• anglico
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 05:16
ik heb een vraagje, heb een TZ7 en ben over het algemeen, na wat gewenning wel tevreden, behalve over 1 ding, de trage oplaadtijd van de flitser, ben ik de enige die die zo traag vind?

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• photofreak
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 22:38
@ anglico

Nee, dan ben je niet de enige en ook de plaats van de flitser vind ik niet zo prettig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fer
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-03-2016
Ik heb een TZ3 gehad, maar die is helaas gestolen...

Ben nu beetje aan het rondkijken, maar ik zie dat de TZ7 (vanaf TZ4+ geloof ik zelfs) veel minder opties op de draaiknop heeft staan dan de TZ3..
Zitten die opties (Macro, etc) in het menu verstopt ofzo?

[Voor 5% gewijzigd door Fer op 14-05-2010 10:43]

DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• photofreak
Ja, alle 40 opties zitten nu in menu's onder de standen MySCN1, MySCN2 en SCN. Verder heeft de iA ook nog een aantal scenes die die automatisch herkend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fer
Dus dat zou gewoon een kwestie van wennen zijn...

Zijn er nog meer grote verschillen tussen de TZ3 en de TZ7?

DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• photofreak
Ja, het scherm van de TZ7 is heeft 2x zoveel puntjes 10MP inplaats van 7MP, net wat meer groothoek, net wat meer tele en natuurlijk ook een betere sensor (ietsjes groter dan die van de TZ3) en is lichter. Dat zijn ongeveer de meeste punten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04-12 15:30

Darkvater

oh really?

Misschien een stomme vraag, maar ik had hiervoor een Panasonic LX-3. Naar volle tevredenheid gebruikt, maar toch verkocht omdat het een irritante lenskapje had, beetje te groot was en de 3x zoom gewoon te weinig is.

Ik heb er wel een extra accu bijgekocht, deze:

Nu lees ik van alles over de 1.2 firmware en 3rd party accus. Weet iemand of ik deze wel kan blijven gebruiken? Ik wil namelijk wel graag de TZ-7 halen :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0Henk 'm!

• photofreak
De Jupio variant doet het zeker. Ik gebruik en een in mijn TZ6 en hij doet het gewoon (goed) inclusief de batterij indicatie. Maar wat ik wel vind is dat bij alle accu's voor de TZ de batterij indicatie lang op 3 sprepen staat en dan opeens in 20min geeft ie aan dat de accu leeg is. dit is ook met de orginele.

• Fer
En wat is het verschil tussen de TZ7 en TZ10..

Is de TZ10 z'n extra geld waard?

• photofreak
Dat ligt eraan of je 12MP ipv 10MP, GPS en manuele instellingen wil hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fer
hoe bedoel je manuele instellingen?
/edit nvm ik zie het al

[Voor 26% gewijzigd door Fer op 17-05-2010 21:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-12 23:45
Heb nu ook al z'n maandje mijn TZ7 ; prachtig toestel

maakt mooie foto's en ben zelf erg te spreken over het HD 720 filmen; dat ziet er echt super uit

Nu vraag ik me alleen af; wanneer ik de MTS files van mijn Geheugenkaartje kopieer, en deze afspeel in bijvoorbeeld Mediaplayer. Dan is het beeld niet 1280 bij 720 ; maar ziet het er vierkanter uit?

Hoe kan het zijn dat wanneer ik het beeld in Pinnacle studio 14 laad; wel word herkend als 1280x720 ?

Heb ooit eens iets gelezen over dubbele frames ofzo; maar geen idee of het hier mee te maken heeft??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-12 15:46
Mijn bevindingen met de Panasonic TZ10.
- Instelknop bovenop de cam verdraaid snel, bv met het uit je zak halen vd cam. Voordat ik gebruik eerst kijken naar de juiste instelling.
- Accu is m.i. snel leeg, na 35min film en een paar foto's is het ende vd accu inzicht / beeld. (GPS staat uit)
- Bij macro opnamen met flits zit de lens in de weg. Je krijgt n donkere plek op de foto.
- MIC is goed in n afgsloten ruimte maar buiten met n beetje wind met WIND CUT filter is het geluid slecht.
- Makkelijke bediening van het NL menu.
- Zwaarder dan mijn vorige toestel FX55
- Duidelijk groot display
- Witbalans gaat manco bij TL verlichting en menglicht (dag en kunstlicht)
- Gebruik de Trancend 16gb class10
- Je zit snel met je vinger op de MIC (bovenop de cam, links)

Hier staan vb AVCHD lite GH
Rondvaart Rijn.
http://www.youtube.com/watch?v=96b39C3-9tQ

RAIlZ mini world
http://www.youtube.com/watch?v=ELDWlKzppnU

Direct uit de camera > You tube
http://www.youtube.com/watch?v=fv2IyWiYxYM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 29-07-2014
Ouch, dat van die accu is niet zo best. Hoeveel mAh zit er in de standaard accu?

Je YT materiaal ziet er goed uit. Gebruik je een statief? Of is de beeldstabilisatie geweldig? Het beeld trilt namelijk helemaal niet!

En slecht geluid... Wat is slecht? Als ik concerten bekijk/luister dan is de kwaliteit juist de beste die er te vinden is in een compact. Bij de meeste compacts hoor je dan alleen een hele hoop gekraak, maar verder (bijna) niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 30-10 11:53
Toch zou ik eerder een TZ7 nemen en ook uit protest naar Pana, vanwege die idiote hoge pixeldichtheid. Fotokwaliteit is gewoon minder. En wat wil je doen met die hoge resoluties? ok hier en daar een uitsnede! maar die camera's zijn voor eigenlijk noobs die bijna nooit aan het photoshoppen zijn. Snap die hele logica dus niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
De enige reden dat ik de TZ10 boven de TZ7 wil is de PASM mogelijkheden. In TZ7 is het alleen maar letterlijk point&shoot en ik wil ook kunnen spelen met de instellingen. Dan kom ik er ook beter achter of fotografie iets voor mij is (en dus moet gaan sparen voor een DSLR).
Als PASM en GPS je een zorg is, dan is de TZ7 beter ja (en een stuk goedkoper).

