Je hebt gelijk ja, was ik alweer vergeten dat je de INI files uit de BIG file moet rippen... bedankt voor de herinnering!!
Valt een Geforce4 TI4200 AGP8X onder de GF4 MX serie? Nee toch? Ik heb het probleem dat ik na het kiezen van een ras en map en het initialiseren van het spel (voortgangsbalk op 100% een crash heb. De demo sluit zich en Windows geeft een fout aan in game.dat. Ik had dat met de NVDIA 78.01 drivers en na update naar 81.98 krijg ik de crash gelijk bij het opstarten van het spel.
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
Ja die valt ook onder de CF4 MX serie kijk maar nvidiaits_Muppet schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:48:
Valt een Geforce4 TI4200 AGP8X onder de GF4 MX serie? Nee toch? Ik heb het probleem dat ik na het kiezen van een ras en map en het initialiseren van het spel (voortgangsbalk op 100% een crash heb. De demo sluit zich en Windows geeft een fout aan in game.dat. Ik had dat met de NVDIA 78.01 drivers en na update naar 81.98 krijg ik de crash gelijk bij het opstarten van het spel.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Dat kan toch bijna niet anders dan een typo zijn? De GF4 MX en Ti series vallen voor zover ik weet gewoon onder de GF4 series...UNICRONBOT schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:56:
[...]
Ja die valt ook onder de CF4 MX serie kijk maar nvidia
Dat het GF4 is, is zeker, maar er staat alleen expliciet vermeldt dat het om de MX serie gaat. Als die van mij er ook onder valt, mag dat erbij vermeldt worden.KoppenSneller schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:01:
[...]
Dat kan toch bijna niet anders dan een typo zijn? De GF4 MX en Ti series vallen voor zover ik weet gewoon onder de GF4 series...
maakt het niet minder zuur, maar goed
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
De ti4200 valt niet onder de MX serie. Ik heb hier zelf een athlon 2000 met TI4200 en ik draai de demo perfect op wat lagere settingsits_Muppet schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:13:
[...]
Dat het GF4 is, is zeker, maar er staat alleen expliciet vermeldt dat het om de MX serie gaat. Als die van mij er ook onder valt, mag dat erbij vermeldt worden.
maakt het niet minder zuur, maar goed![]()
Verwijderd
Je bent een schatjeUNICRONBOT schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:21:
[...]
Ok
1# je opent met een tool voor BFME 1 of 2 de file ini.big.
2# je unpack als wat daar in staat.
3# Copy als wat uit die ini.big file komt naar de data dir.
4# Copy de ini.big file uit root waar die staat.
5# De ini die moet hebben is gamedata.ini
6# Zoek naar deze regel COMMAND POINTS FOR MULTIPLAY
7# Edit deze twee regels
GoodCommandPointsMP2 = 100 1000 ; 2 players
EvilCommandPointsMP2 = 100 1000
8# Eerste 100 is waar je mee begint. Tweede is het max command points voor de troepen cap is 1000.
Ik hoop dat het zo te volgen is.
Met gamedata.ini kun je hele leuke dingen doen. Als je gaat editen en je betwijfeld je over een waarde, zoek dan gewoon de hoogste waarde op in het bestand en je kunt niet fout gaan en vooral opletten wát je verandert. Schrijf eerst alles op zoals je het wilt hebben zodat je een overzicht hebt.
Zo heb ik deel I tot in de puntjes geregeld (wie intresse heeft roept maar). (lees mijn vorige paar posts)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 18:16 ]
Dit deed ik ook, in het ini file met finalbig editor van generals kon je ook gewoon bfme aanpassen.
Was echt leuk om de evil side wat moeilijker te maken.
en de tool was voor generals.
Was echt leuk om de evil side wat moeilijker te maken.
en de tool was voor generals.
[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 17-02-2006 22:33 ]
Verwijderd
Dit is een screenshot van deel I waarvan gamedata.ini en sommige andere ini's flink onderhanden zijn genomen.
Deze screenshot is van een hardskilled potje Mordor-Gondor. Mordor heeft de Nazgull (19900 hitpoints, 2000 damage) en de Balrog (19900 hitpoints, 2000 damage).
Gondor daarentegen kan onegloofelijk snel units bouwen en ze bezetten het veld als een ziekte. ook zijn hun units spotgoedkoop zodat je alsnog een volwaardige tegenstander hebt:
20 seconden na de screenshot was het victory, zo snel gaat dat

Geloven jullie nu echt dat dit spelletje op low settings staat
Het is toch echt zo.
PS: Alle units in de game zijn aangepast om een veel voller speelveld te creëren. Dat is pas echt genieten. Nogmaals; wie intresse heet.
Nu wachten op deel II
Deze screenshot is van een hardskilled potje Mordor-Gondor. Mordor heeft de Nazgull (19900 hitpoints, 2000 damage) en de Balrog (19900 hitpoints, 2000 damage).
Gondor daarentegen kan onegloofelijk snel units bouwen en ze bezetten het veld als een ziekte. ook zijn hun units spotgoedkoop zodat je alsnog een volwaardige tegenstander hebt:
20 seconden na de screenshot was het victory, zo snel gaat dat

Geloven jullie nu echt dat dit spelletje op low settings staat
PS: Alle units in de game zijn aangepast om een veel voller speelveld te creëren. Dat is pas echt genieten. Nogmaals; wie intresse heet.
Nu wachten op deel II
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 13:01 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:16
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
De generals engine druipt echt van het spel af: beetje creativiteit voor het laadscherm kon er niet eens vanaf. Maar goed, ik vond deel 1 echt super dus zal deel 2 ook wel spelen, maar vind het niet veel voorstellen voor een nieuw deel.
Dat geloof graag. Deel1 was grafisch dan ook een droevige verschijning, in deel2 is dat gelukkig rechtgetrokken.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:55:
Geloven jullie nu echt dat dit spelletje op low settings staatHet is toch echt zo.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik krijg ook een game.dat error bij 97% ik heb zelfs 2x een BSOD gekregen! Het kan onmogelijk aan mijn specs liggen:
AMD Athlon64 4000+ San Diego core
XFX GeForce 7800GT 256mb
Corsair CMX512mb x2 (so 1024ram)
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
WindowsXP Professional SP2
WD Raptor 74gb
Alle nieuwste drivers geinstaleerd.
Het vreemde is ook dat de demo de eerste 2x dat ik 'm speelde het gewoon deed. Herinstaleren heb ik al geprobeerd maar dat haalt niks uit.
Iemand enig idee? Die demo is zo gaaf!
XFX GeForce 7800GT 256mb
WD Raptor 74gb
Het vreemde is ook dat de demo de eerste 2x dat ik 'm speelde het gewoon deed. Herinstaleren heb ik al geprobeerd maar dat haalt niks uit.

Ik weet niet wat voor een moederbord je hebt maar het kan wel degelijk aan je systeem liggen.. Kan me bijv. nog een probleempje met de X-fi en NF4 borden herinneren.
Bij mij liep de demo ook verre van vlekkeloos overigens, echter geen BSOD, wel crashes....
En hangen bij het saven.... volgende keer bij het laden van de savegame was ie corrupt..
Bij mij liep de demo ook verre van vlekkeloos overigens, echter geen BSOD, wel crashes....
En hangen bij het saven.... volgende keer bij het laden van de savegame was ie corrupt..
Mergazer schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:52:
Ik krijg ook een game.dat error bij 97% ik heb zelfs 2x een BSOD gekregen! Het kan onmogelijk aan mijn specs liggen:
XFX GeForce 7800GT 256mb
WD Raptor 74gb
Ik heb een ASUS A8N-SLI Premium moederbord, maar ik heb tot op heden ngo nooit last gehad van problemen tussen mijn geluidskaart en moederbord. Ik hoop dat de volledige versie dit probleem niet meer heeftDarth Malak schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:44:
Ik weet niet wat voor een moederbord je hebt maar het kan wel degelijk aan je systeem liggen.. Kan me bijv. nog een probleempje met de X-fi en NF4 borden herinneren.
[...]

Verwijderd
Precies, ik download nu via Gamershell (locatie Nederland - Multikabel) standaard 895 kb/sec.DyStiC schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:17:
Via FileFront gaat ie nog wel redelijk snel, via de Euro distro met 150 kb/sec, de rest is allemaal bagger traag.
[edit] Ah herstel, via Gamershell gaat ie lekker snel, met 1,5 MB/sec, nog 20 minuutjes!
Heb volgens de timer (zit nu op 6%) de hele zwik over 21 min en 39 sec binnen.
Mag ik iedereen er even op wijzen het dat niet is toegestaan om met downloadsnelheden te "patsen"? Dit om te voorkomen dat er direct PM's/Emails verstuurd worden door moderators
[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 22-02-2006 19:32 . Reden: ont[blue]'d :P ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
offtopic:
Hoewel ik het met bovenstaande eens ben, is het zo met kleurtjes werken iets dat toch eigenlijk is gereserveerd voor mijn collega-crew met de modbreak tags. Daar zijn die rml-tags niet voor bedoeld
Hoewel ik het met bovenstaande eens ben, is het zo met kleurtjes werken iets dat toch eigenlijk is gereserveerd voor mijn collega-crew met de modbreak tags. Daar zijn die rml-tags niet voor bedoeld
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Misschien lag dat toen aan jou pc want deel 1 zag er bij mij zeer goed uit, het water en de omgevingen zagen er gewoon erg strak uit, geld ook voor alle units en de gebouwen.Breepee schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:12:
[...]
Dat geloof graag. Deel1 was grafisch dan ook een droevige verschijning, in deel2 is dat gelukkig rechtgetrokken.
Deel 2 zijn de units volgens mij net zoveel poly's als in deel 1.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
Helemaal mee eens. Ik kan de graphics echt waarderen en vooral de warme effecten maken het af. Het terrein leeft en is niet statisch dood. Vooral over het geluid heb ik niets te klagen. Dat is in beide delen prima in orde. Ook het feit je via de INI's het spel naar je hand kan zetten kun je er het uiterste uitpersen (ook je vijand sterker maken, hèWiebbe schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:33:
[...]
Misschien lag dat toen aan jou pc want deel 1 zag er bij mij zeer goed uit, het water en de omgevingen zagen er gewoon erg strak uit, geld ook voor alle units en de gebouwen.
Ik heb ook alle films gezien en ik ben in de ban van de ring.
*Nieuwe versie is uit van gamedata.ini ea: Good campaign, hard skilled against mass of monsters
F_J_K schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:33:
offtopic:
offtopic:
Had het al bescheiden blauw gehouden en niet rood gekozen
Valt met een kleurtje iets meer op, en aangezien de moderators altijd rood gebruiken 
Had het al bescheiden blauw gehouden en niet rood gekozen
Ik zie geen verschil tussen 1 en 2, zal ongetwijfeld redelijk dezelfde engine zijn.Wiebbe schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:33:
[...]
Misschien lag dat toen aan jou pc want deel 1 zag er bij mij zeer goed uit, het water en de omgevingen zagen er gewoon erg strak uit, geld ook voor alle units en de gebouwen.
Verwijderd
Nog 1 weekje wachten!! Dan kan ik hem gaan halen bij D*n*byte (mag geen reclame maken he
)
Verwijderd
Daar ben ik het helemaal mee eens, zelfs op HARD kan ik hem vrij snel winnen, zelfs nog voordat ik Eomer met zijn troepen hoef op te roepen voor reinforcments.Steffy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:26:
Ik vond deel 1 erg slecht, het was echt 1 van de slechtste RTS ooit. De sfeer was wel goed maar de uitwerking van het spel was bagger.
....
Punt 2 was de schaal van het spel, er zijn nooit echt aantallen genoemd bij veldslagen maar 10.000 orcs die helmsdeep aanvallen vergelijken met ongeveer 30 mannetjes in het spel, zonde zonde zonde want in RTW krijg je zo 15.000 man met veel meer detail dan de knullige graphics van BfME op het scherm.
.....
Ik had gehoopt dat er VEEEL meer orcs zouden komen en dat ze moeilijk te stoppen waren.
Als je gewoon wacht met archers maken en zodra de elfjes komen alleen maar elven archers op de muur zet en Legolas bij dat rioolgat komen ze niet eens de muur over.

Volgens gamespot is hij wat uitgesteld met een week. Ik zou dus nog maar even geduld hebben, voordat ie hier in de winkel licht zijn we nog een poosje verder.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:17:
Nog 1 weekje wachten!! Dan kan ik hem gaan halen bij D*n*byte (mag geen reclame maken he)
Verwijderd
Dus hij is niet zo moeilijk dat alleen types zoals jij het kunnen spelenVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:24:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens, zelfs op HARD kan ik hem vrij snel winnen, zelfs nog voordat ik Eomer met zijn troepen hoef op te roepen voor reinforcments.
Ik had gehoopt dat er VEEEL meer orcs zouden komen en dat ze moeilijk te stoppen waren.
Als je gewoon wacht met archers maken en zodra de elfjes komen alleen maar elven archers op de muur zet en Legolas bij dat rioolgat komen ze niet eens de muur over.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook op Hard speel. Ik heb dan welliswaar alle troepen aangepast, maar ik denk dat de gameplay er beduidend op vooruitgaat en je veel meer tactiek moet hebben dan de standaard. De filmpjes tonen altijd zoveel units! Waarom dan niet in het spel
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 04:18 ]
Ja, nooit.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 08:52:
weet iemand wanneer de xbox 360 versie uitkomt?
Verwijderd
Hij komt wel uit hoor
Ehm, Strategie op een Console = Flop!Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:10:
[...]
Hij komt wel uit hoor... alleen ik vroeg me af wanneer. EA heeft hem al aangekondigd .. dus ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat hij niet uitkomt.
Maar hij komt inderdaad naar de 360: http://www.gamed.nl/view/12959
[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 24-02-2006 09:57 . Reden: typo ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
idd en dan het laaste gevecht, hoe makkelijk is die?Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:24:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens, zelfs op HARD kan ik hem vrij snel winnen, zelfs nog voordat ik Eomer met zijn troepen hoef op te roepen voor reinforcments.
Alles level 10, eitje, zonder army of the dead, wel natuurlijk met word of power
Verwijderd
Mjah ... ik denk dat de controlles wat eenvoudiger kunnen en dan hoeft het geen probleem te zijn Kingdom Under Fire was imho geen flop ... maar dat was ook geen echte RTS. Ik ga hem in iedergeval halen voor de Xbox 360 ... Ik ben benieuwd hoe ze het hebben opgelost.Angeloonie schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:56:
Ehm, Strategie op een Console = Flop!
Maar hij komt inderdaad naar de 360: http://www.gamed.nl/view/12959
Wijsheid haal ik vandaan van wat ook al gezegd was: RTS of een console = not done....Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:10:
[...]
Hij komt wel uit hoor... alleen ik vroeg me af wanneer. EA heeft hem al aangekondigd .. dus ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat hij niet uitkomt.
Als EA zijn vingers wil branden, prima.
Verwijderd
Mjah ik denk dat het een kwestie van gewenning is. Voor PC RTS'ers zou het misschien not done zijn (net als FPS), maar ik denk dat voor de huis tuin en keuken gamer weinig hordes zijn. Ik weet wel dat EA de corntolles heeft aangepast, maar als ze dit goed hebben uitgewerkt hoop ik dat er nog meer RTS games naar de console komt
Ik vraag me af hoe je ooit zo snel je cursor kunt bewegen met een controller als met een muis... Niet dus. Ik zeg niet dat ze het niet kunnen aanpassen maar ze zullen fundamenteel wat aan het spel moeten veranderen om deze echt geschikt te maken voor een console.
Verwijderd
Dat zij men ook over FPS ... en daar zijn nu de meningen verdeeld over. Ik speel alleen games op een console en ik mis de muis en toetsenbord niet. Dus als ik een RTS op een console ga spelen mis ik de muis en het toetsenbord ook niet... Tenzij ze de controlles verknald hebben. Maar er komt nu een generatie gamers aan die liever gamen op de bank dan achter hun pc
Met 1 klik op "Spex" kun je zien wat ik voor PC heb. Meer dan voldoende dus. Gek dat veel mensen meteen denken dat ik een met een oude PC nieuwe games ga spelen. Dan zou ik echt geen commentaar leveren, want dan heb ik immers de hoge instellingen niet kunnen spelen. Dat jij deel 1 goed vond ogen, ligt meer aan wat jij verder gewend bent. Als ik bijvoorbeeld Warhammer 40k DoW erbij neem (ongeveer zelfde tijd uitgekomen), is deel1 gewoon een ondermaatse verschijning.Wiebbe schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:33:
[...]
Met dit deel hebben de graphics een broodnodige oppoetsbeurt gehad. Poly's zijn tegenwoordig echt het knelpunt niet meer, dat zijn textures, detail, effecten. In het nieuwe deel heeft men bijvoorbeeld bumpmapping ontdekt wat IMHO erg netjes gedaan is in bijvoorbeeld de tutorial (sneeuw enzo). Ben verder echt geen graphics-hoer, maar reopen dat deel 1 er goed uitzag is gewoon onzin. Moet je nog maar eens goed naar andere games kijken die omsteeks dezelfde tijd of soms nog veel eerder uitkwamen.
Ben trouwens ook benieuwd hoe dit spel op de Xbox zal aflopen. ALs je een toetsenbord + muis kan aankoppelen, en het geheel op een TFT'tje aansluit, moet het niet onderdoen voor een PC. Ben benieuwd.
Toch raar dat er zoveel mensen zijn met problemen..
Ik heb slechts een 3ghz proc met 1gbram en een 128mb 6600GT vvideokaart en bij mij loopt het vlekkeloos !
Echt helemaal nergens last van. Ziet er allemaal erg gelikt uit, maar moet er wel bij zeggen dat ik niet ga inzoomen tot de schaduwen blokjes vertonen.
Speel het met plezier, maar word nu onderhand wel tijd voor de volledige versie :-D
En over het console verhaal: Ik zal het zelf niet kopen, zlefde als FPS-shooters op een console.
Vind dat dus echt ruk spelen alle2. Pak mijn xbox wel voor race-games en behendigheidspellen.
De pc voor de FPS en RTS games
Ik heb slechts een 3ghz proc met 1gbram en een 128mb 6600GT vvideokaart en bij mij loopt het vlekkeloos !
Echt helemaal nergens last van. Ziet er allemaal erg gelikt uit, maar moet er wel bij zeggen dat ik niet ga inzoomen tot de schaduwen blokjes vertonen.
Speel het met plezier, maar word nu onderhand wel tijd voor de volledige versie :-D
En over het console verhaal: Ik zal het zelf niet kopen, zlefde als FPS-shooters op een console.
Vind dat dus echt ruk spelen alle2. Pak mijn xbox wel voor race-games en behendigheidspellen.
De pc voor de FPS en RTS games
[ Voor 23% gewijzigd door AndereKoekoek op 25-02-2006 09:02 ]
Verwijderd
Ik koop het spel gewoon netjes in de winkel netzoals deel 1 !
Dit gaat weer heel leuk worden. De INI's gaan flink onder handen en het gaat weer een beetje op de films lijken.
Nieuws: De INI's voor deel 1 zijn nu in de final version beland
Dit gaat weer heel leuk worden. De INI's gaan flink onder handen en het gaat weer een beetje op de films lijken.
Nieuws: De INI's voor deel 1 zijn nu in de final version beland
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ;////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ; FILE: GameData.ini (SYSTEM) for the Evil campaign//////////////////////////// ;////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ; Edited by Exuimtum for harder skilled and more massive gameplay////////////// ; Best results on hard skill and strategy is required to survive the game////// ; You have strong but expensive units and your enemy is able to build////////// ; their units with sick speed and cheap. Enjoy the game meaned to be/////////// ;////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// |
Je kent de policy daarrond, dus weet je dat deze post overbodig was
[ Voor 78% gewijzigd door Fuelke op 25-02-2006 19:17 ]
Even een aantal screenshots van het volledige spel, alles op Ultra High en 4xFSAA en 8xAF.
Helaas wel met jpg compressie, maar anders werden de bestanden veel te groot om hier te posten.

Geen idee welk volk dit was, heb er maar één uit geselecteerd, echte kenners zullen het vast en zeker wel weten
Helaas wel met jpg compressie, maar anders werden de bestanden veel te groot om hier te posten.

Geen idee welk volk dit was, heb er maar één uit geselecteerd, echte kenners zullen het vast en zeker wel weten
Iemand anders hier problemen dat een save ongeveer 3 minuten duurt??
In de demo duurder het bij mij idd ook vrij lang.
Geen last van, de safe is hier meteen aangemaakt.Darth Malak schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:44:
Iemand anders hier problemen dat een save ongeveer 3 minuten duurt??
Bij de full version... Weet iemand hoe je meer dan 1000 commandopunten kunt krijgen? Op den duur kun je wel een boel van die boerderijen bouwen, maar het het aantal commandopunten wordt er niet hoger op. Is er soms een limiet op? Ik vind dat het maar een lullig legertje wordt met dat max.
Zoek eens in dit topic en je zal vinden wat je zoekt.benchMarc schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:01:
Bij de full version... Weet iemand hoe je meer dan 1000 commandopunten kunt krijgen? Op den duur kun je wel een boel van die boerderijen bouwen, maar het het aantal commandopunten wordt er niet hoger op. Is er soms een limiet op? Ik vind dat het maar een lullig legertje wordt met dat max.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Ok
7# Edit deze twee regels
8# Eerste 100 is waar je mee begint. Tweede is het max command points voor de troepen cap is 1000.
7# Edit deze twee regels
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Als iemand over Hamachi een gamepje wil spelen, graag 
#bfme2 @ QuakeNet
Hamachi Network: bfme2.nl pw: got
#bfme2 @ QuakeNet
[ Voor 33% gewijzigd door GandalfTheGrey op 27-02-2006 12:30 ]
Anders word dat even in de startpost gezet, dan hoeft niet iedereen te vragen.
Gisteravond even skirmisch game gespeelt met de elfs. Speelt wel lekker alleen jammer dat de elfs geen torens kunnen bouwen op de walls zelf.
Gisteravond even skirmisch game gespeelt met de elfs. Speelt wel lekker alleen jammer dat de elfs geen torens kunnen bouwen op de walls zelf.
Verwijderd
Het enige antwoord wat hier gegeven kan worden is 'de winkel'. Men kan toch geen warezlinks plaatsen.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 18:00 ]
Verwijderd
misschien voor de Topicstart:
C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Mijn Battle for Middle-earth™ II-bestanden\
Als je hier het options bestand aanklikt kun je de reso aanpassen,,.. (voor degene die het nog niet weten)
Handig voor widescreen!
Bijv:
C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Mijn Battle for Middle-earth™ II-bestanden\
Als je hier het options bestand aanklikt kun je de reso aanpassen,,.. (voor degene die het nog niet weten)
Handig voor widescreen!
Bijv:
AudioLOD = High
HasSeenLogoMovies = yes
IdealStaticGameLOD = Medium
Resolution = 1680 1050
StaticGameLOD = Medium
TimesInGame = 2
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 18:22 ]
Heeft iemand hier ook last dat de game er na een uur ofzo iets er gewoon uitklapt?
Ben je net bezig met aanvallen of iets anders en dan knalt de game gewoon naar windows
Ik heb de update ook al geinstalleerd maar dat wou niet veel helpen
Ben je net bezig met aanvallen of iets anders en dan knalt de game gewoon naar windows

Geen last van, kan hier uren aan elkaar gamen zonder enig probleem.Kootstra schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:45:
Heeft iemand hier ook last dat de game er na een uur ofzo iets er gewoon uitklapt?
Ben je net bezig met aanvallen of iets anders en dan knalt de game gewoon naar windows![]()
Overigens, voor de mensen die ook zo'n last hebben van lelijke shadows, zet het op Medium, dan zien ze er wel prachtig uit
Heb je wel de nieuwste patch installed? Die zorgt voor algemene stabiliteit.. Ik kan ook uren spelen zonder dat ik eruit gegooid wordKootstra schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:45:
Ben je net bezig met aanvallen of iets anders en dan knalt de game gewoon naar windows![]()
Edit: nvm
[ Voor 9% gewijzigd door ReddishRat op 27-02-2006 20:44 ]
tja, de elves zijn ook niet een ras dat zich inbouwtblackraid3r schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:22:
Anders word dat even in de startpost gezet, dan hoeft niet iedereen te vragen.
De elves zijn bedoeld voor hit and run tactics, daarom zijn ze ook erg snel, hebben lange afstand en hoge damage maar daar en tegen hebben ze wel heel weinig leven dus moeten ze uit de buurt blijven van de enemy.
Als je een echt turtle ras wilt moet je met de dwergen spelen
hele dikke muren, upgrades en dikke towers!
[ Voor 37% gewijzigd door Wiebbe op 27-02-2006 22:45 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Ik heb DirectX 9.0c nog maar is gedownload en geinstalled maar daar zegt het direct dat het in orde is.ReddishRat schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:43:
[...]
Heb je wel de nieuwste patch installed? Die zorgt voor algemene stabiliteit.. Ik kan ook uren spelen zonder dat ik eruit gegooid word
Edit: nvm(overheen gelezen). Heb je wel up to date drivers? Nieuwste build van DirectX?
Mijn videokaart driver is ForceWare 83.90 en voor mijn chipset 6.65 dus daar kan het ook niet echt aan liggen. Ik heb het probleem ook alleen bij dit spel

Reinstall hielp ook helaas niet
Ik ben echt noob in dit spel. Ik krijg het nog niet eens gewonnen van een normal tegenstander
Volgens mij doe ik nog iets goed verkeerd, maar weet nog niet wat.
Heb je al gespeeld met de custom grafische instellingen? Misschien als je een aantal dingen lager zet dat het spel wel blijft draaien? Is de crash gewoon random of altijd met veel units (gevechten) op het scherm?Kootstra schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:26:
[...]
Ik heb DirectX 9.0c nog maar is gedownload en geinstalled maar daar zegt het direct dat het in orde is.
Mijn videokaart driver is ForceWare 83.90 en voor mijn chipset 6.65 dus daar kan het ook niet echt aan liggen. Ik heb het probleem ook alleen bij dit spel![]()
Reinstall hielp ook helaas niet
Dat was leuk gisterenGandalfTheGrey schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:21:
#bfme2 @ QuakeNet
* ReddishRat overweegt om de legale versie van bfme2 te halen (a.s donderdag)
Verwijderd
Óf je moet er nog inkomen (oefenen) zoals ieder mens moet met een nieuw spelbenchMarc schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 02:19:
Ik ben echt noob in dit spel. Ik krijg het nog niet eens gewonnen van een normal tegenstanderVolgens mij doe ik nog iets goed verkeerd, maar weet nog niet wat.
Ik weet niet of jij iets verkeerd doet. Ik heb ook altijd moeite met een nieuw spel. Ik weet nog dat ik UT2004 installeerde vor het eerst (onthouden omdat ik tijdens de installatie mijn huis kreeg toegewezen telefonisch). In het begin vond ik het moeilijk en pas na een vol jaar oefenen kon ik het opnemen tegen Godlike en ben ik waardig online.
Ik ben een echte FPS man van vroeger uit. Welke FPS game er ook uitkomt, ik schop er vaak direct al kont meeVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:49:
[...]
Óf je moet er nog inkomen (oefenen) zoals ieder mens moet met een nieuw spel![]()
Ik weet niet of jij iets verkeerd doet. Ik heb ook altijd moeite met een nieuw spel. Ik weet nog dat ik UT2004 installeerde vor het eerst (onthouden omdat ik tijdens de installatie mijn huis kreeg toegewezen telefonisch). In het begin vond ik het moeilijk en pas na een vol jaar oefenen kon ik het opnemen tegen Godlike en ben ik waardig online.
Ah thankz, dat was het dus.FnF schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:15:
[...]
Geen last van, kan hier uren aan elkaar gamen zonder enig probleem.
Overigens, voor de mensen die ook zo'n last hebben van lelijke shadows, zet het op Medium, dan zien ze er wel prachtig uit
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik wil wel, maar heb geen idee hoe dat zou moeten... Als je even beschrijft hoe dat moet lijkt het me erg mooi!!!GandalfTheGrey schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:21:
#bfme2 @ QuakeNet
Nog iemand problemen dat het saven van een game ongeveer meer dan 3 minuten duurt??
Download vanaf http://www.hamachi.cc de laatste versie.
Klik na de installatie op 'Join Existing network'
server: bfme2
pw: got
Hier kan je met mensen afspreken voor een game (kwestie van game opstarten en via network hosten en joinen)
Klik na de installatie op 'Join Existing network'
server: bfme2
pw: got
Hier kan je met mensen afspreken voor een game (kwestie van game opstarten en via network hosten en joinen)
[ Voor 41% gewijzigd door GandalfTheGrey op 28-02-2006 15:13 ]
heb de evil en good campaign uitgespeelt, valt m heel erg tegen 7 lvls bij elke kant ofzo echt veel te weinig
die war of the ring mode zag er leuk uit maar verveelt ook erg snel
al met al vindt ik hem heel erg tegenvallen vergeleken met deel 1
http://www.twitch.tv/jannustitannus
- We Are Borg
7 levels? Damn, deel 1 was volgens mij een stuk langer. Zeven levels is echt 3 keer niksevilpin0 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:18:
heb de evil en good campaign uitgespeelt, valt m heel erg tegen 7 lvls bij elke kant ofzo echt veel te weinig![]()
Ligt eraan. Je hebt games die hebben maar 2 levels en anderen 300, dus het aantal zegt niets.We Are Borg schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:18:
[...]
7 levels? Damn, deel 1 was volgens mij een stuk langer. Zeven levels is echt 3 keer niks
@evilpin0 Hoe lang deed over het spel?
Ik ga hem vanavond spelen
ik ben ziek en was vrij, heb 2 dagen van 8.00 tot 16.00 gespeelt en dan ook nog tv gekeken en een filmpje gezien toen was de singeplayer pret al over
maar er zit nog een een game mode bij die andere mensen mishien wel heel leuk gaan vinden
ik zelf vondt er geen zak aan (war of the rind mode)
maar er zit nog een een game mode bij die andere mensen mishien wel heel leuk gaan vinden
heb het spel vandaag en gisteren een beetje zitten spelen maar ik vind de skirmish mappen een beetje klein en weinig in aantal aanwezig =...zijn er ook al custom maps?
[ Voor 11% gewijzigd door FDMK op 28-02-2006 18:33 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Is het level waar je:
het laatste level van de Good Campaign ?
Want dan gaat het wel heel erg snel, ik heb gisteravond maar een paar uurtjes gespeeld
.
Dit level is trouwens waar ik op normal faalde, doordat een Troll niet dood wilde. Hij kreeg een zware klap door een power van een Hero, viel in een soort gat/glitch, en was vervolgens toen hij er weer uitkroop ineens onvernietigbaar. Vanavond nog maar eens proberen.
spoiler:
Spidernests moet vernietigen voor de bonus; de twee lighthouses moet capturen voor re-inforcements; en het grote fort moet aanvallen (met zo'n lange ramp richting de ingang)
het laatste level van de Good Campaign ?
Want dan gaat het wel heel erg snel, ik heb gisteravond maar een paar uurtjes gespeeld
Dit level is trouwens waar ik op normal faalde, doordat een Troll niet dood wilde. Hij kreeg een zware klap door een power van een Hero, viel in een soort gat/glitch, en was vervolgens toen hij er weer uitkroop ineens onvernietigbaar. Vanavond nog maar eens proberen.
Als er nog mensen zijn die online willen spelen via hamachi stuur me dan ff een pm naar 404s op hamachi
ben vrij vandaag en heb niet zoveeel te doen
Ik heb dat hamachi vandaag gedownload en ga kijken hoe het werkt... Maar je kan daarbij dus alleen met bekenden online spelen?
yup alleen met mensen in de bfme2.nl channel, dus hoe meer mensen, hoe meer plezier
Ik heb wel zo'n aangepaste game.dat file, vanwege die max command points. Gisteren was ik met een maat aan het lannen en kon ik niet op zijn server vanwege 2 versies die niet hetzelfde zijn. Ik neem aan dat jullie met de originele game.dat spelen?
Jep de originele config ja. Dus geen instellingen aangepast voor het spel.
Verwijderd
Ik zit ff vast. Ja ik ben redelijk noob in rts so don't blame me.
Missie 3 of 4 van de Good campain. Dat je die draak moet doden. Iemand enig idee met wie of met wat dat beest het beste te killen is?
Missie 3 of 4 van de Good campain. Dat je die draak moet doden. Iemand enig idee met wie of met wat dat beest het beste te killen is?
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:42:
Ik zit ff vast. Ja ik ben redelijk noob in rts so don't blame me.
spoiler:
.
Archers en Axe throwers, want die draak vliegt
? (voor Archers gebruikte ik de fire arrow upgrade, zodat je wat meer damage doet). Daarnaast gebruikte ik een willekeurige Hero als lokaas, omdat hij de damage van de draak veel beter kan hebben
[ Voor 3% gewijzigd door StarWolfer op 01-03-2006 15:11 ]
Heb net het spel binnen gekregen en ben hem aan het installeren en gelijk maar ff een potje online proberen.
Zijn hier meer mensen die hem legaal hebben zoja zin in een potje online.
Wat een geweldig spel! Heb deel 1 helemaal doodgespeeld maar dit is echt weer 10x beter zal straks even een heel legio screens online gooien want het is grafisch ERG mooi voor een RTS. Wel een zware install van 5GB maar dat is des te beter 
Hele LoTR sfeertje zit er zeer goed in. Klopt het echter dat die servers van Hamachi down zijn? Ik haat dat EA systeem en dat werkt zo ie zo vrij vervelend dus zou graag via hamachi online kunnen.
Hele LoTR sfeertje zit er zeer goed in. Klopt het echter dat die servers van Hamachi down zijn? Ik haat dat EA systeem en dat werkt zo ie zo vrij vervelend dus zou graag via hamachi online kunnen.
Ik heb hem nu ook legaal (collectors edition) en ik zal snel online gaan, maar ik mot eerst veel werken.mad_max234 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:13:
Heb net het spel binnen gekregen en ben hem aan het installeren en gelijk maar ff een potje online proberen.![]()
Als je tijd heb dan hoor ik het wel, ik heb net ff met de mensen of de west gespeeld wat een hoop helden hebben die gasten.maartend schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:28:
[...]
Ik heb hem nu ook legaal (collectors edition) en ik zal snel online gaan, maar ik mot eerst veel werken.
Het gaat me nu al stukken beter af dan eerst
Na een dagje meer spelen. Ik vind het best een verslavende game. Erg leuk om te doen. Nu kan ik iig normal best makkelijk plat krijgen.
Weet iemand waarom die commandlimit er eigenlijk in zit? Je kunt em er wel handmatig uitslopen, maar dan krijg je conflicts met andere gebruikers. Zit er niet ergens een hidden feature voor ofzo?
Weet iemand waarom die commandlimit er eigenlijk in zit? Je kunt em er wel handmatig uitslopen, maar dan krijg je conflicts met andere gebruikers. Zit er niet ergens een hidden feature voor ofzo?
- We Are Borg
command limit is toch logisch dat je dat niet kunt aanpassen zonder in conflict te komen met andere gebruikers
? Zou anders cheaten zijn. Kortom, gewoon aanpassen wanneer je zelf speelt en zodra je multiplayer start, moet je de oude settings weer terug zetten.
Ik zeg ik ook niet dat ik het onlogisch vind, maar ik vind het vreemd dat ze die limiet überhaupt hebben. Zou het komen omdat er anders teveel lag zou ontstaan over internet?We Are Borg schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:27:
command limit is toch logisch dat je dat niet kunt aanpassen zonder in conflict te komen met andere gebruikers? Zou anders cheaten zijn. Kortom, gewoon aanpassen wanneer je zelf speelt en zodra je multiplayer start, moet je de oude settings weer terug zetten.
- We Are Borg
Ik zei het omdat je vraagt om een hidden setting, die er dus niet echt isbenchMarc schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:42:
[...]
Ik zeg ik ook niet dat ik het onlogisch vind, maar ik vind het vreemd dat ze die limiet überhaupt hebben. Zou het komen omdat er anders teveel lag zou ontstaan over internet?
Verder denk ik dat je gelijk hebt: lag zal vast meespelen in de beslissing. Niet omdat ik wil flamen op EA, maar de engine is niet echt bekend om de stabiliteit en schaalbaarheid

Verwijderd
Kan voor je geregeld worden, hoorVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:24:
[...]
Deel I is door mij danig onder handen genomen dat er veel units op het scherm komen. Een ware plaag en ze breiden zich uit als kakkerlakken. Echter is het spel bij mij nog nooit vastgelopen. We moeten dan niet terugkijken op het meest instabiele spel ooit in mijn ogen "Emperor battle for Dune van EA games".We Are Borg schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:07:
[...]
Ik zei het omdat je vraagt om een hidden setting, die er dus niet echt is
Verder denk ik dat je gelijk hebt: lag zal vast meespelen in de beslissing. Niet omdat ik wil flamen op EA, maar de engine is niet echt bekend om de stabiliteit en schaalbaarheidKortom, ik denk dat zonder de command limit het verhaaltje erg snel op zijn gat zou gaan. I.p.v. het zooitje goed te programmeren, knallen ze er een limiet op. Mijn gedachte iig
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 06:57 ]
Verwijderd
Wat zit er allemaal bij de collectors edition? En is de CE ook te koop bij bv Dixons, Dynabyte, FRS, etc? Of alleen online?maartend schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:28:
[...]
Ik heb hem nu ook legaal (collectors edition) en ik zal snel online gaan, maar ik mot eerst veel werken.
Heel simpel antwoord:
Game balancing!
Als ze een onberpkte hoeveelheid mogelijk zouden maken hebben ze minder controle over de game balans. Op deze manier kan er in de testfase door de testers precies beken worden of deze balans in orde is... Als iedereen maar ongelimiteerd zou kunnen bouwen, kan dat niet.
Volgens mij heeft zo'n beetje elke RTS game tot op heden een limiet. Dat is dus niet alleen vanwege de hoeveelheid resources/geheugen/CPU kracht.
Starcraft draaide vroeger zo soepel als het maar zijn kon. 100 units meer of minder had het vershil echt niet gemaakt.
Game balancing!
Als ze een onberpkte hoeveelheid mogelijk zouden maken hebben ze minder controle over de game balans. Op deze manier kan er in de testfase door de testers precies beken worden of deze balans in orde is... Als iedereen maar ongelimiteerd zou kunnen bouwen, kan dat niet.
Volgens mij heeft zo'n beetje elke RTS game tot op heden een limiet. Dat is dus niet alleen vanwege de hoeveelheid resources/geheugen/CPU kracht.
Starcraft draaide vroeger zo soepel als het maar zijn kon. 100 units meer of minder had het vershil echt niet gemaakt.
We Are Borg schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:07:
[...]
Verder denk ik dat je gelijk hebt: lag zal vast meespelen in de beslissing. Niet omdat ik wil flamen op EA, maar de engine is niet echt bekend om de stabiliteit en schaalbaarheidKortom, ik denk dat zonder de command limit het verhaaltje erg snel op zijn gat zou gaan. I.p.v. het zooitje goed te programmeren, knallen ze er een limiet op. Mijn gedachte iig
[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 02-03-2006 09:53 ]
Verwijderd
Nou.......na enkele uren speelplezier heb ik toch echt een dringende vraag.........
Bij deel 1 kon je de muissetting reversen (d.w.z. linkermuisbutton voor orders geven & rechtermuisbutton cancellen)
Nu kon ik die setting niet vinden in deel 2.....
Ik zit dus iedere keer mijn unit orders te geven i.p.v. cancellen
Graag helluuuup......
Bij deel 1 kon je de muissetting reversen (d.w.z. linkermuisbutton voor orders geven & rechtermuisbutton cancellen)
Nu kon ik die setting niet vinden in deel 2.....

Graag helluuuup......
In Nederland enkel bij Dynabyte.Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:13:
[...]
Wat zit er allemaal bij de collectors edition? En is de CE ook te koop bij bv Dixons, Dynabyte, FRS, etc? Of alleen online?
En wat er extra opzit?
Extra playable character (de dragon), behind the scenes, art, alle muziek, enz.
Voor die paar euro echt de moeite waard
Tja, wat is een paar euro meer... Ik vind 10 euro meer nogal veel voor wat nepgeld een kaart en een bonus DVD.
>> sorry was in de war met the elder scrolls!!!
>> sorry was in de war met the elder scrolls!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Darth Malak op 02-03-2006 12:21 ]
Patch 1.03 is trouwens uit:
http://www.strategyinform...earthii/patch.html#id3838
Voor de liefhebbers!
's kijken of die savegame problemen daarmee opgelost zijn.
hmm... merkwaardig... er staat dat het voor BFME 2 is maar het lijkt gewoon een BFME1 patch te zijn...
http://www.strategyinform...earthii/patch.html#id3838
Voor de liefhebbers!
hmm... merkwaardig... er staat dat het voor BFME 2 is maar het lijkt gewoon een BFME1 patch te zijn...
[ Voor 24% gewijzigd door Darth Malak op 02-03-2006 18:36 ]
- We Are Borg
Generals (van EA!) anyoneDarth Malak schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:52:
Heel simpel antwoord:
Game balancing!
[...]
Verwijderd
Ja dat hebben ze online gemerk ook 
Leuk spel, wel pas nadat ik van 83.40 naar 81.96 drivers gegaan ben. Daarvoor liep hij om het level vast of in een filmpje..
Leuk spel!
Leuk spel, wel pas nadat ik van 83.40 naar 81.96 drivers gegaan ben. Daarvoor liep hij om het level vast of in een filmpje..
Leuk spel!
Verwijderd
Ik heb 'm dan ook maar opgehaald.
Gisteravond nog even snel kunnen spelen. Ik begon meteen met Mordor.
Wat ik jammergenoeg niet kon vinden is of je met Mordor ook muren kunt bouwen?
Kan dat überhaupt wel? Dat zou ik echt kut vinden als het niet mogelijk is...
Ik bedoel, je wilt toch "the gates of Mordor" !
83.90 had ik geen problemen mee, draai nu op 84.12, verwacht ook er geen problemen meeVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:06:
Ja dat hebben ze online gemerk ook
Leuk spel!
Er is wel een settings waar je de comand punten kan veranderen dat doe je als je een vrij spel opstart online of offline maakt niet uit en dan ga je naar de tab blad "regels"(ik heb de nederlandse versie) en dan zet je de comand punten op 2x of zelfs 1000X de orginale comand punten.We Are Borg schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:07:
[...]
Dus je kan wel je comand punten verhogen naar 1000000punten.
Waar zit dat danmad_max234 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:53:
[...]
Er is wel een settings waar je de comand punten kan veranderen dat doe je als je een vrij spel opstart online of offline maakt niet uit en dan ga je naar de tab blad "regels"(ik heb de nederlandse versie) en dan zet je de comand punten op 2x of zelfs 1000X de orginale comand punten.
Dus je kan wel je comand punten verhogen naar 1000000punten.
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Verwijderd
Niemand een idee?Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:20:
Ik heb 'm dan ook maar opgehaald.