Tele2 (Versatel) 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 41.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:10:
"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend."

Ik zit via wireless ongeveer 5 meter van mijn router (linksys met 2 antenne's) en haal bij usenet ongeveer 1500 kb/s (ik mag natuurlijk niet klagen) maar als ik hier lees dat andere met het zelfde abbonement 4000 kb/s halen. Virusscanners heb ik niet nodig (Mac he ;) ) verder weet ik het ook niet
Niemand haalt hier 4000 kb/s. Ze bedoelen dan gewoon 4mbit wat neerkomt op 500 kb/s. Altijd dezelfde verwarring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dan was ik even in de war denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lol moet toch niet gekker worden, Heb ik vrijdag bedrag over gemaakt via internet bankieren. En bewijs gefaxed word er dood leuk gezegd dat ik niet betaald heb, dus word het ook niet afgesloten. En krijg wel een gewone rekeningen. Hoop voor ze dat ze dit snel fixen anders laat ik abn alle incasso's blokeren.

[ Voor 2% gewijzigd door WeAreLegion op 01-05-2006 19:53 . Reden: type foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

bedankt msoft6 het werkt hier prima met wpa2 :)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb sinds 24 februari Tele 2 voetbal (20 mbit) en ik heb vanaf dag 1 maar max 650 kb/s gehaald. Ik heb maar 30 cm telefoonsnoer tot modem en de rest is gloednieuw UTP, virusscanners en firewalls allemaal uit. Ook heb ik gekke ping spikes. Iemand anders uit Almere met dezelfde problemen ? Lijkt wel of ze me fixed op 650 kb/s hebben gezet aangezien dat echt de max is. Ik heb deze snelheid getest met www2.versatel.nl/100mb.bin. Er is een keer een monteur langs geweest en dit vond dit ook veel te traag, toen is er een call aangemaakt en sindsdien krijg ik alleen maar te horen dat mijn snelheid binnen de norm van Tele2 is. Iemand ervaring met het ingebreke stellen en eenzijdig opzeggen van het contract ? Ik ben benieuwd of dit iemand wel eens gelukt is.

Groeten,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Misschien binnenkort ook maar eens aanvragen dit :)

We hebben nu ADSL (Xs4all), Basic, kost ons 75 euro per maand... en dan hebben we nog niet eens gebeld :(

Volgens de tabel, zou ik moeten rekenen op zo'n 14mbit (:?), omdat ik op 1.3kilometer van de centrale afzit (postcode 6445).

Eens even met mijn pa overleggen, scheelt nogal wat geld per jaar!

Een collega van me heeft dit pakket ook, alleen voor langere tijd afgesloten. Hij heeft echter constant problemen! Lage snelheid, poorten die geblokkeerd zijn (m.b.t. VPN) etc.

Een gozer uit m'n klas daartegen, die haalt weer 20mbps...

Nu zit ik met xs4all trouwens op 640kb downstream, en 75 oid upstream. Ik hoop dat dit een stuk meer zal zijn met Versatel ? :)

[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 02-05-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:22
Net mijn frustratie even geuit bij de Versatel helpdesk. Sinds hun laatste software update in het weekend van 23 april krijg ik geen VPN verbinding meer opgebouwd. Zijn er meer mensen die daar tegen aanlopen?
Commentaar van Versatel: "het zou kunnen dat het door de software upgrade komt maar we bieden geen support op VPN". Oftewel zoek het maar uit; opzeggen van de verbinding mag dan weer niet omdat ze "geen VPN support bieden" en of dat wel of niet werkt maakt niet uit. :r
Op de zelfde laptop kan ik via AP van m'n buurman en op andere locaties wel gewoon VPN'en... En dan blijft Verstatel erbij dat het zeker niet aan hun software update ligt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Wanneer mensen WPA geactiveerd willen zien, MSN! (dus niet mailen) op mijn mailadres onder mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiSE schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:53:
Net mijn frustratie even geuit bij de Versatel helpdesk. Sinds hun laatste software update in het weekend van 23 april krijg ik geen VPN verbinding meer opgebouwd. Zijn er meer mensen die daar tegen aanlopen?
Commentaar van Versatel: "het zou kunnen dat het door de software upgrade komt maar we bieden geen support op VPN". Oftewel zoek het maar uit; opzeggen van de verbinding mag dan weer niet omdat ze "geen VPN support bieden" en of dat wel of niet werkt maakt niet uit. :r
Op de zelfde laptop kan ik via AP van m'n buurman en op andere locaties wel gewoon VPN'en... En dan blijft Verstatel erbij dat het zeker niet aan hun software update ligt... 8)7
Een groot aantal mensen konden sinds begin november niet meer gebruik maken van vpn maar sinds de laatste update wel. Ze doen er wel wat aan maar laten dit niet merken. Ook moeten meerdere mensen dit aangeven anders kan je het echt wel vergeten. Op het forum van tele2 stond ook een gebruiker die nu niet meer een vpn verbinding kon opzetten maar met aanwijzen van andere forumleden is hem dit wel gelukt misschien moet je daar oook even kijken en is dit ook de oplossing voor jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Begint steeds leuker te worden daarzo. Heb nooit klachten gehad maar vind het nu toch wel een zooitje hoor. Ik heb vrijdag een mail gehad met afkoop som en dit netjes betaald en fax gestuurd naar nummer wat er bij stond met een betalings bewijs.

Bel ik maandag op van jah is dat geld er al. Jah dat is overgemaakt maar we weten nog niet wanneer je afgesloten word. En dan wel dood leuk gewoon maand mei er extra er afhalen en als je dan belt krijg ik alleen te horen we gaan er achter aan. Ik zal het naar de juiste afdeling afzetten. Ik werk zelf bij een ISP dus ik word niet snel pissig ofzo want ik weet hoe het is om daar te werken. Maar dit is wel gewoon onkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 01:39:
[...]

