Ik vind hem wel leuk rutger.
De schaduw laat precies dat zien van de persoon wat je met je compositie afhakt.
De schaduw laat precies dat zien van de persoon wat je met je compositie afhakt.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee niet echt.Toff schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:12:
Toch vind ik dit een sterker beeld:
@djengizz: Zie jij zijn voeten dan?
kan ook.. ik zie dat jij het blaadje weggepoetst hebt, zat ik ook nog aan te denken.Toff schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:12:
Toch vind ik dit een sterker beeld:
[afbeelding]
@djengizz: Zie jij zijn voeten dan?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
Tja de foto's staan er niet voor niks op, laat maar komen het commentaar, we kunnen er alleen maar wijzer van worden! De foto's zijn trouwens gemaakt met een standaard Canon A70Toff schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:24:
@teammerlin:
In tegenstelling tot julius vind ik dat er op de blauwe foto iets te weinig is. Het had een misterieuze opname kunnen zijn, als er iets was geweest zoals bijvoorbeeld een paar schots en scheef achtergelaten naaldhakken of voor mijn part een omgevallen stoel. Iets om zelf een verhaal bij te verzinnen of verbaasd over te zijn, dat onderscheidt een kiekje van een foto.
De DJ heeft wel iets. Beetje jammer van dat overstraalde lichtpunt, rechts van de naald. Stukje afknippen (achteraf), of je standpunt anders kiezen (kan niet altijd)?
Verder kan je mogelijk met een beetje invulflits het beste van twee werelden proberen te combineren: zowel de beweging, die deze foto iets dynamisch geeft, als iets van details, die je van een portet verwacht.
Maar kritiek geven is makkelijker dan zelf een foto maken en hier plaatsen...
[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 10-03-2006 17:01 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
[ Voor 23% gewijzigd door Devian op 11-03-2006 03:19 ]
https://wren.co/join/Devian
[ Voor 19% gewijzigd door Daaaaf op 11-03-2006 23:03 ]
[ Voor 16% gewijzigd door DeoDupke op 12-03-2006 18:34 ]
No worries m8
haha.. andere lucht, hoop contrast, curves etc etc...de originele foto was niet zo spectaculair.. vandaarToff schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:36:
Als je een gebouw als enig onderwerp kiest, moet het eigenlijk wel recht staan
Verder doet het me nog het meest denken aan een scene uit (RTC)Wolfenstein of Battlefield; alleen de crosshair ontbreekt.
Ik mis eigenlijk iets als een fiets tegen de blinde muur, een spelend kind in een rood jasje of desnoods een weggegooide paraplu. Mijn oog wordt steeds naar die lege plek getrokken.
Ondanks dat je foto haast 250KB groot is, waarbij je enige detaillering zou mogen verwachten, zijn alle schuine lijnen trappetjes (die regenpijp op het witte pand !!). De schaduwpartijen, bv onder het overstekend dak, zijn volledig dichtgelopen.
Wat voor bewerkingen heb je uitgevoerd?
No worries m8
sorry? Wat bedoel je eigenlijkMBV schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:46:
ga eens met een fatsoenlijk programma dat ding resizen naar 600px, dit ziet er echt níet uit!
[ Voor 6% gewijzigd door DeoDupke op 12-03-2006 21:34 ]
No worries m8
ik ook en ik snap niet waar mbv zo'n ophef over maakt..Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:47:
Wel programa kan je het beste resizen zelf doe ik het met photoshop
No worries m8
Verwijderd
Die gele rand bij de weg. Die varieert van 0 tot 1 pixel breed ofzo, meestal is dat het resultaat van resizen met paint of Irfanview met het verkeerde algoritme ofzo. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal storend, aangezien het bij elke rand op de foto te zien is. PS is uiteraard prima qua resizen, als je het goeie algoritme gebruikt. Misschien zijn de contrasten hier iets te sterk om het netjes op te vangen. In dat geval: mijn excuses voor de botte toon.
