bokeh is wat die boom op je foto doet. Onscherp zijn.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:01:
Het is weer eens wat anders dan al die alleen gele bloemen![]()
[afbeelding]
De foto is verkleind naar 600px breed en ik heb wat met de levels gespeeld in Adobe Image Ready voor wat levendigere kleuren.
Nog even off-topic : wat is bokeh?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Een SEw800i is toch een telefoonCaMmY schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:10:
Gister avond nog even naar de duinen geweest,had alleen mn SEw800i bij me maar toch even wat uitgeprobeerd...
[afbeelding]

klikbaar voor grote versie
Genomen met de Bigma, EXIF:
ExposureTime - 1/320 seconds
FNumber - 8.00
MeteringMode - Center weighted average
LightSource - Auto
FocalLength - 270.00 mm
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zei ook "had alleen mn SEw800i bij me", bij gebrek aan beter kan je altijd een beetje improviseren toch ?
Maar de foto had idd mooier kunnen zijn als ik de focus wat anders had kunnen stellen, maar dat kon in dit geval helaas niet.
Ik had ook nog een paar fotos van de mooie zonsondergang alleen dat trok het lensje van de telefoon niet helemaal.
Volgende keer maar gewoon de Nikon mee.......
/me Een echte patomaan
Ik dacht dat je mooiere foto's wilde maken
Wat moet zo'n ding anders de hele dag doenArfman schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:34:
Over een camerageile eend gesproken, deze ging er echt voor staan modelleren leek het wel
[afbeelding]
klikbaar voor grote versie
Genomen met de Bigma, EXIF:
ExposureTime - 1/320 seconds
FNumber - 8.00
MeteringMode - Center weighted average
LightSource - Auto
FocalLength - 270.00 mm
![]() |
Dit is eigenlijk één van mijn eerste foto's waar ik trots op ben.
[ Voor 11% gewijzigd door Copyman op 10-04-2006 19:52 . Reden: Grootte van foto aangepast ]
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Vergeet alleen niet dat niet iedereen 1280x1024 heeft, waar deze maar nét op past. Ietsje kleiner is denk ik dus beter
Firefox met 1 toolbar, tabjes, zoekbalk, en 2 regels taskbar. Hmm, misschien past het dus 'normaal' wel op 1024x768
[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 10-04-2006 18:56 ]
De andere kant van het paadje was allemaal zand en modder, dat probeerde ik te vermijden (zowel op de foto als voor mijn schoenen).
Wat de resolutie betreft, ik zal hem idd even wat kleiner maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Copyman op 10-04-2006 20:13 ]
Opvallend genoeg vind ik hem kleiner veel mooier nog!Copyman schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:36:
Ik heb vanmiddag tussen de buien door deze foto kunnen schieten. Er zat opeens een heel mooi stuk blauwe hemel tussen de donkere wolken. Klikbaar:
[afbeelding]
Dit is eigenlijk één van mijn eerste foto's waar ik trots op ben.

Edit:
Ow je hebt hem zelf ook al aangepst. Hmm
[ Voor 6% gewijzigd door Micha op 10-04-2006 19:51 ]
Ik had zelf ook nog een foto liggen waarvan ik me afvroeg of 't wat was;

Gemaakt met Canon 300D.
Heb zelf het idee dat ik misschien wel eens tever gegaan kan zijn met de nabewerking, ben benieuwd wat anderen vinden.
Ik zou hem zonder kader doen of iets meer dan dit. Dit is wel erg summier.
Zo, dat was allemaal niet over de foto
Over bewerking: ik vind hem iets te. Je bent net te ver doorgeschoten met de kleuren en sharpen. Het strand is wel erg geel zo.
wat micdis zegt dus.
[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 10-04-2006 20:18 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik heb hem even bewerkt ben benieuwd:. w o u t e r . schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:11:
Mooie foto hoor, dat torentje in de verte doet 't hem, daar wordt echt mooi de aandacht naartoe getrokken. Althans, die van mij wel
Ik had zelf ook nog een foto liggen waarvan ik me afvroeg of 't wat was;
[afbeelding]
Gemaakt met Canon 300D.
Heb zelf het idee dat ik misschien wel eens tever gegaan kan zijn met de nabewerking, ben benieuwd wat anderen vinden.

Ik heb de onscherpte iets wat overdreven gedaan om het wat duidelijker te maken.
Zoiets kan ook:Fairy schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:27:
[...]
Hier vind ik het meer op een olieramp lijken. nofi

[ Voor 23% gewijzigd door Micha op 10-04-2006 20:33 ]
Hier vind ik het meer op een olieramp lijken. nofiMicDis schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:24:
[...]
Ik heb hem even bewerkt ben benieuwd:
[afbeelding]
Ik heb de onscherpte iets wat overdreven gedaan om het wat duidelijker te maken.
Heb je het hier overr bewerkte versie of over het origineel?MBV schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:35:
In kleur zijn je contrasten te scherp. Schroef dat ietsje terug, daar wordt hij een stuk beter van vermoed ik
DOF toegevoegd + iets minder fanatiek met saturation + USM

Zo met weinig kleur als MicDis hem heeft gemaakt is ie ook wel mooi;
maar misschien iets te, er een beetje tussenin, zoals:

Hmmz, nu ik weer naar die 1e versie kijk, krijg ik er hoofdpijn van.
Achja, al doende leert men.
[ Voor 59% gewijzigd door Wouter op 11-04-2006 01:34 ]
Mag ik vragen hoe je dat effect bij die laatste foto hebt gekregen? A.k.a. met welke sliders heb je lopen spelen?MicDis schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:24:
[...]
Ik heb hem even bewerkt ben benieuwd:
[afbeelding]
[...]
Zoiets kan ook:
[afbeelding]
Zeer simpel contrast TE ver omhoog gooien en daarna saturatie naar beneden.

Hier mijn foto's:
spreekt voor zich

[ Voor 115% gewijzigd door Zoefff op 11-04-2006 17:20 ]

@ Maxxi,
Moet eerlijk zijn dat ik het niks vind. Foto 1 is gigantisch overbelicht en verder ook niet echt boeiend. Foto 2 is heel erg onscherp en foto 3 is opzich wel leuk maar eerder een snapshot dan iets anders.
Maar het aller ergste is nog wel de data er in

Zal eens handmatige instellingen proberen.
tnx voor reactie:)
Nou vooruit danViper7 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:17:
Heeft niemand een reactie op mijn foto?
Verwijderd

Klik voor grotere versie
Gisteravond deze foto gemaakt met 350d en de kitlens. Zat te twijfelen of ik hem bij show- of testcase moest zetten. Toch maar hier neer gezet. Zelf vond ik de bomen erg donker, verder vind ik hem erg geslaagt. Ben benieuwd naar het commentaar.
Edit: Exif er even bijgezocht:
f/11 en 1/1250 @31mm om 18:55 gemaakt bij het Paterswoldsemeer (vlakbij Groningen). Camera stond in de Av stand.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 18:15 ]
Waar is het gemaakt en om welk tijdstip? En wat is je EXIF?

[ Voor 5% gewijzigd door Niek op 11-04-2006 20:50 ]
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Qua compositie vind ik het een leuke foto, ik vind hem alleen erg donker en flets. Mischien is er meer uit te halen door hem te bewerken. Ook is hij niet heel erg scherp, mischien dat wat usm helpt?The_Surfer schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:50:
Eenvoudige foto van Amsterdam-Rijnkanaal (onbewerkt), zondagavond geschoten:
[afbeelding]
http://home.wanadoo.nl/fg.stouwdam/skatejump.JPG
kan iemand mij misschien tips geven? wat zou een leuk filter/effect in photoshop zijn?
Foto verplaatst naar het testcase-topic. Het mag duidelijk zijn dat dit nog geen showcase-materiaal is. Daarnaast is de foto wel érg groot, we hanteren op dit forum een maximale breedte van 600 pixels
[ Voor 29% gewijzigd door Zoefff op 11-04-2006 22:32 ]
Verder vind ik de bovenkant wel erg licht.

't rode komt van een lamp die er op scheen...
@rim13: Mooi die zonnestralen, maar eigenlijk moet de hele foto 't daar ook van hebben. 't Centrale eraan maakt 'm een beetje saai...
@viper7: Tja, niet echt interessant. Zou ook wel opmerkelijk zijn als dat zo vanuit je raam zou kunnen, dus ga 'ns naar buiten, en dan bedoel ik niet in je achtertuin. Lucht kan wel mooi zijn, maar dat maakt 't nog geen mooie foto. En omgeving is eerder storend dan dat 't wat toevoegd
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Voorjaar met dit weer is wel degelijk somberMBV schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:22:
Ik vind vooral de achtergrond een beetje te donker, wat het een sombere indruk geeft. Terwijl dat niet mijn indruk van 'voorjaar' is.
Commentaar @ gemini85
Mooie foto maar had inderdaad wel wat lichter gekund. Voor de rest vind ik hem mooi
ThanxHeaget schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:50:
[...]
Voorjaar met dit weer is wel degelijk somber![]()
![]()
![]()
Commentaar @ gemini85
Mooie foto maar had inderdaad wel wat lichter gekund. Voor de rest vind ik hem mooi
En idd is het met dit weer moeilijk lichte foto's maken. Als ik vanavond thuis ben zal ik de rest wel online zetten (het commentaar bevalt me wel
Verwijderd

Ik maak nog niet zo lang foto's.... Dussss.
Trouwens gemaakt met een Kodak Z7590
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 20:45 ]
@ gemini85, moet eerlijk zijn dat het me niet zo boeit. Belichting is inderdaad te donker maar de lente is ook nog niet echt begonnen
Verwijderd

Vanmiddag op de terugweg van school geschoten met mijn d50 + kitlens.
1/160 sec
F/14
ISO 200
In fotowinkel een beetje geklooit met de levels en saturation.
commentaar is meer dan welkon welkom
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 22:11 ]
een bloempje in het midden van het scherm. Sorry, ik zou nog even wachten met je testcase..gemini85 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:17:
Van't weekend gemaakt met mijn D50 (+ kitlens). Als het commentaar niet al te moordend is ga ik van de rest misschien nog wel een testcase maken![]()
[afbeelding]
of je levert normaal commentaarkeanu_ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:04:
[...]
een bloempje in het midden van het scherm. Sorry, ik zou nog even wachten met je testcase..
qua kleuren vind ik hem zelf wel mooi. Alleen mist het idd een mooiere compositie, probeer daar (misschien met wat croppen) eens mee te spelen
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Verwijderd

Vandaag mijn Tamron 70-300mm binnengekregen. Ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Het is onze Airedale Terriër Jessy. Qua nabewerking heb ik alleen de witbalans wat aangepast (donkerder gemaakt), omdat de haren bovenop haar kop nogal licht waren.
Zelf vind ik de foto best netjes gelukt, ik had alleen (achteraf) haar halsband af moeten doen.
Commentaar en advies welkom
Verwijderd
Hier mijn eerste bijdrage aan dit topic en forum. Geschoten met een Kodak DX7590, f 2.8, iso 80 en 1/250 sluitertijd:

klikbaar
Ik ben eigenlijk net begonnen met fotografie dus graag een beetje gematigde kritiek
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
Ik ben geen Airedalekenner, dus misschien klinkt het je wel als een vloek in de oren, maar ik zou, als de rasvoorschriften het toestaan, graag iets meer van de ogen zien. De oren maken veel goed, dat weer wel.
@Ajjuhn: Lentefoto's zijn altijd fijn. Zelf zou ik de opname iets gekanteld hebben, om de boom recht te zetten, voor de bloemen maakt dat niet uit. Iets meer diafragma voor de scherptediepte zou ook geen kwaad kunnen denk ik. Nu is de achtergrond te scherp om niet op te vallen en te onscherp om bij te dragen. Vlakverdeling/compositie en kleur zijn helemaal top.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:47:
[afbeelding]
Vandaag mijn Tamron 70-300mm binnengekregen.
mooi zo
Verwijderd
Bedankt voor je uitgebreide antwoordToff schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:45:
@In_The_Aire: Lekker wollig beest! Aan de achtergrond te zien, ben je behoorlijk richting de 300 mm gegaan. Daar is dat objectief ook voor natuurlijk, maar het probleem is wel dat je dan bij (bijna) volle lensopening weinig scherptediepte overhoudt. In dit geval iets te weinig, denk ik, om de kop van snuit tot oor scherp te zijn. Waar heb je op scherpgesteld? Zo uit mijn hoofd valt er ongeveer 1/3 scherpte voor je scherpstelpunt en 2/3 erachter. Voor het beste resultaat zou je dan iets voor de ogen (nou ja, waar die waarschijnlijk zitten) moeten scherpstellen. Het lijkt of je hebt scherpgesteld op de neus. In dat geval maak je geen gebruik van de scherpte die valt voor je onderwerp. Diafragma F8 heb je wel minimaal nodig hier, schat ik. Moet je natuurlijk wel genoeg licht overhouden voor een fatsoenlijke sluitertijd...
Ik ben geen Airedalekenner, dus misschien klinkt het je wel als een vloek in de oren, maar ik zou, als de rasvoorschriften het toestaan, graag iets meer van de ogen zien. De oren maken veel goed, dat weer wel.
Liepen 2 eenden over de weg, word er 1 finaal kapot gereden door een auto, gewoon plat weet je
Staat die andere eend er naast zo naar zijn uitgesmeerde vriendje te kijken, en bleef ook gewoon staan, echt zielig was dat...
[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 13-04-2006 21:07 ]
Verwijderd
had een mooie foto geweest!Fairy schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:06:
O over eenden fotograferen gesproken, hoorde vandaag nog wat zieligs.
Liepen 2 eenden over de weg, word er 1 finaal kapot gereden door een auto, gewoon plat weet je
Staat die andere eend er naast zo naar zijn uitgesmeerde vriendje te kijken, en bleef ook gewoon staan, echt zielig was dat...
Verwijderd
Ik ben wat aant klooien geweest met licht enzo....

Gemaakt met: Kodak Z7590
Don't go to hard on me, zoals ik zei ik klooi wat in de rondte en ik ben der nog niet zo lang mee bezig
Tips zouden ZEER welkom zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 09:27 ]
op 300 mm zou je dat objectief toch richting f/11 moeten afstoppen voordat hij echt scherp wordt, 't is een beetje cheapskates objectief (heb er zelf ook een)Toff schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:45:
@In_The_Aire: Lekker wollig beest! Aan de achtergrond te zien, ben je behoorlijk richting de 300 mm gegaan. Daar is dat objectief ook voor natuurlijk, maar het probleem is wel dat je dan bij (bijna) volle lensopening weinig scherptediepte overhoudt. In dit geval iets te weinig, denk ik, om de kop van snuit tot oor scherp te zijn. Waar heb je op scherpgesteld? Zo uit mijn hoofd valt er ongeveer 1/3 scherpte voor je scherpstelpunt en 2/3 erachter. Voor het beste resultaat zou je dan iets voor de ogen (nou ja, waar die waarschijnlijk zitten) moeten scherpstellen. Het lijkt of je hebt scherpgesteld op de neus. In dat geval maak je geen gebruik van de scherpte die valt voor je onderwerp. Diafragma F8 heb je wel minimaal nodig hier, schat ik. Moet je natuurlijk wel genoeg licht overhouden voor een fatsoenlijke sluitertijd...
@Ajjuhn: Lentefoto's zijn altijd fijn. Zelf zou ik de opname iets gekanteld hebben, om de boom recht te zetten, voor de bloemen maakt dat niet uit. Iets meer diafragma voor de scherptediepte zou ook geen kwaad kunnen denk ik. Nu is de achtergrond te scherp om niet op te vallen en te onscherp om bij te dragen. Vlakverdeling/compositie en kleur zijn helemaal top.
|>
Ik zie wat vlekjes op de mob en links onder.. Het is geen eyecatcher maar het stoort wel eens beetje.Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:26:
Wel een beetje luguber.
Ik ben wat aant klooien geweest met licht enzo....
[afbeelding]
Gemaakt met: Kodak Z7590
Don't go to hard on me, zoals ik zei ik klooi wat in de rondte en ik ben der nog niet zo lang mee bezig
Tips zouden ZEER welkom zijn.
Ook vind ik het jammer dat het voorste knopje niet scherp is. Verder vind ik het een mooie foto.

Heftruck in die grote kerk van Barcelona (naam ff kwijt)
So-lo testcasefoto's.
Commentaar en tips uiteraard welkom
Oh btw, let niet op border bij die zwerverfoto
[ Voor 47% gewijzigd door Zoefff op 18-04-2006 22:35 ]
Eigenlijk vind ik alleen 3 wat hebben (als je de border weglaat), dus die zou je solo kunnen maken.
Buddha schrijf je trouwens anders

350D, 1/500, F/8, EF70-300/IS/DO @ 300mm, ISO-400
Helaas is dit een crop, verder niks mee gedaan, dus vergroten zit er niet meer in.
Het lijkt haast wel makro, genomen vanuit het nest, maar Pa Merel zat op de schutting en uw fotograaf lag eronder
Verwijderd
Ietwat blurry, maar echt een super shot!Toff schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:44:
Etenstijd in het merelnest:
[afbeelding]
Helaas is dit een crop, verder niks mee gedaan, dus vergroten zit er niet meer in.
Het lijkt haast wel makro, genomen vanuit het nest, maar Pa Merel zat op de schutting en uw fotograaf lag eronder.
Super foto!Toff schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:44:
[afbeelding]
Het lijkt haast wel makro, genomen vanuit het nest, maar Pa Merel zat op de schutting en uw fotograaf lag eronder.
Verwijderd
Mooie foto...alleen is hij niet scherp...Toff schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:44:
[afbeelding]
Ja, je hebt gelijk, maar realiseer je wel dat het koppie minstens 2x ware grote op je scherm staat. Verklein hem maar eens, dan lijkt het al een stuk scherper. Een beetje USM oid zou ook een scherpere indruk kunnen geven, maar er is weinig pixelmateriaal, dus dan wordt het al snel lelijk.Mooie foto...alleen is hij niet scherp...
Probleem is de beweeglijkheid van de vogel en het voedsel
Klik als je wilt maar eens op bijgaande op dezelfde dag gemaakte misdruk; scherpte zat maar op de verkeerde plek:

1/500, F/6.3, 300 mm. Niks aan gedaan, alleen crop. Als ie niet net "verhipt" was, had ik mss showcasemateriaal gehad, maar als de jongen piepen blijven de ouders echt niet zitten om te poseren...
Die is erg mooi! Alleen voor mijn gevoel zit er wel aardig wat ruis in, en dat is toch vreemd... Waarom? Je hebt op ISO80 geschoten, maar mijn D50 produceerd op ISO200 net zoveel ruis.. Anyway daar kan jij natuurlijk ook niets aan doen. Over de foto, misschien moet je de achtergrond ietsje donkerder ( ietsje he ) maken zodat de bloemen er nog beter uitkomen.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:52:
Hallo,
Hier mijn eerste bijdrage aan dit topic en forum. Geschoten met een Kodak DX7590, f 2.8, iso 80 en 1/250 sluitertijd:
[afbeelding]
klikbaar
Ik ben eigenlijk net begonnen met fotografie dus graag een beetje gematigde kritiek, maar tips zijn altijd welkom natuurlijk
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
Wat dat eerste heb je misschien gelijk, maar ik denk dat dat meer een kwestie van smaak isSimon schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:11:
ik had er wat meer gezicht op willen zien... plus wat meer scherpte...
Scherpte was bijzonder moeilijk, er zijn enkele dingen scherp, echter op f/2,8 is je scherptediepte al niet groot. Het was echt noodzakelijk ivm bijzonder weinig licht aldaar.
Gezien de omstandigheden (bijzonder weinig licht, ca 'n half uur voor zonsondergang in een donker naaldbos, geen statief én dus het pannen uit de hand) ben ik zeker niet ontevreden
Deze heeft iets meer contrast nodig IMHO. Zeker bovenaan wordt hij wat flets...ThunderNet schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:13:
Foto geschoten in de heuvelkerk in tilburg. Toen ik daar een opdracht deed om een concert te registreren
Vind hem wel aardig gelukt, technisch niet 100% maarjah
Meningen?
[afbeelding]
Klik voor grotere versie
Het vertikale vind ik niet mooi, o.a. omdat de "schoorstenen" nogal taps toelopen (waarschijnlijk doen ze dat in het echt ook, om de kerk hoger te laten lijken) en omdat ik liever meer aandacht op het beeld zie. Het is maar een mening, maar daar vraag je om.
Ik heb hier de foto vierkant gemaakt. Onder afgesneden net onder de 2 bloempotten, boven net boven de 3 puntdakjes. De kaarsen vind ik lelijk kwa kleur en ook de tafels passen niet bij de rest. Kale muur ook niet interessant. Oninteressant geldt (imho) ook voor de lucht op het wandkleed ?). Verder lijkt het of je, met de camera op de kant, de in/aangebouwde flitser gebruikt hebt. Het licht komt iig wel erg van links en, wat erger is, van onder. Mensen van onderen belichten geeft spooky resultaten en dat geldt ook voor dit beeld.
Het gewaad is wel erg mooi. In tegenstelling tot MBV vind ik de pastelachtige kleur heel goed bij Maria passen en de fletsheid van de achtergrond lijkt zo te horen. Teveel contrast hier zou de imperfecties alleen maar benadrukken.
Kortom, ik ben er weer even lekker mee bezig geweest, dus hij heeft wel wat.

Het orgineel, alleen wel ge-resized.
http://img47.imageshack.us/img47/5732/dsc000824su.jpg
En zo za m'n setup eruit, een rol papier als achtergrond, de doos waar m'n D50 in aankwam als pilaar en een stuk Foamboard onder de vaas. Daarvoor een geinproviseerd statief.
http://img47.imageshack.us/img47/9258/dsc000522rs.jpg
de grote leegte boven de bloemen, het voegt niks toe aan de foto dus kun je het simpelweg gewoon weglaten...Heaget schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:48:
Wat bedoel je met meer ruimte aan de bovenkant?
Ongelofelijk! Leuk dat je de setup laat zien. Bijna niet te geloven dat je daar zo'n aardig resultaat mee neerzet. Kwa belichting denk ik dat je beter 1 of 2 extra stukken papier als reflectie vanaf de zijkant had kunnen inzetten (stukje op de binnenkant van de linker kastdeur plakken?), want de schaduwen zijn nu vrij hard en de bloemen wat eendimensionaal, maar petje af, geniaal (en dat meen ik gewoon)!Heaget schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:04: En ziehier, het resultaat![...]
BTW, ik denk eerder "lichte ironie"
En ik had te ver gescrolld, misschien ook wel door slaapgebrekHeaget schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:52:
Maar hij zegt dat ik juist iets meer ruimte moet laten, of was dat gewoon sarcasme? Ben niet helemaal wakker door slaapgebrek..
Hoe kan het het dat de achtergrond zwart is terwijl ik toch de interne flits heb gebruikt..
Normaal zou je zeggen er zit zwart papier achter maar hier niet..gewoon in de kamer op klaarlichte dag..

Wat is hier de verklaring voor ?
klik voor origineel

[ Voor 10% gewijzigd door fotojunk op 16-04-2006 14:30 ]
Waarschijnlijk komt dat ook door de zeer korte sluitertijd die je dan gebruikt icm de flitser. Vooral als je al tegen een donker iets gaat fotograferen, dus dit zou je niet hebben als je het tegen de zon in zou doen.sOid schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:46:
Komt volgens mij gewoon door het flitsberijk. Belicht alleen hetgene wat op de voorgrond staat (bij standaard flitsers iig).
[ Voor 16% gewijzigd door Justawitte op 16-04-2006 16:55 ]
Nee klopt heb je gelijk in, vergeten te zeggen. Als je tegen de zon in moet fotograveren, vooral portretten, kan inflitsen juist heel mooi zijn.justawitte schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:55:
[...]
Waarschijnlijk komt dat ook door de zeer korte sluitertijd die je dan gebruikt icm de flitser. Vooral als je al tegen een donker iets gaat fotograferen, dus dit zou je niet hebben als je het tegen de zon in zou doen.
Anyway net in tuin gemaakt

Klikbaar

@ Toff, zielig voor die kikker maarja zo is de natuur
[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 16-04-2006 18:56 ]
Heb het ff aangepast!sOid schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:55:
Haha leuk die foto's van kikkersBeide erg mooi, alleen jammer dat de pootjes er bij The Alchemist niet helemaal op staan
@ Toff, zielig voor die kikker maarja zo is de natuur
Nog een:

Gemaakt met een de fuji s5600, met close-up lensen. Eigenlijk niet nodig, maar ze zaten er nog op toen ie langs wipte.sOid schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:27:
Ja beter zo, die laatste is ook mooi, alleen had de pad zelf wel wat scherper gemogen en niet alleen de ogen, bijvoorbeeld hele bek ofzo... Waarmee heb je het gemaakt en wat is je EXIF?
FUJIFILM
FinePix S5600
ExposureTime 10/700
FNumber 800/100
ISOSpeedRatings 200
Ik heb nog wel een foto van de complete kikker, maar die is compositioneel wat minder. Lekker in het midden. Zelfde exif

Wat vinden jullie ervan?

@The Alchemist: Mag dat wel, die beestem blauw verven? Verder mooie opnamen!
Dit topic is gesloten.
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!