Wireless probleem (@home?)

Pagina: 1
Acties:
  • 10.513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej allemaal,

Ik had vanmiddag dit topic geopend;
Wlan, channel probleem.

Nu WAS het probleem opgelost, altans dat dacht ik, maar t gedoe begon opnieuw.
Nu belde ik MyCom, waar ik de router gekocht heb, om te vragen of t aan de router kon liggen, nu vertelde deze medewerker mij dat het aan @home lag.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Het probleem is dus; Het netwerk werkt goed voor een x periode, valt dan weg.
Ik ga naar beneden, haal de stroom van mijn wireless SMC router af, doe de stroom er weer op. En ja, de verbinding, en het hele netwerk dus, is weer terug.
En dan ja, na een tijdje, hetzelfde gedoe weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
Helaas ik heb PRECIES het zelfde probleem en raad eens ook met @Home! Maar ik gebruik ook een SMC router dus volgens mij kan het of een combinatie zijn of alleen SMC.

Kan me haast niet voorstellen dat het aan @Home ligt maar met @Home weet je het niet he :-(

Groeten,
Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mediacj schreef op 25 October 2003 @ 23:48:
Helaas ik heb PRECIES het zelfde probleem en raad eens ook met @Home! Maar ik gebruik ook een SMC router dus volgens mij kan het of een combinatie zijn of alleen SMC.

Kan me haast niet voorstellen dat het aan @Home ligt maar met @Home weet je het niet he :-(

Groeten,
Jan.
Gelukkig ;), nee maar dan weet ik dat het waarschijnlijk niet aan my ligt.
En ja DE oplossig, voor my dan, ik stap over op MyAdsl van MyCom, want dat @Home gezeik zit ik NIET op te wachtten.
Trouwens, nog mensen hier met MyAdsl van Mycom? en Zo ja, Hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Mediacj schreef op 25 oktober 2003 @ 23:48:

Groeten,
Jan.
Het zou trouwens aardig zijn om te horen of dat er meer @Home gebruikers dit probleem hebben....en zo ja ook met SMC apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 23:42:
Het probleem is dus; Het netwerk werkt goed voor een x periode, valt dan weg.
Ik ga naar beneden, haal de stroom van mijn wireless SMC router af, doe de stroom er weer op. En ja, de verbinding, en het hele netwerk dus, is weer terug.
En dan ja, na een tijdje, hetzelfde gedoe weer.
Is die tijdsperiode steeds gelijk ? Of zit daar een groot verschil in ?
Als die tijdsperiode steeds gelijk is, zou 't eventueel een setting op die Router/AP kunnen zijn ?

Maar lijkt me niet omdat je periode als x en dus variabel aanduidt.

Powered by ProBNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freebee666 schreef op 25 October 2003 @ 23:57:
[...]

Is die tijdsperiode steeds gelijk ? Of zit daar een groot verschil in ?
Als die tijdsperiode steeds gelijk is, zou 't eventueel een setting op die Router/AP kunnen zijn ?

Maar lijkt me niet omdat je periode als x en dus variabel aanduidt.
Het is niet om een bepaalde periode.
Ik zit nu bijvoorbeeld al 27 minuten gewoon zonder enig probleem hier boven te internetten, maar t kan gewoon zomaar ineens weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde gehad bij 2 collega's: beide met een Sitecom router (WL-018) in combinatie met Zeelandnet.

Netgear WGR614 weggezet. probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 00:00:
Hetzelfde gehad bij 2 collega's: beide met een Sitecom router (WL-018) in combinatie met Zeelandnet.

Dit kan ook ;), nee maar ik was toch al wel van plan adsl van Mycom te nemen :), Echte goede reden heb ik niet, maar het spreekt mij meer aan, MyAdsl, dan @home. En ja, dan komt dit er ook nog bij. Zijn er hier toevallig mensen die ervaring met MyAdsl van Mycom hebben? En dan deze;
Voor de professionele gebruiker is er MyGiga. De naam zegt het al; MyGiga geeft je data snelheden van 2048 tot maar liefst 8192 Kbps* !

Ideaal voor kantoorgebruik en paradijselijk voor gamers en downloaders!

downstream : 2048 tot 8192 Kbps*
upstream : 1024 Kbps
maandelijkse kosten : € 59,95 voor het eerste jaar, daarna € 74,95
eenmalige aansluitkosten : € 69,00

*afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 00:00:

Ik kan me ook niet voorstellen dat het probleem door @home komt. Lijkt me typisch iets hardwarematig in de SMC router.

Maar het probleem is altijd na een bepaalde periode werken....maar niet precies op een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mediacj schreef op 26 October 2003 @ 00:08:
[...]

Ik kan me ook niet voorstellen dat het probleem door @home komt. Lijkt me typisch iets hardwarematig in de SMC router.

Maar het probleem is altijd na een bepaalde periode werken....maar niet precies op een bepaalde tijd.
Precies, maar WAT is het dan in de Router? en ja er is ben ik bang dan weinig aan te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 00:11:
[...]

Precies, maar WAT is het dan in de Router? en ja er is ben ik bang dan weinig aan te doen :X
Of een nieuwe firmware versie....ik heb al een nieuwe firmware geinstalleerd daardoor werd de verbinding wel veel sterker maar het plotseling afsluiten niet. Dus hopen op nog een nieuwe firmware :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mediacj schreef op 26 October 2003 @ 00:14:
[...]

Of een nieuwe firmware versie....ik heb al een nieuwe firmware geinstalleerd daardoor werd de verbinding wel veel sterker maar het plotseling afsluiten niet. Dus hopen op nog een nieuwe firmware :'(
De laatste firmware van de WWW.SMC.COM site gebruik ik.

Via 192.192.2.1:

Runtime Code Version: 1.10 (Jun 17 2003 21:33:49)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Ik heb het ook, alleen hoef ik de stroom er niet af te halen.
Hij zoekt gewoon een paar sec naar netwerk, en normaal gesproken vind hij hem dan,
en heb ik dus nergens last van.

Alleen heel soms vindt hij geen netw. en dan moet ik ook vaak met stekkertjes spelen.

Edit:
Router: Q-Tec 773WR

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 26-10-2003 00:20 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer,

Ik vind het vreemd, dat het probleem bij meerdere pc's connected, voorkomt, en anders, zoals nu, ben als enige hier thuis op inet, en ben inmiddels al 1:14 uur online.

Raar! of is dit bij andere met dit probleem ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik werk al een paar maand met een Linksys wireless router icm @home, ik heb daar echt nog NOOIT gezeik mee gehad, het werkt altijd!
Het zal dus wel aan jullie SMC router liggen, of jullie wonen in de verkeerde woonplaats ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CAP-Team op 26-10-2003 02:11 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
CAP-Team schreef op 26 October 2003 @ 02:11:
Ik werk al een paar maand met een Linksys wireless router icm @home, ik heb daar echt nog NOOIT gezeik mee gehad, het werkt altijd!
Het zal dus wel aan jullie SMC router liggen, of jullie wonen in de verkeerde woonplaats ;)
Inderdaad zoals ik al zei dit ligt gewoon aan SMC, zeer zwak van mycom om hier @Home de schuld van te geven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, MyCom geeft @home niet direct de schuld, maar ze zeggen het is een combinatie van!! En je zou ook kunnen zeggen, zwak van @Home dat ze hier geen support voor bieden, want dat is het probleem, als je de helpdesk bellen zeggen ze, ja t is heel leuk en aardig, maar daar hebben wij geen support voor, en van de rest is het dan jou probleem :r ! Dat kan je ook zwak noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dat het aan een SMC router ligt.. m'n ouders thuis hebben een SMC Barricade Broadband Router (SMC7004VBR) die totaal geen problemen heeft met @home..
Misschien ligt het aan de combinatie met een Motorola sufboard.. zowel ik als m'n ouders hebben een Com21 modem..
Ik gebruik zelf een Draytek 2200WE zonder enig probleem... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 11:20:
Nee, MyCom geeft @home niet direct de schuld, maar ze zeggen het is een combinatie van!! En je zou ook kunnen zeggen, zwak van @Home dat ze hier geen support voor bieden, want dat is het probleem, als je de helpdesk bellen zeggen ze, ja t is heel leuk en aardig, maar daar hebben wij geen support voor, en van de rest is het dan jou probleem :r! Dat kan je ook zwak noemen.
@home geeft duidelijk aan dat internet delen toegestaan is maar dat ze geen support leveren. Dat is op meerdere plaatsen bij hen te lezen! Ik snap de opmerking dat het zwak is dat ze geen support leveren daarvoor dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:27:
Wel vreemd dat het aan een SMC router ligt.. m'n ouders thuis hebben een SMC Barricade Broadband Router (SMC7004VBR) die totaal geen problemen heeft met @home..
Misschien ligt het aan de combinatie met een Motorola sufboard.. zowel ik als m'n ouders hebben een Com21 modem..
Ik gebruik inderdaad een motorola surfboard in combinatie met smc en @home....en heb dus ook dit probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jevn schreef op 26 October 2003 @ 11:28:
[...]

@home geeft duidelijk aan dat internet delen toegestaan is maar dat ze geen support leveren. Dat is op meerdere plaatsen bij hen te lezen! Ik snap de opmerking dat het zwak is dat ze geen support leveren daarvoor dus niet.
Dat ontken ik niet, maar waarom bied @home daar geen support voor en bijvoorbeeld een BBNED (adsl) wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mediacj schreef op 26 October 2003 @ 11:31:
[...]

Ik gebruik inderdaad een motorola surfboard in combinatie met smc en @home....en heb dus ook dit probleem???
Ik heb een COM21 modem, en heb het probleem ook

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:27:
Ja, maar de Broadband Router die jou ouders gebruiken is NIET draadloos, die van mij wel! Ik denk niet dat het verder iets uitmaakt, maar toch. Mischien zijn deze toch wel anders Qua hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eeejj....

Zijn er hier mensen met ervaringen met Adsl i.c.m. een SMC Wireless Baricade?
Zo ja, werkt het goed? En met welke provider werken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,

Nou raad eens heb ook een SMC Wirless router 54mbit en een @home verbinding,
waar ik het meest last van hem dat mijn i-net soms niet meer werkt en dan loop ik naar beneden waar de Com21 modem staat zie ik dat alle lampjes voluit branden.

Kijk ik in de router dan krijg ik heel soms even een ip van @home en dan weer niet!

Weet iemand hoe dit komt, Vreemde is het gebeurt meestal op zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 20:47
Ik lees dit topic zo en het komt allemaal heel bekend voor. Ik heb hetzelfde gehad met mijn wireless router van Sitecom. Op het moment dat er dan een andere pc op het netwerk kwam met een andere wireless kaart dan Sitecom viel het netwerk weg. Dan moest ik de stekker uit mijn router halen en dan er weer in en werkte het weer. Zolang je er in je eentje op zat ging het gewoon goed.
Dit is inmiddels verholpen door Sitecom, dmv nieuwe firmware.
Dus het ligt weldegelijk aan de router en de maker hiervan zal het op moeten lossen door middel van nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
Wat verstaan jullie precies onder een wegvallend netwerk? Valt de draadloze verbinding weg of de verbinding met het kabelmodem?
Heb onlangs nl. bij mijn ouders een draadloze SMC router geinstalleerd i.c.m. met @home. Gaat meestal goed, maar de verbinding met het modem is vaak weg. De statuspagina van de router toont dan "Cable disconnected", IP vernieuwen helpt niet. Kabel naar modem ook al verwisseld, dus dat lijkt me ook niet de oorzaak. Modem van stroom af en opnieuw aanzetten heeft geen effect. Helpdesk van @Home beweert dat het aan de router kan liggen zonder aan te geven wat er dan precies mis mee is (ze weten het merk/type niet, alleen dat er eentje aanwezig is). Wie o wie heeft de verlossende tip, want ik word gek van mijn ouders die elke dag aan de telefoon hangen >:)

Weet dat dit een oud topic is, maar het beschrijft wel precies mijn probleem.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 21:51
Ik heb ook een SMC router van mycom gehad. (SMC barricade Wireless, 54G)

Heeft nooit normaal gefunctioneerd.
- na starten grote download bleef de router volledig hangen (na ong 15 min.), alleen stekker eruit hielp.
- pc niet zo in te stellen dat deze connectie hield met de router, elke 30 minuten verlies verbinding.
- nieuwe firmwares geprobeerd, geen werkte beter,
- alle instellingen geprobeerd aan te passen, niets bracht verbetering.
- router geprobeerd andere plekken neer te zetten.
Conclusie: SMC functioneert niet zo goed.

Opgelost door een linksys (WRTG54) te kopen (zelfde WLAN kaart in laptop en pc gehouden). Alles werkt nu perfect.

(gelukkig was mycom, na flink zeiken over leveren van ondeugdelijke apparatuur die niet aan specificaties voldeed, zo aardig de router zonder doos etc. terug te nemen. Hulde)

[ Voor 5% gewijzigd door kareltje21 op 12-07-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
ok, bedankt voor de info.
Probleem bij mij is alleen dat de router niet hangt en ook de verbinding met de pc in orde lijkt te zijn. Het is puur het IP-adres dat ie van het modem moet krijgen.
Heb inmiddels nieuwe firmware gedownload, komend weekend eens proberen of dat verbetering brengt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home met linksys befw11s4: 2 maanden geleden werkte het een maand lang perfect. nu heb ik al een maand lang een om de dag, 0f 1-2 dagen een uitvallende verbinding. de lampjes op het motorola 5100 modem branden dan allen (behalve de standby) constant. ook de router heeft een continu brandend ledje. bij inloggen op de modem zie ik foute (o.o.o.o) adressen.
uiteraard staat alles OK in de router. ik heb ook al 3 nieuwe firmwares geprobeerd. daar het eerst 1 maand foutloos werkte verdenk ik @home (arp problemen?) ze zijn op dit moment het netwerk verkeer opnieuw aan het indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Jongens, wat een onzin toch. Ik heb hier nu al anderhalf jaar een Barricade 2804 WBR staan, zonder dat-ie er ook maar één keer mee is gestopt. En dat met Chello! Netwerk met 5 PC/Servers, printserver, etc.... Laptop draadloos, de rest wired. Echt geen problemen, dus aan de router an sich zal het vast niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
Collega van mij heeft ook problemen met @Home, hij heeft een wireless setje van 3Com.
Zelfs 3Com is er al bijgeweest om het probleem te bekijken 8)7

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Bubbaman schreef op 13 juli 2004 @ 07:47:
Jongens, wat een onzin toch. Ik heb hier nu al anderhalf jaar een Barricade 2804 WBR staan, zonder dat-ie er ook maar één keer mee is gestopt. En dat met Chello! Netwerk met 5 PC/Servers, printserver, etc.... Laptop draadloos, de rest wired. Echt geen problemen, dus aan de router an sich zal het vast niet liggen.
Dat jij er geen problemen mee hebt, wil niet zeggen dat die problemen niet kunnen bestaan. Lijkt me dus ook niet dat je dan kunt beoordelen of het onzin is wat hier gepost wordt.
Bovendien verdenken de meeste mensen ook niet de router maar providerkant (modem of netwerk) van de problemen van @home. En aangezien jij chello hebt, lijkt me niet dat je daar wat zinnigs over kunt zeggen.

