[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 24.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
tjerkpolle schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:38:
[...]

Hmmm, nog eens nader op de website van speedlinq gekeken:

Kan de volgende abo afsluiten
speed special 4096/1024 voor 19,95+4,95
bellen 6016/768 voor 24,95
Zelfde bedrag dus? Wat is wijsheid?

En hoe zit het met de kosten van kpn voor de telefoonlijn? Er is nu nog GEEN aansluiting maar krijg je die kosten nog wel apart of zitten die bij de abo kosten in??

Kiezen tussen KPN (comfort) of BBned (Xtra)??
Ook ik heb nog geen reaktie gehad! :(
Ik wil ook graag weten of er bij de genoemde kosten nog kosten van KPN bij komen!
Het gaat dus om een kompleet NIEUW abo en er is nog GEEN vaste lijn. (TEL + INTERNET)

En wat is aan te raden via KPN of BBnet??
En verder .... welk ABO? de 4096 of de 6016? Want ze kosten naar mijn mening hetzelfde?

Ik wacht jullie reaktie af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Misschien heb je nog geen reactie gehad omdat je vragen al ettelijke malen zijn beantwoord in dit topic en mensen niet in herhaling willen vallen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrbombastic schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:25:

Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je gewoon bij KPN blijft voor de telefonie en alleen het internet van Speedlinq wil hebben? Dan betaal je slechts 9,95 per maand aan Speedlinq.

Je kan echter ook zowel telefonie als internet van Speedlinq nemen. Dat is waarschijnlijk goedkoper.
Let wel op de toeslag voor de vaste lijn: 9,50 euro p/m.

[...]

Je hebt al een internetabonnement en je gaat er nog een bijbestellen?
Hehe nee, ik wil gaan overstappen van tele2 naar speedlinq. Voor tele2 ben ik nu €28 in de maand kwijt voor 3Mbit. Terwijl ik bij speedlinq 4Mbit voor €9.95 kan krijgen. En ja ik blijf gewoon bij de kpn voor mijn vaste telefoon, maar nu gaat er een deel van die €28 naar kpn (voor gebruik van de adsl lijn) en er gaat een deel naar de ISP (tele2). Daarom vind ik het zo vreemd dat ik dalijk niks meer aan kpn moet gaan betalen. Dat wekt een beetje argwaan op bij me, omdat je dalijk meer bandbreedte op de lijn gaat gebruiken en minder gaat betalen.

En Schweino, ik heb net het hele topic afgezocht, maar ik krijg toch echt geen antwoord gevonden...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 11:58
Schweino schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:18:
Misschien heb je nog geen reactie gehad omdat je vragen al ettelijke malen zijn beantwoord in dit topic en mensen niet in herhaling willen vallen........
Weet je het antwoord dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Rendier2710 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:58:
[...]

Weet je het antwoord dan ook?
ja
tjerkpolle schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:31:
[...]

Ik wil ook graag weten of er bij de genoemde kosten nog kosten van KPN bij komen!
Het gaat dus om een kompleet NIEUW abo en er is nog GEEN vaste lijn. (TEL + INTERNET)

En verder .... welk ABO? de 4096 of de 6016? Want ze kosten naar mijn mening hetzelfde?

Als je geen vaste aansluiting hebt betaal je sowieso 49 euro aansluitkosten op kaal koper extra bij je aanvraag en je gaat per maand (afhankelijk van je abonnement) 9,50 euro lijnhuur betalen. Dit betaal je aan speedlinq, zij krijgen dat namelijk van KPN gefactureerd en berekenen dat aan de klant (jij en ik dus) door. Als je op http://www.speedlinq.nl/php/product.php kijkt kan je zien dat dit voor alle producten geldt, behalve voor comfort 20000 compleet, waarbij het bedrag van de lijnhuur al bij het totaalbedrag in zit.

Oftewel: je gaat bij elk abonnement dat je bij speedlinq afsluit 9,50 euro per maand extra betalen aan lijnhuur (als je geen KPN lijn hebt) behalve bij het comfort 20000 compleet abonnement.

Wat betreft de kosten van de verschillende producten: het 1e jaar kosten het 4096+bellen, het 6016 bellen en het 20000 compleet abonnement inderdaad ongeveer hetzelfde ajs je geen KPN lijn het (namelijk rond de 24,95 per maand). Op basis van dit gegeven zij je dus het beste een 20000 compleet abonnement kunnen nemen, het geeft immers meer waar voor je geld.
Ook krijg je bij dit abonnement je VOIP modem gratis, bij de andere varianten niet. Maar wat wel handig is om mee te nemen ook is hoeveel het gaat kosten na het 1e jaar.....

Dit alles heb ik allemaal kunnen beredeneren door gewoon te lezen wat in dit topic en op speedlinq.nl staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Schweino op 25-10-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vind ik dat toch vreemd. We hebben hier thuis telefoon van de kpn (daar betalen we ook voorde lijn) en voor adsl (van tele2) moeten we toch een deel betalen aan de kpn voor gebruik van hun lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Speedlinq = KPN. Ze zullen het wel intern verrekenen oid. Overigens is speedlinq niet de enige isp die de KPN lijnkosten rechtstreeks afrekent aan de klant zonder tussenkomst van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tjerkpolle schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:31:
[...]

waarom neem je geen 20mbit kpn based lijn met telefonie, kost ook 24,95 en is INCL evt afkoop kale kpn lijn (dat betalen zij dus voor je)

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
Schweino schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:53:
[...]

ja

[...]

Als je geen vaste aansluiting hebt betaal je sowieso 49 euro aansluitkosten op kaal koper extra bij je aanvraag en je gaat per maand (afhankelijk van je abonnement) 9,50 euro lijnhuur betalen. Dit betaal je aan speedlinq, zij krijgen dat namelijk van KPN gefactureerd en berekenen dat aan de klant (jij en ik dus) door. Als je op http://www.speedlinq.nl/php/product.php kijkt kan je zien dat dit voor alle producten geldt, behalve voor comfort 20000 compleet, waarbij het bedrag van de lijnhuur al bij het totaalbedrag in zit.

Oftewel: je gaat bij elk abonnement dat je bij speedlinq afsluit 9,50 euro per maand extra betalen aan lijnhuur (als je geen KPN lijn hebt) behalve bij het comfort 20000 compleet abonnement.

Wat betreft de kosten van de verschillende producten: het 1e jaar kosten het 4096+bellen, het 6016 bellen en het 20000 compleet abonnement inderdaad ongeveer hetzelfde ajs je geen KPN lijn het (namelijk rond de 24,95 per maand). Op basis van dit gegeven zij je dus het beste een 20000 compleet abonnement kunnen nemen, het geeft immers meer waar voor je geld.
Ook krijg je bij dit abonnement je VOIP modem gratis, bij de andere varianten niet. Maar wat wel handig is om mee te nemen ook is hoeveel het gaat kosten na het 1e jaar.....

Dit alles heb ik allemaal kunnen beredeneren door gewoon te lezen wat in dit topic en op speedlinq.nl staat.
Killed voice toeslag is dus een vaste lijn toeslag die jij bedoeld?
Want ik kan op de site verder nergens iets vinden over die vaste lijn toeslag.

En ik vind het heel moeilijk om idd een keuze te maken tussen 4096 en 6016, 12000 en 20000 zijn volgens mij na het 1e jaar zowiezo duurder. De rest zit dan op 24,95 en dit zou dan het bedrag zijn volgens jou exkl. vaste lijn toeslag van 9,95??

Hmmm, 20000 ziet er inderdaad zo uit alsof er geen kosten meer bijkomen?? dus na het eerste jaar 29,95 inkl. vaste lijn toeslag en bellen! Helemaal niet zo gek knuppelhout!

[ Voor 4% gewijzigd door tjerkpolle op 25-10-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15
Help! :)

Vorige week Speedlinq Bellen aangevraagd. Vandaag de brief ontvangen dat KPN lijn morgen (26 okt) word afgesloten. Maar ik heb nog niks van Speedlinq gehoort!?

Wie weet hoe dit in elkaar zit?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
tjerkpolle schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:59:
[...]
De rest zit dan op 24,95 en dit zou dan het bedrag zijn volgens jou exkl. vaste lijn toeslag van 9,95??

Hmmm, 20000 ziet er inderdaad zo uit alsof er geen kosten meer bijkomen?? dus na het eerste jaar 29,95 inkl. vaste lijn toeslag en bellen! Helemaal niet zo gek knuppelhout!
Klopt,

vreemd genoeg is na 1 jaar de 20 mbit +bellen variant inderdaad het goedkoopste.

Overigens nog wat anders:

Ik heb wel eens geklaagd dat ik vaak last had van het feit dat er bij het uitbellen niets gebeurde of dat de andere kant me niet kon horen. Heb nu een nieuwe telefoonset aangeschaft (Panasonic DECT ipv een Samsung DECT) en nu werkt alles prima..... Het lag dus aan de set.

[ Voor 23% gewijzigd door Schweino op 25-10-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Wij kijken ook naar de speelinq abo's.

