Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.950 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
JdJtA schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:41:
Mijn eerste foto in het testcase topic, tips zijn altijd welkom natuurlijk! Foto is expres in zwart-wit, omdat ik dit op dat moment mooier vond...

[afbeelding]

EXIF:

Canon EOS 350D DIGITAL
Sluitertijd 1/60
Diafragma 25.0
ISO 400
jammer van die drempel oid op de achtergrond, en ik denk dat jammer is dat de z/w plaat niet zoveel contrast heeft. Ik had hier voor een wat hardere bewerking gekozen

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In de meivakantie gemaakt in Burgers Zoo met een Canon Powershot A510.
Er is niets aan nabewerkt, komen zo uit de camera.

Afbeeldingslocatie: http://www.bomhard.nl/gallery/albums/Albums/Uitgaan/Burgers%20Zoo%2003-05-06/normal_IMG_3265.JPG
(klik voor origineel)

Dit is het solo testcasefoto topic!

[ Voor 27% gewijzigd door Zoefff op 17-05-2006 17:20 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Speedfight, ik was ook in burgers zo afgelopen week, en het viel me op dat er zo verschrikkelijk weinig te zien is wat makkelijk op de foto gaat..
alles zit achter glas of achter gaas (vooral de vogels/apen) das opzich echt slecht geregelt

echter, de bush, en safari zijn wel goed te fotograferen.

stukje feedback op je eerste foto: ik zou hem nog iets croppen, kwaliteit is goed genoeg, en die achtergrond voegt niks toe (breekt zelfs af met die donkere rand bovenaan)

ff een pic van mezelf (klik voor meer)
Afbeeldingslocatie: http://basiep.dyndns.org/fotos/got/DSCF1156.JPG

PS. dit topic heet Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3 en het gedeelte 'solo' betekent '1 foto' ;)

[ Voor 45% gewijzigd door BasieP op 17-05-2006 17:08 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
BasieP schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:40:
Speedfight, ik was ook in burgers zo afgelopen week, en het viel me op dat er zo verschrikkelijk weinig te zien is wat makkelijk op de foto gaat..
alles zit achter glas of achter gaas (vooral de vogels/apen) das opzich echt slecht geregelt

echter, de bush, en safari zijn wel goed te fotograferen.

stukje feedback op je eerste foto: ik zou hem nog iets croppen, kwaliteit is goed genoeg, en die achtergrond voegt niks toe (breekt zelfs af met die donkere rand bovenaan)

ff een pic van mezelf (klik voor meer)
[afbeelding]

PS. dit topic heet Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3 en het gedeelte 'solo' betekent '1 foto' ;)
Klopt inderdaad wat je zegt, dieren zijn moeilijk vast te leggen. Maar ik vond dat de dieren in de safari ook nog wel lastig waren, tenzij je een dikke zoomlens hebt. En zo te zien hebben we dezelfde hagedis/kameleon whatever vastgelegd :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Voor het eerst dat ik in dit forum post en na lang zwoegen heb ik de foto klikbaar gekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/870/tweakersfotoklein7zq.jpg

Nog een half uur later en ook de gegevens van de camera gevonden :)
Fujifilm FinePix F10, 1/400 Shutter speed, ISO 80

Voor mij maakt dat allemaal niets uit, snap er toch niet veel van, misschien voor jullie wel. Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Resistance_NL schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:35:
Voor het eerst dat ik in dit forum post en na lang zwoegen heb ik de foto klikbaar gekregen :)

[afbeelding]

Voor mij maakt dat allemaal niets uit, snap er toch niet veel van, misschien voor jullie wel. Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.
ik vind de foto vanuit dit perspectief wat saai. Ik denk dat de foto mooier was geweest als je hem van schuin-voor-laag (lastig met het water aan die kant :)) of schuin-achter had genomen. Verder was de foto waarschijnlijk ook sprekender geworden als je dichterbij je onderwerp was gaan staan (meer kaderen).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

[afbeelding]

Liev vrouwtje :)

Meer pics :P o w8 daar was een ander topic voor B)

Nee was leuk geweest als zij meer naar rechts had gekeken, dan had je het gezicht als onderwerp gehad, nu kijk je frontaal op haar zijkant.

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 17-05-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Arfman schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:08:
Zojuist geschoten in Almelo, met de volgende instellingen: f/22, 1/5s, ISO 200. Lucky shot, gewoon de camera in JPG, mulitshot en knopje in blijven drukken .. wel een sluiterslopende bezigheid :X

[afbeelding]

Ik weet dat hij niet heel erg bijzonder is ofzo, maar ik wou hem toch even delen :)
Ooit met een compact HP C200 brak 1 megapixel ding waar ik heel veel voor betaald heb toentertijd een hele bruute onweersfoto gemaakt ook door lucky shot.

PS gezien de intensiteit van de flist zou je de camera ook op bulb kunnen zetten en dan wachten op de flits en daarna de sluiter dicht (draadontspanner vereist). Dan kun je ook leuke onweersshots maken.

oeps dubbelpost

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 17-05-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Nette foto. Denk dat ie nog stuk leuker geweest was als je hem meer naar rechts genomen had.. De achter kant van je model/vriendin (:P) is in dit opzicht niet echt bijzonder.. Door hem meer naar rechts te maken krijg je denk ik beter het gevoel van over eindeloze zee kijken.

Op die manier had het muurtje waar ze over heen leunt ook voor meer diepte gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

He iedereen, heb vandaag een nieuwe camera gekocht: de S9500 van fuji. Absoluut niet van plan zomaar een foto te posten en de belabberde kwaliteit goed te praten door te zeggen dat ik hem nog maar net heb. Deze foto is de eerste foto gemaakt door mij met deze camera. Had nog geen handleiding of iets in die trant gelezen. Ben niet helemaal foto-noob, dus wist wel wat voor instellingen ik wou, maar ik geef hier mee aan dat deze camera intuitief te bedienen is, vind ik.
Specs:
S9500 fuji
1/180 sec
F/4,9
ISO 200
49mm focus
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/DSCF0025resize.jpg

P.S. deze foto is onbewerkt. De foto is gemaakt in een prima verlichte woonkamer, voor een raam. Dus vond hem goed gelukt met alleen de camera als instrument

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

One from queensday....

Froggy

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/60347904.jpg
--
Amsterdam partyfoto blog: http://www.digitalfrog.nl

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Netjes :) (staat meer leuks op je site), Weet niet of ik zo'n fan ben van de overbelichtingsblend van "rokje" en wolken, en dat geld ook voor die stangen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
nomad85 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:21:
He iedereen, heb vandaag een nieuwe camera gekocht: de S9500 van fuji. Absoluut niet van plan zomaar een foto te posten en de belabberde kwaliteit goed te praten door te zeggen dat ik hem nog maar net heb. Deze foto is de eerste foto gemaakt door mij met deze camera. Had nog geen handleiding of iets in die trant gelezen. Ben niet helemaal foto-noob, dus wist wel wat voor instellingen ik wou, maar ik geef hier mee aan dat deze camera intuitief te bedienen is, vind ik.
Specs:
S9500 fuji
1/180 sec
F/4,9
ISO 200
49mm focus
[afbeelding]

P.S. deze foto is onbewerkt. De foto is gemaakt in een prima verlichte woonkamer, voor een raam. Dus vond hem goed gelukt met alleen de camera als instrument
Hij lijkt een tikkeltje onscherp, en zeker met zo'n compositie gaat ruis wel storen. Niettemin een fijne plaat om naar te kijken.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even met mijn camera naar Kasteel Vorden geweest, maar onderweg bleek huize Kiefskamp toch interessanter. Gemaakt met een DSC H1 ( sluitertijd 1/80, diafragma 2,8 en ISO 100, en pola filter)

Afbeeldingslocatie: http://pronk36.demon.nl/pub/pics/DSC03934_tn.jpg

Ik vond hem zelf wel aardig gelukt, alleen vind ik de lucht echt waardeloos ondanks het filter. Weet iemand misschien hoe ik die mooier zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

je staat in de schaduw en volgens mij ook aan de schaduwkant van het gebouw dus je hebt al een lange sluitertijd nodig, dan zal de lucht hoe dan ook wit uitslaan omdat het contrast met je onderwerp te groot is. Je kunt een filter gebruiken maar daar heb ik verder niet zo bijster veel verstand van.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:25:
One from queensday....

Froggy

[afbeelding]
--
Amsterdam partyfoto blog: http://www.digitalfrog.nl
Hm, I've seen her too. Nice party at the Stoperaplein!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Even nieuwe processingstijlen aan het testen:

Three kinds of blue
Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/2006/DSC_9902s.jpg

:)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Als dat wolken van vandaag zijn - maar nu ik naar buiten kan zijn ze weg :( - had er meer tekening in mogen zitten, maar ik begrijp uit je tekst dat het om het blauw gaat. Ik zie VIER kleuren blauw, namelijk aan de binnenkant van de deur, tussen het scharnier en het bord nog een donkere kleur. Komt dat door de processing (wat heb je eig gedaan?) of is dat origineel?
Wel jammer dat Schouten niet Geel heet, dan had ie voor de weekopdracht meegekund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dat zijn wolken van vandaag ja ;) En nog meer tekening: mwoh :P

De three kinds of blue slaat op lucht, container, en natuurlijk dat bordje. En daar zitten variaties in natuurlijk. Wat ik ermee wil benadrukken is het natuurlijke blauw van de lucht afgezet tegen het kunstmatige van de container en bordje. Maar ach, niet iedereen ziet het ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Ik zag het wel, en ik vind het een vette plaat. Overduidelijk eentje waar redelijk wat aan gesoept is (denk ik ?), maar desalwelteplus een erg lekkere plaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 17:59
hier dan een bijdrage van mij...
met ckv gemaakt vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y10/rutgerdrum/DSCF4010bewerking1voorversturingkle.jpg

hij komt nu iets te scherp over, door de verkleining (gewoon simpelsnel easy met paint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 08:56
Afbeeldingslocatie: http://img313.imageshack.us/img313/8223/eerste6pu.jpg
Vorige zomer gemaakt. Tis een van me eerste foto's die ik een beetje heb geprobeerd te bewerken.
Comments please :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xelle op 18-05-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Leuke kleuren, scheve horizon, maar niet echt superspannend imo. Ik vind de foto met name aan de rechterzijde wat donker en nietszeggend. Wellicht was een andere kadering interessanter, inzoomen wellicht?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/3042/2922/640/P5170155.jpg

Vanavond gemaakt
sluitertijd: 1/250
F:9.0
iso:100

Graag wat reactie`s

http://awoltering.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
awolte schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:09:
[afbeelding]

Vanavond gemaakt

Graag wat reactie`s
Ik vind de kleuren blauw, wit en grijs mooi, maar de compositie komt wat rommelig op mij over. Er is net wat te veel wat af leidt. Bijvoorbeeld het hek wat niet doorloopt, het verkeersbord, dat de weg schuin loopt.

Hoe je niet moet verbeteren is een tweede, maar dit valt mij op :).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 11:45

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

Nu kan ik niet achter blijven met een mooie bijdrage.

Vorig jaar in de USA geschoten, gewoon met mijn HP Photosmart 210.
Onbewerkt gelaten.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/be1585/IM004185.JPG

Zelf vind ik hem natuurlijk heel mooi.
Maar wat zijn jullie opmerkingen en/of suggesties.

M'n nieuwe Canon Powershot S2 komt zaterdag binnen :P

Life is all about priorities!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Maksietje schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:23:

Onbewerkt gelaten.

[afbeelding]

Ik ben niet gehinderd door enige kennis van fotografie, dus ik kan met een gerust hart zeggen dat ik dit een hele mooie foto vind!!!
Het is alleen jammer dat je er een auto rijd over het weggetje, maar desalnietemin een prachtige plaat.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeIT op 18-05-2006 22:42 . Reden: zag ineens een auto :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Xelle schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:28:
[afbeelding]
Vorige zomer gemaakt. Tis een van me eerste foto's die ik een beetje heb geprobeerd te bewerken.
Comments please :)
lekkere kleuren :) ik zou alleen nog wat croppen, daar wordt de foto toch iets spannender van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Maksietje schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:23:Onbewerkt gelaten.
[afbeelding]
Op mijn monitor lijkt het of je foto wat overbelicht is. Probeer hem eens wat donkerder te maken?
Het landschap is wel indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
ik was wel nieuwsgierig wat jullie van deze vinden. gemaakt met een simpele nikkor 70-300g:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/12427/images/388/1187330/ggcgg3.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door tuk217 op 19-05-2006 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Arfman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:47:
Ik zag het wel, en ik vind het een vette plaat. Overduidelijk eentje waar redelijk wat aan gesoept is (denk ik ?), maar desalwelteplus een erg lekkere plaat.
Tnx ;) Hoeveelheid soep valt eigenlijk erg mee. Beetje contrast/saturation, en lichtjes gecropt voor een nettere kadering. Als laatste linksonder een lantaarnpaal weggecloned, die stoorde wel heel erg. Het origineel ziet er eigenlijk vrijwel hetzelfde uit: alleen wat 'slapper' in de kleuren/contrast :P
awolte schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:09:
[afbeelding]

Vanavond gemaakt

Graag wat reactie`s
Nette framing wel, en nette kleuren. Wat voor gebouw is het? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 19-05-2006 08:26 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Remy: jammer dat de weekopdracht niet 'blauw' is ;). Mooie plaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Onbewerkt gelaten.

[afbeelding]

Erg mooie plaat, vooral door het onderwerp, niet zozeer vanwege de techniek erachter. Dit kan soms best goed zijn, want "truucjes" alleen is toch ook niet alles. Wat je wel zou moeten doen is een gedeelte van je foto wegknippen (croppen), zodat je de horizon niet meer in het midden hebt, dat is namelijk zelden mooi. Het contrast verloop in de lucht is erg mooi, dus ik stel voor dat je wat van het landschap weghaalt. Verder is deze foto niet overbelicht (wat toff zei vind ik dus niet, maar hij had niet zo'n beste monitor op dat moment ;) )
Verder een prima plaat. Succes met je S2, hoop dat we je hier nog vaker gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 11:45

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

tuk217 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:52:
ik was wel nieuwsgierig wat jullie van deze vinden. gemaakt met een simpele nikkor 70-300g:
Mooie foto tuk217, misschien kan hij nog ietsjes mooier worden als je wat meer ruimte aan de rechterkant had genomen. Maar ik vind hem zo al heel mooi.

Life is all about priorities!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awolte
Remy schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:26:
[...]

[...]
Nette framing wel, en nette kleuren. Wat voor gebouw is het? :)
Het is het voormalige loodswezen gebouw in vlissingen, tegenwoordig doet het dienst als maritiem opleidings instituut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Mooie plaat Maksietje.

Een woestijnlucht is meestal heel helder waardoor je gerust nog km's lang zuiver kunt doorkijken; en dat komt zeker een landschapsfoto ten goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het kopje abstract wil ik graag de volgende foto posten...
Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/1005/klein5qd.jpg
Genomen met Nikon D70 met kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36

Onbewerkt gelaten.

[afbeelding]

[Mierenneukmodus] Volgens mij staat je horizon een beetje scheef...?[/mierenneukmodus]
tuk217 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:52:

[afbeelding]
Ik heb pas ook zo'n soort foto gemaak met een Nikkor 70-300G.

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/5824/volvo9hw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/6365/limos6hl.jpg

Zwart & Witje van gerenoveerd kazerne in Nijmegen. En ja de lens is vies.

[ Voor 53% gewijzigd door Dispenzer op 19-05-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Nu online
Mijn 2e foto...deze keer een macro van wat bloemen, gemaakt in Nijmegen.

Afbeeldingslocatie: http://img471.imageshack.us/img471/1407/img3825verkleind2lc.jpg

EXIF:

Camera: Canon EOS 350D
Objectief: Sigma 70-300 APO Macro DG
Sluitertijd: 1/250
Diafragma: F18
ISO 400

Zonder verdere nabewerking:)

[ Voor 8% gewijzigd door JdJtA op 19-05-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdJtA schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:10:
Mijn 2e foto...deze keer een macro van wat bloemen, gemaakt in Nijmegen.

Zonder verdere nabewerking:)
Macro van welke bloemen? Ik vindt je onderwerp niet tot zijn recht komen. Het onderwerp is ook niet scherp.

Ik had de focus meer gelegd op de middelste voorste bloeiende bloem, dan die uitgebloeiden erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Macro van welke bloemen? Ik vindt je onderwerp niet tot zijn recht komen. Het onderwerp is ook niet scherp.

Ik had de focus meer gelegd op de middelste voorste bloeiende bloem, dan die uitgebloeiden erachter.
Waarschijnlijk stond er gewoon een stevige wind; en dat bemoeilijkt het nogal.

Het is verder voor de hand liggend om een veel groter diafragma te kiezen. Enerzijds om de achtergrond beter te isoleren (wat overigs in dit specifieke geval niet echt een issue is), maar meer belangrijker: groter diafragma betekent snellere sluitertijd, waardoor die ietwat bewogen bloem veel scherper was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Nu online
Silent Thunder schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:14:
[...]

Waarschijnlijk stond er gewoon een stevige wind; en dat bemoeilijkt het nogal.

Het is verder voor de hand liggend om een veel groter diafragma te kiezen. Enerzijds om de achtergrond beter te isoleren (wat overigs in dit specifieke geval niet echt een issue is), maar meer belangrijker: groter diafragma betekent snellere sluitertijd, waardoor die ietwat bewogen bloem veel scherper was geweest.
Er stond inderdaad nogal wat wind. Groter diafragma is inderdaad een goed id...zal ik eens uit gaan proberen. Verder vind ik zelf niet dat het onderwerp onduidelijk is, hoewel het nog wel duidelijker zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:05:
[...]
Op mijn monitor lijkt het of je foto wat overbelicht is. Probeer hem eens wat donkerder te maken?
Het landschap is wel indrukwekkend.
Of jij stelt je monitor goed af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
JdJta: Aangezien je foto nergens helemaal scherp is (maar het valt best mee), denk ik niet dat het door de wind komt. 1/250 op 300mm zonder stabilisatie is wellicht eerder de oorzaak. Uit de hand geschoten? Probeer in dat geval de volgende keer inderdaad een (iets) snellere sluitertijd - foto is sowieso een tikje overbelicht nu - maar doe asjeblieft niet teveel concessies aan de scherptediepte (rond die F/18 is prima voor makro).
Wat ik (een beetje) jammer vind is die uitgebloeide bloempjes, centraal in beeld. Zelf zou ik die even weggeknipt hebben (ja, met een schaartje of mijn nagels) of een ander bloemtrosje hebben uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MicDis schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:11:
[...]Of jij steld je monitor goed af ;)
En jij denkt dat ik hem niet voor mij optimaal heb afgesteld?
Of wil je alleen maal lollig doen (ROFLMAO). Get a life (en leer spellen) :D.

Edit: @Silent Thunder etc: Als ik uit mijn slof schiet, komt dat omdat ik de betreffende opmerking als nogal offensive ervaar. Ik wil geen flame starten hier, maar ik word wel graag serieus genomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Toff op 20-05-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Je kunt ook normaal reageren Toff. Iemand zodanig aanvallen is nergens voor nodig :)

[ Voor 44% gewijzigd door Silent Thunder op 19-05-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:27:
[...]Of wil je alleen maal lollig doen (ROFLMAO). Get a life (en leer spellen) :D.
Uhu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:27:
Als ik uit mijn slof schiet, komt dat omdat ik de betreffende opmerking als nogal offensive ervaar. Ik wil geen flame starten hier, maar ik word wel graag serieus genomen.
Dat jij het als offensive ervaart vind ik een beetje vreemd.
De opmerking over overbelichting is op zijn minst twijfelachtig en ik dacht precies hetzelfde als MicDis. Het histogram staat los van monitor instellingen en is het ook niet met je eens.
Als je echt zo graag serieus genomen wilt worden zou ik toch misschien wat genuanceerder reageren. Krijg nu een beetje een 'Toff's mening is wet' gevoel bij jouw replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Laatst online: 09:26
Ben benieuwd wat jullie van deze vinden.
Afbeeldingslocatie: http://pronk36.demon.nl/pub/pics/DSCF5658_tn.JPG
Gemaakt met een Fuji S5500. 1/125 & F3,6 met een C-PL filter erop.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Jammer dat de DOF wel heel klein is. Nu is een te klein gebied maar scherp afgebeeld.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich kan zo'n DOF heel mooi zijn maar ik vind dit een slechte uitvoering omdat de achtergrond nu erg storend (druk) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Nu online
Toff schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:24:
JdJta: Aangezien je foto nergens helemaal scherp is (maar het valt best mee), denk ik niet dat het door de wind komt. 1/250 op 300mm zonder stabilisatie is wellicht eerder de oorzaak. Uit de hand geschoten? Probeer in dat geval de volgende keer inderdaad een (iets) snellere sluitertijd - foto is sowieso een tikje overbelicht nu - maar doe asjeblieft niet teveel concessies aan de scherptediepte (rond die F/18 is prima voor makro).
Wat ik (een beetje) jammer vind is die uitgebloeide bloempjes, centraal in beeld. Zelf zou ik die even weggeknipt hebben (ja, met een schaartje of mijn nagels) of een ander bloemtrosje hebben uitgezocht.
Allereerst dank voor de uitgebreide reactie! De foto is inderdaad uit de hand geschoten, dus het zou goed kunnen dat ik de camera bewogen heb bij het maken van de foto. Verder stond de zon vol op de bloemen, dus overbelichting zou goed kunnen. Zal proberen om de tips de volgende keer toe te passen!

Wat je zegt over de uitgebloeide bloemetjes is helemaal waar, maar ben nog niet zo goed in het nabewerken van foto's, dus dat doe ik nu meestal nog niet. Heb er wel de software voor (Adobe Photoshop CS2 en PSP) maar heb me er nog niet genoeg in verdiept om het gewenste resultaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awolte
Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/3042/2922/640/P5190199.jpg

Nog een foto van mij, gisteren gemaakt op de boulevard van vlissingen.
met mijn Olympus E-500 en 14-45mm kitlens.

exif info:
exposure time: 1/250s
F-number: f/9
iso: 100

Graag wat input, aangezien ik mijn camera nog maar een week in bezit heb ben ik nog aan het oefenen.
Vooral de wolken partij vind ik mooi uit komen op deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theraven1982
  • Laatst online: 21-07-2011
awolte schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:27:
[afbeelding]

...

Graag wat input, aangezien ik mijn camera nog maar een week in bezit heb ben ik nog aan het oefenen.
Vooral de wolken partij vind ik mooi uit komen op deze foto.
Ik vind de kaderand (?) rechtsonder ietwat storend, en zou deze eraf knippen; verder ontbreekt er (voor mij) een centraal onderwerp, iets waar je oog naartoe geleid wordt.

'Mijn' foto:
Weekje geleden geschoten hier vlakbij de zeedijk. Afbeelding is niet nabewerkt (behalve gecropt):
Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/108g1w7.jpg

EXIF:
F/5; 1/400 s ; gemaakt met Canon Powershot A95
Ik vind 'm linksboven een beetje overbelicht (de zon was hier links van), maar vind het woeste karakter van de 'kraken', welke naar het onderwerp toe leiden, de foto een erg eenzaam karakter geven.
Wat vinden jullie?
Iets grotere versie:
http://i4.tinypic.com/108bog4.jpg

edit:
zit hier achter 2 tft monitoren, en op de ene monitor zou de afbeelding wat meer contrast nodig hebben, op de ander niet :? . En een iets blauwere lucht...

nog maar een edit:
De jpeg-compressie is op de kleine afbeelding verwoestend (blauwe lucht), volle versie is beter

laatste edit:
In_The_Aire : thnx, is aangepast; ziet er nu een stuk beter uit.
De horizon is volgens mij wel recht, maar misschien lijkt deze scheef omdat deze ietwat 'bol' staat. Of bedoelde je dat? (Deze bolling komt vast van het rond zijn van de aarde :P)

[ Voor 71% gewijzigd door Theraven1982 op 21-05-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Theraven1982 Ik vind het een mooie foto, contrast is wat mij betreft voldoende, maar je moet wel even de horizon rechtzetten, die is een tikkie scheef. Daarnaast is je pic geen 600px breed (640) waardoor ie in je browser resized wordt en dat ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
mooie plaat, mss iets meer kleur dan is hij wel showcase waardig van mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Deze foto heb ik gemaakt op de bruiloft van me neef.

Dit jongetje was de trotse ringdrager :)

Afbeeldingslocatie: http://www.valor.nl/tweakers/solo_wedding/small.jpg

Ik hoor graag wat jullie er van vinden. Graag wel construtief commentaar want zo lang fotografeer ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/reims8.jpg

De katedraal in Reims... Te krap of niet?

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 08-09 19:03
Eigenlijk wel wat te krap imho, je ziet rechts en links in de hoeken meer kerk die je wilt zien..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Valor schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:46:

[afbeelding]

Ik hoor graag wat jullie er van vinden. Graag wel construtief commentaar want zo lang fotografeer ik nog niet :)
Waarom in 's hemelsnaam zo'n grafkader om een bruiloftsfoto? Verder lijkt ie mij net niet helemaal scherp?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Valor schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:46:

[afbeelding]

Geweldige foto! Doet me op 1 of andere manier direct denken aan een mafia sfeertje :P Echt heel mooi, zwart / wit en leuke compositie, en nog genoeg achtergrond erop. Maar inderdaad, waarom een 20px donkerzwarte kader er omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Heaget schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:00:
[...]

Geweldige foto! Doet me op 1 of andere manier direct denken aan een mafia sfeertje :P Echt heel mooi, zwart / wit en leuke compositie, en nog genoeg achtergrond erop. Maar inderdaad, waarom een 20px donkerzwarte kader er omheen?
Lol bedankt :)

Ja misschien wel wat overdreven die 20px :+ Zal hem vanavond wat bescheidener maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
vind iig wit mooier dan zwart, dit doet erg triest aanhaast.... verder leuke plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgerdrum123 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:56:
vind iig wit mooier dan zwart, dit doet erg triest aanhaast.... verder leuke plaat
Wit is ook mooi maar ik moet zeggen dat ik dat zwart ook mooi vind. is mij om het even. Maar dat heb je vaker met meningen natuurlijk ;) Ik zou de band wel wat dunner maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:06
Ik zag de poes zo liggen..
ik pak me tele en schiet een plaatje..
het is me eerste foto op dit forum en niet echt perfect maarja..
ik hoop dat die goed genoeg is voor dit topic had namelijk geen digicam bij de hand
Graag wat kritiek en hoe ik met photoshop kan verbeteren?
Afbeeldingslocatie: http://uploaddump.nl/uploads/kkqcoecoqdeak-thumbuk.jpg
klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK11195
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-09-2021
(jarig!)
@theraven1982. Hele mooie foto. Ik moest meteen aan death valley denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abseilen van het Informatica gebouw ter ere van het 5e lustrum der I.C.T.S.V. Inter-Actief

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.l.a.vandelaar/abseiling600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honden & baasjes, na een wandelingetje in het park even met m'n cameraatje geklooid. (in het park zelf was, met spelende honden in het water en al, een mooiere oefengelegenheid geweest.. maar ik dacht er niet aan, volgende keer.) nouja, commentaar mag, euhm, ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://pics.livejournal.com/habakuk6/pic/0000hy67/s640x480

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb voorheen een Canon A75 gehad, maar heb nu een Canon S2 IS. Op de dag van aankoop gelijk wezen testen, dus puur alleen om te vergelijken met mn A75.

Ik heb nog geen ervaring met handmatig instellen van sluitertijd en diafragma, dat hoop ik spelenderwijs te leren. Over het algemeen was ik gelijk enthousiast over mn nieuwe camera en dat zou dus in de toekomst alleen maar beter moeten worden.

Na getest te hebben met een macro, wat niet echt lukte, is deze als beste eruit gekomen. Ik kan de Exif niet zien, weet iemand misschien hoe ik dit moet doen? Het kan nl best zijn dat ik deze gewoon op de auto stand heb genomen, want met de Macro-functie kreeg ik hem maar moeilijk scherp.

Graag jullie reacties op de foto, kan deze ermee door, of is hij in jullie ogen totaal niet goed!

Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/5370/img01725rs.jpg

Groot formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:28:
honden & baasjes, na een wandelingetje in het park even met m'n cameraatje geklooid. (in het park zelf was, met spelende honden in het water en al, een mooiere oefengelegenheid geweest.. maar ik dacht er niet aan, volgende keer.) nouja, commentaar mag, euhm, ofzo.

[afbeelding]
Wat vind je zelf de plus en minpunten van de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Slingertj3 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:08:
Ik zag de poes zo liggen..
ik pak me tele en schiet een plaatje..
het is me eerste foto op dit forum en niet echt perfect maarja..
ik hoop dat die goed genoeg is voor dit topic had namelijk geen digicam bij de hand
Graag wat kritiek en hoe ik met photoshop kan verbeteren?
[afbeelding]
klik voor groter
Vind de compositie van de foto niet echt spannend. Het zou al wat spannender zijn als je bijvoorbeeld de blik van de ogen van de kat er op had gezet.

Je moet natuurlijk niet van uit gaan dat je in fotosoep je foto moet gaan lopen verbeteren. Ik ben zelf voor zo min mogelijk fotosoep op je foto los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Joh ik dacht dat je de verkeerde foto had gepost. :) no offence maar wat is jouw reden om deze foto te posten? Is zelfs niet een snapshot imho.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:22:
Abseilen van het Informatica gebouw ter ere van het 5e lustrum der I.C.T.S.V. Inter-Actief
Is deze foto bewust in z/w? Vind de sfeer wel goed getroffen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:28:
Leuk moment en goed gezien, maar qua vogeluitwerpselen op het raam etc helaas niet echt een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:10:
[...]
Is deze foto bewust in z/w? Vind de sfeer wel goed getroffen.
Jazeker, dat komt er niet zomaar uit rollen ;)

Gelijk nog maar eentje:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.l.a.vandelaar/Abseiling2.jpg
Vind zelf vooral het contrast qua kleuren en de compositie (zoek de driehoeken ;)) wel geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Jazeker, dat komt er niet zomaar uit rollen"

dan zou ik ook die hoekjes van ramen aan de rechterkant even weggewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:43:
[...]

Jazeker, dat komt er niet zomaar uit rollen ;)

Gelijk nog maar eentje:
[afbeelding]
Vind zelf vooral het contrast qua kleuren en de compositie (zoek de driehoeken ;)) wel geslaagd.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet echt een charmante foto. Waarschijnlijk zullen de vrouwen zeggen "wat is er bijzonder aan die foto" en wat de mannen zeggen kun je wel nagaan denk ik :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Magic schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:12:
[...] wat de mannen zeggen kun je wel nagaan denk ik :P
Zo van he ik zie alleen maar een lekker kontje O-) en een string :+ }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Valor op 23-05-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gemaakt met Canon 300D met standaard kitlens.
Photoshop: Saturation, curves, unsharp mask

Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/got/IMG_268133.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter op 23-05-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:34
De flare en de uitgebeten takken storen een beetje. Ik zou ook de strook water wegcroppen, nu lijken die bergen te zweven omdat de lucht en het water beide wit zijn.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jeugdtrainer/jeroen/clouds.jpg

vond ik zeer geslaagd, natuurlijk na wat ps'en ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
ik ben ook al een tijdje bezig met fotografie... dit is een foto uit archief, maar wil toch is reacties horen..

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/images/20060519180936_picture%20002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"na wat ps'en"

8)7 ghehe

ben wel benieuwd hoe het origineel er bij zo iets uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ben ook wel benieuwd hoe hij eruit ziet zonder je bewerking in PS, maar ben nog veel nieuwsgieriger hoe hij er uitziet zonder dat forum het plaatje moet verkleinen ;).....je mag hem wel even verkleinen naar een breedte van 600 pixels :)....maak er vervolgens een linkje van naar een groter formaat....(1280:1024, iets in die trand)

over de foto zelf:

Vind hem denk ik niet zo geslaagd, ik weet niet hoe het origineel eruit ziet, maar ben geen fan van deze foto, vind de randen te ruw en kleuren niet zo mooi...het is wat te grof geworden denk ik.....wel bijzonder :)

Welkom op GoT trouwens Djoene_01

[ Voor 31% gewijzigd door Nomad op 24-05-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onbewerkt full-size

http://users.telenet.be/j...oen/DSCF0393onbewerkt.JPG

bewerkt full-size

http://users.telenet.be/jeugdtrainer/jeroen/DSCF0393.jpg

ik vond hem eigenlijk vooral speciaal :P hoog matrix gehalte :P

thx voor de verwelkoming 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Ik vind zelf eigenlijk het origineel meer hebben dan de bewerkte versie.
Door de bewerking is eigenlijk het hele concept van de foto in mijn ogen verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond het nogal saai, de onbewerkte versie

nu, ik ben wel een matrix-fan,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 08:54

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/7108/hoofddorp7ne.jpg

Laat ik ook maar eens een foto posten :)

Deze foto is uit mijn archief. Vind het zelf een van de wat betere foto's. Het is de "skyline" van Hoofddorp. Wat je op de foto ziet is het station met omliggend industrieterrein. De foto is genomen vanaf de Zuidtangent busbaan.

Graag jullie mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
LoeiOrdinair schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:04:
[afbeelding]

Laat ik ook maar eens een foto posten :)

Deze foto is uit mijn archief. Vind het zelf een van de wat betere foto's. Het is de "skyline" van Hoofddorp. Wat je op de foto ziet is het station met omliggend industrieterrein. De foto is genomen vanaf de Zuidtangent busbaan.

Graag jullie mening ;)
Je zou eens voor de gein moeten proberen om een zoveel mogelijk lucht weg te croppen (met behoud van de 2:3 3:4 verhouding) en daarbij zou je een deel van de linkerkant mee kunnen pakken aangezien die in verhouding met de rechterzijde niet heel erg interesant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mercarra schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 07:52:
De flare en de uitgebeten takken storen een beetje. Ik zou ook de strook water wegcroppen, nu lijken die bergen te zweven omdat de lucht en het water beide wit zijn.
Is geen water, is woestijn. Vind wel dat dat erop moet, als ik dat wegcrop zie je niet waar de bergen ophouden :P De flare vind ik zelf ook jammer, maarja; het was een nogal lastige hoek en die zon was daar nu eenmaal... heb een wat andere edit gemaakt met wat meer kleur en waar de takken wat geleidelijkers overgaan in de lucht.
Om het topic niet verder te vervuilen met 1 foto; hier een linkje naar deze versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een goed of een slecht teken dat er helemaal niemand op mijn foto reageerd :(

Is er ook niemand die weet hoe ik de exif gegegevens kunt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theraven1982
  • Laatst online: 21-07-2011
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:39:
Is het een goed of een slecht teken dat er helemaal niemand op mijn foto reageerd :(

Is er ook niemand die weet hoe ik de exif gegegevens kunt bekijken?
Weet niet of het een goed of slecht teken is, maar hier komt mijn reactie:

De foto is in de 'kern' niet helemaal scherp, eigenlijk alleen de blaadjes aan de linker zijkant zijn scherp. Dat is erg jammer. De groene blaadjes gaan heel erg op in de achtergrond, en de rode bloem springt er niet uit zoals zou moeten, door de vaagheid.
De achtergrond is een beetje druk, doordat niet overal groene bladen zitten. Misschien was het iets 'spannender' geweest als je de rode bloem wat uit het centrum had geplaatst; daar krijgt de foto wat meer dynamiek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor de reactie. Ik vind het idd heel erg moeilijk om hem op zowel blaadje als kern scherp te krijgen. Maar ik blijf oefenen.

Als ik de bloem iets uit het centrum had geplaatst, dan waren de blaadjes die bij die bloem hoorde, uit beeld gegaan, is dat dan nog wel mooi? Je mist dan natuurlijk een stuk van de bloem. Of is dat in dit geval niet hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakky
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 17:01
Dinsdag na een rondje rijden bij de Prins Clausbrug in Utrecht wat foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.t2k.nl/images/20060523%20Prins%20Clausbrug/img_2131-border.jpg

Ik vond dit zelf één van de mooiste. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
IJsberen drieling uit Ouwehand:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_9471g_600.jpg

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 19:42
Ik volg dit draadje al een tijdje en besloot maar eens wat te posten. De volgende foto is genomen met een hele simpele Sony DSC-S80, hij is genomen in Melbourne Zoo.

Afbeeldingslocatie: http://uploaddump.nl/thumbs/kkqcpcawmqqqq-DSC01508.JPG

Ben wel nieuwsgierig naar wat jullie er van vinden.

offtopic: ik gebruik normaal nooit previews van 600x geen idee hoe dat het makkelijkste te doen is 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Globkul op 25-05-2006 20:24 . Reden: Iets grotere thumb geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Globkul: Prachtfoto! Je thumb doet er geen recht aan. Waarom geen 600 px hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto, dat verlichte stukje neus lijkt net op een soort spookje of zo, grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kralingse Plas in Rotterdam...

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1220055/IMG_2155.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Leuke foto! Ik vind de kleuren en de compositie (zwanen/zeilboten) erg mooi, alleen mag je wel je horizon recht trekken. Stoort nu een beetje.

Misschien was de foto nog iets beter geweest als je bij de vlakverdeling de rule of thirds wat nauwkeuriger had meegenomen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik heb nog niet zo lang mijn Canon maar ik heb toch al veel gefotografeerd.
Misschien vinden sommige dit een standaart foto maar ik vind het wel wat hebben. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.w1cked.nl/LSD2006/SBP5.jpg

Life is complicated

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!