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46
even een kickje van mijn kant. Ik heb dus ook @home + netgear WGR614 router. Hier valt die ook soms uit (kan kwartier goed gaan, kan 3 uur goed gaan) en het probleem is verholpen als ik de stroom er ff afhaal. Is er nu al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
*nog klein kickje*

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
-Gabriel- schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:52:
even een kickje van mijn kant. Ik heb dus ook @home + netgear WGR614 router. Hier valt die ook soms uit (kan kwartier goed gaan, kan 3 uur goed gaan) en het probleem is verholpen als ik de stroom er ff afhaal. Is er nu al een oplossing voor?
Effe @home bellen voor de nieuwe firmware. Jij draait waarschijnlijk 1.0.10. Het is een firmware matig probleem.

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Je moet er maar vanuit gaan dat het probleem bij de router ligt. Iedereen die een fatsoenlijk a-merk router aan @home hangt (eg. linksys) heeft nooit problemen. Sweex, SMC etc. geeft gewoon altijd wel ergens een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier precies hetzelfde probleem. Heel erg vervelend, alleen nog geen tijd gehad om het op te lossen. Mocht je @home gaan bellen, kan je even je beproevingen hier melden, of eventuele nieuwe firmware doorfaxen? De firmware van de netgear site is niet te installeren, maar dat had je vast ook al gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Ik heb die nieuwe firmware al een tijdje draaien. Ik was een van de eerste die m had. Zie mijn reacties in het grote @home problemen topic.

Sinds die nieuwe firmware hier geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

Dit probleem had ik ook, als we met meerdere mensen op wireless zaten stopte wireless ermee, om een onbepaalde tijd. Dit is echt irritant en bij mij was het probleem dat de wireless functie van de router gewoon naar de haaien was. Dus als ik jou was, zou ik gaan kijken voor 'n andere router dan voor een andere inet verbinding.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
euhmm domme vraag misschien, maar wat voor firmware? Ik heb de Netgear WGR614v5 firmware al geprobeerd te installeren, maar dat lukte dus niet omdat @home dat schijnt te blokkeren. Wat voor firmware moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
pathfinder2k schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:41:
Je moet er maar vanuit gaan dat het probleem bij de router ligt. Iedereen die een fatsoenlijk a-merk router aan @home hangt (eg. linksys) heeft nooit problemen. Sweex, SMC etc. geeft gewoon altijd wel ergens een probleem.
netgear lijkt me een behoorlijk a-merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die firmware al hebt, zou het dan mogelijk zijn om die even door te mailen? Aangezien dit iets goedkoper is dan dan die fijne helpdesk bellen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Hmm ik heb dit probleem ook, kan zo 2 dagen internetten zonder probs, en dan 5x per dag de router eruit, stroom eraf en er weer op en heb weer internet, heb de router al om laten ruilen voor een nieuwe, (vorige was ook splinternieuw, heb het pakket nog maar net) en het probleem is er nog steeds, dus ook met de zojuist omgeruilde router!

Heb dus ook een netgear, andere firmware werkt niet?

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
maar welke firmware moet ik hebben?
vuurfreter schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:05:
Ik heb die nieuwe firmware al een tijdje draaien. Ik was een van de eerste die m had. Zie mijn reacties in het grote @home problemen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
vuurfreter schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:05:

heb het topic ff doorgelezen, maar hoezo moet ik bellen voor firmware? kan ik het niet ergens downloaden? of wil jij het me sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Even een korte schets over de firmware:

@home heeft inderdaad geblokkeerd dat je er zomaar de netgear firmware op kan zetten. Dit omdat er bepaalde instellingen in schijnen te zitten in de firmware van @home.
Ik heb ook een hele tijd problemen gehad. Zoals bij haste was mijn router ook omgeruild maar daar zat dezelfde oude firmware op. De laatste contacten zijn van begin augustus toen ik de nieuwe firmware kreeg. Ze zouden het ergens op de site gaan zetten maar dat is volgens mij nog niet gebeurd. Het schijnt dat als je de router een harde reset geeft (pinnetje achterin indrukken 30 sec. lang) dat je dan wel de firmware zou kunnen wijzigen met die van de netgear site alleen heb ik dat nooit getest.

