[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.337 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Ge Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 AGP is nu te koop voor 160EU ...
Wat voor voordelen zouden 512MB DDR2 tov 256MB DDR2 hebben :?
De RV530 heeft een 128bit memoryinterface ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

Joepi schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:58:
Ge Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 AGP is nu te koop voor 160EU ...
Wat voor voordelen zouden 512MB DDR2 tov 256MB DDR2 hebben :?
De RV530 heeft een 128bit memoryinterface ...
das enkel commercie die 512MB, die kaart is echt te traag om van die extra 256MB te gebruiken.
verkooptrucs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Welnu, dat is waar, maar heb je soms voordeel bij LOD of 2K-textures?
Dat vreet nl. SRAM ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Gerucht: R590 = X1800GTO @ $279
R590 is blijkbaar geen speedbump van R580 op 80nm.

R590 lijkt (helaas) hetzelfde te worden als R430 was tov R420/R480. Een dieshrink om kosten te besparen. Als de geruchten kloppen dan wordt R590 gelanceerd als X1800GTO en zal gelanceerd worden aan het begin van maart voor $279, dus omstreeks Cebit. De X1800GTO zal op een iets langzamere snelheid draaien dan de X1900 serie en zal ook wat dingen gedisabled hebben. Ben benieuwd of dit dan quads zijn of dat per ROP een pixelshader gedisabled wordt (als dat mogelijk is).

De X1900 serie moet het dus nog even volhouden blijkbaar, want R600 op 80nm staat nu voor Oktober gepland.

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 15-02-2006 21:26 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:00

Aight!

'A toy robot...'

Dus Nvidia heeft vrij spel mits alles goed gaat/ hij beter presteert dan de X1900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:08
En Sapphire is waarschijnlijk bezig met een high end AGP kaart naast hun X1300Pro AGP en X1600Pro AGP.
De X1600Pro AGP is al uit, alleen niet in Nederland. Ik heb hem besteld (met risico als je zo de Shopsurvey bekijkt...) via Pixmania.nl en had hem binnen 2 dagen binnen. Ze versturen alles via een warenhuis in Frankrijk als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Tja, dat zou zo maar kunnen. Dan is de GF7900GTX vanaf maart t/m september de snelste. Dat wordt dan een lange zomer voor ATi. ;)

Maar dan blijft natuurlijk ook nog het feit dat er een minimaal verschil is tussen de XT en XTX, terwijl de XTX met wat veranderingen gemakkelijk hoger zou moeten kunnen worden geklokt. En als je ziet dat een andere cooling (vooral op de voltage regulators) al voor een leuke boost kan zorgen, dan zou het me niets verbazen als we ineens een 'turbo X1900' gaan zien met andere voltages en cooling (hopelijk niet met GTX512 availability).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149755

CJ schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:26:
Gerucht: R590 = X1800GTO @ $279
R590 is blijkbaar geen speedbump van R580 op 80nm.

R590 lijkt (helaas) hetzelfde te worden als R430 was tov R420/R480. Een dieshrink om kosten te besparen. Als de geruchten kloppen dan wordt R590 gelanceerd als X1800GTO en zal gelanceerd worden aan het begin van maart voor $279, dus omstreeks Cebit. De X1800GTO zal op een iets langzamere snelheid draaien dan de X1900 serie en zal ook wat dingen gedisabled hebben. Ben benieuwd of dit dan quads zijn of dat per ROP een pixelshader gedisabled wordt (als dat mogelijk is).

De X1900 serie moet het dus nog even volhouden blijkbaar, want R600 op 80nm staat nu voor Oktober gepland.
Wat wel een voordeel zal zijn is het feit dat deze 80nm lowk is. Het zou misschien kunnen dat deze een (zeer) laag voltage met zich meebrengt waardoor m.b.v. voltmod veel sneller kan worden. Daarnaast neemt kleiner procedee altijd minder vermogen op. (bij dezelfde kloksnelheid)
Aangezien hier veel tweakers lopen zeuren over warmte lijkt me dit geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:01

Krizzie

Progressive Music \o/

Het is minder leuk voor ATI dat ze dan niet de snelste zijn, maar als die X1800GTO alles voor die prijs verpulverd maakt ATI daar veel meer winst op lijkt me. :)

Als deze kaarten ook in CF werken dan heb je voor de prijs van een XTX misschien wel een snellere kaart. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26636

Er staat op Anandtech een vergelijking tussen een aantal 1900XT en XTX'en. Jammer dat Asus en Msi er niet bij staan.

Wat opvalt is dat de His een nieuwe cooler er op heeft zitten Iceq 3, helaas staan de temps niet bij het artikel. Wel klokt de Sapphire gevolgd door de His het best over.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Krizzie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:29:
Het is minder leuk voor ATI dat ze dan niet de snelste zijn, maar als die X1800GTO alles voor die prijs verpulverd maakt ATI daar veel meer winst op lijkt me. :)

Als deze kaarten ook in CF werken dan heb je voor de prijs van een XTX misschien wel een snellere kaart. :)
Dat er geen snellere X1900 meer komt is jammer. MAar het zou wel leuk zijn als ATi de X1800 GTO nog in AGP zou uitgeven :) zou een killer worden :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Anoniem: 26636 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:40:
Er staat op Anandtech een vergelijking tussen een aantal 1900XT en XTX'en. Jammer dat Asus en Msi er niet bij staan.

Wat opvalt is dat de His een nieuwe cooler er op heeft zitten Iceq 3, helaas staan de temps niet bij het artikel. Wel klokt de Sapphire gevolgd door de His het best over.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2695
Zo seq naar de koeler gekeken lijkt het een variant op de NV/ATi silencers die we al kennen.
Het jammere is dat ze niet de geluidsproductie van de kaarten hebben gemeten, maar de geluidsproductie van het hele systeem... ja in't donker zijn alle katten grauw :/
Ik heb het idee dat er daarom virtueel nauwelijks verschil zit tussen de HIS XTX en de Sapphire XT qua geluidsproductie...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FirefoxAG schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:47:
[...]
Zo seq naar de koeler gekeken lijkt het een variant op de NV/ATi silencers die we al kennen.
Het jammere is dat ze niet de geluidsproductie van de kaarten hebben gemeten, maar de geluidsproductie van het hele systeem... ja in't donker zijn alle katten grauw :/
Ik heb het idee dat er daarom virtueel nauwelijks verschil zit tussen de HIS XTX en de Sapphire XT qua geluidsproductie...
Ik vraag me af wat ze aan die silencer verandert hebben. Want standaard gaat het niet werken omdat je die power heatink dan niet hebt. Ik denk dat ze die verbonden hebben met de hooftheatsink anders krijg je het denk ik niet voor elkaar.

Hier staat wel iets over de geluids productie:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2695&p=6

Ik verbaas me er wel over dat die silencer nog zo goed cooled. Ik denk dat ze em aardig hebben aangepast.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 15-02-2006 23:57 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nou als het geluid van die stock koeler ongeveer op hetzelfde niveau zit als mijn X850XT stock koeler, dan kies ik toch liever voor een Arctic Silencer, omg wat had die een kut geluid, ook in windows.

Fucking hell. Word weer eens tijd voor een nieuwe 3d kaart met fatsoenlijke koeler.

Dat ATI/Nvidia maar eens een fatsoenlijke stille stock koeler ontwerpen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Aight! op 16-02-2006 00:08 ]

Anoniem: 119772

Ondanks dat ie slecht leverbaar is, roemt elke reviewer de 7800GTX 512 om z'n goede koeler met lage rpm en heatsinks ; erg stil dus. Het zou me niet verbazen als NV die lijn doortrekt naar de 7900 serie.

Wat dat betreft neem ik de herrie van m'n X1900xtx maar als compromis voor performance...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 16-02-2006 00:16 ]

Anoniem: 38733

[offtopic] :)

Chalnoth@Beyond3d;

"Just fyi, confirmation just came in from nVidia that their next gen will indeed support HDR+AA, but not the GeForce7 architecture."

http://www.beyond3d.com/f...php?p=698079&postcount=24

In dit geval geen G71 voor mij, hoe snel die ook is. Komende tijd maar eens gaan oriënteren voor een 2e X1900. :9

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 16-02-2006 00:28 ]

Anoniem: 119772

Dus ? De 7900 zal HDR+AA alsnog niet doen ? Ik zou toch ff de cebit afwachten.

Btw... HDR+AA werkt nog steeds niet in SC CT ook al forceer ik het via ccc.

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:52:
[...]

Je moet idd wel de clockspeeds van de kaarten gelijk houden voor optimale peformance. en de XT's willen nog wel eens problemen geven met hoge memory snelheden. Dus als je het geld kan missen zou ik voor een XTX gaan.

Ik zou trouwens geen A8R nemen of asus moet de hele PCB omgooien want Asus heeft er een zooitje van gemaakt. Ik zou voor de DFi of de ABiT gaan. Ik heb nu een A8R maar ik kan je zeggen na deze ervaring met asus borden en Asus support> geen asus meer voor mij..
Geld missen is een groot woord :) laat ik zeggen ik heb er speciaal voor gespaard (geen vakantie etc) en heb nu genoeg geld om het snelste van het snelst te kopen :) En moet ook wel alles snel hebben omdat ik van plan ben om de nieuwe dell 30" TFT te kopen vandaar ook crossfire.

En over het moederbord ik heb altijd Asus gehad en is altijd bevallen ik weet dat de Asus A8R-MVP tegenvalt helaas. Maar als het goed is moet alles opgelost zijn met de Asus A8R32-MVP.
DFI heeft net zo als Asus op dit moment een tegenvalt moederbord en dit ook nog eens bijna 2x zo duur.
Maar ik zie net dat die al op alternate.de te koop is (3-5 werkdagen), gister stond die er nog niet op dus zou ook wel binnenkort in Nederland te koop zijn, de Asus Crossfire en de XTX is alleen nog ombekend wanneer die er is ;(

Anoniem: 23009

Astennu schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:31:
[...]

Dat er geen snellere X1900 meer komt is jammer. MAar het zou wel leuk zijn als ATi de X1800 GTO nog in AGP zou uitgeven :) zou een killer worden :)
Dat zou geweldig zijn :D goede vervanger voor die 6800GT AGP Dual DVI die ik nu vaak gebruik ,toch lijkt me een X850 XT Platinum Edition AGP ook niet verkeerd, hoewl ik weet niet of die ook HDR ondersteuning heeft, want me 6800GT AGP Dual DVI heeft dat weer wel, wel een leuke techniek BTW moet ik eerlijk toegeven, een X1800GTO die heeft dat weer wel en het zou erg aangenaam zijn iig om die te hebben in de AGP smaak :) Want er zijn zeker nog zat AGP Die hards hier toch niet waar :D. }:O Moo

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-02-2006 03:25 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 119772 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:31:
Dus ? De 7900 zal HDR+AA alsnog niet doen ? Ik zou toch ff de cebit afwachten.

