Zeer mooi scherm, maar is 8ms niet "soo 2005" ?Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:26:
Ik ben ook opzoek naar een niewe 19 inch tft rond de 300 euro. (goedkoper mag)
Echte eisen heb ik er neit aan .. maar ik game best wel vaak(wow, schietspellen enz)
Mijn oog is op deze gevallen..
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=V3LB11&
Iemand ervaringen hier mee?
of als iemand nog een leuke tft voor mij weet rond de 300 of minder ...
-edit-
hier in de buurt zit een mediamarkt(leeuwarden)
Hoe zijn de prijzen bij mm voor 19 inch tfts?
Kan je dan een userreview van de VP930 schrijven?ColdFusion schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:27:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De 970P heb ik ook bekeken en die ziet er ook goed uit. Vooral het design is erg mooi. Wat, voor mij althans, dan wel jammer is is dat deze niet in het zwart te krijgen is. Maar voor wat betreft de VP930 zijn mijn twijfels over het mogelijk te traag zijn voor spellen, nu wel weggenomen. Voor een goed scherm heb ik best wat extra over, dus ik heb bij deze mijn keuze gemaakt. Nu alleen nog wachten op mijn salaris
die hebben we nog niet...
Anoniem: 40554
Eh jachimo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:19:
[...]
Zeer mooi scherm, maar is 8ms niet "soo 2005" ?
Gister heb ik toch eindelijk een 19 inch tft gehaald ...
en het is de Synsmaster 930bf geworden!
kost ietjes meer, maar dan heb je tenminste 4ms, een beter contrast enz.
het beeld van de 930bf vond ik veel mooier van de belina.
en gelukkig geen last van dooie sub/pixels
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 16-03-2006 17:03 ]
Hier een gelukkige eigenaar van een Acer AL1916W ( breedbeeld 19" )
Ik wist niks van LCD's, alleen dat ik een nieuw scherm wilde, voor ong. €300
.
En met 1 ommetje in de winkel wist ik het wel, ik game nauwelijks ( alleen TrackMania
) en voor de rest voor officespul heb ik het eigenlijk ook niet nodig, maar de gadgetfactor ligt zo hoog dat hij eigenlijk wel móest. Ik vond een gewone 19" op de een of andere manier te groot, dus vandaar deze.
Echt een topper
.
Ik wist niks van LCD's, alleen dat ik een nieuw scherm wilde, voor ong. €300
En met 1 ommetje in de winkel wist ik het wel, ik game nauwelijks ( alleen TrackMania
Echt een topper
Ik wou dat scherm ook kopen, helaas heeft 'ie geen DVI aansluiting. Maar de prijs is dan wel weer netjesEl-Loco schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:12:
Hier een gelukkige eigenaar van een Acer AL1916W ( breedbeeld 19" )
Ik wist niks van LCD's, alleen dat ik een nieuw scherm wilde, voor ong. €300.
En met 1 ommetje in de winkel wist ik het wel, ik game nauwelijks ( alleen TrackMania) en voor de rest voor officespul heb ik het eigenlijk ook niet nodig, maar de gadgetfactor ligt zo hoog dat hij eigenlijk wel móest. Ik vond een gewone 19" op de een of andere manier te groot, dus vandaar deze.
Echt een topper.
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Als ik er aan denk zal ik het doen. Maar het kan dus nog wel een week of 3 a 4 duren. Salaris pas de 1e week, dan bestellen nog een weekje en dan een weekje gebruikerservaring opdoenXiN schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:25:
Kan je dan een userreview van de VP930 schrijven?
die hebben we nog niet...
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Ik heb sinds 2 weken een Belinea 101920.
M'n vorige scherm was een 17" Ilyama vision master pro 400 crt.
Het scherm heeft geen dode pixels
en kleurweergave is goed. Een TFT is wel een stuk lichter dan een CRT, brightness meteen teruggezet naar 70%
Ook de gaming performance ben ik zeer tevreden over. (Speel veel BF2 en JO)
De speakertjes in het scherm gebruik ik niet dus over de qualiteit daarvan kan ik niks zeggen.
M'n vorige scherm was een 17" Ilyama vision master pro 400 crt.
Het scherm heeft geen dode pixels
Ook de gaming performance ben ik zeer tevreden over. (Speel veel BF2 en JO)
De speakertjes in het scherm gebruik ik niet dus over de qualiteit daarvan kan ik niks zeggen.
Even een n00b die wat plaatst hier: Ik heb gisteren een Samsung 930BF gekocht. Heel erg mooi en ben tevreden, ik gebruik de DVI kabel. Klopt het dan sl ik op "auto" klik dat hij zegt "function unavailable" ?
http://www.catalogged.net/
Misschien wel interesant voor het 19" topic
Asus PW191 19" WXGA+ 1440x900 en pivot functie!
En hier valt te lezen dat hij een "zero bright-dot guarantee" heeft
[ Voor 37% gewijzigd door Vandread op 17-03-2006 11:48 ]
Anoniem: 16697
Heb ook naar dat scherm gekeken maar het ziet er niet uit en ook nog eens geen DVi inderdaad. De 20" versie is ook net niks imho.NaZ- schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:19:
[...]
Ik wou dat scherm ook kopen, helaas heeft 'ie geen DVI aansluiting. Maar de prijs is dan wel weer netjes
klopt.Raenius schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:37:
Even een n00b die wat plaatst hier: Ik heb gisteren een Samsung 930BF gekocht. Heel erg mooi en ben tevreden, ik gebruik de DVI kabel. Klopt het dan sl ik op "auto" klik dat hij zegt "function unavailable" ?
Met 'auto' kan je het beeld goed laten afstellen en centreren enzo, maar als je DVI gebruikt is dat niet nodig.
De monitor op zich ziet er goed uit, maar ik wil eerst wachten tot ie te koop is, want dan kunnen we tenminste zien hoe duur ie wordt...Vandread schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:46:
dit nieuwsbericht voorspeld een prijs van zo'n €400,- , maar hopelijk wordt het een stuk lager...
Kan mijn vraag denk ik het beste hier posten, omdat als ik een tft koop, het er toch één uit dit topic zal zijn.
Ik zit erover te denken om een TFT te kopen, waarom? Voor mij maar één overweging: gewoon omdat het er sjiek uitziet.
Een noodzaak vanwege de ruimte is het niet, nee, gewoon omdat het zo netjes staat. Maar dingen die voor mij nog belangrijker zijn dan "de pimp factor"
- beeldkwaliteit moet net zo goed, of liefst nog beter zijn dan de goede Iiyama CRT die ik nu heb
- rust voor de ogen, dus niet moe van worden
- evt stroom uitsparen.
Voldoen de Game TFT's uit de OP wel aan deze punten? Vooral de beeldkwaliteit, ik heb me laten vertellen dat de tft's nog steeds niet tegen de gewone CRT op kunnen wat dat betreft. Klopt dit?
Ik zit erover te denken om een TFT te kopen, waarom? Voor mij maar één overweging: gewoon omdat het er sjiek uitziet.
Een noodzaak vanwege de ruimte is het niet, nee, gewoon omdat het zo netjes staat. Maar dingen die voor mij nog belangrijker zijn dan "de pimp factor"
- beeldkwaliteit moet net zo goed, of liefst nog beter zijn dan de goede Iiyama CRT die ik nu heb
- evt stroom uitsparen.
Voldoen de Game TFT's uit de OP wel aan deze punten? Vooral de beeldkwaliteit, ik heb me laten vertellen dat de tft's nog steeds niet tegen de gewone CRT op kunnen wat dat betreft. Klopt dit?
Anoniem: 171197
Beste mensen, na vele goede gebruikservaringen gelezen te hebben over tft monitoren durf ik eindelijk de stap te maken van crt naar tft. Na wat research gedaan te hebben , heb ik een keuze gemaakt naar wat voor merk + type tft ik wil kopen.
Dat is de goed beoordeelde BenQ FP93GX, maar zij het feit nu dat ik een Dell 1907FP kan kopen voor 320 euri, geen 2ehands meuk, maar rechtstreeks van Dell af met 1 jaar pickup&return garantie.
Helaas lees ik op GoT geen gebruikerservaringen over deze tft, dus ben ik maar gaan googlen.
Nadat ik even wat gegoogled had, kwam ik er maar welgeteld 2 tegen en 1 review.
(http://reviews.cnet.com/D...7-31694881-2.html?tag=nav)
Deze waren beide zeer lovend over deze tft, maar om hieruit nou een stevige conclusie te maken vind ik te ver gaan. Dus heb ik de brandende vraag: heeft menig Tweaker ervaringen met deze tft? Of is er iets algemeens bekend over Dell monitoren? (zowel positief als negatief)
Specs Dell 1907FP:
http://www.dell.com/downl...s/uk/en/1707FP_1907FP.pdf
Dat is de goed beoordeelde BenQ FP93GX, maar zij het feit nu dat ik een Dell 1907FP kan kopen voor 320 euri, geen 2ehands meuk, maar rechtstreeks van Dell af met 1 jaar pickup&return garantie.
