Tele2 (Versatel) 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 41.007 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

RammY

Dát!

(jarig!)
WeAreLegion schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:01:
[...]

Ik heb toestemming gegeven bij wanadoo om signaal om te zetten wat er al op zat. Dus inderdaad migratie dus als ze dat gedaan hebben kan versatel er niet meer bij. :)
Volgensmij snap je het niet helemaal.
Als Tele2 de lijn sloopt is er geen signaal en kan Wanadoo het niet omzetten.
Sow? je order loopt dan bij Wanadoo vast.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RammY schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:51:
[...]

Volgensmij snap je het niet helemaal.
Als Tele2 de lijn sloopt is er geen signaal en kan Wanadoo het niet omzetten.
Sow? je order loopt dan bij Wanadoo vast.
Ja dat snap ik :) maar tele2 heeft nog geen datum wanneer de lijn gesloopt word vandaar :). Ik heb al 2 weken met ze aan de lijn gehangen ze hebben het geld binnen maar kon nog wel enkele weken duren voor dat signaal er af ging pas. Heb verder ook nog geen brief ontvangen :).

Maar goed zal ze van de weeek nog keer bellen dat signaal er dus niet vanaf hoeft dat dat zoiezo al overgezet word. Geld is netjes betaald dus ben overal vanaf dan :)

[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 15-05-2006 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Als ik mijn "Mijn Tele2" pagina check zie ik dit als status voor mijn 4mb Tele2 Compleet oplevering.:

1. De bestelling is ontvangen door Tele2. (checked)
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken. (checked)
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2. (checked)
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding. (op dit moment mee bezig)
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 29 april 2006
6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per email.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2.

Uit dit blijkt dat ze hun pagina's niet echt bijwerken of we dus alweer hopeloos achterlopen. 21 Mei wordt het zaakje opgeleverd ... zeiden ze 2 maanden terug dus ben benieuwd.
Maar DIT begrijp ik dus helemaaaaal niet:

Abonnementhistorie
1. 04 mei 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 04 mei 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 04 mei 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd

4. 29 april 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 29 april 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 28 april 2006 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
7. 18 april 2006 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
8. 18 april 2006 Tele2 heeft order geregistreerd.

p.s.

check even deze topics, over een oneindige lus gesproken: :p
Tele 2 compleet lite
Tele 2 compleet uitvallend internet

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
JeanJeremy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:09:
Als ik mijn "Mijn Tele2" pagina check zie ik dit als status voor mijn 4mb Tele2 Compleet oplevering.:

6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per email.

Uit dit blijkt dat ze hun pagina's niet echt bijwerken of we dus alweer hopeloos achterlopen. 21 Mei wordt het zaakje opgeleverd ... zeiden ze 2 maanden terug dus ben benieuwd.

Abonnementhistorie

p.s.

check even deze topics, over een oneindige lus gesproken: :p
Tele 2 compleet lite
Tele 2 compleet uitvallend internet
Dan zou ik toch maar eens bellen en vragen wat er verkeerd gaat aan je order...
Lijkt wel beetje vreemd zo...
WeAreLegion schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:15:
[...]

Ja dat snap ik :) maar tele2 heeft nog geen datum wanneer de lijn gesloopt word vandaar :). Ik heb al 2 weken met ze aan de lijn gehangen ze hebben het geld binnen maar kon nog wel enkele weken duren voor dat signaal er af ging pas. Heb verder ook nog geen brief ontvangen :).

Maar goed zal ze van de weeek nog keer bellen dat signaal er dus niet vanaf hoeft dat dat zoiezo al overgezet word. Geld is netjes betaald dus ben overal vanaf dan :)
Nog geen opzeggings brief ontvangen? Dan heb je zowiezo nog ff signaal ja ;)

[ Voor 53% gewijzigd door RammY op 15-05-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zijn er meer mensen die zich storen aan de voicemail van T2? Voor je je eerste bericht hebt beluisterd ben je een dikke minuut verder. Weet iemand of je dit ergens aan preference kan instellen dat die computer niet het complete van- en naar-nummer gaat opnoemen eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Even twee snelle vraagjes.... Ik volg deze topic als sinds deel één, maar ben de laatste tijd een beetje afgehaakt daarom vroeg ik mij het volgende af (en kon zo snel via de search of in dit topic de antwoorden niet vinden).

1) Ik ben lid van versatel sinds het prille begin. Abbo = 20mbits internet met voetbal voor 40 euro. Ben ik volgend seizoen eigenlijk wel verzekerd van voetbal zonder dat ik hiervoor aanvullende stappen moet ondernemen of moet bijbetalen?

2) wat is de opzegtermijn voor dit abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Heeft er iemand ervaring met het splitsen van TV-signaal naar meerdere TV's?

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Def_Os schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:25:
Heeft er iemand ervaring met het splitsen van TV-signaal naar meerdere TV's?
Als jij vanaf de decoder naar meerdere tv's wil dmv een scartsplitter ofzo dan lijkt mij dit geen probleem. Enige problem wat je dan krijgt is dat je op alle tv's dezelfde zender moet kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

JeanJeremy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:09:

Abonnementhistorie

IF:
- je vraagt een ADSL lijn aan bij Tele2 en je geeft aan een KPN-adsl lijn te hebben
- tijdens de aanvraag loopt je kpn-lijn af (jaarabbonement bij planet op 01-05)
THEN:
- Tele2 order vind geen KPN lijn op dat nummer
- Order wordt automatisch geannuleerd
- En je krijgt nul komma nul en volgens de lieve dame (niet sarcastisch de helpdesk is erg goed) kan ze mijn order weer activeren als niet-migratie maar nieuwe aanvraag. Duurt het wel weer wat langer.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Hadden jullie ook vanmiddag dat er talloze sites onbereikbaar waren of ONTZETTEND traag en dat MSN het niet deed...???? Had van alles geprobeerd, maar nu, 3 uur later, doet alles het weer ongeveer naar behoren...

Stond overigens nix over bij mededelingen op de tele2 website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Robinter79 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:58:
Hadden jullie ook vanmiddag dat er talloze sites onbereikbaar waren of ONTZETTEND traag en dat MSN het niet deed...???? Had van alles geprobeerd, maar nu, 3 uur later, doet alles het weer ongeveer naar behoren...

Stond overigens nix over bij mededelingen op de tele2 website...
Was overigens wel bekend bij de klantenservice....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
pfff...dat is dus precies waar je niet op zit te wachten...

Misschien handig om ff op de site T2KG website te kijken en je klacht even bij ons neer te leggen. Wij kunnen de vraag dan bij Tele2 neerleggen. Je kunt mij ook ff mailen :)

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 18-05-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05
Meer mensen problemen met MSN? Upload is echt slooooom. Nou schijnt dit te komen doordat je geen rechtstreeks contact maakt, maar via de MSN servers gaat.
Door activeren van UPNP zou dit opgelost zijn...

Is het mogelijk om UPNP op de router aan te zetten?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

even een vraagje betreffende het aansluiten van versatel. bij niet ter zake doende binnen dit topic graag verwijderen maar heb inmiddels het alles afgezocht en kon geen duidelijk antwoord krijgen.

de situatie is als volgt een versatel decoder en twee tv's, leuk dat versatel maar ik wil boven eveneens beeld op de tv. iemand een oplossing hiervoor?

scartsplitter is niet echt een oplossing. 25m scart via het plafond en dan naar boven??? hele avond naar de zelfde zender kijken word je ook niet vrolijk van

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:21:
beste mensen............
scartsplitter is niet echt een oplossing. 25m scart via het plafond en dan naar boven??? hele avond naar de zelfde zender kijken word je ook niet vrolijk van
Koop zo'n ding:
http://www.marmitek.com/n...hp?subgroep=4&product=270

Gebruik hem zelf icm UPC digital. Zitten 5 aansluitingen op: R, G, W sluit je aan op de scartuitgang van de Versatel box. Op de coax-in sluit je je "normale" TV-kabel aan. De coax-uit is dan de kabel die naar de TV boven gaat...
Dat Marmitek boxje zorgt ervoor dat je Versatel scartkanaal wordt gemoduleerd op je coax-kabel signaal, zodat je dus een extra zender hebt die je boven gewoon kunt ontvangen...
Zit zelfs een infrarood oogje bij, met retoursignaal, zodat je vanaf boven de mediabox kunt bedienen....

Dacht dat ik 'm bij Conrad besteld had, euro of 50 ofzo...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag is de monteur bij mij geweest en heeft het zaakje geinstalleerd. Hij zei dat het 5 dagen zou duren voor het omzetten van mijn telefoon naar Tele2. Nu heb ik een brief gekregen van KPN dat mijn abonnement is opgezegd, maar wat ik hier niet uit kan opmaken is of ik mijn telefoonnummer nu ook kwijt ben of dat ik straks via een ander nummer bereikbaar zal zijn. Ik heb speciaal voor Tele2 een KPN Belbudget abo afgesloten, maar ik neem aan dat ik hier nog een jaar aan vast zit? Hoe kan het abonnement dan toch al zijn afgesloten? De telefoon boeit me niet zo, vandaar dat ik me er niet verder in verdiept heb, maar vraag me dit toch af....

Mijn excuses als dit al een keer voorbij is gekomen, maar gericht zoeken in dit enorme topic is niet echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 12-09 13:03
Heb al een tijdje Tele2 (20mbit+voetbal), maar had 2 vraagjes (zonder het hele topic doorgelopen te hebben):

1) Gaat Tele2 iets met HD-tv doen? Over een 20mbit lijn moet dit toch te doen zijn? Icm met een nieuwe decoder, dit heeft toch wel de toekomst buiten digitale tv.'

2) Is er iets nieuws bekend over de extra decoders (draadloze)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Pfffff... mijn beeld stottert nu al vaak genoeg en freezes ook regelmatig... ben bang dat dat met hd-tv nie beter wordt als het technisch mogelijk zou zijn...
Ik neem iig geen tele2-tv erbij (heb sinds het begin af aan 20mbit aansluiting), tis mij te onbetrouwbaar en 24/7 gratis bellen valt deels weg doordat je ineens starttarief krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:15:
Woensdag is de monteur bij mij geweest en heeft het zaakje geinstalleerd. Hij zei dat het 5 dagen zou duren voor het omzetten van mijn telefoon naar Tele2. Nu heb ik een brief gekregen van KPN dat mijn abonnement is opgezegd, maar wat ik hier niet uit kan opmaken is of ik mijn telefoonnummer nu ook kwijt ben of dat ik straks via een ander nummer bereikbaar zal zijn. Ik heb speciaal voor Tele2 een KPN Belbudget abo afgesloten, maar ik neem aan dat ik hier nog een jaar aan vast zit? Hoe kan het abonnement dan toch al zijn afgesloten? De telefoon boeit me niet zo, vandaar dat ik me er niet verder in verdiept heb, maar vraag me dit toch af....

Mijn excuses als dit al een keer voorbij is gekomen, maar gericht zoeken in dit enorme topic is niet echt mogelijk.
De monteur heeft echter niet de juiste informatie verstrekt zie ik. Het proces neemt 10 dagen (kalenderdagen) in beslag en dan zal je nummer geporteerd zijn vanuit het KPN domein naar Tele2.

Je zal het merken zodra je geen signaal meer hebt op de splitter. Dan kan je het beste de splitter afkoppelen en de telefoon op de TEL1 uitgang aansluiten.

Met betrekking tot je contract: Je krijgt van KPN een eindafrekening met daarop alle resterende maanden die in het contract nog liepen. Deze dien je dan gewoon te betalen :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 04-09 14:23
The_Cure schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:48:
Heb al een tijdje Tele2 (20mbit+voetbal), maar had 2 vraagjes (zonder het hele topic doorgelopen te hebben):

1) Gaat Tele2 iets met HD-tv doen? Over een 20mbit lijn moet dit toch te doen zijn? Icm met een nieuwe decoder, dit heeft toch wel de toekomst buiten digitale tv.'

2) Is er iets nieuws bekend over de extra decoders (draadloze)?
Punt1: Zover mij bekend is, zijn er nog geen plannen met betrekking tot HD-TV.
Punt2: Een extra decoder zou op niet al te lange termijn beschikbaar moeten worden, maar alleen voor mensen die binnen een bepaalde afstand van de centrale zitten. Zover ik weet zal dit niet draadloos gebeuren.

Wat je zou kunnen doen/proberen: Je heb van de stopcontact-netwerk repeaters, die zouden je decoder tot zekere hoogte ook 'draadloos' kunnen maken ;)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik heb sinds een week nu tele2, ik erger me alleen dood aan de constante storing die ik via de digitale tv krijg. Alles werkt perfect (internet en telefoon) behalve de tv, deze hapert nu om de 20 seconden, blijft dan hangen en veroorzaakt allemaal blokjes.

Ik heb woensdag en vrijdag al tele2 gebeld en die zei dat de technische dienst er naar zou kijken.. heb er tot nu toe niet veel van gemerkt helaas (het is alleen maar erger geworden).

Hebben andere mensen ook dit probleem gehad? Kunnen ze het uberhaupt oplossen? Ik word er namelijk echt gestoord van nu, wilde net even Nieuws kijken... nou daar valt dus echt niks van te volgen :S

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Internetsnelheid in orde? Als die aan de lage kant is kan dat schokkerig beeld op de TV veroorzaken. Anders decoder resetten, modem resetten, helpt dat niet dan is je netwerkkabel misschien een beetje gammel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Goed nieuws vanaf onze kant:

Na intensief overleg met Tele2 hebben wij duidelijk afspraken kunnen maken over
het indienen en afhandelen van door ons aangemelde klachten/problemen.

Wij zijn met Tele2 overeengekomen dat klachten die via ons worden aangemeld versneld
in behandeling zullen worden genomen. Overigens dienen deze klachten wel aan een aantal
voorwaarden te voldoen alvorens wij ze kunnen indienen.

Meer informatie over dit goede nieuws kunt u vinden op onze website.

Vanavond nog zullen wij alle geregistreerde gebruikers per email op de hoogte stellen
van deze nieuwe ontwikkelingen.

Helmer & Richard

[ Voor 1% gewijzigd door Security op 24-05-2006 00:46 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Laatst online: 10-09 20:23
Ik vraag me af of ik nog wel Tele2 20 Mb Compleet TV moet nemen. Hoor zoveel slechte geluiden.
Vooral over de digitale TV. Deze zou ik nog kunnen disconnecten en het standaard UPC pakket kunnen nemen. Maar hoe zit het over het algemeen met de internetverbinding en digitale telefonie. Weet iemand uit ervaring of hier meer problemen mee zijn dan zeg, bijvoorbeeld Chello?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort op mezelf wonen en ben dus op zoek naar de goedkoopste maar toch zeer snelle oplossing voor tv, telefoon en internet. Naar mijn idee komt Tele2 daar voor in de aanmerking. Alleen hoor ik veel negatieve geluiden. Wat zouden jullie mij aanraden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:59:
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en ben dus op zoek naar de goedkoopste maar toch zeer snelle oplossing voor tv, telefoon en internet. Naar mijn idee komt Tele2 daar voor in de aanmerking. Alleen hoor ik veel negatieve geluiden. Wat zouden jullie mij aanraden.

Alvast bedankt
Zelfde situatie hier, ik zou echter wel graag meerdere TV's aan willen sluiten, voor zover ik weet is dat op dit moment nog niet mogelijk bij Tele2 maar zeker weten doe ik dat niet, verder is Tele2 wel een zeer goede deal volgens mij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:58
goedkoopste oplossing? iig tv via de kabel, ziet er stukken beter uit dan iptv van versatel (geen blokken en haperingen enzo, kan evt via upc voor €2,- per maand digitale tv). verder voor internet alleen is versatel prima, wannadoo is goedkoper en allebei hebben ze telefoon. voor 60 euro heb je via upc internet extreme met telefoon en 20/2mbit verbinding. misschien het overwegen waard, aangezien versatel ook 55 euro kost (met tv welliswaar, maar dat is zeker niet jofel... iig niet op 1,5-2km van centrale... haal hier nu 8/1mbit overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Ik geloof dat het hier al zo vaak is gezegd: als jij last heb van blokken en/of andere storingen, zou ik toch es bellen met de KS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
jpvk007 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 09:03:
goedkoopste oplossing? iig tv via de kabel, ziet er stukken beter uit dan iptv van versatel (geen blokken en haperingen enzo, kan evt via upc voor €2,- per maand digitale tv). verder voor internet alleen is versatel prima, wannadoo is goedkoper en allebei hebben ze telefoon. voor 60 euro heb je via upc internet extreme met telefoon en 20/2mbit verbinding. misschien het overwegen waard, aangezien versatel ook 55 euro kost (met tv welliswaar, maar dat is zeker niet jofel... iig niet op 1,5-2km van centrale... haal hier nu 8/1mbit overigens)
Versatel met tv 55 euro? Ik dacht 45 euro?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
jpvk007 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 09:03:
Hier in het Casema-gebied is Tele2 absoluut goedkoop. Bij casema betaal je €15 voor het basis-pakket voor de TV, hier komt nog €8 bij voor digitale TV. Voor een 6mbit verbinding betaal je €50. Totale kosten zijn dus €73. Bij Tele2 betaal je €45 voor 20mbit internet, TV, telefonie en ook nog tot 2007 gratis voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een half jaar tele 2 en nog geen enkele storing gehad. Internet is super snel en tv gewoon scherp. Met de telefoon ook geen probleem. Aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:43:
Al een half jaar tele 2 en nog geen enkele storing gehad. Internet is super snel en tv gewoon scherp. Met de telefoon ook geen probleem. Aanrader wat mij betreft.
Hier netzo ;) Supersnel internet (net nog iets gedownload met 1,70 Mb/sec :) )enneh..foon werkt ook SUPER...

TV gebruik ik niet..dus daar kan ik niets over roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:43:
En weet jij misschien ook iets van de mogelijkheid van het aansluiten van meerdere TV´s. Dit is essentieel in mijn keuze voor een aanbieder namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 12-09 15:51

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Geen storingen?

Wat leuk, een gebruiker die geen P2P gebruikt.. ;)
Dat gare Davolink modem gaat kompleet onderuit als ie meer dan 200 TCP verbindingen tegelijkertijd moet afwerken.

Bovendien is de DHCP server van Versatel erg vaak onbereikbaar(leuk als je lijn een keer of 5 per dag kompleet wegvalt..) en heb je dus geen internet meer.
(makkelijk als je een SpeedTouch modem hebt, dan kan je dat soort dingen heel goed in de logs zien)
Gelukkig loopt mijn abonnement bijna af, dan weer fijn terug naar het KPN netwerk(is wel duurder, maar het werkt tenminste altijd)

En als je geen internet hebt, heb je dus ook geen telefoon :r

Het enige wat inderdaad goed werkt is de digitale tv(hoewel ik dat al ruim 3/4 jaar niet meer gebruik, past niet op m`n Speedtouch modem..)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 12-09 18:15
MSoft06 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:14:
En wat heb ik gezegd, als je ut wilt weten msn je me maar op mijn mailadres.
Ben bereid om iedereen te helpen.
Kan je ook iemand helpen die helemaal geen draadloze verbinding heeft? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 07:58
DPhoenix schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:23:
Versatel met tv 55 euro? Ik dacht 45 euro?
en vergeet je 9,95 niet bij de kpn... die ben je ook kwijt, terwijl je bij de kabel geen kpn hoeft te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Alleen het eerste jaar, daarna kun je KPN lozen. Als je nu al KPN hebt, kun je hem zelfs direct dumpen, dus het is op zich gewoon 45,- alleen jammer dat KPN zo loopt te etteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 22:33
Heb het nu inmiddels al iets van een aantal weken en kan zeggen dat het best lekker werkt tot nu toe iig. Internet snelheid is hoog (zonder TV trek ik zo 1,7MByte p/sec)/telefoon bemoei ik me niet mee :+ /tv is goede kwaliteit en doet het ook gewoon goed.

Ik heb wel heel af en toe dat me ADSL lampje een paar seconden rood is (nooit meer dan 1x per dag gehad dus kan er nie van wakker liggen). Hoewel ik het niet meer heb gemerkt nadat ik een lose tak op de telefoonlijn heb afgeknipt die het hele huis door gaat en dus nog voor de splitter erop zit.

Tot nu toe tot mijn verbazing eigenlijk best tevreden.

PS> Ik zit overigens wel maar op zn max 350meter van de centrale af dus ik denk dat dat ook wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
ovhees schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:08:
Geen storingen?

Dat gare Davolink modem gaat kompleet onderuit als ie meer dan 200 TCP verbindingen tegelijkertijd moet afwerken.

Bovendien is de DHCP server van Versatel erg vaak onbereikbaar(leuk als je lijn een keer of 5 per dag kompleet wegvalt..) en heb je dus geen internet meer.
(makkelijk als je een SpeedTouch modem hebt, dan kan je dat soort dingen heel goed in de logs zien)
Gelukkig loopt mijn abonnement bijna af, dan weer fijn terug naar het KPN netwerk(is wel duurder, maar het werkt tenminste altijd)

Het enige wat inderdaad goed werkt is de digitale tv(hoewel ik dat al ruim 3/4 jaar niet meer gebruik, past niet op m`n Speedtouch modem..)
Wat bedoel je met "onderuit"? Niks doet het meer, lampjes branden nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Morpheus2003 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:07:
[...]

Kan je ook iemand helpen die helemaal geen draadloze verbinding heeft? :(
Als je me toevoegt op msn, dan kan ik even kijken wat er precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
argro schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:38:
[...]
En weet jij misschien ook iets van de mogelijkheid van het aansluiten van meerdere TV´s. Dit is essentieel in mijn keuze voor een aanbieder namelijk.
Extra decoder aanschaffen? Er is een tweede poort op de moden beschikbaar voor een 2de TV.

Ik heb opzich ook geen problemen met Tele 2 op mijn nare storing na. Zie de andere twee topics daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

pas geleden verhuis, woonde eerst zo'n 2 km van de centrale en haalde rond de 1600 Kb/sec, nu woon ik een stukje dichterbij een centrale, en denk ook in een buurt waar er niet zoveel tele2 klanten zullen zijn en zit hier vanuit de nieuwsgroepen rond de 1980 Kb/Sec, flinke verbetering dus.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Steveedge schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:35:
[...]

Wat bedoel je met "onderuit"? Niks doet het meer, lampjes branden nog wel?
Dat het modem zich kompleet ophangt, je komt zelfs niet eens de web interface meer in.
Het ADSL lampje brandt dan dus fijn rood..

Ik was dat gezeur zo zat dat toen bekend werd hoe je de inloggegevens uit kon lezen,dit gelijk heb gedaan en een ander modem heb gekocht.

Nu valt het modem niet uit, maar alleen de ADSL lijn nog maar een paar keer per dag.
De langste online tijd is iets meer als 1 dag.

En als de lijn wegvalt en weer opkomt,duurt het soms meer als 10 minuten om een ip adres van Versatel te krijgen.
Het modem moet een keer of 10 de inbelverbinding maken voordat de gegevens geaccepteerd worden.

Oh, en hun routing klopt ook niet
Probeer voor de gein de site van de Hema maar eens op te vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hema.nl werkt gewoon goed met het Davolink modem, hoezo routing probleem 8)7
Mijn modem heeft ook dagelijks last van vastlopers en een rood inet lampje gehad.
Dit bleek te komen doordat de cai kabel op m'n pc zat, waardoor de cai aarding storing gaf i.c.m. met de 230V aarde op de pc voeding.
Toen ik de cai aansluiting isoleerde met een filtertje waren de problemen voorbij, het modem en de internetverbinding werken alweer een maand probleemloos en dat op 4km van de centrale.
Sindsdien heb ik ook bijna geen blokproblemen meer met de decoder :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

net ff het modem gereboot.

En ja hoor, nu werkt de Hema site ineens wel.
(niets veranderd aan de instellingen trouwens)

Wel vreemd dat de DNS server wel het goede ip adres vindt, maar de site niet kan opvragen
Traceroute was allemaal time-out, net na de Versatel DNS server.

Blijkbaar is de backbone hier niet al te stabiel, verbinding valt ook regelmatig terug op 8 Mbit (ADSL 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Laatst online: 10-09 18:43
Ik heb haal sinds 2 weken niet meer hoger dan 980 KB/s terwijl dit sinds oktober toen ik was aangesloten altijd rond de 1300 KB/s was.

Ik dacht eerst dat ik troep op mijn pc had en dat het eventueel daaraan lag nu het op 3 pc's met schone installatie geprobeerd hebt blijft het dus rond de 980 KB/s.

Hebben meer mensen hier last van? Ik ben hier absoluuut niet blij was tot 2 weken geleden altijd een blije gebruiker maar nu vind ik het toch een beetje minder. Hebben jullie tips wat ik hier eventueel mee kan.

Ik woon trouwens in de regio Dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hebben meer mensen 't geluk dat de tv/radio zenders nog werken?
Dacht dat ze vanaf 31mei die test hadden afgebroken..en je extra moest betalen daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
TripleQ schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:20:
Hebben meer mensen 't geluk dat de tv/radio zenders nog werken?
Dacht dat ze vanaf 31mei die test hadden afgebroken..en je extra moest betalen daarvoor...
Daar heb je een mail van ontvangen als het goed is een hele tijd geleden om nu over te stappen om de TV/Radio te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:03:
Login naam /password heb ik destijds uit mn modem geript. Misschien kan je het alsnog doen door de 'modem' html bestanden offline op te slaan en kijken of je met wat gelukt het er nog uit krijgt.

[...]
Erg interessant !

Vraag: Had het modem al nieuwe firmware van versatel/tele2 gedownload toen je de info uit het modem haalde ? (nog tips ?)

(Ik had laatst een keer na downtime de mogelijkheid om firmware te uploaden ...weet compleet niet meer hoe het gebeurde...stom dat ik dat niet bij gehouden heb :\.)

Zit al sinds het begin dat ik Versatel/Tele2 heb te zoeken naar transparant bridging ...het modem kan het gewoon :\ (het kan veel maar teveel staat uit :()
Zie hierboven. Voor telefonie heb ik nog niet echt een out-of-the-box oplossing behalve dat je gewoon een SIP compatibel kastje in je netwerk gooit, dat zou opzich wel moeten kunnen. Ik heb zelf geen telefonie trouwens, daar ga ik met adsl ook echt niet aan beginnen, de betrouwbaarheid is zo verschrikkelijk ondermaats dat me dat niet handig lijkt.
Het Zyxel modem heeft trouwens twee sip-compatible VOIP poorten, dus opzich zouden die wel willen werken icm een willekeurige SIP provider. Het probleem is alleen dat het modem in bridgemode staat, en dus alle data ongezien doorstuurt naar mn router. Dus daar moet óf een soort van filter op komen, of een los sipkastje achter mn router ofzo.
hmm hier heb ik me nog niet in verdiept...zou ik een ander modem nemen moet VOIP werken bij mij. (simpelweg omdat ik dus telefonie erbij heb bij Tele2 :p)

Maar alles kan met het Davolink modem ..zit volgens mij gewoon glashard Linux in ....er zal vast wel een /bin/sh op staan bijv. :p

Wil graaaag het modem in bridge mode hebben ...heb voorheen @Home kabel gehad...dus gewoon extern ip op mijn eerste PC die aan het modem hing ..en dat was een mooi Cel. 400 OpenBSD bakkie :p (met de oh zo fijne pf :))

ZyXEL ....pfoe ...altijd fan van geweest...vele modellen van gehad...vooral in het 16k8 en 19k2 modem tijdperk :p (het handshake geluidje ...omg wat mooi :)))) (ook een ZyXEL Prestige I100H ISDN modem).

Hm als ik nou die login data eruit kreeg ...EN VOIP met een ZyXEL aan de praat kreeg ....das soll ja geil sein mann :p (WK komt eran he :))

/bon

Ps.: OT: "maar je snelheidsresultaten zonder reden neerzetten kost je een OW." (wat is een OW ? lol)

(waarom kun je hier geen smileys uitzetten :\)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

offtopic:
Aan je userID te zien loop je hier al een paar jaar rond, als je niet weet wat een OfficiëleWaarschuwing is, ben je tenminste altijd braaf geweest, en smilies uitzetten, weet niet of dat kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Pascal Saul schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:16:
[...]

Daar heb je een mail van ontvangen als het goed is een hele tijd geleden om nu over te stappen om de TV/Radio te behouden.
Ja dat weet ik...Maar daar stond toch echt in dat per 31mei de testperiode voorbij was..
En dat is nu voorbij...en wij zijn nooit op die aanbieding ingegaan..

Dus mijn vraag was gewoon of iedereen nog gewoon signaal had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Ik heb nog gewoon signaal ja (en dus niet betaald voor dat tv-signaal, want vond het niet goed genoeg, al die haperingen en blokjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
Ik heb ook nog signaal. De actie is verlengt tot 9 juni. Kreeg een melding dat ik nog 6 dgn had om overstappen op het nieuwe abonnement (wat ik overigens niet ga doen:-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovhees schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:08:
Geen storingen?

Ook geen probleem met P2P, met intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
MrTGT schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:44:
Ik heb ook nog signaal. De actie is verlengt tot 9 juni. Kreeg een melding dat ik nog 6 dgn had om overstappen op het nieuwe abonnement (wat ik overigens niet ga doen:-))
Als ze er nu 2 euro voor zouden vragen en gewoon mijn 24/7-telefoonabonnement met rust zouden laten (ipv ineens weer telefoonstarttarieven te gaan vragen) dan zou ik er nog over nadenken.. Nu is het out of the question.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MrTGT schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:44:
Dat zag ik net ook toen ik naar het decoder menu ging 8)7
Ik wil nog steeds geen verplichte brakke telefonie en een contract van 2 jaar, al zou ik wel uiteindelijk internet met tv willen hebben, voetbal mogen ze houden ;)
Zolang dat niet kan blijf ik bij m'n huidige 20Mb + voetbal ellende :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
Voor mij is uitsluitend 20mb internet én het voetbal van belang. Telefoon heb ik geen interesse (de telefoonlijn is niet van mij, waar nu het internet over loopt). Trouwens tekening ik nooit voor abonnementen van 2 jaar.

Niet verlengen is voor mij dus de beste optie...verzekerd van voetbal ook na januari 2007 en internet gewoon op jaarbasis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat nu het beste is.
Heb nu 20Mb en voetbal,zou best telefoon willen,maar ja een contract van 2 jaar :|
Aan de andere kant als je telefoon erbij neemt en een mobiel abb. is wel weer goedkoop bellen onderling..
Maar als ik het goed begrepen heb vlgns. de algemene voorwaarden van verstatel,kan ik beter niets doen,en gewoon internet houden,dan is het per maand opzegbaar.
Jammer een gemiste kans voor tele 2,een abb. van 2 jr. is m.i. op dit moment in dit 'digitale' tijdperk,triple pay etc. niet interessant.

'éen tevreden gebruiker'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dyna20 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 02:01:
Ik heb haal sinds 2 weken niet meer hoger dan 980 KB/s terwijl dit sinds oktober toen ik was aangesloten altijd rond de 1300 KB/s was.

Ik dacht eerst dat ik troep op mijn pc had en dat het eventueel daaraan lag nu het op 3 pc's met schone installatie geprobeerd hebt blijft het dus rond de 980 KB/s.

Hebben meer mensen hier last van? Ik ben hier absoluuut niet blij was tot 2 weken geleden altijd een blije gebruiker maar nu vind ik het toch een beetje minder. Hebben jullie tips wat ik hier eventueel mee kan.

Ik woon trouwens in de regio Dordrecht
Ik woon in Alphen en ben onlangs een paar straten verder gaan wonen. Op mijn oude adres haalde ik 1500 KB/s en nu op mijn nieuwe adres, slechts honderd meter verderop, kom ik ook niet meer boven de 980 KB/s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Ik vind dat ik deze week toch de knoop maar eens moet doorhakken. Binnenkort wil ik namelijk in mijn nieuwe woning intrekken.

Ik twijfel nog tussen Chello Classic/Extreme en Tele2 20 Mb Compleet TV. Ik zit 550 meter van de (ADSL) centrale. Mocht ik voor Tele2 kiezen dan gebruik ik de TV decoder gewoon niet aangezien ik hier de meerste slechte verhalen over hoor. Neem dan wel een UPC standaard pakket. Maar Tele2 Compleet TV met 550 meter afstand van centrale zal wel goed lopen of is het echt allemaal doffe ellende met Tele2?

Help me een keuze te maken.........

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:13

knakworst

Get more sats!

DPhoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:22:
Ik vind dat ik deze week toch de knoop maar eens moet doorhakken. Binnenkort wil ik namelijk in mijn nieuwe woning intrekken.

Als je het TV-gedeelte niet gebruikt kun je ook Wanadoo ADSL family overwegen (als het leverbaar is op je adres). Ja ik weet het, dat maakt de keuze niet makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
knakworst schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:51:
[...]

Als je het TV-gedeelte niet gebruikt kun je ook Wanadoo ADSL family overwegen (als het leverbaar is op je adres). Ja ik weet het, dat maakt de keuze niet makkelijker :P
Nope, helaas geen Wanadoo ADSL Family op mijn adres. Anders had ik deze meteen gekozen ;)

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
DPhoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:22:

Ik twijfel nog tussen Chello Classic/Extreme en Tele2 20 Mb Compleet TV. Ik zit 550 meter van de (ADSL) centrale. Mocht ik voor Tele2 kiezen dan gebruik ik de TV decoder gewoon niet aangezien ik hier de meerste slechte verhalen over hoor. Neem dan wel een UPC standaard pakket. Maar Tele2 Compleet TV met 550 meter afstand van centrale zal wel goed lopen of is het echt allemaal doffe ellende met Tele2?

Ik kom van Tele2 vandaan en vond het verder een prima provider hoor. Heb nooit problemen gehad en heb ook nooit storing gehad. Ik heb die decoder ook gehad en vond dat wel prima werken maar goed je heb altijd mensen waar bij het fout gaat en die schreeuwen het hardste das gewoon een feit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
WeAreLegion schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:19:
[...]

Ik kom van Tele2 vandaan en vond het verder een prima provider hoor. Heb nooit problemen gehad en heb ook nooit storing gehad. Ik heb die decoder ook gehad en vond dat wel prima werken maar goed je heb altijd mensen waar bij het fout gaat en die schreeuwen het hardste das gewoon een feit :).
Jij komt van Tele2 vandaan. Waarom naar een andere provider? Verhuist en niet meer beschikbaar?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb nu wanadoo, me contract was afgelopen en ik woon nu opmezelf dus vnod het iets te prijzig :) maar goed das persoonlijk en heeft verder niet zoveel met tele2 te maken :). Verder heb ik nooit problemen gehad met ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:02

Speedmaster

Make my day...

DPhoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:03:
[...]

Nope, helaas geen Wanadoo ADSL Family op mijn adres. Anders had ik deze meteen gekozen ;)
Dan vraag ik me af of Versahel/TeleNee }) wel beschikbaar is.
Ik ben bewust weggegaan bij Tele2 omdat de kwaliteit tegen viel ten opzichten van de lijnafstand naar de centrale (600 meter). Ik heb nu Wanadoo met 25% meer snelheid voor een lagere prijs.
Tel uit je winst _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het verschil is dat je waarschijnlijk een cap op 15323kb/s had bij Telenee ;)
Voordeeltje van Wanadoo is dat je niet verplicht bent om je tel te porteren en dat je bij problemen je Kpn lijn nog kan gebruiken.
Hun modem is ook niet alles, wifi niet standaard enzo, ik blijf wel ff bij Telenee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:02

Speedmaster

Make my day...

Speedy-Andre schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:37:
Voordeeltje van Wanadoo is dat je niet verplicht bent om je tel te porteren en dat je bij problemen je Kpn lijn nog kan gebruiken.
Hun modem is ook niet alles, wifi niet standaard enzo, ik blijf wel ff bij Telenee :/
Wifi opgelost met een linksys wireless kaartje (in bruikleen van mijn werkgever), maar voor volgende maand staat er een speedtouch op de begroting ter vervanging van de LB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Kan iemand de site van zibb.nl bereiken of is dit weer net zo'n verhaal als met plato.nl was? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Speedy-Andre schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:37:
Waar staat dat je wel verplicht bent om je telefoonnummer te laten porteren van KPN naar Tele2 dan?
Dat kun je gewoon stop zetten bij KPN. Word dan gewoon niet geporteerd. Uiteraard behoud je dan wel je KPN abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Robinter79 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:34:
Kan iemand de site van zibb.nl bereiken of is dit weer net zo'n verhaal als met plato.nl was? :r
Opent probleemloos hier...versatel compleet 20 mbit telefonie + voetbal.

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
DPhoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:03:
[...]

TV, werkt hier perfect, ook het WK ;)

Ik zit op 634m ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

RammY schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:22:
[...]

Waar staat dat je wel verplicht bent om je telefoonnummer te laten porteren van KPN naar Tele2 dan?
Dat kun je gewoon stop zetten bij KPN. Word dan gewoon niet geporteerd. Uiteraard behoud je dan wel je KPN abbo.
Ik draai het liever om, in het mailtje staat dit:

Een compleet zenderaanbod: meer dan 50 tv- en radiozenders.
De Tele2 Videotheek: huur direct honderden films, series & kinderprogramma's.
Vaste telefoon aansluiting: zonder KPN abonnement. U betaalt dus niet langer € 18,16 per maand aan KPN.
€ 0 ct/pm naar vaste nummers in Nederland ’s avonds en in het weekend m.u.v. betaalde servicenummers. U betaalt uitsluitend het starttarief.
Live Eredivisievoetbal: tot 2007 gratis en zonder verplichtingen alle wedstrijden van alle clubs live op uw tv. Daarna kiest u zelf of u Live Eredivisievoetbal wilt houden. Daarvoor betaalt u dan vanaf 1 januari 2007 € 10,00 per maand extra.

Er staat in de bestelprocedure niet bij dat je bij een overstap voor wel of niet porteren kunt kiezen.
Sterker nog, Tele2 zegt je Kpn lijn op, of je dat nou wel of niet wilt :|
Voor mij is de vraag of Kpn de portering zondermeer uitvoert of dat ze dit eerst bevestigd willen hebben, zodat je alsnog kan kiezen om dit niet te doen.
Tele2 beschikt dan niet over mijn Kpn nummer en geeft dan als het goed is een nieuw nummer.
Of de hele procedure wordt afgebroken, dat kan uiteraard ook nog |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Speedy-Andre schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:25:
[...]

Ik draai het liever om, in het mailtje staat dit:

Een compleet zenderaanbod: meer dan 50 tv- en radiozenders.
De Tele2 Videotheek: huur direct honderden films, series & kinderprogramma's.
Vaste telefoon aansluiting: zonder KPN abonnement. U betaalt dus niet langer € 18,16 per maand aan KPN.
€ 0 ct/pm naar vaste nummers in Nederland ’s avonds en in het weekend m.u.v. betaalde servicenummers. U betaalt uitsluitend het starttarief.
Live Eredivisievoetbal: tot 2007 gratis en zonder verplichtingen alle wedstrijden van alle clubs live op uw tv. Daarna kiest u zelf of u Live Eredivisievoetbal wilt houden. Daarvoor betaalt u dan vanaf 1 januari 2007 € 10,00 per maand extra.

Er staat in de bestelprocedure niet bij dat je bij een overstap voor wel of niet porteren kunt kiezen.
Sterker nog, Tele2 zegt je Kpn lijn op, of je dat nou wel of niet wilt :|
Voor mij is de vraag of Kpn de portering zondermeer uitvoert of dat ze dit eerst bevestigd willen hebben, zodat je alsnog kan kiezen om dit niet te doen.
Tele2 beschikt dan niet over mijn Kpn nummer en geeft dan als het goed is een nieuw nummer.
Of de hele procedure wordt afgebroken, dat kan uiteraard ook nog |:(
Ok... je snapt het dus niet helemaal.. komtie..
Voor dat jij je hele meuk thuis hebt staan word er op een telefonie centrale al gezorgd dat jij een VoIP IP krijgt. Het nummer is dan dus ook al bekend (wat je van Tele2 krijgt). Dus je extra nummer.
Door jou wettelijke respijt periode te laten verlopen word jou order automatisch van kracht oftewel jij machtigt Tele2 voor de te handelen acties.
Zogauw jij de bende thuis hebt kent Tele2 2 manier van porteren. Of via een automatische batch of handmatig via het porterings nummer.
Zeker op de laatste manier geef je nogmaals toestemming om je nummer te laten porteren.
KPN krijgt automatisch een verzoek voor uitportatie van jou nummer.
KPN MOET hier aan mee werken en geeft dus netjes het nummer vrij.
Komt bij Tele2 in de centrales en voilla ... nummer geporteerd..

Nou... zo moeilijk was het niet he ;)

Owjah.. mocht je niet willen porteren.. zoals ik al eerder aangaf..
Bel dan ff KPN en zeg dat je niet wilt porteren. Bij het porterings verzoek zal dan netjes een melding terug worden gedaan dat de klant niet wil porteren..
Nou .. klaar toch?
Trouwens dit had je ook kunnen weten als je de klantenservice had gebeld.
En nee... Tele2 zegt dus niet per se jou KPN op...
Geen enkele procedure word afgebroken want het porterings proces is de laatste actie.
Wil jij niet, dan wil je niet ... bel je toch lekker op het Tele2 VoIP nummer... zo gaat dat.

[ Voor 13% gewijzigd door RammY op 12-06-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik wist niet dat je bij Kpn kan melden dat je niet wilt porteren want hoe vaak verander ik nou van internetprovider, eigenlijk maar een keer tot nu toe en dat was van kabel naar adsl bij Zon.
Bij Wanadoo kan je gewoon kiezen of je Kpn nummer wel of niet geporteerd moet worden en dat vind ik een nettere oplossing dan wat Telenee biedt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of hier iemand ervaring heeft met het vervangen van de antenne van het davolink modem/router ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Op het moment dat je poort 80 doorverwijst in het geweldige Tele2 apparaat, krijg je de melding dat de Web server van dat apparaat op poort 8080 komt. Dit is natuurlijk een prima oplossing. Laat het alleen net zo zijn dat hij niet doet wat hij zegt.

http://ip of domein.nl

Kom ik nog steeds uit op het Tele2 apparaat. Lijkt me dat meer mensen die een (web)servertje draaien dit probleem hebben, dus is er iemand met een oplossing?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee hoor, bij mij werkt het gewoon. Poort 80 naar mijn webserver (www.whiterussian.nl draait bij mij thuis). Zo ook FTP, SMTP etc. werkt allemaal braaf.
Misschien een keer je modem resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
TheLemon schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:34:
Nee hoor, bij mij werkt het gewoon. Poort 80 naar mijn webserver (www.whiterussian.nl draait bij mij thuis). Zo ook FTP, SMTP etc. werkt allemaal braaf.
Misschien een keer je modem resetten?
Ja hoe resetten je hem ook al weer zonder dat alle instellingen weg waren? Staan namelijk best een hoop poortverwijzingen in die ik liever behoud.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gewoon het modem uit en aan zetten als je de instellingen bewaard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Je zal vanaf binnen gewoon je web interface van het modem zien. Wazig met loopback.
Vanaf buiten zal het wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:37:
Ik vroeg mij af of hier iemand ervaring heeft met het vervangen van de antenne van het davolink modem/router ding?
Ik heb een 9dBi antenne (met voet) erop gezet met 2m draad en dat werkt een stuk beter dan de standaard antenne :)
Je hoeft alleen op de aansluiting van de antenne te letten, rp-sma heet ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
xtr3me schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:47:
Je zal vanaf binnen gewoon je web interface van het modem zien. Wazig met loopback.
Vanaf buiten zal het wel gewoon werken.
Ook als ik van binnen naar www.domeinnaam.nl surf? Dat zou een hoop verklaren natuurlijk :) Ik test het wel even van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Van binnenuit werkt je domeinnaam inderdaad niet, dat komt volgens mij omdat de routering in je modem alleen van buiten naar binnen routeert. Ik heb in mijn eigen interne DNS mijn domeinnaam toegevoegd en dan kun je wel intern via domeinnaam, maar is niet echt nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 12-09 22:46
Ik ben vandaag overgestapt van zonnet-family(1024/128kbit) naar Tele2 ADSL Plus (4/1mbit).
Nu is het zo dat mijn internet verbinding constant eruit knalt.
Kan dat komen door de afstand met de wijk centrale?
Het gebeurt het vaakst als ik een paar extra verbindingen open heb.
FTP/HTTP/MSN en etc.

Ik woon namelijk in het buitengebied en de afstand tot de centrale bedraagt 2716m (HGL-C).
Kan dit misschien het probleem zijn?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

The_Greater schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:14:
Ik ben vandaag overgestapt van zonnet-family(1024/128kbit) naar Tele2 ADSL Plus (4/1mbit).
Nu is het zo dat mijn internet verbinding constant eruit knalt.
Kan dat komen door de afstand met de wijk centrale?
Het gebeurt het vaakst als ik een paar extra verbindingen open heb.
FTP/HTTP/MSN en etc.

Ik woon namelijk in het buitengebied en de afstand tot de centrale bedraagt 2716m (HGL-C).
Kan dit misschien het probleem zijn?
Die overstap heb ik een jaar geleden ook gemaakt, maar wel zonder telefonie.
Je kan makkelijk 200 verbindingen open hebben, daar heeft mijn modem geen last van en ik zit op 4km van de centrale met 12Mb/s.
Mijn verbinding was niet stabiel toen ik een cai kabel op m'n tvkaart had zitten, dit zorgt voor problemen doordat de cai aarde en de lichtnet aarde elkaar storen, sterker nog als ik de cai kabel in de pc plug dan zie ik vonken door het grote spanningsverschil >:)
Met een mantelstroomfilter ontkoppel je de aarde van de cai kabel en ik heb geen problemen meer.
Dit probleem kan ook optreden als je een tv, dvd of video met geaarde lichtnet aansluiting op de decoder aansluit.
In al deze gevallen gaat er een flinke stroom lopen en het modem is daar kennelijk niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Bedankt Speedy.
Ik heb mijn oude splitter maar weer geplaatst. Met deze schijnt het beter te gaan!
En ik heb plotseling minder ruis op de telefoonlijn.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
The_Greater schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:12:
Bedankt Speedy.
Ik heb mijn oude splitter maar weer geplaatst. Met deze schijnt het beter te gaan!
En ik heb plotseling minder ruis op de telefoonlijn.
Ik zou het modem eens dichter bij je ISRA punt plaatsen. Het liefst er zo kort mogelijk er op. Check ook ff of je isra niet ergens een kleine kortsluiting maakt.
En maak de draadjes ff schoon :) Wil wel eens helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
RammY schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:53:
[...]

Ik zou het modem eens dichter bij je ISRA punt plaatsen. Het liefst er zo kort mogelijk er op. Check ook ff of je isra niet ergens een kleine kortsluiting maakt.
En maak de draadjes ff schoon :) Wil wel eens helpen...
Alles zit er al zo dicht mogelijk op elkaar.
De afstand tussen de IRSA en splitter is maar iets van 10cm.
Er zitten geen abnormale lange kabels tussen. De langste is max 2m.
Tot nu gaat het al een stuk beter na dat ik de oude splitter weer gebruik.
Maar toch gaat de adsl verbinding nog te vaak plat.

edit (10:00) :
Ik ben nog maar eens een keer gaan prutsen. Zonder resultaat.
Het aarden werkte niet.
Ook de telefoonlijn direct aansluiten op de modem heeft geen effect.
Dat wordt maar eens contact opnemen met versatel/tele2.

[ Voor 22% gewijzigd door The_Greater op 15-06-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Bij mij zijn alle lockups verholpen toen ik de splitter gewoon heb verwijderd. Ik gebruik toch geen analoge telefonie meer. VOIP telefonie van Versatel werkt echt perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Ik heb, eigenlijkal sinds het begin bijna een jaar geleden, een probleem met de verbinding.

De snelheid is top (vind ik), ik heb de Vista beta 2 met 1,3 MB/s binnen gehaald.
Alleen heb opbouwen van webpagina's kan soms ontzettend langzaam gaan. Het lijkt daarom op dat hij erg veel tijd nodig heeft om connecties te leggen. Soms komen pagina's plaatje voor plaatje binnen. Dit is niet altijd zo, het komt en het gaat.

We zitten met een klein studentenhuis op de verbinding, maar ik gebruik hem het meest. Zodra ik ga downloaden haal ik prima snelheden, dus er zit nog speling in de verbinding.

Met mijn beperkte kennis van de netwerk hardware heb ik het idee dat de router (maar er zitten ook nog twee switches tussen, een linksys en een sweex) een maximum aantal verbindingen heeft, en dat hij daar steeds op moet wachten.
Bij utorrent kan ik dit instellen, maar dit naar onder de 100 zetten heeft geen effect, als het probleem speelt.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Ik heb vanmiddag een bevestiging mailtje gekregen dat het inbehandeling was genomen.
En sinds vanmiddag is de verbinding stabiel.

Ik weer blij :)

/me The_Greater snel afklopt

Het afkloppen heeft niet gewerkt.
Ik heb sinds 20:00 weer verbindings problemen.

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/6256/inet1pq.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door The_Greater op 16-06-2006 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:spam

[ Voor 81% gewijzigd door bjck op 24-06-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

The_Greater schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:17:
Ik heb vanmiddag een bevestiging mailtje gekregen dat het inbehandeling was genomen.
En sinds vanmiddag is de verbinding stabiel.

Ik weer blij :)

/me The_Greater snel afklopt

Het afkloppen heeft niet gewerkt.
Ik heb sinds 20:00 weer verbindings problemen.

[afbeelding]
Ik heb wel eens problemen gehad met de verbinding, maar nooit fail bij adsl status :?
Tele2 mailde me terug dat ik desgewenst zonder porteren kan overstappen naar compleet tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb sinds vanmorgen geen TV-kanalen meer op de decoder, alleen de voetbal kanalen zijn er nog. Terwijl ik nu wel het TV-compleet + voetbal abo heb..

Hebben ze bij iedereen de zenders uitgezet ofzo?
(heb trouwens net ook al een mailtje gestuurd naar de KS, ben benieuwd wat zij te zeggen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Laatst online: 06-09 18:56
AsBest schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:12:
Ik heb sinds vanmorgen geen TV-kanalen meer op de decoder, alleen de voetbal kanalen zijn er nog. Terwijl ik nu wel het TV-compleet + voetbal abo heb..

Hebben ze bij iedereen de zenders uitgezet ofzo?
(heb trouwens net ook al een mailtje gestuurd naar de KS, ben benieuwd wat zij te zeggen hebben)
Staat een melding op de site:

Storing TV Zenders, 17/06/2006 / 08.00 uur
Op dit moment is er een landelijke storing aan alle TV zenders, uitgezonderd voetbalkanaal en clubpagina's. Deze storing wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Laatst online: 10-05-2024
Oeps! Daar had ik nog niet gekeken (8>

Het gaat wel lekker de laatste tijd, de eerste 2 weken van juni last gehad van blokkerig beeld, toen begin deze week een storing waardoor ik helemaal geen beeld had (waarschijnlijk toen ze de eerdere storing probeerden op te lossen) en vervolgens de dag daarop deed helemaal niets het meer..

Ma ja.. ik ben wel tevreden over de helpdesk trouwens, als je belt krijg je meteen iemand aan de lijn en ze bellen ook netjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Waar ik op over wil stappen:
- Tele2 Compleet TV 44,95 p.m. (39,95 1e/6maanden) [1/20Mb]
- TweakNews 10Mb 7,95 p.m.

Wat ik nu heb:
- XS4ALL Power abonnement 79,95 p.m. [1/8Mb]
- KPN TV 7.95 p.m.
- KPN telefonie ~20,00 p.m.

Huidige statestieken:
- Afstand tot centrale is ~1339 meter
- Huidige Up/down is 800.000/7.616.000 (volgens de Draytek modem)
- HTTP/FTP download is (als ik die 100mb.bin van xs4all gebruik) ~790K/sec (geeft GetRight aan)
- Newszilla met 3 draadjes is ~730KB/s (geeft Grabit aan)
- TV wil nog wel eens beeld uitvallen of flink wat blokkerig zijn
- Telefoon werkt gewoon

Wat ik wil weten:
- Wat is de betrouwbaarheid van de TV? (met andere woorden, hoe vaak zit je zonder)
- Wat is de betrouwbaarheid van de Telefonie?
- Ik had begrepen dat zodra voetbal aan gaat, deze 4Mb wegsnoept van je verbinding, kan ik er vanuit gaan dat dit niet alleen voor voetbal geld, maar voor alle TV?
- Heeft het nog enigzins zin om het TweakNews 20Mb (14,95 p.m.) abonnement te nemen, of kan ik wel vergeten om boven de 10Mb uit te komen? (ik had begrepen dat er geknepen wordt)
- Heeft er nog iemand een "Stom, stom, niet doen!" opmerking?
- Hoe zit het met de FPU? Hoeveel kan ik maximaal downloaden voordat ik boze brieven krijg?

Ik ben niet te belazerd om voor kwaliteit te betalen, maar een factor x3 vind ik nogal veel (een 1/10 abo bij tweakdsl kost maar 34,95 p.m. plus aanbieding).

[ Voor 4% gewijzigd door Cergorach op 17-06-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:33

-d-

- Wat is de betrouwbaarheid van de TV? (met andere woorden, hoe vaak zit je zonder)
Beeld+geluidskwaliteit is goed (beter dan KPN TV), zappen extreem traag, decoder is echt poep. Ik kijk te weinig TV via Tele2 om over de betrouwbaarheid iets zinnigs te zeggen.
Door die gare decoder heb ik besloten voorlopig nog KPN TV te houden.

- Wat is de betrouwbaarheid van de Telefonie?
Geen ervaring

- Ik had begrepen dat zodra voetbal aan gaat, deze 4Mb wegsnoept van je verbinding, kan ik er vanuit gaan dat dit niet alleen voor voetbal geld, maar voor alle TV?
Ja, ook voor reguliere TV kanalen.

- Heeft het nog enigzins zin om het TweakNews 20Mb (14,95 p.m.) abonnement te nemen, of kan ik wel vergeten om boven de 10Mb uit te komen? (ik had begrepen dat er geknepen wordt)
Ik haal tussen de 10-14 met Giganews

- Heeft er nog iemand een "Stom, stom, niet doen!" opmerking?
Internetten gaat prima, TV zou ik echt niet nemen van Tele2 ivm de decoder.

- Hoe zit het met de FPU? Hoeveel kan ik maximaal downloaden voordat ik boze brieven krijg?
Download te weinig om daar commentaar op te geven
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is NIET bedoeld om je speed-resultaten te dumpen. Inhoudelijk discussieren is prima, maar je snelheidsresultaten zonder reden neerzetten kost je een OW.