In ieder geval hier de nieuwe firmware:
http://rapidshare.de/file...2.0.14ESS_2.0.14.chk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
thanks.. maar dit is wel voor de v6 he. Ik heb de v5, zou die daar ook op werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
-Gabriel- schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:56:
thanks.. maar dit is wel voor de v6 he. Ik heb de v5, zou die daar ook op werken?
domme vraag eigenlijk, vast niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Je kunt de knop edit gebruiken ;)

Denk t ook niet. Wat je wel even kan proberen:
- druk t pinnetje achter in (op de router) voor een harde reset (30 sec)
- dan krijg je in IE of FF te zien het @home scherm waarin je je pc naam in moet vullen
- tik dan in de adresbalk 192.168.1.1 (vul je computernaam niet in)
- dan kom je in de router probeer m dan eens te updaten.

Ben benieuwd of dit werkt. Volgens @home wel maar ik betwijfel t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
vuurfreter schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:17:
Je kunt de knop edit gebruiken ;)

Denk t ook niet. Wat je wel even kan proberen:
- druk t pinnetje achter in (op de router) voor een harde reset (30 sec)
- dan krijg je in IE of FF te zien het @home scherm waarin je je pc naam in moet vullen
- tik dan in de adresbalk 192.168.1.1 (vul je computernaam niet in)
- dan kom je in de router probeer m dan eens te updaten.

Ben benieuwd of dit werkt. Volgens @home wel maar ik betwijfel t.
ja dat heb ik net gedaan. Heb de router gereset, en daarna de nieuwste firmware er opgezet. Hij pakte hem nú wel, dus misschien werkt het dan toch? eens kijken hoelang het nu weer goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
laat t even weten ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-08 15:34
prima vuurvreter, die firmware die je op rapidshare hebt gezet werkt inderdaad wel, moest wel een paar keer proberen voordat ik er doorheen kwam, maar dan heb je ook wat.

had daarvoor ook de methode met de harde reset geprobeerd,
maar dat werkte bij mij niet.

sowieso kwam ik niet op de pagina met instellingen door http://192.168.1.1 in te typen, dan werd ik weer teruggestuurd naar de @home startpagina van de router.
http://192.168.1.1/start.htm lukte echter wel, maar als ik dan de standaard netgear firmware erin wilde zetten pakte hij hem niet.

edit:
wilde nog even dit mailtje van @home erbij zetten
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het is niet mogelijk om de firmware van uw bij @Home gekochte Netgear
router te updaten. Voor onze Klantenservice is het te lastig als
verschillende klanten verschillende versies in gebruik hebben.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice
eikels.. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door tojnk op 03-10-2006 19:17 . Reden: mail van @home erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 10-09 23:47

DaRoot

Some say...

-Gabriel- schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:23:
[...]

ja dat heb ik net gedaan. Heb de router gereset, en daarna de nieuwste firmware er opgezet. Hij pakte hem nú wel, dus misschien werkt het dan toch? eens kijken hoelang het nu weer goed gaat :)
Weet wel haast zeker dat dit helpt. Wij verkopen ook de @Home wireless pakketten, en diezelfde Netgear bundels ook los.
Netgear heeft het met meerdere routers van hen gehad.. Bij druk wireless verkeer kapt de WiFi verbinding af. Is dus niet een specifiek @Home probleem, maar een Netgear probleem, wat overigens prima en makkelijk op te lossen is door nieuwere firmware te flashen. Let inderdaad heel goed op het versie-nummer van je router!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
DaRoot schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:18:
[...]

Weet wel haast zeker dat dit helpt. Wij verkopen ook de @Home wireless pakketten, en diezelfde Netgear bundels ook los.
Netgear heeft het met meerdere routers van hen gehad.. Bij druk wireless verkeer kapt de WiFi verbinding af. Is dus niet een specifiek @Home probleem, maar een Netgear probleem, wat overigens prima en makkelijk op te lossen is door nieuwere firmware te flashen. Let inderdaad heel goed op het versie-nummer van je router!
Het kan idd een netgear probleem zijn maar bij @home slapen ze wat dat betreft ook! Er komen nu dus steeds meer mensen met dit probleem. Het ligt aan die ene firmware versie. Maar bij @home krijgen ze dus duidelijk nog steeds de routers mét die firmware versie. Wat betreft het mailtje wat je hebt gekregen TojnK spreken ze elkaar weer eens leuk tegen. Mij is verteld dat het zo kon.

Edit: inmiddels maar eens een mailtje verzonden naar radar. Vooral dat stuk met die firmware upgraden zit me niet echt lekker. Want op de helpsite zeggen ze dat je m gewoon kan upgraden terwijl dat in praktijk niet kan. Als je dat stukje leest alvorens je de router aanschaft zou het verkopen onder valse voorwendsels zijn lijkt me. Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 16% gewijzigd door vuurfreter op 03-10-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

vuurfreter schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:58:
Even een korte schets over de firmware:

@home heeft inderdaad geblokkeerd dat je er zomaar de netgear firmware op kan zetten. Dit omdat er bepaalde instellingen in schijnen te zitten in de firmware van @home.
Ik heb ook een hele tijd problemen gehad. Zoals bij haste was mijn router ook omgeruild maar daar zat dezelfde oude firmware op. De laatste contacten zijn van begin augustus toen ik de nieuwe firmware kreeg. Ze zouden het ergens op de site gaan zetten maar dat is volgens mij nog niet gebeurd. Het schijnt dat als je de router een harde reset geeft (pinnetje achterin indrukken 30 sec. lang) dat je dan wel de firmware zou kunnen wijzigen met die van de netgear site alleen heb ik dat nooit getest.

In ieder geval hier de nieuwe firmware:
http://rapidshare.de/file...2.0.14ESS_2.0.14.chk.html
even een kickje :)

vuurfreter, mijn dank is groot! zaten hier in mijn studentenhuis ook met wegvallende verbinding (erg onregelmatig, paar keer in een uur tot hele dag geen enkel probleem). Firmwares van Netgear zelf werkten niet, maar deze gelukkig wel! :)

Raar van @Home dat ze dat niet even op hun website zetten of wat ook maar...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
oke, mijn verhaal nu.
Ik heb dus de firmware van Netgear kunnen installeren na een reset (deed de reset trouwens in het router menu, niet het knopje.. denk niet dat het wat uitmaakt, maar goed). Sindsdien (2 dagen) heb ik geen problemen meer gehad. Wel heel af en toe heeft die iets van 10 seconden geen verbinding met het internet meer, maar hij herstelt de verbinding vanzelf weer. Ik hoef dus niet helemaal na beneden te lopen om de electriciteit van de router af te halen. Ben dus wel tevreden nu, bespaart me weer heel wat kosten die ik kwijt zou zijn bij het kopen van een nieuwe router. Bedankt vuurfreter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Heeft iemand de upgrade nog? de firmware staat namelijk niet meer online op http://rapidshare.de/file...2.0.14ESS_2.0.14.chk.html

BVD!

Joggie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Vreemd zal effe navraag doen op welke site hij langer blijft staan dan up ik m daar

http://www.megaupload.com/?d=D9J3L01N

Deze dan als het goed is

[ Voor 29% gewijzigd door vuurfreter op 12-10-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
hij is nu al 2 weken niet meer uitgevallen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51
nou ff een schopje

heb de netgear router [614v6] dus ook geflashed.
dat ging allemaal best,heb eerst de optie reset to default factory settings gedaan.
daarna de nieuwe firmware erin gezet.
helaas ging het niet goed.
ik kwam draadloos niet meer in de router,ook niet na een reset.
na wat pluizen op diverse site,s ivm de fabrieks instellingen en wachtwoorden lukte het niet.

de router was alleen nog te benaderen via utp.
zo kon ik cc nr wel aanpassen enz enz.
met de nieuwe firmware heb je dus niks meer te maken met @home,de wachtwoorden veranderen etc etc.

[ Voor 9% gewijzigd door jejeh op 23-10-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

waarom beginnen jullie geen nieuw topic. Dit topic gaat in feite over heel andere hardware en is van origine 3 jaar (!!) oud...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

jejeh schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:40:
nou ff een schopje

heb de netgear router [614v6] dus ook geflashed.
dat ging allemaal best,heb eerst de optie reset to default factory settings gedaan.
daarna de nieuwe firmware erin gezet.
helaas ging het niet goed.
ik kwam draadloos niet meer in de router,ook niet na een reset.
na wat pluizen op diverse site,s ivm de fabrieks instellingen en wachtwoorden lukte het niet.

de router was alleen nog te benaderen via utp.
zo kon ik cc nr wel aanpassen enz enz.
met de nieuwe firmware heb je dus niks meer te maken met @home,de wachtwoorden veranderen etc etc.
* Alexo zit in hetzelfde schuitje.. Heb de router geflashed maar nu krijg ik geen reactie meer van de router, ook niet na een (harde) reset.. :|

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

*kick*

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 21:01

maroesjk

from the ash rose a great bird

Ook ik heb de router geupgraded naar de Essent-versie 2.0.14. De router werkt vervolgens als een zonnetje via een UTP-kabel en, na opnieuw instellen, ook weer via het Wireless LAN.

Mijn eerdere melding in deze post (inmiddels verwijderd) dat het Wireless LAN niet meer zou werken berustte op een fout mijnerzijds. Ik zat +- 10 meter van mijn modem af te werken met 2 betonnen vloeren ertussen. Toen ik het modem voor de tigste keer wilde resetten viel ineens de antenne eraf. |:( Bleek dat die dus los zat. Na het weer vastdraaien van de antenne werkt het allemaal weer prima, al heb ik wel het idee dat de signaalsterkte iets is verminderd bij de firmware upgrade (of zou dat ook aan de antenne liggen???)

Prima firmware dus... al heeft het me wel een avond gekost :+

[ Voor 87% gewijzigd door maroesjk op 10-01-2007 23:17 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand nog die router upgrade waar hier over word gesproken van @home? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem en inderdaad is de software van netgear zelf iets anders.
Als iemand mij vertelt hoe ik er aan kan komen ben ik overigens ook gelukkig.

Met vriendelijke groeten,
Philippe Maenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jejeh, file is gevonden en uploaden naar de router is gelukt :d. Hartstikke bedankt voor de info en hoop nu definitief van mijn problemen verlost te zijn.
Heb je die software van een bepaalde site gevonden of via @home geregeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Hier nog een @home-ert met een SMC Router en hetzelfde probleem. :o

Laat maar jullie hebben het allemaal over Netgear routers :'( }:|

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 30-01-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:30:

Heb je die software van een bepaalde site gevonden of via @home geregeld ?
staat ergens hier op got in een topic,dus niks via @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
De firmware die ik hier gevonden heb werkt super

Aanrader voor iedereen met een Netgear router van @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasemans schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:14:
De firmware die ik hier gevonden heb werkt super

Aanrader voor iedereen met een Netgear router van @home
Aanrader is om zelf de DNS servers van de provider in te vullen bij TCP/IP want bij mij stopt namelijk na 2 dagen intensief downloaden de dns relay service van de netgear router.

De nieuwe firmware heeft een kleinere scope met DHCP tot 50 adressen (vind ik jammer ivm reservations). Verder heb ik geen "verberingen" gemerkt.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Ik had ook het probleem dat ik de router niet kon upgraden.

Gelukkig werkte voor mij wel met de truuk om de router hard te resetten dmw 30 sec de reset knop in de drukken en daarna meteen naar : http://192.168.1.1/UPG_upgrade.htm te gaan en meteen te uploaden.

:)

Nu is de netgear weg met die rare @home zooi.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
hoi,

ik heb de 2.0.14 versie van essent erop, maar het rare is dat ik de internetconnectie niet aan de praat krijg. Als hij hem wil detecteren denkt hij dat het een statische IP is. Maar als ik gewoon de instellingen dynamisch etc en het computernr indoe doet hij het niet.

gr Justin

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Laatst online: 25-01-2023
de 2.0.14 versie heeft bij mij wel het probleem uitvallende verbinding om het kwartier opgelost, maar hij valt nog wel af en toe weg (1x per week ofzo). heeft iemand de 2.0.19 versie al geprobeerd van de Netgear site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
hey, had ook dezelfde problemen en heb ff gebeld met netgear, deze stuurde me firmware 2.0.27speciaal voor @ home users,hij werkt maar nog niet kunnen testen of het probleem van draadloos en bedraad wegvallen is opgelost
http://www.megaupload.com/nl/?d=1HEZVSR0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Maar wat is nu de beste manier op de firmware te upgraden op de NETGEAR WGR614v6? Want sommige mensen lukt het in een keer, anderen hebben problemen om hun router te bereiken na de firmware upgrade. Aangezien ik geen zin heb in een router die niet werkt vraag ik het toch maar even:

• Hard reset, dmv 30 sec reset button in te drukken
• Meteen naar: http://192.168.1.1/UPG_upgrade.htm
• Een ESS firmware versie gebruiken

Doe ik het zo goed? :)

Update:
Ik heb op deze manier de router geupgrade. Ging allemaal vlekkeloos, zal nu eens kijken of de router ook stabiel blijft draaien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ste7en op 28-06-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Laatst online: 25-01-2023
Hardcore-Maniac en Ste7en, zouden jullie mij kunnen zeggen of jullie oplossing gewerkt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Heb het nu een tijdje aangezien (en was het ook een beetje vergeten ;)), maar mijn verbinding is niet heel veel stabieler geworden. Nog steeds valt op random tijdstippen de wireless verbinding weg. De router is op dat moment ook via een wired verbinding erg lastig te bereiken, inloggen op de webbasedGUI neemt veel te veel tijd. En verder komen af en toe de vastlopers nog steeds voor, waardoor ik de stekker uit het stop contact moet halen.

Aangezien ik het een beetje zat ben met dit gezeur, en toch een wat geavanceerdere router wil, heb ik vandaag een Linksys WRT54GL besteld. Dit is de versie waarop je 3rd-party firmware kan draaien, en ben dan ook benieuwd naar de mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Ik heb de firmware toen van @home gekregen. Geupgrade dmv van een kabel tussen pc of laptop en de router en dan upgraden en hier is de verbinding sindsdien zo stabiel als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Even een kick in dit topic... De aangeboden download-linkjes zijn ondertussen verlopen. Mocht iemand nog een versere download hebben, dan houd ik me aanbevolen!
Hier heb ik ook de Netgear WGR614V6. Wireless heb ik al opgegeven vanwege de vele disconnects, maar met UTP naar 2 computers is het ook huilen met de pet op... Als beide computers een beetje actief aan het downloaden zijn (met veel threads), valt de router-connectie deels weg. Nieuwe DHCP-requests komen er dan niet meer door, inloggen op de router via 192.168.1.1 lukt ook niet meer, maar bestaande connecties met de buitenwereld blijven wel gewoon doorgaan!
Oftewel een firmware-upgrade zou welkom zijn, maar ik lees hier tegenstrijdige berichten over het effect. Is er ondertussen al iets wat het probleem echt oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Netgear router (WGR614v6) geupgrade met de firmware versie : wgr614v6_2.0.14ESS_2.0.14.chk.

Dit is gelukt. Maar ik krijg geen verbinding meer met internet. Hij geeft wel aan dat er verbinding is. Er worden gegevens verzonden en ontvangen maar toch kom ik het internet niet op. Heeft iemand dit probleem ook gehad?

TW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand? :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 19:13 ]

Verwijderd

Het is al gelukt. Maar weet iemand hoe het kan dat mijn verbinding zeeeer traag is? De ontvangst is uitstekend en op speedtest.nl heb ik een download van 3000KByte/sec ongeveer. Heeft dit te maken met de firewall instellingen?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wheelieking ==> Wat heb je gedaan om het te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firewall instellingen over de draadloze verbinding uitgeschakeld. Hij doet het nu weer niet op internet. Ik begrijp er echt geen fuck meer van. Misschien te weinig verstand van computers...Maar zelfs iemand laten kijken die al meerdere draadloze netwerken heeft ingesteld die allemaal prima werken. Zelfs hij weet niet wat het probleem is. Denk dat die router gewoon eeuwig verneukt is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
Hmmmm, ik heb vorig jaar me router toen ook met deze gehackte firmware geupgrade en hij werkt nu perfect, NOGSTEEDS! 24/7/12/1 jaar:D maar nu heb ik een kennis die 3 weken geleden ook zon kastje heeft gehad precies dezelfde nog!(dat ze die nog durven te geven?!) Iig wat het is het draadloos internet valt daar ook elke kaar naa een willekeurige tijd wel, soms 1 minuut, soms 2. En nee er is goede verbinding , dus daar kan het niet aan liggen, ze zittan maar 3 meter van het kastje af! Is het nu een poging waard om deze ook te flashen en zal dit het verhelpen of?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Baat het niet dan schaad het niet. Ik zou het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ook ik heb die nieuwere firmware. en het is zeker stabieler dan voorheen.
Gewoon dus proberen.

Jammer dat @home niet zo'n soort modem heeft als Telfort(alles in 1 kast).
Ach ja, stap in februari toch over scheelt me bijna 300 euro in het jaar plus een hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
wat is nu de beste (laatst uitgebrachte) firmware, die het uitvallen van de WGR614v6 icm @home voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 10-09 23:47

DaRoot

Some say...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op je website staat nog een oude.

Ik heb V2.0.27ESS_2.0.27 ook via got ergens gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 19:37
Thombias schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:24:
[...]

Op je website staat nog een oude.

Ik heb V2.0.27ESS_2.0.27 ook via got ergens gedownload.
Deze versie staat er ook bij mij op. Alleen valt de draadloze verbinding steeds weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Laatst online: 16:49
Kurvers schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:40:
[...]
Deze versie staat er ook bij mij op. Alleen valt de draadloze verbinding steeds weg
Ik sloot laatst maar weer eens mijn WGR614v6 aan en ben hard op zoek gegaan naar de laatst mogelijke firmware. Voor alle mensen die nog eventueel op zoek zijn naar informatie over een upgrade van de firmware van de Netgear WGR614 v6, dit is wat ik geleerd heb:
  • V2.0.27ESS_2.0.27 is niet stabiel
  • V2.0.14ESS_2.0.14 is de laatste stabiele firmware
  • De router heeft last van oververhitting, dit is gedeeltelijk op te lossen door de router ondersteboven te plaatsen waarvoor hete componenten die onderin de router zitten hun hitte beter kwijt kunnen.
  • De @Home/Ziggo versie van de WGR614 v6 is niet te upgraden naar Netgear firmware door een interne beveiliging en gebrek aan de juiste connector op het PCB (JTAG mist).
Hopelijk is deze post handig voor in het archief voor alle mensen die problemen hebben met deze router.

[ Voor 2% gewijzigd door Feni op 05-09-2009 17:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Hmm, heb net zo'n WGR614v6 gekregen en meteen upgedate van 1.0.00 naar 2.0.27. Had ik beter niet kunnen doen :P

Maar wat is het voordeel van Netgear firmware? De enige verandering die ik zie is dat bij de @Home versie het SSID is aangepast maar verder valt er niet veel te bespeuren (of ben ik nu gek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Laatst online: 16:49
maarud schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:41:
Hmm, heb net zo'n WGR614v6 gekregen en meteen upgedate van 1.0.00 naar 2.0.27. Had ik beter niet kunnen doen :P

Maar wat is het voordeel van Netgear firmware? De enige verandering die ik zie is dat bij de @Home versie het SSID is aangepast maar verder valt er niet veel te bespeuren (of ben ik nu gek)
Netgear heeft nieuwere firmware en de @Home/Ziggo firmwares staan niet allemaal bekend om hun stabiliteit en performance. Helaas kun je op deze router enkel een niet-@home firmware plaatsen door de flash-chip te vervangen. Schijnbaar is dat al gelukt met DD-WRT micro door een hobbyist met goede soldeerskills.
Pagina: 1