Ik heb net @home 4000 genomen icm wireless Netgear routertje (WGR614v6) in mijn nieuwe appartement. Hiervoor woonde ik in een studentenhuis met exact dezelfde verbinding en dit werkte perfect. Nu heb ik echter een brakke verbinding (het bekende probleem, verbinding valt regelmatig weg) terwijl mijn vaste PC 1 kamer - hemelsbreed wellicht 5 meter - verwijderd staat van de router. Na het doorlezen van dit en andere topics heb ik de volgende dingen ontdekt;
- er zitten ongeveer 8 wireless netwerken in mijn omgeving, waarvan 4 op hetzelfde channel. Dit kan goed kloppen, ik woon immer in een appartementencomplex. Echter ik kan niet het channel aanpassen van mijn verbinding (kom niet in de wireless router). Channel 6 is nog vrij in de buurt dus ik zou deze graag willen uitproberen, hoe doe ik dit?
- firmware upgrade is geblokkeerd door @home. Een upgrade zou volgens vele topics wel eens de oplossing kunnen betekenen. Hoe kan ik dit laten upgraden? Bellen met @home?
- wireless usb sticky vervangen door wireless pci kaart -> helpt dit?
Mijn excuses als deze vragen dubbelop zijn, maar ik ben nog geen eenduidig antwoord tegengekomen.
Update:
Inloggen lukt wel in router met l/p: admin/draadloos
Heb channel aangepast en firmware geupgrade. Netwerk ziet er nu goed uit, snelheid is hoger en tot nog toe stabiel.
[
Voor 7% gewijzigd door
RealCato op 21-10-2006 00:27
]
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.