Deze advertentieplaats is te huur!
De kwaliteit is bij mij al goed (niet te onderscheiden van de KPN lijn) het enig issue bij mij is dus dat ik de eerste 3 a 4 tellen bij een beginnnend telefoongesprek last heb van een echo...RammY schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:58:
[...]
iig betere geluid... dus denk oa tijdens de eerste paar tellen.. en missschien ook wel onder het hele gesprek
Bij mij is dat ook zo, heb ik altijd al gehad. En vooral als ik met een vriendin bel die ook Tele2 heeft, dan is het best wel irritant in het begin van het gesprek. Goed dat er nu iets aan gedaan wordt.Crawl NL schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:15:
[...]
De kwaliteit is bij mij al goed (niet te onderscheiden van de KPN lijn) het enig issue bij mij is dus dat ik de eerste 3 a 4 tellen bij een beginnnend telefoongesprek last heb van een echo...
http://www2.versatel.nl/helpdesk/pages/help_detail_v2.php
Mag ik zeker vanavond bij Talpa alles gaan kijken....
Verwijderd
Klanten met het Tele2 (ADSL2+) 2, 4 of 20Mbit abonnement kunnen problemen ondervinden met hun decoder. De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Begintijd: 14:45
Eindtijd: onbekend
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
kut zooi, mooi moment om de boel op een zoandag middag te updaten want daar waren ze mee bezig.
Nu heb ik er zeker al een uurtje of 2 geen last meer van.
Ik heb ook een dect telefoon vlak bij de modem staan. Mogelijk dat die stoort. Wat ik wel vreemd is dat de signaalsterkte enorm fluctueert, terwijl de laptop niet van plaats verandert (de laptop zit op de adapter en dus verschil in stroomsterkte is er niet). Wel of niet bellen heeft geen invloed op het WIFI-signaal. Ik heb al meerdere kanalen geprobeerd en dit helpt niet. Ik heb 2 wifi-kaartjes geprobeerd op 2 laptops en beide hebben hetzelfde probleem.
Ik zal maandag even bellen. Dat moet sowieso weer. Ik had de vorige week gebeld omdat mijn dl-snelheid gezakt was van 1,6 MB/s naar 700 KB/s. Dat hebben ze gefixt door de wijkcentrale (?) te resetten. Maar nu is mijn dl-snelheid weer ingezakt naar 1 MB/s. Bovendien zou ik teruggebeld worden door de TD, maar die hebben alleen mijn voicemail ingesproken.
Als je benieuwd naar mijn verhaal: 6224 HL 86 en het abbo staat op naam van een brullend dier
Ik heb nu het modem in de meterkast hangen. Vanuit het modem heb ik de utp-kabel naar de decoder in de kamer, internetten doe ik draadloos. De snelheid is echter bij lange na niet maximaal en de verbinding valt regelmatig weg. De utp-kabel is door het plafond geleid en komt via de telefoonaansluiting in de woonkamer binnen.
Ik kan via een collega een Linksys WRT54G router krijgen. Ik wil de router nu via utp-kabel aansluiten op het modem en dan via een korte utp-kabel de decoder aansluiten op de router. Vervolgens kan ik draadloos internetten in de woonkamer met hopelijk een veel beter signaal. Is deze constructie mogelijk of niet?
Omdat op poort 1 en 2 de gegevens voor de decoder worden aangeleverd en op 3 en 4 dat voor het internet.
Wat je wel zou kunnen is je LinkSys connecten met je modem en daarop gaan internetten
Of je modem wat uit de meterkast plaatsen...
Heey, luuk. Dit soort kwesties zijn echt voor de helpdesk. Met de nieuwe upgrade zou je lijn wat stabieler moeten zijn (1.6MB > 700KB waar je last van hebt) Kwa wireless heb ik zelf mee gemaakt dat het best beinvloedbaar is door een dect toestel maar dat kan ik niet hard maken aangezien ik geen tests en dergelijke ermee gedaan heb.
Wireless: zet hm vrij neer althans probeer het... Richt de zijkant van die antenne beetje naar de locatie waar je pc/laptop staat.xtr3me schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:49:
[...]
Heey, luuk. Dit soort kwesties zijn echt voor de helpdesk. Met de nieuwe upgrade zou je lijn wat stabieler moeten zijn (1.6MB > 700KB waar je last van hebt) Kwa wireless heb ik zelf mee gemaakt dat het best beinvloedbaar is door een dect toestel maar dat kan ik niet hard maken aangezien ik geen tests en dergelijke ermee gedaan heb.
Adapters van bv halogeenlampjes.. funest
En idd Dect Foons zijn nogal storend...
Waar staat je modem bij in de buurt Luuk? Vind je meerdere draadloze netwerken op je locatie?
[ Voor 4% gewijzigd door RammY op 09-04-2006 19:55 ]
Moet ik nog enige compensatie van mijn maandelijkse betaling zien te verkrijgen omdat ik 5 weken met een kapotte decoder heb gezeten?? (betaal 55 euri per maand)
Laat maar weten!
maar als jij een family abbo heb ofzo denkt niet... GRATIS Live Eredivisie
[ Voor 16% gewijzigd door RammY op 09-04-2006 21:28 ]
20 MB ADSL+Voetbalpakket+VoIP Onbeperkt à € 54.95
(waarbij ik VoIP onbeperkt verlies zodra ik TV erbij wil nemen..

Voetbal shit kan ik dan in 2007 laten vervallen.
Zonder voetbal kom ik dan op €44,90 voor 20Mb +tv + telefonie, met voetbal wordt dat €54,90 in 2007.
Jammer is dat ik voor 31 mei een keus moet maken, terwijl m'n contract eind juli afloopt

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
De modem staat in de logeerkamer bij de meterkast. De laptop gebruik ik altijd in de woonkamer. De afstand is 7 meter en er zitten 2 muren tussen. Er zitten 2 adaptersin de buurt: 1 van de modem en de andere van de dect. De dect-telefoon staat een halve meter van de modem af en daar zit en muur tussen. Toch vraag ik me af of de telefoon wel stoort. De signaalsterkte fluctureert enorm van zeer goed tot helemaal wegvallen. Het maakt dan niet uit of er wel of niet gebeld wordt. Er is soms 1 ander netwerk in de buurt, maar ook als dat netwerk er niet is, dan blijven de problemen.RammY schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:55:
[...]
Wireless: zet hm vrij neer althans probeer het... Richt de zijkant van die antenne beetje naar de locatie waar je pc/laptop staat.
Adapters van bv halogeenlampjes.. funest
En idd Dect Foons zijn nogal storend...
Waar staat je modem bij in de buurt Luuk? Vind je meerdere draadloze netwerken op je locatie?
@Extr3me: ik zal even naar de helpdesk bellen.
Ik heb Versatel nu al voor 1 jaar, kan ik nu mijn KPN abbo opzeggen?
Ik wil dus geen telefonie van Versatel en dus ook niet van KPN, ik wil alleen dat mijn adsl het doet zonder een vaste telefoon lijn!
Ik hoor het wel!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Hmz.. dan zullen ze je denk op de helpdesk wel verder helpen.LuukNouwen schreef op maandag 10 april 2006 @ 08:32:
[...]
De modem staat in de logeerkamer bij de meterkast. De laptop gebruik ik altijd in de woonkamer. De afstand is 7 meter en er zitten 2 muren tussen. Er zitten 2 adaptersin de buurt: 1 van de modem en de andere van de dect. De dect-telefoon staat een halve meter van de modem af en daar zit en muur tussen. Toch vraag ik me af of de telefoon wel stoort. De signaalsterkte fluctureert enorm van zeer goed tot helemaal wegvallen. Het maakt dan niet uit of er wel of niet gebeld wordt. Er is soms 1 ander netwerk in de buurt, maar ook als dat netwerk er niet is, dan blijven de problemen.
@Extr3me: ik zal even naar de helpdesk bellen.
Je zou kunnen proberen om de Channel op Auto te zetten.
Helpt vaak nogal op dit modem....
Maar dat zal denk ik op de helpdesk wel gebeuren
Ze hebben er wel naar gevraagd, maar ik heb het probleem als de instelling op auto staat of op een willekeurig kanaal. Versatel/Tele2 belt me terug, dus ik ben benieuwd...RammY schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:43:
[...]
Hmz.. dan zullen ze je denk op de helpdesk wel verder helpen.
Je zou kunnen proberen om de Channel op Auto te zetten.
Helpt vaak nogal op dit modem....
Maar dat zal denk ik op de helpdesk wel gebeuren
Dan is het puur afstand... denk ik....LuukNouwen schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:54:
[...]
Ze hebben er wel naar gevraagd, maar ik heb het probleem als de instelling op auto staat of op een willekeurig kanaal. Versatel/Tele2 belt me terug, dus ik ben benieuwd...
Volgensmij staat alles open... mits jij natuurlijk goed portmaptTheLemon schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:56:
Ik kan het nergens vinden, weet iemand of ik externe mail kan ontvangen via poort 25, of staat die dicht bij Tele2 ? (ivm eigen mailserver)
Nee, het is niet de afstand. Als ik een laptop 1 meter van de modem afzet, dan heb ik het probleem ook...RammY schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:44:
[...]
Dan is het puur afstand... denk ik....
[...]
Volgensmij staat alles open... mits jij natuurlijk goed portmapt
Kun je niet een goede daad verrichten en die Cap eraf halen.
Tele2 nept zijn klanten door te adverteren met 20MB en vervolgens een Cap van 12 MB in te stellen........
Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan
Tele2 heeft nooit geadverteerd met gegarandeerd 20Mbit... Niks neps aan hoor...Nosfera7u schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:28:
Extr3me
Tele2 nept zijn klanten door te adverteren met TOT 20MB en vervolgens een Cap van 12 MB in te stellen........
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Uit welk ei ben jij gekropen???arjants schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:40:
[...]
Tele2 heeft nooit geadverteerd met gegarandeerd 20Mbit... Niks neps aan hoor...

Schrijf ik ergens dat het gegarandeerd werd???
Het is tot 20MB , maar dan nog.
Hoe kun je ooit 20MB halen als er een cap van 12MB op zit......
Ik haal gewoon 1,6 MB/s met mijn Versatel Voetbal Compleet. Dus een cap van 12 MB zit er niet op. Althans niet bij mij.....Nosfera7u schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:00:
[...]
Uit welk ei ben jij gekropen???![]()
Schrijf ik ergens dat het gegarandeerd werd???
Het is tot 20MB , maar dan nog.
Hoe kun je ooit 20MB halen als er een cap van 12Mb op zit......
Je maximale snelheid is afhankelijk van de kwaliteit van het koper, de afstand tot de wijkcentrale etc. Vergeet de overhead niet (die 10-20% kan zijn). Test je speed eens via www2.tele2.nl/100mb.bin te downloaden.
Misschien wilt de Tele2 klachtgroep hier nu eindelijk iets aan doen?Nosfera7u schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:28:
Extr3me
Tele2 nept zijn klanten door te adverteren met 20MB en vervolgens een Cap van 12 MB in te stellen........
Dan bof je, volgens de tele2 site zit er een speedcap op.LuukNouwen schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:04:
[...]
Ik haal gewoon 1,6 MB/s met mijn Versatel Voetbal Compleet. Dus een cap van 12 MB zit er niet op. Althans niet bij mij.....
[ Voor 41% gewijzigd door dolby op 10-04-2006 14:31 ]
Ik probeer m'n via m'n Laptop draadloos te internetten maar krijg gee verbinding te zien.
Ik heb in Win XP een verbinding gemaakt met de SSID naam van de Router maar krijg niks te zien.
Zou iemand me misschien op weg kunnen helpen?
Alvast bedankt.
-edit-
Inmiddels zelf al beetje lopen klooien en ik zie m'n draadloze netwerk wel alleen als ik wil verbinden krijg ik steeds "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"
[ Voor 27% gewijzigd door Morpheus2003 op 10-04-2006 19:02 ]
Helpt bij mij nogal eens..
1,6 Mb/s = 12,8 Mbit/s.. zeker geen 20 dus..LuukNouwen schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:04:
[...]
Ik haal gewoon 1,6 MB/s met mijn Versatel Voetbal Compleet. Dus een cap van 12 MB zit er niet op. Althans niet bij mij.....
Je maximale snelheid is afhankelijk van de kwaliteit van het koper, de afstand tot de wijkcentrale etc. Vergeet de overhead niet (die 10-20% kan zijn). Test je speed eens via www2.tele2.nl/100mb.bin te downloaden.
Overigens staat er volgens mij ergens in de voorwaarden dat je geen recht hebt op de volle 20 Mbit en dat ze de snelheid mogen cappen om de tv en telefonie mogelijk te maken.. in principe leveren ze dan namelijk 20 Mbit.. 12 Mbit internet en 8 Mbit voor TV en Telefonie.. Versatel is geen dom bedrijf die je daar zomaar op kunt pakken vrees ik..
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
Yep werkt ook nietRobinter79 schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:14:
Heb je al eens rechtermuisklik gedaan op die verbinding (mijn netwerkverbindingen) en dan 'herstellen'?
Helpt bij mij nogal eens..
Verwijderd
Toch is de echo cho cho ho nog niet weg bij het bellen.
Verwijderd
wat altijd ook wel handig is; ipconfig/release daarna ipconfig/renew(in command prompt,uitvoeren@start)Morpheus2003 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:49:
Beste mensen,
Ik probeer m'n via m'n Laptop draadloos te internetten maar krijg gee verbinding te zien.
Ik heb in Win XP een verbinding gemaakt met de SSID naam van de Router maar krijg niks te zien.
Zou iemand me misschien op weg kunnen helpen?
Alvast bedankt.
-edit-
Inmiddels zelf al beetje lopen klooien en ik zie m'n draadloze netwerk wel alleen als ik wil verbinden krijg ik steeds "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

Iemand hier nog een antwoord op?henkyyyyyyy schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:55:
Ik heb nu speciaal voor Versatel een KPN abbo genomen voor 9 euro per maand. (belbudget)
Ik heb Versatel nu al voor 1 jaar, kan ik nu mijn KPN abbo opzeggen?
Ik wil dus geen telefonie van Versatel en dus ook niet van KPN, ik wil alleen dat mijn adsl het doet zonder een vaste telefoon lijn!
Ik hoor het wel!
Ik moet hem binnenkort af sluiten, anders zit er weer een jaar aan vast!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Dus zou het volgens mij niets uitmaken qua kosten.
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Je zit een jaar aan KPN vast en na dat jaar kun je het contract per maand opzeggen.henkyyyyyyy schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:20:
[...]
Iemand hier nog een antwoord op?
Een hele rij microsoft certificeringen.
Dat klopt, de minimale kosten (onderhoud kaal koper door Kpn) gaan dan naar de provider, die het op zijn beurt weer bij de klant in rekening brengt.KnoppenSpook schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:54:
Volgens mij betaal je sowieso 9 euro aan koper huur aan de KPN (Via Versatel dan).
Dus zou het volgens mij niets uitmaken qua kosten.
Je hebt er dus geen bal aan en je gooit dan ook je vaste nummer weg, wat je niets extra kost als je hem zou behouden.
Technisch gezien is het allemaal geen probleem, maar financieel schiet het niet op
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Zoekt en gij zult vinden...Nosfera7u schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:28:
Extr3me
Zie: rjn27 in "Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - ..."De snelheid van een ADSL2+ verbinding is afhankelijk van een aantal zaken, waaronder de lengte en de kwaliteit van de koperlijn die loopt vanaf het huis van de klant naar ons netwerk. De ervaring leert dat een aantal klanten problemen ondervonden met de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Om dit te ondervangen hebben wij voor een aantal klanten aanpassingen gedaan. De verbinding blijft voor deze klanten nu wel stabiel, dit heeft echter wel tot gevolg dat de download snelheid voor hen is gelimiteerd tot een maximum van 15.3 Mbit/s. Deze snelheid is wel meer dan voldoende om supersnel te kunnen internetten, voetbal te kunnen
kijken en tegelijkertijd te bellen.
De snelheid van 20 Mbit/s die bij ons product wordt genoemd kan bij optimale omstandigheden gehaald worden, wij geven daarom in de omschrijving van onze dienst aan dat het gaat om een snelheid tot 20 Mbit/s. De klant staat bij ons centraal en wij gaan daarom uiteraard door met het zoeken en testen van nieuwe profielen, om zo voor onze klant een nog betere balans te vinden tussen kwaliteit en snelheid.
Je kunt bijvoorbeeld bij TweakDSL een kaal koper lijn aanvragen.. setupkosten a 75 euri en dan nog 6 euro zoveel meen ik in de maand er bij...henkyyyyyyy schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:20:
[...]
Das n optie...
Kleine correctie als je 12,8 mbit haalt gaat daar nog TV vanaf. Als je tv namelijk niet gebruikt is je download hoger. Of dit voor telefonie ook geld weet ik niet.Ropniko schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:18:
[...]
1,6 Mb/s = 12,8 Mbit/s.. zeker geen 20 dus..
Overigens staat er volgens mij ergens in de voorwaarden dat je geen recht hebt op de volle 20 Mbit en dat ze de snelheid mogen cappen om de tv en telefonie mogelijk te maken.. in principe leveren ze dan namelijk 20 Mbit.. 12 Mbit internet en 8 Mbit voor TV en Telefonie.. Versatel is geen dom bedrijf die je daar zomaar op kunt pakken vrees ik..
Verwijderd
Precies, volgens DU-meter haal je max 13,1 mbit / 1,61 mbyte, zet je de decoder aan dan zakt dat naar 9 mbit.zandpaddo schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:52:
[...]
Kleine correctie als je 12,8 mbit haalt gaat daar nog TV vanaf. Als je tv namelijk niet gebruikt is je download hoger. Of dit voor telefonie ook geld weet ik niet.
De statistics-page is niet voor niets bij de eerste berichten over de speedcap uit de firmware van het modem gehaald. Die liet namelijk precies zien tot waar de lijn in staat was, en dat was voor de meesten toch de volle mep, danwel meer dan wat ze nu krijgen..
Het standaard "ligt aan de omstandigheden" antwoord van Tele2/Versatel is dan ook bull****, ik zit 175 meter van de centrale, en mijn koper is okay, totdat anders bewezen.
Verwijderd

https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
DU-meter laat de doorvoer door de netwerkkaart zien, dat is dus je snelheid, 13,1 mbit. "Eventuele overhead" is als ik van een snelle ftp-server download, geen 7 mbit toch?Devian schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:36:
als je 1,6mb/s haalt kun je er van uitgaan,met overhead meegerekend, dat dit 16mbit is,,, wat hier nu gebeurt is geen rekening houden met een eventuele overhead
KPN kun je na een jaar per maand opzeggen hoorhenkyyyyyyy schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:20:
[...]
Verwijderd
www.home.versatel.nl/Lestat79
Hebben meerdere mensen hier last van?
Error 404 - File not found krijg ik...Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:08:
Sinds Versatel ,Tele2 is geworden gaat mijn homepage niet meer open.
www.home.versatel.nl/Lestat79
Hebben meerdere mensen hier last van?
Gevalletje voor de helpdesk denk ik

Verwijderd
Ik heb/had Versatel Plus internet en ben sinds vandaag omgeswitched naar de 20 mb tv compleet variant. Aangezien ze pas vrijdag a.s. komen installeren zit ik de hele week zonder internet, mits iemand een idee heeft om met mn huidige 11mbs etech router/modem (welke nu op dhcp staat ingesteld) internet te verkrijgen?
Niet mogelijk, je nieuwe wachtwoord staat (verborgen) in je nog te krijgen nieuwe modem en dus heb je onvoldoende gegevens om je verbinding werkend te maken.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:21:
Ik heb een probleempje van een andere orde.
Ik heb/had Versatel Plus internet en ben sinds vandaag omgeswitched naar de 20 mb tv compleet variant. Aangezien ze pas vrijdag a.s. komen installeren zit ik de hele week zonder internet, mits iemand een idee heeft om met mn huidige 11mbs etech router/modem (welke nu op dhcp staat ingesteld) internet te verkrijgen?
Dit komt doordat alles op het adslmodem is gebaseerd.
Ik neem tenminste aan dat je met 11Mb/s wireless bedoelt ....
Als je toch een wifi signaal wil gebruiken (van een onbeveiligde buurman ofzo) dan heb je een los wifi kaartje nodig, bijv. pcmcia voor een laptop, pci voor een pc of een usb versie.
Het modem synct overigens wel op het 20Mb signaal met 8/1Mb/s maar je krijgt geen toegang, zoals in het vorige bericht staat.
[ Voor 13% gewijzigd door Speedy-Andre op 24-04-2006 12:43 ]
wat gebeurt er als ik poort 1 en 3 van de router aansluit op een switch dan van deze switch een kabel naar de huiskamer, daar een hub en dan een patch kabel naar de decoder en een naar de PC??
problemen op 192.168.1.1? wat dan als ik het IP adres van het internetdeel op 192.168.0.1 zet?
Graag jullie idee, gaat niet zozeer om het fiet dat het handig zou zijn maar gewoon voor het idee...
Geen flauw idee dat wer dan gebeurd....ff proberen zou ik zeggen. Volgens mij werkt er in het ergste geval nietsconradm313 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:34:
Vraagje,
wat gebeurt er als ik poort 1 en 3 van de router aansluit op een switch dan van deze switch een kabel naar de huiskamer, daar een hub en dan een patch kabel naar de decoder en een naar de PC??
problemen op 192.168.1.1? wat dan als ik het IP adres van het internetdeel op 192.168.0.1 zet?
Graag jullie idee, gaat niet zozeer om het fiet dat het handig zou zijn maar gewoon voor het idee...
Weet ook niet of er op poort 1/2 en poort 3/4 verschillende dhcp settings gezet worden (waardoor dus of je pc of je decoder) straks niet werkt.
Ik heb een laptop en pc verbonden via Wi-Fi met de Versatel modem. Als ik een map wil sharen vindt geen van beide het andere gedeelde apparaat/map in mijn netwerkomgeving.
Alles staat goed ingesteld want nu komt het....zodra ik de laptop of pc aan een kabel knoop en de andere draadloos laat dan vinden ze elkaar en de gedeelde mappen wel.
Dus het lijkt erop alsof een draadloze verbinding (met wpa sleutel) niet kan verbinden met een ander draadloos apparaat???? Vaag toch? Heeft iemand hier een verklaring / antwoord op?
Voor wpa heb ik geen radius-server beschikbaar en daar ga ik niet voor zorgen ook

Laat telenee gewoon wpa-2 activeren, dan heb je er tenminste nog wat aan (tenzij je een firmware upgrade krijgt die alles reset

Die kun je tenminste geheel configureren en zo duur zijn die dingen niet.
Verwijderd
Al een jaar 900kb en nu 1.7 mb/sec.
iemand meer hier "last" van.
hahahwwaaaaaaaaa
Jij had geen speedcap.... niemand...Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:11:
Joepie, bij mij is de speedcap weg , whoeiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Al een jaar 900kb en nu 1.7 mb/sec.
iemand meer hier "last" van.
hahahwwaaaaaaaaa
Alleen een 15.3 mbit cap voor de stabiliteit... en dat is geen 900kb/sec.
Volgensmij is je dat al eens vaker verteld in deze topic

Verwijderd
Normaal zitten we altijd 1,5mb/s maar na een paar minuten was het al weer weg en was het weer 1,5mb/s
Tevens zijn al me instellingen bij de router weg, gereset ofzo wireless stond weer aan enz..
Zeer irritant dat ze geen backup functie maken ofzo, maar kan het zijn dat er een firmware update is geweest?
Dat resetten van de firewall instellingen had ik gsiteren ook, zal wel zijn omdat tele2 een udpate deed denk ik ja.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:39:
Vandaag vertelde me broer dat die opeens een tijdje met 2,2mb/s ging via newsgroepen.
Normaal zitten we altijd 1,5mb/s maar na een paar minuten was het al weer weg en was het weer 1,5mb/s
Tevens zijn al me instellingen bij de router weg, gereset ofzo wireless stond weer aan enz..
Zeer irritant dat ze geen backup functie maken ofzo, maar kan het zijn dat er een firmware update is geweest?
Is het mogelijk dat ik mijn contract voor dit jaar af koop heb het al afgezegd alsg oed is. moet tot 18 augustus. En dat ik nu me lijn al om laat zetten naar wannadoo? Me ouders willen dat betalen voor me dus dat laat ik niet nog keer tegen me zeggen. Ik betaal nu zoveel maar kan het eigenlijk niet kwijt. Iemand een idee of dat mogelijk is
Verwijderd
Daarvoor heb ik een storing aangemeld bij Tele2. Ik werd vriendelijk geholpen en had toch echt het idee dat Tele2 er serieus mee bezig was.
De laatste dagen word ik iedere dag gebeld met de vraag of de storing al over is en wordt er iedere keer geprobeerd dezelfde vragenlijst op mij af te vuren. Vragen die ik al meerdere keren beantwoord heb.
Ik heb dus vanavond mijn indruk over Tele2 maar weer een beetje bijgesteld
Afkopen kan zeker wel... betaal je het hele schuldige bedrag in een keer ipv te wachten tot augustus.. Bel de klantenservice even en zeg dat jeje contract af wil kopen...WeAreLegion schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:45:
Vraagje.
Is het mogelijk dat ik mijn contract voor dit jaar af koop heb het al afgezegd alsg oed is. moet tot 18 augustus. En dat ik nu me lijn al om laat zetten naar wannadoo? Me ouders willen dat betalen voor me dus dat laat ik niet nog keer tegen me zeggen. Ik betaal nu zoveel maar kan het eigenlijk niet kwijt. Iemand een idee of dat mogelijk is
Als jij word gebeld en er vragen worden gesteld, zit het wel snorVerwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:14:
Ik heb nog steeds een echo als ik zelf ga bellen.
Daarvoor heb ik een storing aangemeld bij Tele2. Ik werd vriendelijk geholpen en had toch echt het idee dat Tele2 er serieus mee bezig was.
De laatste dagen word ik iedere dag gebeld met de vraag of de storing al over is en wordt er iedere keer geprobeerd dezelfde vragenlijst op mij af te vuren. Vragen die ik al meerdere keren beantwoord heb.
Ik heb dus vanavond mijn indruk over Tele2 maar weer een beetje bijgesteld
Jups dat heb ik gedaan en dat kon inderdaad. Me ouders betalen het bedrag en ik kan wat anders nemen wat goedkopers dus scheelt me aardig watRammY schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:56:
[...]
Afkopen kan zeker wel... betaal je het hele schuldige bedrag in een keer ipv te wachten tot augustus.. Bel de klantenservice even en zeg dat jeje contract af wil kopen...
[...]
Als jij word gebeld en er vragen worden gesteld, zit het wel snor
Verwijderd
Bij mij en bij veel andere mensen in mijn woonplaats zeker 600 KB meer ,
Zijn ze toch op de goede weg, complimenten voor de Tele2 boys en Girls.
Na de helpdesk te hebben gebeld bevestigde ze me dat het netwerk redelijk stabiel
is geworden en dat ze nu aan de snelheid werken.
groetjes.
Nog niks van te merken hier (Best), speedtest geeft nog steeds 1,50 MB/s aan met decoder uit.Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 05:45:
Bij wie is de snelheid de afgelopen week ook zo opgelopen.????
Bij mij en bij veel andere mensen in mijn woonplaats zeker 600 KB meer ,
Zijn ze toch op de goede weg, complimenten voor de Tele2 boys en Girls.
Na de helpdesk te hebben gebeld bevestigde ze me dat het netwerk redelijk stabiel
is geworden en dat ze nu aan de snelheid werken.
groetjes.
Verwijderd
das zeer snel maat, tochzandpaddo schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:58:
[...]
Nog niks van te merken hier (Best), speedtest geeft nog steeds 1,50 MB/s aan met decoder uit.
[ Voor 10% gewijzigd door MSoft06 op 28-04-2006 20:23 ]
We mogen niet klagen, maar toch geen 20mbit maar de gecapte 15 mbit (20 zou theoretischmoeten kunnen, want < 1km van centrale).
AULXJMHR
Verwijderd
Er zou 4mbit gereserveerd zijn voor tv, je ziet de snelheid ook echt met die hoeveelheid zakken als je een snelheidstest doet met de decoder aan.DPhoenix schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:48:
Stel je zit op een moment veel te downloaden en gebruikt hierdoor veel bandbreedte. Beinvloed dit ook het televisie -en telefoniesignaal? Kortom treedt er bij het televisie kijken dan ook vertraging opZal wel niet toch, neem aan dat dit apart gaat?
Het zal eerder zijn dat de tv-doorgifte een soort prioriteit heeft, en je bandbreedte qua downloaden moet inleveren als de decoder aanstaat.
Verwijderd
Nu haal ik wireless (modem en kaart op 54 mbps) 500 kbs en met een netwerkkabel boven de 1 mb.
Meer mensen dit probleem of heeft er iemand tips voor een volledige snelheid met wifi?!
In de startpost is hierover informatie opgenomen. Je moet een bestandje TCP Optimizer downloaden en bepaalde instellingen in je configuratie aanbrengen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:33:
Alles is inmiddels aangesloten vandaag.
Nu haal ik wireless (modem en kaart op 54 mbps) 500 kbs en met een netwerkkabel boven de 1 mb.
Meer mensen dit probleem of heeft er iemand tips voor een volledige snelheid met wifi?!
Dat werkt goed, ik ging van 5Mb/s naar 12Mb/s, wat ik ook met en rj45 verbinding haal.TweakersOnly schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:40:
[...]
In de startpost is hierover informatie opgenomen. Je moet een bestandje TCP Optimizer downloaden en bepaalde instellingen in je configuratie aanbrengen.
Optimizer installeren, 'optimaal' instellen en da's alles
Verwijderd
En WEP =WEG, WPA2 rulesMSoft06 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:03:
Ik heb de oplossing gevonden voor WPA2 te activeren, intresse? Msn me maar op mijn mailadres, deze informatie is niet erg public.

Is inmiddels gelukt, goede key ingevuld en het werkt
[ Voor 28% gewijzigd door Speedy-Andre op 30-04-2006 16:32 ]
Verwijderd
Na een reset van het modem, haal ik nu weer 1,5 mb/s, alleen duurt dat maar 1 seconde, hierna zakt de snelheid weer razendssnel naar ca. 600 kb/s.
Uiteraard staat decoder etc. uit.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
edit:
Tjees wat ben ik een sukkel......had mijn bittorrent nog aan staan

Haal nu 1,4 mb/s (nadat ie trouwens even naar de 2,4 schiet
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 16:56 ]
Spyware scanners? Virusscanners? etc etc
Verwijderd
Is de Sitecom DC-202 goed genoeg (makkelijke instellingen?), of moet je een speciale ADSL2 router aanschaffen, is het misschien ook handig (sterker signaal) om een wireless router aan te schaffen of is dat overbodig omdat de modem van Versatel al wireless is.
mzzl
Verwijderd
moet je dat programmaatje op je laptop installeren of op je PC??TweakersOnly schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:40:
[...]
In de startpost is hierover informatie opgenomen. Je moet een bestandje TCP Optimizer downloaden en bepaalde instellingen in je configuratie aanbrengen.
Je moet dat installeren op de PC die de snelheid nodig heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door MSoft06 op 30-04-2006 20:53 ]
Verwijderd
Zo hier weer een tevreden gerbuiker die via een goed beveilgde internet verbinding werkt. Het is een aanrader. Je kan gewoon via msn met mSoft6 (ownagetime ad hotmail.com)MSoft06 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:03:
Ik heb de oplossing gevonden voor WPA2 te activeren, intresse? Msn me maar op mijn mailadres, deze informatie is niet erg public.
Mij heeft hij goed geholpen.
Henisa
Het beste advies in dit geval dat ik je kan geven is gewoon een goedkope switch eraan hangen, scheelt je allemaal instellingen etc. en de router-functionaliteit heb je toch niet nodig, achter je Versatel modem.
nou waarschijnlijk moet je alleen ff aangeven binnen je dc202 dat hij moet werken alsof je een chello verbinding hebt. Dus in de wizard kiezen voor chello en verder instellingen zijn niet nodig.Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:22:
Kan iemand mij advies geven. Ik heb sinds donderdag Tele2 compleet voetbal, dus 20mb etc. Werkt in principe goed, al heb ik wel twijfels over de snelheid. Momenteel is mijn PC niet aangesloten omdat ik hier 2 Playstations aangesloten heb en aangezien de modem maar 2 poorten ter beschikking heeft. Als ik op mijn laptop speedtest doe kom ik rond de 3.500 a 4000Kb, erg laag dus. Maar wat ik nog vervelender vind is dat ik maar 2 poorten ter beschikking heb. Ik heb nu een Sitecom router gekocht om die er tussen te plaatsen zodat ik ook gewoon mijn PC "bedraad" kan aansluiten. Moet ik nu in de router ook allerlei instellingen aanpassen? Ik ben namelijk blij dat ik nu probleemloos online kan met de PS2's (de headsets van de beide doen het zelfs tijdens Socom III online praten en horen, terwijl dat bij mijn vorige internetprovider heel vaak niet goed ging).
Is de Sitecom DC-202 goed genoeg (makkelijke instellingen?), of moet je een speciale ADSL2 router aanschaffen, is het misschien ook handig (sterker signaal) om een wireless router aan te schaffen of is dat overbodig omdat de modem van Versatel al wireless is.
mzzl
Je mag dezeVerwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:50:
edit:
Tjees wat ben ik een sukkel......had mijn bittorrent nog aan staan![]()
![]()
Haal nu 1,4 mb/s (nadat ie trouwens even naar de 2,4 schiet, daarna zakt ie naar 1,4)

Bestaat er ook een soort "TCP Optimizer " voor mac osx? Ik heb geprobeer om de zoekbalk te gebruiken, maar dan krijg ik een vette error te zien. Ik zoek wel het lieft iets wat freeware is natuurlijk mocht er zoiets bestaan voor osx.Veel mensen op GoT hebben gemeld dat hun wireless verbinding niet boven de 500 kilobyte/sec uitkwam. Dit kan je verhelpen door het programma TCP Optimizer te downloaden de optimized settings aan te zetten, PPPoE aanvinken en de scroller op de snelheid 20MB te zetten. Hierna even rebooten en wireless gaat op de juiste snelheid!
Joost
Ja, zoek ff op "BroadbandOptimizer" in googleboom1001 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:28:
[...]
Bestaat er ook een soort "TCP Optimizer " voor mac osx? Ik heb geprobeer om de zoekbalk te gebruiken, maar dan krijg ik een vette error te zien. Ik zoek wel het lieft iets wat freeware is natuurlijk mocht er zoiets bestaan voor osx.
Verwijderd
Nieuwe installatie al eens geprobeerd? virusscanners uitgeschakeld etc?
Anders moet je toch maar eens kijken naar de lijnafstand.
Verwijderd
Ik zit via wireless ongeveer 5 meter van mijn router (linksys met 2 antenne's) en haal bij usenet ongeveer 1500 kb/s (ik mag natuurlijk niet klagen) maar als ik hier lees dat andere met het zelfde abbonement 4000 kb/s halen. Virusscanners heb ik niet nodig (Mac he
Dit topic is gesloten.
Let op: Dit topic is NIET bedoeld om je speed-resultaten te dumpen. Inhoudelijk discussieren is prima, maar je snelheidsresultaten zonder reden neerzetten kost je een OW.