[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 17

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.414 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:48:
Vandaag Samsung 970P binnen!

Geen woord kan zulk prestatie verbeelden. Echt een TOPDING.

Ik heb echter een klein vraag, het is toch aan te raden om op 75hz te draaien, op native reso?

(eerste TFT, voorheen altijd CRT-gebruiker geweest :P)
Native reso: zeker doen. 75hz? Mwah, zou het even aankijken. Verschilt per monitor wat het beste uitpakt, als is het over het algemeen 60hz dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Absoluut altijd juist de hoogste refreshrate instellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eerst van plan me de 970p aan te schaffen maar omdat ik graag ook op een hoge res werk denk ik dat de res van een 19inch mij gaat tegenvallen, ik werk op men laptop op 1400 x 1050 en vindt dit soms veel te klein voor photoshop en dergelijke...

Daarom heb ik ff gekeken bij de >20inchers en de 214T van samsung spreekt me voorlopig het meest aan.
Iemand anders die ook deze beslissing heeft genomen wat betreft 19" => >20"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit nog steeds rond te neuzen, naar het ultieme scherm. In de eerste instantie wilde ik de 193P+ toen de 970P, maar vind ze niet ultiem genoeg :p
Op dit moment is mijn oog gevallen op de NEC 20WGX2 (breedbeeld scherm). Check [rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 3[/rml]

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 22-02-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23

orf

Waarom komt de Dell 1905FP eigenlijk niet voor in alle 'De ultieme TFT' reeksen?
Heb er hier 2 staan en ben daar best flink tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Uhm...
Ligt het nou aan mij, of verkoopt Dell die monitor niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23

orf

Inderdaad, een nieuwere versie (weet niet of het scherm zelf hetzelfde is gebleven).
De voet is wat mooier.

Ik heb deze schermen al wel een tijdje (vanaf oktober geloof ik). Vind de kwaliteit echt ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 1905FP had een *VA paneel, dus zal de kwaliteit inderdaad wel prima zijn geweest.
De nieuwe versie(1907FP) heeft een 8ms TN paneel met een contrast van 700:1, en voor zo'n monitor is €480,- te duur...
Dan is er ook nog de E196FP met 8ms aen 500:1, maar ook die is aan de dure kant met €370,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 04:27:
[...]

staar u niet blind op response tijd

ten eerste hebben review uitgewezen dat een 2ms scherm niet echt sneller is dan een 4ms scherm

ten tweede ghosting is erg subjectieg, er zijn mensen die het nog waarnemen bij een 4ms scherm, anderen daarentegen (ik bv) hebben voldoende aan een veel hogere response tijd (om maar te zeggen ik zit hier achter een 25ms scherm (3 jaar oud kijkhoeken 60/60 dus niet echt goed) en ik merk niks van ghosting
nouja ik heb zelf een 12 ms beeld gehad en ik zag in games al snel de ghosting, groene bomen tegen een blauwe lucht (Battlefield vietnam) smeerde groen uit, en een top down RPG (diablo2) werd alles een waas. en daarvan kots ik :r , ik wil eigenlijk geen TFT maar omdat de CRT aan het uitsterven is :'( zal het uit eindelijk wel moeten. ik gebruik nu een LG flatron (echt 100% vlak) en daar ben ik heel tevreden over. alleen wil ik ook wel graag een 19" en de LG is nergens meer te halen. dus zou ik wel naar een TFT overmometen stappen, want er is amper een 100% vlak beeld te krijgen. ik heb ook een samsung gehad die dynaflat was, maar dat was dus alleen het buiten beeld en het daadwerkelijke beeld was eigenlijk nog steeds loepje achtig bol verborgen onder een vlakke plaat :O

dus ben ik wel geintereseerd geraakt in de syncmaster 940bf maar daar wil ik grag wel eerst (gaming) ervaringen van horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus soon ook een scherm ( TFT ) kopen en als ik alles ff rustig doorlees dan kom ik ik tot de conclusie dat de 930 BF toc hbeter is als de 960.

maar hij is zo mooi en zo ideaal mee te nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mensen al gezien: http://www.google.com/tra...air=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Gaat dan wel om een 20" review, maar zoals je ziet beloofd overdrived IPS VEEL goeds... vergelijkbaar met 2ms TN.

Zover ik kan herinneren heeft IPS een hele gelijkmatige schakeltijd tussen de verschillende kleuren in tegenstelling tot xVA technieken... dus de overdrived werkt hier blijkbaar beter dan bij xVA schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:56:
[...]

nouja ik heb zelf een 12 ms beeld gehad en ik zag in games al snel de ghosting, groene bomen tegen een blauwe lucht (Battlefield vietnam) smeerde groen uit, en een top down RPG (diablo2) werd alles een waas. en daarvan kots ik :r , ik wil eigenlijk geen TFT maar omdat de CRT aan het uitsterven is :'( zal het uit eindelijk wel moeten. ik gebruik nu een LG flatron (echt 100% vlak) en daar ben ik heel tevreden over. alleen wil ik ook wel graag een 19" en de LG is nergens meer te halen. dus zou ik wel naar een TFT overmometen stappen, want er is amper een 100% vlak beeld te krijgen. ik heb ook een samsung gehad die dynaflat was, maar dat was dus alleen het buiten beeld en het daadwerkelijke beeld was eigenlijk nog steeds loepje achtig bol verborgen onder een vlakke plaat :O

dus ben ik wel geintereseerd geraakt in de syncmaster 940bf maar daar wil ik grag wel eerst (gaming) ervaringen van horen.
als je zoekt naar game ervaringen op de 940BF, dan kan je net zo goed zoeken naar game ervaringen op de 930BF.
Het verschil tussen de 4ms GtG van de 930BF en de 2ms GtG van de 940BF ligt namelijk voor 100% in een andere manier van meten...

ps. Ik hoop dat de Acer site snel weer online komt, de startpost ziet er niet uit zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar van deze topics doorgelezen en ik kan nog niet echt een beslissing maken tussen de Acer AL1951As of de SyncMaster 930BF.

Beide vind ik erg mooie schermen en zullen voor gamen gebruikt worden.
De acer ziet er erg mooi uit, alleen twijvel ik nog aan het crystal bright scherm.

Heeft iemand hier suggesties over ?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hier lees ik niet zo leuke dingen over de AL1951AS...
Verder is de 930BF waarschijnlijk een stukje sneller, aangezien die een overdrive TN paneel heeft...

[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 23-02-2006 01:34 ]

Verwijderd

Kan je mischien wat knippen en plakken ?
Ik heb schijnbaar geen toegang tot dat forum:
De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Na nader onderzoek denk ik ook voor de Samsung te gaan :)

• n-i-x
probeer het nog maar eens, ik had 'message' getypt in plaats van 'topic' ...

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Seine Technologieführerschaft bei TFT-LCD Monitoren untermauert Samsung einmal mehr mit der 'Next Generation' von LCD-Monitoren etwa dem SyncMaster 460Pn oder dem SyncMaster 403Tn mit Netzwerkfähigkeit. Samsung ist es wichtig, edles Design mit ausgereifter Technologie zu paaren und Gutes noch besser zu machen. Besonders gelungen ist das bei den Modellen SyncMaster 750P und SyncMaster 950P, die neben technischen Highlights wie eine Reaktionszeit von sechs Millisekunden auch ein besonders schickes Design bieten. Sie glänzen mit Triple-Hinge-Fuß, Auto-Pivot- und Auto-Mirror-Funktion und erleichtern und verschönern den Büroalltag. Ein besonderes Highlight ist das TFT SyncMaster 930C, das die angezeigten Farben auf Rot-Grün-Farbsehschwäche einstellen kann und damit das Monitorbild für Menschen mit dieser Schwäche viel besser erkennbar macht. (bron)
Zie ook Netzwelt.de.

Verwijderd

Worden de prijzen van Philips-monitoren in Nederland kunstmatig hoog gehouden?

Ik zit er al een poosje over te denken om de 190B6CG (19") monitor van Philips te gaan kopen. Maar ik was wel een beetje verbaasd dat dit scherm in Nederland meer dan €40 duurder is dan in Duitsland. Vergelijk zelf:

http://www.kieskeurig.nl/...qcode=0&q=190b6cg&pcode=0
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=359525

De laagste prijs van dit scherm in Nederland ligt rond de €180 en de gemiddelde (!!) prijs in Duitsland ligt rond de €140. Weet iemand van jullie waar dit verschil vandaan kan komen?

• n-i-x
Ik denk dat je €380,- en €340,- bedoelt?

Zover ik weet zijn er wel meer monitoren die in Duitsland een stuk goedkoper zijn, dus ik denk dat het verschil in de belasting zit...

Verwijderd

Bedankt voor het snelle antwoord XiN!
Ik denk dat je €380,- en €340,- bedoelt?
Ah sorry, natuurlijk bedoelde ik dat ook.
Zover ik weet zijn er wel meer monitoren die in Duitsland een stuk goedkoper zijn, dus ik denk dat het verschil in de belasting zit...
Toch vind ik het dan wel veel verschil. Denk je dat het uitkan om het scherm in Duitsland te kopen?

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 20:30
ik heb nou enige tijd met me samsung 930BF gewerkt en hier dan ook mijn ervaring er mee.

algemene indruk van het scherm
ik heb voorheen alleen maar met CRT's gewerkt een IIyama (17'') en daarmee was ik eigenlijk best te vreden. werd me alleen klein, en ik was het zat iederekeer het beeld weer recht te zetten en al die zwarte balken weg te werken. maar ik had verwacht dat de kleuren erg plat en weinig diepte zouden hebben, in vergelijking met een CRT. maar dat valt me reuze mee. ik ben geen grafisch ontwerper maar ik ben wel een miereneuker. na een half uurtje liggen prutsen met cotrast brightnes en dergelijken heb ik (naar mijn idee) een prachtig resultaat. de kleuren zijn helder en vol.

ook vind ik het beeld enorm scherp. mijn vorige scherm was plat en leek daardoor veel scherper, maar nou ik naar het heerlijk rustige beeld van me 930 BF kijk lijkt het als of het weer een stap scherper is.

ik speel graag een pot CSS dus ik vroeg me erg af hoe het met de ghosting zat. over het algemeen merk je er vrijwel niks van. vrijwel niks, als je goed op let bij een egale kleur achtergrond bijvoorbeeld en je gaat met je muis heen en weer kan je een lightere schaduw zien. maar over het algemeen zie je dit niet want je moet natuurlijk wel een egale achtergrond hebben en je moet je muis exact met je ogen volgen. in CS zelf merk ik er tot nu toe niks van.

films heb ik eigenlijk niet zo veel over te zeggen aangezien ik geen nieuwe DVD's heb (heb voornamelijk oude films zoals pulpfiction scarface an dergelijke) kan ik daar eigenlijk weinig over zeggen. voor de films die ik heb raad ik het niet aan maar het is best te doen. verwacht alleen niet te veel op dit gebeid. (kan ook aan mijn films liggen)

voordelen
  • rustig
  • scherp
  • mooie diepe kleur
  • helder
nadelen
  1. boven ''lekkende'' back light
het lakken van back light is het enige nadeel. dit zie je eignelijk alleen als alles zwart is en dan vind ik dat niet echt netjes gedaan. maar niet echt storend ten zij je een zwarte achtergrond heb. voor de rest merk je er niet veel van.

over het algemeen vind ik het dus mijn geld zeker waard. misschien omdat ik van CRT af kom dat ik het z'n heerlijk rustig scherp beeld vind maar hierom alleen al zou ik mensen met een CRT aan raden een TFT te kopen! voor de rest mooi scherm helle nette afwerking (ik vind hem persoonlijk erg mooi staan op mijn bureau erg netjes!!) . ook de knoppen vind ik goed te bedienen in tegenstelling tot wat hier beweert word. ze zitten niet voor op het scherm maar er onder. je kan precies 4 vinger gebruiken om makkelijk en snel door de menus heen te gaan. op deze manier word het scherm alleen maar netter afgewerkt.

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:05:
Ik heb m'n 970P nu zo'n 2 maanden op 60hz... en dat bevalt prima. 60hz op m'n 19" CRT is daarentegen niet te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

n00bs schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:05:
Want :) ? Geef eens een argument plz. Ik kijk het altijd aan, want soms geeft 60hz nu eenmaal een beter resultaat qua beeld. Volgens mij wordt 60 hz ook meestal aanbevolen, maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:56:
[...]

Ik heb m'n 970P nu zo'n 2 maanden op 60hz... en dat bevalt prima. 60hz op m'n 19" CRT is daarentegen niet te doen.
Ja, maar die vergelijking gaat niet op. Bij een CRT heeft 60hz erg veel invloed op de kijkbaarheid en de vermoeiheid van de ogen. Techniek van de TFT is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoogste refreshrate geeft zover ik kan herinneren uit een ouder artikel van behardware de snelste responsetijd en daarnaast de hoogste framerate ivm Vsync on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:05

3DDude

I void warranty's

ik heb dit beeldscherm ( gewonnen met een computerblad bel en win spelletje :P )
IIyama X486s
ik heb hem nu denk ongeveer al een jaartje staan (had hem toen ie net uit was).
hij functioneerd naar behoren en is zeer helder / scherp beeld als je meetje alles goed instelt.
gamen zoals schietsspellen en racespellen gaat ook allemaal goed de reactietijd is 8ms.
ik gebruik hem ook om te photoshoppen en de reactietijd is ruim voldoende in combinatie met mijn x850xt videokaart die snel het beeld tevoorschijn tovert :)

tja wat kan ik zeggen leuke monitor voor miss een wat dure prijs ? ik zou het niet weten heb hem ook maar gewonnen ik wou dit gewoon ff mededelen dat ik er tevreden over ben :)
Minpunten
Er wordt geen dvi kabel meegeleverd, en geen software voor de monitor het beste beeld krijg je op 1280x1024 @t 60 hertz.
Die bewegingsensor die erin zit .. uhm zal wel kheb hem nog NOOIT gebruikt.. dus dat ik wegloop en me beeldscherm gaat uit ofzo.. ik snap dat dus ook niet echt.
Wat ik overigens wel raar vind, weet iemand misschien hoe ik dat kan aanzetten ( niet dat het me boeit ik doe windows L als ik ff tijdje wegga dus).
En dat er een lichtsensor in zit merk ik overigens wel als ik de gordijne dicht / geen licht aan merk je wel dat ie goed op afsteld :) en ook natuurlijk als gordijnen open doe / of licht aan doe.
ach raar te beschrijven.

Ik heb begrepen dat ie ~400 euro koste (vorig jaar tenminste) naja ik ben er tevreden over. ik wil wel keer foto's maken met digicam als men dat wil hier...

Greatz 3DDude

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Heeft er hier inmiddels al iemand ervaring met de BenQ FP93GX?

http://www.benq.nl/produc...t=608&page=specifications

Als ik de pagina mag geloven aan reclamepraat en specs lijkt me dit een zeer mooi monitor"tje".

Heb wel even op google gezocht op "benq fp93gx" en "benq fp93gx review",
maar dan komen er eigenlijk bijna alleen maar prijsvergelijkingen uit.

Op pricewatch staat hij te koop voor € 374 en ik vind dat hij een mooi design heeft.
Ik zit nu met een 19" oud iiyama scherm en wil eigenlijk graag over naar tft.

Dus ben vooral benieuwd naar ervaringen van dit beestje en wat jullie van de specs vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De specs zijn wel mooi...
Van de 2ms hoef je trouwens niet veel te verwachten, want de 4ms GtG monitoren zijn even snel(alleen anders gemeten).

Verder hoop ik dat de FP93GX het opgegeven contrast van 700:1 haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:56:
[...]
Ik leef met je mee. Ik gebruik voor games nog altijd deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.eukasa.de/foto/270/product_5868.jpg

Heerlijk ding, ik hoef voorlopig nog geen TFT. Ik wacht wel tot deze ermee uitscheid (gaat nog lang duren denk ik :P )

[ Voor 199% gewijzigd door KingNothing op 24-02-2006 15:28 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
XiN schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:05:
[...]

als je zoekt naar game ervaringen op de 940BF, dan kan je net zo goed zoeken naar game ervaringen op de 930BF.
Het verschil tussen de 4ms GtG van de 930BF en de 2ms GtG van de 940BF ligt namelijk voor 100% in een andere manier van meten...

ps. Ik hoop dat de Acer site snel weer online komt, de startpost ziet er niet uit zo :X
Ze hebben wel meer veranderd, het is duidelijk dat de snelheids rek er wel uit is met de huidige techniek. Het zou me niks verbazen als ze wat aan de overdrive/RTC gesleuteld hebben, daar waren toch wat problemen mee? (te sterke overdrive).

Persoonlijk heb ik wel vertrouwen in benq. de fp91v was goed als je behardware mag geloven. De fp93GX gaat gebruikt worden voor grote game tournaments. Ik denk dat de 940BF hem niet veel zal ontlopen trouwens.

ps. wat ik niet begrijp is dat de hyundai Q90u in de topic staat. Het lijkt me voor de hand liggender het beter verkrijgbare eigen tft'tje van samsung erin te zetten (940bf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens Behardware is de FP91V inderdaad snel, maar het contrast is laag en de kleurweergave is slecht.
Als Benq die twee punten verbeterd heeft dan is de FP93GX inderdaad niks slechter dan de 930BF of de 940BF, maar dan wil ik eerst reviews zien voor ie in de startpost komt.

De 940BF heb ik trouwens niet in de startpost gezet omdat het maar een 930BF met een ander uiterlijk is.
De 2ms GtG wordt niet bereikt door echt iets aan de monitor te veranderen, maar door bij een andere kleurovergang te meten.
De Q90U staat dan ook niet in de startpost vanwege zijn 2,4ms paneel, maar vanwege de uitgebreidere ergonomie en betere kleurweergave dan de 930BF.

De Q90U is inderdaad niet bij heel veel winkels verkrijgbaar, maar mischien gaat dat nog veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
XiN schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:44:
Volgens Behardware is de FP91V inderdaad snel, maar het contrast is laag en de kleurweergave is slecht.
Als Benq die twee punten verbeterd heeft dan is de FP93GX inderdaad niks slechter dan de 930BF of de 940BF, maar dan wil ik eerst reviews zien voor ie in de startpost komt.
Je haalt hier wel het minder broertje van de fp91V erbij (fp91V+). deze heeft (volgens benq) inderdaad een contrast van maar 450:1.

Echt betrouwbaar is behardware niet, hier vergelijken ze de benq fp91V+ met de samsung 930bf op het eind: http://www.behardware.com...vey-4-8-ms-tn-ips-va.html

ik quote: "At first sight, the main difference between the two monitors in gaming isn’t the level of afterglow but the difference in colors. The FP91V+´s are much brighter and more accurate and pleasant to the eye. They are so much brighter that unfortunately they still have a mirroring effect. We immediately preferred playing with the BenQ."

Maar het ging me ook vooral om de ghosting van de fp91V, die is toch knap gecamoufleerd tov de rest:

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/14/IMG0014617.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
*dubbel*

[ Voor 100% gewijzigd door smokey op 24-02-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Ik heb net m'n Samsung 970P binnen. De vreugde was van korte duur, want ik krijg geen beeld. Ook de selftest geeft geen reactie. Er komt ook geen licht van de powerbutton. De trafo geeft wel spanning :(

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15
heb jij even geluk dat ze in nederland garantie kennen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
KingNothing schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:26:
[...]

Ik leef met je mee. Ik gebruik voor games nog altijd deze:

[afbeelding]

Heerlijk ding, ik hoef voorlopig nog geen TFT. Ik wacht wel tot deze ermee uitscheid (gaat nog lang duren denk ik :P )
is dat ding 100% vlak? (ook binnen beeld) want dan heb ik er ook wel interesse naar (alhoewel ruimte ook wel heerlijk is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:28:
[...]

is dat ding 100% vlak? (ook binnen beeld) want dan heb ik er ook wel interesse naar (alhoewel ruimte ook wel heerlijk is.)
100% "Natural Flat"

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ja maar is dat beeld ook vlak of alleen het buitenste glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:46:
[...]

ja maar is dat beeld ook vlak of alleen het buitenste glas
Beeld is ook plat. Was mijn laatste CRT, mooi ding. Kan uiteraard niet op tegen een TFT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
We Are Borg schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:56:
[...]

Beeld is ook plat. Was mijn laatste CRT, mooi ding. Kan uiteraard niet op tegen een TFT ;)
ik ben nogal afgeknapt op 12 ms tft (benq fp783) dus ben ik huiverig om een andere aan te schaffen. dat 2 ms klinkt nogal veelbelovend, maar ik wil het eerst zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:58:
[...]

ik ben nogal afgeknapt op 12 ms tft (benq fp783) dus ben ik huiverig om een andere aan te schaffen. dat 2 ms klinkt nogal veelbelovend, maar ik wil het eerst zien
Als ik je dan een tip mag geven: schuif dat hele ms getal in de koelkast en ga gewoon eens op zoek naar een goede kwalitieve TFT die je ergens kunt testen. Kijk niet naar de response time, maar wel naar dingen als merk, soort panel en prijskaartje (toch een beetje voor het topsegment gaan). 2/4/6/16 ms, kan allemaal leuk zijn, maar het zegt vrij weinig over de uiteindelijke kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
We Are Borg schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:10:
[...]

Als ik je dan een tip mag geven: schuif dat hele ms getal in de koelkast en ga gewoon eens op zoek naar een goede kwalitieve TFT die je ergens kunt testen. Kijk niet naar de response time, maar wel naar dingen als merk, soort panel en prijskaartje (toch een beetje voor het topsegment gaan). 2/4/6/16 ms, kan allemaal leuk zijn, maar het zegt vrij weinig over de uiteindelijke kwaliteit
ja dat is ook wel zo maar zolang de letters rood uit kleuren wanneer ik een web pagina scroll ben ik al niet tevreden. of een top down rpg in een blur waaz uit smeert. nee ik moet het eerst echt zelf testen. misschien maar 1 bij media markt kopen en terug brengen als hij niet het gewenste resultaat boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb op een koreaanse site wat info gevonden over de FP93GX.

Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/FP93GX_feature_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/FP93GX_feature_4.jpg

waar niets te lezen valt zeggen plaatjes al veel:

Zwart naar wit
Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/fp93gx_rt_ama-off_1.jpg
AMA off

Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/fp93gx_rt_ama-on_1.jpg
AMA on

Blauw naar groen
Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/fp93gx_rt_ama-off_2.jpg
AMA off

Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/fp93gx_rt_ama-on_2.jpg
AMA on
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

wat ingame plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/fp93gx_game_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/fp93gx_game_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/fp93gx_game_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.monitor4u.co.kr/Review/review4u/ReviewImg/fp93gx_game_6.jpg

nou zie ik dat er toch sprake is van enige ghosting, maar nu is het wel extreem op foto gezet.

ik zou het toch real live in action moeten zien om echt een oordeel te vellen...

[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 25-02-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
smokey schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:29:
[...]

Je haalt hier wel het minder broertje van de fp91V erbij (fp91V+). deze heeft (volgens benq) inderdaad een contrast van maar 450:1.
300:1 halen terwijl de specs 450:1 zeggen valt toch behoorlijk tegen...
Als ze bij de FP91V+ de opgegeven contrastratio niet waar kunnen maken, kunnen ze dat dan wel bij de FP91V? Ik wacht nog steeds op een review met contrastmetingen van de FP91V(of de FP93GX), want zolang het niet gemeten is geloof ik eigenlijk niet zo in de hogere contrastratio...
smokey schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:29:
Echt betrouwbaar is behardware niet, hier vergelijken ze de benq fp91V+ met de samsung 930bf op het eind: http://www.behardware.com...vey-4-8-ms-tn-ips-va.html

ik quote: "At first sight, the main difference between the two monitors in gaming isn’t the level of afterglow but the difference in colors. The FP91V+´s are much brighter and more accurate and pleasant to the eye. They are so much brighter that unfortunately they still have a mirroring effect. We immediately preferred playing with the BenQ."
Dit zeggen ze dus over de 'mindere' versie(de FP91V+).
Die link die ik gaf over een slechte kleurweergave ging over de FP91V...
Waarom zou Behardware hierom onbetrouwbaar zijn? Ze spreken zichzelf in ieder geval niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
:o
Dus AMA versnelt de zwart->wit overgang wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
XiN schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:10:
[...]

ja blijkbaar wel en de kleur-kleur overgang word ook iets versnelt maar dan heb je een donkere rand minder, maar hij is dan wel iets lichter. je telt ook zonder AMA 3 randen en met AMA tel je 2

maar 1 rand is dan wel feller, maar dat komt waarschijnlijk door de volt verhoging waardoor de kristallen sneller draaien

trouwens op dat laatste game plaatje zie je ook dat het zwart en wit op de kruis ook ietwat geblurred/ghosted wordt

[ Voor 27% gewijzigd door Bulls op 25-02-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het 3e ingame plaatje is trouwens ook wel intressant, daar zie je duidelijk de overdrive ghosting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

XiN schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:13:
Het 3e ingame plaatje is trouwens ook wel intressant, daar zie je duidelijk de overdrive ghosting...
Misschien komt het wel door de foto camera, 2e foto zie je er weinig wat van terug. En mocht het niet door de camera komen dan neem ik aan dat je niet 5cm van je beeldscherm afwerkt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
XiN schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:10:
[...]

Is AMA tevergeljiken met RTA?.. Ik heb een Samsung 930BF.. hoe zet ik de RTA functie aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

RTA kan je vinden in het menu onder setup van je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik twijfel op het momet tussen deze drie: samsung 930bf, iiyama 486s, philips 190x6fb. Ik wil altijd goede beeldkwaliteit, met correcte kleuren. Gamen doe ik wel, maar niet zo heel veel meer tegenwoordig. Iiyama heb nog steeds iets van in mijn hoofd dat het een A-merk is (ook altijd iiyama crt's gehad), en er zit helderheids aanpassing op (is dit nuttig?). Dus ik denk dat deze tft erg goede kleuren voortbrengt? De samsung met zijn snelle response tijd... merk je echt verschil met die anderen? Verder vind ik die voet niet zo mooi, en lees ik toch was negatief commentaar over het contrast en backlight. Dan de philips, pixel garantie natuurlijk wel handig. Vormgeving ook wel mooi, en lijkt me kwalitatief goed (?) Heeft iemand nog suggesties om me te helpen kiezen? De prijs interesseert me niet zo eerlijk gezegd, dus laat dat niet mee wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hier kunnen jullie zien wat de kracht is van overdrived IPS: http://www.behardware.com...ivalent-to-a-2-ms-tn.html

(het is dan wel 20", maar ik neem aan dat ook kleinere panelen uit zullen gebracht worden met overdrived IPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
aex351 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 04:56:
[...]

Misschien komt het wel door de foto camera, 2e foto zie je er weinig wat van terug. En mocht het niet door de camera komen dan neem ik aan dat je niet 5cm van je beeldscherm afwerkt.
Het zou inderdaad wel eens kunnen komen door het moment waarop de foto is genomen & de sluitertijd enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Chutney schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:04:
[...]

Is AMA tevergeljiken met RTA?.. Ik heb een Samsung 930BF.. hoe zet ik de RTA functie aan of uit?
Inderdaad, het zijn allebei andere namen voor overdrive.
Waarschijnlijk staat de RTA op je 930BF standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Zoijar schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:43:
Gamen doe ik wel, maar niet zo heel veel meer tegenwoordig
...
De samsung met zijn snelle response tijd... merk je echt verschil met die anderen?
Je geeft zelf al aan dat je niet zo heel veel meer aan het gamen bent, dus zal het op 8ms monitoren ook wel lukken.
Iiyama heb nog steeds iets van in mijn hoofd dat het een A-merk is (ook altijd iiyama crt's gehad), en er zit helderheids aanpassing op (is dit nuttig?). Dus ik denk dat deze tft erg goede kleuren voortbrengt?
Die helderheidssensor zorgt er vooral voor dat de monitor niet te fel beeld geeft.
Het is dus nuttig als je zelf geen zin hebt om de helderheid goed in te stellen.
Dan de philips, pixel garantie natuurlijk wel handig. Vormgeving ook wel mooi, en lijkt me kwalitatief goed (?)
De ervaringen met de 190X6F)zie startpost bij de 190B6C' zijn goed...
Ik wil altijd goede beeldkwaliteit, met correcte kleuren.
...
Heeft iemand nog suggesties om me te helpen kiezen? De prijs interesseert me niet zo eerlijk gezegd, dus laat dat niet mee wegen.
Als de prijs je niet al te erg intresseert, maar je wel een goede beeldkwaliteit en kleurweergave wilt, dan is het mischien een idee om ook naar overdrive (VA monitoren te kijken.
De monitoren die je in je post opnoemt hebben allemaal een TN paneel, terwijl (VA panelen een betere kleurweergave hebben, en verder hebben TN monitoren ook een vrij kleine vertikale kijkhoek.

Als je het geld ervoor over hebt dan heb je met de S1910 van Eizo een monitor met een erg hoog contrast en een erg goede kleurweergave(zie de review van Behardware, in de startpost staat een link), maar als je toch iets goedkopers zoekt dan kan je ook voor de 970P gaan(even hoog contrast, maar net iets minder goede kleurweergave en iets sneller.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
XiN schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:05:
[...]

300:1 halen terwijl de specs 450:1 zeggen valt toch behoorlijk tegen...
Als ze bij de FP91V+ de opgegeven contrastratio niet waar kunnen maken, kunnen ze dat dan wel bij de FP91V? Ik wacht nog steeds op een review met contrastmetingen van de FP91V(of de FP93GX), want zolang het niet gemeten is geloof ik eigenlijk niet zo in de hogere contrastratio...

[...]

Dit zeggen ze dus over de 'mindere' versie(de FP91V+).
Die link die ik gaf over een slechte kleurweergave ging over de FP91V...
Waarom zou Behardware hierom onbetrouwbaar zijn? Ze spreken zichzelf in ieder geval niet tegen...
Lagere contrast ratio of niet als behardware de 930bf met de fp91v+ vergelijkt ziet de fp91v+ er veel beter uit. Dat was dus wat ik niet helemaal betrouwbaar vond, de samsung zou het toch ook op het oog moeten winnen van de benq.

Als ik behardware voor betrouwbaar mag houden dan zouden die contrast specs/metingen dus niks voorstellen en moet je het gewoon zien. De fp91v scoort trouwens beter in color quality dan de bf930 (3 ipv 2 sterren).

Maar voor een fps/die-hard gamer is het afwezig zijn van ghosting nu eenmaal verreweg het belangrijkst. Dan kan je wel met contrast/color quality op de proppen komen maar die plaatjes van dat racende kuiken spreken voorzich en die verschillen zijn te groot om naar de rest te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik kan op de website van de fabrikant en in de reviews zo snel geen uitsluitsel hierover vinden, misschien dat iemand hier het weet. Stel ik koop een Samsung SyncMaster 960BF. Hier schijnen geen knoppen op te zitten, maar alles moet je instellen met behulp van software. Zit er dan ook software voor Linux op de installatie-CD, of kan ik mijn instellingen alleen wijzigen onder Windows?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

XiN schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:33:
Als je het geld ervoor over hebt dan heb je met de S1910 van Eizo een monitor met een erg hoog contrast en een erg goede kleurweergave(zie de review van Behardware, in de startpost staat een link), maar als je toch iets goedkopers zoekt dan kan je ook voor de 970P gaan(even hoog contrast, maar net iets minder goede kleurweergave en iets sneller.)
Ik heb die S1910 ook, een enorm goed ding. Als ik m'n nieuwe bak heb draaien (met DVI) dan gooi ik ook even een user-review in dit topic. Momenteel draait 'ie nog op een analoge uitgang (weliswaar van Matrox, en het ziet er allemaal goed uit), dus we zullen het straks eens zien. Maar wel een superscherm hoor, laat zich ook goed calibreren (doe ik met een Monaco Optix XR).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Lord Daemon schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:46:
Ik kan op de website van de fabrikant en in de reviews zo snel geen uitsluitsel hierover vinden, misschien dat iemand hier het weet. Stel ik koop een Samsung SyncMaster 960BF. Hier schijnen geen knoppen op te zitten, maar alles moet je instellen met behulp van software. Zit er dan ook software voor Linux op de installatie-CD, of kan ik mijn instellingen alleen wijzigen onder Windows?
Magictune is er alleen voor windows en voor de mac(maar die laatste blijkt een soort bèta-uitvoering te zijn).
Voor linux is er wel dcc control

[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 27-02-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Lord Daemon schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:46:
Ja ik begrijp ook niet waarom ze dit hebben gedaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ik heb vanmiddag een Samsung 930BF gekocht. Ik sluit 'm aan (DVI) op mijn MSI 6600 GT. Eerst knippert dus linksboven "ANALOG"/"DIGITAL". Ik druk dan op de enterknop (derde van rechts), dan duurt het even en begint ie weer te knipperen linksboven. Doe ik een tijdje niks, dan schuift er een balk door het beeld met de melding: "Check signal cable ANALOG"

Ok, ik heb nog niets geïnstalleerd, dus ik probeer hetzelfde, maar dan met de VGAkabel en druk op de enterknip wanneer "ANALOG" in beeld komt. Weer niets en na een tijdje schuifende balk met: "Check signal cable DIGITAL".

Zoals ik al zei, heb ik nog niks (ook geen besturingssysteem) geïnstalleerd, maar met de VGAkabel zou ik toch wel de BIOSconfig kunnen kijken? Of moet ik eers een crt-scherm aansluiten om Windows XP te installeren en dan de tft aansluiten?

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vanmiddag de Packard Bell Maestro 190W staan, breedbeeld 19" tft scherm met 1* DVI en 2* analoog.

Tis wel even wennen ten opzichte van mijn oude 15" lite on tft maar hij bevalt prima. Vreemd dat ik hem hier in dit lijstje nog niet tegen ben gekomen.

Linkje naar de monitor -> http://www.packardbell.nl/products/node1883.asp

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag de Philips 190S6FS , maar het valt mij op dat de kijkhoek heel erg klein is en ik vraag me af of dit wel normaal is.
Bij iemand anders heb ik de Benq FP937s+ gezien en hier kan ik gewoon vanaf een normale hoek, dus gewoon schuin achter het scherm het beeld goed zien.
Maar bij dit beeldscherm moet ik echt recht voor het beeldscherm zitten en als ik maar 2cm opschuif zie ik al dat het beeld aan de zijkant groenig wordt.
Ook kan ik niet echt dichtbij het scherm zitten, omdat ik hier dan ook last van krijg....

Is dit wel goed of is het gewoon een kwaaltje van dit scherm?
Verder is het echt een topscherm! geen ghosting en de kleurweergave is echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Laatst online: 31-03 20:30
ik wil graag tog nog ff wat kwijt over mijn Samsung 930BF. ik kan nog zeker wel wat ghosting constateren zeker in een beetje een vlot spel als counterstrike. als ik ijn reso op nativ zet en V-sync aan is het redelijk te zien. ook ben ik eigenlijk niet geheel tevreden over het scherp blijven van het beeld als je beweegt. misschien moet ik hier nog ff aan wennen maar ik denk ik zeg het ff. dus mensen verwacht geen wonderen het scherm is naar mijn idee nog steeds behoorlijk goed maar het blijft TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

XiN schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:04:
Magictune is er alleen voor windows en voor de mac(maar die laatste blijkt een soort bèta-uitvoering te zijn).
Voor linux is er wel dcc control
Ok, bedankt voor de info!

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:18:
Ik heb sinds zaterdag de Philips 190S6FS , maar het valt mij op dat de kijkhoek heel erg klein is en ik vraag me af of dit wel normaal is.
Bij iemand anders heb ik de Benq FP937s+ gezien en hier kan ik gewoon vanaf een normale hoek, dus gewoon schuin achter het scherm het beeld goed zien.
Maar bij dit beeldscherm moet ik echt recht voor het beeldscherm zitten en als ik maar 2cm opschuif zie ik al dat het beeld aan de zijkant groenig wordt.
Ook kan ik niet echt dichtbij het scherm zitten, omdat ik hier dan ook last van krijg....

Is dit wel goed of is het gewoon een kwaaltje van dit scherm?
Verder is het echt een topscherm! geen ghosting en de kleurweergave is echt top!
PIC?
Ik heb ooit een 190S5F in een winkel zien staan, maar die had niet echt een kleinere kijkhoek dan de andere monitoren die er stonden...
Op wat voor hoek kijk je er ongeveer naar als het beeld groenig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Da's met vrijwel alle displays. M'n S1910 is ook goed, maar vanaf een graadje of 40 afwijking zie je een groenzweempje. Niet schokkend ofzo, en verder niet zo interessant, want kleurkritiek werk doe je, mag ik aannemen, gewoon recht voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SindaPaus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:05:
Ik heb vanmiddag een Samsung 930BF gekocht. Ik sluit 'm aan (DVI) op mijn MSI 6600 GT. Eerst knippert dus linksboven "ANALOG"/"DIGITAL". Ik druk dan op de enterknop (derde van rechts), dan duurt het even en begint ie weer te knipperen linksboven. Doe ik een tijdje niks, dan schuift er een balk door het beeld met de melding: "Check signal cable ANALOG"

Ok, ik heb nog niets geïnstalleerd, dus ik probeer hetzelfde, maar dan met de VGAkabel en druk op de enterknip wanneer "ANALOG" in beeld komt. Weer niets en na een tijdje schuifende balk met: "Check signal cable DIGITAL".

Zoals ik al zei, heb ik nog niks (ook geen besturingssysteem) geïnstalleerd, maar met de VGAkabel zou ik toch wel de BIOSconfig kunnen kijken? Of moet ik eers een crt-scherm aansluiten om Windows XP te installeren en dan de tft aansluiten?
Tzelfde geval had ik ook met m'n 970P, tijdelijk op m'n ouwe 6800GT. Ik had em aangesloten op de linker DVI out waarop oorspronkelijk de CRT via d-sub op aangesloten was ; check signal to standby gevalletje. Toen maar op de rechter DVI out geprobeerd ; het werktte toen plots wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

XiN schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:33:
Je geeft zelf al aan dat je niet zo heel veel meer aan het gamen bent, dus zal het op 8ms monitoren ook wel lukken.
Denk dat ik het verschil eens moet zien in een winkel. Ben vooral bezig met programmeren, en desktop applicaties, soms eens een foto bewerken, dus een rustig helder beeld waar je zo min mogelijk last van je ogen van krijgt is belangrijk. Als ik 5 uur lang achter elkaar tekst lees moet het zo min mogelijk vermoeiend zijn. Maar dat uur dat ik game is het wel leuk als dat er een beetje goed uitziet ook :)
Die helderheidssensor zorgt er vooral voor dat de monitor niet te fel beeld geeft.
Het is dus nuttig als je zelf geen zin hebt om de helderheid goed in te stellen.
Hmm ok, instellen is geen probleem. Zou eventueel zelfs een keer een colorimeter mee kunnen nemen indien nodig.
De ervaringen met de 190X6F)zie startpost bij de 190B6C' zijn goed...
Die begon idd al mijn voorkeur te verkrijgen.
Als de prijs je niet al te erg intresseert, maar je wel een goede beeldkwaliteit en kleurweergave wilt, dan is het mischien een idee om ook naar overdrive (VA monitoren te kijken.
De monitoren die je in je post opnoemt hebben allemaal een TN paneel, terwijl (VA panelen een betere kleurweergave hebben, en verder hebben TN monitoren ook een vrij kleine vertikale kijkhoek.

Ziet er interessant uit, bedankt voor de tip. Ik zie nu dat ik op m'n werk ook een 17" eizo tft heb staan en die geeft mooi beeld. Zeker even naar die S1910 kijken; prijs valt ook best mee.

Hmm nu twijfel ik tussen de samsung 970p en die eizo s1910 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 28-02-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:03:
[...]

PIC?
Ik heb ooit een 190S5F in een winkel zien staan, maar die had niet echt een kleinere kijkhoek dan de andere monitoren die er stonden...
Op wat voor hoek kijk je er ongeveer naar als het beeld groenig is?
Even een plaatje gemaakt om het te verduidelijken :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/w.schot/voorbeeldje.JPG

Dat zwarte balkje is dus mijn TFT scherm en nummer 1 is de plek waar je zou moeten zitten, op deze afstand heb ik dan ook niet echt last, maar als ik maar ietsjes opschuif (3) krijg je gelijk die groene vlekken.
Ik ben ook gewend op een beetje naar voren te leunen zoals nummer 2 en dan is het nog veel erger.
Baal er wel een beetje van...vanmiddag even kijken hoe de kijkhoek is van het showmodel.

Dit zijn de specs:

Kijkhoek : - C/R > 5
Kijkhoek (horizontaal) : 160 graden
Kijkhoek (verticaal) : 160 graden

EDIT: Ik heb net in de winkel gekeken en daar is de kijkhoek velen malen groter. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ja behardware vind ik ook niet echt betrouwbaar overkomen. Ze vergelijken de FP91V met een redelijk slechte monitor en de overige monitoren vergelijken ze wel met de FP91V. Verder spreken ze in bijna alle tests positief over de FP91V en op de andere hebben ze allemaal dingen op te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SindaPaus schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:05:

Ik heb het zelfde ook gehad met mijn 730BF. Bij mij bleek dat nadat ik em eerst op vga had aangesloten en volgens op dvi dat het wel gewoon werkt. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:36:
EDIT: Ik heb net in de winkel gekeken en daar is de kijkhoek velen malen groter. :o
Terugbrengen en omruilen lijkt me dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[rml]Iwes in "[ 17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4"[/rml]
laatst was er al een buitenlande die stilstaande dithering had ontdekt op zijn 970P, en nu is het blijkbaar zelfs toegegeven door Samsung...
Dit ga ik even in de startpost zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik me nog geen 970p besteld, een 6bits scherm kan toch niet voor die prijs :s

Weet iemand welke scherm zeker 8bits zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Laatst online: 09-09 03:25
ik heb een Benq fp937s+ alleen wil ik deze aan de muur hangen alleen zou ik niet weten hoe ik dat moet doen , hoe kan je het best een monitor aan de muur hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:18:
Gelukkig heb ik me nog geen 970p besteld, een 6bits scherm kan toch niet voor die prijs :s

Weet iemand welke scherm zeker 8bits zijn?
Bij de Eizo L768 en de Eizo S1910 kan je er wel van uit gaan, want die zijn 8 bits met 10 bits dithering.
Verder vermeld Acer specifiek dat de 8 bits kleuren zijn(ze zeggen echt 8 bits, en niet alleen 16,7 miljoen kleuren).
De Belinea 101920 en de Viewsonic VP930 weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
hellrazor schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:51:
ik heb een Benq fp937s+ alleen wil ik deze aan de muur hangen alleen zou ik niet weten hoe ik dat moet doen , hoe kan je het best een monitor aan de muur hangen ?
eerst de oude voet eraf schroeven.
Als je dat gedaan hebt dan mag je kiezen:
1. Je koopt ergens een monitorarm, zet em vast in de muur, en schroefd je monitor erop.
2. Je knutselt zelf iets in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ohja, ik verwarde RTA met AMA :)

Offtopic:
Het ziet er echt heel veel belovend uit als je het mij vraagt. Die NEC Multisync 20WGX2, presteert met die samples van die site beter dan de Samsung 770P en dus ook de 970P.
Inderdaad, ik weet niet, maar op dat linkerplaatje is GEEN ghosting te ontdekken, iets wat je momenteel alleen ziet bij de snelste overdrive TN paneeltjes. En dan zijn dit ook nog grotere schermen... Dat het met de kijkhoek goed zit zie je hier wel ;) http://82.108.12.84:10973/NEWPIC_02/IMG_XA02.JPG
Contrast IPS? Vraagteken. Reviewers zijn wel zeer tevreden met het contrast zo te lezen. Prijs valt reuze mee zo te zien, 570 euro voor 20". Nougoed, maar hopen dat er 19" versies van uitkomen binnen een paar maanden.
Hier kunnen jullie zien wat de kracht is van overdrived IPS: http://www.behardware.com...ivalent-to-a-2-ms-tn.html
Bevestigingen, bevestigingen :) Ik kan niet wachten.

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 28-02-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die nec staat me trouwens het meest aan om te kopen op dit moment. kost bijna evenveel als een 970p die ik eerst wou kopen.

Nu ik wacht nog even op meerdere ervaringen van die nec. Heeft iemand deze al trouwens?
Een groot voordeel is toch de hogere resolutie tegenover een 19inch.

Nadeel is wel dat ie geen composiet of component aansluiting of dergelijk heeft. Maar dat is niet zo een ramp.

Heeft iemand anders hier iets meer over te vertellen, over deze moni?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 3[/rml] :?
Als er aanwijzingen komen dat ze een 19" versie uit gaan brengen dan komt er wel iets in de startpost over overdrive IPS monitoren, maar tot die tijd kan je in het 20" topic naar ervaringen zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door n-i-x op 28-02-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Laatst online: 22-08 23:25
kheb nu ook de samsung 930BF super ding en geen dode of kapotte pixels :D

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
XiN schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:16:
[...]

Bij de Eizo L768 en de Eizo S1910 kan je er wel van uit gaan, want die zijn 8 bits met 10 bits dithering.
Verder vermeld Acer specifiek dat de 8 bits kleuren zijn(ze zeggen echt 8 bits, en niet alleen 16,7 miljoen kleuren).
De Belinea 101920 en de Viewsonic VP930 weet ik niet...
8bit kan ook zijn, 6bit + FRC. Dus: 111111 + 00 = 11111100 = "8bit volgens fabrikant". Maar is weer niet in staat om 16,7m kleuren weer te geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/15/IMG0015535.gif

Het maximale van 6bit is 252K kleuren. Alle TN panelen zijn dus 6bit + FRC, 111111+00 = 252 per RGB kleuren => 252R x 252G x 252B = ~16.2m kleuren.
Inprincipe zijn dat dus gewoon 8 "getalletjes", wat "verkeerd" gelezen kan worden als 8bit. Ik zegt niet dat acer dat doet, maar het is volgens mij wel mogelijk.

Het zijn allemaal labyrinten van fabrikanten om de consumenten allemaal het zelfde soort product aan te smeren :P

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Mr Double B schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:58:
kheb nu ook de samsung 930BF super ding en geen dode of kapotte pixels :D
En hoe is de kijk hoek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IIYAMA E481S Zwart tekoop, maar gezien iedereen naar 20" gaat is dit scherm nog wel te verkopen ? Anders hou ik hem als 2e scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Laatst online: 06-09 20:49
ik zit nu dus te twijfelen tussen de:
1916As en de
1916Ws
het zijn bijna dezelfde alleen de ene is widescreen (wat me toch iets "cooler en mooier" lijkt en die Ws heeft meer kleuren (16,7 tov 16,2 Milj.) ga ik hier iets van merken?? en is dit niet heel erg weinig ?? (6 bit)
maar dan heeft de As weer meer herz en hogere contrast ratio (700:1 tov 500:1) ga ik daar dan iets van merken?? ik kan trouwens ook geen reviews van de 1916As vinden?? heeft iemand hier een AS? en dat prijs verschil is te verwaarlozen (20 euro)
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:48:
Ik heb een IIYAMA E481S Zwart tekoop, maar gezien iedereen naar 20" gaat is dit scherm nog wel te verkopen ? Anders hou ik hem als 2e scherm :|
dit is geen V&A.. but you've got mail.. :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door jimbojansen op 01-03-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

De 970p 6-bit? Ik schrok wel toen ik dit las. Als dit waar is dan voel ik me geweldig genaaid! Veel betalen en er gewoon een veredeld soort TN scherm voor terug krijgen. Ik heb op de samsung site gekeken en daar maken ze wel degelijk onderscheid tussen 16,2 miljoen kleuren (TN) en 16,7 miljoen (PVA). Dus volgens samsung moet de 970p dus 8-bit zijn. Het is me wel opgevallen dat bepaalde TFT schermen veel meer banding vertonen bij kleurovergangen dan de 970p. Ik ben er dus niet helemaal van overtuigd dat de 970p 6-bit is (ik hoop het echt niet).

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moeten ze dan maar eens bewijzen. Een enkel telefoontje lijkt me niet echt klinkend bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hier is het al een keertje getest.
Het telefoontje was dus al de tweede aanwijzing dat ie 6 bits kleuren met dithering weergeeft.

Als je het wil natesten, dan kan dat door dit plaatje te openen en een foto te maken van het donkere stuk van het balkje(daar waar de cijfertjes boven staan).
Zorg wel dat je een grote en scherpe foto maakt, anders kan je er niks mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Dit is mij idd wel eerder opgevallen (kijk maar in m'n review). Betekend dit dus dat iedereen met een 970p is voorgelogen. Ik heb juist deze monitor gekocht vanwege de geadverteerde 8-bit kleurweergave (wat dus 6-bit blijkt te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Inderdaad, op dat plaatje van je zie je dat patroon wel...
Afbeeldingslocatie: http://images.fotopic.net/?iid=yei8zn&noresize=1&nostamp=1&quality=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar hoe zou een ECHTE 8 bits vergelijking er dan uitzien ? Datzelfde plaatje maar dan met absoluut nul komma nul banding ?

Aan de ene kant is het wel terecht dat, mocht het waar zijn ; dat het dan officieel ter sprake komt.
In hoeverre rijkt de wet ivm false advertising in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:15:
Ok, maar hoe zou een ECHTE 8 bits vergelijking er dan uitzien ? Datzelfde plaatje maar dan met absoluut nul komma nul banding ?

Aan de ene kant is het wel terecht dat, mocht het waar zijn ; dat het dan officieel ter sprake komt.
In hoeverre rijkt de wet ivm false advertising in NL ?
Ik had mijzelf ervan overtuigd dat dit 8-bits banding was (in een zwart-wit overgang zou je toch makkelijk 256 overgangen moeten kunnen zien). Maar het lijkt er toch echt op dat Samsung flink heeft lopen naaien. Zoek maar op google : 6-bit en 970p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hier zie je het originele plaatje.
Ik zie hier inderdaad geen banding(MVA -> 8bit), maar ik kan geen foto's maken(alleen webcam, en de kwaliteit daarvan is zo brak dat je eventuele banding niet eens zou zien).

[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 01-03-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

XiN schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:14:
Hier zie je het originele plaatje.
Ik zie hier inderdaad geen banding, maar ik kan geen foto's maken(alleen webcam, en de kwaliteit daarvan is zo brak dat je eventuele banding niet eens zou zien).
Ziet iemand met een echte 8-bitter hier banding? (ook al is het maar heel licht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hongaar zegt dat ie best gelooft dat er mogelijk wel 8 bits 970P's in retail zijn.

Ook waarschuwt ie om enige banding NIET aan te duiden als dithering. Maarja, ik zal
m'n 970 nog es evalueren met die grayscale tif.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 17:53
Goedenavond,

Ten eerste dit, mijn eerste post in een Topic (woei woei) op dit Forum ! Dit geheel terzijde.

Ik volg dit topic al een hele tijd en uiteindelijk is mijn keuze dan ook gevallen op de Acer AL 1916W. En kan niets anders zeggen dan dat ik er tot nu toe vol lof over ben ! Gamen, films chekcen, Browsen,... alles gaat flawless ! Super tevreden ! Ook diegene daarvoor bedankt die een duidelijke review, meningen etc. hebben gegeven !

Ik zit alleen met 1 ding (ik weet niet of de vraag al eerder de revu gepasseerd of ik kan het niet vinden) en dat is dat ik kan mijn voet niet verwijderen onder het scherm,... wel jammer omdat ik mijn scherm aan de muur heb gehangen en nu steekt de voet er lelijk onderruit.

Ik heb geprobeerd om schroefjes los te draaien met de intentie dat ik dan de voet kon verwijderen, dit was echter niet het geval. Weet een van jullie hoe dit wel mogelijk is ? Alvast bedankt !

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:53:
De Hongaar zegt dat ie best gelooft dat er mogelijk wel 8 bits 970P's in retail zijn.

Ook waarschuwt ie om enige banding NIET aan te duiden als dithering. Maarja, ik zal
m'n 970 nog es evalueren met die grayscale tif.
dithering staat inderdaad los van banding, maar op die foto die mashadar ooit gemaakt heeft is meer zichtbaar dan alleen banding.
Op sommige van de kleurvlakken is namelijk een soort raster zichtbaar, en dat raster ziet er eigenlijk hetzelfde uit als in dit plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung 931MP ervaringen:
Samsung is nog 1 van de weinige fabrikanten die een volwaardig TFT scherm leveren met analoge video inputs (CVBS, SVideo, Scart). Hun modellen 930MP (oud) en 931MP (nieuw) hebben zelfs een TV-tuner ingebouwd met leuke PIP mogelijkheden.
Ik heb er zojuist 1 thuis en ben enthousiast over de mogelijkheden, maar niet over het beeld. Ik heb gelezen dat het een PVA 8ms scherm is, maar ik merk dat er behoorlijk wat backlight leakage is en het zwart is veel te licht. Hierdoor worden foto's flets en daarmee is deze monitor voor mij onbruikbaar. Zelfs mijn 3 jaar oude Medion 19'' TFT is pikzwart vergeleken met deze Samsung, evenzo de bekende Belinea 101920. Zo zie je maar weer, een monitor op papier zegt niet zoveel. Je moet 't ding toch altijd bekijken.
Voor iemand die minder zwaar tilt aan het zwartnvieau is dit een prima en geweldig veelzijdige monitor.
Kent iemand toevallig een fijne 19'' TFT met CVBS of scart ingang? Het is niet voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jammer dat samsung 931MP zo tegenvalt, het is wel 1 van de weinige schermen met HDCP namelijk.

Was er trouwens in dit topic niet iemand die de Acer AL1923 zou gaan reviewen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

ReseT schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:22:
Het maximale van 6bit is 252K kleuren. Alle TN panelen zijn dus 6bit + FRC, 111111+00 = 252 per RGB kleuren => 252R x 252G x 252B = ~16.2m kleuren.
Inprincipe zijn dat dus gewoon 8 "getalletjes", wat "verkeerd" gelezen kan worden als 8bit. Ik zegt niet dat acer dat doet, maar het is volgens mij wel mogelijk.
Uhmm, daar zit je ernaast. Aan iedere 6-bit waarde wordt in jouw voorbeeld 00 geplakt, waardoor je nog steeds slechts 64 verschillende intensiteiten per kleur overhoudt (die laatste twee bits doen verder totaal niet mee), waardoor je op 2^18 kleurtjes (=256K) uitkomt per pixel.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.