Toon posts:

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omitz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:19:
[...]

Dushh, dacht ik dat ik eruit was, lees ik dit weer... :?
Nou ja, misschien valt het tegenwoordig wel allemaal mee, maar vraag blijft, is de keuze voor de WRT54GL een goeie keuze?

Te gebruiken voor een @home breedband verbinding die 2 computers (wired) moet verbinden. De wireless option is voor het geval er ooit eens een laptop op bezoek komt.. (wireless is toch een extra feature toch -die je uit kunt zetten- ??)
Overigens: ik leech nogal... :9
Ik heb mijn WRT54G via een cross aan een 8 poorts gigabit switch, en dan is heel dat probleem verholpen plus ik kan die gigabit volledig benutten dankzij raid :)
Als het al een probleem zou zijn (en ik denk het echt niet in jouw geval) dan is het heel makkelijk gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47

defiant

Moderator General Chat
Ik krijg van @home nog maar 1 DNS server toegewezen via DHCP, beetje vreemde gang van zaken, ook bij een renew blijft het er nog steeds maar 1. Hebben meer mensen dit probleem ?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
defiant schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:03:
Ik krijg van @home nog maar 1 DNS server toegewezen via DHCP, beetje vreemde gang van zaken, ook bij een renew blijft het er nog steeds maar 1. Hebben meer mensen dit probleem ?
Normaal klopt dat ook. Hij maakt gebruik van 1 en mocht die wegvallen pakt ie automatisch de andere. Maar welke dns is dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:16:
Normaal klopt dat ook. Hij maakt gebruik van 1 en mocht die wegvallen pakt ie automatisch de andere. Maar welke dns is dat dan ?
Ik krijg alleen 213.51.129.37 door, het waren er voorheen altijd 2, de backup DNS krijg je namelijk normaliter altijd door. Ik merk nu ook dat DNS resolven ook veel langzamer gaat. Ik kan wel manueel een backup DNS servers gaan toevoegen aan m'n router config, maar dit is toch iets wat @home zou moeten regelen, hoewel het icm met langzame resolven wel op een storing lijkt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 17:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:40:
[...]

Ik heb mijn WRT54G via een cross aan een 8 poorts gigabit switch, en dan is heel dat probleem verholpen plus ik kan die gigabit volledig benutten dankzij raid :)
Als het al een probleem zou zijn (en ik denk het echt niet in jouw geval) dan is het heel makkelijk gefixed.
Mooi, dan koop ik de WRT54GL maar zodat ik straks toch nog 2 internetcomputers heb nadat ik mijn cc**-b ipadres moet inleveren...

En natuurlijk heb ik dus al een switch, dus mocht dat netwerk verkeer problemen geven dan stel ik je nog wel eens een vraagje over de precieze opstelling van kabelmodem, router, switch en computer... :P

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
defiant schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:22:
[...]

Ik krijg alleen 213.51.129.37 door, het waren er voorheen altijd 2, de backup DNS krijg je namelijk normaliter altijd door. Ik merk nu ook dat DNS resolven ook veel langzamer gaat. Ik kan wel manueel een backup DNS servers gaan toevoegen aan m'n router config, maar dit is toch iets wat @home zou moeten regelen, hoewel het icm met langzame resolven wel op een storing lijkt.
Haha.. toevallig.

Ik denk ik kijk ff in m'n router wat die 2de ook alweer hoort te zijn :
Primary DNS : 213.51.129.37
Secondary DNS :
Niets dus :P Ik ondervind ook nog niet echt problemen met websites.. zo nu en dan is google of t.net wat traag maar het stoort me nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

Als ik hier in het status scherm van mijn Asus WL500g Deluxe kijk, dan zie ik er toch echt 2 staan:

213.51.144.37
213.51.129.37

:?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:00:
Wat is op dit moment de ervaring van mensen met de postcode 7545. Ik zit nu met snelheden van 30 kbit in de avonduren :)
Idem dito! Alhoewel ik wel het gevoel heb dat de pingtijden de afgelopen dagen weer ietwat stabieler en lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Dank u, tis een stuk sneller met deze erbij nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TenshiNL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:16:
[...]

Idem dito! Alhoewel ik wel het gevoel heb dat de pingtijden de afgelopen dagen weer ietwat stabieler en lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik heb hier ook problemen sommige sites zijn totaal niet te bereiken
en soms worden sub domeinen ook niet te resolven.
heb eigenlijk geen zin om die niet zo behulpzame helpdesk van @home te bellen
het lijkt net of de dns server in tilburg vreemd aan het doen is en er zelfs soms uit ligt
meer mensen die in de omgeving tilburg die hier last van hebben
in mun router zie ik dat ik boven genoemd probleem ook last van heb
ik krijg van @home alleen dns server 213.51.144.37

EDIT:
heb het probleem voor nu weten op te lossen door de drie hoofdservers ??? van @home hard in mun router te gooien dit zijn:

212.120.66.194
212.120.66.195
212.120.66.204

en nu heb ik geen problemen meer ondanks ik geen dns servers krijg van @home
dit heb ik al vaker mee gemaakt met @home begin het nu kots beu te worden dat ze eens leren een fatsoenlijk dns service te verlenen !

[ Voor 29% gewijzigd door lordgandalf op 18-10-2006 18:24 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 23:41

Klippy

Still Game

Ik heb ook alleen die 144.37 nu. Maar nog geen problemen gehad, al is dat misschien geluk.
Neem aan dat ze dat wel fixen en anders voeg ik er ook wel handmatig een toe.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren had ik last van het RIPE systeem, ik kreeg elke 5 tot 10 minuten een ander IP adres toegewezen.

Ik belde ( 25 minuten wachten ) tegen 21:00 om te vragen of er een storing was, die man zei achter de helpdesk zei al : @home heeft altijd wel last van internet, lekker als je dat zegt als helpdesk medewerker.

Wat ik wel te weten ben gekomen is dat je wel een static IP adres mag voeren maar het is illegaal, als je een ander IP adres krijgt toegewezen kan misschien de andere persoon die jou vorige IP adres niet meer internetten.

@home telefonie wordt het -B , -C of -D account ( die -D account wist ik nog niet ) en daarom krijgt iedereen zo'n brief als je nog meerdere accounts hebben. ze kunnen na 23 Oktober ook nog best werken. ligt een beetje aan het RIPE systeem.

En dan nog iets, je mag zelf de firmware van de modem updaten maar is wel eigen risico.

Wie heeft hier meer last van gehad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Je wordt afgesloten van het @home netwerk en je mag gaan opbellen. Het beste is altijd gewoon DHCP en je services gewoon via je hostname op te vragen, ipv IP adress, aangezien deze eens in de zoveel tijd veranderd. Dat scheelt weer irritaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15
Lekker duidelijk trouwens voor klanten:

Kies nu uw Router

1 Compleet Draadloos Pakket! 59
2 Router zonder dongle 39

Euuhhh...Dongle?

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch nog geen 23 oktober 2006

Goede morgen allemaal
de tweede ligt er nu al uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Maupertus schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:41:
Lekker duidelijk trouwens voor klanten:

Kies nu uw Router

1 Compleet Draadloos Pakket! 59
2 Router zonder dongle 39

Euuhhh...Dongle?
dongle = wireless usb netwerk'dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
[noobmode]Hmm, die 2e router is goedkoper, zullen we die maar nemen?[/noobmode]
Als je het zo leest denk je dat je een keuze maakt uit twee routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, vanmiddag poef interpret (@home bb-tje) weg, modem kan niet meer aanmelden. Ik zo van: (censuur), daar gaan we wéér....
Druk ik de tv aan.... overal sneeuw :S (ben zwart beeld gewend bij storing)
Ik dus bellen naar @home, eerst vergeten dat ze nieuw nummer hadden 8)7 , daarna 2* doorverbonden geweest (via de verhuisafdeling :? ) omdat tv derook uitlag.

Storing gemeld, 15min later: alles doet weer!

dacht dat ze een straat achter hier (7512) een kabel geraakt hadden ofzo, werkzaamheden....

maar ok , interpret werkt weer *O* (en tv ook)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik zit pas bij @home, ik heb een 4000 abo genomen, krijg je de eerste 2 mnd de dubbele snelheid (8000)deze loopt van 3 sept tot 1nov, hebben ze de proefsnelheid al op 15 okt afgekapt, dus nu heb ik maar 4000, dus 2 weken te vroeg omgezet, wat kan je hier tegen doen?ik heb al een ticketnr,maar het probleem is nog niet opgelost. Hebben hier meer mensen ervaringen mee?

(vandaag zat 21-10 heb ik weer de volle snelheid van 8000!)

[ Voor 7% gewijzigd door thefxr op 21-10-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Laatst online: 07-06 08:36
Ik heb net @home 4000 genomen icm wireless Netgear routertje (WGR614v6) in mijn nieuwe appartement. Hiervoor woonde ik in een studentenhuis met exact dezelfde verbinding en dit werkte perfect. Nu heb ik echter een brakke verbinding (het bekende probleem, verbinding valt regelmatig weg) terwijl mijn vaste PC 1 kamer - hemelsbreed wellicht 5 meter - verwijderd staat van de router. Na het doorlezen van dit en andere topics heb ik de volgende dingen ontdekt;

- er zitten ongeveer 8 wireless netwerken in mijn omgeving, waarvan 4 op hetzelfde channel. Dit kan goed kloppen, ik woon immer in een appartementencomplex. Echter ik kan niet het channel aanpassen van mijn verbinding (kom niet in de wireless router). Channel 6 is nog vrij in de buurt dus ik zou deze graag willen uitproberen, hoe doe ik dit?

- firmware upgrade is geblokkeerd door @home. Een upgrade zou volgens vele topics wel eens de oplossing kunnen betekenen. Hoe kan ik dit laten upgraden? Bellen met @home?

- wireless usb sticky vervangen door wireless pci kaart -> helpt dit?

Mijn excuses als deze vragen dubbelop zijn, maar ik ben nog geen eenduidig antwoord tegengekomen.

Update:

Inloggen lukt wel in router met l/p: admin/draadloos
Heb channel aangepast en firmware geupgrade. Netwerk ziet er nu goed uit, snelheid is hoger en tot nog toe stabiel.

[ Voor 7% gewijzigd door RealCato op 21-10-2006 00:27 ]

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

NoTimeRemains

I know

RealCato schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:47:
Ik heb net @home 4000 genomen icm wireless Netgear routertje (WGR614v6) in mijn nieuwe appartement. Hiervoor woonde ik in een studentenhuis met exact dezelfde verbinding en dit werkte perfect. Nu heb ik echter een brakke verbinding (het bekende probleem, verbinding valt regelmatig weg) terwijl mijn vaste PC 1 kamer - hemelsbreed wellicht 5 meter - verwijderd staat van de router. Na het doorlezen van dit en andere topics heb ik de volgende dingen ontdekt;

- er zitten ongeveer 8 wireless netwerken in mijn omgeving, waarvan 4 op hetzelfde channel. Dit kan goed kloppen, ik woon immer in een appartementencomplex. Echter ik kan niet het channel aanpassen van mijn verbinding (kom niet in de wireless router). Channel 6 is nog vrij in de buurt dus ik zou deze graag willen uitproberen, hoe doe ik dit?

- firmware upgrade is geblokkeerd door @home. Een upgrade zou volgens vele topics wel eens de oplossing kunnen betekenen. Hoe kan ik dit laten upgraden? Bellen met @home?

- wireless usb sticky vervangen door wireless pci kaart -> helpt dit?

Mijn excuses als deze vragen dubbelop zijn, maar ik ben nog geen eenduidig antwoord tegengekomen.

Update:

Inloggen lukt wel in router met l/p: admin/draadloos
Heb channel aangepast en firmware geupgrade. Netwerk ziet er nu goed uit, snelheid is hoger en tot nog toe stabiel.
om in de router zelf te komen moet je admin/draadloos gebruiken. dan kom je er wel in... evt moet je uhm even een reset geven.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had die Netgear van @Home ook in gebruik maar telkens viel de WiFi verbinding weg en moest ik de router resetten. Ik heb gewoon mijn oude Linksys WRT54G er weer neergezet en heb weer een top verbinding.

Ik had @Home nog gebeld of er een firmware update was maar daar waren ze mee bezig zeiden ze toen, in ieder geval wilden ze de update niet vrijgeven. Het probleem wordt denk ik wel opgelost door de update, de Netgear update zelf beschrijft ook dat problemen met crashes opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
@RealCato en Frietsaus.

In het topic in netwerken heb ik de firmware gepost.
Wireless probleem (@home?)

[ Voor 26% gewijzigd door vuurfreter op 21-10-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
thefxr schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:54:
ik zit pas bij @home, ik heb een 4000 abo genomen, krijg je de eerste 2 mnd de dubbele snelheid (8000)deze loopt van 3 sept tot 1nov, hebben ze de proefsnelheid al op 15 okt afgekapt, dus nu heb ik maar 4000, dus 2 weken te vroeg omgezet, wat kan je hier tegen doen?ik heb al een ticketnr,maar het probleem is nog niet opgelost. Hebben hier meer mensen ervaringen mee?

(vandaag zat 21-10 heb ik weer de volle snelheid van 8000!)
zucht..... het heeft maar een paar uur mogen duren, nu weer 4000!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

Heb via @home ruim 2 wkn geleden die Netgear router besteld
Na lang te hebben gewacht gister maar ff gebeld. Hebben ze de melding niet ontvangen zegt die kerel, Word ik door verbonden met de verkoop afdeling die me dan doodleuk vertelt "Dan koopt u er toch 1 in de winkel" Heb per direct mijn @home verbinding opgezegd.

Ga lekker naar ADSl toe..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, donderdag lag ja inetpret+tv deruit... 15min na bellen deed het weer _/-\o_

maar nu, maakte vrijdag iets mee waardoor ik letterlijk van me stoel viel: er was een monteur geweest (vond kaartje in brievenbus) om te kijken of alles weer deed, dat ik dat nog mee mag meemaken _O- , der is namelijk, tot nu toen dan, nog nóóit een monteur geweest, zelfs niet toen me (meerdere x) gezegt werd er komt er een. Dit keer wist ik nerges van :>

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 22-10-2006 12:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Zo te zien ligt de mailserver er weer uit?

Ik kan ze wel ophalen via webmail en ook versturen met behulp van outlook gaat goed, maar ik kan niks ontvangen met outlook.

Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Had ik net ook. Ik kwam zelfs niet op webmail.
Inmiddels schijnt t opgelost te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt de mail weer sinds 10min.

En waarschijnlijk komt er nog een snelheidsverhoging dit jaar.

"Het belooft een prachtige herfst te worden! Want speciaal voor de lange, gezellige avonden breidt @Home het zenderpakket van TV Digitaal uit. Verder gaan we door met het verhogen van de internetsnelheid. Dan geniet u optimaal van onze vernieuwde game-service Playz. Of u gaat actief aan de slag met eigengemaakte programma's op Zizone TV. Dit alles en nog veel meer gezellige onderwerpen vindt u in deze nieuwsbrief van oktober. Veel leesplezier!"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:51:
Verder gaan we door met het verhogen van de internetsnelheid.
Interessant, het is tot nu toe zou geweest dat @home ongeveer gelijke tred hield met KPN qua snelheid en prijzen, alleen zie dat KPN nu achter ligt qua snelheid/prijs verhouding, met weer een verhoging zou @home wel eens verder kunnen uitlopen op KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid/prijs?

12mbit - 20 euri/p/m
20mbit - 25 euri/p/m (zelfs incl bellen)

Vind ik tenminste menselijkere prijzen dan welke andere ISP dan ook... :/
(uitgezonderd de abnormale 70 cntpm voor de HD dan)
http://www.speedlinq.nl/php/product.php

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Iemand misschien een idee over het volgende?

In november gaat dus in dat iedereen een nieuw IP krijgt als je opnieuw op internet gaat. Maar tegenwoordig heeft iedereen een router. Die dus ook steeds dat adres heeft. Mijn vraag is: Als het modem herstart, de router dus niet, behoud ik dan hetzelfde IP adres of krijg ik dan ook een ander? Mijn router vraagt dan namelijk geen nieuwe lease aan. Dit zou wel fijn zijn anders is het een gekloot met mijn domeinnaam. @home knikkert er minstens 1x per maand uit. Geen uren maar alleen een reboot van het modem.
(ja, ik weet dat ik waarschijnlijk mijn @home dns naam in dns systeem van mn domeinnaam kan duwen, maar t gaat ff over het principe)

[ Voor 10% gewijzigd door Ascathon op 22-10-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-09 21:06
je router vraagt als t goed is automatisch een nieuwe lease aan als de oude verloopt. dat is nou het principe van DHCP, alleen doet de router nu wat je pc zou doen als die rechtstreeks aan het modem zou hangen

En btw, wanneer herstart jouw modem? De mijne nooit hoor...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Groentenboer schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:01:
En btw, wanneer herstart jouw modem? De mijne nooit hoor...
Dit heb ik in mijn log staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH  
061020191539 1-Emergency D522.0 DHCP Lease Expired.  
061019221554 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
061019221554 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061019221549 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
061019221549 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061019221544 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
061019221544 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061019221539 5-Warning D523.0 DHCP Rebinding Timer Event.  
061017071554 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
061017071554 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061017071549 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
061017071549 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061017071544 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
061017071544 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.

Ik heb @home al gevraagd wat hieraan te doen is, maar dan moet ik weer naar ze bellen. Via email ging dat niet.

Je ziet dus dat de modem geen nieuw IP kan krijgen (in dit geval denk ik het IP van modem, niet mn publiek IP). Als hij daarna een herstart doet is het weer geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik kamp sinds twee weken met een ander @home probleem. Ik heb al een aantal jaren kabelinternet (@home regelmatig) zonder noemenswaardige problemen.

De laatste twee weken is mijn snelheid echter enorm traag. Ik heb met speedtest wat metingen gedaan en ik kom niet veel verder dan 100-300 kbps aan download. Zo nu en dan haalt tussen de 3000 en 4000 kbps, maar het grootste deel van de tijd dus niet.Aan pc etc kan het niet liggen, want heb het met 3 verschillende pc's geprobeerd. Aan de bekabeling naar de pc's ook niet, want die heb ik ook getest.

Heb hierover al twee weken contact met @home over, ben ondertussen al toe aan mijn 6e (!!!) ticketnummer, maar een oplossing is er niet. Eerst dachten ze dat het signaal niet sterk genoeg doorkwam, maar dat bleek het toch niet te zijn, toen dachten ze aan een leaseprobleem, maar dat was het blijkbaar ook niet.
Iemand van de technische dienst krijg ik niet te spreken. Krijg enkel het standaardverhaal van doorzetten naar de technische dienst en 3 dagen wachten en dat terwijl het probleem dat ik meld toch echt telkens hetzelfde is.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Verder wellicht ook nog suggesties over hoe het aan te pakken met @home, want ik word nu gewoon van het kastje naar de muur gestuurd en telkens afgescheept.

Groet, Trel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spreek je over KiloBits of KiloBytes? Want uit je verhaal kan ik niet echt opmaken of het nou gaat om 100-300KiloByte of KBPS.. aangezien je wel met 4000kbps roept neem ik aan dat je internet Regelmatig hebt?

Probeer het eens om zeker te zijn dat je geen problemen hebt met je apparatuur, de modem los van alles koppelen en direct op de hoofdcomputer te zetten. Reset voor de zekerheid het modem nog eens en ga speedtesten.

Als ik het zo lees is het droevig gesteld met de klantenservice van @home... gelukkig heb ik nergens last van nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Heeft de Arris modem nog een webinterface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ascathon schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:11:
[...]

Dit heb ik in mijn log staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH  
061020191539 1-Emergency D522.0 DHCP Lease Expired.  
061019221554 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
061019221554 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061019221549 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
061019221549 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061019221544 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
061019221544 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061019221539 5-Warning D523.0 DHCP Rebinding Timer Event.  
061017071554 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
061017071554 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061017071549 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
061017071549 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
061017071544 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
061017071544 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.

