[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.280 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Help!!!! schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:46:
[...]

CCC staat voor Catalyst Control Center. Hierin kun je allerlei zaken instellen voor je videokaart waaronder 3d. De hierondergenoemde instellingen werden door XBIT gebruikt en daarachter de instellingen die ik denk dat de kaart meer recht doen:

Catalyst A.I.: Standard (OFF)
Mipmap Detail Level: Quality (High Quality)
Wait for vertical refresh: Always off
Adaptive antialiasing: Off (ON op Quality)
Temporal antialiasing: Off (evt. ON)
Quality AF: Off (ON)
Other settings: default

Wat de settings zijn kun je o.a. (gedeeltelijk) vinden in de startpost
Oke maar is het logische dat je zulke dingen instelt per spel? Vind dit wel erg raar maar ik zal het binnenkort wel zien, k kan echt niet wachten :(

Nog iets meer dan 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

:z

Even over Crossfire; ik vind het al even nutteloos als SLi. Vreet teveel energie, levert veroudingsgewijs veel te weinig performancewinst, en is imho dus gewoon te duur voor wat je krijgt.

Het is alleen maar "stoer en patserig".

Vind ik. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 27-02-2006 18:53 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Versteegrob schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:46:
[...]

Oke maar is het logische dat je zulke dingen instelt per spel? Vind dit wel erg raar maar ik zal het binnenkort wel zien, k kan echt niet wachten :(

Nog iets meer dan 3 maanden
Standaard werkt het zo dat deze instellingen voor alle spellen gelden. Echter je kunt het ook, dmv. profiles, per spel instellen.

Als voor een bepaald spel instellingen te zwaar zijn dan kun je dit dus aanpassen. Die profiles kun je ook gewoon kopieren.

Voor nVidia geldt overigens hetzelfde hoor, daar moet je ook zelf dit soort instellingen aanpassen in een soortgelijk controlpanel.

Je moet het niet te zwaar zien hoor want het valt allemaal mee. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 27-02-2006 19:00 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Ik ben altijd een nvidia "fan" geweest ( mede omdat ik linux draai ) en ben bezig een nieuw systeem samen te stellen.. Ik wilde wachten op de 7900 serie, maar met het "tegenvallende" nieuws gaat het toch kriebelen om eens voor een ATI kaart te gaan.. Echter staat op de ATI site hetvolgende :

Only three components: a CrossFire Ready motherboard ideally based on the ATI Radeon® Xpress 200 chipset.

Nu ben ik opzoek naar leuke revieuws wat betreft deze borden. Het valt mijn op dat ik weinig vind.. Ik wil eigenlijk ( gezien mijn goede ervaringen ) kijken voor een Asus of MSI bord..

http://www.asus.com/produ...3=236&slname=ATI%20Radeon®%20Xpress%20200%20CrossFire™

Geen info :(

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=697

Alleen deze..

Prijs in pricewatch voor de MSI : 1900XT

Azerty Hardware € 524,-

En op de site :

Prijs: € 699,99

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=5159

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 27-02-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:47
CJ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:04:
[...]

Hehe. Wel lezen wat ik schreef he? ;)

[...]

XF4 of 4XF = Quad CrossFire.

Dus eigenlijk datgene wat Asus al mogelijk maakt met de X1600 X2.
AH ke jah was idd iets te gehaast aan het lezen gegaan. Maar klinkt erg goed. Leuk me wel een leuke kaart. Alleen nu moet je je afvragen of het betaalbaar is en of de prformance wel 2x gaat ( of ja mischien 90% in sommige gevallen ) Anders is het erg duur zonder veel winst maar dat is met SLi en XF nu ook al.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Dan kun je beter gaan voor een bord met een RD580 (Xpress 3200) erin. Die van Asus is al te koop in Nederland. En van Abit en DFI komen als het goed is binnenkort (please correct me if I'm wrong).

[ Voor 4% gewijzigd door DutchNutcase op 27-02-2006 19:59 ]

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:30

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 51473 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:20:
Ik ben altijd een nvidia "fan" geweest ( mede omdat ik linux draai ) en ben bezig een nieuw systeem samen te stellen.. Ik wilde wachten op de 7900 serie, maar met het "tegenvallende" nieuws gaat het toch kriebelen om eens voor een ATI kaart te gaan.. Echter staat op de ATI site hetvolgende :

Only three components: a CrossFire Ready motherboard ideally based on the ATI Radeon® Xpress 200 chipset.

Nu ben ik opzoek naar leuke revieuws wat betreft deze borden. Het valt mijn op dat ik weinig vind.. Ik wil eigenlijk ( gezien mijn goede ervaringen ) kijken voor een Asus of MSI bord..

http://www.asus.com/produ...3=236&slname=ATI%20Radeon®%20Xpress%20200%20CrossFire™

Alleen deze..

Azerty Hardware € 524,-

En op de site :

Mobo de nieuwe RD580 halen, kijk eens op de vorige pagina van dit topic (if postcount=100) Daar werd er vrij veel over gediscussierd.

Kijk even in de T.net pricewatch voor een overzicht van de shops, de MSI X1900 is duur over het algemeen, en in tegenstelling tot Moederborden, verschillen de grafische kaarten de merken niet tot amper van elkaar, dus het maakt geen verschil als je een Asus, MSI, Sapphire X1900 haalt, want hier zit gewoon geen verschil in, alleen HIS heeft een versie met een andere cooler erop.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutchnutcase schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:59:
[...]

Dan kun je beter gaan voor een bord met een RD580 (Xpress 3200) erin. Die van Asus is al te koop in Nederland. En van Abit en DFI komen als het goed is binnenkort (please correct me if I'm wrong).
Is er al ? ik lees net dit toevallig :p

nieuws: Eerste ATi RD580-moederborden 1 maart

Ik kan het bord niet vinden van Asus op pricewatch ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 27-02-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
Anoniem: 51473 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:06:
[...]

Is er al ? ik lees net dit toevallig :p

nieuws: Eerste ATi RD580-moederborden 1 maart

Ik kan het bord niet vinden van Asus op pricewatch ?
zoek google: A8R32-MVP
maar dan alleen nederlandse sites aanvinken en je hebt al 3 shops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jimbojansen90 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:16:
[...]

zoek google: A8R32-MVP
maar dan alleen nederlandse sites aanvinken en je hebt al 3 shops..
Ik zag het staan in de startpost.. Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Icomputers krijgt ze morgen ook. En de DFI is er ook over een week dus begin maart zal de lancering van de RD580 wel zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 21:06
Wanneer komt de niet deluxe versie? Ik sta op het punt onderdelen voor mijn nieuwe systeem te bestellen. Heeft dit board zo veel verschil met de A8N-E ?. Of kan ik beter voor de voorganger gaan van ATI ? ... Ben geen overclocker... wil gewoon een degelijk board voor 110 - 120 euro. Heb btw een X1800 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
BlowFish schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:44:
Wanneer komt de niet deluxe versie? Ik sta op het punt onderdelen voor mijn nieuwe systeem te bestellen. Heeft dit board zo veel verschil met de A8N-E ?. Of kan ik beter voor de voorganger gaan van ATI ? ... Ben geen overclocker... wil gewoon een degelijk board voor 110 - 120 euro. Heb btw een X1800 XT
De Deluxe? De normale zit al tegen de 180 Euro aan.

http://www.icomputers.nl/...ID=874&SS_ID=874&S_ID=411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 51473 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:20:

Alleen deze..

Azerty Hardware € 524,-

En op de site :

Goede keus

Azerty

Sapphire Radeon X1900 XT 512 MB, GDDR3, PCI Express x16
Voor € 528

Sapphire Radeon X1900 XT CrossFire "MasterCard" 512 MB, DDR3, PCI Express x16
Voor € 572

Dat valt toch best te overzien en dan neem je er nog De Samsug 204B bij en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Anoniem: 23009 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:46:
[...]

hmm niet echt wereld schokkende verschillen qua de temps en zo maar idd all beetjes helpen :)
Die cooler ziet er wel kleiner uit, lijkt wel een single slot sollution, daardoor ook betere airflow in je kast of zal dat niet veel uitmaken?
Hij is lager dan de stock cooler. Een stuk lager. Maar nog altijd hoger dan een single slot oplossing. Daarbij is ie ook langer .. je moet echt de specs van je kast er bij pakken om te kijken of het gaat passen. Alhoewel het meestal wel lukt.

Verder zit ik ook te kijken hoe dat zou moeten met de warme lucht .. omdat ie wat lager is kan ie beter koele lucht aanzuigen en warme lucht afvoeren, maar het blijft binnen de kast dus je moet wel een nette airflow hebben. En als je zoals ik nog 2 pci kaarten kwijt moet block je al redelijk de flow voor de warme lucht, en de koele lucht. Dat is wel even iets om over na te denken.

Ik had dan ook graag gewoon een non-sli bord gezien met de PCI-E 16X slot bovenin en voor de rest PCI(-E) sloten. Wat meer traditioneel. Dan had ik de PCI kaarten onderin kunnen frotten .. betere flow. Nu heb ik loze ruimte in de vorm van een 2e SLI slot en daarboven en daaronder is het vol met PCI kaarten. En dus ook precies onder de grafische kaart .. dat is letterlijk en figuurlijk niet cool.

Maar om terug te komen op de X2 .. zelfs al zijn de temps gelijk aan de stock koeler .. het is een stille koeler. Iets dat tot voorheen niet beschikbaar was. En voor een schappelijke prijs. Dus ik ben er enthousiast over. Nu nog wachten tot ie daadwerkelijk leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even wat anders ..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1141065746.jpg

Dat is het Asus RD580 bord. Itt tot die van Abit of DFI heeft deze, zo lijkt het, wel erg rare geheugenslots. Die grijze zien er anders uit dan de zwarte. Of verkijk ik em daar nou op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:32:
Even wat anders ..

[afbeelding]

Dat is het Asus RD580 bord. Itt tot die van Abit of DFI heeft deze, zo lijkt het, wel erg rare geheugenslots. Die grijze zien er anders uit dan de zwarte. Of verkijk ik em daar nou op?
Ik zie in bankje 1 en 3 een dimm zitten met een heat-spreader erop, tenminste, daar lijkt het op. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 28-02-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh :+

Ja de CPU zit er ook nog in. Dat zal het wel zijn dan. Maar wel slordig .. als je een foto van een mobo maakt moet je er wel alles afhalen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:28
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:05:
Oh :+

Ja de CPU zit er ook nog in. Dat zal het wel zijn dan. Maar wel slordig .. als je een foto van een mobo maakt moet je er wel alles afhalen vind ik.
Gewoon een moment van zwakte. Zelfs ik zag het meteen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik dacht toen ik het las dat je een grapje maakte. :P :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik zag het echt even niet :X :P

Toch twijfel ik .. als ik het allemaal goed lees dan heeft dit ding slechter USB performance, tragere ethernet, en geen 8-phase voeding voor de CPU.

