[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 17

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.408 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Naar aanleiding van dit topic ook de Samsung 930BF bij de mediamarkt voor 399 eurotjes gekocht, echt een perfect scherm! Ik zal van het weekend uitgebreidere ervaringen geven in de productsurvey.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33
Ik lees in het topic van TFT 20"en groter dat sommige mensen gigantisch afgeven op 19" TFT's. Meestal vanwege de resolutie van 1280*1024. Als je een 20" koopt zit je namelijk met een resolutie van 1600*1200 en dat vinden ze veel beter ofzo. Wat is daar voor waarheid aan? Zou je inderdaad beter een inch groter kunnen gaan, en daarmee een hogere resolutie krijgen?
Ik ben een beetje bang dat een 19" te grote letters heeft, en een 20" juist weer veel te kleine letters heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Persoonlijk vind ik 1280 x 1024 perfecte resolutie om op te werken. Mischien kun je naar een winkel gaan en daar de verschillende resoluties bekijken, dan weet je wat voor JOU het fijnste is.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mambo NR5;

Heb jij ervaring met Flight Simulator 2004 op de Mirai?
Zo ja, is de panel uitgerekt als je in het vliegtuig zit? Of wordt het zicht breder nadat je de resolutie goed hebt gezet, dit is toch mogelijk in FS2004?
Hoe zit het met Windows, daar kun je toch ook gewoon breedbeeld instellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03
Vraagje... Als je een Samsung scherm laat omruilen kun je op een .nl site van een ander bedrijf nakijken wanneer ze hem komen omruilen en wat de status is. Weet iemand nog wat deze site is? Iets van volgmijnbestelling.nl ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:36
Wippien schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:44:
[...]

Kan je mij es uitleggen wat tearing is ?! En V-sync ik zou ook niet weten waar ik dit moet vinden :P
Tearing is precies zoals het woord, zegt, verscheuring van het beeld. het lijkt dan dus of het beeld elkaar soms overlapt. weet niet precies hoe je het uit kan leggen. dit krijg je als de videokaart bijvoorbeeld 150 fps versturud naar de monitor, en de monitor er maar 75 kan weergeven.

Je kunt dit aan/uit zetten in de opties van jouw videokaartdriver, het beste kan je dit op "Always on" zetten. dit geeft het beste plaatje, en dan heb je ook geen tearing meer.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42
Vatt schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:04:
Ik lees in het topic van TFT 20"en groter dat sommige mensen gigantisch afgeven op 19" TFT's. Meestal vanwege de resolutie van 1280*1024. Als je een 20" koopt zit je namelijk met een resolutie van 1600*1200 en dat vinden ze veel beter ofzo. Wat is daar voor waarheid aan? Zou je inderdaad beter een inch groter kunnen gaan, en daarmee een hogere resolutie krijgen?
Ik ben een beetje bang dat een 19" te grote letters heeft, en een 20" juist weer veel te kleine letters heeft.
Wat voor iets gebruik je nu?(resolutie, CRT/TFT, diagonaal)
de beeste manier om te kijken of de letters te klein worden lijkt me vergelijken met wat je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:36
Vatt schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:04:
Hmm, hier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. ik heb zelf ook een 19" TFT en ik zie (wat dit punt betreft) geen verschil met mijn oude 17" crt (1024x768) , lijkt me dus een zeer persoonlijk iets, waar je je aan stoort of niet. Ik vind eigenlijk de lettergrote precies goed zoals ie nu is , en anders kan je dat in Windows nog aanpassen naar wens.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tja, ik had zelf ook liever een 20+ inch gehad, wegens het aantal pixels, maar toch voor een 19" gekozen. Het budget houdt toch ergens op, en ik wil betaalbare top voor beeldbewerking (da's dus Eizo voor mij). Ik kan er later natuurlijk altijd nog eentje naast zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Hillie op 16-02-2006 00:12 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Morgen betaal je geen 19% BTW bij mediamarkt vanaf 8 uur 's ochtends

[ Voor 27% gewijzigd door fb_slim op 16-02-2006 00:18 ]

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08 13:15
Volgens mij gaat dat alleen over plasma en lcd televisies en dus niet over lcd monitoren. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:37
Ik heb vandaag de 930_BF gehaald bij de mediamarkt ...... en het is voor mij een ENORME teleurstelling :(

Mijn vorige monitor was een EIZO T966 CRT 21 inch..............

( monitor is op DVI aangesloten )

Zal het proberen uit te leggen wat me tegenvalt ....

1. Ik zie duidelijk een witte gloed aan de bovenkant van de monitor en ook aan de zijkanten, vooral met een zwarte "desktop" ( zeer irritant ) dit is ook het geval met de brightness helemaal dicht.

2. De kleuren vallen me zeer tegen, lijkt wel of het in de biotex gewassen is ... ja ik heb alle instellingen geprobeerd.

3. Met gamen valt het me ook tegen .... in Q3 krijg ik echt wel ghosting en tearing :( lijkt wel of de monitor het niet kan bijhouden ) op mijn oude EIZO loopt het 10x beter.

Ik heb dit topic doorgelezen .... en aan de hand daarvan heb ik deze monitor gekocht, maar daar heb ik nu spijt van en zal deze morgen gewoon weer terugbrengen.......

Ik weet ook niet goed wat jullie aan monitoren gewend zijn ..... maar als jullie de 930_BF al een goede monitor vinden dan ben ik sprakeloos.

Het is echt niet de bedoeling om de 930_BF af te kraken ........ maar hij komt niet eens in de buurt van een goede CRT.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-08 13:27
Het is ook een kwestie van wennen. Ik let nu niet meer op de ghosting. Hiervoor had ik een Samsung Syncmaster 750s, een eenvoudige 17" bolle crt dus. Ik zag het in het begin ook wel. De kleuren vind ik wel goed, zeker in vergelijking met de goedkopere TFT's met TN panel.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Hillie

Hillie

Roadhouse, je stapt dan ook van een topscherm (Eizo) naar een middenmoter. Ik heb net m'n S1910 ingeplugd en ben nu al buitengewoon tevreden. Vanavond eens even de calibratietool er overheen trekken en het ding aan DVI hangen, maar het is nu al goed. ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

RoaDHouse schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 04:42:
Ik heb vandaag de 930_BF gehaald bij de mediamarkt ...... en het is voor mij een ENORME teleurstelling :(

In vergelijking met een CRT-monitor is in principe geen enkel TFT-scherm superieur of zelfs gelijkwaardig.

Als je mijn review, [rml]Guardian Angel in "[ 19" TFT]De Ultieme TFT - Deel 16"[/rml], leest, dan zie je dat er wat leakage is. Ik heb er nu geen hinder meer van.

Meer last had ik op mijn 2 CRT-schermen van hinderlijke spiegelingen van invallend zonlicht of lampen. Dat heb ik nu absoluut niet.

Als je de TFT topics leest dan kunnen verwachtingen soms te hoog gespannen zijn zoals in jouw geval. Dat is jammer maar ik zou toekomstige kopers toch zeker niet een TFT scherm afraden. De voordelen van een TFT zijn i.m.o. groter dan bij een CRT maar aan de andere kant doe je ook wat concessies. Een keuze daarom die men zelf moet afwegen.

Ik kan me voorstellen dat je nu zeer kritisch naar het scherm kijkt, te kritisch misschien. Je hebt tijd voldoende om hem terug te brengen maar ik zou het eens een paar dagen aanzien..... en minder gespitst op de nadelen van een TFT zijn.