Een groot aantal mensen konden sinds begin november niet meer gebruik maken van vpn maar sinds de laatste update wel. Ze doen er wel wat aan maar laten dit niet merken. Ook moeten meerdere mensen dit aangeven anders kan je het echt wel vergeten. Op het forum van tele2 stond ook een gebruiker die nu niet meer een vpn verbinding kon opzetten maar met aanwijzen van andere forumleden is hem dit wel gelukt misschien moet je daar oook even kijken en is dit ook de oplossing voor jouw probleem.
Bedankt voor de tip; wist niet dat Versatel een eigen forum had. Anyway met wat toevoegingen onder "NAT - Port Triggering" loopt het hier weer. Snap alleen niet, als daar zoveel problemen mee zijn, dat ze dat niet ff melden op de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:37:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 24 februari Tele 2 voetbal (20 mbit) en ik heb vanaf dag 1 maar max 650 kb/s gehaald.
Marcel
Download tcpoptimizer eens, kies "custom settings", zet de schuif op 20000, MTU op 1492, vink PPPoE aan, en "modify all networkadapters", dan "apply". Kies OK in het pop-up scherm om de veranderingen naar het registry te schrijven, herstart de computer, dan zal het wellicht wat sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik wil eigenlijk van die stomme decoder af en signaal direct digitaal in mn pc laten binnenstromen. (niet via video in). Misschien is het dan ook mogelijk om via interne lan het signaal door te sturen.

Nu zat ik eens te zoeken naar een oplossing ervoor, kwam ik dit tegen op het versatel forum.
Het is inderdaad mogelijk denk ik.

Wij hadden deze stappen al genomen,
Je moet je mac adres van je netwerkkaart spoofen met het mac van je decoder(staat onder het apperaat)
Dan krijgt je netwerkkaart als het goed is een lokaal ip adres in de 192.168.1.x reeks.
Dit werkte bij mij nog niet helemaal altijd vlekkeloos, maar goed. zal wel aan mij liggen.

via programma's als ehterreal heb ik lopen scannen wat er precies over het netwerk vliegt als ik via de echte decoder tv kijk.

Dit leverde als resultaat op dat elke tv zender een eigen ip adres had, en een bijbehorende poort. Deze kon je dan via een programma als vlc aflaten spelen.

Tot zover zijn we gekomen,
het enigste probleem is dat het signaal gecodeert lijkt te zijn.

Je ziet allemaal vage blokken in beeld, al is een tvzender nog wel herkenbaar. En het geluid zit vol met iritante piepjes, zodat je na 5tellen er al genoeg van hebt.

Of dit een codering is, of misschien wel gewoon een verkeerde codec, of gewoon instellingen. Daar waren we nog mee bezig.

Hopelijk kan iemand de draad weer oppakken hiermee, want voor mij is het een beetje lastig testen iedere keer. (moet me halve netwerk verbouwen wil ik me lan zo aansluiten dat ik een decoder signaal op me pc binnen krijg).
Volgens andere bronnen is het waarschijnlijk enkel een codec pobleem, omdat zenders herkenbaar zijn. Bij beveiliging zou dit niet het geval zijn.

Is er iemand die soort gelijk iets al heeft geprobeerd, of mogelijk meer informatie uit het "verwijderde topic" heeft? (bijv, die ip-adressen van de zenders)

volgens mij mag dit volgens de GoT policy, want het gaat hier enkel om het vinden van de juiste codec, niet om kraken volgens bovenstaande user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zit de oplossing in de specs van de decoder?
Decoding: MPEC-1: 5 Kbps ~ 1.5 Mbps MPEC-2: 1.5 Mbps ~ 6 Mbps, D1 Resolution, MP@LL MP@ML WMV-9
DRM: Verimatrix DRM
Copy Protection: Macrovision Copy Protection

Dit heb ik ooit nog eens gesaved, de 3 uitgangen van het modem, weet niet of het relevant is, wel het algemene tv-ip.
VPI/VCI Con. ID Category Service Interface Protocol Igmp QoS State Status IP Address
1/34 1 NRT_VBR VoD nas_1_34 MER Disabled Disabled Enabled Up 10.72.3.170
0/32 1 UBRwPCR Internet ppp_0_32_1 PPPoE Disabled Disabled Enabled Up 87.211.x.x
1/35 1 NRT_VBR IP-TV nas_1_35 MER Enabled Disabled Enabled Up 10.62.3.170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:42:
Misschien zit de oplossing in de specs van de decoder?
Decoding: MPEC-1: 5 Kbps ~ 1.5 Mbps MPEC-2: 1.5 Mbps ~ 6 Mbps, D1 Resolution, MP@LL MP@ML WMV-9
DRM: Verimatrix DRM
Copy Protection: Macrovision Copy Protection

Dit heb ik ooit nog eens gesaved, de 3 uitgangen van het modem, weet niet of het relevant is, wel het algemene tv-ip.
VPI/VCI Con. ID Category Service Interface Protocol Igmp QoS State Status IP Address
1/34 1 NRT_VBR VoD nas_1_34 MER Disabled Disabled Enabled Up 10.72.3.170
0/32 1 UBRwPCR Internet ppp_0_32_1 PPPoE Disabled Disabled Enabled Up 87.211.x.x
1/35 1 NRT_VBR IP-TV nas_1_35 MER Enabled Disabled Enabled Up 10.62.3.170
Ik heb helaas beroerd weinig verstand van netwerken verder, maar wie weet kan iemand anders er wat mee. Dat algemene ip is 10.62 of de 10.72?

Ik kan ze iig allebei niet pingen of traceren met tracert, hij blijft hangen binnen eigen provider. Zit nu niet op versatel verbinding dus misschien dat het alleen intern oproepbaar is.

Die DRM zit waarschijnlijk alleen op de huurfilms.

Ohja en mocht iemand een oplossing gevonden hebben, post de exacte uitleg niet hier, want dan blokkeert tele2 vast weer e.e.a.!

[ Voor 6% gewijzigd door zandpaddo op 03-05-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk vooral dat het eerste van belang is:

Algemeen ip tv: 10.62.3.170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik kon het niet laten en heb even mn laptop aan de decoder-lan-kabel gehangen. Mac-adress gespoofed naar het adres onder op de decoder, maar ik krijg geen ip-adres uitgedeeld.

Als ik zelf een ip adres kies 192.168.1.2 kan ik nog niks, dus ik denk dat het een hoax was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:17:
Ik kon het niet laten en heb even mn laptop aan de decoder-lan-kabel gehangen. Mac-adress gespoofed naar het adres onder op de decoder, maar ik krijg geen ip-adres uitgedeeld.

Als ik zelf een ip adres kies 192.168.1.2 kan ik nog niks, dus ik denk dat het een hoax was
Lijkt me ook schier onmogelijk om dat protocol nas_1_35 MER te vertalen via de pc, nou ja, niet geschoten is altijd mis nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Zijn er problemen met internet voetbal ?

Ik krijg allleen geluid maar geen beeld ?
(Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 10:00

RammY

Dát!

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:13:
Denk vooral dat het eerste van belang is:

Algemeen ip tv: 10.62.3.170
Voor het geval jij het nog niet wist.... 10.62.3.170 is een van de IP's die jij toegewezen krijgt.... over het VoD Netwerk in dit geval.....

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RammY schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:25:
[...]

Voor het geval jij het nog niet wist.... 10.62.3.170 is een van de IP's die jij toegewezen krijgt.... over het VoD Netwerk in dit geval.....
Ah, en voor iedereen verschillend dus. Weet je dat zeker? Die gegevens komen ook nog niet eens uit mijn modem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
nog even een vraag: waarom kan ik niet meer inloggen in de router? 192.168.1.1 met user $pas werkt niet meer sinds een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:51:
[...]

Ah, en voor iedereen verschillend dus. Weet je dat zeker? Die gegevens komen ook nog niet eens uit mijn modem.
Ja voor iedereen verschillend ja... das je externe VoD IP.. net zoals jij een 87.211.x.x ip heb voor je internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tennisbal schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:12:
nog even een vraag: waarom kan ik niet meer inloggen in de router? 192.168.1.1 met user $pas werkt niet meer sinds een week?
nieuwe firmware, misschien weer gewoon user:user proberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
bedankt msoft6 die wpa2 fix...echt top! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51
ook hier WPA2 als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Om nog maar eens iets positiefs te melden, ik heb ff Nuria een tijdje draaien en de meetresultaten zijn petje af voor Tele2: (ik heb het 4Mbit abo)

Mijn verbinding: 4307Kbps (cijfer 10)
Andere T2 verbindingen: 4045Kbps (cijfer 9.9)
Andere 4Mbps verindingen: 3340Kbps (cijfer 8.2)

Ook valt mijn verbinding nooit meer weg sinds ik de splitter eruit gehaald heb, oftewel het 4Mbit+tel Versatel abo is absoluut waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Misschien een gekke vraag.....hmm gekke vragen bestaan niet ;) Maar is het ook gewoon nog mogelijk Om bij het Tele2 Compleet TV pakket de decoder en dus de digitale televisie niet te gebruiken maar wel een radio/tv abbo van UPC?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Waarom zou dat niet kunnen ?
Alleen betaal je er wel voor, jammer he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Laatst online: 10-09 20:23
MSoft06 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:39:
Waarom zou dat niet kunnen ?
Alleen betaal je er wel voor, jammer he ;)
Das waar, echter ik heb nog niet zoveel vertrouwen in digitale televisie naar de mening van de Consumentenbond hierover. Het lijkt mij zelf ook dat kabel radio/tv een stuk stabieler is dan digitale radio/tv.

Als je geen gebruik gaat maken van de decoder (digtiale televisie) van Tele2 maar wel voor het hele pakket betaald en dus enkel internet en telefonie gebruikt ben je nog goedkoper uit dan bijvoorbeeld Chello. Zelf gaat het mij om een snelle goedkope internetverbinding. In eerste instantie dacht ik aan Wanadoo Family echter deze is helaas niet beschikbaar voor mijn postcode.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit pakket sinds 2 a 3 weken. De verbinding super! schiet regelmatig boven de 2 mb/s uit!
maareh met de router er tussen heeft hij er zeer veel moeite mee. Als ik me pc een keer opnieuw opstart moet ik de router eerst resetten voor hij het goed doet. Zo gauw de 2de op internet gaat dit hij het in het begin niet. Dan eerst verbinding in en uitschakelen. Met de router is echter niks mis. Hij heeft het bij de vorig verbingen perfect gedaan.
En heb net voor de zekerheid een router van een vriend van me geleend net uit de doos. Doet het zelfde.
Weet iemand misschien iets af van bepaalde instelling die je in je router moet doen voor dat het goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:22:
[...]

Lijkt me ook schier onmogelijk om dat protocol nas_1_35 MER te vertalen via de pc, nou ja, niet geschoten is altijd mis nietwaar.
Hoe grappig :)
Ik ben degene die dat bovenstaande berichtje heb gepost op het forum van tele2.

En het was zeker geen hoax,
ik heb echt beelden gezien..Alleen leek dus de codering (beveiliging??) dus niet goed.
Je zag wel gewoon beeld, en je herkende bepaalde tvzender logo's (rtl/sbs/etc..) ook wel. Alleen knipperde het als een gek, en waren de kleuren volgens mij niet in orde.

Ook was het geluid één en al piep.

Ikzelf had de hoop al opgegeven om dit weer verder werkend te krijgen.
Meende dat ik ergens op mijn schijf nog een log bestandje had opgeslagen van etherreal, maar blijkbaar ooit is weggegooid..of 't staat nog ergens waar ik het niet kan vinden..

Trouwens ff een vraagje int algemeen,
Wij hebben als oude versatel mensen (4mbit abbo) besloten om niet op het tvabbo van tele2 in te gaan.

Dit houd dus in dat wij geen tv kanalen meer zouden moeten hebben.
Maar ik heb ze nog steeds..tot hoelang werkt dat nog?
Antwoord staat vast wel ergens, maar fftjes geen zin om te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

31 mei gaat het tv-signaal eraf, als je niet wil bijbetalen, stond er in hun voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ik heb nu sinds een jaar een Versatel abbo 20 Mbit met voetbal.

Nu zie ik overal reclames met abbo's met voetbal tot 1 januari 2007.
Wat gebeurt er nu met mijn abbo?
Krijg ik nu ook nog maar voetbal tot 2007 of loopt dat van mij gewoon stilzwijgend door?(zonder extra kosten)

Alvast bedankt!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Waarom bel je de klantenservice daar niet voor? Die kunnen deze vragen beter beantwoorden.

Excuses, ze hebben het verstopt op hun website, ze hebben nog steeds 20mbit

[ Voor 42% gewijzigd door MSoft06 op 07-05-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

henkyyyyyyy schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:27:
Ik heb nu sinds een jaar een Versatel abbo 20 Mbit met voetbal.

Nu zie ik overal reclames met abbo's met voetbal tot 1 januari 2007.
Wat gebeurt er nu met mijn abbo?
Krijg ik nu ook nog maar voetbal tot 2007 of loopt dat van mij gewoon stilzwijgend door?(zonder extra kosten)

Alvast bedankt!
Die vraag is op het Tele2 forum ook al vaker gesteld.
Als je zelf niets verandert en ook niet opzegt, dan wordt alles onder dezelfde voorwaarden (en prijs) voortgezet, ik denk dat ik dat ook ga doen.
Liever had ik voetbal eruit getrapt en ingeruild voor tv, maar dat kan alleen met telefonie erbij.
Telefonie wil ik niet vanwege de kwaliteit en omdat je echt alles kwijt bent bij een internet storing.
Ook ben ik bang dat telefonie porteren van Tele2 naar een andere provider lastig is, aangezien het vaak al niet normaal gaat van Kpn naar Tele2 :/
Tele2 weg doen en Kpn nog hebben lijkt mij een beter uitgangspunt om adsl ergens anders te nemen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik vond de volgende link voor de mensen met VPN problemen:

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Speedy-Andre schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:02:
[...]

Ook ben ik bang dat telefonie porteren van Tele2 naar een andere provider lastig is, aangezien het vaak al niet normaal gaat van Kpn naar Tele2 :/
Tele2 weg doen en Kpn nog hebben lijkt mij een beter uitgangspunt om adsl ergens anders te nemen.
Porteren is gewoon een request wat Tele2 bij KPN doet en andersom.
Als het moeizaam gaat kan dat aan 2 dingen liggen.
- Of je gegevens die je bij Tele2 hebt aangegeven zijn incorrect
- Of KPN heeft zitten rotzooien met je nummer...

Terug porteren van Tele2 naar KPN is geen enkel probleem.
KPN doet dan gewoon een request bij Tele2 om een van je nummers over te nemen.
Duurt normaliter 5 tot 7 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou als goed is gaat binnenkort signaal er vanaf omdat wanadoo de lijn overneemt. Heb me contract al afbetaald en ook al opgezegt dus zal zoiezo niks meer horen van ze tot het einde van me contract. Vond het een goeie provider maar gewoon net iets te prijzig voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
WeAreLegion schreef op maandag 08 mei 2006 @ 07:09:
Nou als goed is gaat binnenkort signaal er vanaf omdat wanadoo de lijn overneemt. Heb me contract al afbetaald en ook al opgezegt dus zal zoiezo niks meer horen van ze tot het einde van me contract. Vond het een goeie provider maar gewoon net iets te prijzig voor me :)
Van wanadoo wordt ik ook niet vrolijk. Da's nog erger dan Tele2 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Elke provider heeft zo ze dingen daar ben ik nu wel achter en ik werk er bij 1 dus kan aardig woordje mee praten er over :). Maar het scheelt me gewoon 17 euro in de maand en das best wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik zou graag ook de de settings weten van WPA2 dus als iemand mij die settings zou kunnen zeggen graag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
En wat heb ik gezegd, als je ut wilt weten msn je me maar op mijn mailadres.
Ben bereid om iedereen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WPA up and running.
Dank je voor de duidelijke begeleidding MSoft06.

_/-\o_

Een kleine moeite om te msnen voor mensen die daar trughoudend in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10:52
Mensen het is niet de bedoeling om deze discussie nu per MSN voort te zetten. Dit is niet voor niets een discussieforum. Graag ontopic nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Xandrios schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:27:
Mensen het is niet de bedoeling om deze discussie nu per MSN voort te zetten. Dit is niet voor niets een discussieforum. Graag ontopic nu.
Geheel mee eens. Ik zou niet eens weten hoe ik zou moeten MSN'en en ik ben ook niet van plan om dit uit te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik doe ook niet aan MSN (en voorlopig niet aan draadloos) maar we hebben eerder meegemaakt dat als hier iets leuks wordt gepost er heel snel een nieuwe firmware is waardoor het afgesloten wordt :(

Kan me trouwens niet voorstellen dat Tele2 niet wil dat we met WPA2 aan surfen, een zo veilig mogenlijke verbinding is ook in hun voordeel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tele2 denkt nog steeds dat de klant een ontzettend dom iemand is die door verkeerde instellingen geen verbinding meer heeft en dan de helpdesk gaat bellen.
De meest simpele oplossing hiervoor is om wpa2 instellen in de handleiding te vermelden of de klant een mailtje met uitleg te sturen als die er om vraagt.
Scherm de optie met radius server af (heeft niemand iets aan) en laat de rest gewoon intact.
Maar nee, na een jaar is alles nog steeds hetzelfde en kan je het modem maar voor de helft gebruiken |:(
Ik heb in de Versatel periode nog gevraagd waarom er bijna niets te vinden is over het beveiligen van wifi in de handleiding en waarom alles standaard open staat.
Die informatie moest je maar bij Versatel op de website gaan zoeken, want het stond er echt!
Je zou bijna overstappen naar Wanadoo maar dat is alleen in het begin leuk en als ik de verhalen daar lees kan ik beter bij Tele2 blijven omdat er tenminste nog iets goed werkt 7(8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
hjs schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:26:

Kan me trouwens niet voorstellen dat Tele2 niet wil dat we met WPA2 aan surfen, een zo veilig mogenlijke verbinding is ook in hun voordeel lijkt me.
Wij hebben morgen een conference call met Tele2. Ik heb over dit hele modem al zoveel gehoord dat ik morgen ook ter sprake wil brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:55:
[...]

Wij hebben morgen een conference call met Tele2. Ik heb over dit hele modem al zoveel gehoord dat ik morgen ook ter sprake wil brengen.
Ik hoop dat jullie iets kunnen openen bij Tele2. Ik blijf het vreemd vinden dat een heleboel zaken afgeschermd zijn.
Succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 22:33
Nou ik moest bijna over me nek toen me vader zei dat we Tele2 namen omdat hij XS4ALL te duur vond en ik het anders zelf moest betalen :+

Uiteidenlijk hebben we het meest complete pakket maar tot mijn verbazing is het best netjes allemaal tot nu toe iig. TV is egt onwijs mooie kwaliteit, telefoon is nog in overgangs procedure dus kank niks over zeggen en het internet is snel.

Het enigste echte nadeel vind ik die modem aangezien ik gewoon zelf alles in de hand wil hebben. Voor me mailserver heb ik overigens wel ff relay.versatel.net moeten invullen als smarthost (wist ik toevallig nog van stage dat dat hun smarthost is ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Vreemd, want mijn mailserver kan direct ontvangen op poort 25. (of heb je het ergens anders over ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:25:
[...]

Ik hoop dat jullie iets kunnen openen bij Tele2. Ik blijf het vreemd vinden dat een heleboel zaken afgeschermd zijn.
Succes morgen!
Thnx na de conf zullen we meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik vind het aardig nep van ze dat je met 2 jaar moet verlengen. Ik wou best overstappen, maar ik ga niet nog 2 jaar bij die gasten blijven. Dan maar geen digitv via hun. Het is jammer dat er nog steeds geen ADSL2 concurrent is in mijn wijk :(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 01:22
TheLemon schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:07:
Vreemd, want mijn mailserver kan direct ontvangen op poort 25. (of heb je het ergens anders over ?)
Hij bedoelt versturen. Ontvangen heb je dacht ik geen smarthost voor nodig. Maar kan het mis hebben...

Ik ga binnenkort verhuizen, maar denk toch dat ik meer tele2 neem. Iemand ervaringen in regio Emmeloord hiermee?

[ Voor 16% gewijzigd door MADG0BLIN op 09-05-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Volgens mijn gegevens is het gewoon toegestaan om te mailen van en naar een Versatel/Tele2 pc...
Dus niet zoals hier op het Planet netwerk dat je idd een smarthost moet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
MADG0BLIN schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:49:
[...]

Hij bedoelt versturen. Ontvangen heb je dacht ik geen smarthost voor nodig. Maar kan het mis hebben...

Ik ga binnenkort verhuizen, maar denk toch dat ik meer tele2 neem. Iemand ervaringen in regio Emmeloord hiermee?
Jep idd versturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MADG0BLIN schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:49:
[...]

Ja..ik woon in Emmeloord :) enneh...is supersnel hier....tv gebruik ikniet want ik heb TV Home, telefonie is ook oke...

Btw. ik heb gewoon een eigen mailserver draaien enneh...geen smarthost nodig :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 10-05-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Security schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:24:
[...]

Thnx na de conf zullen we meer weten.
Is er nog wat uit die telephone conference gekomen? Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik heb het maar eens gevraagd aan Tele2

mijn vragen:
1. Wat gebeurd er met mijn status pagina? Ik heb nu sinds een week 4mbit en alle vinkjes waren groen, maar nu zijn er een aantal vakjes leeg en staat er een streepje bij: "Tele2 is gestart met de technische voorbereiding"

Heeft het misschien met het telefoongedeelte te maken, dat deze week geporteerd wordt (vrijdag)

2. Ik wil wel draadloos internetten, maar ik kan alleen maar WEP instellen (en bij support staat alleen WEP uitgelegd) en dat vind ik niet veilig genoeg (met 10 minuten ben je daar door). Ik weet dat WPA2 kan, maar dat lukt niemand als ik de fora zo lees. Alleen op het forum van tweakers.net is er iemand die je via MSN wil en kan helpen om WPA2 aan de praat te krijgen. Ik verwacht eigenlijk dat Tele2 er alles aan doet om hun gebruikers zo veilig mogenlijk te laten surfen. Gaarna zo snel mogenlijk een nieuwe firmware waarin WPA2 wel is aan te zetten !!

Overigens vind ik dat wij als klanten behandeld worden als kleine kinderen met die firmware versies van jullie, beetje alles dichttimmeren zodat we nergens bij kunnen !!

Het antwoord van Tele2 is:
Naar aanleiding van uw e-mailbericht moeten wij u helaas meedelen dat wij niet over voldoende informatie beschikken om uw vraag goed te kunnen beantwoorden. Daarom neemt Tele2 binnenkort telefonisch contact met u op

Benieuwd of ze bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ook dat lukt direct zonder tussenkomst van smarthost o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ow kdacht dat hun dat geblocked hadden...

Maarja ik gebruik tog gewoon smarthos... wel zo makkelijk ;)

[ Voor 44% gewijzigd door XoReP op 10-05-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
XoReP schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:24:
Ow kdacht dat hun dat geblocked hadden...
"Hun" niet, 80% van de zelfrespecterende anderen blokkeren inkomende mail van adressen die geen mail horen te versturen.

Bespaar je dus een hoop sores en ga gewoon smarthosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Zoals ik al eerder aangaf.
Smarthost niet nodig.
Toch zit er wel wat in met dat smarthost gedoe.
Heb het bij Planet ook maar het werkt goed.
hjs schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:39:
ik heb het maar eens gevraagd aan Tele2
...
Zou flauw zijn he als ze niet terug zouden bellen :P
Maar doen ze wel...

[ Voor 48% gewijzigd door RammY op 10-05-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:25:
[...]

Is er nog wat uit die telephone conference gekomen? Ik ben erg benieuwd.
Vanmiddag 17:00 is hij pas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand ook hoe je een wirreless kaartje in je decoder kan zetten via usb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:22:
weet iemand ook hoe je een wirreless kaartje in je decoder kan zetten via usb ?
Dat kan niet via usb, al zit er wel een kaartje in dat voor wireless zorgt.
Usb is voor joysticks en dat soort dingen.
Als je zelf iets wireless wil doen dan kan dat met een externe router of liever een switch via een netwerkaansluiting op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Ik heb is zitten denken O-)
Zou je niet gewoon 2 AP's in bridge mode kunnen zetten en dan aansluiten op je decoder en op je modem?
Niet geprobeerd maar ik denk dat het niet zoon raar idee is... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Waarom zo moeilijk doen, als dat eigenlijk op het modem aanwezig is ? WMM(Wi-Fi Multimedia) Bijv alleen nadeel, er is geen draadloze decoder :( stom he!
Misschien doen ze dat wel vanwege het feit dat ze dan weer kunnen verdienen!

Marr Rammy, ik zou zeggen test het uit op jou manier, wie weet werkt het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:15:
[...]

Vanmiddag 17:00 is hij pas :p
Is er ondertussen bekend wat het opgeleverd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
MSoft06 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:21:
Waarom zo moeilijk doen, als dat eigenlijk op het modem aanwezig is ? WMM(Wi-Fi Multimedia) Bijv alleen nadeel, er is geen draadloze decoder :( stom he!
Misschien doen ze dat wel vanwege het feit dat ze dan weer kunnen verdienen!

Marr RammY, ik zouzeggen test het uit op jou manier, wie weet werkt het ?
Hoe wou je daar Tele2 aan laten verdienen dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:34:
[...]

Is er ondertussen bekend wat het opgeleverd heeft?
Ja... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, kan je er ook iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De draadloze decoder zal wel duurder zijn en die decoder betaal je toch niet voor ?

Ik ben vanavond gebeld en alles is afgeschermd, incl wpa2, omdat ze bang zijn dat er teveel mensen zonder verstand van zaken in de instellingen van het modem gaan rommelen met als gevolg meer bellers, meer mensen die zeiken omdat het het niet doet etc etc.
Jammer voor ons mensen die wel weten wat ze doen ;) maar ik snap het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:56:
De draadloze decoder zal wel duurder zijn en die decoder betaal je toch niet voor ?

Ik ben vanavond gebeld en alles is afgeschermd, incl wpa2, omdat ze bang zijn dat er teveel mensen zonder verstand van zaken in de instellingen van het modem gaan rommelen met als gevolg meer bellers, meer mensen die zeiken omdat het het niet doet etc etc.
Jammer voor ons mensen die wel weten wat ze doen ;) maar ik snap het wel.
Dat vind ik pure onzin. Waarom zouden we niet alle mogelijkheden van het modem mogen gebruiken? Als het niet werkt doen ze maar een reset naar de standaardinstellingen.
Ik wil wel WPA(2), wil DNS servers in kunnen stellen in de DHCP scope, en zo zal het modem nog wel een aantal leuke functies hebben.....

Dus open dat modem, en maak een heleboel mensen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:55:
[...]

En, kan je er ook iets over zeggen?
Ja dat kan ik wel. Alleen wil ik even de schriftelijke bevestiging afwachten van de gemaakte afspraken. In de loop van volgende week zou e.e.a. voor ons geregeld moeten zijn en misschien dat we dan wat meer kunnen vertellen als TKG zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik kon het zo snel niet vinden in de andere delen, maar kan er een externe harde schijf worden aangesloten? Oftewel krijgt die dan via die USB 1.1 poort een IP adres toegewezen... Lijkt me niet aangezien externe (USB) harde schijven geen netwerk drivers of protocollen bevatten (of hoe je ook zou zeggen 8) ).

In ieder geval, ik kwam erop omdat ik hoorde dat het bij de Experia Box wel kon... Heb de handleiding van het modem online ook doorzocht, helaas, stand alleen info dat je een PC kon aansluiten op de USB aansluiting. Is overigens een Firewire aansluiting in het modem als je het mij vraagt, maargoed, met het bijgeleverde kabeltje heb je inderdaad USB-plug die dan natuurlijk niet op je HD past. Ik kan het dus niet even testen, anders zou ik het hier niet vragen natuurlijk O-)

Over het algemeen nog heel teveden over de internetverbinding. Perfecte uptime. Enige nadeel is de hoge latency nog steeds en sinds kort lijkt het erop dat tijdens drukke uurtjes de 1,60 MB/s (cap) nét niet meer gehaald worden. Zou ook aan eweka kunnen liggen natuurlijk ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
dinkelover schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:50:
Ik kon het zo snel niet vinden in de andere delen, maar kan er een externe harde schijf worden aangesloten? Oftewel krijgt die dan via die USB 1.1 poort een IP adres toegewezen... Lijkt me niet aangezien externe (USB) harde schijven geen netwerk drivers of protocollen bevatten (of hoe je ook zou zeggen 8) ).

In ieder geval, ik kwam erop omdat ik hoorde dat het bij de Experia Box wel kon... Heb de handleiding van het modem online ook doorzocht, helaas, stand alleen info dat je een PC kon aansluiten op de USB aansluiting. Is overigens een Firewire aansluiting in het modem als je het mij vraagt, maargoed, met het bijgeleverde kabeltje heb je inderdaad USB-plug die dan natuurlijk niet op je HD past. Ik kan het dus niet even testen, anders zou ik het hier niet vragen natuurlijk O-)

Over het algemeen nog heel teveden over de internetverbinding. Perfecte uptime. Enige nadeel is de hoge latency nog steeds en sinds kort lijkt het erop dat tijdens drukke uurtjes de 1,60 MB/s (cap) nét niet meer gehaald worden. Zou ook aan eweka kunnen liggen natuurlijk ;)
Eh..waar gaat dat over? Voor zover ik weet zit er geen USB aansluiting op het modem wat je krijgt bij een 20Mbit verbinding |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
TheVMaster schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:34:
[...]
Eh..waar gaat dat over? Voor zover ik weet zit er geen USB aansluiting op het modem wat je krijgt bij een 20Mbit verbinding |:(
Jazeker wel :) Tenminste ons modem heeft er een. (augustus 2005) Zoals ik al aangaf zit er een firewire poort op, vervolgens was er een kabeltje Firewire<->USB meegeleverd, bedoeld om een PC zonder ethernetkaart toch te kunnen aansluiten. :) Maar ik zou graag zien dat een externa HD kan worden aangesloten net als bij de Experia-box van KPN. :?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 04-09 14:23
Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de conference call :) Overigens is de startpost niet echt meer up-to-date:

Er zijn meerdere pakketten:

ADSL Basis
ADSL Plus
Tele2 Compleet
Tele2 Compleet TV

http://www.tele2.nl/webwinkel/vergelijken/index.xml

Pakketten worden allen tegenwoordig met DHZ optie uitgerust, behalve het TV pakket. Verder kloppen kosten ook niet meer in de starpost :)

[ Voor 158% gewijzigd door _BladE2k_ op 11-05-2006 14:23 ]

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat is toch dat USB kabeltje waarvan in de handleiding staat dat je hem niet mag gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:39:
Overigens vind ik dat wij als klanten behandeld worden als kleine kinderen met die firmware versies van jullie, beetje alles dichttimmeren zodat we nergens bij kunnen !!
Kom kom, een beetje relativeren mag wel. Met 'wij' bedoel je in dit geval de Tweakers en relatief gezien zal dat percentage waarschijnljik te verwaarlozen zijn. Je snapt zelf toch ook wel dat ze de meeste mensen tegen zichzelf in bescherming moeten nemen omdat ze hun helpdeskcapaciteit anders kunnen vertienvoudigen?

Het blijft hun modem en hun dienst, je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden waarin dit ongetwijfeld vermeld staat. Maar die heb je vast niet gelezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zie mijn reaktie naar aanleiding van het telefoontje van Tele2 ;)
hjs in "Tele2 (Versatel) 20 Mb ADSL & Live Eredi..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
_BladE2k_ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:06:
Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de conference call :) Overigens is de startpost niet echt meer up-to-date:

Er zijn meerdere pakketten:

ADSL Basis
ADSL Plus
Tele2 Compleet
Tele2 Compleet TV

http://www.tele2.nl/webwinkel/vergelijken/index.xml

Pakketten worden allen tegenwoordig met DHZ optie uitgerust, behalve het TV pakket. Verder kloppen kosten ook niet meer in de starpost :)
Wat ik wel vast wil zeggen is dat het niet eenmalig was, die conf. call en dat er geluisterd gaat worden naar de T2KG....

Wat betreft de startpost.....'k zal er eens naar kijken als ik ff tijd heb :p

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 11-05-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

en je kan niet alvast een indicatie geven wat er afgesproken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:17:
Ja, eigenlijk zeg je hetzelfde inderdaad. Ik erger me vaak aan Tweakers zonder enige realiteitszin, dat wil zeggen dat ze vaak doen alsof de wereld alleen uit mensen met verstand van techniek bestaat. Ook op de frontpage kom ik het vaak tegen... Maar dit is geheel offtopic eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
hjs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:01:
en je kan niet alvast een indicatie geven wat er afgesproken is :)
Kort maar krachtig, dat er meer contact komt ;) En dat ze mogelijk dus een ingang krijgen om de cases die ze hebben met prio af te handelen, gok ik zo :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mijn telefoon is nu ook omgezet en het lijkt prima te werken.
Maar moest kon je niet wat dingen instellen, zoals dat je niet door mensen die annoniem wensen te blijven niet gebeld kan worden. Staat me bij dat ik daar wel eens over gelezen heb omdat die instelling standaard aan stond.
Of is dat van vrogâh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
hjs schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:27:
Maar moest kon je niet wat dingen instellen, zoals dat je niet door mensen die annoniem wensen te blijven niet gebeld kan worden. Staat me bij dat ik daar wel eens over gelezen heb omdat die instelling standaard aan stond.
Of is dat van vrogâh ?
Anonieme gesprekken weigeren

Wanneer deze functie actief is, worden binnenkomende gesprekken waarvan het
nummer afgeschermd is, automatisch geweigerd. De bellende partij zal dan aan een
speciale toon horen dat het gesprek geweigerd wordt.

U kunt deze functie aan- en uitzetten d.m.v. de volgende toetscombinaties (standaard staat
deze functie uit):

Aanzetten: *15#
Uitzetten: #15#

Let op: u krijgt geen melding van een geweigerd anoniem gesprek en u bent dus niet
bereikbaar voor vrienden of bekenden die hun telefoonnummer niet meezenden, bijvoorbeeld
omdat zij een geheim nummer hebben.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
hjs schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:27:
Of is dat van vrogâh ?
Ja das leuk :P welke instantie kan jou nog bellen :)
Dan krijgen ze constant een ingesprekstoon :P
(Die lui bellen meestal "geheim")

[ Voor 4% gewijzigd door RammY op 12-05-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:17:
He jammer, jij ook al besmet met de Tele2 instelling :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:50:
[...]

Zinloos geflame, dat hij begrijpt waarom het gedaan is, heeft niets te maken met een 'Tele2 Instelling'. In fact, als het hem duidelijk is waarom, als consument zijnde, dan heeft Tele2 hem geholpen met het leveren van het juiste antwoord.

Waar zit dan die 'Tele2 Instelling' ? Dat klanten goed geholpen worden? Ik zie et iig als een vooruitgang

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik bedoel dat vage gedoe. Zet dan gewoon dat je het niet mag zeggen of zo .
maar O-) slaat gewoon nergens op als mensen geintereseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou kreeg van wanadoo bericht dat rond de 23ste het signaal omgezet word. Dus als versatel het tegen die tijd neit afgelsoten heeft kunnen ze er niet meer bij en is alles afgehandeld. Neem aan dat ze wel kennen zien dat het geen versatel lijn meer is en hem dan dus ook niet slopen ant anders sloop ik hun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:50:
[...]

Ik begrijp het en accepteer het. Het is hetzelfde als op mijn werk, kan ik door de policies op mijn pc ook bijna niks veranderen of installeren.
Ik persoonlijk vind het irritant maar heb begrip voor de reden waarom ze het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Iets anders, ik heb een toestel geschikt voor nummerweergave (beide systemen) maar een oude homevox huiscentrale uit 1994 die geen nummerweergave ondersteund (vermoed ik).
Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een nieuwe centrale maar bestaan die dingen niet meer ofzo?
ik heb overal al draadjes liggen dus een dect centrale met draadloze toestellen vind ik onzin. Eigenlijk wil ik precies hetzelfde maar dan eentje die wel nummerweergave ondersteunt, iemand een tip (kan alles wel gewoon op één lijn aansluiten, maar dan mis je het onderling bellen weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
WeAreLegion schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:48:
Nou kreeg van wanadoo bericht dat rond de 23ste het signaal omgezet word. Dus als versatel het tegen die tijd neit afgelsoten heeft kunnen ze er niet meer bij en is alles afgehandeld. Neem aan dat ze wel kennen zien dat het geen versatel lijn meer is en hem dan dus ook niet slopen ant anders sloop ik hun :D
Dat ligt er aan hoe jij het bij Wanadoo aangevraagd heb.
Als jij een zogenaamde Mirgrate In heb aangevraagd is er helemaal niks aan de hand.
Als je een nieuw pakket aanvraagd waarbij nieuw signaal op de lijn word gezet dan is Wanadoo stom bezig want dat zou jij allang bericht moeten hebben dat het niet kan omdat er nog een DSL signaal op de lijn zit.
Ik zou maar es deftig bij Wanadoo navragen hoe het exact in elkaar steekt met die order van jou.
....
hjs schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:57:
Iets anders, ik heb een toestel geschikt voor nummerweergave (beide systemen) maar een oude homevox huiscentrale uit 1994 die geen nummerweergave ondersteund (vermoed ik).
Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een nieuwe centrale maar bestaan die dingen niet meer ofzo?
ik heb overal al draadjes liggen dus een dect centrale met draadloze toestellen vind ik onzin. Eigenlijk wil ik precies hetzelfde maar dan eentje die wel nummerweergave ondersteunt, iemand een tip (kan alles wel gewoon op één lijn aansluiten, maar dan mis je het onderling bellen weer)
Welk type HomeVox heb je op dit moment? Een 1-5 versie schijnt niet te werken met nummerweergave. Probeer de eerste aansluiting eens en kijk een wat hij dan doet.
Normaal gesproken moet er gewoon alle signaal doorgegeven worden lijkt me.
Doet je nummerweergave wel als je je tel rechstreeks op je modem aansluit?
Zo nee, verander dan ff de optie FSK in DTMF bij de optie Voice in je modem.

[edit]
Van Circuits Online forum gejat :)
- Homevox 1-3 & 1-5 ondersteund geen nummer weergaven.
- Homevox 1-4S ondersteund geen nummer weergaven.
- Homevox 2-5 ondersteund geen nummer weergaven.
- Homevox universal ondersteund geen nummer weergaven.
- Homevox 1-5N ondersteund nummer weergaven op toestel 11.
- Homevox ISDN 2-6 en 2-8+ ondersteund nummerweergave op alle toestel poorten (wel aanzetten in prog.).
- Moduvox 2a ondersteund geen nummer weergaven.
- Duovox ondersteund geen nummer weergaven.
- Vanaf quatrovox 1 is nummer weergave ook mogelijk op de toestel uitgangen

[ Voor 53% gewijzigd door RammY op 14-05-2006 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Homevox 1-3 dus die we hebben :(
Rechtstreeks op het modem werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

(jarig!)
Dan werkt het dus niet met je centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
RammY schreef op zondag 14 mei 2006 @ 02:01:
[...]

Dat ligt er aan hoe jij het bij Wanadoo aangevraagd heb.
Als jij een zogenaamde Mirgrate In heb aangevraagd is er helemaal niks aan de hand.
Als je een nieuw pakket aanvraagd waarbij nieuw signaal op de lijn word gezet dan is Wanadoo stom bezig want dat zou jij allang bericht moeten hebben dat het niet kan omdat er nog een DSL signaal op de lijn zit.
Ik zou maar es deftig bij Wanadoo navragen hoe het exact in elkaar steekt met die order van jou.
....
Ik heb toestemming gegeven bij wanadoo om signaal om te zetten wat er al op zat. Dus inderdaad migratie dus als ze dat gedaan hebben kan versatel er niet meer bij. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is NIET bedoeld om je speed-resultaten te dumpen. Inhoudelijk discussieren is prima, maar je snelheidsresultaten zonder reden neerzetten kost je een OW.