[OC] ATI Radeon X1K Series

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben ook een beetje bezig om mijn X1900XT te oc'en. Ik gebruik ATI Tools. Opzich wel makkelijk. ZIt nu op;

Core - 580,50 (standaart 500)
Memory - 742,50 (standaart 600)
Temperatuurs is maar 48 graden. Maar als ik hoger dan dit ga krijg ik artifacts en gaat ie zich weer terug clocken, terwijl de temps de 70 graden nog niet eens hebben berijkt...

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 26-04-2006 01:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je vpu recover wel uitgezet? en de 2 ati services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weer even wat geclocked met Ati Tool.

Mijn aanpak is,

Ik start Ati Tool en Ati Tray Tools op. ATT gebruik ik om de temps uit te lezen, aangezien ik CCC afsluit. (in CCC zet vpu recover uit).

Wat ik heb gedan met Ati Tool is vrij simpel.
Find Max Core gedaan tot de heat up fase daarna abort en opgeslagen en daarna Find Max Mem gedaan en wachten tot de heat up fase en daarna weer abort, opslaan en FEAR opstarten. Fear 20 min spelen, start het goed op en geen artifacts tijdens wat gevechten dan hetzelfde weer.

Ik zit nu op;
Core 555,75.
Mem 742,50.
Als ik nu weer Find Max Core/Mem doe dan loopt ie vast en krijg ie artifacts etc terwijl de GPU nog geen 70 graden is. Is er iets wat ik fout doe? Of zit ik gewoon op de max met een X1900XT van Sapphire.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je core niet op 70gr is en dan al artifacts vertoont hoeft niet in relatie te liggen met elkaar.
Ook je memory telt erg mee in het gebeuren van het artifacts meestal meer als de core snelheid. Maar als je foutje krijgt in je beeldopbouw kan het ook de vraag zijn naar meer stroom van de kaart zelf voor de core en geheugen dan altijd terug tevallen op de warmte.

Meestal kan je met een vcore/vmem mod's best hoger uitkomen. Ik weet nog dat ik met een gf4 ti4200 harder ging met vcore/mem mods dan een standaard ti4600... en dat toendertijd voor 1/3 de prijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd voltages verhogen (3d geen 2d!!) bijv 1,45 volt voor Vcore daarna mem en VDDCI en additional Vcore verhogen..waarom hij het niet trekt (vooral hogere temps) is puur voltage gebrek---met als resultaat een vastloper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oke, voltages verhogen, maar ik kan in Ati Tools hier niets van vinden, hebben jullie misschien ergens een site met tips voor Ati Tray Tools, aangezien die een stuk uitgebreider is kan ik misschien beter overstappen naar dat programma.

//Edit.

Heb net Ati Tool 0.25 Beta 14, daar kan ik wel wat met de voltages klooien... zal eens kijken of het wat helpt.

//Edit2.

Hm ik heb nu mijn voltages iets omhoog gedaan, ik kan idd iets hoger clocken en de temps blijven nog steeds laag.

De beste manier om nu te OC'en is door te gaan met vinden van de Max Core/Mem, als ik die weer heb gevonden de voltage weer iets omhoog doen. En dit blijven doen totdat mijn videokaart 80 graden Stressed is.

Dit lijkt me opzich een goede manier, maar ik weet niet nog niet zoveel van die voltages af.

Hier staan wel wat voorbeelden van voltages op verschillende coolers zoals stock/water etc, dus ik zal eens kijken of ik die wat kan aanhouden.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=87890

Maar toch nog even vragen, iemand tips over die voltages?

//Edit 3. Oh ja nog een vraag, ik heb wel VPU recover uitgezet, maar wat bedoelen jullie met de 2 andere services? Ati Hotkey en ATI Smart, moet je dat ook uitzetten bij Beta 14 van Ati Tool? Ik kan die 2 opties nergens vinden in CCC.

Ah heb ze gevonden in msconfig, services. Heb ze nu uitgeschakelt.

[ Voor 86% gewijzigd door MrVegeta op 26-04-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed zo :) en over die voltages ff

er zijn 4 voltages namelijk

1-VGPU---------VCORE
2-MVDDC--------VOLTAGE OVER HET GEHEUGEN
3-MVDDQ--------UITGAANDE VOLTAGE OVER DE MEMORY BUFFERS
4-VDDCI--------- HIER BEN IK NOG NIET ACHTER,,WEET WEL DAT HET BIJ HOGERE CLOCKS MEER STABILITEIT GEEFT!!!

1-het vcore verhogen geeft meer warmte maar da's logisch. maar maakt hogere clocks mogelijk
2-naar mijn mening geeft verhoogde voltage over het geheugen meer stabiliteit bij hogere CORE speeds
3-heeft naar mening geen invloed op stabiliteit je kan het ff probere
4- probeer deze iets te verhogen maar niet synchroom met je VGPU!

dan over het overclocken zelf iets even,, probeer langzame stapjes te nemen in het verhogen van je CORE en MEM. Waarom? anders kom je er niet achter waar het probleem ligt als hij op een bepaalde waarde een reboot geeft!. anders loop je een beetje schuiven met de voltages balken
om hem stabiel te krijgen.stapsgewijs is mijn tip,voltages beetje voor beetje verhogen maar niet te veel. anders wordt hij alleen maar erg warm,terwijl hij op die waarde ook had kunnen lopen op een lagere voltage!!!

maak een 2d en een 3d profiel aan in atitools!!

2d= underclock hem maar lekker,,zet de voltages lager. Vcore kan bijv prima draaien op 0,9 a 1 volt
zet je core bijv op 300 en mem op 400 mhz
als je alleen maar aan het internetten bent scheeld je dit veel warmte!!
probeer de voltage lekker laag te houden(mits het niet meer draait natuurlijk)
3d= volluit natuurlijk

stel ook in (onder 3d detection) dat op het moment dat er 3d gedecteerd word hij overschakeld van 2d naar 3d voltages,clocks!!! en omgekeerd !
op die manier heb je altijd gunstge clocks en warmte! :P
houd tijdens benchsessies atitools open zodat je ook daadwerkelijk ziet dat hij omschakeld van 2d naar 3d :*)

ik hoop dat je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb er zeker wat aan. Maar ik had nog een vraag :). Het enige wat die voltages doen is meer stroom geven aan de core/mem etc, zodat die sneller kunnen draaien. Maar daardoor komt er dus meer hitte vrij toch?

