Jouw domme actie in het verkeer?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stel, twee rijstroken, beide voor rechtdoor. Op de linkerbaan staat iemand te wachten, rechts is vrij. Je komt aanrijden en weet dat de lichten bijna op groen gaan, je gaat nu erg langzaam rechts rijden en zit bijna naast die andere auto - GROEN! Mag je nu door rijden en die andere persoon voorbij of is dat "rechts inhalen"?

Want da's wat ik dagelijks doe :P Verderop moet je namelijk links gaan rijden om voor te sorteren voor stoplichten verderop (linkerbaan voor linksaf, rechterbaan voor rechtdoor). Ik vind het zelf altijd een twijfelachtig iets.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Blue-eagle schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:21:
Stel, twee rijstroken, beide voor rechtdoor. Op de linkerbaan staat iemand te wachten, rechts is vrij. Je komt aanrijden en weet dat de lichten bijna op groen gaan, je gaat nu erg langzaam rechts rijden en zit bijna naast die andere auto - GROEN! Mag je nu door rijden en die andere persoon voorbij of is dat "rechts inhalen"?

Want da's wat ik dagelijks doe :P Verderop moet je namelijk links gaan rijden om voor te sorteren voor stoplichten verderop (linkerbaan voor linksaf, rechterbaan voor rechtdoor). Ik vind het zelf altijd een twijfelachtig iets.. :)
Volgens mij is het rechts inhalen, maar ik denk dat agenten er niet moelijk over doen, aangezien het wel de verkeersdoorstroming bevordert.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
J0YR1D3R schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:44:
[...]

Naja, het is geen gewone Cayenne omdat die de 240 niet haalt (of de teller moet goed overdrijven). De S haalt een top van 242. Een turbo had ook gekunt maar dan was je niet flat-out gegaan en je zei van wel :P Die gegevens in combinatie met de inhoud van de tank en de tellerindeling moeten het wel tot een Porsche Cayenne S maken.

Btw, hoe oud is het voertuig? Een ton rijden in 4 jaar is voor een Cayenne best veel lijkt me.
van het RDW:
Datum eerste afgifte Nederland 27 mei 2004.
Auto wordt gebruikt als directiewagen.... >:)
Wijzig die ton in 4 jaar dus maar naar ruim een ton per 2 jaar....

[ Voor 8% gewijzigd door Niek_ op 24-04-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb in 1 maand tijd 8000 km gereden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:07
M3rcury schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:44:
[...]

Volgens mij is het rechts inhalen, maar ik denk dat agenten er niet moelijk over doen, aangezien het wel de verkeersdoorstroming bevordert.
Het regel is dat je altijd rechts moet staan.

Tja.. ik sta ook soms op links als er niemand is op rechts, vanwege om dat ik volgende verkeerslicht toch naar links moet.

Maar soms zit ik naast de links en haal dan ook rechts in. .tja. wat wil je als ik sneller weg ben en naar links moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

De enige uitzondering op niet rechts inhalen is bij fileverkeer. Volgens mij was daar al sprake van als de linkerbaan 'vol' zit en jij al rechts zat. Dan mag je er dus voorbij (je zal er iig geen boete voor krijgen) maar je moet altijd erop letten dat je niet in de dode hoek komt. En die is vrij groot in Nederland, dus je kan beter gewoon niet naast iemand gaan rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Dentheman

Zie signature

Ik tikte vanmiddag per ongeluk een taxi aan met m'n fiets, ik had een beetje haast (moest rechtdoor op kruising met gescheiden rijbanen) en de taxi kwam van rechts en ging rechtdoor, ik ging er iets te snel 'achterlangs' (tegenaan dus) hij/zij had 't niet door en ik schrok alleen eventjes :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niet van mij, maar van de auto voor me op de provinciale weg tussen Uden en Ravenstein. Ik zag die dude wat rommelen op de bijrijdersstoel, en vervolgens naar het rechterportier strekken (om wat uit die zijvakken te pakken oid). Precies op dit moment liet ik mijn gas los (en hield mijn voet boven de rem) om afstand te nemen (doe ik altijd bij eikels die aan het stunten zijn), en ja hoor, meneer rijdt met zijn 2 rechterwielen de berm in, en schiet bijna direct de weg weer op, gaat een tikkeltje dwars, maar stuurt meteen weer recht (op zich goed gedaan).

Maar ik was toch blij dat ik uit voorzorg gas los gelaten had, kon nu meteen op de rem duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:03
Ook een mooie hier,

Met mijn hercules oldtimer brommert een groepje fietsers inhalen (natuurlijk met zn 4en langs elkaar) tegen de zon in, en dan even over het hoofd zien dat er een tegenligger aankomt :+

Moet zeggen dat ik er goed vanaf gekomen ben, de enigste schade die ik had was een kromme voorvork, maar die hebben we zelf kunnen richten, de auto had een euro of 5000 schade, kon heel mooi de afdruk van mn helm zien in de motorkap, ben nog nooit zo blij geweest dat ik dat ding op had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MBV schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:40:
De enige uitzondering op niet rechts inhalen is bij fileverkeer. Volgens mij was daar al sprake van als de linkerbaan 'vol' zit en jij al rechts zat. Dan mag je er dus voorbij (je zal er iig geen boete voor krijgen) maar je moet altijd erop letten dat je niet in de dode hoek komt. En die is vrij groot in Nederland, dus je kan beter gewoon niet naast iemand gaan rijden :P
Je mag rechts inhalen bij filerijden, op rotondes en als iemand voor linksaf staat voorgesorteerd :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

En langs blokmarkeringen (bij op en af ritten oa, voorsorteren verhaal valt daar ook onder).

En als je rechts ingehaald word waar het officieel niet mag zit je te lang links.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

[flauw] En als je zwaailicht+sirena aan heb staan [/flauw]

Zijn hier ook mensen die wel eens over de vluchtstrook rijden, als er file is en als je de volgende afslag moet nemen (die niet zo ver weg is)? Het mag natuurlijk niet, maar ik zie het zat mensen doen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

MBV schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:26:
neheee, vraag maar aan die BMW gast :P Als je gas geeft wordt het verschil in snelheid tussen de ondergrond en je bandoppervlak groter, waardoor je minder wrijving (= grip) krijgt. Achterkant wil je alleen voorbij als je je motor achterin of in het midden legt :)
* MBV wil altijd nog eens met toestemming een BMW ofzo dwars een bocht door jagen, kans is klein :'(.

En met onderstuur kan je beter niet gaan remmen :X Je moet gas loslaten (het effect is dat je een klein beetje remt), of je rem loslaten (als je te hard remmend de bocht ingaat). Eigenlijk gewoon alle pedalen loslaten, eventueel je koppeling indrukken om sneller grip te krijgen. En je stuur weer een stukje naar het midden draaien wil ook wel eens helpen volgens mij (zoieso niet verder sturen, dat heeft geen zin).

Overstuur kan het helpen een klein beetje gas te geven, en zodra je bijna recht staat de koppeling indrukken.
Sorry maar volgens mij klopt er iets niet in je verhaal:

- minder wrijving = meer grip zeg je... Dat kan toch niet. Als je geen wrijving zou hebben zou je juist geen grip hebben. Hoe kunnen je banden zich anders afzetten op de grond? Hoe kun je anders een bocht maken?
Wat je zegt klopt op zich wel, van die mindere wrijving, maar dat zorgt echt niet voor meer grip. Ga maar na: na een wedstrijdje racen in welke tak van autosport dan ook, zijn de bandjes lekker warm van zo'n auto. Hoe komt dat? Door de wrijving :)

En dat van die motor in het midden of achterin... Waarom kan ie niet voorin als je achterwiel aandrijving hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 24-04-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 13-09 19:48
4x2 schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:53:
En als je rechts ingehaald word waar het officieel niet mag zit je te lang links.
Of 10 auto's voor je zit iemand tergend traag in te halen en is iedereen aan het wachten tot ze fatsoenlijk door kunnen rijden maar wil meneer de aso voorschieten :+

Je _zou_ het te lang links kunnen noemen, maar met de huidige mentaliteit voorkom je daarmee wel dat je daarna _veeeel_ te lang rechts moet blijven :)

In het kader veel te lang rechts:
Als je met een heel rijtje invoegt op de snelweg dan kun je maar beter zorgen dat je niet de eerste na een vrachtwagen bent op de invoegstrook, want dan kun je het al wel aan zien komen.
Iedereen 80 op de rechterbaan, links komen mensen met 120 voorbij. Zodra er een gat is, duikt de ACHTERSTE van de invoegers daarin, gaat (traag) accellereren en pas dan kan de rest van het rijtje, euh, backspace backspace, gaat wat dan de achterste is, wederom traag optrekkend, en vervolgens wat dan de achterste is geworden etc etc etc.
Daar had ik vandaag dus even geen zin in, een paar km achter een vrachtwagen omdat de achterrijders collectief besluiten dat zij eerder op kruissnelheid mogen komen dan de hele rij. Er was ruimte zat, omdat de traagsten om een of andere reden altijd achteraan rijden |:( trok hij niet zo vlot op dus ik (helaas degene direct achter de vrachtwagen) kom ook naar links. En een misbaar dat die 'achterste' ging maken, seinen gebaren :o Zal zijn dag wel niet hebben gehad ofzo, er was ruimte zat.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:29:
[...]
Of 10 auto's voor je zit iemand tergend traag in te halen en is iedereen aan het wachten tot ze fatsoenlijk door kunnen rijden maar wil meneer de aso voorschieten :+
Eigenlijk rijd meneer de aso dan in de file en mag dus rechts inhalen :P
Wat ik zelf geregeld doe met de motor: naar de rechterbaan, hele rij rechts voorbij en daarna weer gas los en invoegen achter diegene waar ik achter zat.
Compleet zinloos, wel grappig :P
Als ik haast heb pleur ik m dr voor wel ergens tussen, ding is er snel zat voor.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

4x2 schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:53:
En langs blokmarkeringen (bij op en af ritten oa, voorsorteren verhaal valt daar ook onder).

Niet noodzakelijk, wordt ook wel eens rechts ingehaald als er maar 1 autolengte tussen mijn neus en de achterkant van de vrachtwagen zit. Dan hoef je echt nog niet naar rechts.
Idd, blokmarkeringen en voorsorteren was ik vergeten. En sirene hoeft helemaal niet aan: de pliesie mag altijd alles, tenminste, dat is hun gedrag :X
4x2 schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:52:
[...]

Eigenlijk rijd meneer de aso dan in de file en mag dus rechts inhalen :P
Bij files mag je overigens niet continue van rijbaan wisselen om vooraan te komen, is een regeltje voor. En anders is het een Artikeltje 4 :P
Wat ik zelf geregeld doe met de motor: naar de rechterbaan, hele rij rechts voorbij en daarna weer gas los en invoegen achter diegene waar ik achter zat.
Compleet zinloos, wel grappig :P
Als ik haast heb pleur ik m dr voor wel ergens tussen, ding is er snel zat voor.
Doe ik zelf ook vaak, als directiechauffeur. Ik rij altijd rechts als dat kan, en als er weer zo'n file is op de linkerbaan laat ik het gas los (cruise-control uit), zodat ik niet hoef te remmen om erachter te komen. Vaak is het zo druk dat het dan weer minutenlang duurt voordat dezelfde weer ervoorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:29:
[...]

Je _zou_ het te lang links kunnen noemen, maar met de huidige mentaliteit voorkom je daarmee wel dat je daarna _veeeel_ te lang rechts moet blijven :)

In het kader veel te lang rechts:
Als je met een heel rijtje invoegt op de snelweg dan kun je maar beter zorgen dat je niet de eerste na een vrachtwagen bent op de invoegstrook, want dan kun je het al wel aan zien komen.
Iedereen 80 op de rechterbaan, links komen mensen met 120 voorbij. Zodra er een gat is, duikt de ACHTERSTE van de invoegers daarin, gaat (traag) accellereren en pas dan kan de rest van het rijtje, euh, backspace backspace, gaat wat dan de achterste is, wederom traag optrekkend, en vervolgens wat dan de achterste is geworden etc etc etc.
Daar had ik vandaag dus even geen zin in, een paar km achter een vrachtwagen omdat de achterrijders collectief besluiten dat zij eerder op kruissnelheid mogen komen dan de hele rij. Er was ruimte zat, omdat de traagsten om een of andere reden altijd achteraan rijden |:( trok hij niet zo vlot op dus ik (helaas degene direct achter de vrachtwagen) kom ook naar links. En een misbaar dat die 'achterste' ging maken, seinen gebaren :o Zal zijn dag wel niet hebben gehad ofzo, er was ruimte zat.
Het tegenover gestelde is ook zwaar irritant. In de verte duikt een vracht wagen op dus iedereen gaat alvast links rijden. Dit is vooral vervelend op snelwegen met 2 rijbanen per richting. Vooral de "minder-autorij-begaafden" en de hele stoet sukkelt richting vrachtwagen. Om vervolgens niet al te snel weer naar rechts te gaan.
Dit soort wegen heb je vooral in Duitsland, waar het vertagende gedrag alleen maar irritanter is omdat je lekker snel wilt doorrijden. In die gevallen vind ik het best kunnen dat je die stoet van ruim 20 auto's recht inhaalt en op het eind bij de vrachtwagen je snelheid aanpast aan de inhalende stoet en hem er tussen prikt. Er is altijd wel een gaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

injectie schreef op maandag 24 april 2006 @ 07:46:
[...]

Onderstuur kom je uit door gas los te laten. Als je remt heb je het risico op blokkerende wielen en glij je alsnog rechtdoor. Door gas los te laten neemt de druk op je voorwielen toe en daardoor ook de grip.
Left foot braking y0!

Als je je gas niet wil liften moet je gewoon je rem tussendoor aantikken, dan kan je en gas blijven houden, en toch kunnen sturen...maarre, toch maar niet oefenen kinderen, tis niet makkelijk |:(

In principe werkt gas loslaten idd ook.

Als je aan het accelereren bent vind ik het juist erg cool om gewoon gas bij te geven en verder te sturen, dat in combinatie met rem aantikken en goed sturen zorgt voor een leuke actie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Met mijn linkervoet kan ik écht niet doseren. Wel eens voor de gein geprobeerd, maar een auto schokvrij tot stilstand krijgen (automaat) gaat gewoon niet bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Blue-eagle schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:21:

die andere auto hoort op de rechterrijbaan thuis, als beide banen voor rechtdoor zijn...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:59:
[...]

die andere auto hoort op de rechterrijbaan thuis, als beide banen voor rechtdoor zijn...
Niet helemaal :) Je kunt er namelijk ook voorsorteren, als je bij het volgende stoplicht linksaf moet. Beetje afhankelijk hoe druk het is en hoe ver het nog is naar dat volgende stoplicht, maar een meter of 300 (of een kilometer + heavy traffic) moet wel kunnen mijns inziens.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Stel je voor:

Je bent 16 en rijdt op een puchje, vrijwel standaard, die max iets van 70 haalt. Je beste vriend heeft een zelfde puchje, 70cc, grote carb, race luchtinlaat en raceuitlaat. Enfin, je mag een stukje rijden en trekt 'm in een woonwijk op een parallelweg vol open. met 110km/u schiet je achterwiel in een kuil en maak je een spontane wheelie.

Heb toen het gas maar losgelaten, heb het voorwiel weer op de grond laten komen en het geheel uit laten rollen. Feit dat de achterkant er zo'n beetje afgezaagd was voor gewichtsvermindering heeft er gelukkig voor gezorgd dat ik niet op m'n smoel klapte (anders was ie daar wel achter blijven hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

MBV schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:43:
Met mijn linkervoet kan ik écht niet doseren. Wel eens voor de gein geprobeerd, maar een auto schokvrij tot stilstand krijgen (automaat) gaat gewoon niet bij mij :(
dat komt waarschijnlijk, doordat je gewend bent te koppelen en dat doe je meestal vrij stevig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Een automaat vloeiend laten remmen is bijna onmogelijk hoor (hangt wel af van de auto). Komt gewoon doordat zo'n ding nog koppel heeft terwijl je bijna stilstaat, veel moeilijker dan wanneer je zelf al ontkoppeld hebt en rustigjes remt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je hem daarvoor niet in zijn N zetten tijdens het rijden? Of verpest ik nu de hele essentie van het automaat rijden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:11:
Kan je hem daarvoor niet in zijn N zetten tijdens het rijden? Of verpest ik nu de hele essentie van het automaat rijden? :o
Kan dat niet pas als je stil staat?

* pagani heeft overigens nooit problemen gehad om in een automaat vloeiend te remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
johnnyv.nl schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:16:
[...]

Kan dat niet pas als je stil staat?

* Paul heeft overigens nooit problemen gehad om in een automaat vloeiend te remmen
Het _kan_ meestal wel, maar goed is het niet :) Je mag en automaat immers ook niet slepen :)

Ik heb ook geen moeite met vloeiend remmen bij een automaat? Het allerlaatste stukje, het daadwerkelijk stil gaan staan is bij wat automaten wat lastig omdat ze aan blijven drijven, maar ook dat gaat goed zat, gewoon als je bijna stilstaat minder hard remmen :P
Een Sprinter met SprintShift (okee, is niet echt een automaat schijnbaar) drijft niet aan als je stilstaat, dus dan kun je gewoon de rem loslaten (ook om uit te rollen).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:22:
Een automaat vloeiend laten remmen is bijna onmogelijk hoor (hangt wel af van de auto). Komt gewoon doordat zo'n ding nog koppel heeft terwijl je bijna stilstaat, veel moeilijker dan wanneer je zelf al ontkoppeld hebt en rustigjes remt...
Met mijn rechtervoet lukt het bij (bijna) alle auto's tot nu toe al na de 3e keer remmen. Helemaal schokvrij lukt het niet, maar het komt goed in de buurt. Zodra je het met 2 automaten kan, lukt het met elke automaat.
Wat met links al fout gaat is het ding intrappen (beginnen met remmen): direct veel te ver, je moet namelijk compenseren voor de vertraging die je voet het pedaal verder in laat trappen :).

Een automaat mag je wél slepen. Tenminste, in het boekje van mijn vaders Mercedes E290 TD stond dat je niet harder dan 45 mocht in z'n N. Dat mag dus wel. Als oplossing voor het schokken helpt het weinig: ineens valt de motor weg ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 27-04-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canada:
Four-way stops waar je dus altijd moet stoppen en vervolgens in volgorde van aankomst de kruising over gaat. (Zou in NL overigens niet werken, iedereen zal waarschijnlijk van mening zijn dat hij/zij als eerste is).

Na ong 5 maanden er rondgereden te hebben was ik aardig gewend aan die dingen.

Rij naar huis in de auto van m'n baas en hij zit er zelf naast. Het was al laat en donker.
Ik kom aanrijden bij een stoplicht (rood). Ik stop, kijk om mij heen, constateer dat iedereen stil blijft staan. Geef gas en rij verder.
Mijn baas: "So... you don't wanna wait eh?
Ik (hem dom aankijkend): "Where are you talking about?"
Ik: "Crap! That wasn't a four-way stop. Was that light red?"
Mijn baas: "Yes...but at least you stopped and looked around to see if everybody was gonna wait for you"

Hij lag dubbel om mijn verbouwereerde gezicht. Relaxte kerel trouwens, mocht altijd zijn Jeep Cherokee 3.7L lenen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

hey, dat doe ik ook altijd in Eindhoven op de fiets B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren aso actie gehad.
Reed in de A6 van mijn stage adres rond, en over de onderwijsboulevard reed een of andere scooter sul rond met zijn knipperlicht naar links continue aan. Afgezien van dat er geen wegen waren om op af te slaan en dat hij een beetje zat te wankelen op zijn scooter had ik maar besloten er even langs en voorbij te rijden. Toen ik dat deed moet ik hem kennelijk een beetje van de weg gedrukt hebben O-) want hij begon ineens te toeteren en probeerde me in te halen.

Mooi niet dus, rustig met 50 door geredne (die scooter ging maar tot 45 :+ ) en die knakker achter me gelaten. Had die maar niet zo moeilijk moeten doen met zijn knipperlicht en wankele scooter positie, met inhalen heb ik namelijk genoeg ruimte vrij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
nee jij vind het leuk als een auto rakelings langs je heen rijd. Voor het zelfde geld had je het schrikeffect gehad en had ie tegen je auto opgevallen. Sorry? Jouw Auto? Je stage auto :X

En dat hij z'n knipperlicht aanhad, niet slim, maar je ziet het vaker bij scooter+motorrijders. Want het valt iets minder op als de auto. En je moet elkaar's fouten herstellen in het verkeer. En niet afstraffen door er maar lekker rakelings langs te jagen.

Als ik alle reakties doorlees van jouw enzo dan heb ik het idee dat je je rijbewijs bij een pakje boter hebt gekregen want je bent zo overmoedig. Je denkt dat je alles weet maar je hebt je rijbewijs pas net. Doe ervaring op man (En ja dat zegt iemand die ook pas een maandje z'n rijbewijs heeft). Je hebt nog veel te leren jongen.

Ik vind de CRX bdw helemaal bij je passen :>

Dit is bdw geen flame maar sociale controle en je medemens aanspreken op zijn/haar gedrag.

[ Voor 45% gewijzigd door RedHat op 28-04-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
RedHat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:24:
nee jij vind het leuk als een auto rakelings langs je heen rijd. Voor het zelfde geld had je het schrikeffect gehad en had ie tegen je auto opgevallen. Sorry? Jouw Auto? Je stage auto :X

En dat hij z'n knipperlicht aanhad, niet slim, maar je ziet het vaker bij scooter+motorrijders. Want het valt iets minder op als de auto. En je moet elkaar's fouten herstellen in het verkeer. En niet afstraffen door er maar lekker rakelings langs te jagen.

Als ik alle reakties doorlees van jouw enzo dan heb ik het idee dat je je rijbewijs bij een pakje boter hebt gekregen want je bent zo overmoedig. Je denkt dat je alles weet maar je hebt je rijbewijs pas net. Doe ervaring op man (En ja dat zegt iemand die ook pas een maandje z'n rijbewijs heeft). Je hebt nog veel te leren jongen.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:11:
Ja, waarom rij je dan automaat? 8)7
Ik heb het dus wel over remmen in z'n D ja, in z'n N is het even gemakkelijk als met een schakelauto ontkoppeld/vrij 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Wat ik persoonlijk bij een automaat wel prettig vind is het automatische anti-terugrol-effect bij een hellingproef. Niet dat ik ook maar enige moeite heb om dit in een schakelwagen te doen, maar het is een handige feature :)

Ik baal met een automaat alleen gigantisch van file. Ik trap liever m'n lichte koppelingspedaal in dan dat ik continu moet remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Werd vandaag bijna getorperdeerd op de rotonde. ik wil hem 2/4 nemen, maar een bestelbusje wilde hem toch wel even er tussen prakken. Moest flink uitwijken anders had hij in mijn zijkant gezeten.

en nee ik heb geen naar links knipperaar op een rotonde want dat slaat nergens op. Dat idee is door mensen bedacht die gewoon niet zwart op wit de verkeersregels kunnen handhaven / toepassen. ;)

Nog even en ik rij met alarmlichten aan, inclusief groot licht met een oranje vlaggetje en een continu claxonerend omdat ik over een rotonde rij en ik hem niet voor 1/4 neem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

en nee ik heb geen naar links knipperaar op een rotonde want dat slaat nergens op. Dat idee is door mensen bedacht die gewoon niet zwart op wit de verkeersregels kunnen handhaven / toepassen.
Dus iets wat niet verplicht is, slaat nergens op. Het is gewoon extra duidelijkheid voor je medeweggebruikers ... Slaat wel degelijk ergens op. Wat mij betreft wordt het vandaag nog verplicht gesteld..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:42
Rody schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:12:
ik wil hem 2/4 nemen...........en nee ik heb geen naar links knipperaar op een rotonde
Dat is in principe toch alleen bedoeld voor als je 3/4 gaat? Als je rechtdoor gaat geef je niks aan, pas als je eraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gijsh schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:36:
[...]

Dat is in principe toch alleen bedoeld voor als je 3/4 gaat? Als je rechtdoor gaat geef je niks aan, pas als je eraf gaat.
True, klopt volgens mij. Wel zo duidelijk voor je medeweggebruiker als je het even duidelijk aangeeft.

Johnnyv: ik vind automaat juist prettiger in file: gewoon ff rem loslaten als je verder kunt, relaxter dan telkens kloten met rem + koppeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ik was aan het aanschuiven aan een verkeerslicht, lichtjes aan het rijden, ik zag een vriendin wandelen, ik toeter 2 keer, ik zwaai... en toen voelde ik een knal en een hoop gekraak :/

Toen zat er dus een trekhaak in mijn voorbumper :/

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat je me hier op aanspreekt, natuurlijk kan ik je begrijpen, ik zou ook denken, broekie zus broekie zo, maar laten we nog even wat feitjes op een rijtje zetten:
• Ik zat op de andere weg helft toen ik hem inhaalde, zelfs met al zijn gezwabber
• Ik reed niet veel harder dan hem, ik haalde hem dus rustig in en hij zag het
• Hij kreeg alle tijd rustig te gaan rijden, en alle ruimte om netjes achter mij te eindigen
• Meneer besluit liever zijn gas ook open te trekken en word boos als ik terug de weg helft op moet ivm tegenliggers
• Meneer probeert uit alle macht ons in te halen en gekke dingen te doen

Die jongen had ruimte zo, dat ik zeg dat ik hem van de weg drukte had ik niet moeten doen, dat deed ik ook niet. Vandaar ook de 0-) smiley. Anyways, ik heb verder rustig gereden met de A6, hem in 1 stuk terug gebracht, en ik kan je vertellen dat ik er ruim 1000km mee gereden heb, ook over de Deutsche Autobahn.

Als ik echt zo slecht rij als jij vermoed had ik toch echt al schade moeten rijden, dunkt me.
Maargoed, dit is een reactie op jou reactie, en je bent natuurlijk vrij om hier ook op te reageren. Het blijft een welles nietes discussie, en ik kan moeilijk zeggen van, hey kijk hoeveel schadevrije jaren ik heb, dat zijn er bar weinig, maar uiteindelijk rijd ik wel vrij (veilig/)veel en neem ik ook geen (onnodige) risico's.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:13:
[...]

Fijn dat je me hier op aanspreekt, natuurlijk kan ik je begrijpen, ik zou ook denken, broekie zus broekie zo, maar laten we nog even wat feitjes op een rijtje zetten:
• Ik zat op de andere weg helft toen ik hem inhaalde, zelfs met al zijn gezwabber
• Ik reed niet veel harder dan hem, ik haalde hem dus rustig in en hij zag het
• Hij kreeg alle tijd rustig te gaan rijden, en alle ruimte om netjes achter mij te eindigen
• Meneer besluit liever zijn gas ook open te trekken en word boos als ik terug de weg helft op moet ivm tegenliggers
• Meneer probeert uit alle macht ons in te halen en gekke dingen te doen

Die jongen had ruimte zo, dat ik zeg dat ik hem van de weg drukte had ik niet moeten doen, dat deed ik ook niet. Vandaar ook de 0-) smiley. Anyways, ik heb verder rustig gereden met de A6, hem in 1 stuk terug gebracht, en ik kan je vertellen dat ik er ruim 1000km mee gereden heb, ook over de Deutsche Autobahn.

Als ik echt zo slecht rij als jij vermoed had ik toch echt al schade moeten rijden, dunkt me.
Maargoed, dit is een reactie op jou reactie, en je bent natuurlijk vrij om hier ook op te reageren. Het blijft een welles nietes discussie, en ik kan moeilijk zeggen van, hey kijk hoeveel schadevrije jaren ik heb, dat zijn er bar weinig, maar uiteindelijk rijd ik wel vrij (veilig/)veel en neem ik ook geen (onnodige) risico's.
Het gaat me puur om de inhoudelijkheid van voorgande posts. Waar ik op reageer. Als je je post als deze gedaan had, dan had ik helemaal niet gereageerd. Risico's nemen is trouwens helemaal niet erg, maar juist een sterke punt. Je hebt situatie's waarbij je risico's moet nemen. Alleen onnodig risico's nemen is echt not done :) Maar goed ik ga ervan uit dat je dat niet doet. Alles in het verkeer is op basis van beslissingen nemen. Mensen maken duizenden foute, aldan niet "slimme" beslissingen in het verkeer, het is juist hoe je ermee omgaat.

bdw: ik heb lenzen, en 's avonds rijden is echt kut. Ik krijg prikkelende ogen van de lichten e.d. en krijg traanogen. Is hier wat tegen te doen?

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 28-04-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
RedHat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:55:
[...]

bdw: ik heb lenzen, en 's avonds rijden is echt kut. Ik krijg prikkelende ogen van de lichten e.d. en krijg traanogen. Is hier wat tegen te doen?
Bril in je dashboard zetten als je gaat rijden...Doe ik ook als ik weet dat het laat kan gaan worden. Nog nooit nodig gehad, maar wel een oplossing.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18

Bestla

Kvinne

[...]

Het gaat me puur om de inhoudelijkheid van voorgande posts. Waar ik op reageer. Als je je post als deze gedaan had, dan had ik helemaal niet gereageerd. Risico's nemen is trouwens helemaal niet erg, maar juist een sterke punt. Je hebt situatie's waarbij je risico's moet nemen. Alleen onnodig risico's nemen is echt not done :) Maar goed ik ga ervan uit dat je dat niet doet. Alles in het verkeer is op basis van beslissingen nemen. Mensen maken duizenden foute, aldan niet "slimme" beslissingen in het verkeer, het is juist hoe je ermee omgaat.
Ik hoop dat je dit niet serieus bedoelt. Want risico's in het verkeer moet je zo veel mogelijk vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik haalde laatst een auto in op een 80 km weg, deze reed 70, en ik dacht ik kan daar nog makkelijk langs (zag in de verte een tegenliggen) Maar uiteindelijk werd het wel HEEl erg krap. Ik zag de neus van de tegenligger al zakken :/

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:00:
[...]

True, klopt volgens mij. Wel zo duidelijk voor je medeweggebruiker als je het even duidelijk aangeeft.

Johnnyv: ik vind automaat juist prettiger in file: gewoon ff rem loslaten als je verder kunt, relaxter dan telkens kloten met rem + koppeling :P
Dat koppelen e.d. gaat bij mij gewoon op de "automaat", vind gewoon het feit dat ik een zwaarder pedaal in moet trappen irritant. Nu zal dat natuurlijk bij wat sportievere auto's minder uit gaan maken (ivm evt zwaardere koppeling)

Gelukkig, smaken verschillen he :)

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 29-04-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Ik wil nog weleens het vermogen van mijn auto overschatten :(.

Dan ga je inhalen en kom je er halverwege achter dat je auto toch niet zo snel was als je dacht, om vervolgens het maar net te halen of toch maar weer achter de auto te gaan rijden waar je net achter zat. O-)

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:06:
Ja, maar overstuur is leuker ;)

Onderstuur kom je makkelijk uit door te spelen met je rem, overstuur kom je makkelijk uit door te spelen met je gas (weer indrukken dus). Als je die 2 dingen weet en vooral onthoud, dan kom je er wel :)
Vooral remmen ja :/

Je slipt al, en dan trap je de rem in en je slipt pardoes nog erger.
[...]

Ik heb nu 24/7 lenzen van Bausch en Lomb, die je zegmaar een maand lang kan inhouden omdat ze vocht veel beter vasthouden en beter ademen, is effe wennen maar een enorme verademing (ook tijdens uitgaan etc)

[ Voor 36% gewijzigd door Bertus op 29-04-2006 13:42 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wat je ook kan is voordat je gaat rijden even je lensenschoon spoelen met lensvloeistof. Is meteen al het eiwit dat je ogen afscheiden eruit. Ik doe dat ook voor het uitgaan, en dan heb ik geen last meer van prikkende ogen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
johnnyv.nl schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:43:
[...]

Dat koppelen e.d. gaat bij mij gewoon op de "automaat", vind gewoon het feit dat ik een zwaarder pedaal in moet trappen irritant. Nu zal dat natuurlijk bij wat sportievere auto's minder uit gaan maken (ivm evt zwaardere koppeling)

Gelukkig, smaken verschillen he :)
Ik sta veel liever op de rem in een file dan dat ik met mijn koppeling loop te spelen inderdaad!
Na een goed half uur filerijden kan ik toch wel eens kramp in mijn linker been ontwikkelen :D
Daarintegen is mijn rem ook weer strak afgesteld, dat voor stilstaan, je er maar heel lichtjes op hoeft te staan :P

Seat Ibiza Cupra '98 btw,. om die vraag vast voor te zijn :P

*Over 5 dagen heb ik 1 jaar men rijbewijs en bijna 28.000 km gereden :D

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Glashelder schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:31:
[...]

Dus iets wat niet verplicht is, slaat nergens op. Het is gewoon extra duidelijkheid voor je medeweggebruikers ... Slaat wel degelijk ergens op. Wat mij betreft wordt het vandaag nog verplicht gesteld..
Het is duidelijk genoeg. Ga je er van af, dan richtingaanwijzer aan. doe je dat niet, dan blijf je er op. Simpeler kan niet.

Dat mensen zich niet aan deze regel houden, betekent natuurlijk niet dat de regel aangepast moet worden of zelfs, in dit geval, regels bij moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geen domme actie, wel een paar verbaasde blikken gekregen van mensen bij de bushalte:
Minirotonde, 50km/h, enkel gas loslaten om terug te zakken naar de 40km/h, op 1/4 (moest 1/2 rond) het gas intrappen en voor mijn gevoel driftent (in ieder geval last van onderstuur, voorwielaandrijving) van de rotonde afkomen :9

Hadden ze niet verwacht van een oldtimertje die klinkt als een bromfiets :+

Maar niet gevaarlijk, ik weet wat ik wel en niet kan, en, nog belangrijker: ik weet wat de auto wel en niet kan. Met de Fiesta's had ik dat niet gekund.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Rody schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:32:
[...]

Het is duidelijk genoeg. Ga je er van af, dan richtingaanwijzer aan. doe je dat niet, dan blijf je er op. Simpeler kan niet.

Dat mensen zich niet aan deze regel houden, betekent natuurlijk niet dat de regel aangepast moet worden of zelfs, in dit geval, regels bij moeten komen.
En links knipperen op een rotonde heeft ook weer als nadeel dat sommige mensen dat ding vergeten uit te zetten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Rody schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:32:
[...]

Als je een rotonde nadert van grotere afstand is het erg handig om te weten of je nou je gas moet loslaten. Mensen die hun richting pas aanzetten terwijl ze al afslaan zijn irritant... en in de meerderheid :{ (lekker nuttigggg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Resistor schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:41:
Geen domme actie, wel een paar verbaasde blikken gekregen van mensen bij de bushalte:
Minirotonde, 50km/h, enkel gas loslaten om terug te zakken naar de 40km/h, op 1/4 (moest 1/2 rond) het gas intrappen en voor mijn gevoel driftent (in ieder geval last van onderstuur, voorwielaandrijving) van de rotonde afkomen :9
volgens mij heet dat gewoon glijden :+ driften is afaik overstuur met spinnende achterwielen en zo 'gecontroleerd' de bocht door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DataGhost schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:24:
[...]

volgens mij heet dat gewoon glijden :+
Slippen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Te hard rijden.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je mag toch 50km/h in de beboude kom? O-)

Ik hou altijd aan:
slippen = blokkerend wiel
spinnen = wiel draait door, of hele auto draait om as
onderstuur = voorkant breekt uit, en gaat een andere kant op dan de wielen wijzen
overstuur = achterkant breekt uit
glijden of driften = hele auto gaat zijwaarts

Ik noem mijn auto altijd een pingpongballetje, heel licht van gewicht (600kg), en ik hou het er maar op dat ik flink wat onderstuur had eerlijk gezegd. Maar in een halve seconde ga ik echt niet nadenken hoe het nou heet wat ik doe, zolang ik maar de kant op blijf gaan die ik wil gaan.
Jammer dat ik geen passagier mee kan nemen, ik merk het direct als er iets meer gewicht in ligt als normaal, ik heb maar 17kg per pk, bij een passagier is het al meteen 20kg (afgerond ;) ).

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 30-04-2006 11:06 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Resistor schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:03:
[...]

Je mag toch 50km/h in de beboude kom? O-)
Als de omstandigheden er naar zijn ;)
Ik hou altijd aan:
slippen = blokkerend wiel
spinnen = wiel draait door, of hele auto draait om as
onderstuur = voorkant breekt uit, en gaat een andere kant op dan de wielen wijzen
overstuur = achterkant breekt uit
glijden of driften = hele auto gaat zijwaarts

Ik noem mijn auto altijd een pingpongballetje, heel licht van gewicht (600kg), en ik hou het er maar op dat ik flink wat onderstuur had eerlijk gezegd. Maar in een halve seconde ga ik echt niet nadenken hoe het nou heet wat ik doe, zolang ik maar de kant op blijf gaan die ik wil gaan.
Jammer dat ik geen passagier mee kan nemen, ik merk het direct als er iets meer gewicht in ligt als normaal, ik heb maar 17kg per pk, bij een passagier is het al meteen 20kg (afgerond ;) ).

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
in de vrachtwagen moet ik altijd zoooo erg opletten.. niet te zuinig meer.. laat even duidelijk zijn, ik ben jong, 21 lentes ;) maar af en toe zie ik mensen risico's nemen die niet tof meer zijn.. mensen verwachten dat je in een vrachtwagen de hele wereld kan zien, terwijl je halve vrachtwagen een blinde/dode hoek is.. (vraag je maar eens af hoezo het zo heet..)

enfin.. rijd vooruit een laantje op, blijk ik er achteruit op te moeten. dit laantje ligt aan een 80 kilometer weg. mensen rijden daar dus soms gerust 100.. kan ook wel, maar niet als ik er ben.. ik rijd dus met al mn toeters en bellen naar achteren met waarschuwingslichten, om de vrachtwagen achteruit naar rechts te draaien, stukje naar voren te rijden, en dan linksom achteruit het laantje op.. rijd dus _zeer_ rustig achteruit, wetend dat er malloten een rijbewijs hebben. komt er dus een bestelbusje met een noodgang nog ff achter de vrachtwagen door klappen.. had ik meer gas gegeven, had hij dood geweest door een boom in de berm.. die teringlijer :(

daarnaast mensen die als je achteruit rijd, met halve meter aan je rechterkant, ff snel langs je heen fietsen.. mensen met doodswensen ofzo :/ auto's die ongeduldig zijn, dat als je je voordraaid voor een bocht naar linksachteren, dat je stukje linkerbaan pakt, om vervolgens terug op de rechterbaan te komen om de achterkant goed te krijgen.. maakt niet uit of je waarschuwingslichten aan heb, die eikels gooien em er gerust tussen..

naar rechts uitvoegen op de snelweg is ook billenknijpen, aangezien je 1 grote blinde/dode hoek heb naast de vrachtwagen.. je zet dus ruim van tevoren je knipperlicht aan, en doet de vrachtwagen heel rustig naar rechts.. als je dan niet de auto's telt, dan kan je dus weleens een auto van de weg drukken.. is mij niet gebeurt, omdat ik auto's telde.. telde er 2, en 1 kneus blijft relex in je blinde hoek hangen met zn rammelbak :(

gisteren denk ik 5-6 situaties gehad die levensgevaarlijk hadden afgelopen als ik niet had opgelet.. nu prijs ik mezelf niet heilig.. het ongeluk komt nog wel.. maar ik snap niet dat mensen het niet inzien.. zijn ze zo kortzichtig??

klein beetje blonde fout van mijzelf... gisteren had ik ineens heel veel vrienden.. iedereen zat te lichten naar mij en te zwaaien.. vond het wel leuk.. na 10 minuten besefte ik, dat ik mn toeters en bellen aan de voorkant had aanstaan.. mistlichten, en de andere 8 verschijners aan de voorkant enzo :+
oeps :)

op de oprit van de snelweg, 2 banen. 2 auto's naast elkaar beetje tegen elkaar racen.. ik in de ML320 van vaderliefs.. rustig erachter halfgas :+ .. beetje drukken dat er 1 opzij gaat, gaat opzij, ik vol gas in, auto die rechts racede, ook inhalen, en dan snel je afrit pakken met 160-170.. (1 km verder vanaf begin) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:14:
klein beetje blonde fout van mijzelf... gisteren had ik ineens heel veel vrienden.. iedereen zat te lichten naar mij en te zwaaien.. vond het wel leuk.. na 10 minuten besefte ik, dat ik mn toeters en bellen aan de voorkant had aanstaan.. mistlichten, en de andere 8 verschijners aan de voorkant enzo :+
oeps :)
:X Dat is _zo storend_! Sterker nog, als ik een vrachtwagen inhaal doe ik standaard mijn binnenspiegeltje weg klappen, anders zie ik gewoon niks meer |:(
Vrachtwagens snappen geloof ik niet dat ze door hun hoge cabine continue in de auto's van andere mensen schijnen, _DAT_ is pas gevaarlijk!

En tsja, niemand heeft ooit gezegd dat vrachtwagen rijden makkelijk is, niet iedereen mag zomaar vrachtwagen rijden en je examen is niet voor niets behoorlijk pittig ;)
Ik hoop voor je dat er niemand onder klapt, dat gun je ook niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:30:
[...]

:X Dat is _zo storend_! Sterker nog, als ik een vrachtwagen inhaal doe ik standaard mijn binnenspiegeltje weg klappen, anders zie ik gewoon niks meer |:(
Vrachtwagens snappen geloof ik niet dat ze door hun hoge cabine continue in de auto's van andere mensen schijnen, _DAT_ is pas gevaarlijk!

En tsja, niemand heeft ooit gezegd dat vrachtwagen rijden makkelijk is, niet iedereen mag zomaar vrachtwagen rijden en je examen is niet voor niets behoorlijk pittig ;)
Ik hoop voor je dat er niemand onder klapt, dat gun je ook niemand.
dat het vrachtwagenlicht in het gezicht schijnt is idd erg hinderlijk. kan er helaas niets aan doen.. zo staan die dingen eenmaal afgesteld..

betreft rijbewijs. is idd moeilijk.. gelukkig heb ik alles in de 1e x gehaald..:

brommertheorie
auto theorie
auto praktijk
vrachtauto theorie:
- techniek
- verkeer
- goederenvervoer (documenten)
vrachtauto praktijk :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij ben ik een hele nette autorijder...

maar acties als: 180 over de A4..
120 in de stad... zijn niet echt van die acties dat je denkt.. das goed.
maar jah, als je auto zo snel is wil je het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:28:

ook al last van een zware voet? die stalen neuzen in mn schoen werken ook altijd tegen me.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Zucht, blijkbaar weer dom bezig geweest. Erge is dat ik het niet erg vond (als in: ik merk er geen hol van en hoor andere klagen).

We zijn vandaag uit eten geweest. Heenweg reed mijn vader, owkee, terugweg ik. Ik had tenslotte aangeboden alcoholvrij te blijven :P Maargoed, we waren met zijn zessen. Ik achter stuur, opa ernaast. Vader + moeder op de achterbank en 2 zusjes in de achterbak. Past, dus geen enkel probleem. Niet echt verstandig, maar dan moet ik maar rustig rijden. Owkee, dus ik rij rustig.

Komen we thuis: "blackangel, je moet voortaan rustiger rijden :/ "

FFS, ik heb mij bijna overal aan de snelheid gehouden. Een keertje 60, waar ik 50 mocht doordat ik iets te lang doortrok, een keertje 80 in een kuil en nog ergens een rotonde met 50 waar ik 50 mocht (dubbelbaans, dus ging makkelijk, hij kan ook met 70+ genomen worden, maar 40 was netter geweest). Bochtjes zeer netjes genomen, relatief rustig opgetrokken. Op 1 plek wel wat langer in zijn 2 gebleven (tot de 50 "in plaats van 40"). Maar nee, het is weer eens niet goed genoeg voor die ouders van mij :/

Okee, in de auto zat niet iedereen in de gordels maar voor de rest zeer rustig gereden. Over het afstandje van 15min max ben ik normaal gesproken (ik alleen in de auto) zeker 2a3 min eerder thuis :P

Maargoed, gewoon maar weer accepteren :(

[ Voor 4% gewijzigd door blackangel op 30-04-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic :)
  • Op de fiets: Een groepje scholieren lachend voorbij rijden terwijl ze staan te wachten voor een rood licht en vervolgens aan de overkant zelf keihard uitgelachen worden omdat er plotseling een snor achter de menigte vandaan komt :X
  • Tevens op fiets - als klein brugpiepertje :P - je kent het wel met z'n zessen naast elkaar rijden op de weg en als reactie op de toeterende auto's een vriendelijk middelvingertje de lucht in steken :P Dit heeft me dus bijna een klap om mijn hoofd gekost want het blijkt dat het middelvingertje een averechts effect heeft op sommige mensen :X Gelukkig kwam ik ermee weg, maar neemt niet weg dat ik me haveloos schrok toen het busje voor ons vol in de ankers ging en er een agressieve klojo uitstapte om me eens lekker te bedreigen...
  • Op de scooter met 80 km/u rijden op een verlaten landweggetje, af en toe eens achterom kijken (wegens het gemis van zijspiegels) en je vervolgens te pletter schrikken omdat er een politie-auto 5 meter achter jou rijdt :X Natuurlijk heel schijnheilig vaart geminderd en uiteindelijk hebben ze me na ongeveer 2 km achtervolgen maar ingehaald :7
  • Na 3 dagen rijbewijs gehaald te hebben een deuk in mijn maat zijn überheilige CRX gereden.. wegens gekloot op de parkeerplaats :'( Gelukkig denkt de verzekering dat ik moeite heb met inparkeren :P
  • Vergeten om de handrem er op te doen, om vervolgens nog op het nippertje te zien dat je auto uit het vlak glijdt en gelukkig niks aanricht O-)
  • Lichten vergeten aan te doen na het wegrijden bij de MacDonalds om 12 uur s'nachts en doodleuk een politiebusje voorbij rijden (die ons waarschijnlijk niet zagen ómdat de lichten uitwaren :P )
En nog wat stomme dingetjes zoals slippartijen (spanning achterband < 1 bar), een snelheidsbekeuring om ik sterk van mening wás dat een bepaald flitskastje uitsluitend op rood-licht overtredingen controleerde en een uitlaat die ik onderweg verlies (geeft mooi geluid trouwens >:) ).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 22:53 . Reden: Er borrelden me nog een paar boven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ken het, rijd ik al erg rustig met mn ouders dr bij, begint mn moeder nog te zeuren omdat ik bij opritten vd snelweg behoorlijk gas geef (tsjah, ik wil graag op de 120 zitten op de invoegstrook).
Trek me dr niet zoveel meer van aan, houd me aan de snelheid, neem bochten wat rustiger, maar nog steeds niet op een oma tempo bv.

Maar in jouw geval gewoon zeggen dat ze voortaan zelf kunnen rijden als ze het dr niet mee eens zijn.
Misschien dat jij dr geen problemen mee hebt om nuchter te blijven, maar zij wel :).
Houden ze hun mond maar als je al je best doet.....
Opvattingen over rustig rijden kunnen best verschillen, maar wat je zo verteld heb je gewoon normaal door gereden, geen rijlestempo, maar ook geen scheuren.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Ik heb precies hetzelfde inderdaad. Invoegen doe je niet met 80, tenzij je achter een vrachtwagen terecht wil komen. 120 doe ik ook niet iedere keer, maar boven de 100 wel het niet druk is op de weg.

Overigens had ik zelf aangeboden te rijden, maar dat doe ik dus ook niet meer als ze bij zo weinig gaan zeuren. Mijn ouders weten dat ik redelijk pittig rij als ik daarvoor de kans krijg, evenals mijn 2 zussen. Tuurlijk, af en toe rij ik te hard (hell, ik heb al een snelheidsboete gehad na 8 maanden) maar alleen op lege/rustige/verantwoorde wegen. Zolang het niet schadelijk is voor de auto en ik mij relatief aan de snelheid hou klagen ze niet. Over het algemeen klagen ze alleen over bochtjes te hard nemen en _te_ hard optrekken, wat ik dus vroeger "wel eens ( O-) )" heb gedaan maar tegenwoordig bijna niet meer. (minder dan 1x per maand even de diesel-courreur uithangen)

Zal wel zijn omdat mijn opa erbij zit en de twee zussen in de achterbak. Maar als ik de bochten rustig neem hebben die ook weinig te zeuren. "Ik ben nu misselijk" , "ik ook". WTF, vinden ze het gek. Mijn zus _moest_ vroeger in de Franse bergweggetjes in het midden zitten omdat ze anders kotsmisselijk werd. En nu gaat ze achterin zitten en klagen over mijn rijstijl :/

Ach ja, van mij hoeft het zo niet meer inderdaad. Dan ga ik mijzelf wel weer klemzuipen, laat ik mijn zus wel weer rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:48:
[...]

ook al last van een zware voet? die stalen neuzen in mn schoen werken ook altijd tegen me.. :+
haha jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:31:
[...]

Ken het, rijd ik al erg rustig met mn ouders dr bij, begint mn moeder nog te zeuren omdat ik bij opritten vd snelweg behoorlijk gas geef (tsjah, ik wil graag op de 120 zitten op de invoegstrook).
Trek me dr niet zoveel meer van aan, houd me aan de snelheid, neem bochten wat rustiger, maar nog steeds niet op een oma tempo bv.

Maar in jouw geval gewoon zeggen dat ze voortaan zelf kunnen rijden als ze het dr niet mee eens zijn.
Misschien dat jij dr geen problemen mee hebt om nuchter te blijven, maar zij wel :).
Houden ze hun mond maar als je al je best doet.....
Opvattingen over rustig rijden kunnen best verschillen, maar wat je zo verteld heb je gewoon normaal door gereden, geen rijlestempo, maar ook geen scheuren.
Doe je goed met 120 invoegen, ik wil minimaal op 140/160 zitten (kan met mn auto) en dan gelijk 2 of 3 bannen naar links en dan gas er op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
blackangel schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:50:
Ik heb precies hetzelfde inderdaad. Invoegen doe je niet met 80, tenzij je achter een vrachtwagen terecht wil komen. 120 doe ik ook niet iedere keer, maar boven de 100 wel het niet druk is op de weg.

Overigens had ik zelf aangeboden te rijden, maar dat doe ik dus ook niet meer als ze bij zo weinig gaan zeuren. Mijn ouders weten dat ik redelijk pittig rij als ik daarvoor de kans krijg, evenals mijn 2 zussen. Tuurlijk, af en toe rij ik te hard (hell, ik heb al een snelheidsboete gehad na 8 maanden) maar alleen op lege/rustige/verantwoorde wegen. Zolang het niet schadelijk is voor de auto en ik mij relatief aan de snelheid hou klagen ze niet. Over het algemeen klagen ze alleen over bochtjes te hard nemen en _te_ hard optrekken, wat ik dus vroeger "wel eens ( O-) )" heb gedaan maar tegenwoordig bijna niet meer. (minder dan 1x per maand even de diesel-courreur uithangen)

Zal wel zijn omdat mijn opa erbij zit en de twee zussen in de achterbak. Maar als ik de bochten rustig neem hebben die ook weinig te zeuren. "Ik ben nu misselijk" , "ik ook". WTF, vinden ze het gek. Mijn zus _moest_ vroeger in de Franse bergweggetjes in het midden zitten omdat ze anders kotsmisselijk werd. En nu gaat ze achterin zitten en klagen over mijn rijstijl :/

Ach ja, van mij hoeft het zo niet meer inderdaad. Dan ga ik mijzelf wel weer klemzuipen, laat ik mijn zus wel weer rijden :P
diesel-coureur... is * BootVluchteling eigenlijk ook best vaak.. golf TDI wil best doorgassen met een goede coureur 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jongens toch, weet je hoe handig het is om als een chauffeur te kunnen rijden? Als je iemand meeneemt ooit (pak-em-beet klant/baas) moet je zo kunnen rijden dat ze niet merken dat je wegrijdt, remt, stuurt, whatever. ;) Alleen overdrijven ze wel een beetje: een 2-baans rotonde met 40 is prima te doen, als je dus de bocht afsnijdt en rechtdoor gaat. Vergeet ook niet dat dwarskrachten 2x zo hard aankomen als je remt of gasgeeft, vooral sturen en remmen tegelijk voelt nogal onprettig.

Dieselcoureur ben helaas maar heel soms. Niet met de wagen van mijn vader (C5 automaat), niet met de wagen van mijn moeder (benzine C2, op zich best leuk om mee te rijden :)), maar als je als chauffeur de auto van de klant terugrijdt naar hun huis is dat best leuk :Y) Audi A6 3.0 TDI V6 is snel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:28:

120 in de stad vind ik toch zeker wel onder de domme acties vallen. Afgezien van het feit dat je zelf mors en morsdood bent bij een ongeval breng je anderen wel héél erg in gevaar, en dat vind ik dan eigenlijk weer niet kunnen. Wil niet de moraalridder uithangen, maar ik mag echt hopen dat die 120 in de stad zeg maar een eenmalige domme fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
blackangel schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:50:

Mijn pa en ma gaat het te sloom, schakelen bij 2000rpm doen ze niet. Als je 's avonds achter iemand rijd die de maximum snelheid aanhoud is het heel gauw van: 'haal maar in' :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:18:
[...]

Mijn pa en ma gaat het te sloom, schakelen bij 2000rpm doen ze niet. Als je 's avonds achter iemand rijd die de maximum snelheid aanhoud is het heel gauw van: 'haal maar in' :P
Enige keer dat ik een melding kreeg van "kan het iets zachter" was toen ik een flauwe bocht op de snelweg met 180 naderde. Was in Duitsland en reed in m'n pa's Scenic. M'n golfje kan daar met 175 prima doorheen, maar ze hadden blijkbaar minder vertrouwen in het hoge-snelheid-sturen met een Scenic ;)

Bedenk me nog ene domme actie, was ergens in Utrecht (had vriendin naar station gebracht, had er verder nooit gereden)

Ik rij op linker baan naast busbaan, weg buigt naar rechts af en rij schuin achter een bus. Stoplichten staan op rood, bus remt wat, licht springt op groen. Ik rem niet want licht is groen. Blijkt er een auto nog stil te staan voor het stoplicht :X

Stond ik uiteindelijk in een lichte rookwolk naast die auto stil :P (elandproef ftw)

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 01-05-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Bestla schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:09:
[...]

Ik hoop dat je dit niet serieus bedoelt. Want risico's in het verkeer moet je zo veel mogelijk vermijden.
Ja nu kunnen we alles heel letterlijk mierenneuken. Het feit blijft dat je af en toe in het verkeer risico's moet nemen. Als je dat niet doet, dan ben je m.i. een slechte bestuurder. In gevaarlijke situatie's door medeweggebruikers oid MOET je meteen beslissen. En vaak gaat dat met risico nemen. Afwegen, wat kan ik het beste doen. Je hebt geen tijd om ff een minuutje te denken dus je moet meteen beslissen.

Nadenken kun je op school op je proefwerk maar niet in het verkeer.

Ik heb bdw een lage auto zonder vering (ja wel vering alleen minimaal omdat hij zo laag is). En in bochten veert hij dus minimaal mee (hij absorbeerd iig de bochten niet). M'n ma word helemaal gek in bochten terwijl ik er 10km zachter doorga als m'n moeder zelf. M'n moeder neemt die bocht met 30 ik neem hem met 20. Nu word ik daar helemaal schijtziek van, van dat hilarisch gedoe. Iemand tips?

[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 01-05-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 08:48:
[...]

120 in de stad vind ik toch zeker wel onder de domme acties vallen. Afgezien van het feit dat je zelf mors en morsdood bent bij een ongeval breng je anderen wel héél erg in gevaar, en dat vind ik dan eigenlijk weer niet kunnen. Wil niet de moraalridder uithangen, maar ik mag echt hopen dat die 120 in de stad zeg maar een eenmalige domme fout was.
Ik weet niet in wat voor stad jij woont natuurlijk.
Maar wij hebben gewoon N wegen door de stad lopen waar het 80 is?
En wegen daar het 50 is zonder enige zijstraat of verkeerslicht.. en dan een weg van een kilometer lang ofzo..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:37:
[...]

Ik weet niet in wat voor stad jij woont natuurlijk.
Maar wij hebben gewoon N wegen door de stad lopen waar het 80 is?
En wegen daar het 50 is zonder enige zijstraat of verkeerslicht.. en dan een weg van een kilometer lang ofzo..
Nijmegen: tot aan de rand van de stad alles 50 met om de 10 meter een flitspaal die op 53 staatafgesteld.

Arnhem (vorige woonstad): alles tot aan de rand van de stad 50 (ja, ook de ring), wel minder flitspalen.

Ok, 120 waar je 80 mag is al minder erg, wel nóg 40 te hard maar ok :) (dat zal ik zelf ook wel eens rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:43:
[...]

Nijmegen: tot aan de rand van de stad alles 50 met om de 10 meter een flitspaal die op 53 staatafgesteld.

Arnhem (vorige woonstad): alles tot aan de rand van de stad 50 (ja, ook de ring), wel minder flitspalen.

Ok, 120 waar je 80 mag is al minder erg, wel nóg 40 te hard maar ok :) (dat zal ik zelf ook wel eens rijden)
Jah oke weetje, ik weet precies waar hier flitspalen staan en waar niet, en rem rustig af als ik weet dat er over 500 meter eentje zou staan.
Mr het gedeelte in Delft waar ik woon heeft nog nooit een flitspaal gestaan, en waren ze ook niet van plan zover ik weet :)

Maar het klopt, arnhem enz zjin best erg kwa flitspalen.

Zelf vind ik het gewoon fijn om door te rijden, het moet veilig geef ik toe.
Als ik ergens wegens omdat ik het niet veilig vind 80 kan rijden waar het 80 is, rij ik alsnog 60/70.

Ligt heel erg aan de situatie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:58:
[...]

Doe je goed met 120 invoegen, ik wil minimaal op 140/160 zitten (kan met mn auto) en dan gelijk 2 of 3 bannen naar links en dan gas er op ;)
Haalt die excel 1.3 meestal niet :P.
Maar zelfs met een panda haal je het in 9 vd 10 gevallen (of iig 100+), moet je wel een beetje je best doen, maar het lukt wel :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bijna einde oefening :/
Laat, glad, verbouwing.

Ik reed 50, op een stuk waar ik voorheen dagelijks reed. Donker is het erg slecht te zien, maar ik had er al 100 keer gereden, dus ik dacht het inmiddels wel te kennen. Niet dus, de bocht liep ineens anders en ik vond het erg raar allemaal, dus ik remmen, en net toen ik dat deed/besefte zag ik ineens een rotonde pal voor me, bonk-bonk, over de verhoging op de rotonde, stukje schuine helling mee gepakt, en toen rustig door gereden...dat was ff wazig, dat scheen dus vandaag veranderd te zijn.

Leuk, had wel ff aangegeven mogen worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

...

[ Voor 124% gewijzigd door Glashelder op 02-05-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 02:13:
Net bijna einde oefening :/
Laat, glad, verbouwing.

Ik reed 50, op een stuk waar ik voorheen dagelijks reed. Donker is het erg slecht te zien, maar ik had er al 100 keer gereden, dus ik dacht het inmiddels wel te kennen. Niet dus, de bocht liep ineens anders en ik vond het erg raar allemaal, dus ik remmen, en net toen ik dat deed/besefte zag ik ineens een rotonde pal voor me, bonk-bonk, over de verhoging op de rotonde, stukje schuine helling mee gepakt, en toen rustig door gereden...dat was ff wazig, dat scheen dus vandaag veranderd te zijn.

Leuk, had wel ff aangegeven mogen worden 8)7
In één dag een rotonde aangelegd :?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar wel zomaar geopend...het was maar goed dat ik zelf al aan de bel getrokken had want als ik niet geremd had en ik zag het dan pas had er mijn neus tegen een hek op het midden van de rotonde aan geplant. Dat had niks met hard rijden te maken, wel alles met slechte verlichting en slechte informatie geving daar.

En nee, ik had niet gedronken, ik drink nooit. En ook dat is niet sarcastisch bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou als je 'opeens' midden op de rotonde staat komt dat echt niet alleen doordat het nieuw is :P

Zou lekker zijn als je ergens komt waar je nooit geweest bent dat het elke keer (bijna) fout gaat.. Tuurlijk is de situatie lastiger als er geen verlichting is maar het is aan jou om je snelheid daarop aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

dat gepruts met die richtingaanwijzer naar links op rotondes is een ramp. De helft van de personen die dat doen, doen de richtingaanwijzer te laat weer naar rechts en de andere helft doet het bij 2/4 en 3/4. Gewoon dat ding alleen uitdoen als je eraf gaat.

Op de linkerbaan staan omdat er verderop (vaak 500 meter verder) een afslag naar links is. Soms zie je een complete rij op de linkerbaan terwijl rechts niemand rijdt. Als je dan gewoon, zoals het hoort, rechts rijdt en bij het naderen van de voorsorteervakken links wil voorsorteren is er natuurlijk geen plek.....

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kan aan mij liggen, maar er zijn genoeg rotondes waar je richtingaanwijzer aan houden alleen maar voor vage situaties zorgt. Ik noem een keizer karelplein in nijmegen 3-6 "baans" zonder wegmarkeringen en altijd lekker druk :)

Wel de enige plek in Nijmegen waar je 's nachts ff lekker door kan gassen by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
johnnyv.nl schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:54:
Kan aan mij liggen, maar er zijn genoeg rotondes waar je richtingaanwijzer aan houden alleen maar voor vage situaties zorgt.
Uiteraard, maar wanneer mensen "rotonde" zeggen bedoelen ze 99% van de tijd een kruising tussen 2 wegen waar de gemeente een stuk tuin op heeft aangelegd ;)

Verkeerspleinen zoals Keizer Karel Plein etc vallen buiten die definitie :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Och ja, ik heb geleerd dat ik níet m'n knipper aan moet doen terwijl ik rond blijf rijden en hou dat gewoon vol. Zelfde is dat je nu officieel moet stoppen aan het einde van de invoegstrook als invoegen niet lukt. Dikke sjaak, ik heb geleerd om dan maar op de vluchtstrook door te rijden en wél goed in te voegen en dat is meestal ook stukken veiliger. Ok, uitzonderingen op die regel zullen er vast zijn en dan zal ik natuurlijk gewoon stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Bakfiets schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:45:
Ik wil nog weleens het vermogen van mijn auto overschatten :(.

Dan ga je inhalen en kom je er halverwege achter dat je auto toch niet zo snel was als je dacht, om vervolgens het maar net te halen of toch maar weer achter de auto te gaan rijden waar je net achter zat. O-)
Door zulke acties heb ik bijna in het ziekenhuis gelegen, maar gelukkig alleen me achterkant van me auto zwaar stuk, voorbumper ook kapot

Reed op een 80 km/h weg, gaat ineens iemand inhalen waar ik rij. Allebij vol in de remmen, we raken elkaar net niet, maar de auto achter me zat dus blijkbaar niet op te letten en ramt me best hard...

Had gelukkig geen whiplesh of dergelijke, maar heb die gast echt verrot zitten schelden..

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollewob schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 07:39:
Nou als je 'opeens' midden op de rotonde staat komt dat echt niet alleen doordat het nieuw is :P

Zou lekker zijn als je ergens komt waar je nooit geweest bent dat het elke keer (bijna) fout gaat.. Tuurlijk is de situatie lastiger als er geen verlichting is maar het is aan jou om je snelheid daarop aan te passen :)
*zucht*

Zoals ik dus al zei, dat is een stuk waar ik dagelijks reed. Nu omdat ik vakantie had had ik er ff niks te zoeken. Eerdergisteren was het nog niet open, en toen ik gisteren terug reed dacht ik ook dat het niet open zou zijn. Ik dacht dat het hetzelfde stuk zou blijven als wat ik kende. Ik kende het gebied dus al dus ik wist hoe je daar kan rijden. Iets wat je niet weet als je onbekend bent ergens.

Maar nu hadden ze dus ineens de weg geopend, en moest ik dus langs een rotonde, en dat kon ik dus niet weten, en als het donker is maar je weet normaal wel hoe de weg loopt daar en het is ineens veranderd is dat vrij gevaarlijk.

Snap je nu waarom ik op die plek wel bijna de fout in ging maar ergens waar ik onbekend ben niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:53:
[...]
Snap je nu waarom ik op die plek wel bijna de fout in ging maar ergens waar ik onbekend ben niet?
Assumption is the mother of all fuck-ups :P Ik ben het wel met je eens hoor: "Ik kom hier dagelijks, wat kan me gebeuren?" denk je al heel snel, maar tja, er zou zomaar een reden kunnen zijn waarom het dicht was ;) Dat doen ze vaak niet voor niets :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je wist dus zelfs dat de weg een tijd gesloten was en bent verbaasd dat de weg anders is dan je gewend was toen ie weer open was? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je reed op een verlaten weg zonder andere auto's zónder groot licht aan, terwijl je het verloop van de weg niet kan zien? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollewob schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:30:
Je wist dus zelfs dat de weg een tijd gesloten was en bent verbaasd dat de weg anders is dan je gewend was toen ie weer open was? :X
|:( |:( |:(

Met alle respect, en dit zal wel een warning opbrengen omdat je een mod bent en die ook gevoelens hebben, maar WIL je het nou niet snappen, of KAN je het gewoon niet snappen?

Die weg waren ze aan het verbouwen, je werd dus over een stuk weg geleid, een weg die ik kende, en die ik gewend was, omdat ik er dan ook al veel gereden had.

Gisteren besloten ze om die weg op een bepaald stuk naar de rotonde om te leggen, die vanaf gisteren half geopend was. En nee, dat was NERGENS aan gegeven, omdat die weg niet af is, en dat tot medio juni zou duren. Met andere woorden, ik KON het niet weten.
MBV schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:37:
Je reed op een verlaten weg zonder andere auto's zónder groot licht aan, terwijl je het verloop van de weg niet kan zien? :X
Het was geen auto snelweg, het was binnen de bebouwde kom, anders had ik wel harder dan 50 gereden. Maar dat had je vast niet kunnen halen uit de 3 eerdere vermeldingen eerder dat ik maar 50 reed?

Anyways, ik post niet meer in dit topic. Het enige waar het hier op neer komt is = A post verhaal, B leest half en gaat er fel op in, A moet weer antwoorden om gezicht te behouden, en C komt erbij die ook maar half leest en ook nog ff zijn mening spui'd. Het lijkt Fok wel hier zeg... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:51:
En nee, dat was NERGENS aan gegeven, omdat die weg niet af is, en dat tot medio juni zou duren. Met andere woorden, ik KON het niet weten.
:? Je weet dat er tot juni werkzaamheden zijn maar dat kon je niet weten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Met alle respect, en dit zal wel een warning opbrengen omdat je een mod bent en die ook gevoelens hebben, maar WIL je het nou niet snappen, of KAN je het gewoon niet snappen?
Tja sorry, maar ik vind het ook steeds vager worden hoor?

Weg A wordt verbouwd, omleiding over B.
Gisteren werd ergens halverwege B afgezet en omgeleid via C, en op C ligt een rotonde ofzo?

Eens kijken of ik weet over welke weg je het hebt... Je hebt hier gepost over Den Bosch en je hebt Masterfoods genoemd, die zitten in Veghel...

Je hebt het toch niet over de rondweg van Uden, als je vanaf de A50 richting Volkel / Gennep rijdt he?
De enige rotonde die daar namelijk "plotseling" ligt is die bij de industrielaan, maar daar mag je 80. Dus dat zal hem wel niet zijn (tenzij ze terwijl ik niet op heb zitten letten de rotonde meteen na de snelweg open hebben gegooid, maar ook daar mag je 80, en daar zijn ze nog bezig met de fietsbrug...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

[...]

|:( |:( |:(

Die weg waren ze aan het verbouwen, je werd dus over een stuk weg geleid, een weg die ik kende, en die ik gewend was, omdat ik er dan ook al veel gereden had.

Gisteren besloten ze om die weg op een bepaald stuk naar de rotonde om te leggen, die vanaf gisteren half geopend was. En nee, dat was NERGENS aan gegeven, omdat die weg niet af is, en dat tot medio juni zou duren. Met andere woorden, ik KON het niet weten.

[...]

Het was geen auto snelweg, het was binnen de bebouwde kom, anders had ik wel harder dan 50 gereden. Maar dat had je vast niet kunnen halen uit de 3 eerdere vermeldingen eerder dat ik maar 50 reed?

Anyways, ik post niet meer in dit topic. Het enige waar het hier op neer komt is = A post verhaal, B leest half en gaat er fel op in, A moet weer antwoorden om gezicht te behouden, en C komt erbij die ook maar half leest en ook nog ff zijn mening spui'd. Het lijkt Fok wel hier zeg... :/
Mod of geen mod, ook mods hebben een mening, en in dit geval kan ik niet anders zeggen dan dat ik het eens ben met hem. (En in dit geval is dit een mod die alleen mee doet in een topic en geen modder eet, met andere woorden kun je van hem verwachten dat hij zich op stelt als ieder ander... je kunt ook een verkeerd beeld hebben van de mods...)
En als je geen zin hebt in kritiek op jouw domme actie, post dan niet, je kunt verwachten dat je er reacties op gaat krijgen. (just my 2 cents ;))
Johnnyv.nl schreef
Zelfde is dat je nu officieel moet stoppen aan het einde van de invoegstrook als invoegen niet lukt.
Zou je mij willen vertellen waar je die wijsheid vandaan hebt ?

[ Voor 7% gewijzigd door Gulf_5 op 02-05-2006 14:15 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Superdom, doe ik ook echt niet meer:

Zo inhalen:

Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/zup5s

Om de een of andere reden dacht ik al dat we bij de rotonde een stukje verder waren waar je dus rechtsaf de weg volgt.
Achterin zaten 2 mensen.... ik ging zo snel van rechts naar links dat die gewoon met hun hoofden tegen elkaar kwamen :| en dat in een volvo v40 td.... ik reed stevig door.
Is alweer jaartje of 3 geleden, zoiets ook echt niet meer gedaan.

Voor de rest werk ik af en toe bij een groot invoer/import bedrijf waar je rijstel ook echt verneukt word :P tegenwoordig niet meer maar 2 jaar geleden werd er gewoon echt flink hard gereden.
Als je er toen als nieuweling kwam moest je echt ff wennen en geen lulletje rosewater zijn, er kwam ook wel eens iemand voor de eerste keer en die brak de 1e dag meteen maar even ze pols met een foutje aan boord (auto had amper schade geloof ik zelfs), moet je je duim maar niet in je stuur steken O-)

[ Voor 54% gewijzigd door Vandread op 02-05-2006 14:18 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.