[Voor 3% gewijzigd door lennartje op 18-05-2010 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n00bs
lennartje schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:17:
De enige reden dat ik de TZ10 boven de TZ7 wil is de PASM mogelijkheden. In TZ7 is het alleen maar letterlijk point&shoot en ik wil ook kunnen spelen met de instellingen. Dan kom ik er ook beter achter of fotografie iets voor mij is (en dus moet gaan sparen voor een DSLR).
Als PASM en GPS je een zorg is, dan is de TZ7 beter ja (en een stuk goedkoper).
PASM is geen afkorting in de fotografie ;) je bedoelt gewoon handmatige instellingen mbt focus, belichting, diafragma.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• photofreak
PASM staat toch voor Program AE, Aperture, Shutterspeed en Manuel. Van de PASM-knop. Dus dan inderdaad handmatige instellingen, maar het is wel een afkorting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Ik dacht hetzelfde als photofreak. Ben het wel eens tegengekomen en het is een stuk korter dan 'handmatige instellingen mbt focus, belichting, diafragma' ;)

Maargoed, de TZ serie van Panasonic is wel het beste qua geluid. Weet iemand waardoor dit komt? Het is lang niet de enige met stereo microphones, dus dat zal het niet zijn.

• Blueflame_Core
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:31
Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang de accu meegaat van de Lumix TZ7 ? En dan voornamelijk bij continu in HD opnemen. En hoeveel ruimte die op het SD kaartje in beslag neemt?
Dus met andere woorden hoe groot is een filmpje van 15 minuten in HD.
Kan het nergens terug vinden of het kan aan mij liggen.
Wil hem voornamelijk gebruiken voor foto's en video's op youtube te zetten en door te mailen.

• ton1234
lennartje schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:47:
Ouch, dat van die accu is niet zo best. Hoeveel mAh zit er in de standaard accu?

Je YT materiaal ziet er goed uit. Gebruik je een statief? Of is de beeldstabilisatie geweldig? Het beeld trilt namelijk helemaal niet!

En slecht geluid... Wat is slecht? Als ik concerten bekijk/luister dan is de kwaliteit juist de beste die er te vinden is in een compact. Bij de meeste compacts hoor je dan alleen een hele hoop gekraak, maar verder (bijna) niks.
Alles uit de hand of op een tafel geplaatst. Accu is 895ma.

• ton1234
Is er voor de Panasonic dmc-tz10 firmware update?

Ik heb nu versie 1. Ik kan er niets over vinden. Soms lees iets over versie 1.2

• wverveer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-01-2019
Ik wil morgen de tz10 gaan halen.

en nu zou ik gelijk ook een een SD mee willen nemen..

ik zit nog te twijfelen tussen de SDHC 8 GB Ultra II of de Video HD..zit er wezenlijk verschil in?

qua prijs scheelt het maar 2 euro...(33 of 35 euro)

(8gb moet toch wel genoeg zijn,, of is het zo'n data slurper, dat ik beter een 16gb kan nemen...)

ps. zit er overigens veel verschil in de batterijen?

via de fotowinkel (DMW-BCG10e)is de batterij 50 euro en bij dealextreme (DMW-BCG10) 9 euro??

volgens mij zijn de specs hetzelfde, afgezien dat de BCG10e versie 895 mAh en die BCG10 is 950mAh, terwijl de site wel de naam BCG10e gebruikt, maar op de foto staat gewoon BCG10??

[Voor 32% gewijzigd door wverveer op 20-05-2010 23:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Wat betreft het SD-kaartje: Je hebt genoeg aan een Class 4 kaartje. Dit betekend dat je 100% van de tijd minimaal 4MB/s haalt. Gemiddeld ligt dit hoger, maar als je bij het filmen een drop zou krijgen onder de 4MB/s, kan je kaartje het niet aan en stopt het filmen.
Of een class 6 (of hoger) kaartje nut heeft weet ik niet; het zou kunnen zijn dat de camera sneller de foto's verwerkt en dat je daardoor sneller weer een nieuwe kunt schieten. Voor €2 zou ik sowieso niet moeilijk doen en gewoon de hoogste class halen ;)

Die batterij van Dealextreme is geen originele. Het zou dus kunnen zijn dat hij niet werkt met de TZ10. Ik zou even een mailtje sturen of ze garanderen dat het werkt met de TZ10. Als ze dat niet willen, zou ik wat sceptisch worden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ton1234
wverveer schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:02:
Ik wil morgen de tz10 gaan halen.

en nu zou ik gelijk ook een een SD mee willen nemen..

ik zit nog te twijfelen tussen de SDHC 8 GB Ultra II of de Video HD..zit er wezenlijk verschil in?

qua prijs scheelt het maar 2 euro...(33 of 35 euro)

(8gb moet toch wel genoeg zijn,, of is het zo'n data slurper, dat ik beter een 16gb kan nemen...)

ps. zit er overigens veel verschil in de batterijen?

via de fotowinkel (DMW-BCG10e)is de batterij 50 euro en bij dealextreme (DMW-BCG10) 9 euro??

volgens mij zijn de specs hetzelfde, afgezien dat de BCG10e versie 895 mAh en die BCG10 is 950mAh, terwijl de site wel de naam BCG10e gebruikt, maar op de foto staat gewoon BCG10??
1 UUR Video is 16gb in de hoogste kwaliteit AVCHD lite GH.
Transcend 16gb class 10 gebruik ik zelf.
Accu geprobeerd bij de firma Tradekantoor, die werkt niet. Nu n accu besteld bij TOPdeals a 23e, afwachten dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
ton1234 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:18:

