Net gespeeld, wel vet. Ik wacht alleen nog maar op de echte versie, die Dwarfs vind ik niet zo leuk om mee te spelen. Wel super dat de mannetjes veel sneller lopen.
helaas nietGaargod schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:28:
met Generals stond de config file waarin je dat soort zaken kon aanpassen in je Mijn Documenten map.... misschien dat dat bij BfME hetzelfde is?
Leuk spel, eigenlijk wat deel 1 had moeten zijn maar wel jammer dat alles in slow-motion lijkt te gaan, net als in generals ook.
Zeker wel.
C:\Documents and Settings\[user]\Application Data\My Battle for Middle-earth(tm) II Demo Files
Options.ini tada.
hulde aan arfman..
had hem in mijn bittorrent lijst staan, maar het kwam niet boven de 25 k/bs
(chello
)
had hem in mijn bittorrent lijst staan, maar het kwam niet boven de 25 k/bs
13:37
No offense, maar het spel draait zeker niet in slowmotion? De speed van alle units is zeker snel en ook de gevechten gaan goed hard.Erkandude schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:05:
Leuk spel, eigenlijk wat deel 1 had moeten zijn maar wel jammer dat alles in slow-motion lijkt te gaan, net als in generals ook.
Generals ging ook erg hard naar mijn idee (stuk sneller dan wc3 sowieso)
Oh noes.. No more TreinTijden :(
dit is echt frustererend.... ben nu bezig van gamershell af te halen (NL Multikabel) gaat 116 kb/s... ik snap er niets van waarom ik nu opeens niet meer arfman's server kan bereiken... heb geprobeerd via IE en FireFox maar t mocht niet baten
Via de pc van m'n pa doet ie t overigens wel, maarja net deed ie het bij mij ook gewoon maar hij stopte ermee zoals k al zei. Echt raar.... wens me plezier als ik over n uur of 3 eindelijk klaar ben met downloaden
[ Voor 32% gewijzigd door Gaargod op 10-02-2006 17:36 ]
Voor de informatieve lezers: ik seed op dit moment de mininova torrent met een upstream van 2MB/s (ook gepost op T.net frontpage)
Ik zal m thuis ook het hele weekend laten gaan dus ik blijf nog wel ff seed-en
(wie weet hier ook wel op de office.. upload van 3 tot 4Mb/s moet wel lukken met de kabel... mijn wireless wil gewoon niet harder dan die 2MB/s
)
Ik zal m thuis ook het hele weekend laten gaan dus ik blijf nog wel ff seed-en
Gekkie is a proud member of TheBenny!
Zoals je in Spielerij - Algemene policy kunt lezen hoef je niet te melden dat je iets download of gaat downloaden. Daar heeft niemand wat aan namelijk
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 18:05 ]
wrm willen mensen torrents:S ik vind die persoonlijk sucken :\
Torrents hebben het voordeel dat de verschillende FTP / WWW servers er nog welleens overbelast bij liggen (NOFI Arfman) dus tja, wil je het niet gebruiken, doe je het toch niet... ? In het begin als dit soort dingen 'live' gaan is het wel handig, hoe meer sources je het vandaan kan halen (tegelijk) hoe meer je de down-bandbreedte kan benutten om sneller je proggie binnen te hebben...
Maar nogmaals, wil je niet gebruiken, doe je het toch niet
(toch leuk, torrent van 1.3Gb en ik heb een ratio van 600+
)
Maar nogmaals, wil je niet gebruiken, doe je het toch niet
(toch leuk, torrent van 1.3Gb en ik heb een ratio van 600+
Gekkie is a proud member of TheBenny!
Ja doet het nog steeds primaArfman schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:36:
[...]
Volgens de 45 leechers doet mijn server het nog steeds prima
[...]
Vooruit maar dan
500 kb/sec vind ik te doen
Sorry daarvoor. Toch raar dat je net mijn bericht aanpast terwijl ik er toch een heel pak zie die enkel en alleen over torrent/ftp gaan.Sfinx- schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:58:
Zoals je in Spielerij - Algemene policy kunt lezen hoef je niet te melden dat je iets download of gaat downloaden. Daar heeft niemand wat aan namelijk
En om van dit geen nutteloze reply te maken: ik kijk alvast uit naar deze 2e BFME, de eerste was leuk voor even maar na een tijdje was je toch op de graphics en het iets te simpele concept uitgekeken. Voor zover ik gelezen heb zijn er toch heel wat positieve veranderingen aangebracht, ben eens benieuwd.
Ik lees ook dat de shadow-bug (net zoals in Most Wanted) weer aanwezig is, dat is minder tof nieuws... wat een idee om enkel en alleen 3.0 shaders te ondersteunen (dat is toch volgens mij het probleem), alsof er geen andere mogelijkheden zijn om soft shadows te genereren

Die bak heeft tot nu toe alleen vandaag al 270 GB geuploadTRAXION schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:10:
[...]
Ja doet het nog steeds prima![]()
500 kb/sec vind ik te doen

@Gaargod: probeer eens met een download accelerator oid ? Ik heb je iig niet geblockt ofzo.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Normaal trek je alles fullspeed van die server, zal waarschijnlijk erg druk zijn.Gaargod schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:34:
dit is echt frustererend.... ben nu bezig van gamershell af te halen (NL Multikabel) gaat 116 kb/s... ik snap er niets van waarom ik nu opeens niet meer arfman's server kan bereiken... heb geprobeerd via IE en FireFox maar t mocht niet batenVia de pc van m'n pa doet ie t overigens wel, maarja net deed ie het bij mij ook gewoon maar hij stopte ermee zoals k al zei. Echt raar.... wens me plezier als ik over n uur of 3 eindelijk klaar ben met downloaden
Even de FTP opgeruimd, beetje jammer dat er altijd weer mensen moeten zijn die met 10 threads tegelijk menen dat ze belangrijker zijn dan de rest. Userlimit per IP nu op 1 ingesteld, max. connections op 10. Jullie mogen de leechers bedanken hiervoor.
[ Voor 39% gewijzigd door Arfman op 11-02-2006 16:42 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
blijft lelijke schaduwen!
komma nu met die MOD
komma nu met die MOD
Hey dat doe ik niet maar flashget doet dat gewoon zelf hoor, ik wil geen flames uitlokken of zo. Ik heb hem meteen gestopt toen ik zag dat hij geen verbinding kon maken. Sorry hoor.
Ik zat niet achter mijn computer maar bij de tv.
Ik zat niet achter mijn computer maar bij de tv.
[ Voor 13% gewijzigd door nemesis_2004 op 10-02-2006 21:22 ]
moet je de read me maar lezenVerwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:03:
systeemeisen anyone?
deze dus voor het normale spel :
REQUIRED SYSTEM SPEC:
· Microsoft® Windows® XP
· PC with 1.6 Ghz equivalent or higher processor
· 256 MB of system RAM
· 512 MB of system RAM for online play with 3 or more players
· 6 GB available hard disk space
· 64 MB GeForce3-class video card. The game only officially supports
cards with ATI (Radeon 8500 or greater) and Nvidia chipsets, and
the Intel GMA 900 and GMA 950 products. The GeForce 4 MX is not
supported.
· Sound card with speakers or headphones
· Microsoft Mouse or compatible pointing device
· 56.6 Kbps or better modem for 1v1 online play
· Broadband connection for online play with 3 or more players
· DirectX 9.0c or abov
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Lelijke schaduwen? Hier zagen ze er echt wel goed uit hoor
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Is het weer hetzelfde met resources?
Of is het nu anders?
Of is het nu anders?
Ben zelf ook volop bezig met skirmish, tis wel een zeer snel spel geworden, constante battle enzo 
Vraagje: als je een farm bouwt en in zijn area maak je een building, krijg je dan minder gold? Ook als het walls zijn?
Vraagje: als je een farm bouwt en in zijn area maak je een building, krijg je dan minder gold? Ook als het walls zijn?
Verwijderd
De demo aan het downloaden.. bfme 1 was heel erg vet.. maar het 2e wordt vergeleken bij het 1e spel echt helemaal té gek.
Wat breng je dat mooi! haha...marshallq schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:37:
Ben zelf ook volop bezig met skirmish, tis wel een zeer snel spel geworden, constante battle enzo
Op 1 of andere manier trekt die torrent voor geen meter bij mij iig, zal wel komen vanwege 2 routers, 2 broadcast domains.. urf
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Nee je krijgt niet minder goud. Maar wel als je een anderen fram er bij bouwt.marshallq schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:37:
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Het gaat dus nog steeds om goud, en die farms kan je nu dus overal plaatsen?
Voor nu eerst kan ik stellen dat het spel (de demo) niet werkt onder windows xp64, ook niet met de compatibility modus.
Ik heb ook blocky shades 

(Ik weet niet of het goed te zien is op de screenshot)
Weet iemand hoe je dit kan verhelpen? Ik heb trouwens een x700 pro.

(Ik weet niet of het goed te zien is op de screenshot)
Weet iemand hoe je dit kan verhelpen? Ik heb trouwens een x700 pro.
Vreemd, ik kan hem hier wel op x64 spelen, gewoon installeren en playSundead schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:14:
Voor nu eerst kan ik stellen dat het spel (de demo) niet werkt onder windows xp64, ook niet met de compatibility modus.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Bedankt Arfman voor je FTP, met 1 thread bijna 500KB/s (mijn full speed).
Demo speelt ook prima hier op XP x64, en ik ga straks gelijk het spel reserveren bij pcmedia.
Demo speelt ook prima hier op XP x64, en ik ga straks gelijk het spel reserveren bij pcmedia.
Sundead schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:14:
offtopic:
He jammer sundead
die duale dozen ook altijd 
He jammer sundead
Ik vind m goed werken, beter dan de eerste maar nog steeds heel beperkt als RTS, wel een fraaie engine en hopelijk wordt die ook gebruikt voor een aantal diepgaandere games...
Deze plek is te koop.
het blijft bizar dit. ik zit nu bij m'n vader, andere pc.... denk oke ik zal di demo hier eens downloaden van arfman's server stopt ie der gewoon ook mee na 10% ofzo.... heel bizar.
om deze post nog iets van algemeen nut mee te geven:
ik heb BfME gekocht toen ie pas uitwas, maar de DVD kon niet gelezen worden door m'n dvd-rom. ik wil deze ook wel kopen, maar dan moet ie et wel doen.... uiteindelijk heb ik dus BfME gedownload en toen gespeeld..... had m'n geld er echt wel voor over maar hij pakte de dvd gewoon niet. ik hoop dat BfME2 het wel gewoon doet want het ziet er erg bruut uit, en het basis-bouwen zoals je dat zelf wil zie ik helemaal zitten. het is nu ook wat meer voor de iets gevorderde RTS speler IMO, die hadden deel 1 al te snel helemaal door en dat was te makkelijk. deze lijkt meer diepgang te bevatten wat ik alleen maar kan toejuichen
om deze post nog iets van algemeen nut mee te geven:
ik heb BfME gekocht toen ie pas uitwas, maar de DVD kon niet gelezen worden door m'n dvd-rom. ik wil deze ook wel kopen, maar dan moet ie et wel doen.... uiteindelijk heb ik dus BfME gedownload en toen gespeeld..... had m'n geld er echt wel voor over maar hij pakte de dvd gewoon niet. ik hoop dat BfME2 het wel gewoon doet want het ziet er erg bruut uit, en het basis-bouwen zoals je dat zelf wil zie ik helemaal zitten. het is nu ook wat meer voor de iets gevorderde RTS speler IMO, die hadden deel 1 al te snel helemaal door en dat was te makkelijk. deze lijkt meer diepgang te bevatten wat ik alleen maar kan toejuichen
Och, het valt wel op hoor, en dan is het toch echt jammer.Breepee schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:36:
[...]
Ik stoor me er trouwens niet zo aan hoor, tis een RTS, let ik toch niet op. Op Ultra-high is het niet anders heb ik net even uitgeprobeerd.
Heb ook die blokkerige shadows en irriteer me er mateloos aan 
Edit; oh ja; Arfman nog bedankt voor je ftp-tje
[ Voor 31% gewijzigd door BaT op 11-02-2006 14:02 ]
Zet schaduwen naar Ultra High, scheelt al 90%BaT schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:01:
Heb ook die blokkerige shadows en irriteer me er mateloos aan
Mwa, tis iets minder blokkerig ja, maar verder zie ik geen grafische verbeteringen.FnF schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:07:
[...]
Zet schaduwen naar Ultra High, scheelt al 90%
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
vete hoor, mijn topic wordt gelinked in de nieuwsbrief van t.net
* Vuurvoske is trots
Beroeps brabander
Als jij het niet deed, dan tien anderen hoor
Nou ik heb het topic de dag vantevoren aangemaakt.. En het was eigenlijk meer omdat ik gewoon wel es zon topic wilde fixen... Ik heb eerst nog gezocht of er geen ander topic was.... Vond het echt raar dat er over zon game geen topic was. Gezien de reacties is er toch best behoefte aan een topic over deze game... Maarre laat mij lekker trots zijn..
Beroeps brabander
Ik heb de demo nu een paar keer gespeeld en ik vind dat ze een aantal dingen op een vervelende manier veranderd hebben.
Resource-gebouwen zijn zo goed als onverdedigbaar. Als ik met drie groepjes goblins een houthakkersgebouwtje verdedig tegen één groepje dwarfs, krijgen ze het nog gesloopt. Dit geldt ook voor towers, die echt zo kapot zijn (behalve die aan de burcht).
Ik krijg ook het gevoel dat een aantal dingen nog niet helemaal af zijn. Waarom hebben gebouwen in de palentir wel een levelbalkje, maar gaat het level alleen omhoog met een upgrade? Dan heeft dat balkje toch geen zin?
Op één of andere manier speelde deel 1 gewoon een stuk fijner en voelde het wat meer "af". Deel twee heeft wel zijn goede dingen (zoals vrije plaatsing van gebouwen enzo), maar het stelt een beetje teleur tot nu toe.
Resource-gebouwen zijn zo goed als onverdedigbaar. Als ik met drie groepjes goblins een houthakkersgebouwtje verdedig tegen één groepje dwarfs, krijgen ze het nog gesloopt. Dit geldt ook voor towers, die echt zo kapot zijn (behalve die aan de burcht).
Ik krijg ook het gevoel dat een aantal dingen nog niet helemaal af zijn. Waarom hebben gebouwen in de palentir wel een levelbalkje, maar gaat het level alleen omhoog met een upgrade? Dan heeft dat balkje toch geen zin?
Op één of andere manier speelde deel 1 gewoon een stuk fijner en voelde het wat meer "af". Deel twee heeft wel zijn goede dingen (zoals vrije plaatsing van gebouwen enzo), maar het stelt een beetje teleur tot nu toe.
Het is natuurlijk een demo, het spel is nog steeds in ontwikkeling, dus waarschijnlijk zullen deze dingen nog wel gefixed worden...Dries Arnolds schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:06:
Ik heb de demo nu een paar keer gespeeld en ik vind dat ze een aantal dingen op een vervelende manier veranderd hebben.
Er hebben een aantal mensen de
Wat je dus moet doen is een groep towers maken, en evt wat soldaten aan de voet van de toren neerzetten. Wat ik doen is het midden tussen mij en de vijand opzoeken en op een voor mij voordelige manier een dubbelen rij geupgrade torens, met weinig tussenruimte, neerzetten, over de gehele breedte van de kaart. Kost effe wat, en doe je ook in fases, maar daar loopt de vijand niet zomaar meer voorbij hoor.Dries Arnolds schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:06:
Het is dan ook een demo, maar ik vond deel 1 echt slecht. Misschien wel af, maar gewoon slecht. Deze vond ik echt een stuk beter.Op één of andere manier speelde deel 1 gewoon een stuk fijner en voelde het wat meer "af". Deel twee heeft wel zijn goede dingen (zoals vrije plaatsing van gebouwen enzo), maar het stelt een beetje teleur tot nu toe.
Ik krijg 'm niet aan de praat 
Als ik demo opstart krijg ik de volgende melding:
Als ik 'dxdiag' uitvoer dan zie ik geen problemen.
Wat kan de oorzaak zijn
Als ik demo opstart krijg ik de volgende melding:
Ik heb de demo verwijderd, opnieuw gedownload en opnieuw geïnstalleerd. Maar nu krijg ik weer dezelfde melding.---------------------------
game.dat - Kan onderdeel niet vinden
---------------------------
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_27.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.
OK
Als ik 'dxdiag' uitvoer dan zie ik geen problemen.
Wat kan de oorzaak zijn
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Erg leuk spel, brengt me terug naar de dagen Warcraft, Starcraft, C&C 
Als het uitkomt ga ik hem kopen, toch weer wat afwisseling voor World of Warcraft.
Als het uitkomt ga ik hem kopen, toch weer wat afwisseling voor World of Warcraft.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Maar kan je in de demo ook de ring krijgen en zo Sauron of Galadriel ?
Zo ja hoe werkt dit dan? Want ik heb me kapot gezocht naar die ring maar nog niet gevonden.
Zo ja hoe werkt dit dan? Want ik heb me kapot gezocht naar die ring maar nog niet gevonden.
Ik zag op een gegeven moment de vijand met de ring opeens lopen en die hem ik toen afgepakt. Hoe zij daaraan kwamen zou ik niet weten.
Volgens mij spawned die ring gewoon om de zoveel tijd ergens, of na een bepaalde tijd. Hij lag bij mij op een gegeven moment in m'n basis, zonder dat er ook maar iets was geweest.
Nu hoor ik soms wel "Look there, it's Gollum" oid geroepen worden, dus het zou best kunnen dat Gollum ergens spawned, en als je hem killed de ring kan oppakken. Maar ik weet dat niet zeker..
Nu hoor ik soms wel "Look there, it's Gollum" oid geroepen worden, dus het zou best kunnen dat Gollum ergens spawned, en als je hem killed de ring kan oppakken. Maar ik weet dat niet zeker..
De FTP gaat maandagmorgen 08:30down !
Ik heb dit weekend zo'n 700 GB bandbreedte verstookt, puur en alleen voor de demo. Doordeweeks wordt de verbinding voor serieuze zaken gebruikt, dus dan vind ik het asociaal om de lijn zo te blijven belasten. Mensen die de downloads nog af kunnen maken (je hebt nog zo'n 19 uur) moeten dat vooral doen. Mensen die het toch niet meer halen (ik zie een paar connecties van 10 kbps of minder) kunnen de download beter afbreken.
Wat me ook opvalt is het aantal buitenlandse leechers. Opzich maakt het me niet zo heel veel uit, maar dit was toch eigenlijk meer bedoeld als GoT-only FTP. Mocht zoiets zich weer voordoen zal ik daar duidelijker in zijn
Ik heb dit weekend zo'n 700 GB bandbreedte verstookt, puur en alleen voor de demo. Doordeweeks wordt de verbinding voor serieuze zaken gebruikt, dus dan vind ik het asociaal om de lijn zo te blijven belasten. Mensen die de downloads nog af kunnen maken (je hebt nog zo'n 19 uur) moeten dat vooral doen. Mensen die het toch niet meer halen (ik zie een paar connecties van 10 kbps of minder) kunnen de download beter afbreken.
Wat me ook opvalt is het aantal buitenlandse leechers. Opzich maakt het me niet zo heel veel uit, maar dit was toch eigenlijk meer bedoeld als GoT-only FTP. Mocht zoiets zich weer voordoen zal ik daar duidelijker in zijn
Nog bedankt Arfman! Ik had hem in een kwartiertje gedownload, super snelle ftp gewoon 1500kb/sec gehaald
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Erg leuk dat je je FTP beschikbaar hebt gesteld. Dan wordt het de volgende keer gewoon filteren op NL/BE only, en GoT als refererArfman schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:19:
Verwijderd
Heb net paar keer demo gespeeld in skirmisch mode, wel vet spel. Maar weet iemand wat de minimale of aanbevolen systeemeisen zijn? (mijn systeem: http://tweakers.net/gallery/sys/11128)
Ik draai de demo op ultra quality met alle details op het hoogst! Hij loopt wel normaal!
Ik draai de demo op ultra quality met alle details op het hoogst! Hij loopt wel normaal!
Estebleef: een nieuwe mirror: http://files.i3d.nl/downl...me2demo_english_final.zip (let op: je hoeft niet in te loggen, soms wat onduidelijk!)Arfman schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:19:
De ring word inderdaad door gollem gedragen. Gollem spawned altijd op een random plaats op de map zodra de game is gestart. Hij is onzichtbaar dus kan alleen gezien worden als je er heel dichtbij staat. (sommige dingen als torens en special powers/upgrades hebben een grotere range)
Zodra je gollem dood maakt (kan ook gebeuren door bijvoorbeeld je torens, want hij heeft maar heel weinig leven) laat hij de ring vallen. Pak de ring dan op met een groepje units en zend die naar je main gebouw. Je hebt dan de mogelijkheid om daar de ring hero te bouwen.
Btw, ik zag iemand een stukje terug zeggen dat een groepje guardians zo door loopt naar je mines en je dat amper kan verdedigen met je goblins.
Maar dat is nou juist de cruciale fout die je maakt: goblins en verdedigen?
Als je kijkt naar de kosten van 1 squad guardians (300) en die van de goblins (75) heb je dus 4 troepen goblins voor 1 groepje guardians. Het vervelende van 4 squads goblins is dat er sowieso maar 10 goblins tegelijkertijd tegen die dwergen vechten, dus ook al stuur je er 4 op af, echt veel sneller gaan ze niet dood. (behalve als je ze ook pakt in de flanken en in hun rug natuurlijk, iets wat hier meer effect heeft dan in BFME1)
De bedoeling van de goblins is dit: Je stuurt 1 groepje goblins af op de guardians die jou kant op komen, daarna stuur je de andere 3 groepen de map over om zijn mines te pakken. Het is inderdaad zo dat guardians ongeveer net zo snel bouwen als goblins maar daar staat tegenover dat jou upgrade STUKKEN goedkoper is voor snellere units, jij terwijl je goblins spammed makkelijk kan blijven uitbreiden en techen.
Ik heb over het algemeen 2 goblins pits, de eerste bouw ik na 2 tunnels, daarna 2 tunnel en men 2e goblin pit. Hierna val je steeds met je squads zijn mijnen aan, hij moet hier zijn forces gewoon verspreiden, dus of verdedigen en in zijn basis blijven of aanvallen en wat van jou tunnels pakken.
mocht hij bijvoorbeeld komen verdedigen dan ren jij gewoon terug en pakt een ander gebouw of rent in een van jou tunnels. Combineer dit met een snelle spider pit en je hebt die dwerg echt in zijn basis zitten hoor.
Hierna is het gewoon een kwestie van techen en zijn al zijn unit gebouwen pakken.
Zodra je gollem dood maakt (kan ook gebeuren door bijvoorbeeld je torens, want hij heeft maar heel weinig leven) laat hij de ring vallen. Pak de ring dan op met een groepje units en zend die naar je main gebouw. Je hebt dan de mogelijkheid om daar de ring hero te bouwen.
Btw, ik zag iemand een stukje terug zeggen dat een groepje guardians zo door loopt naar je mines en je dat amper kan verdedigen met je goblins.
Als je kijkt naar de kosten van 1 squad guardians (300) en die van de goblins (75) heb je dus 4 troepen goblins voor 1 groepje guardians. Het vervelende van 4 squads goblins is dat er sowieso maar 10 goblins tegelijkertijd tegen die dwergen vechten, dus ook al stuur je er 4 op af, echt veel sneller gaan ze niet dood. (behalve als je ze ook pakt in de flanken en in hun rug natuurlijk, iets wat hier meer effect heeft dan in BFME1)
De bedoeling van de goblins is dit: Je stuurt 1 groepje goblins af op de guardians die jou kant op komen, daarna stuur je de andere 3 groepen de map over om zijn mines te pakken. Het is inderdaad zo dat guardians ongeveer net zo snel bouwen als goblins maar daar staat tegenover dat jou upgrade STUKKEN goedkoper is voor snellere units, jij terwijl je goblins spammed makkelijk kan blijven uitbreiden en techen.
Ik heb over het algemeen 2 goblins pits, de eerste bouw ik na 2 tunnels, daarna 2 tunnel en men 2e goblin pit. Hierna val je steeds met je squads zijn mijnen aan, hij moet hier zijn forces gewoon verspreiden, dus of verdedigen en in zijn basis blijven of aanvallen en wat van jou tunnels pakken.
mocht hij bijvoorbeeld komen verdedigen dan ren jij gewoon terug en pakt een ander gebouw of rent in een van jou tunnels. Combineer dit met een snelle spider pit en je hebt die dwerg echt in zijn basis zitten hoor.
Hierna is het gewoon een kwestie van techen en zijn al zijn unit gebouwen pakken.
Ik vind het een geweldig spel, maar ik kan me best wel storen aan de schaduwen.
Ik gebruik een Geforce Go 7800GTX met de Forceware 78.70.
Verder staan de instellingen op Ultra en de resolutie op 1600*1280.
Ik kan de AA instellingen niet vinden, maar ik denk dat het weinig zin heeft gezien het er op lijkt dat de schaduwen helemaal niet langs enige shader van mijn video kaart komt. Kan dit ook te maken hebben met de gebruikte driver?
Ik kan de AA instellingen niet vinden, maar ik denk dat het weinig zin heeft gezien het er op lijkt dat de schaduwen helemaal niet langs enige shader van mijn video kaart komt. Kan dit ook te maken hebben met de gebruikte driver?

Verwijderd
Wat raar is bij mij bij zowel Battle for middle earth1 en Battle for middle earth demo 2 dat ik geen resolutie kan instellen van 1280 x 1024, maar alleen 1280 x 960( en 1024 x 768 en lager). Weet iemand hoe het komt dat ik niet gewoon 1280 x 1024 kan instellen? Hebben meerdere mensen dit of ligt dan aan beide spellen?
Mijn systeem: http://tweakers.net/gallery/sys/11128
Heb ik ook, zou gewoon een fix veur moeten komenVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:57:
Wat raar is bij mij bij zowel Battle for middle earth1 en Battle for middle earth demo 2 dat ik geen resolutie kan instellen van 1280 x 1024, maar alleen 1280 x 960( en 1024 x 768 en lager). Weet iemand hoe het komt dat ik niet gewoon 1280 x 1024 kan instellen? Hebben meerdere mensen dit of ligt dan aan beide spellen?
Verwijderd
Dus die gozer beweegt ook nog is.Wiebbe schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:59:
De ring word inderdaad door gollem gedragen. Gollem spawned altijd op een random plaats op de map zodra de game is gestart. Hij is onzichtbaar dus kan alleen gezien worden als je er heel dichtbij staat. (sommige dingen als torens en special powers/upgrades hebben een grotere range)
Dit kan je verhelpen door naar dit bestand te gaan "options" en openen en dan je resolutie verander in het ini bestand.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:57:
let op!
Verander daarna niet in de game je instellingen want ander springt hij terug naar de resolutie die je in dat instellingsscherm staat.
Het bestand staat in deze map
C:\Documents and Settings\peter\Application Data\My Battle for Middle-earth(tm) II Demo Files
Waar peter staat moet jou inlog naam staan.
Het is namelijk nog steed de c&c generals engine.AllHealthBars = no
AmbientVolume = 50.000000
AudioLOD = High
Brightness = 50
FlashTutorial = 0
GameSpyIPAddress = 192.168.1.2
HasSeenLogoMovies = yes
IdealStaticGameLOD = High
MovieVolume = 70.000000
MusicVolume = 70.000000
Resolution = 1280 960
SFXVolume = 70.000000
ScrollFactor = 50
SendDelay = no
StaticGameLOD = UltraHigh
TimesInGame = 6
UseEAX3 = no
VoiceVolume = 70.000000
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 12-02-2006 21:32 ]
Hij is best goed de demo... Grafisch zie ik niet veel verschil met deel 1. Jammer dat ze niet meteen een nieuwe engine gebruikt hebben. Deel 1 grijsgespeeld dus het zal met dit deel straks ook wel gebeuren!
ik heb het spel nog niet zo erg dood gespeeld dat ik dat zeker weet, alleen is het mij in de Beta test wel opgevallen dat hij op withering heat bijna altijd begon boven in bij de rechter outpost.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:02:
[...]
Dus die gozer beweegt ook nog is.en zijn er nog bepaalde plekken waar hij voornamelijk rondhangt?
Maar hij loopt volgens mij compleet random de map over
kan je trouwens nergens je zoom level instellen? Ik vind nog steeds dat je erg dicht op alles zit, als je een boot hebt is je beeld al bijna vol
OK, de FTP is offline.
Voor de schaduwen moet je het config.ini bestand aanpassen, en de shadows ook op UltraHigh zetten, dan zien ze er super uit (op mijn GF7800GTX tenminste).
Voor de schaduwen moet je het config.ini bestand aanpassen, en de shadows ook op UltraHigh zetten, dan zien ze er super uit (op mijn GF7800GTX tenminste).
Leuk spel!
Maar man o man, wat ben ik er slecht in
(ik heb er ook niet echt ervaring in)
In dat kleine veld ben ik begonnen als dwerg. Eerst wat mijnen enzo neergezet, en toen een grote muur met allemaal axe towers en muurkata's erbij. En dat gewoon enorm uitgebreidt. Dus elke keer weer een laag ervoor. Dus uiteindelijk bestond het halve veld uit muur. Daarna heb ik nog 2
nieuwe kastelen gebouwd, om zo verder te kunnen gaan met m'n muren. Uiteindelijk heb ik zijn dorp helemaal ingesloten met muren en muurkata's.
Enige probleem daarbij was dat hij van die enorme monsters had die een groter bereik hadden dan m'n muurkata's. Dan probeerde ik om wat poppen er heen te sturen om 'm dichterbij te lokken. Of ik liet 'm gewoon wat muren slopen zodat hij binnen m'n bereik kwam..
In het tweede level ging ik dat precies hetzelfde doen, maar in dit geval tegen een ander dwergdorp. Die kwamen meteen met enorme katapulten en vuurballen waardoor ik enorm ingemaakt werd. Veel andere dingen kon ik niet maken omdat ik "niet genoeg command points had" (wat dat ook moge betekenen).
Heeft iemand tips voor mij om deze slechte strategie iets beter te maken?
Maar man o man, wat ben ik er slecht in
In dat kleine veld ben ik begonnen als dwerg. Eerst wat mijnen enzo neergezet, en toen een grote muur met allemaal axe towers en muurkata's erbij. En dat gewoon enorm uitgebreidt. Dus elke keer weer een laag ervoor. Dus uiteindelijk bestond het halve veld uit muur. Daarna heb ik nog 2
nieuwe kastelen gebouwd, om zo verder te kunnen gaan met m'n muren. Uiteindelijk heb ik zijn dorp helemaal ingesloten met muren en muurkata's.
Enige probleem daarbij was dat hij van die enorme monsters had die een groter bereik hadden dan m'n muurkata's. Dan probeerde ik om wat poppen er heen te sturen om 'm dichterbij te lokken. Of ik liet 'm gewoon wat muren slopen zodat hij binnen m'n bereik kwam..
In het tweede level ging ik dat precies hetzelfde doen, maar in dit geval tegen een ander dwergdorp. Die kwamen meteen met enorme katapulten en vuurballen waardoor ik enorm ingemaakt werd. Veel andere dingen kon ik niet maken omdat ik "niet genoeg command points had" (wat dat ook moge betekenen).
Heeft iemand tips voor mij om deze slechte strategie iets beter te maken?
Verwijderd
Command points is het aantal eenheden wat je maximaal kunt bouwen. Mischien handig om eerst de 2 tutorials te spelen in de demo!
Klopt, heb ik ook helemaal gedaan. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer eenheden mag hebben? Heeft volgens mij geen relatie met je aantal meters muur.
voor elk ras geld dat je Mines, Tunnels, Forge en zelfde soort gebouw een uitbreiding is op je command points. Dit is een van de punten waar BFME2 heel sterk in is.Nielsz schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:05:
Klopt, heb ik ook helemaal gedaan. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer eenheden mag hebben? Heeft volgens mij geen relatie met je aantal meters muur.
Het zit basicly zo:
Als je een mine op 100% plaatst krijg je 25 per tick van die mijn samen met (ik dacht) 50 CP. (in de beta dan). Als je 5 mines bouwt krijg je 100% van al je mines binnen. Zodra je boven die 5 mines gaat gaan je mines minder geld geven.
Het komt er dus op neer dat hoe meer mines je bouwt hoe minder geld je krijgt per mijn, (vergelijk het een beetje met de upkeep uit wc3.) maar wel hoe meer command points je bouwt. Het is dus niet zo dat je maximaal 5x25 per tick kan krijgen. 6 mines is bijvoorbeeld 6x24, daarna 7x23 en ga zo maar door. Na de 22 mines (dacht ik ;P) gaat het HEEL hard achter uit en is het niet mer rendabel om nog meer mines te maken. Hierdoor is het dus HEEL belangrijk dat je mines op minimaal 95% zitten.
Er zijn uitzonderingen op deze regel though bijvoorbeeld de lumbermill van alle Evil rassen kost 20CP om te bouwen (de workers 4x5cp) maar zodra hij meer experience krijgt gaat die een level up en levert hij 25cp per level. De lumbermills kosten ook GEEN -resource voor de mines.
Tja, iemand vroeg een tactic om zijn muren beter te maken, dat is er natuurlijk niet, anders is het spel turtle frenzy online
Maak sowieso je Grand Catapult op je fortress, dat ding heeft een zieke range en schiet verder dan elk andere unit. (en vergeet je stoneworks upgrade niet
Verwijderd
Exuimtum gaat straks een download doen
Ik heb de link al in mijn favorieten staan. Ik wacht even tot de stoom eraf is zodat de download sneller gaat. Ik zit nu op mijn werk te wachten op een servertaak.
Ik ben verzot op deel 1. Eerst honderden uren native gespeeld en daarna aan de gang gegaan met de INI bestanden die je kunt implementeren. Zo heb ik het spel naar mijn hand gezet met de volgende gegevens:
Ik speel de kwade campagne:
Isengard: Stronger and more longdistance archers, more health en faster leveling, but really expensive to build!
Mordor: Godlike Catapults and Godlike beasts, the house of mass destruction!!!
Gondor: Sick improved farms, sick building speed.
Rohan: Sick improved farms, sick building speed. Get rid of them, ha, ha, ha ;-)
Wie intresse heeft in deze aanpassing kan hem van mij krijgen. De ongepatchste versie van deel 1 is volledig compatible met mijn settings. Voor de hogere versies ken ik de instructies niet. Ik ben bezig met Google.
PS: Je kunt hem alleen werkend krijgen bij de legale versie van het spel!
Ik ben verzot op deel 1. Eerst honderden uren native gespeeld en daarna aan de gang gegaan met de INI bestanden die je kunt implementeren. Zo heb ik het spel naar mijn hand gezet met de volgende gegevens:
Ik speel de kwade campagne:
Isengard: Stronger and more longdistance archers, more health en faster leveling, but really expensive to build!
Mordor: Godlike Catapults and Godlike beasts, the house of mass destruction!!!
Gondor: Sick improved farms, sick building speed.
Rohan: Sick improved farms, sick building speed. Get rid of them, ha, ha, ha ;-)
Wie intresse heeft in deze aanpassing kan hem van mij krijgen. De ongepatchste versie van deel 1 is volledig compatible met mijn settings. Voor de hogere versies ken ik de instructies niet. Ik ben bezig met Google.
PS: Je kunt hem alleen werkend krijgen bij de legale versie van het spel!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 10:33 ]
Thanks!Wiebbe schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:22:
[...]
voor elk ras geld dat je Mines, Tunnels, Forge en zelfde soort gebouw een uitbreiding is op je command points. Dit is een van de punten waar BFME2 heel sterk in is.
Het zit basicly zo:
Als je een mine op 100% plaatst krijg je 25 per tick van die mijn samen met (ik dacht) 50 CP. (in de beta dan). Als je 5 mines bouwt krijg je 100% van al je mines binnen. Zodra je boven die 5 mines gaat gaan je mines minder geld geven.
Het komt er dus op neer dat hoe meer mines je bouwt hoe minder geld je krijgt per mijn, (vergelijk het een beetje met de upkeep uit wc3.) maar wel hoe meer command points je bouwt. Het is dus niet zo dat je maximaal 5x25 per tick kan krijgen. 6 mines is bijvoorbeeld 6x24, daarna 7x23 en ga zo maar door. Na de 22 mines (dacht ik ;P) gaat het HEEL hard achter uit en is het niet mer rendabel om nog meer mines te maken. Hierdoor is het dus HEEL belangrijk dat je mines op minimaal 95% zitten.
Er zijn uitzonderingen op deze regel though bijvoorbeeld de lumbermill van alle Evil rassen kost 20CP om te bouwen (de workers 4x5cp) maar zodra hij meer experience krijgt gaat die een level up en levert hij 25cp per level. De lumbermills kosten ook GEEN -resource voor de mines.
Tja, iemand vroeg een tactic om zijn muren beter te maken, dat is er natuurlijk niet, anders is het spel turtle frenzy onlinePaar tipjes: Blijf uitbreiden! zorg ervoor dat je voldoende CP binnen krijgt. Met dwarfen Riches (een Power) krijg je meer geld binnen met 5 mines met DW dan iemand met 22 normale mines op 100% maar je hebt dus wel maar 300cp ofzo.
Maak sowieso je Grand Catapult op je fortress, dat ding heeft een zieke range en schiet verder dan elk andere unit. (en vergeet je stoneworks upgrade niet)
Ik had dus maar 3 mines. Dat moeten er dus iets meer worden
(hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel)
ja ik snap wat je bedoelt, je CP staat dus voor Command points en kunnen nooit echt "opraken".
Als je een maximum van 300 punten hebt en je hebt twee builder units zit je volgens mij: 10/300. Elke unit in een spel heeft dus een CP gebruik, bijv een troepje Guardians kost 60 CP. Een groepje Goblins kost ook 60CP. Zodra je ze aanklikt om te bouwen worden de punten ingebruik genomen, zodra er een unit van een groep dood gaat (ook al is het er maar 1) gaan er weer punten vanaf. Bijv een groepje spiders kost 60 punten, je krijgt 10 spiders in 1 groep, das 6 cp per spider. Gaat er 1 spider dood gaat er 6 CP van je gebruikte CP af.
Het aantal CP per unit en per groep verschilt. Een giant kost bijvoorbeeld 50 CP, terwijl 1 groep archers 60 kost.
Je kan wel over je maximum CP heen gaan, bijvoorbeeld je hebt een leger van 500/500 CP, je valt aan en verliest geen enkele squad maar houd overal 1/2 units over. Je bouwt nu je leger terug bij je barracks en je zit weer rond de 500. Als je nou je squads een Banner Carrier geeft dan regeneraten ze weer units erbij en zal je langzaam over de 500 CP gaan.
Als je een maximum van 300 punten hebt en je hebt twee builder units zit je volgens mij: 10/300. Elke unit in een spel heeft dus een CP gebruik, bijv een troepje Guardians kost 60 CP. Een groepje Goblins kost ook 60CP. Zodra je ze aanklikt om te bouwen worden de punten ingebruik genomen, zodra er een unit van een groep dood gaat (ook al is het er maar 1) gaan er weer punten vanaf. Bijv een groepje spiders kost 60 punten, je krijgt 10 spiders in 1 groep, das 6 cp per spider. Gaat er 1 spider dood gaat er 6 CP van je gebruikte CP af.
Het aantal CP per unit en per groep verschilt. Een giant kost bijvoorbeeld 50 CP, terwijl 1 groep archers 60 kost.
Je kan wel over je maximum CP heen gaan, bijvoorbeeld je hebt een leger van 500/500 CP, je valt aan en verliest geen enkele squad maar houd overal 1/2 units over. Je bouwt nu je leger terug bij je barracks en je zit weer rond de 500. Als je nou je squads een Banner Carrier geeft dan regeneraten ze weer units erbij en zal je langzaam over de 500 CP gaan.
Voor Sauron heb je de ring nodig en 10.000. Dat zal voor Galadriel het zelfde zijn denk ik.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:16:
Maar kan je in de demo ook de ring krijgen en zo Sauron of Galadriel ?
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Verwijderd
Hmm bij mij doet de demo het niet door de volgende melding.."Het is geen geldige win32 toepassing". Dit is ook bij de tweede keer downloaden zo. Ligt het aan Drivers ofzo?Of heeft iemand een ander idde, zou fijn zijn:)
Wat meer info over je PC en OS graag.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:14:
Hmm bij mij doet de demo het niet door de volgende melding.."Het is geen geldige win32 toepassing". Dit is ook bij de tweede keer downloaden zo. Ligt het aan Drivers ofzo?Of heeft iemand een ander idde, zou fijn zijn:)
Verwijderd
Oki sorry
Specs:
AMD Athlon 64 3000+(s939)
GF6600GT
512 mb
(A8N-E mobo)
OS Xp(32 bits), met Service pack 2..
Edit: Dus als ik het gedownloade .exe bestand(bfme2demo_english_final)open krijg ik de 2 posts terug genoemde foutmelding
Specs:
GF6600GT
512 mb
(A8N-E mobo)
Edit: Dus als ik het gedownloade .exe bestand(bfme2demo_english_final)open krijg ik de 2 posts terug genoemde foutmelding
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 16:09 ]
Ok ik mijn van Arfman zijn FTP gedownload die werkt voor 100%.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:07:
Oki sorry![]()
Specs:
GF6600GT
512 mb
(A8N-E mobo)
Als effe geGoogle had was je het al het ligt aan je videokaart is niet support.
Bron
Verwijderd
This game does not support the geforce 4 mx series cards!! How many poor souls will download this just to get the "game.dat error".... While I can inform you it is well worth upgrading to a better card. I mean how good a value is the 7800GS agp? My 6800 gt flies through it at maximum settings with no hitching!!
"
Hier staat dat de Gf4 kaarten niet worden ondersteund, GF 6 dus wel, ik zie nergens van niet namelijk. Waarschijnlijk heb ik gwn het ongeluk dat mijn download 2x is mislukt:(
"
Hier staat dat de Gf4 kaarten niet worden ondersteund, GF 6 dus wel, ik zie nergens van niet namelijk. Waarschijnlijk heb ik gwn het ongeluk dat mijn download 2x is mislukt:(
Misschien moet je je driver eens updatenguanche schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:15:
Ik vind het een geweldig spel, maar ik kan me best wel storen aan de schaduwen.
[afbeelding]

Oeps niet gelezen, ja dat kan dus idd aan je driver liggen
[ Voor 5% gewijzigd door Vuurvoske op 13-02-2006 17:01 ]
Beroeps brabander
GF600GT werkt gewoon hoor. Hier iig wel.UNICRONBOT schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:49:
[...]
Ok ik mijn van Arfman zijn FTP gedownload die werkt voor 100%.
Als effe geGoogle had was je het al het ligt aan je videokaart is niet support.
Bron
ik kan helemaal geen config.ini vinden..Arfman schreef op maandag 13 februari 2006 @ 08:56:
OK, de FTP is offline.
Kan ook ingame. Gek trouwens dat dan alleen de 7800 (en misschien een recente ATi?) deze schaduwen netjes weergeeft, 6800 en lager iig ook op ultra blokjes.
Hallo, ik heb een X800 en ik heb ook al van die blokkerige schaduwen. Ik heb alles op ultra quality staan, iemand een idee hoe dit komt?
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Als ik de schaduwen een tandje lager zet, zien er normaal uit.
Verwijderd
M'n jesses. 256 MB of RAMchucky666 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:25:
[...]
moet je de read me maar lezen
deze dus voor het normale spel :
REQUIRED SYSTEM SPEC:
· Microsoft® Windows® XP
· PC with 1.6 Ghz equivalent or higher processor
· 256 MB of system RAM
· 512 MB of system RAM for online play with 3 or more players
· 6 GB available hard disk space
· 64 MB GeForce3-class video card. The game only officially supports
cards with ATI (Radeon 8500 or greater) and Nvidia chipsets, and
the Intel GMA 900 and GMA 950 products. The GeForce 4 MX is not
supported.
· Sound card with speakers or headphones
· Microsoft Mouse or compatible pointing device
· 56.6 Kbps or better modem for 1v1 online play
· Broadband connection for online play with 3 or more players
· DirectX 9.0c or abov

Ik ben veel meer geïntresseerd in de Recommended specs. Ik denk dan in dit straatje:
-1024 Mb of meer
-6600GT of hogere klasse videokaart
-Breedband verbinding (512 kbps/128 kbps) is wel nodig voor vloeiende on-line gameplay
-Dikke CPU (3000 MIPS of meer).
PS: Deel I durf ik nog niet te draaien met 512 MB ram
Ik snap deze logica niet (van de fabrikant dan).
Bij ons op het werk werken wij met workstations met jawel 256 MB aan RAM. Daarvan is al 140 MiB in gebruik als Windows is geladen. Wil een fabrikant mij wijs maken dat het spel enigzins speelbaar is en het kan redden met de overgebleven 116 MiB !!??
*Gaat straks beginnen aan deze straffe download. Moet te doen zijn met een 2 mbit lijntje
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 18:20 ]
Verwijderd
Na 45 minuten downloaden de demo geinstalleerd.
Als eerste indruk gelijk een mooi menu, net zoals in deel 1 een mooie grafische achtergrond. Daarna, het eerste spelletje, BAH. Ik zie echt bijna niks innovatiefs ten opzichte van deel 1. Ik vind het spel minder overzichtelijk, en grafisch nauwelijks beter.
Dan, de muis iconen, de capture icon is gewoon rechtstreeks uit C&C Generals geimporteerd, en de andere iconen zien er ook gedateerd uit.
De nieuwe units, leuk, maar zoals het nu lijkt niet echt veel toevoegend....
Wat mij betreft is dit eerder een uitbreiding voor deel 1! Ik laat hem lekker in de winkel liggen!
Als eerste indruk gelijk een mooi menu, net zoals in deel 1 een mooie grafische achtergrond. Daarna, het eerste spelletje, BAH. Ik zie echt bijna niks innovatiefs ten opzichte van deel 1. Ik vind het spel minder overzichtelijk, en grafisch nauwelijks beter.
Dan, de muis iconen, de capture icon is gewoon rechtstreeks uit C&C Generals geimporteerd, en de andere iconen zien er ook gedateerd uit.
Wat mij betreft is dit eerder een uitbreiding voor deel 1! Ik laat hem lekker in de winkel liggen!
In de Demo zit geen online play, maar in de Beta zat wel online play, game gebruikte bijna geen internet verbinding, dus dat zal absoluut geen probleem zijn voor de meeste mensen (Iedereen die niet meer op 56k modem zit zal wel goed zitten).Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:12:
[...]
M'n jesses. 256 MB of RAMik denk dat mensen met met 1 gig intern al moeten opletten.
Ik ben veel meer geïntresseerd in de Recommended specs. Ik denk dan in dit straatje:
-1024 Mb of meer
-6600GT of hogere klasse videokaart
-Breedband verbinding (512 kbps/128 kbps) is wel nodig voor vloeiende on-line gameplay
-Dikke CPU (3000 MIPS of meer).
PS: Deel I durf ik nog niet te draaien met 512 MB ram
Ik snap deze logica niet (van de fabrikant dan).
Bij ons op het werk werken wij met workstations met jawel 256 MB aan RAM. Daarvan is al 140 MiB in gebruik als Windows is geladen. Wil een fabrikant mij wijs maken dat het spel enigzins speelbaar is en het kan redden met de overgebleven 116 MiB !!??
*Gaat straks beginnen aan deze straffe download. Moet te doen zijn met een 2 mbit lijntje
Verwijderd
Straffe download geschied in 1 uur en 52 minuten (dat is te doen
).
De truuk is dat je mirrors moet zoeken in België of Frankrijk. De bekende mirrors waren traag of zaten vol.
Het spel ziet er goed uit! Het enigste grote minpunt is dat je precies op die spots moet bouwen, anders telt het niet
Ik kom er weer even op terug. Hoe durven ze 256 MiB als minimum te noemen. Met de standaard settings moest mijn machine al swappen bij het afsluiten van het spel en ik heb 1024 MiB intern.
Verder heb ik het idee dat het spel lekkerder loopt als deel I. Ik mag wel spreken van een vloeiende gameplay.
Ik verheug me dan ook op het eindproduct. ik zag het bestandje INI.BIG weer voorbij komen tijdens de installatie dus dat geeft weer hoop voor een machige gameplay
De truuk is dat je mirrors moet zoeken in België of Frankrijk. De bekende mirrors waren traag of zaten vol.
Het spel ziet er goed uit! Het enigste grote minpunt is dat je precies op die spots moet bouwen, anders telt het niet

Ik kom er weer even op terug. Hoe durven ze 256 MiB als minimum te noemen. Met de standaard settings moest mijn machine al swappen bij het afsluiten van het spel en ik heb 1024 MiB intern.
Verder heb ik het idee dat het spel lekkerder loopt als deel I. Ik mag wel spreken van een vloeiende gameplay.
Ik verheug me dan ook op het eindproduct. ik zag het bestandje INI.BIG weer voorbij komen tijdens de installatie dus dat geeft weer hoop voor een machige gameplay
Verwijderd
Maar op die manier oordeel je toch niet? Natuurlijk is het een uitbreiding op deel I, maar met nieuwe maps en een nieuwe frisse uitdaging. Althans zo zie ik het.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:35:
Na 45 minuten downloaden de demo geinstalleerd.
Wie weet zul je je uitermake vermaken met het eindproduct.
Ik ga weer aan de gang met de INI's zodra ik er achter ben gekomen hoe dat moet met dit nieuwe spel. Het hele grote pluspunt is dat je nu geen bouwspots meer hebt, maar je gebouwen kunt planten waar je wilt.
Helaas, klopt niet... ook bij mij blokkerige schaduwen...Breepee schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:39:
[...]
Kan ook ingame. Gek trouwens dat dan alleen de 7800 (en misschien een recente ATi?) deze schaduwen netjes weergeeft, 6800 en lager iig ook op ultra blokjes.
Maar goed, het is een demo en trouwens vol met andere bugs....
Zoals ik al eerder zei, zet in de config.ini Shadows op UltraHigh en je hebt nergens last van ...
Weet ik, ik had je wel gehoord.... maar ik maak me er volledig niet druk over aangezien het maar een demo is... Ik ga wel zitten klooien met ini files als ik de volledige versie in mijn dvd spelertje heb zitten.
Dat werkt het zelfde als deel 1. Ik ben er al mee aan het spelen. Ik heb de command points 500 gezet waar je mee begint. Op hard komen wat te veel troepen van de cpu naar je toe. Maar het is wel LOL.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:50:
[...]
Maar op die manier oordeel je toch niet? Natuurlijk is het een uitbreiding op deel I, maar met nieuwe maps en een nieuwe frisse uitdaging. Althans zo zie ik het.
Wie weet zul je je uitermake vermaken met het eindproduct.
Ik ga weer aan de gang met de INI's zodra ik er achter ben gekomen hoe dat moet met dit nieuwe spel. Het hele grote pluspunt is dat je nu geen bouwspots meer hebt, maar je gebouwen kunt planten waar je wilt.
sorry hoor, maar ik kan echt nergens een config.ini vinden voor bfme2
Van de vorige pagina
C:\Documents and Settings\peter\Application Data\My Battle for Middle-earth(tm) II Demo Files
Ik heb de ini files idd gespot nu, maar heb nog niet de optie voor meer command points gevonden. maybe dat ik scheel ben ofzoUNICRONBOT schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:49:
[...]
Dat werkt het zelfde als deel 1. Ik ben er al mee aan het spelen. Ik heb de command points 500 gezet waar je mee begint. Op hard komen wat te veel troepen van de cpu naar je toe. Maar het is wel LOL.
Klopt helemaal... die config.ini staat er bij mij ook niet..
Die is er idd wel, maar er staan geen gegevens over het aantal command points in.
De regels die er staat zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| AllHealthBars = no AmbientVolume = 50.000000 AudioLOD = High Brightness = 50 FlashTutorial = 0 GameSpyIPAddress = 192.168.0.10 HasSeenLogoMovies = yes IdealStaticGameLOD = High MovieVolume = 70.000000 MusicVolume = 70.000000 Resolution = 1280 1024 SFXVolume = 70.000000 ScrollFactor = 50 SendDelay = no StaticGameLOD = UltraHigh TimesInGame = 14 UseEAX3 = yes VoiceVolume = 70.000000 |
Okee, hier kom ik dus op terug (gelukkig dat er dan ook "voor nu eerst" stondSundead schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:14:
Hij doet het hier wel, echter pakt het wel varierend tussen de 10 en 53 % cpu usage (en met dual opteron vind ik dat nogal wat)
Enfin, ff tjekken
OkTranceSetter schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:08:
[...]
Ik heb de ini files idd gespot nu, maar heb nog niet de optie voor meer command points gevonden. maybe dat ik scheel ben ofzo
1# je opent met een tool voor BFME 1 of 2 de file ini.big.
2# je unpack als wat daar in staat.
3# Copy als wat uit die ini.big file komt naar de data dir.
4# Copy de ini.big file uit root waar die staat.
5# De ini die moet hebben is gamedata.ini
6# Zoek naar deze regel COMMAND POINTS FOR MULTIPLAY
7# Edit deze twee regels
GoodCommandPointsMP2 = 100 1000 ; 2 players
EvilCommandPointsMP2 = 100 1000
8# Eerste 100 is waar je mee begint. Tweede is het max command points voor de troepen cap is 1000.
Ik hoop dat het zo te volgen is.