tot medio juni verbouwing, dus andere route (idd rondweg uden, afslag 13 ofzo bij de A50), en die werd zomaar aangepast. nergens aangegeven.J0YR1D3R schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:55:
[...]
Je weet dat er tot juni werkzaamheden zijn maar dat kon je niet weten?
voor het geval het nog niet onduidelijk genoeg wasPaul Nieuwkamp schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:02:
[...]
Tja sorry, maar ik vind het ook steeds vager worden hoor?
Weg A wordt verbouwd, omleiding over B.
Gisteren werd ergens halverwege B afgezet en omgeleid via C, en op C ligt een rotonde ofzo?
Eens kijken of ik weet over welke weg je het hebt... Je hebt hier gepost over Den Bosch en je hebt Masterfoods genoemd, die zitten in Veghel...
Je hebt het toch niet over de rondweg van Uden, als je vanaf de A50 richting Volkel / Gennep rijdt he?
De enige rotonde die daar namelijk "plotseling" ligt is die bij de industrielaan, maar daar mag je 80. Dus dat zal hem wel niet zijn (tenzij ze terwijl ik niet op heb zitten letten de rotonde meteen na de snelweg open hebben gegooid, maar ook daar mag je 80, en daar zijn ze nog bezig met de fietsbrug...
iets met foto's...
Pas geleden midden in de nacht op een dijk geprobeerd een scherpe bocht metiets van 80/90 te nemen.
Resultaat: Als rallyrijder met piepende banden door de bocht gedrift, achter wielen door de modder, en auto ter nauwer nood op de dijk kunnen houden. Adrenaline pompte door mijn lichaam daarna, dat was echt eens maar nooit meer....
Resultaat: Als rallyrijder met piepende banden door de bocht gedrift, achter wielen door de modder, en auto ter nauwer nood op de dijk kunnen houden. Adrenaline pompte door mijn lichaam daarna, dat was echt eens maar nooit meer....
O.a. bij deze site: http://www.driversxm.nl/dxm_mototheo-wegen.htmlGulf_5 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:10:
[...]
Mod of geen mod, ook mods hebben een mening, en in dit geval kan ik niet anders zeggen dan dat ik het eens ben met hem. (En in dit geval is dit een mod die alleen mee doet in een topic en geen modder eet, met andere woorden kun je van hem verwachten dat hij zich op stelt als ieder ander... je kunt ook een verkeerd beeld hebben van de mods...)
En als je geen zin hebt in kritiek op jouw domme actie, post dan niet, je kunt verwachten dat je er reacties op gaat krijgen. (just my 2 cents)
[...]
Zou je mij willen vertellen waar je die wijsheid vandaan hebt ?
Maar het is gewoon de nieuwe verkeerswet. Als je bij je examen op de vluchtstrook doorrijdt ben je gezakt.
(/me heeft het te horen gekregen toen z'n vriendin ging lessen)
[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 02-05-2006 14:24 ]
In de wegenverkeerswetGulf_5 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:10:
Zou je mij willen vertellen waar je die wijsheid vandaan hebt ?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Het knipperlicht aanhebben op een rotonde staat er overigens ook in geloof ik. Ik heb nog geleerd van geen lichten aan, m'n vriendin moest altijd de knipper aanhebben op de rotonde.
achterlijk gedoe @ Den HaagPaul Nieuwkamp schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:23:
[...]
In de wegenverkeerswetJe mag niet op de vluchtstrook rijden
"Bij een korte invoegstrook moet u eventueel aan het einde stoppen en vervolgens wachten tot u een gaatje ziet, dan heel hard optrekken om op de autosnelweg te komen en zo snel mogelijk ongeveer dezelfde snelheid bereiken als het overige verkeer."
Sta je daar met je Suzuki Alto 0.8 uit '94.... Kan je de rest van je leven blijven staan... Effe bellen of de pizzakoerier ook hier pizza bezorgt

Wat is er in vredesnaam mis met een paar meter over de vluchtstrook doorrijden ? Dat is toch echt een stuk veiliger imho ....
iets met foto's...
Ik ben het dus ook helemaal met je eens en doe dat dus ookGulf_5 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:45:
[...]
achterlijk gedoe @ Den Haag
"Bij een korte invoegstrook moet u eventueel aan het einde stoppen en vervolgens wachten tot u een gaatje ziet, dan heel hard optrekken om op de autosnelweg te komen en zo snel mogelijk ongeveer dezelfde snelheid bereiken als het overige verkeer."
Sta je daar met je Suzuki Alto 0.8 uit '94.... Kan je de rest van je leven blijven staan... Effe bellen of de pizzakoerier ook hier pizza bezorgt
Wat is er in vredesnaam mis met een paar meter over de vluchtstrook doorrijden ? Dat is toch echt een stuk veiliger imho ....
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:06
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
OMGGulf_5 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:45:
[...]

Ik ben er speciaal voor jou (als in: het was niet heel erg ver omVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:17:
tot medio juni verbouwing, dus andere route (idd rondweg uden, afslag 13 ofzo bij de A50), en die werd zomaar aangepast. nergens aangegeven.
Als je daar in het donker komt kun je inderdaad door de bomen het bos niet meer zien, er staan heel veel rood/witte paaltjes.
Zeker als die nieuw / schoon zijn kun je dan 's nachts nog wel even staan puzzelen waar je er _wel_ doorheen kunt / mag
Rhàshan - Aditu Sunlock
Waa? Is iemand met een suzuki 0.8 hier echt voor op de bon geslingerd? Da's dan wel triest"Bij een korte invoegstrook moet u eventueel aan het einde stoppen en vervolgens wachten tot u een gaatje ziet, dan heel hard optrekken om op de autosnelweg te komen en zo snel mogelijk ongeveer dezelfde snelheid bereiken als het overige verkeer."

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Als ik een hele berg roodwitte paaltjes zie en het niet meer snap rij ik er niet met 50 doorheenPaul Nieuwkamp schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:27:
[...]
Ik ben er speciaal voor jou (als in: het was niet heel erg ver om) langs gereden, en inderdaad zijn nu beide rotondes waar ze aan bezig waren half open (als in: je mag er niet overal vanaf maar je moet er wel "overheen").
Als je daar in het donker komt kun je inderdaad door de bomen het bos niet meer zien, er staan heel veel rood/witte paaltjes.
Zeker als die nieuw / schoon zijn kun je dan 's nachts nog wel even staan puzzelen waar je er _wel_ doorheen kunt / mag
wat denk je met een volgeladen vrachtwagen?Gulf_5 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:45:
[...]
* BootVluchteling als trucker voelt zich natuurlijk ook aangesproken
Die heeft genoeg PK's om op snelheid te komen, en die krijgt wél een gaatje aangeboden door collegatruckers die alle auto's van de weg proberen te douwen
Een vrachtwagen valt natuurlijk wel iets meer op dan een altoBootVluchteling schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:51:
[...]
wat denk je met een volgeladen vrachtwagen?
- We Are Borg
Hoezo, truckers zetten toch gewoon knipperlicht aan en gaan vervolgensBootVluchteling schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:51:
[...]
wat denk je met een volgeladen vrachtwagen?
Ik had gister zelf geen domme actie, maar een ander wel.
3 Rijbanen, vrij druk langzaamrijdend. Ik reed links met veel andere auto's en de weg ging naar 2 banen. Ik wou halverwege de invoegstrook invoegen (niet pas aan 't einde, dat vind ik ook niet netjes), maar voor ik het invoeg-deel bereik gaat er een man in een 307 (met leger uniform, hoog in rang) vanaf de middelste baan super snel naar links waardoor ik erg hard moest remmen. De sukkel was even het verkeer aan het regelen. Toen ik daarna (stom eigenlijk) netjes naar rechts ging achter hem ging hij weer terug.
Vervolgens, doet hij dit nog 3 keer bij andere weg gebruikers. Levens gevaarlijk dus. Hij dacht dat 'ie bij de politie zat denk ik.
3 Rijbanen, vrij druk langzaamrijdend. Ik reed links met veel andere auto's en de weg ging naar 2 banen. Ik wou halverwege de invoegstrook invoegen (niet pas aan 't einde, dat vind ik ook niet netjes), maar voor ik het invoeg-deel bereik gaat er een man in een 307 (met leger uniform, hoog in rang) vanaf de middelste baan super snel naar links waardoor ik erg hard moest remmen. De sukkel was even het verkeer aan het regelen. Toen ik daarna (stom eigenlijk) netjes naar rechts ging achter hem ging hij weer terug.
Vervolgens, doet hij dit nog 3 keer bij andere weg gebruikers. Levens gevaarlijk dus. Hij dacht dat 'ie bij de politie zat denk ik.
Heb een keer met een panda op 1 van die pechhaventjes op de ring van Eindhoven gestaan omdat de motorkap los zat (dank je pappie).
Ook fijn om dan weer in te voegen in de drukte
Ook fijn om dan weer in te voegen in de drukte

leeg
Verwijderd
Dank je! Dat had ik dus ook, stond na de rotonde aan de verkeerde kant van de paaltjes, maar dat had ik wel snel genoeg door.Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:27:
[...]
Ik ben er speciaal voor jou (als in: het was niet heel erg ver om) langs gereden, en inderdaad zijn nu beide rotondes waar ze aan bezig waren half open (als in: je mag er niet overal vanaf maar je moet er wel "overheen").
Verwijderd
Snachts een weg waar je 80 mog, helemaal leeg en een pokke eind rechtdoor, stond voor het stoplicht trok op denk knal hem ff lekker door naar de 100 en laat hem dan terug rollen naar 80 wops geflitst
gelukkig was het 100 en geen 120 ofzo...

gelukkig was het 100 en geen 120 ofzo...
jep: lekker getoeterd? 
In dat soort gevallen is bijrijder met camera-gsm wel handig
In dat soort gevallen is bijrijder met camera-gsm wel handig
Niet echt mijn domme actie, maar die meneer met de opel vond het nodig om óp mijn trekhaak te parkeren. Hij staat er gewoon tegen.

Dat is vooral zijn probleem denk ik
leeg
En ook niet z'n 1e domme actie getuige de krassen op de zeikant 
Als er een kras op je trekhaak zit die verhalen op diegene van de auto

Als er een kras op je trekhaak zit die verhalen op diegene van de auto
[ Voor 39% gewijzigd door RedHat op 06-05-2006 17:21 ]
Hij is al weg intussen, zonder gekraak van plastiek
. Hij heeft er wel nog redelijk hard tegengezeten want aan de trekhaak hangt een stukje reflecterende verf van zijn plak.
Niet echt een domme actie maar handig was t niet.
Bij afslag deventer op de A1 staan tegenwoordig bordjes "ook vluchtstrook gebruiken". Waarom weet ik ook niet, maar als t moet, dan doe ik dat. Hierdoor is de uitloopbocht rechtsaf dus eigenlijk 2 baans geworden en hij eindigt ook in 2 stoplichtstroken rechtsaf.
Dus ik zat gister achter een dikke audi en neem de bocht over de vluchtstrook. Meneer in de audi die een beetje langzaam ging waardoor ik een hem eigenlijk binnendoor inhaalde was hier totaal niet van gediend en begon luid toeterend mij van de weg te drukken. Het resultaat was dat ik echt met 2 wielen in t gras moest om een botsing te ontwijken. Bij het volgende stoplicht door open raampjes begon meneer nog even flink te schelden. Ik vertelde hem maar dat ie maar eens borden moet lezen en niet mensen moet proberen van de weg te rijden. Toen gas ingetrapt en weggescheurd :-)
Ik was net een proefrit aan het maken met een bmw 120d. Als ik met mijn eigen auto reed, had ik m laten staan. Die is toch aan het einde van looptijd en dan had ik m er gewoon tegenaan laten rijden. Hij was daar fout. Zucht.. kan ik me echt over opwinden... waarom zo agressief reageren. is toch nergens voor nodig..
Bij afslag deventer op de A1 staan tegenwoordig bordjes "ook vluchtstrook gebruiken". Waarom weet ik ook niet, maar als t moet, dan doe ik dat. Hierdoor is de uitloopbocht rechtsaf dus eigenlijk 2 baans geworden en hij eindigt ook in 2 stoplichtstroken rechtsaf.
Dus ik zat gister achter een dikke audi en neem de bocht over de vluchtstrook. Meneer in de audi die een beetje langzaam ging waardoor ik een hem eigenlijk binnendoor inhaalde was hier totaal niet van gediend en begon luid toeterend mij van de weg te drukken. Het resultaat was dat ik echt met 2 wielen in t gras moest om een botsing te ontwijken. Bij het volgende stoplicht door open raampjes begon meneer nog even flink te schelden. Ik vertelde hem maar dat ie maar eens borden moet lezen en niet mensen moet proberen van de weg te rijden. Toen gas ingetrapt en weggescheurd :-)
Ik was net een proefrit aan het maken met een bmw 120d. Als ik met mijn eigen auto reed, had ik m laten staan. Die is toch aan het einde van looptijd en dan had ik m er gewoon tegenaan laten rijden. Hij was daar fout. Zucht.. kan ik me echt over opwinden... waarom zo agressief reageren. is toch nergens voor nodig..
Zeker te kort lontje

Zou wel eens willen weten hoe hij zich voelde toen hij bij de stoplichten kwam, en erachter kwam dat je daar op de vluchtstrook mag rijden.
NOSIG
Dat men gaat toeteren of met lichten gaat seinen dat valt nog mee, maar dat men moedwillig iemand van de weg afdrukt, met de kans dat je de controle over de auto verliest en daardoor heel ongelukkig terecht kan komen, dat is compleet niet te begrijpen.Danfoss schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:56:
Lang verhaal
Jammer dat er geen politie achter jullie reed, had een leuke boete voor hem kunnen worden.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Boete...? Dit komt in de buurt van poging tot doodslag.Rob schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:07:
[...]
Dat men gaat toeteren of met lichten gaat seinen dat valt nog mee, maar dat men moedwillig iemand van de weg afdrukt, met de kans dat je de controle over de auto verliest en daardoor heel ongelukkig terecht kan komen, dat is compleet niet te begrijpen.
Jammer dat er geen politie achter jullie reed, had een leuke boete voor hem kunnen worden.
NOSIG
Gisteren een aanrijding gehad na een gevalletje te hard de bocht in van mijn kant...
Ik kwam van Full Speed in Rosmalen en reed vanaf de A2 de A59 richting Waalwijk op. Dit is een dubbelbaans afrit, die een vrij scherpe 270 graden bocht maakt om de A59 op te gaan. Ik zat in de binnenbocht, een Audi A6 in de buitenbocht. We reden ongeveer even hard, maar plotseling ging mijn 106 glijen over de 4 wielen. In een reflex ging ik (denk ik, ik weet het allemaal niet precies meer) van het gas af, waardoor de achterkant uitbrak. Ik probeerde nog wel tegen te sturen, maar kon niet voorkomen dat ik achterstevoren kwam en met mijn achterkant de zijkant van de Audi schampte...
De schade valt gelukkig mee en ik heb veel geluk gehad, het had veel erger kunnen zijn, maar ik baal er ontzettend van. Het was mijn fout, al had ik niet het idee dat ik te hard ging voordat ik slipte.
Ik heb m'n les in ieder geval wel geleerd...
Ik kwam van Full Speed in Rosmalen en reed vanaf de A2 de A59 richting Waalwijk op. Dit is een dubbelbaans afrit, die een vrij scherpe 270 graden bocht maakt om de A59 op te gaan. Ik zat in de binnenbocht, een Audi A6 in de buitenbocht. We reden ongeveer even hard, maar plotseling ging mijn 106 glijen over de 4 wielen. In een reflex ging ik (denk ik, ik weet het allemaal niet precies meer) van het gas af, waardoor de achterkant uitbrak. Ik probeerde nog wel tegen te sturen, maar kon niet voorkomen dat ik achterstevoren kwam en met mijn achterkant de zijkant van de Audi schampte...
De schade valt gelukkig mee en ik heb veel geluk gehad, het had veel erger kunnen zijn, maar ik baal er ontzettend van. Het was mijn fout, al had ik niet het idee dat ik te hard ging voordat ik slipte.
Ik heb m'n les in ieder geval wel geleerd...
Zoiets heb ik ook eens gehad. Een landweggetje waar ik meerdere malen per week rij was een tijdje dicht geweest om het opnieuw te asfalteren, wat ook hard nodig was. Toen het net weer geopend was ben ik er een keer midden in de nacht langs gereden. Normaal rijd ik daar altijd 80, wat daar ook toegestaan is. Er zit een vrij lang recht stuk in met een klein weggetje van links waar je met de auto niet mag komen en een flauwe bocht niet ver erna. Nu hadden ze bij dat weggetje van links een drempel gemaakt. Ookal komt er nooit iets vandaag, mag je er niet komen en is het enorm overzichtelijk, en lag wel een drempel.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 02:13:
Net bijna einde oefening![]()
Laat, glad, verbouwing.
Ik reed 50, op een stuk waar ik voorheen dagelijks reed. Donker is het erg slecht te zien, maar ik had er al 100 keer gereden, dus ik dacht het inmiddels wel te kennen. Niet dus, de bocht liep ineens anders en ik vond het erg raar allemaal, dus ik remmen, en net toen ik dat deed/besefte zag ik ineens een rotonde pal voor me, bonk-bonk, over de verhoging op de rotonde, stukje schuine helling mee gepakt, en toen rustig door gereden...dat was ff wazig, dat scheen dus vandaag veranderd te zijn.
Leuk, had wel ff aangegeven mogen worden
Die drempel was ook geasfalteerd, alleen stonden er nog geen strepen op, of borden bij die aangaven dat er een drempel zat. Ik heb die hele drempel ook nooit gezien. Ik merkte pas dat er een drempel zat toen ik er met 80 overheen vloog, en dan bedoel ik ook echt vliegen. De bocht erna kon ik nog net nemen waarna ik in een slip overdwars tot stilstand kwam. Even bijkomen en weer verder rijden. Gelukkig was het een leenauto en niet de mijne
Witte/zilveren 106 toevallig ?
[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 07-05-2006 23:45 ]
leeg
Witte 106 Rallye inderdaad. Heb je me zien staan? Het was rond 17:30-17:45 uur gebeurt.
Kan goed zijn, kwam er wel rond die tijd langs met de motor, zag daar een witte peugeot achterstevoren op de vluchtstrook staan.
Reed op de A2 ri Utrecht, dus als je het van daaraf kon zien zul je het wel geweest zijn
Reed op de A2 ri Utrecht, dus als je het van daaraf kon zien zul je het wel geweest zijn
[ Voor 27% gewijzigd door 4x2 op 08-05-2006 11:37 ]
leeg
Dat zal ik wel geweest zijn ja, zoveel 106jes kom je niet tegen achterstevoren op de vluchtstrook...4x2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:36:
Kan goed zijn, kwam er wel rond die tijd langs met de motor, zag daar een witte peugeot achterstevoren op de vluchtstrook staan.
Verwijderd
Over Full-Speed gesproken, (kwam je trouwens niet juist van de a59 af om de a2 op te gaan?) ik wist meteen weer waarom ik een witte crx rij
Reed 140 waar je 100 mag, had gelezen dat er geen controles waren daar, en ik ken de weg enigzins, dus ik reed wat mensen voorbij. Op een gegeven moment kom ik een hele stoet met 'getunede' auto's voorbij en je zag ze allemaal kijken, paar duimpje omhoog, en je weet meteen dat je auto gewaardeerd word door andere tuners.
En dan over de A2 gesproken, 3 baans weg, versmalling naar 2 baans, ik wil nog voor een vrouwtje, die overigens onnodig links reed, maar moest remmen voor voor ligger, kan er niet meer achter bij dat vrouwtje, er was geen ruimte meer om te remmen, en gooi de audi (had a4 van de zaak bij) voor dat vrouwtje haar auto, zij helemaal op der hoofd tikken en doen, tuurlijk mevrouw, u mocht idd gewoon onnodig links rijden.
Ik had em er niet zo voor mogen gooien (met 140, moest ff vaart maken), zij moest niet onnodig links rijden met slakken gang. (ze zat in het midden, maar ze kon gewoon naar rechts).
En dan over de A2 gesproken, 3 baans weg, versmalling naar 2 baans, ik wil nog voor een vrouwtje, die overigens onnodig links reed, maar moest remmen voor voor ligger, kan er niet meer achter bij dat vrouwtje, er was geen ruimte meer om te remmen, en gooi de audi (had a4 van de zaak bij) voor dat vrouwtje haar auto, zij helemaal op der hoofd tikken en doen, tuurlijk mevrouw, u mocht idd gewoon onnodig links rijden.

Ik had em er niet zo voor mogen gooien (met 140, moest ff vaart maken), zij moest niet onnodig links rijden met slakken gang. (ze zat in het midden, maar ze kon gewoon naar rechts).
Je mag er 100. Dat vrouwtje gaat niet rekening houden met gasten die er met 140 langs moeten. Tuurlijk rijd zij te langzaam. 140 rijden waar 100 toegestaan is, is immers te snel. Zoals je zelf al aangeeft. Dus niet zozeer domme actie van dat vrouwtje.
Of moet ik dat als 2 verschillende wegen zien? Lijkt me sterk aangezien je van de a59 naar de a2 gaat en dan moet invoegen?
Of moet ik dat als 2 verschillende wegen zien? Lijkt me sterk aangezien je van de a59 naar de a2 gaat en dan moet invoegen?
[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 09-05-2006 18:48 ]
Lijkt me niet dat CG_Stef Sander Prinsen isRedHat schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:47:
Je mag er 100. Dat vrouwtje gaat niet rekening houden met gasten die er met 140 langs moeten. Tuurlijk rijd zij te langzaam. 140 rijden waar 100 toegestaan is, is immers te snel. Zoals je zelf al aangeeft. Dus niet zozeer domme actie van dat vrouwtje.
En ergens waar het van 3 naar 2 rijstroken gaat stug op de middelste (-> linker) baan blijven rijden terwijl het rechts vrij is, is vrij dom.
Ongeacht van de maximum snelheid en je eigen snelheid moet je gewoon naar rechts als dat kan en jezelf er niet mee in de knoei brengt (omdat je dan 2 seconden later 40km mag remmen omdat daar een vrachtwagen rijdt bijvoorbeeld). Het is daar al een bottleneck (er is ineens 33% minder weg waar evenveel auto's overheen moeten) en mevrouw meent nog even dat ze de 33% van de auto's die de pech heeft op die 33% van de verdwijnende weg te rijden te moeten hinderen vanuit een of andere max-snelheids-handhavings-fetish, waarbij ze als (daarin) ongeschoolde burger ook nog eens onbevoegd is om te bepalen of een ander wel daadwerkelijk de max snelheid overtreed of niet
Mensen moeten eens afleren hun gedrag te baseren op hun / andermans snelheid gerelateerd aan de maximum-snelheid.
Stel ik rijd ergens 110km/uur op de linkerbaan. Er komt achter me iemand aan die duidelijk _veel_ te hard rijdt. Moet ik hem dan maar expres gaan hinderen? Nee, dan ga ik naar rechts als ik dat kan. (Of eigenlijk, zodra ik dat kan.. Mijzelf zul je amper op de linkerstrook aantreffen als rechts vrij is en we niet in een treintje (ver) onder de max snelheid rijden.). Ik ben zelfs niet te beroerd om het gas even in te trappen zodat ik eerder naar rechts zou kunnen (mits dat zin heeft uiteraard).
Leven en laten leven is mijn motto. Samen met Gij Zult Rechts Houden

Rhàshan - Aditu Sunlock
Die ken ik jahPaul Nieuwkamp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:16:
Op een driebaansweg is het niet ongewoon mij van uiterst rechts naar uiterst links te zien gaan, om 20 relatieve meters verder, zodra ik die middenrijder voorbij ben, weer naar uiterst rechts te gaan

Als de weg helemaal vrij is, anders tuf ik er gewoon met constante snelheid rechts voorbij, ondertussen klaar om aan de kant te schieten/te remmen als het een blinde idioot blijkt te zijn.
leeg
4x2 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:29:
[...]
Die ken ik jah
Als de weg helemaal vrij is, anders tuf ik er gewoon met constante snelheid rechts voorbij, ondertussen klaar om aan de kant te schieten/te remmen als omdat het een blinde idioot blijkt te zijn.
Onnodig links rijden doe je toch alleen als blinde idioot?
[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 09-05-2006 20:46 . Reden: hij leek me op meer manieren opvatbaar, dus ff wat erbij :) ]
Volgens mij is 'als' daar toch echt beter op z'n plaats..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nee, het is een idioot omdat hij in het midden blijft rijden. Als hij zijn idoterie af wil schudden en naar rechts komt, zou het gepromoveerd kunnen worden tot blinde (of dode
) als hij niet eerst kijkt voordat hij dat doet
Als en wanneer kunnen dus allebei, maar slaan beiden op een ander deel van de onvriendelijke opmerking

Als en wanneer kunnen dus allebei, maar slaan beiden op een ander deel van de onvriendelijke opmerking

Rhàshan - Aditu Sunlock
- We Are Borg
Als we nu eens zouden afstappen van dat 'rechts moeten rijden'. Gewoon links en rechts gelijk, pak een baan en ga er voor. Hoef ik ook niet meer links achter iemand te gaan hangen terwijl er rechts ruimte zat is.....Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:01:
Nee, het is een idioot omdat hij in het midden blijft rijden.
Ik heb net geleerd dat je met een fwd dus ook vrij simpel een uitbrekende achterkant kunt hebben...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
GC_Sjef: Links blijven plakken is fout, maar rechts inhalen in Nederland is nog veel fouter (mensen verwachten het niet en kijken niet voordat ze van baan wisselen)...
Keep your lane.. Heel leuk bij 3 of meer banen, maar bij 2 banen heb je dan te weinig inhaalmogelijkheden. Er hoeft maar heel asociaal (maar tevens geheel legaal dan) iemand met 80 naast een vrachtwagen te blijven rijden en je kan er nergens meer door.We Are Borg schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:12:
[...]
Als we nu eens zouden afstappen van dat 'rechts moeten rijden'.
En helaas heeft NL vrijwel alleen maar snelwegen met 2 banen.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Uhm jij hebt toch een stuur in je handen, gewoon stuur recht houden. Wedje doen dat die zijn auto niet in die van jou parkeert. Zeker niet met zo een dure pauperbak.Danfoss schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:56:
Niet echt een domme actie maar handig was t niet.
Hebben ze bij mij ook al eens geprobeerd, daar laat ik me niet door intimideren. Draai nog liever het stuur zijn kant in dan dat ik me in het gras laat boren.
Kenteken genoteerd? Aangifte doen, beschouw het eigenlijk ook als poging tot doodslag. "Jammer" dat je geen letsel hebt opgelopen, want dan bieden ze je bij de aangifte slachtofferhulp aan en nemen ze de zaak hoger op.
En zeker de reden waarom hij deze wandaden deed slaat totaal alles.
Vandaag had ik ook grootheidswaanzin. Maar moest het toch afleggen tegen een stadsbus. Ik reed op een 50km weg met van die lekkere jaren 80 slingersVerwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:36:
[...]
Uhm jij hebt toch een stuur in je handen, gewoon stuur recht houden. Wedje doen dat die zijn auto niet in die van jou parkeert. Zeker niet met zo een dure pauperbak.
Hebben ze bij mij ook al eens geprobeerd, daar laat ik me niet door intimideren. Draai nog liever het stuur zijn kant in dan dat ik me in het gras laat boren.

Ik was aan het werk en bovendien kon ik niet keren op die weg anders had ik hem zeker achteraan gegaan (om kenteken te noteren

[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-05-2006 23:05 ]
Dan is het alleen maar fout van de mensen die ingehaald worden. Je moet gewoon altijd kijken. Punt.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:06:
GC_Sjef: Links blijven plakken is fout, maar rechts inhalen in Nederland is nog veel fouter (mensen verwachten het niet en kijken niet voordat ze van baan wisselen)...
In de file heb je ook regelmatig de het rechts sneller rijdt. Dan ga je ook niet zonder te kijken naar rechts.
Gaardere achterbanden tov de voorbanden, gas loslaten in bochten en (een beetje) regen.Wom schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:13:
Ik heb net geleerd dat je met een fwd dus ook vrij simpel een uitbrekende achterkant kunt hebben...
Staat garant voor een zwiepende kont, zeker een stationwagen kan er wat van dan
leeg
Het is gewoon allebei fout. Rechts inhalen mag gewoon niet en onnodig links blijven plakken mag ook niet.hneel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:21:
[...]
Dan is het alleen maar fout van de mensen die ingehaald worden. Je moet gewoon altijd kijken. Punt.
In de file heb je ook regelmatig de het rechts sneller rijdt. Dan ga je ook niet zonder te kijken naar rechts.
De file is trouwens wel wat anders, dan letten mensen beter op voordat ze van baan wisselen.
Dat laatste is dus heel erg fout van die mensen. je moet gewoon ALTIJD goed uitkijken als je van baan verwisselt.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:56:
[...]
Het is gewoon allebei fout. Rechts inhalen mag gewoon niet en onnodig links blijven plakken mag ook niet.
De file is trouwens wel wat anders, dan letten mensen beter op voordat ze van baan wisselen.
Echt, niet goed uitkijken bij het van baan verwisselen is wel zo ongeveer het allerfoutste wat je kan doen, ongeacht hoe hard je rijdt of waar je rijdt. Een heel groot deel van de ongelukken wordt hier door veroorzaakt.
(En dat is dus een heel ander soort "fout" dan of het wel of niet van de wet mag).
Nog even reaktie op maximumsnelheid verhaal.
Mensen kijken niet in hun spiegel alsof het een plasma scherm is rleaxxed naar f1 kijkend. Nee ze kijken in "1" blik naar de spiegel, en zien dat de auto nog ver genoeg is. Vervolgens halen ze een vrachtwagen in met 110 waar je 100 mag (niet zo heel slim maar goed, ga dan gewoon ff 120 ofzo).
En vervolgens ben jij er al omdat je met 40 kmh verschil rijd. Dus mensen kijken niet naar snelheid maar naar afstand
En ja ik weet ook dat het niet super handig is maar er rekening mee houden is altijd wel prettig, zo breng je jezelf ook niet voor verassingen
Mensen kijken niet in hun spiegel alsof het een plasma scherm is rleaxxed naar f1 kijkend. Nee ze kijken in "1" blik naar de spiegel, en zien dat de auto nog ver genoeg is. Vervolgens halen ze een vrachtwagen in met 110 waar je 100 mag (niet zo heel slim maar goed, ga dan gewoon ff 120 ofzo).
En vervolgens ben jij er al omdat je met 40 kmh verschil rijd. Dus mensen kijken niet naar snelheid maar naar afstand
En ja ik weet ook dat het niet super handig is maar er rekening mee houden is altijd wel prettig, zo breng je jezelf ook niet voor verassingen
Terugkomend op dat A2 --> A59 verhaal. Ik rij daar dagelijks en zie er per maand toch zeker zo'n 2 tot 5 auto's achterstevoren staan of nog erger, aan de buitenkant van de weg in de greppel. Die bocht heeft als adviessnelheid 50 KM/u (staat er met 2 grote borden aangegeven). Je moet ook wel een echte sukkel zijn als je dat negeert en met > 80 KM/u die bocht in knalt.
Ik neem die bocht al vrij hard (mits de weg droog is) met 70 KM/u. Dat trekt mijn Fiat station nèt. Nou weet ik dat je met een iets sportievere auto wel iets sneller kan, maar dan nog lijkt 80 toch echt wel het limiet.
Ik neem die bocht al vrij hard (mits de weg droog is) met 70 KM/u. Dat trekt mijn Fiat station nèt. Nou weet ik dat je met een iets sportievere auto wel iets sneller kan, maar dan nog lijkt 80 toch echt wel het limiet.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Mja. Je kan er met 100 door. Alleen d'r hoeft maar "iets" te gebeuren en je bent de lulWHiZZi schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:31:
Terugkomend op dat A2 --> A59 verhaal. Ik rij daar dagelijks en zie er per maand toch zeker zo'n 2 tot 5 auto's achterstevoren staan of nog erger, aan de buitenkant van de weg in de greppel. Die bocht heeft als adviessnelheid 50 KM/u (staat er met 2 grote borden aangegeven). Je moet ook wel een echte sukkel zijn als je dat negeert en met > 80 KM/u die bocht in knalt.
Deze mensen zouden falikant zakken voor een rijexamen omdat je namelijk twee keer in de spiegel moet kijken zodat je snelheden kan inschatten.RedHat schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:25:
Gister reed ik van Calais naar NL en wat me opviel is dat 4/4 gevallen die dat deden, dames van middelbare leeftijd waren.. misschien toeval, maar het was wel erg opvallend.RedHat schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:25:
Gelukkig zag ik ook een paar mensen wel kijken en hun knipperlicht uitzetten en even wacthen tot ik voorbij was
Elke keer valt het me weer op dat zodra je de NL grens over bent het verkeer slechter word: drukker met slechts 2 banen, mensen die met 121kph inhalen, mensen die niet opletten, veel werk aan de weg etc..
In frankrijk/belgie kon ik veilig met een gemiddelde van 150+ rijden op practisch lege wegen terwijl het in NL direct uit was met de pret..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Je hebt begrepen dat Nederland ongeveert het dichtsbevolkt is in Europa? Tis een klein land, met veel mensen, waarvan er veel vaak op de weg zitten. 2 baans snelweg = file. In het buitenland zie je veeeel meer 3 en 4 baans wegen dan hier.
Ik duitsland kon ik de A6 (niet die A4 dus) ook continue 200 rijden, en dan hoefde ik niet eens volledig links te zitten (wel makkelijker) omdat er gewoon ruimte zat was. Viel me eigenlijk mee dat er maar zo weinig mensen waren die beduidend harder reden dan 140...denk dat ze die snelheid hier ook moeten standarizeren.
Ik duitsland kon ik de A6 (niet die A4 dus) ook continue 200 rijden, en dan hoefde ik niet eens volledig links te zitten (wel makkelijker) omdat er gewoon ruimte zat was. Viel me eigenlijk mee dat er maar zo weinig mensen waren die beduidend harder reden dan 140...denk dat ze die snelheid hier ook moeten standarizeren.
Geen domme actie van mijzelf maar van een medeweg(mis)bruiker.
Situatie.
Oprit A59 bij Den Bosch richting Waalwijk ( voor de kenners, bij de Hambaken )
Ik sta voor net stoplicht met voor mij een oude Volvo 340 afzo. Zitten 4 man in. Stoplicht springt op groen, wagentje voor mij komt als een slak op gang, ik tuf er relaxed achter aan, ik ga de oprit op en zie dat de volvo met 40 KM per naar de snelweg rijdt. Ik laat mijn gas los om ruimte te creeren ( zat niemand achter mij ) zodat ik zelf met een normale snelheid kan gaan invoegen. Ik geef gas en kom hem weer tegen , hij reedt 60 KM ...... Hij voegde ook zo in........Ik voeg in tussen 2 vrachtwagens, en zie in de spiegel dat ik meteen naar links kan. Ik haal de vrachtwagen voor mij in en kom naast die volvo te rijden, ik zie in mij binnenspiegel dat de vracht wagen achter die Volvo vol in de rem moet omdat die gozer slingerd van rechts naar links, ik kan hem nog net ontwijken.........
Situatie.
Oprit A59 bij Den Bosch richting Waalwijk ( voor de kenners, bij de Hambaken )
Ik sta voor net stoplicht met voor mij een oude Volvo 340 afzo. Zitten 4 man in. Stoplicht springt op groen, wagentje voor mij komt als een slak op gang, ik tuf er relaxed achter aan, ik ga de oprit op en zie dat de volvo met 40 KM per naar de snelweg rijdt. Ik laat mijn gas los om ruimte te creeren ( zat niemand achter mij ) zodat ik zelf met een normale snelheid kan gaan invoegen. Ik geef gas en kom hem weer tegen , hij reedt 60 KM ...... Hij voegde ook zo in........Ik voeg in tussen 2 vrachtwagens, en zie in de spiegel dat ik meteen naar links kan. Ik haal de vrachtwagen voor mij in en kom naast die volvo te rijden, ik zie in mij binnenspiegel dat de vracht wagen achter die Volvo vol in de rem moet omdat die gozer slingerd van rechts naar links, ik kan hem nog net ontwijken.........
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
En wat is hier fout aan
Ik weet zeker dat je in België ook maar 120 mag. Kijk, dat je 150+ rijdt moet je zelf weten, maar loop dan ook niet te eikelen op mensen die zich wel aan de verkeerswetten houden die er niet voor niks zijn gemaakt.In frankrijk/belgie kon ik veilig met een gemiddelde van 150+ rijden op practisch lege wegen terwijl het in NL direct uit was met de pret..
Ik rij ook wel eens wat harder dan is toegestaan, maar ga niet lopen "zeiken" op mensen die zich WEL aan de snelheid houden, dat is hun goed recht.
Bovendien is de vergelijking die je maakt met landen à la frankrijk ook niet eerlijk zoals hierboven ook staat aangegeven. Nederland is klein en super druk bevolkt. Hier kun je simpelweg niet elke A-weg voorzien van 5 banen. Daar is de ruimte niet voor, dus moet je jezelf aanpassen aan de situatie (iets wat je als het goed is hebt geleerd) en dat houdt o.a. in om rekening met elkaar te houden en jezelf in principe te houden aan de wet.
Nogmaals, ik ben niet heilig maar loop ook niet te zeiken op mensen die "te langzaam" rijden. Je rijdt pas te langzaam als je < 60KM/u op een snelweg zit, voor de rest moet je gewoon niet zeiken..
[/rant]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Vrachtwagen chauffeurs en mensen met aanhangers zullen je dankbaar zijn met deze opmerking.M3rcury schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:10:
[...]
Mensen die onder de 80 invoegen(op 120 km/h wegen
)
wat zat er in dan?
3 bouwvakkers en een dom wijfM3rcury schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:10:
[...]
Mensen die onder de 80 invoegen(op 120 km/h wegen
)
wat zat er in dan?

Het ligt eraan hoe hard diegene die wordt ingehaald rijdt. Er geldt in Nederland nog altijd een richtlijn "inhalen moet snel en veilig gebeuren". En met 121 km/h iemand die 120 km/h rijdt inhalen voldoet niet aan die richtlijn. Haal dan niet in of geef even gas.WHiZZi schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:07:
[...]
Ik weet zeker dat je in België ook maar 120 mag. Kijk, dat je 150+ rijdt moet je zelf weten, maar loop dan ook niet te eikelen op mensen die zich wel aan de verkeerswetten houden die er niet voor niks zijn gemaakt.
* Maasluip heeft vandaag ook 115 op de autosnelweg gereden. Werd niet opgedrukt (behalve door een Duitser in een BMW) en er werd respectvol afstand gehouden (te veel IMHO, soms heb ik iets van "je bent te ver weg om me nu in te halen als ik tussen die twee vrachtwagens naar rechts ga".)
Misschien komt dat ook omdat de auto ruim 40 jaar oud is
Signatures zijn voor boomers.
Vrachtwagens zijn uitzonderingenWHiZZi schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:12:
[...]
Vrachtwagen chauffeurs en mensen met aanhangers zullen je dankbaar zijn met deze opmerking.
No signature required.
Iemand die 120 rijdt hoeft idd niet ingehaald te worden, maar ik ben het uiteraard wel met je eens dat inhalen snel en veilig moet gebeuren.Maasluip schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:40:
[...]
Het ligt eraan hoe hard diegene die wordt ingehaald rijdt. Er geldt in Nederland nog altijd een richtlijn "inhalen moet snel en veilig gebeuren". En met 121 km/h iemand die 120 km/h rijdt inhalen voldoet niet aan die richtlijn. Haal dan niet in of geef even gas.
Toch knap dat je dan 115 haalt* Maasluip heeft vandaag ook 115 op de autosnelweg gereden. Werd niet opgedrukt (behalve door een Duitser in een BMW) en er werd respectvol afstand gehouden (te veel IMHO, soms heb ik iets van "je bent te ver weg om me nu in te halen als ik tussen die twee vrachtwagens naar rechts ga".)
Misschien komt dat ook omdat de auto ruim 40 jaar oud is
offtopic:
Wat voor auto heb je dan?
Wat voor auto heb je dan?
Verwijderd
Ter informatie: Frankrijk is 130 op de snelweg, dus dan is 150 ook flink te hard.WHiZZi schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:07:
Ik weet zeker dat je in België ook maar 120 mag. Kijk, dat je 150+ rijdt moet je zelf weten, maar loop dan ook niet te eikelen op mensen die zich wel aan de verkeerswetten houden die er niet voor niks zijn gemaakt.
iets meer dan 2 uur geleden een auto rammen, valt dat ook onder domme actie? 
Ik zag 2 jeeps rijden, ik dacht dat ik daar nog wel voor langs kon. Kon ook makkelijk, ware het niet dat er nog een corsa voor reed die ik totaal niet had gezien.
Gelukkig geen gewonden (zaten allebei alleen in de auto). Onze auto heeft voor 2K~2K5 aan schade, van de tegenpartij weet ik het nog niet. Linker voorportier geramd, ook het linker achterscherm beschadigd. Dat gaat dus wel wat kosten
Gelukkig All-risk verzekerd, en eigenlijk genoeg jaren no-claim (op naam van ouders) dat ze geen (harde) klap krijgen.

Ik zag 2 jeeps rijden, ik dacht dat ik daar nog wel voor langs kon. Kon ook makkelijk, ware het niet dat er nog een corsa voor reed die ik totaal niet had gezien.
Gelukkig geen gewonden (zaten allebei alleen in de auto). Onze auto heeft voor 2K~2K5 aan schade, van de tegenpartij weet ik het nog niet. Linker voorportier geramd, ook het linker achterscherm beschadigd. Dat gaat dus wel wat kosten
Gelukkig All-risk verzekerd, en eigenlijk genoeg jaren no-claim (op naam van ouders) dat ze geen (harde) klap krijgen.
Verwijderd
Ik reed net over een kat heen 
Ik rij heel rustig, kom net van een fiets overgang af rij amper 30... komen er uit de bosjes 2 witte katten vanuit rechts... dus wanneer ik ze voor mn lamp zie.. zit ik er dus gelijk ook al bovenop, o mijn god ik ben me zoo kapot geschrokken, kat spartelde wat en rende weer door.. nog maar 8 levens over dan...
damn, kut katten!
Ik rij heel rustig, kom net van een fiets overgang af rij amper 30... komen er uit de bosjes 2 witte katten vanuit rechts... dus wanneer ik ze voor mn lamp zie.. zit ik er dus gelijk ook al bovenop, o mijn god ik ben me zoo kapot geschrokken, kat spartelde wat en rende weer door.. nog maar 8 levens over dan...
damn, kut katten!
Leuk topic dit! Hoeveel domme acties willen jullie weten? 
Straat zoeken, net twee seconden een andere kant op kijken, FUCK, auto van rechts. Bam... Te laat.
Iets te hard de bocht om, zand, achterwiel aandrijving, bocht uit, lantaarnpaal...
Even vergeten dat een automaat rolt als je niet op de rem trapt... Boem bij een stoplicht tegen de voorligger...
Inrijden van een parkeergarage, intercomkastje in de motorkap...
Snorfietser van rechts even niet gezien... Wel de hele wieldop kapot! Snorfietsje was minder werkend daarna...
Keer een muur en bloembak bij het parkeren, maar dat was schadeloos. Motor vier keer neergelegd bij onder anderen het wegzetten, maar dat was ook schadeloos.
Oh ja, ook iets wat mijn fout niet was! Op de motor aangereden tussen die file door.
Maar alles hiervoor waren wel domme acties, maar ja, je leert ervan. Bovendien als je per jaar 100.000 km rijdt heb je wat meer kans op foutjes. Al met al, valt het nog wel mee. Tijdens het werk zit er wel eens haast bij. Dat is niet echt goed. In die tijd ook veel zelf gered omdat andere fouten maakte. 
Damn, als ik me niet vergis wel zeven van die formulieren ingevuld inmiddels waarvan twee niet mijn schuld. Die twee zijn van de motor en was in één keer met twee auto's.
Straat zoeken, net twee seconden een andere kant op kijken, FUCK, auto van rechts. Bam... Te laat.
Iets te hard de bocht om, zand, achterwiel aandrijving, bocht uit, lantaarnpaal...
Even vergeten dat een automaat rolt als je niet op de rem trapt... Boem bij een stoplicht tegen de voorligger...
Inrijden van een parkeergarage, intercomkastje in de motorkap...
Snorfietser van rechts even niet gezien... Wel de hele wieldop kapot! Snorfietsje was minder werkend daarna...
Keer een muur en bloembak bij het parkeren, maar dat was schadeloos. Motor vier keer neergelegd bij onder anderen het wegzetten, maar dat was ook schadeloos.
Oh ja, ook iets wat mijn fout niet was! Op de motor aangereden tussen die file door.
Damn, als ik me niet vergis wel zeven van die formulieren ingevuld inmiddels waarvan twee niet mijn schuld. Die twee zijn van de motor en was in één keer met twee auto's.
[ Voor 17% gewijzigd door Martin?81 op 18-05-2006 00:13 ]
Gisteren in Utrecht wel wat doms... geremd voor een vogel bij Overvecht (die beesten zitten daar met tientallen midden op de weg). Volvo achter me remde vrolijk hard mee. Niks gebeurd, maar ik had misschien toch niet moeten remmen (ook al hebben Volvo's echt enorm goede remmen
).
Als die gast achter me niet had opgelet...
Als die gast achter me niet had opgelet...

Verwijderd
Je weet zeker dat je geen vrouw bent?martinweb.nl schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:09:
Veel fouten.

Ja weet ik zeker, m'n vriendin is in verwachting, niet ik...
Weer één van een ander en niet van mij
A59 richting Waalwijk. Rij rustig 120 en haal een vrachtwagen in. Voor de vrachtwagen rijdt een Transit. Die denkt op een gegeven moment dat het wel mogelijk is om met 80 naar de linkerbaan te gaan.( ik zat niet in zijn dode hoek ) vol in de ankers ( dacht dat mijn remmen op waren, maar die doen het nog perfect)
Ik kan net op tijd naar rechts , zodat ik er niet vol op knal. Heeft die gozer ook nog de balls om mij een middelvinger te geven...
A59 richting Waalwijk. Rij rustig 120 en haal een vrachtwagen in. Voor de vrachtwagen rijdt een Transit. Die denkt op een gegeven moment dat het wel mogelijk is om met 80 naar de linkerbaan te gaan.( ik zat niet in zijn dode hoek ) vol in de ankers ( dacht dat mijn remmen op waren, maar die doen het nog perfect)
Ik kan net op tijd naar rechts , zodat ik er niet vol op knal. Heeft die gozer ook nog de balls om mij een middelvinger te geven...

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 18-05-2006 13:00 ]
- We Are Borg
Daar hoeft niks fout aan te zijn, mits er geen sneller verkeer achter je zit. Als er iemand met 150 komt aanrijden, dan ga ik niet met 120 inhalen met het idee 'ik rij hard genoeg, je wacht maar achter mij'. Die man rijdt harder (te hard, who cares) en gaat dus voor. Daarna ga ik met mijn 120 km per uur er langs.
Heb zo'n hekel aan mensen die met krap 120 acht vrachtwagens gaan inhalen, terwijl er een lange sliert auto's achter zit. Ga naar rechts, er zijn mensen die sneller willen gaan, laat ze voor en haal daarna in met jouw lagere snelheid, wat dat ook mag zijn
Heel leuk voor je, maar jij wil harder dus jij overtreedt de wet. Imho kun je dan niet kritiek leveren op mensen die zich enigzins aan de snelheid houden.We Are Borg schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:31:
[...]
Daar hoeft niks fout aan te zijn, mits er geen sneller verkeer achter je zit. Als er iemand met 150 komt aanrijden, dan ga ik niet met 120 inhalen met het idee 'ik rij hard genoeg, je wacht maar achter mij'. Die man rijdt harder (te hard, who cares) en gaat dus voor. Daarna ga ik met mijn 120 km per uur er langs.![]()
Heb zo'n hekel aan mensen die met krap 120 acht vrachtwagens gaan inhalen, terwijl er een lange sliert auto's achter zit. Ga naar rechts, er zijn mensen die sneller willen gaan, laat ze voor en haal daarna in met jouw lagere snelheid, wat dat ook mag zijn
Ik rij ook te hard maar ga niet mensen bekritiseren die zich wél aan de regels kunnen houden.
(de "jij" hier is dus de persoon die in wil halen, niet per se jou)
[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 18-05-2006 13:35 ]
Verwijderd
Ik weet niet wat het is de laatste tijd, maar ik heb dus gisteren het grootste gedeelte rechts in kunnen halen. Na werktijd heeft schijnbaar niemand meer zin om zijn verstand te gebruiken.
Het is ook niet een klein stukje rechts inhalen, ik rij gewoon 10 minuten lang een enorme stoet aan auto's voorbij met 120km, met de gehele rechterbaan tot aan de horizon vrij, en de linkerbaan tuft met 80km achter elkaar aan, zonder op het idee te komen dat je naar de rechterbaan moet.
Aan het einde kom je een vrachtauto tegen, en ga je naar de linkerbaan waar uiteraard voldoende ruimte is want tussen elke auto in de stoet zitten twee vrachtwagens aan ruimte.
Vervolgens denkt men, "oh wat een aso" .. en kijkt met een afkeurende blik, en ik denk " Ja sufkut, als je netjes naar rechts was gegaan was er ook geen opwinding nodig" ..
En het is op de a28, op de a30, op de a1, op de a12, enzovoorts. Het is schijnbaar zo moeilijk om naar rechts te gaan, dat ik dan maar ga en zodoende hele stoeten met wel 30 auto's aan de rechterkant inhaal.
Het is ook niet een klein stukje rechts inhalen, ik rij gewoon 10 minuten lang een enorme stoet aan auto's voorbij met 120km, met de gehele rechterbaan tot aan de horizon vrij, en de linkerbaan tuft met 80km achter elkaar aan, zonder op het idee te komen dat je naar de rechterbaan moet.
Aan het einde kom je een vrachtauto tegen, en ga je naar de linkerbaan waar uiteraard voldoende ruimte is want tussen elke auto in de stoet zitten twee vrachtwagens aan ruimte.
Vervolgens denkt men, "oh wat een aso" .. en kijkt met een afkeurende blik, en ik denk " Ja sufkut, als je netjes naar rechts was gegaan was er ook geen opwinding nodig" ..
En het is op de a28, op de a30, op de a1, op de a12, enzovoorts. Het is schijnbaar zo moeilijk om naar rechts te gaan, dat ik dan maar ga en zodoende hele stoeten met wel 30 auto's aan de rechterkant inhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 13:56 ]
Ik heb pas mijn rijbewijs, maar het viel me ook op dat men niet echt hard door rijd. Uitzonderingen daargelaten. Tijdens mijn rijlessen leerde ik dat ik op de linker rijbaan gewoon niet zachter dan 120 moest rijden, en als het even kan gewoon 125 of iets dergelijks.
Dit heb ik ook bijna elke dag wel, iedereen blijft met een suffe snelheid links rijden, terwijl rechts drie kilometer vrij is. Dan haal ik ook rechts in ja, en op het laatste moment probeer ik dan links te komen, imo niks verkeerds aan.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:56:
Ik weet niet wat het is de laatste tijd, maar ik heb dus gisteren het grootste gedeelte rechts in kunnen halen. Na werktijd heeft schijnbaar niemand meer zin om zijn verstand te gebruiken.
Waar ik me ook dood aan irriteer is het niet snappen hoe te ritsen van sommige mensen. Je hebt altijd van die lui die m dr helemaal aan het begin van de ritsstrook al tussen willen zetten, waardoor er dus een enorm stuk strook voor die auto vrij blijft, en achter die auto iedereen staat te wachten. Als die er dan tussen is rij ik vervolgens hem voorbij en naar het eind van de strook, en dan is iedereen ineens op de pik getrapt en laat niemand je ertussen omdat je schijnbaar een aso bent, terwijl je gewoon op de goede manier bezig bent. Laatst zelfs meegemaakt dat iemand zo snel het gat nog ff wou dichten om mij er maar niet tussen te laten dat ie op z'n voorganger knalde. Tja, waar ben je dan mee bezig...
True, zo doe ik het ook, maar wat ik níet ga doen is hard afremmen voor een vrachtwagen omdat een of andere lul er veel te hard langs wil. Dan ga ik ervoor met 130. Probeer ik wel zo veel mogelijk goed in te schatten zodat ik extra vroeg of laat naar links ga zodat anderen het op tijd zien en zo min mogelijk last van me hebben.We Are Borg schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:31:
[...]
Daar hoeft niks fout aan te zijn, mits er geen sneller verkeer achter je zit. Als er iemand met 150 komt aanrijden, dan ga ik niet met 120 inhalen met het idee 'ik rij hard genoeg, je wacht maar achter mij'. Die man rijdt harder (te hard, who cares) en gaat dus voor. Daarna ga ik met mijn 120 km per uur er langs.
Verder zijn er inderdaad aso veel mensen die helemaal links blijven hangen terwijl de rechterstrook leeg is. Ook een unieke manier om files te bouwen

En bij files is altijd de linkerbaan het langzaamst met al die opgefokte hard optrekkende en hard remmende mensen...
offtopic:
Mwah, was mij eigenlijk nog niet zo opgevallen.
Verder op MF en MMF wel vaak gekeken. In het begin is het leuk, maar al snel wordt het erg groot en wordt het testosteron gehalte erg hoog over het algemeen. Niet mijn stijl. 
Mwah, was mij eigenlijk nog niet zo opgevallen.
Ik vind inhalen van een vrachtwagen met 30 KM/u verschil eigenlijk wel genoeg, dan ben je er toch best vlot voorbij (denk eraan, die vrachtwagen mag maar 80)RedHat schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:25:
Vervolgens halen ze een vrachtwagen in met 110 waar je 100 mag (niet zo heel slim maar goed, ga dan gewoon ff 120 ofzo).
Trouwens 1 actie zelf gehad, maar niet mijn schuld. Vrachtwagen zag me over het hoofd, en voegde in op de snelweg, toen moest ik naar links, zo rustig mogelijk gedaan, met zoveel mogelijk gas bijgeven maar toch nog die meneer op de linkerbaan beetje moeten afsnijden

laatst zei een vriend van me nog, " Ik haat bumperklevers, vind het maar niks als ze zo vlak voor mij gaan rijden "

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-05-2006 12:12 ]
- We Are Borg
Oh absoluut geen kritiek voor de mensen die zich netjes aan de snelheid houden, is alleen maar prima. Maar de metaliteit "ik rij netjes de max snelheid, dus ik knal mijn auto naar links terwijl er iemand anders met 140+ aan komt tuffen" vind ik niet correct, al hou je je dan aan de regels en die andere vent niet. Als er iemand sneller aan komt rijden (en of dat nu 100 of 180 km per uur is), dan gaat die voor op mij, omdat ik langzamer ben, al rij ik 120km per uur (max snelheid dus)johnnyv.nl schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:34:
[...]
Heel leuk voor je, maar jij wil harder dus jij overtreedt de wet. Imho kun je dan niet kritiek leveren op mensen die zich enigzins aan de snelheid houden.
Ik rij ook te hard maar ga niet mensen bekritiseren die zich wél aan de regels kunnen houden.
(de "jij" hier is dus de persoon die in wil halen, niet per se jou)
[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 19-05-2006 13:07 ]
Dan ben je immers zelf ook fout bezig, je mag alleen van baan wisselen als je niemand blockeerd.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
Dat is inderdaad net zoiets als "Maar ik had voorrang! terwijl je in je ziekenhuisbed met je verbruizelde botten tv ligt te kijken" ..
En je mag geen gevaarlijke situaties veroorzaken...SithWarrior schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:11:
Dan ben je immers zelf ook fout bezig, je mag alleen van baan wisselen als je niemand blockeerd.
Tijdje terug nog een domme actie. We kwamen terug van vakantie, en ik had bijna 2 uur gereden. Bijna thuis, maar ik wilde nog iemand inhalen. Ik kijk rustig in mijn spiegel, zie een auto aankomen, wacht een tijdje, doe mijn knipperlicht aan en ga zonder kijken naar links. Was die auto me nog niet voorbij, gelukkig toeterde hij even en ging het goed. Wel flink geschrokken en maar even sorry geseind.
Ook een keer achteruit tegen m'n brugleuning aangereden, achterkant van de auto enigzins geperforeerd door de ronde buis van de leuning. Mijn pa is toen een tijdje aan de gang geweest met glasvezelmatjes ed om het te fixen. Je ziet er weinig meer van en gelukkig hebben we een oude auto. (Espace uit 1993)
Ook een keer achteruit tegen m'n brugleuning aangereden, achterkant van de auto enigzins geperforeerd door de ronde buis van de leuning. Mijn pa is toen een tijdje aan de gang geweest met glasvezelmatjes ed om het te fixen. Je ziet er weinig meer van en gelukkig hebben we een oude auto. (Espace uit 1993)
[ Voor 4% gewijzigd door Jape op 19-05-2006 16:50 ]
Gisteren, auto bij de opa & oma van m'n vriendin geparkeerd, moest keren om fatsoenlijk weg te kunnen rijden. Dus ik steek de auto achteruit een weggetje in zodat ik makkelijk de bocht naar rechts kon nemen en weg kon rijden.
Neem ik de bocht net iets te kort waardoor ik met de rechterzijkant langs een paar coniferen... en een paaltje! .. schaaf.. mooie krassen en een deukje op de auto
Neem ik de bocht net iets te kort waardoor ik met de rechterzijkant langs een paar coniferen... en een paaltje! .. schaaf.. mooie krassen en een deukje op de auto

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Alleen rijd die vrachtwagen in 99% vd gevallen zo hard als ie kan (90-95 ofzo) en als die auto dan 110 op de teller gaat rijden haalt ie uiteindelijk in met een werkelijk snelheidsverschil van zo'n 10km/u.Hoogie2004 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:11:
[...]
Ik vind inhalen van een vrachtwagen met 30 KM/u verschil eigenlijk wel genoeg, dan ben je er toch best vlot voorbij (denk eraan, die vrachtwagen mag maar 80)
En dan duurt het toch echt langer dan noodzakelijk, zeker als er een groepje vrachtwagens achter elkaar zit.
Op wegen waar je 100 mag is dat nog veel vervelender, daar heb je dr ook die strak 100 op de teller gaan rijden....
leeg
Verwijderd
OMG, wat ik net heb uitgevreten. Ik was in een stoute bui ofzo haha. Zag bij de UT in enschede bij een bushalte paar mensen van buitenlandse afkomst lopen, je weet wel die figuren met 5kg goud om de nek en in de oren. En die ging bij een bushalte staan, waar een huge big-ass waterplas lag. Op de heenweg was ik daar mooi door gecrossed....
Toen ik zag dat die lui daar gingen staan kon ik t niet laten, ben omgedraaid haha en mijn 200pk ff aangespoort en met mooi vaartje door die plas gereden. Die lui waren drijfnat haha, kon t gewoon niet laten was in een stoute bui
Toen ik zag dat die lui daar gingen staan kon ik t niet laten, ben omgedraaid haha en mijn 200pk ff aangespoort en met mooi vaartje door die plas gereden. Die lui waren drijfnat haha, kon t gewoon niet laten was in een stoute bui

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Heerlijk om dat te doen, ik ken het .... hahaVerwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:45:
OMG, wat ik net heb uitgevreten. Ik was in een stoute bui ofzo haha. Zag bij de UT in enschede bij een bushalte paar mensen van buitenlandse afkomst lopen, je weet wel die figuren met 5kg goud om de nek en in de oren. En die ging bij een bushalte staan, waar een huge big-ass waterplas lag. Op de heenweg was ik daar mooi door gecrossed....
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:45:
in dat geval, oke dan. maar als die vrachtwagen zich aan zijn snelheid houdt, is et anders4x2 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:10:
[...]
Alleen rijd die vrachtwagen in 99% vd gevallen zo hard als ie kan (90-95 ofzo) en als die auto dan 110 op de teller gaat rijden haalt ie uiteindelijk in met een werkelijk snelheidsverschil van zo'n 10km/u.
En dan duurt het toch echt langer dan noodzakelijk, zeker als er een groepje vrachtwagens achter elkaar zit.
Op wegen waar je 100 mag is dat nog veel vervelender, daar heb je dr ook die strak 100 op de teller gaan rijden....
Zag net een bekeuring in de brievenbus liggen dat ik ergens 15 km te hard gereden had. Het lompe aan die actie was dat dit net na een bocht was en ik alleen eens wilde kijken hoe hard ik door die bocht heen kon. Nou ja, weet ik in ieder geval dat ik met 85 km/u die bocht uit kwam.
Krijg er binnenkort ook nog een omdat ik mijn parkeervergunning vergeten was te verlengen (was pas 2 maanden verlopen
) en dan hoop ik er de rest van het jaar weer even van af te zijn
Krijg er binnenkort ook nog een omdat ik mijn parkeervergunning vergeten was te verlengen (was pas 2 maanden verlopen

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Is het raar dat ik dit buitengewoon zielig vind en medelijden met je krijg ?Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:45:
Nee hoor, ik heb hetzelfde gevoel. Ik kan er echter wel de humor van inzien maar ik zou het zelf nooit doen.Duncan schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 01:00:
Is het raar dat ik dit buitengewoon zielig vind en medelijden met je krijg ?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
martinweb.nl schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:29:
offtopic:
Mwah, was mij eigenlijk nog niet zo opgevallen.Verder op MF en MMF wel vaak gekeken. In het begin is het leuk, maar al snel wordt het erg groot en wordt het testosteron gehalte erg hoog over het algemeen. Niet mijn stijl.
offtopic:
Hier op GoT geen last van
Hier op GoT geen last van
Dit had eigenlijk ookwel een edit moeten zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2006 01:07 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dit topic is gesloten.