[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:35
V-sync staat aan?
Als je beide monitoren aansluit in dual-screen opstelling, is het op de 760BF dan ook erger?

Als het antwoorde op beide vragen ja is dan mag je inderdaad met Samsung gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 15:08
het is juist zo, dat mijn 'oude' 913N het perfect doet, die weergeeft geen ghosting niks...

Maargoed, ik bel morgen wel, en hoop dat ze snel met een oplossing komen...

en Vsync, waar kan ik dat vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door corniels op 19-02-2006 15:01 ]

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
In je videokaartdrivers.
Maar als ie het op je 913N wel goed doet, dan zou je op je 760BF eigenlijk ook geen problemen moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Er is een "reviewtje" (eerder een mededeling) verschenen op de Nederlandse BenQ site. Dat kan je hier vinden.

Natuurlijk, het staat op de BenQ site dus alleen het goede over de BenQ FP71GX staat er natuurlijk vermeld. Als je meer wilt weten moet je het maart nummer van het tijdschrift PC-Active even kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 19-02-2006 17:31 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Er staat op de Duitse site ook deze reviewtje maar dan in het Duits (zie hier voor de Duitse versie) én nog een mededelingtje: dat kan je hier vinden, het is (uiteraard) ook in het Duits.

Ben niet heel goed in Duits maar volgens mij staat er (in die tweede):
"Goedkoop monitor, die wel bestemd is voor games, maar minder geschikt is voor veeleisend beeldbewerkingen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de fp71gx besteld, verwacht hem morgen of overmorgen te kunnen gebruiken.En natuurlijk laat ik jullie weten wat ik er van vind.

laters QuintoS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableeker
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02-2024
Mijn vrouw en ik werken momenteel met een Fujitsu-Siemens P17-2, en ik moet zeggen, hij bevalt ons goed! Ik had deze TFT gedacht voor mijn vrouw, omdat zij meer prijs stelt op een goede kleurweergave dan een snelle reactietijd. Ik dacht eerst zelf aan een Samsung 740BF, maar eigenlijk game ik niet zoveel, dus toen ik las dat de TN's niet 16,7 miljoen kleuren hadden, maar slechts 262.000, besloot ik zelf ook een VA-scherm te nemen. De P17-2 klonk ideaal als overdrive VA (8 tot 12 ms reactietijd, afhankelijk van waar je kijkt). Daarna dacht ik aan de Samsung 770P, vanwege de nog snellere tijd van 6 ms, maar toen zag ik dat deze geen knoppen had om hem mee in te stellen. De Eizo was wel erg duur, dus het werd de P17-2.

Gelukkig maar, want volgens deze site http://www.geocities.com/icecow88/970p-dithering-en.html gebruikt de 770P dithering om aan 16,7 miljoen kleuren te komen, en is het dus geen 24 bits, maar een 18-bits scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik mis op dit topic de EIZO M1700, iemand bekend met dit scherm?http://www.eizo.com/products/lcd/m1700/index.asp

En heeft iemand ervaring met de Asus PM17T4?
http://nl.asus.com/products1.aspx?l1=10

Ik wil zelf graag de keuze maken uit Samsung 740BF, Hyandia Q70u en Eizo M1700, Asus PM17tu.
Iemand advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Samsung 730BF, en hij bevalt zeer goed :) gamen gaat echt perfect. en dat voor maar 300 eurotjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ableeker schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:59:
Mijn vrouw en ik werken momenteel met een Fujitsu-Siemens P17-2...
Wil je zo vriendelijk zijn om een userreview te schrijven?
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:27:
Ik heb de fp71gx besteld, verwacht hem morgen of overmorgen te kunnen gebruiken.En natuurlijk laat ik jullie weten wat ik er van vind.

laters QuintoS
ok, we wachte in spanning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
XiN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 02:09:
[...]

Wil je zo vriendelijk zijn om een userreview te schrijven?

[...]

ok, we wachte in spanning...
Ja, ik helemaal, want ik wil binnenkort (ook) een nieuwe 17" TFT scherm kopen en ik zit nog te twijvelen tussen de BenQ FP71GX en de Samsung 730BF. Ik heb bij beide plus en minpunten. Eén minpunt bij de BenQ is dat ik nog niet echt reviews/gebruikerservaring heb kunnen lezen. Ik wil namelijk weten hoe het zit met de backlight leakage in de BenQ FP71GX, (dat is één van de minpunten bij de Samsung 730BF), of de FP71GX er wel of geen last van heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:12:
Hallo, ik mis op dit topic de EIZO M1700, iemand bekend met dit scherm?http://www.eizo.com/products/lcd/m1700/index.asp

En heeft iemand ervaring met de Asus PM17T4?
http://nl.asus.com/products1.aspx?l1=10

Ik wil zelf graag de keuze maken uit Samsung 740BF, Hyandia Q70u en Eizo M1700, Asus PM17tu.
Iemand advies voor mij?
Als je misschien laat weten wat je wensen zijn ofzo...?

Je komt met 'n lijstje en daar moeten wij 't maar mee doen ofzo?

Eej ik wil graag 'n stoere auto kopen: Of 'n Mercedes of BMW of 'n Audi mja welke zal ik nemen B)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableeker
Fujitsu-Siemens P17-2

http://www.fujitsu-siemen...s/tft/scenicview_p17.html

Vorig scherm

De Fujitsu-Siemens P17-2 is mijn eerste TFT, ik heb altijd CRT's gehad. De afgelopen jaren heb ik gewerkt met een 17" Iiyama Vision Master Pro 410. Daar was ik zeer tevreden over, maar onder andere omdat hij kuren ging vertonen, werd het toch tijd om over te stappen. Het eerste wat mij opviel bij de P17-2 (overdrive S-PVA), is dat de kleurweergave en de scherpte veel beter zijn dan bij de CRT. En natuurlijk gebruik ik nu 1280x1024, in plaats van 1152x864. Dat scheelt toch weer.

Bijzonderheden

De P17-2 is een van de weinige 17" schermen die geen TN-scherm gebruikt, maar een VA-scherm. VA-schermen geven kleuren beter weer dan TN-schermen (meestal 24-bits in plaats van 18-bits plus dithering), maar zijn vaak traag. Ook het contrast is indrukwekkend bij VA-schermen, in dit geval 1000:1. Dit geldt ook voor de kijkhoek, hier 178 graden (horizontaal en verticaal). Dit is een van de eerste overdrive VA's, met een reactiesnelheid van 14 ms grey to grey (afhankelijk van waar je kijkt, Fujitsu-Siemens zegt ook wel 8 ms). Hij is in de hoogte verstelbaar, kan naar voren en achteren worden gekanteld, naar links en naar rechts zwenken en hij kan 90 graden worden gedraaid (van landschap- naar portretstand). Hij heeft ook twee ingebouwde 2-watt speakers, die ze wat mij betreft best hadden mogen weglaten, omdat we ze toch niet gebruiken. De monitor heeft een VGA- en een DVI-aansluiting en wordt geleverd met beide kabels. Wij hebben de monitoren rechtstreeks bij Fujitsu-Siemens zelf gekocht, en zij leveren alleen maar een klasse II-pixelgarantie. Gelukkig hadden we geen enkel pixel- of subpixelprobleem, maar omdat we ze via het Internet hadden besteld, is het natuurlijk mogelijk om binnen 7 dagen om te ruilen. Hij is wit (wit of zwart maakt mij niet uit) en ziet er erg goed uit. Hij doet mij denken aan de witte Samsung 770P, alleen is de voet zwart, maar hij heeft gelukkig wel gewoon knoppen om hem mee in te stellen. De P17-2 bestaat in verschillende revisies, deze is revisie 9.

Kleurweergave

Daar hadden we de P17-2 natuurlijk voor gekocht, en we werden niet teleurgesteld. Wat een prachtige kleuren! Niet te vergelijken met een CRT. Wit is stralend wit, zwart is diep zwart en alle kleuren zijn even sprankelend en levendig. Ongelofelijk! Ik denk dat dit onder andere komt doordat dit scherm in staat is om alle 16,7 miljoen kleuren te laten zien zonder dithering. Een VA-scherm is namelijk in staat om 24 bits (8 bits per kleur) te gebruiken bij de weergave van kleuren, in tegenstelling tot veel TN-schermen die 18 bits (6 bits per kleur) en dithering gebruiken om alle kleuren te laten zien. En dat zie je, de kleuren zijn helderder en sprekender dan bij andere schermen.

Ghosting

Ik heb geen ervaringen met games op TN-schermen, maar ik neem aan dat de P17-2 zich qua ghosting niet kan meten met de snelle games-TN-schermen als de Samsung 730BF en 740BF (4 en 2 ms). Wij zijn geen echte gamers, dus voor ons was de kleurweergave belangrijker dan eventuele ghosting-effecten. Ik speel af en toe actiespellen, maar mijn vrouw speelt meestal Popcap-puzzlespellen als Bookworm, Zuma en Insaniquarium en die zien er perfect uit. Zij speelt ook regelmatig The Sims, en dat gaat ook heel goed op deze monitor. Ik heb zelf graphic adventures, racespellen en bijvoorbeeld ook Doom 3, Far Cry en Halflife, maar die laatsten speel ik niet fanatiek. De andere spellen zien er fantastisch uit, maar bij de actiespellen zie ik dat contouren vervagen bij beweging. Het is wennen ten opzichte van een CRT, maar tijdens het spelen zelf valt het wel mee en zie ik het alleen als ik er op let. Ik weet niet of hardcore gamers hiermee kunnen werken, maar ik heb er niet echt last van. Helaas is mijn computer in combinatie met de grafische kaart (nog) niet altijd in staat om de zware actiespellen met alle effecten ingeschakeld uit te voeren in de eigen resolutie 1280x1024. Sterker nog, er zijn spellen die niet eens de mogelijkheid bieden om deze resolutie te kiezen. In deze gevallen wordt het beeld vergroot naar de eigenlijke resolutie. Zelfs dit effect vind ik er heel aannemelijk uit zien. En films zien er ook gewoon goed uit, zonder opvallende neveneffecten. Verder werken we op deze monitor met foto's en daar is hij werkelijk ideaal voor.

Contrast en helderheid

Contrast en helderheid van het beeld zijn fantastisch op deze monitor. Samen met de kleurweergave en de kijkhoek vormen dit de sterke punten van VA-schermen. Zwart is diep zwart en wit is stralend wit. Wel moet ik zeggen dat Fujitsu-Siemens overdrijft bij de fabrieksinstellingen van contrast en helderheid, maar dat doen zo te zien alle fabrikanten. De standaardinstelling voor de helderheid is 100 (maximaal), maar dat is veel te fel. Ik heb deze op 25 gezet, en dat levert een krachtig, maar niet overdreven wit op. Contrast is standaard ingesteld op 50, en dat heb ik maar zo laten staan. Tenslotte kan het zwartpunt nog worden ingesteld, maar ook dat heb ik op de standaardinstelling 50 laten staan.

Uniformiteit van het scherm

De lichtverdeling over het scherm is uitmuntend, geen schaduwen of lichtere plekken. Een diep zwart beeld is overal uniform zwart, een helder wit scherm overal even helder wit. Er is gelukkig totaal geen sprake van backlight leakage. Ook als het scherm bijna of helemaal zwart is (zoals bij het startscherm van Windows), is er geen extra licht zichtbaar. Niet aan de onder- of bovenkant, niet aan de linker- of rechterkant, nergens.

Kijkhoek

Zoals gezegd vormt de kijkhoek een van de sterke punten bij VA-schermen. Dit is hier niet anders, ook bij een schuine kijkhoek blijft het scherm zichtbaar. Het scherm wordt bij een sterke hoek weliswaar wat donkerder, maar het verkleurt niet en wordt niet onleesbaar, zoals bij TN-schermen. Dit punt is voor mij niet zo heel belangrijk, omdat ik recht voor mijn beeldscherm zit, maar het is toch mooi meegenomen als ik het scherm van mijn vrouw kan zien als ik opzij kijk.

Bouwkwaliteit

De monitor staat stevig genoeg. Het verstellen van de hoogte gaat zwaar, dit heeft als voordeel dat de eenmaal ingesteld hoogte ingesteld blijft, en het scherm niet langzaam weer naar beneden zakt. Zwenken en draaien gaat licht. De hele behuizing doet solide aan en geeft de indruk van kwaliteit. Ditzelfde geldt voor de knoppen. De aansluitingen (stroom, VGA, DVI en luidsprekers) zitten achter een klepje, waar ook een aan- en uitschakelaar te vinden is.

Vormgeving

De stroom-LED licht blauw op als de monitor aan staat en oranje in de slaapstand. De LED stoort mij absoluut niet. Door de fantastische kleurweergave zien foto's er geweldig uit op dit scherm. Het werken met Windows is hierdoor een waar genot. Zeker in vergelijking met een CRT, het beeld is helder en scherp. Dit is een geweldig scherm dat precies doet wat wij zochten.

Belangrijkste voor- en nadelen

De belangrijkste voordelen zijn al genoemd: de ongelofelijke kleurweergave, het hoge contrast en de grote kijkhoek. Kleur en contrast zijn voor ons belangrijk, en die zijn voor deze monitor boven verwachting goed. Het nadeel is ook al genoemd, de tragere reactiesnelheid, maar dit weegt voor ons niet zwaar. Helaas zijn VA-schermen duurder dan TN-schermen. Wij vinden dit scherm zijn prijs meer dan waard, maar voor anderen zal dit scherm hierdoor misschien afvallen.

[ Voor 9% gewijzigd door ableeker op 02-03-2006 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Erg mooie positieve review ;) ! 'k ben sinds een aantal dagen ook naar diverse schermen aan het kijken. Ik heb vroeger een Illyama Prolite gehad, best tevreden over. Heb hem toendertijd voor zo'n 700!! euro gekocht. Helaas begon deze ook problemen te geven, en was de garantieperiode voorbij. Ik zit nu weer op een oude Packard Bell CRT monitor, wat echt een stapje terug is.
Dit is een van de eerste overdrive VA's, met een reactiesnelheid van 14 ms grey to grey (afhankelijk van waar je kijkt, Fujitsu-Siemens zegt ook wel 8 ms).
Hoeveel ms heb jij nu precies? 14 of 8ms. //edit: 'k zat verkeerd te kijken :+.

[ Voor 8% gewijzigd door NaZ- op 21-02-2006 16:41 ]

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
:?
Vroeger zij Fujitsu-Siemens dat ie 14ms GtG was...
Ik zie trouwens ook dat de oude productpagina van de P17-2 weg is...
Ik zal wel even de link in de startpost aanpassen en de reactietijd veranderen naar 8ms GtG, want verder staan in de startpost ook de specs die de fabrikanten geven.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 21-02-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableeker
CyberDoX schreef op dinsdag 21 februari 2006:
Erg mooie positieve review ;) ! 'k ben sinds een aantal dagen ook naar diverse schermen aan het kijken. Ik heb vroeger een Illyama Prolite gehad, best tevreden over. Heb hem toendertijd voor zo'n 700!! euro gekocht. Helaas begon deze ook problemen te geven, en was de garantieperiode voorbij. Ik zit nu weer op een oude Packard Bell CRT monitor, wat echt een stapje terug is.
Bedankt!
Ja, die CRT van Iiyama was vroeger een top-monitor. Duur ook, zo'n 900 gulden. CRT's hebben zo hun voordelen, maar deze TFT is toch wel erg mooi...
XiN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:38:
:?
Vroeger zij Fujitsu-Siemens dat ie 14ms GtG was...
Ik zie trouwens ook dat de oude productpagina van de P17-2 weg is...
Ik zal wel even de link in de startpost aanpassen en de reactietijd veranderen naar 8ms GtG, want verder staan in de startpost ook de specs die de fabrikanten geven.
Ik wou dat ik het wist! Op de pagina van de P17-2 staat 8 ms, maar als je op Technical Overview klikt, staat er bij Typical Response Time:
14 ms (black to black)
13 ms (grey to grey, max.)
Het is zo wel duidelijk dat de reactietijd niet veel betekent, zelfs niet voor de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ja inderdaad...
Ik heb in de vernieuwde startpost nog eens duidelijk neergezet dat specs niks zeggen, en dat je beter op reviews en userreviews kan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Iiyama X436S besteld en kan niet wachten om hem af te halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan CLB: Ik bedoelde het niet zo, lees regelmatig dit topic en vroeg me af voor welke jullie zouden gaan.
Mijn wens is de ultieme tft :9 . Nou in iedergeval een betaalbare dan. Zeg maar euro of 300, mag iets meer zijn of iets minder natuurlijk. Verder speel ik regelmatig games, heb al een tijdje de 730BF van Samsung thuis gehad maar vond ook (net zoals een paar andere op dit forum) dat de bovenkant een stuk donderder was dan de onderkant dus heb em weer ingeruild.
Mijn CRT van IIyama doet het nog steeds dus heb de tijd om een nieuwe uit te zoeken. O-) .

Maar om even met de deur in huis te vallen,
Wat is de ultieme 17" TN-panel? Als je een budget van 320,- hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 20:38
Misschien dat iemand mij hier ka helpen. Ik ga waarschijnlijk de Samsung 770P halen. Enkel nu zit ik een beetje te dubben qua videokaart.

