klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Oke, hier is een korte test:
core: 702mhz
mem:801mhz
vgpu: 1.500v
mvddc: 2.119v
mdddq: 2.119v
vddci: 1.500V
Dit is een een Stacker 830, met 7x120mm fans op 5 volt
De koeler is erop geplakt met AS5 en met standaard Zalman heatsinks
Op de koeler zelf heb ik een 120mm fan bevestigd die op 1200 rpm loopt. (fluisterstil dus)

Klik voor de vergroting
Als ik nog iets moet testen, roep maar
[ Voor 4% gewijzigd door niels88 op 17-10-2006 19:17 ]
Ik draai momenteel nog met standaardkoeling op mijn tweetal X1900's. Op zich vind ik de temps niet zo storend (blijft netjes onder de 100 graden), maar de geluidsproductie die soms nodig is staat me wel een beetje tegen.
Ik vind het jammer dat Arctic Cooling van het DHES (direct heat exhaust system) is afgestapt, want dat is wel wenselijk met de hitteproductie van de X1900...
Die Zalman VF schijnt inderdaad te weinig te koelen, en zo'n koelblok wat jij op je kaart hebt gezet zal ook wel niet zo lekker gaan met Crossfire..
Nog maar even wachten dus.
Edit: Late reply van mij, ik ben traag. Een temperatuur van 70C voor de core lijkt misschien wel hoog, maar je hebt wel gigantisch veel volts op je core gezet. Dat is ook te zien aan de mosfets op je kaart. 99 graden haal ik in mijn systeem echt niet. Ik zit hoogstens op 80 graden stressed voor de mosfet chips.
Je moet dat niet onderschatten, want mosfets zijn gespecifieerd op maximaal 100 graden..

[ Voor 21% gewijzigd door frankknopers op 17-10-2006 19:22 ]
Goud is geen geld
Die koeler gaat JUIST met crossfirefrankknopers schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:18:
Is die fan nog wel stil met zo'n ''lousy'' tiewrap bevestiging? Of heb je het wel goed strak kunnen krijgen? Met de temps zal het wel goed komen als die fan een beetje stevige flow geeft (100+ CFM).
Ik draai momenteel nog met standaardkoeling op mijn tweetal X1900's. Op zich vind ik de temps niet zo storend (blijft netjes onder de 100 graden), maar de geluidsproductie die soms nodig is staat me wel een beetje tegen.
Ik vind het jammer dat Arctic Cooling van het DHES (direct heat exhaust system) is afgestapt, want dat is wel wenselijk met de hitteproductie van de X1900...
Die Zalman VF schijnt inderdaad te weinig te koelen, en zo'n koelblok wat jij op je kaart hebt gezet zal ook wel niet zo lekker gaan met Crossfire..
Nog maar even wachten dus.
Check dit topic eens: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=479957&page=2
Je kunt namelijk de koeler op 2 manieren bevestigen
A:

B:

En die ventilator op de koeler zit lekker strak, dus die zorgt niet voor vibraties. En hij draait zowieso al zo langzaam dat het trillen minimaal is.
En ik had even veel volt op de kaart gezet zodat het testen wat sneller gaat
[ Voor 11% gewijzigd door niels88 op 17-10-2006 19:25 ]
http://www.ocforums.com/s...ba&p=4735018&postcount=45Thermalright HR03 (passive without fans blowing on it)
TIM: Arctic Silver AS5
idle: 45C
load (2h of Oblivion): 67C
[ Voor 19% gewijzigd door frankknopers op 17-10-2006 19:29 ]
Goud is geen geld
Klopt, die temps zijn beter. Maar zie even in: ik draai met hogere clocks, op een hoger voltage,( om te testen) en ik weet niet op wat voor een rpm die ventilator van hem draait. Maar hoe dan ook, ik vind de HR-03 een toppertjefrankknopers schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:26:
Mooi om te zien, maar je zult er dan zelf een fan tegenaan moeten knutselen om de hitte in de juiste richten (achterzijde roosters) af te voeren. De temps waren wel goed met die persoon X op het forum:
[...]
http://www.ocforums.com/s...ba&p=4735018&postcount=45
Mooie Core temps hoor!
Volgens mij kan je die van de vregs nog wel wat naarbeneden halen door daar ook een fan achter te zetten.
Met die cooling gaat crossfire niet lukken hier. De bovenste kaart kan niet met die cooler omhoog (TTBT in de weg). En als die omlaag zit + fan past er geen 2e kaart in. (Niet dat ik CF van plan was...maar goed.
En waar heb je hem vandaan gehaald?
[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 17-10-2006 21:12 ]
Ik heb hem besteld bij freezinghardware. Ik stuurde een email of ze hem hadden, verrassend genoeg konden ze de koeler zo leveren. Na het vooruitbetalen had ik het binnen 3dagen binnenSaturnus schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:06:
@niels88
Mooie Core temps hoor!
Volgens mij kan je die van de vregs nog wel wat naarbeneden halen door daar ook een fan achter te zetten.
Met die cooling gaat crossfire niet lukken hier. De bovenste kaart kan niet met die cooler omhoog (TTBT in de weg). En als die omlaag zit + fan past er geen 2e kaart in. (Niet dat ik CF van plan was...maar goed.)
En waar heb je hem vandaan gehaald?
Anoniem: 175356
ten eerste atitool zuigt en is niet noukeurig..!!!Bever! schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:10:
ok ik zo ongeveer de meest verrotte xtx in history..
stock voltages: 675:825. *edit* (dacht dat dit dus stabiel was, NOT) *edit*
meer volt haalt eigenlijk niks uit, en de manier van fouten geven is ook zo vreemd.
Ik zet de core op 700, zet het kubusje aan van ati tool.
gaat 20 seconden prima, en dan ineens freeze.
kan muis nog paar tellen bewegen, caps lock en num lock idem. En dan slaat ie helemaal vast.
Voltlijnen zijn akelig stabiel, dus daar kan het niet aan liggen..
Doe ik iets heel erg fout??
/edit/
pwm temps zijn na een minuut of 10 stresstest 76 graden op stock speeds.
chip zelf 80-81.
morgen maar eens kijken of het misschien aan de temperatuur ligt..
download de laatste RIVATUNER a daarnee overklokken..zet die prut op wat je wil heben mijn test tot nu is 700/900 maar doe erst wat je wil..
ram op test..dan is hij klaar ga ff 3dmarken en voilla standaart voltages mar uber overklok
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 175356 op 18-10-2006 03:25 ]
Ja hoor, atitool zuigt.Anoniem: 175356 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 03:23:
[...]
ten eerste atitool zuigt en is niet noukeurig..!!!
download de laatste RIVATUNER a daarnee overklokken..zet die prut op wat je wil heben mijn test tot nu is 700/900 maar doe erst wat je wil..
ram op test..dan is hij klaar ga ff 3dmarken en voilla standaart voltages mar uber overklok
Snap jij wel helemaal hoe atitool in elkaar steekt kerel
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
ATi Tool zuigt niet, alleen de functie voor het automatisch vinden van je overklok werkt inderdaad soms niet al te nauwkeurig, voor de rest werkt het prima. Je moet gewoon weten welke versie icm met welke CAT drivers je moet draaien. Je schrijft dat je ram op 900Mhz draait. Da's inderdaad wel snel, welke voltages gebruik je daarvoor? Post eens een screenAnoniem: 175356 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 03:23:
[...]
ten eerste atitool zuigt en is niet noukeurig..!!!
Een überoverklok haal je niet op standaard voltages, 900MHz qua ram vind ik opzich wel een behoorlijke overklok, maar dat haal je nevernooitniet met standaard volatges
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
ATITool voltages werken hier nog steeds rot, profiel laden, vervolgens handmatige voltage-profiel laden...maarja...het werkt...Demon_Eyez schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:47:
[...]
ATi Tool zuigt niet, alleen de functie voor het automatisch vinden van je overklok werkt inderdaad soms niet al te nauwkeurig, voor de rest werkt het prima. Je moet gewoon weten welke versie icm met welke CAT drivers je moet draaien. Je schrijft dat je ram op 900Mhz draait. Da's inderdaad wel snel, welke voltages gebruik je daarvoor? Post eens een screen
Een überoverklok haal je niet op standaard voltages, 900MHz qua ram vind ik opzich wel een behoorlijke overklok, maar dat haal je nevernooitniet met standaard volatges
@smieg
Post inderdaad maar eens een screenshot of een 3DM Link, zeggen dat de kaart xxK 3DMark scoord of yyy clocks haalt is 1 ding, maar bewijzen...daar gaat het om.

Ik zag dat je ook een productsurvey hebt gemaakt van je nieuwe Sapphire X1900 CF kaart. Wat voor geheugen zit erop? Is dat 1.2ns of 1.1nsfrankknopers schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:18:
@Saturnus
Vaag, ik heb echt nog nooit probs gehad met Ati Tool.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
BIj het laden van een profiel (met voltage edit) wordt alleen het voltage van het memory bijgesteld...Demon_Eyez schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:56:
@Saturnus
Vaag, ik heb echt nog nooit probs gehad met Ati Tool.
Handmatig gaat het goed, maar om te benchen moet ik ATI Tool echt closen anders zet die alles weer op 500/600 (zonder dat daar enige reden voor is).
Kick.Steephh schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 02:56:
[...]
Ik vraag me ook af waarom hij standaard zo laag loopt.. Hij hoort namelijk 625/720 standaard te zijn. Met de ATITool kom ik tot 702/792 makkelijk... Alleen als ik daarna ga gamen flipt hij een beetje..
Als ik die VPU Recover nu uit zet (want mét is niet te doen) en ik klok de GPU te hoog, zet hij hem de core&mem speed dan wel terug als er iets fout gaat met overclocken?
_@/'
Ja, als die VPU Recovery uit is en je clockt te hoog moet je booten.
Anoniem: 175394
4124 3dmark05
samen met:
Asus K8V-MV
Sempron 2600+ 1.6ghz
2x 512 gaar ram single channel
Maxtor 80gb sata
Asus 360 watt
Hoe weet jij dat dan? Heb jij een programma wat de speeds monitort en in een grafiek weergeeft ofzo?Saturnus schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:46:
Met laag bedoel je 500/600? Dat zijn die 2D speeds, als het goed is gaat het onder het gamen naar 625/720. (Bij mij niet.)
Ja, als die VPU Recovery uit is en je clockt te hoog moet je booten.
_@/'
Installeer gewoon RivaTuner dan zie je het zelfSteephh schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:41:
[...]
Hoe weet jij dat dan? Heb jij een programma wat de speeds monitort en in een grafiek weergeeft ofzo?
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Lees hier het artikel en probeer het zelf!
Me X1900XT omruilen?

Raar...geen resultaten...
[ Voor 25% gewijzigd door Saturnus op 19-10-2006 21:16 ]
Anoniem: 168490

ik schuif niet met de volts omdat ik dat niet durf er staan altijd andere waardes...
wat ik nu laat zien IS STOCK ik heb er niet aangezeten..!!! dat eronder een profile is die new heet..is puur om bij opstart mijn fanspeed en shit te regelen..!!!!!
http://www.techzine.nl/f/g/23056php8LXbxE.jpg
http://www.techzine.nl/f/g/23056php4Q4HpJ.jpg
http://www.techzine.nl/f/g/23056phpEbXcAZ.jpg
http://www.techzine.nl/f/g/23056phpQQWysj.jpg
http://www.techzine.nl/f/g/23056phph2mMgV.jpg
http://www.techzine.nl/f/g/23056phpY2Mbod.jpg
de score van 15000 zal ik ff opniew moeten maken..hij is nog niet egt stable @ 4.05ghz met luchtcooler..
de 14500 die er nu bij 2005 staan zijn gehaald op 3.2ghz en stock core en 720 mem..
bij die score van 15500 draaide hij @700/900 zoals nu..maar dan met 4.05 ghz..
dus waneer ik dieweer stable heb zall ik een screentje posten met die 1000 puntjes meer
EDIT-ik moet er bijzeggen.....ik heb de xtx toxic bios erin met betere timings..ik weet niet of dat mijn voltages verhoogt..het lijkt mij dat de toxic @ zelfde volts lopen als xtx normaal..?? toch??
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 175356 op 20-10-2006 06:53 ]
Jouw kaart loopt wat voltages betreft NIET op stock kerel, dus niks ongelovigenAnoniem: 175356 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 03:51:
@ ongelovigen...aka saturnus![]()
![]()
![]()
ik schuif niet met de volts omdat ik dat niet durf er staan altijd andere waardes...
wat ik nu laat zien IS STOCK ik heb er niet aangezeten..!!! dat eronder een profile is die new heet..is puur om bij opstart mijn fanspeed en shit te regelen..!!!!!
?
MVDDQ stock = 2.086v bij jou : 2.201v
MVDDC stock = 2.086v bij jou : 2.154v
VDDCI stock = 1.448v bij jou : 1.522v
Voordat je gaat roepen dat je zulke speeds op stock voltages haalt zou ik het eerst voortaan maar even checken. Het zijn zeker mooie scores en relaxte speeds. Maar ik weet niet hoe je je kaart koelt, maar je ram krijgt toch wel wat juice voor z'n kiezen, is maar dat je het weet.
als ik atitool weghaal..en mijn profiles niet save..dan staat er weer exact hetzelfde weer..!!!!!
dus ik doe nix met volts..
however....ik zei dus ook zie mijn edit,.....
Anoniem: 175356 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 03:51:
EDIT-ik moet er bijzeggen.....ik heb de xtx toxic bios erin met betere timings..ik weet niet of dat mijn voltages verhoogt..het lijkt mij dat de toxic @ zelfde volts lopen als xtx normaal..?? toch??
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 175356 op 21-10-2006 02:48 ]
[ Voor 50% gewijzigd door Phuncz op 21-10-2006 08:34 ]
De core staat volgens mij wel op default. Maar het is bekend dat je met een X1900 veel meer profijt hebt van een ram overklok dan een overklok van de core. Die Toxic versie is met name uit de fabriek geoverklokt op het geheugen en niet op de core, vandaar GPU voltage stock en ram voltages verhoogdSaturnus schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:03:
En de Core dan?
Eej, anders hou je ff gewoon je grote mond en ga je niet lopen schreeuwenAnoniem: 175356 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:46:
zoals ik al zei..IK HEB NIET AAN DE VOLTS GEZETEN..
als ik atitool weghaal..en mijn profiles niet save..dan staat er weer exact hetzelfde weer..!!!!!
dus ik doe nix met volts..
however....ik zei dus ook zie mijn edit,.....
[...]
Mijn post was om je aan te geven dat itt wat jij denkt je voltages wel degelijk verhoogd zijn wat ram betreft. (in een van je screens geeft Ati Tool die verhoogde voltages weer) Ook met een beetje common sense had je al kunnen weten dat je ram nooit op 900MHz kan draaien met standaard voltages.
Ik wilde eigenlijk nog wat info geven over dat Toxic bios en een verklaring wat die voltages betreft maar daar heb ik echt geen zin in.
Maar ga jij maar gewoon lekker door zo en zoek het zelf maar uit. Je flasht er een ander bios in en eigenlijk weet je helemaal niet wat dat toxic bios allemaal doet met je kaart.

[ Voor 24% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-10-2006 11:55 ]
Demon_Eyez schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:48:
[...]
Ik wilde eigenlijk nog wat info geven over dat Toxic bios en een verklaring wat die voltages betreft maar daar heb ik echt geen zin in.
Maar ga jij maar gewoon lekker door zo en zoek het zelf maar uit. Je flasht er een ander bios in en eigenlijk weet je helemaal niet wat dat toxic bios allemaal doet met je kaart.

jij doelde erop dat mijn voltages toch hoger zijn dan normaal,terwijl ik nix zelf heb hoeven doen door de toxic..
wat ik weet is...dat de core en mem dan standaart iets hoger lopen en de timings van de ram iets strakker werden...dat is wat ik weet..wat het verder met mijn kaart doet weet ik niet:P
mijn kaart blijft op elke manier onder de 50 graden stressed..de ram en core en die andere themp die er staat in atitool..
ik draai de kaart op themps control
45gr.=45%
50=100%
ok kabaal..maar ik heb daar geen last van aangezien ik 10 coolers heb die allemaal op max draaien
en aande zijkant heb ik een arm van zalman met een 120mm cooler die zo is gebogen dat hij dat rooie reepje cooled op de kaart..
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 175356 op 21-10-2006 14:29 ]
Ik moet een nieuwe videokaart hebben en na veel reviews kom ik uit op de X1900XT
Nu is mijn vraag: Zit er een groot verschil tussen de 512MB en 256MB versies? (allebei DDR3)
Welke van de 2 clockt over het algemeen beter?
Is het de 30€ meer waard?
Kan ik 1 van de 2 (of allebei?) flashen naar XTX en werkt dit goed/betere performance tegenover OC'en?
Werkt de crossfire dan nog? (mits ik zou upgraden)
Verder heb ik WC; schelen ze veel in layout (ivb full cover block)
AcceptedAnoniem: 175356 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:23:
[...]
ok ok excuses van mijn kant,ik dacht dat jij zei..dat IK zelf ermee aan het spelen was..
jij doelde erop dat mijn voltages toch hoger zijn dan normaal,terwijl ik nix zelf heb hoeven doen door de toxic..![]()
wees zo vriendelijk en strijk over je hart om mijn opmerking te vergeten ..en plz..geef me eens wat uitleg??
wat ik weet is...dat de core en mem dan standaart iets hoger lopen en de timings van de ram iets strakker werden...dat is wat ik weet..wat het verder met mijn kaart doet weet ik niet:P
mijn kaart blijft op elke manier onder de 50 graden stressed..de ram en core en die andere themp die er staat in atitool..
ik draai de kaart op themps control
45gr.=45%
50=100%
ok kabaal..maar ik heb daar geen last van aangezien ik 10 coolers heb die allemaal op max draaien
en aande zijkant heb ik een arm van zalman met een 120mm cooler die zo is gebogen dat hij dat rooie reepje cooled op de kaart..
Waarschijnlijk zitten die verhoogde voltages gewoon ingebakken in dat Toxic Bios. Dus niet alleen de timings zijn anders (strakker) maar ook de voltages. Vandaar dat je op hoge speeds ook verhoogde voltages krijgt, ook al zit je zelf nergens aan met Ati Tool. Omdat een X1900 vooral profijt heeft van hogere ram speeds dan van een hogere core snelheid zie je dat het bios zich met name op het ram overklokt. Als al je temps rond de 50 graden blijven onder full load lijkt me dat er niets aan de hand is en dat je koeling voldoende is.
Ik ga zelf ook weer eens kijken hoeveer ik kom met m'n ram, ik kan nu 891Mhz doen met MVDDQ op 2.154v en MVDDC op 2.089v.
Ik wilde eerst niet hoger dan die voltages, maar als ik zie dat het Toxic bios dus wel wat hoger staat ingesteld lijkt me dat het toch nog enigzins veilig is om te doen. Netzoals een Sapphire Toxic watergekoeld wordt heeft mijn kaart ook waterkoeling, en dan wordt het geheugen ook nog eens meegenomen itt de waterkoeling van een Toxic kaart.
Edit
Zit net nog wat reviews te zoeken en te lezen over die X1900 Toxic, maar nergens komt naar voren dat het toxic bios verhoogde voltages gebruikt. Ik vermoed eigenlijk dat je wel een toxic bios hebt, maar waaraan is gesleuteld voor extra hoge voltages. Zou dan toch een beetje oppassen met dat bios.
Ik kan de vragen wel gaan beantwoorden...maar waarom neem je geen MSI 7900GTO?Slitch schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:02:
Ik heb een vraagje over de X1900XT.
Ik moet een nieuwe videokaart hebben en na veel reviews kom ik uit op de X1900XT
Nu is mijn vraag: Zit er een groot verschil tussen de 512MB en 256MB versies? (allebei DDR3)
Welke van de 2 clockt over het algemeen beter?
Is het de 30€ meer waard?
Kan ik 1 van de 2 (of allebei?) flashen naar XTX en werkt dit goed/betere performance tegenover OC'en?
Werkt de crossfire dan nog? (mits ik zou upgraden)
Verder heb ik WC; schelen ze veel in layout (ivb full cover block)
(waarom heb ik niet beter rondgekeken

Edit: Ik vind de prijzen niet enorm veel schelen.
Zouden mijn vragen alsnog beantwoord kunnen worden? (met name het verschil tussen 256 en 512 zou ik graag willen weten)
Een overgeclockte GTO haalt GTX snelheden maar bij veel snelheden schelen ze niet veel.
Afgaande op een SLI / crossfire setup in de toekomst; wat zouden jullie kiezen? (want de 1900CF setups gaan hard!)
[ Voor 65% gewijzigd door Slitch op 23-10-2006 16:21 ]
Gister voor het eerst problemen gehad me Ati Tool. Ik had Cat 6.10 erop gezet samen met Ati Tool 25 beta 15.Saturnus schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:45:
[...]
ATITool voltages werken hier nog steeds rot, profiel laden, vervolgens handmatige voltage-profiel laden...maarja...het werkt...
@smieg
Post inderdaad maar eens een screenshot of een 3DM Link, zeggen dat de kaart xxK 3DMark scoord of yyy clocks haalt is 1 ding, maar bewijzen...daar gaat het om.![]()
![]()
Profielen werden niet onthouden, vastlopers en beeldscherm corruptie.
Dus maar System Restore gedaan en nu werkt alles weer naar behoren. Ik draai momenteel met Cat 6.7 samen met Ati Tool 25 beta 14.
Net nog wat ziten lezen over Ati Tool en wellicht is de volgende info wel handig voor mensen met probs met Ati Tool.
Gebruik Cat 6.7 of lager icm Ati Tool 25 beta 14.
Beta 14 schijnt toch wat stabieler te zijn dan beta 15.
Voor Ati tool 25 Beta 14 is het wel noodzakelijk dat de Ati Hotkey Poller Sevice wordt uitgeschakeld.
Gebruik Cat 6.8 of cat 6/9 voor Ati Tool 25 beta 15.
Met deze versie van Ati Tool moet je juist NIET de Ati Hotkey Poller Service uitschakelen (zet hem op 'Automatic' in Windows Services.
Wel is het van belang dat met Ati Tool 25 beta 15 de Control Center NIET wordt geinstalleerd.
Al met al schijnt de combo Cat 6.7 icm Ati Tool 25 beta 14 de beste te zijn.
De maker van ATi Tool geeft ook aan dat hij erg veel moeite heeft om het hele gebeuren van overklokken en voltage aanpassingen goed werken de krijgen met de nieuwe X1000 serie en laatste Cat drivers.
Je zou ook eens Ati Tray Tools kunnen gaan gebruiken. Dat wordt gemaakt door Ray Adams, die was vroeger driver developer bij ATi zelf, als ik het goed heb. Die heeft de zaak inmiddels beter onder controle.
Denk dat ik vanavond eens ga proberen om Cat 6.9 icm de laatste beta van ATi Tray goed draaiend te krijgen op m'n X1900 XT.Latest ati tray tools now works perfectly with overdrive , and volts are sticking even with games loading up....
Ray finally did it![]()
![]()
* just make sure ati hotkey poller is kept enabled *
In zijn laatste beta release zou het 'driver level' overklokken nu goed geregeld zijn. Het 'low level' overklokken wat hij tot nu gebruikte en waar Ati Tool nog gebruik van maakt schijnt erg gecompliceerd te zijn, en dat zorgt voor de problemen die mensen hebben.
Met die laatste beta van Ati Tray Tools, moet het nu wel mogelijk zijn om automatisch te swicthen van 2d en 3d icm custom made profielen voor games wat betfet overklokken en voltage aanpassingen.
Hier bij twee links waar de ontwikkeling van beide progs kunnen worden gevolgd:
Ati Tray Tools
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=199279
Ati Tool
http://forums.techpowerup...hread.php?t=16851&page=36
[ Voor 33% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-10-2006 17:29 ]
Trouwens erg benieuwd hoe de Catalist 6.9 i.c.m. Ati tray tools het gaat doen, als dat goed gaat ga ik dat ook proberen.
'Mac Pro' & Blackbook 1st generation
Ik wil geen gezeur met drivers enzo...daarom zal ik ook eens ATI Tray Tools proberen.
@Slitch
Zoals er zo vaak wordt gezegd, neem direct SLI/Crossfire (of helemaal niet), later komt het er niet meer van, of je schiet er niets meer op doordat er al weer een nieuwere single uit is gebracht die de Dual opstelling beat.
Geef eens wat info over je systeem.
De reden waarom ik voor een 7900GTO zou gaan zijn:
1. Minder engerie (watt) nodig.
2. Minder warme videokaart.
En jongens...wat is dit voor vaag ding...het zou de X1900 serie kunnen koelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Saturnus op 23-10-2006 20:27 ]
L0L, dat ding weegt 126grSaturnus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:26:
@Demon_Eyez
Ik wil geen gezeur met drivers enzo...daarom zal ik ook eens ATI Tray Tools proberen.
@Slitch
Zoals er zo vaak wordt gezegd, neem direct SLI/Crossfire (of helemaal niet), later komt het er niet meer van, of je schiet er niets meer op doordat er al weer een nieuwere single uit is gebracht die de Dual opstelling beat.
Geef eens wat info over je systeem.
De reden waarom ik voor een 7900GTO zou gaan zijn:
1. Minder engerie (watt) nodig.
2. Minder warme videokaart.
En jongens...wat is dit voor vaag ding...het zou de X1900 serie kunnen koelen.

Inderdaad...beter dan dat zal het niet zijn...niels88 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:41:
[...]
L0L, dat ding weegt 126grHet lijkt op een slechte rip van de VF900CU
Bij een paar games worden er geen 3D porifles geladen als er geswitched van 2d naar 3d.. maar dat is alleen als Ati Tool niet in de tray op de achtergrond draait.
Als ik Ati Tool na het booten van Windows in de tray rechtsonder laat draaien wordt er wel geswitched
Standaard staat Ati Tool volgens in ingesteld dat het programma automatsich exit als het direct na het booten een profiel laad (in mijn geval low 2d 400/500).
Blijkbaar is er wat veranderd in Cat 6.8 en hoger zodat de switch van 2d naar 3d niet wordt opgemerkt als Ati Tool niet in de tray op de achtergrond draait.
Denk dat dat komt doordat de Ati Hotkey Poller service uit staat, die de switch voor zijn rekening neemt.
Beetje gedoe, maar ja, ik wil toch graag Cat 6.9 draaien en zo heb ik het aardig voor elkaar
[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-10-2006 11:00 ]
Wellicht hadden jullie gezien dat ik mijn kapotte x1900xtx aanbood.
De koper vroeg of ik nog foto's had van de artifacts. Die had ik niet .. dus ging ik die even maken:
Plaatjes van artifacts
2 Minuten nadat ik de email met de link had gestuurd... beeld clean

Gisteren zeker 8 uur lopen stressen op boxed koeler, en hij werkt nogsteeds. Ben echt blij.. dat ik nog even die foto's wilde maken en dat ik hem niet heb opgestuurd voor 35 euro

Ff hopen dattie het nu vol gaat houden. (Is trouwens in verschillende systemen geweest, dus ligt niet aan voeding ofzo).
[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-10-2006 17:50 ]
Ik zal voor je bidden dat ie et volhoud
Ik ben eigenlijk net klaar met alles. Ik zal binnenkort wat temps posten
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Ik word ook gek van die fohn, helemaal omdat ie voor 10 seconden ofzo op 100% gaat als ik m'n computer aanzet

Maar wat is het voor koeler (standaard AMD?
Wow. Erg mooi gedaan hoor. Kan je wat meer laten zien hoe je hem erop gekregen hebt? Volgens mij ging dat niet zo makkelijk of wel?WoutZoR schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:43:
[afbeelding] + [afbeelding] =
[afbeelding]
Eindelijk die föhn van m'n kaart af, the silence...
Meer foto's hier

Anoniem: 33599
daarom dat ik een accelero2 cooler erop heb gezet, is net zo groot en is 10 keer stillerRAMeijer schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:39:
Ja dat wil ik ook graag weten...hoewel ik nu in de foto's zie dat ie wel erg veel slots inneemt
Ik heb dit alleen gedaan omdat het kon! De heatpipe AMD koeler lag hier toch maar niets te doen... en ik had geen zin om een accelero2 oid. te kopen omdat ik waarschijnlijk binnenkort de kaart ga waterkoelen. Dit was zegmaar een gratis oplossing om alsnog een stille videokaart te hebben.Anoniem: 33599 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:43:
[...]
daarom dat ik een accelero2 cooler erop heb gezet, is net zo groot en is 10 keer stiller
Maargoed, er werd gevraagd hoe ik 'm erop heb gekregen. Ik heb helaas geen foto's van de montage omdat de batterijen van de camera op waren...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Hier nog een fototje waarop het een beetje te zien is:
Klik voor groter
Het plaatje die ik in paint gemaakt heb is de onderkant van de AMD heatpipe koeler te zien.
Het oranje is het koperen ondervlak waar de heatpipes in zitten.
Ik heb aan de zijkanten twee plexiglas strips geschroefd. In iedere strip zitten twee gaten waarmee het geheel op de videokaart word geschroefd.
Ter verduidelijking:

Temps Idle VGpu:1.175 MVddc:2.086 MVddq: 2.086 Vddci: 1.486 Fanspeed: 18%
Met ATi koeler was de GPU iets van 55 / 57C
Temps stress VGpu:1.425 MVddc:2.086 MVddq: 2.086 Vddci: 1.486 Fanspeed: 68%
Opzich nette temps behalve de Voltage regulator... die word tijdens stress 71C...
Temps stress VGpu:1.425 MVddc:2.086 MVddq: 2.086 Vddci: 1.486 Fanspeed: 100%
Dit is als ik de fan op 100% instel... weinig verschil.
Nu maar ff kijken hoe ik de voltage regulators ga koelen
met mijn sapphire x1900xt heb ik op xtx speeds maar 700fps ofzo (met stock cooler en fan @ 100%)WoutZoR schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:36:
[...]
Het plaatje die ik in paint gemaakt heb is de onderkant van de AMD heatpipe koeler te zien.
Het oranje is het koperen ondervlak waar de heatpipes in zitten.
Ik heb aan de zijkanten twee plexiglas strips geschroefd. In iedere strip zitten twee gaten waarmee het geheel op de videokaart word geschroefd.
Ter verduidelijking:
[afbeelding]
Temps Idle VGpu:1.175 MVddc:2.086 MVddq: 2.086 Vddci: 1.486 Fanspeed: 18%
[afbeelding]
Met ATi koeler was de GPU iets van 55 / 57C
Temps stress VGpu:1.425 MVddc:2.086 MVddq: 2.086 Vddci: 1.486 Fanspeed: 68%
[afbeelding]
Opzich nette temps behalve de Voltage regulator... die word tijdens stress 71C...
Temps stress VGpu:1.425 MVddc:2.086 MVddq: 2.086 Vddci: 1.486 Fanspeed: 100%
[afbeelding]
Dit is als ik de fan op 100% instel... weinig verschil.
Nu maar ff kijken hoe ik de voltage regulators ga koelenik heb ventilatoren zat dus moet geen probleem zijn. Foto's volgen....
samen met mijn 4200+ x2 @ 2,5ghz (AM2 met 2gb ddr2 @800)
hoe kan ik dat ik veel minder fps heb bij atitool, heb ook bij 3dmark05 maar 11600 punten ofzo (ik krijg hem zelfs bijna niet op xtx speeds alleen met wat voltage instellingen en een fan op de kaart gericht en de fan @ 100%)
welke drivers gebruik je?
en ik heb trouwens @ stock met deze kaart 11100 punten in 3dmark05 niet echt veel verschilt dus, heel raar
Heb je een XT met 512 of met 256MB?tjtristan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:45:
[...]
met mijn sapphire x1900xt heb ik op xtx speeds maar 700fps ofzo (met stock cooler en fan @ 100%)
samen met mijn 4200+ x2 @ 2,5ghz (AM2 met 2gb ddr2 @800)
hoe kan ik dat ik veel minder fps heb bij atitool, heb ook bij 3dmark05 maar 11600 punten ofzo (ik krijg hem zelfs bijna niet op xtx speeds alleen met wat voltage instellingen en een fan op de kaart gericht en de fan @ 100%)
welke drivers gebruik je?
en ik heb trouwens @ stock met deze kaart 11100 punten in 3dmark05 niet echt veel verschilt dus, heel raar
Waarschijnlijk krijg ik meer fps omdat ik een Dualcore Opteron heb met 2 x 1MB cache en loopt nu op 2.925GHz. Een X2 4200+ heeft volgensmij 2 x 512KB cache.
Ik gebruik Catalyst 6.9 met CP (geen CCC) met alles op standaard instellingen. Ik zal 3DMark ff installeren en kijken wat ik haal. (al een tijdje niet gedaan
ik heb wel de 512mb alleen dit ding is moeilijk te overclocken, nouja bijna nieuwe case (zit nu nog met een ouwe aopen kast) en dan kijken wat dit kaartje kanWoutZoR schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:59:
[...]
Heb je een XT met 512 of met 256MB?
Waarschijnlijk krijg ik meer fps omdat ik een Dualcore Opteron heb met 2 x 1MB cache en loopt nu op 2.925GHz. Een X2 4200+ heeft volgensmij 2 x 512KB cache.
Ik gebruik Catalyst 6.9 met CP (geen CCC) met alles op standaard instellingen. Ik zal 3DMark ff installeren en kijken wat ik haal. (al een tijdje niet gedaan)
maar het raare is dat het overclocken bijna geen prestatie winst heeft..
Begrijp het nog steeds niet helemaal, maar na het 3x overlezen zal dat wel komen zo.
Die X1900's zijn idd echt rot kaarten om te OC'en...
Ik ga nu nog even een test methode toepassen die ik gister ook deed om te checken of me PSU het trekt.
Volgens mij is die van mij niet stabiel door de temp: 80 graden. Cooler op zo'n beetje max. temp ---> 70 ---> kaart stabiel.
Oja, wat halen jullie aan Core speeds met de vCore op 1.5?
En hoe ziet jullie 'Volt reculator current, A' eruit in RivaTuner...bij mij nog al schommelent:

Het super lage is idle, daarna artifactscan in ATT.
Maar...is dit normaal?
Als ik het zo vergelijk met die van niels88 is er hier iets mis.
[ Voor 53% gewijzigd door Saturnus op 27-10-2006 13:41 ]
Saturnus schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:15:
@WoutZor
Begrijp het nog steeds niet helemaal, maar na het 3x overlezen zal dat wel komen zo.
De AMD koeler past standaard niet op de videokaart. Om dat wel passend te maken heb ik 2 plexiglas strips gemaakt en die op de AMD koeler geschroefd. Iedere strip zit met 3 schroeven vast.
In iedere strip zitten nog eens 2 gaten waarmee het geheel word vast geschroefd op de videokaart. zie verduidelijking hieronder:
De groene stippen geven aan waar de de gemodde AMD koeler word vast geschroefd.
Zo ziet de achterkant van m'n videokaart er nu uit: foto
Ik hoop dat het nu wel duidelijk is

@ tjtristan:
Mijn 3DMark05 score is 12078 (X1900XT 512MB @ XTX / Opteron 165 @ 2.925GHz. 325x9 / Mem 225MHz. 140Div. 2.5-3-2-5-1T)
[ Voor 6% gewijzigd door WoutZoR op 27-10-2006 14:23 ]
Ja, volgens mij begrijp ik het nu wel.
Ik heb net 705 @ 1.55v ruim stabiel gedraait.
Even benchen nu.
Ik vind dat juist wel, zelf heb ik een x1900GT maar Het Oc'en ervan gaat gewoon klote doordat de nieuwe drivers telkens lopen te kloten met atitool en de 2d/3d clocks... ook als schakel ik ati services uit enzo...Saturnus schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:15:
@WoutZor
Die X1900's zijn idd echt rot kaarten om te OC'en...
Ik ga nu nog even een test methode toepassen die ik gister ook deed om te checken of me PSU het trekt.
Heeft iemand daar een oplossing voor? (ik krijg mijn kaart dus niet op de ingestelde 3d clocks of krijg ze wel ingesteld maar springen terug naar 2d zodra ik in 3d kom... Ik gebruik nu cat 6.10 beta maar met 6.9 werkte het ook niet (goed))
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
ikzelf gebruik rivatuner om mijn x1900xtx te clocken..705/1800 zonder arti..kan wel hoger denk ik ..maar ga niet meer met de stroom schuifjes in atitool aan de gang..El Snorro schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:16:
[...]
Ik vind dat juist wel, zelf heb ik een x1900GT maar Het Oc'en ervan gaat gewoon klote doordat de nieuwe drivers telkens lopen te kloten met atitool en de 2d/3d clocks... ook als schakel ik ati services uit enzo...
Heeft iemand daar een oplossing voor? (ik krijg mijn kaart dus niet op de ingestelde 3d clocks of krijg ze wel ingesteld maar springen terug naar 2d zodra ik in 3d kom... Ik gebruik nu cat 6.10 beta maar met 6.9 werkte het ook niet (goed))
maar rivatuner werkt 100% ok
ok atitool geeft bij mij nu ook aardig wat fps alleen als ik 3dmark run dan gaat die na het eerste filmpje weer terug op 2d speedsWoutZoR schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:09:
[...]
uitleggen is niet mijn sterke kant.
De AMD koeler past standaard niet op de videokaart. Om dat wel passend te maken heb ik 2 plexiglas strips gemaakt en die op de AMD koeler geschroefd. Iedere strip zit met 3 schroeven vast.
In iedere strip zitten nog eens 2 gaten waarmee het geheel word vast geschroefd op de videokaart. zie verduidelijking hieronder:
[afbeelding]
De groene stippen geven aan waar de de gemodde AMD koeler word vast geschroefd.
Zo ziet de achterkant van m'n videokaart er nu uit: foto
Ik hoop dat het nu wel duidelijk is
@ tjtristan:
Mijn 3DMark05 score is 12078 (X1900XT 512MB @ XTX / Opteron 165 @ 2.925GHz. 325x9 / Mem 225MHz. 140Div. 2.5-3-2-5-1T)
Werkt bij jullie die vMem in Ati Tray Tools wel? hier niet.

Eigenlijk werkt hier niets...een 1.6v stabiele OC van 722Mhz heeft een lagere score dan een 705Mhz @ 1.55v

[ Voor 56% gewijzigd door Saturnus op 27-10-2006 19:47 ]
Met Cat 6.8 Cat 6.9 en Cat 6.10 moet je die services niet uitzetten als je AtiTool 25 beta 15 en hoger gebruikt. Beta 15 is klote, zoek anders naar Beta 16 pre5, die is een stuk stabielerEl Snorro schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:16:
[...]
Ik vind dat juist wel, zelf heb ik een x1900GT maar Het Oc'en ervan gaat gewoon klote doordat de nieuwe drivers telkens lopen te kloten met atitool en de 2d/3d clocks... ook als schakel ik ati services uit enzo...
Dat komt omdat Rivatuner, netzoals ATi Overclocker, de timings van je ram verhogen (losser zetten) bij hogere speeds, zodat een hogere clockspeed haalbaar is.Anoniem: 175356 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:21:
[...]
ikzelf gebruik rivatuner om mijn x1900xtx te clocken..705/1800 zonder arti..kan wel hoger denk ik ..maar ga niet meer met de stroom schuifjes in atitool aan de gang..
maar rivatuner werkt 100% ok
Dit alles in tegenstelling tot Ati Tool, die je timings ongewijzigd laat, en ze dus strakker ingesteld laat staan.
Jij hebt ook nog eens het Toxic bios, dat net iets lossere timings heeft dan een normaal X1900 bios. Daardoor haal jij makkelijker de 900Mhz met je ram, dat overigens wel voltage verhogingen gebruikt, want een origineel Toxic bios laat die voltages op default staan.
Net nog gecheckt met RaBit 2.1:
X1900XT(X)
CL 11
RCDR 10
RCDW 6
RP 9
RRD 9
R2W 13
RR 28
RFC 20
X1900XTX Toxic
CL 12
RCDR 10
RCDW 6
RP 9
RRD 10
R2W 14
RR 29
RFC 26
Je ziet, bij het Toxic bios zijn de timings net iets losser zodat je sneller over de 900Mhz kan gaan.
[ Voor 40% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-10-2006 00:19 ]
Na anderhalf uur lang CoD2 te spelen op het de hoogste settings kreeg ik grijze strepen ik m'n beeld.
De GPU, memory en GPU-VRM zijn watergekoelt en hebben de volgende temperaturen:
GPU: 37 / 59
Memory: 33 / 52
GPU-VRM: 45 / 57
Voordat ik deze X1900XTX had, had ik een 7900GT die dezelfde artifacts vertoonde (RMA gestuurd).
Is het mogelijk dat mijn Zalman 360B-APS niet genoeg stroom kan leveren?
Maar... is het mogelijk dat een videokaart artifacts vertoont wanneer deze te weinig stroom/spanning krijgt?
[ Voor 18% gewijzigd door Me_Again op 28-10-2006 18:45 ]
Jij hebt 28A minus andere componenten, te weinig dus.
Clock eens een onderdeel (CPU?) terug en check of de artifacts al minder worden, dan weet je genoeg.
[ Voor 25% gewijzigd door Saturnus op 28-10-2006 18:55 ]
Ga ik zeker proberen, alhoewel het probleem pas na een dik uur tevoorschijn komt...Saturnus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:54:
Ja, dit zal waarschijnlijk net het verschil uitmaken aangezien een X1900 echt 30A+ nodig heeft.
Jij hebt 28A minus andere componenten, te weinig dus.
Clock eens een onderdeel (CPU?) terug en check of de artifacts al minder worden, dan weet je genoeg.
dat is mooi dom van mij dat ik geen betere research heb gedaan en zomaar wat flashte..
ik heb hem terug geflashed...
ik ben blij te melden..dat de mem nog steeds op 900 loopt..
maar idd ik krijg iets meer 3d puntjes:) thx voor de uitleg
Zet RivaTuner eens aan en check hoe heet die ongeveer is op het 'artifact-moment.'Me_Again schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:16:
ATi Tool heeft 40 minuten gescand voor artifacts en kon geen errors vinden. In 3DMark05 en 06 heb ik ook geen artifacts... Zo net heb ik weer CoD2 gespeeld. Na 20 minuutjes spelen kwamen er weer grijze strepen in het beeld. De strepen blijven niet continue in het beeld, maar zijn net lichtflitsen. De artifacts verdwenen weer nadat ik terug was gegaan naar windows en vervolgens terug naar CoD2 (windows toets).
Glad to be of serviceAnoniem: 175356 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:17:
@ Demon_Eyez
dat is mooi dom van mij dat ik geen betere research heb gedaan en zomaar wat flashte..
ik heb hem terug geflashed...
ik ben blij te melden..dat de mem nog steeds op 900 loopt..
maar idd ik krijg iets meer 3d puntjes:) thx voor de uitleg
Ik heb net nog wat zitten spelen met dat Toxic bios. Ook met het Toxic bios blijft Ati Tool steken op 891MHz voor het ram, ga ik daar iets boven dan krijg ik meteen artifacts.
Maarrr... als ik Ati Tray Tools gebruik om boven de 891MHz te gaan dan lukt het wel, ik haal 910MHz artifacts vrij. Zelf met m'n orginele bios haal ik ook de 910MHz met Ati Tray Tools.
Ati Tray Tools gebruikt dus ook een algoritme voor het aanpassen van de timings tov de speeds, waardoor dus iets hogere ram speeds mogelijk zijn( weliswaar ten koste van de timings), maar toch heb je nog wat winst. Die ringbus architectuur heeft gewoon ontzettend veel profijt van hoge ram clocks
RivaTuner Hardware MonitoringSaturnus schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:18:
[...]Zet RivaTuner eens aan en check hoe heet die ongeveer is op het 'artifact-moment.'
Zoals je kunt zien komt de temperatuur niet boven de 60 graden
EDIT
In dit topic is ook iemand met artifacts in CoD2 met een X1900XT. Mijn artifacts zijn niet zo heftig als die van hem/haar, maar wel irritant.
[ Voor 25% gewijzigd door Me_Again op 29-10-2006 14:14 ]
Hij houd het geen minuut uit met welke setting dan ook.
Misschien staat de kwaliteit te hoog...maar om dat nou lager te zetten, nee daar heb je die X1900 toch voor...
Iemand een idee?
(Tijd om die MF 1900's te dumpen...wordt er gek van...)
_@/'
'Mac Pro' & Blackbook 1st generation
Ik vroeg me alleen af....in welke driver range meot ik kijken voor deze kaart? aangezien ik voor m'n x800xt al onwijs langetijd 5.6 oid gebruik aangezien er toch geen snelheids verbeteringen meet inzaten voormij vanaf dat moment en ik toch geen bugs ahd die opgelost konden worden.
Maja nieuwe kaart, nieuwe ronden nieuwe kansen
battlefield 2 speelt hier anders met 70 frames op een x850xt hoor ...sapphire schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:07:
oe, vandaag mijn x1800XL en arctic koeler ontvangen dus dat word zometeen veel plezier hebben denk ik
Ik vroeg me alleen af....in welke driver range meot ik kijken voor deze kaart? aangezien ik voor m'n x800xt al onwijs langetijd 5.6 oid gebruik aangezien er toch geen snelheids verbeteringen meet inzaten voormij vanaf dat moment en ik toch geen bugs ahd die opgelost konden worden.
Maja nieuwe kaart, nieuwe ronden nieuwe kansen
Liep ook Prima op em x800xt hoorwaterking schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:46:
[...]
battlefield 2 speelt hier anders met 70 frames op een x850xt hoor ...
edit:
Vanmiddag lekekr bezig geweest met de kaart maar ik heb echt eht idee dat ik iets verkeerd doen
Met Atitool (0.25 beta 15) kan ik schijnbaar de clocks neit instellen, de core werkt wel maar geheugen schiet telkens terug.
Nouja met rivatuner lukt het dus wel wel, dus nu gebruik ik Atitool voor de voltages en Riva voor de clocks.....
Het probleem is alleen dat ik nu niet ove de 580mhz core heen kom (met arctic erop en op 1,1025v zelfs) dit lijkt me neit veel voor een x1800xl

Dit is overigens met Catalyst 6.10 en kaart is niet warmer dan 54 graden en Ati hoykey poller uitgeschakeld.
iemand enig idee hoe k hoger kan komen?
[ Voor 58% gewijzigd door sapphire op 03-11-2006 17:20 ]
Volgens deze guide heb je meer volt nodig:sapphire schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:49:
[...]
Liep ook Prima op em x800xt hoor
edit:
Vanmiddag lekekr bezig geweest met de kaart maar ik heb echt eht idee dat ik iets verkeerd doen
Met Atitool (0.25 beta 15) kan ik schijnbaar de clocks neit instellen, de core werkt wel maar geheugen schiet telkens terug.
Nouja met rivatuner lukt het dus wel wel, dus nu gebruik ik Atitool voor de voltages en Riva voor de clocks.....
Het probleem is alleen dat ik nu niet ove de 580mhz core heen kom (met arctic erop en op 1,1025v zelfs) dit lijkt me neit veel voor een x1800xl![]()
Dit is overigens met Catalyst 6.10 en kaart is niet warmer dan 54 graden en Ati hoykey poller uitgeschakeld.
iemand enig idee hoe k hoger kan komen?
http://www.legitreviews.com/article/276/1/
Zoals jullie misschien nog weten wil ik m'n videokaart waterkoelen. Mijn vorige kaart (X800Pro) had ik watergekoeld. Helaas paste het blokje van de X800 niet op m'n X1900XT dus heb ik weer een stukje plexiglas tevoorschijn gehaald en daar is dit uit gekomen:
Klik voor groter
Het GPU blokje is een AquaComputer twinplex die nu als een 'sandwich' op de GPU zit gedrukt
Loop:
Pomp -> Rad -> CPU -> Res -> GPU -> Pomp
Temps: (@X1900XTX 1.425 / 2.086 / 2.086 / 1.486)
Idle: 30~34C
Stress: 43~50C
De Voltage regulators zijn actief gekoeld door een 40x40mm. Papst fan. Deze houdt 'm onder de ~55C.
Op het geheugen zitten de bekende heatsinks van Zalman.
Nog vragen?
Erg netjes gemaakt dat blok. Da's nog eens echt tweaken en modden. De meeste mensen (ik ook) zullen eerder een nieuw blok kopen dan zelf met een ander blok aan de slag gaan
Dank. Mijn motto is namelijk: Waarom iets kopen als je het ook zelf kan maken/fixenPilatuS schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:34:
@ WoutZoR.
Erg netjes gemaakt dat blok. Da's nog eens echt tweaken en modden. De meeste mensen (ik ook) zullen eerder een nieuw blok kopen dan zelf met een ander blok aan de slag gaan
Owkee dat blokje ziet er veeel netter uit !! maar ik ben ook erg lui
* sapphire gaat guide lezen en verder spelen emt de kaart.....
Ik moet nog een 3DMark05 run draaien met Cat 6.10 , maar Cat 6.9 zorgde bij mij voor een daling van zo'n 900 punten tov Cat 6.7 in 3Dmark05.Viss schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:12:
Ik zou beginnen met 6.10 of 6.9 (de laaste 2 dus).
Dus wat performance betreft zou ik Cat 6.9 links laten liggen
Heeft iemand een tip hoe ik het geluid kan opnemen?
Als ik een nieuwe kaart krijg, overclocken met die hap
Opnemen met de geluidsrecorder van windows? Gewoon je microfoon gebruiken en opnemen die hap. Toch vind ik het nog steeds raar dat het een hardware defect is, mijn x1800xt maakt ook een soort sissend geluid tijdens 3d-vollast. Maar echt storend is het niet en ook vrij zacht, want ik moet echt de fans op 5v zetten van m'n radiator om het goed te kunnen horen.icecoolsniper schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:53:
Ik ga waarschijnlijk een nieuwe kaart krijgen. Ik heb sapphire gemaild over mijn propbleem(sissen, piepen en dat soort ongein) en volgens hun is het een hardware defect. Nu moet ik dus mijn kaart nog een keer laten testen bij de dealer, die em vorige keer als werkend getest heeft. Maarja ik heb nu dat antwoord van de tech support van Sapphire.
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Of heb je geen mp3speler met opneem functie ofzo, meestal kunnen die wel redelijk zuiver opnemenicecoolsniper schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:53:
Ik ga waarschijnlijk een nieuwe kaart krijgen. Ik heb sapphire gemaild over mijn propbleem(sissen, piepen en dat soort ongein) en volgens hun is het een hardware defect. Nu moet ik dus mijn kaart nog een keer laten testen bij de dealer, die em vorige keer als werkend getest heeft. Maarja ik heb nu dat antwoord van de tech support van Sapphire.
Toch is het sissen van hardware iets wat steeds meer voor komt, helaas. Voedingen, mobo's en dus ook veel ati 3dkaarten. Hopen dat je een sisloze kaart krijgt dalijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-11-2006 10:03 ]
Ik heb ook een sissende en piepende kaart...maar dit is alleen in de artifact scanner van ATITool...en heel soms in een game...
@Icecoolsniper
Wanneer heb jij er last van?
komt door de analoge manier van stroom verdelen ofzow ...Tutti-frutti schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:02:
[...]
Of heb je geen mp3speler met opneem functie ofzo, meestal kunnen die wel redelijk zuiver opnemen
Toch is het sissen van hardware iets wat steeds meer voor komt, helaas. Voedingen, mobo's en dus ook veel ati 3dkaarten. Hopen dat je een sisloze kaart krijgt dalijk.
laatst ergens in een review van een x1950pro tegen gekomen. Een x1950pro moet dus geen geluid meer maken want die heeft dat digitaal
Het is dus ook in 2d mode. Ik ga nog proberen de kaart te onderklokken om te kijken of dat resultaat geeft.
Ik heb het geluid opgenomen en online gezet:
http://home.12move.nl/icecoolsniper/geluid.wav