Toon posts:

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 15:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:08:
Ik ben het nu echt zat met @home! :(

Ik wil graag @home telefonie hebben alleen deze vraag is inmiddels al 6 weken in behandeling bij de technische dienst. Het probleem ligt hem namelijk dat ik in een nieuwbouwwoning woon sinds september 2005. Inmiddels heb ik al 5 keer contact gehad met de helpdesk van @home telefonie. Erg vermoeiend allemaal, maar aan de andere kant ook wel erg komisch op z'n tijd.

De gesprekken gaan namelijk allemaal zo:
Ik "ik zou graag een @home telefonie aansluiting willen hebben."
@home "Meneer, dat kan alleen als u een @home-internetaansluiting heeft"
Ik "Die heb ik ook"
@home "Maar volgens de postcodecheck kunt u geen internet hebben. Dus ook geen telefonie"

Vervolgens nog een langdradig welles-nietes verhaal. Het komt er uiteindelijk op neer dat ze hun systeem niet op orde hebben. Doordat mijn postcode nog niet in hun systeem voorkomt kan ik geen telefonie aansluiting krijgen. :(

Tijd voor wat anders dus.
Bekend.....

Heb sinds juni 2001 breedband internet.

Maar kan geen telefonie krijgen omdat ze volhouden dat mijn postcode een negatief resultaat geeft in de check....

8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Laatst online: 16-10-2024
LiquidSmoke schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:18:
Gister een ander modem binnen gehad...........

De zwarte motorola, en mijn vertrouwde Com21 gaat eruit;

met de Com haal ik van smorgens vroeg tot savonds laat 570Kb/s, alleen up ligt rond de 30, had wel iets hoger moeten zijn.

Wordt er ook een nieuw IP-adres toegekend (zelfde hostname, ander MAC-adres natuurlijk :P)?

In dit geval moet ik mijn dns ibj domeinhuis gaan updaten :(

Plus weet iemand of er klemmen te krijgen zijn voor die dingen? mijn com21 hangt in de meterkast, geen plek op de grond, dus moet die motorola ook hangen!
Ja er zijn 'klemmen' te verkrijgen voor de motorola modems, een plaatje die je er op kunt klikken en zo aan de muur kunt bevestigen, maar zover ik weet worden die standaard meegeleverd ?

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:44:
[...]

Bekend.....

Heb sinds juni 2001 breedband internet.

Maar kan geen telefonie krijgen omdat ze volhouden dat mijn postcode een negatief resultaat geeft in de check....

8)7
of wat dacht je van straten waar de nummers van verschoven zijn ooit? door dat er nieuwe huizen blokken gebouwt en je huisnummer opschuift?

kennissen konden nooit @home krijgen, omdat combinatie Postcode + huis nummer niet bestond 8)7
kwestie van de lui van @home uitnodigen om zelf te komen kijken ;)

maar administratief ist niet best gesteld :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Aero Cool schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:06:
Gister lag hier het internet van @home Basis eruit, modem en router gereset, werkt het weer, kom ik erachter dat het ip is verandert, en de hostname, en dat laatse snapte ik niet want die blijft toch hetzelfde :? eerst was het cc-xxxxxx-a.frane1.fr.home.nl en nu ccxxxxxx-a.haaks1.ov.home.nl.
en ik woon toch echt in franeker, friesland.. 8)7
Kheb er al een melding van gedaan, maar nog geen reactie..
Welcome to the haaks1 dns-suffix club! B) Ik zit er ook in, maar goed, woon ook in Haaksbergen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Aero Cool schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:21:
[...]

Krijg ik vandaag een maitje terug van @home met een excuses voor het lange wachten, komen ze met het antwoord over mijn computernaam, terwijl ik het over de Hostname had... 8)7 , in het maitje stond geen 1 x het woord hostname..
Volgens mij lezen ze bij @home de maitjes niet echt door, ik zal morgen wel es bellen.
Ze hebben daar een pakket wat de email afhandeld en de users al een standaardtemplate klaarzet aan de hand van termen ben de naam ff kwijt maar komt wel opdrijven (KANA), het kan zijn dat die de mail heeft klaargezet maar hostname = computernaam bij @home :).

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 16:33

WeirdEye

Eindbaas

Net wil opeens het internet niet meer, modem reset gedaan, komt ie niet meer online...gelukkig hebben de buren onbeveiligd draadloos.. >:)
Net gebelt met de helpdesk, omdat het zo druk is kunnen ze me niet te woord staan.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 15:18
Ik heb gisteren mijninstallatie pakket Telefonie binnen gekregen. Nieuw Arris modem dus die mijn COM21 moet vervangen.

Ik heb nog nooit problemen gehad met @Home dus ik vol vertrouwen mijn modem aansluiten, en je raad het al. Geen Internet!

Heb even printscreentjes gemaakt van de status van het Arris modem:

Dit zegt ie eerst:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/Arris/Tumbs/Status-Page.jpg

Na een tijdje veranderd dit in dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/Arris/Tumbs/Upstream-downstream.jpg

Mijn Hardwareversie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/Arris/Tumbs/Firmware.jpg

In de Event Log staat dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/Arris/Tumbs/Event-Log.jpg

CM State pagina:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/Arris/Tumbs/CM-State.jpg

Gisteren wel gebeld met die helpdesk. Die kon niets doen. De technische dienst ging het oplossen. Over 4 dagen moest ik het nog maar eens proberen :?

Ik heb zo'n gevoel dat mijn modem nog niet is opgenomen in hun systeem ofzo :?

Beetje vaag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Arris modem kan heel lang duren voordat die op de juiste frequentie zit. Kan wel eens een dag duren en soms is het misschien binnen een paar minuten gedaan.

Bij mij duurde het ook even voordat hij op de juiste frequentie zat (Chello ook Arris alleen dan de TM402B).

[ Voor 7% gewijzigd door schnumi op 25-03-2006 17:23 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
schnumi schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:22:
Arris modem kan heel lang duren voordat die op de juiste frequentie zit. Kan wel eens een dag duren en soms is het misschien binnen een paar minuten gedaan.

Bij mij duurde het ook even voordat hij op de juiste frequentie zat (Chello ook Arris alleen dan de TM402B).
Volgens mij is dat het probleem niet hoor. Hij vindt de frequentie namlijk wel. Zodra hij een CM-IP adres aanvraagd van de DHCP gaat het mis, en begint ie opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

schnumi schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:22:

Helpdesk @Home geeft aan 3 uur, maar wees geduldig zodra je niet meer in de webinterface kunt komen is het in orde :9 Mocht het nu al echt lang aanhouden bel dan gewoon de helpdesk op 08002846631 die mensen zitten nog bij de bsc voor zover ik weet en zijn meer ervaren dan die op het 0900 nummer.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alternativ schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:40:
[...]

Helpdesk @Home geeft aan 3 uur, maar wees geduldig zodra je niet meer in de webinterface kunt komen is het in orde :9 Mocht het nu al echt lang aanhouden bel dan gewoon de helpdesk op 08002846631 die mensen zitten nog bij de bsc voor zover ik weet en zijn meer ervaren dan die op het 0900 nummer.
dat 0800 nummer, krijg je dan de échte (2e) helpdesk aan de lijn die je via het 0900 nummer vrijwel nooit te spreken krijgt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

bartgrefte schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:10:
[...]

dat 0800 nummer, krijg je dan de échte (2e) helpdesk aan de lijn die je via het 0900 nummer vrijwel nooit te spreken krijgt?
Nope.. op 0800 zitten de mensen die al wat langer ervaring hebben met @home op 0900 krijg je de prutsers =]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijden geen problemen gehad met m'n internetverbinding (as in: sinds vorig jaar september), begint een maand geleden weer hetzelfde liedje: verbinding valt weg op de meest ongelegen momenten, soms uren en soms maar een minuut. Opstarten helpt meestal, alsmede de verbinding opnieuw tot stand brengen. Best irritant steeds, maar het werkt.

Vorig jaar kampte ik met hetzelfde probleem en na lang proberen eindelijk iemand van Klantenservice aan de lijn, die waarschijnlijk minder weet van computers dan ik. Aangedragen oplossing? Stekker van het modem eruit en na een tijdje weer erin. Er zou een monteur langskomen om de boel eens na te kijken, maar die heb ik nooit gezien. Problemen waren na het telefoontje wonderbaarlijk opgelost.

Dit keer weer hetzelfde. Vorige week gebeld en dit keer zou het aan m'n antivirus liggen (AVG Free). Yeah, right. Ze raadde me @Home Antivirus aan. Even geprobeerd, maar het programma zag er erg primitief uit en meteen weer gedeinstalleerd (internet bleef uitvallen). Nu weer fijn m'n oude vertrouwde AVG op m'n pc. Internet valt sinds het telefoontje minder uit dan voorheen, nu alleen nog maar als ik een spel aan het spelen ben en daarna weer op internet wil.

