ik wil hier iedereen
*waarschuwen* voor speedlinq, de kleine letters die gebruikt worden,
met mijn ervaringen, en goed te overwegen of je dit wel wilt...
ik heb bijna 1 jaar abonnement 2048/1024, dit was aanbieding a 14,95 per maand (na 1 jaar 1024/512mbit)
ook heb ik van iemand anders ervaring met een speedlinq abonnement.
tot zover mijn ervaringen:
er kan niet gemailed worden naar klantenservice of helpdesk
ze hebben formulieren op de site hiervoor, beperkt en je moet hier je probleem/vraag kunnen vinden
als je formulier gebruikt, wordt er niet op gereageerd(ze zeggen dat t wel 3 weken kan duren)- en als er toch ineens een antwoord krijg, krijg je een standaard mailtje, dat je vraag/probleem vanalles kan zijn- en je beter hun 0900 nummer kunt bellen.
helpdesk/klanten service gaat via 0900 nummer, a 70cent per minuut. via keuze menu, met eerst minuten verhaaltje welkom speedlinq, keuze menu gebruiken (je moet eerst het menu afluisteren, alvorens je door verbonden wordt, 2 menus)
helpdesk, regelmatig veel wachtende, zon 15minuten wachten- kennis matig, je wordt eerst in vaste procedure afgehandeld, proberen - en ergste geval weer terug moeten bellen.
mijn upload snelheid is ineens 512mb ipv 1024, download is nogwel 2048.
dus ik nader eind van kontrakt en kijk naar opzeggen:
opzeggen, als je dit wilt zie je op de link:
http://www.speedlinq.nl/php/contact.php
dit telefoonnummer is fout, je wordt komt gewoon bij technische helpdesk uit, 0900, 70cent per minuut, wachten eer je iemand spreekt hoor je dat dit nummer niet voor opzeggen is
opzeggen gaat via ander telefoonnummer, ook 0900 en 70cent per minuut:
0900-4042404
dit gebeld, krijg je weer dezelfde tijdspanne eer je iemand te spreken krijgt.
opzegtermijn is 1 maand, dus denk je 1 maand voor eindigen kontrakt dat je dit moet doorgeven
maar nee, zo werkt het niet.
kontraktduur is 1jaar + opzegmaand
dan wil ik per die datum opzeggen- nee, dat kan niet, u kunt niet eerder aangeven dat u uw kontrakt wilt opzeggen.... dus moet je later opnieuw bellen, kan niet anders!
alles staat in de algemene voorwaarde- dus lees die goed, en denk na of er geen andere aanbieders zijn die met zelfde maandlast en beter te bereiken zijn.
schriftelijk of andere manieren opzeggen kan niet, dat vind ik ook zon vreemde voorwaarde:
Procedure opzeggen abonnement
antwoord: Wanneer u telefonisch hebt opgezegd zorgt Speedlinq ervoor dat het netwerk het ADSL signaal van de lijn afhaalt. Dit gebeurt aan het einde van de maand waarin de opzegtermijn eindigt. Speedlinq behandelt een opzegging alleen indien er geen openstaande facturen zijn.
Faxen, brieven et cetera vallen buiten de procedure en kunnen daarom niet in behandeling worden genomen.
Je ontvangt altijd een bevestiging van je opzegging in je Speedlinq mailbox.
Opzeggen kan uitsluitend telefonisch via het nummer: 0900 - 4042404 (€ 0,70 p/m)
voor meer details lees de FAQ,
De meest gestelde vragen
http://www.speedlinq.nl/php/faqfirst.php
MAAR let op, en lees meer op in het aparte item op deze pagina:
Mijn vraag staat er niet bij: Klik hier voor antwoord op de overige vragen http://www.speedlinq.nl/php/faq.php
je kunt zeggen, speedlinq is goedkoop - en ik moet niet zo klagen
maar ik vind naarmate ik ze meer nodig heb, de voorwaarde steeds gekker worden,
en de manier waarop ze werken, goed onbereikbaar, alleenmaar via 0900 nummer
ik 70ct belachelijk vind, je bent zo 15min bezig, eur.10,- kwijt
hiet financiele gewin middels dit telefoonnummer en andere mogelijkheden uitsluiten vind gewoon belachelijk. je kan niet kiezen.
ik ga er weg- raad het een ieder af-
en er tegenwoordig genoeg concurrentie is die dit veel netter doen
zo zie ik nu genoeg
alternatieven
ik kan er nog genoeg meer over vertellen, aansluiten duurde ook 3 maanden(en zonder internet zitten!) maar ik denk zo genoeg wel even vermeld te hebben.