[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 24.258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je gaat vergelijken bij breedbandwinkel.nl tussen de Speedlinq all-in-one 1024 en Comfort 1024 totaal geen verschil. Weet iemand mij uit te leggen wat nou daadwerkelijk het verschil is?
ze hebben allebei geen datalimiet, dat weet ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:08:
als je gaat vergelijken bij breedbandwinkel.nl tussen de Speedlinq all-in-one 1024 en Comfort 1024 totaal geen verschil. Weet iemand mij uit te leggen wat nou daadwerkelijk het verschil is?
ze hebben allebei geen datalimiet, dat weet ik wel :)
Het netwerk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzki
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:18:
[...]

Hallo Franzki,

EINDELIJK iemand gevonden die OOK een alcatel 706 op een KPN lijn heeft.. ;)

Volgens een email van SPLQ is mijn lijn reeds 9 oktober geactiveerd (ik zie het DSL lampje branden en zie in modem DSL: 773/6.151) maar krijg mijn internet nog steeds NIET werkend.

Ik heb al veel gelezen over FOUTIEVE informatie van SPLQ betreffende KPN lijn.

Ook IK heb vele combinaties geprobeert, maar nog steeds ZONDER suc6... :'( en bellen kan dus ook niet (abo+bellen... als het straks werkt..)

S.O.S. !!!

Op mijn CDrom dus óók 3 keuzes... x-tra, all-in Comfort.. etc etc...

Kan jij mij (en waarschijnlijk meerdere andere...) helpen aan de VOLLEDIGE en bij JOU werkende route???? zoals : cdrom keuzes & ALCATEL instellingen ??

a) x-tra, all-in, Comfort
b) Bridged, spraakrouter, router
c) VPI/VCI

etc etc.....

Bij voorbaat DANK voor de te nemen moeite.... _/-\o_

Hans
Het juiste abonnement staat op de correspondentie (zoals aanmeldbevestiging) van Speedlinq.

Voor zover ik weet is Comfort het KPN abonnement.
Enige wat je dus hoeft te kiezen is Comfort met bellen als je internet hebt via het KPN ADSL netwerk.

Vervolgens worden de settings automatisch gedaan (behalve dan de aanmeldgegevens van de telefonie).

Als je veel meer opties hebt, dan heb je wellicht toch een andere versie van de CD. De bestanden op mijn CD zijn van 28 augustus 2006.

Laat even weten waar je vastloopt....

groeten,
Frans

[ Voor 4% gewijzigd door Franzki op 16-10-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het merendeel van de reacties in deze thread gelezen te hebben, denk ik dat ik er wel uit ben. Voor de zekerheid wil graag nog jullie oordeel over mijn keuze.

Op dit moment heb ik nog kabel via Chello en zou ik graag een hogere snelheid willen hebben tegen een acceptabel bedrag. Op diverse sites heb ik een postcodecheck gedaan en bij de meeste kwam ik niet in aanmerking voor een 20 Mb/s abonnement. Eigenlijk kwam Speedlinq hierbij het beste uit de bus. Gezien de reacties op de snelheidsbeperkingen heb ik niet de illusie om constant een snelheid van 20 Mb/s te halen. Toch wil ik kiezen voor het ADSL2+ Comfort 20000 abonnement op het netwerk van KPN.

Verder wil ik graag kiezen voor het Wireless / Ethernet VoIP modem. Ik heb op dit moment een desktop, een notebook en een PDA. Ik zou graag dedesktop rechtstreeks op de modem willen aansluiten (middels UTP) en met de notebook en PDA draadloos. Ik ga ervan uit dat dit met het bovenstaande modem te realiseren is.

Rest mij nog een enkele vraag: komen er naast de maandelijkse kosten voor het abonnement (1e jaar 24,95 euro/maand) nog kosten bij voor de KPN-lijn? Op dit moment heb ik nog geen vaste telefoonlijn in gebruik. Deze aansluiting is wel aanwezig in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:22:

Rest mij nog een enkele vraag: komen er naast de maandelijkse kosten voor het abonnement (1e jaar 24,95 euro/maand) nog kosten bij voor de KPN-lijn? Op dit moment heb ik nog geen vaste telefoonlijn in gebruik. Deze aansluiting is wel aanwezig in de meterkast.
Comfort 20000 COMPLEET
- actietarief 12 maanden 24,95. Daarna 29,95 per maand.
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn
- dus geen vaste lijn meer nodig!

Houd wel rekening met 50 euro installatiekosten ivm kaal koper. En ja, het draadloze modem doet wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:26:
[...]
Houd wel rekening met 50 euro installatiekosten ivm kaal koper. En ja, het draadloze modem doet wat je wil.
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik had de 50 eurootjes voor de installatie idd gezien.
Ga het vanavond bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij als je via internetten.nl besteld heb je geen aansluit kosten wat betreft kaal koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben na 1 jaar zeer tevreden Speedlinq All-In 5/1 (BabyXL) overgestapt naar All-In 4/1 + bellen (BabyXL) en heb daarbij mijn vaste KPN lijn afgekocht incl. behoud van nummer.

Het 89 euro kostende modem is een ZyXEL Prestige 2602R-61met ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJI.1) | 5/15/2006.

Het probleem is dat ik wel kan bellen maar niet gebeld kan worden (met bijv. mijn eigen GSM). Het typische is dat wanneer ik succesvol via het modem mijn GSM bel, ik meteen daarna WEL gebeld kan worden door mijn GSM. Na een paar minuten lukt dit niet meer en krijg ik Connection Error te zien.Via een vaste lijn bellen lukt ook op de zelfde manier, maar ook weer na een paar minuten niet meer. Ik vermoed dan ook dat ik steeds wordt 'afgemeld' op de Auth.SIP server van BabyXL??

Mijn Voice - SIP instellingen zijn als volgt
SIP Number bekend
SIP locale port 5060
SIP server address sip.telefoniedienst.nl (sip.tiscali.nl werkt niet)
SIP server port 5060
Register server address sip.telefoniedienst.nl (sip.tiscali.nl werkt niet)
Register server port 5060
SIP service domain tel.telefoniedienst.nl (tel.tiscali.nl werkt niet)
User-ID bekend
Password bekend
Caller ID enabled
Incoming call apply to Phone1+2

Advanced settings
(default) = na reset modem, weet helaas de oorspronkelijke settings niet meer van voor de reset...
(*xxx) = instellingen voor Tiscali BabyXL volgens de website van Tiscali - heb dit ook geprobeerd maar maakt niets uit: http://www.tiscali.nl/hel...question=SIP&x=0&y=0#faq9

URL type SIP
Expiration duration 3600 (default)
Reg. re-send timer 180 (default) (*6000)
Session expires 180 (default) (*1800)
Min-SE 30 (default)

RTP port range:
From 50000 (default) (*16384)
To 65535 (default) (*32767)

Pref. compression type G.711 > G.729 (*G.729 >G.711)
DTMF mode RFC 2833 (*PCM)
MWI disabled
Fax Option Fax relay
Call forward Table1 (nvt)

Voice - QoS
TOS:
SIP TOS priority setting 160 (default)
RTP TOS priority setting 160 (default)
VLAN Taging disabled (default)

LAN setup
DHCP Server (default)
Client pool starting address 192.168.1.33 (default - was eerst 192.168.1.254 gek genoeg)
Size client IP pool 32 (default)
Prim DNS 0.0.0.0 (default)
Sec DNS 0.0.0.0 (default)
TCP/IP 192.168.1.1 (default)
IP subnet mask 255.255.255.0 (default)
RIP direction N/A
RIP version N/A
Multicast None
Any IP setup Active enabled

WAN setup
Name MyISP (default)
Mode Routing
Encapsulation ENET ENCAP
Multiplex LLC
Virtual circuit ID
VPI 0
VCI 34 (BabyXL)
ATM QoS type UBR (default)
Cell rate:
Peak cell rate 0 (default)
Sustain cell rate 0 (default)
Max. burst size 0 (default)
IP adrress Obtain automatically
Zero config No (default)

Firewall - Default policy
LAN to LAN/router Forward (default)
LAN to WAN Forward (default)
WAN to LAN Forward (was default blocked)
WAN to WAN/roter Forward (was default blocked)
(deze laatste wijzigingen hebben blijkbaar geen invloed)

Ik weiger dus principieel de helpdesk van Speedlinq te bellen omdat ik vind dat ik niet aansprakelijk ben.

Enig idee wat er mis is met mijn instellingen en waarom kan ik niet gebeld worden na een paar minuten? Als iemand wil reageren, heel graag.

PS toen ik nog mijn KPN vaste lijn had, gebruikte ik de splitter om het signaal te scheiden. Voor de gein heb ik nu de splitter er tussenuit gehaald en internet werkt nog steeds met de ZyXEL 2602R-61, incl uitgaand bellen, klopt dit? Voor de duidelijkheid, toen de splitter er nog wel tussen zat had ik dezelfde problem, dus daar ligt het niet aan.

***UPDATE / MOGELIJKE OPLOSSING***

Heb mijn WAN settings nog eens kritisch bekeken en denk het opgelost te hebben, dat wil zeggen dat het zojuist nog allemaal werkte. Ga morgen nog meer testen en als ik hier niets meer laat horen is alles weer in orde...

Nieuwe WAN setup
WAN setup
Name MyISP (default)
Mode Routing
Encapsulation ENET ENCAP
Multiplex LLC
Virtual circuit ID
VPI 0
VCI 34 (BabyXL)
ATM QoS type CBR (was UBR)
Cell rate:
Peak cell rate 0 (default)
Sustain cell rate 0 (default)
Max. burst size 0 (default)
IP adrress Obtain automatically
Zero config Yes (was No)

Juich nooit te vroeg zeggen ze, maar ik spring nu toch even een klein sprongetje in de lucht !!

***UPDATE / NIET OPGELOST !!! ***

Volgende dag en tot op heden is het probleem niet verholpen: kan nog steeds niet gebeld worden, maar wel bellen Wat is dat toch met die kk Speedlinq?? Ik ga een scene schoppen op de helpdesk...

GA NIET MET SPEEDLINQ IN ZEE ALS JE OOK WILT VOIP-EN, GEWOON INTERNET IS ECHTER PRIMA BIJ DIE LUI.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:43:
Volgens mij als je via internetten.nl besteld heb je geen aansluit kosten wat betreft kaal koper
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hotswank

ik heb helaas geen babyxl
maar wat mij wel opviel was
ik probeerde verbinding te maken met een vast telefoonnummer wat niet lukte alleen gekraak etc.
toen belde ik naar mijn eigen gsm werkte wel
toen checkte ik de online rekening vast telefoonnummer bellen wat niet lukte kostte 5 eurocent
naar mijn mobiel (alleen ovelaten gaan dus niet opnemen kostte niets)
dus kijk ook even naar je online rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op de site van internetten.nl. Als je de profiel bekijkt staat duidelijk dat er geen aansluitkosten zijn voor kale koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franzki69 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:28:
[...]

Het juiste abonnement staat op de correspondentie (zoals aanmeldbevestiging) van Speedlinq.

Voor zover ik weet is Comfort het KPN abonnement.
Enige wat je dus hoeft te kiezen is Comfort met bellen als je internet hebt via het KPN ADSL netwerk.

Vervolgens worden de settings automatisch gedaan (behalve dan de aanmeldgegevens van de telefonie).

Als je veel meer opties hebt, dan heb je wellicht toch een andere versie van de CD. De bestanden op mijn CD zijn van 28 augustus 2006.

Laat even weten waar je vastloopt....

groeten,
Frans
Hallo Frans,

Ja, ik heb een COMFORT en moet deze kiezen ZONDER bellen om mee te beginnen.. later moet ik dan bellen toevoegen..

Na COMFORT krijg ik:
draadloos.... > op laag gezet (volgens beschrijving..)
dan volgt de configuratie en het voltooien.

Dan heb ik nog geen internet.. ik moet eerst nog mijn spxxxxx (kleine letters...) ergens invullen met mijn paswoord,

Dus ga ik via 192.168.1.254 in het modem, kies instellingen en krijg de keuzes:

router # spraakrouter # bridge > ik kies hier router
VPI / VCI > ik neem de 8.48 (volgens KPN monteur)
PPPoA of PPPoE > begrijp dat dit PPPoA moet zijn.. (KPN)
gebruikersnaam: > spxxxxxx (volgens formulier)
wachtwoord > xxxxxxx (ik let op de HOOFDLETTERS..)

toegangscontrole?? > enter
config starten? > ja
config voltooiden?? > ja

resultaat ???? NETWERKFOUT..

Check in modem:
DSL > groen
ATM > rood

Het modem heb ik getest op een werkende ADSL internet+bellenverbinding, en werkte gewoon.....

Ook zie ik in mijn modem op dit moment: 773 / 6.151 als DSL....

Zijn bovenstaade instelling goed ??

Ik lees van verschillende mensen op een KPN-aansluiting, dat ze BBned-instellingen moesten kiezen.. rarara voor mij.... moet ik dat ook ? (stiekem geprobeerd.. hielp niet.. |:( )
Doe ik iets fout ???

moet ik Dynamishe DNS instellen ?? volgens mij niet...

WIE o WIE heeft nog andere iedeeën

alvast bedankt alle meedenkers... :P

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
van de website:
Geen KPN-abonnement meer nodig!
- Op dit moment geen KPN-lijn? Dan betaalt u € 9,50 p/mnd extra + éénmalig € 49,-. Bij het 20 Mb Compleet abonnement betaalt u geen extra kosten per maand en geen éénmalig bedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
@Hans58
probeer ddit eens met 0.34

als dat niet wil dan bridged bidged mode RF18..... met VPI/VCI 0.34

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:23:
maar wat mij wel opviel was
ik probeerde verbinding te maken met een vast telefoonnummer wat niet lukte alleen gekraak etc.
toen belde ik naar mijn eigen gsm werkte wel
toen checkte ik de online rekening vast telefoonnummer bellen wat niet lukte kostte 5 eurocent
naar mijn mobiel (alleen ovelaten gaan dus niet opnemen kostte niets)
dus kijk ook even naar je online rekening
Heb ik ook *zeer* regelmatig last van, ik bel met BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik wil dus ook gaan overstappen op een andere provider. Na een tijdje zoeken viel mijn oog op de Speedlinq 20Mbit abbo. Zijn er mensen die deze abbo al hebben.? Zo ja wat zijn hun eigen ervaringen. Ik heb namelijk ook rond gekeken op internet en ik kwam een artikel tegen van Radar : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=37690
Het artikel is niet echt positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:49:
Ik wil dus ook gaan overstappen op een andere provider. Na een tijdje zoeken viel mijn oog op de Speedlinq 20Mbit abbo. Zijn er mensen die deze abbo al hebben.? Zo ja wat zijn hun eigen ervaringen. Ik heb namelijk ook rond gekeken op internet en ik kwam een artikel tegen van Radar : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=37690
Het artikel is niet echt positief.
Ik heb vanmiddag de gok toch gewaagd. Speedlinq Compleet 20 Mbit abbo. Besteld via internetten.nl. Zoals het er nu uitziet hoef je via deze site geen installatiekosten te betalen. Let op: dit is wat anders dan aansluitkosten. Deze hoef je ook niet te betalen omdat dit in de actie zit van speedlinq. De vergoeding van de installatiekosten zou moeten komen doordat je via internetten.nl besteld.

Ben benieuwd en ik houd jullie op de hoogte over de afhandeling van de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
17 november is het 12 maanden geleden dat ik Speedlinq 5120/1024 heb gekregen. Een maand terug heb ik het abonnement opgezegt en zij stuurden mij een brief terug dat per eind december mijn verbinding zou worden opgezegt. Dit betekent dat ik in plaats van 12 maanden, nu 13 maanden aan hun vast zit? De verbinding kan per 18 november worden opgezegd, ofniet?

Kan ik, nadat zij voor de 12de keer 25,00 euro van mijn bankrekening hebben afgehaald hun rekening blokkeren? Ik heb een kopie van alles, dus ze kunnen mij niks maken. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Hoe kan Speedlinq zo goedkoop zijn?

Ik woon zelf in een dorp, dus helaas geen adsl2 verbindingen en alleen het KPN netwerk is beschikbaar.

Heb op dit moment een Planet Internet Abbo voor 24,95 per maand 3Mbit/512Kbit
Normaal 34,95 per maand.

Als ik me bij speedlinq aanmeld dan betaal ik 24,95 per maand voor 6Mbit/1Mbit
En dat is internet+bellen en inclusief vaste lijntoeslag :S? Dat laatste snap ik eigenlijk niet. Moet er wel of geen KPN abbo betaald worden?

Verder vraag ik me ook af of het speedlinq netwerk goed omgaat met latency que games, zoals World of Warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

ja, maar dat is al 12, misschien wel 13 keer hier aan de orde geweest ;) . je hebt een maand opzegtermijn na 12 maanden, dus feitelijk 13 maanden. staat al tijden in voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:30:
Kijk op de site van internetten.nl. Als je de profiel bekijkt staat duidelijk dat er geen aansluitkosten zijn voor kale koper
Heb je een direct url want ik kan het ik zo snel niet vinden?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:58:
[...]

Ik heb vanmiddag de gok toch gewaagd. Speedlinq Compleet 20 Mbit abbo. Besteld via internetten.nl. Zoals het er nu uitziet hoef je via deze site geen installatiekosten te betalen. Let op: dit is wat anders dan aansluitkosten. Deze hoef je ook niet te betalen omdat dit in de actie zit van speedlinq. De vergoeding van de installatiekosten zou moeten komen doordat je via internetten.nl besteld.

Ben benieuwd en ik houd jullie op de hoogte over de afhandeling van de zaak.
Volgens mij zeggen jullie allebei wat anders, toch?

Daarom even voor de duidelijkheid:
  • aansluitkosten = wanneer je geen kpn lijn hebt liggen. Wanneer je rechtstreeks via speedlinq besteld moet je hier wel voor betalen. Sommige "tussenaanbieders" berekenen dit dan weer niet door wanneer je via hen besteld.
  • installatiekosten = opleveren van het abonnement. Brengt speedlinq zowieso niet in rekening.
Verwoord ik het zo goed?

[ Voor 4% gewijzigd door Yuco op 17-10-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dadelijk in Moerdijk wonen en ben ook erg op zoek naar een goed abonnement... Echter is het voor mij nog steeds onduidelijk hoe Speelinq met datalimieten omgaat op het KPN netwerk.

Kan iemand voorbeelden geven hoe strikt ze hier naar kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
rick77 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:01:
[...]ja, maar dat is al 12, misschien wel 13 keer hier aan de orde geweest ;) . je hebt een maand opzegtermijn na 12 maanden, dus feitelijk 13 maanden. staat al tijden in voorwaarden.
Klopt, een maand opzechtermijn, maar ik heb het tijden terug al opgezegt, dus snap ik niet waarom ik dan nog een extra maand aan hun moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Me_Again schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:10:
[...]
Klopt, een maand opzechtermijn, maar ik heb het tijden terug al opgezegt, dus snap ik niet waarom ik dan nog een extra maand aan hun moet betalen...
ja ik snap het ook niet... is onzin... ik had hetzelfde bij de opzegging... hoe snel heb je een brief ontvangen met bevestiging van opzegging Me_again ?

want ik had eind augustus telefonisch opgezegd en zou per 31 oktober worden afgesloten. De mevrouw zij dat ik een brief zou ontvangen, maar tot nu toe niet ontvangen.
Ik hoop niet dat ze me vergeten zijn en dat ik door moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Me_Again schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:10:
[...]
Om het simpel te houden: het is eigenlijk een 13 maanden contract die je minimaal 1 maand van te voren moet opzeggen. Je kan dus ook 2 maanden vantevoren opzeggen, maar het blijft toch een 13 maanden contract.
Snap het eigenlijk niet, die comotie over die 13e maand? Er zijn al meer die zich daarover opwinden. Was toch al bekend toen je het contract aanging...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Ik ga toch de gok wagen, net besteld bij Speedlinq. Dan maar een jaar volhouden als het 3x niks is.
Binnenkort dus de 20 Mbit lijntje in gebruik..

Nu nog de oude abbo opzeggen. (Kabel). Iemand ervaringen met opzeggen kabel abbo's bij Casema..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:57:
  • aansluitkosten = wanneer je geen kpn lijn hebt liggen. Wanneer je rechtstreeks via speedlinq besteld moet je hier wel voor betalen. Sommige "tussenaanbieders" berekenen dit dan weer niet door wanneer je via hen besteld.
  • installatiekosten = opleveren van het abonnement. Brengt speedlinq zowieso niet in rekening.
Verwoord ik het zo goed?
Volgens mij is het precies andersom.
Installatiekosten betaal je in verband met het ontbreken van een telefoonlijn.

Kijk maar eens op deze pagina: http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:59:
is het bij jullie ook zo dat je voor in gesprek 5 cent moet betalen :/
Zou inmiddels verander moeten zijn, zoek even eerder in dit topic is nog niet zo heel erg lang geleden voorbijgekomen. Wel natuurlijk even een melding van maken bij speedlinq en een herberekening eisen :)
dCY schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:02:
Ik ga toch de gok wagen, net besteld bij Speedlinq. Dan maar een jaar volhouden als het 3x niks is.
Binnenkort dus de 20 Mbit lijntje in gebruik..

Nu nog de oude abbo opzeggen. (Kabel). Iemand ervaringen met opzeggen kabel abbo's bij Casema..?
Zou het per fax direct versturen en aangetekend met handtekening retour er achteraan, opzeggingen zijn soms ineens verdwenen of niet aangekomen en dan moet jij aan kunnen tonen dat de boel daadwerkelijk binnen de termijn is opgezegd.
cornfed99111 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:47:
[...]

Om het simpel te houden: het is eigenlijk een 13 maanden contract die je minimaal 1 maand van te voren moet opzeggen. Je kan dus ook 2 maanden vantevoren opzeggen, maar het blijft toch een 13 maanden contract.
Snap het eigenlijk niet, die comotie over die 13e maand? Er zijn al meer die zich daarover opwinden. Was toch al bekend toen je het contract aanging...????
Ik vind het wel een foute manier van voorlichting en dat is wat mij irriteert, ik heb er niets op tegen dat je een opzegtermijn hebt, prima. Ik heb er niets op tegen wanneer een contract een looptijd van 13 maanden zou hebben, beetje vreemd maar verder niets.
Waar ik wel wat op tegen heb is dat er op de site gesproken wordt over een contract voor een jaar en 1-jarig is bij mij nog steeds slechts 12 maanden. Als je dan binnen die 12 maanden met in achtneming van de opgegeven opzegtermijn een opzegging doet, dan dient dat contract ook daadwerkelijk na 1 jaar afgesloten te worden. Punt. Klaar. Geen gore trucjes uithalen om nog weer een maand extra in rekening te kunnen brengen, dat is gewoon not done en juridisch ook niet juist aangezien ik aagegeven heb niet voor verlenging van het contract in aanmerking wens te komen.

disclaimer: ik heb net vorige week speedlinq aangevraagd en ja ik heb de voorwaarden gelezen en nee het is voor mij geen reden geweest om geen speedlinq te nemen, ik hoop natuurlijk ook gewoon volgend jaar rond deze tijd met hele positieve ervaringen weer bij speedlinq te verlengen :)

[ Voor 79% gewijzigd door hufkes op 18-10-2006 11:48 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijk.
Vanaf begin september ben ik aan het bellen, althans proberen, om via 0900-1905 optie 1 - optie 2 het opzeggen van mijn Planet Standard adsl voor elkaar te krijgen. TOT 5 minuten geleden. Heb zowat alle opties op dat nummer gebeld. 4 keer doorverbonden, tot ik bij een aardige juffrouw kwam. 19 oktober loopt t ADSL abo af (eigenlijk een jaar door). Maand opzegtermijn was dus verstreken. Maaaar, mevrouw begreep mijn 13 uur en 80 euro belkosten, en heeft het afgesloten. Schriftelijke bevestiging komt eraan, Speedlinq kan direct worden aangevraagd.

Ik ga voor KPN based, Comfort 6 Mbit + bellen.

Wordt vervolgd...

ps: ik wil geen wifi-router, maar wel 2 pc's via de utp aansluiten, ISDN versie. Welk modem is het fijnste daarvoor? (incl voip of course)

edit: ik ga voor een multi-pc modem (heeft iig 2 voip poorten...)
Alcatel 780 of
Zyxel 2602h

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgrrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2021
Op 6-9-2006 mij aangemeld voor een speedlinq abbo met ingangsdatum 18-10-2006.
(Bestaande adsl verbinding! Wisseling van provider xs4all -> speedlinq)
Op 12-9-2006 is Euro 119,-- afgeschreven voor het modem.
Daarna niets meer vernomen. :'(
Op 13-10 getracht de helpdesk te bereiken. Constant in gesprek!
Brief verstuurd met verzoek: waar blijft modem of reactie.
Tot nu toe niets van speedlinq vernomen! :?
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:57:
Tja.. ze zorgen wel dat je de helplijn belt he... Ik zit te proberen om internet bij iemand te installeren. Wil maar niet lukken. Kies elke keer netjes KPN, want hij is (staat groot in de brief) verbonden via KPN. Het is ook een KPN abbo want Tiscali en BBnet zijn niet leverbaar.....

Na een tijdje proberen toch maar eens de helpdesk gebelt. Wat blijkt, moet je in de wizard wel tiscali kiezen, anders werkt hij niet... Had je dat niet ff in de welkomsbrief kunnen zetten???
Tja, ik krijg OOK nog niks...

ik heb OOK jouw tip van Tiscali geprobeerd.. hielp niet... :X

Wat wisten ze je nog meer voor instellingen te geven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metoo schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:24:
@Hans58
probeer ddit eens met 0.34

als dat niet wil dan bridged bidged mode RF18..... met VPI/VCI 0.34
0.34 geprobeerd... hielp niks... :?

wat bedoel je met RF18... ??? dit kom ik nergens tegen in m'n speedtouch 706..

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:47:
Ik kreeg eerst verbinding door in de modem de configuratie naar Bridged te wijzigen. PPPoA en 0.35
Daarna heb ik de nieuwste driver software en configuratie bestand opgehaald bij speedtouch 6.1nogwatversie. Toen het verbindindingsprotocol RFC1483 gebruikt. Nu mn voip nog hihi pfff zucht.
Misschien hebben jullie er wat aan.
Op wat voor netwerk zit jij ??

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Speedlinq kpn 6mbit + bellen besteld. Moest wel een opleverdatum opgeven die 3 weken verder ligt :? 9 november 2006 was de vroegste datum. Ben benieuwd wanneer de adsl van Planet dan wegvalt. Verder nog een Chicago 700 van kpn shop besteld om de dect telefoons op aan te sluiten.
So far so good. TBC

ps: iemand bezwaar tegen mijn dagboek-werk over mijn overstap zolang ik hier internet heb? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
@cgrr: Ik heb gelukkig geen problemen ondervonden en ook bij mij ging het om bestaande adsl aansluiting die afliep. Ruim 2 maanden voor einde oude Orange-abo, speedlinq bbned 4Mb afgesloten en binnen 3 weken modem in huis. Alleen het wachten op bevestiging van ontvangst van het actieformulier liet even op zich wachten. Dus toen een mail gestuurd, waarna ik snel bevestiging van ontvangst kreeg.

Misschien handig om ook een mail te sturen naar administratie@speedlinq.nl Vermeld daar iig je aanmelddatum, klantnummer en doe je verhaal. Heb je wel al gegevens (van oa je ww, login, mailadres etc) ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring om Speedlinq aan te vragen op een nieuwbouw locatie ?

22 december is namelijk de dag dat ik bij de notaris ga tekenen.. Liefst heb ik dan ook meteen telefoon + internet.

Maar kan je zoiets al van tervoren bestellen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:00:
[...]

0.34 geprobeerd... hielp niks... :?

wat bedoel je met RF18... ??? dit kom ik nergens tegen in m'n speedtouch 706..

Hans
Ik bedoel Bridget RFC1483 met 0.34 gaf bij mij alle lampjes groen op de Speedtouch.
Het nummer wist ik niet meer uit het hoofd, is een aansluiting bij familie
er zat alleen een defect in die Soeedtouch en daarom hebben we een nieuwe Zyxel gekregen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

hoi,

nogmaals mijn verhaaltje. op dit moment erg aan het klote met een @Home (intensief 8Mbit) abbo, ik haal hier nl. totaal geen snelheid meer. en aangezien ik elke keer wordt afgewimpeld door een of andere student die alleen van zijn/haar beeldschermpje vraagjes kan vragen, ben ik op zoek naar een nieuwe provider. nu ben ik dus op Speedlinq uit gekomen, voornamelijk aangetrokken door de combinatie van lage prijs en hoge snelheid.

als echte twiekert ben ik nu gaan vergelijken, bijv. met XS4ALL, Wanadoo/Orange, etc. raar genoeg is de 20Mbit verbinding van Orange op deze locatie niet te krijgen. ik weet ook niet wat voor netwerk dat is...
maar goed als ik Speedlinq vergelijk met bijv. XS4ALL dan zit in de prijs € 55,00 verschil, nu weet ik dat XS4ALL een goede maar dure provider is.
maar hoe kan het dat de prijs van Speedlinq zo ontzettend veel lager kan zijn als XS4ALL?

zijn er mensen die ervaring hebben met de 20Mbit versie van Comfort ADSL (KPN). dit is nl. het abbo waar ik over twijfel. het verschil in geld doet me denken of ik ergens wat kleine lettertjes vergeten ben oid. iig het lijkt of ik opgelicht (ga) worden.

verder wil ik eigk liever gebruik maken van de 'gewone' KPN lijn ipv het Speedlinq 'bellen', kan dit zo ja hoe moet ik dit aanpakken?

thnx voor het lezen :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewone kpn lijn kan altijd, gwn geen speedlinq bellen aanvragen.
Verder hoeft een adslletje niet zo duur te zijn. Nu zie je pas hoeveel winst al die providers maken.
Hopelijk gaan vele over naar Speedlinq, dan is er tenminste goede concurrentie en gaan al die andere prijzen incl @home eens onlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Hallo allemaal :)

Vandaag Speedlinq Comfort 4096/1024 geinstalleerd bij een goede kennis. Alles ging goed en zonder problemen. Direct telefefonie aangevraagd. Dat komt dus over een aantal dagen.

Ik heb alleen een vraag over de modemconfiguratie. Na het aansluiten van het modem en het doorlopen van de stappen van het tooltje op de CDROM heb je direct internet. Ik hoef dus geen gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Is dat niet vreemd?

Normaalgesproken heb je toch bij je ADSL verbinding een gebruikersnaam en wachtwoord nodig?
Ook staan de VPI en VCI waarden op 0/34. Volgens mij is dat voor KPN standaard toch 8/48?

Is het mogelijk om toch een PPPoA connectie op te zetten zoals het bij het KPN netwerk eigenlijk gaat? En zo ja? Waarom? Is dit beter?

Weet iemand hoe het gaat als je je nummer laat overzetten naar Speedlinq? Is er een bepaald tijdstip dat je moet overschakelen ofzo?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
ga verhuizen binnen rotterdam, en moet dus naast gas water licht ook nog kiezen voor de rest (internet,tel en tv), en het liefst zo goedkoop mogelijk, en ik heb mn oog laten vallen op speedlinq.

er ligt een kpn aansluiting maar die is niet "op mijn naam". Als ik speedlinq aanvraag, moet ik dan naast die 10 euro voor het kale koper ook nog aansluitkosten betalen? Hoe duur is dat? of wordt dit nooit echt in rekening gebracht als er al een koperlijn ligt? Zo ja, dan kan ik beter een lijn via kpn aanvragen, en dan los daarvan speedlinq.

En na een jaar via speedlinq kpn te hebben betaald, geldt dat dan als "een jaar kpn aansluiting"? (dit ivm eventuele overstap waarbij zij de lijn kunnen overnemen als je n jaar kpn hebt gehad. (zou ze best met deze vraag willen bellen maar om zelfs voor nieuwe klanten 70 cent per minuut te vragen gaat me wel erg ver).
Ik wil graag een 6mb + tel abo'tje doen, maar heb geen idee of ik beter kpn,BBned of babyxl kan kiezen als het even duur is en dezelfde voorwaarden heeft. Jullie wel?

Ik twijfel nog een klein beetje tussen tiscali T6+tel of speedlinq 6mb + tel. Hebben anderen ook voor deze keuze gestaan?

ten slotte: kan ik ook een andere voip router kopen? zijn er werkende combi;s, of juist die niet werken? ik vind zoveel bijbetalen voor een simpele multiPC voip router eigenlijk best vreemd, vandaar dat ik misschien wel liever een andere zoek.

[ Voor 13% gewijzigd door knuppelhout op 19-10-2006 07:20 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
zie ik nou goed dat je bij n kpn-based 20mb + tel abo geen kpn aansluit- en koperkosten hoeft te betalen? in dat geval bestel ik m direct! en welk modem kan je het beste kiezen? of krijg je er gewoon een.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RA RA RA.... ik heb (spontaan) verbinding met internet.....

Na alle tips die ik hier tegenkwam geprobeerd te hebben (toen nog zonder suc6)...

maar wéér de TISCALI ALL-in setup gedaan (kwam ik hier meeste tegen.. ;) )
werkte dus WÉÉR niet.. ging bellen bij buren naar de dealer waar ik het SPLQ abo had afgesloten... kom na ca 2 urr thuis... EN??? V E R B I N D I N G!!!

Ik zag dit NIET aan het "internetledje" op de speedtouch 706 maar in het setup menu van de 706. Up xxxKb.. Down xxx Kb.. en down liep langzaam op... dus moest er nu verbinding zijn.

Ik heb nu dus weer internet ZONDER internet lampje ..

is dit normaal ???

ps: moet nu straks VoiP info krijgen... BBBbbrrrrr...... ben benieuwd hoe DÁT zal verlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:06:
Iemand hier ervaring om Speedlinq aan te vragen op een nieuwbouw locatie ?

22 december is namelijk de dag dat ik bij de notaris ga tekenen.. Liefst heb ik dan ook meteen telefoon + internet.

Maar kan je zoiets al van tervoren bestellen ???
Ik krijg 31 oktober de sleutel. Ik ga het een dezer dagen aanvragen. Als ik de check doe op speedlinq dan wordt er gemeld dat dit abo (kpn comfort) voor mij mogelijk is. Ik houd je wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:34:
RA RA RA.... ik heb (spontaan) verbinding met internet.....

Na alle tips die ik hier tegenkwam geprobeerd te hebben (toen nog zonder suc6)...

maar wéér de TISCALI ALL-in setup gedaan (kwam ik hier meeste tegen.. ;) )
werkte dus WÉÉR niet.. ging bellen bij buren naar de dealer waar ik het SPLQ abo had afgesloten... kom na ca 2 urr thuis... EN??? V E R B I N D I N G!!!

Ik zag dit NIET aan het "internetledje" op de speedtouch 706 maar in het setup menu van de 706. Up xxxKb.. Down xxx Kb.. en down liep langzaam op... dus moest er nu verbinding zijn.

Ik heb nu dus weer internet ZONDER internet lampje ..

is dit normaal ???

ps: moet nu straks VoiP info krijgen... BBBbbrrrrr...... ben benieuwd hoe DÁT zal verlopen..
Dat heb ik dus ook maar dan op het KPN Neetwerk. Wel internet, geen Internet lampje. Vreemd he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14
Flappie schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:22:
[...]
Dat heb ik dus ook maar dan op het KPN Neetwerk. Wel internet, geen Internet lampje. Vreemd he :)
Ik heb Speedlinq via BBNed, het internet ledje brandt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
zx9r_mario schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:56:
[...]

Ik heb Speedlinq via BBNed, het internet ledje brandt bij mij ook niet.
Volgens mij gaat dat ledje pas branden als je bijv. een PPPoA connectie maakt. XS4ALL HetNet en Planet Internet gebruiken dat geloof ik. :)

Het zal dus zo wel goed zijn neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
hoppa! ik heb de knoop ook maar doorgehakt: een 20mb kpn based adsl + telefonie besteld.
Zag nadien dat je via adslwinkel.nl een gratis webcam krijgt, is dat nu ook zo? en als je een jaar dit abo hebt gehad (dus afkoop koperlijn), is dan na dat jaar het koper "afkoopbaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

problemen te verwachten als ik VoiP moet gaan activeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
beste Tweakers, ik kan jullie advies wel gebruiken.

Ik wil nl. het volgende ab. bestellen: Speedlinq Comfort 20Mb, Kpn.
Alleen weet ik niet welke keuze ik mbt het modem moet maken.

Op mijn oude adres (ben dus aan het verhuizen) heb ik @home modem met daarachter Linksys WRT54G router met heerlijke alternatieve firmware met power boost. Verder heb ik op deze router meerdere pc's aangesloten.

Nu heb ik bij Speedlinq de keuze tussen de volgende VOIP modems:
1) single pc modem (Alcatel 706 of Zyxel 2602r zeggen zij)
2) multi pc modem (Alcatel 780 of Zyxel 2602h)
3) ethernet/wireless modem (Alcatel 706WL of Zyxel 2602hw)

Bekabeling wordt overigens cat5e. Feitelijk kan ik dus bijv. een router achter single pc modem hangen net als ik nu heb. Of werkt dan VOIP niet meer, dat wordt me hier ook niet geheel duidelijk.

Of ik kies voor optie 3. Hebben jullie ervaring met stabiliteit van deze modems en bereik/ontvangst/beveiliging (is bijv. WPA mogelijk, zie ik niet terug op de datasheets van deze modems cq. routers/switch).

Weten jullie wat gebruikelijk wordt uitgeleverd met Comfort 20Mb KPN want bij bestelling van dit ab. heb je bijv. niet de keuze tussen Alatel of Zyxel.

Graag jullie advies m.b.t. mijn situatie! THX!!! ;) :) _/-\o_

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Laatst online: 10-09 12:26
Titan_Chronos schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:32:
beste Tweakers, ik kan jullie advies wel gebruiken.

Ik wil nl. het volgende ab. bestellen: Speedlinq Comfort 20Mb, Kpn.
Alleen weet ik niet welke keuze ik mbt het modem moet maken.

Op mijn oude adres (ben dus aan het verhuizen) heb ik @home modem met daarachter Linksys WRT54G router met heerlijke alternatieve firmware met power boost. Verder heb ik op deze router meerdere pc's aangesloten.

Nu heb ik bij Speedlinq de keuze tussen de volgende VOIP modems:
1) single pc modem (Alcatel 706 of Zyxel 2602r zeggen zij)
2) multi pc modem (Alcatel 780 of Zyxel 2602h)
3) ethernet/wireless modem (Alcatel 706WL of Zyxel 2602hw)

Bekabeling wordt overigens cat5e. Feitelijk kan ik dus bijv. een router achter single pc modem hangen net als ik nu heb. Of werkt dan VOIP niet meer, dat wordt me hier ook niet geheel duidelijk.

Of ik kies voor optie 3. Hebben jullie ervaring met stabiliteit van deze modems en bereik/ontvangst/beveiliging (is bijv. WPA mogelijk, zie ik niet terug op de datasheets van deze modems cq. routers/switch).

Weten jullie wat gebruikelijk wordt uitgeleverd met Comfort 20Mb KPN want bij bestelling van dit ab. heb je bijv. niet de keuze tussen Alatel of Zyxel.

Graag jullie advies m.b.t. mijn situatie! THX!!! ;) :) _/-\o_
Optie 2 nemen: Als je ook VoIP neemt, is je modem sowieso een Router, anders werkt VoIP niet. Je kunt dat overigens zelf achteraf wijzigen als je wil, de modems zijn niet dichtgetimmerd.
Welk merk/type is inderdaad een verrassing: de een krijgt een alcatel, de ander een zyxel. In jouw geval zal het waarschijnlijk een Zyxel 2602 multi-pc worden. deze heeft een 4-poorts switch aan boord. Tipje: upgrade de Zyxel (als die het wordt) meteen na installatie: de standaard firmware is namelijk erg instabiel met als gevolg om de haverklap vastlopers. De goede versie is bij Tiscali (speedlinq is Tiscali-reseller) te downloaden. Gewoon de meest recente versie nemen. Let wel op, er zijn 2 types: analoog en ISDN. Kies wel de juiste... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook voor het multi-pc modem gegaan. Zit je altijd goed. (edit: 6mbit kpn + bellen)
Overigens heb ik vanmorgen al een mail gekregen dat er 119 euro gaat verdwijnen van mijn giro. Ik heb gister pas speedlinq aangevraagd...ze zijn er dus snel bij kwa financiën :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Modem kan je inderdaad niet kiezen. Dat word een verassing ;)

Als je toch al een WRT54 hebt kun je net zo goed een Single PC modem bestellen. Daar dan je WRT54 achter hangen als Access Point en NIET als router. Scheelt weer een paar eurootjes hé :)
Ik heb het dus ook gedaan. Heb 4069/1024 KPN met een Alcatel 706, daarachter een Asus WL500g in Access-point mode. Die access point heeft 4 Ethernet poorten die werken als switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb mijn WRT54GL ook achter mijn alcatel 706 hangen, maar deze fungeert wel als router omdat die nu eenmaal veel uitgebreider is dan de alcatel. Heb DHCP uitgezet op de alcatel, alle poorten laten forwarden naar de WRT54GL en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Jee wat zonde >:)

Je mag hem ook aan mij geven hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
poktor schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:31:
[...]

Optie 2 nemen: Als je ook VoIP neemt, is je modem sowieso een Router, anders werkt VoIP niet. Je kunt dat overigens zelf achteraf wijzigen als je wil, de modems zijn niet dichtgetimmerd.
Welk merk/type is inderdaad een verrassing: de een krijgt een alcatel, de ander een zyxel. In jouw geval zal het waarschijnlijk een Zyxel 2602 multi-pc worden. deze heeft een 4-poorts switch aan boord. Tipje: upgrade de Zyxel (als die het wordt) meteen na installatie: de standaard firmware is namelijk erg instabiel met als gevolg om de haverklap vastlopers. De goede versie is bij Tiscali (speedlinq is Tiscali-reseller) te downloaden. Gewoon de meest recente versie nemen. Let wel op, er zijn 2 types: analoog en ISDN. Kies wel de juiste... ;)
Schweino schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:51:
Ik heb mijn WRT54GL ook achter mijn alcatel 706 hangen, maar deze fungeert wel als router omdat die nu eenmaal veel uitgebreider is dan de alcatel. Heb DHCP uitgezet op de alcatel, alle poorten laten forwarden naar de WRT54GL en klaar is kees.
Poktor, Schweino en anderen thx voor de tips! Schweino, wat ik van Poktor begrijp is dat wanneer je de Alcatel of Zyxel niet in routed mode gebruikt je niet kunt VOIP-en. Dus jij hebt geen VOIP neem ik aan als ik naar jouw configuratie kijk? }:O

Iemand nog ervaring met het bereik van de wireless modems van Speedlinq?
De WRT54G laat ik overigens op mijn oude adres staan (bij mijn ouders thuis) dus in dat geval zou ik een nieuwe moeten aanschaffen.
Al met al is toch optie 3 de beste lijkt mij. Evt. wireless mocht ik het nodig hebben. Meerdere ethernet aansluitingen voor meedere pc's... en maar 1 kastje in de meterkast... dan maar wat minder configuratie mogelijkheden qua firmware... mocht deze uiteindelijk toch niet bevallen dan kan ik nog altijd een router of ja cq switch erachter plaatsen toch? weet iemand of voor deze wireless routers ook betere firmware bestaat net als de Tiscali tip van Poktor? _/-\o_

wat is kiezen soms toch 8)7

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb wel VOIP en gebruikt de alcatel ook in routed mode. Alleen is het zo dat ik DHCP uit heb staan en alle poorten naar m'n WRT54GL heb geforward, zoals hierboven beschreven.

[ Voor 50% gewijzigd door Schweino op 20-10-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om comfort 20mbit compleet op het KPN network te bestellen. Op mijn postcode is het niet te bestellen via de speedlinq site maar wel via internetten.nl, adslwinkel.nl en breedbandwinkel.nl. Ik ben gisteren bij t4telecom geweest ( een grote speedling verkoper) en was het ook niet te bestellen. Aangezien ik 1.9 km verwijderd ben van de KPN centrake dacht ik dat dat de reden zou zijn - een postcode controle bij xs4all laat ook zien dat een 20mbit adsl verbinding wel degelijk leverbaar is op de KPN network. Heeft iemand een verklaring hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzki
Schweino schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:48:
Ik heb wel VOIP en gebruikt de alcatel ook in routed mode. Alleen is het zo dat ik DHCP uit heb staan en alle poorten naar m'n WRT54GL heb geforward, zoals hierboven beschreven.
Zou je kunnen vertellen hoe je dit doet. Zelf dacht ik het via DMZ te doen maar dan zegt de 706 dat hij dat niet kan.

Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat:
Geen compatibele verbinding gevonden.

Hier hangt nu een WGT634U achter de Speedtouch 706, beide als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:15:
Ik ben van plan om comfort 20mbit compleet op het KPN network te bestellen. Op mijn postcode is het niet te bestellen via de speedlinq site maar wel via internetten.nl, adslwinkel.nl en breedbandwinkel.nl. Ik ben gisteren bij t4telecom geweest ( een grote speedling verkoper) en was het ook niet te bestellen. Aangezien ik 1.9 km verwijderd ben van de KPN centrake dacht ik dat dat de reden zou zijn - een postcode controle bij xs4all laat ook zien dat een 20mbit adsl verbinding wel degelijk leverbaar is op de KPN network. Heeft iemand een verklaring hiervoor.
same here!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Franzki69 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:45:
[...]

Zou je kunnen vertellen hoe je dit doet. Zelf dacht ik het via DMZ te doen maar dan zegt de 706 dat hij dat niet kan.

Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat:
Geen compatibele verbinding gevonden.

Hier hangt nu een WGT634U achter de Speedtouch 706, beide als router.
Toolbox -> Game & Application Sharing -> Assigned Games & Applications

Daar knal je al je poorten (1 - 65534) door naar je router en klaar is Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:15:
ik heb gebeld met de helpdesk van speedlinq en volgens hun is het ook beschikbaar.

maar toch moet ik een beetje zeggen dat ik schrik van de prijzen in vergelijking met xs4all, etc.
wordt je niet 'genaaid'... want dat gevoel heb ik een beetje...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum en overweeg om binnenkort met mijn Versatel 4Mb incl. onbeperkt bellen abonnement over te stappen naar het Speedlinq 20MB Comfort incl.bellen abonnement. Dit puur vanwege de prijs en snelheid. Ik hoop er maar op dat ik geen gebruik van de "helpdesk" hoef te maken!! (0,70 eurocent pet minuut)
Momenteel heb ik het Davolink DV-201AMR modem van Versatel waarvan ik nergens een formulier kan vinden dat ik deze in bruikleen heb en dus geretourneerd moet.

Misschien een rare vraag maar:
Kan ik mijn huidige DAVOLINK 201AMR modem voor mijn nieuwe Speedlinq abo gebruiken.

Alvast bedankt en een vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:27:
Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum en overweeg om binnenkort met mijn Versatel 4Mb incl. onbeperkt bellen abonnement over te stappen naar het Speedlinq 20MB Comfort incl.bellen abonnement. Dit puur vanwege de prijs en snelheid. Ik hoop er maar op dat ik geen gebruik van de "helpdesk" hoef te maken!! (0,70 eurocent pet minuut)
Momenteel heb ik het Davolink DV-201AMR modem van Versatel waarvan ik nergens een formulier kan vinden dat ik deze in bruikleen heb en dus geretourneerd moet.

Misschien een rare vraag maar:
Kan ik mijn huidige DAVOLINK 201AMR modem voor mijn nieuwe Speedlinq abo gebruiken.

Alvast bedankt en een vriendelijke groet
Volgens mij ;) zijn die Davolink modems van Tele2/Versatel helemaal geconfigureerd voor hun netwerk. Ik weet niet of je daarvan de instellingen kunt wijzigen. Ik zou in iedergeval een ander modem kiezen. Een Speedtouch ofzo. Zit je altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Volgensmij moet je hem ook terug geven aan Tele2/Versatel dat modem en is het niet je eigendom maar in bruikleen. Net als de Livebox van Wanadoo/Orange.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen!

Ik heb sinds een paar weken internet via speedlinq bridged modus, maar kom niet meer in de modem configuratie. Normaal gesproken is dit http://speedtouch.lan of het ip adres van je modem. Beide werken niet. Iemand een oplossing?

Is er trouwens ook al meer bekend over meerdere pc's op het modem aansluiten? Krijg steeds IP conflict......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:36:
Hey mensen!

Ik heb sinds een paar weken internet via speedlinq bridged modus, maar kom niet meer in de modem configuratie. Normaal gesproken is dit http://speedtouch.lan of het ip adres van je modem. Beide werken niet. Iemand een oplossing?

Is er trouwens ook al meer bekend over meerdere pc's op het modem aansluiten? Krijg steeds IP conflict......
1. Hij is birdged, dus eerst een handmatig IP adres instellen in dezelfde reeks als je speedtouch. (geloof 10.0.0.X of 192.168.1.X)
2. je krijgt maar 1 IP adres. meerdere PC's in bridged mode is dus niet mogenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:59:
[...]

1. Hij is birdged, dus eerst een handmatig IP adres instellen in dezelfde reeks als je speedtouch. (geloof 10.0.0.X of 192.168.1.X)
2. je krijgt maar 1 IP adres. meerdere PC's in bridged mode is dus niet mogenlijk!
En hoe doet planet internet dat dan? Die heeft ook 1 buiten adres... maar daar had ik ook meerdere pc's tegelijk online. Daar deelde mijn speedtouch zelf de ip adressen uit...

Wat lame dat alleen die kut bridge modus werkt! Bah...ik haat speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:14:
[...]

En hoe doet planet internet dat dan? Die heeft ook 1 buiten adres... maar daar had ik ook meerdere pc's tegelijk online. Daar deelde mijn speedtouch zelf de ip adressen uit...

Wat lame dat alleen die kut bridge modus werkt! Bah...ik haat speedlinq
Dan draaide je modem met Planet in Routed mode. Je modem krijgt dan een IP adres. De modem deelt dan weer interne IP adressen uit binnen je eigen netwerk ;)

Ik heb afgelopen week nog voor mijn oom Speedlinq aangesloten. Een Thomson Speedtouch in routed mode. En dat werkt perfect. :)

Welk modem heb je :? Welk netwerk? (KPN, BBned of Tisacli?)

[ Voor 6% gewijzigd door Flappie op 22-10-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 11:58
Ik heb deze vraag een paar keer langs zien komen, maar nog niet echt een antwoord gevonden:

Ik heb nu een wanadoo abo van 27,95 per maand (1,5 Mbit). Ik kan alleen ADSL via KPN krijgen. Van deze 27,95 betaal ik 20 euro aan de KPN (gefactureerd als ADSL GO) en 7,95 aan wanadoo.

Wat krijg ik straks als ik het 4 Mbit ADSL van speedlinq neem? Vervalt dan de 20 euro op de KPN factuur en betaal ik alleen 9,95 aan speedlinq? Of betaal ik gewoon door bij de KPN en ben ik in totaal 29,95 kwijt?

Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid over kan verschaffen met een dergelijke situatie bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Rendier2710 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:13:
Ik heb deze vraag een paar keer langs zien komen, maar nog niet echt een antwoord gevonden:

Ik heb nu een wanadoo abo van 27,95 per maand (1,5 Mbit). Ik kan alleen ADSL via KPN krijgen. Van deze 27,95 betaal ik 20 euro aan de KPN (gefactureerd als ADSL GO) en 7,95 aan wanadoo.

Wat krijg ik straks als ik het 4 Mbit ADSL van speedlinq neem? Vervalt dan de 20 euro op de KPN factuur en betaal ik alleen 9,95 aan speedlinq? Of betaal ik gewoon door bij de KPN en ben ik in totaal 29,95 kwijt?

Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid over kan verschaffen met een dergelijke situatie bij KPN.
Volgens mij betaal je gewoon je KPN abbonement + eventuele belkosten aan KPN en 9,95 aan Speedlinq.

Volgens mij kun je dus beter Speedlinq Comfort + bellen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Daar zit ik ook al aan te denken, maar ik ben een beetje huiverig over de kwaliteit. Ik zou natuurlijk die 6 Mbit met telefonie kunnen nemen en een nieuw nummer. Op die manier is het wel dubbel op, maar kan ik wel testen of het bevalt (en 2 mbit voor 4,95 meer). Zou nummer portatie van het KPN nummer naar speedlinq later nog mogelijk zijn?
Flappie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:25:
[...]

Volgens mij betaal je gewoon je KPN abbonement + eventuele belkosten aan KPN en 9,95 aan Speedlinq.

Volgens mij kun je dus beter Speedlinq Comfort + bellen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Rendier2710 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:32:
Daar zit ik ook al aan te denken, maar ik ben een beetje huiverig over de kwaliteit. Ik zou natuurlijk die 6 Mbit met telefonie kunnen nemen en een nieuw nummer. Op die manier is het wel dubbel op, maar kan ik wel testen of het bevalt (en 2 mbit voor 4,95 meer). Zou nummer portatie van het KPN nummer naar speedlinq later nog mogelijk zijn?

[...]
Geen idee :) Bel anders effe met Speedlinq. Nummer porteren kost in iedergeval 29,95. Wat de kosten zijn om dit later te doen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Ik snap niet dat mensen hun nummer willen porteren, wat schiet je daar nu mee op? Scheelt je 17 cent per maand, dat is nog niet eens één enkel pilsje in het jaar, en voor dat geld heb je gewoon je telefoonverbinding dubbel uitgevoerd, altijd de mogelijkheid om bij problemen nog terug te vallen op he kpn abbonnement.. En iedereen die jou belt merkt als het goed is toch geen verschil.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Kun je mij die 17 cent uitleggen?

Ik zou dan namelijk mijn KPN abo opzeggen. Dit is ongeveer 30 euro per maand. Ik hoef dan alleen het koper nog te betalen (8 euro) dus bespaar 22 per maand. Dat is 105 biertjes op jaarbasis!
hufkes schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:56:
Ik snap niet dat mensen hun nummer willen porteren, wat schiet je daar nu mee op? Scheelt je 17 cent per maand, dat is nog niet eens één enkel pilsje in het jaar, en voor dat geld heb je gewoon je telefoonverbinding dubbel uitgevoerd, altijd de mogelijkheid om bij problemen nog terug te vallen op he kpn abbonnement.. En iedereen die jou belt merkt als het goed is toch geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik zit er over te denken om over te gaan op een andere provider.
Momenteel hebben we thuis Wanadoo ADSL Direct, internet + telefonie. Wanadoo is overgenomen door Orange. Voor zover ik weet wordt het abonnement wat wij hebben niet meer geleverd.
We betalen maandelijks ~30 euro, soms iets meer in verband met telefoongesprekken (vast->mobiel). De snelheden van internet zijn 1024Kb/512Kb (down/up). Van die upstream weet ik het niet zeker. Volgens mij was dit een van de eerste abonnementen met de Wandoo LiveBox.
In het begin had ik de hoop dat de snelheid nog wel iets omhoog zou gaan maar dat was helaas niet het geval. De verbinding gaat voor zover ik weet via BBned.

Als het kan wil ik gewoon weer internet en telefonie via één provider, maar dan goedkoper, bij voorkeur ook sneller internet. Na enig vooronderzoek kwam ik terecht bij Speedlinq die het abonnement Speedlinq All-in 4096 SPEED SPECIAL aanbieden. Volgens deze site loopt de verbinding via Tiscali. De informatie over de snelheden van het abonnement die ik op deze pagina zie vind ik positief.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit abonnement, bij voorkeur in Harderwijk? Hoe gaat de telefonie? Is de verbinding goed, niet al te veel storing?

Ik zie zojuist bij www.breedbandwinkel.nl ook dat Speedlinq All-in 6016 (ADSL) ook beschikbaar is. Dat is qua prijs vergelijkbaar als All-in 4096 + telefonie, omdat bij dat abonnement telefonie niet standaard is.

Weet iemand trouwens of je je oude telnummer(van KPN) kan behouden?

[ Voor 11% gewijzigd door Jozz op 23-10-2006 11:25 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendier2710 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:26:
Kun je mij die 17 cent uitleggen?

Ik zou dan namelijk mijn KPN abo opzeggen. Dit is ongeveer 30 euro per maand. Ik hoef dan alleen het koper nog te betalen (8 euro) dus bespaar 22 per maand. Dat is 105 biertjes op jaarbasis!

[...]
30 eur per maand??
Ik betaal 9,67 per maand voor belbudget, kaal koper kost 9,50, geloof ik. Dus voor 17ct ben je altijd bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:52:
[...]

30 eur per maand??
Ik betaal 9,67 per maand voor belbudget, kaal koper kost 9,50, geloof ik. Dus voor 17ct ben je altijd bereikbaar.
Hmm mja. Je zit dan wel met een nieuw telefoon nummer. Iets dat de meeste mensen neit willen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Flappie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:12:
[...]

Hmm mja. Je zit dan wel met een nieuw telefoon nummer. Iets dat de meeste mensen neit willen! :)
Hoe zo zit je met een nieuw nummer? Je houdt gewoon je KPN nummer, zelfde nummer dus en mensen die jou bellen die bellen gewoon dat oude nummer. Door de manier waarop het modem werkt gaan gewoon je telefoons over die je aangesloten hebt op de modem dus voor de beller hou je gewoon je nummer. Als je zelf uitbelt, dan kan het zijn dat degene die jij belt een nieuw nummer in zijn display ziet staan, maar wat maakt dat nou uit? Als ze je willen bereiken bellen ze je kpn nummer, als ze een gemiste oproep via dat nieuwe nummer terugbellen dan krijgen ze alsnog jou gewoon aan de lijn..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
hufkes schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:52:
[...]

Hoe zo zit je met een nieuw nummer? Je houdt gewoon je KPN nummer, zelfde nummer dus en mensen die jou bellen die bellen gewoon dat oude nummer. Door de manier waarop het modem werkt gaan gewoon je telefoons over die je aangesloten hebt op de modem dus voor de beller hou je gewoon je nummer. Als je zelf uitbelt, dan kan het zijn dat degene die jij belt een nieuw nummer in zijn display ziet staan, maar wat maakt dat nou uit? Als ze je willen bereiken bellen ze je kpn nummer, als ze een gemiste oproep via dat nieuwe nummer terugbellen dan krijgen ze alsnog jou gewoon aan de lijn..
Klopt. Maar de standaard modems van Speedlinq hebben dit geloof ik niet (De Speedtouch 706 in iedergeval niet).

Je zou wel een een Linksys SPA3000 er tussen kunnen zetten. Die heeftwel die mogenlijkheid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Laatst online: 10-09 12:26
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:52:
[...]

30 eur per maand??
Heb je al eens naar de gesprekskosten bij belbudget gekeken? Die zijn nogal hoog namelijk.. ;)
Belbudget is bedoeld voor mensen die weinig bellen. KPN rekent daarom de Hoofdprijs bij een gesprek met belbudget. :X
Daarom loont het overstappen naar VoIP zo erg: de kosten van een gesprek zijn dan bijna nul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

@poktor: de belbudget gebruik je natuurlijk dan alleen wanneer je internettelefonie eruit ligt of je via een andere carrier gaat bellen

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een probleem met die actievoucher, ik heb 'm 2 weken geleden opgestuurd, maar navraag bij de helpdesk wees uit dat ze 'm kwijt zijn geraakt, nu wil ik 'm dus online genereren, maar daarvoor moet je het vaste nummer waarop je verbinding zit aangeven, dat heb ik echter niet omdat ik alleen kaal koper heb en dus geen telnummer, als ik in het veld new line service invoer werkt dit ook niet omdat er perse een nummer moet staan. ik vind de manier waarop je je actiekorting terug kan krijgen trouwens ronduit schofterrig, toch een behoorlijk minpunt aan deze voor de rest best okeje provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:25:
dat heb ik echter niet omdat ik alleen kaal koper heb en dus geen telnummer, als ik in het veld new line service invoer werkt dit ook niet omdat er perse een nummer moet staan. ik vind de manier waarop je je actiekorting terug kan krijgen trouwens ronduit schofterrig, toch een behoorlijk minpunt aan deze voor de rest best okeje provider
Kun je niet 0123456789 invullen ofzo? Vaak werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe router/ethernet modem aangeschaft van lnksys, ik wil hem nu op routed zetten, weet iemand wat de juiste instellingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om op speedlinq over te stappen. Nu zie ik op hun website een aanbieding speedlinq comfort 4096 voor €9,95/ maand het eerste jaar. Dit bedrag ligt ver onder de bedragen van andere providers (als naar dezelfde snelheden wordt gekeken). Daarom wekt dit een beetje argwaan bij me op.

Zit hier geen addertje onder het gras?

Hoeveel moet ik bij dit abonnement per maand aan speedlinq en hoeveel aan kpn gaan betalen?

Omdat ik momenteel al een adsl abonnement (tele2) via het kpn netwerk heb vraag ik me ook af of ik dan nog steeds recht heb op het gratis modem (single pc modem) die bij dit abonnement zit? Ik zit namelijk nu met zo'n usb modem waar ik vanaf wil. Je kan ze immers niet op een router aansluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyCaptain
  • Laatst online: 20-01 10:48
Gisteren een tijd bezig geweest om speedlinq bellen via KPN aan de praat te krijgen. Na bellen met de helpdesk bleek dat er een update is voor de modem (6.1.7.2 ???) en een nieuwe configuratie wizard. Deze staan hier. Hierna in de configuratie wizard gewoon de Comfort met bellen profiel kiezen en niet meer BabyXL.

AMD 2600,Inno3D 1660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Wat is de gemiddelde tijd tussen het bestellen tot het daadwerkelijk kunnen gebruiken van Speedlinq.?

Ervaringen..?

[ Voor 7% gewijzigd door dCY op 24-10-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
Mensen, misschien kunnen jullie me helpen.

Ik ben op zoek naar een internet/bellen abo.
Nu kwam ik bij toeval op speedlinq terecht.
Het gaat om een nieuw abo. Telefoonaansluiting is er maar nog geen abo van kpn of zo. Nieuw telefoonnummer e.d. is dus niet erg.

Het gaat om postcodegebied 7121EA.
Men kan hier kiezen uit comfort abo via KPN of Xtra via BBnet.

Wat is nu verstandig om te kiezen, waarmee heeft men de beste verbinding/minste problemen?

Het gaat om geen zware gebruiker (dus geen zware downloads).
Wat is aan te raden. Ik heb nl. iets gelezen over dat je voor redelijke telefoonverding en internetten tegelijk toch een 4096 abo moet hebben of liever nog meer?

graag jullie commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Hoe zit het nu met de rekening bij jou? Betaal je alleen het genoemde bedrag van speedlinq (dus 9,95 of 14,95 afhankelijk van de 4 of 6 Mbit)?
SkyCaptain schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:57:
Gisteren een tijd bezig geweest om speedlinq bellen via KPN aan de praat te krijgen. Na bellen met de helpdesk bleek dat er een update is voor de modem (6.1.7.2 ???) en een nieuwe configuratie wizard. Deze staan hier. Hierna in de configuratie wizard gewoon de Comfort met bellen profiel kiezen en niet meer BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyCaptain
  • Laatst online: 20-01 10:48
Rendier2710 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:13:
Hoe zit het nu met de rekening bij jou? Betaal je alleen het genoemde bedrag van speedlinq (dus 9,95 of 14,95 afhankelijk van de 4 of 6 Mbit)?

[...]
Het is begin deze maand opgeleverd en tot nu toe is er geen factuur ontvangen. Ik weet dus nog niet hoeveel ervoor betaald moet worden behalve dan wat er op de site staat 9,95+4,95 per maand. De modem is trouwens een speedtouch 706...

AMD 2600,Inno3D 1660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte tweakers,
Heeft iemand positieve ervaringen met speedlinq: na het lezen van verschillende berichten kom ik tot de conclusie dat er problemen zijn met a.o configureren van bepaalde modems, gebrek aan informatie bij speedlinq, wegvallen van verbindingen en kwijtraken van actie vouchers. Hierdoor krijg ik de indruk dat het een zooitje is bij die club. Misschien is goedkoop toch duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:32:
Geachte tweakers,
Heeft iemand positieve ervaringen met speedlinq: na het lezen van verschillende berichten kom ik tot de conclusie dat er problemen zijn met a.o configureren van bepaalde modems, gebrek aan informatie bij speedlinq, wegvallen van verbindingen en kwijtraken van actie vouchers. Hierdoor krijg ik de indruk dat het een zooitje is bij die club. Misschien is goedkoop toch duurkoop.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Al meerdere keren gezegd:
- Aangevraagd
- binnen twee weken het modem
- de avond voor de afgesproken levering had ik internet
geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb een positieve ervaring, ik heb reeds een jaar Speedlinq. Abbo afgesloten, modem binnengekregen, op datum van activatie aangezet en hupaa... internet.

Een keer een probleempje vanwege een defect modem (maar dat ligt niet aan de provider), de helpdesk is wel duur en die kosten kreeg ik niet terug ondanks dat het in de garantieperiode was. Verder nooit meer problemen, ik denk bij elkaar een halve dag storing. Prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
tjerkpolle schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:07:
Mensen, misschien kunnen jullie me helpen.

Ik ben op zoek naar een internet/bellen abo.
Nu kwam ik bij toeval op speedlinq terecht.
Het gaat om een nieuw abo. Telefoonaansluiting is er maar nog geen abo van kpn of zo. Nieuw telefoonnummer e.d. is dus niet erg.

Het gaat om postcodegebied 7121EA.
Men kan hier kiezen uit comfort abo via KPN of Xtra via BBnet.

Wat is nu verstandig om te kiezen, waarmee heeft men de beste verbinding/minste problemen?

Het gaat om geen zware gebruiker (dus geen zware downloads).
Wat is aan te raden. Ik heb nl. iets gelezen over dat je voor redelijke telefoonverding en internetten tegelijk toch een 4096 abo moet hebben of liever nog meer?

graag jullie commentaar!
Hmmm, nog eens nader op de website van speedlinq gekeken:

Kan de volgende abo afsluiten
speed special 4096/1024 voor 19,95+4,95
bellen 6016/768 voor 24,95
Zelfde bedrag dus? Wat is wijsheid?

En hoe zit het met de kosten van kpn voor de telefoonlijn? Er is nu nog GEEN aansluiting maar krijg je die kosten nog wel apart of zitten die bij de abo kosten in??

Kiezen tussen KPN (comfort) of BBned (Xtra)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:14:
[...]

Dan draaide je modem met Planet in Routed mode. Je modem krijgt dan een IP adres. De modem deelt dan weer interne IP adressen uit binnen je eigen netwerk ;)

Ik heb afgelopen week nog voor mijn oom Speedlinq aangesloten. Een Thomson Speedtouch in routed mode. En dat werkt perfect. :)

Welk modem heb je :? Welk netwerk? (KPN, BBned of Tisacli?)
Ik heb ook een Speedtouch. De Speedtouch 716 v5 wl

Maar heb ook routed mode geprobeerd, maar kreeg toen geen internet. Loopt bij mij via KPN netwerk.

U got any sollutions? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:31:
Ik ben ook van plan om op speedlinq over te stappen. Nu zie ik op hun website een aanbieding speedlinq comfort 4096 voor €9,95/ maand het eerste jaar. Dit bedrag ligt ver onder de bedragen van andere providers (als naar dezelfde snelheden wordt gekeken). Daarom wekt dit een beetje argwaan bij me op.

Hoeveel moet ik bij dit abonnement per maand aan speedlinq en hoeveel aan kpn gaan betalen?

Omdat ik momenteel al een adsl abonnement (tele2) via het kpn netwerk heb vraag ik me ook af of ik dan nog steeds recht heb op het gratis modem (single pc modem) die bij dit abonnement zit? Ik zit namelijk nu met zo'n usb modem waar ik vanaf wil. Je kan ze immers niet op een router aansluiten :(
Ik heb nog steeds geen reactie gehad, dus daarom graag jullie reacties op bovenstaande vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff zit me alleen nog af te vragen hoe Speelinq met z'n datalimiet omgaat per maand... (via kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:31:

Daar kan ik nog niet over oordelen. Heb zelf ook een Speedlinq abonnement besteld dat op 9 november in moet gaan. Tot nu toe nog geen klachten gehad:
- mijn modem heb ik al binnen
- zaterdag mijn voucher op de bus gedaan, vandaag een ontvangstbevestiging via de mail.
Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je gewoon bij KPN blijft voor de telefonie en alleen het internet van Speedlinq wil hebben? Dan betaal je slechts 9,95 per maand aan Speedlinq.

Je kan echter ook zowel telefonie als internet van Speedlinq nemen. Dat is waarschijnlijk goedkoper.
Let wel op de toeslag voor de vaste lijn: 9,50 euro p/m.
Omdat ik momenteel al een adsl abonnement (tele2) via het kpn netwerk heb vraag ik me ook af of ik dan nog steeds recht heb op het gratis modem (single pc modem) die bij dit abonnement zit?
Je hebt al een internetabonnement en je gaat er nog een bijbestellen?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.