Wat op valt is dat het 12 mbit abo incl. bellen na een jaar op 30 euro uitkomt. Hierbij nog minstens 10 euro voor KPN belbudget.
Het 20 mbit abo kost even veel, maar daar zijn geen kpn kosten meer nodig.

Samengevat: het tragere abonnement kost ons 10 euro per maand meer. En bovendien moet je ineens voor het modem gaan betalen.

OK zou je zeggen, dan nemen we natuurlijk het 20 mbit abonnement. Helaas geeft de postcodecheck op de speedlinq site aan dat het 20 mbit abo bij ons niet te krijgen is. Niet onbegrijpelijk, want gezien de afstand tot de centrale kunnen we hier ergens tussen de 10 en 15 mbit verwachten.
(Vreemd genoeg geeft www.adsl.nl aan dat we wel 20 mbit op dit adres kunnen krijgen, zij het alleen via bbned, vind ik ook vreemd. Draadje komt uit dezelfde centrale dus waarom kan kpn dat niet leveren. Speedlinq heeft nl. wel degelijk 20 mbit kpn abo's).

Wat we dus zouden willen is toch het 20 mbit abonnement op bovengenoemde lokatie. Dat halen we in de praktijk dan wel niet maar dat is niet erg.

Wel heel irritant.

Ik probeer de helpdesk te bereiken, maar dat lukt niet echt. En email aan helpdesk@speedlinq.nl gaat ook retour afzender.

Bij mij thuis is het nog erger: daar kan ik max 6 mbit krijgen. Kost me dus incl kopertoeslag 35 euri. Dus duurder dan een 20 mbit lijntje. Erg zuur.

Kunnen ze dan niet beter een abo van 30 euri verkopen incl bellen en vaste lijn toeslag, en gewoon een snelheid van 6-20 (dus zo snel als mogelijk maar niks gegarandeerd). Lijkt mij een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Flappie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:37:
Help! :)

Vorige week Speedlinq Bellen aangevraagd. Vandaag de brief ontvangen dat KPN lijn morgen (26 okt) word afgesloten. Maar ik heb nog niks van Speedlinq gehoort!?

Wie weet hoe dit in elkaar zit?

Weet iemand al hoe het zit? Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
heb vandaag de brief gehad waarin staat dat binnen een week de incasso gebeurt. dan duurt het nog 2-4 weken tot het abo wordt aangesloten en het modem opgestuurd wordt. iemand ervaring met de werkelijke duur hiervan? ik ga per 5-11 verhuizen en hoop dan dat er wel internet is, is handig voor mn studie!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
knuppelhout schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:46:
heb vandaag de brief gehad waarin staat dat binnen een week de incasso gebeurt. dan duurt het nog 2-4 weken tot het abo wordt aangesloten en het modem opgestuurd wordt. iemand ervaring met de werkelijke duur hiervan? ik ga per 5-11 verhuizen en hoop dan dat er wel internet is, is handig voor mn studie!
Ik heb voor mijn oom op 23 september aangevraagd. 16 oktober is de lijn opgeleverd. Aangemeld voor Speedlinq Comfort via het KPN netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
ok, ik heb het net aangevraagd (6 Mbit, telefonie)! Ik heb bewust een single pc modem genomen omdat ik een pix firewall met switch heb. Nu wil ik de speedtouch/zyxel ook graag vervangen door een Cisco router. Weet iemand of de Cisco 827-4v geschikt is voor zowel de telefonie als voor adsl (hier ben ik niet bang voor aangezien ik nu ook een 827 heb). Iemand met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook ik ben van plan om speedlinq + bellen te nemen.
Waarschijnlijk: Comfort 6016 BELLEN.
Momenteel heb ik nog een wanadoo adsl abonnement via kpn.

KPN wil ik omzetten naar KPN-Budget zodat ik mijn oude lijn + telefoonnummer houd en in noodgevallen altijd nog kan bellen.

Moet ik hiervoor nu een bepaald modem hebben die automatisch overschakeld bij storing, of kunnen ze het allemaal. En zo ja hoe vraag ik die aan.

Heb ik ook nog recht op de kortingactie omdanks dat ik nu al een adsl abonnement heb via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Zelfde situatie hierzo. Maar je zet je "oude" telefoon toch gewoon voor de splitter en het nieuwe modem? Ja, je moet 2 telefoons hebben, maar dan je je kpn lijn nooit afhankelijk van je modem en kun je daar altijd mee bellen zonder dat er iets omgezet hoeft te worden. Zo had ik het in gedachten althans!
Auke schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:43:
Ook ik ben van plan om speedlinq + bellen te nemen.
Waarschijnlijk: Comfort 6016 BELLEN.
Momenteel heb ik nog een wanadoo adsl abonnement via kpn.

KPN wil ik omzetten naar KPN-Budget zodat ik mijn oude lijn + telefoonnummer houd en in noodgevallen altijd nog kan bellen.

Moet ik hiervoor nu een bepaald modem hebben die automatisch overschakeld bij storing, of kunnen ze het allemaal. En zo ja hoe vraag ik die aan.

Heb ik ook nog recht op de kortingactie omdanks dat ik nu al een adsl abonnement heb via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Flappie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:35:
[...]

Ik heb voor mijn oom op 23 september aangevraagd. 16 oktober is de lijn opgeleverd. Aangemeld voor Speedlinq Comfort via het KPN netwerk :)
thanks! duurt dus een kleine 4 weken. ik heb vorige week donderdag aangevraagd. hopelijk gaat het lekker snel. punt bij mij was wel dat ik geen kpn lijn had. ligt er wel maar nog van vorige bewoner. moet er dan in mijn huis nog wat gebeuren of is dat allemaal te doen in de centrale?

ik ga trouwens eens op zoek naar de gemeten snelheden op mijn postcode....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
knuppelhout schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:12:
[...]

thanks! duurt dus een kleine 4 weken. ik heb vorige week donderdag aangevraagd. hopelijk gaat het lekker snel. punt bij mij was wel dat ik geen kpn lijn had. ligt er wel maar nog van vorige bewoner. moet er dan in mijn huis nog wat gebeuren of is dat allemaal te doen in de centrale?

ik ga trouwens eens op zoek naar de gemeten snelheden op mijn postcode....
Als je wel een ISRA punt in je huis (meterkast) hebt is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Rendier2710

Voip modems combineren analoog met voip. Dus adsl en analoog gaan beide naar het modem en je sluit je telefoon aan op het modem. Er zijn zelfs modems die geen splitter meer nodig hebben.

@ Knuppelhout

21 augustus aangevraagd, 12 september aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Rendier2710 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:00:
Zelfde situatie hierzo. Maar je zet je "oude" telefoon toch gewoon voor de splitter en het nieuwe modem? Ja, je moet 2 telefoons hebben, maar dan je je kpn lijn nooit afhankelijk van je modem en kun je daar altijd mee bellen zonder dat er iets omgezet hoeft te worden. Zo had ik het in gedachten althans!

[...]
Als je een telefoon voor de splitter zet dan zal steeds je internetverbinding eruit knallen. Dan moet je eerst een (extra?) splitter plaatsen en dan je oude telefoon direct achter deze splitter. Wat je verder met de lijn uit de modem doet is natuurlijk niet van belang.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09 14:37

JMT

MOEHHHHHH

Hoi,

Sinds vanmiddag omstreeks 14:30 krijg ik ontelbare spammailtjes die van mijn domein -lijken- af te komen, dwz, like 118abbott@mijndomeinnaam.speedlinq.nl, 690riobard@mijndomeinnaam.speedlinq.nl etc. etc. Meer mensen hier last van of ligt 't ineens toch aan mij? Misschien zit ik hiermee ook niet in 't goede topic, maar 't is wel opvallend en irritant... Overigens was ik rond half 3 al uren niet meer thuis, en heb ik niets geks geinstalleerd ofzo de afgelopen tijd... Hitman pro al gedraaid, nix gevonden, ook geen rare processen die draaien.
Anyway ligt t dus aan mij of aan Speedlinq en zoja hebben meer mensen dit, of kan iemand me verder helpen?

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het reply-to adres maakt gebruik van je domein, maar ik durf te wedden dat als je de headers bekijkt dat ze daar niet vandaan zijn verzonden (maar uit China/Rusland/Nigeria/Noem een pauperland)

Dit is een veel gebruikte methode bij spammers, ze vullen gewoon bij de afzender hetzelfde adres in als waar het mailtje heengaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 26-10-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
JMT schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:34:
Hoi,

Sinds vanmiddag omstreeks 14:30 krijg ik ontelbare spammailtjes die van mijn domein -lijken- af te komen, dwz, like 118abbott@mijndomeinnaam.speedlinq.nl, 690riobard@mijndomeinnaam.speedlinq.nl etc. etc. Meer mensen hier last van of ligt 't ineens toch aan mij? Misschien zit ik hiermee ook niet in 't goede topic, maar 't is wel opvallend en irritant... Overigens was ik rond half 3 al uren niet meer thuis, en heb ik niets geks geinstalleerd ofzo de afgelopen tijd... Hitman pro al gedraaid, nix gevonden, ook geen rare processen die draaien.
Anyway ligt t dus aan mij of aan Speedlinq en zoja hebben meer mensen dit, of kan iemand me verder helpen?
spamfilter: http://www.firetrust.com/firetrustpro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Hmmm, ik dacht al zoiets ja... Maar blijf 't opvallend vinden hoe 't komt dat ik ineens zo'n slachtoffer ben, inmiddels zo'n 2404 mailtjes (-ca 100 legitieme) in me inbox van vandaag.....:|
Anyway, tnx voor de link, eens even uitproberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
2404 is wel erg veel, ben je geen slachtoffer van een mail-bom? Check de headers eens van welk IP de mails komen en dien bij die provider een abuse klacht in zou ik zeggen (tenzij de isp zich in een van eerdergenoemde landen bevindt, dan heeft het weinig nut....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Zou haast zeggen van wel, 't is dat k er van 00:09 tot 10:30 ook nog eens compleet uit internet gelegen heb, en zojuist haalde mailwasher er alweer 2447 op... :X
Ik kan in de headers eigenlijk geen IP's zien, wel vooral veel like
Received: from msc-be02.qinip.net (msc-be02.qinip.net [195.18.121.99])
by olive.qinip.net (Postfix) with ESMTP id F0711182EB
en
Received: from msc-be01.qinip.net (msc-be01.qinip.net [195.18.121.98])
by olive.qinip.net (Postfix) with ESMTP id 94F04182C8
etc
Maar dit lijkt me 't IP van 't mailsysteem zelf, niet..?
Volgens een kennis is 't zelfs gespoofed, wat eigelijk haast niet zou moeten kunnen... ?!
Contact opnemen met Speedlinq? Gaat beetje lastig over de foon daar ik half doof ben....
Echt irri dat ze geen klachtenformulieren meer hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
  • Laatst online: 12-09 21:15
ik wil hier iedereen *waarschuwen* voor speedlinq, de kleine letters die gebruikt worden,
met mijn ervaringen, en goed te overwegen of je dit wel wilt...

ik heb bijna 1 jaar abonnement 2048/1024, dit was aanbieding a 14,95 per maand (na 1 jaar 1024/512mbit)
ook heb ik van iemand anders ervaring met een speedlinq abonnement.

tot zover mijn ervaringen:
er kan niet gemailed worden naar klantenservice of helpdesk
ze hebben formulieren op de site hiervoor, beperkt en je moet hier je probleem/vraag kunnen vinden

als je formulier gebruikt, wordt er niet op gereageerd(ze zeggen dat t wel 3 weken kan duren)- en als er toch ineens een antwoord krijg, krijg je een standaard mailtje, dat je vraag/probleem vanalles kan zijn- en je beter hun 0900 nummer kunt bellen.

helpdesk/klanten service gaat via 0900 nummer, a 70cent per minuut. via keuze menu, met eerst minuten verhaaltje welkom speedlinq, keuze menu gebruiken (je moet eerst het menu afluisteren, alvorens je door verbonden wordt, 2 menus)

helpdesk, regelmatig veel wachtende, zon 15minuten wachten- kennis matig, je wordt eerst in vaste procedure afgehandeld, proberen - en ergste geval weer terug moeten bellen.

mijn upload snelheid is ineens 512mb ipv 1024, download is nogwel 2048.
dus ik nader eind van kontrakt en kijk naar opzeggen:

opzeggen, als je dit wilt zie je op de link:
http://www.speedlinq.nl/php/contact.php

dit telefoonnummer is fout, je wordt komt gewoon bij technische helpdesk uit, 0900, 70cent per minuut, wachten eer je iemand spreekt hoor je dat dit nummer niet voor opzeggen is

opzeggen gaat via ander telefoonnummer, ook 0900 en 70cent per minuut:
0900-4042404

dit gebeld, krijg je weer dezelfde tijdspanne eer je iemand te spreken krijgt.
opzegtermijn is 1 maand, dus denk je 1 maand voor eindigen kontrakt dat je dit moet doorgeven

maar nee, zo werkt het niet.
kontraktduur is 1jaar + opzegmaand

dan wil ik per die datum opzeggen- nee, dat kan niet, u kunt niet eerder aangeven dat u uw kontrakt wilt opzeggen.... dus moet je later opnieuw bellen, kan niet anders!

alles staat in de algemene voorwaarde- dus lees die goed, en denk na of er geen andere aanbieders zijn die met zelfde maandlast en beter te bereiken zijn.

schriftelijk of andere manieren opzeggen kan niet, dat vind ik ook zon vreemde voorwaarde:
Procedure opzeggen abonnement

antwoord: Wanneer u telefonisch hebt opgezegd zorgt Speedlinq ervoor dat het netwerk het ADSL signaal van de lijn afhaalt. Dit gebeurt aan het einde van de maand waarin de opzegtermijn eindigt. Speedlinq behandelt een opzegging alleen indien er geen openstaande facturen zijn.

Faxen, brieven et cetera vallen buiten de procedure en kunnen daarom niet in behandeling worden genomen.
Je ontvangt altijd een bevestiging van je opzegging in je Speedlinq mailbox.
Opzeggen kan uitsluitend telefonisch via het nummer: 0900 - 4042404 (€ 0,70 p/m)

voor meer details lees de FAQ,
De meest gestelde vragen
http://www.speedlinq.nl/php/faqfirst.php

MAAR let op, en lees meer op in het aparte item op deze pagina:
Mijn vraag staat er niet bij: Klik hier voor antwoord op de overige vragen http://www.speedlinq.nl/php/faq.php

je kunt zeggen, speedlinq is goedkoop - en ik moet niet zo klagen
maar ik vind naarmate ik ze meer nodig heb, de voorwaarde steeds gekker worden,
en de manier waarop ze werken, goed onbereikbaar, alleenmaar via 0900 nummer
ik 70ct belachelijk vind, je bent zo 15min bezig, eur.10,- kwijt

hiet financiele gewin middels dit telefoonnummer en andere mogelijkheden uitsluiten vind gewoon belachelijk. je kan niet kiezen.

ik ga er weg- raad het een ieder af-
en er tegenwoordig genoeg concurrentie is die dit veel netter doen
zo zie ik nu genoeg alternatieven

ik kan er nog genoeg meer over vertellen, aansluiten duurde ook 3 maanden(en zonder internet zitten!) maar ik denk zo genoeg wel even vermeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

paerad schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:43:
ik wil hier iedereen *waarschuwen* voor speedlinq, de kleine letters die gebruikt worden,
met mijn ervaringen, en goed te overwegen of je dit wel wilt...
Bedankt, de meeste dingen zijn wel bekend bij gebuikers hier... ik ga na m'n eerste jaar ook overstappen.
opzeggen, als je dit wilt zie je op de link:
http://www.speedlinq.nl/php/contact.php

dit telefoonnummer is fout, je wordt komt gewoon bij technische helpdesk uit, 0900, 70cent per minuut, wachten eer je iemand spreekt hoor je dat dit nummer niet voor opzeggen is

opzeggen gaat via ander telefoonnummer, ook 0900 en 70cent per minuut:
0900-4042404

dit gebeld, krijg je weer dezelfde tijdspanne eer je iemand te spreken krijgt.
opzegtermijn is 1 maand, dus denk je 1 maand voor eindigen kontrakt dat je dit moet doorgeven

maar nee, zo werkt het niet.
kontraktduur is 1jaar + opzegmaand

dan wil ik per die datum opzeggen- nee, dat kan niet, u kunt niet eerder aangeven dat u uw kontrakt wilt opzeggen.... dus moet je later opnieuw bellen, kan niet anders!
Bedankt voor het goede telefoonnummer. Per wanneer moet je het dan doorgeven? In de laatste maand van je abo? Mijn abo is aangesloten begin december 2005, dus in december opzeggen om per eind januari te beëindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
  • Laatst online: 12-09 21:15
Bedankt voor het goede telefoonnummer. Per wanneer moet je het dan doorgeven? In de laatste maand van je abo? Mijn abo is aangesloten begin december 2005, dus in december opzeggen om per eind januari te beëindigen?
mijn kontrakt startte 9-1-2005, moest het in december opzeggen, dus ongeveer 1mnd voor eindigen kontrakt, ik bel na 9-12-2006 dan wel.

suc6 met afmelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

En nu komt er ineens helemaal geen mail meer binnen... Sterker nog... Als k naar mezelf mail vanuit bijv gmail krijg k daar ook een bouncemail terug...:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 552 <mijnusername@mijndomein.speedlinq.nl>: Recipient address rejected: Requested mail action aborted: The user has not enough diskspace available
Disk full?!? Er staat nu echt niets meer op...?! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Laat je mailwasher wel je mail verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
JMT schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:35:
Zou haast zeggen van wel, 't is dat k er van 00:09 tot 10:30 ook nog eens compleet uit internet gelegen heb, en zojuist haalde mailwasher er alweer 2447 op... :X
Ik kan in de headers eigenlijk geen IP's zien, wel vooral veel like

[...]

en

[...]
etc
Maar dit lijkt me 't IP van 't mailsysteem zelf, niet..?
Volgens een kennis is 't zelfs gespoofed, wat eigelijk haast niet zou moeten kunnen... ?!
Contact opnemen met Speedlinq? Gaat beetje lastig over de foon daar ik half doof ben....
Echt irri dat ze geen klachtenformulieren meer hebben :(
Je zal in de headers moeten zoeken bij "X-originating IP" of X-sender" oid, daar staat het IP adres van de verzender vermeld. Meestal staat dit helemaal onderin de header info.
Wat ik bedoelde is dat als blijkt dat veel van deze e-mails van 1 afzender komen, je dan een e-mail kan sturen naar de abuse afdeling van de internet provider van de afzender van deze e-mails. Speedlinq kan hier (in het geval van een mailbom) namelijk niets aan doen en daar zou ik dus ook geen tijd en geld aan besteden om die te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

paerad schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:43:
[...]
schriftelijk of andere manieren opzeggen kan niet, dat vind ik ook zon vreemde voorwaarde:
Procedure opzeggen abonnement

antwoord: Wanneer u telefonisch hebt opgezegd zorgt Speedlinq ervoor dat het netwerk het ADSL signaal van de lijn afhaalt. Dit gebeurt aan het einde van de maand waarin de opzegtermijn eindigt. Speedlinq behandelt een opzegging alleen indien er geen openstaande facturen zijn.