Ik heb @home al gevraagd wat hieraan te doen is, maar dan moet ik weer naar ze bellen. Via email ging dat niet.

Je ziet dus dat de modem geen nieuw IP kan krijgen (in dit geval denk ik het IP van modem, niet mn publiek IP). Als hij daarna een herstart doet is het weer geen probleem.
dat is "normaal", althans dat is wat mij gezegt werd
Dutchmega schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:16:
Heeft de Arris modem nog een webinterface?
jep, maar die wordt geblockt zodra de modem online is, pas als de modem niet kan aanmelden wordt de webinterface beschikbaar gesteld....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
bartgrefte schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:25:
[...]
dat is "normaal", althans dat is wat mij gezegt werd
[...]
Normaal vind ik dat niet. De verbinding moet het gewoon constant doen. Niet elke x tijd eruit geknikkerd worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
vuurfreter schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:30:
@RealCato en Frietsaus.

In het topic in netwerken heb ik de firmware gepost.
Wireless probleem (@home?)
Top! Hij werkt nu wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
@ vuurfreter; bedankt voor de firmware! Ik heb hem inmiddels geinstalleerd!

Mijn verbinding heeft er trouwens vanaf zaterdagavond uurtje of 9 tot nu eruit gelegen (schijnbaar half Roermond). Ik zit nu op mijn werk, dus weet niet eens of ik vanavond wel kan internetten. Ik heb gisteren de helpdesk gebeld en wat ik echt ontzettend slecht vind is dat @home nog steeds 0,0 informatie vrijgeeft over de geschatte duur van de uitval, de oorzaak of historische gegevens van de verbinding.

Ik heb @home al gemeld dat een 36-uurs+ storing in de eerste week van mijn abo wel een redelijke invloed heeft op mijn beslissing om @home na mijn proefabonnement nog te houden. Ik zit nu ernstig te twijfelen om toch naar een andere provider over te stappen; dat terwijl ik in maastricht de laatste 2 jaar geen problemen gehad heb met @home.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ascathon schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:22:
[...]

Normaal vind ik dat niet. De verbinding moet het gewoon constant doen. Niet elke x tijd eruit geknikkerd worden,
'k bedoel die meldingen in de log, die heb ik ook, ook bij een werkende verbinding...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
Ik lig ik inmiddels bijna 3 dagen uit en het enige wat @home mij bericht is dat ze geen informatie kunnen geven m.b.t. storingen en dat ze vinden dat ze me daarmee voldoende geinformeerd hebben.

Ik heb @home geinformeerd dat ik mijn verbinding vanavond nog opzeg als het probleem niet opgelost is. Ik zal me dan beroepen op mijn proefperiode en het in gebreke blijven van @home als provider. Ze hebben natuurlijk die truc met die 70 euro die je moet betalen voor dat installatiepakket als je opzegt, maar ik hoop dat ik dit op deze manier kan omzeilen. Mijn uptime is tot nu toe nog geen 60% (4 dagen up, 3 dagen down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan ook verhaal maken op als je langer dan 48 uur down bent vergoeding krijgt, maar aangezien je nog in de proefperiode zit kan je dat opzeggen ja. Die spullen kan of moet je als het goed is retourneren tenzij je er voor kiest het te houden.

Check nogmaals even je setting, bekabeling (check of de grondkabel van waar het gesplitst wordt goed aangesloten is / geen signaalverlies kan optreden etc).

De helpdesk kan je ook zo niet helpen, je moet ook zeggen dat je met de TD doorverbonden wilt worden, of desnoods maak je het verhaal zo technisch dat ze je wel door moeten verbinden :P

Vervelend voor je. Ikzelf gebruik @home breedband (ofwel Intensief 8000) al ruim 2 jaar. Nog nooit zo'n lange downtime gehad als dat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Heeft er iemand anders problemen met het versturen van e-mails met bijlagen? Op dit moment lukt dat hier voor geen ene meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:21:
Je kan ook verhaal maken op als je langer dan 48 uur down bent vergoeding krijgt, maar aangezien je nog in de proefperiode zit kan je dat opzeggen ja. Die spullen kan of moet je als het goed is retourneren tenzij je er voor kiest het te houden.
Thanks, ik heb gisteravond teruggebeld, dit keer hielpen ze me wel goed. De storing was inmiddels verholpen (of dat nog binnen de 48 uur was is niet bekend), maar een aantal instellingen stonden inmiddels verkeerd bij mij (mea culpa). Nu doet alles het weer en zal ik mijn proefperiode voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje voor diegenen die ook hun twee extra ip adressen in moesten leveren. Zou het niet zo zijn dat je ze vanaf 23 oktober niet meer kon gebruiken? Bij mij doen ze het nog alle drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:19:
ff een vraagje voor diegenen die ook hun twee extra ip adressen in moesten leveren. Zou het niet zo zijn dat je ze vanaf 23 oktober niet meer kon gebruiken? Bij mij doen ze het nog alle drie.
ken je @home nu nog niet? je weet toch dat alles bij hun "met vertraging" gaat ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik heb sinds donderdag problemen met de kabel. Kwaliteit van de analoge zenders is zichtbaar achteruit gegaan en ook het signaal dat de kabelmodem ontvangt is van 36dB teruggelopen naar 31dB vrijdag en nu 29dB :? Zover ik weet duid dat laatste op een probleem. Iemand hier ervaring mee of weet hoe dat kan komen? Heb al even geprobeerd om van alles los te koppelen van de kabel, maar geen verschil...

[ Voor 6% gewijzigd door Klaus_1250 op 28-10-2006 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
Mensen roep even een postcode als je een bericht post, dat biedt zoveel meer informatie voor andere gebruikers!
Ik ben er overigens uit, @Home kan de pot op, we gaan overstappen. Nog geen idee welke aanbieder, maar sowieso kabel d'ruit, en ADSL erin voor ons dus. Onderhand al een maand bezig met bellen en een instabiele retetrage verbinding waar we 50 euro per maand voor moeten betalen... dag @Home :+

(7545JP, 8000 intensief)

[ Voor 24% gewijzigd door TenshiNL op 29-10-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TenshiNL schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:44:
Mensen roep even een postcode als je een bericht post, dat biedt zoveel meer informatie voor andere gebruikers!
Ik ben er overigens uit, @Home kan de pot op, we gaan overstappen. Nog geen idee welke aanbieder, maar sowieso kabel d'ruit, en ADSL erin voor ons dus. Onderhand al een maand bezig met bellen en een instabiele retetrage verbinding waar we 50 euro per maand voor moeten betalen... dag @Home :+

(7545JP, 8000 intensief)
7545wz, hier gaat het er ook uit. 2 a 3 kb op de slechtste momenten. Ik ben al aan het zoeken. Voor woensdag zeg ik het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffft ik heb nog steeds geen nieuw modem ofzo. Eind september begin oktober......bluffers. Ik download nog steeds met die 500kb/s. Heeel errruuuggg traag dus. Eigenlijk moesten we met zn allen een groot artikel in het AD ofzo zetten. Over alle slechte dingen van @home.

@home.....internet,tv en telefonie....zoals het hoort. Alleen doen ze het alle 3 niet fatsoenlijk. En die ventjes aan de telefoon houden ons ook allemaal aan het lijntje. Doen alsof je idioot bent, snappen zelf niks, enzenzenz.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09
hier 6043 veel problemen in het weekend en s,avonds.
niet vooruit te branden,wordt er vaak zo moedeloos van.

veel timeouts/hoge pings enz enz.
ben nu al 7 jaar abonee,maar ik vrees het ergste voor @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag opgezegd. Jeej wat voelt dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Het is inderdaad jammer om nog steeds te zien dat @home niet goed kan omgaan met storingen, en die zo dus haast een structureel probleem worden. Overstappen naar bijvoorbeeld ADSL is dan eigenlijk nog steeds de snelste weg naar stabiel en storingsvrij internet. Ik vrees dat het er ook niet beter op gaat worden als @home gaat fuseren met bijvoorbeeld casema. Hoe groter en monopolistischer de provider, des te minder wordt de klantenservice. Het wordt hoog tijd voor concurrentie op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
Nephilium gefeliciteerd, wij hebben @Home nu ook (bijna) definitief de deur uitgegooid. ADSL in de vorm van Orange Family is al aangevraagd. Wat is/gaat jouw keuze (ge)worden? :-)

[ Voor 3% gewijzigd door TenshiNL op 31-10-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TenshiNL schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:32:
Nephilium gefeliciteerd, wij hebben @Home nu ook (bijna) definitief de deur uitgegooid. ADSL in de vorm van Orange Family is al aangevraagd. Wat is/gaat jouw keuze (ge)worden? :-)
tiscali T12. Lekker snel voor 6 man (studentenhuis) en ze zijn vrij soepel met omzetten contract op andere naam. Dat is heir ook wel handig met het verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:49:
Heeft er iemand anders problemen met het versturen van e-mails met bijlagen? Op dit moment lukt dat hier voor geen ene meter.
Alles boven de 10MB wordt getruncated (krijg ik terug).
RealCato schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:28:
[...]

Thanks, ik heb gisteravond teruggebeld, dit keer hielpen ze me wel goed. De storing was inmiddels verholpen (of dat nog binnen de 48 uur was is niet bekend), maar een aantal instellingen stonden inmiddels verkeerd bij mij (mea culpa). Nu doet alles het weer en zal ik mijn proefperiode voortzetten.
Lag het aan je Router? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:47:
Hoi allemaal,

Ik kamp sinds twee weken met een ander @home probleem. Ik heb al een aantal jaren kabelinternet (@home regelmatig) zonder noemenswaardige problemen.

De laatste twee weken is mijn snelheid echter enorm traag. Ik heb met speedtest wat metingen gedaan en ik kom niet veel verder dan 100-300 kbps aan download. Zo nu en dan haalt tussen de 3000 en 4000 kbps, maar het grootste deel van de tijd dus niet.Aan pc etc kan het niet liggen, want heb het met 3 verschillende pc's geprobeerd. Aan de bekabeling naar de pc's ook niet, want die heb ik ook getest.

Heb hierover al twee weken contact met @home over, ben ondertussen al toe aan mijn 6e (!!!) ticketnummer, maar een oplossing is er niet. Eerst dachten ze dat het signaal niet sterk genoeg doorkwam, maar dat bleek het toch niet te zijn, toen dachten ze aan een leaseprobleem, maar dat was het blijkbaar ook niet.
Iemand van de technische dienst krijg ik niet te spreken. Krijg enkel het standaardverhaal van doorzetten naar de technische dienst en 3 dagen wachten en dat terwijl het probleem dat ik meld toch echt telkens hetzelfde is.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Verder wellicht ook nog suggesties over hoe het aan te pakken met @home, want ik word nu gewoon van het kastje naar de muur gestuurd en telkens afgescheept.

Groet, Trel
Ik ben bang dat ik hetzelfde probleem heb.

Ik heb een @home intensief 15000 de snelste verbinding van @ home
Maar mn verbinding is sinds 2 weken zwaar onder de maat ik vraag me dus af of het iets te maken heeft met die dynamische ip adressen.

De medewerkers wijten het aan een overbezetting van het netwerk.
Zou kunnen maar dat is dan toch wel ineens heel plotseling.
Ook mijn verbinding gaat ooit onde de 4 mbit (ik mis er dus een stuk of 11)
een hoewel ik speedtests heb gedaan met 1.6 megabyte per seconde downloads is mn verbinding extreem instabiel en ik kan er niet eens meer mee gamen.
Daarbij valt mijn verbinding af en toe weg.

Ik vraag me in ieder geval af of ik vanuit Uden niet gewoon een keer naar Den Bosch moet gaan want helpen doet de helpdesk niet ze laten je 3 dagen wachten en dan gebeurd er niks :(:(:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu een nieuwe modem hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:08:
[...]
Lag het aan je Router? Ben wel benieuwd :)
De storing lag aan @home, de verkeerde instellingen op de router waren veroorzaakt door mij.

Overigens zit ik op postcode 6041, en pakket 4000 regelmatig.

Ik heb ook last van het fenomeen dat mijn verbinding 's avonds bij vlagen traag is; even is het goed en dan ligt mijn verbinding er weer 10-15 sec helemaal uit of krijg ik ping 15000ms. Heel irritant met on-line gamen. Ik heb echter het vermoeden dat dit komt doordat iemand anders mijn wifi netwerk stoort met het zijne; bij de laatste keer had ik eenzelfde lag naar mijn wifi router toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is vervelend. Kan je het niet oplossen met een UTP dan? Dan heb je die storingen niet meer (zoals je denkt te vermoeden). Wifi heb ik een tijd geprobeerd maar het werkt niet echt lekker.. Time-outs, disconnect/reconnects enzo.. nee bij een sessie in Root met putty wil ik graag dat het online blijft, en daarom kies ik voor UTP. Het is wel leuk voor een laptop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit weer terug op 1DNS, en dat verklaart hier en daar timeouts. Enorm vervelend aan het worden... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:38:
Ja dat is vervelend. Kan je het niet oplossen met een UTP dan?
hier in 6043 s,avonds en in het weekend ook bagger.
had draadloos maar zit nu op utp via de router,dus de desktop pc is bekabeld en alle wifi is uitgeschakeld.
helaas zonder resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door jejeh op 02-11-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nu ik @home heb afgezegd lijkt het opeens weer bruikbaar. Nog niet goed, maar iig geen 2 kb per seconde meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
Hehe, klopt inderdaad nephilium, sinds maandag is het weer redelijk allemaal. Maar goed, nog bij lange na niet de bandbreedte van 8 megabit, waarvoor we betalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TenshiNL schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:22:
Hehe, klopt inderdaad nephilium, sinds maandag is het weer redelijk allemaal. Maar goed, nog bij lange na niet de bandbreedte van 8 megabit, waarvoor we betalen :-)
Ja, sinds gisteravond hier opeens. Toch maar 4 MBIT. maar iig ik kan weer verder met m'n literatuuronderzoek :) Volgende week vrijdag komt de KPN monteur langs. Jeej :) Dan duurt het niet lang meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen die last hebben van traag reagerende sites?
Als ik een traceroute doe, zie ik geregeld timeouts verschijnen.

Ik zit overigens in Hoogeveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

'S avonds is het echt niet te doen met @home de laatste tijd. Regelmatig gebeld en volgens hen is alles goed. 'S ochtends haal ik trouwens wel goede snelheden, maar het begint rond een het avonduur in te zakken als een gek.

Postcode 9731 Tijdstip 21:10

Download 70.2 KByte/sec (=562 kbps)
Upload 15.7 KByte/sec (=126 kbps)
Connection 161.0 Conn/min
Ping begin ik niet eens aan zzz

Blij dat ik ben overgestapt naar Tiscali T6, geen problemen daarmee maar af en toe gebruik ik @home nog om te kijken hoe het gaat. Ik betaal nog voor een maand en per 1 dec ben ik na bijna 7 jaar weg bij @home. Snap niet waarom het zoooo lang geduurd heet. Maar goed :)

[ Voor 25% gewijzigd door FreeStyler op 03-11-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Heb op het moment dat ik mn max niet haal. Heb de 8mbit pakket. Ik woon in regio almelo meer mensen hier last van haal nu rond de 500-600 KB/S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FreeStyler schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:11:
'S avonds is het echt niet te doen met @home de laatste tijd. Regelmatig gebeld en volgens hen is alles goed. 'S ochtends haal ik trouwens wel goede snelheden, maar het begint rond een het avonduur in te zakken als een gek.

Postcode 9731 Tijdstip 21:10

Download 70.2 KByte/sec (=562 kbps)
Upload 15.7 KByte/sec (=126 kbps)
Connection 161.0 Conn/min
Ping begin ik niet eens aan zzz

Blij dat ik ben overgestapt naar Tiscali T6, geen problemen daarmee maar af en toe gebruik ik @home nog om te kijken hoe het gaat. Ik betaal nog voor een maand en per 1 dec ben ik na bijna 7 jaar weg bij @home. Snap niet waarom het zoooo lang geduurd heet. Maar goed :)
9712 hier. Ook veel timeouts, snelheid zit soms wel goed en soms ook helemaal niet. Speedtest geeft vooral bar weinig Conn/min aan. World of Warcraft is serieus een pain geworden. Ik heb lange tijd mn huisgenoten er van verdacht dat ze te zaten bittorenten zonder degelijk te limiten, maar die optie heb ik onlnags ook kunnen uitsluiten. Tis om gek van te worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
Ik merk dat ik vooral in het weekend een slechte verbinding heb, maar dat dit niet aan de kabel ligt maar aan de storing op de wifi. Ik zie nu bijv. 9 andere draadloze netwerken, met als gevolg flinke timeouts en packet loss. Als ik nu hardware wil gaan vervangen of toevoegen wat kan ik dan het beste doen?

1. USB sticky vervangen door PCI kaart
2. antenne van de Netgear router vervangen
3. repeater in kamer hiernaast zetten

Mijn draadloze verbinding moet zo'n 10 meter afleggen, maar wel door 2 gietbetonnen muren en door die interferentie heen...erg lastig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-09 21:06
pluk eens netstumbler van het internet af, kijk eens op welk kanaal nog geen router zit en stel daar de jouwe eens op in...

en als je nog kan kiezen, pak dan een kanaal wat ook geen 'buren' heeft, bijvoorbeeld 2,3 en 4 vrij, de rest gebruikt --> dan pak je 3 :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriendin van mij is al jaren gelukkig klant bij @home maar sinds een paar weken hapert het internet.
Er is niets veranderd bij hen thuis wat betreft configuratie van de pc (gebruiks pc, chatten, surfen, office etc). Ook zijn er geen veranderingen in het kabelaanbod en het tv signaal is uitstekend.
Ik heb al gescand op virussen ( NOD32 ) en spyware (adawareSE en Spybot).
De UTP kabel is in orde en het modem werkt prima (uitgewisseld met mijn modem).

Heeft misschien iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Klaus_1250 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:29:
Ik heb sinds donderdag problemen met de kabel. Kwaliteit van de analoge zenders is zichtbaar achteruit gegaan en ook het signaal dat de kabelmodem ontvangt is van 36dB teruggelopen naar 31dB vrijdag en nu 29dB :? Zover ik weet duid dat laatste op een probleem. Iemand hier ervaring mee of weet hoe dat kan komen? Heb al even geprobeerd om van alles los te koppelen van de kabel, maar geen verschil...
Het is een paar dagen beter geweest, maar zit nu weer op de 30-31dB en Downstream Powerlevel is -13 dBmV (was ooit 0). Postcode is 470x. Meer mensen die een verslechtering van het signaal zien, na vermoedelijk werkzaamheden (volgens de @home site zijn er in Roosendaal afgelopen tijd en komende tijd werkzaamheden aan diverse straten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-09 13:04
@Klaus_1250: De aansluiting bij mijn ouders vertoont op dit moment de volgende waarden:

Downstream:
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level -1 dB

Upstream:
Power Level 53 dBmV

Met name de Downstream Power Level was tijden -8, -9, dus dat is nu wel beter. Upstream Power Level is 56-57 geweest, maar ook 49, fluctueert van tijd tot tijd. Aangesloten op:

ubr21-bu3.roose1.nb.home.nl [10.199.112.1]

De snelheid is in orde, maar het lijkt wel alsof de websites traag als dikke str*nt laden, echt niet normaal de laatste tijd.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid is in orde, maar het lijkt wel alsof de websites traag als dikke str*nt laden, echt niet normaal de laatste tijd.
Dat komt , omdat je mogelijk maar 1 DNS server toegewezen krijgt. Ik heb er namelijk maar 1 in staan bij m'n router ipv 2. En die haalt ze automatisch op bij @home ja :)

Controleer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
CamU schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:56:
ubr21-bu3.roose1.nb.home.nl [10.199.112.1]
Thanx, ik zit op 18:

6 ms 6 ms 7 ms ubr18-bu3.roose1.nb.home.nl [10.199.32.1]

Upstream powerlevel is 48 dBmV. Dat is eigenlijk nooit veranderd (was vroeger ooit in de 50). Had vorige week al even met @home gebeld, omdat het tv-signaal ook om te huilen was, maar @home verbond me daardoor met de tv-helpdesk, die niet bereikbaar was (werd elke keer opgehangen).

Zelf heb ik in mijn router (WRT54G 1.1, DD-WRT) een lokale DNS-server met 3 DNS-servers (2 niet-@home) geconfigureerd, en geen problemen verder. Sowieso nooit bijster positief geweest over de @home DNS-servers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
Groentenboer schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:58:
pluk eens netstumbler van het internet af, kijk eens op welk kanaal nog geen router zit en stel daar de jouwe eens op in...

en als je nog kan kiezen, pak dan een kanaal wat ook geen 'buren' heeft, bijvoorbeeld 2,3 en 4 vrij, de rest gebruikt --> dan pak je 3 :)
Ja ik had hem in eerste instantie al van de default channel 11 op channel 6 gezet omdat al mijn buren op 11 of 1 leken te zitten. Na nog wat uitvoeriger testen gisteren zag ik 1 iemand op channel 7 zitten, wellicht dat die mij stoorde. Daarom ben ik nu verhuisd naar channel 4, ik hoop dat het komende avonden beter gaat.

Netstumbler wil niet bij mij; hij vindt denk ik mijn USB stick niet.

Anyway, dit gaat misschien meer richting een netwerkprobleem dan een @home specifiek probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wauw. Iemand timeouts met websites gehad ?

Ik wel. Ik heb gebeld met @home. Ze vertelde me mijn router eruit te halen om zeker te zijn dat mijn PC ook echt 1 DNS adress toegewezen kreeg (of 2 in dit geval). Ik heb 'm verteld dat ik dat liever niet doe ivm firewall issues.

Ik heb handmatig toch de volgende DNS ingevoerd:
213.51.129.37
213.51.144.37
Gewoon van @home dus, router gereboot & alles werkt weer. Moest wel even alle settings nalopen.

Er is dus iets aan de hand met het toewijzen van DNS nr 2 met routers vermoedt ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:48:
Er is dus iets aan de hand met het toewijzen van DNS nr 2 met routers vermoedt ik :)
@home is toch overgeschakeld op maar 1 DNS-server per aansluiting die via DHCP word doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze waren overgeschakeld naar Dynamische ip adressen, hij wist me wel te vertellen dat ze er nog mee bezig waren. Ze zeiden ook dat je echt volledig je router van je pc vandaan moet koppelen om te kijken of dit probleem ook optreedt bij je pc met 2 DNS'en. Je hoort er namelijk 2 te krijgen, en ik kreeg er vroeger ook altijd 2, maar de laatste tijd 1. Aangezien het nog wel werkte was er dus weinig aan de hand tot op vanavond waar bijna geen enkele website te bereiken was, maar kon wel gewoon downloaden via nieuwsgroepen (op full speed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond had ik een vette brakke internet verbinding via @home, ze hebben in de regio : Groningen gister weer lopen kloten.

Down was 80 kb/s en UP was goed...

Ik dus bellen, en zegt zo'n snotaapje met welk adres ik op de router zit ( !@# ik wordt GEK, tja bagger @home heeft deze optie uitgezet of hebben jullie hier weer eens niks van gehoord ?? ), jah na een half uurtje verder gepraat te hebben moet ik de modem eruit gooien en over 4 uur er weer in drukken ( de stekker ).

Vanochtend heb ik dit pas gedaan want ik had geen zin om daar op te gaan wachten, check ik nu weer eens speedtest en hoppa....

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Nov 7 2006 om 19:55:22 UTC+0100)

Download : 1016.9 KByte/sec
Upload : 122.1 KByte/sec

Kijk zo wil ik het zien...

regio : groningen postcode : 9746.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
in pc 6171 modem aanmeldingsproblemen de laatste 2 dagen, iemand anders dit ook?

• gday
  • Laatst online: 12:34

gday

TENACIOUS D TIME!!!

jejeh schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:08:
[...]

hier in 6043 s,avonds en in het weekend ook bagger.
had draadloos maar zit nu op utp via de router,dus de desktop pc is bekabeld en alle wifi is uitgeschakeld.
helaas zonder resultaat.
Hier postcode 6004 met Intensief 8000.. en sinds de laatste snelheidsverhoging is de snelheid in de avonduren inderdaad bedroevend laag.. ik mag blij zijn als ik 100kbyte/s download haal in de avond... upload is gek genoeg vaak hoger dan de download in de avonduren. :?

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 16-11-2006 20:57 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Vandaag gebeld met klantenservice.. en er wordt gelukkig werk van gemaakt. Helpdeskmedewerker bevestigde mijn vermoeden van een capaciteitsprobleem.

Speedtest geeft 30 kbyte/s down, en 110 kbyte/s up (jep, de upload is hoger dan de download)

Andere test:
-> wget ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/1M
--21:33:12-- ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/1M
=> `1M'
Resolving ftp.snt.utwente.nl... 130.89.175.1, 2001:610:1908:8000::175:1
Connecting to ftp.snt.utwente.nl|130.89.175.1|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD /pub/test ... done.
==> PASV ... done. ==> RETR 1M ... done.
Length: 1,000,000 (977K) (unauthoritative)

100%[====================================>] 1,000,000 85.03K/s ETA 00:00

21:33:26 (79.45 KB/s) - `1M' saved [1000000]

Verwijderd

Topicstarter
Wat raar... Het ligt ook niet aan UT zelf...
-sh-3.1$ wget ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/1M
--21:49:47-- ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/1M
=> `1M'
==> PASV ... done. ==> RETR 1M ... done.
Length: 1,000,000 (977K) (unauthoritative)

100%[====================================>] 1,000,000 --.--K/s

21:49:48 (11.35 MB/s) - `1M' saved [1000000]
Even van m'n dedicated box in DC :) Hoop wel dat je asap ermee geholpen wordt :)

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:43:
Wat raar... Het ligt ook niet aan UT zelf...

[...]

Even van m'n dedicated box in DC :) Hoop wel dat je asap ermee geholpen wordt :)
Ik hoop het ook, want het gaat zienderogen achteruit!
-> wget ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/10M
--22:55:54-- ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/10M
=> `10M'
==> PASV ... done. ==> RETR 10M ... done.
Length: 10,000,000 (9.5M) (unauthoritative)

100%[====================================>] 10,000,000 32.71K/s ETA 00:00

23:00:31 (35.87 KB/s) - `10M' saved [10000000]
:'(

Ik wil een videocollege bekijken van de universiteit, nog als voorbeiding voor een tentamen morgen, maar dat blijft de hele tijd bufferen en loopt voor geen meter. :(

[ Voor 11% gewijzigd door gday op 23-11-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 18:15
hello ik heb een groot probleem

voordat ik de pc geformateerd heb had ik 1 mbps maar als ik nu kijk heb ik maar 150 kbps

weet iemad hoe dit komt en hebben meer mensen hier last van ?

screen: http://members.home.nl/martinzweep/naamloos.JPG

en weet iemand waarom dit rood is ? en wat ik moet invullen

alvast heel erg bedankt

~martinzweep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@martinzweep:
Dat @Home Network Diagnostics progsel is oud. (Zo gebruikt @Home al jaren geen proxy meer, die zal nu dus altijd rood zijn).

Weet je zeker dat het niet 1 mbps en 150 kBps? Aangezien 1 mbps = 128 kBps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Een tijdje terug heeft @Home aangekondigd dat ze over zouden gaan naar dynamische IP-adressen. Zie bijvoorbeeld:
http://www.troublesathome.../868/6180.html?1163666571

Nu was het altijd al zo dat @Home dynamische IP-adressen gebruikt. Alleen bleek in de praktijk dat deze bijna nooit veranderden. In mijn 7 jaar bij @Home heb ik 3 verschillende IP-adressen gehad.

Aankomende dinsdag, 28 November, hebben wij overleg met @Home, waar ze meer gaan vertellen over het overgaan naar echte dynamische adressen en de gevolgen daarvan.

Graag zou ik vernemen welke problemen jullie verwachten (zoals dat servers die thuis draaien worden niet meer bereikbaar zijn onder een vast IP) met deze verandering. Je kan hier posten, op het Troubles@Home forum posten, mij mailen (b [punt] ruiter [at] troublesathome [punt] nl), of een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je nog altijd gebruik kan maken van servers via de hostname :) En niet het IP adress nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik heb mijn @home hostname ingesteld in de DNS van mn domein. Met natuurlijk wel het probleem dat na IP wijziging mijn domein een tijdje niet bereikbaar is. Tenminste, dat neem ik aan.

En dan iets heel anders: Stel ik bel @home en zeg dat mijn snelheden de laatste tijd zo bagger zijn (200kb/s ipv 500), doen ze daar wat aan? Of is het weer van: Ik schakel u door naar de TD. Die dan zeggen dat ze iets gaan doen waar je na een paar weken nog steeds niks van merkt. Overstappen kan ik helaas ook niet want ik zit nog 10 maanden van aan mijn telefoon/voip abo (Slim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ascathon schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:56:
Ik heb mijn @home hostname ingesteld in de DNS van mn domein. Met natuurlijk wel het probleem dat na IP wijziging mijn domein een tijdje niet bereikbaar is. Tenminste, dat neem ik aan.

En dan iets heel anders: Stel ik bel @home en zeg dat mijn snelheden de laatste tijd zo bagger zijn (200kb/s ipv 500), doen ze daar wat aan? Of is het weer van: Ik schakel u door naar de TD. Die dan zeggen dat ze iets gaan doen waar je na een paar weken nog steeds niks van merkt. Overstappen kan ik helaas ook niet want ik zit nog 10 maanden van aan mijn telefoon/voip abo (Slim).
als je dát voor elkaar krijgt.... --> _/-\o_

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ascathon schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:56:

Heb donderdag gebeld over mijn probleem (snelheid zakt in van 1000kbyte/s naar 30kbyte/s in de avond) en ik zou binnen 8 tot 10 dagen terug worden gebeld. Kan er verder nog niet veel zinnigs over zeggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

lordsnow schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:50:
Een tijdje terug heeft @Home aangekondigd dat ze over zouden gaan naar dynamische IP-adressen. Zie bijvoorbeeld:
http://www.troublesathome.../868/6180.html?1163666571

Nu was het altijd al zo dat @Home dynamische IP-adressen gebruikt. Alleen bleek in de praktijk dat deze bijna nooit veranderden. In mijn 7 jaar bij @Home heb ik 3 verschillende IP-adressen gehad.

Aankomende dinsdag, 28 November, hebben wij overleg met @Home, waar ze meer gaan vertellen over het overgaan naar echte dynamische adressen en de gevolgen daarvan.

Graag zou ik vernemen welke problemen jullie verwachten (zoals dat servers die thuis draaien worden niet meer bereikbaar zijn onder een vast IP) met deze verandering. Je kan hier posten, op het Troubles@Home forum posten, mij mailen (b [punt] ruiter [at] troublesathome [punt] nl), of een PM sturen.
Dat servers die thuis draaien (zoals remote desktop) dan opeens moeilijker bereikbaar worden, vind ik het grootste probleem waar ik voor vrees. Eventueel kan dat wel opgelost worden doordat je hostname dan misschien binnen 15 minuten geupdate wordt zodat die naar het nieuwe IP-adres gaat verwijzen, maar gezien het grote aantal hostnames ga ik hier niet direct vanuit? (Weet niet of dat reëel is namelijk.)

Verder vind ik het vervelend dat je de restricties toegang tot bepaalde zaken niet meer kan versterken door ook nog eens op IP-adres te filteren.

Bovendien vrees ik ook dat pubers gaan zitten kloten op fora e.d. en dat vervolgens hun IP-adres geband wordt, en jij niet meer dat forum op kunt als je dat bewuste IP-adres krijgt.

Afgezien van deze drie zaken zie ik (nog) niet direct grote problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door gday op 26-11-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:48:
Wauw. Iemand timeouts met websites gehad ?

Ik wel. Ik heb gebeld met @home. Ze vertelde me mijn router eruit te halen om zeker te zijn dat mijn PC ook echt 1 DNS adress toegewezen kreeg (of 2 in dit geval). Ik heb 'm verteld dat ik dat liever niet doe ivm firewall issues.

Ik heb handmatig toch de volgende DNS ingevoerd:

[...]

Gewoon van @home dus, router gereboot & alles werkt weer. Moest wel even alle settings nalopen.

Ik heb dit ook maar gedaan (kreeg alleen de eerste in jouw lijstje toegewezen). Alle sites laden weer perfect nu. Met de snelheid was het altijd al prima in orde trouwens, maar sites (ook Google bijv.) laadde soms zo traag als koude stroop door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel elke zondag dat de snelheden wat lager zijn dan normaal...

Trek net 850KB met Newsgroepen & speedtest, en de upload ligt op 80KB van de 145KB... Het lijkt elke zondag wel zo te gaan.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 18:15
maar hoe komt het dan dat ik nu maar 150 kbps haal i.p.v. 1 mbps

en soms valt internet uit bij msn , weten jullie daar ook iets meer over
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.