DropjesLover schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:17:
tsjonge wat een problemen hier!
ons probleem:
na overschakeling van Campus i-net (nutsbedrijven maastricht) op @ home -> niets meer. bleek dat alle gegevens van campus verkeerd waren overgenomen. niet dat ze er zelf achteraan gaan om alles weer op orde te krijgen hoor, je moet zelf met de helpdesk bellen om alle gegevens (MAC adres en serienummer) opnieuw door te geven. dit gesprekje kostte mij (mobiel bellend) 20,40 eurootjes
en hierna werkt het nog steeds niet... dus ik weer bellen, lease niet goed, modem update. weer 15 euro
en hierna nog niets, weer gebeld, doorverwezen naar 2e lijn, maar daar was een wachttijd (weer 10 euro)
oftewel, ik ben bijna 60 euro kwijt aan beltegoed om mijn internet te fixen, een bedrag waarvoor ik 3 maanden ADSL2+ zou kunnen hebben. dit wilde ik ook wel aanvragen, maar we moesten ook een telefoonlijn nemen (10 euro per maand extra)
echt

Toevallig.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik sinds begin 2000 klant ben en nooit echt problemen heb gehad, daarom bben ik misschien wat geduldiger. Maar nu heb ik hetzelfde probleem.
Zal even mijn mail van vanmiddag posten.
Geachte heer/mevrouw,
De afgelopen maand heb ik al ongeveer tien keer gebeld met de helpdesk en ik ben ook al een aantal keer doorverbonden met de technische helpdesk voor hetzelfde probleem. De laatste keer dat ik voor dit probleem heb gebeld is vorige week zaterdag, maar na tien keer bellen zonder concrete oplossing hoop ik dat een e-mail wat meer resultaat oplevert.
Het probleem is dat ik geen IP adres krijg. Dit probleem doet zich voor als ik de PC rechtstreeks met het modem verbind, maar ook als ik een router of andere PC gebruik. Hierdoor is uitgesloten dat het probleem bij mijn PC of router ligt.
Elke keer als dit probleem zich voordoet bel ik met de helpdesk, maar die kunnen nooit mijn modemgegevens in hun systeem vinden. Vervolgens voeren die mensen mijn gegevens weer opnieuw in, melden mijn modem opnieuw aan in het systeem en doen een modem update. Na ongeveer 2 uur krijg ik dan inderdaad ook weer een IP lease, maar als die verlopen is begint alle ellende weer opnieuw en krijg ik weer geen IP adres.
Dit probleem is er nu ook weer, maar ik heb de vorige keer de statische IP gegevens gekregen, dus vandaar dat ik nu wel nog kan internetten.
U kunt begrijpen dat ik dit na 10x uitval in 3 weken tijd wel moe ben en ik hoop dat dit probleem eens grondig onderzocht kan worden en dat er een permanente oplossing komt.
Dit probleem doet zich voor sinds de verhuizing van Nutsbedrijven Maastricht naar @Home, dus volgens uw helpdesk is daar wat mis gegaan, maar het is uiterst vervelend dat het nu ook steeds opnieuw mis blijft gaan.
Mijn postcode is 62XXX, huisnummer 11 en het laatste referentienummer dat ik nog kon vinden is 274xxx, maar daarna heb ik nog minstens 3x contact gehad met de helpdesk.
Ik hoop dat u mij kan helpen, of in elk geval deze klacht nog eens door kan geven aan de juiste afdeling en dat deze klacht niet wordt afgedaan met een standaard mailtje.
Vriendelijke groet,
naam
Maar natuuurlijk krijg je daar wel weer gewoon een standaard "bel maar naar de helpdesk" mailtje op terug.
Ik vraag me acht af waarom ze dat mailadres hebben als ze toch niks via de mail behandelen.
Ik zit nu dus nog steeds met statische instellingen, gelukkig werkt dat wel, maar ik wil het wel opgelost hebben.
Dat 10x bellen is trouwens waar, kost gleukkig maar lokaal tarief met Tele2 voordeel dus dat is minder dan 2 euro per uur dus daar kan ik nog wel mee leven, maar het helpt gewoon niet als ik bel.
Ik heb 1x serieus 1 uur en 45 minuten gewacht op de 2e lijn, want toen had ik internet dringend nodig. En dan maar proberen rustig te blijven...
Verder word ik altijd wel netjes geholpen moet ik zeggen, maar die lui weten vaak nergens wat van, dat is te frustrerend.
Dus ben "blij" dat ik zie dat meer mensen er last van hebben, dan doen ze er eens wat aan misschien.
Maar ik weet eigenlijk niet meer wat ik nu dus nog moet doen.
Als ik bel zeggen "ik ze een update doen", maar na 10x kan ik wel raden dat dat geen permanente oplossing is. Dan gaat het wel altijd minstens een dag goed, dus daarna kan ik pas zien dat het niet helpt. Bel ik dan terug moeten die mensen verplicht die stappen weer afhandelen, maar soms mag ik met m'n oude ticket meteen naar de 2e lijn, maar dat duurt een uur en daar heb ik geen zin meer in.
Mailen helpt dus ook niet.
Denk dat ik maandag nog 1x ga bellen en proberen me bij die 2e lijn te lullen, maar dan

Hoe overtuig ik ze daar van het feit dat een gewone update niks doet? Hoe krijg ik ze zover eens serieus het probleem te achterhalen?
Heeft iemand daar ervaring mee? En anders? Brief?
Heb nu wel 2 weken gratis internet gekregen, maarja daar schiet ik ook niks mee op....
En ADSL is ook maar duur hier in de buurt, alleen wat van die KPN abbo'tjes. Durf niet over te stappen, m'n kabel snelheid is altijd top.