Faxen, brieven et cetera vallen buiten de procedure en kunnen daarom niet in behandeling worden genomen.
Je ontvangt altijd een bevestiging van je opzegging in je Speedlinq mailbox.
Opzeggen kan uitsluitend telefonisch via het nummer: 0900 - 4042404 (€ 0,70 p/m)
mmm. dit stukje heb ik over het hoofd gezien, vind ik ook wel erg vreemd overigens, bij mijn weten is een fax gewoon een wettelijk communicatiemiddel en kunnen ze daar niet zo maar om heen. Idem voor een brief.

Heeft iemand juridische ervaring om te weten of dit zo maar mag? Je kunt het wel leuk in de algemene voorwaarden zetten, maar is het wettelijk wel toegestaan om op een dergelijke manier de klant de mogelijkheide te ontnemen om e.e.a. aan bewijzen op te bouwen?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

@ Auke: Jawel, alle vakjes 'delete' bij spammails staan aangevinkt.
@ Schweino: Dat is juist 't rare, er is nergens iets te zien like "X-originating IP" of "X-sender"...Ook in 20 andere spammetjes niet...
Inmiddels werkt m'n mailadres ineens wel weer, en komen er een stuk minder veel tegelijk spams binnen... Mogelijk is Speedlinq/Qinip er zelf ook achter en werken ze aan een oplossing....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
hufkes schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:15:
[...]

mmm. dit stukje heb ik over het hoofd gezien, vind ik ook wel erg vreemd overigens, bij mijn weten is een fax gewoon een wettelijk communicatiemiddel en kunnen ze daar niet zo maar om heen. Idem voor een brief.

Heeft iemand juridische ervaring om te weten of dit zo maar mag? Je kunt het wel leuk in de algemene voorwaarden zetten, maar is het wettelijk wel toegestaan om op een dergelijke manier de klant de mogelijkheide te ontnemen om e.e.a. aan bewijzen op te bouwen?
dat vraag ik me ook af! de meeste bedrijven lopen altijd te eikelen over at je niet telefonisch mag opzeggen en dat ze een fax of aangetekende brief willen hebben! Hier moeten we even wat mee mensen... mailtje aan Kassa?

[ Voor 13% gewijzigd door knuppelhout op 27-10-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Hmm. Vraag:

Donderdag 26 Oktober KPN lijn afgesloten (had Speedlinq bellen aangevraagd). Maar heb nog steeds GEEN brief van Speedlinq gehad met mijn VoIP gegevens!

Weet iemand hoe lang dit duurt? Ik vind het een beetje vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Flappie

Je kan pas het bellen gedeelte aanvragen als je internetverbinding al gereed is.
Alles staat ook op de site van Speedlinq (zie voorwaarden en zo).

Na je aanvraag krijg je een welkomstbrief, dan wordt het geld voor het modem afgeschreven, dan krijg
het modem en je inloggegevens opgestuurt. Dan komt je startdatum van je abo. Als laatste wordt rond de 25ste van de maand de aansluitkosten plus abokosten afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10-2023
Na een aantal jaren @home te hebben gebruikt heb ik (na heel lang aarzelen) ook maar besloten om over te gaan naar speedlinq. Op 16 oktober heb ik ADSL Comfort 4096 aangevraagd, ik zie dat op 18 oktober de modemkosten van mijn rekening is geincasseerd. Tot nu toe nog niks gehoord, ook geen modem ontvangen, behalve een automatisch gegenereerde mail direct na de aanvraag.
Afwachten of er volgende week nog wat opgestuurd wordt. Ik hoop dat ik die dure helpdesk maar niet hoeft te bellen, dat was tevens de reden waarom ik zolang aarzelde met overstappen naar speedlinq.

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@flappie

bij mij werd ook de kpnlijn afgesloten en er zaten volgens mij 4 dagen tussen voordat ik mijn brief
met gegevens kreeg (incl weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:23:
@flappie

bij mij werd ook de kpnlijn afgesloten en er zaten volgens mij 4 dagen tussen voordat ik mijn brief
met gegevens kreeg (incl weekend)
Toch vreemd ofniet? Ze zeggen dat het vanaf de aanvraag tot 5 werkdagen kan duren. Ik heb vorige week woensdag aangevraagd. Nu dus al 1 week + 3 dagen. Volgens de helpdesk word de brief Dinsdag pas verstuurd. :(

Mja. Als het daarna allemaal werkt vindt ik het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:24:
[...]

Toch vreemd ofniet? Ze zeggen dat het vanaf de aanvraag tot 5 werkdagen kan duren. Ik heb vorige week woensdag aangevraagd. Nu dus al 1 week + 3 dagen. Volgens de helpdesk word de brief Dinsdag pas verstuurd. :(

Mja. Als het daarna allemaal werkt vindt ik het goed :)
Als je een allied data router hebt kan je de handleiding van cornfed99111 _/-\o_ gebruiken
scheelt je veel werk en het gaat als een speer (staat in dit forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 13-09 19:29
Ik wil ook even mijn ervaring kwijt kwa Speedlinq All-in ADSL.

Ik heb al ruim 4 jaar bij Speedlinq een All-in abbo (isdn) op het BabyXL netwerk. Liep al die tijd als een trein tot 3 maanden geleden.

Opeens had ik haperende verbinding van internet, viel om de haverklap weg. Ook mijn snelheid was 2000 down/ 378 up, en normaal moest ik 5120/1024 halen (theoretisch).

Via mijn werk (werk bij KPN, InternetPlusBellen 2e lijns) ben ik erachter gekomen dat ze de centrale bij ons in het dorp van ADSL 2/2+ kaarten hebben voorzien, dit is gedaan door KPN in opdracht van Speedlinq. Ook mijn profiel was naar ADSL 2 gezet door Speedlinq |:( , zonder dat ze mij even op de hoogte brachten ervan.

Leuk en aardig dus, want ik had een Speedtouch 510 die ADSL 2 niet ondersteund (ik heb eentje uit een seriereeks die problemen ermee hebben, sommige 510's doen het wel goed).

Ik dus de helpdesk gebeld; Ja sorry meneer, is niet onze fout. Modem is buiten de garantie en wij kunnen er niks aan doen.

Ik had zoiets van ... ok ... dan maar nieuw modem kopen + nieuwe splitter. Vorige week de Speedtouch 516 besteld + een ADSL2 splitter.

En nu werkt alles weer perfect, loopt als een trein _/-\o_ .

Ik haal ruim mijn snelheid: 5000 down bij 900 up :) en geen wegvallende verbinding meer. Ik zit zelfs op 4,2 km van de centrale (met ISDN :*) ).

Moest het ff kwijt aan jullie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Jezus..... Dat ze t niet ff melden..... :S Lekkere klantvriendelijkheid.... :|
Ik heb dus hierbij een idee wat ik moet/kan doen zodra mijn Speedtouch 510 't "begeeft".... *SIGH*

Ohja, overigens, 'mailbomb-probleem' is nog altijd niet opgelost :'( Wilde gok: in totaal al zo'n 10000 'bounced mails' gehad sinds donderdag. Wie o wie heeft een mailadres van iets of iemand van Speedlinq met wie ik kan mailen aangezien ik dus niet kan telefoneren...? :(
Of een andere oplossing...... Kan wel m'n 'persoonlijke domeinnaam' gaan veranderen maarja daarmee mag ik dan ook alle contacten en services etc waar ik met dat mailadres sta ingeschreven, van op de hoogte brengen.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

mijn opzegverhaal....

ik ben sinds eind september al een jaar lid van speedlinq. Nou zie ik een leukere aanbieding elders dus ik maak werk van om over te stappen.
Eind augustus bel ik het opzegnummer om mijn abbo per 30 september op te zeggen. Nee zegt de mevrouw het kan pas 1 maand na de 12e maand (dus 31 oktober). Na wat discussie zeg ik van ok.
Intussen zou mijn nieuwe abbo per 2 oktober ingaan,dus ja 1 maandje dubbelbetalen.

