My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
De rit was ook toppie, het gros reed verkeerd en maar wij reden goed. Op de veluwe gestopt en heeeeel veel Alfa's voorbij zien komen. Vooral de stoet montreals was gaaf
Ook een stukje in de gechipte 2.0 8v van Rob meegereden. Ws zijn daar ooit andere nokkenassen en/of is de kop aangepast. Niet normaal hoe dat ding doortrekt. Als ik er uit Zweden weer ben ga ik ook maar eens op zoek naar een 2.0 8v blok... heeerlijk
* ephymerous post vanavond de foto's
XXXVI
Weer een fijn nieuw hobby-project erbij
En zo'n 2.4 JTD heeft toch wel een beetje veel last van onderstuur.
Filmpje: http://www.xs4all.nl/~conquest/alfa/joscompilatie.wmv
Gelukkig blieef de schade beperkt tot wat krassen op de velg.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Als je zo hard en compleet verkeerd die bocht in gaat wel... dan had je er zelfs met een echte racewagen nog in de grindbak gelegen.BeaM-R schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:25:
En zo'n 2.4 JTD heeft toch wel een beetje veel last van onderstuur.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
ik heb hem zien staan ja, kzat in dezelfde heat bij zeSpecht schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:00:
[...]
Als je zo hard en compleet verkeerd die bocht in gaat wel... dan had je er zelfs met een echte racewagen nog in de grindbak gelegen.
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Standaard 14" voor jou auto.Caponi schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:48:
Weet iemand trouwens wat de maat is van de standaard stalen velgen die onder zo'n 145 zitten? Ik wil er namelijk voorlopig andere wieldoppen op zetten totdat ik goede LM-velgen heb geregeld.
Gefeliciteerd en snel pics posten!
Gisteren een erg goede dag gehad op zandvoort.
Lekker gereden alleen weer veel te druk, zo'n 100+ auto's per "heat".
Dus lijnen rijden heb ik maar niet geprobeerd omdat er telkens weer een, kamikaze hans naast/achter zat.
Gewoon lekker rond gereden en af en toe eens wat bochtjes goed nemen..
Heb er ook film van die ik van de week even zal checken.
Rest komt later allemaal
[ Voor 36% gewijzigd door -Sander- op 24-04-2006 17:47 ]
Is geluktBalusC schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:52:
Uitlijnafspraak gemaakt voor a.s. maandag bij Profile Tyrecenter. Ze hadden de ophanging vandaag ook even snel bekeken op de brug, maar ze zagen ook niks bijzonders. Maandag zie ik wel of uitlijnen lukt
euhjm .. dus de 145 heeft het heelhuids er vanaf gebracht?!Alfa_145 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:42:
[...]
Standaard 14" voor jou auto.
Gefeliciteerd en snel pics posten!
Gisteren een erg goede dag gehad op zandvoort.
Lekker gereden alleen weer veel te druk, zo'n 100+ auto's per "heat".
Dus lijnen rijden heb ik maar niet geprobeerd omdat er telkens weer een, kamikaze hans naast/achter zat.
Gewoon lekker rond gereden en af en toe eens wat bochtjes goed nemen..
Heb er ook film van die ik van de week even zal checken.
Rest komt later allemaal
Geen grind of vangrail-strepen op de verse lak !??!

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-04-2006 18:56 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Helemaal heel, geen schade/deuken/krassen oid.ing._Buttje schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:55:
euhjm .. dus de 145 heeft het heelhuids er vanaf gebracht?!
Geen grind of vangrail-strepen op de verse lak !??!
Heb wel 2 boze mede clubgenoten met een 2.0 16v QV en een 1.7 16V Boxer (met lichter vliegwiel, C&B nokken, enz.. alleen _nog_ geen chip) die konden mij niet wegrijden
Die 145 van mij gaat echt als de brandweer nu.. stuk op cirquit met die QV heb ik op film trouwens. haha
Btw; Beam-R: Niet echt slim om vol in te gaan halen vlak voor een haakse bocht..
[ Voor 10% gewijzigd door -Sander- op 24-04-2006 19:06 ]
Anoniem: 31491
Anoniem: 12561
Zie trouwens net pas weer mijn msn en ik kan melden dat de heer Soulfly zeer goed bezig is!
Als je soms hulp nodig hebt hoor ik het wel hè.
Onderstuuur ?!????? Gewoon 1000% verkeerde lijn !!!BeaM-R schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:25:
Er waren zondag een 5-tal leden van de Alfa 156 Club bij de clubspecial op Zandvoort.
En zo'n 2.4 JTD heeft toch wel een beetje veel last van onderstuur.![]()
Filmpje: http://www.xs4all.nl/~conquest/alfa/joscompilatie.wmv
Gelukkig blieef de schade beperkt tot wat krassen op de velg.
[afbeelding]

best wel een n00b-actie dit

De enige oplossing hier was geweest om met je volle gewicht bovenop de rem te gaan staan en in te sturen, maar nog beter was het geweest om links achter die Mazda te gaan hangen en hem in deze bocht dan wel links of rechts voorbij te steken bij het insturen van die bocht.
volgens mij ben ik de enige hier die, die gast fatsoenlijk kan verstaan
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-04-2006 07:39 ]
@Buttje: klopt
BMW 535D
Jij liep toch ook op de registerdag met een camera in je handen?Soulfly schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 07:42:
@Peter: Ik laat het je optijd weten... mail me je nummer nog even voor de zekerheid
@Buttje: klopt
XXXVI
.
Wie? ik?ephymerous schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:54:
[...]
Jij liep toch ook op de registerdag met een camera in je handen?
Nope.. mijn camera lag thuis...
BMW 535D
BeaM-R schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:25:
En zo'n 2.4 JTD heeft toch wel een beetje veel last van onderstuur.![]()
[afbeelding]

YOUR TAROX BRAKE CONVERSION BENEFITS:
• Reduced stopping distance

stuurhulp niet inbegrepen

[ Voor 255% gewijzigd door ephymerous op 25-04-2006 21:18 ]
XXXVI
moooie foto's !!ephymerous schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:08:
Mijn foto bijdrage, alles klikbaar uiteraard
[...]
[...]
gaaf dat je die 90 trof tijdens de heenweg btw!
[ Voor 192% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-04-2006 21:48 ]
/edit
Hehe, zie nu dat je nummer '90' op je bordje hebt... grappig! Vast zo geregeld ofniet?
[ Voor 34% gewijzigd door ephymerous op 25-04-2006 21:50 ]
XXXVI
quote: Auto Internationaal.nl
Liposuctie voor Alfa Brera 25-04-2006 13:10
De Alfa Brera is een bloedmooie auto, daar is iedereen het wel over eens, maar een sportwagen? Niet echt. Boosdoener is het hoge gewicht van de auto, hetgeen de prestaties drukt en waardoor bij de Alfa Brera de voor een échte sportwagen essentiële lichtvoetigheid ontbreekt. Alfa Romeo zal daarom vanaf eind dit jaar een lichtere variant van het 3.2 V6 topmodel op de markt brengen. De gewichtsreductie wordt bereikt door het Q4 (permanente) vierwielaandrijving systeem uit de auto te halen en te verplaatsen naar de lijst met opties. Dit levert een besparing op van circa 130 kg, waardoor de 260 pk sterke 3.2 V6 nog maar 30 kg meer weegt dan de 1.470 kg zware en 185 pk sterke 2.2 JTS. Qua topsnelheid zijn de verschillen tussen de 3.2 V6 en de 3.2 V6 Q4 niet groot (hooguit 2 km/u), maar qua acceleratie zou de winst bijna een seconde kunnen bedragen, waardoor de Alfa Brera net onder de 6 seconden grens kan duiken.
Verschillen zullen er ook zijn qua prijzen, en hoe: met wat rekenwerk kom ik uit op een prijs van 48.000 euro voor de voorwiel aangedreven 3.2 V6. Een besparing van 3,5 mille, waarmee de meerprijs ten opzichte van de 2.2 JTS teruggebracht wordt tot 6.000 euro. De cabrioletversie van de Alfa Brera, de Spider, gaat waarschijnlijk ook geleverd worden in voorwiel aangedreven 3.2 V6 uitvoering. Met name in dit model, dat minder bij winters weer zal worden gebruikt, zal het ontbreken van vierwielaandrijving amper worden gemist.
Eind dit jaar komt Alfa Romeo ook met speciale sportstoelen voor de Alfa Brera, als alternatief voor de nogal op comfort afgestemde en relatief hoog geplaatste standaard stoelen Naast een 3 cm lagere zitting beschikken de sportstoelen ook over een andere bekleding en sterker geprofileerde zijkanten. Vooral die lagere zittingen zijn welkom, want de hoofdruimte in de Alfa Brera is eigenlijk te krap, waardoor de coupé voor mensen van 1,90 meter of langer geen optie is. Derde wijziging aan de Alfa Brera is een keuzemogelijkheid uit meerdere tinten voor het interieur. Momenteel kan de Alfa Brera enkel met een zwart interieur worden geleverd.
Bron
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 26-04-2006 08:48 ]
XXXVI
LOL, nee, dan moet je hem vooral met voorwielaandrijving gaan leveren.ephymerous schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:47:De Alfa Brera is een bloedmooie auto, daar is iedereen het wel over eens, maar een sportwagen? Niet echt.

Op de sleuteldag was het idd niet altijd even duidelijking._Buttje schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 07:38:
[...]
volgens mij ben ik de enige hier die, die gast fatsoenlijk kan verstaan

Dat scheelt volgens mij ook al tig kilo's.
Vanmorgen nog een brera zien rijden btw, ging er als een kogel vandoor, jammer dat er verkeer tussen mij en de brera zat, had wel is willen weten of ik em bij had kunnen houden.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Natuurlijk lijkt het heel onwaarschijnlijk (waarom dan uberhaubt een Q4 systeem ontwikkelen) maar wellicht dat de GTA RWD wordt? Wellicht alleen voor de WTCC?
Dit zal dan ook betekenen dat de GTA waarschijnlijk een heel andere auto wordt als de andere 159 modellen.
De mogelijke opties:
- transversal V6 twin turbo 4wd needs
* deep work on V6 engine
* develop new transmission with high torque capability
* reinforce chassis and suspensions
* gain weight (also the one taken by the 2 turbos)
- transversal V8 4wd needs
* deep work on V8 engine
* develop new transmission with high torque capability
* reinforce chassis and suspensions
* gain weight
- longitudinal V8 rwd needs
* no work on V8 engine
* rework chassis, allowed by 159 multiframe system.
* reinforce suspensions
* light weight gain (2 diffs in less)
Note that the use of a transaxle gearbox would have the following benefits:
- the gearbox is existing
- only the rear of the chassis has to be reworked, wich is easier due to less impact on interior and safety.
Dus economisch, technisch en marketingtechnisch gezien is een V8 RWD Transaxle de beste optie

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Ben je daar een testje voor nodig?Specht schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:57:
Vanmorgen nog een brera zien rijden btw, ging er als een kogel vandoor, jammer dat er verkeer tussen mij en de brera zat, had wel is willen weten of ik em bij had kunnen houden.![]()
XXXVI
Mooi systeem, maar niet zo mooi als zou kunnen.
Komen ze met een mooie V8 in 't vooronder... AWD wat qua wegligging toch ook ideaal is en dan ook nog meer op de achterwielen gestuurd dan op de voorwielen...
BMW 535D
En waar haal jij die wijsheid vandaan? Officieel is er nog niks bekend namelijk.Anoniem: 12561 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:04:
De toekomstige GTA's krijgen een V8 en AWD met Torsen C middendiff (spert ook bij gas los, 43/57 split wat aandrijfverhouding betreft).
Mooi systeem, maar niet zo mooi als zou kunnen.
Nee, omdat het gewicht dan stilletjes aan tegen de 2 ton gaat lopenSoulfly schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:07:
Het is ook nooit goed he
Komen ze met een mooie V8 in 't vooronder... AWD wat qua wegligging toch ook ideaal is en dan ook nog meer op de achterwielen gestuurd dan op de voorwielen...

Of te moeten de A uit GTA nu eens echt goed gaan toepassen, maar dat is niet echt gunstig voor de prijs die de GTA dan zal gaan kosten

En een TwinTurbo V6 lijkt mij de winnaar.
Ik vind een geblazen V6 ook bruter als een V8Dupje schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:43:
Ze gingen de A toch toepassen?
En een TwinTurbo V6 lijkt mij de winnaar.
XXXVI
Kijk naar een amerikaan, met als voorbeeld de Dodge Charger R/T
BMW 535D
Een Aston Martin DB9 heeft een 6.0 V12 met 450pk en weegt.......1710 kg.Soulfly schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:18:
@BeaM-R: Zijn Aston Martins (DB9 b.v.) komen ook over de 2 ton.. Toch verlies je een sprint
Kijk naar een amerikaan, met als voorbeeld de Dodge Charger R/T(ik weet wel welk vergelijkingsmateriaal ik neem).
Een 159 3.2V6 weegt al 1655kg.
Maar van de andere kant kun je een 159 niet met een DB9 vergelijken
nero355 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:45:
Om de discussie welke motor erin moet te slopen in een keer :
Click!
Click!
Click!
![]()
Duidelijk toch
.. maar met een V8 van Maserati hoor je me ook niet klagen
ALLESBEHALVE GM !!!
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-04-2006 13:27 ]
Duh...ing._Buttje schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:13:
iedere registerleider had zijn eigen bordje, 33, 75, 90, 101, 105, 116, 155 en Soulfly zal wel 164 hebben gehad
BMW 535D
Dat zijn de registers van de alfamodellen met een naam zoals Spider, GTV, SZ/RZ,.. ?
916 = GTV en Spider ( geen register nog dus ook geen bordje helaas voor )

116 = Giulietta

... en de 916 Spiders staan bij het Spider registerAlfisti schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:30:
105 = Guilia & Guilia Bertone
916 = GTV en Spider (geen register voor GTV dus ook geen bordje helaas voor)
[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-04-2006 00:19 ]
BMW 535D
I knowSoulfly schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 04:16:
@Alfisti: Aansluiting van 't GTV register (dat wat jij opgezet hebt dus) zijn ze al mee bezig. Die gene waaraan jij het hebt overgedragen had een tijdje terug al contact met mij gezocht.
(auto is alleen niet gewassen.)
Sony Cybershot F717 (Carl Zeiss)

Foto's zijn gerezised van 5mix naar 800x600 met irfanview.

[ Voor 6% gewijzigd door -Sander- op 29-04-2006 15:01 ]
Dat wou ik net zeggen.
Doe mij maar een Ferrari F430 8C Competizione ipv zo'n duits hok met een bugatti sticker.
@Alfa145
Mooie pics! Ik heb de opvolger van jouw huidige sony cam, fijne camera's zijn dat met die draaibare lens.
[ Voor 5% gewijzigd door Specht op 30-04-2006 13:10 ]
Komt wel als ik klaar met school ben, geen b-rijbewijs en net een andere motor erbij gekocht...
[ Voor 4% gewijzigd door Clithopias op 30-04-2006 13:42 ]
599!!Specht schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:05:
[...]
Dat wou ik net zeggen.
Doe mij maar een Ferrari F430 8C Competizione ipv zo'n duits hok met een bugatti sticker.
@Alfa145
Mooie pics! Ik heb de opvolger van jouw huidige sony cam, fijne camera's zijn dat met die draaibare lens.
@GA!S, sow!!!! waar kom je die tegen dan?
Die is nog van de Clubspecial dag afgelopen zondagYoda schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:38:
@Alfa_145, nice pics, wat heb je voor een sticker op je voorruit zitten?
Ben d'r zelf ook erg content mee
Sticker is dus nog van Zandvoort Clubspecials, die moet er nog af maar vergeet het telkens
Ik had nog beloofd om een filmpie online te mikken, dus hierbij een klein stukje. De rode 145 voor mij is een QV.
http://members.home.nl/kandezenog/zandvoort.wmv
En hier enkele pics;
De QV van het filmpje links en ik ernaast.

Ik geloof niet dat die rode QV voor je volgas ging. Jij ook zeker niet, daar niet van, maar als je aan het begin die zwarte 145 voorbij ziet zakken en later die Delta... Buiten dat lijkt me ten opzichte van het ene Panda filmpje wat ik in het clubspecial topic heb gepost, dat jouw bochtensnelheid vele malen lager ligt. NofiAlfa_145 schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:55:
Thx all![]()
Ben d'r zelf ook erg content mee
Sticker is dus nog van Zandvoort Clubspecials, die moet er nog af maar vergeet het telkens
Ik had nog beloofd om een filmpie online te mikken, dus hierbij een klein stukje. De rode 145 voor mij is een QV.(deze persoon heeft direct een Squadra-chip besteld omdat hij het nogal vervelend vondt dat ik telkens in z'n spiegel bleef plakken
)
http://members.home.nl/kandezenog/zandvoort.wmv
Gozert in de QV deed zeker z'n best bij het wegtrekken uit de bochten. Note een 2.0 heeft serieus moeite met een 1.4 bij het stoplicht sprinten. Hebben we al een aantal keren gedaan in de club en de 1.4 won het.J0YR1D3R schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:13:
[...]
Ik geloof niet dat die rode QV voor je volgas ging. Jij ook zeker niet, daar niet van, maar als je aan het begin die zwarte 145 voorbij ziet zakken en later die Delta... Buiten dat lijkt me ten opzichte van het ene Panda filmpje wat ik in het clubspecial topic heb gepost, dat jouw bochtensnelheid vele malen lager ligt. NofiDie QV moet zeker weten bij je weg kunnen rijden als hij op zn max rijdt
(1.4 is zo'n 100-150kg lichter maar nogsteeds te zwaar).
Op de hogere snelheden zal een 1.4 het pas laten afleggen, 180.. alhoewel we ook een gechipte 1.4 hebben die 215rijd maargoed

Die zwarte 145 is ook een QV en volledig getuned, wat niet zeg maar en heeft 185pk meen ik. (die houdt niemand bij
Daarnaast koos ik dit keer voor mezelf om rustig te gaan rijden..
Er waren 100+ auto's in een heat op een baan van zo'n 5-6km ?!
Dus elke bocht loop je weer als een idioote ADHDér om je heen te kijken of er niet een auto in je dooie hoek zit.
Maargoed op de heenweg nog wel een aantal geplande sprints gedaan met een 1.7 16v boxer met andere nokken, kleppen, vliegwiel enz.. (nog geen chip) en die hield ik gewoon bij
[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 30-04-2006 17:32 ]
Niet lullig bedoeld, maar ik heb zo mijn twijfels. Mijn kameraad heeft een 146 1.7 boxer met andere nokkenassen ed en chippie. Maar die is echt stukkkkeeennn sneller dan een 1.4, en ik geloof nooit dat een chip zoveel doetAlfa_145 schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:31:
[...]
Gozert in de QV deed zeker z'n best bij het wegtrekken uit de bochten. Note een 2.0 heeft serieus moeite met een 1.4 bij het stoplicht sprinten. Hebben we al een aantal keren gedaan in de club en de 1.4 won het.
(1.4 is zo'n 100-150kg lichter maar nogsteeds te zwaar).
Op de hogere snelheden zal een 1.4 het pas laten afleggen, 180.. alhoewel we ook een gechipte 1.4 hebben die 215rijd maargoed![]()
Die zwarte 145 is ook een QV en volledig getuned, wat niet zeg maar en heeft 185pk meen ik. (die houdt niemand bij)
Daarnaast koos ik dit keer voor mezelf om rustig te gaan rijden..
Er waren 100+ auto's in een heat op een baan van zo'n 5-6km ?!
Dus elke bocht loop je weer als een idioote ADHDér om je heen te kijken of er niet een auto in je dooie hoek zit.
Maargoed op de heenweg nog wel een aantal geplande sprints gedaan met een 1.7 16v boxer met andere nokken, kleppen, vliegwiel enz.. (nog geen chip) en die hield ik gewoon bij
XXXVI
Sander rijd met een 1.4 lijn motor. Die is al weer een stuk sneller dan de boxer versie. Sterker nog, de 1.4 is bijna even snel als de 1.7 boxer
BMW 535D
Hmm een 145 QV 2.0 16V die in sprintjes verliest van een 1.4 16V? Dat geloof ik pas als ik het zelf zie.Alfa_145 schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:31:
Gozert in de QV deed zeker z'n best bij het wegtrekken uit de bochten. Note een 2.0 heeft serieus moeite met een 1.4 bij het stoplicht sprinten. Hebben we al een aantal keren gedaan in de club en de 1.4 won het.
Sterker nog, ik denk dat ik in mijn 155 1.8 16v een 145 1.4 16v makkelijk voor blijf met een sprintje.
Standaard is het inderdaad 103 tegen 150 pk. Maar ook 1110kg tegenover 1240kg
verder, die paar X dat die 'QV' gas geeft spuit ie wel leuk vooruit, maar het is overduidelijk dattie aan het toeren is, net als jij dus je kunt er eigenlijk niets zinnigs over zeggen .. er zit een leuk geluidje in beide 145jes, dat wel!
/me vandaag Labdasonde gemonteerd heeft
.. nu alleen de computer dat nog ff zien te vertellen met een draadje
De 11e wordt het zwikkie weer bij de LPG boer afgesteld .. nu mét Labda dus en dus ook LPG Labda gestuurd geregeld!
J0YR1D3R schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:12:
[...]
met nog de winst verlies van open luchtfilter
Die open luchtfilters dienen per direct verboden te worden! Geeft alleen maar een BWAAAAAAP geluid en kosten zelfs vermogen.
Mwa ook niet altijd hoor volgens mij. Bij sommige auto's merk je toch wel dat ie iets lekkerder oppakt. Met wat meer vermogen zul je dat waarschijnlijk minder snel merken, maar op 54pk bij een 1.1 Panda motor merk je het wel.Alfisti schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:20:
Die open luchtfilters dienen per direct verboden te worden! Geeft alleen maar een BWAAAAAAP geluid en kosten zelfs vermogen.
Ik had er ook eentje op, na lang aandringen van vrienden van me. Paar maand mee gereden, ik ergerde me aan het geluid. Nu originele bak met k&n inlegmatje, + buis die onder de bumper loopt voor frisse lucht (Ben al bezig met een A.A.P. te maken) en ik merk gewoon dat ie soepeler z'n toeren doorloopt! Ik hoor nu trouwens ook dat de Sebring einddemper op toeren toch een net wat ander geluid maakt als origineel (soundpipemoet k mss ook maar makenAlfisti schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:20:
[...]
* ephymerous is ook voor een verbod op de openluchtfilter meuk
met deel 22 in zicht nog weinig antwoorden
• Gaat Ing._Buttje zijn 90 boven de 200km/h krijgen
Hmmm.... voorlopig niet gok ik...
• Blijft Alfa_145 zijn 145 houden of gaat hij hem opknappen...
Lijkt me vrij duidelijk
• Gaat Soulfly nog een keer pics posten van mod's in progress ?
Sjah... ik weet het fijne er niet van
• Zal Peter1 de Brera gaan kopen ?
• Gaat Alfisti nog zwaar upgraden met een Autodelta kit ?
Riiiccchhaarrddd?
• Hoe gaat de Brera irl eruit zien ?

• Hoe zit het met de verschillende registers?
Geen bericht is goed bericht
• Gaat Dupje nou eindelijk eens een echt lid worden ?
Voorlopig nog niet
[ Voor 36% gewijzigd door ephymerous op 01-05-2006 12:17 ]
XXXVI
Leesvoer: http://www.squadra-tuning...nder_type_luchtfilter.htmJ0YR1D3R schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:27:
[...]
Mwa ook niet altijd hoor volgens mij. Bij sommige auto's merk je toch wel dat ie iets lekkerder oppakt. Met wat meer vermogen zul je dat waarschijnlijk minder snel merken, maar op 54pk bij een 1.1 Panda motor merk je het wel.
Komt wel, komt welephymerous schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:10:
[...]
• Gaat Dupje nou eindelijk eens een echt lid worden ?
Voorlopig nog niet
[ Voor 61% gewijzigd door Dupje op 01-05-2006 13:06 ]
Nee, Richard heeft geen GTV meer maar een 155 gekochtephymerous schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:10:
[...]
• Gaat Alfisti nog zwaar upgraden met een Autodelta kit ?
Riiiccchhaarrddd?
( bij het maken van de OP had ik nog een GTV

als het nu eens niet zo druk was tussen Groningen <> Heerenveen en er tussen Heerenveen <> Akrum niet van die aso heuvels in de weg zaten .. dan kon ik nog eens wat proberen.....ephymerous schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:10:
• Gaat Ing._Buttje zijn 90 boven de 200km/h krijgen
Hmmm.... voorlopig niet gok ik...

Zoals het nu staat lijkt hij mij op LPG sneller dan op benzine, maargoed .. hij gaat volgende week weer aan de apparatuur, maar dat zal wel niet meer binnen dit topic gebeuren ..
[ Voor 74% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-05-2006 16:16 ]
Of ik moet binnenkort een nieuwe fulltime baan vinden ipv part time... dan zie ik mezelf nog wel overstappen op een exclusievere Alfa zo gauw dat financieel gezien haalbaar wordt...
Ik heb geen openluchtfilter, maar een K&N inlegfilter met een QV/Squadra aanzuigbuis. Dat is nog altijd de beste optie die juist vermogen opleverd ipv verliesJ0YR1D3R schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:12:
[...]
Standaard is het inderdaad 103 tegen 150 pk. Maar ook 1110kg tegenover 1240kgAlfa_145 komt tot 107pk, met nog de winst van open luchtfilter, andere demper etc erbij. In principe is hij redelijk kansloos, tenzij het een brakke QV rijder is waarvan de motor helemaal dichtgeslibt is etc
Deze past kleurgewijs wel bij je:Specht schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:27:
Hmm ik heb iig geen info voor een nieuwe startpost.![]()
Of ik moet binnenkort een nieuwe fulltime baan vinden ipv part time... dan zie ik mezelf nog wel overstappen op een exclusievere Alfa zo gauw dat financieel gezien haalbaar wordt...

Die is toch een beetje te hoog gegrepen.... maar als er een keer een andere alfa komt dan is het er wel eentje met een 'arese' V6...
Specht schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:03:
[...]
Die is toch een beetje te hoog gegrepen.... maar als er een keer een andere alfa komt dan is het er wel eentje met een 'arese' V6...

Met 2.5 dan
Nope 156 wil ik niet, vind ik lang niet zo mooi als de 155.
Nee _als_ ik een andere alfa neem wordt het een spider 3.0 V6... die ga ik dan wel uit italie importeren, want daar zijn ze goedkoper, minder km's en jonger qua leeftijd.

* Alfisti past niet in een spiderSpecht schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:18:
[...]
Nee _als_ ik een andere alfa neem wordt het een spider 3.0 V6... die ga ik dan wel uit italie importeren, want daar zijn ze goedkoper, minder km's en jonger qua leeftijd.![]()
[afbeelding]
Ben te lang
Die pluspunten die je opnoemt heb ik hier ookSpecht schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:18:
[...]
Nee _als_ ik een andere alfa neem wordt het een spider 3.0 V6... die ga ik dan wel uit italie importeren, want daar zijn ze goedkoper, minder km's en jonger qua leeftijd.![]()
[afbeelding]
Zelf pas ik maar net in een Brera. Kleine Italianen ook
Dan kijk ik met mijn paasei precies tegen die balk aanKeRsTmAnNeKe schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:31:
dak open zetten dan
( al gepast, gaat echt niet
Je hebt al mijn aandacht in 1 keerSpecht schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:18:
[afbeelding]
Kan je wat meer vertellen a.u.b. ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Toen Buttje en ik in Turijn waren, kwamen de kilometerstanden van de gemiddelde 90's daar niet over de 50.000km heen. Dat terwijl wij reden met een 90 met toen 320.000km op de klok (iets wat zij zich dan weer niet konden voorstellen).
Maaruh, specht... vergeet je niet dat als je wilt gaan importeren je ook nog even BPM moet bijtellen + BTW ?
BMW 535D
Dat gedeelte bedoelde ik vooralSoulfly schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:57:
Maaruh, specht... vergeet je niet dat als je wilt gaan importeren je ook nog even BPM moet bijtellen + BTW ?om transport nog even niet te vergeten en natuurlijk de vakantie daar naartoe om te kijken naar de bewuste spiders.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
valse lucht is 't sleutel woord
verder, z'n spider is gewoon niet mijn wagentje, een GTV is wel leuk maar de spider vind ik het gewoon net niet, ik weet niet precies waarom, het oogt niet zo leuk, zeker niet in het sliver.
[ Voor 30% gewijzigd door GoldenSample op 02-05-2006 15:02 ]
Weet ik.... maar zelfs met bpm en btw erbij is het interesanter om er eentje uit italie te halen, dan er hier in nederland een te kopen die ouder is en meer km's heeft gelopen, bovendien heb je in italie ook veel meer keuze.Soulfly schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:57:
Maaruh, specht... vergeet je niet dat als je wilt gaan importeren je ook nog even BPM moet bijtellen + BTW ?om transport nog even niet te vergeten en natuurlijk de vakantie daar naartoe om te kijken naar de bewuste spiders.
En verder kan ik via mijn pa het een en ander regelen aangezien hij regelmatig naar Turijn is geweest in het verleden, en verder veel contacten heeft in de vrachtwagenwereld en dus ook een paar transporteurs persoonlijk kent (zoals Jan de Rooy).
Maarrr zoals het er nu naar uitziet blijf ik nog wel een tijdje in mijn 155 rondrijden... heb morgen mijn laatste werkdag van mijn huidige contract... daarna heb ik voor onbepaalde tijd "vakantie".

Duimt u allen even voor mij dat de achterspoiler die Louis (SvL) te koop heeft staan in mijn handen komt
Dan heb ik bijna het hele Zender pakket voor de 164 te pakken op de velgen & voorbumper na.
BMW 535D
Vicky in de Brera
JTD in de Brera

Wat dacht je zelf?
http://www.autoonline.nl/...n1jae&group=&member=21545
€55k voor een lullige 2.2 viercilinder van 1700kg die over een jaar nog de helft waard is, dag ut nie.
Ze zijn echt een beetje de weg kwijt bij Alfa op het moment, zonde.
Dit topic is gesloten.