Ik wil namelijk ook mijn LCDTV aansluiten via DVI - HDMI. Een videokaart met 2x DVI is een stuk duurder (de one I want) in 2x DVI t.o.v DVI en VGA.

Als ik de 770p aansluit via VGA is de kwaliteit dan veel minder?

Op mijn samsung 152T verschilt dit best wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Ik ben er ook over aan het denken een nieuw TFT scherm te kopen, zit te denken aan de Samsung 770p en de Iiyama E431s3.

Nu las ik op verschillende sites dat de software die Samsung meeleverd om de kleuren in te stellen nog al veel problemen geeft. Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met die scherm. Het ging geloof ik over de software magic tune. Die zou vaak vastlopen in combinatie met bepaalde drivers van videokaarten. Las op GoT ook nog een verhaal van iemand anders met dit scherm met zulke problemen. Hier zit ik natuurlijk ook niet op te wachten :/

Op dit moment heb ik de oude Iiyama E431s waar je nog wel gewoon met knopjes je contrast in kan stellen :Y) Dit scherm ga ik verplaatsen naar mijn andere pc, vandaar dat ik toch zit te denken de verbeterde versie te kopen.

De Samsung 770p is wel een stuk duurder, zou dit het geld ook waard zijn.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:02:
Aan CLB: Ik bedoelde het niet zo, lees regelmatig dit topic en vroeg me af voor welke jullie zouden gaan.
Mijn wens is de ultieme tft :9 . Nou in iedergeval een betaalbare dan. Zeg maar euro of 300, mag iets meer zijn of iets minder natuurlijk. Verder speel ik regelmatig games, heb al een tijdje de 730BF van Samsung thuis gehad maar vond ook (net zoals een paar andere op dit forum) dat de bovenkant een stuk donderder was dan de onderkant dus heb em weer ingeruild.
Mijn CRT van IIyama doet het nog steeds dus heb de tijd om een nieuwe uit te zoeken. O-) .

Maar om even met de deur in huis te vallen,
Wat is de ultieme 17" TN-panel? Als je een budget van 320,- hebt?
Dat licht-donker effect hangt waarschijnlijk zamen met de inkijkhoek...
Als je 100% zeker wilt zijn dat je het niet hebt met je nieuwe monitor dan moet je dus eigenlijk een *VA monitor kopen, maar dat ga je niet redden voor die €300,-

Als je toch een TN wilt zoeken die het minder heeft, dan hoef je in ieder geval niet te kijken bij monitoren met een Samsung paneel, want die hebben allemaal dezelfde inkijkhoek als de 730BF.
Van de Asus monitor die je noemde heb ik eigenlijk geen idee wat voor paneel ie gebruikt, maar de andere monitoren gebruiken zowat zeker een samsung paneel.
Als je een monitor wilt met een TN paneel van een ander merk, dan kan je eens kijken bij de Philips 170B6C(lg.philips TN paneel, die hebben meestal een redelijk grote inkijkhoek. verder heb je bij deze monitor gratis pixelgarantie.) of bij de Benq FP71GX(overdrive TN paneel van AUO, als het goed is hebben we er binnenkort een userreview van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Mensen.. Na het bericht te lezen over de 970p die (waarschijnlijk?) geen 8bits scherm is, ben ik niet meer zo zeker van mijn keus om de 770p te halen. Ik ben met mijn studie veel bezig met video en grafische dingen, dus de kleuren moeten echt goed zijn. Nu kan ik ook voor de FS P17-2 gaan, maar voor hetzelfde geld is niet iedere 770p een 6bits scherm. Kan iemand met een 770p een foto maken van zijn scherm (om te kijken of 't nu 6bits of 8 bits is)

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als iemand dat zou willen doen...
Als je dit plaatje opent, je computer op 24 of 32 bit kleuren zet, en een close-up foto neemt(de foto moet wel scherp genoeg zijn om de pixels te kunnen onderscheiden), dan zou eventuele stilstaande dithering zichtbaar moeten worden.
Als iemand met een 970P of 770P(of andere 16,7miljoen kleuren monitor) ontdekt dat er inderdaad dithering wordt gebruikt, dan kan ik eens een mailtje gaan sturen naar Behardware ofzo(daar hebben ze als het goed is een 970P en een 770P gereviewd) of ze het verder uit kunnen zoeken, en als het waar is een artikeltje erover willen schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 20:38
BlowFish schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:05:
Misschien dat iemand mij hier ka helpen. Ik ga waarschijnlijk de Samsung 770P halen. Enkel nu zit ik een beetje te dubben qua videokaart.

Ik wil namelijk ook mijn LCDTV aansluiten via DVI - HDMI. Een videokaart met 2x DVI is een stuk duurder (de one I want) in 2x DVI t.o.v DVI en VGA.

Als ik de 770p aansluit via VGA is de kwaliteit dan veel minder?

Op mijn samsung 152T verschilt dit best wel,
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammerlijk genoeg heb ik mij Samsung 770P nog niet terug, anders had ik jullie de antwoorden wel kunnen geven.

Verwijderd

ik zal vanavond als ik thuiskom wel ff een foto schieten van mn beeldscherm. ben er persoonlijk wel zeer tevreden over ik heb zelf weinig van dithering last gehad.

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

XiN schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:47:
[...]

De IIyama E431/H431/X436 en de Hyundai L72D/L73D hebben allemaal hetzelfde paneel als de 730BF, maar dan zonder overdrive.(dat paneel op zich verschilt trouwens minimaal van het paneel in de 710N...)
Maar dat ze hetzelfde paneel hebben betekent niet dat ze ook dezelfde backlight leakage hebben.
die leakage wordt namelijk veroorzaakt doordat de behuizing(de rand) te hard tegen het scherm aan duwt.

[...]
Heb nu de iiyama gekocht; kon hem bestellen bij de MediaMarkt. Wát een prachtig scherm! Voor mijn gevoel is het beeld zelfs marginaal beter dan bij de 730BF, er is geen backlight leakage en heb maar één dode pixel (wel een irritante bright-green dot). Dit is inmiddels de vierde monitor in korte tijd en ben het gezeik zat, dus daar ga ik niet meer voor terug :) anywho, bedankt voor het aanraden, want ik kan nu weer rustig slapen en blij zijn met mn aankoop :D

Verwijderd

Heb de fp71gx binnen,tot nu toe heel erg tevreden.Geen backlight leakege(althans heel erg weinig,je moet er echt naar zoeken en dan zie je t een heel klein beetje.)Jullie krijgen over een paar dagen een review(eerst ff een paar tests)

laters QuintoS!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Roger-Rabbit:

Ilyama scherm wat je op 't oog hebt is perfect en dat geld zou ik lekker in je zak steken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Buggle schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:03:
[...]

Heb nu de iiyama gekocht; kon hem bestellen bij de MediaMarkt. Wát een prachtig scherm! Voor mijn gevoel is het beeld zelfs marginaal beter dan bij de 730BF, er is geen backlight leakage en heb maar één dode pixel (wel een irritante bright-green dot). Dit is inmiddels de vierde monitor in korte tijd en ben het gezeik zat, dus daar ga ik niet meer voor terug :) anywho, bedankt voor het aanraden, want ik kan nu weer rustig slapen en blij zijn met mn aankoop :D
@ Buggle. Misschien een beetje offtopic, maar ik wilde vragen hoe Buggle zijn scherm besteld had bij de Mediamarkt. (en ik wist niet hoe ik het anders kon vragen, dus toch maar in dit topic, dacht ik...)
1) Hadden ze die monitor, die jij wilde, bij de MediaMarkt niet op voorraad en toen had je hem besteld, of ging het anders?
2) Had je gebeld, ge-e-maild, of ben je gewoon naar de MediaMarkt gegaan? (of iets anders)

Wilt je zo vriendelijk zijn, mijn vragen even te beantwoorden. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Roger_Rabbit schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:41:
Ik ben er ook over aan het denken een nieuw TFT scherm te kopen, zit te denken aan de Samsung 770p en de Iiyama E431s3.

Nu las ik op verschillende sites dat de software die Samsung meeleverd om de kleuren in te stellen nog al veel problemen geeft. Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met die scherm. Het ging geloof ik over de software magic tune. Die zou vaak vastlopen in combinatie met bepaalde drivers van videokaarten. Las op GoT ook nog een verhaal van iemand anders met dit scherm met zulke problemen. Hier zit ik natuurlijk ook niet op te wachten :/

Op dit moment heb ik de oude Iiyama E431s waar je nog wel gewoon met knopjes je contrast in kan stellen :Y) Dit scherm ga ik verplaatsen naar mijn andere pc, vandaar dat ik toch zit te denken de verbeterde versie te kopen.

De Samsung 770p is wel een stuk duurder, zou dit het geld ook waard zijn.
CLB schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:35:
@ Roger-Rabbit:

Ilyama scherm wat je op 't oog hebt is perfect en dat geld zou ik lekker in je zak steken!
@ Roger_Rabbit,
Wat zijn je wensen zoals bij je scherm, game je of wil je gaan gamen met je nieuwe scherm?
Als je wil gaan gamen zijn er ook andere, goedkopere en misschien betere monitoren. Denk aan de Samsung 730BF en de BenQ FP71GX (zie startpost). Ik weet niet of je nu al een monitor gekocht hebt maar als je dat nog niet hebt gedaan kan je het beste even wachten want " QuintoS! " heeft net een FP71GX binnen. Er komt binnenkort een review van hem, nog niet zo snel want hij moet hem nog wel kunnen testen. ;)
Verder heb ik geen ervaringen met de Iiyama E431s3 maar volgens CLB is dat ook een zeer goed scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 24-02-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 11-09 20:36
Bedankt voor jullie reacties, had inmiddels al een beslissing genomen en de IIyama ProLite E431s 3 gekocht. Gewoon een top scherm. En heb die € 100,- wat die Samsung meer koste mooi in mijn zak gehouden O-)

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Roger_Rabbit schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:12:
Bedankt voor jullie reacties, had inmiddels al een beslissing genomen en de IIyama ProLite E431s 3 gekocht. Gewoon een top scherm. En heb die € 100,- wat die Samsung meer koste mooi in mijn zak gehouden O-)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Ofzoiets schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:46:
[...]

@ Buggle. Misschien een beetje offtopic, maar ik wilde vragen hoe Buggle zijn scherm besteld had bij de Mediamarkt. (en ik wist niet hoe ik het anders kon vragen, dus toch maar in dit topic, dacht ik...)
1) Hadden ze die monitor, die jij wilde, bij de MediaMarkt niet op voorraad en toen had je hem besteld, of ging het anders?
2) Had je gebeld, ge-e-maild, of ben je gewoon naar de MediaMarkt gegaan? (of iets anders)

Wilt je zo vriendelijk zijn, mijn vragen even te beantwoorden. Bij voorbaat dank.
De monitor hadden ze niet uitgestald staan, dus ik ging er vanuit dat 'ie niet zomaar leverbaar zou zijn. Dat bleek anders te zijn. Aangezien ik dus al voor de derde keer terugging met mn scherm moest ik er toch al heen; inruilen voor óf mn geld terug óf de Iiyama 431S-S3. Dus ik was daar al en heb het gevraagd aan iemand op de afdeling. Die zei dat Iiyama een van de standaardleveranciers was ofzo, heeft m meteen besteld en ik een aanbetaling gedaan. Na twee dagen kon ik m ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
Ik was laatst in een computer winkel waar de Samsung 740BF en de Iiyama E431s naast elkaar stonden, nou viel mijn gedachte eerst op de Iiyama X436-s vanwege zijn opties, maar na deze 2 naast elkaar te hebben gezien ging mijn voorkeur direct uit naar de Samsung; de kleur was beter en de ghosting een stuk minder, bijna niet te zijn voor mij.

Om mezelf nog meer te overtuigen heb ik de pc active gekocht waar een test in staat van vele 17" monitoren. Bij deze test werd gekeken naar de reactie tijd, de helderheid en ook de uniformiteit daarvan en het contrast. De 730BF(die daar getest werd) kwam als beste uit de bus. Op dit moment wacht ik mijn 740BF af :P, deze is namelijk een paar 10tjes duurder maar heeft een snellere reactietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs eens gekeken naar een aantal eizo monitoren en bij de M1700 viel me het volgende op. De eizo M1700 is een tn-panel met een response time van 8ms. Als je kijkt naar de kleustelling dan zie je dat dat gedaan wordt met een LUT van 10bits. Ik meende altijd dat bij de tn-panels het gebeurde met een LUT van 6bits. Weet iemand wat ze bedoelen met deze 10-Bit LUT?
Zou dit inderdaad zorgen voor een veel betere kleurinstelling dan bijvoorbeeld de Samsung 740BF of de IIyama 431 s3?

QUOTE: Exacte kleurinstelling:
De kleurenweergave wordt geregeld met een interne Look-Up
Table (LUT) van 10 bits. Dit resulteert in een hogere
kleurnauwkeurigheid dan met gangbare 8-bits LUT's mogelijk is.
Via geïntegreerd kleurenbeheer is de kleurtemperatuur in
stappen van 500 °K instelbaar tussen 4.000 °K en 10.000 °K en
de gammacorrectie tussen 1,4 en 3,0 in stappen van 0,2.
Bovendien kunnen de verzadiging en intensiteit voor RGB- en
CMY-kleuren afzonderlijk worden ingesteld. bron: http://www.eizo.nl/pool/spec/nl_M1700.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bij een inkijkhoek van 0 graden heeft de M1700 mischien een betere kleurweergave, maar doordat de vertikale kijkhoek niet groter zal zijn dan bij de 740BF / 730BF / E431 zal de subjectieve beeldkwaliteit niet al te veel verschillen.
Als je een echt duidelijk betere kleurweergave wilt hebben, dan kan je beter even sparen voor een *VA monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx.
Heeft iemand trouwens ook ervaring met de tft-schermen van philips?

Bijvoorbeeld de Philips 170P6EG .

Ze zien er namelijk top uit, zelfs met usb poort en privot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Buggle schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:29:
[...]

De monitor hadden ze niet uitgestald staan, dus ik ging er vanuit dat 'ie niet zomaar leverbaar zou zijn. Dat bleek anders te zijn. Aangezien ik dus al voor de derde keer terugging met mn scherm moest ik er toch al heen; inruilen voor óf mn geld terug óf de Iiyama 431S-S3. Dus ik was daar al en heb het gevraagd aan iemand op de afdeling. Die zei dat Iiyama een van de standaardleveranciers was ofzo, heeft m meteen besteld en ik een aanbetaling gedaan. Na twee dagen kon ik m ophalen.
Heel erg bedankt, ik wil namelijk ook een monitor kopen en dat waarschijnlijk bij de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:14:
Ok thnx.
Heeft iemand trouwens ook ervaring met de tft-schermen van philips?

Bijvoorbeeld de Philips 170P6EG .

Ze zien er namelijk top uit, zelfs met usb poort en privot.
De ervaringen met 19"monitoren van Philips zijn goed(kijk maar in het 19" topic)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

Ik heb Samsung zonet gebeld voor de 770p met de vraag hoe het zit met de kleuren. Na heel lang naar een bandje geluisterd te hebben wist de gast aan de andere kant van de lijn mij te vertellen dat de 770p en de 970p beide 6bits kleuren hebben!

Dat wordt dus toch de FS P17-2 voor mij. Deze zal misschien wel iets duurder uitvallen dan de 770p denk ik (Lang leve laagste prijsgarantie van de MediaMarkt).

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar die "ghosting-test" met dat rode blokje, had het ooit (meen ik) hier ergens gezien, maar kan het dus niet meer vinden. :'( Kan iemand me alsublieft helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 03-03-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb een vraag.
Ik heb momenteel een best een redelijk up to date desktop computer, maar er hangt nog zo`n lelijke CRT 17 inch aan die nogal een lelijk beeld geeft. En veelste groot voor het bureau is. Nou heb ik eigenlijk wel geld, maar ik wil er even niet te veel geld uitgeven aan dat ding.(Omdat het geld wat ik nou bijelkaar hebt gespaard eigenlijk voor me rijbewijs is bedoel) Ik zoek dus minimaal een 17 inch of een 19inch die een goed beeld geeft. Voor een mooie prijs waar je goed een game op kan spelen.
weinig ghosting vertoont en verder heb ik niet echt eisen. Valt er iets nieuw te vinden voor 150 euro? En eventueel een goede 2ehandse? Welke modellen moet ik opletten.
Het is maar een monitor voor verlopig.
Ik zag bij fascom een Videoseven 17 inch monitor voor 225 euro. Ik weet dat het wel iets over het budget is. Maar is dat misschien wat? Of is dat echt rotzooi?

En heeft er misschien iemand ervaring met de:
Acer 17" TFT AL1706s 12ms monitor?

[ Voor 29% gewijzigd door Robin4 op 03-03-2006 22:27 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Coolmaster schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:58:
Ik heb een vraag.
Ik heb momenteel een best een redelijk up to date desktop computer, maar er hangt nog zo`n lelijke CRT 17 inch aan die nogal een lelijk beeld geeft. En veelste groot voor het bureau is. Nou heb ik eigenlijk wel geld, maar ik wil er even niet te veel geld uitgeven aan dat ding.(Omdat het geld wat ik nou bijelkaar hebt gespaard eigenlijk voor me rijbewijs is bedoel) Ik zoek dus minimaal een 17 inch of een 19inch die een goed beeld geeft. Voor een mooie prijs waar je goed een game op kan spelen.
weinig ghosting vertoont en verder heb ik niet echt eisen. Valt er iets nieuw te vinden voor 150 euro? En eventueel een goede 2ehandse?
Voor die prijs kan je alleen een 2ehands 17" vinden...
Zoek maar een monitor die een reactietijd van 8ms/12ms/16ms heeft.
Als ie 2ehands is, dan kan je zelf van tevoren kijken of je het beeld mooi vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Coolmaster schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:58:
Ik heb een vraag.
weinig ghosting vertoont en verder heb ik niet echt eisen. Valt er iets nieuw te vinden voor 150 euro? En eventueel een goede 2ehandse? Welke modellen moet ik opletten.
Met 150 euro kan je echt geen nieuwe 19" TFT scherm kopen en 17" gaat ook niet echt lukken. Verder wil je gaan gamen? Ik heb van bladen gelezen dat ze de BenQ FP71GX 17" TFT, wel een aanrader vonden door de prijs kwaliteit (zie startpost voor meer info/ specs van het scherm). Deze monitor kost echter wel 231 euro nu (exc verzendkosten en pixelgarantie) (maar andere goede monitors zijn nog duurder), maar daarvoor heb je wel een nieuwe 17" TFT monitor én 4 ms GTG. Dit monitor moet geschikt zijn voor games. Er zijn echter nog geen reriews, maar als het goed is komt binnenkort van " QuintoS! " een review.
Het is maar een monitor voor verlopig.
Het is voor voorlopig? Wat bedoel je daarmee? Want als je een monitor koopt (FP71GX), dan is dat niet voor voorlopig. Anders kan je beter een 2de hands monitor nemen (zie XiN's post hierboven), als je het echt voor verlopig is. Zeg even wat je hiermee bedoelt, want anders geef ik misschien het verkeerde advies.
Ik zag bij fascom een Videoseven 17 inch monitor voor 225 euro. Ik weet dat het wel iets over het budget is. Maar is dat misschien wat? Of is dat echt rotzooi?
Je verteld niet wat voor scherm het precies is (precieze naam) en wat voor spec hij heeft maar dat maakt niet uit want ik raad ik je toch aan die BenQ FP71GX te nemen (die jij noemt is waarschijnlijk niet beter). Die BenQ is iets duurder en heeft DVI aansluiting. (kabel bijgeleverd, als het goed is)
En heeft er misschien iemand ervaring met de:
Acer 17" TFT AL1706s 12ms monitor?
Hier kan ik je niet mee helpen, daar heb ik geen ervaring mee.

Edit: @ Coolmaster ondersteunt je PC/videokaart DVI?

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 04-03-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan me effe iemand helpen met die ilyama's in de startpost, ben er nog altijd ni uit welke nu juist welk contrast heeft en welke meer instelmogelijkheden heeft

als ik er hofline.be op na hou is deze met de cirkel als voet blijkbaar in hoogte verstelbaar maar slecht contrast van 500:1
http://www.hofline.com/in...tion=com_phpshop&Itemid=1

en de andere in de sp is dan niet meer in hoogteverstelbaar en heeft contrast 700:1
http://www.hofline.com/in...tion=com_phpshop&Itemid=1

zou ik dat contrastverschil merken, en is er geen monitor die profiteerd van beide werelden voor max 300euro (in belgie, das ongeveer hetzelfde als 250 euro in nederland als ik de prijzen bekijk)

edit: nvm als je hun links volgt blijkt de eerste ook 700:1 te hebben, hun titel is dus mis, maar kan iemand me zekerheid hiervan geven ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:38:
edit: nvm als je hun links volgt blijkt de eerste ook 700:1 te hebben, hun titel is dus mis, maar kan iemand me zekerheid hiervan geven ?
De H431 heeft inderdaad een contrast van 700:1

Van de E431 was er eerst een versie die een contrast van 500:1 haalde, maar van de H431 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Check de post van XiN hierboven.

Maar die revisie van de E431S is al pff 'n aantal maanden geleden uitgevoerd,
dus ik denk dat je er nu vanuit mag gaan dat de huidige E431S-en 'n 700:1 contrast hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hebben meer mensen last van het feit dat ondanks de snelle TFT-schermen van 4ms en 2ms, geen ghosting te ontdekken valt, maar het zeker niet zo vloeiend of soepeln gaat als met een goede CRT?

Het speelt echt minder naar mijn mening, je hebt het gevoel dat je toch niet zo snel ziet van wat je wilt zien! Als je na een paar uur al omswitcht naar CRT dan denk je OMFG, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableeker
Ik heb geen TN met een snelle reactietijd, maar een S-PVA (Fujitsu Siemens P17-2, 8 ms). Bij een snelle test met JDoom (Doom met een nieuwe engine), zie ik iets wat volgens mij geen ghosting is, maar iets anders waardoor de kwaliteit van het beeld duidelijk minder wordt, ik zie namelijk bij snelle bewegingen dat randen (muren e.d.) tijdens het bewegen wazig worden. Als de beweging voorbij is, is alles weer scherp. Dit is op de natuurlijke resolutie van de monitor, 1280x1024. Ik heb er niet echt last van, maar ik zag het wel. Maar ik ben ook niet echt een hardcore FPS-gamer. In deze discussie hebben volgens mij anderen het er ook wel eens over gehad (Yokozuna?).

Ik heb ook een ouder racespel gespeeld (GP 4), maar dat zag er prima uit, geen ghosting en ook geen bewegingsonscherpte. Ook dit spel stond op 1280x1024 ingesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door ableeker op 07-03-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een Samsung 730 BF met rechtsonderin een dode groene-subpixel voor 253 euro. Goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Moet je zelf weten, als jij denkt te kunnen leven met 1 dode pixel...
dan is 250 euro niet zo heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 dode sub-pixel nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
@ jcvjcvjcvjcv
Ik ben het ook met CLB eens. Die keuze is voor vele anders. Sommige mensen kunnen wel leven met een dode (sub)pixel andere niet. Als je het niet zo erg vind, is 250 goedkoper dan een goede/nieuwe (PriceWatch: nu tussen de 276 en de 315 euro).

Als je het aan mij vraagt zou ik nooit een scherm nemen met een dode (sub)pixel, behalve als hij echt onwaarschijnlijk goedkoop is (minder dan 100 euro's word ofzo), dan zo ik het misschien overwegen.
Dit is dus mijn mening: als ik iets nieuws koop moet het goed zijn en met een TFT scherm dus vrij van dode (sub)pixels. Maar nogmaals jij/iemand anders kan een andere mening hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 07-03-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

EnsconcE schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:35:
Ik was laatst in een computer winkel waar de Samsung 740BF en de Iiyama E431s naast elkaar stonden, nou viel mijn gedachte eerst op de Iiyama X436-s vanwege zijn opties, maar na deze 2 naast elkaar te hebben gezien ging mijn voorkeur direct uit naar de Samsung; de kleur was beter en de ghosting een stuk minder, bijna niet te zijn voor mij.

Om mezelf nog meer te overtuigen heb ik de pc active gekocht waar een test in staat van vele 17" monitoren. Bij deze test werd gekeken naar de reactie tijd, de helderheid en ook de uniformiteit daarvan en het contrast. De 730BF(die daar getest werd) kwam als beste uit de bus. Op dit moment wacht ik mijn 740BF af :P, deze is namelijk een paar 10tjes duurder maar heeft een snellere reactietijd.
Je moet weten dat de 730BF hele mooie kleuren heeft, maar extreme backlight leakage boven en onder. Ik vond het er zelf echt verschrikkelijk uitzien.
Overigens is vergelijken in de winkel eigenlijk niet aan de orde. Daar zijn vaak alle monitoren op dezelfde brakke aansluiting aangesloten. Je kunt pas echt vergelijken als je je computertje meeneemt, bij wijze van spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Laatst online: 09-09 15:08
corniels schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:01:
het is juist zo, dat mijn 'oude' 913N het perfect doet, die weergeeft geen ghosting niks...

Maargoed, ik bel morgen wel, en hoop dat ze snel met een oplossing komen...

en Vsync, waar kan ik dat vinden?
Zo nu na anderhalve week mijn scherm terug en werkt weer perfect. Bleek dus een fout in het scherm te zitten.

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
EnsconcE schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:35:

Misschien een beetje late reactie en je heb waarschijnlijk die monitor al binnen, maar dit wilde ik toch even kwijt.
Die 740BF (2ms G>G) heeft idd een snellere response tijd dan die van de 730BF (4ms G>G) maar ik heb vernomen dat er de response tijd van 2ms G>G en 4ms G>G NIET zoveel schelen, zo goed als niets eigenlijk. Daar komt nog bij dat de 740BF ongeveer 30 euro duurder is dan de 730BF, een paar tientjes zoals je al zei, maar een paar tientjes (in dit geval 30 euro) is toch niet niks, vind ik. (Door deze twee punten staat de 740BF ook niet in de startpost, omdat hij niets meer levert dan de 730BF en dus eigenlijk alleen maar duurder is.) Verder wat Buggle 2 posts hierboven mij zegt: bij de 730BF en 740BF heb je een grote kans dat je last heb van (extreme) backlight leakage.

Dit allemaal neemt natuurlijk niet weg dat de 740BF een goede (gaming)monitor is, (alleen biedt hij niets meer dan de 730BF om in de startpost te staan).

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 08-03-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
Ofzoiets schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:19:
[...]

Misschien een beetje late reactie en heb je waarschijnlijk die monitor al binnen, maar dit wilde ik toch even kwijt.

Die 740BF (2ms G>G) heeft idd een snellere response tijd dan die van de 730BF (4ms G>G) maar ik heb vernomen dat er de response tijd van 2ms G>G en 4ms G>G NIET zoveel scheelt, zo goed als niets eigenlijk. Daar komt nog bij dat de 740BF ongeveer 30 euro duurder is dan de 730BF, een paar tientjes zoals je al zei, maar een paar tientjes (in dit geval 30 euro) is toch niet niks, vind ik. (Door deze twee punten staat de 740BF ook niet in de startpost, omdat hij niets meer leverd dan de 730BF en dus eigenlijk alleen maar duurder is.) Verder wat Buggle 2 posts hierboven mij zegt: bij de 730BF en 740BF heb je een grote kans dat je last heb van (extreme) backlight leakage.

Dit allemaal neemt natuurlijk niet weg dat de 740BF een goede (gaming)monitor is.
Idd een beetje laat, heb al een 730bf in huis staan :P.

Zoals gezegd werd:
Buggle schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Je moet weten dat de 730BF hele mooie kleuren heeft, maar extreme backlight leakage boven en onder. Ik vond het er zelf echt verschrikkelijk uitzien.
Overigens is vergelijken in de winkel eigenlijk niet aan de orde. Daar zijn vaak alle monitoren op dezelfde brakke aansluiting aangesloten. Je kunt pas echt vergelijken als je je computertje meeneemt, bij wijze van spreken
Dat maakt niet uit of je je eigen pc neemt, als elke monitor hetzelfde beeld vertoond krijg je een aardig beeld van wat een monitor kan. In ieder geval voor mij voldoende om mij te doen beslissen geen Iiyama te nemen.

Die leackage heb ik ook gezien, maar ik doe niet aan graphische shizzle en bij games valt het mij al niet op dus ik heb er vrede mee.

En om weer terug te komen op Ofzoiets, ik had de 740 in bestelling staan bij 4launch met pixelgarantie. Daar bleek na veel testen geen 740 te zijn zonder dode pixel, om die reden ben ik terug gestapt naar de 730. Om vele redenen heb ik voor deze shop en monitor gekozen, maar het lijkt mij nog wel dat 2ms G>G tegenover 4ms G>G 2x zo snel is. Ik heb nu nog niks vernomen op deze 730 maar ik vraag me nog wel stiekem af hoe dat zit als ik mijn toekomstige nieuwe pc er aan ga hangen(heb nu een geforce mx440 :o ).

Over het scherm in het algemeen ben ik tot nu toe heel erg tevreden, het beeld is in vergelijking met mijn oude crt een stuk scherper(Novita Dynaflat 96Khz, met een mooie platte beeldbuis). Volgens mij was deze ook niet zo sterk in 1280*1024 maar op die stand ben ik pas overgegaan na 3 jaar 1024*768. Binnenkort misschien een review als ik hem echt goed getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ofzoiets schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:19:
Verder wat Buggle 2 posts hierboven mij zegt: bij de 730BF en 740BF heb je een grote kans dat je last heb van (extreme) backlight leakage.
Bij de 940BF vondt ik het redelijk beperkt...

Kan iemand met een 740BF of 730BF vertellen of het echt veel erger is dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
EnsconcE schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:41:
...maar het lijkt mij nog wel dat 2ms G>G tegenover 4ms G>G 2x zo snel is...
van Xin
Inzet om anderen te helpen wordt natuurlijk altijd gewaardeerd, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de 940BF(of 740BF) binnenkort in de startpost komen.
In deze review kan je namelijk zien dat het snelheidsverschil tussen 4ms GTG monitoren en de Hyundai Q90U met 2,4msGtG paneel(hetzelfde als in de 940BF) nihil is.
Hier staat trouwens nog een intressant nieuwsbericht over hoe zo'n monitor die niet sneller is toch 2,4 ms kan zijn...

Daarom zie ik een reactietijd van onder de 4ms momenteel niet echt als een voordeel tegenover een reactietijd van 4ms...
De Q90U staat trouwens wel in de startpost, maar die staat er in vanwege de goede kleurweergave en ergonomie...
EnsconcE volgens mij begrijpt u me verkeerd:
Volgens deze review die Xin in een van zijn post ook melde (zie hierboven), staat dat het snelheidsverschil dus heel weinig scheelt, iig te weinig voor het menselijk oog. Natuurlijk is 2ms G>G 2x zo snel als 4ms G>G in theorie maar is praktijk blijkt 4ms G>G al genoeg snel te zijn en dat je het verschil met 2ms G>G niet meer ziet. Dit bedoelde ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 08-03-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
LCD nieuws van de Cebit
Ziet er wel intressant uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

In de nieuwe Hardware.info worden trouwens ook 17" schermen besproken:
High-end 17" TFT-monitoren Vergelijkingstest
Een 17” TFT-monitor koop je tegenwoordig voor een appel en een ei, maar dankzij de enorme prijsverlagingen worden de verschillen in de kwaliteit steeds groter. Mocht je op zoek zijn naar een nieuw TFT-scherm is deze test verplichte kost!

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Idd, de toekomst ziet er goed uit voor gamers. Nou, iig er wordt gewerk aan LCD monitors voor gamers en dat vind ik al heel wat. :)
PromoX schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:32:
In de nieuwe Hardware.info worden trouwens ook 17" schermen besproken:

[...]
Oh, dat kan interssant zijn (voor mij), jammer dat ze niet zeggen welke monitoren ze vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met de Q70u van Hyundai?
Wil misschien dat scherm wel kopen, heb al gelezen dat het hetzelfde panel is als de samsung 730BF.

Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry jongens maar de fp71gx ownt..
revieuw komt maar heb op t moment weinig tijd.
Maar testen wijzen uit dat de fp71gx niet veel verschild van de 730bf.
Ik heb geen echte backlicht leakege ontdekt.
Je ziet t wel maar tov andere schermen vind ik t echt weinig.

revieuw soon!!!!!!!

(ik geloof pc-active staat er wat over in :D )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Wil misschien een Samsung 730BF kopen voor iemand. Maar kan nergens vinden of er een dvi kabel bijzit. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
zandpaddo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:36:
Wil misschien een Samsung 730BF kopen voor iemand. Maar kan nergens vinden of er een dvi kabel bijzit. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Hier kan je lezen dat ze zeggen dat er een DVI-kabel bij zit geleverd.

Enkele voorbeelden:
"...DVI-kabel wordt er bij geleverd..."
"...Via dvi kabel die in de doos zat aangesloten..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:35:
sorry jongens maar de fp71gx ownt..
revieuw komt maar heb op t moment weinig tijd.
Maar testen wijzen uit dat de fp71gx niet veel verschild van de 730bf.
Ik heb geen echte backlicht leakege ontdekt.
Je ziet t wel maar tov andere schermen vind ik t echt weinig.

revieuw soon!!!!!!!

(ik geloof pc-active staat er wat over in :D )
Hé, ik dacht dat je die review vergeten was. :P

Kan je ook (in je review) vertellen of bij dit scherm een DVI-kabel erbij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik heb gisteren een 730 bf gekocht, ben er mega blij mee. Inderdaad super kleuren. De standaard verversings frequentie staat op 60 hz. Ik dacht dat hij tot 75 hz gaat. Maar dat kan ik niet instellen bij configuratie scherm. Maakt dat uit: 60 of 75 hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

Nog even over de 770p: ik vertrouw die helpdesk-lui van Samsung niet helemaal. Ik heb een paar dagen maar weer gebeld, en toen kreeg ik een gast aan de lijn die de combinatie bits en kleuren niet echt begreep. Na het uitleggen wist hij me te vertellen dat ze niet naar dat soort specificaties kunnen kijken, daar heb je een specialist voor nodig, dus hij heeft m'n naam en telefoonnummer geregistreerd en ik zou terug gebeld worden...
Ik heb dus maar besloten om zelf op onderzoek uit te gaan. Eind van de week heb ik m'n geld binnen, en dan koop ik 'm bij de MediaMarkt. Blijkt hij 6 bits te zijn, dan doe ik 'm terug en haal ik de P17-2, issie toch 8 bits, dan heb ik mezelf een mooie monitor gekocht. (Iemand een idee hoe snel geld wordt overgeschreven van de SNS naar de Postbank? O-) )

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met dit nieuwe LG scherm? LG Flatron L1732P
zie specs

Zou dit een leuk alternatief zijn voor de 730 BF van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
peppie71 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 13:49:
Ik heb gisteren een 730 bf gekocht, ben er mega blij mee. Inderdaad super kleuren. De standaard verversings frequentie staat op 60 hz. Ik dacht dat hij tot 75 hz gaat. Maar dat kan ik niet instellen bij configuratie scherm. Maakt dat uit: 60 of 75 hz?
Dit komt waarschijnlijk/misschien omdat DVI alleen op 60 kan worden ingesteld en D-sub op 75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Geen ervaringen ermee, maar ziet er wel uit als een goed alternatief.
De beeldkwaliteit van Lg.Philips TN panelen was al prima, en met overdrive erbij(anders komen ze niet op de 4ms GtG uit) zal de snelheid ook wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:40:
Heeft iemand al ervaring met dit nieuwe LG scherm? LG Flatron L1732P
zie specs

Zou dit een leuk alternatief zijn voor de 730 BF van samsung?
De specs zien er goed uit, vergelijkbaar met (of hetzelfde als) de 730BF. Als dit de pricewatch is dan betekent het dat hij vandaag (of kortgelden) geintroduceerd is, want er is geen grafiek te zien. Ofwel er zal maar een hele kleine kans zijn dat mensen hier al ervaringen mee hebben.
Ik ben eigenlijk wel erg te speken over dit scherm, goede spec en als dat de pricewatch is dan is hij nog redelijk goedkoop ook nog. Nu maar 240 euro en in het begin zijn monitoren altijd duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
XiN schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:54:
Geen ervaringen ermee, maar ziet er wel uit als een goed alternatief.
De beeldkwaliteit van Lg.Philips TN panelen was al prima, en met overdrive erbij(anders komen ze niet op de 4ms GtG uit) zal de snelheid ook wel goed zijn.
Ga je hem in de startpost plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Maandag, ik heb nu niet zo heel veel tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn nieuwe Hyundai L73D + binnen dus bij dezen even een korte review:

Vorige scherm:
Hiervoor had ik een echte Medion 19 inch van de Aldi, kan verder weinig zeggen over de specs van dat bakbeest want die weet ik gewoon niet. Toen deze na 4 jaar trouwe dienst stukging leek het mij verstandig over te stappen naar een TFT, ivm ruimte op studentenkamer vooral :P

Het pakket:
De monitor zit, zoals verwacht, mooi netjes en stevig verpakt. Bijna alles is meegeleverd, ik mis alleen een DVI-kabel nogal. Ik had daar eigenlijk wel op gerekend. Het boekje is wel heel erg minimaal, maar daar kun je ook gewoon niet in kijken dan lukt het ook prima om alles ff aan te sluiten

Bediening:
Het scherm is goed afgewerkt en ik vind hem persoonlijk erg mooi. Het voelt allemaal stevig en solide aan. De power led zit rechtsonderin verstopt, hij schijnt je verder totaal niet in de ogen dus die zit daar prima. De knopjes voor het menu zitten ook rechtsonder, maar deze zijn best wel vervelend.
Ze zitten namelijk niet aan de voorkant maar aan de onderkant als het ware, en omdat het scherm draaibaar is kantelt het als je het menu probeert te bedienen. Dit vind ik behoorlijk irritant.

Kleuren/contrast/ghosting:
Ik vind de kleuren erg mooi en erg natuurlijk. Het contrast is ruim voldoende, ik vind het zwart zwart genoeg. Het scherm heeft wel kleine backlight leakage, bovenin in het midden. Ik vind het niet storend, maar het is er wel. Ik kan geen ghosting ontdekken op dit scherm, heb het al even getest met een testprogje en COD2 en bij beide kan ik niks ontdekken.

Kijkhoek:
De kijkhoek is erg goed, ik moet wel ontzettend scheef en ver weg ervoor gaan staan wil ik het niet meer kunnen zien. Als ik gewoon vrij recht voor m'n bureau zit lukt het me niet zo te gaan zitten dat de kleuren echt veranderen bijv, dit valt me persoonlijk alles mee van m;n TFTtje.

Bijzonderheden:
Het scherm is kantel/pivoteerbaar. Dit is 1 van de redenen dat ik juist dit scherm heb uitgezocht, en het bevalt me erg goed. Ik kan het scherm als ik wil gewoon een kwartslag draaien, als ik hetzelfde met me desktop doe dan heb ik dus een ontzettend hoog en smal beeld. Het is erg handig bij het goed neerzetten van je TFT,persoonlijk vind ik dit 1 van de belangrijkste features van het scherm

Voordelen:
Kantel/pivoteerbaar
Goedkoop(E259)
Goede specs(1280x1024@75Hz, 700:1, 300cd, 8ms)
Zowel VGA als DVI ingang

Nadelen:
Knopjes menu zitten op een irritante plek
Lichte backlight leakage aan de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De plaatsing van de LG L1732P in de startpost moet nog even wachten tot die goed in de pricewatch staat(nu staat de L1732S er twee keer in).
Ik heb al een melding ervan gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ofzoiets schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:51:
[...]

Dit komt waarschijnlijk/misschien omdat DVI alleen op 60 kan worden ingesteld en D-sub op 75.
Als je de drivers van de monitor weer aanpast naar Plug&Play monitor, dan kan je wel kiezen voor 75Hz... ook met DVI :), dus ook 75FPS indien je VSYNC gebruikt :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
@ XiN

Ik heb weer een klein-mini-zeur-klachtje over de startpost. In "stap 2" staat de nieuwe "LG L1732P" niet in vermeld, of je het dus kan aanpassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hij staat er wel in vermeld, want het hele monitor gedeelte is stap 2 :D

Je bedoelt waarschijnlijk dat ie niet in de tabel stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
XiN schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:49:
Hij staat er wel in vermeld, want het hele monitor gedeelte is stap 2 :D

Je bedoelt waarschijnlijk dat ie niet in de tabel stond...
:o *slik* Ja, ik bedoelde die tabel -_-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

Vandaag de 770P opgehaald bij de MediaMarkt, en ben op onderzoek uit gegaan. Eerst getest op dooie pixels. Rechtsonder had ik 1 dooie groene subpixel (bij groen was hij zwart, bij geel was hij paars volgensmij). Na een uurtje erachter gezeten te hebben was de dooie pixel oppeens wakker geworden.

Toen maar eens een gradient gemaakt in Photoshop. Ik zag heel duidelijk de dithering. Ik heb geprobeerd er foto's van te maken, maar dit gaat nogal moeilijk. Dit zijn de 2 duidelijkste foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.iwess.nl/770pdithering1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.iwess.nl/770pdithering2.jpg

Verder is de ghosting hier heel duidelijk. Ik heb het niet getest met spelletjes, maar met PixPerAn. Ik zag hier constant zo'n witte schaduw achter 't plaatje, net iets minder dan een centimeter lang.

Verder heeft TFT wel z'n pluspunten: hij is scherp, rustig en ubergoed verstelbaar (en groot), maar ik ga 'm toch terugbrengen. Niet door de Ghosting, maar vooral door de dithering. Als ik dithering wil dan kan ik dat ook krijgen voor 150 euro minder. Ik ga vanavond nog terug en ben nu nog aan het kijken wat ik beter kan doen.

Opties:
Fujitsu Siemens P17-2
Meest betaalbare alternatief. Ik zag hier alleen wel een paar slechte reviews over (slechte overdrive), maar ook weer een paar goeie. Verder lijkt 't een vrij oude paneel (ik zag een review van juli 2005). Prijs is denk ik ongeveer hetzelfde als de 770P.

Eizo L578
Staat voor 430 minimaal in de pricewatch, dus zal wel een stuk duurder zijn. Aangezien ik maximaal 450 euro heb gaat dit niet echt op denk ik

Belinea 101920 (ref. 111919)
Net zo betaalbaar als de P17-2 denk ik, maar dan heb ik 19". Het nadeel is wel dat het contrast een stuk lager ligt en dat backlightbleeding veel voorkomt. Verder moet ik zeggen dat ik de 770P nu groot zat vind

Iemand nog suggesties (maandje doorsparen en dan de Eizo halen, of P17-2 goed genoeg)

Edit: Ik ben langs de MM geweest, heb 'm terug gebracht en ben weer op zoek gegaan. Uiteindelijk maar voor de Eizo gegaan... Morgen gaat de MediaMarkt bellen naar de leverancier wat het me allemaal gaat kosten, en dan krijg ik een belletje van ze...

[ Voor 10% gewijzigd door Iwes op 16-03-2006 23:21 ]

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Laatst online: 20-09-2024
Enige wat ik weet is dat de 770P, P17-2 en L578 het zelfde paneel hebben. Dus lijken mij die ook geen goede optie.

Weet iemand misschien wat over de kwaliteit van de LG L1770H. Het ziet er naar uit dat dit een TN paneel is met een contrast van 1600:1.

[ Voor 39% gewijzigd door RAF1 op 17-03-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

RAF1 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:40:
Enige wat ik weet is dat de 770P, P17-2 en L578 het zelfde paneel hebben. Dus lijken mij die ook geen goede optie.
De L578 en de P17-2 hebben idd hetzelfde paneel, alleen volgensmij had de 770P een ander paneel. Hoe kan hij anders 6bits zijn vs 8bits van de andere 2. Bij de specificaties staat trouwens dat de P17-2 een S-PVA is, en de L578 een PVA, wat is het verschil hier tussen?

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Laatst online: 20-09-2024
Iwes schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:16:
[...]

De L578 en de P17-2 hebben idd hetzelfde paneel, alleen volgensmij had de 770P een ander paneel. Hoe kan hij anders 6bits zijn vs 8bits van de andere 2. Bij de specificaties staat trouwens dat de P17-2 een S-PVA is, en de L578 een PVA, wat is het verschil hier tussen?
Alle drie de schermen hebben al het goed is een Samsung LTM170E8 paneel. Misschien dat het in de revisie zit.

Een S-PVA scherm is volgens mij een PVA met overdrive, 'k weet het niet zeker (correct me if i'm wrong :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
S-PVA is inderdaad PVA met overdrive.
Maar soms(bij de Eizo L578 bijvoorbeeld) wordt wel een overdrive PVA paneel gebruikt, maar noemen ze het weer geen S-PVA...

Maar het 8 bits / 6 bits gebeuren op zich heeft niet zo heel veel te maken met het paneel, maar vooral met de electronica waarmee het paneel aangestuurt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

Dus met de Eizo of de Fujitsu Siemens kan ik dus wel beter uit zijn uiteindelijk? Aangezien ik toch nooit een colrimeter zal kopen is de Eizo wel handig dan denk ik. En ze zeggen bij Behardware dat 8, 10, 12ms niet zoveel scheelt, en dat ze d'r eigelijk geen verschil in zien. Maar aan de andere kant, ze zien ook geen verschil tussen de kwaliteit van de kleuren van de 970P en de Eizo (Ik neem aan dat ze ook wel gradients kijken? Want daar is 't wel duidelijk te zien nl).

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Iwes schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:46:Maar aan de andere kant, ze zien ook geen verschil tussen de kwaliteit van de kleuren van de 970P en de Eizo (Ik neem aan dat ze ook wel gradients kijken? Want daar is 't wel duidelijk te zien nl).
zover ik weet kijken ze bij de kleurweergave vooral naar de uitslag van de colorimeter, dus eigenlijk kijken ze vooral naar de deltaE en naar het contrast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb twee (nieuwe) benq 17" monitoren gezien. Dit zijn ze:

1) FP72G+D
http://www.benq.nl/produc...t=591&page=specifications
http://tweakers.net//pricewatch/131820

2) FP72G+S
http://www.benq.nl/produc...t=622&page=specifications
http://tweakers.net//pricewatch/135074

Eerst kon ik geen verschil ontdekken tot dat ik dit bij de specificaties zag:

FP72G+D
Kantelbaar Ja
Draaibaar - landscape/A4 Ja

FP72G+S
Kantelbaar 180/180
Draaibaar - landscape/A4 Nee

Maar wat houdt "kantelbaar" en "daaibaar" in?
En wat betekent die 180/180 precies dat hij 180 graden kan draaien? Zo ja, maar hoe dan?

Daarbij wilde ik nog de opmerking maken dat ze beide vrij goedkoop zijn (denk ik):
goedkoopste FP72G+D = (nu) 234 euro
goedkoopste FP72G+S = (nu) 230 euro

[ Voor 30% gewijzigd door Regeneration op 21-03-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
kantelen betekent dat je de monitor naar voren of naar achteren kantelt, en met draaibaar bedoelen ze blijkbaar de pivot mode...
Als ik naar het plaatje van die FP72G+S kijk dan zie je dat ie waarschijnlijk inderdaad die volle 360 graden kan kantelen als je even geen rekening houd met de ondergrond...
Afbeeldingslocatie: http://www.benq.nl/images/topical/front_page_sep_2005/92gshowcase.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
@ XiN, thanks.

----------

Nog even iets anders (misschien beetje offtopic...). Ik wilde vandaag de PC-active gaan halen blijkt dat het nummer van maart, die ik wilde hebben omdat daar de BenQ FP71GX in staat en ik daar iets meer over wilde weten, al niet meer verkrijgbaar is en stond het nummer van (16!) april er al. Dat is nog een kleine maand. Vind het wel een beetje vreemd. Ik weet dat het altijd iets eerder in de schappen ligt maar dit vind ik wel overdreven. Maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
XiN schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:04:
[...]

zover ik weet kijken ze bij de kleurweergave vooral naar de uitslag van de colorimeter, dus eigenlijk kijken ze vooral naar de deltaE en naar het contrast...
De Eizo is toch 8 bits en de 970 6 bits. Hoe kunnen ze dan zeggen dat ze gelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zeggen ze dat dan?
Hier blijkt juist dat de Eizo S1910 juist een iets betere kleurweergave heeft dan de 970P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Heb ook maar een 730 bf gehaald.
Wel tevreden ansich, alleen 1 dode pixel waarschijnlijk (wat is het verschil met een dode subpixel?) en een enkele vage zwarte donkere vlek bij animaties op sommige plekken.

Maar me vraag betreft het feit dat er nogal horizontale flikkering in het scherm zit?
kan dit liggen aan me combi van dit scherm met mx 4000 en PIII of hebben alle lcd schermen dit (is me anders nog nooit opgevallen)? of aan de instellingen? of is dit scherm gewoon bout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ksi schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:40:
Heb ook maar een 730 bf gehaald.
Wel tevreden ansich, alleen 1 dode pixel waarschijnlijk (wat is het verschil met een dode subpixel?)
Een pixel bestaat uit drie subpixels in de kleuren rood, groen, en blauw.

Bij een dode subpixel is een van die subpixels dood, bij een dode pixel zijn drie subpixels die naast elkaar liggen dood.
ksi schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:40:
Maar me vraag betreft het feit dat er nogal horizontale flikkering in het scherm zit?
kan dit liggen aan me combi van dit scherm met mx 4000 en PIII of hebben alle lcd schermen dit (is me anders nog nooit opgevallen)? of aan de instellingen? of is dit scherm gewoon bout?
Dat hoort zeker niet.
Wat voor refreshrate gebruik je?
probeer een paar andere refreshrates, als dat niet werkt dan een telefoontje richting Samsung?

Wanneer treed het eigenlijk op?
alleen met gamen, of met alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Ik krijg morgen mijn nieuwe pc binnen, maar heb nog een schermpje nodig...

Nu ben ik wel heel geinteresseerd in de Benq fp71gx (dezelfde als quintos) Budget is heel simpel: tot 300euro en niet verder.

Nu is dus het grote voordeel van de benq de prijs: zo'n 230 euro. Alleen is dit zonder pixelgarantie, die dus ook al snel weer 40euro kost, en dan kom je alsnog ( in de webshops dan) uit op zo'n 270euro.. En voor 275 koop je ook al de 730bf bij de mediamarkt.

Dus mijn vraag: Zijn er webwinkels met gratis pixelgarantie (of evt voor een heel laag bedrag) en verkoopt de mediamarkt of een andere keten ook Benq schermen, want dan kan ik nl. net zo goed daar gaan kijken. :+

Of is er inmiddels alweer een veel beter alternatief...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Isaja schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:02:
Ik krijg morgen mijn nieuwe pc binnen, maar heb nog een schermpje nodig...

Of is er inmiddels alweer een veel beter alternatief...?
En ongebruikelijke kick :+

Hehe, een kick van mn nieuwe pctje... Die centurion is zoooooo mooi :9~

Dus nu nog het scherm, zie hierboven. Iemand die me verder kan helpen?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.