Jouw domme actie in het verkeer?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.332 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:50:
@sjonnie in CRX: tja, kan gebeuren. Bij CRX-jes gebeurt het wel vaker dan bij de rest, maar daar zeg ik maar niks over :P
En bedankt...

Als ik het expres deed had ik dat wel gezegt hoor, heb toch geen gezicht meer om te verliezen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
ik keek niet goed genoeg naar rechtsachter en mistte de scooter dus(weg was gescheiden van fietspad dmv berm met bomen) dus ik sla rechtsaf. scooter ontwijkt mij net en komt 10 meter verder ten val. na een aantal seconden dit te hebben aangezien rijd ik met me stomme kop zo snel mogelijk weg omdat de auto net een week geen apk meer had |:(

volgende dag wel meteen politiebureau gebeld, langsgegaan voor een verklaring etc, meteen die avond nog bij het meisje en haar vader/broer langsgegaan. bosje bloemen etc, schadeformulier invullen en weten dat dat meisje haar examens moest maken met een verrot been :/

geweldig gedaan leroy.

2 weken later nog kaartje gestuurd en een aantal weken daarna gefeliciteerd met haar diploma.

ze heeft uiteindelijk de aanklacht ingetrokken wat me dus een strafblad en eventueel een werkstraf bespaard heeft

kon mezelf uiteraard wel voor me kop slaan. ook leuk om tegen je ouders te vertellen...over de telefoon omdat ze op vakantie in egypte zitten |:(

gelukkig heb ik er wel wat van geleerd. is overigens alweer een jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:45:
[...]

En bedankt...

Als ik het expres deed had ik dat wel gezegt hoor, heb toch geen gezicht meer om te verliezen hier ;)
Hoef je niet kwaad om te worden hoor ;)

@Bolleh: Bewust de keuze maken om door te rijden :X Ik ken het gevoel ook wel, direct weg willen zijn als je iets fout hebt gedaan, maar bewust erover nadenken dat je een week geen APK hebt is wel heel erg slecht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
Daarnaast helpt het niet, want bij tuiskomst lag er een mooie envelop van het RDW op de mat, vergezeld van een aankondiging van beschikking ofzo :P

Zoeen hebben wij wel ontvangen afgelopen week. We hebben een oude legerjeep (Nekaf, -tig jaar oud) met een kapotte koppakking. Dat ding is sinds vorig jaar (vroeg in de) zomer niet meer uit de schuur geweest, maar ook niet geschorst of net wat -> APK vergeten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Mag ik in dit topic een oproep doen:

Als je het leuk vind om bij rotondes helemaal in te sturen, en ook nog n's je knipperlicht niet aanzet, dan is het voor je medeweggebruikers heel moeilijk om te zien waar je heen wilt. En dat is heel irriterend. Dus voor iedereen, knipperen met die handel vooral bij rotondes!

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RedHat schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:50:
Mag ik in dit topic een oproep doen:

Als je het leuk vind om bij rotondes helemaal in te sturen, en ook nog n's je knipperlicht niet aanzet, dan is het voor je medeweggebruikers heel moeilijk om te zien waar je heen wilt. En dat is heel irriterend. Dus voor iedereen, knipperen met die handel vooral bij rotondes!

Dank u!
Sterker nog: richting aangeven bij het verlaten van een rotonde is gewoon verplicht...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

crisp schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:55:
[...]

Sterker nog: richting aangeven bij het verlaten van een rotonde is gewoon verplicht...
Maar alleen dan.

Nooit richting aangeven naar links als je de rotonde 3/4 rond wilt. Dat is gewoon fout.
Een rotonde is gewoon een ronde weg met alleen maar afslagen aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
hneel: daarover verschillen we van mening, daar komen we nooit uit :P Daar staan al voldoende topics (al dan niet offtopic) over volgeschreven :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Chevy454 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:23:
[...]

ik zie niet direct een verband tussen meer verstand van techniek en hoge snelheden. Paar mensen in mijn omgeving rijden 300km/h (driehonderd) en kenden tot voor kort ook noppes van techniek. Sommige mensen hebben de drang tot supersnel rijden niet nodig. Ik rijd af en toe ook wel eens volle gas maar ik geniet net zo hard wanneer ik cruise.
ik bedoel juist dat ik met een oude peugeot diesel die al 300.000 gelopen heeft niet ga planken omdat ik weet dat ik dan waarschijnlijk koppakking keerringen en andere vervelende dingen om mn oren krijg.

die mensen die 300 rijden (op die eeuwige motor altijd van jouw :P) hebben de motor waarschijnlijk zelf opgebouwt en weten dat er niets oud of gescheurt is (kapot kan altijd)

ik begon de laatste tijd echt te geloven dat ik de eerste was in mijn omgeving die niet de Echt maximum snelheid van mn auto kende.. gelukkig zijn er meer met mij!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

hneel schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:59:
[...]

Maar alleen dan.

Nooit richting aangeven naar links als je de rotonde 3/4 rond wilt. Dat is gewoon fout.
Een rotonde is gewoon een ronde weg met alleen maar afslagen aan de rechterkant.
Iets doen wat niet verplicht is maar wat toch handig kan zijn voor je medeweggebruikers is niet fout.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Iets dat de CBR-norm is (geweest?) in Rotterdam zal ook niet verboden zijn ;)

Topsnelheid: met mijn moeders auto 150km/u (kon nog harder, maar dat kostte te veel tijd), mijn vaders auto 180 (dat in Duitsland). Mijn vaders auto kon nog best wat harder, maar ik denk dat dat de passagiers was gaan opvallen (moeder achterin :+). Mijn vader had dat al wel gezien, mijn moeder kwam er pas in nederland achter: "Huh, heb jij zó hard gereden?" "niks gemerkt?" "Nou, 'k wist wel dat je 150 reed...". Kortom: met dikke auto's merk je er niks van als passagier :Y)
Ik zou er met oude auto's ook voor oppassen dat je ze niet kapot rijdt. Zeker bij die snelheden wil je niet dat er iets mis gaat natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:43

Polycom

Poes van goud

Dit gebeurde laatst bij een rijles:

Ik zat een tijdje terug een beetje suf achter het stuur omdat ik op een hele lang weg zat maar ik maar 60mocht, ik zat dus na een tijdje te dagdromen over van alles en nog wat. Niet zo slim, want ik schatte een situatie een beetje verkeerd in.

Ik reed op een zebrapad af en ik zag dat er mensen aan kwamen om over te steken, en je weet het he die *$&&$ voetgangers moeten voor. Maar ik besloot pas 4 meter voor het zebrapad op de rem te trappen. Zat er dus een mercedes achter me die eigenlijk ook veel te dicht op mn bumper zat, en die gast moest dus boven op zn rem staan. Die gast schelden.. hehe ik schaamde me wel een beetje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er achtergekomen, dat je in het verkeer, op de grote van je uitlaat word beoordeelt. Zo heb ik net een "nieuwe" auto, eerste keer op de snelweg met t ding, en gelijk iedereen vind t nodig om mij te gaan blocken en snijden, en daar had ik met mn iets extremer uitziende golfje geen last van maar daar zat dus minder geluid in....zo snel mogelijk een andere uitlaat aanschaffen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
-Intelligence-: Al zal ik je niet gelijk snijden, moet altijd wel lachen om van die auto'tjes met zo'n mega uitlaat, zo fout :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:21:
Ben er achtergekomen, dat je in het verkeer, op de grote van je uitlaat word beoordeelt. Zo heb ik net een "nieuwe" auto, eerste keer op de snelweg met t ding, en gelijk iedereen vind t nodig om mij te gaan blocken en snijden, en daar had ik met mn iets extremer uitziende golfje geen last van maar daar zat dus minder geluid in....zo snel mogelijk een andere uitlaat aanschaffen dus
ik denk dat het meer om het merk/type auto wordt gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
hneel schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:59:
[...]

Maar alleen dan.

Ik heb altijd juist geleerd dat het een gewone kruissing is dus dat je de keus linksaf, rechtdoor en rechtsaf hebt... 8)7
En idd, het kan geen kwaad.
Reken er maar niet op dat iemand met een richtingaanwijzer naar links, linksom over de rotonde gaat. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-04-2006 19:23 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

PuDy schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:01:
Die gast schelden.. hehe ik schaamde me wel een beetje. :+
Hoeft niet, hij had gewoon vooruit moeten kijken, als jij door die voetgangers was geknald had hij alsnog moeten stoppen om ze voor te laten.
Zelfde als mensen die achterin klappen als je toch stopt voor oranje, hadden ze maar beter op moeten letten en afstand moeten houden, als je het licht op oranje ziet gaan kun je toch verwachten dat je voorganger gaat remmen ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Henkie-Jan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:22:
[...]

Reken er maar niet op dat iemand met een richtingaanwijzer naar links, linksom over de rotonde gaat. 8)7
Andersom zijn ze er zat :( "Oeh, oeh, ik ga wel rechtsom de rotonde over he, dat je het even weet *knipper* *knipper* " en vervolgens stiekum niet de 1e afslag nemen :(

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Henkie-Jan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:22:
[...]

Ik heb altijd juist geleerd dat het een gewone kruissing is dus dat je de keus linksaf, rechtdoor en rechtsaf hebt... 8)7
Precies, zo heb ik het ook geleerd, en dus geef je ook richting aan alsof je een kruispunt oversteekt
Vandaag reed ik aachter zo'n "niet-3/4-over-de-rotonde-knipperaar". Hij ontmoette een mede "niet-knipper" strijder. Bijna fysiek.
Voor mij staat dus niet-knipperaar nr. 1. Vanaf de weg voor ons (quasi rechtdoor dus) komt niet-knipperaar nr. 2. Deze had dus geen knipperlicht aan op de rotond, en niet-knipperaar nr 1. wilde oprijden. Maar niet-knipperaar wilde 3/4 rond, dus dat ging maar net goed.
Denk je dat niet-knipperaar nr. 1 daarvan leerde? Niets daarvan. Blijkbaar zijn er nog altijd zulke domme mensen dat zelfs als ze in een situatie komen dat je ziet dat je voordeel hebt door een bepaalde handeling te doen, ze die bepaalde handeling zelf vertikken te doen.

Het enige dat je dan kunt doen is droevig je hoofd schudden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:51

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

En wat doen jullie met een rondpunt met meer dan 4 in/uitgangen :?

Het is toch meest logisch om te pinken naar waar je moet afdraaien inplaats in het begin van de rotonde links te pinken, dat zag ik er vandaag nog ene doen, ja... alsof je naar links draaid op een rotonde :Z

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

jellabie schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:39:
En wat doen jullie met een rondpunt met meer dan 4 in/uitgangen :?

Het is toch meest logisch om te pinken naar waar je moet afdraaien inplaats in het begin van de rotonde links te pinken, dat zag ik er vandaag nog ene doen, ja... alsof je naar links draaid op een rotonde :Z
Dan zet je voor het oprijden van de rotonde je knipperlicht naar links aan en zodra je bijna bij de afslag bent die je moet hebben, zet je em naar rechts aan. Meest veilig, meest duidelijk.

Ohja, als je geen knipperlicht aandoet omdat je 'rechtdoor' wilt, wel knipperen als je de rotonde verlaat.

[ Voor 9% gewijzigd door ACID-dude op 12-04-2006 22:59 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De regel: Altijd naar rechts knipperen als je de rotonde verlaat. Dat is wettelijk vastgelegd. Wat je met de linker doet mag je zelf weten, maar voor je eigen veiligheid (die rotonde waar iedereen rechtdoor rijdt, en dus iedereen zonder te kijken ook erop rijdt 8)7 ) is dat wel aan te raden als je afwijkt van 'de meute'.
Soms doe ik hem zelfs als ik rechtdoor ga al naar links aan, als ik zie dat er iemand ongeduldig staat te wachten. Dan weten ze dat je op de rotonde blijft, dat kan toch geen kwaad om te weten?

Wat áltijd fout gaat is als je verkeerd bent gereden en je gaat terug naar waar je vandaan kwam. 10 tegen 1 dat degene die van 'links' komt denkt dat jij naar 'links' gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Linksaf is bij een aantal rotondes hier al riskant inderdaad, al die schapen die denken dat je de N-zoveel blijft volgen ipv dat je het dorp in wilt :( Ik ga dan ook regelmatig in de ankers omdat mensen door lijken te willen rijden (dus zonder mij voorrang te verlenen terwijl dat wel zou moeten) -> worden ze nog chagrijniger :+ Haastige spoed is zelden goed zeg ik maar :P Nu moet ik remmen om een mogelijk ongeluk te voorkomen (want lijk geen voorrang te krijgen) en zij moeten flink remmen om mij alsnog (fysiek, niet mentaal) voorrang te verlenen.

Ik snap best dat dat grijze gebied wat lastig in regeltjes te vormen valt en wat lastig te bekeuren valt zonder storm van bezwaren, maar ze mogen van mij best wel wat vaker mensen staandehouden en aanspreken of zelfs beboeten voor het niet mentaal voorrang verlenen. Voorrang verlenen is iets anders dan die ander enkel fysiek de mogelijkheid geven zijn auto erdoor te wurmen, maar bestaat ook, en zeker zo belangrijk, in het uitstralen dat je dat inderdaad gaat doen.
Met 30/50/60/80 op een rotonde afscheuren en op het laatste moment _VOL_ in de ankers gaan is duidelijk geen voorrang verlenen. Helaas lijkt dat wel de gewoonte te worden hier :'(

Omdraaien / helemaal rond wordt overigens ook minder mogelijk, met name de (nieuwere) grotere rotondes hier in de omgeving zijn van het type turbo-rotonde, een hele ingewikkeld uit te leggen banenpatroon dat als je er rijdt vrij simpel is, 2 "rijbanen" en verhoogde rijbaanscheiding.
Als je dan rond wilt moet je dus ergens over die rijbaanscheiding heen, of door zo'n gat dat er niet voor bedoeld is mikken. Omdat men het niet verwacht heb je dan dus al snel een achterligger die flink in de ankers mag.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
MBV schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:06:
[...]

Hoef je niet kwaad om te worden hoor ;)

@Bolleh: Bewust de keuze maken om door te rijden :X Ik ken het gevoel ook wel, direct weg willen zijn als je iets fout hebt gedaan, maar bewust erover nadenken dat je een week geen APK hebt is wel heel erg slecht :X
tjah, het is niet zo alsof ik daar stond van, oh fuck ik heb geen apk, wegwezen, ff een ander muziekje opzetten

dit soort dingen gebeuren in een splitseconde en zodra je de verkeerde keuze hebt gemaakt wordt je overmand door de angst en wil je weg weg weg.

ik probeer het niet goed te praten, maar begrijp wel dat tot je in die situati zit je niet weet hoe je reageert. ik had het ook niet van mezelf verwacht, maar ik weet wel dat het nooit meer zal gebeuren, en dat is het belangrijkste lijkt me toch? het gaat erom dat iedereen ervan leert, en ik kan zeggen dat ik dus wel mn lesje heb geleerd

het is makkelijk om iemand zo af te kraken, maar het vereist meer moed om hierover te praten, vergeet dat niet. niemand voelt zich er meer schuldig over dan ik

@ hierboven
leukste zijn nog wel net nieuwe rotondes, met 2 rijbanen. maar de rotonde is te klein en dus rijd vrijwel elke auto half over de rijbanen heen en heeft die 2e rijbaan dus geen enkel nut. meerdere rijbanen helpt alleen bij grotere rotondes waarbij je een flinke afstand moet overbruggen naar de 2e/3e afslag en dat je dan bijv de middelste baan neemt ipv de buitenste zodat aankomend verkeer alvast kan invoegen op die buitenste baan

[ Voor 17% gewijzigd door bolleh op 13-04-2006 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@bolleh: Ik bedoel het niet om je af te kraken, mijn excuses. Ik heb ook al een keer iets niet-handigs gedaan: fietser raakt mijn spiegel omdat ik de bocht te krap neem, maar kan wel verder rijden. Ik stond dus stil en die fiets ook, en ik besloot om verder te rijden omdat niemand wat heeft. Tja, had ik beter anders kunnen doen.
Waar iemand in een situatie met een gewond persoon bij na moet denken is dat je iemand in hulpeloze toestand achterlaat, waarvan je niet weet hoe erg de verwondingen zijn. Als ze was overleden had je geen geluk kunnen hebben, om een extreem voorbeeld te geven.

En 2-baans rotondes: het werkt al niet in krimpen, waar je wél met 2 auto's naast elkaar past. De buitenste snijdt altijd een klein beetje af, waardoor je alsnog achter elkaar rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

MBV schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:01:

En 2-baans rotondes: het werkt al niet in krimpen, waar je wél met 2 auto's naast elkaar past. De buitenste snijdt altijd een klein beetje af, waardoor je alsnog achter elkaar rijdt...
Ik mocht van mijn instructeur de rotonde niet eens op als er iemand op de linkerbaan reed en ik bijvoorbeeld rechtsaf wil. Volgens hem werd dat ook als fout gezien bij het CBR. dan hebben die dubbele rotondes echt geen nut.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Hier in Drachten zijn de tweebaansrotondes ook net breed genoeg voor twee auto's. De gemeente wil ook graag dat je met z'n tweeën naast elkaar rijdt en ze vinden het gek dat automobilisten dat niet doen als ze dan naast een vrachtwagen komen te rijden |:(

Verder nog een domme actie van mij: Drie fietsende collega's inhalen en ff flink gas geven, 50 km/u in de eerste versnelling met een koude motor :X

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:27:
[...]

ik denk dat het meer om het merk/type auto wordt gedaan :+
Nou, mijn golf was een 1.8 gti 16v, dus overal gti plaatjes op, verlaagd, lm velgjes, andere bumpers, ander front en al dat soort spul, nooit geen last. En nu een redelijk normaal ogende Corrado G60, waar alleen op de achterkant nog een G60 plaatje zit (nog wel :) ) En een lelijke brulpijp (nog wel :)) en direct in de eerste lm's op de snelweg ben ik de lul, kerel daarna nog steeds flink remmen terwijl t niet nodig is. Tsja, dan daag je ook uit dat ik er een keer rechtsvoorbij ga.... tegen die tijd dat hij in de gaten heeft dat ik er rechts voorbij ga (en 2x terugschakel, heerlijk G60 O+ ) zit ik al voor hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:21:
tjah het heeft er natuurlijk wel voor een groot deel mee te maken.

reed gister naar huis en zat achter een opel astra met een enorm dikke uitlaat, en toen ik die op een bochtige weg met 2 banen(2 heen, 2 terug dus) voorbij ging moest hij ineens ff proberen bij te houden...tjah ik had het eigenlijk ook al verwacht op basis van de uitlaat ja ;)

maar het mooiste blijft in de winter zon gaar wagentje, met "dubbele" uitlaat achterop waarbij er maar uit 1 rook komt :+
zag er van de week ook weer een, 2 sierstukjes op de uitlaat, 1 links en een rechts. de linker was helemaal vies van de uitlaatroken ed. de rechter blonk nog als nooit tevoren :+

tjah, dat soort mensen verneder ik dan graag door ze er ff flink uit te rijden als ze zitten te pushen of proberen te racen oid ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bolleh op 13-04-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Fuck :/ . Ik ben erg moe de laatste dagen door serieus slaaptekort (8u op 4 dagen of zo) maar kben toch nog gaan rijden met de auto. Daarnet dus een inschattingsfout gemaakt. Ik was aan het rijden, het licht sprong op oranje, ik dacht dat ik niet meer op tijd ging kunnen stoppen, ik geef gas. Op het moment dat ik gas geef zie ik een flitspaal staan. Ik twijfelen of die zou flitsen op snelheid of dat die er stond voor dat verkeerslicht, dus ik laat het gas los om niet veel te snel te rijden, mijn neus komt over de stoplijn en het wordt rood, ik was nog gewoon aan het rijden, dus ben ik gewoon door het rood gereden. Ik ben niet zeker of ik een flits gezien heb, maar wss zal ik wel prijs hebben (zware overtreding, 3de graad, 150€) maar dat is nog niet het ergste, ik ben door het rood gereden met een 'L' op de achterruit (voorlopig rijbewijs). Mss dat de politie dan de zaak van dichterbij bekijkt 8)7 . (en ik gok zo dat een zware overtreding tijdens uw leerperiode voor het rijbewijs geen al te beste zaak is)
Nu ja, die auto is van mn broer, dus ik kan altijd zeggen dat hij het was en dat hij de 'L' er is vergeten afhalen (hopelijk is dat ook geen extra (hoge) boete).
Pff ik met mijn stomme kop ook :(

@hieronder: 18u :p. Maar ja twas gewoon een foutje die iedereen kon maken O-) . Vanaf nu is het alles toe bij een oranje licht

[ Voor 13% gewijzigd door MMach op 14-04-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
20u rijles gehad zeker :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:04

Dentheman

Zie signature

ik reed gistermiddag met de ijskar van m'n werk over een gracht (smal, aan twee kanten auto's), met een vriend achterop, net terug van de garage waar ik net een afspraak had gemaakt voor het afstellen van de remmen. Komt er een connexion busje tegemoet met een rotgang, in een bocht, en hij kon no-way uitwijken, en remmen zouden we alletwee niet redden (ik reed 35 ofzo, maar wel met fucked up rembalans) dus ik gooi die kar een parkeervak in, vol op de rem, met slippende achterband dat parkeervak in op 2 cm van een auto in dat vak kwam ik tot stilstand....die remmen moeten écht nodig afgesteld worden :p

Die man stopte wel even en kwam naar me toe om te vragen of alles goed ging en of ik niks geraakt had, ik was wel even geschrokken zeg :o

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Route: winkel in Amersfoort naar ander filiaal van hetzelfde bedrijf in Barneveld.

Ik ken de weg niet, dus zet m'n TomTom aan. Voor de bekenden in Amersfoort. Die rondweg heeft 50 stoplichten met 49 flitspalen ofzo. TomTom de hele tijd piepen. Ik hou me netjes aan de regels. Nader ik een kruispunt, geen piep-piep. Ik zag ook geen flitspaal. Ik was de laatste in het rijtje en de auto voor mij reed nog net door oranje. Het kruispunt was alleen voor rechtdoor of linksaf (2 stroken totaal dus). Ik helemaal gefixeerd op het stoplicht, tomtom en geen flitspaal en zeg bewust tegen mijn vriendin: Ik rij wel door, er staat geen flitspaal.

Nou met dat laatste had ik gelijk, tot ik doorreed en opeens toch iets zag wat ik niet wilde: een politiebus die bij het stoplicht stond om linksaf te slaan! Hoe heb ik die stomme bus NIET kunnen zien!

Ik kijk in mijn spiegel en ja hoor, bus achter mij aan: € 130,-

En bedankt ...

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

130 euro voor rood licht :X ? Wow, had altijd gedacht dat dat vele malen goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

In 2005 nog € 95,-. Nu hebben ze dat lichtelijk verhoogd ...

Ik word liever 4x geflitst, dan ben ik nog goedkoper uit. Echt zo zonde (en vooral dom).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
We Are Borg schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:21:
130 euro voor rood licht :X ? Wow, had altijd gedacht dat dat vele malen goedkoper was.
Door rood licht rijden is gewoon not done.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is, maar in Nederland flitst de flistpaal pas na 3 seconden weer dacht ik..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Laatst stond ik in mijn woonplaats voor het stoplicht bij een kruispunt. Ik stond in het vak rechtsaf/rechtdoor. Rechtdoor kon ik niet want die weg is opgebroken. Ik wilde dus rechts afslaan. Sta ik daar de hele tijd te wachten tot hij op groen springt maar nee hoor :/ Er kwam ook helemaal niets aan. Na 5 minuten dacht ik "Misschien moet ik nog een stukje verder rijden?". Maar nee hoor, ik stond daar al 10 minuten en toen ben ik maar gewoon door rood gereden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Glashelder schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:09:
[...]

Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is, maar in Nederland flitst de flistpaal pas na 3 seconden weer dacht ik..
Ah:
A propos, de camera flitst niet meteen nadat het licht op rood is gesprongen, er is altijd één seconde wachttijd.»
bron: http://www.humo.be/cps/rd.../DezeWeek_index_2345.html
1 seconde wachttijd, dan moet ik met mijn gat over de lijn zijn geweest, maar mss flitst ie dan wel als de achterkant goed zichtbaar is of zo. En het nog slechtere nieuws is dat ge uw voorlopig rijbewijs kwijt zijt als je een zware overtreding begaan hebt in je proefperiode. Oh Crap.
Pff ik ga de bus toch goed in het oog houden. Hoe lang duurt dat zo ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MMach schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:35:
bron: http://www.humo.be/cps/rd.../DezeWeek_index_2345.html
1 seconde wachttijd, dan moet ik met mijn gat over de lijn zijn geweest, maar mss flitst ie dan wel als de achterkant goed zichtbaar is of zo. En het nog slechtere nieuws is dat ge uw voorlopig rijbewijs kwijt zijt als je een zware overtreding begaan hebt in je proefperiode. Oh Crap.
Pff ik ga de bus toch goed in het oog houden. Hoe lang duurt dat zo ongeveer?
Je had het beter een week geleden kunnen doen :P

10 werkdagen na het feit moet het opgestuurd zijn. Dus iets meer dan 2 weken bibberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 13-09 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Mijn domme actie had niet direct iets met het verkeer te maken:

We hadden voor een week-end een BMW 525i te leen. Met een mooie telefoon erin. Achter de telefoon zit een gleuf, en ik dacht meteen: daar moet de simkaart in. Gleuf was op zich wel een beetje breed, maar ik wilde m'n eigen simkaart erin doen... Hij valt er in. Zodat ik er dus niet meer bij kan :X Ik bale natuurlijk, maar de volgende dag ontdekte ik dat je heel dat platform een beetje naar voren kan klappen. Met een satéstokje en veel geduld heb ik em eruit kunnen vissen :P

Volges mij moet de simkaart in een soort slider en dan moet dat ding in die gleuf. Voortaan toch maar eerst de handleiding lezen :/

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

net een domme actie :P
werd net met 220+ aan de kant gezet door de politie op de ring van amsterdam.. maar gelukkig zag ik ze op tijd en kon ik voor dat ze me klokte vol in de ankers en de afslag af waar ze me gelijk daar aan de kant zetten.

geen boete wel een waarschuwing :P

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigchristiaan schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:49:
Mijn domme actie had niet direct iets met het verkeer te maken:

We hadden voor een week-end een BMW 525i te leen. Met een mooie telefoon erin. Achter de telefoon zit een gleuf, en ik dacht meteen: daar moet de simkaart in. Gleuf was op zich wel een beetje breed, maar ik wilde m'n eigen simkaart erin doen... Hij valt er in. Zodat ik er dus niet meer bij kan :X Ik bale natuurlijk, maar de volgende dag ontdekte ik dat je heel dat platform een beetje naar voren kan klappen. Met een satéstokje en veel geduld heb ik em eruit kunnen vissen :P

Volges mij moet de simkaart in een soort slider en dan moet dat ding in die gleuf. Voortaan toch maar eerst de handleiding lezen :/
De simkaart krijg je als de die los koopt in dit formaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.simcardsavers.co.uk/images/simcards/big_sims/Three_big.gif
Die zijn geschikt voor (oudere?) autotelefoons en dergelijke.

Een tijdje terug zat ik een vrachtwagen in te halen op de autoweg en zei een vriend die rechts uit het raam keek dat er een politiewagen reed met zwaailichten en sirene aan. En ik maar het kijken naar de vluchtstrook, maar ik zag er geen, hoorde em wel. Dus vragen waar rijd die dan? Hij zei daar rijd die toch! Maar ik zag em niet.. Dus nog ens gevraagd en toen zij die vriend dat die achter ons reed. Hij zat in de spiegel te kijken |:( Dus zo snel mogelijk gekeken dat ik van die linkerbaan af kwam. Agentjes keken vies :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 01:25:
[...]

De simkaart krijg je als de die los koopt in dit formaat:
[afbeelding]
Die zijn geschikt voor (oudere?) autotelefoons en dergelijke.

(...)
Neej dat was alleen bij de oude 5 serie. Die grote kaart past niet eens in die gleuf van de nieuwe 5 serie. In die gleuf moet volgens de handleiding een kleine soort slider waar de simkaart in moet. Maar om de één of andere reden zat die slider niet bij de testauto.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

babba schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:33:
Laatst stond ik in mijn woonplaats voor het stoplicht bij een kruispunt. Ik stond in het vak rechtsaf/rechtdoor. Rechtdoor kon ik niet want die weg is opgebroken. Ik wilde dus rechts afslaan. Sta ik daar de hele tijd te wachten tot hij op groen springt maar nee hoor :/ Er kwam ook helemaal niets aan. Na 5 minuten dacht ik "Misschien moet ik nog een stukje verder rijden?". Maar nee hoor, ik stond daar al 10 minuten en toen ben ik maar gewoon door rood gereden :(
Ff doorgeven bij je gemeente ofzo, die zou dat moeten fixen :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

lordspacie schreef op zondag 16 april 2006 @ 01:11:
net een domme actie :P
werd net met 220+ aan de kant gezet door de politie op de ring van amsterdam.. maar gelukkig zag ik ze op tijd en kon ik voor dat ze me klokte vol in de ankers en de afslag af waar ze me gelijk daar aan de kant zetten.

geen boete wel een waarschuwing :P
Ehm, die agenten zien toch dat jij uitloopt terwijl zij 180 rijden, en kunnen je dan een boete geven voor +50 te hard? Of zie ik dat nou heel erg verkeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Met mistlampen achter knipperen helpt trouwens prima tegen bumperklevers (m'n mistlamp zit in het midden, 206'je) 8-)

Daarna wel ff langslaten, arm zieltje... Was een gast met een oeroude witte smerige Golf 1.1 ofzo die het nodig vond om minder dan 1 meter achter me te zitten bij 120 km/h (ik haalde een vrachtwagen in en zat 1 sec ofzo van m'n voorganger, wat voor mijn doen al dichtbij is)... gaf bij het inhalen vol gas zo te zien, zwarte rook uit z'n uitlaatje, lekker langzaam langspaffen, maar kleven kan hij wel (zag achter me al auto's heel snel naar rechts gaan om 'm langs te laten omdat ze 'm zat waren) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MBV schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:53:
[...]

Ehm, die agenten zien toch dat jij uitloopt terwijl zij 180 rijden, en kunnen je dan een boete geven voor +50 te hard? Of zie ik dat nou heel erg verkeerd 8)7
Dat zie je goed inderdaad. Maar als zij net op 140 rijden en LS is dan al tot 140 afgeremd, dan kunnen ze niets meer. Behalve liegen natuurlijk (LAF) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Chevy454 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:49:
[...]

Door rood licht rijden is gewoon not done.
mwoah...een hoop stoplichten hier in de buurt ken ik de schedule wel van, dus wanneer welke op groen gaan etc. als je dan ook nog vrij zicht hebt en ziet dat er niets is...tjah

vind het beetje hetzelfde als met door rood oversteken. kijk altijd goed uit, let op stoplichten, en wederom ken ik de schedule van de stoplichten waarlangs ik kom richting me werk dus not done is niet altijd waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

bolleh schreef op maandag 17 april 2006 @ 03:28:
[...]

vind het beetje hetzelfde als met door rood oversteken. kijk altijd goed uit, let op stoplichten, en wederom ken ik de schedule van de stoplichten waarlangs ik kom richting me werk dus not done is niet altijd waar
dikke onzin. Als je door rood, te voet, oversteekt is de kans dat je iemand anders dood maakt natuurlijk erg klein, maar als je door rood rijdt is de kans natuurlijk een heel stuk groter, ook al "kijk je goed uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

j-w schreef op maandag 17 april 2006 @ 06:33:
[...]

dikke onzin. Als je door rood, te voet, oversteekt is de kans dat je iemand anders dood maakt natuurlijk erg klein, maar als je door rood rijdt is de kans natuurlijk een heel stuk groter, ook al "kijk je goed uit".
Je hebt een verschil tussen met 50 km/h blind door rood rijden en met 10 km/h er goed uitkijkend door heen rijden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Glashelder schreef op zondag 16 april 2006 @ 23:29:
[...]

Dat zie je goed inderdaad. Maar als zij net op 140 rijden en LS is dan al tot 140 afgeremd, dan kunnen ze niets meer. Behalve liegen natuurlijk (LAF) :P
idd het ging zo hun reden op de meest linker baan ik op de meeste rechtse(3 banen breed).

ik kwam met 220+ aan rijden zag ze op de eerste baan rijden toen ik langs ging dus ik vet in de ankers. Van 220 naar ongeveer 120 toen gelijk de afslag af bij oostzanerwerf op ring noord en daar zaten ze pas dicht genoeg achter me :P

Dus toen ik op de afslag al 80 reed ofzo konden ze pas echt meten :) dat voordeel had ik :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Smarron schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:11:
Route: winkel in Amersfoort naar ander filiaal van hetzelfde bedrijf in Barneveld.

Ik ken de weg niet, dus zet m'n TomTom aan. Voor de bekenden in Amersfoort. Die rondweg heeft 50 stoplichten met 49 flitspalen ofzo. TomTom de hele tijd piepen. Ik hou me netjes aan de regels. Nader ik een kruispunt, geen piep-piep. Ik zag ook geen flitspaal. Ik was de laatste in het rijtje en de auto voor mij reed nog net door oranje. Het kruispunt was alleen voor rechtdoor of linksaf (2 stroken totaal dus). Ik helemaal gefixeerd op het stoplicht, tomtom en geen flitspaal en zeg bewust tegen mijn vriendin: Ik rij wel door, er staat geen flitspaal.

Nou met dat laatste had ik gelijk, tot ik doorreed en opeens toch iets zag wat ik niet wilde: een politiebus die bij het stoplicht stond om linksaf te slaan! Hoe heb ik die stomme bus NIET kunnen zien!

En bedankt ...
zoiets had ik bij mn school vlakbij.. 2 vrienden mee in de auto, kom aanrijden richting kruispunt, gangetje van 50 ofzo, stoplicht is 5 meter weg, springt op oranje, ik geef gas, want remmen haalde ik niet meer, dus ik ga nog nét door oranje, staat politie naast het stoplicht te wachten. politie achter ons aan, €95,-

en dan uitleggen, dat oranje "stoppen als het mogelijk is" betekend.. maar die hond beweerde ten 1e dat het rood was, en ten 2e dat ik gewoon had moeten stoppen.. hij wilde gewoon niet luisteren.. strepengeil ventje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
ik zelf heb eens een stadsbus geen voorrang verleend. Hij pakte me vol links aan de voorkant (90 graden). Auto had ik net 2 maanden... niet all-risk verzekerd dus dat was ook jammer.

Mijn vriendin heeft in België de leaseauto (2-3 jaar daarvoor) op de vangrail gereden. We kwamen 's ochtends aan na 's nachts gereden te hebben, het miezerde. De uitrit van de snelweg (naar een andere weg) was nogal scherp en er stond snelheid 40 (of zo) aangegeven. Zij gaat vol in de remmen en de auto had geen abs.... 20 meter schoven we over het asfalt, ik riep nog rem los maar dat was aan dovemansoren gericht. Vervolgens rijdt ze met het linkerwiel op de vangrail, het was een soort schans... Nog een meter of 10 doorgereden over de vangrail. Toen we stilstonden stond de auto erg scheef, ik was zelfs even bang dat ie om zou kantelen.
Toen de reddingsdienst kwam was ook grappig. Ze trokken met een takel de auto zo achteruit de vangrail weer af. Maakte een hoop herrie (over de bodemplaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

lordspacie schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:54:
[...]

idd het ging zo hun reden op de meest linker baan ik op de meeste rechtse(3 banen breed).

ik kwam met 220+ aan rijden zag ze op de eerste baan rijden toen ik langs ging dus ik vet in de ankers. Van 220 naar ongeveer 120 toen gelijk de afslag af bij oostzanerwerf op ring noord en daar zaten ze pas dicht genoeg achter me :P

Dus toen ik op de afslag al 80 reed ofzo konden ze pas echt meten :) dat voordeel had ik :)
Ik reed een keer 120 op een rondweg waar je 70 mag. Ik vond het al raar dat iedereen precies met 70 achter elkaar aan kachelde en toen zag ik opeens vooraan in het treintje een politieauto rijden. Ik ben toen ook vol in mijn rem gegaan en achter die politiewagen blijven rijden (en daarna snel linksaf geslagen ;)) Ze zijn me niet achterna gekomen.

Ik heb eigenlijk wel veel mazzel gehad. Dat stoplichtverhaal heb ik ook meegemaakt en ook toen zijn ze me niet achterna gekomen (ze zullen het wel niet door hebben gehad omdat ze zelf ook rood hadden). Maarja, da's allemaal tien jaar geleden, tegenwoordig rijdt ik veel rustiger.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Smarron schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:11:

En bedankt ...
Herkenbaar, wat betreft "wrong time, wrong place". Ik reed vanaf het Alexandrium te Rotterdam richting Hesseplaats (voor de mensen die het kennen), winkelcentrum. Ik reed alleen aan de kant van de discotheek A20/hoe heet het nu. Ik rij de weg uit (en dat eindigt in een rotonde op dat moment). Ik was alleen vergeten dat de weg na de rotonde richting Hesseplaats afgesloten was door werkzaamheden. Ik nader dus die rotonde en zie het ineens. Nu kon ik alleen rechtdoor (en dus dat hele pokke eind richting de Hoofdweg, Alexandrium en weer dezelfde weg opnieuw doen). Ja daar had ik dus even geen zin in. Ik keek of er auto's over de rotonde kwamen (van de tegemoet komende weg vanaf hesseplaats) en nee... Ik kies vervolgens om om te keren (en dus een stukje tegen de richting in op de kleine rotonde). Ik laat nog een fietser voor. Ik rijd terug over de weg en jaaaaaaaaa hooor.... Politiebusje vanaf dezelfde weg waar ik reed, reed ik nu dus tegemoet in tegenovergestelde richting. Ik heb de auto maar stil gezet, want ze maakte dezelfde manouvre. Gelukkig kreeg ik alleen een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
mabarto schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:50:
Ik kies vervolgens om om te keren (en dus een stukje tegen de richting in op de kleine rotonde).
Dat snap ik nooit. Zo'n rotonde loopt toch rond? Gewoon de goede kant op rijdend kom je toch ook weer bij die afslag uit?

Okee, op die moderne turborotondes moet je ergens halverwege idioot van baan verwisselen, maar toch...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:04

Dentheman

Zie signature

ik hoorde laatst op een verjaardag bij mn vader ook wel een paar domme dingen :p
Moesten ze vroeger volleyballen (1e / 2e Divisie van nl) in Hoorn ofzo, na de wedstrijd flink nabieren en vervolgens wedstrijdje wie het eerste thuis was (Den Helder) 8)7

En als je dan ziet hoe netjes 'ie nu rijdt :p

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 17-04-2006 12:47 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ze zijn er aan het verbouwen, ik gok zo dat je op dat moment niet naar links kon aan de 'goede' kant van de rotonde. Volgens mij zijn ze er al een jaar bezig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:10:
[...]
Dat snap ik nooit. Zo'n rotonde loopt toch rond? Gewoon de goede kant op rijdend kom je toch ook weer bij die afslag uit?

Okee, op die moderne turborotondes moet je ergens halverwege idioot van baan verwisselen, maar toch...
Een rotonde is inderdaad rond. Het is alleen jammer dat er een hap van een kwart uit is (lees hekken geplaatst). Die hap is precies de afslag die ik moest hebben.
Ik kon dus alleen maar rechtdoor over de rotonde.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                               | |
                               | |
           ----------------   -
           |  -------------   -
           |  |               | |
           |  |               | |
           |  |               | |
           |  |               | |
---------    ------------( /)---------------
------------------------(  )---------------

Met een beetje fantastie zie je in ( en ) rotonde.... Ik kwam dus van de weg links... Ik kon nog eerder naar links via de andere weg (maar die loopt niet zo, maar in een kronkel langs flats). Ik kom bij die rotonde en vergat dus dat ik niet 3kwart kon (ook al bestaat de eerste kwart niet, dat is eigenlijk rechtdoor). Vervolgens keer ik dus op die ronde, om naar die andere weg te gaan. Helaas reed er dus een politiebusje op diezelfde weg waar ik vandaan kwam :'(
Dat is echt zo'n gevoel van "Ohja... betere timing had niet gekund". En maar in je achteruitkijk spiegel kijken of ze je achterna komen en dan "&*#%^@*@#&. Lul had gewoon rechtdoor gegaan" vloeken in jezelf als ze het dat doen natuurlijk.
MBV schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:51:
Ze zijn er aan het verbouwen, ik gok zo dat je op dat moment niet naar links kon aan de 'goede' kant van de rotonde. Volgens mij zijn ze er al een jaar bezig :X
Ze zijn er wel lang al bezig, maar geen jaar. Maar het kan ook niet zo lang duren als je toch de weg begaanbaar wilt houden (sluiten ze wegdelen af enzo). Ja dan kun je niet in 1 keer doorgaan natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door mabarto op 18-04-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:51

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Daarnet,

Ik ging even een auto inhalen, toen ik er net terug voorbij was ging ik vol op mijn rem staan.

Ik zag nog net op tijd de flitswagen van het dorp in de berm staan.

Kon die kerel achter mij niet echt mee lachen, maar liever dat dan op de foto.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Domme actie van een ander: Net bijna met 100km/u verschil een auto vol op de neus :(

De weg liep daar vroeger gewoon rechtdoor, maar een jaar of 8 geleden hebben ze er een fietspad langs gelegd. Aangezien daar een huis nogal dicht op de weg staat hebben ze de weg met een slinger verlegd zodat dat fietspad tussen de weg en het huis past.

Wat doet mijn tegenligger: die gaat lekker rechtdoor :( terwijl hij dus de weg had moeten volgen naar (voor hem) rechts toe. Ik VOL in de ankers, seinen met mijn groot licht, hengsten op het stuur (om te toeteren, werkt niet bij een Peugeot :P), die ander geeft een ruk aan het stuur, mist me echt _net_, en rijdt vrolijk door |:(

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wat had je dan verwacht, dat hij naar jouw terug zou rijden? Ik vind dat zelf altijd moeilijk in die situaties wat je moet doen. Zeker met 80 km/u ofzo duurt het aardig wat meters voor je stilstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Vanmiddag nog een beetje domme actie gemaakt. Hingen al een tijdje achter twee trage auto's op een vrij bochtige onoverzichtelijke weg, op een gegeven moment besluit ik er voorbij te gaan. Alleen halverwege kwam er opeens een auto uit de bocht die voor me lag, toch maar doorgezet en het ging allemaal goed. Was nog wel wat ruimte om voor de tegenligger op mijn eigen weghelft te komen, en nog genoeg af te remmen voor die bocht. Ging allemaal zodanig dat ik geen enkel moment met samengeknepen billen zat oid, maar toch niet helemaal voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
MBV schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:57:
wat had je dan verwacht, dat hij naar jouw terug zou rijden? Ik vind dat zelf altijd moeilijk in die situaties wat je moet doen. Zeker met 80 km/u ofzo duurt het aardig wat meters voor je stilstaat...
60, je mag in heel NL nog maar 60 tegenwoordig (oh nee, 80 op de snelwegen)...

Hij hoeft echt niet terug te komen rijden hoor, maar van wat ik gezien heb heeft hij zijn remmen niet eens aangeraakt, en zat hij me ook nog een sjago aan te staren toen hij voorbij kwam...

Als ik niet vol in de ankers was gegaan dan lagen er nu 2 in het ziekenhuis, dan kan er toch zeker minimaal wel een verontschuldigend gebaar vanaf lijkt me zo.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

mabarto schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:50:
[...]
Ik heb de auto maar stil gezet, want ze maakte dezelfde manouvre. Gelukkig kreeg ik alleen een waarschuwing.
Netjes, ik denk doordat je bent gaan stil staan je alleen een waarschuwing hebt gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 12-09 22:26
Moet zeggen dat ik het achteraf gezien een niet zo handige actie vond...
Had een mooie auto mee en moest heen en weer naar Duitsland. Op de terugweg wilde ik toch eens kijken hoe hard hij kon. Tijdens dat momentje bedacht ik me ook dat ik die snelheid natuurlijk wel moest kunnen laten zien. Heb ik met m'n stomme kop m'n telefoon gepakt en doodleuk een foto gemaakt. Achteraf gezien een niet zo handige actie... :X
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/auto01.jpg
was wel een mooie auto trouwens, iemand een idee?
edit: zie net dat hij ook nog even aangeeft (in het midden) over hoeveel km ik weer zou moeten tanken. Even voor de info. Ik had net een kwartier ervoor de tank volgegooid (121 euro! :'( )

[ Voor 19% gewijzigd door Niek_ op 22-04-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ach, als je gewoon op een lege rechte snelweg rijdt, zonder veel verkeer om je heen, en als de auto nog een beetje stabiel is op die snelheid, dan kan je best een foto nemen, uiteraard terwijl je je oog op de weg voor je houdt. Er zijn verkeerssituaties waar afleiding voor meer gevaar zorgt.

Ik kan je niet zeggen wat voor auto dat is, maar als ik zou moeten gokken zou ik denk ik voor audi of VW gaan. Maar dit is echt een pure gok :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Niek_ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:41:

edit: zie net dat hij ook nog even aangeeft (in het midden) over hoeveel km ik weer zou moeten tanken. Even voor de info. Ik had net een kwartier ervoor de tank volgegooid (121 euro! :'( )
121 euro :/ . En dan heb je in duitsland getankt neem ik aan :P . Das een tank van 100 liter ofzo :X

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Cayenne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

En wel een cayenne S om precies te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja de gewone komt bij tegenwind nieteens op de 200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Net een tactische actie van mij:

Bij het van de rotonde afrijden links ipv rechts van de vluchtheuvel de straat in rijden... :X

Had mazzel dat het laat was en er geen hond op straat was...

* weebl is weer lekker wakker zeg 8)7

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 12-09 22:26
De heren hebben weer een paar puntjes verdient. 't Was inderdaad een Cayenne S (hoe wist je dat trouwens?). Eerste keer dat ik in het gevaarte reed schrok ik me kapot. Met een volle tank, zou ik volgens de boordcomputer zo'n 800km moeten kunnen rijden...bleek nog te kloppen ook. Wat zuipt zo'n auto... :X

De weg was inderdaad niet erg druk, maar toch... ;)
Hij wilde trouwens ook geen km harder...dan denk je, ik rij een Porsche, dan moet ik wel de 300 halen. Mooi niet...

[ Voor 21% gewijzigd door Niek_ op 23-04-2006 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet mijn, maar ander domme actie.

Reed vandaag naar huis, over de ring weg bij den bosch, 3 baans, rijden 2 auto's voor me, beide 90, je mag er 100. Ik rij helemaal rechts, die mutsen in het midden. Heb ze gewoon rechts ingehaald, en even aangekeken...ze snapten het echt niet. Oja, als het nog niet duidelijk was, het waren dus vrouwen, en ja, ze waren dom! Hoezo generaliserend? Ik keek ze allebei aan, ze keken allebij zo van, je mag rechts niet in halen, en toch snapten die mutsen nog steeds niet dat ze onnodig links bleven hangen |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ja maar, ja maar, zo meteen komt de A59!! Dan moet ik weer een baan opschuiven, kan net zo goed hier blijven rijden!!!!!1111oneoneeleven

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:15:
Ja maar, ja maar, zo meteen komt de A59!! Dan moet ik weer een baan opschuiven, kan net zo goed hier blijven rijden!!!!!1111oneoneeleven
kijk, jij snapt het :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niek_ schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:22:
De heren hebben weer een paar puntjes verdient. 't Was inderdaad een Cayenne S (hoe wist je dat trouwens?).
Naja, het is geen gewone Cayenne omdat die de 240 niet haalt (of de teller moet goed overdrijven). De S haalt een top van 242. Een turbo had ook gekunt maar dan was je niet flat-out gegaan en je zei van wel :P Die gegevens in combinatie met de inhoud van de tank en de tellerindeling moeten het wel tot een Porsche Cayenne S maken.

Btw, hoe oud is het voertuig? Een ton rijden in 4 jaar is voor een Cayenne best veel lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-04-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Een cayenne turbo (al dan niet S) heeft een ander displaytje tussen de toerenteller en kmteller in dacht ik ook. En die zouden rond de 260/270 moeten rijden, dus loopt de schaal bij die tellers tot 300 ofzo. Een 'gewone' cayenne haalt van z'n leven geen 240. Dan blijft dus de S over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Domme actie medeweggebruiker afgelope donderdag: iemand in een zwarte Boxster S vond het nodig om op het laatste stukje A2 (richting A10) ergens in het midden te gaan lopen rondhangen met 110 km/h (niemand durft dan ook in te halen, denken allemaal dat de snelheidslimiet lager is omdat dat ding zo 'langzaam' rijdt, prachtig :+)
Naja, toen ging hij ineens nog een stukje langzamer en haalde ik em maar in... niks aan de hand...

Een paar km later kom ik aan bij het gedeelte waar je nog maar 100 mag, dus ik rij netjes iets-meer-dan-100. Dat gedeelte was 4-baans. Ik rij op de 2e van links om een busje op de 3e van links in te halen (ik ging redelijk vroeg al een baan naar links omdat ik niet hou van kleven :+). Komt meneer Porsche ineens aanscheuren met 130+, denkt hij er ff tussen te kunnen, tussen mij en het busje 8)7 Ding hangt dus ineens achterop de bumper van dat busje, naast me, remt hij daarna gelijk weer flink af en haalt hij me veel te hard links in alsof we op een circuit zitten...

Eerst op het stuk waar je 120 mag een beetje traag rijden en dan veel te hard inhalen, logisch 8)7

zag eruit als jong figuur die auto van pappie mee had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:42:
Niet mijn, maar ander domme actie.

Reed vandaag naar huis, over de ring weg bij den bosch, 3 baans, rijden 2 auto's voor me, beide 90, je mag er 100. Ik rij helemaal rechts, die mutsen in het midden. Heb ze gewoon rechts ingehaald, en even aangekeken...ze snapten het echt niet. Oja, als het nog niet duidelijk was, het waren dus vrouwen, en ja, ze waren dom! Hoezo generaliserend? Ik keek ze allebei aan, ze keken allebij zo van, je mag rechts niet in halen, en toch snapten die mutsen nog steeds niet dat ze onnodig links bleven hangen |:( |:(
Ik vind rechts inhalen wel dom hoor, aangezien niemand dat in NL verwacht en het dus vooral bij mutsen gevaarlijk kan zijn :+

Kon je niet met je knipperlicht laten zien dat je langs wilde, of had je geen zin om daarop te wachten ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

bolleh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 04:10:
ik keek niet goed genoeg naar rechtsachter en mistte de scooter dus(weg was gescheiden van fietspad dmv berm met bomen) dus ik sla rechtsaf. scooter ontwijkt mij net en komt 10 meter verder ten val. na een aantal seconden dit te hebben aangezien rijd ik met me stomme kop zo snel mogelijk weg omdat de auto net een week geen apk meer had |:(
Zoiets heb ik ook ooit eens meegemaakt. In de binnenstad moest ik rechtsaf. De weg heeft aangrenzend een rood fietspad. Ik kijk achterom, niks. Vervolgens in mijn spiegels, niks. En voor het afslaan heb ik ook geen fietser ingehaald, dus ik zou gewoon af kunnen slaan zonder dat er iets aan komt.
Ik draai in, hoor ineens gepiep en zie een scooter voorbij vliegen. Na zijn/haar uitwijkpoging kwam de scooter ten val en vloog een aantal meters door over de straat. Ik zit in een halve shock achter het stuur en kijk richting scooter+bestuurder. Die gast staat op, kijkt snel mijn kant uit, raapt zijn scooter op en zet het hem op een rijden. Ik zat verbaasd achter het stuur en heb de auto maar even aan de kant gezet om bij te komen. De scooter had mijn auto niet geraakt, maar zelf wel enorme schade gezien de val.
Pas een paar weken later had ik door waarom deze het op een rijden zette. Hij/zij mag mij nooit rechts inhalen als hij/zij op de rijbaan behoort te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Worldwide schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:12:
[...]

Pas een paar weken later had ik door waarom deze het op een rijden zette. Hij/zij mag mij nooit rechts inhalen als hij/zij op de rijbaan behoort te blijven.
Toch zou jij verantwoordelijk zijn omdat je niet goed genoeg hebt gekeken op het moment van afslaan ;)

Maargoed, als de scooter wegvlucht dan kun je er ook niks aan doen en hoef je je geen zorgen meer te maken :P Kan er ook mee te maken hebben dat hij was opgevoerd trouwens, en dat hij daarom de politie er niet bij wilde (dat dacht ik meteen toen ik het las iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:42:
[...]

Ik vind rechts inhalen wel dom hoor, aangezien niemand dat in NL verwacht en het dus vooral bij mutsen gevaarlijk kan zijn :+

Kon je niet met je knipperlicht laten zien dat je langs wilde, of had je geen zin om daarop te wachten ofzo? :P
Dan moest ik 2 banen naar links doorschuiven, waar zowieso dus andere auto's zaten, en weer 2 terug naar rechts. Beetje onzinnig, ben dus gewoon rechts blijven rijden. Het is niet dom, het is verboden. Maar god mag weten waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:19:
[...]

Dan moest ik 2 banen naar links doorschuiven, waar zowieso dus andere auto's zaten, en weer 2 terug naar rechts. Beetje onzinnig, ben dus gewoon rechts blijven rijden. Het is niet dom, het is verboden. Maar god mag weten waarom...
Je zou moeten weten waarom, we zitten hier in Nederland en daar werkt het systeem nu eenmaal zo dat we links inhalen (files en in/uitvoerstroken uitgezonderd).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Denk vooral niet dat je met een auto steeds harder over een drempel kunt, ooit knalt je de carterpan stuk en heb je een mooie rookwolk van een paar meter achter je auto hangen. hahaha, oeps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 08-09 21:23
Worldwide schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:12:
[...]

Zoiets heb ik ook ooit eens meegemaakt. In de binnenstad moest ik rechtsaf. De weg heeft aangrenzend een rood fietspad. Ik kijk achterom, niks. Vervolgens in mijn spiegels, niks. En voor het afslaan heb ik ook geen fietser ingehaald, dus ik zou gewoon af kunnen slaan zonder dat er iets aan komt.
Ik draai in, hoor ineens gepiep en zie een scooter voorbij vliegen. Na zijn/haar uitwijkpoging kwam de scooter ten val en vloog een aantal meters door over de straat. Ik zit in een halve shock achter het stuur en kijk richting scooter+bestuurder. Die gast staat op, kijkt snel mijn kant uit, raapt zijn scooter op en zet het hem op een rijden. Ik zat verbaasd achter het stuur en heb de auto maar even aan de kant gezet om bij te komen. De scooter had mijn auto niet geraakt, maar zelf wel enorme schade gezien de val.
Heeft de bestuurder een rijbewijs voor de scooter?
Is de scooter verzekerd?
Is de scooter opgevoerd?

Hoe kan de scooter jouw eigenlijk rechts inhalen ik heb geleerd dat je altijd zover mogelijk rechts moet voorsorteren, dus op het rode fietspadgedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

harry64 schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:29:
[...]

Is de scooter verzekerd?
Is de scooter opgevoerd?
Een van die vragen zal wel met nee beantwoord moeten worden,
Hoe kan de scooter jouw eigenlijk rechts inhalen ik heb geleerd dat je altijd zover mogelijk rechts moet voorsorteren, dus op het rode fietspadgedeelte.
Doorgetrokken streep?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Vandaag zag ik iemand afrit a28 thv soest/a'foortdierenpark de bocht uitvliegen. Aangezien ik net m'n rijbewijs heb ook proberen op nat wegdek..
Als je scherp instuurt en een klein beetje gas geeft voel je je voorbanden "slippen" (cq rechtdoor gaan ipv de stand van de banden te volgen)

Beetje domme actie om uit te proberen in het verkeer (although het was rustig) maar tegelijkertijd ook een goede les om meer controle over het voertuig te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

kijk ook wat er gebeurt als je bij lage snelheid in een scherpe bocht je gas loslaat. Overstuur is veel enger dan onderstuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar overstuur is leuker ;)

Onderstuur kom je makkelijk uit door te spelen met je rem, overstuur kom je makkelijk uit door te spelen met je gas (weer indrukken dus). Als je die 2 dingen weet en vooral onthoud, dan kom je er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, maar alleen als je geen achterwielaandrijving hebt. Overstuur met achterwielaandrijving en dan je gas indrukken leidt tot nog meer overstuur (omdat je achterkant je dan voorbij wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

neheee, vraag maar aan die BMW gast :P Als je gas geeft wordt het verschil in snelheid tussen de ondergrond en je bandoppervlak groter, waardoor je minder wrijving (= grip) krijgt. Achterkant wil je alleen voorbij als je je motor achterin of in het midden legt :)
* MBV wil altijd nog eens met toestemming een BMW ofzo dwars een bocht door jagen, kans is klein :'(.

En met onderstuur kan je beter niet gaan remmen :X Je moet gas loslaten (het effect is dat je een klein beetje remt), of je rem loslaten (als je te hard remmend de bocht ingaat). Eigenlijk gewoon alle pedalen loslaten, eventueel je koppeling indrukken om sneller grip te krijgen. En je stuur weer een stukje naar het midden draaien wil ook wel eens helpen volgens mij (zoieso niet verder sturen, dat heeft geen zin).

Overstuur kan het helpen een klein beetje gas te geven, en zodra je bijna recht staat de koppeling indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Het beste met onderstuur is rustig je gaspedaal iets minder ver indrukken en vooral iets minder ver insturen, je krijgt dan vanzelf weer grip. Nooit verder insturen, dat lost niets op en maakt het juist nog erger.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MBV schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:26:
neheee, vraag maar aan die BMW gast :P
En ik me maar afvragen waarom je driftchallenges alleen met achterwiel aangedreven auto's moet doen, en vooral gas moet geven wil je dwars gaan in de bocht. Blijkbaar niet meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:06:
Ja, maar overstuur is leuker ;)

Onderstuur kom je makkelijk uit door te spelen met je rem, overstuur kom je makkelijk uit door te spelen met je gas (weer indrukken dus). Als je die 2 dingen weet en vooral onthoud, dan kom je er wel :)
Onderstuur kom je uit door gas los te laten. Als je remt heb je het risico op blokkerende wielen en glij je alsnog rechtdoor. Door gas los te laten neemt de druk op je voorwielen toe en daardoor ook de grip.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maasluip schreef op maandag 24 april 2006 @ 07:41:
[...]
En ik me maar afvragen waarom je driftchallenges alleen met achterwiel aangedreven auto's moet doen, en vooral gas moet geven wil je dwars gaan in de bocht. Blijkbaar niet meer dus.
Jawel, want bij een voorwiel aangedreven auto moet je het gas loslaten om de achterkant los te laten komen en dat lijkt me lastig bij een driftchallenge als je een beetje de gang er in wilt houden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

Kunt wel remmen met onderstuur, schuift ie idd even rechtdoor, maar als je daar heel snel mee bent kun je m misschien genoeg afremmen en weer opnieuw insturen.

En een achterwielaandrijver is altijd wel leuk om het gas los te laten als ie aan het oversturen is.
Knalt ie als een idioot in de richting vd voorwielen, vriend van me heeft dat ontdekt, de lantaarnpaal ook :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

harry64 schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:29:
[...]

Is de scooter verzekerd?
Is de scooter opgevoerd?

Ik zat niet helemaal op het fietspad om de bocht met fatsoen te kunnen maken (scherpe bocht met paaltje aan de kant) en er was dus nog ruimte voor een scooter. Gezien de snelheid waarmee deze aankwam zou het ook wel eens kunnen zijn dat deze opgevoerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maasluip schreef op maandag 24 april 2006 @ 07:41:
[...]
Je uitleg was verkeerd, sorry, had een beetje last van meligheid ;)

@4x2 dat bedoelde ik dus. En gas loslaten bij overstuur heeft altijd hetzelfde effect: lastwisseling, minder druk op de achterwielen (minder grip) en dus gaat hij nog verder. Maar als je aan het driften bent met een achterwielaandrijver (gehoord op TV) werkt het wel zo: als je gas (rustig) mindert, gaat hij minder dwars, als je meer gas geeft gaat hij verder dwars. Als hij al was uitgebroken zonder (te veel) gas te geven, dan zal dat niet helpen dus :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.