgang... Ik woon trouwens op 2300 meter van de centrale.

Ik heb in de router al het een en ander veranderd wat tot verbetingen zou moeten leiden volgens wat ik hier en op adsl-online.net heb gelezen:
- Parental Control staat uit, alhoewel dat geloof ik standaard is.
- Web Browsing Interception staat nu ook uit.
- Via de CLI heb ik de SpeedTouch op MultiMode i.p.v. ADSL2+Mode gezet.

Dit laatste heeft er vooral voor gezorgd dat het aantal errors fors is teruggelopen. Ook heb ik gemerkt dat hij nu minder lang offline is bij een wegvallende verbinding. Eerst was dit ongeveer 20 seconden, nu is hij binnen 5 seconden weer online.

Het is natuurlijk wel leuk dat hij er minder lang uitklapt, maar ik hoop niet dat dit standaard is met ADSL, zeker niet omdat hier binnenkort ook nog via gebeld moet worden.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan aanpassen om mijn verbinding verbeteren? (en waar ik een ISRA doosje met RJ11 aansluiting kan kopen?)

Met vriendelijke groet,
Gion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij het browsen heel vaak time-outs. "De wachttijd voor de verbinding is verstreken". Als ik op refresh druk laadt hij de pagina wel. Dit gebeurt vrij regelmatig, zo'n 1 op de 5 keer schat ik.
Kan ik hier iets aan doen wat betreft instellingen? Waar moet ik zoeken?
Mijn verbinding m.b.t. torrents en AIM is wel constant.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Laatst online: 19-06 08:58
ik heb sinds een dag of 3 speedlinq adsl via het kpn netwerk (20mbit)
Modem aangesloten, werkt 1x prima....Het is een speedtouch 780.

Gelijk newsleecher aangezet om te checken hoe hard ie gaat: 800 kb/s max :|

Toen ben ik gelijk ff de settings in me modem gaan checken. Ik zag ergens bij DSL info ofzo staan dat het modem een 8/1 mbit verbinding heeft.

Hoe kan dit? en hoe kan ik dit oplossen?

Zijn er meer gebruikers van speedlinq die dit probleem hebben gehad?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Bahh, gister Speedlinq aangevraagd. Vandaag lees ik ff de voorwaarden door (had ze eerder al vlug doorgescand) en lees ik dat er voor het 6Mbit abo een datalimiet van 150Gb geldt. Dat is wel even balen, nu ga ik mijn dataverbruik flink moeten terugschroeven. Tis dat er bij mij geen 20Mbit beschikbaar is, anders mocht je 600Gb in de maand downloaden. Vind ik wel beetje krom, aangezien die maar 5 euro pm meer kost.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik trek hier makkelijk 350GB per maand binnen met m'n 6/1 verbinding en hoor nooit iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Schweino schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:25:
Ik trek hier makkelijk 350GB per maand binnen met m'n 6/1 verbinding en hoor nooit iets.
:D . Najah, ik heb hem dan wel weer van KPN. En daar zal strenger op gelet worden. Ik ga in elk geval gewoon mijn gangetje, en hoor het wel van meneer Speedlinq als het te veel wordt. Kon ik maar een hoger abonnement nemen (het nadeel van nieuwbouwwijken...).

@hieronder. Er is wel degelijk een limiet. FUP staat bij de specificaties. En in de voorwaarden is er een harde limiet gesteld per snelheid. In het geval van 6Mbit, 150Gb. Bij 20Mbit zit je al op 600Gb.

[ Voor 18% gewijzigd door B-Bandit op 22-11-2006 00:17 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is naar mijn weten helemaal geen datalimiet. FUP is het volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:27

knakworst

Get more sats!

cornfed99111 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:26:

Dus €306,80-€247,70= €59,10 te weinig!!!
Laten aansluiten op kaal koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
knakworst schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:04:
[...]