Even puur op functionaliteit .. zou de A8N32-SLI Deluxe dan toch de betere optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

In de praktijk merk je misschien alleen de tragere ethernet, de rest zul je denk ik niet merken.

Maar je zal wat meer reviews moeten afwachten
(van de nforce zijn ook wat dingen bekend natuurlijk die minder goed zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruikt doorgaans hooguit een 100 mbit netwerk dus dat boeit niet eens zo. Maar een stabiele voeding is wel belangrijk. En een fatsoenlijke USB2.0 doorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Als je wat pagina's terug zoekt kun je een downloadje vinden van een review van Anandtech. Hij is niet te vinden op hun site, vandaar. Daarin kunnen ze melden dat de snelheid van de USB zeker voldoende is (preciese cijfers weet ik niet meer). En de snelheid van de PCI-e LAN poort is ook zeker goed, de snelheid van de PCI LAN is minder, maar verder staat dit bord bij alle test op een behoorlijke hoge plek vergeleken met andere borden.

edit: met dank aan Apoca: review van Anand

[ Voor 11% gewijzigd door DutchNutcase op 28-02-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:16:
Nee ik zag het echt even niet :X :P

Toch twijfel ik .. als ik het allemaal goed lees dan heeft dit ding slechter USB performance, tragere ethernet, en geen 8-phase voeding voor de CPU.

Even puur op functionaliteit .. zou de A8N32-SLI Deluxe dan toch de betere optie zijn?
Jah maar de Sata controller is 2x zo snel als de nforce 4 en dat is wel merkbaar. Die usb en ethernet zijn hele kleine verschillen. Maar die HD peformance zou best merkbaar kunnen zijhn vooral met Raid 0 setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar moet ik dat aan merken dan? 150 MB/sec of 300 MB/sec .. aan beide kom je niet met 2 normale schijven. Tenminste .. als je echt exotisch wilt gaan doen doe je dat toch wel via een aparte controller hoop ik :P

Zou er van de RD580 ook nog een deluxe / premium model komen?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 28-02-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:16:
Dan moet je wel crossfire missen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De Asus die je bij bv. icomputers ziet is toch de deluxe versie?
Ik hoop dat er nog een basic versie komt zoals je ook bij de NF4 Ultra hebt ;)
(crossfire mag er wel af voor zeker 80% van de gebruikers vermoed ik als het mobo daardoor 50 euro goedkoper wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:32:
Even wat anders ..

[afbeelding]

Dit is toch een crossfire bord, moet je dan het blauwe en het zwarte slot voor je 2 videokaarten gebruiken? Zitten ze zover uit elkaar door de voeding? Ik moet er ook nog een X-FI naast hebben, ben benieuwd of dat gaat werken, zal wel flink krap worden en dan nog kabels enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versteegrob schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:04:
[...]

Dit is toch een crossfire bord, moet je dan het blauwe en het zwarte slot voor je 2 videokaarten gebruiken? Zitten ze zover uit elkaar door de voeding? Ik moet er ook nog een X-FI naast hebben, ben benieuwd of dat gaat werken, zal wel flink krap worden en dan nog kabels enzo.
Dat maakt toch niet uit met crossfire gezien er geen interne brug gebruikt word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:12:
[...]

Dat maakt toch niet uit met crossfire gezien er geen interne brug gebruikt word..
mss als je frontpage/dit topic had gelezen was je erachtergekomen dat ATi vanaf (wanneer weet ik niet) geen gebruik meer gaat maken van master/slave dingen maar gewoon een soort van SLi bruggetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Versteegrob schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:04:
[...]

zal vast wel lukken.. ik heb MSI RD480 en daar zitten maar 2 PCI sloten op.. (hetzelfde als bij die asus maar dan zonder de 3e van links naar rechts) en daar heb ik een TV-kaart + Soundblaster 4 inzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
DFI is ook klaar met een prima RD580-mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2006/2/28/be2ac6a8-946b-4362-a12b-987cf6e28834.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 18:01

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Joepi schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:32:
DFI is ook klaar met een prima RD580-mobo:
[afbeelding]
Nou sorry, maar waarom in hemelsnaam die cpu en memory omdraaien? in wat krappere kasten komt dit totaal niet goed uit.. daarbij de koeling in de meeste kasten klopt dan ook niet, en de kabelboom loopt ook meestal zo...
Erg jammer van het fannetje ook dan vind ik maargoed, wellicht oc'd ie beter dan de asus :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
zitten 8 S-ATA poorten op _/-\o_ en (gelukkig) IDE (itt ASUS) lijkt me prima oc bordje, der word ook lekker veel gecooled.. alleen dat CPU en RAM omwisselen vind ik ook dom.. nu komen al die kabels in de weg |:(

[ Voor 64% gewijzigd door jimbojansen op 28-02-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

jimbojansen90 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:45:
zitten 8 S-ATA poorten op _/-\o_ en (gelukkig) IDE (itt ASUS) lijkt me prima oc bordje, der word ook lekker veel gecooled.. alleen dat CPU en RAM omwisselen vind ik ook dom.. nu komen al die kabels in de weg |:(
Op de Asus zitten gewoon 2 IDE connectoren anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 04-05 21:06
jimbojansen90 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:11:
[...]

zal vast wel lukken.. ik heb MSI RD480 en daar zitten maar 2 PCI sloten op.. (hetzelfde als bij die asus maar dan zonder de 3e van links naar rechts) en daar heb ik een TV-kaart + Soundblaster 4 inzitten..
Ook net besteld hoe bevalt dit board verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Oet schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:39:
[...]