Ik vind het maar een vreemde zaak, omdat mijn verbinding perfect werkt (volgens netwerkverbindingen in XP), modem ook en toch geen Internetverbinding. Netwerkverbinding herstellen is de enige optie, of pc opnieuw opstarten. Gooit @Home sommige ip-adressen er soms uit bij veel connecties? Ik ben niet zo thuis in netwerken, maar ik begin te vermoeden dat hier iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
succes met je arris modem........
ik heb voor me moeder haar proefabbonement maar opgezegd
ze heeft in haar 2 maanden welgeteld 2weken een werkende verbinding gehad
arris modem was steeds bezig met verkrijgen data ip adres (DHCP)
heb veel geld uitgegeven met een helpdesk bellen,maar die deed er niks aan.
tot 3 keer toe werd het afgedaan met over 3 uurtjes,2 dagen
en binnen 1 week is het opgelost mevrouw.
nou niks dus......ze hebben zeker teveel klanten!
slechte zaak van athome
weer 3 klanten minder
niemand uit me familie wil nog athome hebben
als je een probleem hebt moet je een nummer bellen (10ct vaste lijn/1 euro mobiel) wat jou geld kost
voor een probleem wat bij athome ligt........(overboeking etc..)
ik kan me niet indenken dat mensen telefonie via athome willen hebben.
of je moet nog een mobieltje hebben om de helpdesk (1 euro/min) te bellen als je telefoon niks meer doet.
voor mij heeft athome nu definitief afgedaan en zit me moeder nu terug bij kpn!
dat werkt altijd (nog geen storing meegemaakt die 2 maanden duurt en niet wordt opgelost)
succes athome-fans

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:27:
Dit keer weer hetzelfde. Vorige week gebeld en dit keer zou het aan m'n antivirus liggen (AVG Free). Yeah, right. Ze raadde me @Home Antivirus aan. Even geprobeerd, maar het programma zag er erg primitief uit en meteen weer gedeinstalleerd (internet bleef uitvallen). Nu weer fijn m'n oude vertrouwde AVG op m'n pc.
Dat vind ik dus een heel erg kwalijke zaak. Als je de AVG-firewall editie hebt, zou het kunnen, maar dan moet het makkelijk op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

wooley schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:43:
ik kan me niet indenken dat mensen telefonie via athome willen hebben.
of je moet nog een mobieltje hebben om de helpdesk (1 euro/min) te bellen als je telefoon niks meer doet.
Daarom is het telefonie nummer ook gratis ;) 08002846631 tevens ligt het probleem niet bij de helpdesk die moeten procedures doorlopen en mogen verder niets anders een update hier en een update daar moet doorgaans het probleem verhelpen maar het handmatig fixen van leases mogen en kunnen ze niet.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou op 30 juni verleden jaar telefonie van @home krijgen, het Arris modem had ik al aangesloten op het aan mij opgegeven tijdstip maar inet werkte natuurlijk niet, daar was weer een telefoontje aan de helpdesk voor nodig.
Goed, inet deed het, nu de telefonie nog.
De KPN hield zich aan de afspraak en sloot mijn vaste telefonielijn op de overeengekomen datum af. @Home daarentegen hield zich niet aan de overeenkomst en leverde niet.
Bij de helpdesk wist men van niets en spraken enkel over een nog niet opgeloste storing, op mijn vraag hoe lang het nog kon duren in dagen, weken of maanden, kon men geen antwoord geven.
Het werd uiteindelijk dus het laatste, hoewel ik na 6 weken de overeenkomst had ontbonden wegens niet nakomen van de dienstverlening. @Home deed of z'n neus bloedde en faktureerde rustig door, alle door mij verzonden mailtjes ten spijt, waar ik enkel een standaardmailtje op terugkreeg.
In het laatste mailtje wisten ze mij staalhard te vertellen dat ik volgens hun gegevens mijn telefoonverbinding gewoon kon gebruiken.
Ondertussen in alle staten de helpdesk maar weer eens gebeld met de vraag of je een @Home telefonieverbindig kon gebruiken met een knipperend telefoonLEDje op het modem, geen kiestoon en mensen die mij belden en enkel de mededeling "dit nummer is niet in gebruik" kregen te horen.
Nee, natuurlijk niet meneer, er is door @Home al diverse keren geprobeerd om contact met u op te nemen om het probleem op te lossen.
Op mijn vraag hoe dan wel kreeg ik als antwoord: "We hebben geprobeerd u te bellen".
Als daar je broek niet van afzakt dan weet ik het ook niet meer.
Maar goed, enkele dagen later merkte mijn vrouw plotseling op dat het LEDje op het Arrismodem niet meer knipperde. De hoorn van de haak en wie schetste mijn verbazing, op 14 november hadden ze het voorelkaar en was mijn telefonieverbinding een feit.
Minpuntje was dat de verbinding zwaar gestoord was, het was net of draaide er constant een generator doorheen.
Uiteindelijk heb ik na nog veel meer ellende die ik jullie hier zal besparen, mijn Arris modem teruggestuurd, in februari mijn geld terug gehad en ben ik van de @Home telefonie-ellende af.
Nog 8 maanden omdat we ook een digitaal TV-signaal van @Home hebben, en dan kan ik van @Home af.
Als we tegen die tijd een andere goede inetprovider kunnen krijgen dan gaat @Home de deur uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Tnx voor de reacties, ik heb die klemmen namelijk ook al eerder gezien, maar ik heb er toch echt geen gekregen :( modem kan wel staan, maar heb liever dattie hangt, en dan het liefst aan de klem, voor de nettigheid etc.......

Mooi dat mijn IP niet veranderd als het goed is, anders moest ik alles weer omzetten.

Hoop dat de verbinding even snel blijft, alleen wat stabieler, want ook ik heb dat vooral in de avonduren mijn verbinding wegvalt voor ~10 seconden. Upstream iets aan de lage kant.

We zullen het wel zien dinsdag-op-woensdag-nacht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Als ik zo vrij mag zijn, wil ik toch even mijn 'gal' spugen over de service van @home:

Bestel ik een pakket, helemaal blij, want is mijn 1e ineternet sinds ik op mezelf woon. Gaat allemaal goed, bevestigingsbreif gehad en het pakket zou dan en dan geleverd worden.

1wk later belde ik maar 's waar heb pakket bleef.
" Ja meneer die is al afgeleverd".
Ow? Ik heb niks gezien...
"Ja het staat in het syteem hier....."
Tja dat kan maar waaorm heb ik dan niks ontvangne?
"Ik zie hier bij de opmerkingen staan dat het bij de buren is afgegeven"
Aaaaaaaaaaaaaah dat verklaard een boel, ik was niet thuis waarschijnlijk, bedankt ik ga het navragen.
Dus na 40 min opgehangen, en bij de buren(5 stuks) gaan vragen, maar ja niks bekend bij mijn buren.

2 dagen later weer bellen:
na 45 minuten wachten toch maar dooverbonden naar 2e lijn, dus weer wachtrij en na 20 minuten:

Hallo:
- Heeeft u een refentienr meegekregen voordat u doorverbonden werd?
Nee
" ow, dan moet ik een en ander weer opzoeken..."
Verhaal opnieuw uitgelegd...
"Dit moet ik aan mijn mentor vragen"
weer 10 minuten in de wacht...
" Bedankt voor het wachten, heeft u ook bij de andere buren gevraagd?"
JA
"Dan ga ik nog e.a. nakijken een moment....."
na 5 min:
"Het ziet er naar uit dat het op het verkeerde adres is afgegeven" -- Ik schiet in de lach en denk oh ja joh! Dat was me nog niet opgevallen.

"We gaan u een nieuw modem opsturen...naar nr 108..."
Aaaaaaaah had al 3x uitgelegd da tik op 110 woon!
Maar goed, hoe lang gaat het nu nog duren dan meneer van de 'help' desk?

Ja... MAXIMAAL 2 weken...

Oh ja heeeeeeel FIJN!!! Omdat die fuckers van selectvracht te lui zijn om het ding op het postkantoor achter te laten en mij een briefje in de bus te doen moet ik nog weer 2 weken wachten tot er een nieuw pakket wordt geleverd.

Nu maar hopen dat het pakket WEL op de juiste manier wordt afgeleverd en niet weer bij mijn 'buren'. Want waar het pakket is gebleven.... Geen idee!

Tot zover, een goed begin van @home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 14:35
Mijn verhuizing blijkt achteraf nog slechter verlopen te zijn als ik had gedacht. Ik krijg geen rekeningen meer dus daar ben ik even achteraan gegaan. Het blijkt dat er 2 abbonementen aktief zijn op mijn naam en van eentje verlopen binnenkort mijn mail adressen (degene die ik nu gebruik). Deze moeten omgezet worden.. ben benieuwd of dit allemaal goed loopt maar ik ben bang dat ik straks mijn mail adressen kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had m'n proef@home abonnement netjes en ruim van tevoren opgezegd, daar ook een bevestiging van gekregen. Check ik vervolgens voor de zekerheid m'n @home mail: staat er een mailtje: bedankt dat u na uw proefperiode bij @home wilt blijven, abbo verlengd bla bla bla *zucht* kan er dan ook niets goed gaan ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
@Home maakt er wel een rotzooitje van he :/

Ik heb @Home Telefonie aangevraagd.Afgelopen vrijdag het pakket gekregen met een kaartje erin:

SLUIT ZO SPOEDIG MOGENLIJK UW NIEUWE MODEM AAN!

Ik dus aansluiten, NO GO :( Bellen, ja over 4 dagen weer proberen. Gisteren geprobeerd, no go, weer bellen, ja nog 3 dagen wachten.

Iemand ervaring hoe lang dit gaat duren? Ik word er nu al moe van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Volgens mij heb ik toch een nieuw IP gekregen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Joey>ping www.famzande.nl

Pingen naar www.famzande.nl [84.31.40.109] met 32 byte gegevens:

Control-C
^C
C:\Documents and Settings\Joey>ping cpxxxxxx-a.dbsch1.nb.home.nl

Pingen naar cpxxxxxx-a.dbsch1.nb.home.nl [xx.xx.64.62] met 32 byte gegevens:

Control-C
^C
C:\Documents and Settings\Joey>

Het domain www.famzande.nl heb ik zelf geregistreerd en verwijst hard naar dat IP,
maar mijn CP nummer levert nu een compleet ander resultaat.

Neem aan dat wat bij mijn CP nummer hoort mijn nieuwe ip wordt? (heb modem nog niet aangesloten, dus kan het niet testen, zit op stage nu).

In dat geval kan ik ff mijn DNS wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Weet iemand hoe lang het duurt om een nieuw modem te ontvangen? Er zijn (zoals je 3 posts terug kunt lezen) dingen misgegaan bij mijn bestelling. Nu wordt mij een nieuwe toegestuurd, maar weet iemadn hoe lang dit duurt? Het is zondag besteld, en zou MAXimaal woensdag in huis zijn, maar ik hab zo mijn twijfels. Heeft iemadn hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

LiquidSmoke schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:19:
Volgens mij heb ik toch een nieuw IP gekregen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Joey>ping www.famzande.nl

Pingen naar www.famzande.nl [84.31.40.109] met 32 byte gegevens:

Control-C
^C
C:\Documents and Settings\Joey>ping cpxxxxxx-a.dbsch1.nb.home.nl

Pingen naar cpxxxxxx-a.dbsch1.nb.home.nl [xx.xx.64.62] met 32 byte gegevens:

Control-C
^C
C:\Documents and Settings\Joey>

Het domain www.famzande.nl heb ik zelf geregistreerd en verwijst hard naar dat IP,
maar mijn CP nummer levert nu een compleet ander resultaat.

Neem aan dat wat bij mijn CP nummer hoort mijn nieuwe ip wordt? (heb modem nog niet aangesloten, dus kan het niet testen, zit op stage nu).

In dat geval kan ik ff mijn DNS wijzigen...
Probeer dit eens ;) http://home.vanmelick.com/cgi-bin/athome/dnstest.pl

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauriX schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:06:
Weet iemand hoe lang het duurt om een nieuw modem te ontvangen? Er zijn (zoals je 3 posts terug kunt lezen) dingen misgegaan bij mijn bestelling. Nu wordt mij een nieuwe toegestuurd, maar weet iemadn hoe lang dit duurt? Het is zondag besteld, en zou MAXimaal woensdag in huis zijn, maar ik hab zo mijn twijfels. Heeft iemadn hier ervaring mee?
Normaal gesproken worden dergelijk afspraken bij athome wel nagekomen. Even afwachten nog.
Toch snap ik niet waarom mensen nog steeds zo bestellen.
Ga gewoon na een pc zaak betaal 35 euro en neem je doosje mee.
2 dagen later had ik de brief, en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Bedankt voor je advies, maar zit niet thuis en heb nieuwe modem nog niet aangesloten.
Denk wel dat dat mijn nieuwe IP is, of @home is met de dns aan het klooien........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Hij doet het alweer :)

.62 is idd mijn nieuwe IP, download is ongeveer hetzelfde (560Kb/s), up is verdriedubbeld (van 30 naar 90 Kb/s).

Ben weer blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

L.s. Op 10 maart 2006 heb ik een aanvraag gedaan voor telefonie en internet via @Home. Tot op heden niets ontvangen of gehoord! Na vele telefoontjes(en telefoonkosten!!!!) en vele verhalen, steeds weer andere, werd mij op 29 maart 2006 door een help-desk medewerker medegedeeld, dat er iets mis was gegaan met de aanvraag!! Er was n.l. helemaal geen aanvraag ontvangen!? Dit terwijl KPN al wel door @Home was opgezegd!!! Rara!!!!! zoals u wellicht zult begrijpen, ga ik geeen nieuwe aanvraag indienen!!!! Mijn vertrouwen in @Home is na dit alles 0,000000000000000000000000. Alleen al door de verschillende verhalen die de help-desk medewerkers vertellen: de aanvraag is niet aangekomen, u kunt uw huidige telefoonnummer wel meenemen, niet meenemen, het kan wel 2 maand duren voor u kunt telefoneren via @ Home, nee hoor, dat klopt niet , u krijgt van ons een nieuw telefoonnummer en u hebt het pakketje begin volgende week in huis, ik kan geen aanvraag van u vinden ik zal uw klacht/probleem noteren en naar het hoofdkantoor zenden, zodat zij uit kunnen zoeken wat er fout is gegaan en nee, ik kan u nog geen pakketje toesturen! En ga zo maar door.!Ik heb mij dus weer aangemeld bij KPN en Xs4 All. Dit is altijd goed bevallen, ook al is het wellicht iets duurder. Ik hoop dat er van de kant van @Home wordt gereageerd op mijn mail op een profesionele manier en wellicht een excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag het @home telefonie pakket binnen gekregen, nu maar even duimen dat alles gaat werken, want ik ben al 2 jaar zeer tevreden over mijn motorla modem (die ooit mn com21 heeft vervangen)

Nu staat er dat ik de boel nu al aan kan sluiten terwijl het 28 april pas gaat werken, blijft mn oude telefoon het dan tot die tijd gewoon doen? En zorgt @home ervoor dat kpn opgezegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En online met het nieuwe modem! half uurtje had ie contact !

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 30 2006 om 15:08:13 UTC+0200)

Download : 618.4 KByte/sec
Upload : 94.6 KByte/sec
Connection : 1120.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

Niets aan het handje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:38:
Nu staat er dat ik de boel nu al aan kan sluiten terwijl het 28 april pas gaat werken, blijft mn oude telefoon het dan tot die tijd gewoon doen?
Ja, want KPN heeft 1 maand opzeg termijn. Aan het einde van de termijn zet @home je nummer over.
En zorgt @home ervoor dat kpn opgezegd wordt?
Yup.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Candymirror schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:58:
Die flippo's bij @home kunnen niet eens goede DNS entry's maken. Een reverse DNS lookup op mijn dyn-ip leverde tot gisteren de volgende domain namen op:
Na veel pijn en moeite, wat forwarden naar het NOC en wat mensen uit een paar whois-lookups heb ik toch eindelijk een semi-bevredigend antwoord op het DNS-probleem gekregen:
...
Wij zien in onze administratie dat uw melding nog in behandeling is bij
onze Technische Dienst. Wij vragen hiervoor uw begrip en geduld.
...
Nu maar hopen dat er iemand bij de "Technische Dienst" iemand werkt die ook iets snapt van DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Misschien weet iemand van julie dit:

Ik had eerst Campus internet, wat recentelijk is overgenomen door @home. Nu hadden we dat campus via een router mooi lopen, voor alle mensen in het huis.

Maar dinsdag moesten we over naar @home, en die vertikt het om te connecten. Specs: Sitecom DC202 router, Motorola kabelmodem, standaard pc'tjes, xbox 360. Dit alles werkte eerst heel goed, maar nu opeens niet meer.

Ik heb de naam van de router netjes gewijzigd naar de door @home aangegeven naam, maar dit heeft geen effect. Het modem start op, het activity lampje knippert, het power lampje is aan, het receive lampje doet het, maar verder niets. Soms is het even goed, maar dan verliest ie weer de verbinding. Alle kabels zijn goed, en de helpdesk zegt alleen maar dat je de router de goede naam moet geven...

Suggestions anyone?

Edit: wel makkelijk natuurlijk, post ik hier een vraag, ga ik naar huis van mijn werk, heb ik geen internet om naar het antwoord te kijken... 8)7 Weer een dag zonder internet dan maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Garoth op 30-03-2006 15:40 ]

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Garoth schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:36:
Maar dinsdag moesten we over naar @home, en die vertikt het om te connecten. Specs: Sitecom DC202 router, Motorola kabelmodem, standaard pc'tjes, xbox 360. Dit alles werkte eerst heel goed, maar nu opeens niet meer.

[...]
Probeer eerst eens een pc direct aan te sluiten, stel daarop de pcnaam in en kijk of het werkt, heb je de naam in het volgende formaat ingegeven? CC/P/K6getalreeks-A/B/Whatever wat leidt tot in een castel gebied CC000000-A en let dan even op het -! Geeft je router ook weer hoelang deze een lease krijgt zoja koppel ons dat even terug en post een log van de wan zijde.

Probeer het anders even met een fixed ip en geef daarvan de resultaten mocht het zijn dat met fixed wel in orde bel dan de helpdesk en geef aan dat je een computerupdate nodig hebt dan weten zij voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door Alternativ op 30-03-2006 15:51 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alternativ schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:41:
[...]

Dat heb je goed geraden, er wordt een nieuwe order aangemaakt op een ander adres, kennelijk kan 1 hostname mee maar de rest niet, hou het op nalatigheid / luiheid @home whatever ;)
Even terugkomen op die verhuizing,, @home heeft het erg snel afgehandeld.. ik geloof dat die overzet zelfs binnen een week is / gebeurd was :)

Ik heb zelfs het zelfde ip :*)

/me die tevreden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Damn, te vroeg gejuigd;

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 30 2006 om 17:32:23 UTC+0200)

Download : 58.8 KByte/sec
Upload : 54.3 KByte/sec

:( en blijkbaar hebben de naaste buren hier ook last van, capaciteitsprobleem dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garoth schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:36:
Misschien weet iemand van julie dit:

Ik had eerst Campus internet, wat recentelijk is overgenomen door @home. Nu hadden we dat campus via een router mooi lopen, voor alle mensen in het huis.

Ik heb de naam van de router netjes gewijzigd naar de door @home aangegeven naam, maar dit heeft geen effect. Het modem start op, het activity lampje knippert, het power lampje is aan, het receive lampje doet het, maar verder niets. Soms is het even goed, maar dan verliest ie weer de verbinding. Alle kabels zijn goed, en de helpdesk zegt alleen maar dat je de router de goede naam moet geven...

Suggestions anyone?

Edit: wel makkelijk natuurlijk, post ik hier een vraag, ga ik naar huis van mijn werk, heb ik geen internet om naar het antwoord te kijken... 8)7 Weer een dag zonder internet dan maar.
wat doet het send lampje? Knippert die ook of brandt hij? Knippert send dan meteen bellen en vragen om een RF procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Hoi allemaal,

bedankt voor de reacties.

Het send lampje is soms aan, voor 10 minuten of zo, maar dan kan ik nog steeds niks. Daarna gaat ie weer uit en is alleen het power lampje en het receive lampje aan.

Ik moet het nog proberen met een PC rechtstreeks, dus dat zal ik vanavond doen. Bij Lease time zegt de router altijd rond de 18 minuten of zo.

En een log van de WAN zijde? Noem me maar n00b, maar die vat ik even niet.

Verder, wat kan ik dan gebruiken als fixed IP? Gewoon het IP van mijn router zoals hij dat zelf aangeeft?

