Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
sjink schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:36:
Foto gemaak op het oude kerkhof in Hasselt

[afbeelding]
Nice, je zou eventueel deze foto 2x kunnen maken, ook nog een keer een paar stops onderbelicht zodat het glas in lood ook te zien is. Dan deze samenvoegen. Overigens vind ik in dit geval de lichtinval erg mooi dus ik weet niet of het resultaat veel mooier zou worden.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Ik heb er zelf ook nog wel een:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_7137_600.jpg
Achter glas genomen, dus niet perfect scherp.

Exif:
D70
Kitlens 70 mm
F1/4.5
1/100 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Caviatjuh schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:09:
Hoi, er werd hier een BARC verplaatst naar het oorlogsmuseum. Dit is denk ik wel mn mooiste foto, Graag commentaar:
[afbeelding]
Mooi licht inderdaad, inhoudelijk wel jammer dat je niet goed ziet hoe enorm groot die BARC is. :)
The Cheese schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:01:
Ik heb er zelf ook nog wel een:
[afbeelding]
Achter glas genomen, dus niet perfect scherp.

Exif:
D70
Kitlens 70 mm
F1/4.5
1/100 sec
Issie wel echt? :) Ik zou de groen-zweem wat verwijderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
MartijnGizmo schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:56:
Issie wel echt? :) Ik zou de groen-zweem wat verwijderen.....
Ja, idd hij is wat te groen, dat glas he ;) .
En hij is zeker echt, dat is dan wel weer het voordeel van achter glas (dierenpark Amersfoort), je kunt de dieren tot op een halve meter benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

The Cheese schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:09:
[...]

Ja, idd hij is wat te groen, dat glas he ;) .
En hij is zeker echt, dat is dan wel weer het voordeel van achter glas (dierenpark Amersfoort), je kunt de dieren tot op een halve meter benaderen.
Ik bedoelde dat het prima te fixen is in Photoshop. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/DSC_7137_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
MartijnGizmo schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:16:
[...]

[afbeelding]
Ja, dat had ik ook gedaan, ik heb alleen het resultaat niet gepost, maar thanx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:16:
[...]

[afbeelding]
Kan jij me vertellen hoe je die zweem zo weg heb gekregen?
Is wel goed gelukt met ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44
Standaardacties he, spelen met de levels en kleurbalans in Photoshop :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/1540/dscf633925au.jpg
Ik vond hem opzich wel iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zoefff schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:41:
Standaardacties he, spelen met de levels en kleurbalans in Photoshop :)
Precies, Levels en dan met het grijze pipetje klikken op je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Mooie (Y) Staan ook mooie foto's op je site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.magix-photos.com/mediapool02/88/A8/35/C0/A5/C0/11/DA/A5/99/A0/DF/A4/8C/2A/01/10/D0C3D5D0A5C011DAB415FDF0A48C2A01.jpg

Zonsondergang onbewerkt met een Minolta 7Hi. 1 van de mooiste zonsondergangen die ik gezien heb, en alszodanig gefotograveerd.

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BiG_G schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 06:48:
Zonsondergang onbewerkt met een Minolta 7Hi. 1 van de mooiste zonsondergangen die ik gezien heb, en alszodanig gefotograveerd.
Ik zou even je horizon recht trekken want die vind ik best wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

BiG_G schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 06:48:
Klikbaar
[afbeelding]

Ik vind de horizon niet echt scheef, zit hem gewoon in de lens dat het zo lijkt. Want links en rechts eindigt de foto op dezelfde plaats. Hoe noem je dat ook alweer: barrel distortion?

Ik zou de kleuren wat meer laten spreken op de foto. Dan kan het een hele mooie worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Januszjes schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:15:
Ik vind de horizon niet echt scheef, zit hem gewoon in de lens dat het zo lijkt. Want links en rechts eindigt de foto op dezelfde plaats. Hoe noem je dat ook alweer: barrel distortion?
Met recht trekken bedoel ik ook lens correction toepassen (en dan recht zetten ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Januszjes schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:15:
[...]

Ik zou de kleuren wat meer laten spreken op de foto. Dan kan het een hele mooie worden!
Links en rechts gelijk zeg je? Even linksonder en rechtsonder uitknippen en naast elkaar zetten:

Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/tochniet.png

Normaalgesproken is een paar pixels niet erg, dat ben ik met je eens, maar in dit geval valt het gewoon meteen op, zelfs zonder uitknippen en naast elkaar leggen.

En tsja, de rest is een kwestie van smaak. Barrel distortion vind ik dan weer niet erg, zolang deze maar symmetrisch is. De kleurtjes vind ik ook nu juist mooi, het hoeft niet per sé een ontzettende verzameling felle roze/oranje luchtvervuilingskleuren te zijn.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

@ Jumpstart: je hebt gelijk. Ik zal nog wel niet helemaal wakker zijn. Als ik het zo zie is het inderdaad erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Onbewerkt? Dan heeft hij wel heel veel vignettering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Vignettering?