Laten aansluiten op kaal koper?
Nee, ik heb een gewoon telefoonabonnement bij onze KPN vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruubruub, wat is je afstand tot de KPN centrale. Je modem zou lager intrainen dan 20mbit als de afstand te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:57:
Ruubruub, wat is je afstand tot de KPN centrale. Je modem zou lager intrainen dan 20mbit als de afstand te groot is.
ik ga even kijken, moment....

edit: 564 meter

[ Voor 4% gewijzigd door rkrythe op 22-11-2006 15:52 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat de centrale nog niet geschikt is voor adsl2+. waarschijnlijk kun je ergens in je modem uitlezen of hij een adsl of adsl2+ verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
gertjan! schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:59:
Ik denk dat de centrale nog niet geschikt is voor adsl2+. waarschijnlijk kun je ergens in je modem uitlezen of hij een adsl of adsl2+ verbinding heeft.
das wel een beetje raar...waarom zou speedlinq dan mijn adsl2 verbinding opleveren?

Als ik postcode checks doe bij verschillende provider geven ze allemaal weer dan ADSL2+ mogelijk is op mijn adres (3993BG)

ik moet even kijken morgen of ik dat inderdaad kan zien er gergens. Ik heb een speedtouch 780 (d8 ik)

[ Voor 24% gewijzigd door rkrythe op 22-11-2006 22:51 ]

Flickr

Verwijderd

ruubruub schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:43:
[...]

ik moet even kijken morgen of ik dat inderdaad kan zien er gergens. Ik heb een speedtouch 780 (d8 ik)
Valt te zien aan het modulationnumber:
Modulation: G.992.1 Annex B

Dit is ISDN ADSL...Annex A is analoog en 922.2 of 3 is ADSL2 d8 ik...

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaringen met Speedlinq 20Mbit connected by KPN?
En hebben mensen hier ervaringen met Speedlinq in Tilburg?
Ik ben erg aan het twijfelen nu ik al die slechte reviews zie of ik wel speedlinq moet nemen. Er zijn bijna geen alternatieven voor die prijs..

Verwijderd

Heeft er iemand nog suggestie's voor mijn probleem? Het gebeurt namelijk wel heel erg vaak (en lijkt ook alsof het toeneemt).
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:04:
Ik krijg bij het browsen heel vaak time-outs. "De wachttijd voor de verbinding is verstreken". Als ik op refresh druk laadt hij de pagina wel. Dit gebeurt vrij regelmatig, zo'n 1 op de 5 keer schat ik.
Kan ik hier iets aan doen wat betreft instellingen? Waar moet ik zoeken?
Mijn verbinding m.b.t. torrents en AIM is wel constant.
Het gebeurt zowel bij Firefox als bij IE.
Proxy heb ik niet, ik heb geen router, alleen een Allieddata 1616 (heeft in principe dezelfde layout als de voorgaande 2 Allieddata modems en de firmware is up to date).
Verbinding is een analoge telefoonlijn die van mijn apartement naar een verdeelunit gaat op het aansluitpunt 2 verdiepingen lager.
Firewall staat aan.
Als ik de pagina ververs laadt hij hem wel (al moet ik soms meerdere keren verversen).
Verbinding is volgens mij stabiel omdat Azareus, aim en msn niet opeens disconnecten.

Waar kan dit aan liggen?
Zijn er testen die ik kan uitvoeren? Instellingen die ik kan nalopen? Meer informatie die ik erbij moet zetten?

• dCY

dCY

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:10:
Heeft er iemand nog suggestie's voor mijn probleem? Het gebeurt namelijk wel heel erg vaak (en lijkt ook alsof het toeneemt).

[...]

Het gebeurt zowel bij Firefox als bij IE.
Proxy heb ik niet, ik heb geen router, alleen een Allieddata 1616 (heeft in principe dezelfde layout als de voorgaande 2 Allieddata modems en de firmware is up to date).
Verbinding is een analoge telefoonlijn die van mijn apartement naar een verdeelunit gaat op het aansluitpunt 2 verdiepingen lager.
Firewall staat aan.
Als ik de pagina ververs laadt hij hem wel (al moet ik soms meerdere keren verversen).
Verbinding is volgens mij stabiel omdat Azareus, aim en msn niet opeens disconnecten.

Waar kan dit aan liggen?
Zijn er testen die ik kan uitvoeren? Instellingen die ik kan nalopen? Meer informatie die ik erbij moet zetten?
Een andere DNS-server gebruikt ipv van Speedlinq zelf..?

• rkrythe
ruubruub schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:43:
[...]

das wel een beetje raar...waarom zou speedlinq dan mijn adsl2 verbinding opleveren?

Als ik postcode checks doe bij verschillende provider geven ze allemaal weer dan ADSL2+ mogelijk is op mijn adres (3993BG)

ff mezelf quote :P

probleem opgelost: modem is prima en de lijn is ook prima.

Het ging om het kabeltje tussen mijn modem en splitter. Mijn modem hangt vrij hoog in de meterkast en mijn splitter zit onderin. Die kabeltjes van 15cm zijn dan niet echt handig dan. Toen heb ik een gewoon analoog kabeltje er tussen gehangen (2 aderig d8 ik). Heb er nu een 4 aderig kabeltje tussen hangen en alles loopt op volle snelheid :P

Flickr

• cornfed99111
@ Ogami

Lijkt me een DNS probleem. Kijk eens na wat in je modem staat ingesteld. En wat Windows doet.
DNS server krijg je normaal van de DHCP server via BBNed toegewezen en windows neemt die dan over.

Verwijderd

Ik heb verder niks ingesteld, alleen de standaard instellingen van het modem.
Ik zal vanavond gaan surfen zonder torrents om te kijken of dit verschil uitmaakt (aangezien ik met Azareus constant 40-50 kB/s aan het uploaden ben) en even kijken naar die DNS settings.

Edit: DNS stond op automatisch. Ik heb nu 40 minuten zonder Azareus zitten surfen en geen problemen gehad. Komt dus toch door die link die gepost is dat om de uploadsnelheid zo hoog mogelijk te houden de verbinding soms klappert.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 18:38 ]

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het comfort 6016 + bellen via kpn bij speedlinq besteld. Nog maar net, dus verder nog niks in huis. Nu ben ik al een tijdje deze thread aan het volgen en kom veel info tegen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. 8)7
Aangezien ik begrijp dat de handleiding van Speedlinq minimaal is, en als ik aan het installeren ben verder geen internet meer heb waarschijnlijk. :>

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de juiste procedure voor installeren te willen vermelden.

Bij voorbaat hartelijk dank... _/-\o_

P.S. Ik vermoed dat het om de SpeedTouch 706 (non-wireless) modem gaat.

Verwijderd

Meestal voldoet het al om een adsl modem aan je lijn te hangen, desnoods even cdtje te draaien, om in de lucht te komen. Dan de zaak fijntunen lukt ook nog wel, incl hulp van inet. Maar dan het voip gezeiks...
Morgen zet SL voor mij een nieuwe order in, deze was de eerste keer afgewezen. Binnen 2 weken brief + modem zeiden ze. Vanaf 20-11 zou Planet hier stoppen, maar heb nog steeds inet. Ben benieuwd :/

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39
Nou hier dan ook even mijn eerste ervaring. Al enige tijd geleden het Adsl X-tra 6016 abbo besteld incl. bellen via BBned. En mijn abbo bij Orange (voorheen Wanadoo) opgezegd.

Kom ik vandaag thuis; shit geen internet!!! Hmm, volgens mij zou Orange pas de 28de de lucht uit zijn. Nou ja, maar ff snel die 706 van Speedlinq uit het hoekje plukken en de brieven nog eens lezen. Jawel hoor, de 23de wordt het opgeleverd. 706 aangesloten, maar nog niet werken :( Dat gekopieerde speedlinq cd-tje erin, set-up draaien en we zijn weer on-line :)

Snelheid is dus dik in orde 700 kb up en 100 kb down (volgens speedtest). Maar zojuist zat ik met Utorrent al even bijna op 850 kb down.

Heb ik echter nog wel een aantal vragen:

Missen meer mensen de actievoucher bij hun welkomstbrief? Bij mij zat ie er dus niet bij.

En klopt het dat je altijd een telefoontoestel via de voip poort van het modem kan gebruiken? Dus met of zonder voip contract. Ik heb dus wel voip, maar heb dat nog niet aangemeld op de website. Trouwens raar, aangezien ik al die gegevens bij de aanvraag al heb opgegeven. Maar in ieder geval werkt het toestel dus wel al via het modem, maar ik vraag me dus af of dat nu al voip is of niet :?

Klopt het verder ook dat je pas het opzegbericht krijgt van KPN, als je de procedure op de website http://www.speedlinq.nl/html/servicepunt.html voor bellen hebt gevolgd? Van KPN heb ik dus ook nog geen enkel bericht ontvangen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Daacuso schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:53:
Missen meer mensen de actievoucher bij hun welkomstbrief? Bij mij zat ie er dus niet bij.

En klopt het dat je altijd een telefoontoestel via de voip poort van het modem kan gebruiken? Dus met of zonder voip contract. Ik heb dus wel voip, maar heb dat nog niet aangemeld op de website. Trouwens raar, aangezien ik al die gegevens bij de aanvraag al heb opgegeven. Maar in ieder geval werkt het toestel dus wel al via het modem, maar ik vraag me dus af of dat nu al voip is of niet :?
De actievoucher zit schijnbaar bij het modempakket. Deze heb ik ook niet gekregen. Er is wel een Online Actie Voucher http://www.speedlinq.nl/php/form_actievoucher.php

Het modem valt terug op de PSTN lijn indien er geen VoIP connectie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Vraagje aan mensen die speedlinq recentelijk hebben opgezegd: Wanneer krijg je de e-mail bevestiging van je opzegging? Heb nml. gisterochtend opgezegd en nog geen mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daacuso schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:53:
Snelheid is dus dik in orde 700 kb up en 100 kb down (volgens speedtest). Maar zojuist zat ik met Utorrent al even bijna op 850 kb down.
Hoe kan je nou met 6Mbit, 850KB down halen :*) dat zou ik heel knap vinden!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk eraan met die actievoucher om ook een bevestiging van ontvangst aan te vragen, staat ook op de site.
Gisteren heb ik mijn klacht gemeld wat betreft de helpdesk die ik heb moeten bellen (31 euro incl btw). Daar kreeg ik per email een bevestiging van dat ik die heb verstuurd (kreeg ik bij KPN al niet).

Vanochtend kon bijna geen pagina bekijken, al had ik Azareus de hele nacht al aanstaan (en toen ook). Uploadsnelheid heb ik gehalveerd maar leek geen verbinding te maken. In die link in die FAQ staat dat alle nieuwe abonnement met het stabiele profiel worden geleverd. De mijne is sinds begin oktober actief. Vervelend dat er geen datum bij dat FAQ antwoord staat zodat ik niet weet per wanneer dat ingaat.

Auke, als je modem het niet direkt doet, moet je erop inloggen en een standaard instelling kiezen (zo moest het bij mij tenminste). Welke dat is hangt van je modem af. Ik heb een allieddata en geen speedtouch dus kan ik je niet mee helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:21:
[...]

Hoe kan je nou met 6Mbit, 850KB down halen :*) dat zou ik heel knap vinden!
Én 700kb up he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Ogami

Het kan ook dat met je torrents prog te veel connecties maakt. Daarmee wordt het modem overbelast.
Als je weer veel last ervan hebt moet je het volgende proberen:
Op je PC alle programma met internet verbinding stoppen. En dan je modem resetten of beter stekker er uit. Even wachten (20 sec.). Weer insteken en modem weer online laten komen. Probeer dan alleen met
je browser webpagina's op te vragen, die eerst niet lukten. Lukt dat nu wel, dan weet je de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja man ik wou dat ik zo'n lijn kon bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ogami itto

geldt het voor alle pagina's dat ze niet laden?
ik heb in het begin ook zoiets gehad firewall op de router uitgezet en alles werkte weer
als je nl. je firewall aanzet op je router en deze staat op maximal security dan laden de https paginas niet meer
wel NAT inschakelen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik ben van plan om bij speedlinq het ADSL Comfort 6016 + Bellen aan te vragen. Nu zit ik alleen met de vraag wat ik allemaal op moet gaan zeggen, of wat voor me opgezegd wordt. Bellen doen we hier via kpn en het adsl lite abonnement is via zonnet/versatel/tele2 (heerlijk die overnames).

