[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 17

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.430 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hierbij mijn bevindingen wbt dithering/6 bits of 8 bits kwestie omtrent de 970P.

Heb ik opmerkbare dithering kunnen vinden ? ; ja

Het beperkt zich echter tot 1 a 2 gevallen : het bekijken van een plaatje in een windows picture viewer (bij mij een bv. Nero tooltje)

a. als het plaatje kleiner is dan de native resolutie van 1280 x 1024
b. als er gradient is met louter zwart en een enkele kleur.

Default staat zo'n picture viewer niet op toon ware grootte. Als je een plaatje hebt wat aan beide bovenstaande eigenschappen voldoet, zal je mogelijkerwijs in de picture viewer dithering zien.

Echter, klik je op toon ware grootte ; dan is het dithering probleem weg.

Ik concludeer dat dithering op de 970P een geisoleerd geval is. In games, mpeg filmpjes en programma's heb ik het niet op kunnen merken zoals in het geval van de picture viewer.

Kan ik daar ook uit concluderen dat dit een 6 bits ipv een 8 bits scherm is ? Nee, daarvoor heb ik de expertise niet, maar ik begrijp en zie wel wat er aan de hand is.

Zou Samsung er goed aan doen om er asap officieel opheldering te geven ? Imho ; ja.

Ik ben nog steeds heel blij met de 970P, maar aan de andere kant ook 'blij' dat ik er iig niet meer dan 500 Euro aan heb besteed ( € 484 incl. pixelgarantie).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Ik vind 500 € erg veel voor maar een 6-bits paneel hoor! (zo'n bedrag heb ik ook betaald). Ik vraag me af wat de reden is om 6-bit als 16,7 miljoen kleuren te verkopen (eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht van samsung)

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 23:03
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:06:
Zou Samsung er goed aan doen om er asap officieel opheldering te geven ? Imho ; ja.
Jammer genoeg zullen ze waarschijnlijk niet officieel opheldering gaan geven als je het alleen lief vraagt...
Eigenlijk moeten we dit laten onderzoeken door computersites ofzo(Thomshardware/Behardware enzovoorts), zodat het wat beter bekent wordt en Samsung wel moet verduidelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFT vraag.
Ik heb het forum hier al doorgespit maar twijfel toch nog. Misschien dat jullie wat advies kunnen geven.
Ik game regelmatig, 1st person shooters/race games, gebruik office en alle andere normale bezigheden.

Ik twijfel tussen 2 schermen:
Samsung 930BF
Philips 190X6FB

Voordeel van de Samsung: 4ms overdrive TN panel.
Voordeel van Philips: Pixel garantie, en design.
Maar dit is weer een 8 ms panel.

Ga ik die 4 ms seconden merken? Ik werk nu met een oude 17inch Iiyama.
Deze is zo onderhand langzaam aan het overlijden :+

Bijde schermen liggen qua prijs op het zelfde nivo. Zijn er nog andere voordelen/nadelen waar ik rekening mee moet houden? De helderheid van de Philips is hoger dan die van de Samsung, maar ga je dit zien? en hoe belangrijk is je DVI aansluiten, ga je dit echt merken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:06:
Echter, klik je op toon ware grootte ; dan is het dithering probleem weg.
Dan klinkt het eerder als een artefact van het verkleiningsalgoritmetje wat toegepast is in die viewer, niet als een monitorprobleem.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:26:
Ga ik die 4 ms seconden merken? Ik werk nu met een oude 17inch Iiyama.
Deze is zo onderhand langzaam aan het overlijden :+
Hangt er van af hoe erg je er op let...
Heb je wel eens andere LCD monitoren in actie gezien?
Hoeveel ms waren die en wat voor indruk kreeg je ervan?
In de startpost kan je trouwens aan de hand van een paar foto's zien wat het snelheidsverschil ongeveer is...
De helderheid van de Philips is hoger dan die van de Samsung, maar ga je dit zien?
Nee.
en hoe belangrijk is je DVI aansluiten, ga je dit echt merken?
Mijn ervaring met DVI is dat het iets scherper beeld geeft.
Hoeveel het beeld er scherper van wordt hangt af van hoe goed je videokaart is, hoe goed je monitor het analoge signaal weer om kan zetten naar digitaal, en hoe goed je D-sub kabel is.
Verder wordt met DVI het beeld standaard goed afgesteld(het beeld centreren enzo dan, de kleuren en de heldeerheid enzo zal je nog steeds zelf moeten doen), terwijl je bij analoge monitoren vaak eerst een knopje in moet drukken, en de analoge monitoren die stellen zichzelf wel eens verkeerd in als er veel zwart in het beeld is of als je een buitengewone resolutie gebruikt)
Nog een (indirect) voordeel van DVI is dat de videokaartdrivers(van Ati en nVidia) een extra menu weergeven als je je monitor op DVI aangesloten hebt, en met dat menu kan je wat uitgebreider instellen wat er moet gebeuren bij niet-native resoluties.

[ Voor 56% gewijzigd door n-i-x op 02-03-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan een dell E196FP kopen voor 210 euro.
Hij zit schijnbaar nog nieuw in de doos, is alleen even getest.
Wat vinden jullie van dit scherm ?

Productkenmerken
Grootte en type van beeldscherm : 19-inch (48,3cm) active matrix TFT
Resolutie : 1280 x 1024 (SXGA)
Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 8ms / 300cd/m2 / 500:1
Afmeting h x b x d : 410 x 413 x 144 mm
Gewicht : 4.1kg
Ingangen : Analoog
In hoogte verstelbare standaard, geluid : Nee / optionele AS500PA Sound Bar
Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De prijs is vrij laag...
wat voor reden heeft de huidige eigenaar om de monitor voor dat bedrag weg te doen?
Controleer in ieder geval goed op dode pixels, want dat zou de reden kunnen zijn...

Verder ziet die monitor er uit als een monitor die in het rijtje game-monitoren uit de startpost past.
De monitor is dus vooral geschikt voor gamen...
Er is alleen jammer genoeg geen DVI ingang, dus je zal als je die monitor neemt zonder alle voordelen van DVI(zie mijn vorige pos) moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het dithering verhaal van de 970P, hebben de Beliniea and de Viewsonic VP930 dit ook? Anders
ga ik zeker voor de VP930 en zeg ik mijn wachten op de zwarte 970P op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:46:
De prijs is vrij laag...
wat voor reden heeft de huidige eigenaar om de monitor voor dat bedrag weg te doen?
Controleer in ieder geval goed op dode pixels, want dat zou de reden kunnen zijn...

Verder ziet die monitor er uit als een monitor die in het rijtje game-monitoren uit de startpost past.
De monitor is dus vooral geschikt voor gamen...
Er is alleen jammer genoeg geen DVI ingang, dus je zal als je die monitor neemt zonder alle voordelen van DVI(zie mijn vorige pos) moeten leven.
waren volgens hem geen defecten aan.
Hij wilde gewoon een andere.
Maar ik denk dat ik het niet doe.
Wil een widescreen met DVI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:18:
Over het dithering verhaal van de 970P, hebben de Beliniea and de Viewsonic VP930 dit ook? Anders
ga ik zeker voor de VP930 en zeg ik mijn wachten op de zwarte 970P op.
Ik heb geen flauw idee of ze het hebben.
Dan zou iemand die zo'n monitor heeft het even moeten natesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

McBoom

Broem

Ik ben van plan de komende week een 19" TFT te kopen, dus ik ben de afgelopen tijd eens op speurtocht geweest welke TFT het worden moest. Daarbij viel mijn oog op de LG Flatron L1970H-BF.

Afbeeldingslocatie: http://cimg.163.com/catchpic/F/FE/FE90ABB846C9FC6880741CE92965EAD8.jpg

De specs:
Size : 19"
Resolution : 1280 x 1024
Brightness : 300 cd/m²
Contrast ratio : 1600:1
Viewing angle : H: 160°, V: 160°
Supported colours : 16.2M Colours
Display features
Horizontal frequency : 30-83 kHz
Vertical frequency : 56-75 Hz
Physical features
Video signal type : RGB Analogue/ Digital
# Seperate
# Composite
# SOG
# Digital

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit scherm? Ik heb 1 gebruikers-review op prad.de gevonden, maar voor de rest kan ik er niets van vinden.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Die L1970H-BF staat ook niet op de site van LG :?

Volgens Prad.de heeft hij een TN paneel van Mitsubishi-ADI...
Die hebben de laatste tijd niet echt panelen gamaakt, dus ik heb geen idee of ze goed zijn.
Maar TN panelen zijn in het algemeen vrij goed geschikt voor games, en hebben een vrij kleine vertikale kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:13
jimbojansen90 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:49:
ik zit nu dus te twijfelen tussen de:
1916As en de
1916Ws
het zijn bijna dezelfde alleen de ene is widescreen (wat me toch iets "cooler en mooier" lijkt en die Ws heeft meer kleuren (16,7 tov 16,2 Milj.) ga ik hier iets van merken??
maar dan heeft de As weer meer herz en hogere contrast ratio (700:1 tov 500:1) ga ik daar dan iets van merken?? ik kan trouwens ook geen reviews van de 1916As vinden?? heeft iemand hier een AS? en dat prijs verschil is te verwaarlozen (20 euro)
mag ik hier nog antwoord op?? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door jimbojansen op 04-03-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
over de 1916AS kan ik alleen dit vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09:45

McBoom

Broem

XiN schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:05:
Die L1970H-BF staat ook niet op de site van LG :?

Volgens Prad.de heeft hij een TN paneel van Mitsubishi-ADI...
Die hebben de laatste tijd niet echt panelen gamaakt, dus ik heb geen idee of ze goed zijn.
Maar TN panelen zijn in het algemeen vrij goed geschikt voor games, en hebben een vrij kleine vertikale kijkhoek.
Ik was er ook al achter dattie niet op de .com-site staat, maar wel op de .nl-site. Die contrast-ratio van 1600:1 is wel hoog :) Qua uiterlijk vind ik het ook wel een mooi scherm. Wel vreemd dat er zo weinig over dit scherm te vinden is. Zou het model te nieuw zijn?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de samsung synchmaster synchmaster 940 BF gekocht. Is een zeer goede TFT. Is met 430 euro een redelijk prijzig apparaat, maar met een responsetijd van 2 ms een erg snel. Wordt gelijk met DVI kabel geleverd, dus dat is ook iets waarbij je op moet letten, aangezien deze er soms niet bij zit wat een "goedkopere" tft dus duurder maakt. Verder veel opties om kleuren in te stellen afhankelijk van je omgeving (games e.ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:31:
Net de samsung synchmaster synchmaster 940 BF gekocht. Is een zeer goede TFT. Is met 430 euro een redelijk prijzig apparaat, maar met een responsetijd van 2 ms een erg snel. Wordt gelijk met DVI kabel geleverd, dus dat is ook iets waarbij je op moet letten, aangezien deze er soms niet bij zit wat een "goedkopere" tft dus duurder maakt. Verder veel opties om kleuren in te stellen afhankelijk van je omgeving (games e.ed).
hoe is je ervring met ghosting en de brightness op donkere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghosting is niet echt aanwezig, dat ding heeft een response tijd van 2 ms. Zoals het in de tutorial staat is ghosting echt niet aanwezig. Over dithering kan ik weinig zeggen, ik merk er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
McBoom schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:19:
[...]

Ik was er ook al achter dattie niet op de .com-site staat, maar wel op de .nl-site. Die contrast-ratio van 1600:1 is wel hoog :) Qua uiterlijk vind ik het ook wel een mooi scherm. Wel vreemd dat er zo weinig over dit scherm te vinden is. Zou het model te nieuw zijn?
Ik denk dat ie inderdaad te nieuw is.
Je kan eigenlijk het beste even wachten op reviews, dan kan je tenminste zien of die 1600:1 gehaald wordt, of dat het gewoon valse marketing is(dat laatste komt behoorlijk veel voor bij TFT's...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:31:
Zou je

1.
over een paar dagen een userreview willen maken?
Waar je op kan letten bij het maken van een userreview staat in stap 3 van de startpost.

2.
willen meewerken om te kijken of de 940BF eigenlijk beter/sneller is dan de 930BF?
Dat kan eigenlijk alleen als je een digitale camera hebt...
Hier staan namelijk plaatjes die de snelheid van een aantal monitoren(waaronder de 930BF) weergeven.
Als jij ook zulke plaatjes van je 940BF maakt, dan kunnen we zien of er iets verandert is.
Zo'n plaatje maak je als volgt:
1. Je download PixPerAn
2. Je opent PixPerAn
3. Je drukt op F6, en daarna op de spatiebalk.
4. Je blijft van alle schuifjes af.
5. Je stelt je digitale camera in op een vrij korte sluitertijd(rond de 1/200 seconde ofzo)
6. Je maakt een aantal foto's(10 ofzo) van het bewegende autotje
7. Je zoekt het plaatje met de minste ghosting en het plaatje met de meeste ghosting uit, en deelt die met ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:15
Zijn er eigenlijk winkels die een redelijk bedrag voor pixelgarantie vragen? Ik vind het werkelijk een grof schandaal dat webwinkels het aandurven om je 50 euro of meer te laten betalen voor iets waar je volgens de wet gewoon recht op hebt. Een paar jaar terug waren die bedragen nog 25 euro, wat ik al veel vond, maar nu loopt het echt de spuigaten uit. Ik vind het regelrechte oplichting. Winkels als MediaMarkt, Mycom en Paradigit geven je gewoon de gelegenheid tot ruilen als er ook maar 1 dode subpixel aanwezig is. Bij welke overheidsinstantie zou je dit soort praktijken moeten aankaarten?

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-03-2006 11:53 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
XiN schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:37:
over de 1916AS kan ik alleen dit vinden...
Dat is de 1951As ... dus niet die ik (misschien) ga kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dat is een addertje dat onder het gras zit bij webwinkels.
Om dode pixels af te kopen moet je extra betalen. Zij nemen ze pas terug als ze 5 dode subpixels of 2 dode pixels hebben. En 0 dode pixels kost extra tot wel 75 euro extra bij sommige webshops.

Bij bijvoorbeeld de gewone winkels zoals paradigit, die hebben een ander pixel beleid, dus zij nemen standaard een TFT terug als die 1 dode pixel heeft of 2 dode subpixels heeft. Dat is een soepelere voorwaarde, waardoor je makkelijker een TFT met een dode pixel kan inruilen. Alleen je betaalt dan 40 euro meer dan bij een webshop.

Dus het dode pixel beleid van een shop is zeker belangrijk als je een TFT wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Uit het 17" topic:
Ik heb Samsung zonet gebeld voor de 770p met de vraag hoe het zit met de kleuren. Na heel lang naar een bandje geluisterd te hebben wist de gast aan de andere kant van de lijn mij te vertellen dat de 770p en de 970p beide 6bits kleuren hebben!

Dat wordt dus toch de FS P17-2 voor mij. Deze zal misschien wel iets duurder uitvallen dan de 770p denk ik (Lang leve laagste prijsgarantie van de MediaMarkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Xin

Hierbij het bekende "ghostingsplaatje" van een samsung 940BF TFT scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tijssenn/940BFghosting.jpg

Het ziet er erg strak, uit voor deze TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ziet er eigenlijk wel goed uit...
De overdrive Ghosting(negatieve ghosting) is een stuk minder dan op de 930BF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 14:22
Spoiler schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:05:
Ik volg dit topic al een hele tijd en uiteindelijk is mijn keuze dan ook gevallen op de Acer AL 1916W. En kan niets anders zeggen dan dat ik er tot nu toe vol lof over ben ! Gamen, films chekcen, Browsen,... alles gaat flawless ! Super tevreden ! Ook diegene daarvoor bedankt die een duidelijke review, meningen etc. hebben gegeven !

Ik zit alleen met 1 ding (ik weet niet of de vraag al eerder de revu gepasseerd of ik kan het niet vinden) en dat is dat ik kan mijn voet niet verwijderen onder het scherm,... wel jammer omdat ik mijn scherm aan de muur heb gehangen en nu steekt de voet er lelijk onderruit.

Ik heb geprobeerd om schroefjes los te draaien met de intentie dat ik dan de voet kon verwijderen, dit was echter niet het geval. Weet een van jullie hoe dit wel mogelijk is ? Alvast bedankt !
Zijn er nog mensen die een antwoord hebben op mijn vraag of moet ik me wijden aan een andere Topic ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Spoiler schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:33:
[...]

Zijn er nog mensen die een antwoord hebben op mijn vraag of moet ik me wijden aan een andere Topic ?
Zou je voor mij iets willen doen? ik zit te twijfelen of ik dit scherm ga nemen.. wil jij ff foto's maken van ghosting en backlight leaking..?? iig van backlight leaking.. En zou je anders een review willen schrijven hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door jimbojansen op 05-03-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een fotoo van de Samsung 940 BF.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tijssenn/Pic940BF_tn.jpg

Erg strak schermpje.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:44:

[afbeelding]

Erg strak schermpje.
Mooi schermpje, alleen jammer van die voet ( persoonlijke smaak.. Vind hem te rond :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Spoiler schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:33:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je monitor in elkaar zit, maar als je een foto van de achterkant kan posten dan krijg ik mischien een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
XiN schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:26:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je monitor in elkaar zit, maar als je een foto van de achterkant kan posten dan krijg ik mischien een idee...
Ik zal morgen even een foto plaatsen zodat je meer zicht hebt op de zaak dan nu, fotocamera is momenteel even uitgeleend. In elk geval zal ik voor jimbojansen90 en anderen graag een review schrijven alleen gezien het feit ik hier nog niet helemaal bekent ben (wel enigzins heen en weer geklikt) kan ik niet vinden of er speciale richtlijnen voor zijn. Dit ook met de betrekking op het foto's maken van eventuele ghosting en backlight leakin. Sorrie dat jullie dan nog ff moeten wachten maar als je ff snel wat tips heb dan draai ik de review graag in elkaar ! Dank dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Spoiler schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:35:
[...]

Ik zal morgen even een foto plaatsen zodat je meer zicht hebt op de zaak dan nu, fotocamera is momenteel even uitgeleend. In elk geval zal ik voor jimbojansen90 en anderen graag een review schrijven alleen gezien het feit ik hier nog niet helemaal bekent ben (wel enigzins heen en weer geklikt) kan ik niet vinden of er speciale richtlijnen voor zijn. Dit ook met de betrekking op het foto's maken van eventuele ghosting en backlight leakin. Sorrie dat jullie dan nog ff moeten wachten maar als je ff snel wat tips heb dan draai ik de review graag in elkaar ! Dank dank !
antwoord:
XiN schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:47:
[...]

Zou je

1.
over een paar dagen een userreview willen maken?
Waar je op kan letten bij het maken van een userreview staat in stap 3 van de startpost.

2.
willen meewerken om te kijken of de 940BF eigenlijk beter/sneller is dan de 930BF?
Dat kan eigenlijk alleen als je een digitale camera hebt...
Zo'n plaatje maak je als volgt:
1. Je download PixPerAn
2. Je opent PixPerAn
3. Je drukt op F6, en daarna op de spatiebalk.
4. Je blijft van alle schuifjes af.
5. Je stelt je digitale camera in op een vrij korte sluitertijd(rond de 1/200 seconde ofzo)
6. Je maakt een aantal foto's(10 ofzo) van het bewegende autotje
7. Je zoekt het plaatje met de minste ghosting en het plaatje met de meeste ghosting uit, en deelt die met ons.
en om backlight leaking te zien, moet je gewoon een zwart plaatje openen en kijken of het op sommige plekken "minder zwart" is :P, en natuurlijk daarvan een foto maken..
alles zonder filts natuurlijk :9

[ Voor 7% gewijzigd door jimbojansen op 05-03-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 06:42

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:44:

[afbeelding]

Erg strak schermpje.
De kijkhoek is wel erg klein he ? :/

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mee, je krijgt een klein beetje verkleuring, maar tot op grote hoek kan je een scherm lezen. Kijkhoek is voor mij in ieder geval voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij nog een plaatlje voor de "backlight bleed" test. Hierbij heb ik een foto gemaakt zonder flits van het beeldscherm in een donkere kamer.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tijssenn/940BFbacklight_tn.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
maar heefft iemand hier een 1916A?? aangezien die ongeveer evenduur als de 1916W is en bijna dezelfde specs zijn.. zou ik wel willen weten of er een groot verschil in zit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
Bij deze geef ik jullie mijn review over de Acer AL 1916W :P :

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe):

Voorheen bezitter van een CRT scherm namelijk een 21” een Trinitron van Dell. Prima schermpje, alleen tjaah de enorme bak erachter deed me nadenken over vervanging.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?):

De Acer AL1916W gekocht bij de Media Markt. Mocht het scherm van te voren laten checken op defecte pixels. Dit betaalde zich wel uit want na maar liefst 2 keer controleren mocht ik de 3e mee naar huis nemen !

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?):

In eerste instantie onwijs gelukkig ! Minder ruimte in beslag mooi design geen toeters en bellen. Precies wat ik zocht. Kleurweergave ben ik meer dan tevreden over ! In het begin was aan de rechterkant van het scherm de lijntjes en kleurtjes wat dof uitgeslagen (de pixels dus) maar dit was enkel al verholpen toen ik de autoconfig nog een keer opnieuw heb laten draaien, dit was overigens de eerste keer dat ik dat moest doen sindsdien geen last meer van gehad !

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen):

Is mij tot op heden nog niet opgevallen. Ben een vervend gamer en vergeet ook niet de nodige films te kijken. De games die ik tot nu heb gespeeld zijn: Call of Duty 2, Farcry en Need for Speed 2. Al deze games op een gangbare resolutie gespeeld en totaal geen last van ghosting gehad ! Ook films op dit scherm kijken is een waar genot !

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?):

Deze heb ik na eigen smaak ingericht. Heb zowel het contrast al de brightness iets verminderd zodat het te fel is aan de oogjes.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?):

Bij het kijken van een film ervaar ik ietsjes leukage aan de boven en onderkant maar dit is absoluut niet storend. Hier dus alleen "last" van als ik een film aan het kijken ben.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant):

De kijkhoek van dit scherm is wel behoorlijk ! Bij 3 á 4 stappen naar links of naar rechts kan ik nog steeds alles prima zien.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking ):

De behuizing ziet er solide uit ! Het ziet er ook naar uit dat er niet veel kapot aan kan gaan. Knopjes zitten goed in het frame verwerkt en voelen dus ook goed aan. Alleen de power button ligt los op het frame, het knopje beweegt iets met de duim mee als je erover heen gaat. Maar dit zal naar mijn inzien ook niet snel afbreken of iets dergelijks. Ook de voet van het scherm zit goed bevestigd. Toch maak ik er geen gebruik van omdat hij niet maximaal ingesteld kan worden onder de ideale hoek. Maar dit is heel persoonlijk omdat ik liever mijn scherm op ooghoogte heb.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?):

Verder is de vormgeving van de Acer lekker clean & simple. Ziet er goed uit ! Het ledje in de power button geeft een dof uitgeslagen groen/oranje kleur (groen bij signaal,orange bij geen signaal). Heerlijk dus en absoluut niet storend en/of te fel.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen:

Voor:

Goede Prijs !
Nette vromgeving
Goed scherm mbt. geen ghosting & goede kleurweergave
Goede behuizing, degelijk

Tegen:

Misschien het missen van een DVI aansluiting in de toekomst,..