Goed alles zou geregeld worden en nu vorige week kreeg ik de factuur van speedlinq voor de maand november in me mailbox. Ik dus direkt bellen om te vragen wat er gaande is en dan zegt de mevrouw me doodleuk, "meneer, u heeft nooit gebeld om op te zeggen". Er werd niets gevonden dat ik op die dag in augustus had gebeld. De mevrouw zei me dat ze het nu direkt opzegt per eind november. Ik ging toen in discussie dat ik dit niet accepteer. Ik vroeg als ze niet alsnog per 31 oktober kon laten opzeggen aangezien het niet mijn fout is. Ze zou het nog eens laten natrekken en hopelijk kon het toch worden opgezegd. Ik had toen al een gevoel dat ze natuurlijk niets gaat laten natrekken.

Ik direkt mijn KPN online factuur opvragen en het blijkt volgens de gedetailleerde factuur dat ik die 28 augustus had gebeld en 4 minuten had gesproken. Ik weer gebeld en dan zegt een meneer me ja maar je kan ook gebeld hebben maar niet opgezegd. Ik moest toen even lachen..ik zei ja ik belde om gewoon even bij te praten met de helpdesk van speedlinq over de dagelijkse bezigheden. (sarcastisch natuurlijk).

Ik heb nooit gebeld met de helpdesk in 1 jaar tijd en bel ik 1 keer om op te zeggen en dan kunnen ze dat niet terug vinden. Dus die meneer zegt dat er niets te doen valt, dan gewoon november te betalen en dan wordt ie opgezegd,

dus nu ipv 1 maand dubbel betalen is het 2 geworden.. DANK U WEL oplichters van speedlinq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Geen mail met bevestiging van opzegging gehad? Staat op de site dat opzeggingen altijd per e-mail bevestigd worden... inderdaad weer typisch speedlinq dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Het dubbel betalen heb je zelf in de hand.. Als je eerst internet hebt op gezegt DAN pas een nieuw abbo neemt.. zou je niks dubbel betalen.
Maar aangezien je een beetje internet verslaafd bent en zeker een maand niet zonder internetkan, moet je toch op de blaren zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzeggen alleen op basis van bellen vind ik een hele slechte zaak t.o.v de klant. Als dit niet bevestigd wordt door speedlinq ben je genoodzaakt om weer te bellen . Zoals eerder aangegeven vraag ik me af of dit soort voorwaarden niet aangevochten kunnen worden op basis van consumer recht. Het is belachelijk dat je niet schriftelijk op kan zeggen door middel van b.v een aangetekend brief. Deze club is wel goedkoop maar dit heeft mij doen besluiten om een andere provider te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

dCY schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:57:
Het dubbel betalen heb je zelf in de hand.. Als je eerst internet hebt op gezegt DAN pas een nieuw abbo neemt.. zou je niks dubbel betalen.
Maar aangezien je een beetje internet verslaafd bent en zeker een maand niet zonder internetkan, moet je toch op de blaren zitten..
dat je zo vooroordeelt zegt al iets over jezelf.

als het niet aan die verplichte 13 maanden contract van speedlinq lag was het mooiin elkaar overgegaan.
Zoals bij alle andere providers is het gewoon na 12 maanden dat je kan opzeggen (met 1 maand opzeg). Dus als je in je 11e maand opzegt dan kan je gerust na 12 maanden weggaan.

Helaas is het niet zo bij speedlinq. En daar kwam de eerste dubbelbetaling. Vondt ik opzich niet erg.
Maar wat er daarna gebeurde is te triest voor woorden.

En die bevestigingsmail die ze zeggen , weet ik niet als ze dat wel doen of niet. Ik weet nu zeker dat het in hun systeem staat voor eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
M'n hele verbinding lijkt er uit te liggen (postcode 6581), iemand anders er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Mijn ervaring met Speedlinq:

Zaterdag 23 Septmeber 2006:
ADSL aangevraagd via www.bestadsl.nl. Het SpeedSpecial 4096/1024 abbonement. Via het ADSL netwerk van KPN.

Maandag 16 Oktober 2006:
Lijn opgeleverd. Alles aangesloten (Speedtouch 706). Alles werkte naar behoren. Het modem synct op een snelheid van 4095/1021. Zit ongeveer 2.1 km van de centrale.

Woensdag 18 Oktober 2006:
Speedlinq Bellen aangevaard. Met nummerportering.

Donderdag 26 Oktober:
KPN Analoge telefonie lijn afgesloten. Niet meer bellen dus.

Zaterdag 29 Oktober 2006:
Maar eens bellen wanneer ik mijn Speedlinq Bellen gegevens ontvang.... Waarschijnlijk Dinsdag 31 Oktober 2006.

Dinsdag 31 Oktober 2006:
Brief met inloggegevens voor Speedlinq Bellen. Blijkt dat ik een NIEUW nummer heb gekregen in plaats van mijn eigen nummer. Ik had toch portering aangevraagd :?
Even bellen. Lijkt iets fout gegaan. Word opgelost. Even afwachten dus. Ik kan in iedergeval weer bellen, maar wel met een nieuw nummer!

Nog even dit:
Ik heb een Alarm installatie die mijn mobiel belt als het alarm afgaat. Ook speciale Bel installatie. Als de telefoon overgaat, gaat er een bel in de keuken.
De alarm installatie zou volgens de leverancier netwerken met Internet Bellen. Heb maar even ingebroken in mijn eigen huis ;) en dat werkte dus perfect. Ook de bel installatie werkte met Speedlinq Bellen. Mijn modem is een Speedtouch 706.

Conclusie:
Redelijk tevreden. Jammer dat de portering van mijn nummer is misgegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Flappie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:33:
Mijn ervaring met Speedlinq:

Zaterdag 23 Septmeber 2006:
ADSL aangevraagd via www.bestadsl.nl. Het SpeedSpecial 4096/1024 abbonement. Via het ADSL netwerk van KPN.

Maandag 16 Oktober 2006:
Lijn opgeleverd. Alles aangesloten (Speedtouch 706). Alles werkte naar behoren. Het modem synct op een snelheid van 4095/1021. Zit ongeveer 2.1 km van de centrale.

Woensdag 18 Oktober 2006:
Speedlinq Bellen aangevaard. Met nummerportering.

Donderdag 26 Oktober:
KPN Analoge telefonie lijn afgesloten. Niet meer bellen dus.

Zaterdag 29 Oktober 2006:
Maar eens bellen wanneer ik mijn Speedlinq Bellen gegevens ontvang.... Waarschijnlijk Dinsdag 31 Oktober 2006.

Dinsdag 31 Oktober 2006:
Brief met inloggegevens voor Speedlinq Bellen. Blijkt dat ik een NIEUW nummer heb gekregen in plaats van mijn eigen nummer. Ik had toch portering aangevraagd :?
Even bellen. Lijkt iets fout gegaan. Word opgelost. Even afwachten dus. Ik kan in iedergeval weer bellen, maar wel met een nieuw nummer!

Nog even dit:
Ik heb een Alarm installatie die mijn mobiel belt als het alarm afgaat. Ook speciale Bel installatie. Als de telefoon overgaat, gaat er een bel in de keuken.
De alarm installatie zou volgens de leverancier netwerken met Internet Bellen. Heb maar even ingebroken in mijn eigen huis ;) en dat werkte dus perfect. Ook de bel installatie werkte met Speedlinq Bellen. Mijn modem is een Speedtouch 706.

Conclusie:
Redelijk tevreden. Jammer dat de portering van mijn nummer is misgegaan :)
Ik heb Speedlinq Compleet aangevraagd met nummerportering. Als het goed is kan ik per 9 november gaan internetten via Speedlinq.
Ik heb echter nog geen brief van KPN gehad met de bevestiging van de opzegging van mijn telefonieabonnement. Wanneer kan ik deze brief ongeveer verwachten?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Flappie

Heb je zelf je KPN abo opgezegd??
Normaal moet Speedlinq dit doen, anders wordt je nummer niet geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
M'n vriendin heeft speedlinq aangevraagd en de lijn zou afgelopen dinsdag moeten zijn opgeleverd. Ze heeft echter door problemen met de modem levering nog geen modem ontvangen, maar heeft nog wel een Speedtouch 510 staan van haar vorige adsl provider.

Zou ik nu met die Speedtouch 510 alsnog verbinding kunnen maken of kan dat alleen met het modem wat Speedlinq stuurt? Ze heeft een 1024/4mbit verbinding van BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
cornfed99111 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:05:
@ Flappie

Heb je zelf je KPN abo opgezegd??
Normaal moet Speedlinq dit doen, anders wordt je nummer niet geporteerd.
Neej. Heeft Speedlinq wel gedaan. Het nummer dat ik gisteren heb gekregen is nu al weer afgesloten.

Als ik nu mijn eigen nummer (dat dus geporteerd moest worden) bel, hoor ik de voicemail. Lijkt erop dat ze er mee bezig zijn. We wachten af....

Maar wel een beetje vreemde gang van zaken. Eerst 5 dagen zonder telefoon, dan 1 dag een (verkeerd) telefoon nummer, dan weer afgesloten. Hoop dat het goede nummer eraan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Heb wat problemen bij VOIP via Speedlinq BBned via Zyxel 2602H-63C modem (orgineel van tiscali).
Internet werkt goed.

