Toon posts:

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Ik heb nu al een week dat mijn internet en telefoon verbinding om ongeveer het halfuur uitvalt.
Elke keer als ik weer even internet heb stuur ik een e-mail met daar in de uitleg van mijn probleem maar dan zeggen ze dat ik de klantenservice moet bellen. Als ik dat die zogenaamde klanten service bel met mijn GSM laten ze je enorm lang wachten en ben je veel geld kwijt.

Ik denk dat ik maar overstap naar een andere provider want de problemen houden maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik heb ook de om de half uur uitvallende internet en telefonie.
Binnen 3 dagen komt een monteur langs. Ik hoop dat hij het
kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Mijn probleem is opgelost. Ik ben eindelijk tot de technische dienst doorgedrongen (Na veel telefoontjes en dan nog eens na 50 minuten wachten...). Je wordt er ook niet goed van hoe erg ze er van overtuigd zijn dat routers en Linux niet kunnen werken. "Probeer eerst een Windows machine". Poe hé....

Voor de lui met wegvallende verbindingen, wat zijn de signaalsterktes die je kan zien op 192.168.100.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 23:41

Klippy

Still Game

Ik heb vandaag ook nog maar eens gebeld ivm m'n DHCP probleem dat al 2 maanden duurde, stond al die tijd maar gewoon op een statisch IP omdat ik er geen zin meer in had.
Alleen de router had ik er vandaag even tussenuit gehaald en toen kreeg ik ook statisch met een vast IP op de PC geen verbinding. 2 maanden geleden ongeveer 10x gebeld en 1x 1,5 uur op 2e lijn gewacht, maar dat heb ik toen al ergens in dit topic beschreven.
Dus vandaag maar eens gebeld, na 5 minuten 1e lijn en die ging me meteen doorverbinden met 2e lijn ipv al die onzinnige checks, dat was al een pluspuntje en toen na 5 minuten al iemand van de 2e lijn aan de telefoon, maar die wilden natuurlijk weer al die IPCONFIGjes bekijken, ook al vertel je ze dat je router ook geen IP krijgt en je UTP kabel dus goed is en je ook op de status pagina van de router komt etc., dan willen ze toch nog eens je NIC opnieuw laten installeren door Windows. Naja goed, 10 minuten later ging ik weer in de wacht en toen had hij wat vreemds gevonden in de gegevens en na een modem update krig ik weer een IP sinds 2 maanden.
Scheelt weer verlopig, alleen de vraag of het nu goed blijft gaan, vorige keer ging de IP lease altijd goed tot een router reset ofzo. Krijg je een uur lang een IP en dan was 't weer hetzelfde.

Maar iig vandaag viel het me mee. Totaal een 15-20 min. aan de telefoon, valt mee voor @home.
EN hij zei dat hij in de gaten zou houden of ik binnen 2 uur weer online was, anders zou hij terugbellen :? Dat heb ik nog nooit gehoord. Maar was niet nodig gelukkig. Had bijna m'n modem van de stroom gelaten om te checken of ze echt zouden bellen :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Had bijna m'n modem van de stroom gelaten om te checken of ze echt zouden bellen :P
Haha, dat zou wel een goede zijn geweest :)

Maar jij hebt dus ook alle verhalen moeten aanhoren van dat ze geen routers ondersteunen enzo. Ze gingen mij ook nog vertellen dat er heel veel mensen zijn die volhouden dat het met router moet werken, en dat ze schrikken als het ineens wel werkt met de kabel direct in je windows bak.

Ze raadden mij trouwens aan om te kijken of de verbinding werkt Windows Firewall met alle virusscanners enzo uit te zetten, en dan de kabel in de computer te proppen, en natuurlijk de juiste computernaam instellen. Met andere woorden: ze willen dat je graag een virus hebt eerst.

Nog iets. De knakker van de technische dienst droeg mij op het modem op standby te zetten en te kijken of ik dan een lease kreeg (je krijgt dan een 192.168.100.x adres van het modem). Dat werkte, uiteraard ook gewoon op mijn router. Misschien kan je zeggen dat dat wel werkt en dat er dus iets mis met hun dhcp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

halfgaar schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 02:22:
[...]

Nog iets. De knakker van de technische dienst droeg mij op het modem op standby te zetten en te kijken of ik dan een lease kreeg (je krijgt dan een 192.168.100.x adres van het modem). Dat werkte, uiteraard ook gewoon op mijn router. Misschien kan je zeggen dat dat wel werkt en dat er dus iets mis met hun dhcp is.
Dat van de router zeg ik altijd, maar dan gaan ze dat vaak controleren met hun modem op stand-by testje en dat werkt nooit.
Heeft ook nog nooit gewerkt. En dan gaan ze weer twijfelen. weet ook niet of dat aan mijn modem ligt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Hun modem op stand-by? En dan, wat moet er dan gebeuren? Krijg je dan ook één of ander lokaal IP?

Mijn internet lag er net weer uit trouwens. Dit keer kwam het modem niet online. Hopelijk was het tijdelijk.

Normaal heb ik niet zoveel problemen met @Home, maar nu gaat het de verkeerde kant op.

(edit: het was dus niet tijdelijk, het gebeurde weer...)

[ Voor 10% gewijzigd door halfgaar op 18-07-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Zal wel raar klinken voor onze 'super' 'stoere' en 'slimme' @home tweakers..

Maar het kan zeker weten voorkomen dat een antivirus/firewall suite zoals MacAfree (hoe je het ook spelt) of Norton Internet Security de internet toegang blokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ja joh gewoon die troep verwijderen.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killion schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:34:

Maar het kan zeker weten voorkomen dat een antivirus/firewall suite zoals MacAfree (hoe je het ook spelt) of Norton Internet Security de internet toegang blokkeerd.
Mja moet je het maar niet te aggresief zetten :P

Gebruik gewoon een router, forward de ports die je alleen nodig hebt & that's it. Hoef je verder ook niet meer te kommeren om een firewall oid :) En als je ook een antivir gebruikt, zet dan alles uit behalve de real-time scan functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Een hele tijd geleden heeft hier ergens iemand foto's gepost van een test van @home waarbij er geen modem meer werd gebruikt. Weet iemand toevallig waar dit stond. Ik kan het niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Killion schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:34:

Wat is dat nu weer voor rare opmerking. Natuurlijk kan dat, daarvoor is een firewall toch ook. Zou een nutteloze firewall zijn als hij al je internetverkeer zomaar door ging laten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Hij bedoelt uiteraard dat dat soort software de hele verbinding kan blokkeren, en dat dus mensen onterecht kunnen klagen bij de helpdesk. Ik snap dat het voor de helpdesk iedereen gewoon weer een vervelende klant is die de hele boel vermoggelt (een algemeen thema in de strip userfriendly bijvoorbeeld), maar ze mogen wel iets meer technisch verstand vertonen als ik heel specifiek aangeef wat het probleem is. Een opmerking dat ik mijn netwerkkaart opnieuw moet installeren, of mijn router ertussenuit moet halen vind ik dan niet gepast. Het kan uiteraard zijn dat een router ineens stuk is, maar als twee routers het ineens niet meer doen die het wel hebben gedaan, dan moet er bij hun toch een belletje gaan rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Ik denk dat Killion helpdesk medewerker is bij @home, vandaar die "frustratie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 09:06

Entity

9000rpm

Ik heb vandaag mijn @home installatiepakket binnengekregen (nieuwe abonnee) met onder andere het Arris Touchstone CM450 modem. Eind van de middag de boel aangesloten volgens de beschrijving, maar het modem lijkt geen signaal te krijgen. Ethernet brandt, Power en Cable blijven knipperen. In de handleiding staat dat het een uur kan duren voordat je verbinding hebt, maar het is inmiddels al zo'n 3,5 uur geleden dat ik hem aan heb gezet. Ik heb hem tussentijds nog wel een keer gereset, maar dat is ook alweer 2 uur geleden...

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik laat hem morgen nog wel een dagje aan staan, als ik dan nog geen verbinding heb, ga ik de helpdesk bellen... Begint iig al goed zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Entity op 19-07-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Sander Prinsen schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:41:
Ik heb vandaag mijn @home installatiepakket binnengekregen (nieuwe abonnee) met onder andere het Arris Touchstone CM450 modem. Eind van de middag de boel aangesloten volgens de beschrijving, maar het modem lijkt geen signaal te krijgen. Ethernet brandt, Power en Cable blijven knipperen. In de handleiding staat dat het een uur kan duren voordat je verbinding hebt, maar het is inmiddels al zo'n 3,5 uur geleden dat ik hem aan heb gezet. Ik heb hem tussentijds nog wel een keer gereset, maar dat is ook alweer 2 uur geleden...

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik laat hem morgen nog wel een dagje aan staan, als ik dan nog geen verbinding heb, ga ik de helpdesk bellen... Begint iig al goed zo.
Gelijk even bellen met de helpdesk ( kan tot 22:00 ), soms komt het bij nieuwe klanten voor dat het modem niet goed geprovisioned is.

Meestal kan een helpdesk medewerker alsnog even jou modem aanmelden, mocht dat niet lukken dan zal er een monteur langs moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Royal schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:03:
[...]

Gelijk even bellen met de helpdesk ( kan tot 22:00 ), soms komt het bij nieuwe klanten voor dat het modem niet goed geprovisioned is.

Meestal kan een helpdesk medewerker alsnog even jou modem aanmelden, mocht dat niet lukken dan zal er een monteur langs moeten komen.
Ok bedankt voor de tip. Heb de helpdesk gebeld, ze gingen een update sturen oid naar het modem, moest hem 2 uur met rust laten en dan even powercyclen... Ben benieuwd of het helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Stond er niet in de brief die je bij het pakket kreeg dat het pas vanaf datum x zou werken? Dat was bij mij wel zo. Ik kreeg het pakket een week voordat het kon werken ofzo. Best jammer als je graag aan de slag wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Nope, geen datums in de brief, vandaar dat ik ook vol enthousiasme aan de slag ben gegaan met aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
heb nu dat telefonie het ineens niet meer doet. Dus steeds in gesprekstoon met bellen of gebeld worden. Hebben meer mensen problemen in regio Almelo. ik woon in vriezenveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste 20 minuten halve pagina's, timeouts, connecten maar niet kunnen versturen oid... downloads lukken al helemaal niet meer...

Dit is al de zoveelste keer ondertussen dat ik me er aan begin te irriteren zeg :/

Hopelijk is dit weer snel opgelost anders ga ik toch kijken naar een ander pakket / aanbieder die deze stunts niet heeft. betaal 47.95 p maand en verwacht wel op z'n minst stabieliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:52:
Laatste 20 minuten halve pagina's, timeouts, connecten maar niet kunnen versturen oid... downloads lukken al helemaal niet meer...

Dit is al de zoveelste keer ondertussen dat ik me er aan begin te irriteren zeg :/

Hopelijk is dit weer snel opgelost anders ga ik toch kijken naar een ander pakket / aanbieder die deze stunts niet heeft. betaal 47.95 p maand en verwacht wel op z'n minst stabieliteit.
Dat niet alleen. Ik heb een ferme mail richting @home gestuurd. Ik ben het ook zat.

Mijn stappen blijken uit de mail:

Geachte heer Harsveld,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben uw klachten opgeslagen in ons systeem. Zoals u al weet kunnen
wij u via e-mail slechts beperkte ondersteuning bieden bij het oplossen
van technische problemen. Bij een wegvallende verbinding bijvoorbeeld,
kan de oorzaak alleen worden achterhaald door het uitvoeren van
verschillende tests. Helaas is e-mail geen geschikt medium om deze tests
uit te voeren.

Wij vragen u daarom vriendelijk te bellen met de Klantenservice van
@Home (0900 - 0740, lokaal tarief). Onze medewerkers helpen u dan
verder.

De Klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00
tot 22:00 uur, op zaterdag en zondag van 10:00 tot 18:00 uur. Wij bieden
u onze excuses aan voor het ongemak.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: Maarten de Korte

Original Message Follows:
------------------------
Beste medewerkers van @home
Natuurlijk kunt U me alleen telefonisch helpen, maar ik schrijf U toch
een mail die U erbij kunt pakken als ik contact met U opneem.
Mijn verbinding is vaak goed, maar de laatste tijd (2 a 3 weken) heb ik
een abonnement op internet variabel. De ene keer haal ik de beloofde 4
Mbit en soms haal ik internet soms snelheden. Ik weet dat jullie de
afgelopen 2 weken werkzaamheden hebben gehad, maar na mijn inziens
zonder bevredigend resultaat. Ik krijg de meest gekke events in mijn log
Event 1002 error; Lease denied by DHCP server
Event 1003 warning; Was not able to renew its adres
Event 1007 warning; System automatically configured IP
Dat is niet niets. Er is dus iets niet goed en in de afgelopen maanden
heb ik regelmatig contact me U gehad.
Als het echter technisch onmogelijk is om een goede verbinding te
leveren ga ik toch mijn rechten op dit punt onderzoeken en kijken naar
een andere ADSL provider.
Mocht het niet opgelost kunnen worden dan kan ik overwegen om een rode
kaart te gebruiken om de machtiging stop te zetten.
Ik hecht wel waard aan een stabiele verbinding. En hier nog een punt wat
me niet dunkt. Als ik mijn systeem vers opstart duurt het vaak wel een
minuut voordat ik on-line ben. Ik gebruik tegenwoordig maar de hibernate
functie omdat ik dan wel direct het net opkan, mits jullie een signaal
leveren.
In Windows Vista is het geen probleem en ben ik in no time on-line, maar
dat is een experimentele beta en mijn hoofd OS is Windows XP.
Natuurlijk snap ik dat jullie geen 100% uptime hebben. Dat zal geen
enkele ISPer kunnen garanderen, maar de uptime kan wel beter dan hij nu
is. Ik trek niet snel aan de bel, maar nu doe ik dat dus wel.
Ik kwam net thuis van een bezweet uitje en ik wou internet op. Geen
gehoor en het moden was gewoon online. Na 10 minuten wachten toch maar
besloten om het modem keihard te resetten, iets wat ik vaak doe.
Ik gebruik een Motorola surfboard modem, zo een met ingebouwde voeding.
U zult me wel vragen telefonisch contact op te nemen en dat zal ik doen
en ik hoop nu toch echt dat het oplgelost kan worden.
Bewaar deze E-mail goed, het is een referentie. Daarom heb ik een
duidelijk subject gekozen.
Groet, systeembeheerder afd15 GGZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Mijn verbinding + telefoon was vanmorgen ook weg, nu lijkt het weer goed te zijn(Enschede, 7546)

Na het hele weekend zonder telefoon gezeten te hebben en vandaag weer zonder internet / telefonie heb ik het ook wel gehad. Ik kijk mijn proef periode met telefonie nog even een week of twee aan, en anders ga ik wel overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja zelfde verhaal ze hanteren een protocol. En dat is wat ze vorige week bij mij over de telefoon ook gezegd hebben, monteur, 3 dagen, ticket, terug worden gebeld :z

en idd. als je er rechtsmatigs niet onder het contract komt mja dan maar een rode kaart veroorzaken ;)..

Maar ik vind zelf ze wel nog even de tijd te geven om het op te lossen, laatste 1.5 jaar geen ellende gehad en nou net na die snelheidsverhoging begonnen bij mij ook de problemen.

Goh laat ik nou zelf ook een mailtje hebben gestuurd... en kijk es wat ik terug krijg:
Via e-mail kunnen wij u slechts beperkte ondersteuning bieden bij het
oplossen van technische problemen. Bij een wegvallende verbinding
bijvoorbeeld, kan de oorzaak alleen worden achterhaald door het
uitvoeren van verschillende tests. Helaas is e-mail geen geschikt medium
om deze tests uit te voeren.
:P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Nu al 3 jaar Breedband van @home misschien maar 2x geen verbinding gehad dus ik ben over de internet helemaal tevreden ...... maar wel geouwehoer gehad met de rekeningen enzo plotseling schreven ze maandelijks € 100,- teveel af.... :'( En niemand kon mij direct helpen ik kon ook maar beter niet het geld terugboeken anders was de kans groot dat ik werd afgesloten en eindelijk na een aantal maanden pas een creditnota gekregen waardoor ik nu langer dan een halfjaar niet hoef te betalen... :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.home.nl/images/hdr/id_home.gif

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Nu online
halfgaar schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:50:
Hij bedoelt uiteraard dat dat soort software de hele verbinding kan blokkeren, en dat dus mensen onterecht kunnen klagen bij de helpdesk. Ik snap dat het voor de helpdesk iedereen gewoon weer een vervelende klant is die de hele boel vermoggelt (een algemeen thema in de strip userfriendly bijvoorbeeld), maar ze mogen wel iets meer technisch verstand vertonen als ik heel specifiek aangeef wat het probleem is. Een opmerking dat ik mijn netwerkkaart opnieuw moet installeren, of mijn router ertussenuit moet halen vind ik dan niet gepast. Het kan uiteraard zijn dat een router ineens stuk is, maar als twee routers het ineens niet meer doen die het wel hebben gedaan, dan moet er bij hun toch een belletje gaan rinkelen.
De standaard medewerker (die haast geen verstand heeft van netwerken, computers etc.) MOET de standaard procedure volgen.
Als router weg halen daar onder valt kun jij de keuze maken om dat te doen of niet. Zo niet? Helaas dan kunnen we je niet helpen.

Goed; bovenstaand is dan voor de niet 'technische' onder ons.
Naresh schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:45:
Nu al 3 jaar Breedband van @home misschien maar 2x geen verbinding gehad dus ik ben over de internet helemaal tevreden ...... maar wel geouwehoer gehad met de rekeningen enzo plotseling schreven ze maandelijks € 100,- teveel af.... :'( En niemand kon mij direct helpen ik kon ook maar beter niet het geld terugboeken anders was de kans groot dat ik werd afgesloten en eindelijk na een aantal maanden pas een creditnota gekregen waardoor ik nu langer dan een halfjaar niet hoef te betalen... :*)

[afbeelding]
Kan kloppen. Alles wat te veel geincasseerd of betaalt is wordt in zo'n mooi Ongespecifieerde betalingen gezet. Daar wordt maandelijks het abonnee geld van af gehaald.

[ Voor 28% gewijzigd door Killion op 25-07-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Killion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:12:

De standaard medewerker (die haast geen verstand heeft van netwerken, computers etc.) MOET de standaard procedure volgen.
Als router weg halen daar onder valt kun jij de keuze maken om dat te doen of niet. Zo niet? Helaas dan kunnen we je niet helpen.

Goed; bovenstaand is dan voor de niet 'technische' onder ons.
Bedoel je dat er een onderscheid is in procedures voor technische en niet-technische medewerkers? Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om alleen medewerkers met technisch verstand aan de lijn te krijgen...?

En anders moet ik voortaan gewoon maar liegen. dat ik windows heb geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
halfgaar schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:50:
[...]

Bedoel je dat er een onderscheid is in procedures voor technische en niet-technische medewerkers?
Ik denk het wel ja :)
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om alleen medewerkers met technisch verstand aan de lijn te krijgen...?
Ze kijken eerst of het probleem bij @home zelf ligt (denk aan bekende storing, de bekende uw modem reageert wel / niet) en mocht er echt geen andere optie zijn wordt je doorverbonden naar de TD.
Mja of het helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Nu online
[...]

Bedoel je dat er een onderscheid is in procedures voor technische en niet-technische medewerkers? Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om alleen medewerkers met technisch verstand aan de lijn te krijgen...?

Kort gezien: Er wordt een procedure gevolgd. Degene met meer 'experience' slaan deze over. Als iemand (klant zijnde) kan vertellen waar hij denkt dat het probleem ligt kan de medewerker daar het laatste oordeel over vellen.

En als jij tot nu toe alle 'technische' medewerkers aan de lijn heb gehad, moet ik zeggen dat je aardig geluk heb gehad.

Ik zie dagelijks nieuwe medewerkers (hulde, aangezien ze vanzelf kennis opdoen) aanschuiven die niet echt technische kennis hebben (weten hoe ze de computernaam kunnen wijzigen).

EDIT: Verkeerd gelezen je hebt de niet technische gehad, maar komt eigenlijk op het zelfde neer. Geen geluk dan maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Killion op 25-07-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Mijn verbinding lag er net wéér uit. Modem wilde niet online komen. Het is weer gefixt, maar het wordt wel wat vervelend nu.

edit: Killion, ik kreeg juist hele onwetende mensen steeds, dat is juist het probleem...

[ Voor 28% gewijzigd door halfgaar op 25-07-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naresh schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:45:

[afbeelding]
Dat ze coulance vertonen is een eis en geen geluk. Persoonlijk zou ik geen cent teveel betalen of de rode kaart wordt gebruikt. Wat dat betreft hebben ze aan mij zware boter in de kuip.

Derhalve moet ik zeggen dat ze mij altijd goed te woord staan. Dat zal wel komen omdat ze mij niet met een kluitje het riet in kunnen sturen. Zo'n jonge gast die mij gaat vertellen dat Windows XPVista er opnieuw opmag is nog niet klaar met mij. (mits ik zeker weet dat het aan @home ligt en dat weet ik meestal wel zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:05:
[...]

Dat ze coulance vertonen is een eis en geen geluk. Persoonlijk zou ik geen cent teveel betalen of de rode kaart wordt gebruikt. Wat dat betreft hebben ze aan mij zware boter in de kuip.

Derhalve moet ik zeggen dat ze mij altijd goed te woord staan. Dat zal wel komen omdat ze mij niet met een kluitje het riet in kunnen sturen. Zo'n jonge gast die mij gaat vertellen dat Windows XPVista er opnieuw opmag is nog niet klaar met mij. (mits ik zeker weet dat het aan @home ligt en dat weet ik meestal wel zeker)
Wat zeg jij dan om iets voor elkaar te krijgen? Ik kreeg toen die gast er niet van overtuigd. Hij bleef maar zeggen dat ze geen routers ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Nu online
halfgaar schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:38:
[...]

Wat zeg jij dan om iets voor elkaar te krijgen? Ik kreeg toen die gast er niet van overtuigd. Hij bleef maar zeggen dat ze geen routers ondersteunen.
Doen we ook niet.
Jij geen directe verbinding? Jij ook geen ondersteuning, of je nou denkt dat je weet waaar het probleem ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klapy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01-2008
[...]

Er was vroeger een manier om alleen ervaren agents aan de lijn te krijgen, dan moet je in het IVR menu (dat gedoe met die stem die zegt druk 1/2/3/ voor iets) kiezen voor facturatie.
Dan krijg je de afdeling billing, vroeger waren dit gewoon support agents met een tijdje ervaring!
(Ook handig om de wachtrij op support te omzeilen aangezien billing een aparte wachtrij heeft)
Killion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:01:
[...]

Kort gezien: Er wordt een procedure gevolgd. Degene met meer 'experience' slaan deze over. Als iemand (klant zijnde) kan vertellen waar hij denkt dat het probleem ligt kan de medewerker daar het laatste oordeel over vellen.

En als jij tot nu toe alle 'technische' medewerkers aan de lijn heb gehad, moet ik zeggen dat je aardig geluk heb gehad.

Ik zie dagelijks nieuwe medewerkers (hulde, aangezien ze vanzelf kennis opdoen) aanschuiven die niet echt technische kennis hebben (weten hoe ze de computernaam kunnen wijzigen).

EDIT: Verkeerd gelezen je hebt de niet technische gehad, maar komt eigenlijk op het zelfde neer. Geen geluk dan maar.
De agents worden maandelijks getoetst, het overslaan van de procedure word gezien als een fatale fout en dan mag je dus gelijk weer terug naar de trainee belvloer.
De meer ervaren agents hebben wel sneller door wat het probleem is en kunnen daardoor wel eens wat sneller overgaan tot het oplossen, omdat ze weten dat een bepaalde stap neit werkt.

Voorbeeld: In de regels staat dat de router tijdens een troubleshoot ALTIJD ertussenuit moet. Maar als het modem al niet eens online komt kan de router er niet zoveel mee te maken hebben! Dus slaan ervaren agents die stap over een gaan gelijk over tot het sturen van een monteur/update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb me buik onderhand vol van @sloom.

In mei een netgear bij hun gekocht. Op dinsdag was er een storing en sindsidne viel de router regelmatig uit. Ik gebeld men kon niks vinden. Toenw erd er gezegd bel naar netgear. Daar werd mij verteld een router reset te doen. Gedaan. Toen werkte het een week wel en daarna begon het gekloot weer. Uiteindelijk weer netgear gebeld toen werd er gezegd meneer uw router is kapot bel @home op en vraag een nieuwe. Dit gedaan en ik kreeg een nieuwe alleen die eikel van @home vergat erbij te vermelden dat ik mn oude router op moest sturen alvorens de nieuwe opgestuurd zou worden (hij zei dus u heeft uw nieuwe router binnen 7 werkdagen).

Nieuwe router gekregen en het probleem ging door. Vorige week vrijdag gebeld die man van de td beghandelde mij onbeschoft en luisterde niet naar wat ik zei. Zaterdag weer gebeld die man was behulpzamer en die deed er wat aan. Hij zou zondagmorgen terugbellen of er nog uitval was geweest. Dit was niet het geval dus hij dacht het opgelost te hebben. Maar als het nog voorkwam moest het doorgezet worden naar netwerkbeheer. Zondagmiddag is dat alsnog gebeurd (dacht ik)Maar toen ik gister niks gehoord had belde ik weer op bleek dat de melding niet doorgezet was. De man die het doorgezet zou hebben heb ik al een klacht tegen ingediend. De man die ik gister aan de telefoon had constateerde een probleem buiten in de bekabeling (hier hoorde ik voor t eerst van). Maar toen ik zei dat ik met modem geen problemen heb alleen als de router ertussen staat zei hij dan is het een dubbelledig probleem (buiten en binnen). Nu zou ik binnen 48 uur teruggebeld worden voor een afspraak met een monteur. Inmiddels is de eerste 24 uur verstreken en ik heb geen telefoon gehad. Als ik na 48 uur nog geen telefoon heb gehad bel ik het hoofdkantoor in A'dam es even op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

veel succes dan maar bij het hoofdkantoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vuurfreter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:23:
[.......]
Als ik na 48 uur nog geen telefoon heb gehad bel ik het hoofdkantoor in A'dam es even op!
Alsof dat gaat helpen, dan krijg je alleen een of andere telefoonmiep die je gaat doorverwijzen naar de support afdeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Killion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:01:
[...]

[..]
Mja ik heb al jaren door het werkt, dat is op bijna elk callcenter hetzelfde.
Het is alleen zo vreselijk jammer dat 80% van de mensen die je aan de telefoon krijgt werkelijk met het verstand op nul op lijkt te werken. Voorbeeld van een aantal jaar geleden toen ik nog aan de Com21 was:
Helpdesk meisje: Brand het linker lampje op uw modem of knippert dat?
Ik: Nee ze branden allemaal gewoon, cable lampje brand normaal, connection brand en de download en upload lampjes knipperen gewoon zoals altijd.
Helpdesk meisje: Ok..... <muisklik> En het lampje daarnaast? Brand dat ook?
Ik: Ja dat zeg ik net.
Helpdesk meisje: Ohja, maar het download lampje, knippert dat?
Ik: .... jaaa.....
etc.
Nu vind ik het mooi dat ze procedures volgen, maar zet er dan mensen neer die weten waar ze het over hebben.
Ik had tot voor kort een probleem waar ik 10x voor moest bellen. Dus als ik bel en zeg dat ik geen IP lease krijg op de PC en ook niet op de router, maar ik wel gewoon een IP krijg van de router als ik die aansluit en dan oo knog zeg dat ik al voor de 5e keer met dat probleem, heeft maar 2 van de 10 personen door dat het niet aan m'n PC kan ligggen. En natuurlijk heb ik zelf al m'n firewall en DHCP uitgezet, m'n router gereset, m'n PC opnieuw opgestart etc etc.
En nu hoeft niet elke medewerker dat te begrijpen, maar als ik zeg dat ik 't al gedaan heb zijn er maar weinig die dat geloven. Dat 10-stappenplan mogen ze van mij wel overslaan.
Nu snap ik dat 80% van de thuisgebruikers ook niet zo goed is met computers en die stappen wel degelijk nut hebben (voor sommigen moeten ze de vraag steekt de stekker er wel in zelfs bijvoegen), maar als je 10x in een maand voor hetzelfde belt en inmiddels heel goed weet waar het aan ligt en ook weet dat ze 't bij @home gewoon moeten oplossen, zijn die vragen als "En gebruikt u een firewall op uw computer?" Behoorlijk irritant. Zeker als ze elke keer gaan spellen "Inge-Pieter-Cornelis-Oranje-Nico-Fiets-Inge-Gerard" als ik m'n IP adres al aan het voorlezen ben. Het probleem zat in hun PC en niet die van mij.
Dat ze dan gewoon elke klant met een technisch probleem een volgnummer geven dat een week geldig is. Zodat je niet alles opnieuw hoeft uit te leggen. Die huidige tickets krijg je ook maar zelden en 2x konden ze 'm niet eens terugvinden na 2 dagen.

Goed ik klaag wel veel, maar meestal heb ik binnen 2 minuten wel door of ik iemand aan de lijn heb die een beetje technische achtegrond heeft en als dat niet zo is speel ik rustig het spelletje mee en beantwoord ik braaf alle vragen om ze niet te veel op te fokken. Maar na 10x gaat dat vervelen :P
En zo vaak hoef ik nu ook niet meer te bellen dus ik vind 't wel goed allemaal, ik bel grwoon als ik tijd heb, want dat heb je altijd nodig.

De laatste keer heb ik gewoon m'n hele technische verhaal in een zin verteld en werd ik binnen 30 seconden doorverbonden met de techische dienst. Het kan dus wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vuurfreter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:23:

In mei een netgear bij hun gekocht. Op dinsdag was er een storing en sindsidne viel de router regelmatig uit. Ik gebeld men kon niks vinden. Toenw erd er gezegd bel naar netgear. Daar werd mij verteld een router reset te doen. Gedaan. Toen werkte het een week wel en daarna begon het gekloot weer. Uiteindelijk weer netgear gebeld toen werd er gezegd meneer uw router is kapot bel @home op en vraag een nieuwe. Dit gedaan en ik kreeg een nieuwe alleen die eikel van @home vergat erbij te vermelden dat ik mn oude router op moest sturen alvorens de nieuwe opgestuurd zou worden (hij zei dus u heeft uw nieuwe router binnen 7 werkdagen).

Nieuwe router gekregen en het probleem ging door. Vorige week vrijdag gebeld die man van de td beghandelde mij onbeschoft en luisterde niet naar wat ik zei. Zaterdag weer gebeld die man was behulpzamer en die deed er wat aan. Hij zou zondagmorgen terugbellen of er nog uitval was geweest. Dit was niet het geval dus hij dacht het opgelost te hebben. Maar als het nog voorkwam moest het doorgezet worden naar netwerkbeheer. Zondagmiddag is dat alsnog gebeurd (dacht ik)Maar toen ik gister niks gehoord had belde ik weer op bleek dat de melding niet doorgezet was. De man die het doorgezet zou hebben heb ik al een klacht tegen ingediend. De man die ik gister aan de telefoon had constateerde een probleem buiten in de bekabeling (hier hoorde ik voor t eerst van). Maar toen ik zei dat ik met modem geen problemen heb alleen als de router ertussen staat zei hij dan is het een dubbelledig probleem (buiten en binnen). Nu zou ik binnen 48 uur teruggebeld worden voor een afspraak met een monteur. Inmiddels is de eerste 24 uur verstreken en ik heb geen telefoon gehad. Als ik na 48 uur nog geen telefoon heb gehad bel ik het hoofdkantoor in A'dam es even op!
als je modem gewoon netjes online staat met een goede tx en sn waarde en alleen je router valt uit heeft het geen zin dat ze een monteur sturen . Als die langs komt kijkt hij of het retour en je forward goed is {rf check noemen ze dat}en is dat allemaal goed dan is het dus je router en ben je weer overgeleverd aan home. maar in welke regio zit je misschien kom ik dan wel langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:31:
[...]

als je modem gewoon netjes online staat met een goede tx en sn waarde en alleen je router valt uit heeft het geen zin dat ze een monteur sturen . Als die langs komt kijkt hij of het retour en je forward goed is {rf check noemen ze dat}en is dat allemaal goed dan is het dus je router en ben je weer overgeleverd aan home. maar in welke regio zit je misschien kom ik dan wel langs :P
Ik zit regio den bosch. Maar de man die ik een dinsdag een de telefoon had had buiten een hele lage sn waarde gemeten dicht bij het randje. De modem is gister een week oud. En van @sloom dus als ze er niks aan doen ga ik ze officieel in gebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik had sinds 2 weken geleden last van hele lange onderbrekingen van de verbinding. Het 3de lampje op de motorola modem (send) bleef knipperen tijdens de onderbrekingen. Ik belde @home op en ze zeiden dat er een monteur langs moest komen. De monteur zou eerst kijken of het aan de verbinding buitenaf ligt en anders bij ons thuis langskomen. Vorige week vrijdagochtend heeft de monteur dus aangebeld. Het blijkt dat hij om 9.05u is langsgeweest, toen ik dus niet thuis was. De medewerker bij de callcenter had tegen mij gezegd dat er van te voren contact met mij zou worden opgenomen om een tijd af te spreken wanneer de monteur langs kon komen. Hij had nog mijn tel. nr. etc. genoteerd. Ik heb echter geen telefoontje gehad. De monteur heeft een kaartje bij ons in de brievenbus gedaan waarop staat dat hij is langsgeweest om alles na te kijken maar dat het probleem nu opgelost moet zijn en als dat niet zo is dat ik mag bellen...Dan vraag ik me toch af, waarom kom je langs als het probleem toch al is opgelost? Best vaag...

Sindsdien heb ik geen onderbrekingen meer aan de verbinding...Ook branden alle lampjes van de modem gewoon...Waar ik echter sindsdien wel last van heb, is een trage verbinding. Het laden van websites duurt soms 10-15 seconden terwijl ze normaalgesproken binnen 2 seconden geladen werden (zoals de portal van @home, het gaat echt stuk bij stuk en de flash items op de website duurt zo'n 30seconden voordat ze zijn geladen). Ik heb met speedsuite een test uitgevoerd, mijn downloadsnelheid is zoals het moet zijn (95kB/sec) en mijn uploadsnelheid is "redelijk" (20kB/sec terwijl het eigenlijk 32 hoort te zijn maar goed), alleen bij de connections test krijg ik een heel laag aantal (rond de 30-40 connections/min terwijl dat vroeger 500-600 was). Ik denk dus dat het hieraan ligt maar wat kan de oorzaak hiervan zijn? Verder heb ik opgemerkt dat mijn downloadsnelheid 1kB/sec wordt als ik tegelijkertijd iets upload met een snelheid van 14kB/sec, terwijl het eigenlijk 32kB/sec aan moet kunnen...En al zou er op volle snelheid iets geupload worden, dan nog zou de downloadsnelheid niet 1kB/sec bedragen maar de helft of kwart van de cap...Is het probleem toch niet opgelost of ligt het prlbleem eerder bij mij (utp kabel of netwerkkaart)? Ik gebruik al 3-4 jaar internet van @home, tot de laatste 6 maanden had ik de duurste abbonement en in die 3-4 jaar tijd nooit echt problemen gehad (behalve toen ze de Com21 modems gingen vervangen, dat hun netwerk het niet allemaal aan kon en dat ik daardoor 10 dagen zonder internet zat...maar daar heb ik iig een restitutie voor gekregen)...De laatste 2-3 weken heb ik daaraantegen constant problemen gehad en mijn geduld begint wel langzamerhand op te raken nu...Ik zal de netwerkkaart eens vervangen en op de laptop een ander utp-kabel aansluiten om het daar ook op te testen, als het niet helpt denk ik dat de monteur tog ff langs moet komen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
hmm op de laptop krijg ik tussen de 150-300 connections/min, hier gaat het internetten ook veel sneller...ik zal de netwerkkaart van de pc eens vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Vanmiddag eerst maar eens met de helpdesk gebeld werd er mij gezegd dat er niet in het ticket stond dat ik terug gebeld zou worden. Dat maakte me nog kwaaier. Dus maar weer naar td half uur aan de lijn gezeten toen kreeg ik een hele aardige man die heeft me heel netjes te woord gestaan en die sprak er schande van hoe ik werd behandeld. Hij wist te vertellen dat er de laatste tijd bij de td een paar bij zijn gekomen die nogniet alles weten. Hij zou wat dingen gaan checken en hij acht het ook mogelijk dat het aan de firmware kan liggen want hij hoort de laatste tijd meer van dit soort klachten. Er zijn wat dingen aangepast en ik moest het in de gaten houden. En maandag belt ie terug. Dus ben benieuwd. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-Sintar schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:58:
Ik had sinds 2 weken geleden last van hele lange onderbrekingen van de verbinding. Het 3de lampje op de motorola modem (send) bleef knipperen tijdens de onderbrekingen. Ik belde @home op en ze zeiden dat er een monteur langs moest komen. De monteur zou eerst kijken of het aan de verbinding buitenaf ligt en anders bij ons thuis langskomen. Vorige week vrijdagochtend heeft de monteur dus aangebeld. Het blijkt dat hij om 9.05u is langsgeweest, toen ik dus niet thuis was. De medewerker bij de callcenter had tegen mij gezegd dat er van te voren contact met mij zou worden opgenomen om een tijd af te spreken wanneer de monteur langs kon komen. Hij had nog mijn tel. nr. etc. genoteerd. Ik heb echter geen telefoontje gehad. De monteur heeft een kaartje bij ons in de brievenbus gedaan waarop staat dat hij is langsgeweest om alles na te kijken maar dat het probleem nu opgelost moet zijn en als dat niet zo is dat ik mag bellen...Dan vraag ik me toch af, waarom kom je langs als het probleem toch al is opgelost? Best vaag...
Dan had je waarschijnlijk een nieuwe medewerker. Er wordt alleen een afspraak gemaakt met de klant als er sprake is van een Failed Install. Anders komt de monteur gewoon op een willekeurig tijdstip langs (nadat hij eerst bij het wijkkastje heeft gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:43:
[...]

Dan had je waarschijnlijk een nieuwe medewerker. Er wordt alleen een afspraak gemaakt met de klant als er sprake is van een Failed Install. Anders komt de monteur gewoon op een willekeurig tijdstip langs (nadat hij eerst bij het wijkkastje heeft gekeken)
dat was inderdaad beter geweest als hij dat had gezegd, kon ik er misschien nog rekening mee houden...Ik had op een vrijdag gebeld, toen zei de medewerker dat er binnen 3 dagen een monteur langs zou komen, en die kwam dus de volgende week vrijdag (7 dagen). Ik snap dat hij waarschijnlijk binnen 3 werkdagen bedoelt heeft, maar vanaf maandag gerekend zijn 3 werkdagen nog steeds uiterlijk op woensdag. In ieder geval weet ik dat @home niet altijd zijn afspraken nakomt, we kregen namelijk vaak te horen van klanten omdat wij een eigen computerwinkel hebben dat @home ze heeft toegezegd een monteur langs te sturen maar die nooit is langsgekomen...Daarna gingen wij er zelf achteraan en ze gaven soms zelfs toe dat ze fout zaten (sorry meneer we zijn de papieren kwijtgeraakt :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-Sintar schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:21:
[...]

dat was inderdaad beter geweest als hij dat had gezegd, kon ik er misschien nog rekening mee houden...Ik had op een vrijdag gebeld, toen zei de medewerker dat er binnen 3 dagen een monteur langs zou komen, en die kwam dus de volgende week vrijdag (7 dagen). Ik snap dat hij waarschijnlijk binnen 3 werkdagen bedoelt heeft, maar vanaf maandag gerekend zijn 3 werkdagen nog steeds uiterlijk op woensdag. In ieder geval weet ik dat @home niet altijd zijn afspraken nakomt, we kregen namelijk vaak te horen van klanten omdat wij een eigen computerwinkel hebben dat @home ze heeft toegezegd een monteur langs te sturen maar die nooit is langsgekomen...Daarna gingen wij er zelf achteraan en ze gaven soms zelfs toe dat ze fout zaten (sorry meneer we zijn de papieren kwijtgeraakt :/)
De helpdesk is er niet beter op geworden sinds het van bsc naar 24help oid verplaatst is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Mijn probleem is trouwens opgelost na het plaatsen van een nieuwe netwerkkaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost maar ik ben wel verder inmiddels.

Maandag ben ik teruggebeld door die man van de technische dienst. Deze had inmiddels al meer mensen gesproken met hetzelfde probleem. En hij kwam toch uit op de firmware. Dit omdat het modem (als ik uitval heb) geen uitval vertoond. Er zou inmiddels al contact zijn geweest met netgear en deze heeft de nieuwe firmware bevestigd. @home zou het nu willen gaan implanteren maar ze zijn er nog niet overuit hoe het naar de klant toemoet.

Een heel leuk bijkomstig feit is het volgende:
@home heeft firmware upgrade in de router laten blokkeren om hun instellingen bewaard te laten blijven. Dit betekend dus dat er niet geupgrade kan worden.

De man van @home zei dat ze misschien via internet de firmware aan zouden willen bieden. Waarop ik zei dat dat niet gaat werken en ze de router terug zullen moeten nemen. Waarop hij antwoordde: dat dat een dure operatie zou gaan worden en dat ze daar niet blij mee zouden zijn.

Ik heb @home inmiddels wel via een aangetekende brief in gebreke gesteld dus ik ben benieuwd.

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

Sorcerer8472

Mens sana?

vuurfreter: je moet ze wel eerst laten proberen hun zooi op te ruimen, des te sterker is jouw zaak, en die poging tot upgraden via internet kan toch niet zó lang duren? :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Sorcerer8472 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:49:
vuurfreter: je moet ze wel eerst laten proberen hun zooi op te ruimen, des te sterker is jouw zaak, en die poging tot upgraden via internet kan toch niet zó lang duren? :?
Ik heb hun al 2 maanden gegeven om hun zooi op te ruimen maar ze kwamen nooit met oplossingen. En er is mij van alles beloofd maar nooit waargemaakt. Als je wil zal ik het complete verhaal zoals ik ook naar @home heb gestuurd hier neerzetten. Met namen erbij van wie mij geholpen heeft.

En die poging om via internet te upgraden dat schijnt nog even te gaan duren ja. Want eerst moet de firmware naar @home. Die moeten het dan weer aanpassen naar hun instellingen. En daar is een speciale afdeling voor. Deze heeft ook de blokkade voor upgrading geregeld dus daar moet ook nog een oplossing voor gevonden worden en dan pas kan het verspreid c.q. opgelost worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Sinds eind deze middag geen verbinding meer met @home. Op het Arris modem knippert de Power led, online is uit en cable brandt constant... Hij komt niet verder dan "docsis-upstream scanning" oid, daar hangt hij nu al een uur of 2 op. Helpdesk gebeld, 'ja er is een storing bij u in de buurt, u moet gewoon even wachten'. Lekker, dus al 2 uur eruit. Begint goed, heb al 2 weken @Home en heb al meer problemen gehad dan tijdens de 3 jaar ADSL die ik hiervoor had. Gelukkig loopt m'n ADSL abo nog tot eind deze maand, dus die gebruik ik nu maar weer ff, maar ben er toch niet blij mee. Ik hoop niet dat dit een voorbode voor de toekomst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:54

_Arthur

blub

Entity schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:00:
Sinds eind deze middag geen verbinding meer met @home. Op het Arris modem knippert de Power led, online is uit en cable brandt constant... Hij komt niet verder dan "docsis-upstream scanning" oid, daar hangt hij nu al een uur of 2 op. Helpdesk gebeld, 'ja er is een storing bij u in de buurt, u moet gewoon even wachten'. Lekker, dus al 2 uur eruit. Begint goed, heb al 2 weken @Home en heb al meer problemen gehad dan tijdens de 3 jaar ADSL die ik hiervoor had. Gelukkig loopt m'n ADSL abo nog tot eind deze maand, dus die gebruik ik nu maar weer ff, maar ben er toch niet blij mee. Ik hoop niet dat dit een voorbode voor de toekomst is...
Snel @home weer opzeggen/proefabbo stop zetten en bij je ADSL blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

_Arthur schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:29:
[...]

Snel @home weer opzeggen/proefabbo stop zetten en bij je ADSL blijven.
Ik zit er serieus over te denken. De snelheid van @home is super, maar dan moet'ie het wel doen. Heb nog een week of 3 de tijd om m'n ADSL opzegging te annuleren en @home op te zeggen, dus heb nog wat bedenktijd.

De boel ligt er dus nog steeds uit. Vanochtend de helpdesk weer aan de lijn gehad, storing is er nog steeds schijnbaar... Zeer slecht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al maanden last van een trage internet verbinding, toen kwam intensief 8000 en ik hoopte dat ik wat meer snelheid zou krijgen maar mijn verbinding werd alleen maar trager vaak rond de 2000 kbps soms oplopend tot 5000 kbps maar de 8000 heb ik nooit gehaald. Vele malen naar de helpdesk gebeld, daar werd telkens wel geconstateerd dat de signaalruisverhouding regelmatig daalde tot waarden onder de 15dB in onze wijk (5391ED Nuland), hiervoor zouden ze een monteur sturen. Monteur kwam niet want ze hadden opnieuw gemeten bij de TD en vonden een monteur niet nodig.
Natuurlijk weer opnieuw gebeld omdat alles t zelfde bleef, ze zouden nu echt een monteur sturen , en die heeft wat kabels in de wijkkast aangedraaid. Hierna is t wegvallen van de verbinding minder geworden volgens mij, tenminste ik merk t niet maar de snelheid is nog steeds laag.
Daarna besloot ik om per 1 aug intensief 15000 te nemen, gisteren 4 aug kreeg ik een mail waarin werd vermeld dat mn nieuwe abbo was ingegaan op 4 aug en ik zou binnen enkele dagen een nieuw modem ontvangen. Dus ik dacht, ff een speedtestje....1500kbps..verschrikkelijk laag dus. Helpdesk gebeld, die begonnen weer over dat de singnaalruisverhouding die dag al 15 dB was geweest maar op het moment dat ik belde was die 24dB. Ik werd doorvergbonden met de TD, kreeg ik n gozer die zei, 'ik zet je wel even op een andere centrale, ik denk dat het over een uurtje of 4 wel beter is'
Het verhaal over de signaalruisverhouding ging hij niet op in.
Hier had ik weinig vertrouwen in en weer opnieuw gebeld, weer de TD maar een andere persoon, deze
vertelde mij dat mijn SB4200 modem gecapped was en dat deze niet boven de 5000kbps zou kunnen komen en dat er nog geen firmware beschikbaar was om dit te kunnen upgraden.
Hierop zei ik dat ik een mail ontvangen had van @home dat ik een nieuwe modem zou krijgen.
Dat keek hij even na in de 'order tracker' , daarin stond dat de aanvrag van mijn nieuwe modem 'denied' was, ik kreeg dus geen nieuwe modem volgens hem maar hij ging aan een meerdere vragen of hij het modem toch om mocht laten ruilen. Dit werd niet toegestaan en ik werd geadviseerd om maar kontakt op te nemen met de klachten afdeling om vergoeding te vragen voor de tijd dat de nieuwe fw nog niet beschikbaar was en ik de snelheid niet zou kunnen halen.
Hier ging ik niet mee accoord en de enige optie was om de modem tegen betaling van E 40 te ontvangen. Beetje vreemd dat je moet betalen voor een modem wat je eigenlijk gratis zou krijgen.
Maar ja, ik heb t toch maar gedaan en zie later wel of ik die 40 euro terug kan krijgen.
Zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben met het SB4200 modem het lijkt mij toch sterk dat ze intensief 8000 gaan leveren terwijl dat modem niet hoger kan als 5000 en geen nieuwe firmware hebben die dit kan oplossen. Of hebben ze me voor de zoveelste keer een verhaaal verteld wat niet klopt.

Groeten, Wilm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Heb jij een modem van @Home gekregen van het merk Netgear? In je verhaal gebruik je namelijk modem en router door elkaar heen? Ik wist dat @Home modems van Thomson, Arris en Motorola gebruikt, maar Netgear is nieuw voor me.

Overigens wel een vaag verhaal van het upgraden van je firmware, want op de helppagina van @Home staat het volgende:
Vraag Referentienummer 1453

Kan ik mijn draadloze router van Netgear nog gebruiken als ik geen abonnee van @Home meer ben?

Antwoord
Ja, u kunt de router nog gebruiken als u geen abonnee meer bent. We raden u aan andere firmware op de router zetten. Deze firmware kunt u downloaden van de webpagina van Netgear.
Dus of die man had het fout, of de helppagina van @Home klopt niet :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
CamU schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:40:
[...]

Heb jij een modem van @Home gekregen van het merk Netgear? In je verhaal gebruik je namelijk modem en router door elkaar heen? Ik wist dat @Home modems van Thomson, Arris en Motorola gebruikt, maar Netgear is nieuw voor me.

Overigens wel een vaag verhaal van het upgraden van je firmware, want op de helppagina van @Home staat het volgende:

[...]

Dus of die man had het fout, of de helppagina van @Home klopt niet :)
Ok dankje. Dit zalk even meenemen. Ik heb een router van netgear gekocht bij @home en een @homo motorola modem.

Inmiddels ben ik gister weer gebeld.

Nu is het volgende duidelijk:
netgear zegt tegen @home dat de firmware er pas een paar weken is versie 1.0.11. Op de website van netgear staat deze al sinds januari. Dat heb ik gister doorgegeven. BIj @home zeggen ze dat er niks geblokkeerd is. Maar gister viel tussen neus en lippen door op te merken van wel. Wat is nu het geval:
Je kunt de originele firmware van netgear niet gebruiken. Dit omdat @home er hun instellingen in heeft staan. De router slikt nu alleen files met een bepaalde grootte. Dit zou goed mogelijk kunnen zijn want als ik de firmware wil upgraden krijg ik de melding dat de file niet goed is en check your file.

Ze zijn er nu over bezig om de firmware in te te stellen voor @home. En dan zou die via de website ofzo verspreid moeten worden. Maar dit verhaal loopt voorlopig nog even door dus de volgende keer zal ik je opmerking es meenemen. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Inmiddels al ruim 2 dagen geen internet. Ben blij dat ik nog in de proefperiode zit en die ga ik niet meer volmaken. Ik ga lekker terug naar ADSL, dat is tenminste betrouwbaar. Bovendien hebben die een helpdesk die ook daadwerkelijk helpt...

Dag @home, jammer van de snelheid, maar betrouwbaarheid is toch belangrijker voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb het bericht van vuurfreter bekeken en vond het zo dom nog niet, ik hang zelf inmiddels aan de telefoon nu en heb hetzelfde verhaal verteld en hij is nu met zn meerdere aan het overleggen :)

Even afwachten..

edit: ik heb ook de toezegging een nieuwe modem te krijgen, hij zal in max. 5 werkdagen bij me aankomen :) thnx vuurfreter _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door wienjo op 09-08-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Graag gedaan ;)

Nu mijn probleem nog opgelost zien te krijgen. Ben benieuwd of die firmware iets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maandag heb ik geen internet meer. Hoe dit kan, het is mij een raadsel. Op de modem zijn alle lampjes aan en het 'online' lampje knippert naar behoren. Bij @Home kunnen ze m'n modem ook prima vinden. Mijn router (Linksys WRT54G) doet het ook nog prima, ik kan draadloos met m'n laptop op de harde schijf van mijn desktop PC en vice versa. Volgens zowel mijn desktop PC als mijn laptop heb ik gewoon verbinding, maar websites ophalen en Instant Messengers opstarten ho maar.

Klantenservice van @Home opgebeld. Om een lang verhaal kort te maken moest ik mijn DNS cache flushen, maar dat lukte niet (ook niet via het DOS windowtje). Daarna werd ik doorverwezen naar de technische dienst, maar daar was een wachttijd van meer dan een uur. Het was handiger als ik zo rond 21u even terug belde. Dat gedaan, hoor ik doodleuk dat de technische dienst om 21u sluit. Lekker dan.

Ik realiseer me dat het probleem van mij wellicht niet bij @Home ligt, maar ik zou echt niet weten wat het dan wel zou moeten zijn. Iemand een idee of kan iemand me doorverwijzen naar een topic waarin een dergelijk probleem wordt besproken (ik kon zelf niks vinden)? Bij @Home word ik ook niks wijzer (wordt almaar doorverbonden, wordt 10 minuten en langer aan de lijn gehouden etc.), dus ik vraag het hier maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Heb je de router al eens terug naar factory defaults gezet en dan opnieuw geconfigureerd? Dus PC naam instellen en op DHCP zetten. Anders even de router ertussenuit halen en een PC hernoemen naar de @home computernaam en kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:11:
Sinds maandag heb ik geen internet meer. Hoe dit kan, het is mij een raadsel. Op de modem zijn alle lampjes aan en het 'online' lampje knippert naar behoren. Bij @Home kunnen ze m'n modem ook prima vinden. Mijn router (Linksys WRT54G) doet het ook nog prima, ik kan draadloos met m'n laptop op de harde schijf van mijn desktop PC en vice versa. Volgens zowel mijn desktop PC als mijn laptop heb ik gewoon verbinding, maar websites ophalen en Instant Messengers opstarten ho maar.

Klantenservice van @Home opgebeld. Om een lang verhaal kort te maken moest ik mijn DNS cache flushen, maar dat lukte niet (ook niet via het DOS windowtje). Daarna werd ik doorverwezen naar de technische dienst, maar daar was een wachttijd van meer dan een uur. Het was handiger als ik zo rond 21u even terug belde. Dat gedaan, hoor ik doodleuk dat de technische dienst om 21u sluit. Lekker dan.

Ik realiseer me dat het probleem van mij wellicht niet bij @Home ligt, maar ik zou echt niet weten wat het dan wel zou moeten zijn. Iemand een idee of kan iemand me doorverwijzen naar een topic waarin een dergelijk probleem wordt besproken (ik kon zelf niks vinden)? Bij @Home word ik ook niks wijzer (wordt almaar doorverbonden, wordt 10 minuten en langer aan de lijn gehouden etc.), dus ik vraag het hier maar.
Toevallig een proxy perongeluk aangezet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:11:

Kijk eerst eens of je router een ip adres krijgt.
Probeer dan de dns servers of de gateway te pingen (de gegevens die in je router staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij heb ik een vraag over een zeer vreemde zaak.
Vandaag ben ik gebeld door @home of ik mij contract (@home Basic) wil verlengen, ondanks ik al ruim 2,5 jaar bij @home zit en sinds april dat jaar mij had aangemeld. Mij vraag dan ook aan deze beste man, waarom hij mij hiervoor belde en waarom niet in april 2007 als mijn abbonement normaal zou aflopen (of natuurlijk niet gewoon via de post, hoezo telefonisch??). Hij wilde mij hierop geen antwoord geven.
Weet iemand wat over eventuele prijsstijgingen etc of op deze manier van omgaan met je klanten? Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:33:
Vandaag ben ik gebeld door @home of ik mij contract (@home Basic) wil verlengen, ondanks ik al ruim 2,5 jaar bij @home zit en sinds april dat jaar mij had aangemeld. Mij vraag dan ook aan deze beste man, waarom hij mij hiervoor belde en waarom niet in april 2007 als mijn abbonement normaal zou aflopen (of natuurlijk niet gewoon via de post, hoezo telefonisch??). Hij wilde mij hierop geen antwoord geven.
Weet iemand wat over eventuele prijsstijgingen etc of op deze manier van omgaan met je klanten? Alvast bedankt.
Niets overgehoord. Miscchien belde ze met de intentie om je een ander pakket aan te smeren ofzo ...... Of voor een uitbreiding van je pakket.....

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:33:
Zodra je eerste jaar voorbij is kun je per maand opzeggen. Je zit nu dus ook niet tot april 2007 aan @home vast. Als jij je contract gaat verlengen dan krijg je wel weer te maken met je minimale contractduur van 1 maand. Waarschijnlijk proberen ze zo mensen wat langer aan zich te binden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel vaker zo dat een klantenservice de klant belt mbt verlenging. Tis niet alleen @home. Ik werdt van de week nog gebeld door T-mobile of ik m'n contract wou verlengen, maar dat ff terzijde.

Wat stelde ze nog meer voor dan ? Alleen het jaarcontract of met iets erbij? Bedoel als ze je bellen bieden ze meestal wel er iets bij aan zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb net gebelt met @home helpdesk en ik heb een mooi bericht. De TD heeft kenbaar gemaakt dat de problemen dusdanig groot zijn dat alle modems van type 4200... omgeruilt moeten worden. Iedereen met snelheids problemen dus bellen de helpdesk, je krijgt vervolgens een medewerken aan de lijn die een aantal testen gaat doen (die testen die we allemaal al tientallen keren hebben gedaan)
en daarna zal de medewerker akkoord gaan met probleem en krijg je een nieuwe modem toegezonden :9~ .

Succes met bellen allemaal *O*

Edit: Wederom spreken de verschillende lijnen van helpdesk elkaar tegen, mij is het gelukt (voor 3e keer) een nieuwe modem toegestuurd te krijgen, nog steeds geen enkele ontvangen en niemand die van iets weet.. Begin na een telefoonrekening van € 43,- aan helpdesk telefoontjes toch gigantisch kwaad te worden. Misschien tijd om via een andere manier @home onder druk te zetten?

[ Voor 26% gewijzigd door wienjo op 14-08-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ik weet niet of een 0800 nummer vanaf mobiel ook gratis is, maar anders kan je proberen naar 0800-2846631 te bellen, zoals eerder aangegeven in deze thread. Dat is het oude nummer van de helpdesk, en hier boven werd gezegd dat ze je niet automatisch kunnen doorverbinden naar een betaald nummer, en dat deze dus nog steeds gratis is. Of het echt zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegene of @home gegevens verstrekt nav UPC & Brein, hier is het volledige antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Op grond van wat is bepaald in de Telecommunicatiewet en de Wet
Bescherming Persoonsgegevens is het verstrekken van persoonsgegevens van
een abonnee aan derden alleen toelaatbaar als dat noodzakelijk is met
het oog op het belang van deze derde en het belang van degene over wiens
gegevens het gaat niet belangrijker is.

Het beleid van Essent Kabelcom in deze is dat, los van uitzonderingen op
basis van geldende jurisprudentie, slechts gegevens worden verstrekt aan
bevoegde opsporingsinstanties danwel op gerechterlijk bevel.

Tot nu toe hebben wij over deze zaak nog geen schriftelijk verzoek van
Justitie ontvangen. Als Essent Kabelcom van Justitie een schriftelijk
verzoek of bevel krijgt de persoonsgegevens van de betreffende gebruiker
te verstrekken, dan zal daar in overeenstemming met het beleid van
Essent Kabelcom op worden gereageerd.

Wij hopen u hiermee goed te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice
Maar is brein nou ook een bevoegd opsporingsinstantie dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Absoluut niet. Brein is een particuliere organisatie, waarvan je als artiest lid kan zijn geloof ik. Maar, ze brengen zichzelf in de media wel als bevoegde opsporings instantie. Vroeger was de FIOD er ook bij betrokken, of bij een andere organisatie, ik weet het zo niet meer, maar dat was later dus veranderd.

Ik vraag me af als @Home dan een verzoek krijgt van justitie, of ze zonder bezwaar gehoorzamen, of dat ze een gerechtelijk bevel afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
wienjo schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:09:

Edit: Wederom spreken de verschillende lijnen van helpdesk elkaar tegen, mij is het gelukt (voor 3e keer) een nieuwe modem toegestuurd te krijgen, nog steeds geen enkele ontvangen en niemand die van iets weet.. Begin na een telefoonrekening van € 43,- aan helpdesk telefoontjes toch gigantisch kwaad te worden. Misschien tijd om via een andere manier @home onder druk te zetten?
Heb je de namen genoteerd van degene die dat toegezegd hebben? Hebben ze het in je ticketnummer gezet dat je een nieuwe modem zou krijgen? Want ik heb m.b.t. mijn probleem hier ook een tiental namen liggen van mensen die iets beloofd of gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 07:33:
Na een week verhuist te zijn heb eindelijk internet :) na 7 imcompetente idioten aan de lijn te hebben gehad de afgelopen tijd kreeg ik eindelijk iemand met verstand.... mijn verhuizing bleek een administratieve puinhoop. Alles werd in orde gemaakt en ik werd met de technische dienst verbonden die eindelijk mijn modem activeerde. Modem deed het na 10 minuten en daarna heb ik nog een keer terug moeten bellen omdat ze vergaten te vermelden dat ik een nieuwe hostnaam had gekregen.
Ik had laatst ook bijna geen verbinding, er was wel activiteit, maar dat was te weinig om te kunnen internetten. Ik had een paar dingen uitgeprobeerd, maar niks hielp en kwam tot de conclusie dat de oorzaak in mijn pc moest liggen. Dus Home gebeld, nee mevrouw WIJ hebben storing. Na nog een paar idioten aan de telefonn gehad te hebben die zeiden dat Home storing zou hebben, heb ik na 2 dagen zonder internet geeist dat ze mijn instellingen zouden doorlopen. En wat bleek? De oorzaak lag in mijn pc.
Inmiddels heb ik Telefonie ook van Home 14 dagen en heb al 8 dagen zonder gezeten, omdat er bij Home in de centrale iets niet goed stond en na 2 x bellen hadden ze het nog niet eens aan de TD doorgegeven en moest ik nog een derde keer bellen. Die helpdesk is echt niet goed bij Home. De meesten weten er gewoon niet genoeg er van af om daar te zitten.
Zo houden geen klanten vast. Mij in elk geval niet, ik ben nu op zoek naar wat beters en als het kan ook goedkoper. Misschien heeft iemand een goede suggestie voor Internet, telefonie en digi-tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Nou wat ik niet echt leuk vind is wat ik hieronder plak. Dat hij geen nieuwe ip lease kan krijgen. Alleen bij herstart modem. Lijkt me niet gezellig als je net fijn aan t downloaden bent ofzo.
Lezen van beneden naar boven dus.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH  
060818154051 1-Emergency D522.0 DHCP Lease Expired.  
060817184106 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
060817184106 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
060817184101 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
060817184101 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
060817184056 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response  
060817184056 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
060817184051 5-Warning D523.0 DHCP Rebinding Timer Event.  
060815034107 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
060815034107 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
060815034102 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
060815034102 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.  
060815034057 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response  
060815034057 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.

Dit is eigenlijk de enige reden waarom mn modem opnieuw boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

*zucht*
Ik zit nu op de kop af al 2 weken zonder @home internet. Inmiddels al contact met het bedrijf wat hier in de regio de technische kant regelt (Teletronika of zoiets), maar ook die zijn niet sterk in onderlinge communicatie en vriendelijk al helemaal niet.

Vorige week donderdag heb ik voor het laatst de @home helpdesk gebeld, die gaven aan een monteur naar de wijkcentrale te sturen. Dit zou binnen 3 werkdagen gebeuren en uiteraard gebeurde het pas op de 3e werkdag (afgelopen dinsdag dus). Blijkbaar heeft hij niks kunnen vinden, dus kwam hij langs de deur, maar niemand thuis bij ons (zoals meestal overdag), dus een briefje in de brievenbus, of ik wilde bellen.

Ik bel de volgende dag 's middags, toen was er niemand op kantoor om in de agenda te kunnen of zoiets. Moest de volgende dag voor half 10 terugbellen, dus gedaan, de betreffende meneer was er niet. Dat ik een uutje later terug moest bellen. Ok, weer gedaan, inderdaad een afspraak kunnen maken en wel voor dinsdagochtend om 8 uur. Deze vrijdagmiddag kon ook nog, maar omdat ik geen vrije middag wil opofferen hiervoor, afgesproken dat ik dinsdagochtend als eerste aan de beurt ben. Kom ik thuis van m'n werk vanmiddag, zegt de buurvrouw dat er een man is langsgeweest en dat die nogal chagrijnig was omdat ik er niet was...

Ik bel hem op, hij kwaad aan de telefoon dat hij al 2 keer voor de deur heeft gestaan... Dus ik zeg, ik heb een afspraak gemaakt voor dinsdagochtend. Hij kijkt het na en ja hoor, blijkt te kloppen... Biedt niet eens excuses aan ofzo, maar zegt kortaf "tot dinsdag" en hangt op.

Het zal mij benieuwen of hij er dinsdag ook daardwerkelijk om 8 uur is... Als hij er om half 10 niet is, ben ik toch echt naar m'n werk, kost me zo veel teveel geld.

Inmiddels heb ik @home al wel opgezegd, maar ik heb nog recht op het proefabonnement tot 20 september en ik ben wel van plan om dat te gebruiken. En anders haal ik het geld wel terug en zoeken ze het maar uit. Ik ben het echt helemaal beu met die lui. Het valt me nog mee dat ze uberhaubt nog klanten hebben op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Niet iedereen heeft er problemen mee...Maar vandaag was ik even langsgeweest bij mijn oom, ze hadden last van een zeer trage verbinding...Eerst dacht ik dat het aan spyware lag maar hitman pro eropgegooit en veel vond ie niet. Daarna ff speedtest gedaan, d/l speed van 29kB/sec en upload van 16kB/sec...Zat iets niet goed dus...Toen heb ik de stekker van de modem erafgehaald en daarna opnieuw geprobeerd maar het online lampje wou niet branden, die bleef maar knipperen..@Home gebeld kreeg ik een meid aan de lijn, ik mijn probleem uitgelegd zegt ze "draaien er programma's op de achtergrond? zoals msn messenger" ik zeg ja alleen messenger draait op de achtergrond, zegt ze "kan best aan messenger liggen dat de snelheid zo laag is, als ik thuis bijv. msn aan heb staan heb ik soms ook dat de verbinding trager wordt" |:( . Ik zeg "daar ligt het absoluut niet aan, msn gebruikt idle maar 1 of 2 kB/sec dat is niets..En zelfs als ik msn, streaming video's bekijk en iets download tegelijk duurt het niet zo lang voordat een pagina is geladen (duurde soms 3 minuten). En sowieso meid, de modem kan niet eens online komen dus eerst moet dat probleem opgelost worden lijkt me 8)7

Uiteindelijk heeft ze een update uitgevoerd en na 2 uurtjes was de verbinding weer terug, en dit keer wel op volle snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33
Nou hierbij mijn toevoeging dan maar aan dit topic

Eigenlijk nooit gedacht dat ik hier nog iets zou neer zetten . Zelf heb ik zeer weinig problemen ondervonden met @home.

Maar een kenis van mij dus wel !

Hij heeft @home basis , heeft sinds het begin al langzame snelheid , maar ze doen er niet zo veel mee dus eigenlijk nooit aandacht aan geschonken . Tot ik mij er mee ging bemoeien.

gebeld dat de snelheid ver beneden de maat is. Eerst een reset gedaan , daarna een nieuwe modem gedaan , toen een monteur geweest.

Snelheid is altijd ontzettend laag gebleven.,

Tot 3 maanden geleden , nu hebben ze helemaal niks meer , al 3 maanden ! geen verbinding meer. Het zit hem in het singnaal volgens de technische dienst. Dit zou te zwak zijn .

Er zou een monteur komen om metingen te doen in wijkkast en zo nodig het probleem verhelpen.

Echter zijn we dus 3 maanden verder , 3 maanden geen interner , geen oplossing , wel betalen en geld terug krijgen of wat dan ook ging niet volgens @home.

Dit vind ik toch erg triest.

En vooralsnog is er geen oplossing , want adsl is er niet te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 07:29
Galaxis schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:41:
Echter zijn we dus 3 maanden verder , 3 maanden geen interner , geen oplossing , wel betalen en geld terug krijgen of wat dan ook ging niet volgens @home.

Wij hebben hier paar maanden geleden 'n week lang zonder internet gezeten .. omdat m'n vader een eigen bedrijf heeft waarvoor hij internet nodig heeft in de avonduren .. de eerste avond dachten we nog van da komt goed, maar de tweede avond (na 5 telefoontjes met @home) meteen wanadoo inbel verbinding erbij. We hebben nu uiteindelijk alle kosten van de inbelverbinding terug gekregen en van die week geen internet (maand = 50 euro, dus 12,50 terug ge-eist). Gewoon dreigen met het opzeggen van het abonnement omdat ze niet leveren waar je voor betaald. Is toch meer dan normaal dat je werkelijk de afgesproken "spullen" (=hier internet) krijgt als je ervoor betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
halfgaar schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:18:
Ik weet niet of een 0800 nummer vanaf mobiel ook gratis is, maar anders kan je proberen naar 0800-2846631 te bellen, zoals eerder aangegeven in deze thread. Dat is het oude nummer van de helpdesk, en hier boven werd gezegd dat ze je niet automatisch kunnen doorverbinden naar een betaald nummer, en dat deze dus nog steeds gratis is. Of het echt zo is weet ik niet.
volgens mn telefoonrekening van paar weken terug was het nog gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

Yucko

One clown to rule them all !

Galaxis schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:41:
Nou hierbij mijn toevoeging dan maar aan dit topic

Eigenlijk nooit gedacht dat ik hier nog iets zou neer zetten . Zelf heb ik zeer weinig problemen ondervonden met @home.

Maar een kenis van mij dus wel !

Hij heeft @home basis , heeft sinds het begin al langzame snelheid , maar ze doen er niet zo veel mee dus eigenlijk nooit aandacht aan geschonken . Tot ik mij er mee ging bemoeien.

gebeld dat de snelheid ver beneden de maat is. Eerst een reset gedaan , daarna een nieuwe modem gedaan , toen een monteur geweest.

Snelheid is altijd ontzettend laag gebleven.,

Tot 3 maanden geleden , nu hebben ze helemaal niks meer , al 3 maanden ! geen verbinding meer. Het zit hem in het singnaal volgens de technische dienst. Dit zou te zwak zijn .

Er zou een monteur komen om metingen te doen in wijkkast en zo nodig het probleem verhelpen.

Wat is dit voor een onzin :| Wanneer ze niet leveren waarvoor je betaald, dan kun je restitutie vragen. Heb ik destijds (toen @home mijn verhuizing verprutst had) ook gedaan. Oke, het heeft wat moeite gekost (ze lezen je mails niet goed of antwoorden met standaard replies. Daarop gedreigd dat ik een serieus antwoord verwachtte op mijn klacht en dat ik anders andere stappen zou gaan ondernemen ... te denken aan de ombudsman of iets dergelijks :P waarna ik de mededeling kreeg dat ik van de voorgaande maand een deel terugkreeg) maar uiteindelijk toch gelukt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Restitutie krijg je altijd hoor, gewoon blijven vragen...Het kan wel zo zijn dat ze eerst eisen dat je wacht totdat je je verbinding terug hebt, zodat ze dus precies weten hoe lang je zonder internet hebt gezeten en die periode krijg je dan gewoon terug...Als je nu restitutie aanvraagt van de afgelopen 3 maanden en je verbinding blijft nog 1 maand weg, dan blijven ze dus bezig (zeggen ze zelf...). Daarom willen ze eerst dat je wacht tot het probleem is opgelost en achteraf mag je van de periode waarin je geen verbinding had restitutie aanvragen...Heb ik namelijk ook gedaan toen ze de com21 modems gingen vervangen, hun netwerk kon de capaciteit niet aan waardoor veel mensen waaronder ik 2 weken zonder internet hebben gezeten...Het werd bij mij gewoon met de eerstvolgende factuur gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Yay, sinds vandaag weer internet. Het blijkt dat onze kabel gewoon niet helemaal lekker is, dit is tijdelijk gefixed, maar gaan ze deze week nog definitief fixen (= graven in onze tuin en verderop in de straat :| ), maar al met al dus 17 dagen zonder internet gezeten. Zal @home deze week eens bellen om wat geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

Yucko

One clown to rule them all !

Hi-Sintar schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:02:
Restitutie krijg je altijd hoor, gewoon blijven vragen...Het kan wel zo zijn dat ze eerst eisen dat je wacht totdat je je verbinding terug hebt, zodat ze dus precies weten hoe lang je zonder internet hebt gezeten en die periode krijg je dan gewoon terug...Als je nu restitutie aanvraagt van de afgelopen 3 maanden en je verbinding blijft nog 1 maand weg, dan blijven ze dus bezig (zeggen ze zelf...). Daarom willen ze eerst dat je wacht tot het probleem is opgelost en achteraf mag je van de periode waarin je geen verbinding had restitutie aanvragen...Heb ik namelijk ook gedaan toen ze de com21 modems gingen vervangen, hun netwerk kon de capaciteit niet aan waardoor veel mensen waaronder ik 2 weken zonder internet hebben gezeten...Het werd bij mij gewoon met de eerstvolgende factuur gecompenseerd.
Nou bij mij was destijds de verbinding inmiddels hersteld en toch wilde men niet toegeven dat ze een fout gemaakt hadden.

Ze bleven nl. herhalen dat je een verhuizing minimaal 2 weken van te voren moet doorgeven om dat goed te kunnen regelen en ik zou daar niet aan voldaan hebben :{

Alleen jammer dat ik alle (belangrijke) emails bewaar (soms al vanaf het moment dat ik @home klant werd en dat is al een behoorlijk aantal jaren geleden ... < introductie euro), en dus ook diegene waar ik mijn aanstaande verhuizing doorgaf en dat was meer dan 4 weken voor de daadwerkelijke datum 8)7. En toch maar vol blijven houden daar bij @home |:(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Bij mensen die onlangs ineens geen internet meer hebben maar nog wel telefoon. Vraag of de modem update goed is gegaan (laat het ze checken) wij hadden er eenverkeerde datum ingekregen 2005 ipv 2006 waardoor we ineens geen internet hadden. Na belletje en nieuwe datum update (2uur modem uit) was het weer goed. Dacht meld het even.

• Ascathon
  • Laatst online: 23-09 17:50
Ascathon in "@Home snelheidsverhoging deel 2." (mijn bericht in ander topic)
Maar omdat het hier beter past.
Die melding was van gisteren, zonet had ik dat weer. 2x binnen 24 uur is wel veel.

Ascathon in "Het grote @Home problemen topic deel 8!"
En dat ze dat maar eens oplossen. Lijkt me geen probleem aan mijn kant.

[ Voor 31% gewijzigd door Ascathon op 24-08-2006 11:37 ]

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:49:
Heb al maanden last van een trage internet verbinding, toen kwam intensief 8000 en ik hoopte dat ik wat meer snelheid zou krijgen maar mijn verbinding werd alleen maar trager vaak rond de 2000 kbps soms oplopend tot 5000 kbps maar de 8000 heb ik nooit gehaald. Vele malen naar de helpdesk gebeld, daar werd telkens wel geconstateerd dat de signaalruisverhouding regelmatig daalde tot waarden onder de 15dB in onze wijk (5391ED Nuland), hiervoor zouden ze een monteur sturen. Monteur kwam niet want ze hadden opnieuw gemeten bij de TD en vonden een monteur niet nodig.
Natuurlijk weer opnieuw gebeld omdat alles t zelfde bleef, ze zouden nu echt een monteur sturen , en die heeft wat kabels in de wijkkast aangedraaid. Hierna is t wegvallen van de verbinding minder geworden volgens mij, tenminste ik merk t niet maar de snelheid is nog steeds laag.
Daarna besloot ik om per 1 aug intensief 15000 te nemen, gisteren 4 aug kreeg ik een mail waarin werd vermeld dat mn nieuwe abbo was ingegaan op 4 aug en ik zou binnen enkele dagen een nieuw modem ontvangen. Dus ik dacht, ff een speedtestje....1500kbps..verschrikkelijk laag dus. Helpdesk gebeld, die begonnen weer over dat de singnaalruisverhouding die dag al 15 dB was geweest maar op het moment dat ik belde was die 24dB. Ik werd doorvergbonden met de TD, kreeg ik n gozer die zei, 'ik zet je wel even op een andere centrale, ik denk dat het over een uurtje of 4 wel beter is'
Het verhaal over de signaalruisverhouding ging hij niet op in.
Hier had ik weinig vertrouwen in en weer opnieuw gebeld, weer de TD maar een andere persoon, deze
vertelde mij dat mijn SB4200 modem gecapped was en dat deze niet boven de 5000kbps zou kunnen komen en dat er nog geen firmware beschikbaar was om dit te kunnen upgraden.
Hierop zei ik dat ik een mail ontvangen had van @home dat ik een nieuwe modem zou krijgen.
Dat keek hij even na in de 'order tracker' , daarin stond dat de aanvrag van mijn nieuwe modem 'denied' was, ik kreeg dus geen nieuwe modem volgens hem maar hij ging aan een meerdere vragen of hij het modem toch om mocht laten ruilen. Dit werd niet toegestaan en ik werd geadviseerd om maar kontakt op te nemen met de klachten afdeling om vergoeding te vragen voor de tijd dat de nieuwe fw nog niet beschikbaar was en ik de snelheid niet zou kunnen halen.
Hier ging ik niet mee accoord en de enige optie was om de modem tegen betaling van E 40 te ontvangen. Beetje vreemd dat je moet betalen voor een modem wat je eigenlijk gratis zou krijgen.
Maar ja, ik heb t toch maar gedaan en zie later wel of ik die 40 euro terug kan krijgen.
Zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben met het SB4200 modem het lijkt mij toch sterk dat ze intensief 8000 gaan leveren terwijl dat modem niet hoger kan als 5000 en geen nieuwe firmware hebben die dit kan oplossen. Of hebben ze me voor de zoveelste keer een verhaaal verteld wat niet klopt.

Groeten, Wilm
Nou ik had hier hetzelfde probleem ook met een motorol sb4200e(witte) en ook geen hogere snelheid dan 400 - 500KB/sec op het meest gunstige moment maar gemid. 100-250KB/sec dat was sinds de upgrade naar 8000kbit/sec.
Na veel heeen en weer getelefooneerd te hebben tot de conclusie gekomen dat ze me eigenlijk niet wilden helpen. Heb toen een modem van een vriend overgenomen voor 0.00 euro en heb toen met @home gebeld om het serienr en macadres door te geveen en nu een superstabiele en snelle inet verbinding uitschieters tot 1100KB/sec zijn geen uitzonderingen meer. Gemiddeld ligt het u rond de 950KB/sec down en 130KB/sec up dus ik zou zeggen @hoem vervang al die witte motorola's voor zwarte...

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Weet iemand of ik bij @home mijn IP-adres kan veranderen?

Door een meningsverschil heb ik een IP-ban gekregen in een spel waar ik voor betaal, en proxies is niet echt een oplossing. Vaak onbetrouwbaar.
Weet iemand hoe ik mijn IP kan veranderen, of laten veranderen? Ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben meer als 6 jaar klant bij @home kabel kapitalen
aan telefoon kosten bij hun help desk uit gegeven , de laatse keer was de maat vol , na 20 minuten wachten voor dat ik iemand van hun helpdesk aan de lijn hadt (de derde keer in een week tijd ) werd ik door verwezen naar de tech,dienst na daar weer 45 minuten in de wacht gestaan te hebben ,opgehangen en weer de helpdesk gebeld ,na nog maals 17 minuten wachten eindelijk weer iemand van de help desk , verteld dat ik met hun ticket nr al 45 minuten bij de tech dienst in de wacht stond ( a 10 cent per minut ) werd mij doodleuk medegedeeld dat er 38 !!!!!!!!! wachtende bij de tech dienst voor mij waren ,tell uit je winst !!!!
En dit alles om dat en mijn internet er regelmatig uitviel en mijn snelheid (ik was geabonneerd op @home intensief 8000 KB down load a 47.95 per maand ) down ging van net een goede 7000 KB naar 2000KB naar 20 kb en zelfs naar 0 kb wat betekend dat ik wel online was maar dat was het dan ook ,
Dus mijn @home abbonement op gezegd en een ander provider genomen ,
Ik heb nu ADSL Orange Family .en betaal nu maar incluse draad loze modem en telefoon (4 cent start tarif en zo lang aan de phone hangen als je wilt voor 4 cent en bellen naar andere Orange klanten zelfs gratis ) 32.95
En mijn snelheid is nu :) Your current bandwidth reading is:

9.19 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1022.48 KB/sec. from our servers.
gemeten met een cistron speed test

Dus niet zeuren over @Home maar gewoon een ander provider nemen , als je al een jaar bij @home bent dan bedraagt de opzeg termijn 4 weken .
En je gelooft het of niet de tantes van @Home hebben me plat gebeld en gouden bergen beloofd als ik maar bij hun bleef ,gratis draad loze moden ,gratis aan sluiten , 2 maanden gratis internet ,
maar dat zou betekenen dat ik weer een jaar lang de ellende van een falende en wisselende internet verbinding had .
Nee laat mij nu maar lekker tot nu toe op ASDL bij ORANGE , er zijn mischien betere maar tot nu toe ben ik heel tevreden .
Bellen via ADSL heeft nog een voordeel , ik hadt eerst belplus bij KPN vast recht ongv. 20.00 Euro per maand , dat kon ik nu om zetten naar BelBasis ongv. 8.00 Euro per maand ,
Je moet een telefoon aansluiting houden of hebben om ADSL te hebben
je kan dit via Orange laten lopen (aan sluiting KPN 7.00 Euro ) maar het is beter de KPN BelBasis te nemen , Mocht je internet er voor welke reden dan ook uit vallen dan kan je in nood geval nog altijd tegen een duurder tarief bellen via KPN .
Dus nu een goede konstande snelle ADSL verbinding van Your current bandwidth reading is:

9.19 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1022.48 KB/sec. from our servers. en nog eens ongv. 25,00 Euro per maand goedkoper :) :9~

Groetjes Dutchy *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan wel goed gaan met @home....

Your current bandwidth reading is:

14.14 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1.54 MB/sec. from our servers.

niks te klagen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoer!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reg. datum: 31 maart 2004
--------------------------------------------------------------------------------
het kan wel goed gaan met @home....

Your current bandwidth reading is:

14.14 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1.54 MB/sec. from our servers.

niks te klagen dus

heel fijn dat je zo een goede verbinding hebt met @home , welke heb je ? de supersnelle of die van 8000 ? maar als ik naar al de klachten kijk en naar mijn eigen problemen met @home heb ik het wel even met ze gehad zeker nu ik voor minder geld een meer stabiele verbinding heb met ongeveer en zelfs een sneller verbinding , ik hadt al ongev. 2 jaar de nieuwe Moterola 5001 (de zwarte) en ik hadt ook met deze veel problemen , de ene keer een snelheid van 9.5 MB en dan weer bijna niets ,ik zit ongeveer hemels breed 10,K.M van hun server in Kerkrade (Limburg) en als je dan belt omdat je verbinding weer eens heel traag of geen verbinding is krijg je te horen dat er ruis op de lijn is , de hele wijk heeft last van een uitvallende of trage verbinding
er is hier al 4 keer een monteur geweest ,
er is naar de aan sluiting binnen , buiten , in de wijk kast en achter de kast gekeken, maar de problemen bleven ,

18 Juni zou er weer een monteur komen om dat de probleme bleven , die goede man weet schijnbaar niet waar Hoensbroek ligt want hij is er nog steeds niet geweest .

Dus toen na weer weken van uren naar de help desk bellen , @home en cable vaarwel gezegt

ik wens je veel succes met @home en hopelijk blijft je verbinding goed

Groetjes Dutchy011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Mijn probleem is inmiddels opgelost. Door de nieuwe firmware werkt mijn router uitstekend en ik krijg 2 maanden restitutie.

Nu ben ik bezig bij de broer van mijn oom. Die heeft sinds een week of 2 @home telefonie en internet (dit laatste had hij al). Wou hij z'n laptop aansluiten op de router met kabel (ja hij heeft een router die niet wireless is). Is ineens zijn verbinding weg. Ik gekeken bleek het aan de modem te liggen want laptop rechtstreeks op de modem kreeg ie ook geen verbinding. Ik dus gebeld namens hem. Zegt de medewerker bij @home dat de modem geen ip ontvangt (of doorgeeft ofzo). Zou hij een nieuw pakket naar de modem sturen en dat zou 3 à 4 uur duren. Dat is gebeurd en de broer van mijn oom heeft nog steeds geen internet. Maandag ga ik daar weer naartoe en maar weer bellen.

Telefonie werkt trouwens goed. Daar zijn geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik zit sinds woensdag (23 aug) zonder tv en internet van @home. Iemand ervaring mee waar het aan kan liggen. Hoofdaansluiting is goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vuurfreter, jij had dus problemen met een wegvallende wifi verbinding met een Netgear WRG614 v6 router van @Home? Ik heb dit probleem ook en ik zag dat mijn router nog niet de nieuwste firmware had.

Zodra de wifi verbinding wegvalt kan ik 'em nog wel vinden, maar niet naar connecten, heb jij hetzelfde? Het Arris modem blijft zo te zien gewoon doorwerken, er veranderd tenminste niks.

Moet er gebeld worden voor die firmware update? Ben btw nieuw bij @Home vanwege gare ADSL ervaringen hier. Modem + Router zijn nog geen week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Frietsaus schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:11:
Vuurfreter, jij had dus problemen met een wegvallende wifi verbinding met een Netgear WRG614 v6 router van @Home? Ik heb dit probleem ook en ik zag dat mijn router nog niet de nieuwste firmware had.

Zodra de wifi verbinding wegvalt kan ik 'em nog wel vinden, maar niet naar connecten, heb jij hetzelfde? Het Arris modem blijft zo te zien gewoon doorwerken, er veranderd tenminste niks.

Moet er gebeld worden voor die firmware update? Ben btw nieuw bij @Home vanwege gare ADSL ervaringen hier. Modem + Router zijn nog geen week oud.
Ik had inderdaad met die router problemen. Bij mij was het zo dat ik als de verbinding wegviel ook de router niet meer kon vinden. Je kan inderdaad even bellen voor de nieuwste firmware door hun uitgegegeven.Sinds ik die firmware is hij heel erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok dan, als het veel vaker voorkomt bel ik er wel even voor, kijken of dat wat oplost. Heb ook nog wel een Linksys WRT54G liggen, maar heb nu alles netjes opgehangen etc. en het bereik is verder wel goed. :P

Edit: Zojuist weer een uitvaller gehad, uit het niets. Modem werkt op dat moment nog perfect (getest door linksys router aan te sluiten op het modem terwijl de Netgear niks meer deed). Wifi netwerk was ook niet meer te vinden en ik moest de stekker van de Netgear er even uithalen en weer in doen. Ik ga morgen even bellen voor die firmwareupdate. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Frietsaus op 27-08-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 11:23
Ik heb ook een probleem, al weet ik niet 100% zeker of het aan @home ligt.
Mijn internet snelheid is af en toe(de laatste 2 dagen) erg sloom.
Soms valt de internetsnelheid erg naar beneden naar iets van 40kb/s(nieuwsgroepen), maar site's zijn dan ook sloom. Maar soms is het ook normaal(~900kb/s, intensief).
Ik woon in groningen (9745DZ).
Hebben meer mensen dit probleem of ligt het aan mijn router oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb het nu, omgevening venray. Dan weer 1000 kb.s, dan weer amper iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ze wilden/konden de firmware update niet aan mij uitgeven omdat ze er nog mee bezig waren zeiden ze. :? Maar goed, ik moest de router uit de meterkast halen en ergens anders neerzetten, ik zou dan teruggebeld worden voor het resultaat, ik ben nooit terug gebeld.

Ik heb niet moeilijk gedaan en m'n Linksys WRT54G v2.2 gepakt en geïnstalleerd, internet loopt nu als een trein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-08 17:36

Oof

Ze doen dan veel dingen slecht en verkeerd maar soms maakt dat niet uit. >:)
Ik heb een 4000bit abbo voor 29.95 Internet regelmatig. En mijn download snelheid zit bijna constant tussen de 1000kb/s en 1200kb/s. Gaan we natuurlijk niks van zeggen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Oof op 29-08-2006 23:44 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.