ik heb de laatste 3 pagina's doorgekeken, maar zo geen antwoord gevonden, sorry als het al vaker gevraagd is. De helpdesk maar opgegeven na 5 minuten à €0,70 per minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een router heb ik niet. Het is met alle pagina's maar na verversen pakt hij hem wel.
Het zou inderdaad kunnen dat er teveel connectie's worden gemaakt. Ik heb nog erg veel torrents in de lijst staan die aan een hoop peers worden geseed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:00:
[...]

Ja man ik wou dat ik zo'n lijn kon bestellen :p
Het ironische is dat ik dat ook nog echt kan ook :D . Zit hier in een nieuwbouwwijkje waar glasvezel wordt geleverd. Voor een kleine 50 euro pm + 200 euro aansluitkosten krijg ik rustig 10mb/10mb, up en down dus met bellen. Maar goed, is me nog iets te duur (lees: dat betalen mn ouders niet, en het bellen is dan niet 'gratis'), voorlopig dus maar Speedlinq.
SandaX schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:03:
Ik ben van plan om bij speedlinq het ADSL Comfort 6016 + Bellen aan te vragen. Nu zit ik alleen met de vraag wat ik allemaal op moet gaan zeggen, of wat voor me opgezegd wordt. Bellen doen we hier via kpn en het adsl lite abonnement is via zonnet/versatel/tele2 (heerlijk die overnames).

ik heb de laatste 3 pagina's doorgekeken, maar zo geen antwoord gevonden, sorry als het al vaker gevraagd is. De helpdesk maar opgegeven na 5 minuten à €0,70 per minuut
Het bellen via kpn kan worden opgezegd (eventueel zelfs worden gemigreerd zodat je je oude nummer behoudt). En je adsl kan denk ik worden overgenomen, maar ik weet niet precies hoe lang dat kan duren bij Speedlinq. Even wachten tot je het hoort van iemand die er ervaring mee heeft. Want je zit nu op het KPN netwerk neem ik aan, dus ik denk dat het een kwestie van minuten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
wanneer stuurt speedlinq normaal de factuur, welke datum van de maand? (wil m'n voucher namelijk gaan opsturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39
Ja dat moest 700 kb down en 100 kb up zijn :z

Maar zal binnenkort wel eens een printscreen neerzetten van Utorrent met mijn down-snelheid ;)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

vandaag (24e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha....dezelfde dag als de binnenkomst van de Studiefinanciering *O*

Edit: Je hoeft alleen maar SL aan te vragen en vervolgens je huidige ISP te laten afsluiten met opmerking de lijn actief te laten ivm overtstappen op nieuwe provider. Bij kpn was dat bij mij in 12sec geregeld...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik kan iedereen echt Speedlinq VOLLEDIG AFRADEN.

Ik heb al een aantal providers achter de rug maar Speedlinq is echt het meest beroerde wat ik ooit mee heb gemaakt.
Als alles goed gaat zal het best wel werken maar verwacht absoluut geen enkele klantvriendelijkheid van Speedlinq.
Ze wensen enkel en alleen te communiceren via hun veel te dure telefoonlijnen (0,70c per minuut).
Zo willen doen geloven dat ze goe per email bereikbaar zijn maar steevast blijven ze maar proberen om je te laten bellen. Hetlijkt haast wel of ze winst draaien op hun telefoonlijnen.

Ze kunnen tevens niet fatsoenlijke facturen opstellen. Eerste worden de modemkosten afgeschreven en later proberen ze het nog een keer. En dan natuurlijk niet snel reageren als je hierover klaagt.
Het moet een enorme chaos en bende zijn op die financiele administratie daar.

Verder meot je eerst alles vooruit betalen en dan pas zal Speedlinq wel bepalen dat je minder mag gaan betalen en het geld voor je modem eer terugkrijgt. Als je dat geld tenminste terug krijgt.

Bespaar je zelf een berg ellende voor die 5 euro goedkopere verbinding in de maand. :(

Speedlinq is er niet voor haar klanten. Dat is geen enkel bedrijf met een 0,70cpm lijn die weigert op elke andere manier te communiceren. :( :r :r

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben druk aan het lezen geweest in dit topic maar nog niet echt het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Stel ik neem het comfort 20000 abo via kpn (kpn lijn is aanwezig), hier zit dus ook bellen bij. Wat mijn vraag nou is, ik neem aan dat ik niet perse mijn kpn nummer hoef te porteren naar speedlinq. Ik wil gewoon een "nieuw" voip nummer krijgen.

Als die modem in bridge mode staat, dan stuurt hij toch al het verkeer gewoon 1 op 1 door naar iets wat je er achter hangt? Maw als ik hier een linux server met asterisk achter knoop zou dat moeten gaan werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel simpel. We moeten, als klanten van Speedlinq onderling, elkaar zoveel mogelijk helpen op dit (en mss andere) forum/fora. Zodra ze daar per dag nog maar 5 telefoontjes krijgen zijn we waar we moeten zijn. Ze zullen de prijs p/min verlagen, of iets anders moeten uithalen. Er moet doodleuk genoeg info op dit forum komen zodat het niet meer nodig moet zijn om hun te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:23:
Ben druk aan het lezen geweest in dit topic maar nog niet echt het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Stel ik neem het comfort 20000 abo via kpn (kpn lijn is aanwezig), hier zit dus ook bellen bij. Wat mijn vraag nou is, ik neem aan dat ik niet perse mijn kpn nummer hoef te porteren naar speedlinq. Ik wil gewoon een "nieuw" voip nummer krijgen.

Als die modem in bridge mode staat, dan stuurt hij toch al het verkeer gewoon 1 op 1 door naar iets wat je er achter hangt? Maw als ik hier een linux server met asterisk achter knoop zou dat moeten gaan werken toch?
Vraag 1: Volgens mij kan je kiezen tussen beide varianten. Dus als je een 'nieuw' nummer erbij wilt, kan dat. Kijk dat heel goed na (voorwaarden en zo). Daar staan de details in.

Vraag 2: In principe ja. Maar voip werkt alleen in router mode. Je kan proberen om alle verkeer doorsturen naar de server. Verder kan ik je niet helpen, heb geen server oid.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 25-11-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je KPN nummer migreert naar je Speedlinq voip wordt je KPN telefoonabonnement automatisch opgezegd. Echter, je moet dan 9,50 per maand betalen voor de KPN lijn (dat is precies het bedrag van de goedkoopste KPN lijn).
Ik heb een nieuw nummer aangevraagd zodat, mocht er iets mis zijn met mijn modem e.d. ik wel nog kan bellen door mijn telefoon in de splitter te steken.

Op Bas' reactie, mijn modem is maar 1 keer gefactureerd.
Emails krijg ik ook reactie's op, maar dat duurt alleen langer (reken op 3-4 werkdagen, makkelijk).
Een provider als XS4All is natuurlijk stukken beter, maar Speedlinq is nog altijd beter dan bijvoorbeeld KPN (zowel qua prijs als qua service).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Je kan uitveel dingen keizen:
Bbned,KPN,BabyXL enz..

Op mijn adres kan ik KPN en BBNED krijgen. Welke kan je nou het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:17:
Je kan uitveel dingen keizen:
Bbned,KPN,BabyXL enz..

Op mijn adres kan ik KPN en BBNED krijgen. Welke kan je nou het beste nemen?
KPN...
BBNED heeft meer downs lees ik in t algemeen.
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.