Tja, ik ben niet geheel tevreden over de cam. Het nadeel is, als je steeds tegen bepaalde beperkingen oploopt, dat je op een bepaald moment minder gaat fotograferen.
De grootste beperking die ik met regelmaat tegenkom is het tekort aan licht. Als ik bij een normale situatie waar ik geen flitser (kan) hoef te gebruiken, de diafragma wijd open zet, en ik zet de sluitertijd op snel als mogelijk zonder onderbelicht te raken, heb ik talloze foto's bewogen. Of juist onderbelicht. De balans erin te vinden is erg moeilijk.

Onkunde? Misschien...

Ik ga voor de d200, ik denk dat die mijn analoge camera goed kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Boe!

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/1936/dsc00196009fx.jpg

(click)

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 25-02-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@big_d: Vignettering ja, de hoeken zijn veel donkerder dan het midden, of 30px van de hoek af.
Bewogen foto's is je eigen schuld. Als je onder de 50mm zit (cropfactor meegerekend) is alles langer dan 1/60 riskant, en langer dan 1/15 een gegarandeerd bewogen foto. Als je daarboven zit was daar een mooie formule voor, volgens mij moest je de brandpuntsafstand in mm minimaal gelijk hebben aan 1/*, dus 300mm = 1/300.

Bij een D200 heb je hetzelfde probleem: je foto's zijn net zo snel bewogen bij lange sluitertijden. Gelukkig kan je dan wel de ISO hoger zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Sorry, maar dit is dus naar mijn mening geen showcase-foto. Leuke foto, niet veel mis mee :) , maar weinig bijzonders. Ik twijfelde ook al over je vorige foto (waar de bebouwing op de achtergrond toch wel erg storend is), maar bij 2 showcase-foto's binnen 24 uur moet je ook wel zelf je bedenkingen hebben...

en je link doet 't ook niet

Trouwens, die van M4verick, Big_G, en vooral van jan_marten hier onder zijn naar mijn mening ook niet showcase-waardig.

[ Voor 17% gewijzigd door inquestos op 25-02-2006 20:00 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:26
Even mijn nieuwe Panasonic DMC-FZ5 uitgeprobeerd in de Haarlemmer hout. Dat ligt naast mijn werk en aangezien we vandaag server werkzaamheden hadden en de server een RAID5 moest formatteren ben ik maar een blokje om gegaan. Dit vond ik zelf wel een leuke foto, moest wel 12x inzoomen en dat is ook gelijk de reden dat de foto gecropt is (bewegende takjes bovenaan).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.regeling2/images/haarlemmerhout_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Vond ze zelf meer veredelde snapshots en nog wel net toegankelijk voor het topic

Maar ik zal de volgende keer wel es wat kritischer filteren :P

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 25-02-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

@Jan-marten, op zich een leuke beeld zo'n vogel iin de zon :). Foto-technisch spreekt het alleen een stuk minder aan. De vogel is te donker en staat vrijwel precies in het midden, waardoor het alles bij elkaar wat saai aandoet. Volgende keer misschien: nog dichter bij de grond, een stukje meer laten zien in de richting waarnaar de vogel kijkt, en goed proberen te belichten :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

@MBV,

Ik snap wat je bedoelt met vignettering. Zoals ik al zei... De foto is geheel onbewerkt.
Kwaliteit van de cam?
Ik fotografeer al 20 jaar altijd volledig handmatig met analoog. Ik meende met de 7hi een mogelijke vervanger van mijn analoge camera te hebben...
Maar het probleem lijkt me in de grote van de ccd te vinden (hij is al 3 jr oud uit de prijs cat 1000 eur).

Als ik op 50 mm op een snelheid van 1/125 schiet is ie simpelweg onderbelicht (met diafragma wijdopen op een mooie zonnige dag). (ik maak graag natuurfoto's).

Ik heb de 7d van minolta in m'n handen gehad, en daar is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Die cam is al ongeloofelijk snel en zou een goede vervanger kunnen zijn van m'n analoog. Ware het niet dat Minolta z'n spul overgeeft aan Sony.
Om die discussie niet verder te laten gaan, ik stap over naar een pro cam (zeker na phil's review ga ik dat niet als een semi-pro cam noemen), de D200 van Nikon.
Eind dit jaar....? Met een sb-800, 18-200 DX VR en een 170-400

En dan ga ik me nu eens bezig houden met Gimp (de linux variant van photoshop).

Thx voor de tip (en formule, die kende ik niet)

edit:
De isowaardes zijn ook voor de 7hi te veranderen, maar zelf's dat helpt niet, en bij iso 400 ziet de foto er niet meer uit door de ruis.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG_G op 25-02-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
inquestos schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:57:
[...]

Sorry, maar dit is dus naar mijn mening geen showcase-foto. Leuke foto, niet veel mis mee :) , maar weinig bijzonders. Ik twijfelde ook al over je vorige foto (waar de bebouwing op de achtergrond toch wel erg storend is), maar bij 2 showcase-foto's binnen 24 uur moet je ook wel zelf je bedenkingen hebben...

en je link doet 't ook niet

Trouwens, die van M4verick, Big_G, en vooral van jan_marten hier onder zijn naar mijn mening ook niet showcase-waardig.
offtopic:
Misschien omdat je hier in het testcase topic zit en niet in het showcase, dus hoeven het helemaal geen showcase foto's te zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
oli4100 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:47:
offtopic:
Misschien omdat je hier in het testcase topic zit en niet in het showcase, dus hoeven het helemaal geen showcase foto's te zijn? :)
Volgens mij zijn er een aantal posts hierheen gemoved vanuit het showcase topic. Die opmerking is dus een beetje uit context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag toch nog heel ff (+- 5 mins) kunnen spelen met mn nieuwe D100, dus snel een aantal plaatjes geschoten. Deze vond ik zelf wel goed gelukt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-d.nl/Mirror/GoT/d100-deventer.jpg

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44
oli4100 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:47:
[...]

offtopic:
Er zijn een aantal posts uit het showcasetopic verplaatst naar dit topic. Daarbij neem ik ook altijd het commentaar mee (zolang dit nuttig is). Soms leest dat misschien wat raar, maar verwijderen is ook weer zo rigoreus :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/7294/postersm7vo.jpg

EXIF:
Camera: Sony DSC-V3
Resolutie: 7.2MP
ISO: 100
Focal length: 7.0mm
Max Aperture: f/2.8

Uitleg:
Het is (uiteraard) een geënsceneerde situatie, bedoeld als filmposter voor een film die wij moeten maken voor school met als thema "Hard/t". De film gaat "Keuzes maken leven" heten. De deur staat symbool voor de keuzes die je maakt in het leven (welke deuren je neemt) en de baby en hoed met kwast hebben te maken met wat er in de film allemaal gebeurd. Het achterschijnende licht moet de functie vervullen van 'halo' die ik met PS nog ff moet veranderen zodat er meer donker aspecten (hard) komen tegenover de lichte delen (hart).

Bring it on :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Tijdens een avondje wandelen door Amsterdam, waarbij ik toevallig mijn cam bij me had, onder andere de volgende foto gemaakt, waar ik erg tevreden over ben, maar t was meer een beetje een lucky shot. Dus opbouwende kritiek is welkom.

Camera is EOS300D Rebel,
sluitertijd = 1.6 seconden
diafragma = 22
zonder flits, focuslengte 18mm
ISO 1600

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/gulf_5/metro2_small.jpg

als deze in de smaak valt, heb ik er nog een waar ik graag wat meningen van wil horen, maar die komt later wel.

clickable :)

@ Acolyte: zoals je zelf al aangeeft zou een groter contrast tussen het licht achter de deur en het donker ervoor voor een hoger mysterie-gehalte kunnen zorgen... En hoe oogt de foto als je hem in grijswaarden maakt ? Of botweg zwart-wit ? Je bereikt daar wel een hoog contrast mee, de vraag is dan of je je doel bereikt of juist voorbijstreeft...

[ Voor 25% gewijzigd door Gulf_5 op 01-03-2006 00:09 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55

Sharky

Skamn Dippy!

Acolyte schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:32:
[afbeelding]

EXIF:
Camera: Sony DSC-V3
Resolutie: 7.2MP
ISO: 100
Focal length: 7.0mm
Max Aperture: f/2.8

Uitleg:
Het is (uiteraard) een geënsceneerde situatie, bedoeld als filmposter voor een film die wij moeten maken voor school met als thema "Hard/t". De film gaat "Keuzes maken leven" heten. De deur staat symbool voor de keuzes die je maakt in het leven (welke deuren je neemt) en de baby en hoed met kwast hebben te maken met wat er in de film allemaal gebeurd. Het achterschijnende licht moet de functie vervullen van 'halo' die ik met PS nog ff moet veranderen zodat er meer donker aspecten (hard) komen tegenover de lichte delen (hart).