Nou sorry, maar waarom in hemelsnaam die cpu en memory omdraaien? in wat krappere kasten komt dit totaal niet goed uit.. daarbij de koeling in de meeste kasten klopt dan ook niet, en de kabelboom loopt ook meestal zo...
Erg jammer van het fannetje ook dan vind ik maargoed, wellicht oc'd ie beter dan de asus :)
Ik vermoed, dat zo het ram tussen cpu en pci-e sloten net beter werkt ;)
Die fan is idd jammer maar ook hier heeft DFI zeker over nagedacht: OC? = koelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Wat is er mis met de ramsloten aan die kant? De warmte wordt meteen uit de kast geblazen. De cpu koeler blaast er dan ook nog eens over. Dus voor de temp lijkt het me beter. :)
Wat moet je eigenlijk met kabels in die hoek? :?

Wel fijn dat je de NB koeler nou makkelijker kunt vervangen voor een hoger koelblokje. Bij de NF4 versie zit de koeler precies onder een PCI-E 16 slot.

[ Voor 26% gewijzigd door Krizzie op 28-02-2006 15:02 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Krizzie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:00:
Wat is er mis met de ramsloten aan die kant? De warmte wordt meteen uit de kast geblazen. De cpu koeler blaast er dan ook nog eens over. Dus voor de temp lijkt het me beter. :)
Wat moet je eigenlijk met kabels in die hoek? :?

Wel fijn dat je de NB koeler nou makkelijker kunt vervangen voor een hoger koelblokje. Bij de NF4 versie zit de koeler precies onder een PCI-E 16 slot.
Nou, meestal worden je geheugenmodules lang niet zo warm als je CPU, daarbij kun je niet koelen met warme lucht...
In de meeste kasten loopt de kabelboom van achter de voeding tussen de voeding en de 5.25 bay's door naar beneden, in de buurt van je geheugen, ergo, hier dus bij je CPU, niet bepaald practisch imho.

Qua NB-fan heb je 100% gelijk :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 08:02
het lijkt wel het RD580 topic geworden hiero ipv videokaarten
nu ben ik wel erg geinteresseerd, kan er niet beter een RD580 chipset topicje geopend worden bij mainboards? ben ook benieuwd naar ervaringen en hoe die clocked

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG gaming Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX4090 Suprim, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:00
Volgens mij komt dit de performance te goede (hoeveel t scheelt, weet ik niet, maar toch...)
Want de CPU zit zo dichter bij de Northbridge, die lekker dicht bij de PCIe slots zit...
Opzich niks mis met het moederbord zo, maar idd wel jammer van de kabelboom die dan inderdaad in de weg gaat zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Maakt mij weinig uit :P Voeding zit onderin bij mij (stacker) :+

@Tonton:

Het is Toch een ATI discussie topic, dus een mobo van ATI mag hier ook besproken worden. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Dit is het ati nieuws discussietopic, niet het ati videokaartentopic ;)

Overigens als de fan op dat DFI bord hetzelfde is als van de lanparty ultra D (ziet er wel hetzelfde uit) kan hij prima langzaam draaien en dan is hij zo goed als onhoorbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tonton schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:38:
het lijkt wel het RD580 topic geworden hiero ipv videokaarten
nu ben ik wel erg geinteresseerd, kan er niet beter een RD580 chipset topicje geopend worden bij mainboards? ben ook benieuwd naar ervaringen en hoe die clocked
Het is een [Algemeen] ATi nieuwsdiscussietopic. Het lijkt mij dat al het nieuwe wat met ATi te maken heeft hier kan. En dat zijn niet alleen graka's maar ook chipsets en alle andere zaken die hier staan.

Edit: ik zie dat een paar anderen me al voor zijn. Ik word traag en oud. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 28-02-2006 16:01 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
BlowFish schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:52:
[...]

Ook net besteld hoe bevalt dit board verder ?
mwa gewoon.. kwa overclocken valt hij nu nog tegen, want ik kan niet de HTT multiplier instellen maar dat word alst goed is zsm verholpen :D maar voor de rest is ie perfect.. kheb nu HTT op 1x staan en loopt op 282 HT maar CPU kan volgens mij gewoon niet hoger want hoe meer volt ik erop gooi hoe langer hij het doet :P

[ Voor 18% gewijzigd door jimbojansen op 28-02-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

hmm dat is ook raar , de ASUS heeft maar 5SATA poorten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1141065746.jpg

Dat zijn die Rode en Zwarte Connectors neem ik aan 2 Rode en 2 Zwarte onder de South Bridge en 1 Rode Links naast de VRM heatsink

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-02-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58

Apoca

Array Technology Industry

boven de 2 rode zitten 2 zwarte hoor B)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:53:
[afbeelding]

Dat zijn die Rode en Zwarte Connectors neem ik aan 2 Rode en 2 Zwarte onder de South Bridge en 1 Rode Links naast de VRM heatsink
Kijk eens goed, boven die 2 rode (op de foto rechts dus) zitten nog 2 zwarte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik begrijp niet dat DFI weer dezelfde fan op dat mobo gemonteerd heeft. 8)7
Dat ding maakt buitensporig veel lawaai en spint de hele tijd op en af wat het nog irritanter maakt.
Ik had m vervangen door een andere maar die ging kapot dus dat schoot ook niet op…. :'(

Anyway dit is weliswaar het grote ATI nieuwsdiscussietopic maar staat natuurlijk niet voor niks in V&B. :)
Natuurlijk hebben chipsets/mobo’s ook raakvlakken met graphics zoals hoeveel PCI-e traces en Crossfire abilities enzo.

