Tele2 (Versatel) 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 41.009 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
- Wat is de betrouwbaarheid van de TV? (met andere woorden, hoe vaak zit je zonder)
Kwaliteit van beeld is wel oke, zappen gaat traag en je hebt WEINIG zenders (maar 28 stuks). Ik heb TV Home daar heb je standaard al 45 zenders :) (ik heb dan nog wel ook het extra pakket erbij)

- Wat is de betrouwbaarheid van de Telefonie?
Heb eigenlijk geen problemen met telefonie. Werkt best super. Ik bel iedere avond en eigenlijk werkt het altijd.

- Ik had begrepen dat zodra voetbal aan gaat, deze 4Mb wegsnoept van je verbinding, kan ik er vanuit gaan dat dit niet alleen voor voetbal geld, maar voor alle TV?
Geldt idd voor alle kanalen

- Heeft het nog enigzins zin om het TweakNews 20Mb (14,95 p.m.) abonnement te nemen, of kan ik wel vergeten om boven de 10Mb uit te komen? (ik had begrepen dat er geknepen wordt)
Ik haal met Tweaknews ongeveer 12 Mb. In mijn ogen heeft een 20Mb account bijTweakNews geen zin omdat mijn verbindingssnelheid op maximaal 1700 KB/sec zit

- Heeft er nog iemand een "Stom, stom, niet doen!" opmerking?
Internetten en telefoon is oke, tv vind ik beneden de maat (decoder traag) overigens hebben we vanavond een filmpje uit de Tele2 Videotheek gekeken en dat zag er best strak uit (alleen geen 5.1 geluid :p).

- Hoe zit het met de FPU? Hoeveel kan ik maximaal downloaden voordat ik boze brieven krijg?
FPU wat is dat? :) Ik heb wel eens een maandje stevig gedownload (zeg 400 Gb) maar volgens mij doen ze daar niet moeilijk over...Theoretische max zit op 2,4 TB ofzo per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Tv beeldkwaliteit vind ik erg goed. In ieder geval vergeleken met gewoon kabeltv scherper beeld, geen ruis en diepere kleuren. Heel af en toe een kleine hapering, maar daar stoor ik me niet aan.
Zapper is inderdaad gruwelijk traag, dus ik zou er geen extra geld voor over hebben (het zit nu bij m'n 4Mbit family abo erin).

Internet is erg stabiel (let op ik heb wel het 4Mbit abo), altijd max. snelheid.

Telefonie ook erg goed, in het begin wel veel last gehad van echo, maar nu niet meer. Kwaliteit is nu hetzelfde als gewone analoge KPN telefoon.

Voordeel dat ik heb met 4Mbit abo is dat die overige 16Mbit worden gebruikt voor TV en telefoon, dus nooit drops in internetsnelheid. Maar ik begrijp dat jij 20Mbit wilt en sowieso zijn die zelfde abo's er nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

TheLemon schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:09:
Maar ik begrijp dat jij 20Mbit wilt en sowieso zijn die zelfde abo's er nu niet meer.
Hij vroeg naar compleet tv en dat is toch echt 20Mb ;)
Adsl werkt prima, ook met p2p netwerken.
Tv geeft een prima beeld bij voetbal en tv uitzendingen, maar een stuk minder bij herhalingen en ook ik vind dat de decoder erg traag op de remote reageert.
Films uit de videotheek gaat ook wel goed, momenteel is er een promotie om gratis 2 films te bekijken (wegens te weinig succes :P )
Nu ik weet dat je van 20Mb voetbal naar compleet tv kan overstappen voor hetzelfde geld en zonder dat je Kpn hoeft te porteren ben ik wel bereid om het te doen.
Voor dit pakket kan je nog altijd niet voordeliger bij een ander terecht, de kabel doe ik overigens niet weg omdat daar zenders op zitten die Tele2 (nog) niet heeft.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het 20Mb + tv pakket

Internet is snel en betrouwbaar
Telefonie is uitstekend (alleen jammer dat het niet meer inclusief is)
TV is prima, heel afentoe haperingen, maar dat is maar op enkele zenders.
Kan dus ook aan het nob ofzo liggen. Maar veeeeel minder blokjes dan enkele maanden geleden.
Heb in april al UPC de deur uit gedaan en nog geen dag zonder tv gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 17:23
Ik vind de TV kwaliteit erg brak om eerlijk te zijn, je ziet echt veelteveel compressie artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het al mogelijk om meerdere tv's aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:28:
Nope nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Als de TV brak is kan je altijd nog een radio -en tvpakket van de lokale kabelboer nemen en de digi TV (decoder) van Tele2 gewoon niet gebruiken. Mogelijk toch?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

RammY

Dát!

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:28:
Waarom kun je geen 2 TV's op een SCART splitter gooien dan?
Je kunt inderdaad nog geen 2e decoder bestellen.. maar meerdere TV's kan gewoon.. zolang je ze maar van de SCART bron aftapt...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik heb toevallig kunnen vergelijken met UPC digital tijdens een WK wedstrijd. Ik kon waarnemen dat er bij UPC digital te vaak een stilstand/blokkerig beeld (4x tijdens de wedstrijd!) kwam t.o.v. mijn Tele 2. De vier maanden dat ik nu Tele 2 heb ik geen last van blokkerig beeld gehad, hooguit bij het schakelen naar andere zenders maar dat komt doordat de buffer gevuld moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Pascal Saul op 19-06-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Hoi mensen,

Kan iemand mij vertellen wat dat 20mbit abbootje gaat kosten in het 2 jaar?

Ik wil niet voor onaangename verrassingen komen te staan, als blijkt dat het duurder is.

Op de website van tele2 kan ik zo 1..2..3.. niks vinden hierover.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Maandbedrag x 24 = je eindbedrag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Laatst online: 03-05-2024
RammY schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:23:
Maandbedrag x 24 = je eindbedrag :?
Pardon?

Dus ik blijf €39,95 betalen zonder het voetbal?

[ Voor 13% gewijzigd door gromit77 op 21-06-2006 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:51:
Ik heb het 20Mb + tv pakket

Internet is snel en betrouwbaar
Telefonie is uitstekend (alleen jammer dat het niet meer inclusief is)
TV is prima, heel afentoe haperingen, maar dat is maar op enkele zenders.
Kan dus ook aan het nob ofzo liggen. Maar veeeeel minder blokjes dan enkele maanden geleden.
Heb in april al UPC de deur uit gedaan en nog geen dag zonder tv gezeten.
Telefonie is volgens mij nog altijd inclusief: Abonnementen Vergelijken

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
RammY schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:17:
[...]

[...]

Waarom kun je geen 2 TV's op een SCART splitter gooien dan?
Je kunt inderdaad nog geen 2e decoder bestellen.. maar meerdere TV's kan gewoon.. zolang je ze maar van de SCART bron aftapt...
Eh..ja maar dat werd niet bedoeld volgens mij. Je kunt er zo ook 10 tv's op aansluiten.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPhoenix schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:09:
[...]

Telefonie is volgens mij nog altijd inclusief: Abonnementen Vergelijken
Nope.
Toen ik in het begin het abonnement nam, had ik voor 5 euro extra gratis bellen.
Nu is het :
*Gesprekskosten € 0 ct/pm naar vaste nummers in Nederland geldt tijdens daluren en naar vaste nummers in Nederland exclusief betaalde servicenummers. U betaalt uitsluitend het starttarief. Op andere tijden belt u tegen lage tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:25:
[...]

Nope.
Toen ik in het begin het abonnement nam, had ik voor 5 euro extra gratis bellen.
Nu is het :
*Gesprekskosten € 0 ct/pm naar vaste nummers in Nederland geldt tijdens daluren en naar vaste nummers in Nederland exclusief betaalde servicenummers. U betaalt uitsluitend het starttarief. Op andere tijden belt u tegen lage tarieven.
Maar nu wel inclusief dus. Destijds niet.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

DPhoenix schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:50:
[...]

Maar nu wel inclusief dus. Destijds niet.
Met inclusief bedoelt rovanitel dat je voor die € 5 extra onbeperkt - dus gratis - kunt bellen naar alle vaste nummers in Nederland, ook doordeweeks. Dat is nu niet meer mogelijk.
Nu is dat alleen in het weekend en je betaalt een starttarief (dit was vroeger zo als je niet € 5 extra betaalde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 12-09 22:46
Momenteel wordt ik echt gek van mijn internet verbinding (tele2 4/1).
Steeds wordt de verbinding met het internet verbroken. En dit geschied om de 2min.
Connection : FAIL
Dit is sinds maandag dat ze de modem gereset hebben.
Het rare is dat het vorige week donderdag tot en met maandag morgen perfect liep.
Als ik wat download/upload gaat dat met volle snelheid. 500Kb/95Kb

Veel dingen heb ik zelf geprobeerd.
Resetten, inkorten van kabels, rechstreeks aansluiten op de modem, andere netwerkpoort en etc.
Maar kan zelf niet zien wat de kwaliteit is van der verbinding.

Is er wat bekend of er iets is met de geleverede modems van Tele2/versatel?

[ Voor 15% gewijzigd door The_Greater op 21-06-2006 23:34 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
XiN-eViL schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:55:
[...]

Met inclusief bedoelt rovanitel dat je voor die € 5 extra onbeperkt - dus gratis - kunt bellen naar alle vaste nummers in Nederland, ook doordeweeks. Dat is nu niet meer mogelijk.
Nu is dat alleen in het weekend en je betaalt een starttarief (dit was vroeger zo als je niet € 5 extra betaalde)
Eh..op zich is dat starttarief-betalen niet zo'n probleem voor de gemiddelde beller. Wat ik minder zou vinden is dat je doordeweeks (overdag) niet meer gratis kunt bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Pascal Saul schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:47:
Ik heb toevallig kunnen vergelijken met UPC digital tijdens een WK wedstrijd. Ik kon waarnemen dat er bij UPC digital te vaak een stilstand/blokkerig beeld (4x tijdens de wedstrijd!) kwam t.o.v. mijn Tele 2. De vier maanden dat ik nu Tele 2 heb ik geen last van blokkerig beeld gehad, hooguit bij het schakelen naar andere zenders maar dat komt doordat de buffer gevuld moet worden.
Ik heb 1 keer blokkerig beeld gehad, dat was bij het feestvieren van Sevilla in de uefa-cup finale die pas gespeeld is. Toen zaten er allemaal rode en witte snippers in de lucht en dat trok de codec niet denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
gromit77 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 04:33:
[...]

Pardon?

Dus ik blijf €39,95 betalen zonder het voetbal?
Zonder voetbal? Sinds wanneer is dat er :/ Je hebt altijd de selectie van de Eredivisie. Plus TV krijg je er bij en nog es 20 mbit.. Staat allemaal netjes op de site hoor...
Eerste 6 maand € 39.90, Daarna €44.90 per maand...
KLIK ZELF MAAR
TheVMaster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:22:
[...]

Eh..ja maar dat werd niet bedoeld volgens mij. Je kunt er zo ook 10 tv's op aansluiten.... 8)7
Je wou toch TV's aansluiten ;)

[ Voor 50% gewijzigd door RammY op 24-06-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je niet opzegt dan hou je wat je hebt voor dezelfde prijs gedurende een jaar.
Ik heb de knoop maar doorgehakt en ben over naar compleet tv (20Mb + tv/voetbal en telefonie) omdat ik de tv zenders wil hebben (is meer dan op de kabel hier).
Bij Kpn heb ik de optie tot porteren laten blokkeren zodat het niet 'per ongeluk' toch gebeurt.
Overigens moet je het porteren zelf in gang zetten door een 0800 nummer te bellen vanaf de voip lijn zodra ie actief is. Als je dit niet doet dan blijft je Kpn lijn gewoon actief en dat is wat ik wil ;)
In mijn regio is de tv kwaliteit goed op een enkel blokkerig moment na. Ik ben wel benieuwd of voip een vaste bandbreedte inneemt als je niet belt, ik hoop het niet :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Speedy-Andre schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:42:
Als je niet opzegt dan hou je wat je hebt voor dezelfde prijs gedurende een jaar.
Ik heb de knoop maar doorgehakt en ben over naar compleet tv (20Mb + tv/voetbal en telefonie) omdat ik de tv zenders wil hebben (is meer dan op de kabel hier).
Bij Kpn heb ik de optie tot porteren laten blokkeren zodat het niet 'per ongeluk' toch gebeurt.
Overigens moet je het porteren zelf in gang zetten door een 0800 nummer te bellen vanaf de voip lijn zodra ie actief is. Als je dit niet doet dan blijft je Kpn lijn gewoon actief en dat is wat ik wil ;)
In mijn regio is de tv kwaliteit goed op een enkel blokkerig moment na. Ik ben wel benieuwd of voip een vaste bandbreedte inneemt als je niet belt, ik hoop het niet :/
Als je niet wilt porteren idd aangeven bij KPN... en "per ongeluk" kan altijd... het is en blijven geautmatiseerde systemen.
VoIP zal geen vaste bandbreedte innemen.. en al zou ie dat doen.. dan mis je denk ik 1.5 mbit ofzow.... maar dat zal ie niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

RammY schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:22:
[...]

Als je niet wilt porteren idd aangeven bij KPN... en "per ongeluk" kan altijd... het is en blijven geautmatiseerde systemen.
VoIP zal geen vaste bandbreedte innemen.. en al zou ie dat doen.. dan mis je denk ik 1.5 mbit ofzow.... maar dat zal ie niet doen...
1,5Mbit is een flinke hap van de 12Mbit die ik nu haal, dus hopelijk is dat alleen tijdens het bellen (lijkt me logisch, is net als bij tv denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
idd en 1.5 Mbit is echt een gokje van mij hoor.. heb geen flauw idee hoeveel het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
RammY schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:09:
idd en 1.5 Mbit is echt een gokje van mij hoor.. heb geen flauw idee hoeveel het is...
Google is your friend :P
Allereerst is een breedband-internetverbinding (ADSL of kabel) aan te bevelen. Voor het gesprek op zich is overigens niet een zeer hoge snelheid noodzakelijk; de benodigde bandbreedte hangt af van de gebruikte CODECs maar met 256 Kbps kunt u al een prima gesprek voeren. Er zijn vele VoIP Bandwidth Calculators waarmee u de benodigde bandbreedte kunt berekenen.
Bron : www.callvoip.nl

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Dat wil niet zeggen dat er ook zoveel word gereserveerd door het modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
RammY schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:04:
Dat wil niet zeggen dat er ook zoveel word gereserveerd door het modem...
Nee, alleen als het nodig is. Dit wordt geregeld door QOS.

Ik heb gezien met mijn ADSL modem/Router van Cisco dat mij lijnsnelheid +/- 8mbit bedraagd.
Maar gekapt wordt naar 4mbit. Misschein zit daar wel iets in van de vele DC's die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn decoder doet heel vaag. Ik wilde vandaag even een filmpje gaan kijken maar nadat ik hem aan heb gezet blijf ik in het scherm "Versatel communication just got easier" zien en het stdby/on lampje blijft geel en rood knipperen. Ik heb hem ook een tijdje uit het stopcontact gehaald en weer aangesloten maar nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand al is dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
The_Greater schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:31:
Momenteel wordt ik echt gek van mijn internet verbinding (tele2 4/1).
Steeds wordt de verbinding met het internet verbroken. En dit geschied om de 2min.
Connection : FAIL
Dit is sinds maandag dat ze de modem gereset hebben.
Het rare is dat het vorige week donderdag tot en met maandag morgen perfect liep.
Als ik wat download/upload gaat dat met volle snelheid. 500Kb/95Kb

Veel dingen heb ik zelf geprobeerd.
Resetten, inkorten van kabels, rechstreeks aansluiten op de modem, andere netwerkpoort en etc.
Maar kan zelf niet zien wat de kwaliteit is van der verbinding.

Is er wat bekend of er iets is met de geleverede modems van Tele2/versatel?
Heb sinds 4 uur vanmiddag precies hetzelfde probleem, zeer irritant omdat je niet online kunt blijven in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben hier het probleem met telefonie. Mensen die ons bellen horen geen toon tijdens het overgaan. Wij zien en horen wel dat er iemand belt maar wanneer we opnemen is er geen verbinding. alles blijft stil.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk. De reactie is als volgt:

<knip>
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw vraag.

Het antwoord van Tele2 is:

Aller eerst onze excuses voor het ongemak. Wij begrijpen dat deze situatie erg vervelend is.
Het is immers wel een bekend probleem bij onze technische dienst en we doen ons uiterste best om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Tele2
<knip> 8)7

Als het probleem al bekent is waarom dan geen melding op de website.

tja wat moeten we met een dergelijk antwoord. Hopeloos wordt je er van. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Daarom doe ik Kpn ook niet weg, het is een achterdeurtje voor zowel internetten als telefonie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Wij laten op dit moment een huis bouwen en de fijne maatschappij die in Enschede de kabel verzorgt, genaamd Essent, wil ons een dikke 800 euro laten betalen voor het trekken van een kabeltje voor de tv van de straat naar de meterkast. Daar trap ik dus niet in.

Maar nu? Ik zit te twijfelen over Tele2 Compleet. Ik wil natuurlijk wel een behoorlijk tv en telefoonsignaal, de adsl mag best wat schokken, ik game toch niet online. Doen? Of een andere oplossing? En welke dan?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:49:
Mijn decoder doet heel vaag. Ik wilde vandaag even een filmpje gaan kijken maar nadat ik hem aan heb gezet blijf ik in het scherm "Versatel communication just got easier" zien en het stdby/on lampje blijft geel en rood knipperen. Ik heb hem ook een tijdje uit het stopcontact gehaald en weer aangesloten maar nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand al is dit probleem gehad?
De mijne bleef ook eens continu knipperen en gewoon niet verder komen dan het ultieme beginscherm... enne... mijn decoder was gewoon gaar en rijp voor de sloop. Dus ik vrees het ergste. Misschien dat je een reset kan proberen nog? Kzou iig asap de klantenservice bellen (nog een minder bericht: bij mij duurde het 4 weken voordat ik een nieuwe decoder terughad... dus gelijk al aandringen voor een afspraak is mijn advies). B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:04:
We hebben hier het probleem met telefonie. Mensen die ons bellen horen geen toon tijdens het overgaan. Wij zien en horen wel dat er iemand belt maar wanneer we opnemen is er geen verbinding. alles blijft stil.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk. De reactie is als volgt:

<knip>
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw vraag.

Het antwoord van Tele2 is:

Aller eerst onze excuses voor het ongemak. Wij begrijpen dat deze situatie erg vervelend is.
Het is immers wel een bekend probleem bij onze technische dienst en we doen ons uiterste best om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Tele2
<knip> 8)7

Als het probleem al bekent is waarom dan geen melding op de website.

tja wat moeten we met een dergelijk antwoord. Hopeloos wordt je er van. |:(
Hier in Hilversum hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MichaelDell schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:13:
Wij laten op dit moment een huis bouwen en de fijne maatschappij die in Enschede de kabel verzorgt, genaamd Essent, wil ons een dikke 800 euro laten betalen voor het trekken van een kabeltje voor de tv van de straat naar de meterkast. Daar trap ik dus niet in.

Maar nu? Ik zit te twijfelen over Tele2 Compleet. Ik wil natuurlijk wel een behoorlijk tv en telefoonsignaal, de adsl mag best wat schokken, ik game toch niet online. Doen? Of een andere oplossing? En welke dan?
Hier alles top (lokatie: Baarn). Volle snelheid, telefoon werkt als een tiet en tv doet het vooralsnog prima!

Mijn inziens aanrader, uiteraard zijn er helaas altijd mensen met problemen (en da's ook bij KPN het geval trouwens, zag alweer dat hun bellen d'r ook weer ff uitlag van de week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Timmio schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:52:
[...]

Hier alles top (lokatie: Baarn). Volle snelheid, telefoon werkt als een tiet en tv doet het vooralsnog prima!

Mijn inziens aanrader, uiteraard zijn er helaas altijd mensen met problemen (en da's ook bij KPN het geval trouwens, zag alweer dat hun bellen d'r ook weer ff uitlag van de week)
We gebruiken Tele2 al voor de gesprekskosten en hebben echt nooit een probleem met ze. Ik denk dat ik het er maar op ga gokken, al ga ik niet akkoord met een contract voor 2 jaar zonder proefperiode.

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
BonzO schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:37:
[...]

Heb sinds 4 uur vanmiddag precies hetzelfde probleem, zeer irritant omdat je niet online kunt blijven in een game.
Ze zouden vrijdag avond/zatedag een monteur langs sturen voor een lijnmeting.
Dit is niet gebeurd. Ze hadden problemen met hun informatiesysteem.
En hebben zelf (netjes) met mij contact op genomen om een nieuwe datum te prikken voor de lijnmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:01:
[...]

Hier in Hilversum hetzelfde probleem.
Zwaag ook ondertussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
Het wordt steeds erger hier, ik heb een internet patroon van 5 minuten up, 20 seconden down. Dit is echt zwaar vervelend. Online gaming, het enige wat je ziet is "Disconnected from server.". Tv kijken om de 5 minuten moet je de decoder uit en aan zetten. Bellen? geluk hebben dat je net een 20 seconden down gebeld wordt.

Nu weet ik dat The_Greater een soortgelijk probleem heeft, maar nu wil ik dus weten of iemand nog een idee heeft behalve kabels eruit en erin doen, modem resetten, stekker van modem eruit en erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
BonzO schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:16:
Het wordt steeds erger hier, ik heb een internet patroon van 5 minuten up, 20 seconden down. Dit is echt zwaar vervelend. Online gaming, het enige wat je ziet is "Disconnected from server.". Tv kijken om de 5 minuten moet je de decoder uit en aan zetten. Bellen? geluk hebben dat je net een 20 seconden down gebeld wordt.

Nu weet ik dat The_Greater een soortgelijk probleem heeft, maar nu wil ik dus weten of iemand nog een idee heeft behalve kabels eruit en erin doen, modem resetten, stekker van modem eruit en erin doen.
Ik heb zelf tijden een 1mbit (zonnet-family abbo) gehad zonder enig probleem.
Alleen de keer ze het Plus(2mbit) abbo uitgerold hadden over de family abbo's.
Dit leide bij eerder tot dezefde instabiliteit wat ik nu heb.
Enigste wat jij nu nog kunt doen is direct contact met tele2 op te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Greater op 28-06-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
De monteur is net vertrokken. En ik heb 80 Euro aan mijn broek voor het her aansluiten van het ISRA punt. Dit viel in het klant domein. En aanvankelijk was het probleem verholpen.

Hij was net vertrokken dat ik met het tooltje FreePing zag dat de succes rate 90% was naar de DNS servers van Versatel.
En ja. De verbinding ging weer op FAIL/Rood.

Verdomme.. wat moet ik nu nog..
Er gaat altijd zoveel tijd overheen wanneer iets opgelost is.
Aansluiting regelen was zo gepiept. Maar het oplossen en het plannen is momenteel niet hun sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de knoop doorgehakt. Ik kies niet voor Tele2 Compleet TV. Was blij met mijn 20mbit verbinding en voetbal, het 2 jarig contract vind ik iets te. Ik gebelt om op te zeggen komt ie op het laatste moment met een aanbieding. 6 maanden gratis Tele2 Compleet proberen :/ (voor vaste klanten zegt ie)
Wist hier niets van.. zeker liggen slapen :P .Maargoed toch maar gekozen om op te zeggen.

Iemand enig idee hoe de verdere afronding verloopt? De vriendelijke man vertelde me dat ik een brief kreeg en ik het spul zelf moest opsturen. Heb alleen de originele dozen niet meer.. :z
Zou dat een groot probleem zijn ?? Iemand enige ervaring hiermee ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:06:
Vandaag de knoop doorgehakt. Ik kies niet voor Tele2 Compleet TV. Was blij met mijn 20mbit verbinding en voetbal, het 2 jarig contract vind ik iets te. Ik gebelt om op te zeggen komt ie op het laatste moment met een aanbieding. 6 maanden gratis Tele2 Compleet proberen :/ .
Maargoed toch maar gekozen om op te zeggen.

Iemand enig idee hoe de verdere afronding verloopt? De vriendelijke man vertelde me dat ik een brief kreeg en ik het spul zelf moest opsturen. Heb alleen de originele dozen niet meer.. :z
Ervaring heb ik daar niet mee.
Maar gewoon in een doosje stoppen met heel wat kranten papier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Is er nu al wat meer bekend over het Telefoon probleem (slechte bereikbaarheid) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 14:31

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:06:

Raar, mij werd verteld dat ik een box krijg om de spulen terug te sturen, heb deze nog niet ontvangen maar ik ben niet van plan om zelf de zooi terug te sturen, ze kunnen het komen halen als ik geen verzend box van ze krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me groen en geel gezocht in alle (en deze) voorgaande topics over Versatel 20mb maar ik ben door het zoeken over al die pagina's waarschijnlijk mijn hoofd verloren 8)7

Ik weet dat het kan... dat je via je laptop (firefox) de TV kanalen van Tele2/versatel kan belijken, ik weet alleen ff niet hoe. Is er ergens een HowTo of ander faq. van te vinden? Zou mij enorm schelen om een tv te kopen :) ik heb al een groot lcd panel, en ik weiger een tv te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:06:
Ik heb me groen en geel gezocht in alle (en deze) voorgaande topics over Versatel 20mb maar ik ben door het zoeken over al die pagina's waarschijnlijk mijn hoofd verloren 8)7

Ik weet dat het kan... dat je via je laptop (firefox) de TV kanalen van Tele2/versatel kan belijken, ik weet alleen ff niet hoe. Is er ergens een HowTo of ander faq. van te vinden? Zou mij enorm schelen om een tv te kopen :) ik heb al een groot lcd panel, en ik weiger een tv te kopen :)
De simpelste manier is met een tvkaart of als ie erop zit de s-video (cvbs) ingang van je laptop.
Via een browser kan je 'uitzending gemist' zien op de Tele2 website en bij een (landelijke) tv storing kan je via internet bij Tele2 tv kijken in een browser (tenzij Tele2 dit niet meer doet, dat weet ik niet).

Ooit heeft iemand de tv stream van het modem via ethernet op z'n pc bekeken, maar details over hoe en wat zijn er nooit geweest |:(
Het komt erop neer dat hij wist hoe de stream 'verpakt' en beveiligd is en hoe je dit kan omzetten op je pc.
Ik denk dat je o.a. moet inloggen, want de decoder heeft een user en pw dat je bij installatie invoert waarna hij contact maakt met het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

wat ik nou toch heb meegemaakt:

2 maanden geleden bericht gekregen van Tele2 dat mijn abbo, (tele2 compleet) aanvraag niet door kon gaan ivm technische belemmeringen. Prima, ik een aanvraag gedaan bij BBNed en inmiddels een BBNed abbonnement opgeleverd gekregen.

Krijg ik vandaag ineens een modem van Tele2 in de post met de brief dat ik morgen wordt gemigreerd.
Like WTF ?????
Klantenservice kon me niet verder helpen en de dame zag dat er wel contact was geweest door mij met de klantenservice begin mei, maar kon daar niet terugvinden dat de order was geannuleerd. Sterker, de order had een tijdje stil gestaan maar was weer opgepikt en inmiddels weer vol in de molen.

Ik ben zoooo bang dat die %^@$%@ van Tele2 nu op 07-07 (stond in de brief) mijn BBNed lijn die ik net 2 weken heb gaan migreren. Inmiddels maar een brief geschreven en die gaat zo op de post. Een screenshotje gemaakt van "Mijn Tele2" statuspagina dat de order geannuleerd is en dat ik ze aansprakelijk houd voor eventuele problemen op mijn lijn (telefonie en internet)

dikke zucht :(

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
JeanJeremy schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:55:

2 maanden geleden bericht gekregen van Tele2 dat mijn abbo, (tele2 compleet) aanvraag niet door kon gaan ivm technische belemmeringen. Prima, ik een aanvraag gedaan bij BBNed en inmiddels een BBNed abbonnement opgeleverd gekregen.

Krijg ik vandaag ineens een modem van Tele2 in de post met de brief dat ik morgen wordt gemigreerd.
Like WTF ?????
Klantenservice kon me niet verder helpen en de dame zag dat er wel contact was geweest door mij met de klantenservice begin mei, maar kon daar niet terugvinden dat de order was geannuleerd. Sterker, de order had een tijdje stil gestaan maar was weer opgepikt en inmiddels weer vol in de molen.

Ik ben zoooo bang dat die %^@$%@ van Tele2 nu op 07-07 (stond in de brief) mijn BBNed lijn die ik net 2 weken heb gaan migreren. Inmiddels maar een brief geschreven en die gaat zo op de post. Een screenshotje gemaakt van "Mijn Tele2" statuspagina dat de order geannuleerd is en dat ik ze aansprakelijk houd voor eventuele problemen op mijn lijn (telefonie en internet)

Het ligt er even aan hoe jij hebt aangevraagd de vorige keer... wou je toen ook migreren van een ISP naar Tele2? Zo ja dan ben ik bang dat je idd word omgezet.
Zo niet dan zal de order vastlopen omdat jij nou eenmaal een schone lijn hebt aangegeven. Zit er wat op dan doetie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
JeanJeremy schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:55:

Like WTF ?????

Tele2 kan die migratie (telco-telco) zelfs niet meer annuleren bij KPN. Die opdracht moeten ze een paar dagen van te voren (werkdagen) annuleren.

Je lijn wordt dus omgeprikt en je nieuwe ISP waar je nu al zit zal je waarschijnlijk gewoon aan je contract verplichting houden. Tele2 kan maar twee dingen doen:

1. Je lijn weer opheffen direct (duurt een week a twee weken).
2. Je lijn laten bestaan zodat je huidige ISP hem weer kan telco-telco migreren.

Of bij 2 je huidige ISP wil meewerken is nog maar de vraag. En of er contact is voor dit soort stappen tussen Tele2 en BBned voor een oplossing is ook maar de vraag. Je huidige ISP en BBned beschouwen dit waarschijnlijk als een actie van jou kant....

En je huidige ISP kan ook kosten aan jou doorberekenen omzet ze weer je lijn moeten migreren waar kosten aan verbonden zitten. Over de administratieve kosten nog maar niet te spreken. Zorg in dat geval voor facturen die je dan samen met je beklag bij Tele2 kan indienen (kopieën) eventueel.

Komt meer voor dit soort dingen, gelukkig niet heel veel als ik GoT een beetje volg lijkt het. Aanvragen van een overstap en weer annuleren en dan bij een ander aanmelden of blijven bij je huidige ISP zodat je een nieuw jaarcontract weer ingaat geeft dit soort situaties soms helaas.

Wel raar van Tele2. Jij doet niets fout want zelfs hun eigen status pagina geeft aan dat het geannuleerd is. Je hebt ten goede trouw gehandeld met de informatie die zij immers aan je beschikbaar stellen over de status van je aanvraag.

Waarschijnlijk heeft iemand handmatig je aanvraag opnieuw ingezet onder een ander klantnummer bijvoorbeeld om iets aan te passen en jij ziet de gegevens van je originele aanvraag wellicht. Zoiets kan ik mij nog bedenken, al maakt het geen donder uit hoe het mis is gegaan daar natuurlijk voor jou.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

maar ja wie voert die migratie van telco-telco dan uit ?
Toen Tele2 hun check uitvoerde was mijn telco-leverancier KPN.
Ondertussen ben ik over naar BBNed (telefonie nog wel via KPN) en gaan zij mijn telefoonnummer en internet migreren naar Tele2.

Dan zouden ze toch telefoon via KPN en ADSL via BBNed moeten migreren of zie ik dat verkeerd ?
Vraag me af of BBNed daar aan meewerkt als je een klant van hun bent voor nog 1 jaar en 11 maanden.

ter info:
Mijn Tele2 pagina gaf destijds ( 15 mei) aan dat mijn order was geannuleerd. Na contact met de helpdesk bleek idd dat door technische beperkingen mijn Tele2 compleet niet mogelijk was en de order zou vervallen. Nu 2 maanden later is mijn geannuleerde order uit de dood herrezen en een eigen leven gaan leiden blijkbaar. Echter kan ik sinds half mei ( een paar dagen na mijn belletje) ook niet meer op de "Mijn Tele2" pagina om te zien wat de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een reset van mijn modem (stroom er even af) is de telefoon helemaal bagger. Na een minuut of twee klapt ie eruit...verbinding verbroken....
Meer mensen hier (sinds kort) last van? Omgeving Assen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ben overgestapt van 20Mb + voetbal naar tv compleet.
Nu is de downloadsnelheid opeens 1,16MB/s i.p.v. 1,12MB/s van voor de overstap (bij 4km afstand tot de centrale en gemeten met het 100Mb.bin bestand van Versatel) 8)7
Nu heb ik telefonie erbij, maar ik wil m'n Kpn lijn houden, ik kan het nieuwe voip nummer al wel bellen en nummerweergave werkt ook.
Volgens Tele2 wordt de portering in gang gezet zodra ik met het voip nummer iemand bel.
Dit wil ik niet en dat heb ik de KS laten weten, ik ben benieuwd of ze ergens een vinkje in het systeem kunnen zetten zodat ik niet geporteerd word :/
De kiestoon is hetzelfde als bij de Kpn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
JeanJeremy schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:13:
maar ja wie voert die migratie van telco-telco dan uit ?
Toen Tele2 hun check uitvoerde was mijn telco-leverancier KPN.
Ondertussen ben ik over naar BBNed (telefonie nog wel via KPN) en gaan zij mijn telefoonnummer en internet migreren naar Tele2.

Dan zouden ze toch telefoon via KPN en ADSL via BBNed moeten migreren of zie ik dat verkeerd ?
Vraag me af of BBNed daar aan meewerkt als je een klant van hun bent voor nog 1 jaar en 11 maanden.
Misschien hebben ze het opnieuw opgevraagd en gaan ze nu blijkbaar je BBned verbinding migreren inderdaad. Je lijn is nu van een andere telco opeens met een ander serviceID, maar blijkbaar geen alarm bellen bij hun ordersysteem op zo'n moment.

Een klant is een klant zullen ze denken en verlaat aansluiten is beter dan niet aansluiten.

BBned heeft niets te willen of mee te werken. Als Tele2 een telco-telco overdracht inzet bij KPN (de lijnen tak van KPN) en ze geven de juiste gegevens op van je huidige lijn gaat KPN hem omprikken op het verzoek van Tele2 (en dus op jou verzoek gaat KPN dan vanuit).

BBned is opzich de lachende partij. Die heeft aan je huidige ISP een poortje verhuurd voor 12 maanden en heeft hem weer 11 maande vrij om nog een keer te verhuren aan een andere gegaardigde.

Doe overigens geen moeite bij KPN. Die afdeling krijg je als consument niet te spreken omdat zij geen opdrachten van en voorjou uitvoeren. Ze voeren opdrachten uit op het vaste net op verzoek en voor andere telco's die namens jou handelen op jou verzoek (zou wel zo moeten thans)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 09-07-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bjck schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:26:
[...]

Doe overigens geen moeite bij KPN. Die afdeling krijg je als consument niet te spreken omdat zij geen opdrachten van en voorjou uitvoeren. Ze voeren opdrachten uit op het vaste net op verzoek en voor andere telco's die namens jou handelen op jou verzoek (zou wel zo moeten thans)
Ik ben er ook achter dat Kpn niets extra voor je doet :/
Bij Tele2 heb ik een abo met telefonie genomen en er werd beloofd dat dit zonder porteren kon.
Inmiddels weet ik dat dit misleidende info is, je krijgt een voip nummer en dat nummer kan ik bellen.
Echter als ik vanaf het voip nummer bel wordt de portering in gang gezet, dit kan/wil Tele2 niet op mijn verzoek tegen houden.
Kpn zal gewoon hun lijn laten porteren naar Tele2, ook hier geen medewerking als je dat vraagt |:(
De enige manier lijkt om het porteren bewust fout te laten gaan door foutieve info te verstrekken.
Dan kan ik telefoneren via voip en de Kpn lijn blijft bij Kpn.
Is best wel klantonvriendelijk van al deze partijen, bij Wanadoo kan je wel op verzoek zonder Kpn te porteren voip krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Op het moment dat Tele2 het porteringsrequest doet bij KPN kun jij KPN instrueren om dat tegen te houden... klaaaaaarr.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Speedy-Andre schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:38:
[...]

Ik ben er ook achter dat Kpn niets extra voor je doet :/
Bij Tele2 heb ik een abo met telefonie genomen en er werd beloofd dat dit zonder porteren kon.
Inmiddels weet ik dat dit misleidende info is, je krijgt een voip nummer en dat nummer kan ik bellen.
Echter als ik vanaf het voip nummer bel wordt de portering in gang gezet, dit kan/wil Tele2 niet op mijn verzoek tegen houden.
Kpn zal gewoon hun lijn laten porteren naar Tele2, ook hier geen medewerking als je dat vraagt |:(
De enige manier lijkt om het porteren bewust fout te laten gaan door foutieve info te verstrekken.
Dan kan ik telefoneren via voip en de Kpn lijn blijft bij Kpn.
Is best wel klantonvriendelijk van al deze partijen, bij Wanadoo kan je wel op verzoek zonder Kpn te porteren voip krijgen.
Ook bij Tiscali heb je de keuze om alleen een extra/nieuw nummer te krijgen naast je KPN telefonie. En later kan je alsnog besluiten KPN op te zeggen of dat te doen doormiddel van je nummer alsnog overzetten.

't Is maar net hoe ze het aanbieden. Tele2 kiest hier een andere methode en maakt het simpeler door maar één optie aan te bieden.

Maar dat even los van de andere dingen.

KPN hoeft ook niets voor je te doen, want een nummer portering is een verzoek van jezelf bij een andere partij ingediend. De latende telco (net als bij DSL telco-telco) kan alleen gegevens controleren en moet het nummer laten gaan op verzoek.

Om iets te annuleren moet je dus altijd bij de nieuwe partij zijn. Om naderhand weer terug te keren (terug draaien) moet je weer niet bij de nieuwe, maar de odue partij zijn. De nieuwe kan niet een nummer 'wegduwen' of 'terugduwen' etc.

De nieuwe partij kan nooit zomaar een nummer kapen want moet bij discussie wel kunnen aantonen dat je als consument (soort van 'eigenaar' cq 'gebruiker' of 'abonnee houder') van dat nummer het aangevraagd hebt.

Automatisering en handmatig ingrijpen zoals aanvragen annuleren en toch weer doorzetten werken niet echt mee blijkbaar. Blijkbaar kan Tele2 de molen niet meer stoppen en zit je er nu in tot je er weer uitkomt.

Sowieso kan ook KPN nummers porteren naar zichzelf toe als je een abonnement aanvraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
bjck schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:54:
[...]

Automatisering en handmatig ingrijpen zoals aanvragen annuleren en toch weer doorzetten werken niet echt mee blijkbaar. Blijkbaar kan Tele2 de molen niet meer stoppen en zit je er nu in tot je er weer uitkomt.

Sowieso kan ook KPN nummers porteren naar zichzelf toe als je een abonnement aanvraagt ;)
@ eerste alinea ... zie bovenstaande post ;)

@ tweede alinea ... Dan ben je wel te laat :P moet je wel een nieuwe lijn aanvragen (op je 2e aderpaar)... duur grapje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Aangetekende brief richting Tele2 is verstuurd met daarin de eis dat zij stoppen met hun activiteiten en mijn lijn vrijgeven. Verder heb ik gesteld (zal wel niks opleveren maar goed) dat zij volledig verantwoordelijk zijn voor het niet functioneren van mijn internet dan wel bel-verkeer. Ook refereer ik naar de email en gesprek met klantenservice waarin gesteld wordt dat mijn aanmelding niet mogelijk is en is geannuleerd. Ondertussen kan ik ook weer op Mijn Tele2 en voila .. de meldingen van eerst dat de order is geannuleerd zijn weg, maar het orderproces is wel weer op gang gekomen op de dag dat BBNed mijn lijn heeft opgeleverd. Blijkbaar heeft dit iets ge-triggered in het proces bij Tele2.
Iets wat ik ook vreemd vind overigens.

Op vrijdag 07-07 idd trokken ze de lijn onder mijn BBNed modem uit. Tele2 modem getest en idd meteen verbinding. Hoe het nu precies zit met mijn telefoonnummer is me niet duidelijk, weet niet hoe ik kan controleren wat de carrier is van mijn telefoonverbinding.

Ondertussen bij BBNed een helpdesk-call ingelegd en gevraagd of zij mijn lijn kunnen corrigeren.
Nog niks van gehoord uiteraard.

Ik weet nu al dat het wel weken zal duren voor het weer fatsoenlijk werkt, ben alleen benieuwd hoe flexibel het nu allemaal zal gaan. Ik verwacht het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

RammY schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:45:
Op het moment dat Tele2 het porteringsrequest doet bij KPN kun jij KPN instrueren om dat tegen te houden... klaaaaaarr.. :)
Ik heb de KS van Kpn gevraagd of ze het porteren van het Kpn nummer (voordat het geschiedt) kunnen blokkeren en dat kan dus niet.
Waar bij Kpn moet ik melden dat porteren niet door mag gaan :?
Op dit moment is er nog niets aan de hand, pas als ik bel met het voip nummer van Tele2 wordt de portering van Kpn naar Tele2 in gang gezet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gister weer gezeik met de telefoon, het stomme is aansluiting 1 deed niks maar via de telefoon op aansluiting 2 kon wel gebeld worden :?
(later op de dag kon er wel weer gebeld worden met aansluiting 1)

Kan het iets te maken hebben met de Homevox huis centrale uit 1994 die ik op aansluiting 1 heb zitten ?

Mijn vrouw wordt het iig goed zat en begint te roepen dat ze van Tele2 afwil

[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 12-07-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Speedy-Andre schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:23:
[...]

Ik heb de KS van Kpn gevraagd of ze het porteren van het Kpn nummer (voordat het geschiedt) kunnen blokkeren en dat kan dus niet.
Op dit moment is er nog niets aan de hand, pas als ik bel met het voip nummer van Tele2 wordt de portering van Kpn naar Tele2 in gang gezet :/
Indien de NP toch in gang wordt gezet krijg je een brief van KPN met daarin de notie dat het nummer gepland staat voor portering en indien je dit niet wilt, 0900-0244 dient te bellen om de portering tegen te houden / annuleren.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

_BladE2k_ schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:07:
[...]

Indien de NP toch in gang wordt gezet krijg je een brief van KPN met daarin de notie dat het nummer gepland staat voor portering en indien je dit niet wilt, 0900-0244 dient te bellen om de portering tegen te houden / annuleren.
Ok, da's tenminste duidelijk :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:26:
Gister weer gezeik met de telefoon, het stomme is aansluiting 1 deed niks maar via de telefoon op aansluiting 2 kon wel gebeld worden :?

Kan het iets te maken hebben met de Homevox huis centrale uit 1994 die ik op aansluiting 1 heb zitten ?

Heb je de 2e lijn wel met *21 door gezet zoals in de handleiding staat ?
En de splitter er tussen uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

*21 doorgezet, waar naar toe, er zit toch een 2de nummer op?
Oh, dat toen ik het binnenkreeg, geen idee meer of ik dat gedaan heb ;)

Ja de splitter is er tussen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
hjs schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:26:

Het Davolink modem is niet geschikt om analoge telefooncentrales aan te koppelen. Dit kan inderdaad problemen geven. Het wordt ook niet ondersteund verder door de KS. Mocht je nou problemen hebben en het vermoeden hebben dat je huiscentrale hiervan de 'schuldige' is, probeer het dan eens een tijdje met een telefoon direct op het modem, buiten de centrale om. Als daarop dan wel continue signaal is, weet je waar het probleem ligt.. :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb één telefoon direct weer op de ingang van de centrale zodat nummer herkenning werkt (wordt niet ondersteund door de oude centrale).
Dus op de ingang 2 draadje, de uitgang van Tel1 en de goedkope Dect telefoon en dan op de 3 uitgangen van de centrale de vaste telefoons per verdieping.

Of kan die constructie problemen geven ?

Nu heb ik een tijdje terug hier iets gelezen over testen met een ander modem, kan dat ?
eentje die wel samenwerkt met bv mijn oude centrale ;)
(draadloos&TV is niet van belang)

[ Voor 22% gewijzigd door hjs op 13-07-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Ik heb sinds vandaag last van een trage verbinding meer mensen hier last van ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Speedy-Andre schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:23:
[...]

_BladE2k_ schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:07:
[...]

Je moet helemaal niet bij KPN zijn eigenlijk, die kunnen alleen het verzoek doorsturen naar Teel2 weer. Je moet bij Tele2 zijn eigenlijk.... Dat ze niet meewerken is weer wat anders. Sommige bedrijven zijn niet zo klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkie11 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:15:
Ik heb sinds vandaag last van een trage verbinding meer mensen hier last van ?
Ja dat had ik ook, heb de modem gereset en nu lijkt het beter. Misschien dat dit bij jou ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
bjck schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 08:52:
[...]

[...]

Je moet helemaal niet bij KPN zijn eigenlijk, die kunnen alleen het verzoek doorsturen naar Teel2 weer. Je moet bij Tele2 zijn eigenlijk.... Dat ze niet meewerken is weer wat anders. Sommige bedrijven zijn niet zo klantvriendelijk.
Het is inderdaad zo dat Tele2 dat zou moeten kunnen stoppen, ware het niet dat je een abo aangaat waarbij het overnemen van de lijn een deel is. Feitelijk wil je dan iets waar het abbo niet voor is :) Maar goed, het alternatief is gewoon dus wel KPN vragen het porteren te stoppen, wat op dit moment de best werkende optie is.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Snap eigenlijk niet waarom jullie überhaupt bij KPN zouden willen blijven met jullie telefoonaansluiting :?

Dan zit je neem ik aan ook weer aan een KPN abbo vast + dat de belkosten (een stuk) hoger liggen....

Ben benieuwd naar de reden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 14:31

Speedmaster

Make my day...

_Arno_ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:17:
Snap eigenlijk niet waarom jullie überhaupt bij KPN zouden willen blijven met jullie telefoonaansluiting :?

Dan zit je neem ik aan ook weer aan een KPN abbo vast + dat de belkosten (een stuk) hoger liggen....

Ben benieuwd naar de reden :D
Ik weet er 2: gebruik van een fax wordt niet ondersteund & bij een prive alarmcentrale is de verzekeringseis een werkende telefoonlijn ook als de stroom uitvalt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Laatst online: 22-05 10:41
Tuut-Tuut schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:39:
[...]

Ik weet er 2: gebruik van een fax wordt niet ondersteund & bij een prive alarmcentrale is de verzekeringseis een werkende telefoonlijn ook als de stroom uitvalt. :*)
van de site van Tele 2: Behoud uw huidige telefoonnummer
U behoudt uw huidige telefoonnummer. U krijgt een extra telefoonnummer dat u eventueel kunt gebruiken voor een faxapparaat.

En punt 2. Gaat een verzekeringsmaatschappij tegenwoordig niet van een mobiele telefoon uit? :? Word nodig tijd dan... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

_Arno_ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:10:
[...]

van de site van Tele 2: Behoud uw huidige telefoonnummer
U behoudt uw huidige telefoonnummer. U krijgt een extra telefoonnummer dat u eventueel kunt gebruiken voor een faxapparaat.

En punt 2. Gaat een verzekeringsmaatschappij tegenwoordig niet van een mobiele telefoon uit? :? Word nodig tijd dan... >:)
Het (Kpn) nummer dat je behoudt wordt geporteerd naar Tele2 en dan is het een voip nummer.
Een van mijn redenen om de Kpn lijn te houden is een meldkamer die dagelijks een alarm installatie checkt via een analoge lijn.
Faxen ontvangen op het voip nummer werkt inmiddels, dus dat valt weer mee.
Ook moet ik op systemen van klanten kunnen inbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Laatst online: 11-09 14:14
Nou, wat een rampenplan, sinds vorige week men aansluiting op tele2 compleet gekregen. 5 minuten nadat de monteur pleitte was viel de internet verbinding er al uit, dus geen tv en geen telefoon. Na veel bellen kon men geen oplossing verzinnen en verplaatsten ze de opleverdatum naar de volgende week??? 5 minuten later ging het adsl lampje weer branden. Hoppa ikke blij, maar niet voor lang nog geen 24 uur later alweer alles deruit. Bellen en een paar uur later weer verbinding, wederom voor korte duur. En zo gaat het maar door, bij tele2 vinden ze het blijkbaar heel normaal dat alles constant eruit vliegt, meer oplossingen dan het modem resetten hebben ze blijkbaar niet.
Gister avond was het alweer zover, internet + tv lag er alweer uit. Krijg je zon tut aan de lijn, ik: Internet + Tv ligt er alweer uit, zij: Kunt u op start klikken?, ik: nee want men computer staat niet aan. Zij: Hoe weet u dan dat u geen internet heeft? Ik: Niets werkt meer, lampjes op het modem branden niet en de decoder geeft fouten aan. Zij: kunt u uw pc opstarten zodat u op start kunt klikken, anders kan ik u niet helpen. Ik: -Klik-, (hoorn op de haak), Ik had / heb er gewoon helemaal geen zin meer in. Kut Tele2.

Vraag:

Het meest irritante is nog wel dat wanneer de internet verbinding wegvalt het modem ophoudt met dhcp server spelen. Geen enkel apparaat in huis krijgt nog verbinding met men netwerk, het modem zelf is ook totaal onberijkbaar. Is dit normaal (kan ik me nauwelijks voorstellen) of is dit een teken dat het modem kapot aan het gaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobLemmens schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:54:
Nou, wat een rampenplan, sinds vorige week men aansluiting op tele2 compleet gekregen. 5 minuten nadat de monteur pleitte was viel de internet verbinding er al uit, dus geen tv en geen telefoon. Na veel bellen kon men geen oplossing verzinnen en verplaatsten ze de opleverdatum naar de volgende week??? 5 minuten later ging het adsl lampje weer branden. Hoppa ikke blij, maar niet voor lang nog geen 24 uur later alweer alles deruit. Bellen en een paar uur later weer verbinding, wederom voor korte duur. En zo gaat het maar door, bij tele2 vinden ze het blijkbaar heel normaal dat alles constant eruit vliegt, meer oplossingen dan het modem resetten hebben ze blijkbaar niet.
Gister avond was het alweer zover, internet + tv lag er alweer uit. Krijg je zon tut aan de lijn, ik: Internet + Tv ligt er alweer uit, zij: Kunt u op start klikken?, ik: nee want men computer staat niet aan. Zij: Hoe weet u dan dat u geen internet heeft? Ik: Niets werkt meer, lampjes op het modem branden niet en de decoder geeft fouten aan. Zij: kunt u uw pc opstarten zodat u op start kunt klikken, anders kan ik u niet helpen. Ik: -Klik-, (hoorn op de haak), Ik had / heb er gewoon helemaal geen zin meer in. Kut Tele2.

Vraag:

Het meest irritante is nog wel dat wanneer de internet verbinding wegvalt het modem ophoudt met dhcp server spelen. Geen enkel apparaat in huis krijgt nog verbinding met men netwerk, het modem zelf is ook totaal onberijkbaar. Is dit normaal (kan ik me nauwelijks voorstellen) of is dit een teken dat het modem kapot aan het gaan is?
Nee dit is niet normaal. Lijkt mij duidelijk dat de software van je modem brak is. Als een software upgrade niet helpt, dan zou ik Tele2 bellen of mailen dat je een ander modem wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben o.a. een laptop draadloos aangesloten op het Davolink modem van Versatel. Maar als ik "Hide Access Point" aanzet kan het draadloos netwerk niet gevonden worden. En kan ik dus niet connecten. Handmatig een draadloze verbinding aanmaken in Windows lost probleem niet op. "Verbinding met dit draadloos netwerk maken als het binnen bereik is", staat aangevinkt. Channel op Auto zetten in het modem helpt niet. Is dit een bekende bug? Hebben jullie dit probleem ook? Of zou de draadloze NIC het probleem zijn? In de HP laptop zit een Broadcom BCM4301 11 Mbit. En ik maak gebruik van de software die bij Windows XP zit om te connecten. Het draadloze is beveiligd met WPA TKIP. En Windows XP is helemaal geupdate. Zonder beveiliging hetzelfde probleem. Kan alleen verbinding maken als de SSID zichtbaar gemaakt wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
Tuut-Tuut schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:39:
[...]

Gebruik van een fax wordt wel degelijk ondersteund, zolang het apparraat maar aan de T38 norm houdt..

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Volgens mij heeft Tele2 storingen.. :( Mijn dsl doet het de hele morgen al niet :(

Het werkt weer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 18-07-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook Tele2 20MB ADSL. Echter wanneer mijn Kerio Personal Firewall 4.2.3 aanstaat download hij erg traag. Testbestand van Tele2 met 130kb/sec. Zonder Kerio maar met Windows XP firewall gaat hij wel met 1.50Mb/sec. Ik heb Kerio Personal Firewall ook opnieuw geinstalleerd echter zonder succes. Kon niet een duidelijke oplossing hiervoor vinden in de search of de Tele2 klachtengroep.

Iemand tips mbt de Kerio Personal Firewall of advies voor een andere die wel goed werkt icm Tele2?

Edit: tevens zie ik net op de site van Tele2 dat ze zelf Kerio Personal Firewall oa. aanbevelen :?

[ Voor 10% gewijzigd door DPhoenix op 23-07-2006 16:39 ]

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wel grappig dat Tele2 een softwarematige firewall aanbeveelt terwijl in het modem een prima hardwarematige zit, die door Tele2 is uitgeschakeld 8)7
In het begin (jaar geleden) was deze nog instelbaar en leverde geen problemen op. Wel moest je poorten openzetten voor specifiek programma's, maar dat moet ook met bijv. Kerio.
Kennelijk heeft dat Kerio ding een eigen buffer om alles te kunnen scannen, anders kan ik het snelheidsverlies niet verklaren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
erg vervelend, ik wil misschien overstappen naar orange of tiscali (die hebben wel 20mb voor 29 euro met telefonie) maar helaas moet ik dan eerst weer overstappen naar kpn?

heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Laatst online: 21-08 19:55
Speedy-Andre schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:59:
Wel grappig dat Tele2 een softwarematige firewall aanbeveelt terwijl in het modem een prima hardwarematige zit, die door Tele2 is uitgeschakeld 8)7
In het begin (jaar geleden) was deze nog instelbaar en leverde geen problemen op. Wel moest je poorten openzetten voor specifiek programma's, maar dat moet ook met bijv. Kerio.
Kennelijk heeft dat Kerio ding een eigen buffer om alles te kunnen scannen, anders kan ik het snelheidsverlies niet verklaren :/
Errrr.... als ik op grc.com met shields-up test zijn alle poorten stealth, alleen reageert sinds begin dit jaar het modem wel op icmp ping requests. Als de firewall uit zou staan, zoals jij betoogt, dan zouden alle poorten hooguit closed staan... dus jouw bewering klopt niet !

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

BigBonanza schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:17:
[...]

Errrr.... als ik op grc.com met shields-up test zijn alle poorten stealth, alleen reageert sinds begin dit jaar het modem wel op icmp ping requests. Als de firewall uit zou staan, zoals jij betoogt, dan zouden alle poorten hooguit closed staan... dus jouw bewering klopt niet !
Tja, de firewall is niet (meer) in te stellen en m'n modem heeft een aantal resets en upgrades gehad, ik hield het niet meer zo bij ;)
Bij mij komen ook alleen icmp ping request door als m'n software firewall uit staat, wat betekent dat m'n pc's IP nog te achterhalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu toch weer heb :o ik snap er helemaal niks van, heb een 20mbit adsl lijn van tele2 met de standaard modem, vandaag heb ik mijn computer van plaats veranderd en de router alleen nu geeft mijn tele2 modem geen internet meer door, ik doe een kabel erin en routers ontvangen gewoon geen internet. Het wireless van de router zelf (wat zuigt) geeft wel verbinding (ik post nu ook) en ik kan wel gewoon op de router(s) komen dus die doen het ook.

Er is een hele kleine kans dat de modem even geen stroom heeft gehad.

Mijn vraag is, hoe stel ik nou in dat mijn router weer internet krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51
waarschijnlijk heb je de verkeerde poort op je router te pakken. twee zijn er voor internet, twee zijn er voor je decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hier dan maar toch weer een tevreden gebruiker. Driekwart jaar inmiddels de adsl2-lijn en op ping/latency problemen na een perfecte verbinding. Anderhalve week storing in de regio helaas aan het begin bij de oplevering, sindsdien 100% uptime met gegarandeerde 24 uurs maximum snelheid, nog wel gecapped op die 15323 kbit uiteraard. Ik zou de adsl lijn zo met een jaar willen verlengen, ware het niet dat ik als Orange mobiel klant enorm voordelig kan overstappen naar hun 20Mbit lijn. Voor een student(enhuis) telt elke cent, laten we maar zeggen.

En voor de mensen die bellen/tv hebben genomen. Blij dat jullie het doen, want daar kan de provider van leren, echter ik zou het nooit van z'n leven riskeren als de telefoonlijn ook maar van enig belang voor je is. Zo'n nieuw product, ook nog eens relatief goedkoop... dat kan geen goed product zijn. Zijn allemaal kinderziektes en je kan Tele2 er wel de schuld van geven maar misschien is het beter in de spiegel te kijken naar de beslissing die je hebt genomen destijds. Tja, dat Tele2 het zo mooi voorschotelde toen, tja des te meer reclame hoe minder ze kunnen investeren in de kwaliteit van hun product. Zo simpel kan het liggen. Niet voor niets dat KPN de kat uit de boom heeft gekeken met dat bellen enz.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROnline schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:21:
waarschijnlijk heb je de verkeerde poort op je router te pakken. twee zijn er voor internet, twee zijn er voor je decoder.
en hoe pas ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Gewoon je netwerkkabel in één van de andere poorten van de modem doen :P .
Moet je ven kijken, inet1 of inet2 moet je hebben dacht ik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
LAN 1 & 2 voor de decoder... LAN 3 & 4 voor internet...
Ik wou haast zeggen rtfm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik heb het boekje gelezen wat er bij zat, een lange zware dag en dan een modem aansluiten gaat blijkbaar niet samen, toch bedankt hoor! hij doet het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
dinkelover schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:22:
En voor de mensen die bellen/tv hebben genomen. Blij dat jullie het doen, want daar kan de provider van leren, echter ik zou het nooit van z'n leven riskeren als de telefoonlijn ook maar van enig belang voor je is. Zo'n nieuw product, ook nog eens relatief goedkoop... dat kan geen goed product zijn. Zijn allemaal kinderziektes en je kan Tele2 er wel de schuld van geven maar misschien is het beter in de spiegel te kijken naar de beslissing die je hebt genomen destijds. Tja, dat Tele2 het zo mooi voorschotelde toen, tja des te meer reclame hoe minder ze kunnen investeren in de kwaliteit van hun product. Zo simpel kan het liggen. Niet voor niets dat KPN de kat uit de boom heeft gekeken met dat bellen enz.
Hmm....ik geloof dat het telefoonproduct van KPN meer kampt met problemen (grootschalig) dan Tele2. Ik heb vanaf januari telefonie van T2, maar totop heden werkt het gewoon zoals het zou moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave
  • Laatst online: 11-08 11:30
Via e-mail ontving ik van 1 van de medewerkers van Tele2 de informatie dat het binnenkort ("hoogstwaarschijnlijk begin augustus") mogelijk is om een tele2 abonnement aan te vragen zonder dat hiervoor een KPN aansluiting aanwezig hoeft te zijn. Weet iemand hier meer van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
dave schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:03:
Via e-mail ontving ik van 1 van de medewerkers van Tele2 de informatie dat het binnenkort ("hoogstwaarschijnlijk begin augustus") mogelijk is om een tele2 abonnement aan te vragen zonder dat hiervoor een KPN aansluiting aanwezig hoeft te zijn. Weet iemand hier meer van?!
Dunno...zal eens informeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb telefonie nog niet 'geactiveerd' door met het voip nummer te bellen, het voip nummer is al wel bereikbaar.
In de bestelstatus staat dat telefonie nog niet technisch is opgeleverd, kan ik daarom niet via mijn tele2 de telefonie instellingen wijzigen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Wellicht reeds bekend:
Indien u problemen ondervindt uw verbinding kan dit te maken hebben met een firewall op uw computer. De door Tele2 geleverde Multimedia Modem is voorzien van een ingebouwde firewall. Daarom heeft u op uw computer(s) geen firewall meer nodig. Wij adviseren u daarom uw firewall te deïnstalleren.

Bron: Tele2
Dan rest mijn vraag: hoe betrouwbaar is de ingebouwde firewall van Tele2 en van welk merk is deze?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een antwoord op mijn vraag paar antwoorden hierboven? Ging over draadloos via het Versatel-modem.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is NIET bedoeld om je speed-resultaten te dumpen. Inhoudelijk discussieren is prima, maar je snelheidsresultaten zonder reden neerzetten kost je een OW.