Toon posts:

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nergens problemen mee... trek usenet de hele dag leeg met de max. snelheid en bellen werkt nog perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat @home ook weer lekker...
@home breedband
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat May 20 2006 om 19:58:05 UTC+0200)

Download : 23.0 KByte/sec
Upload : 76.6 KByte/sec

Router tussenuit gehaald en presies het zelfde.

Iemand een idee hoe het kan dat de upload wel gewoon (normaal) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Net ff een reply op !FOK geplaatst

[url=http://forum.fok.nl/topic/859259/1/50#38024542 ][Klikje voor reply][url]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:44:
Hier gaat @home ook weer lekker...
@home breedband
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat May 20 2006 om 19:58:05 UTC+0200)

Download : 23.0 KByte/sec
Upload : 76.6 KByte/sec

Router tussenuit gehaald en presies het zelfde.

Iemand een idee hoe het kan dat de upload wel gewoon (normaal) is?
Bij mij heeft @Home al de vorige 2 weken 3 keer eruit gelegen voor een paar uur. Laatste keer was gisteravond.
Nu heb ik ook een super lage download snelheid.
Dowload: 49.9 KByte/sec (=399 kbps)
Upload 84.4 KByte/sec (=675 kbps)

Op het moment van typen heb ik het weer getest en nu is de snelheid weer terug. :9

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04
En nu ligt de mailserver er weer uit. En volgens @Home zijn erg geen storingen bekend.
Wat is het toch aan amateuristisch bedrijf. Ik moet echt een andere provider gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid is nu ook weer terug opeens.
geen idee wat ze aan het sjouwen waren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
modem komt nog steeds online en sta nog steeds met 3! hostnames in hun systeem :')

ik vind ze toch wel tof ergens, mischien ga ik toch maar eens een loadbalancer maken dan O-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
FunFactory schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:05:
[...]

Vandaag wederom met de helpdesk aan te telefoon gehangen; het is inderdaad nog niet opgelost.
Volgens Jochem die ik vandaag gesproken heb is het probleem van toepassing op de modems die zich van dinsdag op woensdag aan hadden moeten melden. Als die modem van die vriendin hier binnen valt, klopt het inderdaad.

Er is een algemene call aangemaakt bij @Home waarin je probleem gemeld wordt. Vanuit deze call kan je restitutie aanvragen bij @Home voor de dagen dat je niet online kon zijn.

Gelukkig voor mij staat de wireless verbinding van mijn buurtjes open, zodat ik in ieder geval met mijn scriptie verder kan, maar leuk is anders (trage verbinding!!!!)
Dat heeft dan inderdaad geklopt... Mja het schijnt allemaal weer werkend te zijn... Eindelijk... Sodeju, dat had tot afgelopen zaterdag nodig... Nu maar hopen dat het weer werkt... En BLIJFT werken! Restitutieverzoek pending :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
quote: SMSfreakie
modem komt nog steeds online en sta nog steeds met 3! hostnames in hun systeem :')

ik vind ze toch wel tof ergens, mischien ga ik toch maar eens een loadbalancer maken dan
Mijn verbinding is gewoon legitiem, maar ik heb wel ook dat hostname probleem. Ik heb er twee; mijn normale die ik altijd al heb gehad, en één in assen (waar ik dus niet woon), met een compleet ander CC-xxxxx nummer. Ik snap echt niet wat ze hebben gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door halfgaar op 30-05-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Mijn ouders zijn pas net weer online gekomen. Vanaf zaterdagavond zowel internet als de telefoon volledig plat. Ook mijn schoonouders uit hetzelfde dorp hadden er last van. @home zegt echter dat het een enkel probleem is...

Meer mensen hier last van?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 07:29
Zo ik heb dus ook internet van @home (breedband) en vanaf donderdag is hier al geen internet meer te krijgen. Er is een of andere server met mac adressen afgestort zei 'n klantenservice gastje.

Net toen die dat gezegd had bleek ook het ticket systeem af te zijn gestort waardoor die geen ticket aan kon maken voor mij en waardoor die ook niet het logboek op kon halen met de specifieke problemen van de "storing".

Ik vind het verder heel erg brak van @home dat ze helemaal niks hebben laten weten aan de gebruikers (briefje is zo gestuurd, kleine advertentie in de krant of op tv .. zo gedaan. Maar nee helemaal niks:( ). Ik ga dus maar lekker overstappen, hopelijk daar wel betere service en minder storing (wat bij @home toch wel heel erg is).

Maar zijn er hier nog meer mensen die .. net als ik .. via 'n inbelverbinding / werk / vriende / anders online komen op GoT. Het probleem doet zich dus voor bij één helft van de internetverbindingen in de regio Venlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
halfgaar schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:08:
[...]

Mijn verbinding is gewoon legitiem, maar ik heb wel ook dat hostname probleem. Ik heb er twee; mijn normale die ik altijd al heb gehad, en één in assen (waar ik dus niet woon), met een compleet ander CC-xxxxx nummer. Ik snap echt niet wat ze hebben gedaan.
dat komt door de nodemoves, de DHCP server sync dus totaal NIET met hun DNS server :/

als je een IP range verplaatst vanuit ik noem wat maastricht, om het in groningen te gebruken klopt de Forward DNS niet met de Reverse, maat van me heeft dit al WEKEN!!! dus de DHCP sync NIET met de DNS servers om de hostnames correct te houden :/

stelletje kut violen wat dat betreft :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Op dit moment zijn er de hele ochtend al landelijke problemen met de e-mail van @Home.. dus voor mensen die er ook last van hebben.. niks veranderen in instellingen enzo... hij zal het wel weer gaan doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. pop3 & webmail liggen er beide uit. net nu ik op een approval wacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
SMSfreakie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:12:
[...]

dat komt door de nodemoves, de DHCP server sync dus totaal NIET met hun DNS server :/

als je een IP range verplaatst vanuit ik noem wat maastricht, om het in groningen te gebruken klopt de Forward DNS niet met de Reverse, maat van me heeft dit al WEKEN!!! dus de DHCP sync NIET met de DNS servers om de hostnames correct te houden :/

Ik heb dit al maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:12:
[...]

Ik heb sinds gisteren plotseling last van een verkeerde ip adres en computernaam/hostname. Ik woon nu in Tilburg, inplaats van Deventer. :/ 8)7

Ik heb direct een duidelijk mailtje naar @Home gestuurd, maar nog niks terug gekregen. Zal vast wel moeten bellen, zoals ze altijd aangeven in hun mailtjes. :P

[update]
Ik heb een mailtje terug en het probleem is bij hun bekend. Er wordt aan gewerkt. :)
[/update]

[ Voor 7% gewijzigd door Mystic_Jack op 01-06-2006 19:46 . Reden: update ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amateuristisch bedrijf :/ :?

Vanochtend vlak voor ik ging werken; weg verbinding. Kan gebeuren. Op mijn werk even @home gebeld en wederom geldt hier dat de meest vriendlijke klant het beste wordt geholpen, dus gewoon vriendelijk blijven. Ik heb nu een vast Ip-adres gekregen.

Nog steeds geen www toen ik terugkwam van mijn werk. Nog een keer bellen en ze zouden een fix sturen naar het modem terwijl ik bij een vriendin ging eten. Zo gezegt zo gedaan. Nu weer internet op een vast adres. Wachttijd van 2x wachten +-1minuut. 5 minuten tegen lokaal tarief is nog wel te overzien.

Normaliter heb ik nooit last van uitval en werkt het zaakje hier meestal goed. Nu gaven ze me te kennen dat er een grote DHCP storing is. In ieder geval op Mill8.nb...

@home zal vast de enigste zijn met uitval in het hele land :? Grote poeha topic erbij en @home mag straks met zwarte pen gaan schrijven.

Geloof mij; systeembeheerders wordt het vaak in dank afgenomen. Vandaag toevallig op het werk kregen wij de schuld van een foutcode. Bleek het afteraf een bug te zijn.
Lekker kort door de bocht, wat moet dat zálig zijn; denk ik wel eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 16:33

WeirdEye

Eindbaas

Dir is de derde keer in 1 maand dat ik weer zonder internet zit, @Home laat je ff een half uur in de wacht staan, en meld vervolgens dat als het probleem niet word opgelost er een monteur langskomt, dan opeens werkt het een half uur en dan weer 23.5 uur niet, weer met @home gebelt, jah er komt een monteur langs en die zal eerst ff bellen, wacht maar af, al met al geen telefoon van een monteur, weer met @home bellen, en het werkt weer opeens, hopen dat ie nu online blijft, wat ik niet verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:03:Normaliter heb ik nooit last van uitval en werkt het zaakje hier meestal goed. Nu gaven ze me te kennen dat er een grote DHCP storing is. In ieder geval op Mill8.nb...
Heej, dat klinkt bekend... Zelfde centrale!
Groentenboer schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:41:
Mijn ouders zijn pas net weer online gekomen. Vanaf zaterdagavond zowel internet als de telefoon volledig plat. Ook mijn schoonouders uit hetzelfde dorp hadden er last van. @home zegt echter dat het een enkel probleem is...

Meer mensen hier last van?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:31

Klippy

Still Game

Hebben jullie eigenlijk ook altijd bij Speedtest dat de eerste test bijna altijd veel lager uitvalt?
Zeker in de spitsuren.

Dan is de download 300 tot 400 en de upload 30 tot 50, doe ik daarna weer een test zit 't gewoon weer rond de 600 en 90.
Vertrouw die test daarom dus nooit zo of is dat gewoon normaal gedrag? Kan namelijks niks bedenken om dit te verklaren.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mystic_Jack schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:29:
[...]

Ik heb sinds gisteren plotseling last van een verkeerde ip adres en computernaam/hostname. Ik woon nu in Tilburg, inplaats van Deventer. :/ 8)7

Ik heb direct een duidelijk mailtje naar @Home gestuurd, maar nog niks terug gekregen. Zal vast wel moeten bellen, zoals ze altijd aangeven in hun mailtjes. :P

[update]
Ik heb een mailtje terug en het probleem is bij hun bekend. Er wordt aan gewerkt. :)
[/update]
mijn hostnames staan nog steeds in joure :') maar ik gebruik ze toch niet

81-xxx-29-xx.dsl.provider.nl is leuker >:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonie ligt plat hier.
Bij meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

WeirdEye schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:40:
Dir is de derde keer in 1 maand dat ik weer zonder internet zit, @Home laat je ff een half uur in de wacht staan, en meld vervolgens dat als het probleem niet word opgelost er een monteur langskomt, dan opeens werkt het een half uur en dan weer 23.5 uur niet, weer met @home gebelt, jah er komt een monteur langs en die zal eerst ff bellen, wacht maar af, al met al geen telefoon van een monteur, weer met @home bellen, en het werkt weer opeens, hopen dat ie nu online blijft, wat ik niet verwacht...
monteur hoef je niet op te wachten, komt toch niet. Hier had ie (tijden terug) al meerdere keren moeten komen, ik heb er nooit een gezien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:46:
[...]

monteur hoef je niet op te wachten, komt toch niet. Hier had ie (tijden terug) al meerdere keren moeten komen, ik heb er nooit een gezien.
Doe je dan iets fout?

Als ik een monteur nodig heb komt ie écht wel. Het is je recht en je kan het contract verbreken als zij in gebreke blijven. Daar is elke provider heel gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:12:
[...]

Doe je dan iets fout?

Als ik een monteur nodig heb komt ie écht wel. Het is je recht en je kan het contract verbreken als zij in gebreke blijven. Daar is elke provider heel gevoelig voor.
ik doe niks fout, er komt gewoon niemand. laatste keer wist ik er zelfs niks van :? , ik had problemen en na paar dagen gewacht te hebben en weer (10e*) belde kreeg ik te horen dat er iemand was langsgeweest. Ik zo van: huh? ik heb niemand gezien. @home: in het systeem staat dat er iemand is geweest bij u thuis.
Dus niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Zowaar, er is iets gelukt bij @Home. Mn internetabo is eindelijk afgesloten. Werd ook wel eens tijd, maar dat terzijde. uiteraard ook geen reactie gehad op de verschillende klachten die ik via verschillende kanalen heb gedumpt, maar ja, daar kijk ik dan weer niet van op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iedereen last van die enorme snelheids verlagen? ik kom al een paar dagen niet meer boven de 60kb/s uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ik niet. Ik haal zonder uitzondering altijd de geadverteerde snelheid van mijn Basis (regelmatig) abonnement. Dat zal wel komen omdat ik in een relatief klein dorp woon. Kleiner dan een stad in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halfgaar schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 01:25:
Ik niet. Ik haal zonder uitzondering altijd de geadverteerde snelheid van mijn Basis (regelmatig) abonnement. Dat zal wel komen omdat ik in een relatief klein dorp woon. Kleiner dan een stad in ieder geval.
jah ik ook, maar een paar posts hiervoor werdt al gezegt dat regio venlo er problemen zijn. en een vriend van me die in roermond woont heeft ook problemen met @home. dus er is iets met @home in limburg lijkt me dan. ik heb al voor een paar dagen een ZEER instabiele verbinding die onder de 50kb/s blijft terwijl ik normaal 250kb/s haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
URGENTE Vraag:

Sinds afgelopen dinsdag zit een kennis van mij, woonachtig in Cromvoirt, zonder internet. Er schijnt inderdaad een storing te zijn geweest die het grootste deel van Cromvoirt lam had gelegd voor wat @Home betreft, maar andere mensen in Cromvoirt die ze kent hadden Donderdag weer internet. Zij zelf nog steeds niet.
Nadat ik haar vroeg of ze toch nog maar eens de storingslijn wilde bellen met haar postcode, werd haar inderdaad gemeld dat er nog steeds een storing is.
Nu mijn vraag: Weet iemand misschien wat de oorzaak is van de storing, of wanneer deze is opgelost? De helpdesk maakt haar alleen duidelijk dat er een storing is... verder niets... En daar gaat ze dan doodleuk meer dan 120minuten per keer voor in de wacht... Ik heb haar al aangeboden om namens haar te bellen, maar ik weet haar huidige adres niet en ook zaken als haar cp-nummer zijn me niet bekend terwijl @Home toch minimaal één van die gegevens nodig heeft. Ik dacht: ik probeer het eerst maar eens hier, voor ik @home zelf ook nog eens meer dan 5 euro spek...

Het is de tweede storing in nog geen 3 weken tijd; de vorige storing zorgde ervoor dat er bij haar 10 dagen (!!!) niet kon worden geïnternet. Die bewuste storing deed zich voor daags nadat een probleemloos verlopen proeftijd (breedband [intensief]) ten einde was. Nu geebruikt ze basis [regelmatig], omdat ze de intensief-prijs gewoonweg niet kan betalen. Maar ze heeft dus twee maanden probleemloos kunnen internetten en dat gaat nu al voor de tweede keer niet.
Kan ze opzeggen zonder in de problemen te komen? Of wordt dat meteen contractbreuk? Heeft iemand ervaring met dit soort kwesties?
Alvast bedankt.... @home: :r

[ Voor 20% gewijzigd door csteelooper op 16-06-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
@Home heeft in die regio een storing, die weliswaar lang duurt, maar wel door de storingslijn wordt aangegeven. Zolang @Home het probleem niet heeft opgelost, kun je hoog en laag springen, maar zal ze geen internet krijgen. Als het goed is heeft de helpdesk een ticket oid aangemaakt op het moment dat ze de storing gemeld heeft, komt ze dan niet in aanmerking voor vergoeding van een deel van het abonnementsgeld? Wat is trouwens de situatie thuis: router, signaalsterkte van het modem, dat soort dingen?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Een router heeft ze niet -- Haar pc is de enige op het modem aangesloten node. De signaalsterkte van het modem valt als ze verbinding heeft precies in de gemiddelde waarden. Maar op dit moment is de status van het modem qua sterkte niet uit te lezen; het modem komt nl. zelf niet online. Ze zegt dat nadat ze een power-cycle doet het volgende gebeurt:

Eerst knippert Power kortdurend (POST), daarna gaat dat LED branden.
Dan idem dito bij Send en Receive, dus uiteindelijk brand alles behalve Online (die knippert).
Na verloop van tijd begint die procedure opnieuw; dit blijft zich herhalen.

Televisiebeeld is perfect (beter dan bij mij thuis) op RTL4 en Ned. 1 (de reference channels). Overige zenders trouwens ook.
Modem is door een monteur geïnstalleerd op een TRAS1000 waar een ETU-01 aan hangt. Gewoon standaard dus. Kabels zijn bij installatie extra grondig nagelopen omdat er toen al problemen waren in Cromvoirt. Haar eigen proeftijd is probleemloos verlopen: gedurende 2 maanden niet één minuut uitval. En daarna begon het voor haar dus.
Wat ik hier heb geschreven is wat ik van haar situatie weet; wat zij mij heeft verteld. Ze heeft zelf de beeldkwaliteit thuis met mijn beeldkwaliteit voor analoge tv vergeleken.

EDIT: Maar zo te horen heb jij kennis van dit feit. Weet jij wellicht waar de oorzaak ergens zit? Lokaal probleem in wijkcentrale, databasestoring, netwerkprobleem, capaciteitsgebrek, etc? De eerste storing die ze had was het gevolg van een databasestoring, aldus de agent bij de helpdesk... Er werden dubbele IP's aan de modems toegekend (dus een al toegekend IP werd ook nog aan een ander toegekend). Maar die storing was dus opgelost, want tussen die storing en de huidige heeft ze wel weer iets van twee weken goed internet gehad. Dus lijkt me het eigenlijk voor de hand liggend dat die storing waar ze nu last van heeft een andere oorzaak heeft... Als ik nou precies haar postcode zou hebben geweten enzo dan had ik zelf navraag kunnen doen bij de klantenservice. Dat lukt me meestal ook voor mijn zus...

EDIT No. 2: Internet kan erg handig zijn -- heb de cijfers van haar postcode opgezocht door een aangrenzend adres te gebruiken (van een camping). nu meldt 0800-0760 nog steeds de storing dus voor haar postcode. Zou alleen handig zijn als er een soort van oorzaak bij werd gegeven (capaciteitsprobleem of echt technische storing).

[ Voor 33% gewijzigd door csteelooper op 17-06-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 14:31
csteelooper schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:04:
URGENTE Vraag:

Sinds afgelopen dinsdag zit een kennis van mij, woonachtig in Cromvoirt, zonder internet. Er schijnt inderdaad een storing te zijn geweest die het grootste deel van Cromvoirt lam had gelegd voor wat @Home betreft, maar andere mensen in Cromvoirt die ze kent hadden Donderdag weer internet. Zij zelf nog steeds niet.
Nadat ik haar vroeg of ze toch nog maar eens de storingslijn wilde bellen met haar postcode, werd haar inderdaad gemeld dat er nog steeds een storing is.
Nu mijn vraag: Weet iemand misschien wat de oorzaak is van de storing, of wanneer deze is opgelost? De helpdesk maakt haar alleen duidelijk dat er een storing is... verder niets... En daar gaat ze dan doodleuk meer dan 120minuten per keer voor in de wacht... Ik heb haar al aangeboden om namens haar te bellen, maar ik weet haar huidige adres niet en ook zaken als haar cp-nummer zijn me niet bekend terwijl @Home toch minimaal één van die gegevens nodig heeft. Ik dacht: ik probeer het eerst maar eens hier, voor ik @home zelf ook nog eens meer dan 5 euro spek...

Het is de tweede storing in nog geen 3 weken tijd; de vorige storing zorgde ervoor dat er bij haar 10 dagen (!!!) niet kon worden geïnternet. Die bewuste storing deed zich voor daags nadat een probleemloos verlopen proeftijd (breedband [intensief]) ten einde was. Nu geebruikt ze basis [regelmatig], omdat ze de intensief-prijs gewoonweg niet kan betalen. Maar ze heeft dus twee maanden probleemloos kunnen internetten en dat gaat nu al voor de tweede keer niet.
Kan ze opzeggen zonder in de problemen te komen? Of wordt dat meteen contractbreuk? Heeft iemand ervaring met dit soort kwesties?
Alvast bedankt.... @home: :r
Over dat gedeelte van de storing: ik werk bij @home en als er daadwerkelijk een storing was kunnen wij dat op het storingsbord zien maar niet wat de oorzaak of wanneer hij is opgelost omdat wij ook afhankelijk zijn van die monteurs die het probleem moeten oplossen.

Dat van die 120 minuten wachttijd is onzin als het echt om een gewone storing zou gaan wat algemeen bekend is bij ons want dan heb je het over Tier2 oftewel de technische dienst, want daarvoor verbinden wij NOOIT door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
AaiGht schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:14:Dat van die 120 minuten wachttijd is onzin als het echt om een gewone storing zou gaan wat algemeen bekend is bij ons want dan heb je het over Tier2 oftewel de technische dienst, want daarvoor verbinden wij NOOIT door.
Nou dan moeten er toch echt wat mensen opnieuw geinstrueerd worden bij jullie helpdesk. Toen ik vorige maand hier een week lang storing had en de helpdesk belde werd er mij keer op keer gezegd dat ik doorverbonden kon worden naar de TD omdat die er meer van wisten. Na 1 keer dat gedaan te hebben wist ik inderdaad wel dat dat zinloos was maar dat ze niet doorverbinden daarvoor is dus gewoon niet waar.

Verder nog de wijze waarop sommige op die helpdesk klanten van @home te woord staan, die is ook betreurenswaardig. Niet bepaald een visitekaartje. Er zitten ook prima mensen die goede inzet tonen, heb er 2 van aan de lijn gehad in m'n @home periode, maar het merendeel is gewoon slecht.

Maargoed verder hou ik op over die helpdesk, ben inmiddels een zeer tevreden gebruiker van IPB van KPN :)

[ Voor 22% gewijzigd door B-Buster op 17-06-2006 14:21 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:44

Yucko

One clown to rule them all !

OMG ! @home heeft zijn DNS weer op orde. Of iig zo dat mijn hostname weer te resolven is Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif

Het blijven toch prutsers, daar niet van :P

[ Voor 14% gewijzigd door Yucko op 17-06-2006 17:49 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34

defiant

Moderator General Chat
Uit de nieuwsbrief van @home:
Problemen klantenservice aangepakt

Onlangs was @Home negatief in het nieuws door problemen met de bereikbaarheid van onze klantenservice. De problemen worden momenteel grondig aangepakt. Zo is onder andere de logistiek verbeterd en zitten er meer goed getrainde collega’s bij de klantenservice om lange wachttijden te verkorten. We zien dan ook dat het aantal klachten snel afneemt. Gelukkig zijn de meeste klanten hartstikke tevreden over de producten van @Home.
@home is blijkbaar wel gevoelig voor negatieve publiciteit.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nou, me webspace is wéér eens niet bereikbaar. Het werkte éindelijk weer goed en dan ineens werkt het niet meer. Zijn er meer die daar last van hebben??
probleem: inloggegevens worden niet geaccepteerd, dan weer wel en dan weer niet

edit: windows commander is automatisch blijven reconnecten en dan gaat het ineens wel goed? (na 7 minuten proberen :? )

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 17-06-2006 22:41 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Met welk interval probeer je te connecten? Als je dat te kort zet kan het ook zijn dat je gewoon een tijdje geblokt wordt.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CamU schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:43:
Met welk interval probeer je te connecten? Als je dat te kort zet kan het ook zijn dat je gewoon een tijdje geblokt wordt.
als dat probleem er is, is dat meteen bij de 1e poging van connecten. en elke keer krijg ik dan 530, authentication failed. zowel IE FF als windows commander
interval: 5sec, maar maakt niet uit, is authenticatie probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 17-06-2006 22:46 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Als je authenticatie failed, en je blijft proberen om verbinding te maken, kan het nog steeds wel zo zijn dat je na een tijdje geblokt wordt, omdat er voor die server vanaf jouw ip geen succesvolle authenticatie kan plaatsvinden. Dat het probleem bij @Home ligt is dan wel duidelijk, maar dat weet die server misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CamU schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 23:07:
Als je authenticatie failed, en je blijft proberen om verbinding te maken, kan het nog steeds wel zo zijn dat je na een tijdje geblokt wordt, omdat er voor die server vanaf jouw ip geen succesvolle authenticatie kan plaatsvinden. Dat het probleem bij @Home ligt is dan wel duidelijk, maar dat weet die server misschien niet.
elke reconnect krijg ik melding van 530, authenticatiefout, als ik te vaak/snel achtermekaar (re-)connect dan hoor ik toch een andere melding te krijgen?
ps, ik reconnect maar 3* of zo en dan hou ik het voor gezien als het niet lukt

dat het probleem bij@home ligt weet ik ook, was 1,5maand terug ofzo een storing die dit veroorzaakte, maar probleem is hier niet opgelost. Kan wel weer mail sturen maar dan verwijzen ze me door naar dat dure 0900 nummer waar je nog lang moet wachten ook. De laatste keer verwezen ze me door naar 2e helpdesk maar zonder direct telefoonnummer moet ik 2* lang wachten, duurt me te lang en wil niet wéér een hoge rekening door @home

edit:
Hier heb je de log van windows commander: link

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 18-06-2006 01:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor het ftp'en altijd de plugin van firefox, fireftp heet die.

Ik heb hier al mijn 5 email accounts in staan van @home en dit vind ik nog sneller dan Ws ftp pro die ik hiervoor altijd gebruikte.

Probeer fireftp eens,

Linkje = http://fireftp.mozdev.org/ en is ook maar 100 KB groot.

220-FTP server ready.
220-<<
220-Welkom bij de @Home Webspace FTP server.
220-Tip: Weet u dat u met WebDAV een wereldwijde
220-Webdrive ter beschikking heeft?
220-
220-Zie http://homedrive.home.nl/
220->>
220 Authorized access only - Uitsluitend toegang voor @Home abonnees
230 OK. Current directory is /

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

JaJoah schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:31:
OMG ! @home heeft zijn DNS weer op orde. Of iig zo dat mijn hostname weer te resolven is [afbeelding]
Jep hier ook!

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
B-Buster schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:17:
[...]

Nou dan moeten er toch echt wat mensen opnieuw geinstrueerd worden bij jullie helpdesk. Toen ik vorige maand hier een week lang storing had en de helpdesk belde werd er mij keer op keer gezegd dat ik doorverbonden kon worden naar de TD omdat die er meer van wisten. Na 1 keer dat gedaan te hebben wist ik inderdaad wel dat dat zinloos was maar dat ze niet doorverbinden daarvoor is dus gewoon niet waar.

Verder nog de wijze waarop sommige op die helpdesk klanten van @home te woord staan, die is ook betreurenswaardig. Niet bepaald een visitekaartje. Er zitten ook prima mensen die goede inzet tonen, heb er 2 van aan de lijn gehad in m'n @home periode, maar het merendeel is gewoon slecht.

Maargoed verder hou ik op over die helpdesk, ben inmiddels een zeer tevreden gebruiker van IPB van KPN :)
Bullshit, bij storingen verbinden wij heus niet door naar de technische dienst als zij er toch niks aan kunnen doen.

Waarschijnlijk moet je gewoon even je oortjes open doen als ze zeggen dat het wellicht een Signaal Probleem (RF) is of iets dergelijks waarvoor je normaal een monteur krijgt of indd moet worden doorverbonden.

Maar voor een storing verbinden wij NOOIT door, get it through your thick skull okie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
bartgrefte schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:21:
[...]
...
edit:
Hier heb je de log van windows commander: link
Je logfile schept wel enige duidelijkheid, want zolang je probeert te connecten op deze server homedrive.home.nl=213.51.131.49 krijg je een "authentication failed" terug. De laatste keer connect je met deze server : homedrive.home.nl=213.51.131.51 en kom je er wel doorheen. Wat gebeurt er als je dat laatste IP statisch invoert? Word je dan nog steeds telkens de toegang geweigerd?

edit:

Daar ligt je probleem. Als ik hier via ftp://gebruikersnaam@213.51.131.49 probeer te connecten word ik ook niet toegelaten, verander ik het ipadres dan krijg ik wel toegang. Blijkbaar is er dus een storing bij .49.

[ Voor 45% gewijzigd door CamU op 18-06-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CamU schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Je logfile schept wel enige duidelijkheid, want zolang je probeert te connecten op deze server homedrive.home.nl=213.51.131.49 krijg je een "authentication failed" terug. De laatste keer connect je met deze server : homedrive.home.nl=213.51.131.51 en kom je er wel doorheen. Wat gebeurt er als je dat laatste IP statisch invoert? Word je dan nog steeds telkens de toegang geweigerd?

edit:

Daar ligt je probleem. Als ik hier via ftp://gebruikersnaam@213.51.131.49 probeer te connecten word ik ook niet toegelaten, verander ik het ipadres dan krijg ik wel toegang. Blijkbaar is er dus een storing bij .49.
krijg nou de t*ring, jouw tip werkt! zal @home wel ff mailen waar het probleem zit.
ik bedoel dus, ik voer ipv homedrive.home.nl dat laatste ip in en het werkt meteen

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 18-06-2006 22:29 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Leuk @home, voor jullie ter info!
Het internet werkt beter als de organisatie

T.a.v. Dhr H. Meines of iemand anders die onderstaand probleem oplost.

Geachte Dhr H. Meines,

graag wil ik even mijn beklag doen over uw afdeling en bedrijf @home hopende hiermee mijn "wanbetalings" probleem uit de wereld te helpen,

Laten we voorop stellen dat ik meer als 6 jaar naar tevredenheid gebruik heb gemaakt van @home en daarbij mijn financiele verplichtingen heb voldaan.

in februari heb ik @home opgezegd ivm een verhuising medio maart. dus per 1 april einde oefening.
Dit heb ik bevestigd gekregen van 1 van uw medewerkers per mail.

eerste week april: Mailtje met online factuur en jawel een automatische incasso.
Op aanraden van een helpdesker heb ik dit bedrag laten storneren. Er was iets fout gegaan met de doorvoering van mijn opzegging.
De dag na de storno een mailtje van essent over betalingsproblemen......
hierop een mail gestuurd maar geen reactie vernomen.
eerste week mei: Mailtje met online factuur en jawel een automatische incasso maanden april en mei!
Gebeld, idem verhaal van hierboven.

Enkele weken geleden heb ik zelf contact opgenomen na ontvangst eerste aanmanings/dreig brief.
NA een telefoongesprek van >2 uur waarvan 1,5 uur wachtrij zou het eindelijk geregeld gaan worden met een telefonische terugkoppeling ter bevestiging.
Tot op heden niets daarover vernomen.

Vandaag heb ik de 2de aanmaning ontvangen van @home.
Hierin wordt gesproken over meerdere mailtjes die ik ontvangen zou hebben.
Een afgelsoten internet abbonement ivm wanbetaling en of ik zo spoedig mogelijk een bedrag van 143 euro wil overmaken.
Anders mag ik bezoek verwachten van een incasso bedrijf.
Ik geloof niet dat de nieuwe bewoners van mijn oude huis hier op zitten te wachten.

Ik wil u vragen dit misverstand zo snel mogelijk recht te stellen.
Mij schadeloos te stellen. o.a. voor de gemaakte telefoonkosten van 3,5 uur en mijn verloren tijd.
Mijn persoonlijke gevens in uw systeem te verwijderen OF in ieder geval niet associeren met wanbetaling.

Mocht u nog meer informatie willen dan ben ik bereid deze persoonlijk toe te lichten, hiervoor ben ik telefonisch te bereiken op telefoonnummer 06-*********.

Ik hoop op een spoedig antwoord van uwer zijde.

met vriendelijke groet

gegevens

[ Voor 4% gewijzigd door joosd op 21-06-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
OMG ! @home heeft zijn DNS weer op orde. Of iig zo dat mijn hostname weer te resolven is [afbeelding]

Ze hebben er maar 1 jaar over gedaan! Kreeg na tig mailtjes in Maart eindelijk eens een niet standaard mailtje terug met dat het probleem in onderzoek was en na 3 maanden heeft dan toch eindelijk iemand het voor elkaar gekregen om het te fixen. Blijft toch triest dat het 9 maanden duurt om een simpel probleem te erkennen en nog eens 3 maanden om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

CamU schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:22:
213.51.131.49 = homedrive1.home.nl
213.51.131.51 = homedrive3.home.nl

Da's misschien makkelijker als IPnrs onthouden cq instellen.
Voorheen was er ook nog homedrive2.home.nl, maar die schijnen ze niet meer in gebruik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht...eind februari doorgegeven dat ik @Home Internet en @home Telefonie wil verhuizen.
Ik enkele keren gebeld of ons nieuwe telefoonnummer al bekend was wat we zouden krijgen (we gingen naar nieuwe regio met ander netnummer) en er werd gezegd dat ik die een week voor tijd zou ontvangen via de post.

Ok ok, ik vond 't wel best...als ik 19 juni maar kon internetten en bellen. Dus ik bel 15 juni nog eventjes om te controleren of alles wel is doorgevoerd (ik ken @home helaas iets te goed) maar nee hoor...
"oops meneer, het blijkt dat verhuizing niet is doorgegeven en verwerkt". Ach, ze hadden ook maar 5 maanden de tijd joh :D
Maargoed, er zou een spoed verhuizing worden geregeld voor mij, zodat we 19 juni toch zouden kunnen internetten en bellen.

19 juni, jeej!! verhuizing!! Allereerst ons arris modem eraan hangen, pctjes stallen en kijken of we internet hadden...nee hoor, ons modem kwam niet online :'( nu blijkt dus dat het onmogelijk is om een spoedverhuizing door te voeren voor Arris modems als je buiten het netnummer gaat wonen omdat het 2 weken duurt om een telefoonnummer te regelen voor die regio.

"Kan ik dan niet internetten zónder telefonie?" Nee, dat kan niet want het Arris modem kan dat niet...
Gelukkig had ik nog een Motorola Surfboard 4200 liggen _/-\o_ maargoed...dat wilde die medewerker niet doen voor mij.
Nogmaals gebeld, andere medewerker en gekeken of we toch internet konden krijgen.
Hebben we wat mogelijkheden doorgenomen, en nu zijn we in het systeem opgenomen als nieuwe klant voor alleen Internet met een surfboard modem. Maargoed, dat werkte dus niet...weer hele dag achteraan bellen voor 't modem om online te komen. Net voor 10 uur kwam ik er nog door, en snel ff opnieuw in 't systeem gezet, en om 11 uur hadden we internet :D jeej!! snel GoT checken en m'n pr0n voor die nacht binnenhalen :P

Kom ik de volgende ochtend helemaal blij uit bedje, heerlijk gesnurkt nadat we internet hadden :+ pak 'n pizza om 11 uur 's ochtends...zie ik dat het modem weer aan 't knipperen is :o geen internet...
moest ik verdomme weer 2x bellen voordat 't werkte :'(

Maargoed...eindelijk hebben we nu internet :D ben alleen heeeeel bang dat er nog minimaal 15 telefoonjtes komen om telefonie nu ook nog werkend te krijgen...

Conclusie: de verbinding is perfect als ie werkt, maar zodra je support nodig hebt ben je de klos...
heb in totaal 8 á 9 uur in de wacht gehangen met 'n mobiele telefoon om ook nog meerdere keren verkeerd te zijn doorverbonden en te worden afgescheept met "nee daar heb ik geen zin in".

Maargoed, mensen: als je GRATIS wilt bellen moet je 0800-2846631 bellen, je wordt dan doorgeschakeld naar @home helpdesk en een doorschakeling is altijd op kosten van diegene die je doorschakelt :) zo heb ik dus voor die 12 uur telefoneren geen ene rooie cent betaald...ik ben en blijf nederlander 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:59:
knipknip

Maargoed, mensen: als je GRATIS wilt bellen moet je 0800-2846631 bellen, je wordt dan doorgeschakeld naar @home helpdesk en een doorschakeling is altijd op kosten van diegene die je doorschakelt :) zo heb ik dus voor die 12 uur telefoneren geen ene rooie cent betaald...ik ben en blijf nederlander 8)
die is toch alleen voor telefonie? niet voor i-net?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:27:
[...]

ze hebben daar dezelfde tools hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:27:
[...]

je wordt doorgeschakeld naar de algemene athome lijn....keuze 3-2-2 is voor alleen internet help, 3-2-1 is voor internet en telefonie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Hehe, hostname werkt hier ook weer, echter wanneer ik het weer dynamisch instel krijg ik weer geen ip \o/ Stapje voor stapje komen we er wel :)

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:25:
[...]

je wordt doorgeschakeld naar de algemene athome lijn....keuze 3-2-2 is voor alleen internet help, 3-2-1 is voor internet en telefonie ;)
maw, gratis (voor ons dan) telefoonsupport ??
dus gewoon die 0800-nogwat bellen en dan 3-2-2? verwijzen ze je dan niet door naar dat 09008112 nummer? ik bedoel, je krijgt niet te horen van "voor i-net support moet je 0900.... bellen"??

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:52:
[...]

maw, gratis (voor ons dan) telefoonsupport ??
dus gewoon die 0800-nogwat bellen en dan 3-2-2? verwijzen ze je dan niet door naar dat 09008112 nummer? ik bedoel, je krijgt niet te horen van "voor i-net support moet je 0900.... bellen"??
ze zeggen dat je een 0900 nummer moet bellen, maar na dat verhaaltje wordt je doorverbonden :+

"De klantenservice van @home heeft een nieuw telefoonnummer, 0900-0740. Binnenkort bereikt u ons alleen op dit nummer. Noteert u alstublieft 0900-0740, lokaal tarief voor de klantenservice van @home. U wordt nu automagisch doorverbonden, een moment geduld alstublieft."
"Welkom bij de klantenservice van @home...."

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen dinsdag het probleem dat het modem, een Motorola SB5100E, geen verbinding kon maken met @Home. Dit gebeurde alleen laat in de avond en duurde tot de middag.

Gisteren lag de verbinding de hele dag eruit, maar sinds vanochtend is het weer terug.

Ik wou eigenlijk vandaag bellen, maar als er weer verbinding is ga ik niet bellen. Daarom wou ik eens weten of er meer mensen in Deventer problemen hebben gehad met hun verbinding. :)

Het signaal is binnen de norm en het enige belangrijke wat in de log staat van het modem is DHCP problemen. Dit houdt dus in dat ergens de verbinding niet goed is, maar naar mijn weten niet bij mij thuis. Daarover had ik al eens over gebeld en is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 23-09 18:14
Mja,

Je kan natuurlijk ook op een andere manier in contact komen met de helpdesk eheheh ;)
Kijk bijvoorbeeld hier voor de contactgegevens van de callcenter ;)

Of het je lukt.. i dunno.. maar genoeg calls moeten denk ik het punt wel duidelijk maken ;)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

_BladE2k_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:10:
Mja,

Je kan natuurlijk ook op een andere manier in contact komen met de helpdesk eheheh ;)

Of het je lukt.. i dunno.. maar genoeg calls moeten denk ik het punt wel duidelijk maken ;)
Helaas, daar ZAT @home support, nu volgens mij alleen nog maar sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 23-09 18:14
Ik weet wel zeker dat @Home support daar nog *zit* ;) Maar goed, de andere contactgegevens zijn er ook te vinden hoor :)

[ Voor 39% gewijzigd door _BladE2k_ op 27-06-2006 09:14 ]

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

_BladE2k_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:13:
Ik weet wel zeker dat @Home support daar nog *zit* ;) Maar goed, de andere contactgegevens zijn er ook te vinden hoor :)
Wel, de telefonie helpdesk zat daar tot voor kort, sales is daar ook aanwezig maar support is overgegaan naar 24help en stream ;)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:15:
[...]

ze zeggen dat je een 0900 nummer moet bellen, maar na dat verhaaltje wordt je doorverbonden :+

"De klantenservice van @home heeft een nieuw telefoonnummer, 0900-0740. Binnenkort bereikt u ons alleen op dit nummer. Noteert u alstublieft 0900-0740, lokaal tarief voor de klantenservice van @home. U wordt nu automagisch doorverbonden, een moment geduld alstublieft."
"Welkom bij de klantenservice van @home...."
Zou je dat nummer mij ook nog even kunnen posten/pm'en? Klinkt namelijk heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:02:
[...]

ik doe niks fout, er komt gewoon niemand. laatste keer wist ik er zelfs niks van :? , ik had problemen en na paar dagen gewacht te hebben en weer (10e*) belde kreeg ik te horen dat er iemand was langsgeweest. Ik zo van: huh? ik heb niemand gezien. @home: in het systeem staat dat er iemand is geweest bij u thuis.
Dus niet.
Het kan ook zijn dat hij in het wijkkastje heeft gekeken. Als hij daar een probleem vindt, dan komt de monteur niet meer bij je huis langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BladE2k_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:13:
Alleen telefonie en emailsupport nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:58:
[...]

Het kan ook zijn dat hij in het wijkkastje heeft gekeken. Als hij daar een probleem vindt, dan komt de monteur niet meer bij je huis langs.
de helpdesk zei letterlijk dat er iemand aan de deur moest zijn geweest hier.....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:32:
[...]

Zou je dat nummer mij ook nog even kunnen posten/pm'en? Klinkt namelijk heel interessant.
0800-2846631

Ik vind dat @home zelfs VERPLICHT is naar de klant toe om dat nummer in bedrijf te houden, zeker omdat je ruim anderhalf uur moet wachten totdat je 2e lijns hebt, en met een mobiele telefoon kost dat klauwen vol met geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:51:
[...]

de helpdesk zei letterlijk dat er iemand aan de deur moest zijn geweest hier.....
Dat staat wel vaker in het systeem en dat klopt niet altijd :) Tenminste toen ik nog helpdeskslet was bij @home. (het wordt weleens verkeerd geinterpreteerd door de desbetreffende medewerker, vooral nu ze bij een nieuwe call center zitten. Wat niet zo goed loopt)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Mijn probleeem met de internet verbinding is verholpen. Ik heb uiteindelijk toch maar gebeld en ze hebben in de wijkkast het signaal verder versterkt, aangezien het tv signaal(analoog en digitaal) ook niet goed was.

Alleen toen ik mijn computer aandeed later die dag, viel de verbinding weer weg terwijl het de hele dag goed was. Ik heb toen XAMP en Icecast eraf gehaald, vanaf toen is de verbinding niet meer weg gevallen. Schijnbaar kan het dus ook aan brakke software liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Mystic_Jack schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:24:
Mijn probleeem met de internet verbinding is verholpen. Ik heb uiteindelijk toch maar gebeld en ze hebben in de wijkkast het signaal verder versterkt, aangezien het tv signaal(analoog en digitaal) ook niet goed was.

Alleen toen ik mijn computer aandeed later die dag, viel de verbinding weer weg terwijl het de hele dag goed was. Ik heb toen XAMP en Icecast eraf gehaald, vanaf toen is de verbinding niet meer weg gevallen. Schijnbaar kan het dus ook aan brakke software liggen. :)
Toen hij er later die dag mee ophield, gaf het modem toen aan (via de webadmin, 192.168.100.1, beschikbaar op de surfboards) dat er geen verbinding was? Zo ja, dan is het heel erg onwaarschijnlijk dat het aan software op een computer lag.

Wat zijn trouwens de signaalsterktes? Download SNR moet idiealitair geloof ik rond de 30 dB zitten, al is het bij mij 37 en geeft geen problemen. Lager is beter.

Upload power level kan maximaal op 58 dBmV zitten. Als je daar aan zit, heb je een grote kans dat je de verbinding verliest. Ook hier is lager beter.

Ik zie net trouwens dat mijn upload 58 dBmV is. Dat is niet zo mooi. Een tijd geleden hebben ze al iets gefixt waardoor het signaal van mijn modem beter overkomt in de centrale, en dus minder signaalsterkte nodig is, maar dat werkt blijkbaar niet zo best meer. (edit: nu, de volgende ochtend, zit hij op 51 dBmV. Dat is weer mooi. Hopelijk blijft hij daar.)

[ Voor 4% gewijzigd door halfgaar op 02-07-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img313.imageshack.us/img313/8923/untitled0zy.pngAfbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/350.gif _/-\o_

Ik had toch maar 4 Mbit :?

Sinds 5 minuten is ie door. Even via 192.168.100.1 de modem gereset, was te lam om op te staan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:27

dbzfan

Nee.

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door dbzfan op 03-07-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraag, zijn die coaxkabelkastjes met aansluiting voor modem ergens te krijgen??
'k wil em namelijk vervangen omdat dat kastje wat ik nu heb (tcu-01 oid edit: CTU-01) tv en radio uitmekaar trekt terwijl ik die over 1 kabel wil hebbe

ff voor de duidelijkheid, 't is deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/DSC00123_klein.JPG
klik voor grote versie

@ hieronder: die kabel tussen modem en kastje gaat het mij niet om. Dat kastje filtert (naast interpret) het tv én radiosignaal uit elkaar, en ik wil juist tv én radio over één (1) kabel maar dat wil zo niet. daarom vraag ik dus of die kastjes met (schroefdraad plug voor modem) los verkrijgbaar zijn, maar dan wel een met één coax waar zowel tv als radio op zit.
Ik weet dat ze er zijn daar mijn pa zo'n een in meterkast heeft maar doordat ik kabelinternet heb moet ik zo'n speciaal (voor die modem aansluiting) kastje hebben en die zijn niet bij onderdelenhuis te krijgen voor zover ik weet,

en voor ik het vergeet, het gaat hier om de zwarte arris modem, die waar je niet bij de webinterface kunt komen als de modem online is

[ Voor 95% gewijzigd door Raven op 07-07-2006 19:04 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:31

Klippy

Still Game

Welk modem?
Mijn modem heeft gewoon schroefdraad op de COAX, die kan je overal krijgen :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klippy schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:53:
Welk modem?
Mijn modem heeft gewoon schroefdraad op de COAX, die kan je overal krijgen :?
zie onderste stuk van vorige post

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Volgens mij wil jij gewoon een t-splitter hebben met f-connector aansluitingen. Die kan je overal krijgen, zelfs bij de Hema volgens mij. Let wel op dat je geen aftapelement koopt, ipv splitter. Tenminste, opzich kan het ook wel, als je twee uitgangen van ongelijke sterkte wilt hebben. In het geval van een aftapper moet je wel opletten hoe je hem aansluit, omdat het waarschijnlijk bij de meeste niet zo is als bij een t-splitter (dus niet ingang in de kant waar één aansluiting zit, en de uitgangen aan de andere kant. Meestal zit de ingang aan de kant met twee aansluitingen). De Electro World hiero weet het verschil niet tussen een aftapper en splitter, en had mij dus ooit een aftappter gegeven ipv spiltter. Let dus goed op wat je koopt.

Er is trouwens wel een redelijke kans dat je modem niet meer werkt als je hem na een lang stuk kabel pas aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Wat zijn trouwens de signaalsterktes? Download SNR moet idiealitair geloof ik rond de 30 dB zitten, al is het bij mij 37 en geeft geen problemen. Lager is beter.
Een lagere SNR is beter??? Hoger is juist beter. 35 is goed, 30 is aan de (te) lage kant waarbij je niet alle soorten modulatie (kan iemand dat beter uitdrukken?) kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Oeps, hoger SNR is uiteraard beter... Waarom ik in mijn hoofd had waarom dat getal lager moest zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:20:
[...]

Een lagere SNR is beter??? Hoger is juist beter. 35 is goed, 30 is aan de (te) lage kant waarbij je niet alle soorten modulatie (kan iemand dat beter uitdrukken?) kan gebruiken.
30 is juist al vrij goed. een SNR van 23 wordt door @home nog als voldoende gezien om de maximale snelheden te halen. En dat lukt meestal ook wel. De kwaliteit van de apparatuur is wel goed. Alleen ze zijn niet zo goed in capaciteit plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klapy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01-2008
_BladE2k_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:10:
Mja,

Beetje te laat:
@home is daar sinds maart ofzo weg.
Internet zit nu in maastricht en amsterdam geloof ik
Telefonie, email, sales zit nog wel in enschede

[ Voor 17% gewijzigd door klapy op 10-07-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

halfgaar schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 11:10:
Volgens mij wil jij gewoon een t-splitter hebben met f-connector aansluitingen. Die kan je overal krijgen, zelfs bij de Hema volgens mij. Let wel op dat je geen aftapelement koopt, ipv splitter. Tenminste, opzich kan het ook wel, als je twee uitgangen van ongelijke sterkte wilt hebben. In het geval van een aftapper moet je wel opletten hoe je hem aansluit, omdat het waarschijnlijk bij de meeste niet zo is als bij een t-splitter (dus niet ingang in de kant waar één aansluiting zit, en de uitgangen aan de andere kant. Meestal zit de ingang aan de kant met twee aansluitingen). De Electro World hiero weet het verschil niet tussen een aftapper en splitter, en had mij dus ooit een aftappter gegeven ipv spiltter. Let dus goed op wat je koopt.

Er is trouwens wel een redelijke kans dat je modem niet meer werkt als je hem na een lang stuk kabel pas aansluit.
neeeej, 'k wil gewoon een wandcontactdoos die niet het tv en radiosignaal uitmekaar haalt. maw, een wantcontactdoos met een F-plug voor modem en één (1) coax waar zowel tv als radio signaal op staat.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:40
klapy schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:19:
[...]

Beetje te laat:
@home is daar sinds maart ofzo weg.
Internet zit nu in maastricht en amsterdam geloof ik
Telefonie, email, sales zit nog wel in enschede
Telefonie wordt nu ook gedaan door de amsterdamse Stream medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
meeste stream medewerkers zijn waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Storing bij @home in hengelo. :/

Ik heb ze gebeld, de medewerker was er niet helemaal duidelijk over, hij moest zich aan het protocol houden over dat er een monteur zou langskomen bij de wijkcentrale, en mocht dat niet werken dan komen ze bij mij langs om alles door te meten.

Internet vloog eruit, en het lampje send bleef branden.

Verders heb ik nou net een T-mobile unlimited internet (GPRS) voor 9.95 afgesloten en GoT ik nu via gprs \o/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wee iemand hoeveel dataverkeer je via je homedrive mag hebben per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:10

Sorcerer8472

Mens sana?

Klaus_1250 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:20:
[...]

Een hogere SNR is beter (mits in dB: decibel verschil tussen ruis en signaal)!

Bij signaalsterkte wil je juist een laag getal hebben als het een negatief getal is in dBm (naja, eigenlijk toch weer een hoog getal, want -10 is hoger dan -50 :P).

Anyway, hier in Landgraaf ligt het er weer deels uit. Vermoeiend :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:10

Sorcerer8472

Mens sana?

Godver zeg! Tot nu net, rond 18:15 werkte ipconfig /release /renew gewoon niet, nu hang ik aan de helpdesk, werkt het ineens wel, denken ze dat ik zo'n wijsneus ben natuurlijk :(

Gewoon toevallig tegelijkertijd storing opgelost :{

-edit-
Snelheid is nu ook hoger: 7.8M down en circa 1.1M up volgens speedtest :o Lijkt alsof het toch aan de verhoging lag :+

[ Voor 23% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-07-2006 18:44 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sander815 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:37:
wee iemand hoeveel dataverkeer je via je homedrive mag hebben per maand?
Nee. Ze hebben ook een policy je hele webspace inhoud weg te gooien als het echt te gek wordt.

Maar het is aardig veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
bartgrefte schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:15:
[...]

neeeej, 'k wil gewoon een wandcontactdoos die niet het tv en radiosignaal uitmekaar haalt. maw, een wantcontactdoos met een F-plug voor modem en één (1) coax waar zowel tv als radio signaal op staat.
Ik weet niet of je ze kan kopen, maar je hebt er in ieder geval één gekregen bij je internetpakket. Ik wel tenminste.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:09:
[...]

Bij signaalsterkte wil je juist een laag getal hebben als het een negatief getal is in dBm (naja, eigenlijk toch weer een hoog getal, want -10 is hoger dan -50 :P).
De signaalproblemen die ik heb gehad zijn altijd met upstream geweest. Daar is een lagere waarde beter, aangezien het niet om een binnenkomend signaal gaat, maar het signaal dat het modem uitstuurt. Als dat heel sterk moet zijn, dan is er teveel verlies.

[ Voor 39% gewijzigd door halfgaar op 12-07-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

halfgaar schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:05:
[...]

Ik weet niet of je ze kan kopen, maar je hebt er in ieder geval één gekregen bij je internetpakket. Ik wel tenminste.

[...]

De signaalproblemen die ik heb gehad zijn altijd met upstream geweest. Daar is een lagere waarde beter, aangezien het niet om een binnenkomend signaal gaat, maar het signaal dat het modem uitstuurt. Als dat heel sterk moet zijn, dan is er teveel verlies.
ik heb er ook 1 gekregen toen, die zit aan de muur. máár die heeft dus het nadeel dat ie radio/tv signaal uitmekaar haalt..... en dat wil ik nou niet

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 12-07-2006 21:31 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Die van mij doet dat niet, anders zou het heel lastig zijn hierzo, want dan kan je geen tv en radio naar boven sturen.

Ik snap niet dat dat ding van jou radio en tv al uit elkaar haalt. Misschien kan je @Home vragen om een nieuwe.

Mijn splitter ziet er zo uit overigens. Je kan zien dat bij de uitgang "RTV" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

me pa heeft die volgesmij

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Wissel ze om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Nog even 1 vraagje over die 0800-2846631 nummer. Is die echt 100% gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dan is híj de mogelijkheid radio en tv over een kabel naar boven te doen kwijt..... (daar maakt hij gebruik van namelijk

heb @home toch maar ff gemailt en waarempel, binnen 24 uur antwoord én géén gezeik van dat ik moet bellen. Ze sturen me een verhuisdoos toe.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ik heb een DHCP probleem met @Home ineens. Het modem kreeg wel verkeer (te zien aan het willekeurig knipperende activiteitslampje), maar mijn Coyote Linux router krijgt geen DHCP lease. Mijn e-tech router, die ik even heb geprobeerd, ook niet.

Die helpdesklui zijn echt niet cooperatief. "Wij ondersteunen geen routers, Wij ondersteunen geen routers, Wij ondersteunen geen routers". Ik maar proberen te vertellen dat er waarschijnlijk iets mis is met hun DHCP server, maar hij wil niet luisteren.

Ik heb nu even mijn IP gegevens handmatig ingevoerd in mijn router. Ik kan nu ook weer op de webadmin van mijn modem komen. In het log daarvan zie ik heel vaak dit:

code:
1
2006-07-16 00:15:51     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Ik denk alleen niet dat dat het is, want volgens de log gebeurt dit al maaden, zo af en toe. Al geeft hij de fout wel als critical.

Dit is mijn log van deze maand (al staan er ook veel zero-times in (01-01-1970):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Time    Priority    Code    Message
1970-01-01 00:00:18     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:07     3-Critical  0x04E33948  No Ranging Response received - T3 time-out
2006-07-16 00:15:51     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2006-07-16 00:15:41     3-Critical  0x04E33948  No Ranging Response received - T3 time-out
2006-07-16 00:15:36     3-Critical  0x04E33A10  Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2006-07-15 23:39:46     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2006-07-15 23:39:39     3-Critical  0x04E33948  No Ranging Response received - T3 time-out
2006-07-15 23:39:34     3-Critical  0x04E33A10  Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2006-07-15 23:34:20     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2006-07-15 23:34:15     3-Critical  0x040D9964  DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
2006-07-15 23:32:10     3-Critical  0x04E33948  No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:16     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2006-07-15 23:19:31     3-Critical  0x04E33A74  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2006-07-15 19:50:16     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2006-07-15 19:50:02     3-Critical  0x0501BD64  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2006-07-15 19:49:53     3-Critical  0x0501BDC8  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2006-07-15 19:49:52     3-Critical  0x04E33A10  Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2006-07-15 19:49:52     3-Critical  0x0501BDC8  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2006-07-13 03:04:41     5-Warning   0x040DC13C  DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2006-07-11 06:03:58     3-Critical  0x04E33A74  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2006-07-07 21:04:40     5-Warning   0x040DC13C  DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2006-07-05 12:48:55     3-Critical  0x04E33A74  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

Ik woon in regio eelde1.dr.home.nl. (vlakbij groningen). Heeft iemand dit probleem ook, of anders wat inzicht erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

halfgaar schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:03:
I

code:
1
Die melding staat ook in de log van mijn Webster modem. Ik heb echter geen probleem met het internet (behalve dat het te langzaam is)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste paar uur steeds wegvallend internet...en de dns van @home geeft dan ook steeds timeout...nu ff alternatieve dns ingesteld, eens kijken of 't goedgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

al 1,5 dag geen telefonie meer :'(

morgen nog maar eens bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!