catchingfire schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:08:
[...]
Een SD kaart kun je ook overal kwijt, dus da's zo gek niet. Dat je nu een accu nog apart mee moet nemen vind ik geen optie. En die flap aan de binnenkant is enorm irritant... het is geeneens een "vakje" want je moet 'm tegenhouden anders duw je die flap helemaal naar binnen. Jammer dat Chaoss niet meer around is, zou wel eens wat gebruikerservaring van de Apex30 willen horen.
TZ5 met 1.20 is zeer prettig! Het filmen is, op het geluid na, ondertussen sterk verbeterd sinds 1.04!
Op zich was ik ook hier wel benieuwd naar, maar goed ik ging voor het meest compacte en dat is de Kata. Op zich past de TZ5 ook in de Apex 20AW, echter is het dan weer misschien voor jou te compact.
Als je echt van alles er in wilt doen, dan zou ik de Apex 30 AW nemen. Ik heb wel begrepen dat de Kata''s van betere kwaliteit zijn (materiaal, bescherming en rits).
En inderdaad de 1.20 is een wereld van verschil tov de 1.04. Ik denk toch dat het zaak is dat zoveel mogelijk mensen mailen naar het hoofdkantoor van Panasonic voor nog wat firmware changes.
Problemen die er nog zijn:
- Resterende opnametijd aan de hand van de opslagcapaciteit blijft constant op 8 min 27 seconde staan. Blijkbaar herkend de camera niet correct het vrije geheugen wanneer dit boven de 2GB oid is. Mijn kaart is 8GB van Transcend.
- Lichtmeting hoort in de Q-menu niet omslachtig in het hoofdmenu
- Picture Hold na opname werkt niet in de schene modes alleen in de "P" mode
- Bit/sample rate mag wel een stapje hoger
- Focussen in full auto mode schiet wel eens bij Macro opame bv een totaal verkeerde kant op
- Optische stabilisatie in mode 1 bij de fotomodus lijkt op mijn camera zo goed als niets te doen
- Vaak kan de camera niet focussen en blijft het groene lampje knipperen, vooral wanneer je foto's probeert te maken van mooie wolkpartijen en helemaal als je dan ook nog inzoomt. Ondanks contrast blijft het groene focuslampje dan niet constant branden en staat er in beeld in het rood iets als "5 meter - oneindig."
(kunnen andere mensen bovenstaande zaken ook testen en eventueel de lijst aanvullen).
[
Voor 39% gewijzigd door
n00bs op 26-06-2008 10:55
]