Enemy Territory: Quake Wars Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.822 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167877

Topicstarter
wat nieuwe screens
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/9109/qw15zs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/9194/qw28hi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/5437/qw37wu.jpg

komen uit een tijdschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
Anoniem: 164424 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:33:
[...]

Voor die mensen is RTCW 2 in de maak :Y)
Heb je bron :P

en ftechdeath thanks die kende ik nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135756

Gamespy heeft overigens een leuke post gemaakt over de verschillende classes:

Global Defence Force

Strogg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 22:59

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Dit wordt echt vet!! Waarom duurt wachten altijd zo lang? |:( |:( |:(

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yup das wachten altijd te lang wachten :p

En ik wil die demo/ beta snel spelen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even over die Megatexture.
Ik zie dat een aantal mensen willen weten hoe dit werkt, dus wellicht kan ik vertellen wat ik ervan weet. Misschien heb je er wat aan.

De "megatexture" is een radicaal nieuwe benadering voor grote surfaces met textures in games, maar bestaat al langer in de 3D wereld. Het trucje achter de megatexture is niet compressie. (alhoewel dat standaard ook plaatsvind) maar een techniek genaamd "clipmapping".
Om clipmapping te snappen moet je weten wat Mipmapping is.
Een Mipmap is een set van dezelfde textures in verschillende resoluties, van mini resolutie tot hoge resolutie. Afhankelijk van de afstand van de camera in de 3D wereld tot die texture, kan een "mipmap set" dynamisch interpoleren tussen die resoluties of "sets". Uiteraard als de camera verder, en verder van de texels verwijderd is, zal steeds lagere resoluties gebruikt worden. Standaard zal er interpolatie plaatsvinden als meerdere texels een pixel overlappen en die informatie dus overbodig aan het worden is. Mimapping is niet nieuw. (het bestaat sinds 1983) Het is redelijk veilig om aan te nemen dat alle games dit zo'n beetje gebruiken.

Overigens zijn er ook games die niet interpoleren tussen mipmaps om performance redenen.
Descent Freespace was zo'n spel waarbij dat heel duidelijk te zien was.
Dan vloog je richting een groot schip en "plop", opeens was
daar een hogere resolutie texture.

De techniek Clipmapping is wat nieuwer.
Clipmapping doorbreekt de limieten van mipmapping door een willekeurig "Mipmap level" te "clippen" op basis van de variabele dimensies van het camerastandpunt. Klinkt misschien beetje abstract, maar het maakt gebruik van het gegeven dat op een willekeurig moment nooit de hele texture bekeken zal worden, maar een gedeelte ervan. Alles wat voorbij de limieten komt van de "clipping zone" zal worden behandeld als "image cache", ook al is dat 1 en dezelfde texture.
De clipping zone is feitelijk een stukje van de megatexture, wat op dat moment relevant is, afhankelijk van de camera beweging. Om die clipping variabel te maken gebruikt clipmapping een techniek genaamd "Roaming".
Het roaming process herlaad een gedeelte van de texture wat op basis van de camera op dat moment relevant is m.b.v. van mipmap interpolatie.
Het te renderen gedeelte van de texture zit in het videogeheugen, het directe image cache zit in het systeemgeheugen en al het indirecte gedeelte van de texture staat op schijf.
Wellicht beter te zien in onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://sermo.nl/images/clipmap_cache.JPG

En dat is een nieuw gegeven voor games. Want naar mijn weten is het in games nog niet zo geweest dat 1 en dezelfde texture, in videogeheugen, systeemgeheugen en op schijf stond tijdens het renderen van die texture. clipmapping maakt dat mogelijk.

Een bijkomend voordeel met de "megatexture", en dat is dat er geen "seamless" textures meer "getiled" worden. Dit is nu nog wel het geval in zo'n beetje alle games bijvoorbeeld op vloeren en voor landschappen e.d. De texures "herhalen" zich steeds en sluiten op elkaar aan (seamless). Voordeel hiervan is, dat steeds dezelfde textuur uit het geheugen geladen kan worden.
Los van dat het een minder mooie oplossing is dan de megatexture, is er nog een nadeel en dat is dat het een impact heeft op de z.g.n. "fill rate". Wat hoewel dezelfde texture, blijven het een heleboel textures. Om dit (o.a.) te compenseren gebruikt men vaak "fog" in een spel om hierachter de "tiles" te clippen en daarmee de fill-rate te reduceren. Met de megatexture hoeft dit niet meer, want de hele "tile" techniek is weg.
Ook komt nu mipmapping door de megatexture eindelijk goed tot zijn recht als je in een Jet of Heli hoog boven het landschap zit. I.p.v. een dan duidelijk zichtbare lappendeken van getilede textures, heb je nu daadwerkelijk een lage resolutie (mipmap set) van de megatexture omdat de camera in dat geval ver van de complete texture is verwijderd en er dus een (zeer) lage resolutie van de megatexture geladen zal worden, en dat zal een stuk realistischer overkomen dan honderden ge-mipmapde "tiles".
(De naden tussen tiles worden vaak extra zichtbaar door mip-mapping op die afstand)

Ook is door de megatexture het principe van mipmapping nu globaal, en niet van toepassing is "per tile". Dit heeft een positieve invloed op performance en "scaling"
Tevens is er een maximum "clipsize".
De clipsize kan alle mipmap levels limiteren tot een maximum. Het kan zijn dat op een gegeven moment een willekeurig systeem niet snel genoeg kan "roamen" binnen een een bepaald (hoge resoltutie) mip map nivo. Door de clipsize dynamisch net onder dit nivo te houden is het systeem extreem schaalbaar.

John Carmack heeft dus niet het wiel uitgevonden hiermee, maar hij is wel (niet ontoevallig) weer de eerste die dit in games implementeerd.

Interessant Linkjes: Clipmapping, Sillicon Graphics Mipmap, Wikipedia

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 135756 op 24-04-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Superduidelijk verhaal bedankt! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door CR35 op 22-04-2006 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CR35 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 03:40:
np :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167877 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 08:17:
wat nieuwe screens
<knip>

komen uit een tijdschrift.
Mij maakt het verder niet uit, maar er zit copyright op de inhoud van een tijdschrift.
Dat je het even weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Anoniem: 135756 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:17:
[...]

Mij maakt het verder niet uit, maar er zit copyright op de inhoud van een tijdschrift.
Dat je het even weet.
Scans zijn heel normaal hoor. Als ze niet mochten op GoT dan waren er al heel wat posts verwijderd en mensen die OW's hadden gekregen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01

KingCrash

Angry Rabbit

CR35 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 03:40:
* aansluit, informatief om te lezen B)
Can't wait om deze game te spelen :D

[ Voor 10% gewijzigd door KingCrash op 24-04-2006 16:33 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bleet schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:21:
[...]

Scans zijn heel normaal hoor. Als ze niet mochten op GoT dan waren er al heel wat posts verwijderd en mensen die OW's hadden gekregen.
Ow ok, ben ook geen expert in copyright ofzo.
Scan away dan. Ik dacht dat het niet mocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 135756 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 03:27:
I.p.v. een dan duidelijk zichtbare lappendeken van getilede textures, heb je nu daadwerkelijk een lage resolutie (mipmap set) van de megatexture omdat de camera in dat geval ver van de complete texture is verwijderd en er dus een (zeer) lage resolutie van de megatexture geladen zal worden, en dat zal een stuk realistischer overkomen dan honderden ge-mipmapde "tiles".
Dat is het dus... Je ziet het inderdaad nog heel erg veel, itt wat ik had verwacht na toch wel al jarenlang evolutie in gamesgraphics.

Die tiles zijn zooo 1990 :p

In oblivion zie je het ook, als ja naar een helling kijkt tegenover de plaats waar je staat, zie je allemaal 'gelijke' grastextures in tegels naast elkaar. Dit breekt echt enorm de sfeer en ziet er gewoon crappy en onprofessioneel uit. Het ontchoogelde mij toch redelijk moet ik zeggen, ik had verwacht dat dit in next gen games toch opgelost zou zijn

Maar blijkbaar wordt het in QW:ET beter op dat gebied

(en in oblivion heb je ook dat het gras continu bijrenderd wordt, vind ik ook echt crap, zelfs met grass distance op max. Render dan '3D' gras tot een zekere afstand, en wanneer het te ver wordt probeer je maar je gras te downsamplen, of gewoon sprites zetten of zo, maar toch iets om die overgang minder bruusk te maken. Spijtig in een voor de rest zeer sfeervolle game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:04:
[...]
en in oblivion heb je ook dat het gras continu bijrenderd wordt, vind ik ook echt crap, zelfs met grass distance op max. Render dan '3D' gras tot een zekere afstand, en wanneer het te ver wordt probeer je maar je gras te downsamplen, of gewoon sprites zetten of zo, maar toch iets om die overgang minder bruusk te maken. Spijtig in een voor de rest zeer sfeervolle game)
Beetje offtopic, maar "gras" in games zijn ook nog steeds stukjes opacity map geplaatst op stripjes polygon. Wat mij betreft zou gras, planten en bloemen een post-render proces moeten worden. (lens flares bijvoorbeeld vallen ook in die catogerie)
Overigens bedenk ik dat niet zelf ofzo hoor :)
Dat post-render proces voor vegetatie bestaat al jaren in de vorm van Paint FX in de Maya software van Alias. Het is een tube-rendering algoritme wat in het post-proces plaatsvind.
Dit zou perfect zijn voor games als het hardware versneld zou kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.deathfall.com/story.php?op=click&sid=3557

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135756 op 24-04-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 14:38

nzyme

terror

toch balen dat die demo niet vooooor de E3 uit komt :(
damn wat wil ik dit graag, lang geleden dat ik naar een game "uitkeek" :p

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
idd als deze game uitkomt kap ik met oblivion en bf2(nu al wel gedaan maar pak hem wel weer op), paar andere games die uhm minder tijdrovend :D zijn blijf ik wel er naast spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CR35 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:32:
idd als deze game uitkomt kap ik met oblivion en bf2(nu al wel gedaan maar pak hem wel weer op), paar andere games die uhm minder tijdrovend :D zijn blijf ik wel er naast spelen :)
Heb ik dus ook.
Ik speel vooral Battlefield 2 omdat ik niet echt een alternatief kan bedenken wat hetzelfde concept heeft.. En het concept van BF2 is goed. Alleen vind ik sommige implementaties uiterst irritant in het spel. Ben dus erg toe aan een BF2, maar dan beter. En het quake universum is ook leuk: We kunnen weer eens de "slechte" spelen. Want in realistische actuele spellen is dat vaak "not done". (daar je dan moslim terroristen moet gaan spelen e.d. en dat is weer politiek incorrect blablabla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Is deze game MP only? Of heeft het ook nog wat maps die je via SP kan doen (Zoals BF2 bijvoorbeeld).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Ja, ET:QW is Multiplayer only. SD wil zich concentreren op een goede multiplayer. Mischien dat er een oefen mode is met bots, maar dat zal dan alleen 1 map zijn als tutorial en niet om een hele oorlog in SP uit te voeren.

lenny_z en CR35 er is wel een alternatief voor BF2: Wolfenstein: Enemy Territory natuurlijk. Van dezelfde makers als ET:QW en na 3 jaar nog druk bezet online. Echt de beste shooter op dit moment in mijn ogen. De graphics zijn verouderd, maarja de gameplay is supergoed. Alles is in balans en de actie is lekker snel! Geweldig spel en helemaal gratis, dus proberen kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 22:59

OzzieMann

PSN: OzzieMann

In mijn ogen ruled ET nog steeds!! Maar toch ben ik toe aan een vernieuwing van de grafix. Dit is wat QW ons gaat brengen, zolang ze de gameplay maar niet vern**kt hebben!

[ Voor 1% gewijzigd door OzzieMann op 26-04-2006 15:35 . Reden: spelfoutje ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
ET heb ik wel geprobeerd. vond persoonlijk uhm niet echt mijn ding. Maar komt ook omdat ik in het begin telkens in servers kwam waar iedereen met rockets rondliep te hoeren bij de spawn plekken. Heb het niet echt een eerlijke kans gegeven. Vond RTCW nog wel tof online maar ik had toen baggerverbinding. Die had ik trouwens ook direct gekocht toen ie uit was. Maar ik had toen 56 k en na verhuizing isdn was niet echt lekker te doen. Wel grappig met vlammenwerpen :P . Maar toen speelde ik behalve CS 1.X alleen singleplayer games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91247

Ik vind het verhaal van beide kanten begrijpbaar, en ik ben ook bang dat ze, hoewel de graphics natuurlijk veel en veel beter zijn dan in RTCW/ET, de gameplay eronder zal lijden.

Ik ben nog steeds helemaal verslaafd aan RTCW, zelfs zo erg dat ik hier een backup pc heb staan, voor het geval mijn 2 andere PC's iets hebben.

Ik speel eigenlijk maar op 1 server, en omdat je daar al langere tijd komt, ontstaat er een band met mensen die daar komen, zodat mensen die ECHT goed zijn niet meteen worden uitgemaakt voor cheater oid.

De graphics zijn afschuwelijk veroudert, maar dat heeft wel als gevolg dat mensen met een mindere PC toch mee kunnen spelen, waardoor de community groter is dan van veel modernere spellen.
Ik bedoel, niet iedereen heeft de PC om bv Oblivion,FEAR en Doom3 te draaien op hoge settings terwijl RTCW al draait op een 800 mhz Athlon met een Geforce2.

Graphics < Gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

mjah, allemaal leuk en aardig maar of je ET:QW leuk zal vinden is je eigen persoonlijke mening en om in dit topic nou ieders persoonlijke JA/NEE verhaal te moeten aanhoren....

(no offence tegen niemand hoor:))

iig: om planetquake las ik 2 verhaaltjes over de vehicles van beide partijen :)

Ik mag toch aannemen dat het dezelfde "feel" heeft als quake4, want die speeld ik gister ff (voor het eerst) en dat deed me echt veeeel goed :p Ook de manier waarop alles gaat heeft echt veel weg van het oude Quake2 verhaal, kickn' ass dus :D

give all, dat blijkt ook nog steeds te werken :p

kom maar op met de demo......

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hellraizer schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 06:18:
mjah, allemaal leuk en aardig maar of je ET:QW leuk zal vinden is je eigen persoonlijke mening en om in dit topic nou ieders persoonlijke JA/NEE verhaal te moeten aanhoren....

(no offence tegen niemand hoor:))

iig: om planetquake las ik 2 verhaaltjes over de vehicles van beide partijen :)

Ik mag toch aannemen dat het dezelfde "feel" heeft als quake4, want die speeld ik gister ff (voor het eerst) en dat deed me echt veeeel goed :p Ook de manier waarop alles gaat heeft echt veel weg van het oude Quake2 verhaal, kickn' ass dus :D

give all, dat blijkt ook nog steeds te werken :p

kom maar op met de demo......
Oh ja, Quake is kewl. _/-\o_

Ik hou van de sci-fi setting van Quake.
Het is lekker gritty en smerig... met grote kille industriële settings doordenkt met extreme combinaties van machines en organismen. De perfecte plek waar harcore marines het opnemen tegen het meest walgelijke soort van alien volkje wat je kan bedenken.
En alhoewel de "strogg" mij doen denken aan een spelfout in een gehaktkruiden merk, :+ , zijn het toch vooral de strogg die voor mij interessant zijn om te gaan spelen.
Eindelijk weer eens de "slechte" partij spelen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Anoniem: 91247 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:44:
Ik vind het verhaal van beide kanten begrijpbaar, en ik ben ook bang dat ze, hoewel de graphics natuurlijk veel en veel beter zijn dan in RTCW/ET, de gameplay eronder zal lijden.
Waarom denken veel mensen toch dat gameplay omgekeerd evenredig is aan de mooiheid van de graphics. Die dingen hebben in principe 0,0 met elkaar te maken.

Waar staat het trouwens dat het een vervanger moet worden voor RTCW:ET? Alleen omdat het ET in de titel heeft?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acid_Burn schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:48:
[...]

Waarom denken veel mensen toch dat gameplay omgekeerd evenredig is aan de mooiheid van de graphics. Die dingen hebben in principe 0,0 met elkaar te maken.
Dat valt mij ook op inderdaad.
Misschien omdat ontwikkelaars teveel tijd zouden steken in de graphics en de gameplay uit het oog verliezen? Het is geen goed argument, maar wellicht zoiets.
Omgekeerd is het wel waar dat lelijke graphics (en dan bedoel ik: graphics van 20 jaar geleden) wel een positieve impact hebben op de gameplay, daar dat het enige is wat het spel toen een bestaansreden gaf.

Mooie graphics maken niet het spel.
Maar als de graphics niet mooi zijn (in vergelijking tot andere spellen van dat moment), dan is het spel al meteen een stuk minder. Graphics hebben tegenwoordig dan ook een ondersteunende rol: Ze weerhouden de speler van het ervaren van een "suspension of disbelief". En DAT is wel degelijk killing voor het spel in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

maar toch , om het grof te stellen vlieg ik liever met een 9000 poly heli dan in een kubusvormige.
Graphics kunnen veel een extra effect geven , wat de gameplay ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exact. het komt de gameplay ten goede. Maar de gameplay valt of staat niet met de graphics, maar nog steeds met de gameplay, net als 20 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Q&A met Paul Wedgwood

En met John Carmack

Beiden gaan in op de vraag wat MegaTexture nou is en doet.
Shack: Could you go into some detail about the workings of Carmack's "MegaTexture" technology used in the game?

Paul Wedgwood: Sure! John Carmack at id Software devised the MegaTexture technology as a way to generate and exploit a single huge, unique, untiled texture to cover the entire landscape of a map. This represented the first of several significant advances for the Doom 3 engine; for example, the MegaTexture technology has a tool suite called MegaGen, which really helps our Level Designers generate the initial map layouts. MegaGen can automatically distribute materials such as grass, sand and rocks across the landscape, based on altitudes and the angles of incline. MegaGen makes moss grow up the steeper slopes and cling to rocks, grass grow in the flatter areas, and sand and snow gather appropriately in the crevices between rocks. Our Artists are then able to paint additional fine unique detail such as cracks in road surfaces, or they can texture modeled elements such as shell and plasma blast craters in the terrain.

All of this is compiled into a five gigabyte source texture - hundreds of times larger than the average high-resolution desktop wallpaper. The really amazing thing about the MegaTexture technology is that only around ten megabytes of video memory and twenty megabytes of system memory are used to display it. What’s more, we ‘brute force render’ the terrain right to the horizon - there’s no artificial fogging hiding the view.

Perhaps even more importantly than the visual benefits, we’re also able to derive gameplay-affecting properties from the texture itself rather than the underlying polygons. This feature accurately determines the implication of different surface types on gameplay. For example, appropriate footsteps are played on sand versus concrete, while driving off-road will result in gravel particles being kicked up when a vehicle loses traction and the appropriate sound effects being played. Even a vehicle’s traction itself is determined from this huge texture, giving a vehicle better road-handling on asphalt than on mud.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamerwithin.com/featurearticles/carmack_q&a/carmack_enemyterritories_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamerwithin.com/featurearticles/carmack_q&a/carmack_enemyterritories_03.jpg

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

MelvinB schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:45:
Q&A met Paul Wedgwood

En met John Carmack

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel impressionante techniek, hopelijk wordt die vanaf nu heel breed toegepast, ook in andere games. Zeker als je ziet dat die megatextures in het videogeheugen relatief weinig plaats inneemt, en het blijkbaar mogelijk is de rendering te forceren over de hele map, dus geen draw distance/fog issues meer.

Als er één game is die hiervan veel voordeelhad gehad was het oblivion wel, met die meer dan lelijke getilede vierkante grastextures.

Zo zie je maar dat een creatief en goed ontwikkeld idee toch een mooi sprong of stap voorwaarts kan zijn in de gamebeleving. Petje af voor de mannen achter deze game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:54:
[...]
Zeker als je ziet dat die megatextures in het videogeheugen relatief weinig plaats inneemt
Dat heeft dus alles te maken met de z.g.n. "roaming" binnen de clipmap.
(zie vorige pagina voor de uitleg)
De texture data aanwezig in het gecombineerde geheugen (video,systeem en HD) is meer variabel dan ooit. In games als Battlefield 2 (e.a.) worden textures vaak geheel in het geheugen geladen, om op elk willekeurig tijdstip uit danwel uit het video geheugen, danwel uit het RAM en dan in het videogeheugen geladen worden. "swapping" moet worden voorkomen. "swapping" in deze context is zoveel als het laden van textures (of andere data) van disk omdat met name de textures op een willekeurig moment niet geheel in het geheugen passen. Het is dus "ongewenst" als dit gebeurd en ook niet onderdeel van het spel, maar is een oplossing van het OS, als er niet genoeg RAM is. Met de megatexture zal er constant geladen worden van disk, omdat dit onderdeel is van het systeem, sterker nog het leeuwendeel van de megatexture staat TIJDENS het spelen op schijf.

De reden dat dit geen problemen geeft op het moment dat heel veel van de map te zien is (vanuit de lucht) is inherent aan de werking van mip-mappig, die nu globaal tot zijn recht komt. Dit was in tile-systemen nauwelijks het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135756 op 01-05-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172999

MelvinB schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:45:
Q&A met Paul Wedgwood

En met John Carmack

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik Vind die Screens Eecht Geweldig !! uitkijke naar demo !!!

maarwja ik hoop niet zo bf2 gameplay zo zwakker gameplay vind ik die van bf2 ik hou echt iets meer van de gameplay zoals cs source maarja das ff weer lekker offtopic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 11:59
Op www.quake-wars.eu staat een interview met Ed 'Bongoboy' Stern. De mediamolen is hard aan het draaien en ik hoop dan ook dat een demo niet lang uitblijft :) (of nog beter: de gold-version)
Ik kijk al uit naar dit spel sinds het eerste nieuwsbericht dat ze het aan het maken waren.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morax schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:14:
Op www.quake-wars.eu staat een interview met Ed 'Bongoboy' Stern. De mediamolen is hard aan het draaien en ik hoop dan ook dat een demo niet lang uitblijft :) (of nog beter: de gold-version)
Ik kijk al uit naar dit spel sinds het eerste nieuwsbericht dat ze het aan het maken waren.
Thanx. Nog een aardige site:

http://www.quakewarscenter.com/

Op quakenet IRC is zijn 2 redelijk actieve channels:

# et:qw
# splashdamage (zitten ook devs?)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135756 op 08-05-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ik kan niet wachten tot na de E3. Op de E3 zelf zal Splashdamage een kleine LAN opzetten met een speelbare demo van QuakeWars. Met een beetje geluk zullen ze deze snel na de E3 public releasen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb even naar de classes gekeken maar ik zie toch niet echt een assymmetrie:
http://www.quakewarscenter.com/content/view/13/27/

Field Ops = aggressor
Soldier = Oppressor
Engineer = Constructor
Medic = Technician
Covert Ops = Infiltrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Natuurlijk zijn de classes wel ongeveer gelijk, maar zoals ze bij SplashDamage zelf zeggen: het zijn de subtiele verschillen die ervoor zorgen dat de tactiek van dezelfde class aan de andere zijde wat anders word.

Om maar iets te noemen, een medic van de GDF kan mensen reviven en healen, de medic van de Strogg kan een GDF-lijk gebruiken als spawnpoint.

De Field-ops van de GDF kan ammo uitdelen, de field ops van de Strogg krijgt extra granaten en explosieven.

enzovoorts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
/schop

Er is weer actie in QuakeWars-land:

Allereerst is er het eerste 'hands-on' report van een GameSpy journalist die het spel heeft mogen spelen :)

Verder kan je nu ook van GameSpy 2 nieuwe filmpjes downloaden! De E3 2006 trailer is er te verkrijgen (kippenvel :D) en er staat een interview met Paul Wegdwood en Kevin Cloud :)

Momenteel staat de release-date dus op "Fall 2006", en er word verteld dat men zeer dicht tegen de beta-fase in zit.

Edit:
Bijna vergeten: ook de officiele site is gelanceerd met wat nieuwe screenshots. Helaas is het meeste verder nog "classified" ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Morax op 10-05-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik vind de trailer maar tegenvallen eerlijk gezegt. Met name de explosies zien er maar 'nep' uit en overall is de game maar donker van opzet, zul je zien dat je speciaal weer je monitor moet aanpassen om fatsoenlijk wat te kunnen zien...

Maar goed ik heb er nog wel vertrouwen in, het is een engine van ID en alleen daarom het vertrouwen dat er minder bugs in zal zitten dan de bf series :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
En ja hoor: de eerste in-game footage is beschikbaar: http://media.pc.ign.com/media/748/748377/vids_1.html

Mijn mening: Het ziet er zeer vet uit en er zit lekker wat snelheid in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

het huidige ET is dacht ik als een soort campaign toch ? allemaal missies die elkaar opvolgen en een groter doel dienen... Zou het dan niet leuker zijn als ET:QW op het eind nog even terug naar de Stroggos planeet gaat ? want met buitenaardse shit vechten op aarde is nou niet echt leuk....

Lijkt me veel leuker om ook nog wat missies alsin Quake4 te mogen doen :kwijl:

ow en die ingame filmpjes stellen eigelijk geen ruk voor, gewoon een grote puinhoop :p
je krijgt totaal geen indruk van helemaal niets, dus het is nu echt wachten op de demo zodat we ZELF dingen mogen proberen.

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg vette ingame filmpjes.
Wel crappy kwaliteit weer (screener) maarja.

Grappig dat de commando's die je geeft op dezelfde manier gaan als in BF2. Met zo'n menuutje rond het een middelpunt (in dit geval midden van je scherm). Kon niet zien of het ook context -sensitive was, maar dat zal haast wel.

Leuk is ook dat deze manier van interface al heel lang bestond in de
professionele 3D wereld: Maya.
Dit is eigenlijk gewoon het "hotbox" idee uit Maya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:45
Anoniem: 135756 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:38:
Grappig dat de commando's die je geeft op dezelfde manier gaan als in BF2. Met zo'n menuutje rond het een middelpunt (in dit geval midden van je scherm). Kon niet zien of het ook context -sensitive was, maar dat zal haast wel.
En laat battlefield dat nou weer overgenomen hebben van ET :+ (ziet er wel iets anders uit maar het idee is het zelfde).

Nu ik die beelden heb gezien zie ik wel dat het de sfeer lijkt te missen uit ET. Het lijkt een stuk langzamer te gaan met veelste grote open ruimtes. Het enige verband dat ik kon zien was in dat filmpje van die fieldops, dan geeft ie ook een soort arty en loopt met een airstrike in zn hand, ook de manier van ammo uitdelen leek op de fieldops uit ET. Grafisch vind ik het trouwens zwaar tegenvallen. Maarja ik wacht nog even op de demo voor ik mn definitieve oordeel geef.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

grafisch kan je eigelijk niet echt beoordelen want je weet immmers niet wat voor systemen het zijn (iedereen verwacht natuurlijk extra high-end maar ok :p) en het is slecht(s) camera werk :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
In het video-interview met Kevin en Paul word overigens ook verteld dat voornamelijk de interfave nog gebouwd moet worden. Dat menuutje wat je ziet is dus denk ik nog niet hoe het er uiteindelijk uit gaat zien (het is nu nog een beetje simpel zeg maar).

Ik ben benieuwd hoe het eindprodukt gaat worden. Helaas lijkt het gezien de interface erop dat ook de demo nog eventjes op zich laat wachten, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. de kwaliteit van de filmpjes is wel heel bagger.
De screenshots die ik tot nu toe gezien heb zijn wel gewoon ok wat betreft graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(bron IGN)
"although it didn't look as good as the recent screenshots that Activision has been sending our way"
OH, ziet er naar uit dat de in-game footage (ondanks de lage kwaliteit screener) inderdaad minder is dan aanvankelijk gedacht c.q. verwacht.
"The graphics renderer has turned out to be surprisingly scalable to Quake Wars' huge outdoor environments Kevin Cloud noted that, although the terrain was essentially one huge texture, no more than 8 megabyte's worth would be streaming through a player's videocard at any given time. Whether this is a clever trick of occlusion culling or some other Carmackian voodoo remains to be seen. But however it works, it seems to work well."
Kijk, daarom zullen de systeem eisen ook niet belachelijk zijn. Perfect voorbeeld dat een nieuwe techniek niet altijd zwaardere hardware vereist, zolang het een slimme elegante oplossing is.
Beetje zwakjes trouwens dat IGN geen onderzoek heeft gedaan naar de techniek achter de mega-texture...("we snappen ook niet hoe het werkt, maar het werkt wel goed!"). zo nieuw is de essentie van de megatexture techniek niet (In games wel overigens, zie ook verhaal over clipmapping op pagina 5.) De techniek is juist uiterst interessant, en typisch iets waar je een mooi artikel over kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.gamespot.com/p...=6150401&autoplay=6150401
nieuwe trailer en hij is vet:p errugh

Fout gelezen mijn fout :P was al gepost

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 167877 op 11-05-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Anoniem: 135756 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:11:
OH, ziet er naar uit dat de in-game footage (ondanks de lage kwaliteit screener) inderdaad minder is dan aanvankelijk gedacht c.q. verwacht.
Dan zou ik aan jou willen vragen welke shooter er even goed uitzag als die supermooie gerenderde screenshots die van tevoren werden vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morax schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:23:
[...]
Dan zou ik aan jou willen vragen welke shooter er even goed uitzag als die supermooie gerenderde screenshots die van tevoren werden vrijgegeven?
Oh, een flink aantal games eigenlijk.
Het gros van die screenshots is wel degelijk gerenderd met de in-game engine, en niet met een (hogere kwaliteit) software renderer, en zijn wat mij betreft altijd wel redelijk accuraat.

Waar je wel doorheen moet prikken zijn de "mooie" (bredere) camera hoeken en composities die worden gezocht voor screenshots, die in-game nauwelijks voor komen. Zo kan je spreken van een virtueel: "Op de foto lijkt het heel wat" scenario.
Ook zijn vaak screenshots vanuit het 3e persoons perspectief, terwijl de game 1st-person is.
Hiermee maak je dingen ook "mooier" dan wat ze zijn, ook al forceer je technisch geen hogere kwaliteit.

Dat laatste is ook uit den boze.
Je schiet jezelf als dev ongelovelijk in de voet door bijvoorbeeld een stukje "water" even met een supermooie software raytracer te pre-renderen voor een screenshot, om uiteindelijk met het shader model een effect te creëren in-game wat een zwakke afspiegeling is van de kwaliteit die je dan eerder liet zien.

Ik ben het daarom wel met je eens, maar het is niet de render kwaliteit waarom screenshots er doorgaans "beter" uit lijken te zien dan wat je uiteindelijk in-game ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135756 op 12-05-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bump!

Reageer dan niet ;) Als mensen hier willen reageren dan vinden ze het topic wel via hun favorieten of d.m.v. de search :)

[ Voor 94% gewijzigd door Crash op 05-06-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

Deze game wordt volgens mij de volgende stap in FPS gaming na BF2.
Deze staat met stipt op nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Denk ik ook maar splashdamage laat niet echt veel informatie lekker of zien. Ik hoop dat ze opeens mensen overspoelen met info ofzo heb je wat duidelijk informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is pas bedoeld voor September, meestal proberen ze elangzaam de stroom op te bouwen, en daarnaast is er nog zoveel aan het veranderen dat het misschien moeijlijk is om dingen naar buiten te brengen, omdat men anders gaat zeggen, HEY waarom zit dit er niet in (bv laser designator en binoculairs bij BF2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me toch echt af wanneer de demo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Anoniem: 149587 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:30:
Ik vraag me toch echt af wanneer de demo komt.
Ik gok ergens in Juli......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
ik zet me geld op augustus-september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
een leuke preview van een van de meest gerespecteerde leden van de ET community is te lezen op xfire.be , de community site voor ET. deze is wel oud en niet zo netjes maar geeft denk ik prima weer waar de echte ET spelers bang voor zijn.

http://www.xfire.be/?x=column&mode=item&id=906

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

ziet er goed uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:55
helaas, Quake Wars is uitgesteld en zal pas in 2007 uitkomen
zie ook http://pc.ign.com/articles/718/718129p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wachten is op de demo, en op de verslagen van QuakeCon 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee wanneer bovengenoemd evenement is en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Heeft iemand de ~40 minuten durende presentatie van Kevin en Paul op QuakeCon al gezien? Zo nee, kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
/schop

Het ziet er naar uit dat ik vrijdag QuakeWars ga spelen :D Ik ga met wat mensen naar de Game Convention in duitsland, waar ook weer een quakewars stand zal staan als op de E3 _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
/schop (sorry voor de derde post op rij)

Maar ik wilde melden dat ik Quake Wars heb kunnen spelen op de Game Convention te Leipzig waar ik gisteren heen ben geweest.
We hebben practisch alle mensen van Splash Damage gezien en gesproken (waaronder Paul Wedgwood :)) en ik kan jullie vertellen dat het spel echt gaaf is!
En daarnaast waren alle mensen van SD zelf net zo enthousiast over het spel, en waren ze zeer aardig en hielpen ons spelen door dingen uit te leggen en voor te doen _O_

Een uitgebreider verslag komt later vandaag, nu ff relaxen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 16:26
Nou, waar is dat verslag, ben benieuwd ;). Als ik zo de Beta van BF2142 bekijk lijkt het er op dat de engine van ET:QW heel makkelijk gaat winnen. Mits het klopt dat je zo ver kan kijken als je wilt zonder je PC op de knieen te brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

kingmob schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:19:
Nou, waar is dat verslag, ben benieuwd ;). Als ik zo de Beta van BF2142 bekijk lijkt het er op dat de engine van ET:QW heel makkelijk gaat winnen. Mits het klopt dat je zo ver kan kijken als je wilt zonder je PC op de knieen te brengen :P
Ook ik ben erg benieuwd. Die filmpjes zijn echt geweldig en ik vraag me af hoe je het vond spelen!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Sorry, ik had gisteravond nog een feestje en dat was nogal laat geworden. Ik heb het verslag alleen wel in het engels getypt, omdat het ook bedoelt is voor een engelstalige QW site:
Well then, after a road trip of about 7 hours, we finally got to the “Leipziger Mess”. It was about time. When we got in, we picked a nice looking girl to get our tickets, and with some bad german accent, we got them.
We went straight for the Activision stand for our main objective: ET:QW. We got some nice looks at some secondary objectives (booth babes) on the way, but the Activision stand was not far. We got in the surprisingly short line, and watches a few trailers on the TV screen above us. After waiting for about an hour, making bad jokes while being nervous, it was finally our turn and so we walked up the stairs…

Could this really be happening? Am I dreaming? As I walked up the stairs I couldn’t believe it. After reading everything there was to read, after seeing all those in-game videos, after the E3 where ET:QW was playable the first time, after watching the interviews and presentations of Paul Wedgwood and Kevin Cloud, it was finally time for my "first time".

When we got upstairs, it was more than I could ever ask for: 24 computers to play ET:QW, and most of the splashdamage development team including Paul Wedgwood all in one room. Imagine that!
We talked to Paul first, having a little conversation about this site and about the game. A few minutes later we were presented with a german tutorial video, which we totally ignored and when the players left, the game was restarted and we got to play Strogg.

I had already decided to start as an Oppressor (Field Ops). I walked outside and immediately deployed a Rail Howitzer. I looked up, and saw a little dot in the sky grow bigger, and finally the howitzer slammed on the ground right before me. This is going to be fun…
Immediately I tried to get the thing to fire, but my first attempt failed, after being teamkilled by a beam out of the sky (the strogg “airstrike”). The second attempt worked, although I fired at a totally empty space.
The second spawn round, I took an Icarus and flew to the other side where I got a good shot at the construction crates and even landed a few kills here and there.
I have to admit, I had the same feeling as playing ET for the first time: It was all very chaotic, and I had no idea what was going on and if we were winning or not, but that just takes some time. Still, I finally got the hang of it a bit, and I mainly played oppressor the whole round. I did not get to try many of the vehicles, because I couldn’t find them, or someone got to them before me sadly.

So, after that game of Strogg, we got to play GDF. After being Strogg I knew a bit how the Field Ops class works, so I thought I’d start off as a GDF field ops too. This time, I deployed a Strategic Hammer Missile and walked to the bridge. I selected my targeting tool and aimed for the other side. After a few seconds of targeting, the warning “Hammer missile launched” appeared on my screen, and the Strogg didn’t knew what hit them: 6 or 7 of them got killed instantly and I couldn’t suppress a big smile on my face. Apparently some Strogg was not amused by that and killed me.
When respawning, I couldn’t help noticing that big Titan tank just waiting for a driver. So I got in, and while driving, someone showed me the various possible view modes. I picked a comfortable one and started shooting at the other side. I landed a few kills here and there, but that darn Strogg all took cover and started firing missiles at me. The tank got destroyed, but the bridge was built and I jumped in the MCV. I drove it through the tunnel, killing a few Strogg on the way and deployed it at the base which then became ours.
My attempts at flying failed (darn those inverted controls) all ended at landing the plane upside down, and when walking to bridge, the big Strogg walker came walking my way. Again I couldn’t suppress a big smile, knowing I was still Field Ops and I had deployed rocket artillery at our knew base. After dieing a few times while targeting, I got it to lock on the walker and watched the fireworks. About 5 or 6 missiles flew through the air, and the walker was history. Thas was it: I am now officially hooked on the field ops deployables.

I had high expectations of the game, and after getting to play the game I couldn’t think of one negative aspect. Already the game played a hundred times smoother than Battlefield 2, and you actually hit things you aim for, which was a nice change. The balance issues and few bugs we encountered were already fixed in later builds and most of the interface consisted of placeholders, so it can only get better!
My overall feeling of the game is excellent: it all feels good, everything works as expected, and there are many cool features, like the deployables. The balance of infanty/vehicles is great too as you can counter about anything (the engineer class can even deploy turrets to defend against Hammer missiles!), and seeing I even got owned by someone of Splash Damage against me in an APC.

Oh, I just thought of the only negative aspect: I CAN NOT WAIT ANY LONGER….
Opmerkingen over de tekst zelf zijn ook welkom, want het moet nog gepubliceerd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 23:19

MrDrako

nep ict'er

:o vooral het stukje over het mikken en dan echt iets raken itt bf2 doet me goed.
Wat heb ik daar een hekel aan zeg, dat ze het zo gigantisch omgegooid hebben tov bf1/vietnam.
Misschien dat bf2142 nog leuk kan worden, maar de engine van bf2 is al niet geweldig, en met bf2142 persen ze er alleen maar meer uit. Een beetje alsof je een motor van een brommer gebruikt om het land om te ploegen.
Ik kan iig ook niet meer wachten. Het heeft alweer veels te lang geduurd sinds er een echt goede shooter is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Raken waar je richt op full auto is niet erg realistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dit spel echt tof ik denk dat ik idd ook de n1 in de fps kan komen ik vind de filmpjes al zo tof he! Voor mij is ET:Quake Wars de top :P eowjah weet iemand al wat de pc specs zijn voor ET:Quake Wars .. ?? :P ik hoop dat mijn systeem dit nog red :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:34
Dutch_Razor schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:13:
Is een oorlog tussen mens en strogg op aarde dan wel zo realistisch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 03:23
Ze zeggen dat het op ultra high speelbaar zou moeten zijn met een 7800gt. (7 serie in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:57:
Ze zeggen dat het op ultra high speelbaar zou moeten zijn met een 7800gt. (7 serie in ieder geval)
laten we het hopen :) dat zou me een hoop geld schelen }:O
heb echt zin in deze game, ga hem zeker kopen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 05-06 21:08
Morax schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:46:
Heeft iemand de ~40 minuten durende presentatie van Kevin en Paul op QuakeCon al gezien? Zo nee, kijken! :)
Erg leuk filmpje, ziet er veelbelovend uit. Ik vond Halo in multiplayer erg leuk om te spelen met voertuigen, hopelijk is het (qua gevoel) een beetje te vergelijken :P

[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 31-08-2006 17:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

SOEDARKMASTER schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:57:
HEt spel is gebaseerd op de Quake3 engine (of was het nouy Doom3 :? )... Dus qua specs zal het elkaar niet heel veel ontlopen neem ik aan. Geen mega hoge systeemeisen zoals in BF2 toen dit net uitkwam.

Ben benieuwd... Hoor tot nu toe alleen maar goeie dingen over dit spel...

Heeft iemand al een idee wanneer ze de DEMO gaan uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 05-06 21:08
Quake 3 engine is al wat jaartjes afgeschreven hoor, het zal wel de Doom 3 engine zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Vooral de objectives en het intensieve van deze game lijken me te gek. Dat is ook een van de sterke punten van zijn voorganger: Return to castle wolfenstein. De map ken ik inmiddels al uit m'n kop dus laat een demo maar komen!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:37
Holy mother of god!!! WOW!!
Ziet er erg stoer uit!

Hopelijk doen ze dit soort videobriefings voor alle maps :o

Spel ziet er redelijk af uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 16:26
Dutch_Razor schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:13:
Die fixatie op realisme moet ook maar eens afgelopen zijn. Spellen zijn gewoon niet realistisch en de gameplay verranderen alleen vanwege realisme heb ik nooit begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een tof filmpje !!! Dit is spel is echt zo tof... :D

Nog toffe filmpje http://video.google.nl/vi...0885986577276&q=quake+war

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172999 op 29-08-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Cool, je kan structures plaatsen lijkt wel een beetje op C&C met dat mobile construction dinges, waarom moeten we tot 2007 wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Voor de mensen die het gemist hebben, er is ook een Strogg tutorial. Ik moet er alleen wel bijzeggen dat het in principe dezelfde tutorial is, maar dan met Strogg uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mmmm.
Het ziet er allemaal erg goed en degelijk uit alleen de BF2 sfeer spreekt mij veel meer aan. :o Derhalve weet ik niet of ik dit ga kopen.

Wel hoop ik dat het een groot succes wordt al was het alleen maar om EA een lesje te leren. >:)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:37
Calvin&Hobbes schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:51:
[...]

Cool, je kan structures plaatsen lijkt wel een beetje op C&C met dat mobile construction dinges, waarom moeten we tot 2007 wachten :'(
2007?
Op de officiele site staat Fall 2006... en dat is dus in de komende 3 maanden! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Legion schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:59:
[...]

2007?
Op de officiele site staat Fall 2006... en dat is dus in de komende 3 maanden! :o
Helaas, er is een tijdje geleden een nieuwsbericht de deur uitgegaan dat het uitgesteld is tot 2007. En ik heb afgelopen zaterdag nog met Paul Wedgwood staan praten, en die had het ook nog steeds over 2007 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
het doet me allemaal een beetje aan baserace denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Morax schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:08:[...]Helaas, er is een tijdje geleden een nieuwsbericht de deur uitgegaan dat het uitgesteld is tot 2007. En ik heb afgelopen zaterdag nog met Paul Wedgwood staan praten, en die had het ook nog steeds over 2007 ;(
Ik zit mij er al op te verheugen de donkere Kerstdagen door te ploegen met ET - QW......dan zal het wel Kerst 2007 worden.

By the way heeft BF2 ook zo'n interessante samenspel met medics etc... net zoals bij Ennemy Territory nu en zoals straks bij ET - QK?

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Lijkt het zo of is die map in die GDF demo beetje een Feuldump look a like? :P

QW: "Cross the bridge secure areau destroy facility"
ET: "Cross the bridge build CP destroy Feuldump."

:)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-04 16:50
Is er al meer bekend over de release date? Dit spel wordt de nieuwe Battlefield _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Youri Carma schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:20:
[...]
Ik zit mij er al op te verheugen de donkere Kerstdagen door te ploegen met ET - QW......dan zal het wel Kerst 2007 worden.

By the way heeft BF2 ook zo'n interessante samenspel met medics etc... net zoals bij Ennemy Territory nu en zoals straks bij ET - QK?
Over het algemeen schat iedereen op februari/maart :)

En Battlefield 2 is helaas een slechte game geworden (imho). Er zitten enorm veel bugs in, en er gebeuren soms hele rare dingen. Ik word echt gek als ik dat spel speel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Thaan schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:24:
[...]

Is een oorlog tussen mens en strogg op aarde dan wel zo realistisch? ;)
Nee, maar ze richtten volgens de makers op een realistisch aards leger en een futuristisch Strogg leger, volgens de PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128025

Dutch_Razor schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:46:
[...]

Nee, maar ze richtten volgens de makers op een realistisch aards leger en een futuristisch Strogg leger, volgens de PU.
En in welk jaar speelt het zich af? Realistisch voor die tijd zullen ze waarschijnlijk bedoelen en zijn spelletjes niet juist als vermaak bedoeld, ik hoef in ET:QW geen ultiem realisme, dat kan imo toch niet want de strogg bestaat naar mijn weten niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Anoniem: 128025 schreef op maandag 04 september 2006 @ 07:51:
[...]

En in welk jaar speelt het zich af? Realistisch voor die tijd zullen ze waarschijnlijk bedoelen en zijn spelletjes niet juist als vermaak bedoeld, ik hoef in ET:QW geen ultiem realisme, dat kan imo toch niet want de strogg bestaat naar mijn weten niet! ;)
Wel de toekomst, maar ik geloof nog geen 100 jaar ofzo. Zeker weten doe ik het overigens niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
En toch, als je op full auto precies raakt waar je schiet is het nog steeds niet erg gebalanceerd t.o.v. sniper rifles etc.

Ik kan me niet voorstellen dat ze recoil hebben uitgesloten in de toekomst, tenzij ze geen kogels meer gebruiken, aangezien volgens Newton elke actie een reactie heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Dutch_Razor op 04-09-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Dutch_Razor schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:32:
En toch, als je op full auto precies raakt waar je schiet is het nog steeds niet erg gebalanceerd t.o.v. sniper rifles etc.

Ik kan me niet voorstellen dat ze recoil hebben uitgesloten in de toekomst, tenzij ze geen kogels meer gebruiken, aangezien volgens Newton elke actie een reactie heeft.
Volgens mij heeft Morax nooit gezegd dat het raak schieten volledig automatische gebeurt. Hij merkt alleen op dat hij eindelijk hetgene raak schiet waar hij op richt. En waarschijnlijk bedoeld hij dit t.o.v. BF2.

Zelf verwacht ik een zelfde systeem als RTCW en ET. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze een full auto systeem zullen inbouwen. Zo zal je meer spread hebben als je veel beweegt en weinig als je gaat crouchen. Gelijktijdig rennen sprinten en schieten hebben ze namelijk ook al verwijderd om het allemaal wat realistischer te maken.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.