Maar, nu het er op lijkt dat ATI ook gas gaat geven met hun chipsets, zou het imo een zooitje worden als al die verschillende mobo’s ook allemaal in dit topic besproken gaan worden. :o

Tot nu toe is het allemaal nog geen issue en terloops info over chipsets posten lijkt mij geen punt maar ben benieuwd wat CJ en de Mods er van denken als ook allerlei mobo's besproken gaan worden...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Belangstelling komt door de impact van de RD580 op CrossFire ;)
Ati is gedoomed een eigen oplossing te vinden, aangezien ULI/nVidia en SiS geen CF mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bord heeft wel mooi 4 phase power tov de 3 van de asus. En de stroom toevoer zit dichter bij de cpu. Mischien dat dit ook wat scheeld ?

Hij zou erg goedkoop gaan worden. Vooral als je ziet wat voor een features er op de plank zitten. Dus ik ben benieuwd.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is een X1900 x2. Gebruikt deze dan de CF drivers. Want je ziet hier dat ATi daar nog veel aan moet doen. Nvidia laat op dit moment grotere gains zien als je naar SLI schakeld. Mischien dat het nog een groot voordeel geeft als je alles binnen een PCB houd. OF mischien werkt CF stukken beter op de nieuwe RD580 mobo's en zien we dan ongeveer evenveel % winst al bij SLi.

Edit:

Weet zeker dat DFi dit voor een rede heeft gedaan zie ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.czechcomputer.cz/czc/products.nsf/v/4EBCBFA0532DEDA6C1257110003A9F16/$file/35942v.jpg

The Holy Grail van DFI mobo van 300 euro bekend om zijn stabilitijd. En ook daar zie je dat ze het omgedraait hebben. Zal wel met de stroomtoevoer van de cpu te maken hebben. Ik ben erg benieuw naar deze RD580 planken :P

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 28-02-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Oet schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:09:
Nou, meestal worden je geheugenmodules lang niet zo warm als je CPU, daarbij kun je niet koelen met warme lucht...
Onzin. Het lijkt misschien tegen de intuïtie in te gaan, maar met warmere lucht kan je idd iets koelen. De stromende warmere lucht heeft namelijk bij dezelfde temperatuur een lagere druk. Natuurlijk moet de snelheid van de lucht niet zo hoog zijn dat frictie dominant wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Straks met DDR2 wordt het geheugen toch nog minder warm omdat DDR2 minder stroom vraagt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:10
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:53:
[afbeelding]

hij heeft 6 sata aansluitingen, de 6e zit onder de printerport voor exteren HD's B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

hjs schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:27:
Straks met DDR2 wordt het geheugen toch nog minder warm omdat DDR2 minder stroom vraagt ?
Het oppervlak is kleiner en de snelheid flink hoger. Dus zal wel tegen vallen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:25:
[...]

Dan moet je wel crossfire missen :'(
Crossfire kan me gestolen worden. Maar bv. die 8-phase voeding lijkt me wel erg aantrekkelijk. Je zou toch denken dat als bv. een Asus goed wil scoren, ze een bord uitbrengen met álle goede features, en niet enkele hier en enkele daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 14:56
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:49:
[...]

Crossfire kan me gestolen worden. Maar bv. die 8-phase voeding lijkt me wel erg aantrekkelijk. Je zou toch denken dat als bv. een Asus goed wil scoren, ze een bord uitbrengen met álle goede features, en niet enkele hier en enkele daar.
Lijkt me dat Asus niet echt veel verwachtingen heeft van CF.
Als je het vorige CF plankje bekijkt, dat is ook best mager. Om maar te zwijgen van het feit dat er maar 1 modelletje is.

Toen SLI op de markt kwam was Asus meteen klaar met 500 verschillende modellen voor SLI en allemaal meteen leverbaar.

Nu met CF is er 1 mager modelletje beschikbaar. Daar verliest Asus veel punten bij mij.

Gaan we maar es kijken voor een mooi DFI plankje :)

En ivm de sata's op dat asus plankje, zoals reeds gezegd gaat het om 4 SATA op SB en 1x SATA + 1x eSATA (extern in i/o shield voor aansluiting van externe HD) op Silicon Image chip.

[ Voor 12% gewijzigd door PeGys op 28-02-2006 21:10 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 15:18

Paladin

Play Ball!

Hmz die hd audio chipset die op deze mobo's zit is die kwalitatief vergelijkbaar met de nieuwe creative geluidskaarten? of zijn deze toch nog een stuk beter?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149755

Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:14:
[...]

Onzin. Het lijkt misschien tegen de intuïtie in te gaan, maar met warmere lucht kan je idd iets koelen. De stromende warmere lucht heeft namelijk bij dezelfde temperatuur een lagere druk. Natuurlijk moet de snelheid van de lucht niet zo hoog zijn dat frictie dominant wordt. :)
Dit is ook onzin ;)

Stromende lucht zorgt voor een lager thermische weerstand tussen geheugenchips en en lucht. Hierdoor kan vermogen beter worden afgevoerd dat zorgt voor een lager temperatuursverschil met de omgeving. Aan elk koeloppervlak kan een waarde uitgedrukt in "°C/W" worden toegekent, hoe lager dit getal, hoe beter de koeling. Een groot oppervlak of stromende lucht zorgt dus voor een (aanzienlijk) lagere waarde.

Wanneer de lucht warm is kan het nog steeds koelen, door de lager thermische weerstand wordt het temperatuursverschil met de omgeving klein. De uiteindelijke temperatuur van het geheugen wordt dan omgevingstemp(dus hete lucht temp) + temperatuursverschil(t.g.v. thermische weerstand).

Bij stilstaande lucht kan de omgevingstemp lager zijn, maar de temperatuursverschil kan zodanig oplopen dat het uiteindelijk veel warmer wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 149755 op 28-02-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

epo

Paladin schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:11:
Hmz die hd audio chipset die op deze mobo's zit is die kwalitatief vergelijkbaar met de nieuwe creative geluidskaarten? of zijn deze toch nog een stuk beter?
nah, een creative kaart is qua sound en voor games echt stukken beter, hd of whatever geef mij maar een audigy. Dingen zijn leuk als 2de kaart voor teamspeak ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Misschien is het handig om een RD580 topic (of "Algemeen ATi Mobo Topic") te maken in het Mobo-forum? Een groot aantal posts op de laatste paar bladzijden gaat niet echt meer over videoplanken en beeldkanonnen... :'(

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 03:46:
Misschien is het handig om een RD580 topic (of "Algemeen ATi Mobo Topic") te maken in het Mobo-forum? Een groot aantal posts op de laatste paar bladzijden gaat niet echt meer over videoplanken en beeldkanonnen... :'(
Mischien wel. Tis en blijft wel een ATi Discussie topic. Maar op dit moment dwalen we wel erg ver af naar geluids kaarten en zo :D.

Opzig is het natuurlijk niet erg om moederborden te bespreken. Want die zijn best belangrijk voor je vga kaart. Die moet daar immers in geprikt worden.

Maar dus mischien iets meer ontopic over de prestaties van de planken en niet over SATA poorten en Onboard sound gaan praten. Voor die dingen idd aan appart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
Over DDR2 geheugen, het voordeel hiervan is juist dat t koeler blijft dan DDR geheugen, en dat t minder energie slurpt (dat volgt ook wel een beetje uit elkaar)...
Dit omdat DDR2 intern werkt met een kloksnelheid van 1/4e van de externe kloksnelheid, dus een interne kloksnelheid van 200 MHz is dus DDR2-800. Dus de kloksnelheid kan lager blijven, en t voltage is ook nog es lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Toch een mooie winst en veel stiller :). Alleen ze zijn pas halverwege maart verkrijgbaar. Zijn nu heel slecht leverbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Het klopt wat je zegt, maar daar ging het niet om. Het was om te bewijzen dat je met iets met een hogere temperatuur initieel, iets met een lagere temp kan koelen. Maar misschien dwalen we af 8)7

Maar om even terug te komen op graka's:
Is dit nou niet een beetje overkill cooling voor een X1600?

Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/newimages/products/A671_DualDVI_IceQ_500.jpg

Details hier: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123571

Mwah ik denk dat je toch een stuk beter kunt overclocken :)
En het zal misschien beter verkopen met marketing shit zoals "Ultra Cold" en dat soort onzin, en het ziet wel stoer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 123571 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:53:
Mwah ik denk dat je toch een stuk beter kunt overclocken :)
En het zal misschien beter verkopen met marketing shit zoals "Ultra Cold" en dat soort onzin, en het ziet wel stoer uit :P
Het is een odue silencer ref 1 :\. Dat ze die nog hebben. De ref 2 zijn even groot maar de fan is beter gemaakt en zijn stiller.

Overkill is het nooit. Het is lekker stil en coolt goed + warme lucht is meteen de kast uit en je hebt dan meteen goede cooling om te océn en je houd garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik snap die dual X1600XT niet, 400 dollar moet dat ding kosten, voordat geld heb je een snellere kaart, die X1600XT's lopen toch niet zo hard doordat hij maar 128bit bus heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:12:
Ik snap die dual X1600XT niet, 400 dollar moet dat ding kosten, voordat geld heb je een snellere kaart, die X1600XT's lopen toch niet zo hard doordat hij maar 128bit bus heeft?
X1600 heeft intern 256 en naar het geheugen toe 128. Mischien dat de dual 128 per chip krijgt dus dan kan het nog wel mee vallen. Maar het is eigenlijk een X1700. Maar die zullen als ze uit zijn geen 400 dollar kosten. Dus het is meer pimp dat je 2 cores op de vga kaart hebt zitten. Ik zie het nut van zo'n product niet als er een X1700 aan zit te komen. Als je dat nu eens met X1900 chips doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Laatst online: 05-05 21:22
Anoniem: 107626 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:51:
[...]

Het klopt wat je zegt, maar daar ging het niet om. Het was om te bewijzen dat je met iets met een hogere temperatuur initieel, iets met een lagere temp kan koelen. Maar misschien dwalen we af 8)7

Maar om even terug te komen op graka's:
Is dit nou niet een beetje overkill cooling voor een X1600?

[afbeelding]

Details hier: hier
HIS gebruikt veel van die koelers. Volgensmij zijn alle kaarten uit de x serie met zo'n koeler beschikbaar behalve de x(1)300. Dus ook de x600 was al met zo'n zelfde soort koeler uitgerust.

De koelers werken wel goed, alleen die kaarten zijn gewoon veel duurder dan die van andere merken. En wil je echt oc'en dan gebruik je toch wel iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
hjs schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:12:
Het is zelfs nog erger. Als je kijkt naar de adviesprijzen van ATi, dan kost een X1600XT256 nu $149. Doe dit keer twee en je bent dus $298 kwijt. Dan kan je evt ook nog een leuk goedkoop RD480 CF mobo kopen en je hebt ook klaar voor hetzelfde geld.

ATi zal overigens binnenkort als het goed is een prijsverlaging doorvoeren. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 01-03-2006 12:53 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
CJ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:11:
[...]

Van wat of weet je dit niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De topmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Astennu schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:51:
[...]

Toch een mooie winst en veel stiller :). Alleen ze zijn pas halverwege maart verkrijgbaar. Zijn nu heel slecht leverbaar :'(
Noud, van de winkel waar ik altijd contact mee heb, verwacht ze volgende week woensdag (8/3 dus)

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 01-03-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54475

hjs schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:03:
[...]

Noud, van de winkel waar ik altijd contact mee heb, verwacht ze volgende week woensdag (8/3 dus)
B&G had ze al liggen jongens... heb er net eentje besteld, kijken of het wat wordt... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

zo ik las nog wat leuks op de ATi Main site over ATi CrossFire XPress 3200 voor Professional and Enthousiast systems:

http://www.ati.com/products/crossfirexpress3200/index.html
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/images/headers/products/integrated/header_Crossfirexpress3200.jpg

ATI CrossFire™ Xpress 3200 Platform Chipset is a defining milestone for the PC industry, as it is the first to unleash true, unrestricted 2x16 PCI Express® interfaces. Designed from the ground up for the enthusiast and professional, this advanced CrossFire chipset pumps an unparalleled bandwidth of up to 8 GB/s to each GPU. The result is astonishing performance with brilliant and intense 3D graphics. This architecture increases bandwidth and dataflow and reduces the bottleneck that occurs in other pseudo x16 solutions.

best wel nice :)

Specifications

General

* The worlds first single chip 2x16 PCI-E chipset
* Enhanced support for over-clocking, and PCI Express performance
* Fastest multi-GPU interconnect

CPU Interface

* Support for all AMD CPUs: Athlon™ 64, Athlon™ 64 FX, Athlon™ 64 X2 Dual-Core, and Sempron™ processors
* Support for 64-bit extended operating systems
* Highly overclockable and robust HyperTransport™ interface

PCI Express Interface

* 2 x16 PCI Express lanes to support simultaneous operation of graphics cards
* Dedicated high speed A-link NB-SB interface
* Additional 4 PCI-E General Purpose Lanes for peripheral support
* Compliant with the PCI Express 1.0a Specifications

Power Management Features

* Fully supports ACPI states S1, S3, S4, and S5
* Support for AMD Cool‘n’Quiet™ technology for crisp and quiet operation

Optimized Software Support

* Unified driver support on all ATI Radeon PCI Express discrete graphics products
* Support for Microsoft® Windows® XP, Windows® 2000, and Linux

Universal Connectivity

* 8 USB 2.0 interfaces
* PCI v2.3 (up to 7 slots)
* Provides LPC (Low Pin Count) and SM (System Management) bus management and arbitrations
* Serial ATA controller with hot plug and RAID 0,1 to enhance performance and data security
* Support for up to 4 parallel ATA 133 peripherals
* Supports PC “Legacy” compatible functions, RTC (Real Time Clock), interface and power management support for all AMD 64-bit processors
* Support for High-Definition Audio
* TPM 1.1 and 1.2 support

Het houd ook in dat die doorlus kabel niet nodig is maar wel ook toegepast kan worden voor de mensen die nog dat systeem gebruik van maken dus dat is ook goed over nagedacht ! :D Scheelt jullie weer een dure upgrade CrossFire People!

Start with a backbone of CrossFire Xpress 3200 chipset, and then shape a GPU solution to an ever-moving performance target. CrossFire Xpress 3200 allows the flexibility and freedom to always stay above the competition

* Allows for flexible modular multi-GPU solutions: start with one GPU and when performance demands it, add a second
* Supports connector and connector-free CrossFire graphics cards
* Build a CrossFire platform for every need and style
* Ready for the next generation CrossFire graphics cards

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 01-03-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
[...]

Het is zelfs nog erger. Als je kijkt naar de adviesprijzen van ATi, dan kost een X1600XT256 nu $149. Doe dit keer twee en je bent dus $298 kwijt. Dan kan je evt ook nog een leuk goedkoop RD480 CF mobo kopen en je hebt ook klaar voor hetzelfde geld.

Nu nog RD480? :D
Ik verwacht good old tweaking met die RD580 en ... 2x X1600XT!
Die blessings van de RD580 zijn zeker ook voor de X1600 van toepassing ;)
ergens in Taiwan is die al online: ik zal het editten, als ik het uit mijn history gevist heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/main/0602/pic/pconline0440_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/main/0602/pic/pconline0441_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/main/0602/pic/pconline0446_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/main/0602/pic/pconline0444_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/main/0602/pic/pconline0445_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/main/0602/pic/pconline0447_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/main/0602/pic/pconline0442_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/evalue/evalue/main/0602/pic/pconline0443_thumb.jpg

[ Voor 110% gewijzigd door Joepi op 01-03-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
Op L'inq hebben ze ook een RD580 met 2x X1900xt en 2x X1800XT vergeleken...http://theinquirer.net/?article=29995
Hier niet echt schokkende performance verschillen, maar het valt wel altijd in het voordeel van de RD580.
Ook hebben ze een RD480 met een RD580 vergeleken als het gaat om de x1600 in CF. http://theinquirer.net/?article=29990
Vooral bij de x1600 hele leuke performance gains, ziet er zeker netjes uit qua performance, nu nog kijken of de mobo's ook goed stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Sapphire heeft een heel aparte RD580 CF gemaakt:
http://www.pcpop.com/doc/App/130255/000244973.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Deze foto is laatst ook al eens voorbijgekomen maar dit is geen Sapphire maar een ATi reference mobo, dus deze komt nooit in productie (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149755

[...]

Waarom zie ik in pricewatch niks van deze prijzen terug :?
Gaat dit soms in nadat nV met de nieuwe line-up uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 23009 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:40:
ATI CrossFire™ Xpress 3200 Platform Chipset is a defining milestone for the PC industry, as it is the first to unleash true, unrestricted 2x16 PCI Express® interfaces. [...] unparalleled bandwidth [...] astonishing performance with brilliant and intense 3D graphics [...] reduces the bottleneck that occurs in other pseudo x16 solutions
Goed te zien dat de marketing weer net zo hevig is als toen het met AGP niet meer zou gaan :O Bottleneck? :X
Leuk wel dat Joepi twee posts verderop precies het verschil tussen 2x8 en 2x16 laat zien in de plaatjes: helemaal niks dus.
offtopic:
minder dan 0.5% lijkt me niet echt merkbaar in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
jimbojansen90 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:25:
[...]

Deze foto is laatst ook al eens voorbijgekomen maar dit is geen Sapphire maar een ATi reference mobo, dus deze komt nooit in productie (denk ik)
Als ik het goed heb begrepen gaat Sapphire de ATi reference mobo in productie nemen. Sapphire heeft min of meer het reference design samen met ATi ontworpen, en ook de vorige keer deden ze dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Dit is wel leuk om te lezen... is ATi Tech Day..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:00

Bever!

3

Anoniem: 82384 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:24:
[...]
Goed te zien dat de marketing weer net zo hevig is als toen het met AGP niet meer zou gaan :O Bottleneck? :X
Leuk wel dat Joepi twee posts verderop precies het verschil tussen 2x8 en 2x16 laat zien in de plaatjes: helemaal niks dus.
offtopic:
minder dan 0.5% lijkt me niet echt merkbaar in ieder geval
winst is een stuk groter bij die x1600, komt doordat die alles over de pci-e bus moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
CJ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:02:
[...]

Als ik het goed heb begrepen gaat Sapphire de ATi reference mobo in productie nemen. Sapphire heeft min of meer het reference design samen met ATi ontworpen, en ook de vorige keer deden ze dit.
En zie hier. nagenoeg identieke layout van Sapphire. Alleen wat dingetjes die missen op de final en passieve cooling

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/06-03-01/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo, ik heb een vraagje over crossfire. Ik heb nu namelijk een 1600 XT en wil deze graag in crossfire gaan draaien. En nu heb ik hier gelezen dat de 1600 series geen mastercard nodig heeft om de 1600 in crossfire te draaien. Dus ik kan nu gewoon een 2e 1600 XT kopen en in mijn moederbord prikken? En moeten de 2 kaarten onderling nog aan elkaar gekoppeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

FF1987 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:43:
Hallo, ik heb een vraagje over crossfire. Ik heb nu namelijk een 1600 XT en wil deze graag in crossfire gaan draaien. En nu heb ik hier gelezen dat de 1600 series geen mastercard nodig heeft om de 1600 in crossfire te draaien. Dus ik kan nu gewoon een 2e 1600 XT kopen en in mijn moederbord prikken? En moeten de 2 kaarten onderling nog aan elkaar gekoppeld worden?
Wrong topic ;)

Maar idd dat kan. :)
CJ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:34:
[...]

En zie hier. nagenoeg identieke layout van Sapphire. Alleen wat dingetjes die missen op de final en passieve cooling

[afbeelding]
Das leuk als je 2x X1900 XT draait kan de X-fi er niet meer bij. :X

Verder nice bordje! :9

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:34:
[...]

[afbeelding]
Dit is weer een andere?

KLIK!

Hier kan de X-Fi wel op! >:)

Of loop ik weer eens hopeloos achter de feiten aan?

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 02-03-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:00

Bever!

3

idd, gek eigenlijk die 2 verschillen. Neem aan dat die blauwe in de verkoop zal gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Beide gaan in de verkoop. :P

Wit: PURE CrossFire PC-A9RD580
Blauw: PURE CrossFire Advantage PC-A9RD580ADV

Een nadeel.. ik geloof dat ze ATi's SB450 gebruiken als southbridge.

http://www.sapphiretech.com/en/pressfiles/32_reg1.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk ga ik vandaag of morgen een X2 4400+ bestellen en het Asus A8R32-MVP Deluxe moederbord.
Of zou ik de X2 3800+ nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 123571 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 07:52:
Waarschijnlijk ga ik vandaag of morgen een X2 4400+ bestellen en het Asus A8R32-MVP Deluxe moederbord.
Of zou ik de X2 3800+ nemen?
Of een Opteron 165 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is misschien ook nog het overwegen waard :P
Mjazo kun je aan de gang blijven haha het maakt volgens mij niet zo gek veel uit.

Presteerd een single X1900 btw beter op een Xpress3200 dan op een nForce4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 123571 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:56:
Dat is misschien ook nog het overwegen waard :P
Mjazo kun je aan de gang blijven haha het maakt volgens mij niet zo gek veel uit.

Presteerd een single X1900 btw beter op een Xpress3200 dan op een nForce4?
Jep de hele Xpress 3200 kickt de Nforce 4 qua peformance het raam uit. Al helemaal als je gaat overclocken want dit ding haald htt speeds van 1500 en de nforce stopt ergens bij 1100-1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dan ga ik dus vandaag nog het mobo bestellen :D
Ben eens benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Zijn er geen benchmarks beschikbaar met gemixte CF setups zoals bv. een X1600 + X1900 ?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.