Helaas lees ik op GoT geen gebruikerservaringen over deze tft, dus ben ik maar gaan googlen.
Deze waren beide zeer lovend over deze tft, maar om hieruit nou een stevige conclusie te maken vind ik te ver gaan. Dus heb ik de brandende vraag: heeft menig Tweaker ervaringen met deze tft? Of is er iets algemeens bekend over Dell monitoren? (zowel positief als negatief)
Specs Dell 1907FP:
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 171197 op 17-03-2006 20:28 ]
Anoniem: 157538
Wanneer of waar valt dat ding te kopen?Vandread schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:46:
Anoniem: 104029
Is er geen ruimte in de startpost voor de Samsung 940BF ??
Lijkt mij toch een top scherm
Volgende week een Aldi scherm:
Activ TFT SXGA LCD-kleurenmonitor

specs 19 inch
• on screen display
• stralingsarm overeenkomstig
TCO 03-norm
• 2 ingebouwde luidsprekers
• maximale resolutie: 1280 x 1024
• helderheid: 300 cd/m²
• universele netvoeding:
AC 100-240V~ 50-60Hz
• contrast: 700:1
• reactietijd: 8 ms
• VGA en DVI in DVI-D
aansluiting met automatische
signaalherkenning
(DVI-kabel Fix)
Lijken me dezelfde specs als bv de Benq uit de OP, maar deze kost echter maar 289 euro!!
Is het wat?
specs 19 inch
• on screen display
TCO 03-norm
• universele netvoeding:
AC 100-240V~ 50-60Hz
• VGA en DVI in DVI-D
signaalherkenning
(DVI-kabel Fix)
Lijken me dezelfde specs als bv de Benq uit de OP, maar deze kost echter maar 289 euro!!
Is het wat?
De game TFT's uit de startpost hebben allemaal een beperkte vertikale kijkhoek, en wat dus inhoudt dat jegreatgonzo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:45:
Kan mijn vraag denk ik het beste hier posten, omdat als ik een tft koop, het er toch één uit dit topic zal zijn.
- evt stroom uitsparen.
1. een klein beetje een licht-donker kleurverloop van boven naar onderen gaat zien op je monitor.
2. niet zo'n goed beeld ziet als je er niet recht voor zit.
Als je een monitor wilt hebben met een goede beeldkwaliteit, waarmee je ook wel goed kan gamen, dan kan je het beste voor een overdrive MVA/PVA gaan.
De MVA/PVA monitoren geven tot zo'n 40-45 graden een vrij constant beeld, en daar voorbij wordt het beeld wat doffer maar blijft alles wel zichtbaar.
Voor de overdrive MVA/PVA monitoren kan je in de allround-categorie van de startpost kijken.
Anoniem: 171197 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:49:
Beste mensen, na vele goede gebruikservaringen gelezen te hebben over tft monitoren durf ik eindelijk de stap te maken van crt naar tft. Na wat research gedaan te hebben , heb ik een keuze gemaakt naar wat voor merk + type tft ik wil kopen.
hoeveel game je eigenlijk?
hoe snel wil je je monitor hebben?
De FP93GX zal uiteraard sneller zijn dan die Dell, dus als je echt zowat 0% ghosting wilt hebben dan kan je de Dell beter laten liggen.
Als je een heel klein beetje ghosting niet zo erg vindt dan ziet de Dell er weer uit als een mooie aanbieding...
Specs Dell 1907FP:
Ik zit nog een beetje te twijfelen...Anoniem: 104029 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:36:
Is er geen ruimte in de startpost voor de Samsung 940BF ??
[url=25318473]hier[/url] blijkt dat de 940BF wat minder overdrive ghosting weergeeft dan de 930BF, maar daar betaal je dan wel behoorlijk voor terwijl ie verder eigenlijk hetzelfde paneel heeft...
Ik game nog maar nauwelijks, ik werk daarentegen wel met photoshop en videobewerking programma's.XiN schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:52:
hoeveel game je eigenlijk?
hoe snel wil je je monitor hebben?
De snelheid van de monitor mag mijn inziens niet hoger zijn dan 8ms.
Kan ik volgens jouw reactie hieruit concluderen dat dit zeker geen miskoop zal zijn?
Ik zit trouwens tegenwoordig alleen nog maar achter een laptop te werken, een Nec Versa P550.
Deze heeft een 15" SXGA scherm, wat ik een waar genot vind om mee te werken.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 171197 op 18-03-2006 18:00 ]
Anoniem: 134408
ok ben net men acer al1923 gaan halen, nu vroeg ik me 2dingen af:
-moet er geen dvi kabel meegeleverd worden (was er niet bij, heb doos in de winkel open gedaan, na thuiskomst las ik in de gebruiksaanwijzing dat er normaal gezien een dvi kabel hoort bij te zijn)
dus iemand die em ook heeb (of in een pc winkel werkt of whatever) moet er een dvi kabel bij zijn of niet (ik denk persoonlijk aan een maandagmorgen waarbij een aziaat beetje moe was en vergeten in te steken is)
op hun site adverteren ze ook dat er dvi kabel bij moet zijn, bij specifications van de monitor
Free Accessories
European, UK and Swiss Power cables, VGA and DVI cable. Free portrait software for landscape picture.
dus mailen naar hun?
-hoe moet ik die standaart van de voet erafkrijgen, opklikken geen probleem , maar hij wilt er maar niet opnieuw af
en eerste opmerkingen:
beetje bleeding in de hoeken (enkel zichtbaar op een volledig gekleurd scherm)
de hoogte vergrendeling is vrij schraal vindt ik (nogal wankel
)
1dooie sub pixel, wat niet slecht is want in belgië bestaat geen pixelgarantie
geen dvi dus
ik zie er 0 ghosting op (ma ik zie der ook geen op een 2.5jaar oud 25ms scherm)
edit: en de speakers zie je zelf niet !!! (toch wel schoon scherm kwa design vindt ik)
later volgt er wel een volledige review maar kan er iemand mij de eerste 2vragen helpen please
-moet er geen dvi kabel meegeleverd worden (was er niet bij, heb doos in de winkel open gedaan, na thuiskomst las ik in de gebruiksaanwijzing dat er normaal gezien een dvi kabel hoort bij te zijn)
dus iemand die em ook heeb (of in een pc winkel werkt of whatever) moet er een dvi kabel bij zijn of niet (ik denk persoonlijk aan een maandagmorgen waarbij een aziaat beetje moe was en vergeten in te steken is)
op hun site adverteren ze ook dat er dvi kabel bij moet zijn, bij specifications van de monitor
Free Accessories
European, UK and Swiss Power cables, VGA and DVI cable. Free portrait software for landscape picture.
dus mailen naar hun?
-hoe moet ik die standaart van de voet erafkrijgen, opklikken geen probleem , maar hij wilt er maar niet opnieuw af
en eerste opmerkingen:
beetje bleeding in de hoeken (enkel zichtbaar op een volledig gekleurd scherm)
de hoogte vergrendeling is vrij schraal vindt ik (nogal wankel
1dooie sub pixel, wat niet slecht is want in belgië bestaat geen pixelgarantie
geen dvi dus
ik zie er 0 ghosting op (ma ik zie der ook geen op een 2.5jaar oud 25ms scherm)
edit: en de speakers zie je zelf niet !!! (toch wel schoon scherm kwa design vindt ik)
later volgt er wel een volledige review maar kan er iemand mij de eerste 2vragen helpen please
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 134408 op 18-03-2006 18:05 ]
als je nauwelijks gamed dan hoef je inderdaad niet echt lager dan die 8 tot 12 ms te gaan...Anoniem: 171197 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:50:
[...]
Ik game nog maar nauwelijks, ik werk daarentegen wel met photoshop en videobewerking programma's.
De snelheid van de monitor mag mijn inziens niet hoger zijn dan 8ms.
Kan ik volgens jouw reactie hieruit concluderen dat dit zeker geen miskoop zal zijn?
Ik zit trouwens tegenwoordig alleen nog maar achter een laptop te werken, een Nec Versa P550.
Deze heeft een 15" SXGA scherm, wat ik een waar genot vind om mee te werken.
Maar kan je wel goed leven met de slechte vertikale kijkhoek?(het donker worden van boven en van onder)
Als je dat niet zo'n probleem vindt dan kan je inderdaad gewoon de Dell nemen aangezien die een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft, maar als je dat wel erg vindt dan kan je beter richting overdrive MVA/PVA kijken...
Als ik dat kan vergelijken met waar ik nu achter zit, dat 15"SXGA Laptop scherm, dan heb ik daar totaal geen problemen mee!XiN schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:12:
als je nauwelijks gamed dan hoef je inderdaad niet echt lager dan die 8 tot 12 ms te gaan...
Maar kan je wel goed leven met de slechte vertikale kijkhoek?(het donker worden van boven en van onder)
Als je dat niet zo'n probleem vindt dan kan je inderdaad gewoon de Dell nemen aangezien die een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft, maar als je dat wel erg vindt dan kan je beter richting overdrive MVA/PVA kijken...
De laptopschermen hebben meestal ook een TN paneel, dus daar kan je inderdaad mee vergelijken.
Dit mischien?Anoniem: 134408 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:02:
Packard Bell Maestro 190W
19" Widescreen
8ms
Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Iiyama 19'
Heeft het altijd goed gedaan en wordt nu de monitor van 2e PC. Niets mis mee, maar wilde gewoon een breedbeeld 19".
Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Rechtsonder 1 rode subpixel defect, maar die is alleen zichtbaar op 1 zwarte achtergrond.
(Zag deze ook niet toen deze aanstond in de winkel)
Heb namelijk het demo model gekocht, omdat ze geen andere hadden met als voordelen dat ik 5% korting kreeg en kon checken op pixel uitval. Dat zegt al genoeg over hoe zichtbaar die ene rode subpixel is...
Zie trouwens op de handleiding staan:
NEC Computers International BV
Packard Bell is dus van NEC, wist ik niet.
Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Even wennen, maar het scherm is veel helderder dan mijn CRT.
Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Niks van gemerkt.
Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Wat contrast en helderheid betreft zit het wel goed. Zoals ik al zei: erg helder beeld. Allemaal goed in te stellen met het OSD.
Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Je ziet bij een witte achtergrond in de 4 hoeken wat donkerder beeld, maar niet storend.
Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Tja, ik zit er toch recht voor dus in orde
Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
De afwerking vind ik erg goed. Een erg mooi zwart scherm met een grijze voet.
De knoppen zitten allemaal onder aan de voorkant en er zitten ook 2 speakertjes in verwerkt, maar die zijn niet zichtbaar
Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Vormgeving erg mooi. Ik twijfelde tussen deze en de Mirai breedbeeld. (de Acer viel zowieso al af ivm geen DVI)
Het 'aan' ledje is mooi blauw.
Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen:
-Mooi design
-2* VGA + 1 * DVI
-Mooi plat.
Nadelen:
-Het merk wellicht
-De backlight leakage in de hoeken. (maar is niet storend)

Slechte kwaliteit foto's, ik weet het.
19" Widescreen
8ms
Iiyama 19'
Heeft het altijd goed gedaan en wordt nu de monitor van 2e PC. Niets mis mee, maar wilde gewoon een breedbeeld 19".
Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Rechtsonder 1 rode subpixel defect, maar die is alleen zichtbaar op 1 zwarte achtergrond.
Heb namelijk het demo model gekocht, omdat ze geen andere hadden met als voordelen dat ik 5% korting kreeg en kon checken op pixel uitval. Dat zegt al genoeg over hoe zichtbaar die ene rode subpixel is...
Packard Bell is dus van NEC, wist ik niet.
Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Niks van gemerkt.
Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Wat contrast en helderheid betreft zit het wel goed. Zoals ik al zei: erg helder beeld. Allemaal goed in te stellen met het OSD.
Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Je ziet bij een witte achtergrond in de 4 hoeken wat donkerder beeld, maar niet storend.
De knoppen zitten allemaal onder aan de voorkant en er zitten ook 2 speakertjes in verwerkt, maar die zijn niet zichtbaar
Vormgeving erg mooi. Ik twijfelde tussen deze en de Mirai breedbeeld. (de Acer viel zowieso al af ivm geen DVI)
Voordelen:
-Mooi design
-2* VGA + 1 * DVI
-Mooi plat.
Nadelen:
-Het merk wellicht

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 16697 op 19-03-2006 11:23 ]
op de witte vlakken zie ik een groen-paars strepenpatroon... valt dit je in het echt ook op, of alleen op de foto's?
Nee dat groen paarse ligt denk ik aan de crappy camera.XiN schreef op zondag 19 maart 2006 @ 02:55:
op de witte vlakken zie ik een groen-paars strepenpatroon... valt dit je in het echt ook op, of alleen op de foto's?
Gek... ,hier zie je het ook op sommige monitoren...
1. Er hoort zeker een DVI kabel bij te zitten. Bij mij zaten gewoon al die accessoires erbij die jij opnoemt.Anoniem: 134408 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:02:
ok ben net men acer al1923 gaan halen, nu vroeg ik me 2dingen af:
Free Accessories
dus mailen naar hun?
2. In de handleiding staat: Trek de 4 haken aan de onderkant van de voet los en houdt deze vast. Scheidt monitor en voet en stop ze in de doos.
Ik heb het zelf niet geprobeerd (waarom zou ik 'm weer los willen maken?)
Mooi scherm he?
idd mooi scherm, maar aan de onderkant zijn maar 2 haken
de andere 2 (scherm is ondertussen los daarmee dak het weet) zitten achter een ijzeren plaat die niet met vijzen vaststaat (dus onmogelijk deze eraf te halen zonder beschadigen) en daaronder zitten net die 2 andere haken
nog een vraag van mijn kant, waarom dint die ijzeren plaat eigenlijk, die verbindt namelijk iets van elketriciteit door maar naar waar en waarom
de andere 2 (scherm is ondertussen los daarmee dak het weet) zitten achter een ijzeren plaat die niet met vijzen vaststaat (dus onmogelijk deze eraf te halen zonder beschadigen) en daaronder zitten net die 2 andere haken
nog een vraag van mijn kant, waarom dint die ijzeren plaat eigenlijk, die verbindt namelijk iets van elketriciteit door maar naar waar en waarom
Ik zou ook niet weten waar dat plaatje toe dient, maar er zitten geen kabeltjes oid aan vast, dus ik denk niet dat het iets met elektriciteit heeft te maken. Wel onhandig dat je zo niet bij die 2 andere klemmetjes kan.
Mijn scherm is trouwens echt niet wankel, en zo heerlijk verstelbaar naar alle kanten. Voor wie het nooit heeft gehad: een pivot-functie is ERG handig. De voet had van mij wel een stuk zwaarder gemogen, maar hij is wel lekker plat, zodat ik m'n toetsenbord eroverheen kan schuiven (dat ruimt m'n bureau lekker op).
Mijn scherm is trouwens echt niet wankel, en zo heerlijk verstelbaar naar alle kanten. Voor wie het nooit heeft gehad: een pivot-functie is ERG handig. De voet had van mij wel een stuk zwaarder gemogen, maar hij is wel lekker plat, zodat ik m'n toetsenbord eroverheen kan schuiven (dat ruimt m'n bureau lekker op).
maar op dat plaatje zitten elektrische contacten (zo gebogen dat ze ergens tegen aan duwen) en als je je voet demonteerd (totdat het pivot ding eraf is, dan zie je daar een draad die tegen de ijzeren beugel van de pivot draait (dus een elektrische draad) , ik dacht mss een of andere aarding nog ofzo, mss weet iemand hier meer van??
Dank! Voor de rest erg goed scherm, 19 " is groot! (kom van 15 inch crt af) Spellen zoals Counterstrike etc gaan ideaal, kortom zeer tevreden! Bij MyCom gehaald, is daar iets duurder maar je hebt een 8 dagen volledige omruil garantie als je een defecte (sub) pixel hebt...XiN schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:14:
[...]
klopt.
Met 'auto' kan je het beeld goed laten afstellen en centreren enzo, maar als je DVI gebruikt is dat niet nodig.
http://www.catalogged.net/
toch zou ik graag hier een antwoord op hebben. misschien heeft het gros er overheen gelezen, maar ik vind het zelf wel een interessante vraagMcLambo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:21:
Kijkend op de site van Samsung, en de vergelijking leggend tussen de 930BF en de 940BF, viel mij ook als verschil op de eerste een beeldverhouding heeft van 4x3 en de 940BF van 5x4.
Als ik op het plaatje af moet gaan van Samsung, lijkt het ook of de 940BF iets breder is.
Het zou de specs wel rechtvaardigen, want 1280x1024 vindt ik ook een wat onnatuurlijke resulotue voor een 4x3 scherm.
Kan iemand dit bevestigen die ze toevallig een keer naast elkaar heeft staan? (1280x960 valt in de lijn van 1024*786, 800*600, 1400*1050)
Ik heb er n iet overheen gelezen, maar ik kon moeilijk gaan antwoorden aangezien ik ze niet gezien heb...McLambo schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:39:
[...]
toch zou ik graag hier een antwoord op hebben. misschien heeft het gros er overheen gelezen, maar ik vind het zelf wel een interessante vraag
Waarschijnlijk is dit gewoon een typfoutje van Samsung bij het invoeren van gegevens voor de website, maar als je zekerheid wilt dan kan je het natuurlijk ook gewoon aan Samsung zelf vragen...
Een vraagje voor degenen die ook de Acer Al1923 hebben. Is het beeld in PIVOT modus (dus staand) minder scherp dan gewoon liggend beeld? Of ligt dat gewoon aan mij???
Pardon?Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:32:
[...]
Heb ook naar dat scherm gekeken maar het ziet er niet uit en ook nog eens geen DVi inderdaad. De 20" versie is ook net niks imho.

Onderbouwen is stoer.
kzal effe kijken (wacht op volgende edit en ge weet het dus)C-Wing schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:06:
Een vraagje voor degenen die ook de Acer Al1923 hebben. Is het beeld in PIVOT modus (dus staand) minder scherp dan gewoon liggend beeld? Of ligt dat gewoon aan mij???
edit: mij lijkt het net hetzelfde (moet wel nog wennen nu aan die hoogte, eerste keer dat ik een scherm in pivot zie
maar ik heb wel via dvi aangesloten, misschien als je via vga aansluit dat het minder is
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 134408 op 20-03-2006 21:53 ]
Ik zag deze vandaag ook staan in het foldertje, leek mij ook wel wat, helemaal voor dat geld. Maar kan ook niet meer info vinden dan wat op de aldi site staat (ook al op medionshop.nl en .de gekeken). Maar ja het blijft medion he, en mij medion-CRT van 3 jaar geleden heeft het net begeven...greatgonzo schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:55:
Volgende week een Aldi scherm:
[afbeelding]
specs 19 inch
• on screen display
TCO 03-norm
• universele netvoeding:
AC 100-240V~ 50-60Hz
• VGA en DVI in DVI-D
signaalherkenning
(DVI-kabel Fix)
Is het wat?
Iemand die deze TFT kent?
Ik zie geen verschil, behalve dat ik opeens veel minder hoef te scrollenC-Wing schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:06:
Merk je trouwens ook enig verschil tussen vga en DVI? Ik kan namelijk alleen via vga aansluiten, dus ik ben wel benieuwd of DVI echt beter is.Anoniem: 134408 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:47:
[...]
kzal effe kijken (wacht op volgende edit en ge weet het dus)
edit: mij lijkt het net hetzelfde (moet wel nog wennen nu aan die hoogte, eerste keer dat ik een scherm in pivot zie)
maar ik heb wel via dvi aangesloten, misschien als je via vga aansluit dat het minder is
Het zal dus wel aan mij liggen, misschien moet ik wennen aan het formaat ofzoMikey5times schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:44:
[...]
Ik zie geen verschil, behalve dat ik opeens veel minder hoef te scrollen
Kijk dan 5 posts hoger ofzo... Staat de Packard Bell Maestro 190WGUZA schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:52:
Wat is op het moment een goede 19 inch breedbeeld met DVI?
In startpost kan ik niks vinden.
Die Packard Bell is een mogelijkheid, en in de startpost staat ook een Mirai die breedbeeld is en DVI heeft...
Beste mensen,
Mijn broer wil een nieuw schermpie. Een 19" TFT. Maar hij speelt nooit games, af en toe eentje (red alert ofzo
) en verder doet hij beetje office, internet en FTD'en.
Nou staan in de startpost alleen maar gameschermpies, maarja dat doet hij niet. Het moet niet al teveel geld kosten. Hij zat zelf te denken aan een Samsung SyncMaster 913V (19", 12ms, D-sub).
Is dat een beetje reeel qua prijs en een goede monitor?
Mijn broer wil een nieuw schermpie. Een 19" TFT. Maar hij speelt nooit games, af en toe eentje (red alert ofzo
Nou staan in de startpost alleen maar gameschermpies, maarja dat doet hij niet. Het moet niet al teveel geld kosten. Hij zat zelf te denken aan een Samsung SyncMaster 913V (19", 12ms, D-sub).
Is dat een beetje reeel qua prijs en een goede monitor?
als de monitor niet snel hoeft te zijn, wat voor eisen heeft jke broer dan wel precies?
Als de beeldkwaliteit goed moet zijn dan kan je bij de grafische monitoren en allround monitoren kijken(ook die staan in de startpost).
Als hij alleen maar scherp beeld hoeft dan kan je het beste eentje met DVI ingang nemen...
En als de prijs het belangrijkste is, dan kan je hier een monitor uitzoeken.
Bij die laatste link zie je dat de 913V inderdaad vrij goedkoop is, maar er zijn monitoren van ongeveer dezelfde prijs, maar dan met DVI.
Als je broer een DVI uitgang op zijn PC heeft dan heb je dus eigenlijk geen reden om voor een monitor zonder DVI te gaan...
Als de beeldkwaliteit goed moet zijn dan kan je bij de grafische monitoren en allround monitoren kijken(ook die staan in de startpost).
Als hij alleen maar scherp beeld hoeft dan kan je het beste eentje met DVI ingang nemen...
En als de prijs het belangrijkste is, dan kan je hier een monitor uitzoeken.
Bij die laatste link zie je dat de 913V inderdaad vrij goedkoop is, maar er zijn monitoren van ongeveer dezelfde prijs, maar dan met DVI.
Als je broer een DVI uitgang op zijn PC heeft dan heb je dus eigenlijk geen reden om voor een monitor zonder DVI te gaan...
Kan je mischien betere kwaliteit foto`s maken? zou ik waarderenAnoniem: 16697 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:36:
Packard Bell Maestro 190W
19" Widescreen
8ms
Iiyama 19'
Packard Bell is dus van NEC, wist ik niet.![]()
Niks van gemerkt.
Voordelen:
-Mooi design
-2* VGA + 1 * DVI
-Mooi plat.
Nadelen:
-Het merk wellicht
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 139304
-----Samsung 940BF-----
Voor iedereen die bovenstaande LCD/TFT heeft en ook zelf gemerkt heeft dat de RTA functie juist zijn werk niet goed doet, lees onderstaand mailtje maar. is een mailtje van mij naar samsung.
ik:
The RTA function of this monitor should be working as a 'ghost killer'.
however, i see negative ghosting when this is on and no ghosting when RTA is turned off.
on default this is on, and it would be handy if i could set it off by default.
is this possible?
samsung:
Thank you for your email regarding your 940BF.
It looks like your videocard is not supporting the RTA function. Please update your videocard or contact your videocard manufacturer for advice.
If that does not work then try your monitor at another PC with a faster videocard.
When the monitor keeps giving the same problem after all this, your monitor needs to be examined by our engineers. You can arange that via 02 - 201 2418.
Please do not hesitate to contact us again should you have any further questions.
Kind regards,
------------------
Ziet erna uit dat ik mijn videokaart eens moet vervangen. En toevallig heb ik er al 1 besteld.
maak nu gebruik van de club3d nvidia 6800 GDDR1 128 MB AGP
besteld: Asus EN7900 GTX GDDR3 512 MB
Voor iedereen die bovenstaande LCD/TFT heeft en ook zelf gemerkt heeft dat de RTA functie juist zijn werk niet goed doet, lees onderstaand mailtje maar. is een mailtje van mij naar samsung.
ik:
The RTA function of this monitor should be working as a 'ghost killer'.
however, i see negative ghosting when this is on and no ghosting when RTA is turned off.
on default this is on, and it would be handy if i could set it off by default.
is this possible?
samsung:
Thank you for your email regarding your 940BF.
It looks like your videocard is not supporting the RTA function. Please update your videocard or contact your videocard manufacturer for advice.
If that does not work then try your monitor at another PC with a faster videocard.
When the monitor keeps giving the same problem after all this, your monitor needs to be examined by our engineers. You can arange that via 02 - 201 2418.
Please do not hesitate to contact us again should you have any further questions.
Kind regards,
------------------
Ziet erna uit dat ik mijn videokaart eens moet vervangen. En toevallig heb ik er al 1 besteld.
maak nu gebruik van de club3d nvidia 6800 GDDR1 128 MB AGP

besteld: Asus EN7900 GTX GDDR3 512 MB
^ Lijkt me eigenlijk een beetje sterk aangezien de overdrive(RTA) door de monitor gedaan wordt...
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je videokaart niet snel genoeg zou zijn voor de spelletjes en dat je daarom schokkerig beeld krijgt, maar dat is weer niet hetzelfde als negatieve ghosting...
Maar als ik je goed begrijp dan had je al een videokaart bestelt voordat je dit wist, dus kan je gewoon zelf zien of het wel of niet werkt?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je videokaart niet snel genoeg zou zijn voor de spelletjes en dat je daarom schokkerig beeld krijgt, maar dat is weer niet hetzelfde als negatieve ghosting...
Maar als ik je goed begrijp dan had je al een videokaart bestelt voordat je dit wist, dus kan je gewoon zelf zien of het wel of niet werkt?
Anoniem: 139304
IDD Xin,
vond het zelf ook al vaag. maar ik zal wel zien met de nieuwe kaart en laat het hier wel weten.
in spellen als cod2 merk ik erg goed bij een grasveld dat het een stuk lichter wordt wanneer ik beweeg.
met mn huidige videokaart zijn de fps al 125 tot 70. dus opzich al aardig zat.
vond het zelf ook al vaag. maar ik zal wel zien met de nieuwe kaart en laat het hier wel weten.
in spellen als cod2 merk ik erg goed bij een grasveld dat het een stuk lichter wordt wanneer ik beweeg.
met mn huidige videokaart zijn de fps al 125 tot 70. dus opzich al aardig zat.
Eizo S1910-K
19" 4:3, S-PVA panel, 10-bits kleurtabellen ASICje van Eizo, 12ms
Brakke 21" CRT van Digital. Was jaren redelijk (wel redelijk onscherp), maar begon ineens zwaar kleurverloop te vertonen. Een vriend van me heeft een Lacie 19" CRT, en ik wilde voor de fotobewerking e.d. ook een fatsoenlijke. Dat werd dus deze Eizo.
Geen dooie (sub-)pixels, en de winkel waar ik hem gekocht heb, Disc Planet, geeft standaard de eerste week pixelgarantie. Daarnaast heeft dit scherm zowel een OSD als een appje om alle instellingen te doen (via USB-kabel). Verder beschikt het scherm over het Eizo 10-bits kleuren-ASICje, om realistischer kleurweergave te realiseren (voordat het naar het 8-bits scherm vertaald wordt). Ze hebben ook 14-bits edities hiervan, maar dat zit weer in duurdere schermen.
Overigens is er, heel geinig, bij dit scherm weinig verschil tussen D-Sub en DVI te merken! Dan moet je wel een goede analoge aansluiting hebben (ouwe bak had een Matrox G450, wat erg goed is voor 2D) en deze heeft een Matrox G550 met DVI. De analoge aansluiting op het scherm is dus ook van hoge kwaliteit. Leuk voor als je geen DVI hebt.
Ook fijn van Eizo: 5 jaar on-site garantie!

Zeer goed, maar daarom neem ik ook een Eizo. Zo uit de doos al aardig goed, er waren slechts minimale aanpassingen nodig toen ik m'n Monaco OptixXR calibratietooltje er op losliet. Daarnaast uiteraard erg helder en superscherp.
Niks van gemerkt.
1000:1, erg goed. Zwarten zijn diep zwart, met goede schaduwdetaillering, met daarnaast heldere witten waar je ook de details in ziet.
Ik heb lang gekeken, en niks opgemerkt. Goed afgewerkt scherm.
Volgens specs 178 graden, maar dat is voor alle schermen dikke onzin. Je ziet het beeld nog wel goed, maar bij meer dan 40 a 45 graden komt er een heel licht groenige zweem over het beeld. De meesten zullen het niet zien, maar ik wel.
Mooi scherm, goede afwerking, zeer stevige voet (ik heb de standaardvoet, niet de ArcSwing), met mooie kabelhouder. De knopjes zijn lastig, want zwarte knopjes met reliëfopdruk en daarnaast een helder scherm, dat blijft problematisch.
Je werkt er overigens met die desktop-app zo omheen, dus niet al te problematisch voor mij.
Relatief helder blauw powerledje, maar voor mij niet storend. Verder gewoon een zwarte scherm, niks speciaals. Tenzij je op het Eizo logootje geilt natuurlijk.
Voordelen:
- Goed egaal scherm
- Zeer goede kleurweergave.
Nadelen:
- Knopjes onduidelijk
19" 4:3, S-PVA panel, 10-bits kleurtabellen ASICje van Eizo, 12ms
Brakke 21" CRT van Digital. Was jaren redelijk (wel redelijk onscherp), maar begon ineens zwaar kleurverloop te vertonen. Een vriend van me heeft een Lacie 19" CRT, en ik wilde voor de fotobewerking e.d. ook een fatsoenlijke. Dat werd dus deze Eizo.
Geen dooie (sub-)pixels, en de winkel waar ik hem gekocht heb, Disc Planet, geeft standaard de eerste week pixelgarantie. Daarnaast heeft dit scherm zowel een OSD als een appje om alle instellingen te doen (via USB-kabel). Verder beschikt het scherm over het Eizo 10-bits kleuren-ASICje, om realistischer kleurweergave te realiseren (voordat het naar het 8-bits scherm vertaald wordt). Ze hebben ook 14-bits edities hiervan, maar dat zit weer in duurdere schermen.
Overigens is er, heel geinig, bij dit scherm weinig verschil tussen D-Sub en DVI te merken! Dan moet je wel een goede analoge aansluiting hebben (ouwe bak had een Matrox G450, wat erg goed is voor 2D) en deze heeft een Matrox G550 met DVI. De analoge aansluiting op het scherm is dus ook van hoge kwaliteit. Leuk voor als je geen DVI hebt.
Ook fijn van Eizo: 5 jaar on-site garantie!
Zeer goed, maar daarom neem ik ook een Eizo. Zo uit de doos al aardig goed, er waren slechts minimale aanpassingen nodig toen ik m'n Monaco OptixXR calibratietooltje er op losliet. Daarnaast uiteraard erg helder en superscherp.
Niks van gemerkt.
1000:1, erg goed. Zwarten zijn diep zwart, met goede schaduwdetaillering, met daarnaast heldere witten waar je ook de details in ziet.
Ik heb lang gekeken, en niks opgemerkt. Goed afgewerkt scherm.
Volgens specs 178 graden, maar dat is voor alle schermen dikke onzin. Je ziet het beeld nog wel goed, maar bij meer dan 40 a 45 graden komt er een heel licht groenige zweem over het beeld. De meesten zullen het niet zien, maar ik wel.
Mooi scherm, goede afwerking, zeer stevige voet (ik heb de standaardvoet, niet de ArcSwing), met mooie kabelhouder. De knopjes zijn lastig, want zwarte knopjes met reliëfopdruk en daarnaast een helder scherm, dat blijft problematisch.
Relatief helder blauw powerledje, maar voor mij niet storend. Verder gewoon een zwarte scherm, niks speciaals. Tenzij je op het Eizo logootje geilt natuurlijk.
Voordelen:
- Goed egaal scherm
- Zeer goede kleurweergave.
Nadelen:
- Knopjes onduidelijk
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
zag m vandaag ook staan... iemand? wil k wel ff weten. en weet iemand hoe de aldi t doet met dooie pixels? gewoon 8 dagen niet goed, geld terug?PleB schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:01:
[...]
Ik zag deze vandaag ook staan in het foldertje, leek mij ook wel wat, helemaal voor dat geld. Maar kan ook niet meer info vinden dan wat op de aldi site staat (ook al op medionshop.nl en .de gekeken). Maar ja het blijft medion he, en mij medion-CRT van 3 jaar geleden heeft het net begeven....
Iemand die deze TFT kent?
Anoniem: 169079
De keuze voor een tft blijft lastig. Kom er niet uit. Misschien jullie mij wat kunnen helpen.
Wil zelf graag een tft die beetje snel is ivm Games dus geen ghosting maar wel mooi beeld geeft.
Zit te twijfelen tussen volgende tft's
Samsung 930BF
Hyundai L90D+ (ivm hoogte verstelbaarheid)
Belinea 101920 (MVA panel en hoogte verstelbaarheid)
Wat denken jullie ervan?
ok
Wil zelf graag een tft die beetje snel is ivm Games dus geen ghosting maar wel mooi beeld geeft.
Samsung 930BF
Wat denken jullie ervan?
ok
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 169079 op 22-03-2006 16:23 ]
Hoogte verstelbaarheid.... daar neem je toch een leuke Monitor arm voor.... ^^
Afscheid nemen in je posts hoeft trouwens niet op got hor
Afscheid nemen in je posts hoeft trouwens niet op got hor
[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 22-03-2006 16:18 ]
Vandaag de Samsung 913BM aangeschaft als replacement voor m'n helaas overleden 21inch Illyama 512 crt. De schermen waartussen ik twijfelde, waren de samsung 970P/930BF/913N en de Eizo 1910-K. Uiteindelijk na ze allen gezien te hebben en met elkaar ook redelijk heb kunnen vergelijken, was voor mij de 913BM de geschikste (m.b.t. prijs-kwaliteit).
Als er interesse is in een userreview, dan hoor ik het wel.
[ Voor 44% gewijzigd door Drake op 22-03-2006 18:44 ]
Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200
maar moet je der nog iets anders mee, enkel voor gamen, ga dan voor een van de eerste 2Anoniem: 169079 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:49:
De keuze voor een tft blijft lastig. Kom er niet uit. Misschien jullie mij wat kunnen helpen.
Samsung 930BF
Wat denken jullie ervan?
ok
voor nog iets anders ga dan voor de belinea (of misschien de acer al1923, specs zijn iets beter, prijs ook) als je photoshopt ofzo ga je meer hebben aan de kleuren van de belinea en acer, anders is het zijn geld niet waard
AltijdDrake3 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:29:
Van die Eizo heb ik een paar posts hierboven een review geplaatst.Drake3 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:29:
Vandaag de Samsung 913BM aangeschaft als replacement voor m'n helaas overleden 21inch Illyama 512 crt. De schermen waartussen ik twijfelde, waren de samsung 970P/930BF/913N en de Eizo 1910-K. Uiteindelijk na ze allen gezien te hebben en met elkaar ook redelijk heb kunnen vergelijken, was voor mij de 913BM de geschikste (m.b.t. prijs-kwaliteit).
Om eerlijk te zijn, werd de Eizo ook een zeer potentiële na het lezen van jouw review.Hillie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:38:
[...]
Van die Eizo heb ik een paar posts hierboven een review geplaatst.
Ik zal komend weekend of begin volgende week een userreview in elkaar fabrieken
(toevallig iemand webspace tijdelijk ter beschikking voor plaatjes bij de review?)
Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200
http://tweakers.net/meuktracker/?Query=imageshackert
makkelijker kan het eigenlijk niet...
makkelijker kan het eigenlijk niet...
Zijn er uberhaupt 19" tft's die native 1600x1200 aan kunnen?
Een 20" vindt ik A niet nodig, en B te duur (wil er twee kopen)
Widescreen vindt ik zuigen, aangezien ik juis de hoogte goed kan gebruiken.
Een 24" vindt, ik te duur, en niet handig aangezien ik juist 2 vensters gemakkelijk naast elkaar wil hebben. (zonder speciale nview software, want die is niet beschikbaar voor linux.)
Een 20" vindt ik A niet nodig, en B te duur (wil er twee kopen)
Widescreen vindt ik zuigen, aangezien ik juis de hoogte goed kan gebruiken.
Een 24" vindt, ik te duur, en niet handig aangezien ik juist 2 vensters gemakkelijk naast elkaar wil hebben. (zonder speciale nview software, want die is niet beschikbaar voor linux.)
openkat.nl al gezien?
hey ho! heb hier nu de 19" aldi TFT staan, ontzettend mooi schermpje voor degenen die geinteresseert zijn. ook een pro: bij de aldi kun je m altijd terugbrengen zonder opgaaf van reden (1 dooie pixel bvMr Alfabet schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:31:
[...]
zag m vandaag ook staan... iemand? wil k wel ff weten. en weet iemand hoe de aldi t doet met dooie pixels? gewoon 8 dagen niet goed, geld terug?
zit er met plezier 8er te gamen
DVI 19" 8ms 700:1 voor 289 eurotjes
Mooi dat het behulpzaam was. Ik moet zeggen dat ik de reviews op Prad.de erg goed vind. Daar wordt nog eens wat verder gekeken dan puur naar een paar specs en "Oh hij is mooi bij spelletjes".Drake3 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:31:
Om eerlijk te zijn, werd de Eizo ook een zeer potentiële na het lezen van jouw review.
Ik zal komend weekend of begin volgende week een userreview in elkaar fabrieken
(toevallig iemand webspace tijdelijk ter beschikking voor plaatjes bij de review?)
wat voor plaatjes moet ik posten om de ghosting van mn scherm te laten zien? per se met een digitale cam, of is een screenshot van pixperan ook goed genoeg??
screenshot
dit is het aldi scherm... op topsnelheid zie ik met het oog nog best wel een halve centimeter aan ghosting achter dat autotje aan... is dat normaal>?
kortom: wat moet ik hier posten om de ghosting te laten zien?
screenshot
dit is het aldi scherm... op topsnelheid zie ik met het oog nog best wel een halve centimeter aan ghosting achter dat autotje aan... is dat normaal>?
REVIEW van de aldi medion 19" tft aktiv sxga van 22 maart 2006.
vorig tft scherm waarmee ik kan vergelijken is een 15" tft op mn TU/e 2005 laptop (NEC p550).. perfect beeld, maar erg klein.
1. Vorig scherm:vorig tft scherm waarmee ik kan vergelijken is een 15" tft op mn TU/e 2005 laptop (NEC p550).. perfect beeld, maar erg klein.
2. Bijzonderheden: 19" 8ms DVI en D-sub. 700:1 300cd/m. niet 1 pixeldefect, bij de aldi kun je m altijd terugbrengen, zonder opgaaf van reden. dus NOOIT een defecte pixel in dit scherm.
3. Kleurweergave mn laatste crt is randdebiel, rood is bruin en zwart is groen (aan de instellingen ligt t niet, ding is brak) dus deze was al een hele verademing. mooi beeld, zwart is erg diepzwart, wit is niet ontzettend fel, maar wel mooi (300 cd/m)
4. Ghosting: nog niet kunnen testen, behalve met pixperan, screenshot.
5. Contrast & helderheid : erg tevreden, contrast is schitterend, al ben ik niet veeleisend.
6. Uniformiteit van het scherm: niets op aan te merken, scherm is overal egaal.
7. Kijkhoek: rond de 150 graden schat ik... van de zijkanten goed te zien, vertikaal gezien heb je een vrijheid van ongeveer 15cm met je hoofd op een afstand van 50cm tot je verdonkering krijgt.
8. Bouwkwaliteit: scherm is redelijk wiebelig, maar ik ben nog geen (redelijk geprijsde) TFT tegengekomen die dat niet heeft.
9. Vormgeving: erg mooi, strak scherm, dunne rand van ongeveer 1.5-2cm. kleur is strak grijs, sjiek en toch onopvallend. knopjes voelen degelijk, aan ledje is niet storend, wel aanwezig.
10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen: DE PRIJS! dit ding is echt ontzettend goedkoop, en geeft mooi beeld, goede garantie (3jaar) en 100% pixelgarantie de eerste week.
ghosting pics (best en worst):

op of aanmerkingen zijn welkom!
vorig tft scherm waarmee ik kan vergelijken is een 15" tft op mn TU/e 2005 laptop (NEC p550).. perfect beeld, maar erg klein.
1. Vorig scherm:vorig tft scherm waarmee ik kan vergelijken is een 15" tft op mn TU/e 2005 laptop (NEC p550).. perfect beeld, maar erg klein.
2. Bijzonderheden: 19" 8ms DVI en D-sub. 700:1 300cd/m. niet 1 pixeldefect, bij de aldi kun je m altijd terugbrengen, zonder opgaaf van reden. dus NOOIT een defecte pixel in dit scherm.
3. Kleurweergave mn laatste crt is randdebiel, rood is bruin en zwart is groen (aan de instellingen ligt t niet, ding is brak) dus deze was al een hele verademing. mooi beeld, zwart is erg diepzwart, wit is niet ontzettend fel, maar wel mooi (300 cd/m)
4. Ghosting: nog niet kunnen testen, behalve met pixperan, screenshot.
5. Contrast & helderheid : erg tevreden, contrast is schitterend, al ben ik niet veeleisend.
6. Uniformiteit van het scherm: niets op aan te merken, scherm is overal egaal.
7. Kijkhoek: rond de 150 graden schat ik... van de zijkanten goed te zien, vertikaal gezien heb je een vrijheid van ongeveer 15cm met je hoofd op een afstand van 50cm tot je verdonkering krijgt.
8. Bouwkwaliteit: scherm is redelijk wiebelig, maar ik ben nog geen (redelijk geprijsde) TFT tegengekomen die dat niet heeft.
9. Vormgeving: erg mooi, strak scherm, dunne rand van ongeveer 1.5-2cm. kleur is strak grijs, sjiek en toch onopvallend. knopjes voelen degelijk, aan ledje is niet storend, wel aanwezig.
10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen: DE PRIJS! dit ding is echt ontzettend goedkoop, en geeft mooi beeld, goede garantie (3jaar) en 100% pixelgarantie de eerste week.
ghosting pics (best en worst):

op of aanmerkingen zijn welkom!
[ Voor 5% gewijzigd door Mr Alfabet op 23-03-2006 18:23 ]
Hier leg ik het uit...Mr Alfabet schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:02:
wat voor plaatjes moet ik posten om de ghosting van mn scherm te laten zien? per se met een digitale cam, of is een screenshot van pixperan ook goed genoeg??
screenshot
neekillercow schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:00:
Zijn er uberhaupt 19" tft's die native 1600x1200 aan kunnen?
schitterend! heb nu pics gemaakt met mn cam, heb geen digi, dus dit is best what i can. geen superresultaat, maar meestal is de 2e ghost nog net zichtbaar.... zoals bij de meeste 8ms. acceptabel voor games??
zie eerder mijn review voor de pics.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr Alfabet op 23-03-2006 18:39 ]
zoals je net zelf ook al opmerkte is de ghosting ongeveer zoals je mag verwachten van een TN zonder overdrive, en de meesten die zo'n monitor hebben kunnen er prima op gamen...
Ik heb een ati radeon 9600xt en een samsung 960bf, nou is mijn vraag of ik hiermee filmpjes in 720p kan kijken. Want als ik dit in de ati driver aan wil zetten zegt hij ook van: dit kan je scherm beschadigen etc etc. En dat is wel het laatste wat ik wil:P. dus kortom kan ik 720P bekijken met deze combinatie?
Of hoef ik helemaal niks in m'n driver aan te zetten en speelt hij zoiezo filmpjes die ik download die in 720p zijn gewoon af op die kwaliteit.
Of hoef ik helemaal niks in m'n driver aan te zetten en speelt hij zoiezo filmpjes die ik download die in 720p zijn gewoon af op die kwaliteit.
[ Voor 22% gewijzigd door Mastasidaz op 27-03-2006 17:48 ]
Hoe wil je dat doen dan? dat werkt toch niet of ben ik nou gek. Die 960BF heeft geen ondersteuning voor HD en de 9600XT heeft geen HDMI aansluiting en HDCP ondersteuning...
Ik weet het ook niet precies maar als ik een filmpje download 720p dan lijkt het scherper, maar dat kan ookt ussen m'n oren zitten. Maar in de driver staat dat 720p niet aanstaat vandaar dat ik een beetje in de war benn00bs schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:59:
Hoe wil je dat doen dan? dat werkt toch niet of ben ik nou gek. Die 960BF heeft geen ondersteuning voor HD en de 9600XT heeft geen HDMI aansluiting en HDCP ondersteuning...
kan je zeggen wat je driver precies voor melding geeft?
Als ik dan op 720P klik zegt ie dat m'n beeldscherm beschadigt ka raken etc etc. Beetje het standaard gelul. Maar ik wil het toch graag zeker weten voordat ik het probeer. je kan het gewoon vinden in je ATI catalyst control centerXiN schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:15:
kan je zeggen wat je driver precies voor melding geeft?
[ Voor 22% gewijzigd door Mastasidaz op 27-03-2006 18:29 ]
je hoeft niet 720P in te schakelen.. aangezien die videobestandjes 1280x720 zijn... en je scherm 1280x1024.. moet hij gewoon passen en doen..Mastasidaz schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:27:
[...]
Als ik dan op 720P klik zegt ie dat m'n beeldscherm beschadigt ka raken etc etc. Beetje het standaard gelul. Maar ik wil het toch graag zeker weten voordat ik het probeer. je kan het gewoon vinden in je ATI catalyst control center
Ik heb een nvidia kaart...Mastasidaz schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:27:
[...]
Als ik dan op 720P klik zegt ie dat m'n beeldscherm beschadigt ka raken etc etc. Beetje het standaard gelul. Maar ik wil het toch graag zeker weten voordat ik het probeer. je kan het gewoon vinden in je ATI catalyst control center
Ik wil ook een tft scherm gaan kopen, maar ik weet helaas niet wat wijsheid is.
We (hier thuis) kregen 1 week geleden het krantje binnen van paradigit. Nou stond daar een leuke 17inch tft scherm in een Iiyama E438S voor 259 euro als actie. Nou dat ik eindelijk een tft scherm kan kopen weet ik niet of het verstandig is om een 17 inch nou te kopen of een 19 inch.
Het liefste heb ik natuurlijk een wat groter beeld. Ik heb dit topic ook beetje gevolgd, maar ik zie dat jullie alleen maar over die samsung BF modellen praten en kopen, net of er geen betere tft schermen te koop zijn. Natuurlijk wil ik eigenlijk niet de schaapjes over de dam volgen en zoek ik het dus geheel op een andere pad. Het liefst zou ik rond de 300 euro uit willen geven. Maar aan de andere kant zou ik een 19 inch willen hebben. Is het nou echt verstandig om nou voor een wat duurdere model te gaan. Ik neem aan dat er over 2 jaar wellicht weer nieuwe tft schermen gaan komen met HDMI (als ik dat goed heb) en dan zou ik wellicht weer een ander scherm moeten kopen omdat de uitsluiting waarschijnlijk weer anders zouden zijn, dus ik wil hiermee zeggen: Is het niet verstandig om nou een wat goedkopere tft te kopen en later weer een nieuwe? Aan de andere kant zou ik wel liever een 19 inch willen. Ik heb al op de sites gekeken van computer winkels hier in de omgeving zodat ik de monitor nog zou kunnen bekijken voordat ik hem koop.
Hier ligt de mycom, paradigit en computerland in de buurt.
Alleen ik vond dat computerland niet echt een bepaald goed tft monitoren asortiment hebben.
Aan de andere kant zit ik eigenlijk ook te kijken naar de Iiyama 19 inch tft. Bij de mycom vind ik deze eigenlijk wel wat te duur voor 429 euro.
Wat eigenlijk me werkelijke wensen zijn is een zeer mooie 19 inch monitor met een mooi design en liefst in het zwart. Dus dan zou ik op een neovo m-19 uitkomen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
We (hier thuis) kregen 1 week geleden het krantje binnen van paradigit. Nou stond daar een leuke 17inch tft scherm in een Iiyama E438S voor 259 euro als actie. Nou dat ik eindelijk een tft scherm kan kopen weet ik niet of het verstandig is om een 17 inch nou te kopen of een 19 inch.
Het liefste heb ik natuurlijk een wat groter beeld. Ik heb dit topic ook beetje gevolgd, maar ik zie dat jullie alleen maar over die samsung BF modellen praten en kopen, net of er geen betere tft schermen te koop zijn. Natuurlijk wil ik eigenlijk niet de schaapjes over de dam volgen en zoek ik het dus geheel op een andere pad. Het liefst zou ik rond de 300 euro uit willen geven. Maar aan de andere kant zou ik een 19 inch willen hebben. Is het nou echt verstandig om nou voor een wat duurdere model te gaan. Ik neem aan dat er over 2 jaar wellicht weer nieuwe tft schermen gaan komen met HDMI (als ik dat goed heb) en dan zou ik wellicht weer een ander scherm moeten kopen omdat de uitsluiting waarschijnlijk weer anders zouden zijn, dus ik wil hiermee zeggen: Is het niet verstandig om nou een wat goedkopere tft te kopen en later weer een nieuwe? Aan de andere kant zou ik wel liever een 19 inch willen. Ik heb al op de sites gekeken van computer winkels hier in de omgeving zodat ik de monitor nog zou kunnen bekijken voordat ik hem koop.
Hier ligt de mycom, paradigit en computerland in de buurt.
Alleen ik vond dat computerland niet echt een bepaald goed tft monitoren asortiment hebben.
Aan de andere kant zit ik eigenlijk ook te kijken naar de Iiyama 19 inch tft. Bij de mycom vind ik deze eigenlijk wel wat te duur voor 429 euro.
Wat eigenlijk me werkelijke wensen zijn is een zeer mooie 19 inch monitor met een mooi design en liefst in het zwart. Dus dan zou ik op een neovo m-19 uitkomen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Anoniem: 130772
Ik zie idd het bos ook niet meer door de bomen, ik heb lange tijd het 20" topic gevolgd..
Ik ben nu bezig met het samenstellen van een game/internet/tv-kijk pc in een HTPC kastje.. en ik schrok toch wel beetje van de prijs van dit alles, eerst zou ik een 20" schermpje kopen, maar wegens jaja, financiele redenen kom ik helaas toch uit op een 19", nu is dat niet zo'n probleem aangezien 100 euro extra betalen voor 2,5 centimeter meer beeld misschien toch wel belachelijk is
maar dat laat ik in het midden..
Ik zoek een goede 19" TFT, waarop je een beetje goed kan gamen (BF2/RTW) en voorderest goed tv/films op kan kijken, het liefst met een DVI aansluiting aangezien het met de 19" sowieso al tegenzit kwa resolutie en daarom ik een zo goed mogelijk beeld probeer te hebben, en dus met DVI.
Ik heb rondgekeken, en wat productsurveys gelezen over de Samsung 930BF, mensen waren positief over de lage reactietijd, maar wat minder over de kleuren (daarom ben ik bang dat tv kijken daarop niet geschikt is), ook heb ik gekeken naar de Benq FP937s+ en daar waren mensen wat positiever over de kleuren, maar de voet was niet verstelbaar (wat misschien wat problemen oplevert als je 2 a 3 meter verderop een film op het scherm aan het kijken bent, en hijs 360 euries)
Als ik kijk naar de all-round schermpjes vliegen die mijn budget (max 350 euries) te boven..
Moet ik voor een goed film/game scherm toch nog even doorsparen naar de 450 (voor de Acer 2051Ws) of zijn er misschien suggesties?
Ik ben nu bezig met het samenstellen van een game/internet/tv-kijk pc in een HTPC kastje.. en ik schrok toch wel beetje van de prijs van dit alles, eerst zou ik een 20" schermpje kopen, maar wegens jaja, financiele redenen kom ik helaas toch uit op een 19", nu is dat niet zo'n probleem aangezien 100 euro extra betalen voor 2,5 centimeter meer beeld misschien toch wel belachelijk is
Ik zoek een goede 19" TFT, waarop je een beetje goed kan gamen (BF2/RTW) en voorderest goed tv/films op kan kijken, het liefst met een DVI aansluiting aangezien het met de 19" sowieso al tegenzit kwa resolutie en daarom ik een zo goed mogelijk beeld probeer te hebben, en dus met DVI.
Ik heb rondgekeken, en wat productsurveys gelezen over de Samsung 930BF, mensen waren positief over de lage reactietijd, maar wat minder over de kleuren (daarom ben ik bang dat tv kijken daarop niet geschikt is), ook heb ik gekeken naar de Benq FP937s+ en daar waren mensen wat positiever over de kleuren, maar de voet was niet verstelbaar (wat misschien wat problemen oplevert als je 2 a 3 meter verderop een film op het scherm aan het kijken bent, en hijs 360 euries)
Als ik kijk naar de all-round schermpjes vliegen die mijn budget (max 350 euries) te boven..
Moet ik voor een goed film/game scherm toch nog even doorsparen naar de 450 (voor de Acer 2051Ws) of zijn er misschien suggesties?
stop met gek te doen over de reactietijd
ben er zeker van dat 99.9% van de bevolking het verschil tussen 8ms en 4ms niet ziet
ben er zeker van dat 99.9% van de bevolking het verschil tussen 8ms en 4ms niet ziet
Ik denk dat je HDCP bedoelt...Coolmaster schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:54:
HDMI (als ik dat goed heb)
Houd er trouwens ook rekening mee dat je videokaart ook HDCP moet ondersteunen voor je er ook iets aan hebt.
Heb je behalve dat nog eisen qua beeldkwaliteit en snelheid?Coolmaster schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:54:
Anders is dit mischien een mooie goedkope...
Hijs heeft niet echt het allernieuwste paneel, maar het verschil tussen 12ms en 8ms is miniem(zelfs slecht meetbaar), dus als je niet te veeleisend bent dan kan je goedkoop klaar zijn.
ps. ik zie net dat neovo een paneel-update heeft doorgevoerd, wat deze monitor nog aantrekkelijker maakt...(de specs zeggen nu 4ms GtG en 700:1)
Let alleen wel op dat er waarschijnlijk ook nog een oudere versie rondzwerft met een reactietijd van 12ms en een contrast van 500:1...
DVI lijkt me inderdaad wel handig, vooral omdat het tegenwoordig toch nauwelijks iets extra's kost.Anoniem: 130772 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:34:
Als je er ook films op wilt kunnen kijken, dan denk ik dat je het beste naar een allround-monitor kan gaan kijken vanwege de beeldkwaliteit en de kijkhoek.
Volgens mij liggen de AL1922AS en de AL1923 dan nog mooi in je budget, en de weinige gebruikerservaringen van deze schermen zijn wel goed...Anoniem: 130772 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:34:
Anoniem: 130772
Dankjewel XiN
Ik ga dan waarschijnlijk voor de 1923, aangezien die 8 m/s heeft
en anders kijk ik nog wel ff rond bij de plaatselijke Modern, die willen ook nog wel eens wat van de prijs afsnoepen.. (PackardBell en de 1951As is daar ook verkrijgbaar, wel .€399,- dus hopelijk nog wat korting)
maar in ieder geval bedankt, en ik blijf dit topic checken
Ik ga dan waarschijnlijk voor de 1923, aangezien die 8 m/s heeft
en anders kijk ik nog wel ff rond bij de plaatselijke Modern, die willen ook nog wel eens wat van de prijs afsnoepen.. (PackardBell en de 1951As is daar ook verkrijgbaar, wel .€399,- dus hopelijk nog wat korting)
maar in ieder geval bedankt, en ik blijf dit topic checken
Ik wil iedereen nog een kleine tip geven:
Ik was een week geleden op zoek naar een 19inch TFT voor onder de 300 euro. Hierbij natuurlijk voornamelijk bij webshops gekeken, maar ik kwam er al snel achter dat je bij een webshop (bijna) atijd moet bij betalen voor een pixel-garantie. Toen zag ik dat het scherm dat ik wilde hebben (Philips 190c) bij de Mycom ook niet erg veel duurder was (289 euro). Toen ben ik in de winkel gaan vragen hoe men omging met dode pixels. Het antwoord was dat je gewoon ieder product binnen 7 dagen kon ruilen, en dus ook monitoren met dode pixels.
Daarom heb ik mijn TFT gewoon in een echte winkel gekocht aangezien ze daar niet moeilijk doen over dode pixels.
De Philips bevalt overigens perfect, ondanks het ontbreken van DVI.
Ik was een week geleden op zoek naar een 19inch TFT voor onder de 300 euro. Hierbij natuurlijk voornamelijk bij webshops gekeken, maar ik kwam er al snel achter dat je bij een webshop (bijna) atijd moet bij betalen voor een pixel-garantie. Toen zag ik dat het scherm dat ik wilde hebben (Philips 190c) bij de Mycom ook niet erg veel duurder was (289 euro). Toen ben ik in de winkel gaan vragen hoe men omging met dode pixels. Het antwoord was dat je gewoon ieder product binnen 7 dagen kon ruilen, en dus ook monitoren met dode pixels.
Daarom heb ik mijn TFT gewoon in een echte winkel gekocht aangezien ze daar niet moeilijk doen over dode pixels.
De Philips bevalt overigens perfect, ondanks het ontbreken van DVI.
[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 28-03-2006 00:06 ]
\_Specs_/
Er zijn inderdaad een paar winkels waar je je monitor gewoon terug staan brengen, die staan trouwens ook in de startpost(stap 4)
Waarom staat er bij Mirai op de site dat de 19" breedbeeld lcd 1400x1050 (icoontje) ondersteunt terwijl in de specificaties maar 1440x900 staat?
http://mirai.demo.allset....s&product_id=30&cat_id=33
http://mirai.demo.allset....s&product_id=30&cat_id=33
omdat er bij Mirai mensen werken die kennelijk ook fouten maken...
Ja die zijn er, en ja zo een heb ik er gekocht (een betere dusCoolmaster schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:54:
Ik heb dit topic ook beetje gevolgd, maar ik zie dat jullie alleen maar over die samsung BF modellen praten en kopen, net of er geen betere tft schermen te koop zijn.
Review Tomshardware - 19" LCD Monitors: The Spring 2006 Collection
M.n. over de ViewSonic VX922 zijn ze erg positief wat gamen betreft.
Mischien binnenkort toch ns overstappen van mijn CRT.
M.n. over de ViewSonic VX922 zijn ze erg positief wat gamen betreft.
Mischien binnenkort toch ns overstappen van mijn CRT.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 172131
Na heel veel info over 19"tft's te hebben gelezen (waarvoor mijn dank) wil ik er een aanschaffen met als uiterste prijs 300 euro en hij moet allround zijn.
Maar net zoals iedereen welke?
Alle voor en tegens wegstrepen heb ik uiteindelijk besloten om een Fujitsu-Siemens C19-7 te kopen.
Aangezien hij niet voor de nederlandse markt gemaakt wordt, heb ik hem bij onze oosterburen bestelt.
Zo gauw hij binnen is, kan ik misschien een review plaatsen.
Dit lijkt mij wel het minste wat ik doen kan.
Maar net zoals iedereen welke?
Alle voor en tegens wegstrepen heb ik uiteindelijk besloten om een Fujitsu-Siemens C19-7 te kopen.
Aangezien hij niet voor de nederlandse markt gemaakt wordt, heb ik hem bij onze oosterburen bestelt.
Ik zat ook al naar die monitor te kijken vandaag. Erg mooi ding, goede specs en eizo staat natuurlijk voor goede kwaliteit, zeker m.b.t. kleuren. Zou je een paar pics kunnen schietenHillie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:19:
[...]
Ja die zijn er, en ja zo een heb ik er gekocht (een betere dus). Lees m'n reviewtje van de Eizo S1910-K eens. Wel wat duurder dan je budget van 300 euro, maar goed.
[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 29-03-2006 00:08 ]
Een allrounder(overdrive *VA) kan je vergeten voor die prijs, de goedkoopste is de Acer AL1922AS/AL1923(zo'n €330,-)Anoniem: 172131 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:54:
Na heel veel info over 19"tft's te hebben gelezen (waarvoor mijn dank) wil ik er een aanschaffen met als uiterste prijs 300 euro en hij moet allround zijn.
Maar net zoals iedereen welke?![]()
Voor €300,- kan je wel een game-monitor kopen zoals bijvoorbeeld de Benq FP91GX
Anoniem: 172131
Ik weet het XIN, daarom toch maar voor de Fujitsu-Siemens C19-7 gegaan zonder DVI.
Mijn videokaart heeft geen DVI uitgang.
Ik wacht nu op de monitor en dan.....
Mijn videokaart heeft geen DVI uitgang.
Ik wacht nu op de monitor en dan.....
Ik ben erg aan het zoeken naar een goede tft voor fotobewerking en nog een beetje gamen. Mijn oog was gevallen op 2 widescreen modellen omdat je dan met photoshop rechts en links je tools hebt en in het midden nog ruimte voor de foto
Acer 1916WS
Mirai DML-519W100
Welke is de beste keuze qua beeldkwaliteit? Of kan ik beter een 4:3 model nemen?
Hij mag maximaal 275 kosten (misschien 300 als het een hele goede is)
Acer 1916WS
Mirai DML-519W100
Welke is de beste keuze qua beeldkwaliteit? Of kan ik beter een 4:3 model nemen?
-Acer ziet er erg plastic uit en mist DVI.Volumius schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:58:
Ik ben erg aan het zoeken naar een goede tft voor fotobewerking en nog een beetje gamen. Mijn oog was gevallen op 2 widescreen modellen omdat je dan met photoshop rechts en links je tools hebt en in het midden nog ruimte voor de foto
Acer 1916WS
Mirai DML-519W100
-Mirai is relatief on bekend merk, maar wel DVI en mooiere look. Enkel zitten de controls beetje vreemd rechtsachter.
Er is ook nog een optie waar ik voor ben gegaan:
-Packard Bell Maestro 190W
Ook breedbeeld, Mooie vomgeving en DVI met speakers weggewerkt onderin zodat je er niets van ziet. Staat wel Packard Bell op, maar is naar alle waarschijnlijkheid een NEC.
Dit topic is gesloten.