Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:44:
over het kraken: mijn klepje heeft muurvast gezeten, maar na een paar vastlopers en dus batterijverwijderingen slaat het kraken toe.. het klepje zit overigens nog steeds niet los hoor, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het kraken komt van het regelmatig-batterijvakje-openen.
over PIT: als ik me niet vergis is de 9.50 PIT van Tmobile een geknepen vorm van GPRS.. ik heb zelf Edge van Telfort voor hetzelfde bedrag, met gratis foon en 25 ecu's aan abokosten. Is er niemand anders op het idee gekomen om deze combi te nemen?
Over Noreve: volgens mij komt de smartphoneshop binnenkort met de cases.. wel voor die 40 ecu's trouwens, maar minder verzendkosten..
@Zim600

Als ik het goed begrijp heb je een m600i i.c.m. edge van Telfort , volgens de specs ondersteunt de m600i geen edge.
Hoe krijg je je data nu binnen , aangezien er geen edge op de m600i zit ?
De m600i ondersteund wel 3g (umts) maar Telfort levert dit niet , krijg je je data nu dan misschien via gprs binnen ?
De aanbieding die je noemt edge voor 9.5 Euro i.c.m. m600i met Telfort 200 voor 25 Euro p.m. heeft maar kort op de Telfort pagina gestaan en is toen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik kan wel files heen-en-weer smijten, maar dat contactboek wil niet. Word er een beetje weemoedig van, had juist begrepen dat SE zo goed met de Mac werkte :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het maar niet geloven, niemand van jullie heeft dus dezelfde vastlopers en blanco schermen (zodat ik er de batterij moet uithalen om hem te kunnen heropstarten)? 2 verschillende hersteldiensten deden een upgrade en SE zelf stuurde hem ook al geherupgrade terug met de leuke nota erbij dat alles getest was en goed bevonden. Tuurlijk, ze gaan er even op zitten tokkelen en klaar is kees, maar wanneer je een kwartiertje werkt, hup vastloper. Heb zelfs al via de website raad gevraagd maar ze antwoorden niet...Zal toch nog eens goed nadenken vooraleer ik weer een SE koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:45:
Ik kan het maar niet geloven, niemand van jullie heeft dus dezelfde vastlopers en blanco schermen (zodat ik er de batterij moet uithalen om hem te kunnen heropstarten)? 2 verschillende hersteldiensten deden een upgrade en SE zelf stuurde hem ook al geherupgrade terug met de leuke nota erbij dat alles getest was en goed bevonden. Tuurlijk, ze gaan er even op zitten tokkelen en klaar is kees, maar wanneer je een kwartiertje werkt, hup vastloper. Heb zelfs al via de website raad gevraagd maar ze antwoorden niet...Zal toch nog eens goed nadenken vooraleer ik weer een SE koop
Dat je toevallig een klote telefoon hebt, betekent niet dat alle modellen van SonyEricsson zo zijn. Dus een beetje cru om dan meteen te zeggen dat je goed moet nadenken voordat je een SE koopt.
Net als mensen die problemen hebben gehad met een Sony Videocamera, en nu maar JVC kopen omdat ze Sony niet meer vertrouwen... terwijl Sony veel betere camcorders maakt.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vnl de dienst na verkoop die me woest maakt. Ik had ervoor een p800 en p900 en steeds tevreden geweest. Tot je hen eens echt nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:52:
Het is vnl de dienst na verkoop die me woest maakt. Ik had ervoor een p800 en p900 en steeds tevreden geweest. Tot je hen eens echt nodig hebt...
Qua service is Nokia zo goed als hetzelfde als Nokia. Pas als je een telefoon aantal keren terug hebt gebracht, dan pas gaan ze er echt aandacht aan besteden. Ze krijgen namelijk zoveel telefoons terug, dat ze echt niet een half uur met een telefoon gaan spelen om te zien of ie gaat vastlopen.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Owentje schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:32:
[...]

Qua service is Nokia zo goed als hetzelfde als Nokia. Pas als je een telefoon aantal keren terug hebt gebracht, dan pas gaan ze er echt aandacht aan besteden. Ze krijgen namelijk zoveel telefoons terug, dat ze echt niet een half uur met een telefoon gaan spelen om te zien of ie gaat vastlopen.
Sterker nog, ik denk dat ze exact even goed zijn! :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
ppaddo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:13:
[...]

Sterker nog, ik denk dat ze exact even goed zijn! :+
Nog sterker, de SonyEricsson servicepoint in Amsterdam is tevens een Nokia Service Point. Zelfde mensen die je telefoon fixen! ;-)

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Owentje schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:53:
[...]

Nog sterker, de SonyEricsson servicepoint in Amsterdam is tevens een Nokia Service Point. Zelfde mensen die je telefoon fixen! ;-)
Ehh..met de mogelijkheid dat ik zelf ook iets mis in jouw opmerking. Maar in jouw oorspronkelijk bericht dat ik quotte, gebruik je twee keer Nokia, terwijl waarschijnlijk 1 keer SE en een keer Nokia bedoeld was...

(lekker off-topic trouwens)

Echte vraag over het golfspelletje...

Als je een beetje goed accurate shot doet, dan krijg je zo'n golfballetje rechtsonder in beeld met een blauw pijltje. Ik "draai" hier wel eens wat mee, maar zie eigenlijk nooit enig gevolg hiervan. Heeft iemand een idee wat de bedoeling van dat balletje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:42:
[...]

Ik heb een powerbook G4 en een Imac G5. Op beiden werkt het niet. Draai op beiden 10.4.8 met de laatste updates.

Via bluetooth werkt het uiteraard ook bij mij, maar dat is veel langzamer als usb.
Niemand die hier iets op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
ppaddo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:11:
[...]

Ehh..met de mogelijkheid dat ik zelf ook iets mis in jouw opmerking. Maar in jouw oorspronkelijk bericht dat ik quotte, gebruik je twee keer Nokia, terwijl waarschijnlijk 1 keer SE en een keer Nokia bedoeld was...

(lekker off-topic trouwens)
Oh ja.. je hebt gelijk.. duh... :+

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, als dat de klacht is met je mac kan ik alleen maar zeggen dat ik in de wandelgangen heb gehoord dat de nieuwe software van SE niet meer zo geweldig op mac werkt....en downgraden is bij de m600i geloof ik geen optie....dus oplossing....toch maar een draak van een bill gates machine aansluiten.....of bootcamp en xp ernaast draaien op je mac...mmm, o nee, geen intel core duo toch?...g5 zei je geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:30:
nee, als dat de klacht is met je mac kan ik alleen maar zeggen dat ik in de wandelgangen heb gehoord dat de nieuwe software van SE niet meer zo geweldig op mac werkt....en downgraden is bij de m600i geloof ik geen optie....dus oplossing....toch maar een draak van een bill gates machine aansluiten.....of bootcamp en xp ernaast draaien op je mac...mmm, o nee, geen intel core duo toch?...g5 zei je geloof ik...
Ik weet niet op wie je reageert, maar als het op mij is :Y)

Ik heb zowel een G4 als een G5, geen intel-based machientjes dus. Bootcamp of iets vergelijkbaars is hierdoor geen optie. Sowieso weiger ik 'zaken' te doen met Microsoft tenzij het echt niet anders kan (met als grote uitzondering Office).
Niks geen oplossing dus: er mee leven is het enige dat nog kan.