Zoals ik het zie kan ik dus doorblijven gaan met het verhogen van de Voltage tot mijn kaart stressed 80 graden is, nu is die 70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. ik zou ten eerste op zoek gaan naar een andere koeler (zalman vf900 of de accelerro X-2)
je moet je niet zo vastklampen op die 80 C ,de kaarten kunnen heus wel meer hebben maar dat is het punt niet, je moet voor je zelf een accetabele waarde nemen of dat nou 75c is of 80 da maakt niet uit!!
ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Beetje raar, zonet was mijn kaart max 80 graden (tijdens het clocken) nu na 20 min fear spelen is die maar 60 graden :p.

Ik heb net die CNSP9500 (die grote CPU koeler) van zalman gekocht, dus ik moet nog maar even wachten met nieuwe dingen kopen.

Is er veel verschil tussen een zallman en een stock koeler?

//Edit. Oh ja, op 100% fan speed maakt ie een behoorlijk lawaai... :p

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 26-04-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

MrVegeta schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:07:
Zoals ik het zie kan ik dus doorblijven gaan met het verhogen van de Voltage tot mijn kaart stressed 80 graden is, nu is die 70 graden.
Hoe heb je die temp gemeten dan?

Ik bedoel; hoe weet je dat hij stressed maar 70 graden wordt dan?

Ik vind het nogal laag eigenlijk. Die van mij is stressed bovenin de 80 graden. En dat op stock speeds. ;)

Ik overklok hem niet meer; ik haal @ stock 11.500 met mijn XT in '05. En das hoog zat. :Y)

@690/790 haal ik 12160.
@650/750 haal ik 11755.

(ASUS X1900XT)

Edit: laat maar over die temps; ik zie dat je de fan @ 100% had staan. Excuses.

Echter dat underclocken wat ik hierboven lees is wel leuk; ik denk dat ik me daar eens wat in ga verdiepen. :7

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 26-04-2006 17:45 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik neem voor stressed temp 90 sec artifacts zoeken. Dan kom ik op ~80 graden uit.
Toch vindt ik het raar

Van een OC website.

"Kesnel : 725/873 with volts at 1.475/2.150/2.102/1.486, this is on stock cooler"

Ik zit nu op;
685 Core
747 Mem
Volts.
1.425
2.225
2.105
1.500

Maar die kesnel die heeft 126 meer op zijn Memory dan mij. Terwijl als ik mijn Mem nu nog verhoog ik gelijk artifacts krijg.

//Edit2. En nog wat }:O ik heb ook vrij vaak dat tijdens het clocken de pc vastloopt, voordat er artifacts zijn gevonden. Ik heb alles van ATI uit staan (CCC en die 2 services). Kan ik hier nog wat aan doen?

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 26-04-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdens het veranderen van de clocks of voltages GEEN artifact scan doen dit is een algemene bug
in atitools beta 14 wat kan resulteren in een BSOD
over de temps wat ik vertelde tijdens bench sessies atitools AAN laten staan zodat je direct kan zien wat je temps zijn (let ook op de amperages helemaal bovenin de tabel)
over dat underclocken ben ik helemaal happy over :9
in tegenstelling tot de nvidia kaarten jaag je er niet continue max Vcore doorheen wat enorm veel stroom scheeld en WARMTE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
MrVegeta schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:50:
Terwijl als ik mijn Mem nu nog verhoog ik gelijk artifacts krijg.
Probeer eens alleen volts voor core te verhogen en dan mem te overclocken op stock volts. Veel geheugen op X1800XT kaarten klokt beter op stock volts of iets daaronder, alleen core omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/x1800xtmemOC.jpg

Stock koeler 100% en idle 48 graden.

Als ik volts voor mem verhoog kom ik niet boven de 890 mem zonder artifacts......

[ Voor 5% gewijzigd door Viss op 26-04-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus jij komt zonder verhoging van mem HOGER in clocks dan met verhoging van voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ja en dit is niet de enige, wel volt core hoog (wat dus helpt voor mem). Weet niet zeker of dit ook opgaat voor X1900 maar proberen kan geen kwaad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm....typisch eigenlijk ik dacht altijd dat de Vmem omhoog moest om stabiliteit te houden voor de hoge mem clocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nette clocks hoor waarom kan jij de laatste voltage niet aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
is x1800xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok i get it! lekkere clocks van je opteron :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ben weer wat verder.

Zit nu op een stabiele clock maar...
Core 618.30
Memory 769.50
Voltage.
1.525
2.324
2.302
1.570

Dit zijn echt hoge voltages, maar alsik over de 620 (core) of 770 (mem) ga dan start fear niet meer op. Dat 3Dmark06 het dan nog wel doet vindt ik helemaal raar. Ik zou graag mijn core hoger krijgen, maar het maakt nu niet meer uit of ik de voltages hoger doe of niet, dus die ga ik zo laag proberen te krijgen als ik kan zonder artifacts.

De kaart is maar 70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51

Bever!

3

MrVegeta schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:26:
Ben weer wat verder.

Zit nu op een stabiele clock maar...
Core 618.30
Memory 769.50
Voltage.
1.525
2.324
2.302
1.570

Dit zijn echt hoge voltages, maar alsik over de 620 (core) of 770 (mem) ga dan start fear niet meer op. Dat 3Dmark06 het dan nog wel doet vindt ik helemaal raar. Ik zou graag mijn core hoger krijgen, maar het maakt nu niet meer uit of ik de voltages hoger doe of niet, dus die ga ik zo laag proberen te krijgen als ik kan zonder artifacts.

De kaart is maar 70 graden.
gast je standaard corespeed is 625.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

... eh ...

Freaky. Waar zit ik dan verkeerd :S.
Met ATI Tool zegt die dat de Default settings 500/600 zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
MrVegeta schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:43:
... eh ...

Freaky. Waar zit ik dan verkeerd :S.
Met ATI Tool zegt die dat de Default settings 500/600 zijn....
zit je niet 2d speeds te verhogen????? dat is namelijk helemaal niet nodig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ati Tool gebruik toch geen 2D/3D maar alleen 3D? In fear merk ik het wel als ik mijn "High OC" profile laad of mijn Default Profile laad in Ati Tools. Dus er verandert wel wat in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

het is al tig keer uitgelegd maar hier gaan we nog maar weer een keertje.

atitool detecteerd alleen je 2d speeds.
dus zet je voltage op 1.4v (standaard 3d modus)
en dan klokt je kaart zonder enig probleem af op 625core-725mem

als dit allemaal te lastig is (i cant imagine)
ga dan lekker overclocken met ccc overdrive

[ Voor 18% gewijzigd door Bever! op 27-04-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sluit me bij bever aan!
lees nog ff mijn uitleg na! en ten 2e er is een moment dat je tevreden moet zijn met je clocks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Bever, jup je had gelijk :). Ik heb mijn VGPU op 1.400 gezet en kom nu op 669/756 zonder andere voltages te verhogen. Maar als ik mijn core over de 670 (dus bf 671,50) doe en ik verhoog de voltage naar 1.450 en ik start FEAR dan crasht die wel meteen. Dus dan maakt het niet meer uit of ik mijn voltage voor mijn GPU hoger doe.

Ik zal nog wel proberen de MEM voltage hoger te zetten waardoor ik mijn MEM kan verhogen.
Want de temps komen nog niet eens op de 70 graden.

//edit.

Kan je misschien nog wel even uitleggen waarom ik met 671/756 clock en FEAR opstart dat die crashed. Maar dat ik op 675/756 wel een 3 min artifact scan kan doen zonder problemen.

Moet ik FEAR dan soms updates ofzo, ik vindt dat wel erg raar.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 28-04-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:30:
@Bever, jup je had gelijk :). Ik heb mijn VGPU op 1.400 gezet en kom nu op 669/756 zonder andere voltages te verhogen. Maar als ik mijn core over de 670 (dus bf 671,50) doe en ik verhoog de voltage naar 1.450 en ik start FEAR dan crasht die wel meteen. Dus dan maakt het niet meer uit of ik mijn voltage voor mijn GPU hoger doe.

Ik zal nog wel proberen de MEM voltage hoger te zetten waardoor ik mijn MEM kan verhogen.
Want de temps komen nog niet eens op de 70 graden.

//edit.

Kan je misschien nog wel even uitleggen waarom ik met 671/756 clock en FEAR opstart dat die crashed. Maar dat ik op 675/756 wel een 3 min artifact scan kan doen zonder problemen.

Moet ik FEAR dan soms updates ofzo, ik vindt dat wel erg raar.
vergeet die artifact scan maar

heel vaak is het zo dat de game vastloopt opdat de clocks te hoog zijn
artfact scan doet gewoon maximum heat en is dus geen goede maat voor game zonder artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het beste is dus een 3Dmark laten draaien of het spel opstarten. Oke.
Maar het komt er dus wel op neer dat mijn core niet hoger kan als ik FEAR wil spelen aangezien die boven de 670 vastloopt.

Of moet ik dan ook de MEM voltages + MEM verhogen en kan ik daarna mss de CORE weer wat verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/8978/bench012nn.th.jpg

Mijn 3DMark05 benchmark op 669,50/769,50 niet echt geweldig, maar steeds als ik mijn volts iets hoger doe en de core en mem iets verhoog krijg ik al snel artifacts. Dus ik denk dat ik het maar bij moet houden.

//edit.

Lol met een hogere clock en voltages krijg ik een lagere score in 3Dmark05.

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/9274/bench022hj.th.jpg

Deze bench is gedraaid op 685,13/778,50 ik scoor bijna 50 punten lager...

[ Voor 59% gewijzigd door MrVegeta op 29-04-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

mja sterke cpu limitatie toch wel op zulke lage resoluties. :)

overclock je cpu anders eens, dan kom je zo naar de 11k.
ik haal 11.5 op standaard xtx snelheden met een winchester op 2600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nou ik vindt het zo wel goed.

Ik heb mijn X1900XT nu op 664,88/765 geclocked. Met deze clock kan ik FEAR spelen zonder artifacts, terwijl ik bv 3Dmark05 kon draaien met 702/774 zonder artifacts.

Dus ik kies er voor om de FEAR setup te nemen, het helpt ook niets als ik de voltages verhoog. Zal een poging doen om de CPU op 2600mhz te krijgen.

//Edit.

Oh ja, wat ik wel grappig/raar vond, mijn 1e 3DMark05 bench was 8926, die draaide ik op 679,50/769,50 en op 1.475/2.351/2.198/1.519 volts. En mijn laatste Bench draade ik op 702/774 (wat een stuk hoger is dan de 1e bench) en daarmee kwam ik op 8823. 100 punten minder. (bij deze bench had ik de volts op 1.500/2.351/2.198/1.519.

Dus hoe hoger ik mijn videokaart klokte hoe lager de score :P }:O

[ Voor 38% gewijzigd door MrVegeta op 29-04-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

als je net op de grens van instabiliteit zit maakt je kaart rekenfoutjes waardoor hij dus trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Klinkt logisch :), helaas wou het verhogen de voltages niet helpen om dat op te lossen.

He bever, nog wat :) het klopt dus dat niet elke 3D programma even goed loopt op dezelfde clocks?
Aangezien FEAR op een hogere clock niet draaid maar 3DMark05/06 wel.

[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 29-04-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

MrVegeta schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:58:
Klinkt logisch :), helaas wou het verhogen de voltages niet helpen om dat op te lossen.
mja meer volts is nog meer hitte, hoe meer hitte hoe slechter je oc ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

70 graden is nog niet heel erg veel of wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt wel mee voor zo'n heethoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

MrVegeta schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:58:

He bever, nog wat :) het klopt dus dat niet elke 3D programma even goed loopt op dezelfde clocks?
Aangezien FEAR op een hogere clock niet draaid maar 3DMark05/06 wel.
idd.
counterstrike source loopt makkelijk op hoge clocks, bf2 artifact echt heel erg snel.

trouwens 70 graden is lekker koel, watvoor koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gewoon stock. (air) heb wel een goede luchttoevoer/afvoer etc.
Zou het een goed idee zijn om verschillende profiles te maken in AtiTools voor verschillende games, zoals FEAR, Oblivion of is dat om een of andere reden een slecht idee :p.

Kun je toevallig ook nog verklaren waarom de ene game artifact/niet opstart bij hogere clocks?

@Mindripper. Wie is een heethoofd :p.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 29-04-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
MrVegeta schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:36:
[afbeelding]

Mijn 3DMark05 benchmark op 669,50/769,50 niet echt geweldig, maar steeds als ik mijn volts iets hoger doe en de core en mem iets verhoog krijg ik al snel artifacts. Dus ik denk dat ik het maar bij moet houden.

afbeelding

Deze bench is gedraaid op 685,13/778,50 ik scoor bijna 50 punten lager...
Je score is te laag voor X1900, zit iets niet goed. 2200mhz A64 en default CCC settings (extra cache = geen extra 500 punten met mindere kaart)

X1800XT stock
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/x1800xt2200CCCdef.jpg

X1800XT 664-765
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/664-765.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Viss op 30-04-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ben weer even bezig geweest vanmiddag/avond. Heb mijn CPU nu ook wat overgelockt. (moet meer info zoeken over dat divider gedoe om goed verder te gaan). Iig hier zijn mijn 2 nieuwe 05 en 06 scores. Al iets beter :).

3DMark06.
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/4374/bench3d06050is.th.jpg

En mijn nieuwe en hoogste 05 score.
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/4420/bench083ij.th.jpg

Het ziet er naar uit dat ik niet hoger kan komen in 05 en 06 dan deze clocks.

Mijn AMD3500+ (A8N-E) loop standaart op 2200GHZ. Ik heb um nu op 2.59GHZ.(11x235) en die wordt nu max 50 graden. Dus hopelijk kan daar nog heel wat overheen :) (3GHZ? :9~ ) haha...

Iig ik geloof dat mijn 05/06 nu wel de max heeft gehaald met mijn X1900XT. FEAR wil nog steeds niet boven de 670 CORE dus ik zal zien of ik daar de MEM kan van verhogen.

Oh ja, bij beide scores is de X1900XT niet over de 75 graden geweest....

//Edit. Tips/hulp om een nog hogere score te krijgen zijn natuurlijk altijd welkom!

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 30-04-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Mijn persoonlijk record verbeterd in 3D ''05:

Van 11004 naar 11092.

CPU van 2,7 ghz - > 2,8ghz
VGA x1800xt @ 785/900 (gpu @1.5v)

Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/1980/3dmarkrecordx1800xt7859007ni.th.jpg

Toch heb ik nog steeds het idee dat de kaart gelimiteerd wordt, door de cpu wel te verstaan 8)

[ Voor 20% gewijzigd door PassieWassie op 30-04-2006 11:19 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

He jammer dat FEAR niet verder wil clocken dan 665/760.50 zonder artifacts te krijgen, zit nog maar op 63 graden max, had graag er over heen gewild }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
MrVegeta schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:28:
Ben weer even bezig geweest vanmiddag/avond. Heb mijn CPU nu ook wat overgelockt. (moet meer info zoeken over dat divider gedoe om goed verder te gaan). Iig hier zijn mijn 2 nieuwe 05 en 06 scores. Al iets beter :).

3DMark06.
[afbeelding]

En mijn nieuwe en hoogste 05 score.
[afbeelding]

Het ziet er naar uit dat ik niet hoger kan komen in 05 en 06 dan deze clocks.

Mijn AMD3500+ (A8N-E) loop standaart op 2200GHZ. Ik heb um nu op 2.59GHZ.(11x235) en die wordt nu max 50 graden. Dus hopelijk kan daar nog heel wat overheen :) (3GHZ? :9~ ) haha...

Iig ik geloof dat mijn 05/06 nu wel de max heeft gehaald met mijn X1900XT. FEAR wil nog steeds niet boven de 670 CORE dus ik zal zien of ik daar de MEM kan van verhogen.

Oh ja, bij beide scores is de X1900XT niet over de 75 graden geweest....

//Edit. Tips/hulp om een nog hogere score te krijgen zijn natuurlijk altijd welkom!
Ja en doe in 3DMark05 nu nog een testje MET cpu tests aan. Geheit dat je score dan finaal zakt ;). Je 3DMark-score is zeer gevoelig voor lage cpu's. In 3DMark01SE haal ik overigens wel rare resultaten:
X2 3800+ @ Stock
OCZ Platinum @ DDR400 2-3-2-5 2T 2.6V
X1900XTX @ Stock
24355 3DMarks

X2 3800+ @ 2,2GHz
OCZ Platinum @ DDR440 3-3-3-7 1T 2.75V
X1900XTX @ 690/1600
29861 3DMarks

X2 3800+ @ 2,5GHz
OCZ Platinum @ DDR333 3-3-3-7 1T 2.8V
X1900XTX @ 690/1600
28408 3DMarks

Ligt overigens aan het geheugen, ik krijg hem op 2.8V en 3-3-3-7 niet stabiel bij DDR400 en 1T. Ook de FSB is hierbij medeplichtig, maar de hoofdverdachte is de America Megatrends BIOS met z'n lastige interface dit ik totaal niet gewend ben :P.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Wel of geen CPU test in 3D05 maakt helemaal niets uit voor de uiteindelijke score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet wel dat een VOLLEDIGE test in 3dmark06,de CPU score een HEEL belangrijk deel is voor de uitendelijke score (de berekening word genomen over de 3 geteste delen)
DAAROM is het eigenlijk niet eerlijk om benchies te gaan vergelijken met iemand met een dualcore
processor en iemand met bv een 3500+!!
de dualcores bv 3800x2 scoort bijna 2200 punten, tegenover de 3500+ die mischien net de 1100 haalt! in de cpu test. hierdoor word de score ontzettend groter
kijk daarom gewoon naar de hdr/sm2 test en de puntenaantal daarvan en vergelijk die met jezelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Catalyst C.C. zit een functie dat je via de S-Video uitgang je beeld naar de TV kan sturen.
Werkt deze functie wel als je Crossfire aan hebt staan??
Toen ik nog mijn vertrouwde X800XT'je had, werkte deze functie geweldig.
Maar nu ik Crossfire draai sluit WMP, Winamp, DIVXplayer enz allemaal weer af als ik een video wil kijken.
Krijg ik gelijk een error, als ik gewoon ga surfen of muziek luisteren kan het wel. Video's kijken niet.