ARME AOW’er

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 20:01
Hillie schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:27:
Roadhouse, je stapt dan ook van een topscherm (Eizo) naar een middenmoter. Ik heb net m'n S1910 ingeplugd en ben nu al buitengewoon tevreden. Vanavond eens even de calibratietool er overheen trekken en het ding aan DVI hangen, maar het is nu al goed. ;)
Welke calibratietool bedoel je precies?.. ik heb zojuist mijn Samsung Syncmaster 930BF ontvangen.. dus misschien dat ik die ook kan gebruiken :P

• benchMarc
Zo, m'n 930BF is ingeruild. Wegens zo'n hoge pieptoon als de brightness laag staat. Heb nu een scherm die dus wel die RTA functie bezit. Wel jammer is dat ik in totaal 6 van zulke schermen heb gezien, geen een dode pixels had, maar mijn scherm een groene subpixel heeft nu :( Balen.

Het valt me trouwens op hoeveel kwaliteitsverschil er in het ene en het andere scherm zit. De vorige gaf een iets gelige kleur mee aan alles, en dit scherm is weer lichter dan mijn andere oude scherm.

[ Voor 29% gewijzigd door benchMarc op 16-02-2006 12:00 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 00:02

n00bs

Het is weer Zomer!

Interessant stukje op behardware

Klaarblijkelijk is IPS terug in de race... dat zou wel mooi zijn, aangezien een IPS scherm er nog beter uitziet dan een PVA scherm.

Test: the influence of electronic components on LCD colors

[ Voor 27% gewijzigd door n00bs op 16-02-2006 12:15 ]

• Hillie

Hillie

Chutney schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:34:
[...]

Welke calibratietool bedoel je precies?.. ik heb zojuist mijn Samsung Syncmaster 930BF ontvangen.. dus misschien dat ik die ook kan gebruiken :P
Ik gebruik de X-Rite Monaco Optix XR, een sensor met een bijgeleverd programmaatje.

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 20:11

krouwen

Hardware Enthusiast

RoaDHouse schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 04:42:

Dit geeft voor mij de doorslag om toch maar voor de 970p te gaan en even door te sparen voor die extra 100 euro. Ik ben te bang dat ik dit ook krijg wanneer ik van mijn 19 inch CRT afkom.
Hillie schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:42:

Ik gebruik de X-Rite Monaco Optix XR, een sensor met een bijgeleverd programmaatje.
http://www.webder.nl/index.php?page=58
Een extra 200 euro voor alleen kalibratie vind ik een beetje overdreven. Als je proff designer bent okay, maar consument? :/

[ Voor 30% gewijzigd door krouwen op 16-02-2006 14:55 ]

• Hillie

Hillie

Tja, ik koop ook een 19" van €539 en binnenkort denk ik een printer van een eurootje of 800. ;) Als je in de buurt woont wil ik wel eens langskomen met het ding om je scherm even af te stellen. Voor mij is die Optix geen probleem, nu weet ik tenminste waar ik naar kijk op het scherm, maar dat kan voor anderen een non-issue zijn. Ik gebruik het trouwens voor fotobewerking (hobbymatig overigens, maar een hobby mag moet geld kosten).

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-08 12:42

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:11:
[...]

Ik zit heel erg te twijfelen of ik die Mirai moet aanschaffen, is een 19" ws veel breder dan een normale 19"? En qua hoogte lijkt die op jou plaatjes helemaal niet lager dan de 17", klopt dit?
Vind je het een aanrader, een 19" ws? of zeg je geef 100 euro meer uit voor een 20" ws ?!

Alvast bedankt!
Ik moet zeggen dat ik verder geen ervaring heb met tft's groter dan mijn huidige 19", daar kan ik je dus geen advies op geven. Overigens is het inderdaad zo dat dit scherm qua hoogte ongeveer even groot is als mijn 17" scherm, maar dit is zeker niet verwonderlijk gezien de resolutie van de beide panelen (1024 tegen de 900 van de mirai). Combineer daarbij een ongeveer gelijke opbou van componenten qua formaat (in de hoogte) en je hebt 2 schermen die prima op elkaar aansluiten. Zeker met veel dektopwerk is het erg lekker om 2 schermen op ongeveer dezelfde hoogte / formaat te hebben imo.

Almetal denk ik dat je gewoon het beste naar een winkel kan lopen om daar eens het een en ander met elkaar te vergelijken. Ik persoonlijk ben zeer gecharmeerd van het widescreen aspect, terwijl jij weer veel prettiger werkt met een 4:3 verhouding.. Dat is gewoon persoonlijk. :) Overigens is gamen op een 1440x900 resolutie een waar genoegen, dat kan je wel vertellen.

offtopic:
alleen jammer dat m'n videokaart een beetje aan het bottlenecken is, maar dat is een ander verhaal.. :/
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:40:
Mambo NR5;

Heb jij ervaring met Flight Simulator 2004 op de Mirai?
Zo ja, is de panel uitgerekt als je in het vliegtuig zit? Of wordt het zicht breder nadat je de resolutie goed hebt gezet, dit is toch mogelijk in FS2004?
Hoe zit het met Windows, daar kun je toch ook gewoon breedbeeld instellen?

Alvast bedankt!
Ik moet je helaas teleurstelllen, met 2004 heb ik helemaal geen ervaring. Overigens lijkt het me wel mogelijk, maar daarvoor zou je even het naslagwerk van flight simulator 2004 na moeten slaan. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door mambo No5 op 16-02-2006 17:31 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 23:07
Voor het tearing probleem op de 930BF heb ik wel een redelijke oplossing gevonden.
Installeer de drivers van samsung.com, en dan zul je zien dat het scherm op 1280x1024 alleen nog maar op 60 hertz te zetten is. Als je dit doet, heb je veel minder last van tearing dan wanneer je de gewone monitor drivers van windows gebruikt op 75 hertz!

Heb helaas een hele tijd lopen klooien voordat ik dat goed had, maar nu heb nog nauwelijks last van tearing! toppie!

• BlowFish
  • Laatst online: 10-08 11:36
Zit ook te denken om een 970p / 770p aan te schaffen. Maar welk toetsenbord zal hier goed bij passen? die apple kleur wit :)

Bovendien ben ik er nog niet helemaal over uit de 770p of de 790p qua geld schelen ze niet zo veel maar de 770 heeft een contrast van 1500:1 en de 790 1000:1 dat vind ik nogal wat, in de praktijk zichtbaar ?

Verwijderd

Hallo,

IS hier iemand die verstand of ervaring heeft met breedbeeld en FS2004?
Flight Simulator 2004 is compitabel met de resolutie voor breedbeeld toch? Maar hoe zit het met het zicht vanuit het vliegtuig, ik bedoel het panel bijvoorbeeld wordt dat niet uitgetrokken? Krijg je bij ieder zicht dus een breder beeld en het wordt dus niet uitgetrokken?
Ik heb deze vraag ook in het topic Flight Simulator gevraagd, maar daar moet je heel lang wachten op een reactie..

Alvast bedankt

• n-i-x
BlowFish schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:52:
Zit ook te denken om een 970p / 770p aan te schaffen. Maar welk toetsenbord zal hier goed bij passen? die apple kleur wit :)

Bovendien ben ik er nog niet helemaal over uit de 770p of de 790p qua geld schelen ze niet zo veel maar de 770 heeft een contrast van 1500:1 en de 790 1000:1 dat vind ik nogal wat, in de praktijk zichtbaar ?
Ik neem aan dat je 770P en 970P bedoelt?

Het verschil in contrast zie je waarschijnlijk alleen als je je kamer echt helemaal verduistert....
Ik zou persoonlijk eerst kijken naar of ik eigenlijk een 17" wil of een 19"...

[ Voor 52% gewijzigd door n-i-x op 16-02-2006 19:46 ]

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 20:11

krouwen

Hardware Enthusiast

Elke keer wordt ik er weer opnieuw verliefd op, ik zit alleen met een net aangeschafte zwarte muis en toetsenbord, dus ik hoop dat het grijze wat nogin mijn toetsenbord zit een beetje het beeldscherm bij de rest kan betrekken. Aan de andere kant is het ook wel weer leuk zo'n monitor wat er helemaal uitspringt. Bij jouw past het toetsenbord er goed bij.
Even een vraagje, hoe ver kan ej het paneel naar voren trekken voordat het scherm omklapt naar voren, of gaat die tot het eind omdat de poot zo zwaar is, hoe zwaar is het paneel eigenlijk vegeleken met de rest. Ik vraag dit omdat ik graag mijn monitor helemaal naar voren heb en de poot dan naar achteren waardoor het kastje wegvalt. Zou je me dit kunnen vertellen?

Verwijderd

Hmm... dit is zover als ie kan naar voren :

http://members.home.nl/hkonings/asgoodasitgets.jpg

onderste scharnier gaat maar tot 45 graden. Wil je de voet helemaal niet meer zien dan zal je em naar ~ 35 graden moeten laten zakken en dan rust de onderkant van de omlijsting (d'r zitten 2 rubberen strips aan onderzijde vd lijst dus het is er voor gemaakt) ahw op bureau of voet.

Verder is het paneel ongeveer even zwaar als de voet zelf, schat ik zo ; en dat is dus best zwaar voor een lcd.

Momenteel heb ik het zilverkleurige Logitech Ultra X Media toetsenbord ; binnenkort Saitek's gaming keyboard. Een goeie muis zou de witte (Mac style) Razer Prosolution 1.6 zijn, hoewel ik daar op moment geen € 50 voor wil besteden. Een witte Lacie Brick (zo'n Lego gestileerd ding) externe HD komt d'r nog wel bij.

• BlowFish
XiN schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:45:
[...]

Ik neem aan dat je 770P en 970P bedoelt?

Het verschil in contrast zie je waarschijnlijk alleen als je je kamer echt helemaal verduistert....
Ik zou persoonlijk eerst kijken naar of ik eigenlijk een 17" wil of een 19"...
dat staat er toch ook.. anyhow, size doesn't matter. Doe het al jaren met een 15" gaar prima. Voor dat contrast verschil heb ik indd liever de 770P.

En dan de tweede vraag wat is een mooi toetsenbord bij dit scherm ? .. Indezelfde kleur. kan namelijk niet veel vinden helaas.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb nog een 19" TFT scherm gevonden dat misschien wel in de startpost kan: de Samsung 940BF.
Hij is erg nieuw en snel reactie tijd van 2 ms de prijs is wel hoog vanaf ongeveer 388 (nu iig).
Voor meer info:
pricewatch: Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D) en
http://www.samsung.com/nl...onitors/economy/940bf.asp

[beetje offtopic] Zag namelijk de Samsung 740BF in mijn zoektoch naar een 17" monitor en zag ook de 940BF op de Samsung site en keek ff. Daarna dacht misschien zijn hier geïnteresseerden. (Alleen vind ik dat de 940BF een heel stuk duurder is alleen voor de grootte, rest van de specs zijn volgens mij namelijk hetzelfde, maar dat is mijn mening, ik moet mijn mond eigenlijk houden dit is namelijk het 19" TFT scherm topic) Enfin, ik dacht laat ik sociaal doen en even dit scherm posten, hij stond nog niet in de startpost, dus heb ik dit even gepost, hopelijk waarderen jullie het. [/beetje offtopic]

[ Voor 2% gewijzigd door Regeneration op 16-02-2006 23:30 . Reden: Verkeerde link... ]

• n-i-x
BlowFish schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:23:
[...]

dat staat er toch ook.. anyhow, size doesn't matter. Doe het al jaren met een 15" gaar prima. Voor dat contrast verschil heb ik indd liever de 770P.
In het begin wel, maar later had je het over de 790P...
Maar het maakt inderdaad niet echt uit, het was wel duidelijk waar je het over had...
En dan de tweede vraag wat is een mooi toetsenbord bij dit scherm ? .. Indezelfde kleur. kan namelijk niet veel vinden helaas.
Deze en deze zijn de enige twee die ik in de pricewatch kan vinden...

• n-i-x
Ofzoiets schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:28:
Heb nog een 19" TFT scherm gevonden dat misschien wel in de startpost kan: de Samsung 940BF.
Hij is erg nieuw en snel reactie tijd van 2 ms de prijs is wel hoog vanaf ongeveer 388 (nu iig).
Voor meer info:
pricewatch: Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D) en
http://www.samsung.com/nl...onitors/economy/940bf.asp

[beetje offtopic] Zag namelijk de Samsung 740BF in mijn zoektoch naar een 17" monitor en zag ook de 940BF op de Samsung site en keek ff. Daarna dacht misschien zijn hier geïnteresseerden. (Alleen vind ik dat de 940BF een heel stuk duurder is alleen voor de grootte, rest van de specs zijn volgens mij namelijk hetzelfde, maar dat is mijn mening, ik moet mijn mond eigenlijk houden dit is namelijk het 19" TFT scherm topic) Enfin, ik dacht laat ik sociaal doen en even dit scherm posten, hij stond nog niet in de startpost, dus heb ik dit even gepost, hopelijk waarderen jullie het. [/beetje offtopic]
Inzet om anderen te helpen wordt natuurlijk altijd gewaardeerd, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de 940BF(of 740BF) binnenkort in de startpost komen.
In deze review kan je namelijk zien dat het snelheidsverschil tussen 4ms GTG monitoren en de Hyundai Q90U met 2,4msGtG paneel(hetzelfde als in de 940BF) nihil is.
Hier staat trouwens nog een intressant nieuwsbericht over hoe zo'n monitor die niet sneller is toch 2,4 ms kan zijn...

Daarom zie ik een reactietijd van onder de 4ms momenteel niet echt als een voordeel tegenover een reactietijd van 4ms...
De Q90U staat trouwens wel in de startpost, maar die staat er in vanwege de goede kleurweergave en ergonomie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zit ik ook al een tijdje mijn hoofd over te breken...

Wat dacht je van deze:
http://www.cherrycorp.com...master_plus9_wireless.htm

Ook met draadje leverbaar, in wit en zilver/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat heb je voor kast? Als ik vragen mag ;)

..
Ik heb trouwens afentoe bij het kijken van een dvdtje of serie (gedownload) zodra ik van een afstand kijk, en er is iets zwarts in beeld het binnenste zwart een soort "vlek" wordt. Weet niet precies hoe ik het zou uit moeten leggen.
Is dat dan gewoon door de kijkhoek ? Iemand die me het kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
XiN schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:44:
[...]

Inzet om anderen te helpen wordt natuurlijk altijd gewaardeerd, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de 940BF(of 740BF) binnenkort in de startpost komen.
In deze review kan je namelijk zien dat het snelheidsverschil tussen 4ms GTG monitoren en de Hyundai Q90U met 2,4msGtG paneel(hetzelfde als in de 940BF) nihil is.
Hier staat trouwens nog een intressant nieuwsbericht over hoe zo'n monitor die niet sneller is toch 2,4 ms kan zijn...

Daarom zie ik een reactietijd van onder de 4ms momenteel niet echt als een voordeel tegenover een reactietijd van 4ms...
De Q90U staat trouwens wel in de startpost, maar die staat er in vanwege de goede kleurweergave en ergonomie...
Ok, het is me duidelijk.

(Heb ook even mijn post in het 17" TFT topic aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:14:
[...]

Zit ik ook al een tijdje mijn hoofd over te breken...

Wat dacht je van deze:
http://www.cherrycorp.com...master_plus9_wireless.htm

Ook met draadje leverbaar, in wit en zilver/wit.
Ziet er indd netjes uit, Ik denk dat de Apple pro keyboard white ook wel een leuke optie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:34:
[...]Wat heb je voor kast? Als ik vragen mag ;)
Antec P180 kast. Silliconen voetjes = cool

Toetsenbord tip voor bij 970P ; Saitek gaming keyboard. (niet de zwarte Eclipse)

http://www.cooling-statio...ard/obenbeleuchtet_gr.JPG

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Eventjes een vraagje hier neerplempen :P
Ik ben sinds kort de trotse en blije eigenaar van een Samsung SyncMaster 930BF, alleen nu zit ik met een vraag. In één van de prduct surveys op T.net staat dat het mogelijk is om 2 systemen op deze monitor aan te sluiten. Hierover staat echter niets vermeld in de handleiding, ook niet op de site van Samsung. Mailen heb ik al geprobeerd, maar er komt maar geen reactie.
De verkoper in de MediaMarkt zei dat dit alleen kon zolang maar maximaal 1 systeem aanstaat, maar dat vind ik vreemd, aangezien er ook een knop op het scherm zit om te schakelen tussen DVI en VGA :?
Ik ben uiteraard niet van plan om dit zomaar even te proberen, ik ben veels te bang dat ik mijn mooie nieuwe schermpje opblaas, dus heeft iemand hier misschien ervaring met bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Die mogelijkheid ken ik, maar er bestaat dus een kans dat dat niet nodig is (voor beeld tenminste). Die switches had ik me al in verdiept (waarom is DVI zo duur een zeldzaam bij die switches eiglijk?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Martinator schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:26:
Eventjes een vraagje hier neerplempen :P
Ik ben sinds kort de trotse en blije eigenaar van een Samsung SyncMaster 930BF, alleen nu zit ik met een vraag. In één van de prduct surveys op T.net staat dat het mogelijk is om 2 systemen op deze monitor aan te sluiten. Hierover staat echter niets vermeld in de handleiding, ook niet op de site van Samsung. Mailen heb ik al geprobeerd, maar er komt maar geen reactie.
De verkoper in de MediaMarkt zei dat dit alleen kon zolang maar maximaal 1 systeem aanstaat, maar dat vind ik vreemd, aangezien er ook een knop op het scherm zit om te schakelen tussen DVI en VGA :?
Ik ben uiteraard niet van plan om dit zomaar even te proberen, ik ben veels te bang dat ik mijn mooie nieuwe schermpje opblaas, dus heeft iemand hier misschien ervaring met bovenstaande?
Als Samsung een aparte knop heeft gemaakt voor het wisselen tussen VGA en DVI, en Samsung niet vermeld dat je de monitor niet op meerdere systemen kaan aansluiten dan lijkt het me vrij logisch dat het wel kan...

Het lijkt me eerlijk gezegd vrij onwaarschijnlijk dat je je monitor opblaast...
Die VGA(D-sub) en DVI kabels geven namelijk alleen een signaal door, en dat is waarschijnlijk een lage spanning...

En die Mediamarkt verkoper... mischien bedoelde die dat de monitor maar 1 DVI aansluiting heeft, en dat je dus maar met 1 PC digitaal aan kan sturen?

Als je het echt heel erg zeker wilt weten dan kan je het beste contact opnemen met Samsung(als hun beloven dat het geen kwaad kan, dan kan je gewoon een nieuwe monitor krijgen als het toch misgaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
XiN schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:59:
[...]

Als Samsung een aparte knop heeft gemaakt voor het wisselen tussen VGA en DVI, en Samsung niet vermeld dat je de monitor niet op meerdere systemen kaan aansluiten dan lijkt het me vrij logisch dat het wel kan...

Het lijkt me eerlijk gezegd vrij onwaarschijnlijk dat je je monitor opblaast...
Die VAG(D-sub) en DVI kabels geven namelijk alleen een signaal door, en dat is waarschijnlijk een lage spanning...

En die Mediamarkt verkoper... mischien bedoelde die dat de monitor maar 1 DVI aansluiting heeft, en dat je dus maar met 1 PC digitaal aan kan sturen?

Als je het echt heel erg zeker wilt weten dan kan je het beste contact opnemen met Samsung(als hun beloven dat het geen kwaad kan, dan kan je gewoon een nieuwe monitor krijgen als het toch misgaat...)
Mjah, maar als ik 369 euro uitgeef aan een beeldscherm wil ik toch graag zekerheid hebben over dit soort dingen. Ik heb al een mail gestuurd naar samsung, maar kennelijk hebben ze geen haast met ondersteuning ofzo :?
En over het antwoord van de verkoper, ik denk dat hij gewoon geen idee had hierover, en dat hij dus maar het zekere voor het onzekere nam en niet verantwoordelijk wil zijn als het misgaat ofzo. Ik wacht het mailtje dan gewoon wel even af, ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand zou zijn met ervaring hiermee, maar ach :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben laatst, na VEEL lezen, maar eens de mediamarkt binnen gelopen om ze eens in het ECHT te zien.

Wat een teleurstelling!

Ik was geinteresseerd in zo'n widescreen Acer, maar als je zo'n widescreen vergelijkt met een 'gewone' 19" dan is/lijkt die stukken kleiner!

Ook de beeldkwaliteit vond ik tegenvallen.

Is dan echt het enige voordeel om van 19 CRT naar 19 TFT te gaan het kleinere formaat kast van de TFT??

Ik weet dat 19" TFT > 19" CRT maar toch.

Denk dat ik toch mooi mijn 19" iiyama hou voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:41:
Is dan echt het enige voordeel om van 19 CRT naar 19 TFT te gaan het kleinere formaat kast van de TFT??
Ook het energieverbruik, en het rustige beeld, en(als je een 5:4 monitor neemt) de grotere beeldoppervlakte.
Als je wat struikeld over de beeldkwaliteit van die breedbeeld monitoren, dan kan dat komen doordat die allemaal een TN paneel hebben.
De monitoren met een *VA paneel hebben een stuk betere beeldkwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het vorige topic heb ik ook al eens nagevraagd of er misschien meerdere mensen waren die last hadden van een "kapotte" RTA functie bij hun Samsung 930BF. Blijkbaar waren er meerdere mensen die daar last van hadden/nog steeds hebben.

Zelf heb ik hier ook nog steeds veel last van. En ik weiger het eigenlijk wel een beetje om bij iedere keer dat ik mijn monitor aan zet die RTA functie handmatig uit te gaan zetten! Ik betaal voor 4 ms, en dan wil ik ook 4 ms, en geen 8 ms monitor!

Zijn er al mensen geweest die voor dit probleem iets hebben geregeld met de winkel waar zij hun aankoop hebben gedaan? Of misschien iets met Samsung zelf hebben geregeld? Zou het namelijk graag even willen weten in hoeverre dat dit probleem oplosbaar is door middel van reparatie of zelfs een geheel nieuwe monitor.

Of dit is natuurlijk weer zo'n probleem waar alleen ik weer zo veel last van ondervind. Zoals gewoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:20:
In het vorige topic heb ik ook al eens nagevraagd of er misschien meerdere mensen waren die last hadden van een "kapotte" RTA functie bij hun Samsung 930BF. Blijkbaar waren er meerdere mensen die daar last van hadden/nog steeds hebben.

Zelf heb ik hier ook nog steeds veel last van. En ik weiger het eigenlijk wel een beetje om bij iedere keer dat ik mijn monitor aan zet die RTA functie handmatig uit te gaan zetten! Ik betaal voor 4 ms, en dan wil ik ook 4 ms, en geen 8 ms monitor!

Zijn er al mensen geweest die voor dit probleem iets hebben geregeld met de winkel waar zij hun aankoop hebben gedaan? Of misschien iets met Samsung zelf hebben geregeld? Zou het namelijk graag even willen weten in hoeverre dat dit probleem oplosbaar is door middel van reparatie of zelfs een geheel nieuwe monitor.

