Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.949 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Kwakky schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:02:
Dinsdag na een rondje rijden bij de Prins Clausbrug in Utrecht wat foto's gemaakt.

[afbeelding]

Ik vond dit zelf één van de mooiste. Wat vinden jullie ervan?
Dat abstracte, die kleuren: ik vind hem erg mooi O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje meegelezen te hebben, toch maar eens geregistreerd om mee te kunnen doen met discussies en fotoshowing :Y)

Dit is de eerste foto die ik jullie wil tonen en graag zou ik jullie mening horen hierover, want ik ben een beetje aan het experimentern met Dslr, omdat ik erover denk om er binnenkort zelf eentje aan te schaffen. Twijfel alleen erg tussen de Minolta 5D/7D en de Canon 350D. Heb ze alle 3 vastgehouden, maar kan alleen de 5D echt proberen (dankzij een huisgenoot :) ) jammer genoeg.

Nee niet jammer dat ik die kan uitproberen, dat is alleen maar fijn, maar om een oordeel te vellen zou het handig zijn geweest als ik de anderen ook had kunnen proberen. Oeps ik dwaal af.... erm terug naar de foto dan maar

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/1300/coolskingot0ca.jpg

Geschoten met een KM 5D
Brandpunt: 210mm
ISO: 100
Sluitertijd: 3 seconden
Diafragma: F/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik vind hem wel wat hebben eigenlijk, lekkere toning wel. De compositie is ook goed, de foto kijkt lekker weg. De DOF is prima. Niets op aan te merken eigenlijk, behalve dat hij wat mij betreft in het solo-showcase topic kan :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je breinonline, maar solo-showcase durfde ik vooral met een eerste foto hier toch echt niet aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
Zelf vind ik deze foto best goed gelukt, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
In tegenstellig tot mijn vorige foto is de achtergrond lekker rustig.
Afbeeldingslocatie: http://pronk36.demon.nl/pub/pics/DSCF56231_tn.JPG
Gemaakt met een Fuji S5500 en is niet bewerkt.(EXIF kan ik even niet geven, want DigiKam doet moeilijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Superboer12 op 26-05-2006 21:06 ]

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Superboer_12 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:04:
(EXIF kan ik even niet geven, want DigiKam doet moeilijk)
Laat me raden: Finepix S5500 1/40 sec. F/3 12 mm ISO-64, meet modus: Schijnwerper, belichtingsprogramma: Handmatig, 6-5-2006 12:22 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:38

Bob Popcorn

Plop!

http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/gans.jpg

Resizen a.u.b.

Een van de mooiste shots tot nu toe met m'n D50. Ik heb de bewerking verneukt bij de "boei" die je ziet door de kabel nét iets te ver weg te clonestampen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zoefff op 30-05-2006 12:37 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

@madmark: ik zou de weg nog meer naar rechts verleggen. Tussen stoeprand en witte lijn (tegen de witte lijn) af croppen. Zelfde verhouding boven wat weghalen en dan wint de foto aan artistieke kracht. Het onderwerp in het midden plaatsen (door links te croppen) maakt een standaard foto.

@Kwakky: niets aan doen, in posterformaat laten afdrukken en boven de bank hangen!

@The Cheese: Erg leuk dat ze zo achter elkaar aan lopen maar voor een mooie foto hadden ze naar de camera toe moeten lopen en had je dat roestige metalen gedeelte er niet bij moeten nemen. Maar ja, wat is de kans dat ze gezellig met zijn drieen naar je toe komen lopen?

@Globkul: "simpele Sony DSC-S80", Er is ergens een spreekwoord over een gouden ring en een aap ... een onbenul met een dure camera maakt niet automatisch mooie foto's. Ik vind dit een erg goed gelukte foto. Zou haast zeggen hou het bij deze camera en maak meer van dit soort foto's!

@Silent_Velcro: Hele mooie compositie. Horizon wel even recht zetten en aan de rechter kant (en boven) even wat croppen waardoor de zwanen meer in het midden komen. Ik kan niet zien of de zwanen wel juist in focus zijn.

@W1ckeD-GT: de foto is inderdaad wat saai er mist een onderbreking... had de boom in het midden nu een gelige kleur (houd in de gaten voor de herfst) of was er een enkele gele of rooie bloem in de voorgrond ... op die had ik dan ook de focus gelegd .. nu lijkt de focus op het zandpad (mid voor) te liggen. Hou de plek in de gaten want er kan wel eens een hele mooie foto uitrollen.

@Pardoes: Ik ben niet zo'n abstract kijker maar ik had de halve scheerkop er niet bijop gezet. De foto dus meer naar beneden genomen waardoor alleen 1 volle scheerkop in beeld komt. Ik vind de compositie rechts boven onrustig.

@Superboer_12: Mooie foto, mooi scherp, goede kleur ... en toch mist er iets. Zou ik hem aan de muur willen hebben? Nee, hij is te saai ... misschien had je de camera 90 graden kunnen draaien en de de steel er bij op kunnen zetten? Het hele beeld is nu gevuld, er zijn geen rustpunten in de foto, je kunt alleen maar kijken naar die bloem.

@Vaal: ik vind die hele boei jammer ... schitterende landing. Hele mooie foto ... alleen die boei.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:09
Deze kwam ik vandaag tegen, vorig jaar gemaakt op vakantie. Het is m'n broer.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/Experiment.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke plaat maar je kunt er denk ik nog wat meer uithalen. Draai hem bijvoorbeeld recht en crop het linker en onderste stukje eraf (ze schoenen staan er toch niet op) zodat je niet ziet dat hij buiten het aquarium staat maar er net zo goed in kan staan ;) Misschien kan je dan nog wat aan de kleuren doen hoewel er erg veel ruis in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 18:36

YellowCube

Wait...what?

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/Verdun/verdun_2.jpg

een bos in de buurt van Verdun.
omgezet naar zwart wit, s-je gemaakt van de curve, met behulp van de kleurbalans een klein beetje rood en geel erin gestopt en dat was het.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

YellowCube schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:08:
[afbeelding]

omgezet naar zwart wit, s-je gemaakt van de curve, met behulp van de kleurbalans een klein beetje rood en geel erin gestopt en dat was het.
Vind de nabewerking leuk gedaan lijkt lekker oud wel jammer dat je witte plekken erg overbelicht zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

YellowCube schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:08:
[afbeelding]

Wit op de voorgrond lijkt inderdaad overbelicht, de details in de schaduwen zijn dan net te weinig naar mijn smaak. De toning op zich is wel weer aardig. Ik zou zeggen, sleutel nog even door :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/lente/PICT0024.jpg

Ik heb hier het contrast tussen de extreem donkere wolken en het kleine stukje blauwe lucht proberen vast te leggen. Tips, commentaar alles is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Laatst online: 06-09 20:49
Afbeeldingslocatie: http://img281.imageshack.us/img281/5143/m41000464vv.jpg
grote versie
Foto gemaakt op vakantie in Bern vanaf de toren in de stad gemaakt.. daarna beetje kleuren verandert. Wat ik zelf mooi vind is dat ik de rode kleuren "rood heb gelaten" en de "oude sfeer" icm " oude gebouwen "
met standaar Medion 4 Mp camera.. (ben niet zo rijk om goede te kopen..) reacties welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
@jimbojansen90: mooi :)

Om de verveling te doden wat gevogeld vandaag

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/8937/dsc27518509cv.jpg

Wel jammer van de struik rechtsonderin :o

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 30-05-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Silent Thunder schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:16:
@jimbojansen90: mooi :)

Om de verveling te doden wat gevogeld vandaag

[afbeelding]

Wel jammer van de struik rechtsonderin :o
was die mus zo licht/raar van kleur of heb je een nabewerking gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

jimbojansen90 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:48:
[afbeelding]
grote versie
Foto gemaakt op vakantie in Bern vanaf de toren in de stad gemaakt.. daarna beetje kleuren verandert. Wat ik zelf mooi vind is dat ik de rode kleuren "rood heb gelaten" en de "oude sfeer" icm " oude gebouwen "
met standaar Medion 4 Mp camera.. (ben niet zo rijk om goede te kopen..) reacties welkom :D
De bewerking is best wel lekker maar waarom is de foto zo scheef? Dat doet voor mij een hoop afbreuk aan de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
hilbren schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:22:
[...]

Het lijkt hier normaal, maar ik zit ff op een gare crt. Wat is raar?

Ik heb alleen saturation/contrast gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 30-05-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

[...]

Hij is gewoon zo licht. Mussen zijn inderdaad meestal donkerder van kleur, maar het is een gewoon natuurlijke kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
breinonline schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:27:
[...]

De bewerking is best wel lekker maar waarom is de foto zo scheef? Dat doet voor mij een hoop afbreuk aan de foto.
dat lag meer aan de positie van waar ik de foto nam.. ik moest helemaal om iets leunen op die kerk.. en dat ding was best hoog :P dus gewoon ff snel foto'tje gemaakt.. mja.. dat scheve vink aan de ene kant ook wel mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
De big ben in Londen om percies 12 uur.

Pic is al wat bewerkt, kleur verhouding wat mooier en de foto "recht" gezet.

Graag opmerking :)

Afbeeldingslocatie: http://delamitri.sohosted.com/pics/binben2Final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Maxxi schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:26:
De big ben in Londen om percies 12 uur.

Pic is al wat bewerkt, kleur verhouding wat mooier en de foto "recht" gezet.

Graag opmerking :)

[afbeelding]
eerste opmerking :P het is precies.. niet percies :P.. mja.. voor de rest vind ik de foto wel wat standaar.. mss ff wat meer PS kleureffecten er doorheen..volgens mij heb k hier ergens ook nog 12 uur BB foto's :P (zelf gemaakt ofcourse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
jimbojansen90 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:31:
[...]

eerste opmerking :P het is precies.. niet percies :P.. mja.. voor de rest vind ik de foto wel wat standaar.. mss ff wat meer PS kleureffecten er doorheen..volgens mij heb k hier ergens ook nog 12 uur BB foto's :P (zelf gemaakt ofcourse)
Wat voor kleuren zou je doen?
Donkerder of juist niet?

tnx voor reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Maxxi schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:33:
[...]

Wat voor kleuren zou je doen?
Donkerder of juist niet?

tnx voor reactie :)
Afbeeldingslocatie: http://img327.imageshack.us/img327/3783/binben2final0ih.jpg zo zou ik hem doen.. omdat ik bij Uk toch wel een grimmig gevoel krijg.. minder rood.. meer blauw en meer geel.. ook wat beetje met curves "gekloot" en bij jou stond de BB nog wat scheef..

[ Voor 17% gewijzigd door jimbojansen op 30-05-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik vond die eerste mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 19:42
Ik ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
Ik zal morgen es ffkes wat verder spelen met de kleuren, misschien is zwart wit iets?
Tnx voor de moeite :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was die BigBen niet eens schoon gemaakt in de afgelopen jaren (dus niet meer zo grauw) ?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a8afc57f7f86674eaa556a1d1c77ac06/full.png

Zo lijkt het meer op een foto die midden op een vrij zonnige dag is genomen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lookout!!!!! the BigBen is falling ....!!!! :P

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
[...]was die mus zo licht/raar van kleur of heb je een nabewerking gedaan?
Ik geloof nooit dat het een mus was... Mussen hebben een dikkere snavel, meer om noten te kraken zeg maar. Het beestje van Silent Thunder lijkt me meer een soort pieper, als ik mijn "Wat Vliegt Daar" uit 1962 erop nasla. Dit is een mus (met excuus voor de kwaliteit):
Afbeeldingslocatie: http://img290.imageshack.us/img290/1539/mus127ez.th.jpg

Inderdaad, met Sooterd en Daaaaf hieronder, waarschijnlijk een hegge(n)mus. Dit is overigens geen familie van de huismus. Ik werd misleid door het plaatje in mijn oude boekje, waar de heggemus met gele pootjes staat afgebeeld, waar de tekst, lees ik nu, het over lichtrode pootjes heeft...

[ Voor 21% gewijzigd door Toff op 31-05-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 02:09:
[...]

Ik geloof nooit dat het een mus was... Mussen hebben een dikkere snavel, meer om noten te kraken zeg maar. Het beestje van Silent Thunder lijkt me meer een soort pieper, als ik mijn "Wat Vliegt Daar" uit 1962 erop nasla. Dit is een mus (met excuus voor de kwaliteit):
Volgens mij is het gewoon een heggenmusje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Het is inderdaad een Heggenmus (Prunella modularis). Heeft een dunner snaveltje (want hij eet insecten; terwijl een mus meer een zaadeter is) en een grijze borst en kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:05:
Was die BigBen niet eens schoon gemaakt in de afgelopen jaren (dus niet meer zo grauw) ?

[afbeelding]

Zo lijkt het meer op een foto die midden op een vrij zonnige dag is genomen :)
Idd Jammer dat ie scheef staat.

Verder krijg ik als ik naar de foto het gevoel dat de kleuren verkeerd zijn (terwijl die best goed kunnen zijn), maar dit komt in mijn mening door dat de kleuren van de toren heel raar afsteekt bij de achter grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valor schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:29:
[...]

Idd Jammer dat ie scheef staat.

Verder krijg ik als ik naar de foto het gevoel dat de kleuren verkeerd zijn (terwijl die best goed kunnen zijn), maar dit komt in mijn mening door dat de kleuren van de toren heel raar afsteekt bij de achter grond.
Dat van de kleuren kan zijn. Want ik heb alleen mar de foto, zoals de Maxxi die zelf heeft gepost bewerkt qua belichting/heldeheid. En Maxxi had zelf al de kleuren bewerkt schreef hij. Zie Maxxi in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

Ik zou inderdaad benieuwd zijn naar de oorspronkelijke foto, kijken of dat idd een groot verschil kan maken.

Maar goed, het filter wat ik gebruikte past inderdaad zowel kleur als helderheid aan. Kijk bv naar deze 2 foto's, die ik in een ander topic vond;

Origineel;
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/Evening1small.jpg

Mijn bewerking;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/382c1522be89bbe57f5545f5a5c86d0d/full.png

Overings post ik al deze voorbeelden, om te peilen wat men hier vindt van dit filter ...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind orgineel tog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar ik vindt het niet mooi. De zon is alleen een grote lichte vlek en er zit een lelijke lensflare in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:06:
Sorry, maar ik vindt het niet mooi. De zon is alleen een grote lichte vlek en er zit een lelijke lensflare in.
Sorry hoor, ik besef dat lezen ook een vak is en dat mijn post een beetje off-topic was. Maar ik poste die foto's dus niet wegens de foto zelf (de compositie etc.) maar om te demonstreren wat je met een bepaald filter kan bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:10:
[...]

Sorry hoor, ik besef dat lezen ook een vak is en dat mijn post een beetje off-topic was. Maar ik poste die foto's dus niet wegens de foto zelf (de compositie etc.) maar om te demonstreren wat je met een bepaald filter kan bereiken.
Nu zijn we allemaal wel benieuwd welke filter je gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:51:
[...]

Nu zijn we allemaal wel benieuwd welke filter je gebruikt hebt.
Het heet HDRAGC, en het is stiekum een video filter (ipv een foto-filter). Ik heb nl. een truc gebruikt, om eens te zien (een "testcase dus") of een bepaald concept werkt ...

Dit schreef ik in het topic waar die laatste foto's vandaan kwamen:
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:37:
[...]
Wat ik gedaan heb is jouw afbeelding importeren in een AviSynth script, en dat dan 100x herhalen. Resulraat is een 4 seconde lange "video" (met stilstaand beeld natuurlijk ;) ).

Die "video" is daarna door een HDR (High Dynamic Range) filter gedaan, waarbij ik een paar settings op de situatie heb ingesteld. Hierdoor werd de helderheid en kleurruimte vergroot (de dynamiek van het frame dus). En details in de "donkere gebieden" worden weer terug naar voren gehaald, in propotie ten opzichte van van de "helderheid" van het geheel. Vooral bij die 2e foto kan je dat goed zien (kijk naar het verschil in details van de huisjes "onder die zon" tussen jouw versie, en die van mij).

Het importeren van de foto als still-video, bied naast deze HDR filter, ook andere mogelijkheden. Zo kon ik ook een beeldruisfilter toepassen, die heel verliesarm werkt. Dit filter doet een 3D FFT (fast fourier transformation) ruisfiltering, en je kan hem heel precies instellen (o.a. in video termen: Y, U en V afzonderlijk ingesteld, of gecombineerd etc.). Dit filter heb ik dus gebruikt, daardoor is de korreligheid heel netjes gefilterd, vrij aardig verliesloos.

Van de uiteindelijke still-video heb ik frame 50 als .PNG laten opslaan, waardoor ik dus weer een afbeelding had.

In feite is deze manier een geinige truc om eens een heel andere soort filter-mogelijkheden te proberen (die vele foto-progs niet hebben). En ... het is allemaal helemaal Open Source :)

De pest alleen is dat vele video-plugings niet met RGB kleurruimte werken, en dat je dus een kleurenconversie moet toepassen ... en dat is erg jammer. Maar de volgende versie van de HDR plugin gaat (weer) RGB32 ondersteunen (de FFT doet evt al RGB32).

Ik wilde deze truc graag eens laten zien, met name omdat jouw foto's er een mooie kandidaten voor waren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:13:
[...]
Het heet HDRAGC, en het is stiekum een video filter (ipv een foto-filter). Ik heb nl. een truc gebruikt, om eens te zien (een "testcase dus") of een bepaald concept werkt ...
[...]
Ik dacht eerst dat men het over een "hardware-filter" (die je dus voor je lens schroeft) had, met als eerste ingeving: "gooi maar weg dat ding, wat een lelijke flare!" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:13:
[...]

[...]
Volgens mij is dezelfde bewerking zo te doen met behulp van curves, maar wel een stuk sneller. De methode is apart, maar volgens mij overbodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Sinds gisteren een Canon EOS 350d Kit 2 aangeschaft, en ben dus eigenlijk nog een totale leek.
Maar het is altijd handig als mensen je gelijk tips geven waar je ook echt wat mee kan.
(hoop overigens dat hij hier tussen mag staan)

De foto is van het gemeentehuis hier in het dorp, niet echt spectaculair verder.
Afbeeldingslocatie: http://got.nyaargh.nl/IMG_0325s.jpg
(klik voor full)

[ Voor 6% gewijzigd door semicolon op 31-05-2006 18:58 ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Max v W schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:55:
Sinds gisteren een Canon EOS 350d Kit 2 aangeschaft, en ben dus eigenlijk nog een totale leek.
Maar het is altijd handig als mensen je gelijk tips geven waar je ook echt wat mee kan.
(hoop overigens dat hij hier tussen mag staan)

De foto is van het gemeentehuis hier in het dorp, niet echt spectaculair verder.
[afbeelding]
(klik voor full)
Jammer dat hij niet symmetisch is, verder is de trap niet geheel zichbaar en de ramen aan de bovenkant liggen wel heel dicht bij de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
in Brunssum neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Ja in Brunssum, het oude gemeentehuis uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:47:
[...]

Volgens mij is dezelfde bewerking zo te doen met behulp van curves, maar wel een stuk sneller. De methode is apart, maar volgens mij overbodig...
Dat weet ik niet zeker, er zit nl. een heel verschil in de manier van bewerken. Probeer het eens, ben beneiuwd of het lukt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Ik zag toevallig dit topic en bedacht me dat ik ook nog een mooi gelukte foto heb. Hij is wel gemaakt met een normale digitale compact camera (Konica KD-400Z).

Het is een foto van de welbekende Pont D'Avignon met op de achtergrond de Mont Ventoux (bekend van de Tour de France).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~janvkem/pontavignonklein.jpg

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Sur le pont d'Avignon,
L'on y danse, l'on y danse,
Sur le pont d'Avignon
L'on y danse tout en rond

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Vanmiddag was Michael Angelo Batio hier in Brunssum met zijn duo gitaar, demonstraties geven, vragen van andere gitaristen in de winkel te beantwoorden en gewoon beetje promoten.

Ik heb m'n 1gb cf kaart volgeschoten om een beetje te oefenen, heb een paar keer gewisseld met 18-55mm en 55-200mm lens. Heb de camera pas 3 dagen nu, veel foto's waren mislukt helaas, ik moet toch beter leren foto's in het donker / een normaal verlichte kamer te maken.

Michael bewoog vooral zijn handen en armen (en de gitaar trouwens ook in dit geval) vrij vaak en snel en door de belichting kon ik de sluitertijd niet te hoog zetten (of ik weet gewoon niet hoe ik dit -goed- doe).

Er is vast veel op aan te merken, maar dat is ook de bedoeling.
Afbeeldingslocatie: http://got.nyaargh.nl/IMG_0796s.jpg
(klik voor full)

-offtopic:
z'n quad gitaar was een tijd terug gestolen, maar er word een nieuwe voor hem gemaakt. Het 'optreden' klonk trouwens ook niet zo verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Zwartje wants you!

Afbeeldingslocatie: http://dekleinekunstenaar.nl/images/stories/katjes/zwartjewantsyou_k.jpg

Het is lastig om een goede foto van haar te maken, ze is donker en erg beweeglijk en wil niet in de cam kijken. Ik heb vandaag wat overbelicht en later wat nabewerking gedaan.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zomertje schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:50:
Zwartje wants you!

[afbeelding]

Het is lastig om een goede foto van haar te maken, ze is donker en erg beweeglijk en wil niet in de cam kijken. Ik heb vandaag wat overbelicht en later wat nabewerking gedaan.
de pose is leuk, alleen de foto kan denk ik iets beter, het zwart kan wat mij betreft wat zwarter, en de pootjes zijn overbelicht, die mogen dus wat donkerder (lees: er mag wat meer contrast in ;)), het had dus mooi geweest als in de pootjes wat meer detail zou zitten. Ook is het jammer dat het beestje nogal "stoffig" aandoet, misschien de volgende keer even bostelen? ;)

edit: bij nader inzien zijn de donkere gedeeltes wel precies goed, het verschil tussen de witte en de zwarte plekken is dus te groot in dit plaatje, misschien zou je hem beter op raw kunnen schieten om wat meer dynamisch bereik te houden?

[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 02-06-2006 22:08 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou T schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:37:
Ik zag toevallig dit topic en bedacht me dat ik ook nog een mooi gelukte foto heb. Hij is wel gemaakt met een normale digitale compact camera (Konica KD-400Z).

Het is een foto van de welbekende Pont D'Avignon met op de achtergrond de Mont Ventoux (bekend van de Tour de France).

[afbeelding]
Ik vind hem wat donker, daarmee bedoel ik wss. te weinig contrast, waardoor er een beetje dieptewerking lijkt te missen. En er is wat korreligheid, maar dat is wss de compressie.

De reflectie van de brug vind ik overigens wel mooi :)

[edit]
Ik heb een kleine verandering gedaan;
Iets gecropped, contrast gewijzigd en een poging gedaan de korreligheid te verwijderen. Ook een ietsje de kleuren aangepast. Wat dacht je er zo van Wou T (klik voor "beeldvullende" versie ;) )?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/140c166972f77a2a9598c7817efeb4c2/full.png

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Magic schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:04:
[...]

de pose is leuk, alleen de foto kan denk ik iets beter, het zwart kan wat mij betreft wat zwarter, en de pootjes zijn overbelicht, die mogen dus wat donkerder (lees: er mag wat meer contrast in ;)), het had dus mooi geweest als in de pootjes wat meer detail zou zitten. Ook is het jammer dat het beestje nogal "stoffig" aandoet, misschien de volgende keer even bostelen? ;)

edit: bij nader inzien zijn de donkere gedeeltes wel precies goed, het verschil tussen de witte en de zwarte plekken is dus te groot in dit plaatje, misschien zou je hem beter op raw kunnen schieten om wat meer dynamisch bereik te houden?
Zij en borstelen? Hahaha, echt niet, ze gaat dan juist in het stof rollen denk ik :)
Minder overbelichten misschien. Ik heb nog geen ervaring met RAW eigenlijk.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle duiven op op de dam.. ik bedoel op een plein voor de mediamarkt in rotterdam.
Totdat een wel heel erg klein (makkelijk praten als je zelf 2.05mtr bent) meisje voorbij kwam en vrolijk al mijn sexy poserende duiven met wild geschop wegjaagde.
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/5735/meisje19kc.jpg

Zelf vind ik het wel een slaagde foto!
Genomen met en Nikon d50 standaard lens.

Ik had nog een andere "leuke" foto van het meisje dat een meeuw voert, maar die is bruut verpest door 2 vrouwen die besloten vrolijk voor mijn lens langs te lopen, wat resulteerde in :

1) Weg gevlogen meeuw.
2) Wazige vlek op mijn foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het meisje maar zielig .... ze heeft maar één frietje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:21:
Ik vind het meisje maar zielig .... ze heeft maar één frietje :'(
Die meneer links op de achtergrond heeft haar zakje gejat :o

Leuke foto, alleen die meneer stoort een beetje ;)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:29:
[...]
Die meneer links op de achtergrond heeft haar zakje gejat :o

Leuke foto, alleen die meneer stoort een beetje ;)
Wat een eik0l ...

Waar gaat de wereld heen ... tegenwoordig stelen ze niet de lolly van de kinderen, maar de complete zak friet !

:p

Wat grappig hoe "zorgvuldig" ze dat frietje op dat vorkje houdt :)

Kortom: Een prima foto !

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Deze heb ik vanmiddag genomen in dierenpark Emmen. Moest helaas door het glas schieten ( was gelukkig wel schoon), vandaar het ietwat blurry effect maar ik vond de pose van de poekies erg fraai. Net een poserend echtpaartje.

Afbeeldingslocatie: http://i.pbase.com/g4/27/554127/2/61235447.NoorderdierenparkEmmenPanther3.jpg

edit:
Foto is genomen met de Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR. De Raw foto is licht bewerkt, standaard USM (Bibble Lite), half stopje onderbelicht en contrast iets omhoog.

edit:
Foto vervangen door, mijns inziens, een ietwat mooiere plaat

[ Voor 9% gewijzigd door regmaster op 05-06-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben Jan-Erik, ik lees al even met jullie mee en ik ben nieuw.
Ik ben door de aankoop van een Dynax 5d aangespoort mooie(re) foto's te maken en deze dan ook maar te posten. Dit omdat graag reacties krijg op mijn foto's om hierna weer mooiere te maken.

Groet, en ik hoor graag van jullie!

Afbeeldingslocatie: http://www.jan-erik.nl/fotografie/forapic/PICT0022_small600.jpg

Reiger in Urk. Genomen met slecht weer; regen is te zien op de foto. (eerste dag met de cam)
exif aanwezig

s1/500 f5,6 @ 200mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 11-09 17:51

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 22:55:
Hoi, ik ben Jan-Erik, ik lees al even met jullie mee en ik ben nieuw.
Ik ben door de aankoop van een Dynax 5d aangespoort mooie(re) foto's te maken en deze dan ook maar te posten. Dit omdat graag reacties krijg op mijn foto's om hierna weer mooiere te maken.

Groet, en ik hoor graag van jullie!

[afbeelding]

Reiger in Urk. Genomen met slecht weer; regen is te zien op de foto. (eerste dag met de cam)
exif aanwezig

s1/500 f5,6 @ 200mm
Ik vind hem qua compositie helemaal tof, met die lantaarnpaal en dat schip erachter .. prachtig !
Hij kan alleen wat "fellere" of meer "levendigere" kleuren gebruiken vind ik, het is allemaal nogal grauw.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:34:
[...]

Ik vind hem qua compositie helemaal tof, met die lantaarnpaal en dat schip erachter .. prachtig !
Hij kan alleen wat "fellere" of meer "levendigere" kleuren gebruiken vind ik, het is allemaal nogal grauw.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Qua compositie is de foto wel goed, maar ik had de foto iets meer naar onderen genomen. Dus minder lucht en meer ruimte aan de onderkant. Wat de kleuren betreft; die vind ik juist wel mooi zo. Misschien iets meer contrast, maar geen levendigere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
gemaakt in een verlaten nooit afgewerkt hotel in de omgeving van het mechelse

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/camel/ph1.jpg

------------------------------------------------------------
File name: ph1.jpg
File size: 70 KB (71.876 bytes)
File created: 2006:06:04 14:26:26
File modified: 2006:06:04 14:26:26
File type/creator: JPEG/8BIM

Resolution: 600 x 248
Jpeg process : Baseline
Resource fork: Yes (38438 bytes)
Comment: None
Exif data: Yes (3383 bytes)
Exif thumbnail: Yes (2437 bytes)

Camera make: FUJIFILM
Camera model: FinePixS2Pro
Date/Time: 2006:05:08 16:02:59
Flash used: No
Focal length: 17.0mm (35mm equiv.: 103mm)
CCD width: 5.96mm
Exposure time: 8.000 s
Aperture: f/16.0
ISO equiv.: 400
Exposure bias: -1.00
Metering Mode: matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)

[ Voor 6% gewijzigd door Kameleman op 04-06-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto doet het niet voor mij. Ik mis een echt onderwerp denk ik.
p.s. Dit is ook genoeg:
________
103mm
8s f/16.0
ISO400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 17:59
woei! .. net de nikon d50 binnen van me vader
nu eens lekker rondklooien :D
dit is een resultaat... zoals je ziet moet ik nog veel klooien met de diafragma instellingen.
verdere tips graag!
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y10/rutgerdrum/zomerfruit.jpg

btw... de kwaliteit van compressie is niet best.. hoe doen jullie dat?

[ Voor 13% gewijzigd door rutgerdrum123 op 05-06-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinitoren
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~farped/2/Martinitoren%20small.jpg
Grote versie

Canon EOS 350D + 18-55mm kit-lens
1/200s at f/8, 24mm

vond hem zelf wel goed gelukt.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 22:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:01:
Martinitoren
[afbeelding]
Grote versie

Canon EOS 350D + 18-55mm kit-lens
1/200s at f/8, 24mm

vond hem zelf wel goed gelukt.
Ten eerst de toren staat scheef en ik vind de toren nog al nep lijken :s hij steekt heel erg af qua kleur bij de rest!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste reactie in het fotografie forum. Deze foto heb ik gemaakt met mijn Olympus C5060, ISO 80, F3.2 en een sluitertijd van 1/80.

Wat ik jammer vind is dat ik hem niet zo scherp gekregen heb als ik hem hebben wilde, het beesje bleef maar weglopen :P Verder had de compositie beter gekunt dan het onderwerp centraal zoals die nu is. Maar buiten dat ben ik best tevreden met het resultaat, wat ik erg mooi vind is dat de achtergrond egaal is qua kleuren. De foto is onbewerkt, maar als ik hier zie wat sommige mensen hier met photoshop kunnen dan valt er voor mij ook op dat gebied nog een boel te leren! :) Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeeldingslocatie: http://www.vinnycom.nl/assets/images/Heersbeesje.jpg

Hier heb ik de foto in een groter formaat, en nog een in een andere compositie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

Keida

dr.

Valor schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:55:
[...]

Ten eerst de toren staat scheef en ik vind de toren nog al nep lijken :s hij steekt heel erg af qua kleur bij de rest!!
Even klein puntje: De Martinitoren stáát ook scheef!

verder ben ik het wel met je eens, de toren zie je eigenlijk niet. Je ziet meer bladeren.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:36:
Mijn eerste reactie in het fotografie forum. Deze foto heb ik gemaakt met mijn Olympus C5060, ISO 80, F3.2 en een sluitertijd van 1/80.

Wat ik jammer vind is dat ik hem niet zo scherp gekregen heb als ik hem hebben wilde, het beesje bleef maar weglopen :P Verder had de compositie beter gekunt dan het onderwerp centraal zoals die nu is. Maar buiten dat ben ik best tevreden met het resultaat, wat ik erg mooi vind is dat de achtergrond egaal is qua kleuren. De foto is onbewerkt, maar als ik hier zie wat sommige mensen hier met photoshop kunnen dan valt er voor mij ook op dat gebied nog een boel te leren! :) Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

[afbeelding]

Hier heb ik de foto in een groter formaat, en nog een in een andere compositie.
Zo heeh, zo'n lieveheersbeestje ziet er van zo dichtbij helemaal niet zo heel lief uit... Vind de achtergrond ook mooi, maar vind http://www.vinnycom.nl/Heersbeesje3.jpg toch wat mooier. Vooral door het blauwe in de achtergrond en dat je de kop beter ziet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
  • Laatst online: 11-07-2022
Mijn eerste foto, dus brand me met beleid af ;)
Afbeeldingslocatie: http://xs301.xs.to/xs301/06233/PICT4807_edit5.jpg
1e versie, waar de reactie van The Cheese op is gebaseerd
Linkje naar het origineel

De foto hangt zwaar op de bewerking, dus de vraag is simpel: ben ik doorgeschoten of vind je de bewerking geslaagd?

edit: heb de foto licht aangepast, kleuren waren wel erg onnatuurlijk, vooral de lucht

[ Voor 27% gewijzigd door BocraM op 07-06-2006 14:47 . Reden: Kleuren wat aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
BocraM schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:29:
[afbeelding]

De foto hangt zwaar op de bewerking, dus de vraag is simpel: ben ik doorgeschoten of vind je de bewerking geslaagd?
Best wel een leuke foto, maar de kleuren komen wat vreemd over. Ik denk dat je een beetje bent doorgeschoten met de saturation.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

[afbeelding]

edit: heb de foto licht aangepast, kleuren waren wel erg onnatuurlijk, vooral de lucht
Ik vind de compositie van de foto erg geslaagd. Het geeft een goed gevoel van diepte. Het contrast tussen water en land zie je mooi terug in de foto. :Y)

Wat betreft de kleuren: Ja ik denk wel dat je bent door geschoten met de kleuren :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Afgelopen zondag een beetje op vogels zitten schieten. :P Ik heb in de raw alleen de witbalans en de belichting geloof ik iets aangepast. Daarna nog even gecropt.
Geschoten met 300D + 80-200 4.5-5.6
Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/919/crw0737edit7gi.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Muse op 07-06-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

[afbeelding]

Kleuren zijn erg zonning, maar ik vind het nog net te doen.

Nog een klein verbeterpuntje: je verdwijnpunt zit net niet helemaal in het midden. Bij een dergelijke foto is dat vaak mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
breinonline schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:07:
[...]

Kleuren zijn erg zonning, maar ik vind het nog net te doen.

Nog een klein verbeterpuntje: je verdwijnpunt zit net niet helemaal in het midden. Bij een dergelijke foto is dat vaak mooier.
Thanx.
Ik ben het helemaal met je eens over het verdwijnpunt. Ik had niet meer groothoek en achter me stond zo'n mooie wegwijzer, dus ik had eigenlijk 100 meter verder moeten lopen en bij de molen daarna beginnen :P (hoewel daar ook een hek zit zo te zien en er wat schapen lopen).
Ik ga vast nog wel een keer terug (zeker bij zonsondergang) dus dan probeer ik het nog eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Muse: Kauwtjes schieten valt niet mee. Die beesten zijn zo verschikkelijk snel en nerveus. Als ze maar iets zien bewegen zijn ze weg. Ik probeer het al een tijdje, maar het lijkt wel of de AF van mijn 350D moeite heeft met het zwart. Zelden of nooit echt 100% scherp. Hier eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://img351.imageshack.us/img351/2714/kauw0600263po.jpg
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:45:
@Muse: Kauwtjes schieten valt niet mee. Die beesten zijn zo verschikkelijk snel en nerveus. Als ze maar iets zien bewegen zijn ze weg. Ik probeer het al een tijdje, maar het lijkt wel of de AF van mijn 350D moeite heeft met het zwart. Zelden of nooit echt 100% scherp. Hier eentje van mij:

[afbeelding]
(klikbaar)
Deze foto is op 100% ook niet helemaal lekker, maar beter kreeg ik het niet.
Het was bewolkt, dus belichting was niet echt lekker. De lens is eigenlijk ook gewoon bagger, maar goed, die was over van een vorige camera. Om een beetje lekkere sluitertijden te krijgen ben ik maar gaan rommelen met de iso-waarde.
Had de zon op dat moment gewoon geschenen, was de foto waarschijnlijk al een stuk scherper geweest. De kop is in principe wel scherp, maar de lens werkt gewoon nadelig voor de kwaliteit van de foto als er geen zon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
Afgelopen maandag een Canon EOS 350D aangeschaft waarmee ik nu druk aan het experimenteren ben.
Vanavond lag mijn hond lekker in zijn mand en het licht viel prachtig op zijn neus.
De hoogste tijd om een foto van hem te nemen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.post30/reno/renozw550.jpg

Graag uw commentaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door weststar op 07-06-2006 22:32 ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/1341/deuren9vc.jpg

Geschoten met een Nikon d50, vanmiddag in delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Leuke foto voor in een reportage of iets, maar vind je ´m op zichzelf echt showcase-waardig ?
Ik niet.
Foto op zich zelf best leuk gezien, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcorstanje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:19:
Leuke foto voor in een reportage of iets, maar vind je ´m op zichzelf echt showcase-waardig ?
Ik niet.
Foto op zich zelf best leuk gezien, dat wel.
Nee, maar kijkend naar sommige fotos die ook in showcase zijn geplaats en wel als "showcase" waardig worden bestempeld, vond ik dat deze er prima tussen paste. Eigenlijk vind ik dat er niet iets is als "showcase waardig" aangezien smaken (en vriendjes politiek) altijd zullen verschillen. Natuurlijk kun je altijd wel terug komen op techinische gezeik en correctheid, maar die bepalen voor mij niet of een foto mooi is of niet.

Ik neem maar als voorbeeld jou "zeehondenvrouw" foto.
Zelf vind ik hem niet mooi en vind ik de weerspiegeling eerder storend dan spectaculair, maar anderen zeggen weer dat ze hem mooi vinden. Maar omdat ik hem niet mooi vind betekend het nog niet dat het niet "showcase waardig" is. Ik kan best begrijpen dat andere mensen het wel een mooie foto vinden, en zal je mij dus nooit horen zeggen of iets wel of niet "showcase waardig" is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nette foto hierboven. :)

Ook ik heb zitten prutsen :P met nieuwe cam. heb nog geen ervaring in post picture processing (oftewel: ppp :P), dus die spinnenrag moet echt nog even weg, maar verder een mooie foto vind ik :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/DSC_0040resize.jpg
klikbaar voor originele grote.

Wat vinden jullie ervan. (Die spinnenrag dus, hoe ga ik die weg krijgen?)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Het zal altijd een kwestie van meningen blijven, en dat maakt niet uit.
Wel is het idee meningen over foto's te delen op dit forum, dat is wat ik probeerde te doen.
Ik vind je foto niet erg interessant, het blijkt echter wederzijds.
Ik zou zeggen, wacht een aantal reacties af (mijn mening is er ook maar 1 van de vele) voordat je je werk direct gaat verdedigen. Er zijn vast genoeg anderen die het wel tof vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcorstanje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:35:
Ik zou zeggen, wacht een aantal reacties af (mijn mening is er ook maar 1 van de vele) voordat je je werk direct gaat verdedigen.
Ik denk dat ik me weer liet mee slepen door het moment 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
nomad85 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:29:
Nette foto hierboven. :)

Ook ik heb zitten prutsen :P met nieuwe cam. heb nog geen ervaring in post picture processing (oftewel: ppp :P), dus die spinnenrag moet echt nog even weg, maar verder een mooie foto vind ik :)

[afbeelding]
klikbaar voor originele grote.

Wat vinden jullie ervan. (Die spinnenrag dus, hoe ga ik die weg krijgen?)
Nou vooruit, ik had even tijd: Je foto zonder spinrag
De manier waarop ik het gedaan heb: met Photoshop/The Gimp (of een ander geavanceerd fotobewerkingsprogramma) en de "clone-brush". Het is vrij simpel en hoe meer je ermee werkt hoe natuurlijker je resultaat wordt. Gewoon even op internet zoeken naar "clone brush" en je hebt zo een paar tutorials.

O en over de foto zelf: mooi scherp, misschien had je iets meer scherptediepte kunnen gebruiken om de voorste en achterste blaadjes ook scherp te krijgen. Kleuren op zich zijn ook goed, de foto mag alleen wel wat lichter.

[ Voor 12% gewijzigd door BocraM op 07-06-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Ik vind de foto van not3pad juist wel weer iets hebben. Lekker simpel. Leuke kleuren. Vind alleen de (moderne) brievenbus in de linker deur vrij storend. Verder is de foto niet helemaal recht (onder en boven), waarschijnlijk stond je iets links van het midden, das wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je had absoluut niet voor mij hoeven te brushen, maar dat je verteld hoe het moet heb ik wel wat aan!...thanks alot!..

Als de stamper helemaal scherp zou zijn geweest zou misschien mooier geweest zijn ja. I agree. Heb mijn camera nog maar 1 dag, so im learning. Maar ben wel helemaal verslaafd. Heb ook een nieuwe telefoon gekregen (qtek S200), super gaaf ding, maar ligt stof te happen, heb er nog niks mee gedaan, ben alleen maar buiten foto's aan het maken :)

[ Voor 116% gewijzigd door Nomad op 07-06-2006 23:56 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/9984/img02469mt.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Misschien een domme vraag, maar wat is dit? En wat heb je voor belichting gebruikt? Het doet allemaal vrij "onwerkelijk" aan, als ware het een render van een spel als Half-life :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
[afbeelding]

Ik vind het een ontzettend lekkere foto!! Maarrrr..... ik zie hem nu pas, en helaas zijn zowel de huidige foto als de "1e versie" PICT4807_edit5, dus er is vast ergens iets mis gegaan. Als je dat zou kunnen fixxen zou ik je dankbaar zijn; ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de 1e versie met "onnatuurlijke kleuren" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
Dannr schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 02:15:
[...]

Ik vind het een ontzettend lekkere foto!! Maarrrr..... ik zie hem nu pas, en helaas zijn zowel de huidige foto als de "1e versie" PICT4807_edit5, dus er is vast ergens iets mis gegaan. Als je dat zou kunnen fixxen zou ik je dankbaar zijn; ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de 1e versie met "onnatuurlijke kleuren" ;)
Ja dat lijkt zo, ik heb een heleboel getest na de 1e foto en de originele "5" was toen alweer weggegooid op m'n HD omdat alle versies daarna beter waren. Deze heette toevallig ook 5 :P
En online staat'ie in een andere map op de hosting server, dus dat is ook geen probleem. Open ze maar even naast elkaar in Firefox bijvoorbeeld en even tabjes wisselen. Ik geef het toe, de verschillen zijn marginaal, maar ik heb de lucht wat minder blauw gemaakt en het gras net iets minder fel.
Oja, bedankt dat je hem mooi vindt, zoals altijd zijn er natuurlijk verschillende opvattingen over nabewerken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 01:09:
Waar istie gemaakt, Nieuwe Laan?
Centraal :)
offtopic:
(weet niet of dat nieuwe laan is 8)7 )
((Ik weet niet eens waar de nieuwe laan is 8)7 ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben een origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.erwin.demon.nl/got/stranded_origineel.jpg

En eentje met wat wanhopig gephotoshop van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.erwin.demon.nl/got/stranded_600.jpg
(800x533)

Alleen ben ik dus vrij hulpeloos in Photoshop en ik kan me voorstellen dat er veel aan te verbeteren valt. Iemand tips in de goede richting of mag ik hier best mee tevreden zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Je verbetering is best aardig, maar de lucht ziet er al in het origineel dusdanig onnatuurlijk uit dat dat niet veel helpt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
Inderdaad, de lucht is wat raar van kleur en behoorlijk uitgebeten.
De enige manier om dat nog een beetje te redden is een laag te maken in je fotobewerkignsprogramma met alleen de lucht, en deze dan wat donkerder maken en flink met de kleurbalans spelen.
Hier even een voorbeeldje dat ik in 5 minuutjes in elkaar heb geflanst: link
Maar eigenlijk is de basis inderdaad bijna niet meer te redden.
Ik ben zelf ook een beetje tegen het idee van zulke bewerkingen, een beetje basisbewerken met een hele afbeelding vind ik het maximale toelaatbare, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, de lucht is inderdaad tamelijk rampzalig en daar doe je dan, zonder hele drastische ingrepen, vrij weinig aan. Bedankt voor het commentaar in ieder geval, we blijven proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:23:
Hehe, de lucht is inderdaad tamelijk rampzalig en daar doe je dan, zonder hele drastische ingrepen, vrij weinig aan. Bedankt voor het commentaar in ieder geval, we blijven proberen. :)
Volgende keer RAW schieten :)
Wat ook goed helpt tegen uitgebeten luchten is het contrast in de camera (350d) op 0 te zetten ben ik recent achter gekomen, probeer het is zou ik zeggen. Met deze foto moet je idd echt gaan photoshoppen om hem weer 'natuurlijk' te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 08-06-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
ik ben even zo vrij geweest om dit ervan te maken:
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/erwin.jpg

Persoonlijk vind ik dat je een foto best flink mag bewerken, als je maar een resultaat kunt genereren wat interessant is om naar te kijken. Gewoon om even te laten zien wat er evt mogelijk is. Of je het mooi vindt is een 2e

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:54:
ik ben even zo vrij geweest om dit ervan te maken:
[afbeelding]

Persoonlijk vind ik dat je een foto best flink mag bewerken, als je maar een resultaat kunt genereren wat interessant is om naar te kijken. Gewoon om even te laten zien wat er evt mogelijk is. Of je het mooi vindt is een 2e
Leuk, dank je wel. :)

En ik moet me inderdaad eens gaan verdiepen op meuk buiten de "vaste programma's" en op RAW gaan schieten.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!