Ik heb trouwens ook al geprobeert het MAC adres te klonen, maar dat heef ook geen enkel effect helaas.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hey mensen,

Ik had al zon vermoeden dat @Home hier zijn eigen beklaag thread zou hebben met die vuile oplichterspraktijken van ze.

Iemand anders ook last van dat de @Home servers gewoon de load niet meer aan kunnen?

Normaal als ik een game doe dan ping ik 30 - 40 ms stabiel naar duitse servers.

Nu zit ik over de 4000 heen.
Speedtest en traceroutes laten mij allemaal zien dat de 'bottleneck' bij de at home servers ligt.

Als de piekuren voorbij zijn is alles weer normaal totdat het netwerk weer zo krap word als vorig jaar rond dezelfde periode.

Toen heb ik 8 maanden met een ping van 12.000 of hoger gezeten!

En ze doen er helemaal niks aan!!!

Ik verwacht dus geen oplossing van iemand want ze luisteren niet, en ze willen natuurlijk zo veel mogelijk abbonnee's en het uitbreiden van hun netwerk zo lang mogelijk uitstellen zodat ze iedereen tot de laatste cent leeg kunnen trekken.

Ik wilde alleen ff mijn ei kwijt. :(

--

Dat ze maar een 'Gamers' Abbonement uitbrengen ofzow.... boeit mij niks dat ik niet zo snel kan downloaden, als mijn ping maar lekker laag en stabiel is.

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 31-03-2006 19:51 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garoth schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:57:
Hoi allemaal,

bedankt voor de reacties.

Het send lampje is soms aan, voor 10 minuten of zo, maar dan kan ik nog steeds niks. Daarna gaat ie weer uit en is alleen het power lampje en het receive lampje aan.

Ik moet het nog proberen met een PC rechtstreeks, dus dat zal ik vanavond doen. Bij Lease time zegt de router altijd rond de 18 minuten of zo.

En een log van de WAN zijde? Noem me maar n00b, maar die vat ik even niet.

Verder, wat kan ik dan gebruiken als fixed IP? Gewoon het IP van mijn router zoals hij dat zelf aangeeft?

Ik heb trouwens ook al geprobeert het MAC adres te klonen, maar dat heef ook geen enkel effect helaas.

Thnx!
Wat doet het online lampje dan als send brandt. Als die dan knippert moet je een modemupdate hebben. Maar ik denk niet dat het iets lokaals is zoals ik het zo zie. Die prutsers van 24help ofzo kunnen ook helemaal niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen beklaag thread, meer een problemen topic :P

Vaak liggen de problemen bij de gebruiker zelf... Als je met meerdere computers op het netwerk zit, en er zit iemand met een P2p prog of veel te uploaden dan krijg je altijd een uberhoge ping. Ga maar es uploaden en iets pingen tegelijk.. je schrikt je rot :/

Maar ik heb verder ook geen problemen ooit gehad met @home eigenlijk.. Net een verhuizing achter de rug en niets is in feite veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Och god. Nou als mijn klacht toch zo word verhoort dan heeft het toch geen nut om hem hier neer te zetten.

FYI ik werk als hoofd technische dienst bij een computerspeciaalzaak dus ik weet eigenlijk wel waar ik over praat... omdat ik hier natuurlijk zeker van wilde zijn heb ik een directeur van BabyXL (wat inmiddels is overgenomen anno 2001 ofzow) er ook naar laten kijken, is een persoonlijke kennis van me. Daarnaast is de vader van een van mijn beste vrienden ICT beheerder bij de gemeente Tilburg en die vertelde me ook dat hij tijdens piekuren kon zien dat de servers veel te krap waren.
Als dat alles nog niet genoeg bevestigend is, heeft zelfs iemand van de Technische dienst van @Home aan de hand van een aantal tests mijn gelijk kunnen geven.
(Uiteraard heb ik mijn pc's en netwerk ook uitvoerig getest.. toen en nu, en alles met dezelfde conclusie... 2 kale pc's , 1 met linux en 1 met xp direct aan het modem deden ook allemaal hetzelfde).

Sindsdien ken ik dus een aantal truukjes waaraan ik kan zien dat het dus zeker wel aan hun ligt.
Ik weet ook de mede oorzaken en waarom dit bij kabelinternet veel makkelijker gerelateerd is dan bij ADSL.

Dus begin AUB niet meteen over U.S.E.R. errors te mopperen, want als ik die hoge ping zie weet ik al weer wat er aan de hand is en gaat mijn bloed al weer koken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 31-03-2006 22:55 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18

_Arthur

blub

DJ_The_SP schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:48:
Speedtest en traceroutes laten mij allemaal zien dat de 'bottleneck' bij de at home servers ligt.
Nou meneer de hoofd ICT met directeuren vriendjes:

De capaciteits problemen liggen dan nog altijd bij de routers in het @home netwerk en vaak zelfs dat niet eens aan de apparatuur zelf, maar domweg gewoon de lijn-capaciteit die aan zijn maximum zit. Vergelijk het maar met de files smorgens vroeg in nederland :)

Heeft weinig tot helemaal niets met 'servers' te maken.
Ik weet ook de mede oorzaken en waarom dit bij kabelinternet veel makkelijker gerelateerd is dan bij ADSL.
Oh vertel? Het docsis platform van @home (de niet com21 modems dus) heeft al lang niet meer het "buurman-effect" probleem. Beide platformen werken met een headend en die headends hebben gewoon een uplink.

[ Voor 24% gewijzigd door _Arthur op 01-04-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ik heb afgelopen week ook een @home modem swop gehad, de snelheid is nu echt om te janken.

op bepaalde tijden (3u snachts tot 12u smorgens) is alles goed, 600KB/s down, 90KB/s up,
Maar daarbuiten varieert het van 35-250KB/down, terwijl de up altijd goed is.

Traceroutes geven op die slechte tijden altijd sterretjes bij bb1-ge10-0-0.dbsch1.nb.home.nl.

Met mijn Com21 modem ging ik daar ook overheen geloof ik, maar ik had nooit ergens last van, dat was gewoon 24x7 600 down, en 40 up ongeveer.

Ik heb afgelopen donderdag anderhalf uur met @home aan de telefoon gehangen, uiteindelijk kwamen we zover dat ik doorverbonden zou worden naar de 2e lijns helpdesk, maar na drie kwartier wachten heb ik maar opgehangen.
Het referentienummer heb, dus ik ga dadelijk weer eens bellen.

De snelheid was van 4u snachts tot 12u smorgens goed vandaag, nu ist weer rond de 100KB/s down :( Mochten ze toegeven dat er capaciteitsproblemen zijn met dit platform, wil ik mijn oude Com21 weer laten authoriseren, dan maar een iets mindere upload!

Ik heb ook zitten kijken naar Solcom ADSL, klinkt toch wel steeds aantrekkelijker.......

/edit: toennet gebeld, wachttijd van 80 minuten voor 2e lijns 8)7

Hier een pdf met metingen van de afgelopen 2 dagen zoiets: Downloadrapport

[ Voor 22% gewijzigd door LiquidSmoke op 01-04-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

LiquidSmoke schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:38:
op bepaalde tijden (3u snachts tot 12u smorgens) is alles goed, 600KB/s down, 90KB/s up,
Maar daarbuiten varieert het van 35-250KB/down, terwijl de up altijd goed is.
Zelfde probleem hier in Tilburg, alleen dan ietsjes minder erg dan bij jou. Is kennelijk een capaciteits probleem en bij jou nog iets erger dan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Snelheden heb ik gelukkig geen last van die haal ik wel, maar die ping en bandbreedte is echt om te janken.

Ennuuh, de belasting ligt zo ver ik weet niet aan de lijnen, maar puur aan de topologie van de netwerken hoor (en dus ook hun inzet van de servers) dat is wat ze mij op de technische dienst van @Home wijsmaken.

[ Voor 51% gewijzigd door Da_maniaC op 02-04-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DJ_The_SP schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:36:
Snelheden heb ik gelukkig geen last van die haal ik wel, maar die ping en bandbreedte is echt om te janken.
Huh 8)7
Snelheid is goed, maar de bandbreedte is om te janken? Snelheid == bandbreedte!
Ennuuh, de belasting ligt zo ver ik weet niet aan de lijnen, maar puur aan de topologie van de netwerken hoor (en dus ook hun inzet van de servers) dat is wat ze mij op de technische dienst van @Home wijsmaken.
In een netwerk heb je niet eens servers nodig. Een server in het @home netwerk wordt bv gebruikt om te zorgen dat je mail krijgt (de mailserver) of news/usenet kan "lezen" (newsservers).

Om de pakketjes van jouw pc naar de pc van de buurman te versturen komt geen server bij kijken, wel routers, headends (en mischien switches). En vast nog wat andere spannende netwerk apparatuur.

Als je de tijden pakt waarop je internet verbindingen langzaam is en dit vergelijkt met wat er bv aan bandbreedte door de AMS-IX heen gaat, dan zie je dat de meeste bandbreedte op de tijden wordt verbruikt waarop je internet verbindingen langzaam is. En je internet verbinding is weer snel wanneer er 'weinig' verkeer is. Puur een capaciteits probleem bij @home dus (aangezien het plaatje van hun connecties er ongeveer het zelfde uit zal zien).

Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/technical/stats/cgi-bin/16all?log=totalall;png=daily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

_Arthur schreef op zondag 02 april 2006 @ 08:55:
[...]

Huh 8)7
Snelheid is goed, maar de bandbreedte is om te janken? Snelheid == bandbreedte!

[...]

In een netwerk heb je niet eens servers nodig. Een server in het @home netwerk wordt bv gebruikt om te zorgen dat je mail krijgt (de mailserver) of news/usenet kan "lezen" (newsservers).

Om de pakketjes van jouw pc naar de pc van de buurman te versturen komt geen server bij kijken, wel routers, headends (en mischien switches). En vast nog wat andere spannende netwerk apparatuur.

Als je de tijden pakt waarop je internet verbindingen langzaam is en dit vergelijkt met wat er bv aan bandbreedte door de AMS-IX heen gaat, dan zie je dat de meeste bandbreedte op de tijden wordt verbruikt waarop je internet verbindingen langzaam is. En je internet verbinding is weer snel wanneer er 'weinig' verkeer is. Puur een capaciteits probleem bij @home dus (aangezien het plaatje van hun connecties er ongeveer het zelfde uit zal zien).

[afbeelding]
Maar wat er door de amsix gaat van @home geldt dan toch voor alle abbo's van @home? Ik haal hier s'avonds rond 8 á 9 uur meer 450-500KB/s nog... en niet 200.. Al gaat het s'ochtends en s'middag wel iets sneller met ca 600KB/s down. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Bartjuh schreef op zondag 02 april 2006 @ 10:35:
Maar wat er door de amsix gaat van @home geldt dan toch voor alle abbo's van @home? Ik haal hier s'avonds rond 8 á 9 uur meer 450-500KB/s nog... en niet 200.. Al gaat het s'ochtends en s'middag wel iets sneller met ca 600KB/s down. :)
Het ging me niet zozeer om de bandbreedte die @home verstookt op de AMS-IX zelf, dan wel de algemene trend van de hoeveelheid verkeer op welk tijdstip van de dag, hierbij gebruikte ik het AMS-IX plaatje als vergelijkings materiaal.

Wat ik er mee wil zeggen: op de drukke tijdstippen (dus zeg rond 8uur savonds) is er gewoon veel internet verkeer, gemiddeld gezien. Dit onderbouwde ik met het AMS-IX plaatje.

Deze trends kan je ook weer zien in de headends van de kabel provider, core switches, edge routers etc etc.

Ik wilde er dus niet mee zeggen dat de verbindingen van @home op de AMS-IX perse het probleem zijn. Kan ook connectie daarvoor in het interne @home netwerk al zijn bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik haal qua download eigenlijk altijd de maximum snelheid met @home-basis, ongeacht het moment van de dag. Piek van 270KB/s down en gemiddeld 252KB/s down. Alleen upload is wat minder, 50KB/s up in de rustige uren, 45KB/s up in drukkere uren (overdag).

Wat ik eigenlijk niet snap; ik ken heel veel mensen die problemen hebben/hadden met @home en snelheden en dat blijft maar zo. Waarom fixt @home dat nu eigenlijk niet? Moeilijk kan het niet zijn, en qua geld, volgens mij draaien ze toch gewoon winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Klaus_1250 schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:28:
Ik haal qua download eigenlijk altijd de maximum snelheid met @home-basis, ongeacht het moment van de dag. Piek van 270KB/s down en gemiddeld 252KB/s down. Alleen upload is wat minder, 50KB/s up in de rustige uren, 45KB/s up in drukkere uren (overdag).

Wat ik eigenlijk niet snap; ik ken heel veel mensen die problemen hebben/hadden met @home en snelheden en dat blijft maar zo. Waarom fixt @home dat nu eigenlijk niet? Moeilijk kan het niet zijn, en qua geld, volgens mij draaien ze toch gewoon winst?
Policy is zoveel mogelijk nieuwe @home-klanten aantrekken dmv die proefshizzle. Dat houdt in dat @home een hoop nieuwe klanten breedband snelheden moet leveren (in de eerste 2 maanden) en dat trekt het netwerk in sommige gebieden gewoon niet.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:52:
[...]

Wat doet het online lampje dan als send brandt. Als die dan knippert moet je een modemupdate hebben. Maar ik denk niet dat het iets lokaals is zoals ik het zo zie. Die prutsers van 24help ofzo kunnen ook helemaal niets :)
Hij knippert inderdaad. Ik heb dit weekend ook mijn PC rechtstreeks aan het modem gehangen en dat deed ook niets. Ik zou dus gewoon een nieuw modem moeten krijgen van @home en dan zou alles opgelost moeten zijn?

Oh, mijn ouders hebben ook @home, en bij hen werkt het wel. Als ik hun modem nu eens bij ons neerzet om te testen, zou dat ook werken? Dan weet ik tenminste dat het inderdaad niets lokaals is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt niet omdat het ander mac adres is, dan gekoppeld aan jouw account.

verder wat betreft die snelheidsklachten, je moet niet alles over 1 kam scheren.
Wanneer je bv in het noorden/oosten woont is er niets aan de hand.
Wanneer je in het zuiden woont (palet) bv tilburg of landgraad e.d

1 tip: meteen opzeggen.

1 grote regenbui daar en het is weer raak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:39:
...
Kijkt ie dan op MAC niveau?

Zou toch raar zijn? als je een nieuwe PC koopt met een andere netwerk kaart zou ie al geen verbinding meer krijgen?

Of bedoel je het MAC adres van het modem? (zal ook eigenlijk wel... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garoth schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:33:
[...]

Kijkt ie dan op MAC niveau?

Zou toch raar zijn? als je een nieuwe PC koopt met een andere netwerk kaart zou ie al geen verbinding meer krijgen?

Of bedoel je het MAC adres van het modem? (zal ook eigenlijk wel... 8)7 )
inderdaad mac adres van de modem, zit gekoppeld aan de wijkcentrale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36

verder wat betreft die snelheidsklachten, je moet niet alles over 1 kam scheren.

Waar gaat dit over ...?? Ik zie dat je nu zegt dat @Home zo slecht presteert in voormalig Palet-gebied? Ik woon in 's-Hertogenbosch en neem zo ongeveer alle producten van @Home af (TV, Internet en Digitale TV (Geen telefonie)) en heb NERGENS problemen mee. Dat wil zeggen: zolang Essent Kabelcom geen netwerkstoringen heeft. En de laatste keer dat die zich bij mij ECHT groot hebben voorgedaan is meer dan twee jaar geleden.
Maar OOK de regio 's-Hertogenbosch heeft een aantal probleemzones. Zo is bijvoorbeeld Sint-Michielsgestel erg slecht voorzien voor wat betreft @Home Internet. Zo zie je maar weer: zelfs als je het Essent-gebied gaat opdelen in de voormalige indeling (Cogas, Palet, etc.) kun je nog niets zeggen dat opgaat voor de hele zone van bijvoorbeeld Palet...

offtopic:
dit neemt nog niet weg dat ik niet binnenkort ga opzeggen, maar dat heeft NIKS te maken met kwaliteit; eerder met SNELHEID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:56:
[...]

Waar gaat dit over ...?? Ik zie dat je nu zegt dat @Home zo slecht presteert in voormalig Palet-gebied? Ik woon in 's-Hertogenbosch en neem zo ongeveer alle producten van @Home af (TV, Internet en Digitale TV (Geen telefonie)) en heb NERGENS problemen mee. Dat wil zeggen: zolang Essent Kabelcom geen netwerkstoringen heeft. En de laatste keer dat die zich bij mij ECHT groot hebben voorgedaan is meer dan twee jaar geleden.
Maar OOK de regio 's-Hertogenbosch heeft een aantal probleemzones. Zo is bijvoorbeeld Sint-Michielsgestel erg slecht voorzien voor wat betreft @Home Internet. Zo zie je maar weer: zelfs als je het Essent-gebied gaat opdelen in de voormalige indeling (Cogas, Palet, etc.) kun je nog niets zeggen dat opgaat voor de hele zone van bijvoorbeeld Palet...

offtopic:
dit neemt nog niet weg dat ik niet binnenkort ga opzeggen, maar dat heeft NIKS te maken met kwaliteit; eerder met SNELHEID
Ik wil ook niet alles over 1 kam scheren, heb alleen gemerkt in de 2 jaar dat ik daar werkte dat de kwaliteit tussen Palet gebeid en Cogas vrij groot is!
De kwaliteit van kabel netwerk daar is vele malen slechter, en veel vatbaarde voor de krachten van de natuur om het zo maar even te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garoth schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:28:
[...]

Hij knippert inderdaad. Ik heb dit weekend ook mijn PC rechtstreeks aan het modem gehangen en dat deed ook niets. Ik zou dus gewoon een nieuw modem moeten krijgen van @home en dan zou alles opgelost moeten zijn?

Oh, mijn ouders hebben ook @home, en bij hen werkt het wel. Als ik hun modem nu eens bij ons neerzet om te testen, zou dat ook werken? Dan weet ik tenminste dat het inderdaad niets lokaals is...
Nee, modem update. Als het online lampje knippert dan kan het modem zich niet aanmelden. Niets met het modem aan de hand. Kan zijn dat je HFC MAC niet goed in het systeem staat. Online lampje = probleem bij @home.

Niets stuk bij jou. (en ik heb op de helpdesk gewerkt, BSC Enschede. Toen het nog goed ging :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Oost NL en ik heb al sinds augustus snelheidsrproblemen.... Ze fixen die UBR1 Cable 3 niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:23:
[...]

Nee, modem update. Als het online lampje knippert dan kan het modem zich niet aanmelden. Niets met het modem aan de hand. Kan zijn dat je HFC MAC niet goed in het systeem staat. Online lampje = probleem bij @home.

Niets stuk bij jou. (en ik heb op de helpdesk gewerkt, BSC Enschede. Toen het nog goed ging :P)
Zie : http://www.cisco.com/en/U...ote09186a00801494b8.shtml
Knipperend online LED betekent init(d), init(i), init(o) of init(t), maw dus een probleem met het aanmelden, signaal is gevonden en modem functioneert in principe prima.

btw, Nephilium, mail me ff op wsc_amsterdam@hotmail.com

[ Voor 94% gewijzigd door Killah_Priest op 05-04-2006 20:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:23:
[...]

Ik heb net gebeld, en na twintig minuten lang wachten een helpdesk medewerkster eraan gekregen.

Ik: Mijn @home werkt niet. Mijn mede-tweakers zeggen dat jullie het schuld zijn. >:)
Helldesk drone: Dat kan meneer. Zo zijn wij. Wat zijn uw gegevens?
Ik: *Geeft gegevens*
Helldesk drone: Tja meneer, wij hebben helemaal geen gegevens van uw modem. Geen type, geen serienummer, geen MAC adres. Niets.
Ik: En dat valt jullie niet op zoiets? :?
Helldesk drone: Nee dat is normaal bij @home.
Ik: Aha. Ik zit op mijn werk, dus ik kan niet zo aan die gegevens komen.
Helldesk drone: Nou, dan krijgt u een nummertje, en heeft u nu voor niks 25 minuten zitten bellen. Bel maar terug als u de gegevens heeft. goeiedag. *klik* tuuuttuuuttuuut... |:(

Nou, dat was dan weer 25 minuten bellen (in de baas zijn tijd, dat dan weer wel...) Vriendin wakker gebeld, alle gegevens opgeschreven, inclusief een serienummer van 80000 tekens, en terug gebeld.

Dit ging dan wel weer goed, na 5 minuten iemand aan de lijn, met verstand van zaken. 2 minuten later geregeld. Nu maar even wachten, modem moet 2 uur uitgetrokken worden, en dan zou het weer moeten werken. Ik doe in ieder geval alvast een schietgebedje...

Maar wel bedankt aan iedereen voor zijn suggesties en hulp! _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Garoth op 06-04-2006 09:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Heb wat problemen gehad met levering van het modem, en daardoor heb ik nu 2 starterspakketen ontvangen+verhuispakket .

Alles werkt, alleen heb ik dus dingen over. Kan ik hier nog wat mee? Verkopen of iets? Of juist niet omdat de macadressen van de modem op mijn adres zijn geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home abonnees kunnen er niets mee, aangezien deze modems niet door de helpdesk worden geprovsioned.

Echter worden deze modems ook gebruikt voor andere doeleinden dus wellicht dat je er iemand op marktplaats blij mee kunt maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Laatst online: 08:20
MauriX schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:05:
Heb wat problemen gehad met levering van het modem, en daardoor heb ik nu 2 starterspakketen ontvangen+verhuispakket .

Alles werkt, alleen heb ik dus dingen over. Kan ik hier nog wat mee? Verkopen of iets? Of juist niet omdat de macadressen van de modem op mijn adres zijn geregistreerd?
Als je eerlijk bent, dan retouneer je ze gewoon naar het retour adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MauriX schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:05:

Of je houdt er een als spare voor als de ander het begeven heeft :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alternativ op 06-04-2006 16:30 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Eigenlijk jammer dat je bij @home niet zelf kunt provisionen... dat heeft Chello een tijd gedaan (mssn doen ze het nu nog wel...). Dan zou je wellicht iemand met een oud brak uit de brand kunnen helpen... Ik ken bijv. iemand met een Com21 die van @Home geen nieuw modem krijgt en telkens offline ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

csteelooper schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:38:
Eigenlijk jammer dat je bij @home niet zelf kunt provisionen... dat heeft Chello een tijd gedaan (mssn doen ze het nu nog wel...). Dan zou je wellicht iemand met een oud brak uit de brand kunnen helpen... Ik ken bijv. iemand met een Com21 die van @Home geen nieuw modem krijgt en telkens offline ligt...
Ligt het zeker aan zijn modem, zijn het niet de aansluitingen die rot zijn, zijn er al monteurs langsgeweest is hij ooit verhuisd, heb je wel eens een andere com21 meegenomen uit de buurt (zelfde hcx) en dat geprobeerd kortom wat heeft hij zelf al gedaan om het probleem te verhelpen.

Zonder deze userinput zal @home heel moeilijk doen over het switchen van de modem. Wat veel makkelijker is, is de volgende optie geef aan dat je router telkens zijn lease kwijtraakt en dat het op een adsl modem niet het geval is en dat je meerdere mensen met hetzelfde probleem kent, @home zal je doorverbinden en in overleg met tier 2 krijg jij zeker weten een nieuw modem (kan zijn dat ze je vragen om 24 uur zonder router te proberen, *(dat probeer je dan ook *not*) werkt nog steeds niet geef je aan en zij zullen dan swappen)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alternativ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:01:
[...]

Ligt het zeker aan zijn modem, zijn het niet de aansluitingen die rot zijn, zijn er al monteurs langsgeweest is hij ooit verhuisd, heb je wel eens een andere com21 meegenomen uit de buurt (zelfde hcx) en dat geprobeerd kortom wat heeft hij zelf al gedaan om het probleem te verhelpen.

Zonder deze userinput zal @home heel moeilijk doen over het switchen van de modem. Wat veel makkelijker is, is de volgende optie geef aan dat je router telkens zijn lease kwijtraakt en dat het op een adsl modem niet het geval is en dat je meerdere mensen met hetzelfde probleem kent, @home zal je doorverbinden en in overleg met tier 2 krijg jij zeker weten een nieuw modem (kan zijn dat ze je vragen om 24 uur zonder router te proberen, *(dat probeer je dan ook *not*) werkt nog steeds niet geef je aan en zij zullen dan swappen)
daarom moet je de 2e helpdesk aan de lijn zien te krijgen.:
ik had veel last van wegvallende verbinding. na 10* bellen (ruim 50€) kreeg ik de 2e helpdesk aan de lijn. Geval besproken, ook wat ik al had geprobeerd enzo... helpdesk:"tsja, ik kan helaas geen orrzaak vinden, maar ik stuur u een nieuwe modem toe om te kijken of dat het oplost en zo niet, dan zien we wel verder." En probleem opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 07-04-2006 11:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de verbinding al sinds januari zeer slecht te noemen, in verband met dit besloot ik @home te schrijven naar supperAThomeDOTnl
In eerder contacten naar uw helpdesk heb ik u gevraagd mijn probleem te
kunnen verklaren. Helaas heb ik op het moment van spreken nog geen
verbetering gezien in mijn internet snelheid. Vandaar dat ik het via
deze weg met u probeer op te lossen.
Uw helpdesk heeft mij in zover geholpen dat ik werdt door verwezen naar
uw technische dienst, ook wel "Tweede Lijn" genoemd. Via deze weg werden
er testen gedaan over mijn lijn, en kwam men ook tot de zelfde conclusie
als ik zelf. In de tussentijd heb ik op aanraden van uw helpdesk een
aantal standaard testen gedaan ( 100MB file downloaden,
speedtest.cistron.nl speedtest.nl e.d)
Ook bij deze kwam de snelheid niet hoger dan de 50KB/sec gemiddeld
gesproken, heel af en toe ging de verbinding naar een respectabele
550KB/sec, maar dit was hevig instabiel.
Uw helpdesk medewerker vond het vreemd dat ik toch wel een maximale
snelheid kon halen, maar dit niet bleef halen. en vergeleek dit met een
vollopende buffer, garanderen kon dit niet.
Aangezien ik mijn verbinding via een Linux server verdeel over de
overige computers, besloot ik ook mijn server even te verwijderen uit de
opstelling en met een van de computers direct aan het kabelmodem te gaan
internetten. Na resetten van modem en computer (met tussenpauze van
30minuten) ging ik wederom testen. De snelheid die ik haalde was wederom
550KB/sec, maar echter voor een aantal seconden, het beeld van een
vollopende buffer leek zich weer te voldoen.
Een kijkje op een website van @home klanten (troubles@home en Gathering
of Tweakers ) wezen mij in de richting van mijn modem, nadat ik mijn
modem wederom had herstart had ik een goede verbinding, maar wederom
ontzettend onstabiel.
Dit probleem doet zich nu al een aantal maanden voor, ik ben zelf bereid
een aantal dagen langzaam internet te hebben, een week ook nog wel, maar
over deze gehele periode zulk slecht internet te hebben, is mijn
vertrouwen jegens @home en hun service slechter dan ooit. In mijn 7 jaar
van abonnee heb ik dit nog nooit mee gemaakt, zes jaar daarvan was met
een com21 modem, 1 jaar daarvan met een Surfboard modem.
Indien dit probleem niet kan worden opgelost, voel ik me toch geneigd om
te gaan overstappen naar ADSL,
Ik vertrouw er op dat u actie onderneemt
Hoogachtend
Een mail die ik terug kreeg zei het volgende
Geachte Heer ....
Via e-mail kunnen wij u slechts beperkte ondersteuning bieden bij het
oplossen van technische problemen. De oorzaak van een wegvallende
verbinding kan alleen worden achterhaald met het uitvoeren van
verschillende tests. Helaas is e-mail geen geschikt medium om deze tests
uit te voeren. Wij vragen u daarom te bellen met onze Klantenservice via
0900 0740 (lokaal tarief).
Hoogachtend
Ik sprak toch al duidelijk dat ik de helpdesk had gebeld, en zelfs een tweede lijns, :? maar toch besluit ik het nog maals te wagen en een tweede lijns te bellen. Na 30 minuten gesproken te hebben met de beste meneer aan de andere kant bleek dat er overcapaciteit is, maar dat het ook aan mijn modem kan liggen maar dat dit binnen een week is opgelost. Ik wachtte een maand en stuurde volgende mail
Geachte Heer

In mijn eerder schrijven bericht ik u over een zeer langzame onstabiele connectie. Ik heb uw raad opgevolgd en naar de helpdesk gebeld, na doorgeschakeld te zijn werd ik geholpen door een uiterst bekwaam iemand die mij kon vertellen dat er een overcapaciteit is op het netwerk in Nederweert.

Nu verwonderd mij dit toch enigzins, mijn abonnement is "Intensief 5000" en geeft mij recht op een 5000Kbits/725Kbits verbinding. Door overhead en andere kleine invloeden kan ik me bedenken dat dit dient uit te komen op 4000Kbits en 600Kbits, maar toch niet op 400Kbits. Deze snelheid die ik op dit moment heb ik voornamelijk in de rustige uren, dus ook in de nacht. Ik heb diverse speedtests gedaan op diverse uren van de dag, en kwam op deze testen nooit hoger dan 120KB/sec ( 800Kbits)

Uit uw schrijven kan ik ook vernemen dat de "E-mail geen geschikt medium is om problemen op te lossen" echter, de helpdesk kan mij niet meer verder helpen, dit is bevestigd door uw technische dienst. Welke maatregelen gaat u ondernemen om deze verbinding te herstellen. Ik zie uw antwoord graag tegemoet en hoop er samen uit te komen, immers 7 jaar goede service wordt niet teniet gedaan door deze kleine storing.

Met vriendelijke groet
Als e-mail krijg ik terug dat ik Kazaa, Morpeheus en andere p2p dien uit te zetten, tevens kreeg ik te horen dat Itensief 5000 max 4000Kbits is, en geen 5000Kbits. Antwoord krijg ik niet

Mijn vraag is nu aan jullie, hoe kan ik dit oplossing, ik betaal ( nou me pa) 47,95 per maand voor deze zeer onstabiele verbinding, en men neemt de moeite niet om ons te helpen.

gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 12:23
@hierboven,

Mocht je nog geen jaar abonnee zijn:In jouw geval zou ik een aangetekende brief sturen, met daarin het hele probleem. Als je in die brief een tijdspanne van 2 weken stelt waarin zij moeten antwoorden van jou en zij doen dat niet, dan kan je misschien via een aangetekende brief (met kopie vorige) je abonnoment opzeggen. Als je al langer dan een jaar abonnee bent: aangetekende brief en ze even houden aan de opzegtermijn van 1 maand. In die tussentijd adsl bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
@home lost capaciteitsproblemen in haar eigen tempo op, je kan er individueel zelf geen (ik weet iig van geen enkel geval waar 't wel gelukt is) invloed op uit oefenen. Wat je kan proberen is een financiele tegemoetkoming van abbonnementskosten te regelen, maar dat zal wel lastig worden want @home houdt geen minimum snelheden aan. Wat rest is dan inderdaad je abbonnement opzeggen (en daarmee help je @home met haar capaciteitsprobleem) of het probleem uitzitten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je nog geen jaar abonnee zijn
ben inmiddels al 7 jaar lid, ruim zelfs..dus deze optie valt af..wel bedankt
@home lost capaciteitsproblemen in haar eigen tempo op, je kan er individueel zelf geen (ik weet iig van geen enkel geval waar 't wel gelukt is) invloed op uit oefenen. Wat je kan proberen is een financiele tegemoetkoming van abbonnementskosten te regelen, maar dat zal wel lastig worden want @home houdt geen minimum snelheden aan. Wat rest is dan inderdaad je abbonnement opzeggen (en daarmee help je @home met haar capaciteitsprobleem) of het probleem uitzitten.
Klopt, de medewerker van @home tweede lijns die ik vandaag sprak zei tegen mij dat ik blij moest zijn met 200KB/sec, en dat ik dan niet mag klagen. Mijn antwoord was letterlijk
"Pardon?"
"Ik betaal dan toch geen 47,95 per maand voor 2000Kbits, als ik blij zou zijn met 2000Kbits, dan zou ik ook geen 47,95 per maand betalen maar de helft, een INternetSoms abbonement ipv intensief"

Hier werdt ik mee in gelijk gesteld, maar het netwerkbeheer kan deze zaak tot zelfs jaren lang zo laten....jammer genoeg verhuizen wij volgend jaar, dus ADSL is geen serieuze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat een schandalig antwoord....die monopoliepositie had allang weggevaagd moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een brief ontvangen van @Home dat ze mijn Com21 modem gaan vervangen. Zijn er al meer mensen waarbij het modem vervangen is en wat zijn jullie ervaringen?

Na meer dan 4 jaar trouwe dienst afscheid nemen van mijn modem en hooguit 24 uur downtime valt wel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:09:
Vandaag een brief ontvangen van @Home dat ze mijn Com21 modem gaan vervangen. Zijn er al meer mensen waarbij het modem vervangen is en wat zijn jullie ervaringen?

Na meer dan 4 jaar trouwe dienst afscheid nemen van mijn modem en hooguit 24 uur downtime valt wel zwaar.
Jesus, ik welk puntje van Nederland woon jij. Volgensmij heeft bijna iedereen de nieuwe modem. Veel verschillen zijn er niet, maar com21 was gewoon verouderd en het bedrijf bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels88 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:40:
[...]

Jesus, ik welk puntje van Nederland woon jij. Volgensmij heeft bijna iedereen de nieuwe modem. Veel verschillen zijn er niet, maar com21 was gewoon verouderd en het bedrijf bestaat niet meer.
Ik woon in de province Overijssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 25-09 15:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

In omgeving Roermond ook nog verschillende mensen met een COM21 hoor.

Snelheid is iets minder, maar wel retestabiel.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 29 januari per e-mail mijn proef@home abonnement opgezegd, ook een duidelijke bevestiging gehad dat dit per 19 maart zou gebeuren.

Vervolgens een eind maart een mail: "gefeliciteerd dat u doorgaat".
Teruggemaild: Ik heb opgezegd wat is dit ?
Antwoord: Dit was een automatische mail, u hoeft zich geen zorgen te maken.

Begin april: factuur die ik niet meer kan bekijken omdat het modem op 20 maart terug is gestuurd ...
6 April: E67,12 afgeschreven.

Bellen met de helpdesk: Abonnement is per 1 mei opgezegd ?????
"Foutje" Binnen een maand ? maar misschien ook later wordt het teruggestort, kan ik een bevestiging krijgen ? nee. Referentienummer ? nee.

Eerst maar eens laten storneren door de bank en de boel laten blokkeren denk ik maar, nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

[...]

Geef mij maar een com21 ipv die brakke motorolla's. Het is jammer dat sommige routers er problemen mee hebben maar hcx is een stuk stabieler dan ubr op de een of andere manier. Com21 heeft 2 statussen of hij doet het of niet, de andere modems een stuk of 10 verschillende combo's.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

tsjonge wat een problemen hier!

ons probleem:

na overschakeling van Campus i-net (nutsbedrijven maastricht) op @ home -> niets meer. bleek dat alle gegevens van campus verkeerd waren overgenomen. niet dat ze er zelf achteraan gaan om alles weer op orde te krijgen hoor, je moet zelf met de helpdesk bellen om alle gegevens (MAC adres en serienummer) opnieuw door te geven. dit gesprekje kostte mij (mobiel bellend) 20,40 eurootjes :(

en hierna werkt het nog steeds niet... dus ik weer bellen, lease niet goed, modem update. weer 15 euro :(
en hierna nog niets, weer gebeld, doorverwezen naar 2e lijn, maar daar was een wachttijd (weer 10 euro)

oftewel, ik ben bijna 60 euro kwijt aan beltegoed om mijn internet te fixen, een bedrag waarvoor ik 3 maanden ADSL2+ zou kunnen hebben. dit wilde ik ook wel aanvragen, maar we moesten ook een telefoonlijn nemen (10 euro per maand extra)

echt :X

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DropjesLover schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:17:
tsjonge wat een problemen hier!

ons probleem:

na overschakeling van Campus i-net (nutsbedrijven maastricht) op @ home -> niets meer. bleek dat alle gegevens van campus verkeerd waren overgenomen. niet dat ze er zelf achteraan gaan om alles weer op orde te krijgen hoor, je moet zelf met de helpdesk bellen om alle gegevens (MAC adres en serienummer) opnieuw door te geven. dit gesprekje kostte mij (mobiel bellend) 20,40 eurootjes :(

en hierna werkt het nog steeds niet... dus ik weer bellen, lease niet goed, modem update. weer 15 euro :(
en hierna nog niets, weer gebeld, doorverwezen naar 2e lijn, maar daar was een wachttijd (weer 10 euro)

oftewel, ik ben bijna 60 euro kwijt aan beltegoed om mijn internet te fixen, een bedrag waarvoor ik 3 maanden ADSL2+ zou kunnen hebben. dit wilde ik ook wel aanvragen, maar we moesten ook een telefoonlijn nemen (10 euro per maand extra)

echt :X
same here, was toen een keer ook iets van €60 kwijt.... maar nu heb ik een vaste telefoonlijn naast de pc liggen dus dat scheelt weer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Wooohoooot,

ik kwam net thuis, heeft een huisgenoot van me maar eens alle stekkertjes ingestoken in de router. blijkt alles het eindelijk weer te doen (k had net 20 euro beltegoed gekocht om nog eens te gaan bellen).

pffff, als k verhuis, geen @home meer voor mij, gewoon een simpel ADSL ofzo, geen service, maar dat het gewoon doet voor een goeie prijs (speedlinq ofzoiets)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lol, dan zou ik maar niet naar het Speedlinq topic gaan als ik jou was ;). Daar lees je de ergste dingen over Speedlinq, waar ik gelukkig geen last van heb :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Alternativ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:01:
[...]

I'm quite sure... Ik heb MIJN modem er een etmaal lang aangehad daarzo (zelf geen iNet)... Hij zei dat-ie nog nooit een snellere verbinding had gehad. Het lullige is ook dat zijn hele meterkast al aan de eisen voor Motorola voldoet (TRAS1000, ETU01, etc., hij is namelijk ooit verhuisd en heeft dus wel een verhuis-kit gekregen. Nu heeft ie dus zijn com21 op die verhuis-kit. Mijn modem gaf ook hele goede waardes (dezelfde als bij mij ongeveer). Kweenie, maar ik denk dat de RF Tuner van die Com21 een beetje bout is. Ik moest na dat etmaal me modem wel weer terugkapen, anders zou ik zelf troubl;es krijgen met @Home inverband met de controle die ze dan gaanb uitvoeren... Mja... Router dus meegenomen naar mijn huis, nuffink wrong... Mijn router er bij hem op... Zelfde verhaal als met de eigen router... Ook PC Only geeft problemen trouwens. Netwerkkabel vervangen... In vain. Nja we hebben dus alles doorgelopen... Nederland 1 en RTL4 geven retescherp beeld op analoge tv (zelfs scherper dan bij mij thuis). Wat wil je, hij heeft de kabel die tussen zijn meterkast en de huiskamer onder de grond doorloopt vervangen door Hirschmann van de beste kwaliteit... Gezien zijn achtergrond (electricien) heeftr ie ook de dikke groene kabel nagekeken voor ie de TRAS1000 er op zette en die is dus nu ook goed gestript. De monteurs van Essent zijn zelfs bij hem langs geweest. Er was er één toen ik er was, en ik heb hem dus horen zeggen dat ze het zelden zo netjes aantreffen als cliënten zelf gaan lopen strippen. Zelfs zijn collega's deden het nog niet zo netjes. Mja hij was er dan ook een half uur mee bezig geweest... Kabelprobleem binnenshuis was er dus niet... Mja ik zal denk ik dat routergedrag es doorgeven aan een tier2... Dat zal wellicht het een en ander oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik ga stoppen met @home... Als ik kijk op een vergelijkingssite wat ik voor zelfs minder dan 47 euro kan krijgen, dan ben ik hard geneigd te gaan overstappen. Ik dacht zelf aan ADSL van wanadoo / 20Mbit voor het eerste jaar 32 euro en erna 33. Dan zit er ook nog es gratis bellen naar vast in de avonduren.

Het enige nadeel is dat ik wel nog een telefoonlijn erbij zou moeten nemen en dat p maand ongeveer een tientje is :)

Dan heb ik voor hetzelfde geld telefonie + 20mbit en nog es een snellere upload :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:02:
Ik denk dat ik ga stoppen met @home... Als ik kijk op een vergelijkingssite wat ik voor zelfs minder dan 47 euro kan krijgen, dan ben ik hard geneigd te gaan overstappen. Ik dacht zelf aan ADSL van wanadoo / 20Mbit voor het eerste jaar 32 euro en erna 33. Dan zit er ook nog es gratis bellen naar vast in de avonduren.

Het enige nadeel is dat ik wel nog een telefoonlijn erbij zou moeten nemen en dat p maand ongeveer een tientje is :)

Dan heb ik voor hetzelfde geld telefonie + 20mbit en nog es een snellere upload :P
You'd better check www.trosradar.nl on Wanadoo... Die hebben ook niet echt een lekkere reputatie, geloof ik... Mja... the choice is yours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Coach4All schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:35:
[...]

In omgeving Roermond ook nog verschillende mensen met een COM21 hoor.

Snelheid is iets minder, maar wel retestabiel.....
Ik heb afgelopen weekend de brief van de modemSWOP gekregen. Mijn (altijd draaiende en superstabiele) COM21 modem zal dus de komende dagen ergens worden vervangen door een nieuw modem. Ben benieuwd hoe lang ik zonder internet zal komen te zitten :X

Wilde ook net een nieuwe router gaan aanschaffen. Wil mijn 11mbit E-tech router maar eens gaan vervangen door een Asus 500g deluxe. Maar geloof dat ik eerst maar eens even wacht zodat mijn verbinding stabiel loopt met het nieuwe @Home modem. Anders wordt het in geval van problemen wel zoeken (goh is het het nieuwe modem of de router die het probleem veroorzaakt ;) )

Ow ja.. Drenthe trouwens.. :P

[ Voor 26% gewijzigd door hars73 op 18-04-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

hars73 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:45:
[...]

Ik heb afgelopen weekend de brief van de modemSWOP gekregen. Mijn (altijd draaiende en superstabiele) COM21 modem zal dus de komende dagen ergens worden vervangen door een nieuw modem. Ben benieuwd hoe lang ik zonder internet zal komen te zitten :X

Ow ja.. Drenthe trouwens.. :P
Dat valt reuze mee, castel is sowieso beter dan palet dus wat dat betreft zit jij wel goed..
Het zit em voornamelijk in problemen met betrekking tot nieuwe leases wat nogal eens gebeurd bij modemswaps.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Alternativ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:02:
[...]

Dat valt reuze mee, castel is sowieso beter dan palet dus wat dat betreft zit jij wel goed..
Het zit em voornamelijk in problemen met betrekking tot nieuwe leases wat nogal eens gebeurd bij modemswaps.
Wat hoor ik de laatste tijd toch vaak dat Palet "slecht(er)" zou zijn dan bijvoorbeeld Castel... Ik zit hier ook in Palet-gebied en heb zelden of nooit problemen gehad met de verbinding... Althans niet aan de @Home-kant... En al helemaal niet meer nadat ik een ander modem heb gekregen... Bovendien hoor ik vaker mensen uit Castel-gebied met problemen... Essent hanteert sinds de merge een globale kwaliteitsstandaard, waar ALLE delen van het netwerk aan voldoen... Of dat nou Cogas, Castel of Palet is geweest... Mensen die dat betwijfelen zijn waarschijnlijk niet ten volle geïnformeerd... De twijfel is ten onrechte (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:48:
[...]

Wat hoor ik de laatste tijd toch vaak dat Palet "slecht(er)" zou zijn dan bijvoorbeeld Castel... Ik zit hier ook in Palet-gebied en heb zelden of nooit problemen gehad met de verbinding... Althans niet aan de @Home-kant... En al helemaal niet meer nadat ik een ander modem heb gekregen... Bovendien hoor ik vaker mensen uit Castel-gebied met problemen... Essent hanteert sinds de merge een globale kwaliteitsstandaard, waar ALLE delen van het netwerk aan voldoen... Of dat nou Cogas, Castel of Palet is geweest... Mensen die dat betwijfelen zijn waarschijnlijk niet ten volle geïnformeerd... De twijfel is ten onrechte (imho).
Nou, toen ik op de helpdesk werkte (6 maanden terug) waren de meeste problemen in het Palet gebied. In Tilburg was er dagelijks wel een grote storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

csteelooper schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:48:
[...]

Ik geloof dat er een kwaliteitsstandaard is echter, het netwerk in Palet en Kabelnoord voldoet volgens jou aan de eisen. Ik kon zodra mensen over hun probleem begonnen de Postcode er al bij verzinnen en vaak zat het hem in Heerlen en Landgraaf (beide Palet) beide brak met leases en signalen.

Bovendien kreeg ik ongeveer 5x zoveel klanten uit Palet aan de lijn (lees chago limburgers :/) als Castel klanten (en nee ik ben niet de enige medewerker die dat ervaarde).

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hoelang blijft je webspace en mail eigenlijks nog actief na t beeindigen van je contract?

per 1 april zou het basta zijn, maar webspace en mail werken nog altijd :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

SMSfreakie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:13:
hoelang blijft je webspace en mail eigenlijks nog actief na t beeindigen van je contract?

Hangt van de drukte bij 2e lijn/Amsterdam af degenen die je account weggooien dus, heb geduld , wordt vanzelf gefixed.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Alternativ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:20:
[...]

Hangt van de drukte bij 2e lijn/Amsterdam af degenen die je account weggooien dus, heb geduld , wordt vanzelf gefixed.
niet dat het mij uitmaakt verder maar ok

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
SMSfreakie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:13:

Ik ben per 1 januari geen abonnee meer, maar ik kan nog steeds bij mijn webmail.... 8)7 Is wel handig om te controleren of er nog steeds idioten zijn die e-mails sturen naar mijn oude e-mailadres... ;)
(of mijn webspace nog werkt zou ik niet weten, die gebruik ik niet meer sinds die datum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

webspace doet niet meer.... gister ook a nie. krijg telkes dit met windows commander: 530, authentication failed. is bij m'n neef ook.
internet explorer geeft ook 530 authentication failed...

'k heb home maar ff gemaild, maar ze zullen wel weer met dat gezeur aan komen zetten van dat ik persé moet bellen...

edit: en heb weer es gelijk, ze kwamen met gezeur aan dat ik MOET bellen....

[ Voor 94% gewijzigd door Raven op 22-04-2006 15:45 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Alternativ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:20:
[...]

Ik geloof dat er een kwaliteitsstandaard is echter, het netwerk in Palet en Kabelnoord voldoet volgens jou aan de eisen. Ik kon zodra mensen over hun probleem begonnen de Postcode er al bij verzinnen en vaak zat het hem in Heerlen en Landgraaf (beide Palet) beide brak met leases en signalen.

Bovendien kreeg ik ongeveer 5x zoveel klanten uit Palet aan de lijn (lees chago limburgers :/) als Castel klanten (en nee ik ben niet de enige medewerker die dat ervaarde).
Mja... Alles leuk en aardig. Maar heb je ook brabanders gehad met klachten, en is die ratio dan niet zo erg als met de limburgers? Want ik weet wel dat er in Limburg meer problemen zijn met Essent dan iin Brabant, simpelweg omdat er in Limburg minder uitbereiding wordt gerealiseerd... Just out of curiousity...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 19:02

lordsnow

I know nothing

Hmmm... in Enschede-Noord zijn er sinds vanochtend problemen - modem status pagina geeft aan dat het Modem "offline" is. Niet naar de lampjes gekeken, aangezien het modem uit de weg ligt onder de trap.

@home gebeld, en gevraagt of er een storing in Enschede is. Kreeg antwoord van een of andere giegelende huppelk*t, "Ik zal even kijken of u er onder valt". Oftewel, ik wist al genoeg.

Nadat ze met een supervisor overlegd had kwam ze terug met de melding dat er idd een storing gemeld was sinds vanochtend, en dat een aantal modems offline zijn. Hoge ruis, etc. En het zou binnen 3 dagen opgelost worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

csteelooper schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:16:
[...]

Mja... Alles leuk en aardig. Maar heb je ook brabanders gehad met klachten, en is die ratio dan niet zo erg als met de limburgers? Want ik weet wel dat er in Limburg meer problemen zijn met Essent dan iin Brabant, simpelweg omdat er in Limburg minder uitbereiding wordt gerealiseerd... Just out of curiousity...
Ik weet gewoon van gesprekken dat de problemenkindjes van @home, landgraaf en heerlen zijn beiden in limburg waarom begin je dan over brabant, den bosch heb ik lang niet zo vaak aan de lijn gehad als heerlen.

alternativ

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.