Instellingen zijn:

SIP Settings
Active SIP aan
SIP Number 31317xxxx
SIP Local Port 5060
SIP Server Address sip.telefoniedienst.nl
SIP Server Port 5060
REGISTER Server Address sip.telefoniedienst.nl
REGISTER Server Port 5060
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Authentication
User-ID 31317xxx
Password bekend
Caller ID aan
Incoming Call apply to beide phones

SIP Server Settings
URL Type sip
Expiration Duration 3600(20-65535) sec
Register Re-send timer 6000(1-65535) sec
Session Expires 1800(30-3600) sec
Min-SE 1800(20-1800) sec

RTP Port Range
From 16384(1025-65535)
To 32767(1025-65535)

Others
Preferred Compression Type g729-g711

Dual-Tone-Multi-Frequency
DTMF Mode pcm

Hij is niet geregistreerd:
SIP1 URI:31317xx @tel.telefoniedienst.nl
SIP1 Registration Status:Not Register
Used Port:5060/UDP

Firmware is: ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.2)D0 | 04/26/2005 en volgens mij recent (zie geen nieuwere versie). Router staat in routed mode en niet in bridge.

VOIP aanvraag zondag, dinsdag aanmeldgegevens dus ik neem aan dat de verbinding actief is.

Hoe krijg ik hem aan de praat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op:

Heb je speedlinq@KPN dan krijg je 1 factuur van speedlinq. Ik dacht eerst ook dat kpn adsl / speedlinq apart gefactureerd zou worden. Hierdoor loop ik enkele tientallen euro's schade op. Ben net van Hetnet instap surfen overgestapt naar Speedlinq. Ik heb gemerkt dat andere tweakers dit ook niet weten.

Ik heb ook nog een vraag: Moet ik perse bij hetnet nu ook opzeggen? Heb al een brief van kpn ontvangen dat ze jammer vinden dat ik heb opgezegd (via speedlinq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ EchtRoodHaar

Die sip gegevens die je laat zien zijn niet voor het BBNed netwerk.

Volgens mij zijn die voor het Tiscali netwerk.

BBNed maakt gebruik van ritstele.com server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:58:

Firmware is: ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.2)D0 | 04/26/2005 en volgens mij recent (zie geen nieuwere versie).
Deze is wel heel oud... Je kunt deze er gewoon in zetten. Je huidige firmware is een MU.x versie dus je moet een nieuwe MU.x versie hebben zoals in de link. De ZyXEL pakt geen 'verkeerde' versies sowieso ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
cornfed99111 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:44:
@ EchtRoodHaar

Die sip gegevens die je laat zien zijn niet voor het BBNed netwerk.

Volgens mij zijn die voor het Tiscali netwerk.

BBNed maakt gebruik van ritstele.com server.
Ja. Klopt ja.
KPN/BBned is: sip.ritstele.com
Tiscali is: sip.telefoniedienst.nl

btw: Mijn probleem is opgelost. Heb na 7 dagen eindelijk mijn eigen telefoon nummer terug. Valt me niet tegen van die helpdesk Speedlinq. Als ik hun vergelijk met @Home... Nou laten we het niet over @Home gaan hebben. Daar wordt je niet vrolijk van :)

TV, Internet Telefoon, zoals het hoort, maar het niet is! ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Flappie op 02-11-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie respons!

1. Nieuwe firmware er op gezet
System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.5)b3 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode

2. Modem hardwarematig gereset en aan/uit.

3. SIP verandert van sip.telefoniedienst.nl naar sip.ritstele.com

Resultaat: het werk nog steeds niet:

SIP1 URI:31317707847@tel.ritstele.com

Hebben jullie nog meer tips?? :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@echtroodhaar

staat je firewall op je router uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 10:05
* Stel ik bestel op 20-1-2006 Comfort Compleet 20000
* Om voor de actie in aanmerking te komen moet ik als klant aan heel wat voorwaarden voldoen.

Bijvoorbeeld:
=======================================================================
Artikel 5 - Betalingsvoorwaarden
5.1 Voor het ontvangen van bovengenoemde korting gelden omwille van administratieve eenvoud en het voorkomen van fraude de volgende voorwaarden: - De Klant heeft het volledige pakketbedrag betaald. - Speedlinq heeft zonder problemen (geen storno etc.) de eerste twee automatische incasso's voor verschuldigde Abonnementskosten kunnen incasseren. De automatische incasso voor het modempakket (bij ISDN pakket of webverkoop) geldt niet als een automatische incasso van het maandbedrag.

Het gaat dan met name om: "Speedlinq heeft zonder problemen (geen storno etc.) de eerste twee automatische incasso's voor verschuldigde Abonnementskosten kunnen incasseren."

Speedlinq moet dus zonder problemen de eerste TWEE incasso's kunnen doen.
Ik ga er van uit dat het abo bv. op 15-12-2006 actief is en dus de eerste incasso komt op 15-01-2006 en de tweede op 15-02-2006

Onthoudt bovenstaande en lees dit dan eens:
4.2 Actievoucher en kopie telefoonrekening dienen uiterlijk 31 januari 2007 door Speedlinq ontvangen te zijn.

Hoe kan ik nou voor 31-01-2006 alles opsturen als de tweede incasso dus nog helemaal nog niet geweest is. Ik voldoe dus dan niet aan de actievoorwaarde en krijg dus ook niet de beloofde korting!

LANG LEVE DE KLEINE LETTERS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:00:
@echtroodhaar

staat je firewall op je router uit ?
Firewall aan of uit maakt geen verschil? :( :(

Enable Firewall aan/uit
Allow Asymmetrical Route aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:36:
Dank voor jullie respons!

1. Nieuwe firmware er op gezet
System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.5)b3 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode

2. Modem hardwarematig gereset en aan/uit.

3. SIP verandert van sip.telefoniedienst.nl naar sip.ritstele.com

Resultaat: het werk nog steeds niet:

SIP1 URI:31317707847@tel.ritstele.com

Hebben jullie nog meer tips?? :) :) :)
Ik heb een tip en een hele goeie ;)

Poort nummer voor sip.ritstele.com is niet 5060. Het juiste poort nummer is 38383 :)

Oh ja en je SIP URI is niet 31317707847@tel.ritstele.com maar 31317707847@sip.ritstele.com

Ik heb ook nog een vraagje: In mijn servicepunt van Speedlinq Bellen staat dat ik een limiet heb van E 50,00. Weet iemand wat dit inhoud?

[ Voor 4% gewijzigd door Flappie op 02-11-2006 23:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

[b][message=26776133,noline]rogier80 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 2
Onthoudt bovenstaande en lees dit dan eens:
4.2 Actievoucher en kopie telefoonrekening dienen uiterlijk 31 januari 2007 door Speedlinq ontvangen te zijn.

Hoe kan ik nou voor 31-01-2006 alles opsturen als de tweede incasso dus nog helemaal nog niet geweest is. Ik voldoe dus dan niet aan de actievoorwaarde en krijg dus ook niet de beloofde korting!

LANG LEVE DE KLEINE LETTERS...
Hmmm.. Welk jaar bedoel je nou precies? Ik lees hier en daar 2006, en in de "voorwaarden" 2007...
31-01-2006 alles opsturen terwijl je abo 15-12-2006 in zou gaan? In 't laatste geval ben je dan inderdaad te laat, maar ik neem aan dat Speedlinq dan de uiterste inzenddatum wel weer verplaatst naar een latere datum... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
wiske80 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:21:
mijn opzegverhaal....

ik ben sinds eind september al een jaar lid van speedlinq. Nou zie ik een leukere aanbieding elders dus ik maak werk van om over te stappen.
Eind augustus bel ik het opzegnummer om mijn abbo per 30 september op te zeggen. Nee zegt de mevrouw het kan pas 1 maand na de 12e maand (dus 31 oktober). Na wat discussie zeg ik van ok.
Intussen zou mijn nieuwe abbo per 2 oktober ingaan,dus ja 1 maandje dubbelbetalen.

Goed alles zou geregeld worden en nu vorige week kreeg ik de factuur van speedlinq voor de maand november in me mailbox. Ik dus direkt bellen om te vragen wat er gaande is en dan zegt de mevrouw me doodleuk, "meneer, u heeft nooit gebeld om op te zeggen". Er werd niets gevonden dat ik op die dag in augustus had gebeld. De mevrouw zei me dat ze het nu direkt opzegt per eind november. Ik ging toen in discussie dat ik dit niet accepteer. Ik vroeg als ze niet alsnog per 31 oktober kon laten opzeggen aangezien het niet mijn fout is. Ze zou het nog eens laten natrekken en hopelijk kon het toch worden opgezegd. Ik had toen al een gevoel dat ze natuurlijk niets gaat laten natrekken.

Ik direkt mijn KPN online factuur opvragen en het blijkt volgens de gedetailleerde factuur dat ik die 28 augustus had gebeld en 4 minuten had gesproken. Ik weer gebeld en dan zegt een meneer me ja maar je kan ook gebeld hebben maar niet opgezegd. Ik moest toen even lachen..ik zei ja ik belde om gewoon even bij te praten met de helpdesk van speedlinq over de dagelijkse bezigheden. (sarcastisch natuurlijk).

Ik heb nooit gebeld met de helpdesk in 1 jaar tijd en bel ik 1 keer om op te zeggen en dan kunnen ze dat niet terug vinden. Dus die meneer zegt dat er niets te doen valt, dan gewoon november te betalen en dan wordt ie opgezegd,

dus nu ipv 1 maand dubbel betalen is het 2 geworden.. DANK U WEL oplichters van speedlinq...
Over drie weken stopt mijn Speedlinq abonnement, dit heb ik per brief opgezegt (misschien toch handiger bij speedlinq). Uit hun bevestigingsbreif blijkt dat ik uiteindelijk 13 maanden moet betalen, terwijl je een 12 jarencontract afsluit. Via de bank heb ik al geregeld dat nadat ik 12x betaald heb, Speedlinq wordt geblokkeerd! >:) Alles staat zwart op wit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Me_Again schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:18:
[...]

Over drie weken stopt mijn Speedlinq abonnement, dit heb ik per brief opgezegt (misschien toch handiger bij speedlinq). Uit hun bevestigingsbreif blijkt dat ik uiteindelijk 13 maanden moet betalen, terwijl je een 12 jarencontract afsluit. Via de bank heb ik al geregeld dat nadat ik 12x betaald heb, Speedlinq wordt geblokkeerd! >:) Alles staat zwart op wit 8)
Die '13 maanden' staat gewoon in de voorwaarden. Ik voorspel je nu al dat blokkering van je rekening voor Speedlinq alleen maar leidt tot meer facturen, omdat ze niet afsluiten als je niet alle openstaande facturen hebt voldaan. Veel plezier ermee. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Ik ben van plan zeer binnenkort Speedlinq Comfort 20000 (via KPN) aan te schaffen. Ook na het doorspitten van dit topic is mij het volgende alleen nog niet helemaal duidelijk:

1. De voip modem komt in de woonkamer te staan. Hier wil ik draadloos op aansluiten een laptop (door het hele huis) en een pc (op de 1e verdieping). Hoe (aanschaf van extra apparatuur?) kan ik deze situatie het beste/makkelijkst verwezenlijken en welke modem moet ik dan kiezen tijdens het aanvragen?
* Single-PCEthernet VoIP modem
* Multi-PC Ethernet VoIP modem
* Wireless / EthernetVoIP modem

2. Welke modem wordt krijg ik geleverd? Of kan ik dit kiezen, zo ja welke type kan ik dan het beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

rick77 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:21:
[...]

Die '13 maanden' staat gewoon in de voorwaarden. Ik voorspel je nu al dat blokkering van je rekening voor Speedlinq alleen maar leidt tot meer facturen, omdat ze niet afsluiten als je niet alle openstaande facturen hebt voldaan. Veel plezier ermee. |:(
ja dat enk ik ook man... ik zou zeggen betaal gewoon die 13e maand, want anders wordt het al gauw 15 maanden voor je van ze af bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Yuco schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:39:
Ik ben van plan zeer binnenkort Speedlinq Comfort 20000 (via KPN) aan te schaffen. Ook na het doorspitten van dit topic is mij het volgende alleen nog niet helemaal duidelijk:

1. De voip modem komt in de woonkamer te staan. Hier wil ik draadloos op aansluiten een laptop (door het hele huis) en een pc (op de 1e verdieping). Hoe (aanschaf van extra apparatuur?) kan ik deze situatie het beste/makkelijkst verwezenlijken en welke modem moet ik dan kiezen tijdens het aanvragen?
* Single-PCEthernet VoIP modem
* Multi-PC Ethernet VoIP modem
* Wireless / EthernetVoIP modem

2. Welke modem wordt krijg ik geleverd? Of kan ik dit kiezen, zo ja welke type kan ik dan het beste kiezen?
1. Wireless / Ethernet Voice Modem. Dat is de enige die wireless heeft :)

2. Waarschijnlijk een Thomson/Alcatel Speedtouch Alcatel 706WL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Flappie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:05:
[...]

1. Wireless / Ethernet Voice Modem. Dat is de enige die wireless heeft :)
Het is niet mogelijk om te kiezen voor een Single-PCEthernet VoIP modem en daarachter een router te plaatsen die zorgt voor de draadloze verbinding?
Flappie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:05:
2. Waarschijnlijk een Thomson/Alcatel Speedtouch Alcatel 706WL
Hoe zijn de ervaringen met deze modems en kan ik zelf kiezen tijdens de aanvraagprocedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

hoelang duurt het meestal voordat je modem binnen hebt.?
Ik heb 2 weken geleden aangevraagd, geld is al betaald voor de modem.
Vervolgens geen bericht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Yuco schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:44:
[...]

Het is niet mogelijk om te kiezen voor een Single-PCEthernet VoIP modem en daarachter een router te plaatsen die zorgt voor de draadloze verbinding?

[...]

Hoe zijn de ervaringen met deze modems en kan ik zelf kiezen tijdens de aanvraagprocedure?
Ja, Daardloze router erachter kan. Zet hem dan wel in accesspoint mode. Een Linksys WRT54GL is wel leuk. Kun je je draadloze signaal een beetje opkrikken :) Je kunt dan gewoon de kabel op de Ethernet uitgang van je modem op 1 van de poorten van je router aansluiten. Zolang het maar niet de WAN poort is. En de DHCP in je wireless router uitzetten uiteraard. Want de modem is ook direct je router :)

Modem kun je tijdens aanvraag niet kiezen. Maar over het algemeen zijn de Speedtouch goede modems hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

@ Flappie:

Voldoet de Wireless / Ethernet Voice Modem die door speedlinq wordt aangeboden aan mijn behoefte (als doorsnee huis en tuin gebruiker) /de door mij beschreven situatie of biedt een xtra router mij (veel) meer mogelijkheden? Zo ja welke.

Wat ik wel heeel belangrijk vind is dat de draadloze verbinding stabiel is (mijn schoonpa heeft de livebox van orange en die verbinding klapt er vaak uit :'( ). Is dit nog van invloed op de te maken keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Me_Again schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:18:
[...]

Nogmaals: Het betreft eigenlijk een 13 maanden contract. Dus waar zit het probleem?
Ten eerste staat alles in de voorwaarden toen je het contract afsloot. Ten tweede krijg toch ook
voor die 13e maand internet. Je betaalt voor wat je krijgt...Of je 12 maanden of 13 maanden aan
vastzit, wat maakt dat nu uit. Je hebt er zelf voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Yuco schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:37:
@ Flappie:

Voldoet de Wireless / Ethernet Voice Modem die door speedlinq wordt aangeboden aan mijn behoefte (als doorsnee huis en tuin gebruiker) /de door mij beschreven situatie of biedt een xtra router mij (veel) meer mogelijkheden? Zo ja welke.

Wat ik wel heeel belangrijk vind is dat de draadloze verbinding stabiel is (mijn schoonpa heeft de livebox van orange en die verbinding klapt er vaak uit :'( ). Is dit nog van invloed op de te maken keuze?
De Speedtouch is een goed modem hoor. Ik heb voor een goede kennis een Speedtouch 706 (zonder wireless) aangesloten. Best veel mogelijkheden in dat modem. Hoe de kwaliteit van het wireless is in de Speedtouch met Wireless weet ik niet. Zelf houd ik niet van Wireless modems. Ik zou gewoon een Speedtouch 706 zonder wireless nemen. En dan een WRT54GL kopen. Hier DD-WRT in flashen. Linksys routers hebben gewoon een grotere community dus meer suppport voor het wireless :)

Leuke future van DD-WRT firmware voor Linksys is dat je het signaal kan opkrikken van 19 miliwatt naar 200 (geloof ik). Maar let op. In Nederland is maximaal 100 miliatt toegestaan. Maar ja. Niemand die er over klaagt hoor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Flappie op 03-11-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Is mijn huidge telefoon geschikt om aan te sluiten op het modem/voor voip bellen of moet ik een aparte voip telefoon aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Yuco schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:27:
Is mijn huidge telefoon geschikt om aan te sluiten op het modem/voor voip bellen of moet ik een aparte voip telefoon aanschaffen?
De telefoons van tegenwoordig zijn hiervoor wel geschikt. Ik bij iemand nog een HEEL oude toestel (Stond nog PTT Telecom op :P ) en die werkte helaas niet.

Maar alle draadloze handset telefoons zullen gewoon werken :) (ik geef geen 100% garantie hoor :P )

Je modem is zeg maar je VOIP adapter. En daar sluit je dus gewoon je telefoon toestellen op aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Flappie op 03-11-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Mooi!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Weet iemand al hoe het zit met de €50,00 limit met Speedlinq Bellen. Waarvoor dient deze limiet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:10:
[...]

Ik heb een tip en een hele goeie ;)

Poort nummer voor sip.ritstele.com is niet 5060. Het juiste poort nummer is 38383 :)

Oh ja en je SIP URI is niet 31317707847@tel.ritstele.com maar 31317707847@sip.ritstele.com

Ik heb ook nog een vraagje: In mijn servicepunt van Speedlinq Bellen staat dat ik een limiet heb van E 50,00. Weet iemand wat dit inhoud?

Tja een en ander aangepast. tel.ritstele.com maakt ie er zelf van als onder SIP Service Domain dit aangeeft.

Hieronder mijn configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.vernede.nl/set.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vernede.nl/set2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vernede.nl/set3.jpg

Maar goed het werkt nog steeds niet. iemand nog een goede tip anders moet ik toch gaan bellen met de helpdesk en dat probeer ik te voorkomen. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:26:
[...]

Tja een en ander aangepast. tel.ritstele.com maakt ie er zelf van als onder SIP Service Domain dit aangeeft.

Hieronder mijn configuratie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar goed het werkt nog steeds niet. iemand nog een goede tip anders moet ik toch gaan bellen met de helpdesk en dat probeer ik te voorkomen. :) :)
SIP service domain (tel.ritstele.com) is niet nodig. Gewoon leeg laten :)

En Session Expires is geloof ik 3600.

Anders toch maar eens de helpdesk gaan bellen dan :) Moet zeggen dat de helpdesk goed helpt. :). Wacht tijd is +/- 5 minuten (toen ik moest bellen, heb wel 5 keer gebeld). Wel te doen dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Flappie op 03-11-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik zou even je tel nummer weghalen uit die screenshots, dadelijk gaan alle GOT-ers je nog bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Schweino schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:11:
Ik zou even je tel nummer weghalen uit die screenshots, dadelijk gaan alle GOT-ers je nog bellen :-)
Nou ik niet hoor. Tenzij hij een lekkere vriendin heeft ;)

Weet iemand al hoe het zit met de E 50,00 limiet voor het bellen? Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:35:
[...]

SIP service domain (tel.ritstele.com) is niet nodig. Gewoon leeg laten :)

En Session Expires is geloof ik 3600.

Anders toch maar eens de helpdesk gaan bellen dan :) Moet zeggen dat de helpdesk goed helpt. :). Wacht tijd is +/- 5 minuten (toen ik moest bellen, heb wel 5 keer gebeld). Wel te doen dus.
ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... SIP Service Domain cannot be empty.
Niet leeg laten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil van Demon naar Speedlinq overstappen maar ik ben niet zeker dat onderstaand scenario werkt. Ik heb nu ISDN, ADSL, VOIP en ik wil eigenlijk naar ADSL en VOIP. KPN-abonnement voor vaste net raak ik dan kwijt en veel lagere abonnementskosten bij ongeveer dezelfde snelheid (= 6 down / 1 up).

Mijn idee zou zijn:
1. Aanmelden bij Speedlinq
2. 2 weken later afmelden/overstap doorgeven bij Demon
3. Speedlinq installeren incl. hun VOIP.
4. KPN-abbonnement opzeggen.

Ik heb nu ook al VOIP bij Demon en heb daarbij een speciaal ISDN-modem. Nu weet ik niet zeker dat als ik straks met ISDN overstap naar Speedlinq en dan mijn KPN-vaste net opzeg wat er dan gebeurt. Ik heb dan namelijk geen KPN dus ook geen ISDN meer. Eigenlijk alleen een koperdraadje van ze. Gaat dat werken? Het zou me iets van 50 euro per maand schelen. Andere optie is van ISDN naar analoog eerst maar dat is helaas nog steeds een rampzalig traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apronex
dCY schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:10:
hoelang duurt het meestal voordat je modem binnen hebt.?
Ik heb 2 weken geleden aangevraagd, geld is al betaald voor de modem.
Vervolgens geen bericht meer.
zelfde hier. 16 oktober aanvraag gedaan, op 18 oktober modemkosten geincasseerd door speedlinq. nog steed niets gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Apronex schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:05:
[...]

zelfde hier. 16 oktober aanvraag gedaan, op 18 oktober modemkosten geincasseerd door speedlinq. nog steed niets gehoord :?
Modem krijg je pas op het laatste moment. Week voor oplevering van de lijn geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ EchtRoodHaar

Hier is mijn config. Let wel, heb een ander modem, zelfde netwerk.

CopperJet 1616-2P RouterPlus VoIP
Firmware version: 6.10 SR1
Allied Data Technologies

VOIP configuration:

Region : Netherlands
Signal Protocol : sip
Interface Name : rfc1483-0
Listen UDP port : 5060
Signalling DSCP : 000000
RTP DSCP : 000000
RTP Base Port Default : 5100

MGCP domain name :
MGCP ep type name : aaln

SIP Listen TCP Port : 5060
SIP send transport : udp
SIP Registrar/Proxy : sip.ritstele.com
SIP Reg/Proxy port : 38383
SIP Outbound Server:
SIP Outbound Server port: 5060
SIP Outbound Server transport: udp
SIP user domain : sip.ritstele.com
SIP Registrar expires : 3600
SIP Proxy loose route : true
SIP Digitmap : (x.T|x.#|*90x.TS|*90x.#S|*[268]xTS|*[268]x#S)
SIP Silence Suppression : false
SIP Echo Cancellation : true
SIP Packet Period : 20
SIP Security : normal
SIP Privacy : false

Misschien heb je er wat aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Flappie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:44:
[...]

Modem krijg je pas op het laatste moment. Week voor oplevering van de lijn geloof ik :)
En de welkomsbrief met gegevens.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 13:12

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Toevallig het password op de site van SL aangepast en vergeten het password te veranderen in de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Iemand de migratie van adsl naar adsl2 meegemaakt?
Ik wel,en wat een gedoe van speedlinq helpdesk,die schuiven het probleem doodleuk naar jou(ik) toe,dat ik maar een geschikte adsl2 modem moet regelen terwijl die modem die ik nu heb (sagem)van hun heb.
Lijkt mij dan logisch dat zij voor een geschikte modem moeten zorgen.Maar die helpdesk medewerker hield z'n poot stijf :ik moest het zelf maar oplossen en ja die sagem die wil niet op het nieuwe netwerk 8)7
Ik heb nu een Linksys ADSL2 modem met de 4.17UK firmware erop en dat werkt gelukkig voor mij,maar voor speedlinq is het nu echt einde verhaal,wat een stel :r ....... .
Affijn ik ga nu lekker 2 maanden gratis een ander proberen,,en als dat bevalt :7

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeld met speedlinq, ze komen er ook niet uit. Zaakje is doorgezet naar de technische dienst en die gaan me bellen zeggen ze. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Weet iemand of de eerste paar seconden er geen bandlimiet op zit? Ik krijg bestanden tot 20 mb altijd binnen 2 seconden binnen met een 8 mbit lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apronex
Flappie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:44:
[...]

hmm, vier kennissen in mijn buurt hebben begin september ook een aanvraag gedaan, ze hebben allemaal binnen 2 weken hun modem ontvangen.
Ik heb echt zeer spijt van dat ik eerst mijn @home abonnemt heb opgezegt en daarna pas speedlinq heb aangevraagd. Het had dus gewoon andersom gemoeten.
Wat een ellende is dat zeg, internetten met een 56k modem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik overweeg om eventueel bij Speedlinq een Comfort 2000 Compleet abo af te sluiten en wil graag wat ervaringen weten. Ik heb geprobeerd schriftelijk info te vragen aan Speedlinq, maar het lijkt er op dat ze liever willen dat je hun dure helpdesk belt, want ik heb (nog) geen antwoord gehad.

Mijn vragen zijn:

- Hoe betrouwbaar is Speedlinq ? Ligt ADSL en/of telefoon er regelmatig uit ?
- Hoe is de snelheid ? Komt dit een beetje overeen met de afstand tot de centrale of is dit beduidend minder ?
- Hebben jullie vaak de helpdesk nodig gehad en zo ja waar voor ?
- Is de helpdesk altijd zo traag als je schriftelijk een vraag stelt ?
- Beperkt Speedlinq de toegang, het gebruik en/of de snelheid van nieuwsgroepaanbieders zoals Eweka ?
- Gaat het bij het aanmelden altijd goed ? Ik wil bijv. mijn KPN behouden, kun je dit aangeven als je dit abo neemt ?
- Wat wordt dan de maandprijs (actie- en normaal tarief) als je je KPN abo behoudt ?
- Gaat het tegenwoordig altijd goed met het terugvragen van je aansluit- en modemkosten ?
- Kun je zelf het merk (Alcatel of Zyxell) van het modem kiezen ?
- Wat bedoelen ze met installatiekosten (E.49,00) als je toch je KPN-lijn behoudt (dus niet de aansluitkosten) ?
- Kun je achter zo'n single pc-ethernet modem een router/switch hangen voor gebruik met meerdere pc's ?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Is het mogelijk met speedlinq 20000mb en telefonie ook nog je eigen SIP telefonie provider gebruiken via SPA3000? Bv. voipstunt?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
gertitombo schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:04:
Is het mogelijk met speedlinq 20000mb en telefonie ook nog je eigen SIP telefonie provider gebruiken via SPA3000? Bv. voipstunt?
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? VoIP/SIP is gewoon een IP verbinding van A naar B immers...

Eigenlijk wat je vraagt is of het gemakelijk aan de gang te krijgen is achter de modem/router die je geleverd krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 05-11-2006 11:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.