Nu diverse Foto's van mijn opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/spoiler/DesktopOmeJoost.jpg
Het aangezicht,...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/spoiler/COD2.jpg
Loadscreen van COD2.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/spoiler/Frontvieuw.jpg
De knopjes op het scherm, Strak en stevig.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/spoiler/Instellingenvoorhetscherm.jpg
Scherminstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/spoiler/BacklightLeakin.jpg
Backlight,...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/spoiler/Ghosting.jpg
Het ghosting plaatje,.. zeg het maar (sluiterstand stond op 1/125, kon de instellingen niet goed vinden :/ )

Alle foto's zijn gemaakt met een Nikon Coolpix 880.

Hoop dat dit een goede review is gezien het feit dat dit mijn eerste is. Kritiek is dus welkom ;) Hopende jullie genoeg geinformeerd te hebben !

[ Voor 18% gewijzigd door Spoiler op 06-03-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm.. ktwijfel om misschien een Samsung 970P te kopen, een 6bits scherm ja...maar hij is dan ook niet zo duur. 183 euro (online veiling, loopt over 8 uurtjes af), heeft helaas wel 1 dodepixel linksonder. Twijfel twijfel....
Mss toch maar 100 euro bijleggen voor een nieuwe 8bits 17" scherm?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Spoiler schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:36:
Bij deze geef ik jullie mijn review over de Acer AL 1916W :P :
.
mooie review.. bedankt! maar zou je nog een paar foto's willen maken van backlight leakage..?? als dit niet zo "erg" is.. ga ik hem halen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
jimbojansen90 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:44:
[...]

mooie review.. bedankt! maar zou je nog een paar foto's willen maken van backlight leakage..?? als dit niet zo "erg" is.. ga ik hem halen _/-\o_
Nee, welnee ik was nog ff bezig om te kijken hoe de layout zou zijn in combinatie met de foto's hopelijk heb (-ben) je (jullie) er wat aan ! Let me know !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Die lichte balk onderin... dat is hopelijk de taakbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Spoiler schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:53:
[...]

Nee, welnee ik was nog ff bezig om te kijken hoe de layout zou zijn in combinatie met de foto's hopelijk heb (-ben) je (jullie) er wat aan ! Let me know !
Ik heb er zeker wat aan!! ik vind de backlight leaking verwaarloosbaar voor mij.. ik ga dit scherm zsm bestellen. _/-\o_ dat plaatje van CoD2 ziet er toch wel akelig geil uit... zo lkkr breedbeeld _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door jimbojansen op 06-03-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

jimbojansen90 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:38:
[...]

Ik heb er zeker wat aan!! ik vind de backlight leaking verwaarloosbaar voor mij.. ik ga dit scherm zsm bestellen. _/-\o_ dat plaatje van CoD2 ziet er toch wel akelig geil uit... zo lkkr breedbeeld _/-\o_
Wel aardige ghosting :/

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 23:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Mjah ik vind als ik die foto's moet beoordelen, zwart absoluut geen zwart en veel ghosting. Maar hij is ook maar 250 Euro... dus voor dat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
Oké, goed om te horen dat ik je zover mogelijk heb kunnen helpen Jimbo,.. laat ff weten hoe het scherm jou bevalt. Verder betreft de ghosting heb ik daar tot nu toe geen zichtbaar last van,... dus misschien is de foto niet een goede indicatie,... ligt het dan toch aan de sluitertijd van mijn cam ? Ik denk het wel. In elk geval dit was een reply van een zeer tevreden eigenaar van een Acer AL 1916W,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sluitertijd die behardware hanteert is 1/1000sec dus maak anders opnieuw die foto's. Als je het werkelijk wilt vergelijken met andere schermen zal je op zijn minst dezelfde instellingen moeten gebruiken. Dit zou ook in de startpost moeten staan. Diafragma op zijn kleinst (grootste lensopening=kleinste waarde) zetten, en een zo hoog "toelaatbare" (hou rekening met ruis) ISO waarde.

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 07-03-2006 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:24:
Diafragma op zijn kleinst zetten, en een zo hoog "toelaatbare" (hou rekening met ruis) ISO waarde.
Diafragma klein zetten is nou weer niet nodig.
Als je camera goed scherpstelt dan komt er toch wel goed beeld uit, of de diafragma nou klein of groot is...
Niet elke camera is trouwens in staat om in 1/1000 seconde een goede foto te maken, maar tot zo'n 1/200 seconde ofzo moet het wel lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kleinste waarde bedoel ik :p dus grootste lensopening. Mwah de meeste camera's kunnen op 1/1000 echt wel een lekkere foto maken, maar omdat de meeste een standaard lichtmeting gebruiken, lijkt het alsof 1/1000 te weinig zou zijn. Maar het beeldscherm is dan juist mooi belicht met die instellingen en ander gewoon de brightness omhoog schroeven wat met een TFT geen probleem mag zijn :7

[ Voor 78% gewijzigd door n00bs op 07-03-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
die camera die Spoiler heeft kan sluitertijd 1/1000 doen.. dus Spoiler als je sluitertijd wat sneller wilt zetten?? O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

of nog beter filmpje maken ;). Maargoed, lijkt mij het nog verstandigst om als je serieus de 1916W aan het overwegen bent, een winkel langs te wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Eigenlijk beter niet.
Die filmpjes die je dan maakt zijn meestal zo'n 30 FPS, dus krijg je er gratis 33ms ghosting bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:36

luke_otto

pang pang luckyluke

Zie ik het nu verkeerd of heb je je AL 1916W met een wallmount opgehangen? Waarom heb je die voet er dan nog op zitten? of kan je er die niet afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 06:42

aex351

I am the one

XiN schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:34:
[...]

Eigenlijk beter niet.
Die filmpjes die je dan maakt zijn meestal zo'n 30 FPS, dus krijg je er gratis 33ms ghosting bij...
Waarom 33ms ghosting erbij. FPS heeft weinig met de monitor te maken, geeft alleen aan hoeveel frames je systeem kan weergeven. Als je monitor 4ms is dan is er geen sprake van ghosting want dat laat die gewoon sommige frames meerdere malen zien.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
aex351 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:17:
[...]

Waarom 33ms ghosting erbij. FPS heeft weinig met de monitor te maken, geeft alleen aan hoeveel frames je systeem kan weergeven. Als je monitor 4ms is dan is er geen sprake van ghosting want dat laat die gewoon sommige frames meerdere malen zien.
Als je met een camera een filmpje maakt op 30fps, dan zal die meestal 30 foto's per seconde maken met een sluitertijd van 33ms, dus krijg je die 33ms ghosting erbij(net alsof je een foto maakt met 1/30 seconde sluitertijd).

Als jouw camera bijvoorbeeld 30 keer per seconde een foto maakt met een sluitertijd van 5ms dan kan het inderdaad prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 21:29

Acradavos

Poetsfanaat

Ik ben voor 90 % procent overtuigt om een 930BF te kopen. Zojuist heb ik een aantal reviews gelezen en zo ook die van Cubewood in "[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9." :) Het gaat mij erom dat ik het scherm aan de muur kan hangen, zoals hij al beschreef, werkt het scherm met van die schroefgaten. Heeft iemand een foto van mij hoe die bevestiging is en kan je dit scherm ook ophangen door middel van een beugel? :P

Met vriendelijke groeten,

Jordy Koops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
lukeotto schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:04:
Zie ik het nu verkeerd of heb je je AL 1916W met een wallmount opgehangen? Waarom heb je die voet er dan nog op zitten? of kan je er die niet afhalen?
Jaah nou ik ben er dus nog niet achter hoe ik dat moet gaan oplossen hij kan er denk ik wel af (moet ook wel,..) dus als iemand weet hoe de voet af moet, let me know please !!!

Dit is mijn bevestiging van mijn scherm "Acer AL 1916W"
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/spoiler/Wallmount.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Heb je eigenlijk al een mailtje richting Acer gestuurd over die voet die er af moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
spoiler kan je mss ff proberen om de sluitertijd toch wat hoger te zetten.. ?? _/-\o_ ik weet dat je het kan jongen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
LCD nieuws van de Cebit
Ziet er wel intressant uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Tomshardware.fr heeft een review in elkaar gezet...

Een kleine toelichting voor je gaat lezen:
Er staan een aantal monitoren met te sterke overdrive in.
Bij Tomshardware laten ze dat op 2 manieren merken:
1. Ze meten hoe lang het duurt voor eventuele overshoot weggewerkt is.
2. ze meten bij overshoot niet de 10%->90% tijd, maar de 10%->110% tijd.
Als je dus een monitor tegenkomt die een slechte beoordeling van de overdrive heeft, en op sommige kleurovergangen een grote reactietijd, dan is de monitor niet echt traag maar heeft ie vooral veel video noise.

Verder denk ik dat ik maar iets meer ga letten op de hoeveelheid overshoot/video noise bij de monitoren, want dat verschilt zo te zien enorm tussen de monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
LCD nieuws
Staan wel wat intressante dingen tussen...

Er staat ook iets in over die LG monitor met een TN paneel en een contrast van 1600:1

Als ik het goed begrijp dan is dat dus een dynamisch contrast...
Aan het eigenlijke contrast is er niks verbetert, maar als de monitor alleen donkere kleuren weer moet geven dan worden de kristallen niet helemaal dicht gezet, maar de backlight wordt minder fel gezet.
NeC gebruikte dit laatst ook al in een 20" breedbeeld monitor, Eizo gebruikt het in sommige monitoren onder de naam F-engine(maar geeft er niet een hoger contrast bij dan dat het paneel aan kan), en diverse LCDtv's gebruiken deze techniek al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn nieuwe TFT-scherm binnengekregen (een samsung syncmaster 930bf). Lekker scherm, lekker groot ook vergeleken met mijn vorige, een miniscule 15 incher.
Alles OK dus, maar nu zit ik toch nog met een prangende vraag. Wat is nou de beste instelling van brightness/contrast? Vind het maar moeilijk om een instelling te vinden die rustig is voor de ogen en tegelijkertijd het beeld goed weergeeft. Kortom: wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:07:
Wat is nou de beste instelling van brightness/contrast? Vind het maar moeilijk om een instelling te vinden die rustig is voor de ogen en tegelijkertijd het beeld goed weergeeft. Kortom: wat is jullie ervaring?
Dat is een vrij moelijke vraag voor iemand die de 930BF niet heeft...
Mijn poging om de vraag te antwoorden:

Er zijn drie begrippen die iets uitmaken bij het kiezen van je instellingen:
- De helderheid van de backlight.
- Het whitelevel.
- Het blacklevel.
Het blacklevel geeft aan wat voor spanning er over de kristallen moet staan als de monitor zwart weer moet geven. Als deze waarde te laag staat dan wordt donkergrijs zwart, en als deze waarde te hoog staat dan wordt zwart grijs.
Het blacklevel staat bij de meeste monitoren standaard goed afgesteld, dus als je geen ernstige problemen hebt dan kan je het blacklevel het beste laten zoals het is.

Het whitelevel geeft de spanning over de kristallen wanneer de monitor wit weer moet geven aan. Als deze waarde te hoog staat dan wordt lichtgrijs wit, en als je het onder de hoogste(maar niet te hoge) waarde zet dan neemt de helderheid af, maar de zwartweergave blijft gelijk, en het contrast daalt nog.
Bij de meeste monitoren staat dit standaard op de hoogste(maar niet te hoge) waarde, dus je kan dit het beste alleen lager instellen.

Met de helderheid van de backlight kan je de helderheid regelen zonder verlies van contrast, als het kan dan moet je de helderheid dus hiermee terugregelen.

Het probleem is alleen dat de monitorfabrikanten deze functies niet echt onder deze namen zetten in het OSD.
Voordat je alles wat ik hiervoor getypt heb kan gebruiken zal je er dus eerst achter moeten komen wat voor naam je monitorfabrikant aan de functies gegeven hebt.
Dat kan je het beste doen door een balkje met een kleurovergang van wit naar zwart weer te geven(zoiets als dit), en te kijken hoe dit balkje verandert als je met de instellingen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie dag mensen,

Ik ben helemaal nieuw hier en heb paar vragen(ik heb al de begin post en pagina’s gelezen maar lang niet allemaal.)
Ik wil een nieuw Tft kopen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor gamen maar het hoeft niet echt een game Tft te zijn maar ook voor simpele dingen zoals surfen.
Ik ben vandaag naar Mediamarkt geweest om een beetje te kijken en ik heb de volgende Tft gevonden;
Fujitsu Siemens Scaleoview C19-8 19 inch (250euro). Er stonden ook andere schermen met het zelfde aansluiting die ook veel duurder waren maar deze viel me op omdat het volgens mij de beste beeld weergaaf. Maar ik heb op google geprobeerd om meer informatie te zoeken maar er staat niet zo veel.
Dus mijn vraag is, is het een beetje goede Tft.
(Beetje dom van mij maar ik heb ook een vraag over de reactie tijd. Hoe lager hoe beter bijvoorbeeld 4ms is beter dan 12ms ?)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:12:
(Beetje dom van mij maar ik heb ook een vraag over de reactie tijd. Hoe lager hoe beter bijvoorbeeld 4ms is beter dan 12ms ?)

Alvast bedankt
4ms is sneller dan 12ms inderdaad, maar in je post geef je al aan dat je niet echt een supersnelle monitor hoeft te hebben, dus ik vraag me af of je het verschil eigenlijk wel ziet...
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:12:
Goeie dag mensen,

Ik ben helemaal nieuw hier en heb paar vragen(ik heb al de begin post en pagina’s gelezen maar lang niet allemaal.)
Ik wil een nieuw Tft kopen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor gamen maar het hoeft niet echt een game Tft te zijn maar ook voor simpele dingen zoals surfen.
Ik ben vandaag naar Mediamarkt geweest om een beetje te kijken en ik heb de volgende Tft gevonden;
Fujitsu Siemens Scaleoview C19-8 19 inch (250euro). Er stonden ook andere schermen met het zelfde aansluiting die ook veel duurder waren maar deze viel me op omdat het volgens mij de beste beeld weergaaf. Maar ik heb op google geprobeerd om meer informatie te zoeken maar er staat niet zo veel.
Dus mijn vraag is, is het een beetje goede Tft.
dit is het enige wat ik erover kan vinden...
Het paneel wat erin zit is niet echt iets heel bijzonders, maar de prijs is wel weer leuk.
Die monitor heeft alleen geen DVI aansluiting...
Ik weet niet hoeveel geld je te besteden hebt, hoe erg je je ergert aan het zwart worden van de monitoren als je van onder kijkt(en een licht-donker kleurverloop van boven naar beneden), en of je videokaart een DVI aansluiting heeft...
Als je die drie dingen even wil vertellen, dan kan ik je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik goed heb begrepen is DVI een digitaal signaal wat beter het beeld laat zien.
Op dit moment heb ik een oud 3d kaart dat volgens mij geen DVI aansluiting erop zit.(eentje uit het jaar 2001 hercules 64mb heeft maar een uitgang denk een VGA)
Maar als ik een nieuw Tft heb gekocht ga ik in de zomer ook een nieuw pc halen met een goed 3d kaart erin. Dus het zou denk ik handiger zijn om een Tft te kopen met een DVI aansluiting. Ik tfijfel over ook tft zij met Vga en DVi want als ik hem koop wil ik hem nu ook kunnen gebruiken en met een nieuw pc dus met dvi ook.
Maar ik vraag me af of er veel kwaliteit verschil ziet tussen een gewone aansluiting en een DVI ??

En over dat zwart worden als ik van onder kijk, heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee, maar ik denk dat ik niet zo veel last zou van hebben want als je gewoon recht achter dat scherm zit zou je dat nog kunnen zien ??