Dan is de bitrate ~36Mbps (en moet je dus minimaal een class 6 kaartje hebben)? Volgens de Panasonic site is het 17Mbps.
Weet je zeker dat je niet in MJPEG opneemt? Want anders zou Panasonic het fout hebben, maar dat zou nogal vreemd zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wverveer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-01-2019
Hoe kan je die verschillende classificaties zien?

ik neem aan dat een ultra III, geen klasse 3 is...

en zou 8gb te weinig zijn?
zo'n geweldige fotofreak ben ik nu ook weer niet, maar onze aankomende vakantie ga ik uit van 200 foto en wat korte filmpjes.(a 30sec)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
De class staat er als het goed is bij (bij een fatsoenlijke productomschrijving). En anders kom je met Google/de site van de fabrikant ook wel een heel eind, denk ik.

En met 8GB kom je een heel eind hoor; 1 foto (max. resolutie en kwaliteit) is iets van 9MB, dacht ik. 200 foto's is dan 1,8GB. Dan mag je wel heel wat filmpjes á 30 sec maken, wil je ruimte tekort komen.

[Voor 38% gewijzigd door lennartje op 21-05-2010 11:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n00bs
Niet moeilijk doen over die klasses etc, koop gewoon gelijk de hoogste klasse. Presteert je camera tenminste ook op max performance mbt wegschrijven en inlezen.
pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10 (klasse 10)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rjw
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-04-2014
ton1234 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:18:
[...]

Volgens de gebruiksaanwijzing(blz 174-175) kun je met 8Gb 1 uur filmen(AVCHD lite GSH/SH).
Zie overigens dat ze het in de gebruiksaanwijzing ook nog hebben over een TZ9.

Antec SLK3700AMB,Intel i3 2100,MSI H67MA-ED55,Crucial DDR3 Cas7 2x2GB,OCZ Onyx 32GB,WD EARS 1,5GB GP,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downstar2
n00bs schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:
Niet moeilijk doen over die klasses etc, koop gewoon gelijk de hoogste klasse. Presteert je camera tenminste ook op max performance mbt wegschrijven en inlezen.
pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10 (klasse 10)
Dat is geen goede keuze; want het is niet zeker dat de TZ7 etc wel met Class 10 om kan gaan..
gewoon een class 6 is voldoene ( 4 zou in theorie kunnen, maar 6 is aanbevolen door Panasonic)

voor die paar euro zal ik toch voor de classe 6 gaan.

Tevens kan je met de TZ7 ( zal ook wel zelfde op TZ10 zijn) op een 8GB kaart 1 uur filmen in de hoogste Kwaliteit. ( bron: handleiding TZ7)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rjw
Downstar2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:29:
[...]

Dat is geen goede keuze; want het is niet zeker dat de TZ7 etc wel met Class 10 om kan gaan..
gewoon een class 6 is voldoene ( 4 zou in theorie kunnen, maar 6 is aanbevolen door Panasonic)
Ik denk dat de TZ7 niet moeilijk doet met een class 10 kaartje,is gewoon compatible.

Antec SLK3700AMB,Intel i3 2100,MSI H67MA-ED55,Crucial DDR3 Cas7 2x2GB,OCZ Onyx 32GB,WD EARS 1,5GB GP,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_Hollander
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-07-2012
dit is de grootste onzin, dus je zou alleen met een NL-model de nederlandse taal kunnen.

ik ben vanmiddag in duitsland geweest in een winkel, stond een duits showmodel.
heb daar ff in het menu lopen kloten, en kon hem gewoon op nederlands instellen!!!!!

heb het zelf gezien dusja...
dit gaat niet bij een UK-model, deze heb ik namelijk zelf, daar kan helaas geen nederlands op!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n00bs
Downstar2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:29:
[...]

voor die paar euro zal ik toch voor de classe 6 gaan.

Tevens kan je met de TZ7 ( zal ook wel zelfde op TZ10 zijn) op een 8GB kaart 1 uur filmen in de hoogste Kwaliteit. ( bron: handleiding TZ7)
Dat is echt onzin wat je nu zegt. Er bestaat niet iets compatibiliteit mbt maximale doorvoersnelheid van een geheugenkaartje in een camera of wat voor apparaat dan ook. SD-kaart is een SD-kaart en dit geval is het enkel de SDHC (High Capacity) wat wel of niet voor compatabliteit gaat zorgen mbt het gebruikte filesystem.

Die klasse is niets anders dan een minimale schrijfsnelheid waarbij data constant opeenvolgend weggeschreven kan worden (dus lege kaart of optimaal gedefragmenteerd). Ik bedoel zeg dan gewoon niets, als je niet weet waar je het over hebt.

Die Transcend kaartjes zjin kwalitatief goed en ook nog zeer goed geprijst. In benchmarks presteren ze altijd tot de betere performance kaartjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Op die Class aanduidingen kun je niet vertrouwen. Ik heb een Class 6 kaartje dat maar 5 MB/s haalt en ik heb ook een Class 4 kaart die 10 MB/s haalt.
Uit eerdere ervaringen wist ik dat Kingston nogal bescheiden is met de snelheidsaanduiding. Daarom de gok genomen en voor 33 euro een 16GB Class 4 kaartje gekocht en daar haal ik dus ruim 10 MB/s mee.
Werkt prima voor HD video met mijn 500D. Mijn TZ10 zou morgen of maandag arriveren dus dan kan ik het daar ook mee uittesten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downstar2
n00bs schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:49:
[...]

Dat is echt onzin wat je nu zegt. Er bestaat niet iets compatibiliteit mbt maximale doorvoersnelheid van een geheugenkaartje in een camera of wat voor apparaat dan ook. SD-kaart is een SD-kaart en dit geval is het enkel de SDHC (High Capacity) wat wel of niet voor compatabliteit gaat zorgen mbt het gebruikte filesystem.

Die klasse is niets anders dan een minimale schrijfsnelheid waarbij data constant opeenvolgend weggeschreven kan worden (dus lege kaart of optimaal gedefragmenteerd). Ik bedoel zeg dan gewoon niets, als je niet weet waar je het over hebt.

Die Transcend kaartjes zjin kwalitatief goed en ook nog zeer goed geprijst. In benchmarks presteren ze altijd tot de betere performance kaartjes.
ik zeg ook niks over de compatiblieit beperkingen, Ik zeg alleen dat Class 10 later is uitgebracht dan de TZ7 is geproduceerd, het kan dus zijn dat een class 10 kaartje gewoon niet werkt.
Dit heb ik ook met andere toestellen meegemaakt namelijk, dus het heeft wel degelijk invloed erop.
wel moet ik hierbij toegeven dat het niet een Panasonic toestel was.. O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downstar2
Tevens had ik vandaag ook een Case voor mijn TZ7 ontvangen:

Ziet ergoed uit en is kwalitatief erg stevig!

[Voor 6% gewijzigd door Downstar2 op 21-05-2010 20:22]

• n00bs
Twister336 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:16:
Op die Class aanduidingen kun je niet vertrouwen. Ik heb een Class 6 kaartje dat maar 5 MB/s haalt en ik heb ook een Class 4 kaart die 10 MB/s haalt.
Uit eerdere ervaringen wist ik dat Kingston nogal bescheiden is met de snelheidsaanduiding. Daarom de gok genomen en voor 33 euro een 16GB Class 4 kaartje gekocht en daar haal ik dus ruim 10 MB/s mee.
Werkt prima voor HD video met mijn 500D. Mijn TZ10 zou morgen of maandag arriveren dus dan kan ik het daar ook mee uittesten.

[afbeelding]
Dat ligt dus ook aan de blocksize bij het formatten en natuurlijk is het wel zo dat de ene kaart beter of slechter presteert in een ander device. (chipset en storage combinatie), overigens vind ik die speedtest die je daar doet nou niet de meest betrouwbare maar goed :p geeft een leuke indicatie.
n00bs schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 09:38:
[...]
Dat ligt dus ook aan de blocksize bij het formatten en natuurlijk is het wel zo dat de ene kaart beter of slechter presteert in een ander device. (chipset en storage combinatie), overigens vind ik die speedtest die je daar doet nou niet de meest betrouwbare maar goed :p geeft een leuke indicatie.
Ik begrijp niet waar je hier op aanstuurt. Wil je zeggen dat die Class aanduidingen van die kaartjes toch misschien correct zijn en dat ik het gewoon verkeerd meet?
In dat geval kun je wellicht een betere methode geven om de Class aanduiding te verifieren.

• rjw
Downstar2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:20:
[...]

ik zeg ook niks over de compatiblieit beperkingen, Ik zeg alleen dat Class 10 later is uitgebracht dan de TZ7 is geproduceerd, het kan dus zijn dat een class 10 kaartje gewoon niet werkt.
In de gebruiksaanwijzing van de TZ7 (blz61) staat dat voor bewegende beelden een SD kaart van klasse 6 of hoger aanbevolen wordt.

Maar ik denk dat elk kaartje wat 4MB/s kan schijven wel voldoet want de hoogste videostand doet geloof ik 17Mbps dus 2,125MB/s

[Voor 12% gewijzigd door rjw op 22-05-2010 12:27]

• Blueflame_Core
Ok.. Maar was is nou wijsheid? 2 van 8gb kopen of 1 van 16gb.

Is dit, -Transcend SDHC 16GB Class 6 -, een goede keuze bijvoorbeeld voor een TZ7 in HD op te nemen?

• photofreak
Het lijkt me beter om 2 geheugenkaarten van 8GB te nemen. Als er 1 het begeeft heb je altijd nog de ander (als daar dan tenminste wat opstaat) En je kan toch niet langer dan 30 min HD achter elkaar filmen.

• lennartje
Je kunt wel meerdere filmpjes op 1 kaart opslaan, hé ;)
Maar je vergroot je risico op gegevensverlies wel als je 1 kaartje van 16GB neemt. Die van 8GB moet je vaker legen op je PC en je spreidt je bestanden uit over 2 kaartjes.
Is wel weer net ietsje onhandiger meenemen, en wat duurder. De afweging moet je zelf maar maken.

Class 6 is ruim voldoende voor de TZ7.

• Blueflame_Core
Nee klopt. Maar goed dan kun je weer een nieuwe sessie starten :). En wat betreft het begeven van een geheugenkaartje, ik heb het nog nooit beleefd en heb er toch verscheidene in gebruik. Maar goed misschien zijn 2 toch inderdaad beter. Vind ze alleen toch nog allemaal wel aardig aan de prijs :S. 16gb voor +/- €35.
Het is altijd een goed idee om een reservekaart mee te nemen maar de kans dat je zo'n klein geheugenkaartje kwijt raakt tijdens of na het wisselen is groter dan dat er eentje kapot gaat.
Ik zou gewoon een snel groot kaartje nemen met de beste prijs-kwaliteitsverhouding en dan een kleiner, goedkoop kaartje als reserve.

• Blueflame_Core
ton1234 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:46:
Mijn bevindingen met de Panasonic TZ10.

- Accu is m.i. snel leeg, na 35min film en een paar foto's is het ende vd accu inzicht / beeld. (GPS staat uit)
35min. film en de accu al zo goed als leeg? Heb je enig idee of dit bij de TZ-7 ook zo is?

[Voor 54% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-05-2010 18:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou lekker uitgestorven hier :P, zal wel door het mooie weer komen. Ik ga de TZ7 van de week maar aanschaffen denk ik en meld dan mijn eigen bevindingen wel over de video functie i.c.m. de accu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-12 22:28
Tip: bij Mediamarkt is Fotomania weer begonnen, en daar is de TZ7 nu 209 euro...vind het zelf een erg nette prijs, zit eraan te denken om hem zelf ook te halen:

http://www.mediamarkt.nl/...Id=10101&catEntryId=55357

Kan iemand hier snel uitleggen wat praktisch het verschil in fotokwaliteit is tussen de TZ7 en de TZ10? Specs kan ik helaas niet veel mee, ben alleen benieuwd of ik ook ver terug ga op fotokwaliteit als ik besluit het 2009 model te halen ipv 2010...

[Voor 11% gewijzigd door B.A.L. op 23-05-2010 19:27. Reden: Linkje toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueflame_Core
B.A.L. schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:27:
Tip: bij Mediamarkt is Fotomania weer begonnen, en daar is de TZ7 nu 209 euro...vind het zelf een erg nette prijs, zit eraan te denken om hem zelf ook te halen:

http://www.mediamarkt.nl/...Id=10101&catEntryId=55357

Kan iemand hier snel uitleggen wat praktisch het verschil in fotokwaliteit is tussen de TZ7 en de TZ10? Specs kan ik helaas niet veel mee, ben alleen benieuwd of ik ook ver terug ga op fotokwaliteit als ik besluit het 2009 model te halen ipv 2010...
Thanks voor de tip. Had alleen graag de zilver kleur gewild, en die hebben ze natuurlijk net weer niet.
Tz7 vs Tz10... weinig verschil, of je moet al echt GPS op je camera willen :).

Wat ik vaag vind aan die MM aanbieding. Als je hier kijkt, staat de TZ8 voor €234 als je er vervolgens op klikt staat er €269. Nu is het zo dat daar de korting nog niet vanaf is! .... MAAR dat betekend dus dat de korting ook nog niet van de TZ7 af is en er dus nog 30 euro vanaf zou moeten gaan, als je in de tabel kijkt (aankoop bedrag 200-249 = voordeelbedrag 30 euro) Dit is net bijgewerkt bij de TZ8 zie ik nu.

[Voor 24% gewijzigd door Blueflame_Core op 23-05-2010 20:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!
B.A.L. schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:27:
De fotokwaliteit op zich is beter bij de TZ7 dan bij de TZ10 omdat de extra megapixels van de TZ10 alleen nadelen geven (meer ruis en slechter dynamisch bereik). Maar door de manuele instellingen en de betere beeldstabilisatie is de kans op een gelukte foto dan weer iets groter bij de TZ10.
Als de GPS of de manuele instellingen je niet interesseren kun je net zo goed 100 euro besparen en de TZ7 kopen.
Blueflame_Core schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:58:
Ik ga de TZ7 van de week maar aanschaffen denk ik en meld dan mijn eigen bevindingen wel over de video functie i.c.m. de accu.
Ik wacht nog steeds op mijn TZ10. TNT zou gisteren en eergisteren zijn langsgekomen maar ik heb niemand gezien en maandag is het weer een feestdag :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Ik heb de TZ10 vanwege de handmatige instellingen gekozen. Toch jammer om te zien dat ik €24 had kunnen besparen met die MM-actie, was een gratis SD-kaartje geweest, maargoed.
Ik hoop dat dinsdag m'n spul wordt verstuurd (ik moest natuurlijk weer vrijdagavond bestellen, net voor zo'n lang weekend), dus dat ik dan woensdag/donderdag iets binnenkrijg. Stiekem hoop ik dat ik pas donderdag aan de slag kan, want tot die tijd moet ik leren voor m'n examens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueflame_Core
Twister336 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:49:
[...]

De fotokwaliteit op zich is beter bij de TZ7 dan bij de TZ10 omdat de extra megapixels van de TZ10 alleen nadelen geven (meer ruis en slechter dynamisch bereik). Maar door de manuele instellingen en de betere beeldstabilisatie is de kans op een gelukte foto dan weer iets groter bij de TZ10.
Als de GPS of de manuele instellingen je niet interesseren kun je net zo goed 100 euro besparen en de TZ7 kopen.

[...]

Ik wacht nog steeds op mijn TZ10. TNT zou gisteren en eergisteren zijn langsgekomen maar ik heb niemand gezien en maandag is het weer een feestdag :|
Dacht dat de TZ7 ook wel goede beeldstabilisatie had..
En heb je geen track&trace? Want 2 dagen niks is best wel veel :S.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Beeldstabilisatie van de TZ7 is niet slecht. Die van de TZ10 is gewoon (net iets) beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Blueflame_Core schreef op maandag 24 mei 2010 @ 01:23:
[...]
En heb je geen track&trace? Want 2 dagen niks is best wel veel :S.
Het is via die track&trace dat ik kon zien dat ze waren langsgeweest (nu ja, 'zending zit in afleverroute') maar ik heb niemand gezien.
lennartje schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:16:
Ik heb de TZ10 vanwege de handmatige instellingen gekozen.
Bij mij waren de manuele instellingen ook de reden waarom ik de TZ10 verkoos. De GPS is anders ook mooi meegenomen. Als ik met mijn volle DSLR rugzak op stap ga maak ik op sommige locaties ook foto's met mijn GSM omdat die de GPS positie kan bepalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Wat vinden jullie van de in reviews geroemde DSC-HX5v? Ik twijfel erg tussen de TZ10 en de HX5v. Heeft 1 van jullie misschien ervaringen? En als jullie opnieuw hadden mogen kiezen, werd het dan weer de TZ10? En waarom?

Misschien dat jullie me kunnen overtuigen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Die twee zijn elkaars grootste concurrenten en ik heb tijdens mijn zoektocht veel vergelijkingen van die twee gezien. Google en je vindt een hele hoop!
Voor mij viel de Sony af omdat het geluid tijdens het filmen bagger was. Toen heb ik me er verder eigenlijk niet in verdiept.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

lennartje schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:39:
Die twee zijn elkaars grootste concurrenten en ik heb tijdens mijn zoektocht veel vergelijkingen van die twee gezien. Google en je vindt een hele hoop!
Voor mij viel de Sony af omdat het geluid tijdens het filmen bagger was. Toen heb ik me er verder eigenlijk niet in verdiept.
Ik heb alle reviews al gelezen en weet precies wat de verschillen zijn, maar praktijk-ervaringen maakt de keuze toch soms anders dan de droge specs.

Bij jou is de HX5 afgevallen vanwege het geluid tijdens het filmen. Hoe vind je de movie-mode van de TZ10 aangezien die dan maar in 720p filmt? Daarnaast lees ik dat de autofocus niet heel direct is tijdens het filmen, hoe ervaar je dat?

[Voor 6% gewijzigd door Ojjorz op 24-05-2010 23:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Ik heb 'm nog niet binnen, dus ik zou het niet weten :)
Kijk eens op de forums van dpreview.com, daar zijn flink wat gebruikers. Er is ook op YT een hele serie met videovergelijkingen tussen die twee camera's. Iemand heeft ze naast elkaar gehouden en op verschillende plekken gefilmd.

EDIT: Ik kreeg net een mailtje dat hij verzonden is :) Zal ie morgen wel binnenkomen.

[Voor 13% gewijzigd door lennartje op 25-05-2010 11:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:35

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Blueflame_Core schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:13:
Ok.. Maar was is nou wijsheid? 2 van 8gb kopen of 1 van 16gb.

Is dit, -Transcend SDHC 16GB Class 6 -, een goede keuze bijvoorbeeld voor een TZ7 in HD op te nemen?
Zie wat bladzijden terug in het topic; max schrijfsnelheid blijft ver onder max van Class2. Heb het proefondervindelijk ook ervaren dat je kunt blijven filmen onder HDlite wat de TZ7 biedt. Misschien dat je bij foto's maken iets van snelheid merkt (uiteraard Burst), maar een Class4'tje merk ik bij foto's ook geen verbetering. (Zie deze post)

[Voor 7% gewijzigd door tweaktubbie op 25-05-2010 12:33]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueflame_Core
Hmmm, nja heb net (toen had ik je bericht nog niet gelezen) de TZ7 + het transcend class 6 kaartje besteld en als het mee zit morgen alles binnen. Tweede accu heb ik nog even laten zitten, komt later wel.
Als ik de boel binnen heb zal ik zo snel mogelijk gaan testen en mijn accu bevindingen hier posten :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n00bs
tweaktubbie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:30:
[...]

Zie wat bladzijden terug in het topic; max schrijfsnelheid blijft ver onder max van Class2. Heb het proefondervindelijk ook ervaren dat je kunt blijven filmen onder HDlite wat de TZ7 biedt. Misschien dat je bij foto's maken iets van snelheid merkt (uiteraard Burst), maar een Class4'tje merk ik bij foto's ook geen verbetering. (Zie deze post)
Afhankelijk merk van het kaartje en manier van formatteren. Ik heb zelf geen idee wat de max doorvoersnelheid is van de TZx, echter merk je sowieso verschil bij het aansluiten van de camera op de PC. Overzetten van GB files is geen pretje op maar een paar MB/sec als je voor 1 Euro meer een gegarandeerde Class10 hebt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueflame_Core
n00bs schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:16:
[...]

Afhankelijk merk van het kaartje en manier van formatteren. Ik heb zelf geen idee wat de max doorvoersnelheid is van de TZx, echter merk je sowieso verschil bij het aansluiten van de camera op de PC. Overzetten van GB files is geen pretje op maar een paar MB/sec als je voor 1 Euro meer een gegarandeerde Class10 hebt ;)
Dit schijnt inderdaad erg uit te maken. Hier staat bijvoorbeeld iets over mijn potentiele Transcend kaartje. Misschien dat het hier al bekend was, maar ik wist het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ton1234
Vandaag n accu ontvangen van de firma X weet niet of ik namen mag noemen. voor 23e. Deze werkt wel icm de TZ10.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n00bs
Blueflame_Core schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:23:
[...]

Dit schijnt inderdaad erg uit te maken. Hier staat bijvoorbeeld iets over mijn potentiele Transcend kaartje. Misschien dat het hier al bekend was, maar ik wist het niet.
Vaag verhaal, maar sowieso altijd je kaartje zelf in de PC formatteren met een grote cluster size (32K of groter). Standaard format is meestal een kleine cluster size met een beroerde performance. Dat de meeste mensen ook met hun PC wanneer zij een partitie formatteren ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Het komt erop neer dat je hiermee je SD-kaart moet formatteren. Ik ga het zeker proberen iig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:22

Nutral

gamer/hardware freak

Ik weet niet wat ik eerder haalde maar na het formatteren met die tool haal ik een write speed van 5,4 tot 6 mb per seconde, read 13/15 mb per seconde. Vind ik zelf nog best netjes voor een Class 2 kaartje.

[Voor 7% gewijzigd door Nutral op 25-05-2010 20:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jla
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-12 10:39
Wat is nu het belangrijkste verschil tussen de TZ7 en de TZ10 ? afgezien van de gps functie die ik totaal niet nodig heb en de meer megapixels die voor meer ruis kunnen zorgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Pagina terug ofzo had je het kunnen vinden ;)
De TZ10 heeft handmatige belichting instellingen en een betere beeldstabilisatie, naast wat jij al noemde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jla
lennartje schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:03:
Pagina terug ofzo had je het kunnen vinden ;)
De TZ10 heeft handmatige belichting instellingen en een betere beeldstabilisatie, naast wat jij al noemde.
en kwa video? merk je daar veel verschil in?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Na meer dan vier jaar geleden het TZ1 topic gestart te hebben kan ik nu eindelijk ook eens met een TravelZoom spelen. Mijn TZ10 is een paar uur geleden aangekomen :)

Ik heb er al wat mee zitten spelen en het intern geheugen is al volledig gevuld met foto's. Er staan er 2 op...

Filmen lukt prima. Zoomen gaat wel vrij traag en is goed hoorbaar.
Ik heb net mijn kippen zitten filmen. Alhoewel het al wat donker begon te worden is er geen ruis zichtbaar en ging het focussen redelijk. AF tijdens zoomen is goed bij een duidelijk contrast. Bij het inzoomen op een bruine, contrastrijke kip was het beeld de hele tijd in focus maar bij het inzoomen op een witte kip was het beeld 3 seconden wazig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jla
Ik lees net in de Dixons folder dat er een 25 euro retour op de panasonic DMC-TZ10 zit. Klopt dit? of is dat een misdruk? Kan er namelijk niks over vinden op de pansonic site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueflame_Core
Twister336 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:51:
Na meer dan vier jaar geleden het TZ1 topic gestart te hebben kan ik nu eindelijk ook eens met een TravelZoom spelen. Mijn TZ10 is een paar uur geleden aangekomen :)

Ik heb er al wat mee zitten spelen en het intern geheugen is al volledig gevuld met foto's. Er staan er 2 op...

Filmen lukt prima. Zoomen gaat wel vrij traag en is goed hoorbaar.
Ik heb net mijn kippen zitten filmen. Alhoewel het al wat donker begon te worden is er geen ruis zichtbaar en ging het focussen redelijk. AF tijdens zoomen is goed bij een duidelijk contrast. Bij het inzoomen op een bruine, contrastrijke kip was het beeld de hele tijd in focus maar bij het inzoomen op een witte kip was het beeld 3 seconden wazig.
LOL zit al volledig vol... 2 foto's :P. Maar klinkt niet heel anders dan wat ik over de TZ7 heb gelezen.
jla schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:57:
Ik lees net in de Dixons folder dat er een 25 euro retour op de panasonic DMC-TZ10 zit. Klopt dit? of is dat een misdruk? Kan er namelijk niks over vinden op de pansonic site
Je kunt hem beter bij de MM bestellen.. krijg je heel wat meer korting dan 25 euro :).

[Voor 16% gewijzigd door Blueflame_Core op 25-05-2010 22:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jla
Blueflame_Core schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:20:

Je kunt hem beter bij de MM bestellen.. krijg je heel wat meer korting dan 25 euro :).
Nou.. ik zit met een dixons 100eu waardebon die op moet aan een camera.

TZ10 is daar overdreven duur maargoed dit is wat ik had bedacht:

TZ10 350 - 12.5% personeelskorting = 306.25 - 100 euro waardebon is 206.25 - 25 euro = 181.25

edit: aii inderdaad de bon vergeten bedankt! maar ik werk er niet gelukkig :)

[Voor 10% gewijzigd door jla op 25-05-2010 23:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blueflame_Core
En dan ook nog 25 euro retour... Ja als je er werkt en je hebt zo'n bon dan is het inderdaad wel een goed idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jla
Blueflame_Core schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:07:
En dan ook nog 25 euro retour... Ja als je er werkt en je hebt zo'n bon dan is het inderdaad wel een goed idee.
ik heb het aangepast.. bedankt voor de tip, maar inmiddels heb ik nog geen idee of het een misdruk is of dat er echt 25 retour wordt gegeven.

• Blueflame_Core
Je werkt er niet, maar je krijgt wel personeelskorting :P? Waarschijnlijk een familielid of bekende dan. Maar goed 181 euro voor de TZ10 is erg leuk :D.

• jla
Ik heb Net gehoord van Panasonic dat er morgen wordt gestart met de 25 euro retour actie op de TZ8 & TZ10 en loopt van 27 mei tot 27 juni de actie van dixons klopt dus toch.

• Ritchie
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 21:01
Zojuist bij Mediamarkt de TZ10 opgehaald voor 274. Mooi prijsje.

- NAC Breda -

• lennartje
Ik zit nu eventjes te klooien met de TZ10 en er is iets dat me nu al erg stoort. Je kunt je camera via een USB-kabel op je pc aansluiten, maar dan zet de camera er een write-protection op. Je mag dus via USB niks op je camera zettten, of de kaart formatteren.
Zal ik dus maar aan de cardreader moeten. Iemand een tip? En wat is beter: USB of eentje die je echt in je pc moet inbouwen?
lennartje schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:10:
Zal ik dus maar aan de cardreader moeten. Iemand een tip? En wat is beter: USB of eentje die je echt in je pc moet inbouwen?
Ik gebruik liever externe kaartlezers.
Ik heb deze. Snel (18,5 MB/s met mijn Kingston Class 4 kaart), handig en spotgoedkoop (5 euro).

• rjw
Downstar2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:22:
Tevens had ik vandaag ook een Case voor mijn TZ7 ontvangen:
Ebay?
Bevalt die?

• n00bs
lennartje schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:28:
[...]
Het komt erop neer dat je hiermee je SD-kaart moet formatteren. Ik ga het zeker proberen iig.
Interessant, maar kan je achteraf eens controleren hoe de kaart dan geformatteerd is? kan mij niet voorstellen dat het iets excotisch is ;)

• Blueflame_Core
n00bs schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:53:
[...]

Interessant, maar kan je achteraf eens controleren hoe de kaart dan geformatteerd is? kan mij niet voorstellen dat het iets excotisch is ;)
Als FAT32. Heb hier net een vraag over gesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downstar2
idd van Ebay; Staat er wel op onder wereld wijd en dan TZ7 Case;

Vind hem erg fijn, voordeel is goedkoop en erg stevig materiaal
binnenkant voelt goed zacht aan en de hoesje past precies om de TZ7.
Wat ook erg handig is, is dat er naast ruimte voor de camera ook nog ruimte is voor een extra accu
of SDHC kaartje etc.

Zie foto:

Voor die 4-5 euro is er voor mij niks beters :)

linkje naar ebay( tevens ook de verkoper waar ik hem van heb): http://cgi.ebay.com/210-C...es_JN&hash=item3cad906773

Was binnen 7-8 dagen geleverd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rjw
Oke,zal er ook één bestellen.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-11 21:38
ik heb voor mijn vriendin de TZ7 gekocht voor 209 euro. Ik heb er gisteren even mee gespeeld en ik heb al ontdekt dat ik niet handmatig de sluitertijd/diafragma kan instellen. Ook pakt hij de eV compensatie niet in het geval als ik de flitser aanheb. Eigenlijk zijn er maar weinig handmatige dingen aan. Ook manualfocus is er niet bij.....

hij is wel lekker wijd (indoor) :)

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Te koop: Canon 10-22

• LOST
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-08-2013

LOST

LOST...niet de serie.

Deathchant schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:15:
ik heb voor mijn vriendin de TZ7 gekocht voor 209 euro. Ik heb er gisteren even mee gespeeld en ik heb al ontdekt dat ik niet handmatig de sluitertijd/diafragma kan instellen. Ook pakt hij de eV compensatie niet in het geval als ik de flitser aanheb. Eigenlijk zijn er maar weinig handmatige dingen aan. Ook manualfocus is er niet bij.....

...een klein stapje hoger naar de TZ8 en dan had je de handmatige instellingen wel gehad, voor 234.- (zie ik hierboven in de 'prijzenbalk'...). En gezien het prijsverschil weer met de TZ10 lijkt mij die TZ8 een goede keus. Mis je alleen de GPS functie meen ik...

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

• Blueflame_Core
Deathchant schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:15:

Dit was algemeen bekend dacht ik. Als je liever alles handmatig in wil stellen kun je beter kiezen voor de TZ10.

• Blueflame_Core
LOST schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:02:
[...]
...een klein stapje hoger naar de TZ8 en dan had je de handmatige instellingen wel gehad, voor 234.- (zie ik hierboven in de 'prijzenbalk'...). En gezien het prijsverschil weer met de TZ10 lijkt mij die TZ8 een goede keus. Mis je alleen de GPS functie meen ik...
En in HD opnemen.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-11 21:38
nou, die tz7 was in veel reviews de beste cam en we wilden ook in HD kunnen filmen. Maar ja, tis voor mijn vriendin en die gaat niks handmatig doen, maar ja ikke wel :)

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Te koop: Canon 10-22

• rjw
TZ8 kan wel in HD opnemen maar niet in het AVCHDlite formaat en hij heeft minder opties/instellingen tijdens het filmen.

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

rjw schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:36:
[...]

TZ8 kan wel in HD opnemen maar niet in het AVCHDlite formaat en hij heeft minder opties/instellingen tijdens het filmen.
...mmm, okee. Zou voor mij echter niet niet een reden zijn om naar de TZ10 te grijpen, maar toch (vanuit prijstechnisch oogpunt) de TZ8 te kiezen. Maar das uiteraard een persoonlijke keus.

[Voor 3% gewijzigd door LOST op 29-05-2010 11:43]

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

De resolutie van het schermpje op de TZ8 is ook 2x lager.

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

Twister336 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:14:
De resolutie van het schermpje op de TZ8 is ook 2x lager.
...ook inderdaad iets om over na te denken. Weet niet of je dat in de praktijk direct merkt dat verschil ?

[Voor 15% gewijzigd door LOST op 29-05-2010 17:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaBri
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-09-2012
Iemand ervaring met immitatie accu's. TZ10 schijnt geen immitatie accu's te lusten. Of is dit inmiddels achterhaald?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
Mijn accu die ik bij Topdeals Zeist heb gekocht voor €20 werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ton1234
lennartje schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:55:
Mijn accu die ik bij Topdeals Zeist heb gekocht voor €20 werkt prima.
Mijn 2e accu komt hier ook vandaan en werkt prima met de TZ10.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ton1234
Ik heb de TZ10 mede gekocht voor de filmfunctie. Heerlijk compact en ligt. En met n mooi resultaat
Afgelopen vrijdag opnamen gemaakt van Dordt in Stoom. De stoom was er nog niet maar wel wat opnamen gemaakt uit de hand. :9

2 versies kleur of zwart wit aan u de keus:
Zwart wit: http://www.youtube.com/watch?v=kDF5owK2XvI
Kleur: http://www.youtube.com/watch?v=7tXHlgZ9GDc

;w

• Blueflame_Core
ton1234 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:25:
Ik heb de TZ10 mede gekocht voor de filmfunctie. Heerlijk compact en ligt. En met n mooi resultaat
Afgelopen vrijdag opnamen gemaakt van Dordt in Stoom. De stoom was er nog niet maar wel wat opnamen gemaakt uit de hand. :9

2 versies kleur of zwart wit aan u de keus:
Zwart wit: http://www.youtube.com/watch?v=kDF5owK2XvI
Kleur: http://www.youtube.com/watch?v=7tXHlgZ9GDc

;w
Prachtig filmpje. Even mijn vragen :P.

1- Waarmee bewerkt?
2- Welke instellingen heb je gebruikt?
3- Hoelang heb je er over gedaan om hem op Youtube te zetten? Want 4.25 minuten, zou bij mij denk ik wel uur duren om te uploaden, als een minuut al pak hem beet een kwartier tot half uur duurt :S.

• rjw
4 statief gebruikt?

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee