Acer AL1917As: fout centreren bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 16:35
Zoals de titel al zegt, met dit scherm (en heb het trouwens ook bij wat andere 19" TFT schermen gezien) gaat het volgende fout: Tijdens het opstarten van Windows na het zwarte gedeelte met laadbalkje, dan komt hij in de grafische omgeving met dus een andere resolutie (de native). Bij dit overschakelen gaat hij automatisch het beeld goed zetten, echter is deze er erg snel in, en is het beeld nog net even te lang zwart, waardoor hij het beeld niet goed neerzet.
Hierna kan uiteraard wel op de AUTO knop geduwd worden, en dan staat het wel goed... maar dat is natuurlijk niet een oplossing.
Bij een ander 19" TFT scherm had ik dit opgelost door het op een andere refreshrate te zetten, maar dit werkt hier dus niet.
Iemand ideeën? of een leuke softwarematige workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In windows zelf de schermpositie wijzigen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Die optie lijken de drivers helaas niet te hebben. Zit een S3G UniChrome Pro IGP onboard (ASUS A8V-MX), maar aangezien ik dit probleem wel vaker gezien heb moeten toch erg veel mensen hier hinder van hebben. Niemand nog een leuke oplossing hiervoor gevonden?
Ik weet zelf momenteel echt niks meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gebruik je nog een vga-kabel? Zo ja, probeer eens een dvi`tje als dat mogelijk is.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Het is een analoog scherm... heb ik er vergeten bij te vertellen maybe...
Kom op... nergens een nette oplossing?
Ik zat zelf te denken om tijdens opstarten een scriptje hem nog eens van resolutie te laten veranderen.. maarja.. ook een beetje lame eigelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 23:03
Monitor pas aanzetten als windows opgestart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken dit probleem ook.... geen oplossing kunnen vinden...

2 systemen met dezelfde instellingen en specs.... 1 van de 2 deed het... ik moet Acer nog eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
@Xin: Uiteraard kan dat... Zelf nog eens op het auto-knopje drukken kan natuurlijk ook. Maar het is net als een foutmelding die je iedere keer krijgt bij het opstarten.. is gewoon zwaar irritant en moet weg kunnen ;)
Maar ik ga morgen ook maar eens met acer bellen... hopelijk weten die een mooie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaZe schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:30:
Maar ik ga morgen ook maar eens met acer bellen... hopelijk weten die een mooie oplossing
Straks denken ze nog dat we ze aan het plagen zijn :+ ... ik wacht jouw antwoord wel even af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Omg! Heb net met Acer dus even gebeld... Ik zeg het type en het probleem... zegt hij meteen: dan heb ik het serienummer nodig en moet het opgestuurd worden, bent u hem 2 tot 4 weken(als ik het goed heb) kwijt... en wordt er een nieuwe firmware ingezet.

Jeezus dit ding heb ik nu een paar dagen hier staan en komt rechtstreeks van de distributeur af! Wat een gare zooi allemaal zeg. Ik vroeg nog wel of er niet een andere mogelijkheid was of dat ik er zelf een nieuwe firmware in kon zetten.. maar nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Heb net zelf nog wel 2 oplossingen/workarounds gevonden.
1. De netste: Windows Welkom uitzetten bij aanmelden en (bij 1 gebruiker) met TweakUI automatisch inloggen. Hierdoor is het beeld er snel genoeg voor het scherm om zich goed te zetten.
2. Deze had ik eigenlijk eerst gemaakt:
Een klein progje wat je in de currentversion/run als eerste in je register zet om op te starten.
Dit progje doet niet meer dan scherm op standby zetten en er weer uit halen. Gaat dermate snel dat het scherm gewoon zichzelf goed gaat zetten. Nadeel is dat wel nog eventjes bij windows Welkom nog een zwarte balk zichtbaar is aan de zijkant.
Hij voert alleen de volgende 2 regels uit:
code:
1
2
    SendMessage(Application->Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_MONITORPOWER, 1);
    SendMessage(Application->Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_MONITORPOWER, -1);

Als iemand toch manier 2 wilt gebruiken... en zelf niet kan compilen dan stuur ik die van mij wel op.

[ Voor 5% gewijzigd door FaZe op 13-03-2006 20:56 ]

Pagina: 1