Waar kan dit aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Ja en doe in 3DMark05 nu nog een testje MET cpu tests aan. Geheit dat je score dan finaal zakt . Je 3DMark-score is zeer gevoelig voor lage cpu's. In 3DMark01SE haal ik overigens wel rare resultaten:
Je lage score op 2,5 ghz is te verklaren door je geheugen @ 333 mhz. 3Dmark01 is namelijk erg cpu afhankelijk(zoals aquamark om maar iets te noemen) Probeer het voltage eens wat omlaag te brengen van je geheugen ipv. 2,8v te gebruiken.
Het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat je met zo'n high end kaart, anno 2006 een benchmark gaat draaien uit 2001. En nee, in 2005 maakt de cpu-test niks uit voor de score. Daarom druk ik altijd op Escape als hij voorbij test 3 is. 8)
In Catalyst C.C. zit een functie dat je via de S-Video uitgang je beeld naar de TV kan sturen.
Werkt deze functie wel als je Crossfire aan hebt staan??
Toen ik nog mijn vertrouwde X800XT'je had, werkte deze functie geweldig.
Maar nu ik Crossfire draai sluit WMP, Winamp, DIVXplayer enz allemaal weer af als ik een video wil kijken.
Krijg ik gelijk een error, als ik gewoon ga surfen of muziek luisteren kan het wel. Video's kijken niet.

Waar kan dit aan liggen??
Deze vraag hoort hier eigenlijk niet, maar om toch antwoord op je vraag te geven kun je misschien eens wat recentere drivers proberen, want het zou gewoon goed moeten werken. Natuurlijk wel even het Tvtje aanvinken in de CCC's :)

Mijn vraag:

Ik zit een beetje vast met het overclocken van m'n x1800xt beest. Hij doet nu 785/900 @ 1.5v core, maar zodra ik naar 790/900 ga, krijg ik spontane locks terwijl te temperatuur toch echt lekker laag is met 40 graden load. 785/920 wil nog, alleen geeft het geheugen na een paar minuten wat kleine arti's. Het vdd en vddq heb ik nog niet aangepast.

Iemand wat suggesties?

[ Voor 39% gewijzigd door PassieWassie op 02-05-2006 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thabazzman schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:25:

Deze vraag hoort hier eigenlijk niet, maar om toch antwoord op je vraag te geven kun je misschien eens wat recentere drivers proberen, want het zou gewoon goed moeten werken. Natuurlijk wel even het Tvtje aanvinken in de CCC's :)
Weet ik, maar in het algemene topic zijn ze zo druk met praten over andere dingen dat mijn vraag niet eens opvalt. :D dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thabazzman schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:25:
[...]

Je lage score op 2,5 ghz is te verklaren door je geheugen @ 333 mhz. 3Dmark01 is namelijk erg cpu afhankelijk(zoals aquamark om maar iets te noemen) Probeer het voltage eens wat omlaag te brengen van je geheugen ipv. 2,8v te gebruiken.
Het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat je met zo'n high end kaart, anno 2006 een benchmark gaat draaien uit 2001. En nee, in 2005 maakt de cpu-test niks uit voor de score. Daarom druk ik altijd op Escape als hij voorbij test 3 is. 8)

[...]

Mijn vraag:

Ik zit een beetje vast met het overclocken van m'n x1800xt beest. Hij doet nu 785/900 @ 1.5v core, maar zodra ik naar 790/900 ga, krijg ik spontane locks terwijl te temperatuur toch echt lekker laag is met 40 graden load. 785/920 wil nog, alleen geeft het geheugen na een paar minuten wat kleine arti's. Het vdd en vddq heb ik nog niet aangepast.

Iemand wat suggesties?
max voor je kaart!! 40C load right!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:47:
[...]

max voor je kaart!! 40C load right!!
Ik woon in hoogezand, bij deze ben je uitgenodigd :)
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/2230/loadtemps6xj.th.jpg

Het is hier aardig warm, dus nu load 46 graden.

[ Voor 31% gewijzigd door PassieWassie op 02-05-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Zo te zien is dit idle, voor zover ik kan zien draait er niets dat je videokaart belast.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dit dus @idle (of net na een bench sessie welke dan)
wat voor koeling heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Maar dan nog als het net na een bench sessie is dan is de temp al flink gezakt. Hier gaat dat tenminste heel rap met mijn stofzuiger, euhm, X1800XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:16:
Maar dan nog als het net na een bench sessie is dan is de temp al flink gezakt. Hier gaat dat tenminste heel rap met mijn stofzuiger, euhm, X1800XT
idd jah bij mij zit de stofzuiger er ook nog op (x1900xtx) op het moment na de benchsessie is de temp al 10C gedaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Er wordt weer heftig gehapt zeg :)

Koeling is:
Asetek waterchilset 2x dual 120mm rad en 1200 l/h pomp van hydor.

Dit is dus absoluut niet idle, want dan is het voltage van de chip maar 1.3v, zoals je op mijn screenshot ziet is het nu 1.5 volt, wat dus meer is dan normaal onder load. verder scheelt het bij mij maar 2 graden wanneer ik dan de kaart ook nog eens belast met een 3d applicatie. Wat waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de extra warmte van de cpu wat het water in wordt geknald.

Verder lijkt het me onnodig verder te gaan over mijn temps. Als men het niet wil geloven, komt men maar langs. Anders ook niet zeuren >:)

Laten we verder gaan OC-en. Vdd en Vddq @ 1.9v lijkt nog geen verbetering te bieden over 1.8v.

[ Voor 32% gewijzigd door PassieWassie op 02-05-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thabazzman schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:31:
Er wordt weer heftig gehapt zeg :)

Koeling is:
Asetek waterchilset 2x dual 120mm rad en 1200 l/h pomp van hydor.

Dit is dus absoluut niet idle, want dan is het voltage van de chip maar 1.3v, zoals je op mijn screenshot ziet is het nu 1.5 volt, wat dus meer is dan normaal onder load. verder scheelt het bij mij maar 2 graden wanneer ik dan de kaart ook nog eens belast met een 3d applicatie. Wat waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de extra warmte van de cpu wat het water in wordt geknald.
ok sorry voor mijn opmerking kwist niet dat je op W.C zat :P
trouwens ik zit er ook na te denken om over te stappen naar W.C
weet jij een goede (comlete set) waterkoeling? hoe duur was die van jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja hoe kom je aan dat koelblok voor je graka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Je temps maken mij verder niet uit, maar jij zegt onder load en dat is dus bs, want het is hardstikke idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Zijn er hier al mensen die hun Crossfire setup overclocken ? En zo ja gaat dat makkelijk ?

Ik krijg donderdag me X1900 CF kaart. En dan ga ik daar ook mee beginnen maar ik voorzie nog wat problemen met de prfielen toepassen bij het opstarten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:54:
[...]
ok sorry voor mijn opmerking kwist niet dat je op W.C zat :P
trouwens ik zit er ook na te denken om over te stappen naar W.C
weet jij een goede (comlete set) waterkoeling? hoe duur was die van jouw?
Geen probleem joh, tweakers mentaliteit he ! Ik betrap mezelf er ook wel eens op. Goede sets moet je zoeken bij asetek en alphacool, deze zijn betaalbaar en leveren goede componenten. Wil je een stapje verder gaan voor wat meer geld, kijk dan naar dangerden.

Mijn setje koste toendertijd 266E, dit was met cpu/chipset/vga blok, pomp, black ice pro (2x12cm),reservoir en slangen . Als je goed zoekt moet dit voor 220 E ongeveer gaan lukken. Verder heb ik zelf later een extra rad er bij gedaan zodat ik goed kan koelen zonder teveel herrie van fans @ 12v ;)

@ JTB81
:X

@ Snorro
Danke ;) Moeilijke namen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door PassieWassie op 02-05-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Astennu schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:43:
Zijn er hier al mensen die hun Crossfire setup overclocken ? En zo ja gaat dat makkelijk ?

Ik krijg donderdag me X1900 CF kaart. En dan ga ik daar ook mee beginnen maar ik voorzie nog wat problemen met de prfielen toepassen bij het opstarten.
Wat voor bord heb je?

@thebazman

Het is Alphacool

[ Voor 6% gewijzigd door El Snorro op 02-05-2006 12:57 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thabazzman schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:55:
[...]

Geen probleem joh, tweakers mentaliteit he ! Ik betrap mezelf er ook wel eens op. Goede sets moet je zoeken bij asetek en alphacool, deze zijn betaalbaar en leveren goede componenten. Wil je een stapje verder gaan voor wat meer geld, kijk dan naar dangerden.

Mijn setje koste toendertijd 266E, dit was met cpu/chipset/vga blok, pomp, black ice pro (2x12cm),reservoir en slangen . Als je goed zoekt moet dit voor 220 E ongeveer gaan lukken. Verder heb ik zelf later een extra rad er bij gedaan zodat ik goed kan koelen zonder teveel herrie van fans @ 12v ;)

@ JTB81
:X

@ Snorro
Danke ;) Moeilijke namen ook.
ik de asetek waterchill besteld (die met 3 fans op de radiateur)
kwam erg goed door verschillende tests heen op prijs/kwaliteit!!
ik hoop mijn x1900xtx stressed toch wel onder de 50 c krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paste bij jou het vga blokje op je ati kaart dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:03:
[...]
ik de asetek waterchill besteld (die met 3 fans op de radiateur)
kwam erg goed door verschillende tests heen op prijs/kwaliteit!!
ik hoop mijn x1900xtx stressed toch wel onder de 50 c krijgen :P
Dat moet lukken. Met mijn setup (zie sig) komt temp niet boven de 60 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok nette temps hoor ;) ik hoop dat hij goed op mijn x1900xtx past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
El Snorro schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:55:
[...]

Wat voor bord heb je?

@thebazman

Het is Alphacool
Een Knake Asus A8R32-MVP Deluxe.

En daar komt dan een X1900 CF + X1900 XTX op. Maar ik verwacht dat ATi Tool niet een profiel op 2 kaarten tegelijk kan laden. Wel een voor een handmatig maar ik wil het bij startup laten toepassen.

Nja donderdag kan ik het gaan testen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat het "underclocking" van een X1800XT eigenlijk? Ik heb hier 0.0 ervaring mee en ik vroeg mij af tot hoe ver je kunt gaan? Ik gebruik het vooral voor in windows filmpje kijken of internetten. Nu loopt de kaart op 300/300 1.1V/1.9V/1.9V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w.c (asetek) loopt nu lekker :P mn 1900xtx word idle nog maar 32 C en stressed 47C
klok staat op core 770 en mem 880 zonder artfacts of wat!!
3dmark06 score 6200! en dat voor een 3500 + venice(die bij de cpu test gewoon aanzienlijk minder scoort dan de dualcores! wat de totale score ontzettend bepaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
6200 is netjes! Wat was snelheid cpu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpu score was 1116 dus reken zelf maar uit wat de hdr/sm2 dan was :P
ooh jah cpu staat op 2870 mhz @1,45 V ,,, mem staat op 430 @ 2,5-3-3-6 @2,9 V en dat voor een 3500+ venice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

vraagje:

Kan je een X1900XTX bios in een X1900XT flashen zonder problemen.
Ik heb namelijk nu een standaard Sapphire X1900XT met een X2 Accelero erop.
Kan ik daar met behulp van enig flash tools een X1900XTX bios erin flashen.?

Hebben daar mensen goede ervaringen mee..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet wel kunnen jah weet alleen niet hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
x1800xt 256mb kun je nu al voor 229 euro bij alternate.be bestellen. >:)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dCY schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:25:
vraagje:

Kan je een X1900XTX bios in een X1900XT flashen zonder problemen.
Ik heb namelijk nu een standaard Sapphire X1900XT met een X2 Accelero erop.
Kan ik daar met behulp van enig flash tools een X1900XTX bios erin flashen.?

Hebben daar mensen goede ervaringen mee..?
Is niet gegarandeerd. Veel XT's willen die 650 Core wel maar dat geheugen op 775 vinden ze niet leuk. Dus je kunt geluk hebben dat die van jou dat wel doet.

Ik zou zeggen clock em eerst over naar XTX speeds of wat verder. Laat ATi Tool 3d window lopen voor meer dan een half uur. Als i dat doet kun je em flashen met winflash. Dus heb je ook geen dos voor nodig.

Het tooltje om te flashen heet: winflash105

Dit is dan versie 1.05 maar mischien is er al een nieuwere.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 01-06-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Jongens ik heb sinds gisteren ook een X1800XT 256mb videokaart. Nou zie ik dat je in ATI CCC dat je dus de normale 2D speeds hebt 594Mhz / 693Mhz. En de Request: 624Mhz / 749 Mhz )dus 3D speeds. Nou kan ik met ATI CCC wel die Request 3D speeds instellen. Met AtiTool en ATI tray tools en Rivatuner kan ik alleen die 2D instellen. Hoe kan ik die 3D speeds overklokken?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Iemand die weet hoe ik de voltage van mem en gpu ( sapphire 1600 pro ) kan veranderen ?

Met bios, of software maakt me niet uit :) alles is welkom }:O

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Coolmaster schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:24:
Jongens ik heb sinds gisteren ook een X1800XT 256mb videokaart. Nou zie ik dat je in ATI CCC dat je dus de normale 2D speeds hebt 594Mhz / 693Mhz. En de Request: 624Mhz / 749 Mhz )dus 3D speeds. Nou kan ik met ATI CCC wel die Request 3D speeds instellen. Met AtiTool en ATI tray tools en Rivatuner kan ik alleen die 2D instellen. Hoe kan ik die 3D speeds overklokken?
In ATI tool heb je niet te maken met 2d/3d, let wel, je voltage is zoals hij in 2d staat, dus die zul je eerst moeten verhogen naar 1.4v (geloof ik) alvorens je gaat OC'en.

Zijn er trouwens mensen die weten of je de CCC kan modificeren, zodat je een hogere memclock kan instellen ? 800 mhz is te weinig natuurlijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door PassieWassie op 08-06-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd 1,4 volt =3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Op X1800XT 1.35v volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dus ik moet eerst een hoger voltage in stellen en dan pas kan ik de 3D speeds instellen.
Heb ik dit goed? En hoe kan ik dit instellen in Ati Tool en Ati Tray tools? Ik ben hier niet zo bekend mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 08-06-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Atitool voor voltages. Zou eerst eens kijken wat max oc is met standaard volts, vervolgens kun je stapje hoger etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

mijn chip wordt niet ondersteund door ati tool ? ( sapphire 1600 pro 256 ).

Heb je daar andere tools voor ?

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Vraagje... ik had voorheen ATiTool geinstalleerd en kon toen m'n Sapphire x1900xtx gewoon overclocken en de snelheid van de fan veranderen. Nou heb ik WinXP opnieuw geinstalleerd en ineens ziet hij alleen 0/0 als default??

Als ik 600/700 intyp en dan enter loopt m'n pc vast, terwijl dat de waardes voorheen waren...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jongens ik heb een probleem met overklokken.
Als ik me 3d snelheden verhoog en ik ga 3dmark05 draaien dan gaan me scores alleen maar omlaag.
Ik gebruik momenteel de omega driver en ik heb de vpu recover nog aan staan. Moet de vpu recover uit staan als je gaat overklokken.
Ik kan heel hoog komen maar de scores zijn echt lager dan stock. Ik heb steeds gescant op Artifacts met ATI tool, maar geen problemen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Ik heb hier wat leuks ! Een mooie guide voor het overclocken van je x1800/x1900 in ATItool :> Heel erg duidelijk en misschien wel leuk om te verwerken in de Ts.

Klik !

Ik heb nu m'n x1800 eindelijk op 900 mhz memory kunnen instellen zonder problemen op een vcore van 1.5v, dit lijkt me wel 24/7 verantwoord op water :) 3dmark score komt er aan met 780/900 :D

[ Voor 31% gewijzigd door PassieWassie op 11-06-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

kan je geen voltage veranderen voor x1600 ?.

En bij de meeste tools ( ati tool/ ati tray tool ) kan ik echt niet klokken. behalve bij rivatuner alleen die klockt niet lekker kan ik soms alleen van 510 naar 520 verhogen en dat zijn veels te grote stappen.

Waarom ik mijn voltage wil change = een black screen bij kleine mem verhogingen maar ook bij + 20 mhz core :r en dat moet echt beter kunnen. Oude kaart klokte ik wel 100 mhz bij gpu en mem wel 30/40 en met deze kaart moet dat ook wel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
En 3dmark05 ging alvast erg goed 11.468 punten.

Screenshotje ''05 775/900mhz:
Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/8089/x1800775900x2265ghz8sd.th.jpg

Screenshot "05 775/918mhz:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4835/x1800775900x2265ghz3d05h3re.th.jpg

Screenshotje ''06 775/900mhz:
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4844/x1800775900x22653d06ghz3lp.th.jpg

X1800XT PE @ 775/900 (driversettings stock) (pci-ex bus @120mhz)(1.5v gpu)
X2 3800+ @ 2,65 ghz
OCZ gold vx @ 2-2-2-5 240mhz

@ Hierboven, werkt jou x1600 misschien niet net zo als de x1800/1900, dus met 2d/3d voltages ? Correct me if i'm wrong :)

[ Voor 57% gewijzigd door PassieWassie op 11-06-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik heb vandaag waterkoeling op mijn nieuwe X1800XT geplaatst, dus dacht ik eens kijken wat ik er uit krijg. Ik gebruik atitool en ben ook bekend met dat 2D/3D gebeuren. Maar 1 ding snap ik niet zodra ik een spel opstart gaat hij niet naar 625/750 maar 475/750!!! 8)7 Heel vreemd ik vond de prestaties al wat tegenvallen. Is hier iemand bekent mee? Ik krijg ik de 2D/3D niet uit?
Ik gebruik geen CCC alleen de drivers. Ik heb in services.msc het ati hotkey poller uitstaan maar nog verandert de clock tijdens games.
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=113386
Ik heb alles gedaan zoals hier omschreven maar werken doet het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door DrumandBass op 12-06-2006 01:17 ]

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

To thabazzmann

Zo als jij dat stelt , wat moet ik dan aanpassen of doen ?

Als ik ati tool 0,25 Beta 14 of rivatuner rc 16 gebruik kan ik wel klokken maar niet per 1/2/3 mhz omhoog maar ong 9 mhz. Dat zijn veelste grote stappen om lekker te kunnen clocken. Nu kan ik mijn core wel in stappen van 3 mhz krijgen maar mijn mem nog steeds maar 9. Dit is bij ATI Tool

Hier niks over kunnen vinden , het lijkt wel of niemand dit probleem heeft.
Ik gebruik ook nog ati tray tools als ik daar wil clocken gaat de slider meteen terug naar stock speeds. Echt raar ik wil gewoon ff dat ding opvoeren en laten grazen B)

[ Voor 48% gewijzigd door iNSANiTi op 12-06-2006 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Insaniti schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:42:
Ik gebruik ook nog ati tray tools als ik daar wil clocken gaat de slider meteen terug naar stock speeds. Echt raar ik wil gewoon ff dat ding opvoeren en laten grazen B)
Dat heb ik dus ook ik kan via tray-tool NIET overclocken hij blijft niet staan maar springt direct terug naar stock 2D snelheid. En zodra ik een spel opstart loopt hij nog maar 475mhz op de core. :?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
DrumandBass schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:36:
[...]
Dat heb ik dus ook ik kan via tray-tool NIET overclocken hij blijft niet staan maar springt direct terug naar stock 2D snelheid. En zodra ik een spel opstart loopt hij nog maar 475mhz op de core. :?
Via ati-tool moet werken, verwijder al je overige tweak software eens en loop de stappen op de link nog eens na. Het moet gewoon kunnen, want bij mij werkt het ook netjes ;)

Eventueel je drivers verwijderen en met Drivercleaner Pro en eens goed schoon maken die hap.

@ Insanity

Een voltmod voor je x1600, mocht je er aan willen beginnen.
klik
Voorbeeld is een x1300, maar een x1600 heeft hetzelfde pcb.

[ Voor 43% gewijzigd door PassieWassie op 12-06-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Jah ik zag ook al een ander topic over voltmod.

Dat is mij @ the moment iets te moeilijk dus laten we ergens een prog vinden waar ik de voltages ken aanpassen. Niet dat ik dat ding een volt boost wil geven, maar is het mogelijk om net als bij x1800/x1900 dat aan te passen met software ?

En over het klokken zal ik zo is proberen :) ff alles erafhalen en dan die driver cleaner.
Trouwens wat voor driver raar jij mij aan om te gebruiken bij het oc''en van een x1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thabazzman schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:03:
En 3dmark05 ging alvast erg goed 11.468 punten.

Screenshotje ''05 775/900mhz:
[afbeelding]

Screenshot "05 775/918mhz:
[afbeelding]

Screenshotje ''06 775/900mhz:
[afbeelding]

X1800XT PE @ 775/900 (driversettings stock) (pci-ex bus @120mhz)(1.5v gpu)
X2 3800+ @ 2,65 ghz
OCZ gold vx @ 2-2-2-5 240mhz

@ Hierboven, werkt jou x1600 misschien niet net zo als de x1800/1900, dus met 2d/3d voltages ? Correct me if i'm wrong :)
Werkt het serieus om je pci-e bus op te voeren?
ik had begrepen dat het je kaartje kapotmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Insaniti schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:17:
Ja ik zag ook al een ander topic over voltmods.

Dat is mij @ the moment iets te moeilijk dus laten we ergens een prog vinden waar ik de voltages ken aanpassen. Niet dat ik dat ding een volt boost wil geven, maar is het mogelijk om net als bij x1800/x1900 dat aan te passen met software ?

En over het klokken zal ik zo is proberen :) ff alles erafhalen en dan die driver cleaner.
Trouwens wat voor driver raar jij mij aan om te gebruiken bij het oc''en van een x1600.
  • Voltages aanpassen via sofware kan vooralsnog niet.
  • Beste driver is er niet, maar ik zie dat het veel mensen prima lukt met versie 6.5 van ATI zelf.
  • Waarom wil je je voltages veranderen als je toch geen voltboost wilt geven ? Je overclock zal niet beter worden van undervolten hoor :)
@Bluecold

Geen idee of het verhogen van de pci-e bus een hogere score oplevert. Wat wel zo is, is dat bij mijn moederbord een ietwat verhoogde pci-e bussnelheid kán zorgen voor wat meer stabiliteit op hoge bus frequenties.

En dat je videokaart er aan dood gaat. Nee, lijkt me absolute nonsense en ik ben dan ook wel benieuwd waar je dat verhaal hebt mogen aanschouwen :9

[ Voor 10% gewijzigd door PassieWassie op 12-06-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Lijkt me blaat, de nieuwe borden van sapphire met ATi chipset clocken de PCI-e bus zelfs automatisch over tot 125 mhz naarmate de datastroom groter wordt.

Veel moederborden selecteren zelfs automatisch de meest optimale PCI-e busnelheid om een zo'n hoog mogelijke htt snelheid te kunnen behalen, vaak oplopend tot 115 mhz of meer. :)

[ Voor 21% gewijzigd door PassieWassie op 12-06-2006 15:02 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste