Toon posts:

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik ben inmiddels weer bij de broer van mijn oom geweest. Hij had nog geen internet.

Ik dus weer gebeld namens hem bleek dat er geen modem update uitgevoerd was. Toen hebben ze mij de netwerkkaart laten verwijderen en weer installeren. Nog geen internet. Toen is het ip even vastgezet en toen hadden we wel internet. De man van de helpdesk had alsnog een modemupdate uitgevoerd en ik moest het ip weer op dynamisch zetten. Gedaan en toen hadden we nog steeds internet. Nu zou de broer van mijn oom gisteravond de stroom 2 min van het modem halen omdat dan de update uitgevoerd zou moeten zijn. Ik zit nu nog alleen op bericht te wachten of dat het dan gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57

joker1977

Tweakert

matsume schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:43:
Ik heb ook een probleem, al weet ik niet 100% zeker of het aan @home ligt.
Mijn internet snelheid is af en toe(de laatste 2 dagen) erg sloom.
Soms valt de internetsnelheid erg naar beneden naar iets van 40kb/s(nieuwsgroepen), maar site's zijn dan ook sloom. Maar soms is het ook normaal(~900kb/s, intensief).
Ik woon in groningen (9745DZ).
Hebben meer mensen dit probleem of ligt het aan mijn router oid?
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik haal wel hogere D/L snelheden dan jij beschrijft, maar mijn upload is echt huilen met de pet op. postcode 9711 hier (Groningen centrum).

@Home HD weet van niks (weinig verrassend). Het 'adives' wat ik kreeg was 'om speedtest.nl ieder dag-deel te doen en te mailen naar support@home.nl'. Klinkt als een zoethoudertje, ik bedoel, als ik beschrijf wat er aan de hand is, waarom moet ik dan (makkelijk te frauduleren) screenshots sturen? Zal later nog eens bellen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28
En we ziten hiero nu al officieel een week zonder TV en internet van @home.

Krijg het geweldige smoesje te horen dat ze te weinig monteurs in het zuiden van het land hebben en het nog wel even kan duren.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:23
joker1977 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:22:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik haal wel hogere D/L snelheden dan jij beschrijft, maar mijn upload is echt huilen met de pet op. postcode 9711 hier (Groningen centrum).

@Home HD weet van niks (weinig verrassend). Het 'adives' wat ik kreeg was 'om speedtest.nl ieder dag-deel te doen en te mailen naar support@home.nl'. Klinkt als een zoethoudertje, ik bedoel, als ik beschrijf wat er aan de hand is, waarom moet ik dan (makkelijk te frauduleren) screenshots sturen? Zal later nog eens bellen denk ik ;)
Ik zou graag de oplosing willen weten als je die hebt gevonden.
Mijn probleem is er nog steeds, mijn down en uploadsnelheid zijn soms enorm laag, en soms normaal.
Hiervoor haalde ik wel gewoon 1000kb/s down en ~140kb/s up.
Dit haal ik nu met speedtest:

Download 264.6 KByte/sec (=2117 kbps)
Upload 26.9 KByte/sec (=215 kbps)
Connection 144.0 Conn/min
Ping test Nederland 83.0 ms

Iets wat zeker niet klopt met een Intensief abbonement 8)7 .
Als het morgen weer zo is denk ik dat ik maar ga belen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik heb ook problemen met @home telefonie en ik heb sinds 2 maart al telefonie van hun maar nu zitten we al 8 weken zonder telefoon en als je met de klanten service belt krijg je een referentie nummer en wacht maar 48 uur dag in dag uit gaat dat en tot op heden hebben ze nog niks gedaan met het bellen en het kost je klauwen geld omdat 0900 nummer te bellen we willen graag van die @ home telefonie af wie kan mij hier mee helpen ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen hier tegen ik ben niet eens bereikbaar voor mensen drie weken terug kwam politie aan de deur om mij door te geven dat ik met spoed na mijn moeder toe moest die heel slecht lag dat zijn geen leuke dingen dat de politie mijn enige bereikbaar heid is terwijl ik daar die telefoon voor heb ik word steeds met Een kluitje het riet in gestuurd wat moet ik doen om van die telefonie af te komen HELP ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Zijn er meer mensen uit Enschede die de laatste paar dagen last hebben van nogal wat packet loss? Vooral in de avonduren! Volgens Ping Plotter zijn het niet alleen de @Home routers (in Enschede) waar de pakketjes verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TenshiNL schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:59:
Zijn er meer mensen uit Enschede die de laatste paar dagen last hebben van nogal wat packet loss? Vooral in de avonduren! Volgens Ping Plotter zijn het niet alleen de @Home routers (in Enschede) waar de pakketjes verdwijnen.
Mijn verbinding is de laatste da gen wel supertraag en non responsive. Volgens mij is er in enske iets niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik hoorde van een aantal vrienden dat er in de omgeving Venlo ook problemen zijn. Een aantal verbindingen hebben een aantal uren plat gelegen. Volgens mij niet tegelijkertijd, maar het zijn ook niet allemaal dezelfde postcodes.

Maar ik heb iets heel vaags. Ze hebben gewoon ineens m'n hostname veranderd!
Ik ben al een fiks aantal jaren abonnee, iets van 5/6 jaar. Al die tijd heb ik een hostname gehad met 5 cijfers er in, het IP-nummer is wel een aantal keren aangepast.
Nu heb ik ineens een 6-cijferig nummer in m'n hostname.
Kan dat, technisch gezien, zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik ineens een 6-cijferig nummer in m'n hostname.
Kan dat, technisch gezien, zomaar?
Ja want @home werkt op basis van DHCP.

verders... er ligt hier geloof ik alles eruit wat er uit kan liggen, behalve internet.

Heb geen tv meer, digitale tv werkt ook niet, www.home.nl komt hiet op en de 0900 lijn verbreekt de verbinding wegens enorme wachttijden. Ook de mailserver ligt eruit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21

The Wizard

Moderator Mobile
Zie ook dit topic over de problemen : tvzenders deruit--> zwart beeld, waarom geen sneeuw?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:10:
[...]

Ja want @home werkt op basis van DHCP.

verders... er ligt hier geloof ik alles eruit wat er uit kan liggen, behalve internet.

Heb geen tv meer, digitale tv werkt ook niet, www.home.nl komt hiet op en de 0900 lijn verbreekt de verbinding wegens enorme wachttijden. Ook de mailserver ligt eruit.
Dat heb ik duz ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:10:
[...]

hier in Deventer ook last van. :(

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38
lijkt een landelijk probleem:

http://www.troublesathome...es/3/6144.html?1157820324
http://www.troublesathome...es/3/6143.html?1157820456

Klachten:

mailserver dood
newsserver dood
webserver dood
digiTV dood op sommige lokaties
anaTV dood op sommige lokaties

Zie ook Landelijke TV en Radio storing bij Essent

Overigens lijkt het nu weer opgelost te zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Hmmbob op 09-09-2006 18:55 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Alles (DigiTV, TV, internet) net plat hier (Zwolle). Werkt inmiddels weer, alleen vloog de internetverbinding er net nog wel even uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Commendatore op 09-09-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
en hij doet het weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07 08:50

Razer86

Hmm....

@home portal website ligt eruit, verder gewoon goede tv en internet (op m'n webspace homepage na).

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedroevende snelheid op dit moment zeg, haal het maximum van 981 kb/s wat ik normaal gesproken haal bij lange na niet. Speedtest geeft dit aan: 229.1 kb/s. En nu 166.9 kb/s. Heb ik pas sinds vanmiddag. Een paar uur geleden werkte het nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Commendatore schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:00:
Alles (DigiTV, TV, internet) net plat hier (Zwolle). Werkt inmiddels weer, alleen vloog de internetverbinding er net nog wel even uit.
vandaar, me pc in zwolle ging opeens offline (zit hier @ ouders) wel vervelend dat we waarschijnlijk weer modem moeten resetten oid, want hijs nu nog steeds offline :(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

die nog voor het 2 pagina's haalde een slotje kreeg

las gister op teletext dat het gehele dekkingsgebied van essent geen tv meer had. Door een foutje in zwolle... en ik woon in enschede en zelfs hier nog last :? :? Ligt er soms een kabel rechtstreeks van zwolle naar enschede ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 10-09-2006 14:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
heb vandaag ene bedroevende snelheid van mijn intensief abo, is roon de 200Kb/s waar het 1000 moet zijn.schijnbaar is het druk op zondagmmidag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

Tja ... heb hier precies hetzelfde probleem. Ik kom op dit moment niet eens aan die 200kByte/s. Zelfs 100kByte/s zou nu welkom zijn :(

Zowiezo heb ik de laatste tijd last van wisselende snelheden :{

Eerst dacht ik dat het aan mijn router lag waar op dat moment de cron voor RRD liep, maar zelfs 2 min. na het beeindigen van die cron liep het nog voor geen meter. Daarbij, als ik overdag op mijn werk een download aanzet dan zie ik geregeld dat hij 1+ uur @ full speed zit te downloaden, dus die cron zou het dan zowiezo niet mogen zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Yucko op 10-09-2006 19:23 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
Kunnen jullie aangeven waar jullie wonen en wellicht met bijvoorbeeld eens Ping Plotter eens uitzoeken of het bijvoorbeeld ligt aan packet loss, hoge pingtijden etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

hmm hier in Groningen is @Home momenteel niet vooruit te branden.. zal wel weer ondercapiciteit in de wijk zijn :(

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
@home is hier nu voor de eerste keer in jaren echt brak (landgraaf).

Hele morgen en middag geen internet (alle lampjes op modem branden wel maar geen connectie).
Even de helpdesk gebeld en het bleek dat mijn modem niet meer werd geupdate etc. werd van hun kant binnen een uuropgelost.

ben nu net weer thuis en het internet is absoluut brak.
100 tot 200KB (flucteert flink) down en rond de 50 connecties per minuut.
Upload gaat denk ik erg langzaam want Speedtest doet er minuten over.

Ik heb een intensifef abbo en haal dus normaal altijd 950 tot 990KB per sec and over de 1000 connecties.

Ik hoop dat het is vanwege werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigbot schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:37:
@home is hier nu voor de eerste keer in jaren echt brak (landgraaf).
Een huisgenoot heeft op de helpdesk van @Home gewerkt en zegt dat het daar altijd gedonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:44:
[...]

Een huisgenoot heeft op de helpdesk van @Home gewerkt en zegt dat het daar altijd gedonder is.
ik heb hier in jaren geen problemen gehad met mijn snelheid of met mijn ping etc.
heb altijd de juiste down en up snelheid gehaald of zat er net een paar Kb vandaa, ping was altidj erg laag en connecties altijd over de 1000 maar vandaag al de hele dag gewoon prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 21:30

Steffy

Ayreonaut

:( Wat is er in godsnaam aan de hand, ik heb sinds zondag dat het internet hier er minstens 5 keer per uur uit gaat en en ik ben bang wel vaker, alleen vanavond sinds het eten heeft het er wel geteld 16 keer uit gelegen in minder dan 3 uur tijd. Ik heb bij chello gezeten in de tijd dat het met geluk het 16 keer per dag wel deed want het lag er meer uit dan dat je kon internetten maar zelfs daar hebben ze het nooit zo bont gemaakt als dit.

Ik ben er nu wel over uit, ik heb hier keuze te over qua internet. Ik ga lekker weer naar Chello, ik heb het ondertussen helemaal gehad met alles. Wat een bagger internet. @home is voor mij verre en verre weg de slechtste ISP van nederland. Bij de consumenten bond mogen ze altijd het beste cijfer krijgen maar dat cijfers is vast voor de wan presaties die ze leveren. Wat een stel prutsers. Het netwerk is bagger, het is zodra ze ergens met iets bezig zijn brak, bij snelheid upgrades zit ik soms 2 of 3 dagen zonder internet, en maar betalen en maar betalen. Dit was het voor ik, ik neem wel Chello Extreem dan voor een paar euro meer. De groeten want dit is het voor mij wel.

Bellen zit er voor mij ook niet in, eerst een paar euro verknallen om te horen dat ze (Nog steeds na 10 jaar) dat gore klote netwerk van ze niet werkt. De helpdesk wordt bezet door een stel mantel bavianen met het IQ van 25 die de basisschool amper hebben kunnen afmaken. 'oh meneer, maar op het moment hebben wij een storing'. Ik vraag me af wanneer ze dat niet hebben. Je belt nooit als het het wel doet maar je zou het moeten doen. Dan hoor je met zeer extreem hoge uitzondering dat ze geen storing hebben al zal er vast dagelijk wel ergens een deel van het netwerk plat liggen. Dat kan haast niet anders. De nieuwsgroepen zijn slecht, eigenlijk alles. Vandaag heb ik amper kunnen internetten. Ik zwaar de balen, ik kon vanmiddag 3 uur lang niks van mijn mail halen wat ik dringend nodig had omdat het vandaag af moest. Kan ik nu nog eens gaan zitten werken en dat is voor mij zeker niet de eerste keer. Onbeschofte mederwerkers aan de telefoon, zeer vaak dat het er uit ligt. Het is naar verhouding veel te duur. Wat al niet meer.

Cijfer na 3 jaar @home is een 2. Meer heb ik er niet voor over. Het is gewoon bagger. _/-\o_ Dat je zo goed kunt zijn is slecht zijn ergens in. Ik heb er geen woorden voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier regio Landgraaf schijnt een storing te zijn. Hele avond al constant gedisconnect en geen telefoon mogelijk. Bel je op krijg je na 30 minuten iemand aan de lijn dat er idd een storing is en dat als het morgen nog niet opgelost is nog maar eens moest bellen. :X

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:54:
Hier regio Landgraaf schijnt een storing te zijn. Hele avond al constant gedisconnect en geen telefoon mogelijk. Bel je op krijg je na 30 minuten iemand aan de lijn dat er idd een storing is en dat als het morgen nog niet opgelost is nog maar eens moest bellen. :X
We zijn het zo gewoon gaan vinden om abnormaal behandeld te worden......

Do I need to say more..? 8)7

Verwijderd

Mja ik nog niet, zit nu 2 maanden bij @home omdat ik en ISDN had en te ver van de centrale woonde om >4mb te krijgen thuis. Maar nog steeds geen internet en telefonie, ik ga maar weer eens bellen.

• Deadsy
hoop wel dat regio landgraaf snel weer gefixed is.
want nu al ongeveer 2 dagen 2KB upload :/ kan geeneens meer gamen.

maat van me werkt bij @home die zou me kunnen zeggen wat er precies aan de hand is (dus geen BS verhaal wat je som via de helpdesk krijgt) maar heft vrij :/

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik werk in een computerwinkel in Zwolle, waar ook veel @Home klantjes zitten. Sinds afgelopen weekend hebben wij ongeveer 20 (draadloze) SMC routers retour gekregen, allemaal van @Home klanten. Klacht: geen/slecht werkende internetverbinding.
Nu kun je mij veel vertellen, maar het lijkt me sterk dat er spontaan 20 routers kapot gaan.

Zijn er meer mensen met dit probleem, of klinkt dit iemand bekend?

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
mijn snelheid is nu weer als vanoud.

voorheen was download zon 150-200 en upload zon 2KB.
Nu is het weer als voorheen zon 990KB down en 130 up.

Voorverhaal:
Paar dagen geleden belde ik @home omdat mijn internet verbinding helemaal weg was, dit was binnen een paar uur gefixed.
Nadat @home het gefixed had was me internet gewoon bijna dial up.
Omdat ik geen zin had in de helpdesk vroeg ik een maat die bij @home werkt en die checkte het voor me.
Bleek dat een paar instellingen niet helemaal ok waren, hij heeft ze gefixed en nu werkt alles weer super. blijkt dus dat het een server fout was in mijn DHCP lease.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 15-09-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timo002 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:49:
[...]

We zijn het zo gewoon gaan vinden om abnormaal behandeld te worden......

Do I need to say more..? 8)7
@home zoals het hoort :P

/offtopic. Dat is 1 van de redenen waarom ik nog geen @home telefonie neem , ondanks de gratis aanbiedingen ;) Lijkt me nog iets vol met kinderziektes atm, en heb eigenlijk genoeg aan m'n Mobiele abbo :)

Verwijderd

Nog heel eventjes en ik wordt gek van @home. Als ik iets wil uploaden naar een ftp adres ( website ) , gaat dat soms wel eventjes duren.

En ja hoor, komen de andere mensen eraan en ja internet verbinding pleitos. ik ga kijken in de router en ja hoor weer geen ip , gelukkig hebben wij hier nog een -a -b en -c account, dus dan ga ik switchen en dan krijg ik weer een nieuw ip.

Kan dit aan mijn router liggen ?? ( linksys befsr41 , oud beestje maar goed... )

Wie weet hoe dit kan , het kan zijn dat er ook mensen in huis wonen die een torrent programma draaien maar dat weer ik niet. ( misschien teveel connecties ?? )

Alvast bedankt.

( regio : groningen + internet intensief 8000 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

@ Calvijn: dat model router kan heel goed bezwijken onder het aantal connecties dat een bittorrent programma genereert. Ik zou het eens een tijdje proberen zonder router.
Wat betreft die verschillende accounts, misschien raadzaam om daar bij @home eens naar te late kijken zodat ze je het beste werkende account kunnen geven ?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog heel eventjes en ik wordt gek van @home. Als ik iets wil uploaden naar een ftp adres ( website ) , gaat dat soms wel eventjes duren.
Check de Website/ of FTP software die de server draait waarop jij connect. Ik dacht het lag hier ook aan @home maar aangezien ik wel naar m'n webserver met 140KB kon uploaden en naar m'n gameserver met enorme lange responsetijden wist ik dat het dus aan de gameservert lag. Het ligt 'm in de software die gebruikt wordt waarop jij connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmmz, meer mensen die in Groningen stad een drama verbinding hebben momenteel?

Nou ja, drama, maar 8mbit is het zeker niet, haal iets van 150KB/s momenteel..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iceman_B schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:37:
@ Calvijn: dat model router kan heel goed bezwijken onder het aantal connecties dat een bittorrent programma genereert. Ik zou het eens een tijdje proberen zonder router.
Wat betreft die verschillende accounts, misschien raadzaam om daar bij @home eens naar te late kijken zodat ze je het beste werkende account kunnen geven ?
Om het zonder router te doen, zal geen mogelijkheid zijn. dit i.v.m computers !! ( meer als 1 ) staan boven en de modem staat in de meter kast, en om nu zo'n lange utp kabel naar boven te leggen is ook niks ( utp kabel zit nu door een van die pvc buizen die alle kabels naar boven lijdt. )

Wat betreft over de verschillende accounts zijn ze alle 3 hetzelfde : als ik bijvoorbeeld.

CCxxxxx-A doe krijg ik als ip bijvoorbeeld : 82.73.37.196
CCxxxxx-B doe krijg ik als ip bijvoorbeeld : 82.73.37.197
CCxxxxx-C doe krijg ik als ip bijvoorbeeld : 82.73.37.198

Dus alle 3 accounts zijn bagger, maar heb @home al hier over al meerdere keren gebeld.

Meestal log ik in de motarola en dan laat ik hem restarten en dan hoppa weer een ander ip.

Wat zou een betere router hiervoor zijn, ik gebruik geen wireless ( is niet voor mij weggelegd ) , zelf heb ik wel lopen denken over een andere router.

3Com Office Connect Secure Router
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/images/products/large/3com_3cr860-95_500x375.jpg

Draytek Vigor 2200V breedband router VoIP 8x VPN
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/images/products/large/draytek_vigor_2200v_500x375.jpg

( mijn eigen router : befsr41 heb ik meerdere malen geprobeerd om hier andere firmware in te zetten, maar helaas.... het is ook de v.2.0 ) ( tjah oud beestje maar wel een linux inhoud )
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:53:
[...]

Check de Website/ of FTP software die de server draait waarop jij connect. Ik dacht het lag hier ook aan @home maar aangezien ik wel naar m'n webserver met 140KB kon uploaden en naar m'n gameserver met enorme lange responsetijden wist ik dat het dus aan de gameservert lag. Het ligt 'm in de software die gebruikt wordt waarop jij connect.
De website draait perfect alleen klapt de verbinding hier aardig altijd uit, de software is linux text based dus dat zit wel goed. de website draait namelijk op het bedrijf van mijn broer. en hij gebruikt alleen maar linux.
( website draait op 3 nameservers )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Mijn verbinding ligt er ook nogal eens uit. Zit op een zolder en beneden staat het modum en een router. Moet dan helemaal naar beneden naar de woonkamer om te gaan resetten. Niet echt handig want woon op zolder bij iemand in dus tja, niet altijd zin in!
Zal morgen kijken wat voor merk router het is en misschien voorstellen als het een baggerding is zelf er een tussen te zetten. Weet niet of het aan @home of router ligt.

Op verschillende adressen @home gehad en nooit problemen! (was zonder router welliswaar.)

[ Voor 3% gewijzigd door JohnB op 17-09-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winnetou schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:01:
Mijn verbinding ligt er ook nogal eens uit. Zit op een zolder en beneden staat het modum en een router. Moet dan helemaal naar beneden naar de woonkamer om te gaan resetten. Niet echt handig want woon op zolder bij iemand in dus tja, niet altijd zin in!
Zal morgen kijken wat voor merk router het is en misschien voorstellen als het een baggerding is zelf er een tussen te zetten. Weet niet of het aan @home of router ligt.

Op verschillende adressen @home gehad en nooit problemen! (was zonder router welliswaar.)
Je kan toch gewoon inloggen op je router en/of modem van @home.

192.168.1.1 = router of 10.0.0.1 ( of zelf gekozen adres )

en modem = 192.168.100.1

( of heeft die als de verbinding weg valt een soft restart nodig ?? )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
Vannacht vloog de verbinding er voor de zoveelste keer in de laatste weken uit :(. Modem uitgezet en na een paar minuten weer aangezet. Lampjes branden zoals het zou moeten, dus niets aan de hand. Dacht ik. Op m'n pc werkte de verbinding dus niet. Die kreeg een of ander vaag intern ip-adres (169.254.71.173) toegewezen (waarmee ik niet op het modem kwam ...).

De eerste melding in de Windows event viewer wanneer de verbinding wegvalt is meestal:
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address xxxxxxxxxxxx. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
Iemand die melding al es tegengekomen?

Tsja, en dan ga je maar weer es bellen met de helpdesk ...... Goed voorbereid uiteraard (modem uittrekken en na een paar minuten weer insteken, ipconfig/release en ipconfig/renew, voor de zekerheid nog een keer de computer opnieuw opstarten enz.). Dat vertel je dan ook tegen de 'behulpzame' medewerker aan de lijn. Die stappen doorlopen we dan gelukkig ook niet meer. Postcode doorgegeven. Ik geef aan dat de vorige keer een storing was in de wijkcentrale (kabel 10 op rij 4 ofzo, zei de medewerker toen).
'Ja, dat is nu weer het geval.'
'Waarom is dat dan nog niet opgelost? Twee weken geleden zou een monteur dat binnen 3 dagen oplossen en de keren daarvoor, dat ik dezelfde storing meldde, ook.'
'Eh, ja, u krijgt een referentienummer en dan wordt het zo snel mogelijk opgelost.'
'Binnen drie weken ofzo?'
'Geen idee.'

De vorige keren werd er steeds toch een modemupdate uitgevoerd. Geen idee waarom, want het problem zit toch in de wijkcentrale??? Maaaar heel opvallend, na 2 uur de stekker uit het stopcontact te hebben gehad en daarna weer insteken, werkt alles weer prima. Erg raar. Dus ik vroeg die kerel nu ook of hij dan geen update deed. Wilde die met alle plezier sturen. Nou, inmiddels werkt de verbinding dus weer prima. Misschien een idee om het probleem elders te zoeken, @Home??

Ik had de eerste jaren van m'n @home-abo heel weinig tot geen problemen, maar ondertussen zijn het echt 'prutsers'. En maar met snellere en meer abo-vormen komen, zonder te zorgen dat de huidige abo-houders (die daarvoor genoeg betalen!) een stabiele verbinding hebben :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:03:
[...]

Je kan toch gewoon inloggen op je router en/of modem van @home.

192.168.1.1 = router of 10.0.0.1 ( of zelf gekozen adres )

en modem = 192.168.100.1

( of heeft die als de verbinding weg valt een soft restart nodig ?? )
Zo, weer verbinding.
Hij vliegt er meestal uit na een reboot van pc. Dan blijkt vaak dat mijn ip adres veranderd is.
Ook al knippert led lampje van mijn onboard netwerkkaart. (oranje altijd aan, geel knippert).
Gbeurt ook dt gele niet knippert. Maar als ik dan gewoon een paar uur wacht en netwerkkabel uit pc hal, is er ineens weer een verbinding.
Vandaag behoorlijk mee bezig geweest, en internet lag er veel uit. Besloot niet modum of router te resetten maar kijken of het aan mijn pc lag.

Hoe log je handmatig trouwens in op je modum of router?
IP modum is: 192.168.2.100
Lijkt veel op wat jij aangaf (192.168.100.1)

Zijn er ook mogelijkheden dat de router of modum op een aparaatje gezet wordt die b.v. om het uur voor een kleine stroom onderbreking zorgt, zodat de modum of router zichzelf reset?
Dacht zelf aan een soort van tijdklokje.

[ Voor 11% gewijzigd door JohnB op 17-09-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winnetou schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:10:
[...]

Zo, weer verbinding.
Hij vliegt er meestal uit na een reboot van pc. Dan blijkt vaak dat mijn ip adres veranderd is.
Ook al knippert led lampje van mijn onboard netwerkkaart. (oranje altijd aan, geel knippert).
Gbeurt ook dt gele niet knippert. Maar als ik dan gewoon een paar uur wacht en netwerkkabel uit pc hal, is er ineens weer een verbinding.
Vandaag behoorlijk mee bezig geweest, en internet lag er veel uit. Besloot niet modum of router te resetten maar kijken of het aan mijn pc lag.

Hoe log je handmatig trouwens in op je modum of router?
IP modum is: 192.168.2.100
Lijkt veel op wat jij aangaf (192.168.100.1)
Dus als ik het goed begrijp is dat je na een restart van je pc een nieuw ip adres krijgt toegewezen ??.

heb je een losse router of heb je zo'n all in one ding, ( router + netwerkkaart in 1 )

Want bij mij is het zo ;

modem van @home - meterkast.
15 meter utp kabel naar boven
router van linksys - op zolder.
hieraan hangen 4 computers. ( gaan 2 draden weer naar beneden. )

Als ik inlog in mijn router dan doe ik dit : http://192.168.1.1

Als ik inlog in de modem dan doe ik dit : http://192.168.100.1

( tip : gooi eens pcstress over je pc heen , toets maar in google )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Zal morgen kijken wat voor merk de router is etc.
Nu loopt de UTP CAT5E (goeie dus) naar boven (naar pc vanf modum en router. Die staan beneden, pc op zolder dus.
Zal progje xp stress uit proberen. Gebruik zelf al tijdje XPmanager, ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winnetou schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:55:
Zal morgen kijken wat voor merk de router is etc.
Nu loopt de UTP CAT5E (goeie dus) naar boven (naar pc vanf modum en router. Die staan beneden, pc op zolder dus.
Zal progje xp stress uit proberen. Gebruik zelf al tijdje XPmanager, ook heel goed.
Als je gewoon inlogt op je router kan je toch ook al wel een merk etc zien.

en het programmatje heet geen xp stess maar pcstress.

( pcstress = hier te downen : http://www.pcstress.net/nl/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
ik type cmd in start/uitvoeren.
Dan ipconfig en zie
IP-adres.............................: 192.168.2.100 De pagina kan niet worden weergegeven.
Subnetmasker....................: 255.255.255.0
Standaardgateway..............: 192.168.2.1 [vraagt wachtwoord)

Ik doe wel weer iets nie goed denk.

Vafa nu weer regelmatig heel korte onderbrekingen in de verbinding, 1 seconde even weg, en weer terug.

[ Voor 21% gewijzigd door JohnB op 17-09-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03

DropjesLover

Dit dus ->

hier is het ook weer al bijna een week raak (6224, Maastricht). sinds een onderbuurman (woon in studentenflat + 3 appartementen) internet had (ook via @home, in totaal 3 abbo's van @home door 1 kabel 8)7 was en tijd terug ook zo en werkte) valt het bij ons nogal es uit (pakweg 1 keer per 2 uur). nu zit hij bij een andere buurman op t internet. maar het probleem blijft :( .
ons modem staat in de kelder (ik woon 3 hoog) naast de trap staat t vol met fietsen -> nogal leip om daar overheen te gaan om je modem te resetten... maar dus al 20 min via mn MOBIEL @home gebeld om daar wat meer over te weten te komen.
tot overmaat van ramp is mn Silkroad (een mmorpg) ook niet meer berijkbaar na een update van hun. zowel de site als de gameservers. na wat gezoek @ GoT op advies mn host-file aangepast, en er werd gezeg een DNS update te doen. dus daar ook maar voor gebeld (weer 20 min) 3 dagen geen internet gehad, gelukkig was dat vrijdag en ben k zat & zondag weg geweest. toen k hier weer was zei een huisgenoot me dat we nog steeds niets hadden, dus ik de kelder weer in geklommen, modem gereset, bleek dat ie t nog niet deed (lampje i-net brandde niet) en maar es op n knopje op t modem gedrukt. bleek dat ie t toen wel deed, maar Silkroad doet t nog steeds niet :( en van t uitvallen heb k nog niets gemerk (ben dr pas 2 uur).
-EDIT- natuurlijk tijdens het posten van dit relaas valt het weer uit -O-, gelukkig bewaart FF je postgegevens :*)

hopelijk ga k verhuizen binnenkort (k*t huisbaas & crappy kamer) naar een plek met een ADSL aboo, want hier kan je alleen kabelinternet via @home krijgen...

die mafkezen hebben het klaargespeeld om bij overname van een studentenISP (campus) alle gegevens over modems & namen door elkaar te gooien, waardoor iedereen @home moest bellen (vaak mobiel -> studenten he) om alles recht te zetten, wat veel geneeskunde-mutsen natuurlijk niet gaan doen -> |:( |:( |:(

@home :N

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 17-09-2006 22:29 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Troubles@Home is op zoek naar twee vrijwilligers (een voor Mac en een voor Unix) die Unix/Mac vragen van @Home gebruikers kunnen beantwoorden. Zie ook:
http://www.troublesathome...s/11/6142.html?1157711239

De taken houden in het beantwoorden van (een klein aantal) e-mails van @home gebruikers, en het bijwerken van de Unix/Mac FAQ indien nodig.

Als je op een andere manier T@H wilt helpen (zo is er ook een nieuw bestuur nodig) kan je ook reageren.

Reacties mogen naar info [AT] troublesathome [PUNT] nl.

[ Voor 5% gewijzigd door lordsnow op 17-09-2006 23:50 . Reden: add e-mail address so people can reply... ]

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 13:15
TenshiNL schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:59:
Hier (7513) is het al twee dagen raak. Vooral 's avonds. Heb gebeld naar zo'n miep, maar die nam me niet echt serieus. Ik moest mijn modem maar ff twee uur uitzetten omdat ze een update hadden gestuurd naar het modem :?

Agree to disagree... | Sort that one out!

• Z1ppo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09-2023
Ok ik heb @home gebeld want begint me een beetje de keel uit te hangen,..heb eentje aan de lijn gehat vande techniese dienst .gebeld over het een en andere,..ook heb ik dingen van mensen hier uit ander topic geciteerd naar die man ,dat ze hebben gezegt dat het binnekort naar gekeken word ,waar op die meneer zei dat het niet terecht was.heb ook gemeld dat het 10 dagen geleden was dat wij niet meer op sro kunnen komen [nahja bijna 10 dagen dan].hij heeft me een ref nummer geven en zal dit reporten naar de techniese dienst en wil graag dat hier snel wat aan gedaan word "want binnekort" vond hij niet kunnen

nou ik ben benieuwt of hier echt daadwerkelijk wat aan gedaan word..iig wou die me nummer hebben voor help of wat..
iemand btw wat adressen waar ze eventueel heen kunnen mailen?
miss dat ze me nog bellen.

Rogue/Cleric Full str Crow Bow Server ; Malazgirt

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:35

Zym0tiC

^_^

Wat sinds kort aan de gang is snap ik echt niet meer.

Al enkele dagen ligt de mail server er met regelmaat uit. Meestal een paar minuutjes maar sinds gister al continue.
Aangezien ik toch een aantal mails moet versturen maar geprobeerd met mijn webmail van mijn eigen domain: kan niet verstuurd worden.
Toen maar gmail: zelfde verhaal kan ook niet verstuurd worden.

Dat de mailserver van @home het niet doet kan er toch niets te maken mee hebben dat ik ook geen webmail maar kan versturen.

edit:
opgelost door de mtu waarde in de router in te stellen op 1460 voor de WAN verbinding

[ Voor 8% gewijzigd door Zym0tiC op 22-09-2006 15:04 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude linksys befsr41 v.2 heb ik maar een fijne schop gegeven. weg ermee....

Nu gebruik ik een goedkoop routertje - sitecom D202 variant. ( ff te leen van mijn broertje )
( wordt wel warm )

Afbeeldingslocatie: http://sitecom.com/showproductimage.php?id=368

Verbinding blijft super stabiel, kan alles draaien.

oh ja snelheid test ( met alle progjes aan, zoals : DUmeter, azureus op 2 pc's etc. )

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 24 2006 om 16:42:58 UTC+0200)

Download : 1016.9 KByte/sec
Upload : 115.1 KByte/sec

@home verbinding internet intensief 8000 regio groningen

p.s. je kon toch altijd upload bijkopen bij @home...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Adagio schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:42:
[...]

Hier (7513) is het al twee dagen raak. Vooral 's avonds. Heb gebeld naar zo'n miep, maar die nam me niet echt serieus. Ik moest mijn modem maar ff twee uur uitzetten omdat ze een update hadden gestuurd naar het modem :?
Lijkt me sterk dat een update hiervoor gaat helpen, maar goed heeft het geholpen ? Snelheid is hier (7523) laatste tijd gewoon enigzins instabiel. Dan weer 900kbps volgende moment 30kbps, heb geen last van PL maar pingtijden schieten op dat moment redelijk de lucht in.

ik zag twee beren fout parkeren....

• TenshiNL
Afgelopen was het hier in Enschede (7545) weer dikke mik, de gebruikelijke packet loss van de laatste weken, met daar bovenop nog eens pingtijden met uitschieters tot 3 seconden (!). Dus maar weer eens gebeld met de helpdesk en heb voor elkaar gekregen dat een monteur binnenkort (<3 dagen) de boel hier in de wijk eens gaat nakijken. Ik ben benieuwd, geen verandering is vrijdag mooi terugbellen met mijn referentienummer :-)

PS: Het lijkt mij verrekte handig als iedereen in zijn post telkens even zijn postcode of op zijn minst plaatsnaam vermeldt, dit scheelt een hoop onduidelijkheid.

Verwijderd

TenshiNL schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:35:
Afgelopen was het hier in Enschede (7545) weer dikke mik, de gebruikelijke packet loss van de laatste weken, met daar bovenop nog eens pingtijden met uitschieters tot 3 seconden (!). Dus maar weer eens gebeld met de helpdesk en heb voor elkaar gekregen dat een monteur binnenkort (<3 dagen) de boel hier in de wijk eens gaat nakijken. Ik ben benieuwd, geen verandering is vrijdag mooi terugbellen met mijn referentienummer :-)

PS: Het lijkt mij verrekte handig als iedereen in zijn post telkens even zijn postcode of op zijn minst plaatsnaam vermeldt, dit scheelt een hoop onduidelijkheid.
7545, upload zo rond de 40 kb en downstream zo'n 300. Ik denk dat er gewoon weer een capaciteitsprobleem op mijn ubr zit. Dat was vorig jaar rond deze tijd ook zo. Toen kon ik het nog zelf nakijken in het systeem, maar ik werk niet meer bij @home :). Ik zal een dezer dagen maar weer een telefoontje wagen aan dit probleem.

• TenshiNL
7545, 2 weken geleden had ik ook al gebeld, toen werd ik netjes de volgende dag teruggebeld (nou ja, ik niet, boodschap is voor me aangenomen) met de mededeling dat er inderdaad een capaciteitsprobleem was :-)

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:42:
Mijn oude linksys befsr41 v.2 heb ik maar een fijne schop gegeven. weg ermee....

Nu gebruik ik een goedkoop routertje - sitecom D202 variant. ( ff te leen van mijn broertje )
( wordt wel warm )

[afbeelding]

Verbinding blijft super stabiel, kan alles draaien.

oh ja snelheid test ( met alle progjes aan, zoals : DUmeter, azureus op 2 pc's etc. )

(Overgenomen op Sun Sep 24 2006 om 16:42:58 UTC+0200)

Download : 1016.9 KByte/sec
Upload : 115.1 KByte/sec

@home verbinding internet intensief 8000 regio groningen

p.s. je kon toch altijd upload bijkopen bij @home...
Doe mij eens een lol, vertel me je instelling eens...
Ik heb dit routertje ook, maar bij mij verliest ie regelmatig de verbinding. Spanning van de router afhalen is de enige optie om weer verbinding te krijgen... 8)7

Verwijderd

cyberpost schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:53:
[...]

Doe mij eens een lol, vertel me je instelling eens...
Ik heb dit routertje ook, maar bij mij verliest ie regelmatig de verbinding. Spanning van de router afhalen is de enige optie om weer verbinding te krijgen... 8)7
Als je in de router inlogt, zie je zo'n setup tekst, klik hierop.

Nu kan je aangegeven wat voor een verbinding je hebt ( @home internet ) vul hierna je CC of CP nummer in en klaar ben je.

Kijk of je geen firmware update misschien kan vinden, check hiervoor mijn pic.

Ik heb bij virtual servers wat poorten open staan , that's it.

Voor de rest heb ik de ingebakken firewall op enabled staan.

( screenshot :, wel de ip adressen weggehaald etc. )
Afbeeldingslocatie: http://82.73.35.199/www.tweakers.net/sitecom.JPG

zojuist nog even een speedtestje gedaan en er hangen nu 3 computers aan met allemaal azureus etc.

(Overgenomen op Thu Sep 28 2006 om 14:05:15 UTC+0200)

Download : 987.3 KByte/sec
Upload : 116.6 KByte/sec

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 21:30

Steffy

Ayreonaut

:) Eindelijk heb ik opgezegd, per 1 november geen @sloom meer. Ik ga over op Speedlink. 6Mbit voor 25 euro(het eerste jaar). Inclusief telefoon. Dus ik bespaar mezelf mooi bijna 45 euro per maand mee en ben van dat bagger internet af, na echt el een eeuwigheid op de kabel te hebben gezeten, na bijna 10 jaar (op 2 jaartjes na) stap ik dus mooi over op ADSL. Het is gewoon verschrikkelijk duur, ik bespaar inclusief de kosten van KPN, bijna net zoveel als het hele @home abbo en het is maar net iets langzamer, kortom het is gewoon 75% te duur. Dit abbo van 6Mbit kost je anders 20 tientjes en bij @home 8Mbit 50 euro, hoezo je wordt keihard genaaid van achteren zonder glijmiddel. Sorry voor de uitdrukking maar zo is het wel :P . Ik hou lekker 500 euro over aan het eind van het jaar, iets duurdere vakantie :)

Je bent echt knettergek als je nog een dag langer bij @home blijft, minder kan niet dan @home. Alleen als je betaald voor een abbo en vervolgens de verbinding er 24 uur per dag uit ligt :+ zou je @home kunnen overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 13:15
kaspur schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:44:
[...]

Lijkt me sterk dat een update hiervoor gaat helpen, maar goed heeft het geholpen ? Snelheid is hier (7523) laatste tijd gewoon enigzins instabiel. Dan weer 900kbps volgende moment 30kbps, heb geen last van PL maar pingtijden schieten op dat moment redelijk de lucht in.
Nee, vandaag weer gebeld en heb een referentienummer gekregen. Ze gingen de lijn opnieuw instellen of iets, ik moest in ieder geval twee uur wachten en daarna het modem resetten. Als het niet werkt bel ik vanavond of morgenavond tijdens het probleem opnieuw. Maar hoe kan ik in godsnaam mijn probleem nu duidelijk maken aan de andere kant? Ik merk wel dat ik 20% packetloss heb, maar de telefoonmiepen schijnt dat weinig te zeggen of te boeien.

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:55

dbzfan

Nee.

Ik zit al 2 weken met rukspeeds :| Heb het duurste abbo.

(Overgenomen op Tue Oct 3 2006 om 06:38:26 UTC+0200)

Download : 156.5 KByte/sec
Upload : 46.8 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
7545 weer in actie. Uitschieters qua pingtijden tot weer 5+ seconden :-(
Schijnbaar heeft de monteur vorige week niks uitgevreten of is hij (of zij :-P) nooit langsgeweest of z...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:55

dbzfan

Nee.

dbzfan schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 06:38:
Ik zit al 2 weken met rukspeeds :| Heb het duurste abbo.

(Overgenomen op Tue Oct 3 2006 om 06:38:26 UTC+0200)

Download : 156.5 KByte/sec
Upload : 46.8 KByte/sec
Mijn snelheid is nog steeds zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15
Beste iedereen,

ik kan hier niet zo snel iets op vinden op het forum, dus ik dacht, laat ik het eens in het Probleem
Topic posten, dan kunnen we allemaal meegenieten van mijn ergernis en krijg ik er hopelijk ook nog wat nuttige kennis door.

Wij kregen een e-mail van @home dat het kennelijk binnenkort niet meer mogelijk is om 2 ip-adressen per adres te hebben omdat RIPE (apparantly het prachtige instituut dat IP's verdeelt) dat niet langer toestaat. Nu erger ik me al helemaal aan dit mailtje omdat als ik het mijn ouders zou laten lezen ze volstrekt geen idee zouden hebben wat er nou eigenlijk aan de hand is, maar er is meer! Bericht ontvangen 6 okt. datum wijziging 23 okt.

@Home is zo ontzettend gul om dit probleem voor ons op te lossen! Geweldig! Het enige dat we daar voor hoeven te doen is een router te kopen via @home...is dat niet even gul!?
Kijk, mijn huisgenoot en ik hebben vroeger dus ooit een contract genomen bij @home en moesten toen juist meer betalen omdat wij 2 computers op 1 adres hadden. Iedereen lachte ons uit en zei dat we gewoon een router moesten kopen, maar goed, wij deden het eerlijk en hebben dus een contract gehad met een extra IP. Dus hebben we nu ook een installatie met een switch ed. ipv een router. Maar nu moeten wij ineens out of the blue een router KOPEN van @home?

Ik erger me er zo dood aan. NEE eikels, ik heb een contract en als je me nou gewoon elk jaar een verlenging had laten tekenen waarin je lekker elke keer alles wijzigd... maar nu zitten JULLIE met het probleem. Enfin, ik ben al een heel leuk briefje aan het opzetten waarin ik heel beleefd probeer te zijn.

Maar wat vinden jullie hier nou van? Ben ik nou echt een zeikerd? Dit is toch absoluut geen manier van zaken doen?

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag een brief van @home binnen. hetvolgende stond erin.
Geachte heer/mevrouw Calvijn,

Volgens onze administratie maakt u gebruik van meerdere computernamen en u heeft dus ook verschillende IP-adressen. Het aanhouden van meerdere IP-adressen is binnenkort niet meer mogelijk. Wij informeren u daarom over de veranderingen die voor u gelden. Omdat deze informatie belangrijk voor u is, ontvangt u dit voor de zekerheid ook per e-mail.

Elke computer die met het internet is verbonden, heeft een unieke indentificatie nodig. Dit wordt een IP-adres genoemd. Een IP-adres is een 9-cijferige combinatie, bijvoorbeeld: "64.236.24.28". Deze IP-adressen worden beheerd en uitgegeven door RIPE ( Reseaux IP Europeens ). Door de enorme toename van het aantal computers dat verbonden is met het internet, dreigt er echter een tekort aan IP-adressen te ontstaan. Daarom heeft RIPE bepaald dat het niet meer is toegestaan om per huishouden meerdere IP-Adressen uit te geven. Dit betekent dat u vanaf 23 oktober 2006 van @home automatisch nog maar 1 IP-adres krijgt toegewezen. U heeft dan ook nog maar 1 computernaam nodig.

Als u gebruik maakt van een "hub" om meerdere PC's op het internet aan te sluiten, is het nodig om uw thuisnetwerk anders in te richten.

Om na 23 oktober met meerdere PC's te blijven internetten, heeft u een router nodig. U voorziet deze router van een unieke computernaam. Uw unieke computernaam is CCXXXXXX-A. Hoe u deze computernaam installeert in de router, leest u in de handleiding van de router.

U kunt bij @home een router kopen voor een aantrekkelijke prijs. u kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden.
  1. draadloze router zonder draadloze USB-adapter ( € 39 )
  2. draadloze router inclusief draadloze USB-adapter ( € 59 )
Deze routers kunnen bedraad en draadloos worden gebruikt en zijn door @home gecertificeerd. Zo bent u er zeker van dat u een goede router aanschaft.

Wilt u gebruik maken van deze aanbieding of meer informatie ? Met onderstaande persoonlijke inloggegevens krijgt u toegang tot de aanbieding op www.home.nl/overstapnaarrouter :

Primaire e-mailadres : xxxxxxxxxxxxxxxxxx@home.nl
Actiecode : xxxxxxxxxxxxx

Wij adviseren u om deze brief met uw computernaam goed te bewaren.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u natuurlijk bellen. De klantenservice is bereikbaar op 0900-0740 ( lokaal tarief ). Openingstijden op werkdagen van 8.00 - 22.00 en op zaterdag en zondag van 10.00 - 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

**HANDTEKENING**

Paul Doop
Directeur Klantenservice
Mag dit zomaar ??

Ik ben al vanaf het begin klant bij @home en heb toen die tijd een -A -B en -C accounts gekregen, maar als iemand die ook op de router zit en ergens een ban krijgt, kan hij er dus niet meer op. meestal swichten wij dan van ip adres en hoppa...

Betekent dit nu dat @home nu ook een VAST IP adres gaat krijgen ??

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Yes! Ik ben dus niet de enige!

Aangezien contract recht, consumenten recht en Algemene Voorwaarden tentamens al weer een aantal jaren achter me ligt, ben ik me iig aan het opfrissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maupertus schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:52:
Yes! Ik ben dus niet de enige!

Aangezien contract recht, consumenten recht en Algemene Voorwaarden tentamens al weer een aantal jaren achter me ligt, ben ik me iig aan het opfrissen.
Ik zag in je profiel dat je ook in Grunn woont, misschien dat alleen de regio Groningen nu alleen zo'n brief hebben gehad.

Wie anders heeft zo'n gelijke brief gehad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7475

Ikke...

Kunnen we weer lekker dokken voor een router, hahaha. Ik snap niets meer van @ :O tegenwoordig. Eerder mocht je geen netwerk aanleggen en MOEST je extra ID's aanvragen en nu moet je zelfs een netwerk aanleggen en mag je, 8)7 , de router voor een prikkie bij hun kopen...

Aangezien de betrouwbaarheid tegenwoordig om te huilen is, is het niets meer dan redelijk dan dat @ :O de router voor ons gaat bekostigen. Trouwens, met de IP-adressen die hiermee vrijkomen wordt trouwens weer extra omzet gegenereerd door bedrijven als @ :O .

Trouwens, voor wie op wil zeggen, dit is het moment om dat zonder opzegtermijn te doen. Je abbo wordt éénzijdig in jouw nadeel gewijzigd. Ik weet trouwens niet eens of dit ook zomaar mag... Misschien een jurist onder ons :) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Meerdere computernamen is nooit een product geweest en was altijd in "proef", op een gegeven moment is het opgeheven en konden de mensen die zich ooit aangemeld hadden hier gewoon gebruik van blijven maken.

Tenzij je er voor betaald is dit dus geen wijziging in je contract

[ Voor 19% gewijzigd door Royal op 07-10-2006 20:51 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt wel zeggen dat dit een proef is geweest, maar als je mensen dit 5/6 jaar laat gebruiken, zonder ze daarna weer te informeren over verdere stappen, dan is dit niet echt een proef meer te noemen. Tevens hadden ze, denk ik, in de algemene voorwaarden moeten zetten dat dit een betaalde dienst is of er duidelijk op moeten wijzen dat dit een tijdelijk gratis fenomeen is dat na enkele jaren zomaar weer opgeheven kan worden. Trouwens, als de algemene voorwaarden wijzigen, dan dienen ze je daar altijd schriftelijk van op de hoogte te stellen (gebeurd dat trouwens wel?? >:) ). Als ze deze dienst jaren aanbieden zonder daar geld voor te vragen en ook nog niet elk jaar de melding geven dat deze dienst opgeheven kan worden, dan kun je dit als een onderdeel van het dienstenpakket gaan zien waar je op dat moment voor betaald. Door dit gedrag hebben ze bij deze klanten een verwachting geschept van hun dienstenpakket en deze wordt nu éénzijdig aangepast. Als ze me dit 5/6 jaar geleden hadden verteld en me elk jaar van deze "test" op de hoogte hadden gehouden, dan was dit bericht van @sloom , imho, gegrond geweest... Als ik nu mijn abbo dus wil opzeggen dan hoef ik alleen maar hierna te verwijzen en zeggen dat hun product nu niet meer aan mijn verwachtingen voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:40:
Je kunt wel zeggen dat dit een proef is geweest, maar als je mensen dit 5/6 jaar laat gebruiken, zonder ze daarna weer te informeren over verdere stappen, dan is dit niet echt een proef meer te noemen. Tevens hadden ze, denk ik, in de algemene voorwaarden moeten zetten dat dit een betaalde dienst is of er duidelijk op moeten wijzen dat dit een tijdelijk gratis fenomeen is dat na enkele jaren zomaar weer opgeheven kan worden. Trouwens, als de algemene voorwaarden wijzigen, dan dienen ze je daar altijd schriftelijk van op de hoogte te stellen (gebeurd dat trouwens wel?? >:) ). Als ze deze dienst jaren aanbieden zonder daar geld voor te vragen en ook nog niet elk jaar de melding geven dat deze dienst opgeheven kan worden, dan kun je dit als een onderdeel van het dienstenpakket gaan zien waar je op dat moment voor betaald. Door dit gedrag hebben ze bij deze klanten een verwachting geschept van hun dienstenpakket en deze wordt nu éénzijdig aangepast. Als ze me dit 5/6 jaar geleden hadden verteld en me elk jaar van deze "test" op de hoogte hadden gehouden, dan was dit bericht van @sloom , imho, gegrond geweest... Als ik nu mijn abbo dus wil opzeggen dan hoef ik alleen maar hierna te verwijzen en zeggen dat hun product nu niet meer aan mijn verwachtingen voldoet...
Geef mij eens een bron dan waarin staat dat @home meerdere ip adressen ondersteunt? De voorwaarden wijzigen niet hoor, en @home heeft altijd het recht behouden om de dienst extra ip adressen op te zeggen. In mijn ogen doen ze niks verkeerd, ze geven zelfs een korting om alsnog (goedkoop) een router aan te schaffen.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 16:59
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:40:
Ik snap dat het vervelend is om je extra IP adressen kwijt te raken, maar om heel eerlijk te zijn : je betaalde er niet voor, dus heb je ook geen reden om te klagen (IP ranges worden steeds schaarser dus zullen providers naar mijn idee wel dit soort acties ondernemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Ok, ik heb dezelfde brief ontvangen als veel van jullie over het verdwijnen van de meerdere computernamen. Mijn vraag is nu alleen, moet ik gebruik maken van die ''''''aanbieding'''''''' van @home? Ten eerste is het geen aanbieding, want via pricewatch is dezelfde router voor paar euro minder te koop, maar ten tweede is het een merk waarvan ik niet weet of het wel goed is. (netgear).
  • Ook al zullen velen het hiermee niet eens zijn, hoe kan dit product zo goedkoop zijn, in vergelijking met meer gangbare merken als bijv Draytek. (prijsverschil loopt op tot bijna 75-100 euro)
  • Als ik zoek naar reviews of gebruikerservaringen valt me op dat veel mensen positief zijn, maar er nog meer negatief zijn. Men is positief over het uiterlijk, maar negatief over dat de router vaak gereset moet worden. Dit probleem ken ik al van een configuratie bij mijn ouders thuis, en dit is HOOGST irritant. Daarnaast klagen veel mensen over een laag bereik van de wireless functie (na meter of 5 zou het signaal onder de 40% droppen. Als laatste geven sommigen aan dat de snelheid door het opnemen van de router in je configuratie (van: modem -> hub -> pc naar: modem -> router -> pc) achteruit zal gaan. Hier zit ik evenmin op te wachten. Als laatste valt me op dat er een redelijk aantal gebruikers is dat met een defecte router zit na 9M - 1 jaar. Tuurlijk is er RMA, maar dit werkt vaak sloom wat erin resulteert dat je waarschijnlijk aantal weken maar met 1 pc kan internetten.
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat als @home dit aanraadt, je maar moet accepteren dat het goed spul is, maar daar vertrouw ik helaas niet op. Bedrijven als @home werken namelijk niet zo. Ze willen gewoon af van een concept (2IPadressen) en zoeken een partner voor het aanbieden van een alternatief, in dit geval een producent van netwerkapparatuur, netgear. Deze twee partijen zullen een lucratief contractje hebben gesloten voor beide partijen waarbij de routers voor een leuk prijsje worden ingekocht, en worden doorverkocht voor veel meer aan klanten van @home die geen andere keuze hebben dan op een router over te gaan. En je heb bijna gegarandeerd afzet van dit product, want mensen moeten wat, en daarbij zal het overgrote deel van het klantenbestand geen idee hebben van wat goed is, en wat niet. (t.a.v. routers)

Tenslotte, mijn vraag, heeft iemand al deze combinatie werkend, of zijn er andere meningen op dit gebied?

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 22-09 17:42
Ook in Zwolle moeten we het 2e ipadres opgeven...
Ben ook op zoek naar een router en die aanbieding van @home, tja om nou om de 3 weken die router te resetten...
Ik wil gewoon een goed werkende, stabiele router, eventueel wireless. En dan ook nog eentje die gemakkelijk in bediening is en met een goede handleiding. Ik hoor nog wel eens wat mensen klagen over het op gang krijgen van een router...
Maar wellicht bestaat deze router die ik zoek niet...
Suggesties zijn welkom en ook de ervaringen icm @home!

EDIT Ik lees in dit topic al het een en het ander....

[ Voor 5% gewijzigd door omitz op 08-10-2006 18:47 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In heel Nederland, ook hier in Brabant heb i kde brief gekregen.
Het is de grootst mogelijke onzin, want ze kunnen anders als er nood is gewoon overgaan op IPv6...
Toen ik ze daarover telefonisch aansprak wist mevrouw het niet meer en werd er plots opgehangen.

Het alternatief wat ik voorstel is pak een Linksys WRT54G(S/L) en zet daar deze firmware op:
http://www.thibor.co.uk/

meer opties dan het origineel, beter bereik na wat tweaken, en stabiel.
Kosten een euro of 60-80 afhankelijk van het model.

Heeft iemand anders een cotract van destijds? want diegene die een 2e ip adres hebben daar is nog steeds dat contract van toepassing, en het kan dan wel degelijk een aanpassing van de algemene voorwaarde zijn waardoor je er vanaf kan.

Zal ze maandag nog eens een keer lastigvallen met de IPv6 vraag en kijken wat er uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Even een aantal juridische en niet juridische puntjes, ik moet er wel bij zeggen dat ik een Europees/Internationaal Jurist ben, dus Nederlands recht is al weer een tijdje achter me ;)

Maar goed, ten eerste, het is niet waar dat de 2 IP adressen op proef waren, zoals hier ook al gemeld was het vroeger 'illegaal' om een netwerk in te stellen, dus ik heb daadwerkelijk nog een contract waarin staat dat ik 2 IP adressen heb en daarvoor betaal. Het feit dat ik dat nu niet meer doe is niet dmv. een contractswijziging gegaan. Toen er geen geld meer in rekening werd gebracht voor het 2de adres heb ik hier contact over gehad en kreeg de melding dat "We daar geen extra kosten meer voor in rekening brengen." Voila, niet mijn probleem, natuurlijk had ik mogen stellen dat dit een zodanige verandering was van de kern voorwaarden dat ik hier niet mee in zou stemmen, maar opzich geen probleem.

Over het opzeggen van je contract, in principe zou @home dat ook aan moeten geven, maar als je als klant een contract hebt waarin staat dat je 2 ip adressen krijgt, dan is dit een zodanige verandering van het product (je kan immers om deze reden specifiek voor @home hebben gekozen) dat je er van af zou mogen zonder kosten en termijn. Waarschijnlijk is dat voor de klanten in dit specifieke geval echter geen probleem omdat zij de termijn van hun contract al hebben uitgedient.

Over de routers: Volgens Nederlands Recht vallen de kosten voor een fout in de nakoming van een overeenkomst met een debiteur als deze zijn in gebreke blijven op tracht te lossen niet aan de zijde van de crediteur. (Tenzij de redelijkheid en billijkheid anders doen blijken)

Ook mijn huisgenoot en ik hadden trouwens keer op keer dat de helpdesk helemaal niet wist waar het over ging.

En ben ik ook de enige die zich ergert aan de wijze waarop die brief is opgesteld? Okay, ik hoef ook niet te worden aangeschreven als: "Oh Grote Doorluchte Klant, groot is onze zonde, maar groter is uw wijsheid." Maar dit komt echt over als: "Hey, Droplul! Jij moest weer zonodig wat anders, jou probleem, nou koop nu maar zo'n Ka uw thee router!"
Groningse botheid ben ik wel gewend over de jaren, maar dit is wel erg onbehouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Je kan niet "zomaar" op ipv6 overgaan. Als je dat doet, moeten eerst alle webdiensten (alle servers) een ipv6 adres hebben. Daarnaast moet iedereen zijn ipv4 router vervangen met een ipv6. En, alle aplicaties die je gebruikt, moeten ook ipv6 ondersteunen (browser, e-mail, IM, games, etc...). Het besturingssysteem ook (ondersteunt XP het wel?). Zo makkelijk is het niet. Als je niet met de legacy van ipv4 zat, dan was ipv6 er al lang geweest.

Een goede router vind ik trouwens Coyote Linux, draaiend op een oude computer, te booten vanaf diskette. Je hebt heel veel instelmogelijkheden, en omdat het gewoon een Linux machine is, is hij ook erg configureerbaar. Zo heb ik een script geschreven die automatisch de juiste routerings regel weggooit, zodat ik met @Home mensen die op dezelfde @Home router aangesloten zitten kan praten. En hij ondersteunt ook Quality of Service, zodat je verbinding nooit verstopt zit, ook al zit je huisgenoot constant te downloaden (en te uploaden). Het QoS gebeuren in Coyote is alleen redelijk ingewikkeld. Je moet sowieso eigenlijk wel wat weten van Linux netwerken om er een beetje mee overweg te kunnen. De oude computer die ik gebruik (ondergeklokte P200) verbruikt trouwens 25 watt, ten opzichte van de 5 watt van mijn e-tech router+adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:49:
Ik kreeg vandaag een brief van @home binnen. hetvolgende stond erin.

[...]

Mag dit zomaar ??

Ik ben al vanaf het begin klant bij @home en heb toen die tijd een -A -B en -C accounts gekregen, maar als iemand die ook op de router zit en ergens een ban krijgt, kan hij er dus niet meer op. meestal swichten wij dan van ip adres en hoppa...

Betekent dit nu dat @home nu ook een VAST IP adres gaat krijgen ??

Alvast bedankt...
Het verhaal van @home lijkt me vrij dubieus..ze krijgen een ip range die ze mogen gebruiken en volgens mij heeft niemand er iets over te vertellen hoe ze dat doen. Eerder denk ik dat @home er te kort heeft en ze geld willen besparen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

's avonds vanaf een uur of 7 is de verbinding hier gaar (Groningen-stad) Download snelheden van 50 kb/s up rond de 10. Ping tijden van >11000 ms. Ik heb de knoop doorgehakt en een ADSL abonnement genomen. Na bijna 7 jaar @home is het welletjes geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 12:58

NoTimeRemains

I know

we hebben hier een @home intensief (8Mbit) abbo. een tijdje na de laatste snelheidsverhoging van @home hebben we gewoon de volledige snelheid behaald, tussen de 800 - 1100 KB/s. netjes dus.
maar sinds een maand of twee is deze snelheid gewoon volledig in gezakt naar op zijn hoogst 350KB/s.
nu heb ik al een paar keer gebeld naar die gasten van de helpdesk; nu zei de eerste tegen mij dat mijn modem (witte Motorola) niet toereikend was dat deze de snelheid niet zou aankunnen en dat deze eigk vervangen moesten worden. hij kon er op dat moment geen call van maken aangezien zijn halve systeem eruit lag.
paar dagen later terug gebeld en toen werd mij verteld dat er een firmware update zou komen voor dit modem, moest ik het modem uittrekken enz. heel even (2-3 dagen) weer een goede snelheid gekregen. maar weer zakte de snelheid in.
weer terug gebeld en toen heeft een meisje mij een nieuw modem beloofd, nadat deze na een week nog steeds niet hier was heb ik weer (!) gebeld, toen zei men dat dat meisje mij dat helemaal niet had mogen zeggen, blabla kreeg geen nieuw modem. maar er zou weer een verandering komen in de firmaware. stappen doorlopen etc. maar geen snelheid.
gisteren nog maar eens gebeld, toen zei de goede(?) man dat het netwerk waarin ik zat te vol zat en dus overbevolkt was.

wat kan ik hier nu aan doen? ik wordt hier gek van, ik kan geen enkel spel meer online spelen en downloaden heb ik het niet eens meer over.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
HIValicious, ik heb gelukkig wel een nieuwe Arris modem (wordt ook altijd naar gevraagd bij de helpdesk) en een intensief 8MBit abonnement, maar dat helpt niks. Ook hier lage downloadsnelheden en vooral de laatste weken belachelijke hoge pingtijden. Online gamen is hierdoor een grote NONO.
Waar woon je overigens? 7545JP in Enschede hiero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TenshiNL schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:30:
HIValicious, ik heb gelukkig wel een nieuwe Arris modem (wordt ook altijd naar gevraagd bij de helpdesk) en een intensief 8MBit abonnement, maar dat helpt niks. Ook hier lage downloadsnelheden en vooral de laatste weken belachelijke hoge pingtijden. Online gamen is hierdoor een grote NONO.
7545 WZ ook. Maximaal 350 kb. Ik denk dat ubr1 gewoon weer aan z'n max zit, was vorig jaar rond deze tijd ook zo. @home wil het bij mij alleen nog niet bevestigen. Vrij vervelend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

Ik zag in je profiel dat je ook in Grunn woont, misschien dat alleen de regio Groningen nu alleen zo'n brief hebben gehad.

Wie anders heeft zo'n gelijke brief gehad ??
ik heb die brief ook gehad.
Tilburg

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de verbinding ig geen klagen hier, 8mbit abbo @ 10mbit met een motorola modem, knooppunt Mill.
Naja de linksys router staat hier al klaar, brief gaat de deur uit, en ik zal eens kijken hoe ze reageren.
Alleen vanwege de snelheid en stabiliteit (ja echt, @home is retestabiel hier) blijf ik bij @homo.

Volgens de helpdesk konden ze niet overgaan op ipv6 vanwege interne problemen met de apparatuur? vaag, want intern draai ik in mijn windows xp netwerkje al ipv6 voor de gein, naar buiten een ipv6 tunneltje wat perfect werkt, en waarom zou @homo dat dan niet kunnen? blijf het onzin vinden want ik weet uit 1ste hand dat de aparatuur er al op voorbereid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

TenshiNL schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:30:
6122CD BUCHTEN (Zuid-Limburg)

maar goed gisteren nog eens gebeld. nu blijkt dat het kabel netwerk, dus de binnenkomende groene kabel die is gewoon kut.
met versterker heb ik bij TV Home 62%, zonder 35%... dat is waarschijnlijk het probleem.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:54:
[...]

6122CD BUCHTEN (Zuid-Limburg)

maar goed gisteren nog eens gebeld. nu blijkt dat het kabel netwerk, dus de binnenkomende groene kabel die is gewoon kut.
met versterker heb ik bij TV Home 62%, zonder 35%... dat is waarschijnlijk het probleem.
Als de kabel kut is (of de verdeler) dan is dat wel redelijk goed te zien met de tools die ze daar hebben. Ik weet niet meer precies hoe het heet, maar het modem moet dan veel corrigeren en dan wordt de snelheid minder. Je moet vragen of ze kunnen kijken naar het aantal correctables en uncorrectables errors . DAt was het volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

vandaag is een mannetje langsgekomen en die had een testapparaat (voor tv) en dat heeft ie rechstreeks geprikt op de binnekomende lijn en toen zag hij dat het signaal goed was. 70dba (oid).
dus waarschijnlijk is het dit niet.
ik zit nu op mijn werk, zelfde straat alleen 500-600 meter verder, hebben hier ook @home intensief maar hier werkt alles perfect.

ik ga straks weer bellen en dan zal ik eens vragen naar die correctables enz...

zijn er nog mensen die andere bright ideas hebben?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Nog even over het veranderen van IP-adres beleid, het schijnt dus dat het hele RIPE verhaal dat @home ophangt van geen kant klopt.

@Home gaat gewoon over op Dynamic IP, ik heb ondertussen wel een paar hele fijne gesprekken gehad, altijd leuk als de Helpdesk ontkent dat je hebt wat je toch daadwerkelijk gebruikt. Of minder van iets af weet dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
@Home gaat over op dynamisch IP? Dat hebben ze toch al? Het IP adres is vaak hetzelfde, maar in principe is het dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
halfgaar schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:57:
@Home gaat over op dynamisch IP? Dat hebben ze toch al? Het IP adres is vaak hetzelfde, maar in principe is het dynamisch.
Nou ja, ik weet dat ik nu al 6 jaar een statisch IP adres heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maupertus schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:30:
[...]

Nou ja, ik weet dat ik nu al 6 jaar een statisch IP adres heb.
Bij mij verandert het al sinds 1999 elke 2 maanden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

HIValicious schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:04:
vandaag is een mannetje langsgekomen en die had een testapparaat (voor tv) en dat heeft ie rechstreeks geprikt op de binnekomende lijn en toen zag hij dat het signaal goed was. 70dba (oid).
dus waarschijnlijk is het dit niet.
ik zit nu op mijn werk, zelfde straat alleen 500-600 meter verder, hebben hier ook @home intensief maar hier werkt alles perfect.

ik ga straks weer bellen en dan zal ik eens vragen naar die correctables enz...

zijn er nog mensen die andere bright ideas hebben?
Werk je soms bij die computerzaak (SASTRA) op de dorpstraat of zo?

Maar heb je eens geprobeerd ergens een 5100e modem uit te halen en die aan je kabel te hangen?

* Yucko is oorspronkelijk uit Buchten (6122EE) :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Klopt,dat was bij mij ook het geval.
Snelheid was dan weer goed,dan weer slecht.(vooral na de laatste snelheidsverhoging)
Paar keer gebeld met home,maar dat leverde niets op.Tot de laatste keer dat ik belde.
De beste man zag "vreemde"waardes en vroeg mij om de modem uit te zetten en de kabel eens uit de modem te halen (kabel van splitter naar modem) en er weer terug in te draaien.
En tata...weer een prachtige snelheid. Het was dus het kabeltje.
Dus nu,als ik weer een slechte snelheid heb,draai ik even aan het kabeltje (modem laat ik gewoon aan) en dan is het weer goed. :)

Maar toch waardeloos dat ik al een paar keer had gebeld en dat ze toen niets konden vinden. :(
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:20:
[...]

Als de kabel kut is (of de verdeler) dan is dat wel redelijk goed te zien met de tools die ze daar hebben. Ik weet niet meer precies hoe het heet, maar het modem moet dan veel corrigeren en dan wordt de snelheid minder. Je moet vragen of ze kunnen kijken naar het aantal correctables en uncorrectables errors . DAt was het volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is op dit moment de ervaring van mensen met de postcode 7545. Ik zit nu met snelheden van 30 kbit in de avonduren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 22-09 17:42
Defiant schreef op dinsdag 08 augustus 2006 in een andere topic welliswaar:
[...]

Mocht je je dit nog afvragen, de WRT's hebben geen echte switch, maar eigenlijk 4 aparte netwerkaarten die in brigde mode staan. Netwerkverkeer is dus belastend voor de CPU, en vandaar dat je niet full-speed kan gaan, maar extreme traagheid is natuurlijk niet goed.
Dushh, dacht ik dat ik eruit was, lees ik dit weer... :?
Nou ja, misschien valt het tegenwoordig wel allemaal mee, maar vraag blijft, is de keuze voor de WRT54GL een goeie keuze?

Te gebruiken voor een @home breedband verbinding die 2 computers (wired) moet verbinden. De wireless option is voor het geval er ooit eens een laptop op bezoek komt.. (wireless is toch een extra feature toch -die je uit kunt zetten- ??)
Overigens: ik leech nogal... :9

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

JaJoah schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:07:
[...]

Werk je soms bij die computerzaak (SASTRA) op de dorpstraat of zo?

Maar heb je eens geprobeerd ergens een 5100e modem uit te halen en die aan je kabel te hangen?

* NoTimeRemains is oorspronkelijk uit Buchten (6122EE) :P
;) jup

kan je dan zomaar een ander modem gebruiken?
hier op mijn werk zijn we nl dealer van die @home paketten, dus modems in overvloed. krijg je dan geen gezeik met het MAC adres van dat nieuwe modem?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet koppelt @home accounts aan de modem's serienummers. Als je een ander modem gaat gebruiken moet je die natuurlijk wel even door gaan geven, anders komt het geloof ik niet eens online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

mmm anders neemik even een modempje hier mee. dan gaan we dat maar eens proberen.

grappig trouwens vannacht was ik nog even een speedtest.cistron testje aan het doen en toen haalde ik 10Mbit. lekker dus. vanmorgen was het weer slecht (~150KB/s)

This is the Way.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.