Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.953 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44
Inmiddels zijn er al twee delen van dit topic versleten, we gaan hier verder in deel drie. Nog even wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door :)

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan is dit topic voor jou :) Let wel, 'zomaar' foto's hier dumpen is dus juist niet de bedoeling ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

[list=1]• 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
• Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
• Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
• Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
Gisteren gemaakt met mijn nieuwe camera. Meegenomen met het mountainbiken (Canon Powershot A620). Er zijn nog wel een paar aardige. Graag onderbouwde kritiek, begin me pas een beetje te verdiepen in de fotografie. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.adrenalinerush.nl/pics/picture009.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door RelaXXinG op 07-02-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind persoonlijk de 'z-w met een kleurtje' foto's zelden mooi. Hier legt het wel mooi de aandacht op het route-paaltje en als dat je doel was dan is het prima gelukt.

Verder kan de foto technisch beter denk ik:
-Lucht is uitgebeten (soms kan dat maar hier vind ik het een beetje te).
Probeer eens in CS2 (zo te zien gebruik je dat) m.b.v. Shift+Ctrl+Alt+~ deze gebieden te selecteren (en eventueel naar een aparte layer kopiëren) en dan de exposure een paar puntjes lichter te zetten. Daar verbetert de foto een hoop van denk ik.
-Compo heeft goede en slechte kanten. Voorgrond object en het pad zijn prima gecomposeerd maar je horizon had van mij op een andere plek mogen zitten. Misschien de volgende keer een beetje door je knieën gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
Wat betreft die lucht. Die was ten tijde van het maken van de foto ook helemaal wit. Het was namelijk eigenlijk zo'n saaie grauwe dag. Dus een mooie lucht was nergens te vinden. Maar ik zou em minder kunnen laten 'schijnen' zeg maar.

Bedankt voor je commentaar :)

[ Voor 17% gewijzigd door RelaXXinG op 07-02-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

Uit het vorige topic over deze foto:
Volgens mij heb ik deze al eerder ergens gezien. Kan het kloppen dat er in die versie meer te zien was (panorama?). Toen vielen de lijnen mij ook al op.
In ieder geval een fijne plaat en voor mij creëert het 'rommelige' juist de sfeer.
En tenslotte: is dit Monaco?
Dit is de eerste keer dat ik deze foto geplaatst heb ergens, maar het idee is natuurlijk niet helemaal uniek :) De foto is trouwens vorige maand in Nice genomen, dus het zit dicht bij Monaco :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Is dat op zo'n punt waar oude kasteel ruïnes staan? Daarbij heb je ook nog een aardige waterval, en een uitkijk punt over Nice. Mooi plekje was dat, alleen had ik toen een niet zo beste camera:( Ik wil ook graag eens wat posten dus zal ik het nu maar voor het eerst doen:

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/9987/dsc226728yj.png

Klikbaar voor grote versie.

30min beicht op 200ISO, nikon d50, sigma 18-125 @18. Ik heb express nog iets van de 'begane grond' erbij gedaan.

[ Voor 68% gewijzigd door SjorsVN op 07-02-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:13

Garyu

WW

Op de TU/e, onverwacht een stukje 'kunst'

Afbeeldingslocatie: http://www.arjangeven.nl/photo/2006/eindhoven/dsc_7786.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Garyu op 07-02-2006 21:04 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:39

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

@Sjors

Ten eerste, wat is het? En waarom zo groot?

[ Voor 54% gewijzigd door Lolhozer op 07-02-2006 22:11 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Lolhozer schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:07:
@Sjors

Ten eerste, wat is het? En waarom zo groot?
Wat het is, dit is de sterrenhemel. De poolster is de enigste ster die voor ons op hetzelfde punt blijft (zit precies op de as van de Aarde. Alle sterren lijken door de draaiing van de Aarde om die poolster te draaien. Maak hier een lange belichting van en je hebt de draaiing in beeld. Ik heb em verkleind, hij was inderdaad erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook @ sjors,

Wat is de streep die van rechtsonder naar linksboven gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:45:
Ook @ sjors,

Wat is de streep die van rechtsonder naar linksboven gaat?
Een overvliegend vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:28

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

SjorsVN schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:55:
I wil ook graag eens wat posten dus zal ik het nu maar voor het eerst doen:

[afbeelding]

Klikbaar voor grote versie.

30min beicht op 200ISO, nikon d50, sigma 18-125 @18. Ik heb express nog iets van de 'begane grond' erbij gedaan.
Mooie blauwe kleuren! Je zult wel vrij afgelegen wonen dan, ik zie weinig lichtvervuiling. Jammer van die vliegtuigstreep, maar daar doe je niks aan natuurlijk. :)

Als je iets op de voorgrond wilt hebben, zou ik toch eerder kiezen voor een bosrand ofzow dan voor de enkele tak die je nu ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Garyu schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:04:
Op de TU/e, onverwacht een stukje 'kunst'

[afbeelding]
Dat was toch vernield ofzo? Kon je een prijs mee winnen, staat iets over in cursor 17 ofzo.

Waar staat het eigenlijk? Ben er nog niet naar op zoek geweest. Dacht eigenlijk dat ze de Blob bedoelden als kunst ofzo, 'k kon me niet echt voorstellen wat dat voor nuttigs was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hmm, ben afgestudeerd, lees de Cursor eigenlijk dus niet meer.. kom nooit meer in Eindhoven aangezien ik in het buitenland werk nu. Toen bedacht ik me, toen ik laatste een weekend in EHV was, laat ik eens wat foto's maken van o.a. mijn stad & universiteit. Limbopad helemaal in de steigers, dit was het enige grappige dat ik nog kon vinden :). Staat dus naast die Blob of whatever dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
haha, ik heb meegedaan aan de wedstrijd, en als je kijkt wie 1,2 is geworden lach je je kapot..

http://www.ligt.net/fotogallerij.php

mijne:
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/small.jpg

het was ook niet echt een fotowedstrijd..

[ Voor 21% gewijzigd door DeoDupke op 07-02-2006 23:46 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sponzert/Brugge-(13)_hnfSmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 14:56
hij is bovenin overbelicht (dakramen) en hij lijkt me ook niet helemaal scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomR schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:56:
hij is bovenin overbelicht (dakramen) en hij lijkt me ook niet helemaal scherp.
Overbelicht. Is moeilijk he in de volle zon fotograferen. Hoe zou je dat moeten opvangen?
Scherp. Het valt toch wel mee lijkt me vanaf een schommeld bootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:03:
Overbelicht. Is moeilijk he in de volle zon fotograferen. Hoe zou je dat moeten opvangen?
Scherp. Het valt toch wel mee lijkt me vanaf een schommeld bootje.
Aan de muren op het huis te zien stond je niet rechtstreeks in de volle zon te fotograferen. Waarschijnlijk had je met wat belichtingscompensatie al een betere foto gehad.
Je thumbnail doet trouwens geen recht aan de grotere versie: hij is onscherp en zit echt tjokvol artifacts.

Volgens mij was deze in een andere crop ook al langsgekomen in deeltje twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:18:
[...]

Aan de muren op het huis te zien stond je niet rechtstreeks in de volle zon te fotograferen.

Volgens mij was deze in een andere crop ook al langsgekomen in deeltje twee ;)
Zonneje komt van boven he. Maar goed.
Zelfde stad. Maar andere foto.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:39:
[...]

Zonneje komt van boven he. Maar goed.
Zelfde stad. Maar andere foto.
je vraagt om commentaar, je krijgt naar mijn idee terecht commentaar, maar vervolgens probeer je je er tegen te verdedigen door met een berg excuses aan te komen die jou foto beter zouden moeten maken dan hij in werkelijkheid is. Misschien voor de omstandigheden heb je naar jou idee best een mooie foto gemaakt. Doe wat met de tips die je krijgt, dat is uiteindelijk de reden waarvoor je hier je foto plaatst of niet?

De volgende keer kun je dus proberen om die foto niet vanuit een boot te maken en de volgende keer zou je bijvoorbeeld 2 shots kunnen maken, 1 een paar stops onderbelicht zodat de lucht een stuk donkerder zal worden en 1 normale waardoor de rest van de foto er goed uit ziet. Die kun je dan samenvoegen en kun je een leuke foto krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door DeoDupke op 08-02-2006 12:52 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dan heeft jouw statief daar wel erg lang gestaan ;)
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/388/570935/gBqWmH.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door djengizz op 08-02-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste showcase foto van mijn zoon...
Geschoten met Nikon D70 en geleende Sigma 70-300 (ik weet niet precies welke) op 300 mm
1/60 - F4.5 - Contrast een beetje geholpen met PS
Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/2266/1856/320/thijn.0.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:09:
Eerste showcase foto van mijn zoon...
Geschoten met Nikon D70 en geleende Sigma 70-300 (ik weet niet precies welke) op 300 mm
1/60 - F4.5 - Contrast een beetje geholpen met PS
[afbeelding]
jammer dat de ene kant zo overbelicht is en die andere kant zo sterk onderbelicht. Zijn oog is daar bijna zwart.

offtopic:
ik dacht eigenlijk dat je hier een foto ging posten die je zoon had gemaakt

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ehm, jpeg kwaliteit is ontzettend slecht? Voor de rest mag er wel wat meer contrast in.. Maar die jpeg kwaliteit stoort me nog het meeste, kan de blokjes tellen :X

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Dit is m'n eerste testcase foto en zowiezo m'n eerste foto hier op GoT. Naja kleine uitleg lijkt me niet helemaal nodig maar voor degene die het niet zien het is een riem. De foto is genomen in de macro stand en is in PS lichtelijk nabewerkt, eigenlijk heel weinig aan gedaan, klein beetje levels en zwart wit gemaakt. De foto is geschoten met een Panasonic DMC-LS1, een gewone Prosumer camera.

Wat ik zelf beter had gewild aan de foto is dat de "C" van Chasin niet helemaal scherp is, maar ik weet niet of het erg storend is. Anyway genoeg gepraat, hier de foto.

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/9146/chasinbeltbw2ft.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Heaget schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:04:
Dit is m'n eerste testcase foto en zowiezo m'n eerste foto hier op GoT. Naja kleine uitleg lijkt me niet helemaal nodig maar voor degene die het niet zien het is een riem. De foto is genomen in de macro stand en is in PS lichtelijk nabewerkt, eigenlijk heel weinig aan gedaan, klein beetje levels en zwart wit gemaakt. De foto is geschoten met een Panasonic DMC-LS1, een gewone Prosumer camera.

Wat ik zelf beter had gewild aan de foto is dat de "C" van Chasin niet helemaal scherp is, maar ik weet niet of het erg storend is. Anyway genoeg gepraat, hier de foto.

[afbeelding]
wat dacht je, post hem gewoon nog een keer?
Heaget in "Solo testcasefoto's - om van te leren (d..."

voor mij persoonlijk mis ik iets, ik mis de .. kracht waarmee ik tot de foto word getrokken. Het kan zijn dat dat een beetje ligt aan mijn persoonlijk stijl van bewerken die meestal nogal een beetje doorgeschoten met schuivertjes kan over komen. Het is geen slechte foto, maar ik zou hem ook niet bij me aan de muur hangen als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder is het jammer dat je een stuk overbelicht hebt boven op de riem en wat je zegt de C, maar ook de D en E van denim zijn wat onscherp

[ Voor 8% gewijzigd door DeoDupke op 08-02-2006 14:26 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ja inderdaad, ik dacht gewoon ik post hem nog een keer omdat ik nog geen commentaar had gehad. In ieder geval toch bedankt voor je comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Eens met 't commentaar van DeoDupke

Ik heb trouwens ook de Panasonic DMC-LS1 en werkelijk een leuke camera hoor!
(ik ben trouwens bezig met 'n topic-start te maken voor 'n nieuw topic over deze camera)

Ik heb net wat foto's geschoten boven op zolder om er een of twee daarvan hier neer te gooien
te laten beoordelen/ commenten maar imageschack is down ofzo dus ik heb geen uploadspace :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik heb binnenkort een D50, deze Panasonic is van m'n ouders. Maar tijdens het uitgaan schoot dit plaatje door m'n hoofd dus zondag gelijk maar eens geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Angeloonie: dit keer heb je 100% gelijk, vooral gezien het verschil met op de foto klikken. Ik dacht dat de foto zó onscherp was, en verwachtte Nokia tegen te komen in de EXIF :P
@Heaget: meestal wordt dan het origineel erbij vermeld, en dat je graag iets meer erover hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nja daarnet dus even naar zolder gegaan met m'n nieuwe cameraatje om wat foto's te schieten.
Ik post alleen deze, omdat ik dit een van de mooiere foto's vond, die ik heb geschoten.
(en anders kan ik net m'n eigen showcase openen maar dat doe ik nog maar niet -->)
Ik ben maar 'n leek hoor qua fotograferen, maar zou graag toch wat commentaar willen horen!
Ik weet dat 't onderwerp niet heel bijzonder is ofzo, maar vind 't toch wel wat hebben...

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/4415/p10101397qc.jpg
Panasonic DMC LS1/ 1600x1200 pixels/ Black & White/ Fine/ Clickable

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Tsja, een dakraam... wat wil je met de foto vertellen? Ik kan er zo weinig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Garyu schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:44:
Tsja, een dakraam... wat wil je met de foto vertellen? Ik kan er zo weinig mee...
Niet bijster interessant nee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Laatst online: 16-05 11:15
MartijnGizmo schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:12:
[...]

Niet bijster interessant nee.....
mee eens, maar ik vind hem wel iets weghebben van een plaat met optisch bedrog, komt het nou naar voren of naar achteren..

code:
1
2
3
4
5
|\      /|
| \   /  |
|   \/   |
 \  |   /
   \|/

zoiets dus ;) kijk je in het boek, of tegen het boek aan. dat had ik eerst bij deze foto, totdat ik zag dat het om een raam ging aan dat handvat

[ Voor 3% gewijzigd door keluwak op 08-02-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nou dan ben ik blij dat toch nog iemand 'm 'n beetje interessant vond :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

TDB

Hier mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/6804/img05417ro.th.jpg

Dit is onze poes, deze foto is twee dagen genomen nadat wij haar hadden opgehaald uit het asiel. Met name het relaxe liggen van de poes vind ik persoonlijk erg geslaagd, daarnaast vind ik de schaduw/zon werking "grappig".

Ben benieuwd wat jullier er van vinden..... meer close up (of juist niet), scherpte / diepte...... etc....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Doe eens wat aan je witbalans. Je witbalans staat nu op zonnig, waardoor de schaduw wat te blauwig is.

[disclaimer]kan aan mijn TFT-scherm liggen[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

MBV schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:08:
Doe eens wat aan je witbalans. Je witbalans staat nu op zonnig, waardoor de schaduw wat te blauwig is.

[disclaimer]kan aan mijn TFT-scherm liggen
[/quote]

hmmmmm...... blauwig....... ik ben een beetje kleurenblind dus ik zie dat niet zo 1-2-3.... Zijn er meer mensen die het met MBV eens zijn ? Want als dat zo is, dan moet ik er idd aan gaan denken om eens met de witbalans te "spelen".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

TDB schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:51:
Hier mijn bijdrage:

[afbeelding]

Dit is onze poes, deze foto is twee dagen genomen nadat wij haar hadden opgehaald uit het asiel. Met name het relaxe liggen van de poes vind ik persoonlijk erg geslaagd, daarnaast vind ik de schaduw/zon werking "grappig".

Ben benieuwd wat jullier er van vinden..... meer close up (of juist niet), scherpte / diepte...... etc....
Nette foto, goed beperkte scherptediepte, maar wel mooi scherp op de kop. Er had rechtsonder iets minder stoel op mogen staan, maar dan zou je links wat teveel van de poten missen. Met de witbalans is naar mijn mening niks mis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pol parasol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Inderdaad mooie foto en scherp op de juiste plaats...

en met de witbalans is inderdaad niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

Omdat mijn vorige foto aan het eind van het vorige topic stond durf ik nu in een nieuw topic wel weer een nieuwe foto te plaatsen. Ik ben er wel tevreden over, maar ik weet niet wat anderen van deze nabewerking vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/2875/bootje4ow.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik vind de foto super, maar ik vind de toning wat minder.
Heeft wel een mooi zonsondergang kleurtje maar niet de bijpassende lucht.
Heb je deze ook in z-w geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
MBV schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:08:

[disclaimer]kan aan mijn TFT-scherm liggen
Het kussen op die stoel is gewoon blauw, met de witbalans zelf is weinig mis ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Gisteren genomen op een demonstratie tornooi te Zottegem (Gent)

Mijn eerste foto post hier dus graag jullie commentaar ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bart.waerenborgh/snooker/DSC_0543c.jpg

Nikon D50/ISO800/70-300@190mm

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:35

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Vind hem niet echt bijzonder. Het had zo een screenshot van een tv programma kunnen zijn imo ...

Als je wat dichterbij had mogen komen, had het misschien wel een leuke foto kunnen zijn.. :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

The Rancor schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:49:
Gisteren genomen op een demonstratie tornooi te Zottegem (Gent)

Mijn eerste foto post hier dus graag jullie commentaar ;)

[afbeelding]

Nikon D50/ISO800/70-300@190mm
Ligt het nu aan mij of ziet zijn hand er idd raar uit ?! (wijsvinger / middelvinger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Rancor
Ligt het nu aan mij of ziet zijn hand er idd raar uit ?! (wijsvinger / middelvinger)
Die vinger gaat constant op en neer bij het uitlijnen vh shot, vandaar dat die er waarschijnlijk raar uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Rancor
AngelDust schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:52:
Vind hem niet echt bijzonder. Het had zo een screenshot van een tv programma kunnen zijn imo ...

Als je wat dichterbij had mogen komen, had het misschien wel een leuke foto kunnen zijn.. :)
Is deze beter?

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bart.waerenborgh/snooker/DSC_0526c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 02-09 20:26
Het gezicht van die man vind ik zo donker/onderbelicht.

Dat is niet zo gek met de verlichting die bijna aleen maar recht van boven de biljart tafel verlicht. En flitsen zullen ze daar denk ik ook niet echt op prijs stellen

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

TDB schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:24:
[...]

hmmmmm...... blauwig....... ik ben een beetje kleurenblind dus ik zie dat niet zo 1-2-3.... Zijn er meer mensen die het met MBV eens zijn ? Want als dat zo is, dan moet ik er idd aan gaan denken om eens met de witbalans te "spelen".....
Sorry, 'k zal het anders zeggen. Als je een D70 hebt ;) heb je o.a. de witbalans-instellingen voor zonnig, bewolkt en schaduw. Dingen in de zon zien er over het algemeen wat 'geliger' uit, en die andere witbalans-instelling zorgt ervoor dat dingen in de schaduw eruit zien alsof ze in de zon zijn gemaakt, volg je me?
Blauw is niet de goede omschrijving, dat lag (zoals al verwacht) aan de TFT van mijn NEC. Maar iets warmere kleuren zou ervoor kunnen zorgen dat de kat wat minder nadrukkelijk in de schaduw ligt. Wat me handig lijkt, aangezien het hét centrale onderwerp is :)

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 09-02-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Rancor
martijn_tje schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:40:
Het gezicht van die man vind ik zo donker/onderbelicht.

Dat is niet zo gek met de verlichting die bijna aleen maar recht van boven de biljart tafel verlicht. En flitsen zullen ze daar denk ik ook niet echt op prijs stellen
Het is inderdaad niet bepaald een makkelijk onderwerp, flitsen is totaal uitgesloten, lichten rondom gedimd, boven de tafel enkele duizenden watts aan spots. Deze is geschoten op ISO800 op 270mm zonder statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste keer met m'n Nikon D70s + 18-70
Dit vind ik zelf een foto die niet echt slecht is, maar ik ben er van overtuigd dat er nog veel dingen aan zijn die beter zijn... dus kom maar op :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.schuddenvoorgebruik.be/dump/fiets_600.jpg

Wat ik er zelf aan zie is dat de horizon niet volledig recht is...
De compositie is misschien ook wat saai...

EXIF

Nikon D70s
2006/02/11 11:14:58.9
Gecomprimeerd RAW (12-bits)
Beeldformaat: Groot (3008 x 2000)
Objectief: 18-70mm F/3.5-4.5 G
Brandpuntsafstand: 29mm
Belichtingsstand: Programma-automatiek
Lichtmeetmethode: Meerveldsmeting
1/160 seconde(n) - F/6.3
Belichtingscorrectie: 0 LW
Gevoeligheid: ISO 400
Bld.optimalsrn: Normaal
Witbalans: Automatisch
AF-stand: AF-S
Flitssynchronisatiestand: Niet bevestigd
Kleurstand: Stand Ia (sRGB)
Tooncompensatie: Automatisch
Kleuraanpassing: 0°
Verzadiging: Normaal
Verscherping: Automatisch
Beeldcommentaar:
Lange tijd ruisonderdrukking: Uit

Nabewerking: geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 13:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vind je compositie een beetje raar, er staat een interessant onderwerp op, maar daarvan maar een klein stukje, nu is er wel een achtergrond, maar die is weer totaal niet interessant. Kortom: meer onderwerp, minder achtergrond

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:30:
Mijn eerste keer met m'n Nikon D70s + 18-70
Dit vind ik zelf een foto die niet echt slecht is, maar ik ben er van overtuigd dat er nog veel dingen aan zijn die beter zijn... dus kom maar op :-)
De uitsnede is wat vreemd, ik had liever wat meer fiets en wat minder gras gezien. Maar met een beetje groffe nabewerking (veel contrast) is hier best een leuke plaat van te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Uit de categorie: Hoe ver kun je gaan ( of zoals sommige zullen zeggen, hoe lelijk kun je 'm maken):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/muur.jpg

origineel:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/muurtje.jpg

commentaar op zowel de eigenlijke foto als de border (kun je zoiets nog border noemen) welkom natuurlijk

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:46

The Legend

*Plop*

Ik durf hier haast niet te posten magoed :P Net een nieuwe cam en vind het wel leuk om een beetje te klooien majah, zo goed als de meesten hier wordt ik nooit :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0dea836f4fcd0cb26dfed97c67d7f63a/full.jpg

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/appingedam/justin.jpg
> clickety click voor 1024 <

Close up portretje van een kameraad van mij met de 20mm 2.8 Nikkor.

In kleur was die nogal flets, op zich wel te corrigeren, maar ik vind em in z/w eigenlijk mooier.

Tja, wat denken jullie? Ben zelf wel tevreden met deze plaat eigenlijk :+

[ Voor 3% gewijzigd door WhizzCat op 12-02-2006 22:34 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

inquestos schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:26:
Uit de categorie: Hoe ver kun je gaan ( of zoals sommige zullen zeggen, hoe lelijk kun je 'm maken):

[afbeelding]

origineel:
[afbeelding]

commentaar op zowel de eigenlijke foto als de border (kun je zoiets nog border noemen) welkom natuurlijk
@ eigenlijke foto: Lekker ranzig muurtje
@ border: Lekker ranzig bordertje

Tel deze 2 bij elkaar op en je hebt zoals jezelf al beaamde een vrij lelijk geheel maar hij is wel leuk ;)
Nadeel van deze border is natuurlijk wel dat je hem niet voor een hele serie foto's kunt gebruiken aangezien het een "echte" polaroid moet voorstellen...en dat die dan allemaal op precies dezelfde plek 't plakbandje hebben zitten komt ongeloofwaardig over. Maar qua ranzigheid issie zeker wel gelukt :)
The Legend schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:33:
Ik durf hier haast niet te posten magoed :P Net een nieuwe cam en vind het wel leuk om een beetje te klooien majah, zo goed als de meesten hier wordt ik nooit :+

[afbeelding]
Ondanks dat het een "klooi-foto" is, vind ik hem wel leuk hoor :) Misschien iets meer van boven fotograveren, zodat niet de helft van je foto is bedekt met een onscherpe +, enter en toetsenbord rand en je wat duidelijkere weglopende lijnen in de diepte hebt.
WhizzCat schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:34:
[afbeelding]
> clickety click voor 1024 <

Close up portretje van een kameraad van mij met de 20mm 2.8 Nikkor.

In kleur was die nogal flets, op zich wel te corrigeren, maar ik vind em in z/w eigenlijk mooier.

Tja, wat denken jullie? Ben zelf wel tevreden met deze plaat eigenlijk :+
keuze voor z/w is goed, geeft de foto een moeilijk te raden plaats (mbt achtergrond). Ook omdat de kleding die je kameraad aan heeft wat casual overkomt en z'n ongeschoren kin komt het geheel al grauwig over, dus in z/w is zeker geen slechte keuze. De wat wazige randen aan de zijkanten van de foto is dat expres gedaan ?

all comments are imho

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ETM schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:22:
[...]

keuze voor z/w is goed, geeft de foto een moeilijk te raden plaats (mbt achtergrond). Ook omdat de kleding die je kameraad aan heeft wat casual overkomt en z'n ongeschoren kin komt het geheel al grauwig over, dus in z/w is zeker geen slechte keuze. De wat wazige randen aan de zijkanten van de foto is dat expres gedaan ?

all comments are imho
Cool, tnx, het weer zat echt voor geen meter mee, nog een reden voor z/w imho, egaal witte/grijze luchten met bijzonder grote kans op highlights dus, zoals heir al gebeurd is. De omgeving is een soort bouwputje in Harkstede (don't ask :+). Ik heb kunstmatig een beetje vignettering toegevoegd voor de feel. Leek me wel passend :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik een enorm verhaal had getikt over waarom ik hier een van mijn fotos plaats, crashte mijn firefox tijdens het uploaden van die zelfde foto.En ik kan het mij niet meer "beaarzen" om het hele stuk opnieuw te typen :)

Anyway, hier een foto vanaf R'dam hofplein genomen, op de terugweg van school.

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/8494/rotterdamhofplein17uo.th.jpg

Geschoten met een ietwat verouderd model camera,
Namelijk de Nikon Coolpix 2000.
Tja , had ik maar geld voor een Canon eos 350d :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/kerkhof_puin.jpg

Vond het heel lomp dat er achter een kerkhof dit soort bulten liggen met oude graf zerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Whoow zeker 'n mooie foto
(kun je 'm ergens groter uploaden?)

Maar ik vind 't middelpunt dat je hebt gekozen niet echt bijzonder?
Aan de linkerkant 'n zeer mooie witte steen met tekst en aan de andere kant 'n donkere steen.
In 't midden dan 'n 'lelijke' groen verweerde steen. Maarja zoals ik al zei graag ietwat groter misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/6792/dscn28705yc.jpg
Wat vinden jullie van deze foto ?
Simpel maar hij spreekt me wel aan (genomen met een Nikon 3100)

Sorry, ik krijg de foto niet gefixt :(
probeer het nog eens...
Ha hij staat er, dit is trouwens mijn eerste foto hier dus kunnen jullie wat zacht zijn ?
(wat een entrée :o )

[ Voor 79% gewijzigd door Jado op 14-02-2006 21:04 ]

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Jammer dat het steeltje van het blaadje niet scherp is, dat had imho mooier geweest. Die tak trouwens ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:26

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:55:
[afbeelding]

Vond het heel lomp dat er achter een kerkhof dit soort bulten liggen met oude graf zerken
Bizarre foto waardoor deze eigenlijk direct goed is..

Voor de rest... ga daar eens langs wanneer de zon bijv. laag staat zodat je meer schaduwen en een andere belichting hebt.. op die manier wordt de foto misschien wat "minder depri"... Ik vind 'm eigenlijk iets te donker... (misschien is 's nachts met flits ook wel wat.. een extra hoog creepy gevoel)
Jado schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:00:
[afbeelding]
Wat vinden jullie van deze foto ?
Simpel maar hij spreekt me wel aan (genomen met een Nikon 3100)

Sorry, ik krijg de foto niet gefixt :(
probeer het nog eens...
Ha hij staat er, dit is trouwens mijn eerste foto hier dus kunnen jullie wat zacht zijn ?
(wat een entrée :o )
mhoaw.. ik krijg er geen (herfst?) gevoel bij..

disclaimer.. mijn kritieken en tips komen voornamelijk uit mijn onderbeukgevoel :P

Maar aangezien ik ook graag kritiek krijg:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~helm0156/standeman/fotos/gate_small.jpg

ik ben erg benieuwd naar wat mensen vinden... aangezien ik het 1 van mijn betere foto's vind op het moment.. :)

Ik denk dat ik 'm wat moet croppen... om de overbodige zaken erover te halen (zoals het stokje in het water)

[ Voor 27% gewijzigd door Standeman op 14-02-2006 22:40 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.aconia.nl/anto...xploring_veghel%20148.jpg
http://www.aconia.nl/anto...xploring_veghel%20171.jpg

Een onbewerkte versie van hetgeen hierboven (ook veel groter dus)
en een andere foto die ik ook redelijk lomp vond (ook onbewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb vorige week de camera binnen gekregen (eerste digicam :P)....en nu heb ik wat foto's gemaakt.......durf het bijna niet,,....maar met alle moed tesamen post ik hier mijn eerste foto.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/

P.S. jammer van het zakje in het water idd, zou je die weg kunnen soepen?
wees lief voor me O+

Edit: plaatje doet het niet...waarom niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 15-02-2006 00:29 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je hebt niet eens het plaatje in je [ img] staan, maar je website. Maar ik zou hem ook maar even verkleinen naar 600 pixels in de breedte, hij is namelijk anders te groot.

Helemaal niet slecht voor je eerste foto's. Er is natuurlijk wel het een en ander mis: scheef, vrij saai nog door contrastloosheid, compositie, onderwerploos, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door inquestos op 15-02-2006 00:42 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:26

Standeman

Prutser 1e klasse

nomad85 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:28:
Heb vorige week de camera binnen gekregen (eerste digicam :P)....en nu heb ik wat foto's gemaakt.......durf het bijna niet,,....maar met alle moed tesamen post ik hier mijn eerste foto.
[afbeelding]

P.S. jammer van het zakje in het water idd, zou je die weg kunnen soepen?
wees lief voor me O+

Edit: plaatje doet het niet...waarom niet?
Ik heb de hele tijd het gevoel dat de foto naar rechts gaat omvallen.. :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Uit de oude doos (Chinatown, New York 2003)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/Yplaatje2.jpg
-klikbaar-

[ Voor 30% gewijzigd door pvdplanet op 15-02-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mooie plaat, maar net iets te veel sharpening of iets anders. Er ontstaan nu halo's rond het stoplicht en gebouwen, het lijkt daardoor net alsof de lucht erachter geplakt is. Dat kan niet de bedoeling zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Het zou aan de camera kunnen liggen (Fujifilm 2 megapixel van $100)
Contrast en de scherpte zijn slechts minimaal 'geboost'
Edit: het origineel heeft het ook

[ Voor 18% gewijzigd door pvdplanet op 15-02-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

proller schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:13:
Jammer dat het steeltje van het blaadje niet scherp is, dat had imho mooier geweest. Die tak trouwens ook?
Ja, ik weet het,normaal zijn mijn foto's wel beter (maar die trek ik dan met camera's die ook stukken beter zijn).Hier had ik slechts de beschikking over ene oude Nikon 3100 :X
De foto is trouwens niet bewerkt en genomen op het dak van de garagepoort van de buren. O-)

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

pvdplanet schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:05:
Uit de oude doos (Chinatown, New York 2003)

[afbeelding]
-klikbaar-
Mooie plaat, sprekend. Wel inderdaad een beetje té veel verscherpt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jado schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:57:
[...]

Ja, ik weet het,normaal zijn mijn foto's wel beter (maar die trek ik dan met camera's die ook stukken beter zijn).Hier had ik slechts de beschikking over ene oude Nikon 3100 :X
De foto is trouwens niet bewerkt en genomen op het dak van de garagepoort van de buren. O-)
Maar van dat verhaal wordt je foto niet beter :P

;)

Het excuus "niks aan verbeterd" komt de laatste tijd wel erg vaak langs, zeker in het testcase topic. Net alsof je foto daardoor beter is dan een bewerkte foto die wél prettig is om naar te kijken. Deze foto kan je met nabewerking nog een stuk mooier maken, daar wordt hij wél beter van :)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/IMG_8970a.jpg
Creatief met karton en veel lampen :+.

• inquestos
't is het natuurlijk nog niet helemaal: raam valt weg in achtergrond, verschillende schaduwen (mag softer), Gele ondergrond, zeker in combinatie met dát paars. Maar volgensmij ben je al een heel eind :) . "Beste stuurlui staan aan wal": moet zelf ook nog maar eens zo'n opstelling bouwen op een regenachtige dag, dus wat l*l ik

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

MBV schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:00:
[...]

Maar van dat verhaal wordt je foto niet beter :P

;)

Het excuus "niks aan verbeterd" komt de laatste tijd wel erg vaak langs, zeker in het testcase topic. Net alsof je foto daardoor beter is dan een bewerkte foto die wél prettig is om naar te kijken. Deze foto kan je met nabewerking nog een stuk mooier maken, daar wordt hij wél beter van :)
Ach, beter moet hij niet worden...ik ben er tevreden genoeg mee, als ik hem nabewerk neemt dat weer wat tijd in beslag en dan is hij niet meer onbewerkt (vind ik vele leuker).Maar ik zal mss eens proberen.

• paQ
  • Nu online

paQ

Wie helpot mij op weg ;(

ik heb vandaag een producttafel gekocht (redelijk formaat nog) en twee TL gevoerde lampen zodat ik redelijk diffuus licht heb.
Boven de afel heb ik een balk met 4 dimbare halogeen lampjes hangen van 35W.
Vanaf de onderkant belicht ik de onderkant van de tafel indirect met een halogeenlamp van 50W.

als ik de camera (DMC-FZ30) wit balanceer op de kale product tafel, dan wordt dit mijn opname (als ik de belichting mooi in balans houd)

Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/ES/test1.jpg

:{ niet bepaald het resultaat dat ik zoek :{
ik wil dat de achtegrond zó wit is, dat het achtegrond wit altijd wegvalt in papier wit bij een afdruk.

what am I doing wrong?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Overbelichten! Je camera wil er altijd 18% grijs van maken, en dat lukt goed zo te zien. :)

Edit:
In Photoshop --> New Layer --> Levels, met wit pipetje op de achtergrond klikken. Ik heb daarna de layer-opacity op 90% gezet, zodat het witte ding niet wegvalt in de achtergrond:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/test1.jpg

Edit2: zijn alsnog rare dingen gebeurd met dat witte ding, maargoed, gaat ff om het principe.

[ Voor 72% gewijzigd door MartijnGizmo op 16-02-2006 21:47 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
inderdaad, en zorg ervoor dat als je het witte stukje duidelijk wilt houden, je een lamp er echt licht over laat 'scheren' - het profiel geeft dan lekker zwarte randen waardoor hij nog steeds duidelijk is op een witte achtergrond. Speel bij zulke vormen ook met waar je je lampen precies plaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

en dan een grote of kleine lensopening?
of maakt dat niet zoveel uit?

ik wil namelijk dat het product zoveel mogelijk overal even scherp is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

OK

Denk dat het nu beter gaat :)
ik heb de producten helemaal tot aan de kormming van de tafel geschoven (de rug zeg maar)
De TL bureaulampen heb ik van net boven de lens, schuin naar voren richting het product gericht, eentje van rechts, eente van links.

Alle andere verlichting is uit en heb de kamer iets donkerder gemaakt.
Foto's zijn gemaakt op ISO 100 en F3.6
Ietsjes overbelicht en het blauw in de camera een streepje omhoog getrokken.

ik heb in PS enkel de curve voor het wit iets naar het midden getrokken.
zodra alle 'wit' na de schaduw ook echt wit is, heb ik het verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/ES/test2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/ES/test3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/ES/test4.jpg

ik vind dat ik het wit nu wel onder de knie heb :)
maar alleen de kleurechtheid blijft nog wat moeilijk... het grijs is in het echt wat meer beton kleurig en het blauw zit een beetje tegen navy-blue aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Laatst online: 09-09 23:08
Ziet er goed uit paQ. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de opstelling zelf. Zou je daar eens een foto van kunnen maken en die posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Canon 350D, met een Tamron 28 -105 objectief.

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/boat.jpg
Genomen op landscape stand.

http://daemonart.nl/baot4.jpg
Genomen op manual met, ik dacht, 125 shutter en 8.1 difragma.

http://daemonart.nl/boat2.jpg
Hier heb ik de sluitertijd iets vertraagd.

Kennelijk moet ik nog leren om gaan met de white balance.

Modbreak:Die paarsachtige foto's, de tweede en derde, heb ik even veranderd naar een link. Ik hoop dat je zelf ook snapt dat het als testcase ook gewoon een mislukte foto is en die hoef je niet te posten. Wat hier fout is gegaan geef je zelf al aan, da's in de basics en daar gaat het bij testcase foto's normaalgesproken niet om.

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 17-02-2006 15:54 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

a3konijn schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:43:
Ziet er goed uit paQ. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de opstelling zelf. Zou je daar eens een foto van kunnen maken en die posten?
Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/ES/test5.jpg

opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/ES/tafel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

paQ schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:53:
en dan een grote of kleine lensopening?
of maakt dat niet zoveel uit?

ik wil namelijk dat het product zoveel mogelijk overal even scherp is
Als je zoveel mogelijk scherp wilt, moet je een kleine lensopening kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd wat bezig met het 'mooi' maken van foto's. Ik heb een paar foto's die ik zelf mijn mooiste foto's vind. Nu zou ik jullie commentaar op de foto (compositie e.d.) willen en over hoe ik het geshopt hebt. Ik ben benieuwd hoe de foto nog mooier gemaakt kan worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.carpenter.nl/erwt/showcase_01.jpg

link naar originele

ik moet zeggen dat ik nog steeds trots ben dat ik zo'n foto uit mn oude vertrouwde powershot a40 kan halen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De uitgebeten lucht kun je achteraf natuurlijk weinig aan doen, maar ik ben benieuwd waarom je juist kleur/contrast verwijderd hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:50:
OK

Denk dat het nu beter gaat :)
ik heb de producten helemaal tot aan de kormming van de tafel geschoven (de rug zeg maar)
De TL bureaulampen heb ik van net boven de lens, schuin naar voren richting het product gericht, eentje van rechts, eente van links.

Alle andere verlichting is uit en heb de kamer iets donkerder gemaakt.
Foto's zijn gemaakt op ISO 100 en F3.6
Ietsjes overbelicht en het blauw in de camera een streepje omhoog getrokken.

ik heb in PS enkel de curve voor het wit iets naar het midden getrokken.
zodra alle 'wit' na de schaduw ook echt wit is, heb ik het verwijderd.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ik vind dat ik het wit nu wel onder de knie heb :)
maar alleen de kleurechtheid blijft nog wat moeilijk... het grijs is in het echt wat meer beton kleurig en het blauw zit een beetje tegen navy-blue aan...
zodra je achtergrond 'echt' wit is gemaakt kun je uiteraard met de kleurentools van Photoshop aan de slag, door bijv de hue aan te passen, of door aan contrast en helderheid van de kleur te sleutelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Zullen we gebabbel over de productfoto's van paQ voortzetten in het aparte topic [rml][ testcase] productfoto's Excellent Systems[/rml] wat hij daar inmiddels voor geopend heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Net een nieuwe camera Canon ixus50. Vind dit toch wel de leukste foto die ik tot nu toe heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.lamie/IMG_0135K.jpg

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
Foto gemaak op het oude kerkhof in Hasselt

Afbeeldingslocatie: http://www.sjink.org/files/stoeltje.jpg

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Laatst online: 08-09 15:46
Hoi, er werd hier een BARC verplaatst naar het oorlogsmuseum. Dit is denk ik wel mn mooiste foto, Graag commentaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maatjen1/DSC_0441_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiZtraL schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:26:
Net een nieuwe camera Canon ixus50. Vind dit toch wel de leukste foto die ik tot nu toe heb gemaakt.

[afbeelding]

Wat vinden jullie?
Op zich wel grappige compositie, maar mist wat expressie naar mijn smaak, had best wel wat meer kleur en contrast in gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjink schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:36:
Foto gemaak op het oude kerkhof in Hasselt

[afbeelding]
Hele mooie compostitie, vertel eens iets over je nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caviatjuh schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:09:
Hoi, er werd hier een BARC verplaatst naar het oorlogsmuseum. Dit is denk ik wel mn mooiste foto, Graag commentaar:
[afbeelding]
Mooie compositie, maar heeft naar mijn idee iets onechts door de stevige kleur op het gras voor het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Laatst online: 08-09 15:46
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:22:
[...]

Mooie compositie, maar heeft naar mijn idee iets onechts door de stevige kleur op het gras voor het onderwerp.
Mjah, het is geen gras, misschien kan het daar aan liggen :) Het is een stuk omgeploegde akker met een bouwlamp erop. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Caviatjuh op 18-02-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:22:
[...]

Hele mooie compostitie, vertel eens iets over je nabewerking.
vignettering toegevoegd, contrast verhoogd en een beetje usm ;)

*blup*

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!