Bring it on :9
ik vind het een nette foto. Ik had hem denk ik wat rechter genomen (hij is wat scheef) en wellicht meer van de muur gefotografeerd maar voor de rest dik in orde. Sfeervol, mooie belichting en aardige compositie. Ik weet niet waar je hem genomen hebt maar de omgeving is ook mooi, beetje nostalgische look.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Gulf_5 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:04:
[...]
@ Acolyte: zoals je zelf al aangeeft zou een groter contrast tussen het licht achter de deur en het donker ervoor voor een hoger mysterie-gehalte kunnen zorgen... En hoe oogt de foto als je hem in grijswaarden maakt ? Of botweg zwart-wit ? Je bereikt daar wel een hoog contrast mee, de vraag is dan of je je doel bereikt of juist voorbijstreeft...
Hmm, heb het niet geprobeerd, maar zwart wit staat hier echt niet bij, veel te monocolor zeg maar. Details als licht en contouren van de deur vallen denk ik weg daardoor. Grijswaarden ook niet, dan wordt de poster zo mat, hoort niet echt bij een poster vind ik. Of je moet al werken met van die kleur/grijswaarden filters waardoor je alleen de baby in kleur ziet bijv.
Sharky schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:50:
[...]
ik vind het een nette foto. Ik had hem denk ik wat rechter genomen (hij is wat scheef) en wellicht meer van de muur gefotografeerd maar voor de rest dik in orde. Sfeervol, mooie belichting en aardige compositie. Ik weet niet waar je hem genomen hebt maar de omgeving is ook mooi, beetje nostalgische look.
Haha, ja hij is niet recht. Maar ik vind het niet storend. Het geeft ook wel het gevoel alsof het in een opwelling is genomen, impulsieve handeling. Daarnaast had ik een statief te leen die lastig verticaal foto's kon nemen, mijn eigen statief heeft een kantelbaar plateau.
Hij is genomen in het huis van een kameraad die ook meewerkt aan de film. Het huis stamt uit de jaren '50 en moet nodig gerenoveerd worden (merk op de spleten en gaten in de deur :P). Toen ik daar een keer 's avonds was viel me op dat de deuren een perfect profiel hadden voor een deur die in een poster er direct uitspringt. Onze deuren zijn allemaal egaal met hooguit een raam erin. Niet zo boeiend. En het behang is ook prachtig inderdaad :D helemaal jaren 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Laatst online: 09-05 11:37
Ik en een maat van mij zijn een tijdje terug voor het eerst naar een klooster gegaan, om daar ff wat te klooien met zijn nieuwe 10D.

Hij heeft inmiddels een 1D, maar we gaan de 12e terug voor een lange sessie fotograferen. Hij wilde de foto's niet als testcase plaatsen, ik weet ook niet of ze echt testcase worthy zijn. Graag jullie commentaar, zodat we misschien de 12e er wat meer mee kunnen.

allereerst, de eerste:

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/374/klooster26001uw.jpg

Klik voor grotere

[ Voor 10% gewijzigd door Utopist op 02-03-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Modbreak:Solo staat voor 1 foto per keer: dus ook niet 2 posts doen met 2 foto's achter elkaar ;)

[ Voor 118% gewijzigd door Remy op 02-03-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Photoshop heeft kleurprofielen, je browser niet (tenzij je een Mac hebt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Toch maar eens een foto laten keuren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.paxlie.nl/fotografie/Hemmeland1/5-thumb.jpg
clickable voor groter

mijn eerste testcase foto :o

[ Voor 6% gewijzigd door Paxlie op 02-03-2006 11:21 ]

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Tja, ik ben gek op dieren en dus ook dierfoto's.
Maar ik vind dit beesie nogal verweg... Of erg veel groen eromheen....

Was dat de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

BiG_G schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:31:
Tja, ik ben gek op dieren en dus ook dierfoto's.
Maar ik vind dit beesie nogal verweg... Of erg veel groen eromheen....

Was dat de bedoeling?
Hij is al aardig gecropped, helaas geen lens die meer kon inzoomen ;)
Verder ging het vooral om het actie van hoe zij naar de bal hapt

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je hebt nou gewoon loze ruimte om het onderwerp heen (gras, struikjes, etc.). Die ruimte kun je ook laten helpen. Zet het onderwerp (=hond) dus ook niet centraal, maar crop 'm in de (rechter)onderhoek :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

*subtiel kickje ;) kleine herinneringetje

er wordt niet echt gereageerd op mijn kiekje, en wel op andere... dus of hij is vergeten, of wordt over het hoofd gezien, of hij is zo fantastisch dat er geen kritiek op te geven is :9 ... maar dat kan ik me niet voorstellen :p

toch zou ik graag willen weten wat men er van vindt :) bedankt alvast

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als ik hem zou maken zou ik zorgen dat die muur links niet in beeld is, maar dat je gewoon het perron en trappen enzo kan zien. Nu doet hij me niet echt veel.
offtopic:
tipje: quote jezelf bij zoiets, hoef ik niet zolang te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
-Utopist- schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:13:
Modbreak:Solo staat voor 1 foto per keer: dus ook niet 2 posts doen met 2 foto's achter elkaar ;)
Allright! sorry. ik heb dr nog meer, maar ik weet niet of ze testcase worthy zijn. als iemand het gevoel heeft dat deze dat wel zijn, kan ik er wel een kleine testcase van maken. anyway, wat vonden jullie van die eerste dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Alles is in principe testcase-waardig, iig als je zelf je best hebt gedaan en je commentaar wilt waar je iets mee kunt. Maar heb je ze nou zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb vanmiddag ook wat fotootjes gemaakt, vond deze er toch wel uitspringen.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/2121/dsc01028v25ds.jpg
(clickable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Beetje saai zo. Jongetje met sleetje is wel leuk. Leuke compositie eruit croppen + wat spelen met curves/color balance/hue-saturation en je hebt nog iets leuks.

beetje dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/sleetje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
okee, maar ik vind de onderkant van je crop zo inhoudsloos. Dan zou ik eerder de auto er ook op houden. zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/6833/dsc01028v30uo.jpg
is dat beter? de schaduw van de lantaarnpaal is wel een beetje storend, maar daar valt weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 15:39

Arfman

Drome!

Heb vanmorgen nog een plaatje geschoten van de opkomende zon. Vond hem zelf wel aardig gelukt. In PS nog wat met levels enzo zitten spelen.

Afbeeldingslocatie: http://home.roc-on.nl/arjan/fotos/nature/winter2006/DSC_3273_small.jpg

Grote versie (ik weet nooit hoe ik dat mooi clickable kan maken en kan het ook niet vinden): http://home.roc-on.nl/arj...e/winter2006/DSC_3273.jpg

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

offtopic:
daar hebben we dus een FAQ voor: FG Algemene policy
Die linkt door naar [rml][ Tutorial] Foto's resizen met een batch opdracht[/rml]
Waar onder puntje 7 staat: [code][url=http://link_naar_grote_versie.jpg] [img]http://link_naar_verkleinde_versie.jpg[/img] [/url][/]
Ik gooi hem morgen wel in de feedback dat hier logischere plaatsen voor zijn. En dat het ook handig zou zijn als iedereen op "check images" zou moeten drukken voor foto's gepost worden

Je foto vind ik niet echt spectaculair. De zon had voor mijn gevoel net zo goed een wolkje kunnen zijn. Misschien iets meer contrast in je highlights nodig. En in het algemeen is er weinig kleur aan.

@bigfoot: die metalen hekken vind ik niet echt zo spannend, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Lokatie: Hoek van Holland
Tijdstip: 'smiddags, uurtje of 17.00
Weersomstandigheden: vrij winderig en een bijna ondergaande zon.

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/_album/albums/pier/normal_0_062.jpg

De foto lijkt wazig maar dat komt doordat er vrij veel nevel van de golven af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gulf_5 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:00:
*subtiel kickje ;) kleine herinneringetje

er wordt niet echt gereageerd op mijn kiekje, en wel op andere... dus of hij is vergeten, of wordt over het hoofd gezien, of hij is zo fantastisch dat er geen kritiek op te geven is :9 ... maar dat kan ik me niet voorstellen :p
Hij is mooi, want herkenbaar. Ik ben zelf werkzaam in de Stopera (dus metrohalte Waterlooplein) en daar zo'n 7 jaar lang ben in- en uitgestapt. Tegenwoordig woon ik in het centrum en loop of fiets ik naar het werk. Wel een goed idee om dat zelf ook een keertje te proberen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MBV schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:33:

Je foto vind ik niet echt spectaculair. De zon had voor mijn gevoel net zo goed een wolkje kunnen zijn. misschien iets meer contrast in je highlights nodig. En in het algemeen is er weinig kleur aan.
Hmm, ja, zou kunnen. Ben alleen niet zo'n Photoshop held :'(
Is toch wel een groot gemis als je met een DSLR werkt, merk ik steeds vaker.
offtopic:
Thanks voor die FAQ, ik zet het even bij m'n bookmarks :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jammer dat er op je foto niets écht scherp is. Misschien dat het helpt om wat te verscherpen, ik kan nu niet goed zien waar de focus op ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Arfman schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:46:
[...]

Hmm, ja, zou kunnen. Ben alleen niet zo'n Photoshop held :'(
Is toch wel een groot gemis als je met een DSLR werkt, merk ik steeds vaker.
offtopic:
Thanks voor die FAQ, ik zet het even bij m'n bookmarks :)
Als je rechtsboven je bericht kijkt, zie je daar een edit-knopje. Daarmee kan je je bericht aanpassen nadat je hem gepost hebt, en dus alsnog je foto laten linken naar de grote versie :)
edit:
deze dus: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 03-03-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
valt niet te verscherpen, er zit een waas over de lens (N)
maar ben het wel met je eens dat het jammer is

[ Voor 31% gewijzigd door Hexyl op 03-03-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gelooft het misschien niet, maar de volgende foto is genomen door mijn moeder. Haha kon het zelf niet geloven, maar ik vindt hem erg mooi.

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/1324/russbach20060574xr.th.jpg

wat vinden jullie ervan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

jammer dat het dal nog grotendeels in de schaduw ligt. Die mist onderin is wel bijzonder, maar de foto kan nog wel wat aandacht gebruiken qua nabewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:43:
Je gelooft het misschien niet, maar de volgende foto is genomen door mijn moeder. Haha kon het zelf niet geloven, maar ik vindt hem erg mooi.

[afbeelding]

wat vinden jullie ervan??
Met een beetje selectief croppen (een stuk voorgrond eraf en de horizon op ongeveer 1/3e van onder in plaats van in het midden) zou je de compositie van de plaat nog wel kunnen verbeteren, denk ik.

Verder kan ik me wel vinden in het commentaar hierboven: een beetje meer contrast en brightness zou geen kwaad kunnen denk ik. Let op, niet te veel! Deze plaat mag wel een beetje het mistige grijze/koude gevoel houden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Woensdag ben ik naar het kralingse bos geweest, en heb ik aardig wat foto's geschoten. Van de +- 100 foto's de helft direct weggegooid, en genoeg foto's voor een testcase. Dat komt maandag wel, heb hier alleen een brak TFT-scherm waar geen enkele kleur hetzelfde is als op welk ander scherm dan ook :'(
Een voorproefje (bedankt Janusz voor het checken van de kleur ;)):
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/m.b.v.d.vlist/GoT/pola-powerrrr-01-600px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Leuke kleuren wel (m.n de lucht), maar soep aub. die vuilnisbak even weg, geen gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Daar had ik ook al aan gedacht, maar ik weet vrij zeker dat ik een aantal kleurverschillen niet ga zien die jullie wel zien. Meestal, wanneer ik zoiets groots weg probeer te soepen, valt het soepen meer op dan het object deed :)
edit:
ik kan hem natuurlijk wel zo croppen dat hij dichter bij de rand staat en dus minder storend is

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 03-03-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Tweede reply in nog geen week :X

Hier nog een foto wat te maken heeft met datzelfde project, nu meer slaand op de inhoud (concreet dus) dan op verborgen dan wel overduidelijke symbolen richting de visie van het project (abstract). In de film springt namelijk iemand van het dak af (zelfmoord, hard). Wat vinden jullie hiervan?
Hij is gedeeltelijk uit noodzaak zo van onderen genomen en van dichtbij, omdat het niet mag lijken dat de persoon in kwestie in feite maar op een hekje van een meter hoog staat. Het moet enigszins lijken alsof hij werkelijk op de afgrond staat.

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/3603/images/640/705045/vsBkuo.jpg.jpg

EXIF:
ISO200
Aperture f/2.8
Focal length 13,7mm
Sony DSC-V3
Sluitertijd 1/400 (uit m'n hoofd, PS laat dit niet standaard zien :?)

Wat vinden we ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik vind zelfmoord nou niet de eerste associatie hiermee, vooral omdat het hekje niet een gebouw is ofzo. Ik zou hem op een bakstenen muur laten staan, die zijn vrij makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

MBV schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:38:
Ik vind zelfmoord nou niet de eerste associatie hiermee, vooral omdat het hekje niet een gebouw is ofzo. Ik zou hem op een bakstenen muur laten staan, die zijn vrij makkelijk te vinden.
Klopt, maar in de film springt hij van een parkeergarage met zo'n hekje eromheen. Iedereen die de film dus heeft gezien herkend het wel denk ik.

Maar wat vind je verder van de compositie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ziet er gewoon uit alsof iemand op een hekje staat van 'n meter. Ik zou zeggen: maak de foto idd van een muurtje, maar dan vanuit een ander standpunt: gewoon loodrecht op de bovenkant van 't muurtje zeg maar. Nu zul je idd zien dat 't muurtje maar 60 cm hoog is, dus een ondergrond erin Photoshoppen

edit: ok, hekje kan ook natuurlijk, en dan gewoon een keer een parkeergarage in lopen en daar een foto van de "afgrond" nemen...

[ Voor 21% gewijzigd door inquestos op 05-03-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag. Resized en wat USM:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fam.vandepol/foto/img.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wat een topplaat! :) Er is natuurlijk wel wat op aan te merken (liever een lagerstandpunt, en de plaats van de horizon vind ik ook niet 100%), maar eigenlijk veel te goed voor dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag even wat old-school street photography gedaan

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/41/108205559_e6b4436090.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
beetje overdreven kleuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nee, juist prachtige kleuren, goed bewerkt dan ook. Jammer natuurlijk dat je 'm net niet wat eerder had genomen, zodat dat meisje er links op had gestaan. Nu ligt 't "aandachtsgebied" volledig rechts. Jammer, anders was ie echt top geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig zijn smaken verschillend ;-)
ik hou persoonlijk van vet aangezette contrasten, dus bewerk ik ze ook zo
inquestos schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:03:
Jammer natuurlijk dat je 'm net niet wat eerder had genomen, zodat dat meisje er links op had gestaan. Nu ligt 't "aandachtsgebied" volledig rechts. Jammer, anders was ie echt top geweest :)
daar heb je gelijk in, zag haar alleen te laat

deze ook nog vandaag gemaakt in het Griftpark in Utrecht, ook weer wat bewerkt (en ik moet mijn lens schoonmaken zie ik |:(

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/46/108319486_bbaae3e789.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vanmorgen gemaakt hier in het bos :)
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-d.nl/Mirror/WIF/wif-005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-d.nl/Mirror/GoT/d100-deventer.jpg

Ben erg blij met mn nieuwe cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi blauw gebouw.

Ik heb ook nog een sneeuwfoto, gemaakt op de hoge veluwe.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.berns/res/Delerwoud/dsc_0188.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
^^ ligt het aan mij of is die foto niet helemaal scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:08:
vanmiddag even wat old-school street photography gedaan

[afbeelding]
Damn, zomaar, en je hebt een Volvo PV444 (ik denk de bestel uitvoering) te pakken? Meesterlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Asparagus: Je staat er zelf ook op (schaduw, links-midden, onderaan), horizon is scheef.Verder mooi, alleen qua scherpte etc, kan je er weinig over zeggen: vrij grote compressie, en slecht verkleint
Dat geloof ik graag, maar dan hoef je nog niet 2 maal dezelfde foto te posten :P Is dit deventer (te zien aan de naam)? Ik dacht toch echt dat dit Den Haag was. Mooi iig, alleen wat jammer van de takken, vlag? etc...

[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Woeps, sorry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v310/Sabsld/bbeccf0d.jpg

Verse sneeuw in de tuin. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk niet zo bijzonder. De flits is erg aanwezig en het onderwerp, tja saai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Hier een foto die ik in zwitserland heb gemaakt. Ik ben niet helemaal tevreden, maar dat kwam omdat de foto gewoon slecht genomen was. Ik had de verkeerde instellingen nog in de camera staan en tjah.. toen was ik te laat. Maar dit is wat ik ervan heb gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/erpelman5-border.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DeoDupke op 06-03-2006 23:54 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

@ DeoDupke: ik vind het een erg sfeervolle plaat... het heeft echt uitstraling... iets geheimzinnigs ook (wat zit er in die zakken ?? :p)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Vorig jaar in Egypte volgende plaat gemaakt (klikkebaar), ben erg benieuwd wat jullie er van vinden...
Vind m zelf erg geslaagd, t duurde erg lang voordat ik eindelijk het plaatje had zoals ik m wilde hebben (zeker 20 foto's gemaakt met allemaal verschillende instellingen... :X) (EOS 300 D, iso100, 1/640, f/18)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/gulf_5/zonsondergang_small.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gulf_5 op 07-03-2006 00:05 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Gulf_5 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:59:
@ DeoDupke: ik vind het een erg sfeervolle plaat... het heeft echt uitstraling... iets geheimzinnigs ook (wat zit er in die zakken ?? :p)
hmjah.. ik heb hem al het aardappelmannetje genoemd.. en mijn vriendin ( zwitserse ) zei dat ik hem dan herdöpfelmaa moest noemen wat dus aardappelmannetje is in het schwiitzerdüütsch. We dachten in eerste instantie dat het dus aardappelen waren, het kunnen ook suikerbieten zijn zei ze..

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:17

The Legend

*Plop*

Gulf_5 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:03:
Vorig jaar in Egypte volgende plaat gemaakt (klikkebaar), ben erg benieuwd wat jullie er van vinden...
Vind m zelf erg geslaagd, t duurde erg lang voordat ik eindelijk het plaatje had zoals ik m wilde hebben (zeker 20 foto's gemaakt met allemaal verschillende instellingen... :X) (EOS 300 D, iso100, 1/640, f/18)
[afbeelding]
Mooi :) Heb je die plaat ook zonder hoofden? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Vanmiddag even met mijn ubergare camera (HP Photosmart 620, niks in stellen :/ alles doet ie zelf :p) in het Sterrenbos in Groningen geweest. Daar deze (cliche) foto gemaakt, vond hem wel leuk (als een van de weinige), want autofocus op die Photosmart is niet altijd even 'smart' zeg maar :p.

Heb de foto aan de bovenkant een klein beetje gecropped, daar zat namelijk een klein stukje fietspad wat niet echt bij de foto past.

Afbeeldingslocatie: http://srvr.student.utwente.nl/boygenius/IM004274small.jpg

Ik merk trouwens wel dat er altijd een groot kleurverschil tussen mijn tft en crt monitoren zit, nu las ik al ergens dat je dan moest calibreren enzo, maar dat schijnen nogal gespecialiseerde dingen te zijn, wat door bedrijven wordt uitgevoerd. Hoe gaan jullie met dit probleem om, want misschien lijkt de foto bij mij wel mooi, maar bij jullie helemaal niet :p

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

tja, begin eens met een afgedrukte foto naast je scherm te houden. Lijkt het er voldoende op, dan kan je het zo laten :)
Met www.QuickGamma.de kan je gamma in windows goed instellen, wat een eerste stap kan zijn. Mijn TFT in m'n laptop kan ik daarmee niet goed krijgen, er blijft altijd een kleurzweem over vanwege onnauwkeurige weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 17:59
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y10/rutgerdrum/DSC_0011bewerkt.jpg
beetje snel bewerkt,
randjes niet helemaal netjes, maar vond m wel aardig, wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Hmm, wat IS het? Hij zegt me nu namelijk vrij weinig?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

@ The Legend: ben blij dat je m mooi vindt :D

zal es kijken of ik ook iets heb zonder hoofden :9
deze zelfde foto zonder hoofden gaat lastig worden denk ik zo O-)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
Garyu schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:08:
Hmm, wat IS het? Hij zegt me nu namelijk vrij weinig?
soort van een portret van een maat van me,
ik vond m zelf wel leuk.
het is op een natuurstenen kunstwerk gemaakt (dat weerspiegeld er) voor het station van enschede. (mss dat het je dan wat zegt)

g.,

rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 02-09 20:26
M'n vriendin onderstoorbaar aan het krassen

Waarom ik de foto post is niet waarom ik de foto mooi vind. de foto vind ik mooi omdat ze gewoon helemaal zich zelf is en overstoorbaar aan het krassen is. Waarom ik de foto post is omdat ik het wel een heel mooie compositie vind. En toch die onverstoorbaarheid en concentratie die je er in terugziet.

Wat er voor een volgende keer wat beter had gekunt is een iets grotere scherpte diepte. Het gezicht is nu scherp en de voorste hand ook, maar de achterste hand niet. Wat er heel mooi uit komt is het licht. Ze is beter uitgelicht als de achtergrond, zonder dat er harde schaduwen of onrustigheden. (alleen je jpeg compressie maakt de bokeh wat onrustiger als wat ie is.)
Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/7264/helengeconcentreerd4do.jpg

(EXIF
Minolta 5D
1/50
F5,6
70mm
ISO400)

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 09-03-2006 08:50 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VuuRToren
  • Laatst online: 07-04-2024

VuuRToren

licht in de duisternis

Deze Foto vind ik een van de beter die ik zelf gemaakt heb tot nu toe.
Foto gemaakt met Nikon Coolpix 4200, op de MS Cora Jo tijdens een proefvaart op de wadden zee.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shage/GOT/Schip.jpg

(Voor de duidelijkheid je kijkt dus naar de boeg van het schip.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@rutgerdrum123:
Ik dacht eigenlijk dat je toestel per ongeluk te vroeg/laat was afgegaan. Niet rot bedoeld ofzo, maar op mij komt je bedoeling niet over. Wat wil je zeggen met die foto?
Als het rooster niet essentieel is daarbij, kan je het misschien beter weglaten. Mogelijk geldt hetzelfde voor de tegelvoegen. Voegen die wat toe?
Verder is een zo goed als symetrische foto meestal niet echt spannend.

Maar kritiek geven is makkelijker dan zelf een foto maken en hier plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/duif.jpg

Beetje onscherp verder dacht ik wel cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-erc.nl/blue/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-erc.nl/blue/02.jpg

Tja dat krijg je als je met lampies werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:23:
[afbeelding]

[afbeelding]

Tja dat krijg je als je met lampies werkt
Bij die eerste is er te veel rook en die tweede is de sluitertijd te lang, naast dat de WB niet klopt :P

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@teammerlin:

In tegenstelling tot julius vind ik dat er op de blauwe foto iets te weinig is. Het had een misterieuze opname kunnen zijn, als er iets was geweest zoals bijvoorbeeld een paar schots en scheef achtergelaten naaldhakken of voor mijn part een omgevallen stoel. Iets om zelf een verhaal bij te verzinnen of verbaasd over te zijn, dat onderscheidt een kiekje van een foto.

De DJ heeft wel iets. Beetje jammer van dat overstraalde lichtpunt, rechts van de naald. Stukje afknippen (achteraf), of je standpunt anders kiezen (kan niet altijd)?
Verder kan je mogelijk met een beetje invulflits het beste van twee werelden proberen te combineren: zowel de beweging, die deze foto iets dynamisch geeft, als iets van details, die je van een portet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
Toff schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:53:
@rutgerdrum123:
Ik dacht eigenlijk dat je toestel per ongeluk te vroeg/laat was afgegaan. Niet rot bedoeld ofzo, maar op mij komt je bedoeling niet over. Wat wil je zeggen met die foto?
Als het rooster niet essentieel is daarbij, kan je het misschien beter weglaten. Mogelijk geldt hetzelfde voor de tegelvoegen. Voegen die wat toe?
Verder is een zo goed als symetrische foto meestal niet echt spannend.

hehehe oki ;)

ik vond het hele beeld zo zelf juist wel mooi, die voegen houden gewoon het steen een beetje reeel (puntjes jajaja). en leek me eens anders leuk dan gewoon een portret, dit maal zie je alleen het silouet, gezien je op de foto een persoonlijkheid niet echt kan fotograferen vond ik het op deze manier toch een beetje anoniem, maar hij is van een maat van me genomen, heb het hem nog niet laten zien.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!