Of dit is natuurlijk weer zo'n probleem waar alleen ik weer zo veel last van ondervind. Zoals gewoonlijk!
Wat gebeurt er dan bij zo'n kapotte RTA functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:14:
[...]
Wat gebeurt er dan bij zo'n kapotte RTA functie?
Wanneer deze functie "kapot" is zweeft er als het ware een witte waas achter bijvoorbeeld je muispijltje aan wanneer je over GoT grijs heen surft. Dit kun je ook goed merken tijdens het gamen, en nog wat andere bezigheden. Volgens mij heeft het in zekere zin iets met ghosting te maken. Het is exact het zelfde namelijk als dat geen wat in de startpost beschreven word. Daarmee bedoel ik dus die ui wat in dat formule 1 wagentje over het beeldscherm heen scheurt in die beeldscherm test.

Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/36/717/36_66_101.jpg

4 ms mijn aars dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:37

Seraphin

Meep?

Review Samsung 930BF

Ik heb deze monitor midden december 2005 gekocht, dus al even de tijd gehad om er aan te wennen. Hiervoor gebruikte ik een 17" CRT van Fujitsu -Siemens op mijn eigen PC, maar heb ook ervaring met (meestal 15") laptop schermen van o.a. Sony, Dell, Fujitsu-Siemens.

Er zijn al een behoorlijk aantal reviews over deze monitor geschreven, dus ik hou het even bij een aantal puntjes die mij specifiek op zijn gevallen. De kwaliteit van de kleuren vind ik persoonlijk erg goed voor een TFT, helemaal gezien het feit dat het een TN paneel is. De fabrieksinstellingen zijn trouwens prut; ik heb zelf behoorlijk zitten prutsen voordat ik de instellingen een beetje naar tevredenheid had;

Brightness: 70
Contrast: 40
Gamma mode: 3

Hiermee komen we wel op een negatief punt: de monitor maakt op sommige instellingen een enorm irritant zoemgeluid! Mijn eerste instellingen waren 50/50/1, maar met name op de lagere brightness niveaus overstemd mijn monitor bijna mijn (overigens wel zeer stille) PC! Jammer, want op lagere brightness instellingen vind ik de kleurkwaliteit echt top!

Verder het bekende verhaal: geen ghosting, vervelend afdekkapje aan de achterkant (heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee), en de bijgeleverde software heb ik naar aanleiding van deze topicreeks niet geïnstalleerd.
In één van de prduct surveys op T.net staat dat het mogelijk is om 2 systemen op deze monitor aan te sluiten. Hierover staat echter niets vermeld in de handleiding, ook niet op de site van Samsung. Mailen heb ik al geprobeerd, maar er komt maar geen reactie.
De verkoper in de MediaMarkt zei dat dit alleen kon zolang maar maximaal 1 systeem aanstaat
Ik heb zonder mijn problemen mijn oude & nieuwe PC tegelijk aan deze monitor gekoppeld (oud op D-sub en nieuw op DVI). Totaal geen problemen mee gehad om beide systemen aan te hebben. (Media markt personeel??? |:( )

Conclusie
Ik heb 380 euro betaald, incl. pixelgarantie en zonder leveringskosten (was in een winkel). Dat is net een beetje de grens van prijs - kwaliteit. Voor 350 euro incl. pixelgarantie & evt. verzendkosten zou ik deze zeker niet laten liggen!

Positieve eigenschappen:
Goede kleurkwaliteit (als je alles goed hebt ingesteld)
Mooie vormgeving
Stabiel; stevige voet
Geen ghosting
Goed OSD

Negatieve eigenschappen:
Zoemend geluid bij lagere brightness!!!
Afdekkapje aan de achterkant
Schermknoppen voelen wat gammel aan

[ Voor 60% gewijzigd door Seraphin op 18-02-2006 20:58 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 20:30
nou zie ik dat er nog al wat mensen zijn met tearing. en dat ze dat nog al irritand vinden en het beeldscherm de schuld geven.. zet V-sync aan! die zorgt er voor dat je fps bepaalde max krijgt. in plaats van gewoon je max fps te laten zien laat hij precies het aantal fps dat gelijk is aan je refresh rate (als je pc zoveel frames kan maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Seraphin schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:41:
Review Samsung 930BF
[...]
Ik heb zonder mijn problemen mijn oude & nieuwe PC tegelijk aan deze monitor gekoppeld (oud op D-sub en nieuw op DVI). Totaal geen problemen mee gehad om beide systemen aan te hebben. (Media markt personeel??? |:( )
Kijk, dat zocht ik dus, gebruikerservaring :D Heb je het ook getest met beide systemen aan? En werkte die "wisselknop" ook? Heel erg bedankt O+

P.S.: Inderdaad MM-personeel, al heel wat ervaringen mee gehad ja 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iddefridde schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:32:
nou zie ik dat er nog al wat mensen zijn met tearing. en dat ze dat nog al irritand vinden en het beeldscherm de schuld geven.. zet V-sync aan! die zorgt er voor dat je fps bepaalde max krijgt. in plaats van gewoon je max fps te laten zien laat hij precies het aantal fps dat gelijk is aan je refresh rate (als je pc zoveel frames kan maken).
Nee hoor, dat helpt echt niets. Tenminste, bij mij althans niet.

Het ligt gewoon echt aan de monitor zelf. Zodra ik de RTA functie handmatig uitschakel is het probleem direct verholpen. Raar, maar waar.

Edit: Of je doelt met "tearing" niet op dat probleem wat ik eerder aangaf en als storend ervaarde. Het is al laat, volgens mij moet ik maar eens naar bedje en niet meer rond blijven hangen of GoT :z

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ik zie net dat de Samsung 940BF 2ms response tijd heeft. weet iemand ook of je dan nog ghosting hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Martinator schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:14:
Heb je het ook getest met beide systemen aan? En werkte die "wisselknop" ook? Heel erg bedankt O+
Yeppes; ik heb op beide systemen tegelijk gewerkt terwijl ze allebei op de 930BF aangesloten waren. Switchen en alles ging goed, het enige wat mis ging, is dat ik af en toe niet door had dat ik op het verkeerde toetsenbord zat te rammen..... :Y)

edit:

Bahh... wat doe ik nog hier... dat Ogame Universum ook... :Z

[ Voor 11% gewijzigd door Seraphin op 19-02-2006 03:08 . Reden: Ogame verslaving ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WSaeNoTSoCK schreef op zondag 19 februari 2006 @ 02:54:
ik zie net dat de Samsung 940BF 2ms response tijd heeft. weet iemand ook of je dan nog ghosting hebt?
staar u niet blind op response tijd

ten eerste hebben review uitgewezen dat een 2ms scherm niet echt sneller is dan een 4ms scherm

ten tweede ghosting is erg subjectieg, er zijn mensen die het nog waarnemen bij een 4ms scherm, anderen daarentegen (ik bv) hebben voldoende aan een veel hogere response tijd (om maar te zeggen ik zit hier achter een 25ms scherm (3 jaar oud kijkhoeken 60/60 dus ni echt goed) en ik merk niks van ghosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:08:
[...]

Wanneer deze functie "kapot" is zweeft er als het ware een witte waas achter bijvoorbeeld je muispijltje aan wanneer je over GoT grijs heen surft. Dit kun je ook goed merken tijdens het gamen, en nog wat andere bezigheden. Volgens mij heeft het in zekere zin iets met ghosting te maken. Het is exact het zelfde namelijk als dat geen wat in de startpost beschreven word. Daarmee bedoel ik dus die ui wat in dat formule 1 wagentje over het beeldscherm heen scheurt in die beeldscherm test.

[afbeelding]

4 ms mijn aars dus!
Is niet kapot. Dat is bij iedereen zo. Als je RTA uitzet zie je dat als je bijv een venster met tekst versleept, dat de tekst wat er achteraan ghost. Als je RTA aanzet wordt dat zwarte ghosting min of meer wit. Zodat je het niet ziet bij sommige kleuren. Vaag maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Seraphin schreef op zondag 19 februari 2006 @ 03:07:
[...]

Yeppes; ik heb op beide systemen tegelijk gewerkt terwijl ze allebei op de 930BF aangesloten waren. Switchen en alles ging goed, het enige wat mis ging, is dat ik af en toe niet door had dat ik op het verkeerde toetsenbord zat te rammen..... :Y)

edit:

Bahh... wat doe ik nog hier... dat Ogame Universum ook... :Z
Tof, heel erg bedankt, ga vanmiddag gelijk even mijn 2e systeempje aansluiten :9
offtopic:
OGame is ook veel te verslavend, welke GoT-alliantie zit je in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Waarmee switch je dan als ik vragen mag? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
NoepZor schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:55:
Waarmee switch je dan als ik vragen mag? :?
3e knopje van rechts, onderop de monitor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-08 17:57

aex351

I am the one

waarom is de 970p niet terug te vinden op de Nederlandse website van Samsung ?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Mijn fout, ik dacht dat alle tft's op hun website stonden met afbeeldingen erbij maar blijkt dat je via de dropdown menu moet navigeren : http://www.samsung.com/nl...onitors/economy/index.asp

Niet erg makkelijk, maar verklaard wel een hoop :9~

edit: Ik zie nu dat er aan de linkere kant ook een normale menu is, de mysterie achter de samsung website is ook weer opgelost. :*)

[ Voor 37% gewijzigd door aex351 op 19-02-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb me zaterdag de 960BF aangeschaft maar het valt me echt zwaar tegen. Ik moet wel zeggen dat ik van een hele goeie IIyama 19" vision master pro afkom maar toch. Ik ben al 2 dagen aan t prutsen om het naar mijn zin te krijgen maar ik kan niet wennen. Ik vindt dit vreemd want ik ben eigenlijk overgstapt na het zien van mijn maat z'n 930BF. deze 2 schermen zouden kwa weergave elkaars gelijke moeten zijn maar niet dus.

Ik wil het nog wel een paar dagen de tijd geven om te wennen maar een bijkomend probleem is dat Magic Tune 3.6 mijn pc freezed. Hier heb naar gegoogled en gevonden dat dit door NOD32 veroorzaakt werd, dit eraf gepleurd maar freezes blijven. Magic tune 4.0 werkt wel maar daarmee zijn contrast en nog wat settings niet beschikbaar :S

Misschien dat het goedkomt als ik de goeie magictune geinstalleerd krijg maar knopjes op het scherm was toch wel makkelijk geweest.

Any tips voor magic tune???

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hej, ben er weer. Ik zie dat de startpost weer veranderd is op wat punten, nog beter zo. Zo te zien heb ik niet veel gemist de afgelopen maanden. 2.4-3ms panels niet overtuigend ivm. vorige "generatie" en de breedbeeld schermen kunnen ook nog duidelijk verbeterd worden zo te lezen. "Aanraders van dit deel: Allround: Belinea 101920 ref. 111919 + Samsung 970P. Gaming: Samsung 930BF." ook nog steeds hetzelfde, dus ik heb weinig gemist denk ik? :)

Ik lees hier wel wat over RTA, is dat de techniek om bij een aantal kleurovergangen de overdrive ghosting te verminderen? Misschien handig om in de startpost (stap1 onder de overdrive uitleg) uit te leggen wat het inhoudt, gewoon als algemene kennis.

Ik hoop dat er deze zomer (nog) betere schermen dan de 770/970P uitkomen, hoewel ik verwacht dat er toch niet veel rek meer in zit, totdat er nieuwe soorten panels uitkomen.

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 20-02-2006 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm die nieuwe IPS panelen dan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Puresmoker schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:30:

Misschien dat het goedkomt als ik de goeie magictune geinstalleerd krijg maar knopjes op het scherm was toch wel makkelijk geweest.

Any tips voor magic tune???
N.a.v. reviews in deze topicreeks heb ik zelf dat hele magictune maar achterwege gelaten; met het OSD is het instellen van het scherm best goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Seraphin schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:35:
[...]

N.a.v. reviews in deze topicreeks heb ik zelf dat hele magictune maar achterwege gelaten; met het OSD is het instellen van het scherm best goed te doen.
Dat lijkt me iets minder goed te doen met de 970P of 960BF, die geen knopjes hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op maandag 20 februari 2006 @ 04:53:
Hej, ben er weer. Ik zie dat de startpost weer veranderd is op wat punten, nog beter zo. Zo te zien heb ik niet veel gemist de afgelopen maanden. 2.4-3ms panels niet overtuigend ivm. vorige "generatie" en de breedbeeld schermen kunnen ook nog duidelijk verbeterd worden zo te lezen. "Aanraders van dit deel: Allround: Belinea 101920 ref. 111919 + Samsung 970P. Gaming: Samsung 930BF." ook nog steeds hetzelfde, dus ik heb weinig gemist denk ik? :)
Niet echt heel veel nee.
We hebben wel de Acer AL1922AS / AL1923 met een overdrive PVA paneel voor een leuk bedrag, mischien dat ik die als budget-allround monitor aan ga raden...
Ik lees hier wel wat over RTA, is dat de techniek om bij een aantal kleurovergangen de overdrive ghosting te verminderen? Misschien handig om in de startpost (stap1 onder de overdrive uitleg) uit te leggen wat het inhoudt, gewoon als algemene kennis.
RTA is de Samsung naam voor overdrive.
Een kapotte RTA-functie houd dus in dat de overdrive soms te sterk is...
Ik hoop dat er deze zomer (nog) betere schermen dan de 770/970P uitkomen, hoewel ik verwacht dat er toch niet veel rek meer in zit, totdat er nieuwe soorten panels uitkomen.
n00bs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:11:
Uhm die nieuwe IPS panelen dan :)?
Eerst maar eens wachten tot die in 19" uitkomen...
Als ik Deze 2 20" monitoren bekijk, dan ziet het er veelbelovend uit...
Ze zien er snel uit, maar zonder te sterke overdrive, met vrij goede kleuren, en een grote kijkhoek(groter dan *VA schermen).
Verder zou het contrast volgens de specs ook wel goed zijn, maar daar is nog geen echte meting van gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
nou mijn samsung 930BF is besteld zodra ik er een tijdje me heb gewerkt horen julli het wel.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 20:58
Iddefridde schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:56:
nou mijn samsung 930BF is besteld zodra ik er een tijdje me heb gewerkt horen julli het wel.
:)
Je zult er geen spijt van krijgen heb hem namelijk ook :*) , waar heb je deze besteld ?!?! Ik bij Euromaxi _/-\o_

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

De startpost van de ultieme 17" is veel handiger omdat het een tabel met schermen onderverdeeld in catagorien bevat. Zou handig zijn als deze 19" thread dit ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel mooi zijn ja. Misschien een duidelijke uitleg over wat het precies zou moeten verbeteren. En wat te doen bij eventuele storingen etc.

Ik dacht altijd dat dit de functie was die het aantal ms zou verbeteren. Namelijk van 8ms naar 4 ms. Vind het echt kut dat die functie standaard geactiveerd is wanneer de monitor aan gaat. Die van mij werkt namelijk niet zoals het zou moeten. Ik heb namelijk flink last van ghosting, of hoe het ook allemaal genoemd word.

Deze week ga ik denk ik maar eens een mailtje sturen naar de winkel waar ik deze monitor gekocht heb. In het begin had ik namelijk echt nergens last van hoor. Of het is me de eerste tijd gewoonweg niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

XiN schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:51:
Ze zien er snel uit, maar zonder te sterke overdrive, met vrij goede kleuren, en een grote kijkhoek(groter dan *VA schermen).
Verder zou het contrast volgens de specs ook wel goed zijn, maar daar is nog geen echte meting van gedaan...
Het ziet er echt heel veel belovend uit als je het mij vraagt. Die NEC Multisync 20WGX2, presteert met die samples van die site beter dan de Samsung 770P en dus ook de 970P. IPS heeft als grootste voordeel dat de (naar mijn smaak dan) kleuren mooier zijn en vooral bij grote kijkhoeken... iedeaal voor film kijken en photoshoppen. En blijkbaar zijn die overdrived IPS schermen ook erg sterk met gaming.

EN je hebt gelijk een breedbeeld scherm. Prijs vanaf rond de 550 Euro

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 20-02-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb de 960BF dus maar ingeruild voor een 930.

Dat beide monitors bijna hetzelfde zijn kan wel wezen maar deze geeft dus echt wel mooier beeld. De kleuren zijn veel natuurlijker en het contrast is ook veel beter. Helaas is de 960 wel een stuk strakker uitgevoerd.

Van de €40,= verschil heb ik maar een mooi USB headsetje gekocht :P

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:42:
[...]

Het ziet er echt heel veel belovend uit als je het mij vraagt. Die NEC Multisync 20WGX2, presteert met die samples van die site beter dan de Samsung 770P en dus ook de 970P. IPS heeft als grootste voordeel dat de (naar mijn smaak dan) kleuren mooier zijn en vooral bij grote kijkhoeken... iedeaal voor film kijken en photoshoppen. En blijkbaar zijn die overdrived IPS schermen ook erg sterk met gaming.

EN je hebt gelijk een breedbeeld scherm. Prijs vanaf rond de 550 Euro
De Amerikaanse variant van dit scherm, de NEC Multisync 20WMGX2, die volgens mij hetzelfde is (op het zilverkleurige voetje na), ondersteund HDCP volgens firingsquad.com. Dit maakt deze monitor futureproof en voor mij een stuk interessanter.

Als de Europese variant dit tenminste ook ondersteunt, want daar kom je natuurlijk weer met geen mogelijkheid achter...

EDIT: Die Amerikaanse uitvoering heeft toch iets meer mogelijkheden met s-video, component en composiet aansluitingen. Ook zit er PiP op.

[ Voor 8% gewijzigd door Mikey5times op 21-02-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:42:
[...]
Ik dacht altijd dat dit de functie was die het aantal ms zou verbeteren. Namelijk van 8ms naar 4 ms. Vind het echt kut dat die functie standaard geactiveerd is wanneer de monitor aan gaat. Die van mij werkt namelijk niet zoals het zou moeten. Ik heb namelijk flink last van ghosting, of hoe het ook allemaal genoemd word.
Elke 930BF heeft toch iets last van een te sterke overdrive? Ipv zwarte ghosting witte :P
Ik stoor me er niet aan, in games valt het helemaal niet op dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
Wippien schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:31:
[...]

Je zult er geen spijt van krijgen heb hem namelijk ook :*) , waar heb je deze besteld ?!?! Ik bij Euromaxi _/-\o_
ik heb hem bij yorcom besteld. onder rembours. ik hou er neit van vooruit te betalen. en deze was net toevallig vandaag in de aanbieding voor 353 dus net 3 euro duurder dan de goedkoopste :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunt u mij helpen met de volgende delicate kwestie: ik zat zojuist op de website van Salland automatisering te kijken, en zag dat daar de Philips 190C6FS naar verhouding heel goedkoop is (€289). Dat terwijl de specificaties mijns inziens heel behoorlijk zijn:
  • Contrast 600 : 1
  • Helderheid 270 cd/m2
  • Responsetijd 8 ms
  • Etc.
Wat is nu precies het verschil met bijvoorbeeld de Philips 190B6CS van ~ €385 en de Samsung SM 930 BF van ~ €367? Ik heb gelezen dat de B6CS een goede garantieregeling bezit en de Samsung nauwelijks last heeft van ghosting, maar is daardoor het prijs verschil zo groot? Bij voorbaat dank!

http://www.sallandautomatisering.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mikey5times schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:15:
[...]

De Amerikaanse variant van dit scherm, de NEC Multisync 20WMGX2, die volgens mij hetzelfde is (op het zilverkleurige voetje na), ondersteund HTCP volgens firingsquad.com. Dit maakt deze monitor futureproof en voor mij een stuk interessanter.

Als de Europese variant dit tenminste ook ondersteunt, want daar kom je natuurlijk weer met geen mogelijkheid achter...

EDIT: Die Amerikaanse uitvoering heeft toch iets meer mogelijkheden met s-video, component en composiet aansluitingen. Ook zit er PiP op.
PiP? voor wat? zit toch geen tuner in:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:52:
Misschien kunt u mij helpen met de volgende delicate kwestie: ik zat zojuist op de website van Salland automatisering te kijken, en zag dat daar de Philips 190C6FS naar verhouding heel goedkoop is (€289). Dat terwijl de specificaties mijns inziens heel behoorlijk zijn:
  • Contrast 600 : 1
  • Helderheid 270 cd/m2
  • Responsetijd 8 ms
  • Etc.
Wat is nu precies het verschil met bijvoorbeeld de Philips 190B6CS van ~ €385 en de Samsung SM 930 BF van ~ €367? Ik heb gelezen dat de B6CS een goede garantieregeling bezit en de Samsung nauwelijks last heeft van ghosting, maar is daardoor het prijs verschil zo groot? Bij voorbaat dank!

http://www.sallandautomatisering.nl/
De 930BF is inderdaad wat sneller en heeft een DVI ingang.
Met de 190B6C heb je de mogelijkheid om de hoogte te verstellen, 100% pixelgarantie, en DVI.
Met de 190C6F heb je hetzelfde paneel als bij de 190B6C, maar dan zonder DVI ingang, zonder 100% pixelgarantie, en met een voet die alleen maar kan kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
aex351 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:15:
De startpost van de ultieme 17" is veel handiger omdat het een tabel met schermen onderverdeeld in catagorien bevat. Zou handig zijn als deze 19" thread dit ook had.
Ok, ik heb flink zitten te snijden in de startpost, eens kijken hoe dit bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:42:
[...]

Zou wel mooi zijn ja. Misschien een duidelijke uitleg over wat het precies zou moeten verbeteren. En wat te doen bij eventuele storingen etc.
RTA is echt niks anders dan de Samsung naam voor overdrive.
Het verbeterd dus de reactietijden, maar blijkbaar hebben sommige monitoren met RTA een overshoot, waardoor je die vreemde effecten krijgt.
Wat je kan doen?
RTA uit zetten, of contact opnemen met Samsung.
Ik heb de startpost wat aangepast, zodat het wat duidelijker is dat er ook nadelen kunnen zitten aan overdrive monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
970P = 18 bit?
Iemand in het 17" topic kwam met de link.
Als die foto's inderdaad van de 970P afkomen dan lijkt dat inderdaad wel op dithering...
Is er iemand met een 970P en een goede digitale camera die het wil natesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hier is dan mijn review, ook in de productsurvey.

Philips 190C6FS (19", 8ms, D-sub) survey door sajoku

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds februari 2006
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Inleiding
Me oude scherm Iiyama HM704UTCa (CRT 17 Inch) begon rare kuren te vertonen. Flikkeren van het beeld, geen osd meer etc.
Zoals elke aankoop waarvoor ik flink in mijn buidel moet tasten, ging ik eerst reviews zoeken en schermen bij een aantal winkels bekijken.
Mijn eisen waren een 19inch TFT, en hij moet weinig ruimte in beslag nemen (maar dat doen ze in principe allemaal).
Na een kleine week heb ik besloten om voor de Philips 190C6FS te gaan. Deze heeft mijn inziens de beste prijs / kwaliteit verhouding.

Kleurweergave
De foto&#8217;s en films die ik tot nu toe heb bekeken zien er erg goed uit. Voor het weinige photoshop wat ik doe, vind ik de kleuren ten opzichte van mijn oude CRT minstens net zo goed. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen expert ben op het gebied van de kleurweergave.
Je kunt ook de smartcontrol /auto functie gebruiken. Bij mij werkte dit echter niet echt optimaal vandaar dat ik alles handmatig heb ingesteld.

Ghosting
Ikzelf heb nog geen ghosting gezien. Het is mij in ieder geval nog niet opgevallen. Ik heb diverse DVD&#8217;s gekeken en Battlefield 2 erop gespeeld. Ik had verwacht dat de ghosting erg zou opvallen omdat ik van CRT naar TFT ben gegaan, maar ik heb er dus niks van gemerkt. Ik heb ingevuld dat er weinig ghosting is, omdat ik verwacht dat dit met bepaalde spellen zeker wel het geval is.

Contrast en Helderheid
Zodra je het scherm aanzet merk je meteen dat de instellingen niet optimaal zijn. Als je hier een tijdje mee aan de gang gaat, kan je het zelf heel goed instellen. Philips heeft software bij het scherm gedaan waardoor je de knoppen op het beeldscherm niet hoeft te gebruiken.
Het contrast en de helderheid zijn bij nu uitstekend.

Kijkhoek
Je kunt vanaf de zijkant nog wel zien wat er op het scherm staat, maar het is niet optimaal meer. De kleuren zijn niet meer natuurgetrouw.

Bouwkwaliteit
Ik verbaasde me over de bouwkwaliteit. Voor deze prijs had ik niet zo&#8217;n mooi afgewerkt scherm verwacht. Dankzij de vrij grote voet staat het beeldscherm erg stevig.

Vormgeving
Ikzelf vind het beeldscherm erg mooi. Al ben ik over het algemeen meer iemand die van een wat strakkere vormgeving (Boven en onder zijn rond afgewerkt) houdt ben ik erg tevreden.
Het zwart/zilver past mooi bij mijn Keyboard, Muis en Boxen. De felheid van het ledje is precies goed. De knoppen op het beeldscherm zijn wat smal, zoals in de andere review te lezen is. Al vind ik het niet echt storend hadden ze van mij toch wat groter mogen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Knoppen zijn wat smal
Smartcontrol werkt niet optimaal
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Goed prijs / kwaliteit verhouding
Mooie vormgeving
Goede bouwkwaliteit
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

Hopelijk help ik hier wat mensen mee met het maken van keuzes :)

[ Voor 4% gewijzigd door sajoku op 21-02-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:53:
[...]

PiP? voor wat? zit toch geen tuner in:?
Volgens mij zit er idd geen tuner in. Toch staat er dit bij de features:

# Watch your favorite TV programs in high definition

# Simultaneously watch TV and work with picture-in-picture viewing

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zou de Amerikaanse versie ook nog eens een ingebouwde tuner hebben ? dan wil ik die wel... dan is er geen ultiemer scherm op dit moment dan die, zeker ook als je naar de prijs kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
n00bs schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:21:
Zou de Amerikaanse versie ook nog eens een ingebouwde tuner hebben ? dan wil ik die wel... dan is er geen ultiemer scherm op dit moment dan die, zeker ook als je naar de prijs kijkt.
Het staat niet duidelijk op de Amerikaanse site van Nec, maar ik heb net een paar user reviews gelezen op http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=3208.
Daar wordt idd bevestigd dat er een tuner opzit.

Maar het is me nog steeds niet duidelijk of de Europese HDCP ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik snap dat de NEC LCD20WGX2 een intressante monitor is, maar zouden jullie hierover verder willen gaan in [rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 2[/rml]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sorry Xin :p je hebt gelijk :)

Alleen zullen er geen 19" breedbeeld schermen gaan komen denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08 13:15
Mirai heeft er 1. De 519W100 geloof ik.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
XiN schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:51:

Jij begon erover :Y)

(maar je hebt natuurlijk gelijk :) )

De Mirai 519W100 is nu €300 bij Mycom trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zal wel geen ultieme TFT zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mikey5times schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:44:
[...]

Jij begon erover :Y)

(maar je hebt natuurlijk gelijk :) )
:+
Ik begon inderdaad over die monitoren, maar dat was bedoelt als voorbeeldje van wat voor verbeteringen we in de toekomst mogen verwachten(als er vergelijkbare 19" panelen uitkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:48:
[...]

RTA is echt niks anders dan de Samsung naam voor overdrive.
Het verbeterd dus de reactietijden, maar blijkbaar hebben sommige monitoren met RTA een overshoot, waardoor je die vreemde effecten krijgt.
Wat je kan doen?
RTA uit zetten, of contact opnemen met Samsung.
Ik heb de startpost wat aangepast, zodat het wat duidelijker is dat er ook nadelen kunnen zitten aan overdrive monitoren.
Je beschrijving verduidelijkt echt een hele hoop! Goed werk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

XiN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:16:
[...]

:+
Ik begon inderdaad over die monitoren, maar dat was bedoelt als voorbeeldje van wat voor verbeteringen we in de toekomst mogen verwachten(als er vergelijkbare 19" panelen uitkomen)
Ik mis nog wat zaken in de startpost. In jouw tabel komt IPS niet voor en ook niet overdrived IPS.
Daarnaast staat bij TN 16.2 miljoen kleuren. Je kan beter exact zijn en aangeven dat er 6bits per kleur kanaal gebruikt worden, waardoor je op 262K aan echte kleuren komt. Daar bovenop worden 16miljoen kleuren nagebootst, waardoor deze dus eigenlijk niet geschikt zijn voor grafisch werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Samsung 970P binnen!

Geen woord kan zulk prestatie verbeelden. Echt een TOPDING.

Ik heb echter een klein vraag, het is toch aan te raden om op 75hz te draaien, op native reso?

(eerste TFT, voorheen altijd CRT-gebruiker geweest :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
wil je, als je een digitale camera hebt, dit voor de zekerheid even natesten?

Als je je kleuren op 24 of 32 bit zet, dit plaatje opent, en een close-up foto neemt van het donkere stuk(0 tot 25), dan zou eventuele dithering zichtbaar moeten worden...

[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 21-02-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

XiN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:46:
[...]

Ok, ik heb flink zitten te snijden in de startpost, eens kijken hoe dit bevalt...
Ziet er beter uit, nu nog alleen de lcd schermen onderverdelen in de categorie, zoals de 970P bij Overdrive MVA/PVA en de 930BF bij Overdrive TN :) . Zo kunnen mensen direct zien waar ze naar moeten kijken ipv 100 reviews door te lezen. Zou echt geweldig zijn als dit er stond _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door aex351 op 21-02-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je bedoel zeker zoals in het 17" topic met al die links enzo?
Dat stond nog op de planning, want dat is aardig wat werk...
Maar als je geduld hebt, dan komt dat er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
wat een overgang!! ik heb me 930BF. heb er nog neit lang achter gezetten hele dag an het werk morgen ook maar dan zal ik uitgebrijd mijn oordeel vellen. wat ik wel moet zeggen is dat ik al aardig sta te kijken van de kleuren! overstap van CRT naar lcd had ik veel eerder moeten doen wat een ruimte.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.