Gaat het om de modelspoorbaan of om de dame? Er staan nu 2 onderwerpen op de fote die beide om de aandacht vechten. Gaat het om de dame? Kies dan een rustige neutrale achtergrond.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:53:
ben net begonnen met fotografie dus graag jullie commentaar hierop
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Het ziet er eerder uit als heel erg veel te veel sharpening na het resizen. Overal zitten lichtgekleurde 'halo' artefacts omheen.MBV schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:08:
[...]
Die gele rand bij de weg. Die varieert van 0 tot 1 pixel breed ofzo, meestal is dat het resultaat van resizen met paint of Irfanview met het verkeerde algoritme ofzo. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal storend, aangezien het bij elke rand op de foto te zien is. PS is uiteraard prima qua resizen, als je het goeie algoritme gebruikt. Misschien zijn de contrasten hier iets te sterk om het netjes op te vangen. In dat geval: mijn excuses voor de botte toon.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 14:20 ]
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Op zich goed uitgevoertBlackpanter schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:18:
Ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden.
[afbeelding]
Ik zelf denk dat ik hem mischien iets te donker heb gemaakt?
Herkenbaar, waar gemaakt? Maar bewerking vind ik vrij slecht eerlijk gezegd. Kleuren zijn erg vies. Ik weet natuurlijk niet zeker hoe het origneel is. Ook vrij saaie weergave zo, en lijkt ook enigzins scheef.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:58:
ZOndag voor het eerst wat urban foto's geschoten, en ik kan wel zeggen dat dat naar meer smaakt, eentje sprong er voor mij zelf uit en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
heb de levels en curves aangepast en volgens mij ook nog een filter en natuurlijk een beetje bij gecropt.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 20:49 ]
Als je een grote brandpuntsafstand gebruikt en zo dichtbij komt, moet je flink diafragmeren om enige scherptediepte te krijgen.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:04:
M'n eerste, so be gentle :)[...] [afbeelding]
Ik heb overigens bewust gekozen voor een groot brandpunt & diafragma om niet de zoveelste " vies kindje" foto te maken. Het witte deel is de slab, het oranje deel een ikea kinderstoel.
Mooie foto, lekkere kleurtjes en genoeg om naar te kijken. Imho een goede showcase foto!MaNiC_MiNd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:23:
[afbeelding]
Oud kraakpand, vind het contrast wel erg mooi tussen de voorgrond en de binnenkant van het pand...
Ik vind het een mooie foto, maar je moet "ervan houden", wat ik overigens wel doe.DeoDupke schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:33:
Flink bewerkt fotootje van mij toen ik in Luzern was:
[afbeelding]
Deze plaat is niet om 'de werkelijkheid' na te bootsen, zoals ik al zei is hij flink bewerkt, het gaat om het gevoel wat ik met deze plaat wil losmaken. Ikzelf vind hem lekker om naar te kijken maar kan me voorstellen dat tegenstanders van bewerken er niks van moeten hebben.
Ik hem iets te krap genomen waardoor ik niet genoeg vrijheid had om hem wat rechter te zetten.
[ Voor 32% gewijzigd door Oxi op 14-03-2006 00:44 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Wat mij het meeste stoort is die rechte hoek op de achtergrond (dakraam?), die past niet bij de natuurlijke vormen van je onderwerp, en de overbelichting van de hoge lichten. Itt "inquestos" vind ik het insect zeker geen "zwarte vlek", al had ik liever iets meer scherpte op de ogen gezien, waar de scherpte nu net achter het aanhechtpunt van de vleugels ligt.Devian schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:00:
iemand nog feedback voor mijn foto?
I am the great Cornholio!
Je bedoelt zonder ruit.. Volgens mij heb jij juist een Windows-fixatieWederom een oud gebouw zonder raam
Verwijderd
dat is precies hetgene wat ik wil bereiken, dat het ding overbewerkt is snap ik ookOxi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:43:
edit:
Argh ik reageer op de verkeerde foto
Dit moest het zijn:
[...]
Maar wat mij persoonlijk het eerst opvalt is een sprekende foto met veel sfeer, het gaat toch om de eerste indruk?
No worries m8
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Remy op 21-03-2006 08:50 ]
[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 18-03-2006 21:28 ]
LOL NienoordVerwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:53:
[afbeelding]
vandaag in een soort van kinderpark hier in de buurt gemaakt met een minispoorbaan erbij, de beste naar mijn mening uit een serie die ik gemaakt heb met mijn nieuwe 28-70 f2.8 lens
ben net begonnen met fotografie dus graag jullie commentaar hierop
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
hmm, kun je omschrijven wat hetgene is waardoor je hem steeds leuker begint te vinden? Ik ben er nog niet echt door aangetrokken. Ik kan persoonlijk erg lang naar een foto kijken als hij me direct aanspreekt ( dat is ook meestal het gevoel wat ik wil creeeren in mijn platen, meestal door een wat overdone bewerking )Dido schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:38:
Hoe meer ik hem bekijk, hoe leuker ik hem vind... mijn betere helft was meteen verkocht, dus moest ie aan de muur. Maar ik durf hem toch niet in het solo showcasetopic te zetten...
[afbeelding]
No worries m8
Is dit humor? Foto is onscherp, bewogen, vertekend en verkleurd, en dat zijn nog de beste dingen die ik erover kan bedenken... Als je zo onvast op je benen staat, moet je niet met je GSM gaan zwaaien op dit soort duistere plekken. Dat zijn mijn eerste gedachten, maar misschien kan je het uitleggen?Dido schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:38:
Hoe meer ik hem bekijk, hoe leuker ik hem vind... mijn betere helft was meteen verkocht, dus moest ie aan de muur. Maar ik durf hem toch niet in het solo showcasetopic te zetten...
[afbeelding]
Ik vind de roze flare ook behoorlijk storend. Met wat voor camera/lens/filter is deze foto gemaakt? Sorry, maar ik kan jou enthousiasme ook niet echt delen.Dido schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:38:
[afbeelding]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Ik vind de onscherpte op de voorgrond er nogal lomp in geshopt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:02:
Mijn eerste stapjes in dSLR:
[afbeelding]
Vogeltjes in de tuin fotograferen is wel een beetje mijn ding...
Brand maar los!
lijnbaan. de foto vind ik nou niet bepaald bijster boeiend, zeker niet voor aan de muur, maar wellicht zie ik iets over het hoofdMBV schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:55:
offtopic:
Ik zou alleen niet weten waar in rotterdam dit wel is... aan de prullenbakken te zien centrum.
Verwijderd
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Niet echt bijzonder...tevens beetje "burned out".Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:20:
wat getest met een ps2 controller:
[afbeelding]
Verwijderd
De reflectie op de tafel is overbelicht, en tevens de knoppen op de controllerVerwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:52:
Wat bedoel je precies met burned out ben nog noobie in fotografie land
Verwijderd
Verwijderd
waarom doe je dan ook een border?Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 05:11:
Een beetje zitten spelen met Gimp vond het effect wel leuk....
[afbeelding]
Alleen jammer dat de foto net zo wit is als de pagina wat het kader geen goed doet imo
Leuk zo'n vogeltje dichtbij, maar daar is toch eigenlijk ook alles mee gezegd. Zit weinig spanning in. Gewoon een vogeltje, vrij aardig hoor, maar wellicht iets te gewoontjes?Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:05:
Vorige week maar een EOS 350D aangeschaft en een 75-300mm lens van vroegere analoge EOS gepakt. Dagje dierentuin. Dit is solo, dus maar 1 van de 230.... zegt u het maar....
[afbeelding]
Wel grappig, maar voor mij iets te ver van het herkenbare. Wat is het?inquestos schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:28:
Foto van een tijdje geleden, toen de winter zich nog niet gewonnen had gegeven:
Als je er mee schudt sneeuwt 't...[...]
Wat denk je van onze eigen aardbol?Toff schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:45:
[...]
Wel grappig, maar voor mij iets te ver van het herkenbare. Wat is het?
Blijft een cool effect.inquestos schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:01:
Wat denk je van onze eigen aardbol?
Leuke foto wel, alleen de lataarnpaal vind ik vrij storend.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:24:
[afbeelding]
Heb sinds paar dagen een EOS 350d.
Ben nog een beginner, dus kan wel wat tips gebruiken.
wat vinden jullie ervan ?:)
[ Voor 8% gewijzigd door Wouter op 24-03-2006 15:05 ]
[ Voor 3% gewijzigd door djengizz op 24-03-2006 15:12 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Zoefff op 24-03-2006 15:52 ]
[rml][ Verzamel] Macro foto's deel 4[/rml]pandinus schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:25:
Hier wat probeersels van mijn Fujifilm Finepix S5500 in combinatie met een Raynox DCR-250 macro converter. Ik zou zeggen, shoot!
Dag een:
[afbeelding]S5500 + DCR250: iso 100 - 1/151 - 32mm- F3.1
[ Voor 21% gewijzigd door Zoefff op 24-03-2006 15:52 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Leuke foto, alleen mag er wel wat meer kleur in. Probeer de saturation een wat te verhogen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:26:
[afbeelding]
Focuslengte: 6mm
F-nummer: f/2,8
Belichtingstijd: 1/40 sec.
ISO-snelhied: ISO-400
als er border omheen zit is hij nog mooier denk ik
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:38 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Huh? is dat niet dezelfde foto als net, maar dan met een zwarte rand er omheen?Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:59:
nog 1tje:
[afbeelding]
Focuslengte: 6mm
F-nummer: F/2,8
Belichtingstijd: 1/40sec.
ISO-snelheid: ISO-400
Iemand tips hoe deze nog beter kan andere instelingen bv?
ja dat klopt, dat heb ik ook nog even staan te overwegen, alleen ik was bang dat de mooie gele kleur dan verloren zou gaan en dat je dan een hele koude foto zou krijgen.RvO_6 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:48:
Het is zeker een leuke foto, alleen vind ik de kleur niet zo. Ik zie veel herfstkleuren Dit komt, zo als je al zei, door de ondergaande zon. Toch zie ik op lentefoto's liever frisse felle kleuren.
Aardbol? Gezien vanuit de ruimte ofzo?inquestos schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:01:
[...]Wat denk je van onze eigen aardbol?![]()
Over jouw foto: Hij rammelt eigenlijk van alle kanten: Bewogen, onscherp, ruizig, etc... Als je foto zo technisch mislukt is, maak dan een nieuwe zou ik zeggen... En anders jammer maar helaas. Ga 'm niet proberen te redden met USM, want dat ziet er helemaal niet uit.
Verwijderd
3 maal min of meer dezelfde (weinig interessante) foto van een bak pinda's in een solo testcase topic is ietwat overbodig.
Lijkt wel of je je aangevallen voeltToff schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:06:
...Ik zie het meer als een soort impressionistisch schilderij, eigenlijk net als jouw vuile sneeuwbal die de aanleiding was om hem te plaatsen...
Véél beter dan de andere twee! Hier valt tenminste wat te beleven, de half gepelde pinda. Zonder dit element word de foto ronduit saaiVerwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:40:
nee hoor is hele andere heb groote schaal met pinda's staan.
nog maar 1tje dan
[afbeelding]
Behalve dat is de kleur ook een stuk beter geworden met dezeZoefff schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:58:
[...]
Véél beter dan de andere twee! Hier valt tenminste wat te beleven, de half gepelde pinda. Zonder dit element word de foto ronduit saai
Verwijderd
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq