Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
De update is een eitje... heb heel eventjes geprobeerd maar kan zo snel geen major verschillen ontdekken t.o.v. 1.1.3

Heb nieuwe SD nodig... twijfel tussen de Sandisk SDHC-PLUS 8GB (dus zo'n kaartje met ingebouwde USB-stekkert) of de Transcend 16GB+losse stick-reader. Qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde (kleine 60 euri thuisgezorgd). 8GB is uiteraard half zo groot maar een stuk handiger in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16
Waarom twijfelen? Sandisk is sowieso overrated ;)
Die transcend kaarten zijn altijd 1 van de beste geweest, erg snel en betrouwbaar en lifetime garantie zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RedFox schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:04:
Hebben jullie de TZ5 al met succes zelf up kunnen daten?
Als ik dat firmware bestand op mijn SD kaart zet en daarna de camera op playback en aanzet krijg ik "No valid picture to play" te zien en niet het firmware update scherm.
An SD Memory Card must include one picture file at least. Otherwise the firmware upgrade will not be implemented.

Uit de 1.2 update instructie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48

RedFox

Heb je een OV ofzo?

*discostar* schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:35:
[...]

An SD Memory Card must include one picture file at least. Otherwise the firmware upgrade will not be implemented.

Uit de 1.2 update instructie
Dat is een wat betere handleiding, bedankt.

Het blijkt dus dat de camera gewoon niet update als je batterij niet helemaal vol is, ik dacht dat het erbij stond om te voorkomen dat tijdens het updaten je batterij opeens leeg was oid.

Maargoed, hij's nu geupdate.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Heb zo'n 5 weken geleden een TZ5 gekocht voor € 309,00 bij Digital Street.
Ben tevreden met de camera, had eerst een TZ1.
De AI functie werkt mooi

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er uit, ik wil de TZ5 ( zwart). Waar kan ik deze het beste bestellen? of zijn er ook normale winkels waar deze camera een beetje betaalbaar is? ( met het oog op afdingen:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Abraxas1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:41:
Heb zo'n 5 weken geleden een TZ5 gekocht voor € 309,00 bij Digital Street.
Ben tevreden met de camera, had eerst een TZ1.
De AI functie werkt mooi
huh?welke kleur heb je dan?
mijne kwam afgelopen vrijdag binnen voor 277 in het zwart..

zeker een hele mooie kleur he?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:14:
ik ben er uit, ik wil de TZ5 ( zwart). Waar kan ik deze het beste bestellen? of zijn er ook normale winkels waar deze camera een beetje betaalbaar is? ( met het oog op afdingen:P)
ik had al gepost dat afgelopen week bij apollo almere hij te koop was voor 266.
en digitalstreet doet niet aan acties of afdingen.vond de 277 ook wel goed qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat ook hoe je de firmware versie kan checken, echter werkt dit bij mij totaal niet. Daarvoor moet ik echt PhotoME gebruiken, ik krijg vanalles op het scherm, behalve een versie nummer. Wat ik ook probeer, het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muddie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2022
@Essau:
Bij mij werkt het wel. Zorg ervoor dat het rechter schakelaartje op weergeven staat (groen pijltje).
Als je 'tulpje' knop + E.ZOOM tegelijk indrukt, dan komt de versie in beeld.
Eventueel DISPLAY knop indrukken als niets verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 19-09 14:36
Ik heb zelf de FX03 gebruikt, was erg onder de indruk. Maar na een poosje vond ik de foto's die binnenshuis 's avonds waren genomen en partyshots in clubs toch wel erg tegenvallen. Je ziet gewoon geen detail meer door de ruis (of de ruisonderdrukking, ik weet het niet). Hebben jullie inmiddels al wat meer ervaring met de TZ3 of de TZ5? Is er nog wat detail te zien bij weinig licht? (bijv. restaurant 's avonds, of een club, hoeft niet middernacht in een donkere straat te zijn.) Bijv zijn de ogen nog gewoon te zien etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muddie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:32:
@Essau:
Bij mij werkt het wel. Zorg ervoor dat het rechter schakelaartje op weergeven staat (groen pijltje).
Als je 'tulpje' knop + E.ZOOM tegelijk indrukt, dan komt de versie in beeld.
Eventueel DISPLAY knop indrukken als niets verschijnt.
Dat doe ik dan wel goed, maar wat ik in beeld krijg is het volgende:

100-0031
DHX : 5114
1000 : 0000
DMC-TZ5 : 4032

02. 23 20 : 53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:23:
[...]

Hier staat ook hoe je de firmware versie kan checken, echter werkt dit bij mij totaal niet. Daarvoor moet ik echt PhotoME gebruiken, ik krijg vanalles op het scherm, behalve een versie nummer. Wat ik ook probeer, het werkt niet.
Als het niet werkt dan heb je dus een oudere versie, 1.0.4 bijvoorbeeld.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedFox schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:09:
[...]

Als het niet werkt dan heb je dus een oudere versie, 1.0.4 bijvoorbeeld.
Dat is correct, ik heb volgens PhotoME versie 1.0.4.

Betekend dat dat ik ook niet kan updaten naar 1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:17:
[...]

Dat is correct, ik heb volgens PhotoME versie 1.0.4.

Betekend dat dat ik ook niet kan updaten naar 1.2?
Kan zonder problemen, zie ook de uitleg over het displayen van je firmware versie op de site:
A: If the firmware version is not displayed on the LCD using the following procedure, please update firmware.
B: If the firmware version indicated is older than the version being offered, please update firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik heb helaas geen SDHC cardwriter waardoor ik de firmware niet zelf kan installeren, ik hoop alleen dat het naast het autofocusprobleem in foto/video ook andere bugs en onlogische beperkingen die ik tegen ben gekomen oplost.

UPDATE:

Firmware net op werk erop gezet en werkt echt 1000x beter qua focussen. Andere problemen moet ik nog controleren. Helaas mist wel nog steeds de optie voor het belichtingspunt in het quick menu. Zoiets is cruciaal en hoort niet omslachtig in het gewone menu. :'(

[ Voor 38% gewijzigd door n00bs op 24-06-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedFox schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:21:
Kan zonder problemen, zie ook de uitleg over het displayen van je firmware versie op de site:
De update is gelukt, ik kan nog steeds de versie niet in beeld krijgen, maar met behulp van PhotoME staan de nieuwe geschoten foto's nu op 1.2.0 in plaats van 1.0.4, dus de update was ook hier succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

polo306 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:32:
[...]

huh?welke kleur heb je dan?
mijne kwam afgelopen vrijdag binnen voor 277 in het zwart..

zeker een hele mooie kleur he?!!
De zwarte versie

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel weer aan mij liggen, maar bij digitalstreet is de prijs voor de TZ5 277,- maar deze is niet leverbaar. Is dit dan pas sinds enkele dagen? of hebben jullie die zwarte TZ5 voor 277,- ergens anders vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Mijn komt inderdaad van Digital street voor €277,-

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:42:
[...]

De update is gelukt, ik kan nog steeds de versie niet in beeld krijgen, maar met behulp van PhotoME staan de nieuwe geschoten foto's nu op 1.2.0 in plaats van 1.0.4, dus de update was ook hier succesvol.
is het ook nog mogelijk om nederlandse taal in het menu te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:47:
[...]

is het ook nog mogelijk om nederlandse taal in het menu te selecteren?
Ja, er is ook niets aan mijn instellingen veranderd, alles is precies hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:13:
[...]

Ja, er is ook niets aan mijn instellingen veranderd, alles is precies hetzelfde gebleven.
had je voor de update ook nederlands menu?
want ik wil graag weten of je met een buitenlands toestel zonder nederlands menu na de update nederlands menu kunt selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:22:
want ik wil graag weten of je met een buitenlands toestel zonder nederlands menu na de update nederlands menu kunt selecteren.
Nee dit gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:07:
[...]

bij mediamarkt hengelo 325 en geen cent minder volgens die muts daar!!!
Klopt inderdaad.. tijdens het fotofeest koste deze TZ5 €325 bij MM Hengelo.. en deze week weer gewoon € 309.
Lekkere actie he?

Maar vraagje.. als je een Nederlands model hebt, heb je dan ook een Nederlands menu? Of heb je bij een Nederlands model alleen een Nederlandse handleiding en is het menu gewoon Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:15:
Maar vraagje.. als je een Nederlands model hebt, heb je dan ook een Nederlands menu? Of heb je bij een Nederlands model alleen een Nederlandse handleiding en is het menu gewoon Engels?
Kun je geen Engels of vanwaar deze drang naar een NL-menu?

Als ik zo in m'n engelse TZ5 kijk (en al had ik er een met Nederlandse menu's dan zou ik 'm nog op Engels zetten omdat je anders kromme vertalingen krijgt die vaak niet passen in de beperkte ruimte) dan zie ik bijvoorbeeld:
- picture size
- quality
- white balance
- af mode
- burst

Vind je het nou echt prettiger om ipv bovenstaande zo'n lijstje te hebben:
- foto grootte
- kwaliteit
- witbalans
- schrpstl mode (want dat past niet helemaal)
- serieopname

? De scene modes worden met leuke animerende icoontjes aangegeven dus die spreken ook voor zich... ik zou echt geen redenen kunnen bedenken waarom je 'm op NL zou willen zetten, tenzij je echt een totaal geen 1 woord engels spreekt.

@n00bs: ik heb ook het Kata DP409 tasje besteld, bedankt voor de tip. M'n TZ3 heeft een bestemming gevonden, dus effe kijken of ik zelf de DP409 hou of de good-old Lowepro DRES8S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Nu iedereen (in dit topic althans) zo'n beetje een TZ5 heeft, ben ik benieuwd welke instellingen jullie veranderd hebben in de iA en andere modi. Ik heb alleen vivid gekozen en mode2 als stabilisator ingesteld.
Ik ben wel benieuwd welke 'metering mode' jullie gebruiken, en of jde AF mode hebt aangepast. (Ik heb inderdaad de engelse versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
ztrezz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:03:
Nu iedereen (in dit topic althans) zo'n beetje een TZ5 heeft, ben ik benieuwd welke instellingen jullie veranderd hebben in de iA en andere modi. Ik heb alleen vivid gekozen en mode2 als stabilisator ingesteld.
Ik ben wel benieuwd welke 'metering mode' jullie gebruiken, en of jde AF mode hebt aangepast. (Ik heb inderdaad de engelse versie).
3:2 picture mode (da's altijd de eerste setting die ik zoek), intelligent exposure on, standard color mode, mode2 stabilisation, in "normal" mode nog 1/60 max shutter. Voor de rest niks dat me zo tebinnenschiet. AF-mode en metering pas ik naar believen aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:15:
[...]
Je kan in het menu kiezen welke taal je wilt. Standaard staat hij volgens mij op Engels, maar je kan hem ook op Nederlands zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:02:
@n00bs: ik heb ook het Kata DP409 tasje besteld, bedankt voor de tip. M'n TZ3 heeft een bestemming gevonden, dus effe kijken of ik zelf de DP409 hou of de good-old Lowepro DRES8S.
Ik heb de DP409 vandaag binnengekregen... die gaat echter met de TZ3 mee. Erg onhandig ding, zit een onhandige vage flap in het cameravak die je steeds tegen moet houden, de rits is nogal crappy en ik zie niet echt een manier om 1 of 2 reserve-accus erin te frotten.... Lowepro DRES8S is vele malen praktischer en degelijker (die heb ik al jaren in gebruik en bevalt nog steeds prima, zelfs met continu 2 reserve-accus erin!