Ps; Ik heb daar ook een Samsung gezien die weliswaar 290 euro koste maar die had wel 4ms maar jammer genoeg heb ik de volledige naam niet opgeschreven.
Maar beide schermen stonden naast elkaar en met het zelfde beeld maar volgens mij zag het Tft van 250 euro (Fujitsu siemens) beter uit. Maar zou het kunnen dat ze express hebben gedaan zodat ze een oud Tft eerst verkopen ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:31:
Als ik goed heb begrepen is DVI een digitaal signaal wat beter het beeld laat zien.
Op dit moment heb ik een oud 3d kaart dat volgens mij geen DVI aansluiting erop zit.(eentje uit het jaar 2001 hercules 64mb heeft maar een uitgang denk een VGA)
Maar als ik een nieuw Tft heb gekocht ga ik in de zomer ook een nieuw pc halen met een goed 3d kaart erin. Dus het zou denk ik handiger zijn om een Tft te kopen met een DVI aansluiting. Ik tfijfel over ook tft zij met Vga en DVi want als ik hem koop wil ik hem nu ook kunnen gebruiken en met een nieuw pc dus met dvi ook.
Maar ik vraag me af of er veel kwaliteit verschil ziet tussen een gewone aansluiting en een DVI ??
DVI geeft iets scherper beeld, en(in theorie) iets minder ghosting.
De meeste LCD monitoren met DVI hebben ook een VGA ingang, en hebben een knop waarmee je de ingang kan kiezen.
Als je een vergelijkbare monitor met DVI zoekt, dan moet je hier eens naar kijken.
En over dat zwart worden als ik van onder kijk, heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee, maar ik denk dat ik niet zo veel last zou van hebben want als je gewoon recht achter dat scherm zit zou je dat nog kunnen zien ??
Als je recht voor het scherm zit dan zie je het inderdaad niet zwart worden, maar je kan wel een kleurverloop zien zoals hier.
Ps; Ik heb daar ook een Samsung gezien die weliswaar 290 euro koste maar die had wel 4ms maar jammer genoeg heb ik de volledige naam niet opgeschreven.
Maar beide schermen stonden naast elkaar en met het zelfde beeld maar volgens mij zag het Tft van 250 euro (Fujitsu siemens) beter uit. Maar zou het kunnen dat ze express hebben gedaan zodat ze een oud Tft eerst verkopen ??
Ik denk het niet...
Waarschijnlijk zitten de monitoren via een VGA splitter op één videokaartaansluiting aangesloten, en krijgen ze dus allebei precies hetzelfde signaal te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is eigenlijk een heel goed Tft voor dit prijs.
En over dat het geen dvi ingang heeft maakt mij eigenlijk weinig uit omdat volgens jouw het verschil niet groot is.

Maar verder lijkt het jouw een goed scherm en de merk ook toch ?

Ik denk dat ik hem binnenkort ga halen en deze crt koelkast weg kan gooien })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De prijs/kwaliteit verhouding zit inderdaad wel goed.
Met het merk heb ik eigenlijk geen ervaring, dus daar kan ik niks over zeggen.

Over die DVI:
het enige verschil in beeldkwaliteit is die beeldscherpte, maar met DVI krijg je nog een paar leuke extra's:
- De monitor centreert het beeld altijd perfect(lees dit ook even anders...)
- Als je je monitor op je DVI ingang aangesloten hebt, dan ziet je videokaart dat het een LCD monitor is en geven de drivers(bij Ati en nVidia kaarten) een extra menu weer waarin je kan instellen wat er moet gebeuren als je een niet-native resolutie gebruikt(monitor laten afhandelen / uitvergroten / uitvergroten zonder iets aan de beeldverhouding te wijzigen / gecentreerd weergeven met een zwarte rand).

Als je denkt dat je kan leven zonder die dingen dan lijkt de C19-8 me een prima monitor voor zijn geld, en anders is de Neovo F419-R12 mischien wel intressant, met als grootste nadeel dat je em via internet moet bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Hoi :) Ik ben me nu al een tijd aan 't orienteren op TFT's en de Samsung 970P staat inmiddels bovenaan m'n lijst. Alleen las ik net een aantal user ervaringen die als negatief punt het twinkling effect aandragen bij het kijken van gecomprimeerde films.

Wat houdt dit nu precies in? En belangrijker, hoe storend is het? Ik zal er véél xvid/divx op gaan kijken, maar als dit effect het kijken echt belemmert vind ik het wel erg zonde om deze monitor aan te schaffen.

Als iemand er wat meer informatie over heeft of misschien een screenshot/foto zou kunnen maken, dat zou veel helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 18:46
Ik sta op het punt een 19" LCD monitor aan te schaffen.

Mijn oog is gevallen op de Samsung 940BF maar nu las ik een review op CNET (geen idee hoe geloofwaardig zij moeten zijn) en deze leken teleurgesteld.

Quote: The Samsung SyncMaster 940BF is an average-looking, average-performing LCD that's hampered by a high price-to-features ratio.

Oftewel, hoge prijs voor gemiddelde prestaties.

Ik heb de 930BF gezien bij een vriend van me en ik was achterstevoren, als deze net zo presteert ben ik verkocht, afgezien van de weinig kleurinstellingen etc.
Het enige wat ik doe is surfen, e-mailen en af en toe gamen.

Maar toch wil ik hem graag hebben dus wie overtuigd me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
chimo schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:21:
Ik sta op het punt een 19" LCD monitor aan te schaffen.

Mijn oog is gevallen op de Samsung 940BF maar nu las ik een review op CNET (geen idee hoe geloofwaardig zij moeten zijn) en deze leken teleurgesteld.

Quote: The Samsung SyncMaster 940BF is an average-looking, average-performing LCD that's hampered by a high price-to-features ratio.

Oftewel, hoge prijs voor gemiddelde prestaties.

Ik heb de 930BF gezien bij een vriend van me en ik was achterstevoren, als deze net zo presteert ben ik verkocht, afgezien van de weinig kleurinstellingen etc.
Het enige wat ik doe is surfen, e-mailen en af en toe gamen.

Maar toch wil ik hem graag hebben dus wie overtuigd me? :)
Heb sinds 3 dagen de 930BF en ik vind hem geweldig!! Supersnel dus geen enkele last van ghosting, verder strak design en fijn om naar te kijken.

Top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 18:46
blablable schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:24:
[...]

Heb sinds 3 dagen de 930BF en ik vind hem geweldig!! Supersnel dus geen enkele last van ghosting, verder strak design en fijn om naar te kijken.

Top ding!
Ik heb World of Warcraft erop gezien i.c.m. een Nvidia 7800GT videokaart op hoogste resolutie, dat zag er inderdaad oogverblindend mooi uit.

Maar goed, het gaat er eigenlijk om dat m'n huidige CRT monitor defect is (21" Trinitron). Hij gaat onregelematig uit en het lampje knippert dan oranje, knop uitzetten en stekker erin/eruit dan doet ie het weer. Zou dit ook m'n videokaart kunnen zijn?

Plus dat het gevaarte ook nog eens 35kg weegt, warmte produceert en dagelijks stofonderhoud nodig heeft. Voor de rest een topmonitor!

Anyway, we gaan voor de 940BF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Ik heb World of Warcraft erop gezien i.c.m. een Nvidia 7800GT videokaart op hoogste resolutie, dat zag er inderdaad oogverblindend mooi uit.

Maar goed, het gaat er eigenlijk om dat m'n huidige CRT monitor defect is (21" Trinitron). Hij gaat onregelematig uit en het lampje knippert dan oranje, knop uitzetten en stekker erin/eruit dan doet ie het weer. Zou dit ook m'n videokaart kunnen zijn?

Plus dat het gevaarte ook nog eens 35kg weegt, warmte produceert en dagelijks stofonderhoud nodig heeft. Voor de rest een topmonitor!

Off-topic: Ik heb hetzelfde probleem met een 19" CRT van Dell (P991) met een vlakke Trinitron beeldbuis. Geen idee waar het aan ligt, de videokaart werkt namelijk goed. Het gebeurd namelijk alleen bij het openen en/of open hebben van IncrediMail (Mail-client) en tijdens het internetten (IE & MFF maakt niets uit)..

Ik zou voor de 940BF gaan als je geen bezwaar hebt tegen de meerprijs tegenover een 930BF, maar de 930BF is ook goed :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Hey dat is toevallig bij mij crt monitor doet het ook precies het zelfde soms helpt het met stekker aan uit of hard op zijn kop slaan }) }) maar ik ben het zat dus binnenkort een nieuw strakke tft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de acer al 1923 besteld, normaal int weekend heb ik hem, en volgende week kan je je aan userreview verrwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
SuperRembo schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:43:
Ik heb net m'n Samsung 970P binnen. De vreugde was van korte duur, want ik krijg geen beeld. Ook de selftest geeft geen reactie. Er komt ook geen licht van de powerbutton. De trafo geeft wel spanning :(
Ik heb nu eindelijk (na ruim 3 weken) een werkende monitor binnen. De monitor doet het op zich prima, mooi beeld, zeker vergeleken met wat ik gewend was.
Alleen nou is de meegeleverde CD niet leesbaar :( Het gaat me natuurlijk om Magic Tune en Magic Rotation, dus die heb ik van de website gedownload. Magic Rotation werkt (handmatig, niet automatisch), maar als ik Magic Tune start krijg ik een vette exception. M'n videokaart is niet een van de nieuwste (GeForce IV Ti4200), maar hij staat wel vermeld op de compatibility list.

Volgende keer toch maar een monitor mèt knopjes.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Wing
  • Laatst online: 08-04 23:56
Na een tijdje deze forums te hebben gevolgd heb ik besloten om ook een 19" lcd scherm aan te schaffen. Het werd uiteindelijk een Acer AL1923. Hieronder mn userreview.

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Mijn vorige scherm was een 15" CRT van EIZO F340i. Die heeft altijd prima gefunctioneerd, en is naar mijn mening een van de beste monitoren waarmee ik heb gewerkt. Maarja 15" is nu een beetje te klein geworden voor mijn dagelijkse werkzaamheden die ik voor mijn school moet doen. Dus heb ik gekozen voor AL1923 van Acer.

2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)

Bijzonderheden aan deze monitor zijn onder meer de Pivot stand en de mogelijkheid om in hoogte te verstellen. Er zitten schijnbaar ook luidsprekers in maar voor mij is het de moeite niet eens waard om het te testen. En gelukkig geen pixeldefecten, hoewel ik voor de zekerheid toch maar de pixelgarantie heb genomen

3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)

De kleurweergave is zeer goed te noemen. Ik moest wel een tijdje met de instellingen rommelen om het zover te krijgen.

4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Ghosting ben ik nog niet echt tegengekomen, ik speel vrijwel geen spelletjes. Bij films is heb ik geen ghosting kunnen zien.

5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)

Ik ben zeer tevreden over de diepte van het zwart, het zal miscchien nooit zo goed zijn als crt maar ik ben er zeer tevreden over. Verder heb ik nog wat instellingen aangepast omdat het wit iets te fel was.

6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)

Er is wat backlight leakage uit de 4 hoeken van de scherm, dit is vooral merkbaar als ik bijvoorbeeld een breedbeeldfilm zit te kijken. Ik zal proberen nog wat foto's te plaatsen.

7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

beeldinkijk van de boven en zijkanten is zeer goed te noemen, maarja dat kan je ook wel verwachten van een PVA paneel.

8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )

De voet waarmee je de hoogte kan instellen kon naar mijn mening wat steviger. Verder is de afwerking van het scherm zeer goed te noemen, de knoppen zitten aan de onderkant van het scherm.

9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)

Al met al ben ik er zeer tevreden over, vooral over de prijs kwaliteit/verhouding. Ik heb deze monitor nog alleen kunnen testen met de VGA aansluiting. Helaas beschik ik op dit moment nog niet over een videokaart met DVI aansluiting. Ik ben zeker benieuwd of dat enig verschil zal uitmaken. Verder heb ik geen last van een irritant fel ledje. Die zit namelijk onderaan het scherm en valt bijna niet op.

10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

voordelen:

- prijs/kwaliteit verhouding
- VGA en DVI aansluiting
- instelbaar op vele manieren (pivot, hoogte, etc.)
- aanwezigheid van knoppen en OSD

Nadelen:

- Kan naar mijn mening iets steviger worden gebouwd.
- wat backlight leakage in de 4 hoeken.
- ingebouwde speakers (voor mij compleet nutteloos, maar misschien handig voor kantoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol gelukkig valt ie mee, heb em net 3 uur geleden besteld, begon schrik te krijgen aan het begin van je review (misschien was ie slecht)

die blacklight leakage is weg te krijgen door de armatuur los te schroeven en terug te zetten, spijtig genoeg vervalt dan de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Wing
  • Laatst online: 08-04 23:56
De AL1923 is zeker niet slecht, ik dacht er eerst over om de 970p aan te schaffen maar die was gewoon te duur en dat wit is naar mijn mening gewoon niet mooi.
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:10:

die blacklight leakage is weg te krijgen door de armatuur los te schroeven en terug te zetten, spijtig genoeg vervalt dan de garantie
Is het trouwens algemeen bekend dat je op die manier van backlight leakage afkomt, ik heb er naar mijn weten nog niet eerder over gelezen. Of ik heb iets gemist....

[ Voor 7% gewijzigd door C-Wing op 13-03-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat staat tenminste in het 2005FPW topic, en is hier uitgeprobeerd.

De verklaring van de behuizing die tegen het paneel aandrukt lijkt me vrij geloofwaardig, want dat verklaart ook meteen waarom verschillende monitoren met hetzelfde paneel niet altijd evenveel backlight bleeding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, en als je met constante druk eenders waar op het scherm duwt(en blijft duwen) bekom je hetzelfde effect

en waar zou het dan alleen langs de zijkanten voorkomen anders? (eigenlijk simpel vraag, maar denk niet dat er een andere mogelijkheid dan dit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Serenity schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:10:
Hoi :) Ik ben me nu al een tijd aan 't orienteren op TFT's en de Samsung 970P staat inmiddels bovenaan m'n lijst. Alleen las ik net een aantal user ervaringen die als negatief punt het twinkling effect aandragen bij het kijken van gecomprimeerde films.

Wat houdt dit nu precies in? En belangrijker, hoe storend is het? Ik zal er véél xvid/divx op gaan kijken, maar als dit effect het kijken echt belemmert vind ik het wel erg zonde om deze monitor aan te schaffen.

Als iemand er wat meer informatie over heeft of misschien een screenshot/foto zou kunnen maken, dat zou veel helpen! :)
Vond net dit filmpje in een oud topic: http://mitglied.lycos.de/mugger/101920/Video.avi

Het filmpje is sowieso vrij brak, maar wat ik daar zie lijkt me toch behoorlijk irritant ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het ziet er inderdaad behoorlijk irritant uit, maar als we geen bronbestand hebben dan weten we niet of het door de monitor komt, of dat het zo slecht in het bestand staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
C-Wing schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:06:
Na een tijdje deze forums te hebben gevolgd heb ik besloten om ook een 19" lcd scherm aan te schaffen. Het werd uiteindelijk een Acer AL1923. Hieronder mn userreview.
Mooie review!
Ik heb 'm ook besteld, hopelijk krijg ik 'm deze week binnen! Ik ben in ieder geval heel blij dat ie niet tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een niewe 19 inch tft rond de 300 euro. (goedkoper mag) :P
Echte eisen heb ik er neit aan .. maar ik game best wel vaak ;) (wow, schietspellen enz)

Mijn oog is op deze gevallen..

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=V3LB11&

Iemand ervaringen hier mee?
of als iemand nog een leuke tft voor mij weet rond de 300 of minder ...

-edit-

hier in de buurt zit een mediamarkt(leeuwarden)
Hoe zijn de prijzen bij mm voor 19 inch tfts?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Spoiler schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:36:
De Acer AL1916W gekocht bij de Media Markt.
Wat heeft dit scherm gekost bij de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
nou ik heb ook een Acer 1916Ws gekocht voor 250 euro's en hij wordt (over)morgen verwacht!! dus dan maak ik ook wel een review _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Hoe zit het eigenlijk met die beugel van de 1916W?

Ik heb op dit moment namelijk een crt scherm in een hoek van de kamer staan. Ik kan de plaats van het scherm niet veranderen omdat het een custom werkblad is die voor die hoek is gemaakt.

Is het mogelijk om de beugel aan de ene kan van de muur op te hangen en dan te draaien naar rechts of links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:26:
Ik ben ook opzoek naar een niewe 19 inch tft rond de 300 euro. (goedkoper mag) :P
Echte eisen heb ik er neit aan .. maar ik game best wel vaak ;) (wow, schietspellen enz)

Mijn oog is op deze gevallen..

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=V3LB11&

Iemand ervaringen hier mee?
of als iemand nog een leuke tft voor mij weet rond de 300 of minder ...

-edit-

hier in de buurt zit een mediamarkt(leeuwarden)
Hoe zijn de prijzen bij mm voor 19 inch tfts?
Hier kan je zien hoe deze monitor ongeveer presteert in vergelijking met een aantal andere monitoren(bij 2 kan je een andere monitor kiezen, en bij 3 kan je kiezen waarin je wilt vergelijken).
Voor €300,- is het eigenlijk een prima monitor...

Andere monitoren waar je over na kan denken zijn:
De Neovo F419-R12(staat voor €250,- in de pricewatch, is 12ms maar het verschil tussen 12ms en 8ms is erg klein, en heeft DVI ingang)
De Benq FP91GX(staat voor €300,- in de pricewatch(€350,- bij Alternate), heeft ook een DVI ingang, en is wat sneller dankzij zijn overdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De LG L1932P is een vrij goed geprijsde monitor met een overdrive TN paneel en een uitgebreidde ergonomie.
Hij staat nu nog maar met één winkel in de pricewatch, maar dat komt omdat ie pas sinds vandaag erin staat...
Als ie bij meerdere winkels in de pricewatch staat, dan lijkt het me wel een goede monitor voor de statspost, iemand die een goede reden weet om het niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
Voor degene die ook willen weten hoe de voet van de Acer 1916W verwijderd moet worden moet gewoon even het kapje wat over de voet heen zit indrukken om het kapje vervolgens te verwijderen. Daarna zul je 4 schroeven tegenkomen die je tevens moet verwijderen om de voet er af te kunnen halen*. _/-\o_

*Zal mijn review binnenkort ff editen, dit qua foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeeeeey..!!! ik mag hem eindelijk halen!

Wat dachten jullie over de Packard Bell Maestro 190W..
Zaterdag ga ik hem halen, een top scherm!

8ms, 500:1, 300cd/m2, DVI,2x VGA, 19" Widescreen en ga maar zo door..

Ik weet niet of iemand nog meer zo'n scherm heeft? maar wat vinden jullie ervan?

mvg. Jim Koeleman

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Een overstapper van 17" CRT hier (Iiyama S700TJ1). Ik wil dus overstappen naar een leuke 19" TFT. Ik ben al een poosje aan het rond kijken en heb er eigenlijk nu voornamelijk drie waar ik uit zou kunnen kiezen:
- BenQ FP93GX
- Samsung 930BF
- ViewSonic VP930b

De eerste twee zijn met TN panelen en de derde met een MVA (en dus ook 100 euro duurder). Ik speel graag een spelletje zoals bv FarCry, Zero Hour, NFSMW en Splintercell. Maar ook kijk ik geregeld een filmpje. Waar ik dus voornamelijk tussen twijfel: moet ik voor een TN of voor een MVA gaan? Ik hou wel van mooie en goeie kleuren, al ben ik geen photoshop-freak. Maar daarentegen wil ik natuurlijk ook wel fatsoenlijk mijn spellen kunnen spelen.

Wat zouden jullie mij aanraden? En natuurlijk sta ik open voor andere suggesties qua type schermen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag een Samsung 930BF gekocht hij werkt perfeckt aleen kan ik nu bf2 niet meer opsterten en dan keert die weer terug naar buroblad iemand enig idee alles dee het eerts wel goed voor ik de Samsung 930BF kocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 14-10 06:52

McLambo

MTB Junky

Kijkend op de site van Samsung, en de vergelijking leggend tussen de 930BF en de 940BF, viel mij ook als verschil op de eerste een beeldverhouding heeft van 4x3 en de 940BF van 5x4.

Als ik op het plaatje af moet gaan van Samsung, lijkt het ook of de 940BF iets breder is.
Het zou de specs wel rechtvaardigen, want 1280x1024 vindt ik ook een wat onnatuurlijke resulotue voor een 4x3 scherm.

Kan iemand dit bevestigen die ze toevallig een keer naast elkaar heeft staan? (1280x960 valt in de lijn van 1024*786, 800*600, 1400*1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ColdFusion schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:52:
Een overstapper van 17" CRT hier (Iiyama S700TJ1). Ik wil dus overstappen naar een leuke 19" TFT. Ik ben al een poosje aan het rond kijken en heb er eigenlijk nu voornamelijk drie waar ik uit zou kunnen kiezen:
- BenQ FP93GX
- Samsung 930BF
- ViewSonic VP930b

De eerste twee zijn met TN panelen en de derde met een MVA (en dus ook 100 euro duurder). Ik speel graag een spelletje zoals bv FarCry, Zero Hour, NFSMW en Splintercell. Maar ook kijk ik geregeld een filmpje. Waar ik dus voornamelijk tussen twijfel: moet ik voor een TN of voor een MVA gaan? Ik hou wel van mooie en goeie kleuren, al ben ik geen photoshop-freak. Maar daarentegen wil ik natuurlijk ook wel fatsoenlijk mijn spellen kunnen spelen.

Wat zouden jullie mij aanraden? En natuurlijk sta ik open voor andere suggesties qua type schermen.
De VP930 is niet echt langzaam.
Bij Behardware(daar zijn ze vrij kritisch op het gebied van ghosting) geven ze de 930VP 4 van de 5 sterren, en monitoren zoals de FP93GX en de 930BF krijgen 4,5 sterren...
Een andere mogelijkheid is de 970P.
Die monitor is ongeveer even snel als de VP930(volgens Behardware), heeft een wat hoger contrast, en dezelfde kijkhoek, maar hij heeft wel weer last van een 'twinkling effect'(dat sommige gebieden ruis gaan vertonen in bijvoorbeeld films, vooral TN's hebben er last van, maar dus ook *VA's met overdrive).

Hier is een (franse :( , maar aan de plaatjes kan je een hoop zien) review waarin onder andere de 970P en de 930VP voorkomen, en er zitten ook monitoren tussen met dezelfde panelen als de 930BF en de FP93GX, en hier is nog een review waarin de 930BF voorkomt.
In de review kan je zien dat de 930BF vrij snel is, maar bij bepaalde kleurovergangen een te sterke overdrive heeft.(door een te sterke overdrive wordt het 'twinkling effect' versterkt...)
De VP930 blijkt ook wel vrij snel te zijn, maar dan zonder te sterke overdrive.
De 970P heeft weer bij vrij veel kleurovergangen te sterke overdrive.
En de VX922(zelfde paneel als de FP93GX) is heel snel zonder echt te sterke overdrive.

Hier kan je tenslotte nog een vergelijking in plaatjes zien.
Daar kan je zien dat overdrive TN's inderdaad sneller zijn dan overdrive *VA's, maar het verschil is vrij klein.

Als je het geld ervoor over hebt dan kan je denk ik best voor een 930VP of 970P gaan.
De sites die die monitoren gereviewd hebben zijn over het algemeen namelijk erg tevreden over de snelheid, en als je zelf al aangeeft dat je ook nog andere dingen doet dan gamen dan vraag ik me af of het goed is om alleen naar de reactietijd van de monitor te kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door n-i-x op 16-03-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De 970P heb ik ook bekeken en die ziet er ook goed uit. Vooral het design is erg mooi. Wat, voor mij althans, dan wel jammer is is dat deze niet in het zwart te krijgen is. Maar voor wat betreft de VP930 zijn mijn twijfels over het mogelijk te traag zijn voor spellen, nu wel weggenomen. Voor een goed scherm heb ik best wat extra over, dus ik heb bij deze mijn keuze gemaakt. Nu alleen nog wachten op mijn salaris :P

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.