Tenzij iemand op een bepaald moment bedenkt dat er voor de M600i een stukje LDAP-software komt. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ppaddo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:11:
Echte vraag over het golfspelletje...

Als je een beetje goed accurate shot doet, dan krijg je zo'n golfballetje rechtsonder in beeld met een blauw pijltje. Ik "draai" hier wel eens wat mee, maar zie eigenlijk nooit enig gevolg hiervan. Heeft iemand een idee wat de bedoeling van dat balletje is?
Dat pijltje moet zegmaar "om het balletje heen bewegen". Vooruit, dan rolt de bal verder, achteruit dan minder ver of zelfs achteruit; links is links en wat rechts doet zal je zelf wel kunnen bedenken ;)

Ik heb dat golfspelletje inmiddels uitgespeeld, zit nog een mooie bug in... Won 36 miljoen dollar in plaats van 350.000 oid. Toen werd het 'trainen' wel een stuk gemakkelijker :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 17:09
REPOST ivm geen reactie:

Eerder geplaatst op 25 sept.

Heeft iemand pc suite al aan de praat icm Vista rc1?

De m-router krijg ik wel geinst maar de rest stopt met installeren na een minuut of wat en zegt dan dat de software niet compatible is met dit besturingssysteem.

Ik heb pc suite op Windows xp sp2 compatible mode gezet en uitgevoerd als administrator.

Dat mocht niet baten.

Suggesties?

Kan nu dus ook rc2 zijn, heb ik nog niet geprobeerd. Iemand ervaring?
Thanx

[ Voor 7% gewijzigd door Kadettilac op 13-10-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen....misschien een beetje een suffe vraag of opmerking....maarreh, wat ik dus mis is: als mijn telefoon op m'n bureau ligt en ik zit voor de gezelligheid een minuut of 10 op het toilet 8) en vervolgens kom ik terug bij m'n bureau...dan vraag ik me af of ik ondertussen een bericht heb ontvangen of niet...dan moet ik dus bv m'n touchscreen even aanraken om dat te kunnen checken.

Ik was altijd gewend met andere telefoons dat er een lampje knipperde op m'n telefoon of dat het berichtsignaal zich elke 5 minuten herhaalde nadat ik een bericht had ontvangen...nu is dat met m'n m600i dus niet mogelijk...

Zijn er meer mensen die dit jammer vinden of ben ik verwend?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Ja, ik mis ook een lampie wat knippert als ik een oproep heb gemist of een bericht heb ontvangen.. Maar ik heb er vrijwel geen last van, aangezien ik mn telefoon bijna altijd meeneem (zelfs naar het toilet, waar ik zelfs opneem als mensen me bellen.. echooooo) ;)

Maar ik word in ieder geval helemaal gek dat ik gewoon nog steeds niet kan syncen tussen mn telefoon en outlook. Had PC Suite en de drivers helemaal opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds kan het syncen niet gestart worden.
Vroerger kon ik nog met mn T68m & T610 nog heel makkelijk syncen via bluetooth (via PIM sync. optie in bluetooth), maar dat lukt dus nu ook niet aangezien de telefoon geen PIM sync. ondersteunt via bluetooth... (ja alleen via pc suite, maar die wil ik dus nu omzeilen).

Ik denk dat mn enige optie is om mn hele pc opnieuw te installeren... En daar heb ik totaal geen zin in.

Owen

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Poeh ik heb mijn IMAP en mijn POP-accountjes draaien op de M600i, maar GMail wil nog niet helemaal doen wat ik wil. Verzenden wil wel, ontvangen niet echt. Ik blijf ook de poortjes maar instellen...

Gevonden: http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=54921
2 THINGS BEFORE YOU START:

A. Make sure you have internet connection, and your internet settings (WAP) correctly configured before starting

B. On your computer, go to gmail and log in, after logging in, go to settings and go to Forwarding and POP tab, enable pop for mail that arrives
from now on and save changes.

Now you're ready to setup your email on your M600i:

Here are the step by step :

- From standby screen, tap on messaging ( if this is in your shortcuts), if not then tap on main menu and then messaging.

- Tap more ( lower right hand side), and go to settings, then go to email accounts

- Create an email account if don't have one and then onto the 3 Tabs which is BASIC, INBOX, and OUTBOX

- Let's do Basic tab first:

1. BASIC

Account name : gmail

Your name : Whatever it is you want

Email address : youremail@gmail.com

Connection type: POP3

Allow IMAP idle : uncheck

After filling up the Basic tab , tap more with your stylus ( lower right hand side), and go to advanced

- Under Advanced, there are 2 tabs, Incoming, and Outgoing, lets do Incoming first.

A. Incoming Tab

Secure Connection : SSL

Incoming mail port: 995

Secure password authentication : uncheck

B. Ougoing Tab

Secure Connection : SSL

Outgoing mail port : 465

Use MIME encoding : check it

Now we are done with the Basic tab, onto the 2nd one

2. INBOX

Incoming server address: pop.gmail.com

Username: youremail@gmail.com

Password : your password

Download restrictions: No restrictions

Smaller than : it's upto you

Limit number of emails : it's upto you

Receive using group: Internet

Last Tab

3. OUTBOX

Outgoing server address: smtp.gmail.com

Use SMTP authentication : check it

Use Inbox login details : check it

Username : yourmail@gmail.com

Password : your password

Send using group: Internet

Save it and there you go, you are all set, to make sure it is working, send an email from a different email address from your computer to your phone,

and then go to messaging and click more and then tap on Get & send. wait a few seconds ( 15-30 ) and you should get the email that you sent from your computer to your m600i.
Met dank aan de poster aldaar: benchmade42

[ Voor 85% gewijzigd door Floor-is op 13-10-2006 18:51 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

fmb

GMail werkt bij mij ook nog niet, dus voorlopig gebruik ik de browser voor gmail.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor de mensen die de Noreve case gewoon in Nederland willen bestellen. De zwarte is bij de Smartphoneshop op dit moment te bestellen voor 40 euro 39 euro!

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 13-10-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Heb de knoop doorgehakt en ook dit mobieltje aangeschaft... juist vanwege de positieve sync features die ik gewend ben in mac osx i.c.m. SE telefoons. Hoe is trouwens FMA met deze telefoon ?? Ik zit namelijk ook nog wel eens achter een windoze machientje..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

KeeZ schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:55:
Heb de knoop doorgehakt en ook dit mobieltje aangeschaft... juist vanwege de positieve sync features die ik gewend ben in mac osx i.c.m. SE telefoons. Hoe is trouwens FMA met deze telefoon ?? Ik zit namelijk ook nog wel eens achter een windoze machientje..
Er is *geen* iSync mogelijkheid!

Het is dat ik de mail nodig heb en er nou ook niet bergen contacten aan toevoeg per dag cq moet verwijderen... Anders had ik het nooit gedaan :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

dus eigenlijk ist helemaal niet zo'n handig ding ?? hmmz... hoe werkt het dan met syncen van mac --> m600 ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Welk syncen? Je kunt er gegevens opzetten en weer afhalen.
Er is geen mogelijkheid tot het overzetten van je adresboek, kalender of wat je nog meer in gedachten had. Dit zal ongetwijfeld komen, maar op dit moment is het er nog niet...

Ja dat zuigt echt harige kamelenballen, maar ik heb de telefoon inmiddels, ik heb al mijn contactpersonen er in zitten, ik heb mijn e-mail adressen er op draaien en dan is er relatief weinig reden om te veranderen...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Floris schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:20:
Welk syncen? Je kunt er gegevens opzetten en weer afhalen.
Er is geen mogelijkheid tot het overzetten van je adresboek, kalender of wat je nog meer in gedachten had. Dit zal ongetwijfeld komen, maar op dit moment is het er nog niet...

Ja dat zuigt echt harige kamelenballen, maar ik heb de telefoon inmiddels, ik heb al mijn contactpersonen er in zitten, ik heb mijn e-mail adressen er op draaien en dan is er relatief weinig reden om te veranderen...
Mjah voor mij is nu de volledige motivatie dit toestel aan te schaffen helaas weg vanwege het ontbreken van iSync ondersteuning.

Dat blijft dus voorlopig nog mijn palm gebruiken i.c.m. een brak samsung foontje

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:08:
[...]

@Zim600

Als ik het goed begrijp heb je een m600i i.c.m. edge van Telfort , volgens de specs ondersteunt de m600i geen edge.
Hoe krijg je je data nu binnen , aangezien er geen edge op de m600i zit ?
De m600i ondersteund wel 3g (umts) maar Telfort levert dit niet , krijg je je data nu dan misschien via gprs binnen ?
De aanbieding die je noemt edge voor 9.5 Euro i.c.m. m600i met Telfort 200 voor 25 Euro p.m. heeft maar kort op de Telfort pagina gestaan en is toen verwijderd.
Ikheb de aanbieding via TforTelecom gehaald, en daar is die wel een paar weken beschikbaar geweest. Telfort is er niet echt duidelijk over geweest, maar ze hebben een hele tijd de actie gehad dat je bij een twee jaar abo die EDGE bundel kreeg voor 9,50 ipv 27,50. Ik heb daar vorige week zelfs iemand nog over gehoord..
De M600i ondersteunt volgens mij idd geen EDGE, maar toch gaat het internetten sneller dan met mijn K750, en die doet het echt alleen met GPRS.. Dus ik ben er niet helemaal uit.
Wat ik in ieder geval had begrepen, was dat T-Mobile hun PIT-bundel afknijpt. Daarnaast zat ik al bij Telfort, zijn de tarieven volgens mij iets beter, en kreeg ik de foon gratis, dus de keuze was niet heel moeilijk..

In het algemeen: Ik heb net de Noreve-case binnen (via Smartphoneshop, 39 ecu incl verz.,levering na een dag) Toptasje!
Hij ziet er goed uit, en alles is goed bereikbaar. Een aanrader, wat mij betreft.

Heeft iemand al Google Maps gedownload? Ik wel, tis even zoeken naar de besturing en zoeken naar plaatsen,straten en bedrijven gaat op zn zachtst gezegd niet vlekkeloos. Misschien moet Google nog wat werk verrichten, misschien doe ik iets fout.
Heeft er iemand (andere) ervaringen? Als alles werkt is dit wel een aardig alternatief voor de tomtoms van deze wereld. (hoewel die hoog op mijn verlanglijst blijven staan.. 8) )

En heeft iemand al werkende video op z'n toestel? Ik heb alleen maar het demovideootje van SE werkend gezien.. alle eigen inbreng weigert mijn M te laten zien... Ook na converten via Super..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

fmb

Floris schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:29:
Poeh ik heb mijn IMAP en mijn POP-accountjes draaien op de M600i, maar GMail wil nog niet helemaal doen wat ik wil. Verzenden wil wel, ontvangen niet echt. Ik blijf ook de poortjes maar instellen...
Gevonden: http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=54921
Jammer, dat werkt bij (nog) mij niet.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

En heeft iemand al werkende video op z'n toestel? Ik heb alleen maar het demovideootje van SE werkend gezien.. alle eigen inbreng weigert mijn M te laten zien... Ook na converten via Super..
Dit vind ik toch wel bijzonder dan. Ik heb Super ook gebruikt, en hoewel het niet altijd helemaal superstrak draait, draaien de filmpjes wel. Heb je de settings zoals die eerder in dit topic geplaatst zijn 1-op-1 overgenomen?
(3gp files - mpeg4 - AAC - 320x240 - 4:3 - 25 f/s - 288 kbps - 44100 - 2 channel - 96 kbps (van linksboven naar rechtsonder))

Bij mij draait het dan namelijk best goed. Misschien geluid nog iets lagere kwaliteit en het gestotter zal helemaal weg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had vrijwel dezelfde settings, alleen 30 fps. Ik ga nu Lost S03E02 proberen.. :-D en dan met de lagere geluidskwaliteit.. Kan het trouwens niet te maken hebben met bufferen en/of bestandsformaat?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ppaddo schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:36:
[...]

Dit vind ik toch wel bijzonder dan. Ik heb Super ook gebruikt, en hoewel het niet altijd helemaal superstrak draait, draaien de filmpjes wel. Heb je de settings zoals die eerder in dit topic geplaatst zijn 1-op-1 overgenomen?
(3gp files - mpeg4 - AAC - 320x240 - 4:3 - 25 f/s - 288 kbps - 44100 - 2 channel - 96 kbps (van linksboven naar rechtsonder))

Bij mij draait het dan namelijk best goed. Misschien geluid nog iets lagere kwaliteit en het gestotter zal helemaal weg zijn!
Xilisoft Video Converter werkt ook prima!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:51:
ik had vrijwel dezelfde settings, alleen 30 fps. Ik ga nu Lost S03E02 proberen.. :-D en dan met de lagere geluidskwaliteit.. Kan het trouwens niet te maken hebben met bufferen en/of bestandsformaat?.
Ik heb tot nu toe vrij korte filmpjes erop gezet. Er is in dit topic al eerder melding gemaakt van het feit dat grote files (50 mb en groter) wel erg lang duren om gebufferd te worden en dus even op zich laten wachten voordat ze afgespeeld worden. Er was wel een truckje voor om dit te versnellen. Probeer eens te zoeken in dit topic.

Van het weekend een aantal fimpjes van mij verzonden naar iemand met een Nokia N80. Viel me op dat de Nokia de boel toch wat beter afspeelt. Een filmpje die bij mijn M600i nog wel eens stottert, draaide bij hem perfect! Blijkbaar heeft Nokia zijn multimedia codecs en de daarbij behorende "processorkracht" toch beter voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

In het algemeen: Ik heb net de Noreve-case binnen (via Smartphoneshop, 39 ecu incl verz.,levering na een dag) Toptasje!
Hij ziet er goed uit, en alles is goed bereikbaar. Een aanrader, wat mij betreft.
Wordt het toestel hier erg veel "dikker" van? Met andere woorden is de M600i met Noreve casing nog "broekzakbestendig"? Ik heb niet altijd een overhemd met borstzak aan :D

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 16-10-2006 09:26 . Reden: interpuctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier al een tijdje naar aan het kijken, en blijf het een mooie telefoon vinden met de functies die ik nodig heb. Ik zoek alleen nog even de goedkoopste manier uit om hem te kopen! Dus bereken ik Hoeveel 1 jaar kost, inc toestel. Bij alle abonnementen. Telfort heb ik al gehad, maar die zijn een stuk duurder dan Hi. Op Hi heb ik het goedkoopste van 429 euro voor 1 jaar(inc toestel) Met Hi 30(Hi 25 geeft hetzelfde bedrag maar dan heb je minder minuten/sms'jes.

Nu bel ik nog niet zoveel, omdat ik nog beltegoed heb. Maar ik SMS wel aardig veel.

Weet iemand nog een andere provider voor deze M600i?(Orange, T-Mobile, Vodafone hebben hem niet op hun website)

Edit:
2 jaar Hi is veel en veel goedkoper dan 1 jaar. Dus ga ik voor 2 jaar.
Maar alsnog: Weet iemand nog een andere provider die gekoper is dan Hi?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 10:42 . Reden: Hi 2 jaar! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Hmm, ik lees al een tijdje mee en vindt het een zeer tof dingetje. Ik hou het nog even in de gaten, misschien dat ik eind dit jaar wel interesse heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky
  • Laatst online: 14-09 15:04

Morky

Ubiquiti 🥰

ppaddo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:24:
[...]

Ik heb tot nu toe vrij korte filmpjes erop gezet. Er is in dit topic al eerder melding gemaakt van het feit dat grote files (50 mb en groter) wel erg lang duren om gebufferd te worden en dus even op zich laten wachten voordat ze afgespeeld worden. Er was wel een truckje voor om dit te versnellen. Probeer eens te zoeken in dit topic.

Van het weekend een aantal fimpjes van mij verzonden naar iemand met een Nokia N80. Viel me op dat de Nokia de boel toch wat beter afspeelt. Een filmpje die bij mijn M600i nog wel eens stottert, draaide bij hem perfect! Blijkbaar heeft Nokia zijn multimedia codecs en de daarbij behorende "processorkracht" toch beter voor elkaar!
bij mij lopen alle films en series goed.. beste kwaliteit video & geluid. Werk met Imtoo.. Een Prison Break aflevering is bij 320*240 160mb..
Weet iemand nog een andere provider voor deze M600i?(Orange, T-Mobile, Vodafone hebben hem niet op hun website)
Ik heb vodafone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo staat die phone dan niet op hun website?(In het prive gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky
  • Laatst online: 14-09 15:04

Morky

Ubiquiti 🥰

Ik heb hem via Belcompany...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

Kijkend naar een extra batterij die ik voor de M600i wil aanschaffen..Wat is de batterij die gebruikt wordt. Gebruiken er nog meer types deze batterij (zoekt wat makkelijker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

xon schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:11:
Kijkend naar een extra batterij die ik voor de M600i wil aanschaffen..Wat is de batterij die gebruikt wordt. Gebruiken er nog meer types deze batterij (zoekt wat makkelijker)?
Kijk HIER eens! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:49:
[...]

Hoezo staat die phone dan niet op hun website?(In het prive gedeelte)
Hij staat niet bij Prive op de site van Vodafone, wel op de zakelijke site.
In DIT lijstje staat ie er in ieder geval tussen.

Misschien toch maar even naar een Vodafone City Point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:24:
[...]

Nou, het is gelukt.. wat de truc was weet ik dus niet.. ik had misschien eerst teveel apps openstaan ofzo.. Lost bleek uiteindelijk 100+ Mb.. en idd, het bufferen duurde wel een minuutje (en nog een, en nog..) Maar de uiteindelijke kijkervaring woog daar wel tegenop :P

Het tasje maakt de foon wel een stuk dikker ja.. (bijna de helft..) en ik heb nooit een overhemd aan:P Maar ik heb meestal wel een tas bij me, en trouwens, je kan er ook een prachtige riemclip inschroeven. ( word die wel nog dikker van...)

@Yepz: Probeer ook TforTelecom (niet alleen de site, ga ook eens de straat op! ;) ) Die hebben nog wel eens mooie aanbiedingen liggen die ze niet heel erg communiceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:12:
[...]

Hij staat niet bij Prive op de site van Vodafone, wel op de zakelijke site.
In DIT lijstje staat ie er in ieder geval tussen.

Misschien toch maar even naar een Vodafone City Point?
Maar de vraag is, kan Vodafone op tegen Hi? 2 jaar voor 549,00 met 125 belmin. Inc alles.(Maandelijkse kosten en toestelkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je niet meer bellen dan je bundel.. dat moet je ook meewegen.. alle bijkomende kosten...het is te snel om een sommetje te maken van de toestelprijs+de maandelijkse kosten maal de looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat snap ik, maar ik bel al niet extreem veel, dus 125 minuten is wel genoeg denk ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

hmm te laat voor deze bieding. Maar goed ik zie nu wel waarvoor die nog meer geschikt is en volgens mij zie ik toch echt 1700ma op dat ding staan en die van "ons" is maar standaard 950..dat is haast het dubbele..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

TelecomTelecom heeft ook 3 verschillende accu's voor de M600i. De originele met 900mAh, eentje met 1100mAh en eentje met 1600mAh. De laatste is dan ook nog eens de goedkoopste (€17,95)

Ik ga die goedkoopste eens proberen denk ik :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan op deze telefoon ook navigatie?, want ik zag in de winkel dat het niet kon maar in dit forum zag ik weer een foto met de m600i en tomtom6.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:42:
Kan op deze telefoon ook navigatie?, want ik zag in de winkel dat het niet kon maar in dit forum zag ik weer een foto met de m600i en tomtom6.

groetjes
<zeikmode>
Wat een gemiep over of er wel of geen navigatiesoftware op deze telefoon kan draaien!! Als je inderdaad de topic goed doorleest, en goed de informatie tot je neemt van de software die hedendaags op de markt is, kun je zien dat er wel degelijk navigatie mogelijk is voor de M600i. Dit is dan (nog) wel beperkt tot Wayfinder. TomTom zal binnenkort, afgaand van de info, verschijnen met een 6.* versie en bij Route66 tast men nog in het duister . . .
</zeikmode>

Terugkomend op het de case van Noreve. Heb deze zondag bij Smartphoneshop besteld en vandaag binnen gekregen. Ziet er ZEER MOOI uit. Het enige wat wennen is, is dat het klepje van boven naar beneden opengaat, in plaats van beneden naar boven, wat meer gewoonlijk is... :)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

In combinatie met een GPS apparaatje kun je deze probleemloos gebruiken voor navigatie. Tomtom6 draait ook op UIQ3...

De DVD versie van Tomtom bevat, in tegenstelling van wat op de Tomtom site zelf staat, ook 'gewoon' de UIQ3 versie. Dat heb ik op de diverse fora al kunnen zien.

[ Voor 41% gewijzigd door ma9ma op 17-10-2006 17:49 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Magma schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:48:
In combinatie met een GPS apparaatje kun je deze probleemloos gebruiken voor navigatie. Tomtom6 draait ook op UIQ3...

De DVD versie van Tomtom bevat, in tegenstelling van wat op de Tomtom site zelf staat, ook 'gewoon' de UIQ3 versie. Dat heb ik op de diverse fora al kunnen zien.
Okee... Dat zal best dan kunnen. Maar installeren doet ie dus niet, omdat de software geen Windows O.S. kan vinden op de telefoon. Daarnaast kan ik ActiveSync ook niet aan de praat krijgen, omdat deze ook zoekt naar een Windows O.S., terwijl de M600i op Symbian draait... Ideeën en suggesties zijn dus welkom... :)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

xsess schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:47:
[...]

Terugkomend op het de case van Noreve. Heb deze zondag bij Smartphoneshop besteld en vandaag binnen gekregen. Ziet er ZEER MOOI uit. Het enige wat wennen is, is dat het klepje van boven naar beneden opengaat, in plaats van beneden naar boven, wat meer gewoonlijk is... :)
OW dus JIJ bent degene die ervoor gezorgt heeft dat die Noreve case binnen een zucht en een scheet weer uitverkocht was! :D
Ik kreeg een mail binnen dat ie weer op voorraad was en twee dagen laters was ie weer "out of stock"! Nou, maar weer wachten op de volgende lading.
Misschien komen dan ook de gekleurde covers...lijkt me toch ook wel grappig, zo'n rode of een blauwe!

ik had echt in mijn vakantie even langs Saint Tropez moeten gaan, daar worden ze gemaakt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Magma schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:48:

Een link naar een van deze fora zou inderdaad best wel fijn zijn! Volgens mij ben jij namelijk in de war met de E-ten M600, waarop TomTom Navigator 6 inderdaad kan draaien! Toch niet! :D

Ik ben trouwens nog een navigatiepakketje tegengekomen. Nav4All zou dus ook op de M600i moeten draaien. Wat mij echter niet echt helemaal duidelijk is, is of dit pakket nu continu je gprs verbinding gebruikt. Als dat zo zou zijn, lijkt me dat een prijzige bedoening!

En, met dank aan een franstalig forum nog een! WisePilot is een "off-board" navigatiepakket. Volgens mij maakt ie dan 1 keer via umts/gprs contact met een server en doet de rest via gps. Dit pakket kost inclusief GPS module met SirfStar III chip slechts 199 euro met een jaar dekking voor Europa. Zou die het na een jaar dan niet meer doen of wordt er dan geen updates meer uitgevoerd?

Mensen die TomTom 6 op de autoshow van Parijs hebben gezien, hebben te horen gekregen dat TomTom 6 in oktober te krijgen is voor UIQ V3 voor 129 euro. De installatiebestanden staan inderdaad op de cd/dvd van TomTom Navigator 6, maar volgens mij zijn de resultaten nogal wisselend. Kijk een voor de lol in dit forum (franstalig). Die gasten lijken een eind op weg!

Ik heb het inmiddels geprobeerd te installeren, maar ik krijg hetzelfde probleem als sommigen op het forum. Zodra ik het install bestand wil installeren opent de M600i hem met Quickword. Geen idee wat ik daar nou mee moet. Extensie wijzigen werkt in ieder geval niet...Misschien toch even de firmware updaten!

Het is overigens TomTom Navigator 6020, build 7900

Aanvulling:
ik ga mijn "status" van redacteur van Gadgetzone.nl eens proberen te misbruiken om meer info van TomTom los te krijgen, ik hou jullie op de hoogte! 8)

[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 18-10-2006 09:57 . Reden: even sociaal gedaan en flink lopen zoeken! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ok, één link met plaatjes vind je hier. Maar ook op esato en my-symbian word er druk over gepraat. En bij een kennis heb ik het zelf nog werkend gezien ook. Dus nee, ik ben niet in de war... ik ben toch niet gek ;)

Quote van de eerste pagina van bovenstaande link:
A few days ago I received from TomTom the new Navigator 6 software with maps of Western Europe.
This is a DVD, which will install TomTom Home on your computer and from there you can install everything either on a connected device or directly on a memory card via a card reader.

Now, there are four version of the application on the DVD:

1) for Palm
2) for PocketPC
3) for S60
4) for Symbian UIQ 3rd edition

[ Voor 57% gewijzigd door ma9ma op 17-10-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magma schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:23:
Ok, één link met plaatjes vind je hier. Maar ook op esato en my-symbian word er druk over gepraat. En bij een kennis heb ik het zelf nog werkend gezien ook. Dus nee, ik ben niet in de war... ik ben toch niet gek ;)

Quote van de eerste pagina van bovenstaande link:

[...]
En om welke versie gaat het dus nu? 6.0.x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
ppaddo schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:11:
[...]

OW dus JIJ bent degene die ervoor gezorgt heeft dat die Noreve case binnen een zucht en een scheet weer uitverkocht was! :D . . .
Wie het eerst, wie het eerst maalt... :P
ppaddo schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:11:
[...]

ik had echt in mijn vakantie even langs Saint Tropez moeten gaan, daar worden ze gemaakt! :(
Ze worden in Vietnam gemaakt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:55:
[...]

En om welke versie gaat het dus nu? 6.0.x...
Je hebt gelijk..!! Weet iemand dan of de huidige versie die je kunt kopen in de shops al geschikt is voor UIQ3...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

xsess schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:06:
[...]

Je hebt gelijk..!! Weet iemand dan of de huidige versie die je kunt kopen in de shops al geschikt is voor UIQ3...?
Volgens mij wel dus. De UIQ 3 versie schijnt gewoon op de Navigator 6 dvd te staan. Ik heb dat echter niet kunnen controleren aangezien ik geen Navigator 6 dvd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En het te verwachten antwoord van de TomTom servicedesk... :(
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Op dit moment kunnen wij u nog niet mededelen wanneer TomTom Navigator 6 beschikbaar
komt voor het Symbian OS UIQ 3.
Zodra de software werkend uitgetest op meerdere type toestellen die gebruik maken
van het Symbian Symbian OS UIQ 3 kunt u dit nalezen op onze website.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
Hoezo meerdere toestellen? Het is bewezen dat het draait op de M600i en de P990i en volgens de site van Symbian zijn dit de enige toestellen met Symbian OS UIQ 3! Lekker makkelijk antwoord weer van TomTom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Hmmm... OK!
De DVD van TT6 heb ik gewoon thuis liggen. Deze heb ik even geleend van iemand. Punt is alleen, wanneer ik 'tracht' de software te installeren, kan hij èn niet beginnen met installeren omdat ActiveSync ontrbreekt (dat probleem had ik al opgelost, kan alleen geen connectie vinden met m'n tel :S) èn hij installeert niet omdat hij de tel niet kan vinden nadat ik ActiveSync heb geïnstalleerd.

Misschien dat dit komt doordat hij (ActiveSync) in de eerste instantie geen verbinding kan krijgen met de tel. Heeft iemand eigenlijk ActiveSync dan aan de praat kunnen krijgen met de M600i. PC Suite doet het namelijk gewoon wel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Maxow

Hidden Sound System

Volgens mij moet je hem niet installeren door middel van het menu, maar de installatie/het bestandje op de cd zelf gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Maxow schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:33:
Volgens mij moet je hem niet installeren door middel van het menu, maar de installatie/het bestandje op de cd zelf gebruiken
OkieDokie... TnX!
Ga ik vanaaf ff proberen als ik thuis ben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

xsess schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:35:
[...]

OkieDokie... TnX!
Ga ik vanaaf ff proberen als ik thuis ben.. :)
Volgens mij ook, gewoon de bestanden in de Root van je memorystick gooien en dan installeren op de foon zelf heb ik begrepen. Schijnt wel dat je de laatste firmware nodig hebt!

Hoe groot zijn eigenlijk de volledige installatiebestanden van TT6. Dit in verband met de mogelijk nodige aanschaf van een grotere M2 stick?!

Laat ons ff weten hoe het ging!

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 18-10-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Alleen de installatiebestanden zijn niet zo groot. Zal rond de 5MB zitten denk ik. Het grootste zijn de kaarten hè ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
In principe gaat het er bij mij alleen om de kaarten van de Benulux. Deze zijn iets van 242MB groot (uit m'n hoofd). Ik heb al een M2 kaartje gekocht van 512, dus dit moet theoretisch makkelijk kunnen passen... Houd jullie wel even op de hoogte hoe het ging... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Iemand enig idee hoe ik mijn telefoon er van kan overtuigen dat de certificaten die gebruikt worden door oa GMail standaard geaccepteerd worden? Nu moet ik elke keer op "yes" drukken om de services door te laten lopen...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Kan dat niet bij conf. scherm, dan bij beveiliging en dan bij certificaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik zal wat duidelijker toelichten :)

Na te hebben gegoogled heb ik begrepen dat ik een SSL Certificate moet installeren van Equifax. Het is immers ook een equifax certificaat waardoor ik telkens weer op "yes" moet klikken.

Het uploaden van verschillende Thawte-certificaten ging prima. Alleen deze wil mijn telefoon niet echt als certificate zien, want hij opent de file telkens weer in quickword. Ik wil hem niet in quickword, ik wil hem adden als certificate! Handmatig de file op de M600i zetten levert een file op die op .txt eindigt en ik krijg niet uitgevonden hoe ik die .txt-extentie eraf krijg in de telefoon...

[edit]Rant @ M600i
Als je crashed, geef dan een foutmelding ofzo. Niet dat de helft het nog doet, behalve dan mail, bellen, SMS :/

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 18-10-2006 17:14 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Nou, tomtom is werkend te krijgen op de M600i :). Jammerlijk dat ik nog even moet wachten op de kaarten, maar de applicatie start gewoon :). Op het franse forum waar de link van een stukje hierboven staat gepost valt de installatie-cab te vinden. Met behulp daarvan kun je hem op je m600i installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maxow schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:50:
Nou, tomtom is werkend te krijgen op de M600i :). Jammerlijk dat ik nog even moet wachten op de kaarten, maar de applicatie start gewoon :). Op het franse forum waar de link van een stukje hierboven staat gepost valt de installatie-cab te vinden. Met behulp daarvan kun je hem op je m600i installeren :)
Owkee, wat doe ik fout om te zien of TT6 zou kunnen draaien? Ik heb dat bestandje van dat franse forum geplukt, un-rard en de files vervolgens gekopieerd naar mijn MS (de standaard stick die erbij zit.
Ik heb de bestanden in de map "overig" in een map met de naam "TT6" gezet. Zodra ik het instal bestand aanklik, wordt het weergegeven in quickoffice. In de map "apps" staat nog iets, maar zelfs daarmee lukt het me niet om ook maar "iets" van TT6 te zien te krijgen.

Wie kan even een korte beschrijving geven van wat ie precies gedaan heeft? Ik wil dat gewoon graag zien en dan zodra TT6 "officeel" is voor UIQ3 koop ik hem wel netjes... (vooral ook omdat er nu dus nog geen kaarten bij zitten en de boel dus waardeloos is :P )

Ow en waar komt uiteindelijk de snelkoppeling naar TT6 dan terecht?

[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 18-10-2006 21:30 . Reden: schoot me nog wat te binnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
De bestanden die je hebt uitgepakt moet je in de root van je MS verplaatsen. Als je nu naar bestandsbeheer gaat, ziet hij automatisch dat er nieuwe software aanwezig is, waarna hij de boel installeert. TT6 start nu netjes op en je kan nu de eerste dingen instellen. Zorg ervoor dat je alvast wat spraakwater naar je MS kopieert (ook naar de root). Dan kom je namelijk een stap verder tijdens het installatieprocedure.
Het enige waar ik nu even meezit, is waar ik de mappen moet neerzetten (uitpakken ja of nee) om zo te kijken of deze het ook doen op de tel. Degene van wie ik de software even in bruikleen heb, weet het ook niet. Hij heeft immers een PDA en daar gaat het een stuk beter op :P

Als iemand weet hoe dit werkt, dan stel ik dat zeker ook op prijs... ;)

Snelkoppeling komt trouwens terecht in het kopje <Extra>...!

[ Voor 3% gewijzigd door xsess op 18-10-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
mappen moeten gewoon in de root van de MS zitten. Heb tomtom perfect draaien mbv mijn vaders tomtom 6/pda ! :D. Toenet even een proefritje gemaakt met GPS , en het draait goed, af en toe wat sloom qua reactie op de input, maar daar valt mee te leven.

[ Voor 38% gewijzigd door k5052 op 18-10-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:26:
[...]

Owkee, wat doe ik fout om te zien of TT6 zou kunnen draaien? Ik heb dat bestandje van dat franse forum geplukt, un-rard en de files vervolgens gekopieerd naar mijn MS (de standaard stick die erbij zit.
Ik heb de bestanden in de map "overig" in een map met de naam "TT6" gezet. Zodra ik het instal bestand aanklik, wordt het weergegeven in quickoffice. In de map "apps" staat nog iets, maar zelfs daarmee lukt het me niet om ook maar "iets" van TT6 te zien te krijgen.

Wie kan even een korte beschrijving geven van wat ie precies gedaan heeft? Ik wil dat gewoon graag zien en dan zodra TT6 "officeel" is voor UIQ3 koop ik hem wel netjes... (vooral ook omdat er nu dus nog geen kaarten bij zitten en de boel dus waardeloos is :P )

Ow en waar komt uiteindelijk de snelkoppeling naar TT6 dan terecht?
Waar precies op dat franse forum...?

Edit: Ik heb em al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
kenny89 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:53:
mappen moeten gewoon in de root van de MS zitten.
Moeten deze dan worden uitgepakt, of gewoon als .cab blijven staan in de root van de MS...??
Ik heb vanalles geprobeert, maar krijg die mappen niet aan de praat :S . . . ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

xsess schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:37:
De bestanden die je hebt uitgepakt moet je in de root van je MS verplaatsen. Als je nu naar bestandsbeheer gaat, ziet hij automatisch dat er nieuwe software aanwezig is, waarna hij de boel installeert. TT6 start nu netjes op en je kan nu de eerste dingen instellen. Zorg ervoor dat je alvast wat spraakwater naar je MS kopieert (ook naar de root). Dan kom je namelijk een stap verder tijdens het installatieprocedure.
Het enige waar ik nu even meezit, is waar ik de mappen moet neerzetten (uitpakken ja of nee) om zo te kijken of deze het ook doen op de tel. Degene van wie ik de software even in bruikleen heb, weet het ook niet. Hij heeft immers een PDA en daar gaat het een stuk beter op :P

Als iemand weet hoe dit werkt, dan stel ik dat zeker ook op prijs... ;)

Snelkoppeling komt trouwens terecht in het kopje <Extra>...!
Nou schiet mij maar lek. Ik heb in eerste instantie de uitgepakte bestanden in de map [MS]\overige\TT6 gedumpt. Zodra ik de inhoud van die map TT6 wil verplaatsen naar de root van mijn MS stick (dus onder in het rijtje audio/video/overig/etc dan wordt de map "TomTom" en het "install" bestandje daar wel heen verplaatst, maar de overige mapjes dus niet. De M600i geeft dan aan dat verplaatsen niet mogelijk is. Hebben jullie die bestanden erop gezet met de Software suite van SE of via een MS kaartlezer? Misschien moet je ook wel minimaal x MB vrij hebben om dergelijke handelingen uit te kunnen voeren?? Raar gebeuren in ieder geval :(

Hmm spraakwater heb ik uiteraard nog niet...Misschien dat dat hem is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Het volgende heb ik dus eigenlijk gedaan... Alles werkend behalve die @##@$-kaarten:

- Met een kaartlezer de bestanden van de 'installUIQ3.cab (van het forum) uitgepakt en in de root van de M2 gezet...
- Wat stemmen gekopieerd van de DVD, een map aangemaakt in de root (voices) en deze hierheen gekopieerd...
- Vervolgens de M2 in de telefoon gedaan, bestandsbeheer aangeklikt, en installatie van TomTom6 start dan automatisch

De stemmen ziet hij wel gelijk, maar de kaarten heb ik dus achteraf naar de M2 gekopieerd. Waarschijnlijk dat deze meegenomen moeten worden tijdens het installeren. Ik ga vanaaf dus opnieuw proberen om TT6 te installeren, maar daarbij ook alvast de kaarten neer te zetten op de M2, onder een map in de root. Waarschijnlijk dat TT tijdens het installeren de .cab van de kaarten dan ook automatisch uitpakt en goed installeert... Dit is volgens mij hoe het moet lukken... TOCH?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik dan wel vaag vind, is dat je met een M600i aan de USB-adapter niet die bestanden linea recta in de root kan dumpen en je dus een aparte M2 adapter nodig heb om dit voor elkaar te krijgen.

Misschien dan toch maar "braaf" wachten tot TomTom zelf met het pakketje komt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ppaddo schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:27:
Wat ik dan wel vaag vind, is dat je met een M600i aan de USB-adapter niet die bestanden linea recta in de root kan dumpen en je dus een aparte M2 adapter nodig heb om dit voor elkaar te krijgen.

Misschien dan toch maar "braaf" wachten tot TomTom zelf met het pakketje komt. 8)7
Dat kan wel, gewoon in "Configuratiescherm" / "Verbindingen" / "USB" de USB functionaliteit wijzigen van "telefoonmodus" naar "Bestandsoverdracht". Dan kun je wel bestanden in de root van je stick zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
de mappen kun je gewoon in de root dumpen zoals ze op de dvd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Magma schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:03:
[...]

Dat kan wel, gewoon in "Configuratiescherm" / "Verbindingen" / "USB" de USB functionaliteit wijzigen van "telefoonmodus" naar "Bestandsoverdracht". Dan kun je wel bestanden in de root van je stick zetten.
Tnx, ga ik vanavond eens even proberen, want met de bestanden die ik nu op de foon heb staan lukt me dat na het omswitchen nog steeds niet.

Moeten we trouwens niet langzaam aan eens aan "Het Sony Ericsson M600i topic, deel 2" beginnen? We zitten al op 40 subpagina's, dat zijn bijna 1000 reacties als ik me niet vergis!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al iets gehoord over die gratis bluetooth headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb TomTom nu ook draaiend hier op mijn M600i, het enige probleem is het activeren van de mappen waar ie bij het opstarten om vraagt... Kan ik niet op een of andere manier een soort trial starten? Of is een TomTom pakketje kopen de enige manier om ze werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:44:
Ik heb TomTom nu ook draaiend hier op mijn M600i, het enige probleem is het activeren van de mappen waar ie bij het opstarten om vraagt... Kan ik niet op een of andere manier een soort trial starten? Of is een TomTom pakketje kopen de enige manier om ze werkend te krijgen?
Dat is inderdaad de enige mogelijkheid om de kaarten werkend te krijgen. Er bestaat, naar mijn weten, geen trail voor TomTom... Voor Wayfinder is die wel te verkrijgen, maar die heb ik al verbruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is heus wel een mogelijkheid. Ik heb tomtom 6 draaien hier..
zoek eens op esato.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaah hij draait bij mij... Goed zoeken op Esato helpt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:56:
Jaaah hij draait bij mij... Goed zoeken op Esato helpt :D
Prima..
Het werkt hier op de m600i echt vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Zouden jullie mij dan kunnen vertellen hoe je de kaarten kan installeren, want die worden nog steeds niet gevonden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsess schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:50:
Zouden jullie mij dan kunnen vertellen hoe je de kaarten kan installeren, want die worden nog steeds niet gevonden :S
Je moet gewoon de map met daarin de kaart bestanden (*.mid enzo) in de root van je memory stick plaatsen... (dus niet die losse bestanden in de root zetten maar de map met die bestanden daarin) als je dan TomTom start moet die ze automatisch vinden :)

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, TT6 zal het inderdaad wel doen, aangezien de installatie start. (Tnx Magma voor de hint!)
Heb echter toch niet genoeg ruimte op mijn M2 kaartjes, dus ik wacht wel netjes tot het officieel uit komt. Wel leuk om te zien dat het wat doet, ondanks het feit dat het niet officieel ondersteund wordt!

Krijg je eigenlijk bij de aanschaf van Navigator 6 een geheugenkaartje meegeleverd?

Het forum van esato is wel een warez domein zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Het is gelukt... 8)7

Het enige wat ik nu nog moet doen zijn de kaarten activeren... Alleen werkt dat nog niet helemaal op en top... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien een wat onnozele vraag, maar ik stel hem toch :D

Als we nu dadelijk officieel TomTom Navigator 6 kunnen kopen hoe gaat dat dan met de gesproken teksten? In een ingebouwd systeem gaat dat via de speakers van de radio. Ik mag toch hopen dat het niet via het lullige speakertje van de telefoon moet of nog erger, over een (bluetooth) headset?

Zitten er soms in de GPS modules ingebouwde speakers?

Hebben jullie overigens suggesties welke gps-ontvanger een beetje aan te raden is? Ik zag dat TomTom er zelf een heeft, maar is dat wat?

ik lijk wel een noob zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Volgens mij kun je de stemmen gewoon laten lopen via je carclit, mocht je die in he auto hebben. Anders gaat het inderdaad via het kleine speakertje. Dat zie je overigens ook bij PDA's. Deze gaan over het algemeen ook via het speakertje...

Verder heb ik niet veel verstand van die GPS-muizen, maar www.gpsshop.nl heeft wel veel keuze. Dat ding van TomTom zelf is overigens maar 10u te gebruiken, waarbij eentje van een paar tientjes minder gelijk al 16u te gebruiken is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 07:48:
Misschien een wat onnozele vraag, maar ik stel hem toch :D

Als we nu dadelijk officieel TomTom Navigator 6 kunnen kopen hoe gaat dat dan met de gesproken teksten? In een ingebouwd systeem gaat dat via de speakers van de radio. Ik mag toch hopen dat het niet via het lullige speakertje van de telefoon moet of nog erger, over een (bluetooth) headset?

Zitten er soms in de GPS modules ingebouwde speakers?

Hebben jullie overigens suggesties welke gps-ontvanger een beetje aan te raden is? Ik zag dat TomTom er zelf een heeft, maar is dat wat?

ik lijk wel een noob zeg!
Ik heb TomTom draaien op m'n M600i en het geluid komt gewoon uit de speaker van je telefoon maar daar is echt niets mis mee...

Kijk op www.nav4all.nl, daar hebben ze een hele goeie gps muis voor een heeeele scherpe prijs! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlunchi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 10:17
xsess schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:24:
Volgens mij kun je de stemmen gewoon laten lopen via je carclit, mocht je die in he auto hebben. Anders gaat het inderdaad via het kleine speakertje. Dat zie je overigens ook bij PDA's. Deze gaan over het algemeen ook via het speakertje...

Verder heb ik niet veel verstand van die GPS-muizen, maar www.gpsshop.nl heeft wel veel keuze. Dat ding van TomTom zelf is overigens maar 10u te gebruiken, waarbij eentje van een paar tientjes minder gelijk al 16u te gebruiken is... :)
Het geluid verloopt gewoon via de telefoon speaker, maar dat gaat gewoon goed mits je volume van de telefoon en tomtom op (bijna) max hebt staan.

Voor mij was de belangrijkste criteria dat hij een SirfStar3 chipset had, aangezien deze in de meeste test als beste zijn gekomen. Ik heb nu een Holus GPSlim 236 van nav4all.nl, echt super ding gewoon 5 strepen signal in tomtom terwijl hij in de handschoenkastje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dagenlang zijn we hier bezig over van alles en nog wat, we komen er met z'n allen achter dat TomTom Navigator 6 wel draait en het wordt ineens verdacht rustig in dit topic! :+

Toch vraag ik me af of TomTom Navigator wel zo gunstig is qua prijs. Heel Europa kost 129 euro, Benelux volgens mij € 99,-. Tel daarbij een GPS-module van rond de 80 euro. Autoladertje kost ook nog een euro'tje of 15. Zit je afhankelijk van de versie die je hebt op €195 tot €225,- En dan heb ik de eventuele aanschafkosten van je M600i/P990i/W950i nog niet eens meegerekend!

Zeker voor alleen de Benelux is dat gewoon ranzig duur, aangezien een TomTom One voor net iets meer dan €200,- de deur uit gaat. (Correct Rotterdam had ze net in de aanbieding voor € 236 o.i.d.)

Zou zo'n losse TomTom niet handiger/duidelijker/energiezuiniger/whatever zijn dan de oplossing die we hier met z'n alle zitten te beprutsen?

Daarentegen, software draaien op iets dat officieel niet ondersteund wordt is wel echt "des Tweakers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Nou, zo'n alles in 1 ding is toch heerlijk. Hoef je niet steeds met je 'tomtom' te zeulen.
Ok, je hebt 1 losse gps, maar die past in het kastje van je handschoenen.
En als je niet helemaal legaal bezig wilt zijn, dan kan je de tomtom software zelfs 'gratis' krijgen. >:)
hehehehe

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Inderdaad... Na dagenlang alles te hebben geprobeerd, kunnen we inderdaad stellen dat TomTom het doet op de M600i. De enige Symbian OS'en die (officeel) worden ondersteunt zijn die van Nokia toestellen. Maar ik wilde dus gewoon echt zeker weten of de software daadwerkelijk zou lopen op de M600i. Dus heb ik dit maar kwaadschiks gedaan (na 2 dagen gezocht en getest te hebben) ;)
Al met al, TomTom 6 doet het dus op de M600i, de mappen ook (kwaadschiks) en ik ben er tevreden mee...

Maar gezien dit dus nog even de enige GPS software is wat 'draait' en ik toch graag die mogelijkheid wil hebben op m'n tel, ga ik hem ook wel binnenkort aanschaffen. Sjah... het is alleen even een investering van 200+EUR... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dat was het uiteindelijke doel van dit topic... TomTom werkend krijgen :? :P

Verder geen nieuwtjes, accessoires of vragen meer?

Owja ik misschien nog wel...

Ik heb een klein putje in m'n scherm en vraag me af of dat te repareren valt, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje:
Als je deze phone net nieuw hebt, zijn er dan aanraders voor bescherming om hem mooi te houden? Want zo'n scherm is niet 100% krasbestendig denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:28:
Ik heb ook nog een vraagje:
Als je deze phone net nieuw hebt, zijn er dan aanraders voor bescherming om hem mooi te houden? Want zo'n scherm is niet 100% krasbestendig denk ik?
Ik heb bij de T4T een pakje beschermfolie gehaald (alleen even zelf op maar knippen, maar aangezien iedereen de kleuterklas heeft afgemkaat, moet dat geen probleem vormen :P ). Daarnaast bij www.smartphoneshop.nl een Noreve hoes gehaald voor de M600i. Met deze twee dingen blijft de telefoon, bij normaal gebruik, goed beschermd.
Op de folie zie je naderhand wel wat gebruikerskrasjes, maar dit is met een vochtig doekje zo weer weg te halen... ;)

@ajk.net: Geen idee, maar zal me lastig lijken om dat te repareren. Misschien wel bij een servicepoint, maar zou niet weten wat hun er voor willen gaan vragen :)

[ Voor 10% gewijzigd door xsess op 22-10-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag ff onderweg geweest met TomTom, maar je batterij is echt enorm snel leeg als je de routeplanner hebt draaien... M'n batterij was op 50% toen ik wegging en na een dik uur liet ie et al afweten... :'(

Dan toch maar een autolader aanschaffen denk ik :P
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.