[ Voor 8% gewijzigd door catchingfire op 25-06-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik vind juist de DP409 van fantastische kwaliteit, en relatief compact tov de andere tasjes. Erg sterke rits en goed afgewerkt. Maar door de goede bescherming is er idd weinig ruimte over voor een extra accu. Maar het past bij mij precies met een geheugenkaart erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:58:
Ik vind juist de DP409 van fantastische kwaliteit, en relatief compact tov de andere tasjes. Erg sterke rits en goed afgewerkt. Maar door de goede bescherming is er idd weinig ruimte over voor een extra accu. Maar het past bij mij precies met een geheugenkaart erbij.
Een SD kaart kun je ook overal kwijt, dus da's zo gek niet. Dat je nu een accu nog apart mee moet nemen vind ik geen optie. En die flap aan de binnenkant is enorm irritant... het is geeneens een "vakje" want je moet 'm tegenhouden anders duw je die flap helemaal naar binnen. Jammer dat Chaoss niet meer around is, zou wel eens wat gebruikerservaring van de Apex30 willen horen.

TZ5 met 1.20 is zeer prettig! Het filmen is, op het geluid na, ondertussen sterk verbeterd sinds 1.04!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zaterdag de Apex 30 gekocht. En beschermfolies voor m'n display zodat het toestel af en toe zo m'n zak in kan.

Welk tasje je ook neemt, echt pocketsize wordt het nooit, alleen zonder tasje is het nog net te doen.

De Apex 30 biedt iig een uitstekende bescherming en plaats voor een extra geheugenkaart en/of accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

Zo'n extra accu kan toch makkelijk in je broekzak? Dat ding is klein en weegt weinig.

Ik heb trouwens ooit een verrekijkertje ontvangen van 1 of andere Postbank actie en dat hoesje wat erbij zat is echt precies passend voor mijn TZ3. Ideaal dus. Die extra accu gaat daarom ook altijd of in de broekzak of in de tas van mijn vriendin. :P

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
catchingfire schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Een SD kaart kun je ook overal kwijt, dus da's zo gek niet. Dat je nu een accu nog apart mee moet nemen vind ik geen optie. En die flap aan de binnenkant is enorm irritant... het is geeneens een "vakje" want je moet 'm tegenhouden anders duw je die flap helemaal naar binnen. Jammer dat Chaoss niet meer around is, zou wel eens wat gebruikerservaring van de Apex30 willen horen.

TZ5 met 1.20 is zeer prettig! Het filmen is, op het geluid na, ondertussen sterk verbeterd sinds 1.04!
Op zich was ik ook hier wel benieuwd naar, maar goed ik ging voor het meest compacte en dat is de Kata. Op zich past de TZ5 ook in de Apex 20AW, echter is het dan weer misschien voor jou te compact.

Als je echt van alles er in wilt doen, dan zou ik de Apex 30 AW nemen. Ik heb wel begrepen dat de Kata''s van betere kwaliteit zijn (materiaal, bescherming en rits).

En inderdaad de 1.20 is een wereld van verschil tov de 1.04. Ik denk toch dat het zaak is dat zoveel mogelijk mensen mailen naar het hoofdkantoor van Panasonic voor nog wat firmware changes.

Problemen die er nog zijn:

- Resterende opnametijd aan de hand van de opslagcapaciteit blijft constant op 8 min 27 seconde staan. Blijkbaar herkend de camera niet correct het vrije geheugen wanneer dit boven de 2GB oid is. Mijn kaart is 8GB van Transcend.

- Lichtmeting hoort in de Q-menu niet omslachtig in het hoofdmenu

- Picture Hold na opname werkt niet in de schene modes alleen in de "P" mode

- Bit/sample rate mag wel een stapje hoger

- Focussen in full auto mode schiet wel eens bij Macro opame bv een totaal verkeerde kant op

- Optische stabilisatie in mode 1 bij de fotomodus lijkt op mijn camera zo goed als niets te doen

- Vaak kan de camera niet focussen en blijft het groene lampje knipperen, vooral wanneer je foto's probeert te maken van mooie wolkpartijen en helemaal als je dan ook nog inzoomt. Ondanks contrast blijft het groene focuslampje dan niet constant branden en staat er in beeld in het rood iets als "5 meter - oneindig."

(kunnen andere mensen bovenstaande zaken ook testen en eventueel de lijst aanvullen).

[ Voor 39% gewijzigd door n00bs op 26-06-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
camera in je rechterbroekzak,batterij in je linkerbroekzak en een kaartje is bijna overbodig met de 16-32 gb kaartjes toch?
het gaat erom dat iemand tevreden is met zn opbergmateriaal...
nu heb ik mn tz5 al in mn broekzak gehad en vergat helemaal dat ik nog geen folie erop heb zitten.nog gelukkig geen krassen maar dit is een kwestie van tijd..
waar kan je een passende beschermfolie halen voor de tz5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Op dpreview las ik iemand die een boterhammenzakje om z'n TZ doet als hij 'm in z'n broekzak draagt.. ook een idee. Komt er ook geen stof-zooi tussen.
n00bs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:47:
Op zich was ik ook hier wel benieuwd naar, maar goed ik ging voor het meest compacte en dat is de Kata. Op zich past de TZ5 ook in de Apex 20AW, echter is het dan weer misschien voor jou te compact.

Als je echt van alles er in wilt doen, dan zou ik de Apex 30 AW nemen. Ik heb wel begrepen dat de Kata''s van betere kwaliteit zijn (materiaal, bescherming en rits).
Vooralsnog houd ik 't maar ff bij m'n good old DRES8S. Ook zeer compact en er passen perfect 2 losse accu's bij. Reserve accu's is een must, extra kaartjes is overbodig. Als je een >2GB kaartje vol hebt (met foto's, filmen zal ie wellicht halen) is gegarandeerd je accu leeg.
Problemen die er nog zijn:

- Resterende opnametijd aan de hand van de opslagcapaciteit blijft constant op 8 min 27 seconde staan. Blijkbaar herkend de camera niet correct het vrije geheugen wanneer dit boven de 2GB oid is. Mijn kaart is 8GB van Transcend.
Dat is geen probleem. Dat is de bekende limiet dat je maximaal films van ~2GB kunt maken, wat neerkomt op ~8 minuten.
- Optische stabilisatie in mode 1 bij de fotomodus lijkt op mijn camera zo goed als niets te doen
Je moet ook mode 2 gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
@ stefimke, lees even goed mijn posting ;) ik gebruik een 8GB kaartje en hoe lang ik ook film de resterende tijd blijft op 8min 27s staan. Wat ik dus zei, is dat ik denk dat de camera niet correct omgaat met geheugenkaartjes groter dan 2GB voor de filmmodus.

mbt optische stabilistie: ja ik weet dat mode 2 beter is, maar ik vind het ook prettig als het heen en weer bewegen direct op het display al gestabiliseerd is. Bij de Canon's is dat wel en maakt de mode 1 of 2 niets uit. Bij deze Pannie blijkbaar wel. Overigens haal ik maar hooguit 1 stop verder met mode 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:35:
@ stefimke, lees even goed mijn posting ;) ik gebruik een 8GB kaartje en hoe lang ik ook film de resterende tijd blijft op 8min 27s staan. Wat ik dus zei, is dat ik denk dat de camera niet correct omgaat met geheugenkaartjes groter dan 2GB voor de filmmodus.
Maar niet als er <2GB vrij is op dat kaartje neem ik aan? Of dan ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
catchingfire schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:08:
[...]

Maar niet als er <2GB vrij is op dat kaartje neem ik aan? Of dan ook nog?
Yub ook dan... vandaar ook dat wanneer ik film zoals gezegd de tijd niet terugloopt. Dat blijft gewoon op 8 min en 27 seconde staan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

catchingfire schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:23:
Dat is geen probleem. Dat is de bekende limiet dat je maximaal films van ~2GB kunt maken, wat neerkomt op ~8 minuten.
Geldt dat echt voor de TZ5 ? Wat dat betreft doet de TZ3 het qua opnametijd dan beter. Ik kan het dubbele in tijd filmen en heb daar ook al een paar keer goed gebruik van gemaakt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Als je lang wilt filmen moet je de oldskool TZ1 nemen, die heeft geen beperking behalve het geheugenkaartje. Met m'n TZ3 kan ik max 15 minuten filmen per filmpje, de TZ1 kon ik aanzetten en het kaartje vol laten filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Op zich vind ik filmpjes van 8 minuten niet het grootste probleem.. de beeldkwaliteit is prima, geluid wat minder maar oke.. best mee te leven. Wat ik erger vind is dat je met een file van TWEE GIGABYTE zit opgescheept als je 8 minuutjes hebt opgenomen. Ik bedoel... je download 720p films van 8GB en die duren 2 uur... waarom zo'n bagger movie-encoding Panasonic?

Als iemand tips heeft voor een handige drag'n'drop converter om de movies uit de TZ5 te converteren naar iets wat nagenoeg dezelfde kwaliteit heeft maar een kleinere filesize dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Sick Nick schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:41:
Als je lang wilt filmen moet je de oldskool TZ1 nemen, die heeft geen beperking behalve het geheugenkaartje. Met m'n TZ3 kan ik max 15 minuten filmen per filmpje, de TZ1 kon ik aanzetten en het kaartje vol laten filmen.
De TZ1 kan met 2GB (meer kan er toch niet in?) 22min. 640x480 of 19min. 848x480 filmen. Dus zoveel extra is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Volgens mij snapt niemand mij :p
In de handleiding staat duidelijk dat de opnametijd van de Panasonic met 8GB veel langer is.

Pagina 100 pdf:
Capaciteit opnametijd 30fps 16:9 HQ
2GB: 8 minuut 20 seconde
4GB: 16 minuut 40 seconde
8GB: 33 min 50 seconde.

Firmware 1.04 t/m 1.20 geeft bij een 8GB kaartje de capaciteit aan van een 2GB kaartje.
Het maximaal te maken foto's wordt wel correct weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:49:
Volgens mij snapt niemand mij :p
In de handleiding staat duidelijk dat de opnametijd van de Panasonic met 8GB veel langer is.
Of jij snapt niemand: er zit een limiet aan de duur van een filmpje, en dat is 8minuut-nogwat, wat neerkomt op ~2GB. Als je er een kaartje van 8GB in stopt kun je waarschijnlijk 4 filmpjes van 8minuut-nogwat opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
catchingfire schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:16:
[...]

Of jij snapt niemand: er zit een limiet aan de duur van een filmpje, en dat is 8minuut-nogwat, wat neerkomt op ~2GB. Als je er een kaartje van 8GB in stopt kun je waarschijnlijk 4 filmpjes van 8minuut-nogwat opnemen.
Nee je kan bij de TZ5 maximaal 15 minuten achter elkaar opnemen. Ik raad de mensen toch aan de handleiding beter te lezen :+ (dit geldt dus wel voor de TZ5 EG/PR en E model) EG is het Europese model die andere dingen weet ik niet. Ik heb gewoon een Europees model met NL handleiding en menu.

En als je remaining time niet terugloopt tijdens filmen dan duidt toch echt op een probleem met de firmware in combinatie met SDHC kaarten rekening houdend met het feit dat de resterende tijd nagenoeg gelijk is aan de waarde dat men bij een 2GB kaartje heeft wat nog onder een normale SD kaart valt.

[ Voor 32% gewijzigd door n00bs op 26-06-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:29:
Nee je kan bij de TZ5 maximaal 15 minuten achter elkaar opnemen. Ik raad de mensen toch aan de handleiding beter te lezen :+ (dit geldt dus wel voor de TZ5 EG/PR en E model) EG is het Europese model die andere dingen weet ik niet. Ik heb gewoon een Europees model met NL handleiding en menu.
Er staat "up to 15 minutes" in mijn handleiding.... dwz dat als je een crappy formaat kiest je tot max. 15 minuten film aan een stuk kunt opnemen. Kies je echter de hoogste kwaliteit, dan is de limiet 8minuut31. Bij mijn (US-model) dus een limiet met de 720p moviemode van 2GB, wat neerkomt op 8m31.

Heb je het zelf al eens geprobeerd wat ie doet? Camera met je 8GB kaartje aan, en laat 'm recorden. Ben benieuwd of ie stopt na 8m31.

[ Voor 11% gewijzigd door catchingfire op 26-06-2008 21:12 . Reden: genuanceerd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefimke, zou het niet kunnen dat n00bs gelijk heeft? Wij hebben namelijk beide de US versie en ik heb een 16gb kaartje waarbij de tijd wel gewoon terugloopt en ik maar tot 2gb kan filmen. Bovendien meen ik zoiets ook al eerder gelezen te hebben op dpreview.

Om je nog een tip te geven voor dat converteren: ik gebruik Super(c) en converteer naar h.264 formaat waarbij 1 minuut film +/- 30 mb wordt. Kwaliteitsverschil zie je amper :)
Zeker een aanrader! Vooral als je later bijv. de files wilt gebruiken om er een dvd van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:16:
Dit is correct als ik je goed begrijp. Ik heb dit ook al op meer sites gelezen, de bestanden kunnen gewoon niet groter worden dan 2GB, dat is het hele punt.
Recording in full 720P HD will devour the same SD card in 33min 50sec.In case you were wondering, though you can only record up to 2GB in one session, you can always start recording again right after it stops. 2GB in HD equates to a measly 8min 20sec.
Bron: http://modifierwong.tabulas.com/2008/04/06/@1542075/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:39:
Dit is correct als ik je goed begrijp. Ik heb dit ook al op meer sites gelezen, de bestanden kunnen gewoon niet groter worden dan 2GB, dat is het hele punt.
Zo heb ik dat ook begrepen, ja. Misschien dat het is om backwards compatible te zijn (en blijven) met gewone SD kaartjes. Oudere SD kaarten waren geformatteerd als FAT16 en dat kan niet met files groter dan 2 Gb omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
Hi,
Firmware 1.20 voor de TZ5 gedownload, installatie verliep vlekkeloos. Benieuwd of er de komende tijd meer uitkomen. Dank voor alle info hier over firmware update.
Jos

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Stom ja je zit natuurlijk aan de FAT tabel vast... alleen met NTFS zou je groter dan 2GB kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:32:
stefimke, zou het niet kunnen dat n00bs gelijk heeft? Wij hebben namelijk beide de US versie en ik heb een 16gb kaartje waarbij de tijd wel gewoon terugloopt en ik maar tot 2gb kan filmen. Bovendien meen ik zoiets ook al eerder gelezen te hebben op dpreview.
Ik ben blij dat we ondertussen de conclusie getrokken hebben dat er toch een 2GB limiet zit aan filmpjes, wat in de hoogste kwaliteit neerkomt op 8 minuut-nogwat. :D Mogelijkerwijs om FAT-redenen.
Om je nog een tip te geven voor dat converteren: ik gebruik Super(c) en converteer naar h.264 formaat waarbij 1 minuut film +/- 30 mb wordt. Kwaliteitsverschil zie je amper :)
Super(c) http://www.erightsoft.com/SUPER.html is inderdaad een top-programma, heb het al eens gebruikt voor het converteren van filmpjes uit m'n S5is. Het is echter een hele puzzel om alle settings zo optimaal mogelijk te doen, zodat je een goede balans vind tussen compressie en kwaliteit... zou je een screenshot van je settings kunnen posten wellicht? Of anders eventueel een lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had idd het filelimiet van 2gb op FAT systemen over het hoofd gezien dus het kan idd zowieso niet :)

Dit is trouwens de screenshot:

http://img136.imageshack.us/img136/6316/superbq0.jpg

Waarschijnlijk zou je de file nog iets kleiner kunnen maken door de geluidskwaliteit wat lager te zetten. Staat nu op 128kbps / 44100 hz sampling wat beetje over the top is voor de dusdanig slechte kwaliteit die opgenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:46:
Heb de TZ5 ook sinds zaterdag via 1dayfly. Lijkt een topding en met 8Gb kan er èn geschoten èn gefilmd worden.

Nu nog een goed tasje; lees bovenstaande modellen maar heeft iemand ervaring met de Panasonic DMWD-CTZ5-K? Zo klein mogelijke buitenmaten zijn voor mij het belangrijkst.
Ik heb die CTZ5-K inmiddels, gekocht via ebay (26 euro incl verzend). Het is een hard case die dus extra bescherming biedt (met name voor lens en display). Er kan verder niks in het tasje. Hij kan aan je broekriem. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:45:
Dit is trouwens de screenshot:

http://img136.imageshack.us/img136/6316/superbq0.jpg

Waarschijnlijk zou je de file nog iets kleiner kunnen maken door de geluidskwaliteit wat lager te zetten. Staat nu op 128kbps / 44100 hz sampling wat beetje over the top is voor de dusdanig slechte kwaliteit die opgenomen wordt.
Top! Paar vraagjes idd... audo channels kan wel van 2->1 denk ik? en bij Options kun je nog "Hi Quality" aanvinken, geen idee wat dat voor effect heeft. Ik ga er dit weekend eens wat mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt kunnen de channels idd naar 1. Is toch mono. Bij de Hi Quality heb ik ook al zitten kijken maar ben er zelf ook nog niet uit. Denk niet dat het veel verschil zal maken ;)
Voor het beeld zijn dit iig wel de ideale instellingen (vind ik dan). Heb ook nog andere geprobeerd zoals bijv. divx maar dat was 3x niks. Maargoed, misschien moet je er zelf ook nog maar even mee pielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik zou toch testen voordat je de audio settings lager insteld. Mijn ervaring met videobewerking is toch bij het resamplen van audio dat de kwaliteit nog meer achteruit gaat wanneer de sample en bitrate bijna zo laag gekozen worden als de oorspronkelijke bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag de trotst bezitster van een TZ5 Dark Brown! (wát een mooie kleur btw!)
Eerste indruk: erg mooie foto's, supergroot scherm.. en fijne bediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:32:

Zeker een aanrader! Vooral als je later bijv. de files wilt gebruiken om er een dvd van te maken.
Dank, voor deze tip. Ziet er prima uit op't eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een cameratasje, het word een van de volgende tasjes:

LowePro Apex 30 AW
LowePro Rezo 30
Kata DP409

Echter vraag ik me af, sinds een aantal mensen hier deze tasjes al eerder hebben besteld, waar hebben jullie je aankoop gedaan?

Met name n00bs en stefimke, waar hebben jullie de Kata DP409 vandaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik heb mijn tasje en extra Hahnel accu besteld bij de goedkoopste shop die ik kon vinden in heel Europa ;) www.cameratools.nl

Snelle service, staan je goed te woord, alles goed ingepakt en enorm lage verzendkosten en betalen met credit card kost niets extra! absolute aanrader.

Overigens heb ik een Kata DP409. Die is kleiner dan de LowePro en krijg je dus geen extra accu mee, echter hoeft dat voor mij ook niet. Die accu hou ik wel los bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat wikken en wegen ben ik toch ook voor de Kata DP409 gegaan, ik heb deze bij Foto Konijnenberg voor 12 euro besteld (was nog goedkoper dan n00bs suggestie, zelfs met verzendkosten). Hij was op voorraad en is verstuurd, zodra ik hem heb zal ik mijn mening posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:50:
Na wat wikken en wegen ben ik toch ook voor de Kata DP409 gegaan, ik heb deze bij Foto Konijnenberg voor 12 euro besteld (was nog goedkoper dan n00bs suggestie, zelfs met verzendkosten). Hij was op voorraad en is verstuurd, zodra ik hem heb zal ik mijn mening posten.
En als het niks is kan je op mij schelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De Super(c) truuk werkt prima! Movies worden een factor 5 kleiner en ik zie niet echt een verslechtering van beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn TZ5 opgehaalt bij Apollo Almere ! zwarte versie, voor 266,- :) ben er super tevreden mee. ( USA versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Kata DP409 tasje binnen gekregen en het bevalt prima. De TZ5 past er perfect in, net genoeg ruimte om hem niet te kunnen beschadigen, maar verder ook zo compact mogelijk. De bescherming is erg goed, alle zijden van het tasje zijn goed geïsoleerd en kunnen een stootje hebben. Er is plaats van een extra SD kaart (met zakje) en beschermhoesje. De "irritante flap" aan de binnenkant dient ter bescherming van de lens, het is even oefenen voordat je het ding onder controle hebt, maar ik heb er geen last van.

Ik ben tevreden met dit tasje, kostte maar 12 euro en voldoet aan al mijn eisen.
Deze waren:
- Zo compact mogelijk
- Goede bescherming tegen weer en schade
- Schouder en riem verbinding
- Niet te lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:34
Vraag aan de Kata DP409 bezitters: Zit de lus voor het vastmaken aan je broekreim vastgenaaid, of kun je die losmaken met klittenband? Dat is veel makkelijker als je het tasje aan je broekriem wilt vastmaken/loshalen. Op de Kata website zijn geen plaatjes van de achterkant te vinden. Kan iemand zij tasje, liefst open en met TZ5 erin op de foto zetten en hier laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bumblebee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:27:
Vraag aan de Kata DP409 bezitters: Zit de lus voor het vastmaken aan je broekreim vastgenaaid, of kun je die losmaken met klittenband? Dat is veel makkelijker als je het tasje aan je broekriem wilt vastmaken/loshalen. Op de Kata website zijn geen plaatjes van de achterkant te vinden. Kan iemand zij tasje, liefst open en met TZ5 erin op de foto zetten en hier laten zien?
Er een foto van maken lukt even niet hier, maar ik kan je wel vertellen dat de achterzijde bestaat uit een stevig klittenband systeem waarmee je het aan je broeksriem kan vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
  • Laatst online: 12-09 14:34
Dat klittenband lijkt me een prima oplossing.
Op de Kata site zie ik dat er een gele regenhoes bij zit. Zit die er los bij, of kun je die opbergen in het tasje? De iets grotere Lowepro APEX 30AW heeft ook een regenhoes, en die kun je in het tasje opbergen, in een 'geheim' vakje. Hoe zit dat bij de Kata? Is er in het voorvakje plaats voor een extra accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
bumblebee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:27:
De lus is zelfs met dubbel klitteband uitgevoerd, dus het kan nooit zomaar losraken, zeer robuust.
De regenhoes zit in een soort klein zakje dat met klitteband in het tasje opgeborgen zit, echter of het nog past met de TZ5 erin heb ik niet geprobeerd... zal wel iets te krap worden. Overigens moet het wel erg hard gieten, wil je zo een zakje nodig hebben. Dan gooi ik er wel een AH tas omheen, 100% waterproof ;)

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 02-07-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De TZ-4 en TZ-5 kunnen in dit topic er ook wel bij volgens mij. Dit lijkt toch al de plek waar jullie deze camera's bespreken, dus een kleine topictitel wijziging.
:)

wil de TS zelf een kleine update aanmaken in de startpost?

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 04-07-2008 22:25 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb vandaag de TZ5 besteld bij Redcoon voor 277 euro excl verz. kosten.Het is een eu uitvoering en er zou volgens redcoon ook de nederlandse taal in het menu zitten. Echter wel een engelse handleiding. Heeft er iemand een TZ5eu uitvoering(via redcoon) en kun je bevestigen dat er nederlands op zit? De gene die ik aan de lijn had bij redcoon wist het namelijk eerst niet en toen weer wel en kwam bij mij dus nogal onzeker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Thei schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 08:07:
Ik heb vandaag de TZ5 besteld bij Redcoon voor 277 euro excl verz. kosten....
De gene die ik aan de lijn had bij redcoon wist het namelijk eerst niet en toen weer wel en kwam bij mij dus nogal onzeker over.
En dan bestel je hem wel gewoon?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
fmb schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:25:
[...]

En dan bestel je hem wel gewoon?
Ja, ik heb hem inderdaad gewoon besteld. Ik maak echter wel gebruik van mijn teruggave recht binnen 7 dagen als het alleen een engelse menutaal zou zijn, en stuur hem dan terug. Zijn er mensen met een TZ5eu uitvoering met nederlands erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Thei schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 08:07:
Ik heb vandaag de TZ5 besteld bij Redcoon voor 277 euro excl verz. kosten.Het is een eu uitvoering en er zou volgens redcoon ook de nederlandse taal in het menu zitten. Echter wel een engelse handleiding. Heeft er iemand een TZ5eu uitvoering(via redcoon) en kun je bevestigen dat er nederlands op zit? De gene die ik aan de lijn had bij redcoon wist het namelijk eerst niet en toen weer wel en kwam bij mij dus nogal onzeker over.
Volgens mij moet je een Nederlands model hebben als je het menu in het Nederlands wilt. Dan hoort er ook een Nederlandstalige gedrukte handleiding bij en is het toestel via de Nederlandse importeur ingevoerd. Gezien de prijs denk ik dat dit alles niet bij jouw toestel aanwezig is. Meestal zijn Nederlandse modellen wat duurder (ongeveer 40-50 euro) want de importeur wil ook wat verdienen natuurlijk, de vertaalkosten voor de handleiding zijn hoog omdat we maar een relatief klein taalgebiedje zijn enzovoort.

Redcoon ken ik echter niet dus misschien valt het mee. Ik heb wel eens een TZ3eu gehad echter en daar zat geen Nederlands menu op. Waarom vind je dat kennelijk erg belangrijk trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
grun93 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:02:
[...]

Volgens mij moet je een Nederlands model hebben als je het menu in het Nederlands wilt. Dan hoort er ook een Nederlandstalige gedrukte handleiding bij en is het toestel via de Nederlandse importeur ingevoerd. Gezien de prijs denk ik dat dit alles niet bij jouw toestel aanwezig is. Meestal zijn Nederlandse modellen wat duurder (ongeveer 40-50 euro) want de importeur wil ook wat verdienen natuurlijk, de vertaalkosten voor de handleiding zijn hoog omdat we maar een relatief klein taalgebiedje zijn enzovoort.

Redcoon ken ik echter niet dus misschien valt het mee. Ik heb wel eens een TZ3eu gehad echter en daar zat geen Nederlands menu op. Waarom vind je dat kennelijk erg belangrijk trouwens?
Ik heb ook de TZ3 gehad met engels menu en geef toch indien het mogelijk is de voorkeur aan het nederlands menu omdat mijn engels niet geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Thei schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:04:
Ik heb ook de TZ3 gehad met engels menu en geef toch indien het mogelijk is de voorkeur aan het nederlands menu omdat mijn engels niet geweldig is.
Kunnen ze daar bij die Redcoon niet gewoon even kijken op het toestel zelf, ipv uit het hoofd te zeggen 'ik dacht het wel, maar misschien ook niet'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Thei schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:34:
[...]

Ja, ik heb hem inderdaad gewoon besteld. Ik maak echter wel gebruik van mijn teruggave recht binnen 7 dagen als het alleen een engelse menutaal zou zijn, en stuur hem dan terug. Zijn er mensen met een TZ5eu uitvoering met nederlands erop?
EU model is engels, dus pak hem niet uit, en stuur hem terug (kost je dan maar 6,25 voor deze wijze les)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Wat maakt het nou uit of je taalinstelling NL of Eng is? Ik heb een NL model van de MM maar heb hem Engels ingesteld. Die NL vertalingen zijn altijd onhandig zeker als je wat meer info zoekt op internet... alles is toch Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
ztrezz schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:37:
[...]

EU model is engels, dus pak hem niet uit, en stuur hem terug (kost je dan maar 6,25 voor deze wijze les)
Nogmaals redcoon gechat en volgens de medewerkster van vandaag is het menu inderdaad ENGELS bij de EU uitvoering. Ze hebben de order omgezet naar de TZ5 Eg. Die heeft wel Nederlands en was 8 euro duurder. Dus 285 euro ex verz. kosten.
Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Thei schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:49:
[...]

Nogmaals redcoon gechat en volgens de medewerkster van vandaag is het menu inderdaad ENGELS bij de EU uitvoering. Ze hebben de order omgezet naar de TZ5 Eg. Die heeft wel Nederlands en was 8 euro duurder. Dus 285 euro ex verz. kosten.
Bedankt voor de reacties
OK, veel plezier met de camera (heb ik nl. ook, weliswaar alles in het Engels, maar toch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
n00bs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:12:
Wat maakt het nou uit of je taalinstelling NL of Eng is? Ik heb een NL model van de MM maar heb hem Engels ingesteld. Die NL vertalingen zijn altijd onhandig zeker als je wat meer info zoekt op internet... alles is toch Engels.
Ongetwijfeld heb je al heel veel lopen 'spelen' met de camera. Ik ben benieuwd welke standaard instellingen jij hebt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*even aanklampen*

Dat is dus niet de bedoeling

[ Voor 55% gewijzigd door Floor-is op 06-07-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zo net terug van 2 weken vakantie :) echt VEEL foto's gemaakt met de TZ5... echt een paar 1000 in 2 weken :P voor 95% op de AI stand, point en click werkt gewoon zeer goed met deze camera, ok niet alle foto's zijn gelukt (uiteraard) eenmaal op een normaal beeldscherm vallen de slechte foto's snel genoeg op. maar iig 2/3 is gewoon goed gelukt, de rest heeft meestal last van over/onderbelichting of net niet scherp.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Zou iemand de NL gebruikershandleiding die op de bijgeleverde CD staat aan mij kunnen mailen?!

naughtygenius --==@==-- gmail.com

[ Voor 16% gewijzigd door sjolmers op 06-07-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46
Chaoss schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:44:
Zo net terug van 2 weken vakantie :) echt VEEL foto's gemaakt met de TZ5... echt een paar 1000 in 2 weken :P voor 95% op de AI stand, point en click werkt gewoon zeer goed met deze camera, ok niet alle foto's zijn gelukt (uiteraard) eenmaal op een normaal beeldscherm vallen de slechte foto's snel genoeg op. maar iig 2/3 is gewoon goed gelukt, de rest heeft meestal last van over/onderbelichting of net niet scherp.
Dus van de 1000 foto`s zijn er meer dan 300 foto`s niet "gelukt". Ik word niet blij van zo`n uitspraak omdat ik zelf van plan ben om de TZ5 aan te schaffen. De uitval is dan mijn inziens veel te hoog.
Of er is iets mis met je toestel of je bent misschien uitermate kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen op gedaan met filmen in HD met deze camera?
Ik heb een paar filmpjes geschoten maar ik moet zeggen dat de kwaliteit veel te wensen overlaat.
Ik heb filmpjes gezien die er veel beter uitzagen , zal het aan mijn instellingen kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier wat probeerseltjes die ik dit weekend heb gemaakt...

http://img509.imageshack.us/img509/7233/p1010005ae0.jpg

http://img509.imageshack.us/img509/982/p1010024yj3.jpg

http://img376.imageshack.us/img376/7628/p1010074jv0.jpg

http://img376.imageshack.us/img376/1889/p1010075xo6.jpg

foto 2 is overgins snacht's genomen met een sluitertijd van iets van 30 sec. Daardoor is het buiten zo licht.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
ztrezz schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:44:
[...]

Ongetwijfeld heb je al heel veel lopen 'spelen' met de camera. Ik ben benieuwd welke standaard instellingen jij hebt aangepast.
Op zich niet zulke spannende instellingen:
Picture Size: 9M, Fine, 4:3. Max ISO400
AWB, Lichtmeting verschillend afhankelijk van de omstandigheden dit geldt ook voor de AF Mode.
CAF uit (voor film aan), I.exposure Off, Color Mode: Natural, Stabilizer Mode 2 (indien mogelijk, maar bij bepaalde lange opnamen moet je de stabilizer juist uit hebben staan).

Verder (niet bepalend voor de kwaliteit), Scene Menu: Off, Dial Display: Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:27:
Iemand al ervaringen op gedaan met filmen in HD met deze camera?
Ik heb een paar filmpjes geschoten maar ik moet zeggen dat de kwaliteit veel te wensen overlaat.
Ik heb filmpjes gezien die er veel beter uitzagen , zal het aan mijn instellingen kunnen liggen?
In wat opzicht vind je dat de kwaliteit te wensen overlaat? Focus? Scherpte? Kleuren? Geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:41:
[...]

In wat opzicht vind je dat de kwaliteit te wensen overlaat? Focus? Scherpte? Kleuren? Geluid?
met name de scherpte vind ik slecht.voor HD opnames verwacht je toch wel iets beters.
Geluid is zowiezo belabberd maar ja dat kan ook niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

pjotter1965 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:32:
[...]

Dus van de 1000 foto`s zijn er meer dan 300 foto`s niet "gelukt". Ik word niet blij van zo`n uitspraak omdat ik zelf van plan ben om de TZ5 aan te schaffen. De uitval is dan mijn inziens veel te hoog.
Of er is iets mis met je toestel of je bent misschien uitermate kritisch.
met gewoon goed bedoel ik dat iig 2/3 echt goed is, dus kleuren goed, belichting goed, geen ruis etc. Waarschijnlijk zijn het er ook wel meer dan 2/3 heb ze niet geteld waren in totaal iets van 1500 foto's. De rest van de foto;s zijn gewoon "iets" minder dus net iets over of onder belicht, of onscherpe objecten/mensen door onverwachte bewegingen. Ook zaten hier foto's bij waarmee we testen met de instellingen. het percentage ECHT mislukte (dus onbruikbare) foto's is zeeer klein.

Dus idd mijn opmerking was vanuit een kritisch oogpunt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:09:
met name de scherpte vind ik slecht.voor HD opnames verwacht je toch wel iets beters.
Geluid is zowiezo belabberd maar ja dat kan ook niet anders.
Dus hij focust niet goed? Welke firmware gebruik je?

Ik heb naast de TZ5 de Canon S5is welke wordt/werd beschouwd als de digicam met de beste moviemode. Ik vind de TZ5 filmpjes qua scherpte (voor de extra pixels) een stuk beter dan die van de S5is, alleen het geluid is niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:08:
[...]

Dus hij focust niet goed? Welke firmware gebruik je?

Ik heb naast de TZ5 de Canon S5is welke wordt/werd beschouwd als de digicam met de beste moviemode. Ik vind de TZ5 filmpjes qua scherpte (voor de extra pixels) een stuk beter dan die van de S5is, alleen het geluid is niet best.
Ik gebruik de laatste firmware 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Nederlandse handleiding Panasonic TZ5:
http://rapidshare.com/files/127958199/guideDUT.pdf.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Bedankt NooBS! Mijn ouders hebben in navolging van mij nu ook een TZ5 gekocht, en hebben -zonder dat ze het wisten- een naar ik vermoed Amerikaans model gekocht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:56:
Ik gebruik de laatste firmware 1.2
Tsja... zijn jouw resultaten het slechter als de samples die je op vimeo.com ziet? Het is geen camcorder natuurlijk he, ik weet niet wat je verwacht van een digitale camera die ook een video-mode heeft... zoek voor de grap eens op wat een HD-camcorder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
ik ben de standaard gsm en camera filmpjes gewend welke qua frame rate en scherpte toch wel zwaar te wensen over lieten. Van de samples die ik heb gezien ben ik toch wel zwaar onder de indruk. Zowel de soepelheid als t detail is vele malen beter als dat ik gewend ben met dit soort apparaten.

Probleem is alleen dat mensen deze filmpjes vergelijken met BD films welke afgespeeld worden op 720p. Natuurlijk zijn die beter. Maar t.o.v een gewone digicamcorder denk ik dat ze zeer goed zijn (op het geluid na)
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.