Btw... HDR+AA werkt nog steeds niet in SC CT ook al forceer ik het via ccc.
De 7900 zal inderdaad geen HDR + AA doen. Dit is nu door meerdere mensen bevestigd. Chalnoth heeft via het nVidia programma van AEG bevestiging gekregen, en ook Dave Baumann heeft bevestigd dat de generatie na G7x pas ondersteuning krijgt voor HDR + AA.

Dat HDR + AA niet werkt in SC:CT ligt aan de game.... eerst moet die gepatched worden zodat-ie niet automatisch telkens weer AA uitschakeld, en MSAA toestaat op FP16 HDR.

Toch leuk dat David Kirk's statement van nog geen jaar geleden (11 juli 2005 op Bit-tech) nu compleet achterhaald is:
"It would be expensive for us to try and do it in hardware, and it wouldn't really make sense - it doesn't make sense, going into the future, for us to keep applying AA at the hardware level. What will happen is that as games are created for HDR, AA will be done in-engine according to the specification of the developer."

"Maybe at some point, that process will be accelerated in hardware, but that's not in the immediate future."
De verwachting is dat nVidia het op dezelfde manier gaat doen zoals ATi en dat gamedevelopers steeds meer HDR + AA gaan toepassen zoals Far Cry, SS2 en AoE3 dat al kunnen. Kleine 'overwinning' dus voor ATi.

Hier een fix voor de unlimited ammo en de niet werkende rocketlauncher
voor de Farcry HDR+AA 1.4betapatch. 8)

http://www.exfactor.net/misc/farcry1.4weapfix.zip

• Astennu
Pimpimmers20 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 02:27:
[...]

Geld missen is een groot woord :) laat ik zeggen ik heb er speciaal voor gespaard (geen vakantie etc) en heb nu genoeg geld om het snelste van het snelst te kopen :) En moet ook wel alles snel hebben omdat ik van plan ben om de nieuwe dell 30" TFT te kopen vandaar ook crossfire.

En over het moederbord ik heb altijd Asus gehad en is altijd bevallen ik weet dat de Asus A8R-MVP tegenvalt helaas. Maar als het goed is moet alles opgelost zijn met de Asus A8R32-MVP.
DFI heeft net zo als Asus op dit moment een tegenvalt moederbord en dit ook nog eens bijna 2x zo duur.
Maar ik zie net dat die al op alternate.de te koop is (3-5 werkdagen), gister stond die er nog niet op dus zou ook wel binnenkort in Nederland te koop zijn, de Asus Crossfire en de XTX is alleen nog ombekend wanneer die er is ;(
Wat is er mis met de DFi dan ? alleen die USB bug nou die heb ik 100% liever dan de Datacorruptie van de Nforce 4 of de rare kuren van de A8R. En de A8R32 zou best nog wel een op het zelfde pcb gebasseerd kunnen zijn. Dus ook die bugs hebben. Je moet het zelf weten maar ik wil er geen meer. Asus geeft namelijk 0.0 support. Ik heb het geprobeerd maar dan krijg je opmerkingen als this subject is closed :\ nou leuke manier om met je klanten om te gaan. En als een Ander moederbord beter is voor dezelfde prijs zoals de Abit waarom die dan niet kopen ?

Maar crossfire is idd heel handig met zo'n groot scherm. Als een game het ondersteunt kun je met een lekkere fps op de native resolutie spelen. Ik wil zelf een 24" alleen zit te twijfelen tussen de 2405 of wachten op de 2407. En nu ook tussen X1900 CF of wachten op R600.

@ CJ gebruikt de R600 ook een dubbele ALU per shader pipe zoals de G70 en de X1900. De X1900 heeft 1 hele en een mini alu. Maar ald die R600 er maar 64 singel heeft. Zou de X1900 veel meer power kunnen hebben ( Clock voor CLock dan ). Hoe denk jij hier over ?

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 16-02-2006 09:41 ]

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:39:
[...]

Wat is er mis met de DFi dan ? alleen die USB bug nou die heb ik 100% liever dan de Datacorruptie van de Nforce 4 of de rare kuren van de A8R. En de A8R32 zou best nog wel een op het zelfde pcb gebasseerd kunnen zijn. Dus ook die bugs hebben. Je moet het zelf weten maar ik wil er geen meer. Asus geeft namelijk 0.0 support. Ik heb het geprobeerd maar dan krijg je opmerkingen als this subject is closed :\ nou leuke manier om met je klanten om te gaan. En als een Ander moederbord beter is voor dezelfde prijs zoals de Abit waarom die dan niet kopen ?

Maar crossfire is idd heel handig met zo'n groot scherm. Als een game het ondersteunt kun je met een lekkere fps op de native resolutie spelen. Ik wil zelf een 24" alleen zit te twijfelen tussen de 2405 of wachten op de 2407. En nu ook tussen X1900 CF of wachten op R600.

@ CJ gebruikt de R600 ook een dubbele ALU per shader pipe zoals de G70 en de X1900. De X1900 heeft 1 hele en een mini alu. Maar ald die R600 er maar 64 singel heeft. Zou de X1900 veel meer power kunnen hebben ( Clock voor CLock dan ). Hoe denk jij hier over ?
Ik zou ook nog even kijken naar Abit en DFI maar wil ook even de nieuwe Asus afwachten hoe die het doet. Ik ben namelijk niet zo snel van gedachten te veranderen zo heb ik bijvoorbeeld altijd Intel CPU gehad en nu pas naar de grote fout van intel ga ik pas over naar AMD :) (de FX-60) zo heb ik ook altijd Asus moederborden gehad en het was altijd goed dus er moet echt een moederbord uit springen voordat ik iets anders neem. En ja je hebt gelijk Asus is nu kut maar misschien (ik hoop het zo) is de opvolger een topper.

Ik wou trouwens eerst ook een 24" alleen nu ik die 30" zag moet ik die hebben :D wat een ding _/-\o_

• CJ
  • Niet online
(overleden)
[...]
@ CJ gebruikt de R600 ook een dubbele ALU per shader pipe zoals de G70 en de X1900.
Ja. Zie Xenos. + er zit nog iets speciaals in de ALUs wat niet in de huidige ALUs zit, waardoor de ALUs per stuk zo'n 33% sneller zijn dan de huidige ALUs.

[ Voor 54% gewijzigd door CJ op 16-02-2006 11:01 ]

• Astennu
Pimpimmers20 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:13:
[...]

Ik zou ook nog even kijken naar Abit en DFI maar wil ook even de nieuwe Asus afwachten hoe die het doet. Ik ben namelijk niet zo snel van gedachten te veranderen zo heb ik bijvoorbeeld altijd Intel CPU gehad en nu pas naar de grote fout van intel ga ik pas over naar AMD :) (de FX-60) zo heb ik ook altijd Asus moederborden gehad en het was altijd goed dus er moet echt een moederbord uit springen voordat ik iets anders neem. En ja je hebt gelijk Asus is nu kut maar misschien (ik hoop het zo) is de opvolger een topper.

Ik wou trouwens eerst ook een 24" alleen nu ik die 30" zag moet ik die hebben :D wat een ding _/-\o_
Die 30 is me te duur vind de 24" al duur. En over Asus revieuws waren erg goed. Maar op alle fora hoor je negatieve reacties. En ook bij eerdere nforce versies waren er soortgelijke problemen. Ik heb nog nooit een asus moederbord gehad dat echt goed was de A7V266-E was wel goed maar dat is 4 jaar geleden :? Laatste tijd vind ik het mid range planken qua oc en mogelijkheden + opties en stabiliteid. Dus voor mij niet geschikt.

Anoniem: 123571

Ik heb echt nooit problemen met men Asus A8N-SLI Premium, tot nu toe zeer stabiel HTT boven 300 mogelijk en stabiel.
De datacorruptie is met bios 1009Final verholpen bij mij in ieder geval, en het loopt als een trein. :)

Mja ben al aan het sparen voor de R600 wat een beest :D

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 16:11

TiMMieJ

PSN: Orixez

Er is nu ook op AGP een ATi X1600pro te koop.
Volgens mij komt deze qua performance redelijk in de buurt van de 6800GS.
Echter kost deze maar 149 E en heeft verder de nieuwste features.

Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen voor een 2e HT/Game PC.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10

Pubbert

random gestoord

Die was al langer te koop, 6800GS is in meeste gevallen wat sneller, denk alleen dat de X1600 in FEAR wat sneller is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 16:11

TiMMieJ

PSN: Orixez

Maar ook 100 E duurder, wat de x1600 meer bang for your bucks maakt.
Dit alles mits hij idd in de buurt komt van de 6800GS.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even een paar technische dingetjes aan de hand van wat CJ zei...

CJ quote een paar pagina's terug dat R600 op 80nm wordt gebakken, terwijl in dat nieuwsbericht daarvóór (die van 2005) 65nm stond. Mocht het R600 @ 80nm-verhaal waar zijn, dan trek ik daar 1 conclusie uit (maar misschien is het wel wishful thinking, ik hoop van niet :/ ).

Dat is dat dit productieprocédé nu eens niet verwaarloosd gaat worden zoals dat wel gebeurde bij 0,11u wat alleen maar een die-shrink was om goedkoper te kunnen produceren, dus de R590 gaat, naar het beeld wat ik nu heb, wel iets meer dan een kostenbesparende chip worden ;)

Dan vat ik alleen niet waarom er geen X1900-tech inzit? (tenminste dat leid ik af uit de naam X1800GTO) Hoe kan je in vredesnaam zo stom zijn om juist dát te vergeten, of mis ik hier gewoon iets :?

• CJ
  • Niet online
(overleden)
R590 = R580 op 80nm puur voor kostenbesparing als de eerste tekenen op roadmaps kloppen. Er zit dus WEL X1900 tech in (3 pixelshaderprocessors per ROP). De naam X1900GTO had er dus net zo goed bij gepast, maar blijkbaar presteren deze kaarten op X1800 niveau, dus is het een X1800GTO geworden. Beetje rare redenatie (I know), maar misschien verandert dit nog wel... ATi verandert roadmaps om de haverklap.

En 80nm is dan wel een optische die-shrink van 90nm, maar low-k blijft beschikbaar. Dus hogere snelheden zouden theoretisch gezien mogelijk moeten zijn, ook al stopt ATi er geen moeite in. Bij 130nm naar 11nm ging low-k verloren, en toen stak ATi er ook geen moeite in, dus haalde men lagere snelheden. Dat R600 blijkbaar op 80nm staat gepland, doet er inderdaad op lijken dat er veel moeite in wordt gestopt, maar bedenk je ook dat de architectuur anders is en dat lagere snelheden toch een hogere performance zouden moeten opleveren. Zie bv ook Xenos die op 500Mhz met 48 pixelshaderprocessors en 8 ROPs, een gelijke performance weet te leveren als een conventionele 32 pipes kaart. Stel je dan nu een R600 met 64 pixelshaderprocessors voor op 600-700Mhz...

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

[...]

De datacorruptie is geen probleem van de Nforce4, maar van je maxtor schijven, lees dit maar eens :

nieuws: Maxtor repareert SATA-problemen met nForce4-chipsets

Verder is de DFI UT-NF4 een heerlijk plankje, alleen uitkijken met de vdimm boven de 3.2v.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
CJ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:39:
Stel je dan nu een R600 met 64 pixelshaderprocessors voor op 600-700Mhz...
pff, teleurstelling

• Astennu
epo schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:08:
[...]

De datacorruptie is geen probleem van de Nforce4, maar van je maxtor schijven, lees dit maar eens :

Verder is de DFI UT-NF4 een heerlijk plankje, alleen uitkijken met de vdimm boven de 3.2v.
Schijnt ook voor te komen bij andere HD's als je maar een Nforce 4 of nieuwere chipset hebt. Ze hebben het ook toegegeven dat het in de I/O controller zit en je merkt het als je bv 30 gb aan data van hd naar hd gaat verplaatsen. En ik gebruik dat best vaak.

En over die R600: Die valt mij ook tegen als het maar 64 Enkele Alu's zijn. Dan heeft een X1900 meer Shader power dan de R600. En als het dubbele zijn zie je mischien 30% winst ?

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 16-02-2006 19:35 ]

Anoniem: 149755

Ik denk dat het een zeer verstandige keuze is van ATI om de R590 voor de performance-markt te kiezen.
Nu kunnen ze eindelijk het gat tussen de X1800 en de X1600XT opvullen met de nieuwste tech voor 279 euro. Je hoeft niet altijd de snelste kaart in de high-end te hebben om succesvol te zijn, denk maar aan de 6600GT.

Grote kans dat de X1800GTO "slechts" 8 pipes met 24 shaders zal bevatten, maar als dit op zo'n 750Mhz kan lopen, dan is het de prijs meer dan waard. Als er ook X-archtectuur in zit dan zou het een goedkoop en goed schaalbare chip kunnen worden.

Ik heb overigens sinds de introducte van de X1800 nog steeds geen echte geheugenboosts gezien in de drivers voor de nieuwe geheugencontroller.
Dit kan betekenen dat het al is verwerkt in de eerste driver voor de X1800 of dat het nog moet komen.
Misschien probeert ATI de 7900GTX introductie te vernederen door Cat 6.3 vol optimalitaties te proppen.

Anoniem: 107626

Anoniem: 149755 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:43:
Misschien probeert ATI de 7900GTX introductie te vernederen door Cat 6.3 vol optimalitaties te proppen.
Wishfull tinking ;)

Wel leuk dat er over de die-shrink 90->80 zo makkelijk geschreven wordt, maar imho heeft ATi behoorlijk aantal cores uitgebracht de laatste tijd en producten moeten natuulijk ook wat in het laatje brengen.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:33:
[...]
En over die R600: Die valt mij ook tegen als het maar 64 Enkele Alu's zijn. Dan heeft een X1900 meer Shader power dan de R600. En als het dubbele zijn zie je mischien 30% winst ?
Astennu, lees mijn post eens die ik ervoor had geschreven met het antwoord op je vraag of er dubbele ALUs in zaten en bereken dan je post eens opnieuw. Ik zit hier niet voor jan-met-de-korte-achternaam te posten. ;)

Hint: X1900 heeft technisch gezien evenveel shaderpower als de Xenos in de Xbox360, maar doordat de Xbox360 extra getweakte ALUs heeft elke ALU zo'n 33% meer shadingpower. Technisch gezien heeft Xenos 96 ALUs en R600 zou er dan 128 moeten hebben.
Anoniem: 149755 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:43:
Ik denk dat het een zeer verstandige keuze is van ATI om de R590 voor de performance-markt te kiezen.
Nu kunnen ze eindelijk het gat tussen de X1800 en de X1600XT opvullen met de nieuwste tech voor 279 euro. Je hoeft niet altijd de snelste kaart in de high-end te hebben om succesvol te zijn, denk maar aan de 6600GT.

Grote kans dat de X1800GTO "slechts" 8 pipes met 24 shaders zal bevatten, maar als dit op zo'n 750Mhz kan lopen, dan is het de prijs meer dan waard. Als er ook X-archtectuur in zit dan zou het een goedkoop en goed schaalbare chip kunnen worden.
*kuch* RV560 *kuch*
Ik heb overigens sinds de introducte van de X1800 nog steeds geen echte geheugenboosts gezien in de drivers voor de nieuwe geheugencontroller.
Dit kan betekenen dat het al is verwerkt in de eerste driver voor de X1800 of dat het nog moet komen.
ATi heeft al aangegeven wanneer de memorycontroller echt tot z'n recht komt...
"Once faster GDDR-4 memory arrives next year, users can expect to see the hidden potential of ATI's innovative new memory controller design complement our powerful shader engines with massive additional memory clock scalability."
http://ir.ati.com/phoenix...icle&ID=772964&highlight=

Of ATi moet nog wat 'tweaks' weten te vinden a la Doom3 en Quake4, maar voor de rest moet je daar geen grote wonderen van verwachten. De X1900 en X1600 zullen daarentegen nog wel wat leuke boosts kunnen verwachten omdat veel games gewoonweg weinig gebruik maken van de 2 extra pixelshaderengines per pipe. Normaal gesproken is het ideaal wanneer een game echt geschreven is voor de multi-shader per pipe configuraties (vandaar dat ATi ook al tijden de X1600XT naar devs stuurt ipv de X1800 om ze klaar te maken voor de X1900), maar als dit niet gebeurd dan kan ATi misschien nog wel wat 'tweaken' in de drivers.

• The Source
  • Registratie: April 2000
De naam van de R590 wordt X1800GTO simpel weg omdat deze chip qua performance onder die van de 1800XT en XL gaat zitten. Kun je m moeilijk 1900GTO gaan noemen, klopt je lineup niet meer he. Hier wat 3dmarks.

X1900XTX 11045 3dm (ter vergelijking) / X1900XT 10858 3dm (ter vergelijking)
X1900XL ~9000 3dm (wordt ten onrechte tov 7800GTX 256 geplaats maar deze is EOL)
X1800GTO ~6600 3dm (tov G73 gepositioneerd = 7600GS / GT, etc)

RV570XT wordt zo'n 10 / 12% sneller tov de X1800XT / 7800GTX
RV570XL wordt zo'n 20% sneller tov de X1800XL / 7800GT
RV560 wordt zo'n 35% sneller tov de 6800GS en 10% tov de X1600XT
De komen in aug / sept op de markt, 80nm met onchip cf support en gemini gpu support

En zoals ik een half jaar geleden al ergens vertelde, het wordt een slechte tijd voor ATI. nVidia is gewoon aan het wachten tot ze iets nieuws op de markt moeten brengen om ATI weer de kop in te drukken. 7800 serie (GT/GTX/GTX512) is al gestopt qua productie en de 7900 komt er in volume aan. Over een maand staat het mainstream segment voor de deur met 7600 varianten, etc. Dan zal het nog een maand of 6 duren voordat ATI met de RV570/RV560 gaat komen, dus tegen die tijd heeft nVidia kans om haar G80 op de markt te zetten, en alle varianten die daar onder horen.

Op chipset gebied ziet het er beter uit, de integrated graphics versies RS482, etc doen het erg goed, die zeker na de RC410 deal met Intel. Maar de mainstream / high-end chipsets daar wil het niet vlotten met crossfire. De RD580 wordt een deze dagen geintroduceert, als ik me niet vergis zit de press op dit moment ergens in zuid-europa op een ATI launch. Maar deze zal door maar 4 mainboard vendors (waarvan Asus de enige serieuze is) op de markt gebracht worden, 3 maanden voordat het nieuw AMD M2 platform op de markt gezet zal worden. Dus de huidige RD580 mainboards op s939 hebben een levensduur van nog geen drie maanden, daarna zijn er geen snellere upgrade CPU's meer voor te krijgen. Dus veel mensen zullen de aankoop uitstellen.

ati gaat wel haar overclock policy aanpassen, dit wordt soepeler en zal overgelaten worden aan de asic partner. Echter mag er vanaf maart geen gekke extra naam meer gebruikt worden zoals TOP, OC, MAX, Deluxe, etc. Hier zullen ze streng op gaan toezien, wellicht voor de herkenbaarheid in de markt.

[ Voor 77% gewijzigd door The Source op 16-02-2006 21:35 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Kan je het verschil tussen RV560 en RV570 uitleggen? En Gemini GPU support is toch X2 (2 cores op 1 PCB)?

[ Voor 34% gewijzigd door CJ op 16-02-2006 21:27 ]

• The Source
CJ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:27:
Kan je het verschil tussen RV560 en RV570 uitleggen? En Gemini GPU support is toch X2 (2 cores op 1 PCB)?
Weet jij het :?

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

epo schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:08:
[...]

Heb je gelezen waar je naar linkt?
Er staat duidelijk dat maxtor zich strikt aan de sata specs houdt en dat doet de nforce4 dus blijkbaar niet. Het is goed van andere hd fabrikanten dat ze rekening houden met wat slordigheden, maar de nforce4 chip is waar de problemen vandaan komen.

Verder is de dfi inderdaad een fijn bord :)

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsflash: Merryll Lynch over ATi

Een van 's werelds bekendste financiele adviesbureaus Merryll Lynch heeft vandaag uitspraken gedaan over ATi's aandelen. Het schijnt goed te gaan en betere dingen staan in het vooruitzicht, itt nVidia die al gepeaked heeft.
Upgrade to Buy with $21 price target
We are upgrading our investment recommendation of ATI Technologies from Neutral to Buy, and establishing a 12-month price objective of $21. The recent launch of R580 gives ATI a much more competitive product lineup in the enthusiast segment, especially in dual-GPU systems.

Overall, we believe that NVIDIA’s competitive momentum has peaked, and that ATI’s stock should outperform NVDA’s stock for the intermediate term. We are raising our FY06E adjusted EPS from $0.56 to $0.62 (GAAP estimate from $0.37 to $0.43) on higher revenue and margin assumptions. Our $21 price target is based on a combination of our long term returns model and enterprise value-to-free cash flow metric.

Better product, immediate availability
The immediate availability of R580 and the performance improvement we’ve seen so far should be sufficient for ATI to regain share in the enthusiast segment. Our checks indicate the NVIDIA’s new 90nm products won’t arrive for another month, which should give ATI plenty of time to regain share. ATI plans to offer a new mainstream GPU in the next few months, possibly on a half-shrink 80nm process, which could accelerate ATI’s market share recovery.

Stock has lagged as a result of mediocre product cycle. We had downgraded the stock to neutral as we had believed the stock discounted any reasonable recovery that R520 could bring. We note that ATYT has been trading flat since early December, underperforming both the Philadelphia Semiconductor Index and NVDA. We see a much more robust product cycle coming with R580, with a corresponding potential boost for ATYT’s stock. We believe that the market will welcome alternatives to NVDA’s lineup.
Bron: http://finance.messages.y...t&sid=15969433&mid=166329

• Astennu
Ah CJ over de R600 heb ik dan niets gezegt :) 64 dubbele kunnen idd een hele leuke prestatie neer zetten. Maar ik vraag me af hoe groot deze chip gaat worden. Want op 0.08u kan dit voor veel hitte zorgen. En dat is bij de X1900 serie ook aan een probleempje.

Ik had eerlijk gezegt verwacht dat ATi die RV560 in maart klaar zou hebben. Als wat The Souce zegt klopt heeft ATi idd een probleem en lopen ze de hele tijd achter de fijten aan. Hopelijk kan een mooie R600 lineup dit goed gaan maken ?

Astennu denkt aan:

32 Robs 64 alu's voor high end
24 Robs 48 Alu's semi high end
16 Robs 32 Alu's Mid range
8 Robs en 16 Alu's voor de low end ?
Ultra low end 4 en 8 ???

Zou wel erg mooi zijn :D Droomt verder...... Ik ben ook wel benieuwd naar die G80 ik vraag me af wat ze daar allemaal aan gaan veranderen TOV de G70. En ik ben ook wel benieuwd naar de bruute kracht van die G71. En of hij echt zo erg gaat knallen.

Zitten die RD580 borden er nog voor deze maand in ? Abit zou ook een RD580 S939 plank uit brengen. Jammer dat Asus de enige serieuze is want die hoef ik echt niet meer ookal was het de enige. DFi zou volgens mij ook nog met een RD580 S939 komen ook met een ULi 1575 SB er op. Dus dat zijn er al 3. De 4e is ECS ?

• The Source
CJ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:11:
Nieuwsflash: Merryll Lynch over ATi

Een van 's werelds bekendste financiele adviesbureaus Merryll Lynch heeft vandaag uitspraken gedaan over ATi's aandelen. Het schijnt goed te gaan en betere dingen staan in het vooruitzicht, itt nVidia die al gepeaked heeft.

[...]

Bron: http://finance.messages.y...t&sid=15969433&mid=166329
Haha die analisten toch ook altijd, ik hou mijn geld liever in andere aandelen, levert meer op.
Die nieuwe mainstream chips zijn RV535 en low end RV505, komen in mei op de markt.

[edit]
Hier een illustratie wat die analysten flikken... S=sell, H=hold
Gelukkig heb ik mijn AMD aandelen nog, vertrouw ik mijn eigen kennis en staan ze +129% winst, meer dan een verdubbeling. Het wordt overigens wel tijd om Intel te kopen, want die gaan in 2007 kont schoppen.
Afbeeldingslocatie: http://chipstockblog.com/wp-content/seekingalpha/images/amdupgrade.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door The Source op 16-02-2006 23:47 ]

• The Source
Ik had eerlijk gezegt verwacht dat ATi die RV560 in maart klaar zou hebben.
Maart samples, Jul/Aug MP, Aug/Sept dus pas in volume in markt.
Zitten die RD580 borden er nog voor deze maand in ?
Die van Asus zijn er binnen paar weken, prijs is 190 euro incl btw ongeveer.
Abit zou ook een RD580 S939 plank uit brengen.?
Abit is nagenoeg failiet (edit: USI heeft de enigineers en fabrieken gekocht, maar je moet ook een goed afzet kanaal hebben), er is geen vraag meer naar, marktaandeel is nihil en het is dus ook bijna nergens meer te krijgen. Daarbij komen ze altijd erg laat met nieuwe high-end mainboards. Zijn kopen altijd eerst de designs van Asus, MSI en Gigabyte, analiseren deze helemaal en proberen dan een betere versie te maken op basis van hun Analyse. Dus time to market is niet erg snel...

[ Voor 7% gewijzigd door The Source op 17-02-2006 00:31 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Abit ging toch samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

nu nog een dual Opteron Plank met 2 x AM2 voor Opteron Dual Core 2.xx serie, dat met ATi CrossFire en de RD580 lijkt me pas ideaal, since dat ik Dual heb was ik niet van plan om tergug naar single te gaan hehe dus Quad Core [ 2x Dual Core] + ATi wordt me volgende stap asl er hopelijk een 2 Way Opteron bord komt met die nieuwe chipset, that's the question ofcourse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:03

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:56:
nu nog een dual Opteron Plank met 2 x AM2 voor Opteron Dual Core 2.xx serie, dat met ATi CrossFire en de RD580 lijkt me pas ideaal, since dat ik Dual heb was ik niet van plan om tergug naar single te gaan hehe dus Quad Core [ 2x Dual Core] + ATi wordt me volgende stap asl er hopelijk een 2 Way Opteron bord komt met die nieuwe chipset, that's the question ofcourse..
Nog even wachten en je kunt ook nog dual GPU gaan doen, dat wordt pas lache! :)

Ik zit er ook op te wachten tot AM2 uitkomt wat dat betreft, s939 heeft zijn tijd wel weer gehad imho..

The Source/CJ: Wat kun jij nog vertellen over de R600 voor wat betreft CF, wordt dat weer extern of gaan ze daar wel volledig over de PCI-e bus (of is dat bandbreedte-technisch gezien niet haalbaar..)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Oet schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 01:19:
[...]

Nog even wachten en je kunt ook nog dual GPU gaan doen, dat wordt pas lache! :)

Ik zit er ook op te wachten tot AM2 uitkomt wat dat betreft, s939 heeft zijn tijd wel weer gehad imho..

The Source/CJ: Wat kun jij nog vertellen over de R600 voor wat betreft CF, wordt dat weer extern of gaan ze daar wel volledig over de PCI-e bus (of is dat bandbreedte-technisch gezien niet haalbaar..)
AM2 is net zo goed als S939. Is niet giganties veel verandert. Slechts 1 pin. De cpu krijgt visualisatie en DDR II 800 MHz. Ik vraag me nog steeds af of het veel winst gaat opleveren.

JAmmer van ABiT hun borden zijn geweldig en die van Asus duidelijk niet. Al veel vaker een Asus gekozen omdat de abit er niet was en dan een maand later toch de abit gekocht en daar na was ik meestal wel tevreden. Maar goed dan maar wachten op een DFi of zo.

R600 is wel high end. Mischien gaan ze 2xR600 op een PCB gooien ? Ik denk dat de toch de dongel zouden gebruiken omdat het sneller is dan via de pci bus. Maar mischien hebben ze tegen die tijd een betere oplossing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697

ATI's next-generation motherboard chipset, RD580 (aka the Radeon Xpress 3200), is going to be released pretty soon (in the same timeframe as the GeForce 7900 most likely) - Anandtech have managed to grab a look at the first motherboard to utilise this chipset, ASUS' A8R32-MVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:04:

ATI's next-generation motherboard chipset, RD580 (aka the Radeon Xpress 3200), is going to be released pretty soon (in the same timeframe as the GeForce 7900 most likely) - Anandtech have managed to grab a look at the first motherboard to utilise this chipset, ASUS' A8R32-MVP.
GElukkig hebben ze heel veel vertanderd aan het PCB hopelijk hebben ze geleerd van de A8R MVP ramp en werkt T1 en hoge v-core nu wel goed.

Ze hebben dus niets geleerd ???:

Auto, 0.8V to 1.4V-1.55V* in 0.025V increments
PLUS 0.1V & 0.2V with vCore Over-Voltage
(Maximum vCore 1.6V to 1.75V)
*Max Voltage depends on CPU ID. To 1.55V with Clawhammer

Lijkt hetzelfde als bij de A8R-MVP.

Dit is wel vertandert:
The A8R-MVP has a very wide range of memory timing adjustments in recent BIOS revisions. Asus has expanded beyond these in the A8R32-MVP Deluxe. Another important change in options is that the A8R32-MVP now defaults to a 1T Command Rate at Auto – and can be forced to 1T or 2T. This is compared to the A8R-MVP default of 2T Command Rate and is the kind of change enthusiasts want on this board.

The Asus A8R-MVP also has a very wide range of overclocking controls for a board in the $100 price range, but it is weak in voltage adjustments and memory Command Rate settings. The A8R32MVP, for the most part, corrects those deficiencies by providing finer adjustments, a larger number of BIOS-adjustable voltages, and higher vCore settings. Most users will be pleased with the additions and refinements. The A8R32-MVP stands up well against just about any overclocking board available in terms of the available overclocking options and the range of control available. The Asus designers did an excellent job of listening to buyers of the earlier A8R-MVP and adding the most asked-for improvements.
Mischien kan deze wel goed gaan werken ?

Het blijkt dus dat de T1 problemen verleden tijd zijn. Dat het bord tot 300 HTT op 5x mult kan lopen en 322 haald op 4x. Alleen de v-core opties ben ik nog niet over uit. Deze liggen nog steeds vast aan CPU iD dus dan kom ik met me Low power opteron waarschijnlijk nog niet hoger dan 1.5v.

[ Voor 80% gewijzigd door Astennu op 17-02-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Als je goed kijkt zie je dat je 0.2v extra kan gooien op de Vcore door de overvolt setting, ze zeggen dat het bij de a8r-mvp 0.1v was, dus toch wel een verbetering..
Als ik het artikel zo lees is dit bord echt een goed bord, goede OC mogelijkheden, performance in audio,sata,lan is allemaal dik in orde, ook de usb is niet slecht te noemen...
Damn, het wordt toch moeilijk, s939 of toch nog wachten op AM2...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Oet schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:46:
Als je goed kijkt zie je dat je 0.2v extra kan gooien op de Vcore door de overvolt setting, ze zeggen dat het bij de a8r-mvp 0.1v was, dus toch wel een verbetering..
Als ik het artikel zo lees is dit bord echt een goed bord, goede OC mogelijkheden, performance in audio,sata,lan is allemaal dik in orde, ook de usb is niet slecht te noemen...
Damn, het wordt toch moeilijk, s939 of toch nog wachten op AM2...
Jah het gaat op CPU ID. Dus bij een clawhammer kun je als het goed is hoger. Als met een venice omdat een venice standaard als 0.2 minder heeft. Dit was bij de A8R-MVP ook al een probleem.

Edit:

Ik begin wel te denken dat de AM2 een hogere HTT speed gaat krijgen. Omdat Anandtech ook al zij dat de RD580 gemaakt was voor HTT speeds van 1400-1500 MHz. En dat zie je ook aan de 5x300=1500 MHz setting die het A8R32-MVP board aan kon. AM2 zou nog best wel eens een leuk platform kunnen worden. Ik vraag me af of nvidia dan met een Nforce 5 gaat komen en of die dan beter word dan wat ATi nu heeft. En komt die SB600 nog ?

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 17-02-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Woops, nee, niet in de conclusie: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697&p=2

This looks like a wise move, since we will not likely see the updated ATI SB600 Southbridge until the launch of the new AMD AM2 processors.

En hier: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697&p=12
This will likely change after the introduction of the updated ATI SB600, which is expected to arrive around June of this year.

[ Voor 62% gewijzigd door Oet op 17-02-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Oet schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:02:
[...]

Woops, nee, niet in de conclusie: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697&p=2

This looks like a wise move, since we will not likely see the updated ATI SB600 Southbridge until the launch of the new AMD AM2 processors.

En hier: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697&p=12
This will likely change after the introduction of the updated ATI SB600, which is expected to arrive around June of this year.
Had al zo'n vermoeden. Dus dan krijg je wel RD580 + SB600 combo's te zien. Nu Maar eens afwachten wat nvidia hier tegenover gaat zetten. Want als ik dit zo zie gaat de HTT speed van het AM2 platform een stuk hoger liggen dan dat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik geloof dat ik me aardig moet bijscholen in het overklok gebeuren als ik een nieuwe pc koop ;)
(heb nu nog een nf2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:51:
Ik geloof dat ik me aardig moet bijscholen in het overklok gebeuren als ik een nieuwe pc koop ;)
(heb nu nog een nf2)
Dat is idd een grote overgang :D

Ik vraag me af waarom Anadtech die revieuw online heeft staan. Normaal zijn er NDA's bij ATi releases. Zou dat bij de RD580 niet het geval zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Interessant nieuwsje over Ati mbt tot de HDCP-ophef:

Zie: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=851

Ze zijn "stiekum" hun specificatie-opgaves aan het veranderen:
[...]
today ATI has begin to silently remove references to HDCP-ready on its consumer products.
[...]
The bottom line: ATI has publicized that many of its consumer products are HDCP ready, when in fact are not. Some products boast HDMI connectivity, when they do not even have a physical HDMI connector nor do the products ship with an adapter. Even if they do, having a HDMI connector does not mean the board is able to output a HDCP-DVI signal. Customers who have any one of ATI's currently shipping consumer (enthusiast, mainstream, gaming, entry level) products that were advertised to support HDCP were mislead. Many of ATI's add-in board partners also repeated the same specifications as those listed by ATI.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 17-02-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het bord is dus al uit :

http://www.asus.com.tw/pr...68&model=1042&modelmenu=1

Ik vraag me af wanneer ABiT en DFi dan komen. Abit had hun AT8 X32 volgens mij ook al af.

[ Voor 32% gewijzigd door Astennu op 17-02-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:39:
Interessant nieuwsje over Ati mbt tot de HDCP-ophef:

Zie: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=851

Ze zijn "stiekum" hun specificatie-opgaves aan het veranderen:

[...]
heeft nvidia dit ook niet ?? (no flame btw gewoon vraagje :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
hjs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:04:

Dat nieuwtje is weggehaald op de site? Ik kom op iets uit wat dood loopt.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik vind dat hele HDCP gedoe een beetje opgeblazen. Het is niet alsof ze een kaart als DX9 promoten, maar dit eigenlijk een opgevoerde DX8 kaart is.

En volgens mij is er een wereld van verschil tussen "HDCP Ready" en "HDCP Compliant", net zoals er een wereld van verschil is tussen "DX9 Compliant" en "DX9 Compatible", waar veel mensen ook niet het verschil tussen weten. Mensen zien het verschil niet. AIBs zijn verantwoordelijk voor het plaatsen van de extra hardware + sleutels. En omdat de BBAs van ATi zelf dus als "HDCP Ready" gepromoot worden is ATi nu even de pineut totdat de mens een educatie krijgt over de verschillen in termen.

Overigens weer wat andere geluiden over de X1800GTO. Dave Baumann heeft gezegd dat dit een inventory SKU is van de R520, dus de leftovers van de R520 waar er nog veel van rondslingeren, en dus niet de R590... Verschillende AIBs zouden de X1800GTO voor hele speciale prijzen op de markt zetten met waarschijnlijk 12 pipes. En daarnaast zullen de X1800XTs ook onderhevig zijn aan prijsdalingen.

The Source heeft laten zien dat de X1800GTO gepositioneerd wordt tegenover de 7600GS/GT. Deze hebben een 128-bit memory interface met 12 pixelpipelines en 5 vertexshaderprocessors. Het ziet er naar uit dat de X1800GTO ook 12 pixelshaderpipelines heeft, maar misschien 2 uitgeschakelde vertexshaderprocessors heeft (dus 6). En als het een R520 core is dan maakt-ie hoogstwaarschijnlijk gebruik van een 256-bit memory interface. R520 heeft namelijk intern een 256-bit memory interface met 2x256-bit ringbus, dus is het volgens mij niet zo erg gemakkelijk om het op een 128-bits PCB te plakken.

Van verschillende leaks op het web zien we dat de 7600GT zo'n 5400 punten scoort in 3DM2005, net zo veel als een X1600XT. Een X1800GTO scoort dus 6600. Een X1800XL scoort rond de 7000. Er van uitgaande dat er 1 quad uitgeschakeld is, moet een R520 dus sneller lopen dan 500Mhz, bv 600Mhz om nog zo goed te scoren. Als ATi een leuk prijsje aan de X1800GTO weet te plakken dan kan de 7600GT het nog moeilijk krijgen zeker op eyecandy modes.

Maar goed, als X1800GTO dus een leftover SKU is... wat is dan R590?

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 17-02-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 17:49
Ik kreeg vandaag te horen van een winkel dat de leverancier meldt dat de X1900XT van Sapphire zijn end-of-life status zou hebben bereikt... Ik vind het raar dat dit het geval zou zijn voor een produkt welke nog geen maand oud is... iemand anders hier ervaring mee dat dit gemeld is? De support afdeling van Sapphire welke mij vriendelijk doorverwees naar de sales afdeling melde er nog wel bij dat zij dit erg raar zouden vinden als dat zo was aangezien het zo'n nieuw produkt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Op zich vind ik dit hele leuke tests.

Wat ik jammer vind dat de instellingen van de drivers zo niet logisch zijn:

Ati, Nvidia drivers were set in the following way:

Ati Catalyst:
CATALYST A.I.: Standard
Mipmap Detail Level: Quality
Wait for vertical refresh: Always off
Adaptive antialiasing: Off
Temporal antialiasing: Off
Quality AF: Off
Other settings: Default

N vidia ForceWare:
Image Settings: Quality
Vertical sync: Off
Trilinear optimization: On
Anisotropic mip filter optimization: Off
Anisotropic sample optimization: On
Gamma correct antialiasing: On
Transparency antialiasing: Off
Other settings: Default

Als je een hoge einde kaart hebt (X1800/x1900) ga je echt niet Quality AF enzo uitzetten. Als je een middel einde kaart (X1600 ?)hebt juist weer wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2006 18:28 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Help!!!! schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:27:
Als je een hoge einde kaart hebt (X1800/x1900) ga je echt niet Quality AF enzo uitzetten. Als je een middel einde kaart (X1600 ?)hebt juist weer wel.
Nee maar dit is wel eerlijker vergelijken.. is precies hetzelfde als het verhaal van Q in ATi drivers en Q in nvidia.. als je een kaart zoals 7800GTX512 hebt.. dan zet je hem tog ook niet op quality ipv HQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

jimbojansen90 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:37:
[...]

Nee maar dit is wel eerlijkere vergelijken.. is precies hetzelfde als het verhaal van Q in ATi drivers en Q in nvidia.. als je een kaart zoals 7800GTX512 hebt.. dan zet je hem tog ook niet op quality ipv HQ
Dat vind ik niet. Ik denk dat het niet juist is om High en Mid end kaarten opdezelfde settings te testen.

IMO zouden High end cards op maximale instellingen getest moeten worden op 1280*1024 en 1600*1200. Daar koop je zo'n kaart voor als je t mij vraagt..... :o

Voor de Mid end cards zouden aangepaste settings gebruikt kunnen worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Help!!!! schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:45:
[...]

Dat vind ik niet. Ik denk dat het niet juist is om High en Mid end kaarten opdezelfde settings te testen.

IMO zouden High end cards op maximale instellingen getest moeten worden op 1280*1024 en 1600*1200. Daar koop je zo'n kaart voor als je t mij vraagt..... :o

Voor de Mid end cards zouden aangepaste settings gebruikt kunnen worden.
ik vind dat ook.. maar doe het dan bij beide kaarten.. niet de een wel en de ander niet.. anders krijg je geen eerlijke vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
marceltenb schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:22:
Ik kreeg vandaag te horen van een winkel dat de leverancier meldt dat de X1900XT van Sapphire zijn end-of-life status zou hebben bereikt... Ik vind het raar dat dit het geval zou zijn voor een produkt welke nog geen maand oud is... iemand anders hier ervaring mee dat dit gemeld is? De support afdeling van Sapphire welke mij vriendelijk doorverwees naar de sales afdeling melde er nog wel bij dat zij dit erg raar zouden vinden als dat zo was aangezien het zo'n nieuw produkt is...
Inderdaad raar. Het zou eerder over de X1800XT moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:27:
Op zich vind ik dit hele leuke tests....
We didn’t test the “eye candy” mode for two reasons. First, it’s only the ATI Radeon X1000 family that allows using FSAA and HDR simultaneously, so there would be no comparisons to make. And second, in tomorrow’s games the Radeon X1800 XT and even the Radeon X1900 XTX are going to be too low-performing to deliver a playable frame rate in high enough resolutions with enabled HDR and full-screen antialiasing.

De laatste zin vind ik nogal frappant, aangezien het enablen van 4xAA@1280 een hit van ~27% geeft op mijn X1900XTX in de SM3.0/HDR test. Als we dan het volgende grafiekje er bij halen...

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/3dmark06/hi6dm_total3.gif

kun je zien dat de X1900XTX met 4xAA sneller is dan de X1800XT en de 7800GTX/256 zonder AA. (mijn score @1280x1024/4xAA = 1916)

Een vreemde conclusie van Xbitlabs dus. Ik vraag me af of ze het enablen van AA uberhaupt uitgeprobeerd hebben... |:( 8)7 (kan namelijk alleen op de Pro version)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-02-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:13:
Ik vind dat hele HDCP gedoe een beetje opgeblazen. Het is niet alsof ze een kaart als DX9 promoten, maar dit eigenlijk een opgevoerde DX8 kaart is.

En volgens mij is er een wereld van verschil tussen "HDCP Ready" en "HDCP Compliant", net zoals er een wereld van verschil is tussen "DX9 Compliant" en "DX9 Compatible", waar veel mensen ook niet het verschil tussen weten. Mensen zien het verschil niet. AIBs zijn verantwoordelijk voor het plaatsen van de extra hardware + sleutels. En omdat de BBAs van ATi zelf dus als "HDCP Ready" gepromoot worden is ATi nu even de pineut totdat de mens een educatie krijgt over de verschillen in termen.

Overigens weer wat andere geluiden over de X1800GTO. Dave Baumann heeft gezegd dat dit een inventory SKU is van de R520, dus de leftovers van de R520 waar er nog veel van rondslingeren, en dus niet de R590... Verschillende AIBs zouden de X1800GTO voor hele speciale prijzen op de markt zetten met waarschijnlijk 12 pipes. En daarnaast zullen de X1800XTs ook onderhevig zijn aan prijsdalingen.

The Source heeft laten zien dat de X1800GTO gepositioneerd wordt tegenover de 7600GS/GT. Deze hebben een 128-bit memory interface met 12 pixelpipelines en 5 vertexshaderprocessors. Het ziet er naar uit dat de X1800GTO ook 12 pixelshaderpipelines heeft, maar misschien 2 uitgeschakelde vertexshaderprocessors heeft (dus 6). En als het een R520 core is dan maakt-ie hoogstwaarschijnlijk gebruik van een 256-bit memory interface. R520 heeft namelijk intern een 256-bit memory interface met 2x256-bit ringbus, dus is het volgens mij niet zo erg gemakkelijk om het op een 128-bits PCB te plakken.

Van verschillende leaks op het web zien we dat de 7600GT zo'n 5400 punten scoort in 3DM2005, net zo veel als een X1600XT. Een X1800GTO scoort dus 6600. Een X1800XL scoort rond de 7000. Er van uitgaande dat er 1 quad uitgeschakeld is, moet een R520 dus sneller lopen dan 500Mhz, bv 600Mhz om nog zo goed te scoren. Als ATi een leuk prijsje aan de X1800GTO weet te plakken dan kan de 7600GT het nog moeilijk krijgen zeker op eyecandy modes.

Maar goed, als X1800GTO dus een leftover SKU is... wat is dan R590?
Uhmm klinkt goed dus nog wel hoop dat ATi de G71 bij kan houden met een R590. Ik vond het al raar dat een high end met 0.08u en ook low k en alles er op en er aan. En dan langzamer zijn.

En de X1900 XT EOL is niet heel zou kunnen ? XTX neemt het over er daar na de R590 ? X1800 XT zal zekers EOL gaan want de X1900 is vele malen beter en niet veel duurder om te maken.

Maar er komen dus leuke tijden aan :D R590 / G71 / AM2 / Nieuwe intel chip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

@ Astennu:

Ik draai hier de A8R-MVP met een Opty 146 op 2,6 GHz @ stock voltage (kan waarschijnlijk wel hoger maar dat hoeft voor mij niet) en dit bord bevalt me perfect.

Dit als reactie op de tientallen (negatieve) posts van jou hierover in dit topic en en op het Asus forum.

Edit:
ASUS will be among the first to embrace the ATI's new chipset. We saw a sample of ATI's reference motherboard at CES, and ATI will announce this board in a few days time. The code name is RD580 while it will be commercially known as the Radeon Xpress 3200.
Asus finally decided to make a high end board based on this chipset. Its RD480, A8R-MVP board was sucessful but it lacked some high end features. Well, this will change now as the new board has Deluxe in the name. Asus will offer some of the nice features of its Deluxe boards to the community. It is almost ready to announce its Asus A8R32-MVP Deluxe and we even know that some of the samples are already out.

ASUS is still tweaking the board and we heard that the RD580 should be the most overclocked platform available. It will sure surpass the Nforce 4 SLI overclockability as we know that the reference RD580 can go at more than 300 MHz FSB easily, and even more than that. Nforce 4 SLI will win on features, but it is up to motherboard manufacturers to include all the nice features on the boards as you can use external chips to include support for all the nice features that are not part of the chipset. Crossfire is finally becoming a mature player.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 18-02-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:33

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 163665 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:25:
Laten ze nu eerst maar eens goed met cf komen. Kennelijk is 2-way al moeilijk genoeg voor ze.
Niet mee eens! Waarom CF-geil zijn als ik 1 kaart uberhaupt al super performed in de toekomst? Da's toch veel mooier ;) Nee, laat ze zich ajb niet richten op CF en al die zooi, en liever op single-kaart performance. CF mag later wel... :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Hey Ho Let's Go! })

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2006/2/17/3153b3bc-0031-4409-96fe-22e2c732e3eb4501200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2006/2/17/ee46d591-6b72-4e5e-98ac-3dea2c790e734501200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2006/2/17/f8d7f671-f595-4b86-ac69-f5225bcc0f2a4501200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2006/2/17/623d43b9-ccab-49ef-a14b-c0c252cfff614501200.jpg

van Anand 'gelekt' >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Joepi op 18-02-2006 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Leuk die testen, maar dit is tegen een gewone GTX... geen 512GTX, bovendien zou het leuker zijn als
een x1900xt op beide borden wordt getest. Deze test is gewoon een hoop crap waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Nou, we zullen zien ...

nog een plaatje van Ati
Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2006/2/17/e5300ae2-5070-455e-a72f-a3170f9f5c9f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

epo schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:13:
Leuk die testen, maar dit is tegen een gewone GTX... geen 512GTX, bovendien zou het leuker zijn als
een x1900xt op beide borden wordt getest. Deze test is gewoon een hoop crap waar je niks aan hebt.
Klopt, maar je moet ook kijken naar de tests op de volgende manier:

De performance van de 7800GTX op de A8N of de A8R(32), je ziet dat de performance op de ATi chipset hoger is bij de 7800GTX, dus blijkbaar is het bord gewoon erg goed!

Nvm, in de plaatjes is het tegenovergestelde te zien en heel het artikel is offline, ik meende het wel in andere plaatjes gezien te hebben bij de single tests, maar nu is het niet meer te zien helaas...

[ Voor 16% gewijzigd door Oet op 18-02-2006 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Joepi schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:21:
Nou, we zullen zien ...

nog een plaatje van Ati
[afbeelding]
ATi is raar bezig met de prijzen.

X1800XL @ $329, terwijl dit eerst $299 was. Dus dit is omhoog gegaan, waarschijnlijk om wat meer ruimte te creeeren voor de X1800GTO. En de X1600XT dus $20 omlaag naar $149 en de X1600Pro naar $119. Niet slecht.

Nu is dus officieel de X1300Pro de tegenhanger van de GF7300, terwijl nVidia deze liever tegen de non-Pro had gezet (en het daar al moeilijk tegen had). De X1300Pro walst dus over de 7300 heen, laat staan de X1600Pro die je voor $20 meer kan krijgen.

X1800GTO dus hoogstwaarschijnlijk een 3 Quads kaart (12 pipes/12 ROPs) met 256-bit memory interface en naar alle waarschijnlijkheid over de 7600GT heen walst op eye-candy modes (want de 7600GT heeft maar een 128-bit memory interface, 4 ROPs).

Je ziet hier een ommekeer in strategie van ATi. De allereerste GT/GTO werd geboren uit 'nood' omdat er nog geen vervangers klaar waren in het segment tegen de 6600GT en omdat er veel leftover SKUs waren. Blijkbaar heeft ATi er dit keer rekening mee gehouden en zetten ze het direct in, tegelijkertijd met de nieuwe midrange van de concurrent. Hetzelfde geldt voor de X1300Pro die nu recht tegenover de 7300GS wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:28:
@ Astennu:

Ik draai hier de A8R-MVP met een Opty 146 op 2,6 GHz @ stock voltage (kan waarschijnlijk wel hoger maar dat hoeft voor mij niet) en dit bord bevalt me perfect.

Dit als reactie op de tientallen (negatieve) posts van jou hierover in dit topic en en op het Asus forum.

Edit:

[...]
Perfect :\ Stock voltage is nou net wat ik nooit gebruik. Ik ken het woord stock niet. En overclocken is mijn grote hobby. Asus adverteerd met een OC board dat het niet is. En T1 ram timings werken niet boven 250 HTT ook een ramp voor overclockers.

En ik had ook al gevonden dat de Nieuwe A8R32 al deze problemen niet zou hebben. Ze hebben het blijkbaar toch gefixt.

En ik ben niet de enige hele fora klagen er over. En de A8R32 is nog steeds geen oc board. Geen 4v V-Dimm geen 1.8v cpu voltage. DFi heeft dit allemaal wel. Kijk dat jij genoeg hebt aan stock voltage okeey en je T1 timings ook niet boeit tja dan heb je idd voor JOU een perfect board. Maar mensen die een board kopen wat van overclockers voor overclockers was (Dat zijden ze als verkoop praatje) Komen bedrogen uit want hun scores gingen omlaag door de T2 timings en hun cpu's konden niet meer zo ver clocken omdat ze ineens beperkt werden in de v-core.

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 18-02-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

In die review zie je dat 2T helemaal niet onder doet voor 1T. ;) Dat zeggen ze ook, het is een nadeel dat 1T niet werkt maar 2T is net zo snel op de een of andere manier. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Er bestaat een verschil tussen die hard overlockers en gewone overlockers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Astennu schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:41:
[...]

Perfect :\ Stock voltage is nou net wat ik nooit gebruik. Ik ken het woord stock niet. En overclocken is mijn grote hobby. Asus adverteerd met een OC board dat het niet is. En T1 ram timings werken niet boven 250 HTT ook een ramp voor overclockers.

En ik had ook al gevonden dat de Nieuwe A8R32 al deze problemen niet zou hebben. Ze hebben het blijkbaar toch gefixt.

En ik ben niet de enige hele fora klagen er over. En de A8R32 is nog steeds geen oc board. Geen 4v V-Dimm geen 1.8v cpu voltage. DFi heeft dit allemaal wel. Kijk dat jij genoeg hebt aan stock voltage okeey en je T1 timings ook niet boeit tja dan heb je idd voor JOU een perfect board. Maar mensen die een board kopen wat van overclockers voor overclockers was (Dat zijden ze als verkoop praatje) Komen bedrogen uit want hun scores gingen omlaag door de T2 timings en hun cpu's konden niet meer zo ver clocken omdat ze ineens beperkt werden in de v-core.
Het is een heel eind offtopic, maar het is wel wat ze zeggen, een OC-board, hoe je het ook wend of keert. Helaas voldoet het niet aan jou hogere eisen. Gezien de prijs vind ik het ook geen schande dat ie geen geweldige prestaties neerzet..
Wellicht had je de reviews beter moeten doornemen voordat je dit bord kocht, maar voor de toekomst,: ik zie dat de A8R32-mvp wel een flinke verbetering met zich meebrengt, misschien een mooie om te upgraden. Wil je liever DFI, dat kan ook, geen idee of zij nog een s939 bord gaan uitbrengen, hoe dan ook, in de review van Anand stond nog dat DFI nu ook van de ULi southbridge gebruik zouden gaan maken, dus qua SataII en USB zit dat dan ook wel snor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joepi schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:21:
Nou, we zullen zien ...

nog een plaatje van Ati
[afbeelding]
plaatje is duidelijk een ATI plaatje... ze laten bijv. de 6800GS achterwegen terwijl dat op het moment een van DE kaarten van nVidia is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Abit heeft ook een Crossfire mobo, staat bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Oet schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:55:
[...]

Het is een heel eind offtopic, maar het is wel wat ze zeggen, een OC-board, hoe je het ook wend of keert. Helaas voldoet het niet aan jou hogere eisen. Gezien de prijs vind ik het ook geen schande dat ie geen geweldige prestaties neerzet..
Wellicht had je de reviews beter moeten doornemen voordat je dit bord kocht, maar voor de toekomst,: ik zie dat de A8R32-mvp wel een flinke verbetering met zich meebrengt, misschien een mooie om te upgraden. Wil je liever DFI, dat kan ook, geen idee of zij nog een s939 bord gaan uitbrengen, hoe dan ook, in de review van Anand stond nog dat DFI nu ook van de ULi southbridge gebruik zouden gaan maken, dus qua SataII en USB zit dat dan ook wel snor ;)
DFI gaat nu idd een ULi 1575 gebruiken. En Abit levert een beter oc board wat wel alles kan voor 15 euro meer. + In de revieuw kon het board wel 1.65v en dit hebben ze later dus terrug gedraait. De Revieuws hadden engeneering samples en waren dus niet hetzelfde als de planken die in de winkel kwamen te liggen.

Ik vind niet snel is heel slecht. Tuurlijk heb je als die hard tweaker altijd wel wensen maar dit is wel iets te gortig. En T1 is wel degelijk sneller. Mischien zie je er niet geel veel van terrug. Maar als je eem memory test draait zie je duidelijk dat je van 6000 > 7000 MB/s gaat. Een hele leuke winst zou ik zeggen. + in 3Dmark 2001 zul je het wel merken. Maar natuurlijk in zware games niet waar je vga kaart of cpu de limmit zijn. MAar voor mij is dat gewoon belangrijk. Maar ik zal er nu over ophouden. Ik vond het alleen belangrijk dat mensen hier weten dat ze moeten oppassen voor Asus borden en OC + support die niet geweldig is op hun forum of via de e-mail. Krijg je gewoon geen of een slechte reactie waar je niets mee kunt. Vind ik niet passen bij zo'n merk. Aan de andere kant ze zijn zo groot dat ze het vast niet erg vinden om een klant kwijt te raken voor die nog een miljoen andere.

Verder viel het me trouwens op dat de X1600 het in 3dmark 2006 heel erg goed doet. En een X800 XL in sm 2.0 verslaat. + goed kan mee komen met een 6800 GT ( gelijke scores ) In SM 3.0. In de high end zie je dat de X1800 totaal niet mee komt en de X1900 maar net iets sneller is dan de 7800 GTX 512. Ik vraag me toch af waar dat allemaal aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand bij wie het volgende wél werkt? (iemand die een DVI monitor heeft)

Afbeeldingslocatie: http://home.cinci.rr.com/adamk47/fixthisbugATI.JPG

Op Rage loopt namelijk een topic van iemand die beweert dat het niet werkt, hij krijgt met geen mogelijkheid bijv. 1024x768 met zwarte randen op een 1280x1024 scherm.
Ik kan het zelf niet checken, heb namelijk een VGA LCD.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33845691

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 18-02-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:54:
Is er iemand bij wie het volgende wél werkt? (iemand die een DVI monitor heeft)
Werkt hier zonder problemen (Dell 2405FPW via DVI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Wat moet je hiervan denken?
No, the X1800's coming out are just knock off R520's. According to A. N. Other AIB, ATI have stopped production of R520 but they have some serious volume left - they are doing some special prices on them, with the GTO config and also cut down XT prices
http://www.beyond3d.com/f...php?p=699410&postcount=94

Ik denk dat Ati blij is, als het hoofdstuk R520 eindelijk gesloten is, dus ik denk niet, dat die r520 nog rondspookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Joepi schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:37:
Wat moet je hiervan denken?

[...]

http://www.beyond3d.com/f...php?p=699410&postcount=94

Ik denk dat Ati blij is, als het hoofdstuk R520 eindelijk gesloten is, dus ik denk niet, dat die r520 nog rondspookt.
Had ik hier al gepost. ;) [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."[/rml] En ja, ATi zal blij zijn als het voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CHeeCH schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:22:
[...]

Werkt hier zonder problemen (Dell 2405FPW via DVI)
Mogelijk werkt het bij jou wel omdat
de OSD van de Dell het ondersteund. Iemand
die een dvi LCD heeft waarvan het OSD geen
non-scaling 1:1 ondersteund maar waar het wel werkt via het CCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:57:
[...]

Had ik hier al gepost. ;) [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."[/rml] En ja, ATi zal blij zijn als het voorbij is.
Nja ze hebben ze schade kunnen beperken doordat ze toch nog een fix hebben gevonden. Anders hadden ze alles in de prullenbak kunnen gooien. Of het meteen als mid range voor dump prijzen weg doen. Nu hebben ze er nog wat geld voor gekregen. Maar de X1800 heeft een heel kort leven gehad. Volgens mij is dit de chip die het minst lang bestaan heeft. ( Voor ATi dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
BTW: PR Samsung ...
Designed with 80-nanometer process technology, the device has a 12.8GB/sec processing speed, 30 percent faster than the previous prototype, which allows it to transfer the equivalent of up to six DVD-quality movies every second. The 512Mb GDDR4 graphics DRAM comes with 32 input/output pins, each of which transfers data at 3.2Gb/sec. In October, Samsung completed samples of a 256Mb GDDR4 that processed video (and accompanying audio) at 10 gigabytes per second.

"With such phenomenal processing speed, we're able to offer video card manufacturers the bandwidth for incredibly life-like movements and richly textured imagery that will soon rival that of cinematic movies," said Mueez Deen, Marketing Director, Graphics Memory and Mobile DRAM, Samsung Semiconductor.
http://www.samsung.com/Pr...y_20060214_0000233753.htm

Hier zitten ze op te wachten bij Ati!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Anoniem: 151544 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:23:
[...]

das enkel commercie die 512MB, die kaart is echt te traag om van die extra 256MB te gebruiken.
verkooptrucs...
hij is nu in de aanbieding bij mycom, voor 149 zelfs. (edit: oeps dit was al erder gezegd) Wel erg veel MB's zijn ze wel nuttig zo snel is die kaart toch niet? Zijn er mogelijkheden om pipes te unlocken oid?
Zijn er al ervaringen bekend met deze 512MB AGP versie? Hoe is deze kaart bijvoorbeeld vergeleken met de X800SE (die heeft bijv 256MB DDR3). Die is wel over te clocken maar niet te unlocken.

[ Voor 47% gewijzigd door DopdeDouwer op 18-02-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Yesss goed nieuws lees ik hier over de Asus Asus A8R32-MVP Deluxe hier ben ik blij mee, die wil ik namelijk samen met een X1900 CrossFire.
Ik moet alleen nu straks nog weten hoe ik moet overklokken, lol, ik heb namelijk altijd Intel gehad en weet eigenlijk totaal niets van AMD wat ik weet is dat die geen FSB heeft maar hoe het allemaal zit weet ik niet.

Wat ik wou maar dus geloof ik niet zo werkt is de FX-60 (2,6GHz) dit met PC4800 of PC4000 geheugen.
Nu wil ik zo snel mogelijk het geheugen laten lopen en dan de cpu ongeveer 200MHz sneller, mag ook meer mag ook minder als het maar op lucht cooling kan en het moet natuurlijk 100% stabiel zijn en 24/7 kunnen draaien. Het is natuurlijk uitproberen.

Nu dacht ik zelf dus bijvoorbeeld met PC4800 (600MHz) gooi ik de MultiPlier (MP) op 9,5 (ipv 13) dan heb ik dus 9,5x300=2850MHz of 9x300=2700 maar zo werkt het geloof ik niet bij AMD. En dan hen je ook nog te maken met HTT enzo ik snap er nog niets van :D
Ik moet nog heel wat dingen bekijken hoe het met maar misschien kan iemand het uitleggen hoe dit precies zit en wat is slim om te doen met een FX-60 die een instelbare MultiPlier heeft.

En ik weet ook nog niet precies wat ik het beste kan nemen qua geheugen:
2x1GB (2GB) OCZ EB DDR PC-4000 Platinum Edition
Of
4x512MB (2GB) OCZ EL DDR PC-4800 Platinum Elite Edition

PC4800 is/kan sneller maar dan heb ik 4 modules dan kan je toch geen T1 draaien? Wat is dan beter.

En qua geld maakt het niet uit wat het kost eigenlijk het moet gewoon snelste zijn :) en nee geen geld te veel ik heb er lang voor gespaard en dingen gelaten die veel geld kosten zoals vakantie.

• Wat ik ongeveer wil is dit
• Asus A8R32-MVP Deluxe
• AMD FX-60
• OCZ PC4000/4800 (totaal 2GB)
• Asus x1900 CrosFire en de XT/XTX (moet nog kijken wat ik het beste kan doen
• 4x (RAID0) Western digital WD740ADFD 74GB SATA150 10k 16MB dit is dus de nieuwe alleen niet 150GB maar 74GB. (dit puur voor snelheid, opslag heb ik speciaal een externe HD voor op Firewire800. Als het goed is, is de nieuwe 74GB het zelfde als de nieuwe 150GB Raptor alleen dus kleiner ook dit weet ik niet zeker, misschien neem ik ook wel 2x 150GB.

En de rest moet ik allemaal nog goed uitzoeken in deze maand.
Ik weet nog niet welke cooler of voeding ik neem ieder geval 600W of meer.

Misschien kan jij "Astennu" mij is vertelen over hoe je je Asus hebt overgeklokt.
Omdat ik zie in een topic van jou dat jij hem op 306x9= 2754 MHz hebt en Mem zat rond de 250 MHz. Wat ik dus denk is dat die 306 je geheugen was maal de MP is je CPU snelheid maar dat zit dus anders, omdat je zegt dat die op 250Mhz zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

Pimpimmers20 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:10:
Yesss goed nieuws lees ik hier over de Asus Asus A8R32-MVP Deluxe hier ben ik blij mee, die wil ik namelijk samen met een X1900 CrossFire.
Ik moet alleen nu straks nog weten hoe ik moet overklokken, lol, ik heb namelijk altijd Intel gehad en weet eigenlijk totaal niets van AMD wat ik weet is dat die geen FSB heeft maar hoe het allemaal zit weet ik niet.

Wat ik wou maar dus geloof ik niet zo werkt is de FX-60 (2,6GHz) dit met PC4800 of PC4000 geheugen.
Nu wil ik zo snel mogelijk het geheugen laten lopen en dan de cpu ongeveer 200MHz sneller, mag ook meer mag ook minder als het maar op lucht cooling kan en het moet natuurlijk 100% stabiel zijn en 24/7 kunnen draaien. Het is natuurlijk uitproberen.

Nu dacht ik zelf dus bijvoorbeeld met PC4800 (600MHz) gooi ik de MultiPlier (MP) op 9,5 (ipv 13) dan heb ik dus 9,5x300=2850MHz of 9x300=2700 maar zo werkt het geloof ik niet bij AMD. En dan hen je ook nog te maken met HTT enzo ik snap er nog niets van :D
Ik moet nog heel wat dingen bekijken hoe het met maar misschien kan iemand het uitleggen hoe dit precies zit en wat is slim om te doen met een FX-60 die een instelbare MultiPlier heeft.

En ik weet ook nog niet precies wat ik het beste kan nemen qua geheugen:
2x1GB (2GB) OCZ EB DDR PC-4000 Platinum Edition
Of
4x512MB (2GB) OCZ EL DDR PC-4800 Platinum Elite Edition

PC4800 is/kan sneller maar dan heb ik 4 modules dan kan je toch geen T1 draaien? Wat is dan beter.

En qua geld maakt het niet uit wat het kost eigenlijk het moet gewoon snelste zijn :) en nee geen geld te veel ik heb er lang voor gespaard en dingen gelaten die veel geld kosten zoals vakantie.

• Wat ik ongeveer wil is dit
• Asus A8R32-MVP Deluxe
• AMD FX-60
• OCZ PC4000/4800 (totaal 2GB)
• Asus x1900 CrosFire en de XT/XTX (moet nog kijken wat ik het beste kan doen
• 4x (RAID0) Western digital WD740ADFD 74GB SATA150 10k 16MB dit is dus de nieuwe alleen niet 150GB maar 74GB. (dit puur voor snelheid, opslag heb ik speciaal een externe HD voor op Firewire800. Als het goed is, is de nieuwe 74GB het zelfde als de nieuwe 150GB Raptor alleen dus kleiner ook dit weet ik niet zeker, misschien neem ik ook wel 2x 150GB.

En de rest moet ik allemaal nog goed uitzoeken in deze maand.
Ik weet nog niet welke cooler of voeding ik neem ieder geval 600W of meer.

Misschien kan jij "Astennu" mij is vertelen over hoe je je Asus hebt overgeklokt.
Omdat ik zie in een topic van jou dat jij hem op 306x9= 2754 MHz hebt en Mem zat rond de 250 MHz. Wat ik dus denk is dat die 306 je geheugen was maal de MP is je CPU snelheid maar dat zit dus anders, omdat je zegt dat die op 250Mhz zit.
Hoeveel gaat dit grapje kosten????? 8)7

mystic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Misschien zit je in het verkeerde topic? :P ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:06
Degenen die de hele review willen lezen, kunnen hier klikken. Ik heb de review ergens gevonden en geupload, want de review is voorlopig teruggetrokken van de Anandtech site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Anoniem: 151544 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:39:
[...]

Hoeveel gaat dit grapje kosten????? 8)7

mystic
Weet ik niet maakt niet uit >:)
Heb het geld er voor over komt ook nog een 30" TFT bij :D en silverstone kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Krizzie schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:40:
Misschien zit je in het verkeerde topic? :P ;)
Een beetje dan 8)7 maar het gaat om ATI moederbord en ATI videokaarten en crossfire.
dus iedergeval 3 regel in dat stuk gaat over ATI de rest 97% is offtopic :X
Sorry hier voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

biobak schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:13:
Degenen die de hele review willen lezen, kunnen hier klikken. Ik heb de review ergens gevonden en geupload, want de review is voorlopig teruggetrokken van de Anandtech site.
Bedankt, toppertje dat je het even hebt geript. Het lijkt me duidelijk, de A8R32-MVP is de beste keuze totdat socket AM2 verkocht gaat worden.
The Asus A8R-MVP was a board that was brilliantly positioned by Asus for success. It performed well, overclocked well, and was very cheap. Selling into a market that had no compelling reason for choosing ATI instead, the A8R-MVP had just the right combination of features to attract a large number of buyers.

In some ways, however, the A8R-MVP made promises that it could not keep. The wonderful and fast overclocking required users to adjust down to a 2T Command Rate, which many enthusiasts did not like, despite the fact the Asus was as fast at 2T as most other boards at 1T. There was always the thought of how much faster it would be at 1T. The other major issue was the very limited vCore overclock options, which many made a bigger deal of than what facts or true performance justified.

Since the launch of the A8R-MVP, the AMD market has also changed. Now, the ATI X1900XT is the fastest video card on the market. Instead of last generation's X850XT Crossfire, ATI's recent X1900XT Crossfire is now the fastest dual video solution that you can buy. The top end of the Socket 939 market is also now moving to dual x16 PCIe and ATI is finally introducing their RD580 dual x16 chipset. This is the chipset that will likely put ATI firmly on the AMD roadmap. Asus appears to understand these changes in the market, and the updated A8R32-MVP Deluxe has been positioned upward.

In the process of updating the A8R-MVP to the A8R32-MVP Deluxe, Asus has also listened to buyers of the A8R-MVP. With the move to the new rock-solid ATI RD580, Asus has updated just about every complaint with the original A8R-MVP. There are even finer adjustments for many BIOS settings, voltage adjustment options have been greatly expanded from simple on/off to expanded adjustment ranges, the AD1986 6-channel HD codec was replaced by the even better 7.1 channel Realtek ALC882 HD with 103dB S/N ratio, a second full-speed PCIe Gigabit LAN was added, two more SATA2 ports were added with the excellent Silicon Image 3132, and the list goes on. Asus enhanced the A8R32-MVP and moved it from corporate pale brown to Deluxe black. Along the way, the range of BIOS options expanded to one of the best ranges of overclocking controls available on any Asus motherboard. The good things were also kept, like the full SATA2 3Gb/sec ULi M1575 Southbridge instead of the outdated ATI SB450, and the passive cooling without noisy fans on the chipset.

The big question then is: do all the changes improve performance? Based on our tests here, the answer is a resounding "YES". Where the A8R-MVP had to drop to 2T at around 260-265, the A8R32-MVP is stable at 1T Command Rate to 322 in our tests - the highest 1T overclock that we have measured with this processor/memory on air cooling. The board is also solid and exceptionally cool-running, even when pressed hard. We measured a Northbridge temperature of just 109F while looping 3DMarks at over 300FSB; the Southbridge was a similarly cool 107F. This was with passive cooling and the board under high-stress conditions. This performance is really more a compliment to ATI's RD580 chipset than to this Asus design.

The bottom line is that the updated A8R32-MVP is an easy board to love. It will cost more than the A8R-MVP, but it also delivers more. The A8R32-MVP Deluxe provides the best dual x16 video performance that you can currently buy. A pair of X1900XT video cards in Crossfire mode is the current best in video, and the Asus A8R32-MVP drives this video package effortlessly when coupled with an appropriate high wattage power supply. The feature set is competitive with any Socket 939 available and also includes on-board high-definition audio that is not available on current NVIDIA Dual x16 SLI boards. The design is also elegantly simple with an RD580 chipset designed from the ground up for high-speed overclocking and for Dual x16 video.

None of this means that the A8R32-MVP Deluxe is perfect for all users. There will be users who find that 3.2V vDIMM is not enough for their discontinued VX or BH5 memory chips, others will complain that only 1.65V vCore for a 1.35V processor is just not enough to drive their Opteron to 3.x GHz, and some will rightly find fault that there is no usable PCIe slot left if you run Crossfire on this board. However, for most end-users and most enthusiasts, the A8R32-MVP will do exactly what they want to do with their AMD Athlon 64 processor. This even includes some of the highest and most stable overclocks that we have seen on a Socket 939 board.

We have yet to review the RD580 - that is coming in a couple of weeks - and we will need to see more RD580 boards before we know if the A8R32-MVP is that good or whether it is the RD580 chipset that is the goodness here. We can confess that the A8R32-MVP Deluxe has become a favorite board in the lab in a very short time and it is likely to stay on our bench until the AM2 socket, or until that possible killer DFI RD580 comes along. For now, this is a board worth searching out when you can buy one in a couple of weeks. It looks as if Asus has a young motherboard Engineer on a dynamic development team who is going to give some legends in the industry a run for their money.

Thanks for listening, Asus.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 19-02-2006 14:56 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.